Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:10
Bzrk80 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Dat zit er inderdaad dik in. Hoe "makkelijk" deze teams wedstrijden winnen is bijzonder. Ok, GB had het niet heel makkelijk, maar het is wel een team dat ook dit soort wedstrijden wint. En dat heeft NE ook.

Die moeten in de play-offs echt een off day hebben willen ze de superbowl niet halen.
Voor de patriots is het vrij simpel, hebben ze homefield de hele playoffs dan halen we het wel.
Enige teams die het de pats lastig kunnen maken: steelers en/of ravens. Broncos ook als ze weer normaal spelen.
Maar thuis moet dit allemaal te doen zijn.
In de NFC zie ik nou niet echt een tegenstander voor de packers die het ze lastig gaat maken.

Verder verliezen de patriots vaker domme wedstrijden als de echte toppers.
Meestal pakken we een verliesje van de browns o.i.d. En de standaard loss tegen de jets of bills.

Vind het trouwens wel humor hoe slecht de seahawks zijn dit jaar. Er lijkt echt niks meer over van de 2 voorgaande jaren, terwijl ze nou niet echt veel mensen kwijt zijn.

Edit: zo bijzonder is het trouwens niet dat de pats en pack zo goed zijn, ze hebben de beste QBs van de nfl.
Rodgers en brady krijgen een play te horen, maar voordat ze beginnen is er niks meer van de originele play over.
Deze mannen zijn gewoon zo goed dat ze al weten wat de defence gaat doen voordat de defence zelf weet wat ze gaan doen :9

[ Voor 13% gewijzigd door Denniz0229 op 19-10-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:45
Nog meer mensen die de wedstrijd bills - jaguars op bbc2 hebben gekeken?
Wat een wedstrijd.
Mijn engelse vrienden waren blij met mijn kaartjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:52

Niellie41

[object Object]

died_laughing schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:47:
Nog meer mensen die de wedstrijd bills - jaguars op bbc2 hebben gekeken?
Wat een wedstrijd.
Mijn engelse vrienden waren blij met mijn kaartjes. :)
Ja wat een gave wedstrijd! Heel erg genoten als neutrale kijker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Texans - dolphins was ook een goede game.
Tannehill was goed en die 85 yards run van Miller. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
died_laughing schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:26:
Texans - dolphins was ook een goede game.
Tannehill was goed en die 85 yards run van Miller. _/-\o_
Dat was alleen een goeie game als dolphin fan, want verder was die wedstrijd al na 15min beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Denniz0229 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:23:
[...]

Vind het trouwens wel humor hoe slecht de seahawks zijn dit jaar. Er lijkt echt niks meer over van de 2 voorgaande jaren, terwijl ze nou niet echt veel mensen kwijt zijn.

[...]
Humor? Nah :) En misschien heb je er overheen gekeken maar heb je de OL van de Seahawks wel bekeken? Daar staat welgeteld nog één dezelfde speler op dezelfde positie, verder staat er nog één van vorig jaar maar dan op een andere positie. De rest is geheel nieuw. En die OL is nu juist het probleem dit jaar. Ja de defense had ook problemen maar dat kwam door de holdout van Kam en de verschrikkelijke OL aan het begin vh seizoen.

Het begint wel degelijk beter te worden nu, er is nog steeds hoop :) Nu hebben de 49'ers hun eigen portie problemen maar Colin begon net weer een stuk beter te spelen en kreeg afgelopen donderdag helemaal niets gedaan. De defense leek weer helemaal op de defense van het afgelopen jaar. Lynch begon ook weer te lopen. Het had zo maar een shutout kunnen worden, in plaats van die ene field goal.

Nu naar de Cowbows, die de Hawks wel moeten kunnen winnen. Cowboys zijn niet echt effectief in het tegenhouden van een run-game. Daarna nog een bye week en drie home games. Daarmee komen pas weer echt moeilijke potten, in de vorm van de Cards/Rams :) Hopelijk hebben we tegen die tijd nog een paar terug van de injury list, bijvoorbeeld Lane/Richardson.

edit:
Mijn (fan)oordeel; we hebben een lastig deel van het seizoen al gehad en zitten nog steeds in de race voor de playoffs. Vorig jaar begon ook niet al te best. Betekent wel dat er nu gewonnen moet gaan worden, hooguit nog één loss. Denk niet dat ze al helemaal afgeschreven zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 26-10-2015 10:14 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Cloud schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Humor? Nah :) En misschien heb je er overheen gekeken maar heb je de OL van de Seahawks wel bekeken? Daar staat welgeteld nog één dezelfde speler op dezelfde positie, verder staat er nog één van vorig jaar maar dan op een andere positie. De rest is geheel nieuw. En die OL is nu juist het probleem dit jaar. Ja de defense had ook problemen maar dat kwam door de holdout van Kam en de verschrikkelijke OL aan het begin vh seizoen.

Het begint wel degelijk beter te worden nu, er is nog steeds hoop :) Nu hebben de 49'ers hun eigen portie problemen maar Colin begon net weer een stuk beter te spelen en kreeg afgelopen donderdag helemaal niets gedaan. De defense leek weer helemaal op de defense van het afgelopen jaar. Lynch begon ook weer te lopen. Het had zo maar een shutout kunnen worden, in plaats van die ene field goal.

Nu naar de Cowbows, die de Hawks wel moeten kunnen winnen. Cowboys zijn niet echt effectief in het tegenhouden van een run-game. Daarna nog een bye week. Daarna komen pas weer echt moeilijke potten, in de vorm van de Cards/Rams :) Hopelijk hebben we tegen die tijd nog een paar terug van de injury list, bijvoorbeeld Lane/Richardson.
ik kijk bijna alle wedstrijden en het is me inderdaad niet ontgaan hoe slecht jullie o-line is. Maar volgens mij hebben jullie het nu al 3x(?) zelf uit handen gegeven toen jullie voor stonden, dat kan je niet op de o-line afschuiven.
En tuurlijk is Kam een groot gemis, maar als je zonder hem zo speelt dan moet je je afvragen hoe goed de legion eigenlijk is.

En tegen SF mochten jullie natuurlijk gewoon niet verliezen.
Maar we gaan zien wat er van komt dit jaar, playoffs moet nog wel lukken. Dus hoop dat jullie tegen die tijd een beetje herpakt zijn, anders vliegen ze er de eerste week playoffs al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Denniz0229 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:15:
[...]
ik kijk bijna alle wedstrijden en het is me inderdaad niet ontgaan hoe slecht jullie o-line is. Maar volgens mij hebben jullie het nu al 3x(?) zelf uit handen gegeven toen jullie voor stonden, dat kan je niet op de o-line afschuiven.
Natuurlijk niet geheel, maar als je o-line in de vierde gewoon helemaal geen first downs meer pakt zodat je wat controle over de klok hebt; dan loop je gewoon risico. Ook erg demotiverend voor de defense als je zo hard werkt en elke keer weer het veld op moet.

Maar goed, dat finishen is wel een groot probleem; geen flauw idee waar het precies vandaan kwam. Afgelopen game tegen de 49'ers leek het op zich wel goed. Ik zag niet echt minder kwaliteit in het vierde. Nu nog hopen dat het gewoon zo blijft en het niet een eenmalig dingetje was.
En tuurlijk is Kam een groot gemis, maar als je zonder hem zo speelt dan moet je je afvragen hoe goed de legion eigenlijk is.
Ik bedoelde niet per se Kam als speler met zijn kwaliteiten (ook al zijn die er zeker), ik bedoelde wat hij brengt met zijn aanwezigheid. Voor zover ik begrepen hebt, stuurt hij samen met Wagner de defense aan. Beide spelers zijn voor mijn gevoel bovengemiddeld belangrijk voor de defense :) Je zag het toen Wagner er uit was tegen de Panthers; dat deed onze defense niet goed.

Uiteraard jammer dat je defense zo afhankelijk is van een paar spelers maar dat heeft elk team denk ik. Je kunt overal wel iemand aanwijzen die meer cruciaal is voor een team, dan gemiddeld.
En tegen SF mochten jullie natuurlijk gewoon niet verliezen.
Maar we gaan zien wat er van komt dit jaar, playoffs moet nog wel lukken. Dus hoop dat jullie tegen die tijd een beetje herpakt zijn, anders vliegen ze er de eerste week playoffs al uit.
SF was must-win inderdaad en eigenlijk de Cowboys komende pot ook; met een verlies de bye week in gaan is absoluut niet handig. Ik hoop ook dat ze tegen de tijd dat het weer moeilijk wordt, goed herpakt zijn :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:07
Denniz0229 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 06:47:
[...]

Dat was alleen een goeie game als dolphin fan, want verder was die wedstrijd al na 15min beslist.
Precies, een mooie wedstrijd dus ;)
In de tweede helft kwamen de Texans toch nog sterk terug maar het kwaad was al geschied.
Toch mooi om te zien hoe een ploeg na het ontslag van 2 coaches ineens zo anders kan spelen.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Cloud schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:27:

Natuurlijk niet geheel, maar als je o-line in de vierde gewoon helemaal geen first downs meer pakt zodat je wat controle over de klok hebt; dan loop je gewoon risico. Ook erg demotiverend voor de defense als je zo hard werkt en elke keer weer het veld op moet.

Maar goed, dat finishen is wel een groot probleem; geen flauw idee waar het precies vandaan kwam. Afgelopen game tegen de 49'ers leek het op zich wel goed. Ik zag niet echt minder kwaliteit in het vierde. Nu nog hopen dat het gewoon zo blijft en het niet een eenmalig dingetje was.
tja... je kan ook anders gaan spelen als je weet dat je o-line het niet red, maar dat zag ik ook niet echt gebeuren.
daar kan jij verder weinig aan doen en zal jouw waarschijnlijk ook frustreren :9
Ik bedoelde niet per se Kam als speler met zijn kwaliteiten (ook al zijn die er zeker), ik bedoelde wat hij brengt met zijn aanwezigheid. Voor zover ik begrepen hebt, stuurt hij samen met Wagner de defense aan. Beide spelers zijn voor mijn gevoel bovengemiddeld belangrijk voor de defense :) Je zag het toen Wagner er uit was tegen de Panthers; dat deed onze defense niet goed.

Uiteraard jammer dat je defense zo afhankelijk is van een paar spelers maar dat heeft elk team denk ik. Je kunt overal wel iemand aanwijzen die meer cruciaal is voor een team, dan gemiddeld.
Kam is inderdaad captain van de defence en een groot gemis natuurlijk. maar voor een defence die jarenlang dominant is over de gehele breedte viel het mij persoonlijk gewoon een beetje tegen.

ben overigens wel benieuwd hoelang de mensen hier al naar de NFL kijken?
zelf kijk ik actief sinds 2006. ik ben dan ook patriots fan geworden sinds de superbowl tegen de eagles.
puur per toeval bij american football terecht gekomen omdat ik niet kon slapen en het toen nog op SBS werd uitgezonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Denniz0229 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
daar kan jij verder weinig aan doen en zal jouw waarschijnlijk ook frustreren :9
:Y
[...]
Kam is inderdaad captain van de defence en een groot gemis natuurlijk. maar voor een defence die jarenlang dominant is over de gehele breedte viel het mij persoonlijk gewoon een beetje tegen.
Het viel wel iets sneller uit elkaar dan ik had gehoopt ja..
zelf kijk ik actief sinds 2006. ik ben dan ook patriots fan geworden sinds de superbowl tegen de eagles.
puur per toeval bij american football terecht gekomen omdat ik niet kon slapen en het toen nog op SBS werd uitgezonden :+
Ik kijk nu ruim een jaar. Beginnen met kijken stond al langer op mijn todo-lijstje en kwam zo'n beetje elke sportfilm over American Football weer terug, vorig jaar toch eens doorgezet en wat games gaan kijken. Toen baalde ik dat ik het niet eerder gedaan had :) Na een stuk of 15 games uiteindelijk op gevoel één team gekozen om echt te gaan volgen, want je kan niet alles kijken. En toen ging dat team naar de SB. Kwam er later pas achter dat ze de SB daarvoor gewonnen hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Carthrax schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:48:
[...]
In de tweede helft kwamen de Texans toch nog sterk terug maar het kwaad was al geschied.
Toch mooi om te zien hoe een ploeg na het ontslag van 2 coaches ineens zo anders kan spelen.
Ugh...ellende ellende ellende. Als Texans fan begrijp ik de malaise van de offense nog wel. Geen echte degelijke QB is het grootste gemis hier.

Maar dat de defense zo waardeloos presteert is een erg grote verrassing. Ze vangen echt niks op daar.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 00:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Denniz0229 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:53:
Ik kende de sport wel wat langer, maar had er niet zoveel interesse in. Rugby zag ik ook weleens en vond het tempo wel gaaf enzo, maar heb nooit de eerstvolgende wedstrijd gekeken. Betreft American Football, was er wel is iets van de Admirals en dat zag er zo afgezaagd uit dat het me echt niks deed. (goh)

4,5 jaar geleden had ik een illegale iptv dienst waar ook ESPN America in het pakket zat. Bij een avondje verveling deze zender opgezet, en er was toen Monday Night Football op. De Bears speelde toen tegen weet ik veel, en ik was meteen gecharmeerd/verbaast over het spel. Cutler was toen een topwedstrijd aan het spelen, en vanaf dat moment eigenlijk Bears en Cutler fan. Meteen de eerstvolgende wedstrijd gekeken die ook werd uitgezonden op ESPN, en kort daarna kwam ik er via een voetbal site achter dmv een banner dat er iets bestond als een gratis gamepass 8). Helaas, sinds het afgelopen seizoen niet meer, maar ben na wat illegale alternatieven toch overstag gegaan.

Over het algemeen ben ik ook meer een "club" type, en volg ik het niet in eerste instantie omdat ik de sport zo geweldig vind. Net als bij voetbal en formule 1 kijk ik alleen als mijn favoriete teams spelen, of hele goede die de moeite waard zijn. Op zich heb ik zo wel een leuke opvulling qua sport, met Ferrari, Juventus, Feyenoord en de Bears :). Wat ik alleen heel erg jammer vind, is dat een NFL seizoen maar 2 maanden duurt exc. playoffs en Superbowl. Volgens mij is zo'n kort seizoen ook typisch Amerikaans, want de andere grote sporten daar hebben ook zo'n kort seizoen toch? Moet daar maar als Europeaan maar aan zien te wennen. :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Liggen we in ieder geval bij racen op de goeie lijn :9

Nfl seizoen is trouwens 17 weken zonder playoffs.
Met pre season en plafyoffs loopt het seizoen van begin augustus tot begin februari.
Andere Amerikaanse sporten heb ik niet zoveel mee, dus dat zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Dat is volgens mij een belangrijke reden dat het zo populair is: iedere wedstrijd is belangrijk. En het geeft je iets om naar uit te kijken, een spanningsboog met een lange rustperiode gevolgd door een korte spannende opbouw naar een enkele allesbepalende wedstrijd. (in tegenstelling tot een puntentotaal van een heel seizoen, of een best-of-7-wedstrijden finale)

Ik krijg hetzelfde gevoel bij bijvoorbeeld een WK voetbal, in de knock-out fase van het toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08

Gotiniens

Fairly odd Tim

Het honkbal seizoen is wat dat betreft precies andersom. Het seizoen duurt van april tot september dacht ik. Daarna playoffs die tot ongeveer deze periode duren. (Vanavond eerste wedstrijd van de world series) In de regular season worden 162 wedstrijden gespeeld door een team. Dat heeft als voordeel dat je hier altijd wel een wedstrijd kan kijken, maar ik zelf heb niet het gevoel dat ik een team kan volgen omdat je snel een wedstrijd mist.

NHL en NBA lijken kwa seizoen dacht ik meer op MLB dan NFL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De NBA begint meestal eind oktober en loopt door tot begin juni ongeveer, inclusief post-season.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 27-10-2015 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:56
Bizar dat ik er nu pas achter kom dat Tweakers een nfl topic heeft. (speel zelf ondertussen al 17 jaar football)
Carthrax schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Tweede helft kwam voornamelijk doordat de phins de voet van het gas hebben gehaald en een groot aantal starters klaar waren na halftime.

Alleen wel heel zuur dat ik de Miami defense heb in m'n fantasy league en doordat ze in de tweede helft nog 28 punten hebben opgegeven ze 'maar' 12 punten hebben gehaald en ik heb m'n matchup met 1.8 punt verschil verloren...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Texans release Ryan Mallett
Blijkbaar nam hij het allemaal niet zo serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Ben benieuwd hoe de Dolphins het vanavond doen tegen de Patriots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De Patriots waren vorige week niet zo best (totaal geen running game, recievers die ballen lieten vallen), maar ik verwacht toch wel weer een overwinning tegen Miami.

En we hebben ook Packers @ Broncos zondag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Mja, hier nog een artikel daarover. Blijkbaar was hij zaterdag niet voor de eerste keer te laat. Snel weg met die kerel. |:(

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik vraag me af of ze in Houston al een idee hebben wat ze volgend jaar willen op QB. Draft of trade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Andamanen schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:34:
De Patriots waren vorige week niet zo best (totaal geen running game, recievers die ballen lieten vallen), maar ik verwacht toch wel weer een overwinning tegen Miami.

En we hebben ook Packers @ Broncos zondag *O*
Pats speelde juist echt top tegen de #1 defense!
Ze hadden geen running game omdat ze wisten dat het geen zin zou hebben tegen de front-7 van New York.
Dus wat doe je dan tegen een team met zo'n dominante D-line. Short passes.
Heb als longtime Miami fan een schurft hekel aan de Pats maar verdomme ik heb wel een respect voor Billichick en Brady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Flix20 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:32:
Bizar dat ik er nu pas achter kom dat Tweakers een nfl topic heeft. (speel zelf ondertussen al 17 jaar football)
Waar? Ik 3 :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Misschien moeten we een AFBN topic er naast maken ;)
Ik heb gespeeld bij de Assen Bulldogs en Groningen Giants. Nu met pensioen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Andamanen schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:38:
Ik vraag me af of ze in Houston al een idee hebben wat ze volgend jaar willen op QB. Draft of trade?
Persoonlijk hoop ik draft. Maar dan moeten ze wel genoeg wedstrijden verliezen. Anders is er geen meer over die evt meteen zou kunnen starten.

Ze hadden toentertijd (2014) Bridgewater (of misschien zelfs Carr) moeten draften. Maar de QB's waren niet pick #1 waardig dat jaar. Clowney was toen logisch.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Terugkijkend is de draft wel een grote gok op QB. Sommige superhoge picks floppen hard en sommige uit de zesde ronde groeien uit tot supersterren. Gelukkig hoef ik dat soort beslissingen niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
De Patriots waren een maatje te groot voor de Dolphins gisteren. En helaas is ook Cameron Wake uitgevallen met een blessure :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik had zo gehoopt op een wondertje van de Dolphins tegen de Patriots. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Carthrax schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:33:
De Patriots waren een maatje te groot voor de Dolphins gisteren. En helaas is ook Cameron Wake uitgevallen met een blessure :(
Was helaas ook wel te verwachten.

Ik hoop dat Wake niet lang uit de running is.
Die hebben hebben ze toch echt wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
died_laughing schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:25:
[...]

Was helaas ook wel te verwachten.

Ik hoop dat Wake niet lang uit de running is.
Die hebben hebben ze toch echt wel nodig.
Helaas is het seizoen voor hem afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Carthrax schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Helaas is het seizoen voor hem afgelopen.
Balen zeg.
Ik hoop dat het team zich weer een beetje kan herpakken tegen de bills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Tsjongejonge, wat is de AFC South een bagger divisie zeg. Nou was het al niet veel met de Titans en de Jags, maar de Texans en de Colts spelen ook helemaal niks klaar.

Ik denk wel dat de Colts beter zijn dan de Texans, maar Houston heeft gewoon nog dikke kans op de play-offs op deze manier. De Texans defense heeft net voor de bye wel een royaal goede wedstrijd achter de rug, dus wie weet kunnen ze de kar nu wel trekken.

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:47
Bah, daar ging de ongeslagen status dit weekend.. Had gehoopt dat er wel wat in zat tegen de Broncos, zeker omdat Manning wisselvallig speelde de laatste tijd.

Uitslag was helaas niets op af te dingen, Manning was dit keer weer een klasse apart. Blijft een bijzonder team, gevoelsmatig zijn ze slechter dan vorig jaar maar als ze zelfs slechte wedstrijden niet verliezen..

*edit*
Iemand trouwens Giants - Saints gezien? Wat een vette pot, Brees gooit even 511 yards en 7 TD's 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Grimmie187 op 03-11-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In die game werden echt yards gemaakt ja, wat een scores :)

Seahawks zijn gelukkig de bye in gegaan met een win van de Cowboys. Was een moeizame pot qua offence, van beide kanten overigens. Pluspunt is dat de OL van de Seahawks stukken beter leek (0 sacks, goede pocket) en dat de defense het niveau van vorige game gehandhaafd heeft. Mooier nog is dat de OL in de 4e eindelijk eens een drive klaar kreeg om de game te winnen.

De enorme hit op Lockette was wel eng om te zien zeg :X Ik dacht dat ik voor het eerst een speler dood had zien gaan op het veld, duurde echt minutenlang voordat hij ook maar enig teken van leven liet zien.. Gelukkig bewoog hij uiteindelijk al zijn ledematen weer en heeft hij nu een succesvolle operatie aan zijn nek achter de rug. Maar of hij ooit nog zal spelen is onduidelijk, in elk geval dit seizoen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Was leuke pot inderdaad, zelf bij de steelers alleen maar staan schelden,ewat werden er een boel fouten gemaakt aan beide kanten bij die wedstrijd pffff,trouwens what about 49'rs-rams :P begon spontaan te lachen toen ik die score zag van de rams :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Grimmie187 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:46:
*edit*
Iemand trouwens Giants - Saints gezien? Wat een vette pot, Brees gooit even 511 yards en 7 TD's 8)
Ik had de highlights gezien en wat was dat vet zeg! Het ging maar door en bleef gelijk opgaan. Super cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Grimmie187 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:46:
*edit*
leuk om te kijken, maar eigenlijk gewoon een teken dat beide defencen belachelijk slecht zijn.

Manning gewonnen 8)7
Had ik dus totaal niet verwacht, maar moet de wedstrijd nog terugkijken.

Verder de falcons weer verloren, seahawks door het oog van de naald en de bengals blijven zowaar ongeslagen.
Ik vond het weer een mooi weekend.

En tja... Patriots anyone? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Denniz0229 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:03:
[...]
leuk om te kijken, maar eigenlijk gewoon een teken dat beide defencen belachelijk slecht zijn.

Manning gewonnen 8)7
Had ik dus totaal niet verwacht, maar moet de wedstrijd nog terugkijken.

Verder de falcons weer verloren, seahawks door het oog van de naald en de bengals blijven zowaar ongeslagen.
Ik vond het weer een mooi weekend.

En tja... Patriots anyone? :9
Manning heeft die wedstrijd niet gewonnen. De Denver defense heeft dat gedaan.
Heb de tweede helft gekeken. Werd toevallig wakker met de tv nog aan en de game stond op.
Defense was écht domimant. Geen enkele van Rodgers z'n first reads was open en zelfs 2e en 3e waren covered. En als je maar 2/3 sec hebt voordat die passrush eraan komt... Petje af.

Het is dat ze tegen Rodgers speelde en die een flink aantal sacks heeft weten te voorkomen.
Tegen een mindere QB had dit makkelijk een 10 sack game kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 03-11-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Flix20 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:18:
[...]

Manning heeft die wedstrijd niet gewonnen. De Denver defense heeft dat gedaan.
Heb de tweede helft gekeken. Werd toevallig wakker met de tv nog aan en de game stond op.
Defense was écht domimant. Geen enkele van Rodgers z'n first reads was open en zelfs 2e en 3e waren covered. En als je maar 2/3 sec hebt voordat die passrush eraan komt... Petje af.

Het is dat ze tegen Rodgers speelde en die een flink aantal sacks heeft weten te voorkomen.
Tegen een mindere QB had dit makkelijk een 10 sack game kunnen zijn.
Heb alleen de highlights kunnen zien, daarin werd het gebracht alsof Manning de redder was.

Interessant om te horen dat het dus iets anders in elkaar zat d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Peyton gooide wel een paar zeer goede ballen, wat zich waarschijnlijk inderdaad meer leent voor de highlights dan een consistent goede defense..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 19:21
Ik kan weer eens echt genieten van Cam Newton. Geen perfectie, maar gewoon heerlijk om te zien hoe hij zijn rushes afwisselt met een paar heerlijke lange passes. :)

Misschien moet men toch maar eens begrijpen dan de Panthers een team zijn om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
The Realone schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:28:
Ik kan weer eens echt genieten van Cam Newton. Geen perfectie, maar gewoon heerlijk om te zien hoe hij zijn rushes afwisselt met een paar heerlijke lange passes. :)

Misschien moet men toch maar eens begrijpen dan de Panthers een team zijn om rekening mee te houden.
Ik als Packers fan ben er op het moment wat minder blij mee maar je hebt wel gelijk..

Had wel wat meer pit verwacht van de Packs trouwens, ze staan nogal ongeinspireerd op het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Tweede helft lijkt totaal niet op de eerste voor de Panthers, ze hadden weg moeten lopen van dit matige Packers team. Zit inderdaad weinig pit in.

Maar geen reden tot klagen als Panthers fan ;) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01
Ik heb even hulp nodig, hopelijk mag dat in dit topic.

In mijn fantasy football league vraagt iemand of ik Allan Robinson wil ruilen tegen Charcandrick West. Sinds Jamaal geblesseerd is, krijgt hij iets van 90% van de snaps en doet het goed, maar dit waren slechts 2 wedstrijden. Nu heb ik hem helemaal niet gevolgd en weet dus niet wat ik er van moet denken. Iemand?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Als diegene daar akkoord mee gaat(wat ik me niet kan voorstellen!) zeker doen!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:D Toevallig kom ik net een artikel tegen over de crapshoot wat betreft fantasy league RB's dit jaar waarbij veel vroeg gedrafte tegenvallen en die in latere ronde's het beter doen. Gezien het aantal plays dat de backup bij de Chiefs krijgt zou ik het ook gedaan hebben idd d:)b

In verder nieuws:

Keek vorige week Notre Dame tegen Pittsburgh iirc en daar werd er een van ND uitgestuurd voor een "expres" helm op helm contact, wat in dit geval nog te betwijfelen viel. Maar op zich wel een goede ontwikkeling (dan leren ze nog eens echt tackelen ook :P ) alleen vlgns mij de eerste keer dat ik het gezien heb in een wedstrijd die gekeken heb.
Nog een artikel eraan gelinkt uit 2010 met iets waar ik het ook allang mee eens was:
Paradoxically, he said, football helmets have only made matters worse, encouraging players to use their heads as weapons.
Eerder in het artikel:
Further research has steadily deepened understanding of the crisis. A survey of 1,000 retired professional players by the University of Michigan found 19 times more Alzheimer's disease or dementia than normal for men aged 30 to 49. An earlier study by the University of North Carolina had also found higher levels of dementia among retired players who had suffered concussions
Mocht het ooit zover komen dat ze zonder helm gaan spelen zal het wel wennen zijn. Is toch een stukje uitstraling wat verloren gaat ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 12-11-2015 12:53 ]

• Flix20
Als je de helm bij football weg gaat halen, zal het spel heel anders gespeeld worden.
Bijna iedere keer dat je contact maakt, is er ook contact met een helm.
Het zij een tackle maken, blokken you name it.
Ik denk niet dat dit ooit zal gebeuren, en mocht het wel zo zijn, dan zal football zoals we het vandaag kennen niet blijven bestaan.

Om maar even het cliché Football vs. rugby erbij te halen(waar ik overigens zelf een hekel aan heb, vind beide prachtsporten, heb ook beide gedaan).
Mijn jeugd coach had daar een heel mooie gezegde over:
"Als je bij rugby helmen en shoulderpads krijgt, is er niets meer aan.
Als je bij football de helmen en pads weghaalt, vallen er dode."

En daar ben ik het 100% mee eens.
Puur op de manier van hoe football contact maakt.
Speel al jaren LB, iedere run play was het volgas downfield. FB opvangen, contact met helm. Guard opvangen, contact met helm. HB in het hole stoppen, contact met helm.Heb vorig jaar ook als FB in een power-I offense gespeeld, ieder blok dat ik maakte was er contact met de helm.
En dan heb ik het over fullspeed, head on contact. Als je dit zo zou doen zonder helm, geheid dat je je schedel breekt.
Moet ook wel zeggen dat ik ondertussen ook wel al een aantal hersensschuddingen gehad heb en af en toe daar wel last van lijk te hebben.
Momenten dat fel licht hoofdpijn geeft, of luid geluiden en korte termijn geheugen is niet helemaal daar soms.
Maar ach, it's football het is de prijs die je betaald.

En wat fantasy betreft, mijn god begin me er niet over...
De laatste 4 jaar altijd in de top 4 beland, waarvan 2 finales. Sowieso is onze top 4 van vorig jaar nu laatste 4.
Dit jaar sta ik nu 0-9.... Mijn WR's hebben afgelopen weekend 0 punten gehaald... mijn QB: big ben....
Is ook wel heel lastig, we zijn met 16 man league. Na de 10e ronde zijn bijna alle startende WR/HB/QB wel weg en moet je gaan hopen op solide backups welke punten gaan pakken.
Wat HB zit ik wel goed want ik heb in die 9e ronde Gurley gedraft. Iedereen dacht dat ik nuts was maar kijk wie er nu lacht.

• Denniz0229
apis29 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:52:

Mocht het ooit zover komen dat ze zonder helm gaan spelen zal het wel wennen zijn. Is toch een stukje uitstraling wat verloren gaat ...
dat bestaat al, namelijk flag football, geen zak aan :+

ze zullen nooit zonder helm gaan spelen. dat hoort er nou eenmaal bij.
en ja je leeft korter als je american football speelt door alle hits, maar hier kies je zelf voor.
in de NFL krijg je hier ook nog is een riant salaris voor.
Flix20 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:39:

Wat HB zit ik wel goed want ik heb in die 9e ronde Gurley gedraft. Iedereen dacht dat ik nuts was maar kijk wie er nu lacht.
ja hetzelfde met freeman van de falcons, ook een late round pick die je een hoop punten oplevert.
ik dacht dit jaar met mccoy wel wat punten te pakken, maar valt vies tegen.
gelukkig sta ik nog steeds 2e.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Fantasy 9-0 *D

Wel met een geblesseerde Luck, beetje jammer. Volgend seizoen even fantasy hier opzetten! :)

• apis29
  • Niet online
Denniz0229 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:13:
[...]

dat bestaat al, namelijk flag football :+
Daar heb je gelijk in! :D (maar ik dacht niet meteen aan alles weg; of de helm houden en de rest weg, dan ga je er ook niet zo hard in. Slaat nergens op om dan nog een helm op te houden maar voor de look he O-) )

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/dxz7lg.jpg
en ja je leeft korter als je american football speelt door alle hits, maar hier kies je zelf voor.
Dat je er zelf voor kiest valt nog te betwisten, de lange termijn gevolgen wordt je nou niet bepaald uitgebreid op voorgelicht (en was ook niet zo goed onderzocht als tot de laatste jaren) maar met genoeg lawsuits zal dat snel genoeg veranderen.
Afgelopen WK rugby werd je meteen van het veld gehaald als je iets van duizelig was na een botsing en uitgebreid gecheckt maar op lagere niveaus net als bijv. high school football zal er vaak genoeg verkeerd me omgegaan worden. In dat artikel uit 2010 hadden ze het nog over 8 doden bij high school football in het seizoen tot dan toe.
Maar je leest steeds vaker dat ouders hun kinderen echt geen american football gaan laten spelen, ook van ex-spelers iirc. * enter soccer * :7

Was dus niet in het 2010 artikel maar iets van dit jaar bijv. http://www.kansascity.com...hool/article44291364.html
It’s difficult to pin down exactly how many high school football players have died this season, with media accounts ranging from eight to 14.

Eleven would equal the number of high school football players who died last year, according to statistics kept by the National Center for Catastrophic Sport Injury Research in Chapel Hill, N.C.
October was particularly grim. Four players lost their lives last month, two on the same day.

How they all died: broken neck, lacerated spleen, aneurysm, blunt force trauma, head injury.

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 12-11-2015 21:29 ]

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01
Denniz0229 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:13:
[...]

dat bestaat al, namelijk flag football, geen zak aan :+

[...]
Jammer genoeg klopt dit niet helemaal. Het percentage ex-NFL spelers dat failliet gaat na zijn NFL carriere is vele malen hoger dan bij "normale" mensen. Ik weet de exacte getallen niet, maar ik geloof dat een football carriere gemiddeld 3-4 jaar duurt en dat er 300k wordt verdient ofzo. (waar ze natuurlijk in een omgeving zijn waar het normaal is 25k per maand uit te geven en de meeste dus niks sparen). Als ik tijd heb zal ik de getallen eens opzoeken. Ook interessant te zien tegenover baseball en basketball.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
apis29 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:06:
[...]

Daar heb je gelijk in! :D (maar ik dacht niet meteen aan alles weg; of de helm houden en de rest weg, dan ga je er ook niet zo hard in. Slaat nergens op om dan nog een helm op te houden maar voor de look he O-) )

Dat je er zelf voor kiest valt nog te betwisten, de lange termijn gevolgen wordt je nou niet bepaald uitgebreid op voorgelicht (en was ook niet zo goed onderzocht als tot de laatste jaren) maar met genoeg lawsuits zal dat snel genoeg veranderen.
Afgelopen WK rugby werd je meteen van het veld gehaald als je iets van duizelig was na een botsing en uitgebreid gecheckt maar op lagere niveaus net als bijv. high school football zal er vaak genoeg verkeerd me omgegaan worden. In dat artikel uit 2010 hadden ze het nog over 8 doden bij high school football in het seizoen tot dan toe.
Maar je leest steeds vaker dat ouders hun kinderen echt geen american football gaan laten spelen, ook van ex-spelers iirc. * enter soccer * :7

Was dus niet in het 2010 artikel maar iets van dit jaar bijv. http://www.kansascity.com...hool/article44291364.html
je kiest er wel zelf voor, als je namelijk niet kan bedenken dat die klappen op je hoofd slecht zijn dan heb je zo weinig hersens dat het toch niet meer uitmaakt :9

verder hebben ze bij AF ook een concussion protocol en moet je direct een hele rits onderzoeken ondergaan. verder is de veiligheid op high schools waarschijnlijk wel wat minder, maar wat ik er van mee krijg zijn ze er wel erg scherp op.
macciez schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:46:
[...]

Jammer genoeg klopt dit niet helemaal. Het percentage ex-NFL spelers dat failliet gaat na zijn NFL carriere is vele malen hoger dan bij "normale" mensen. Ik weet de exacte getallen niet, maar ik geloof dat een football carriere gemiddeld 3-4 jaar duurt en dat er 300k wordt verdient ofzo. (waar ze natuurlijk in een omgeving zijn waar het normaal is 25k per maand uit te geven en de meeste dus niks sparen). Als ik tijd heb zal ik de getallen eens opzoeken. Ook interessant te zien tegenover baseball en basketball.
dat ze niet met geld om kunnen gaan betekend toch niet dat ze niet een riant salaris kregen?
en het klopt inderdaad dat er veel failliet gaan omdat ze teveel uitgeven. maar dat doen ze ook zelf.
gelukkig hebben ze wel allemaal een opleiding gehad en kunnen ze dus gewoon ergens anders aan het werk, alhoewel het salaris wat lager zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Denniz0229 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:59:
[...]
dat ze niet met geld om kunnen gaan betekend toch niet dat ze niet een riant salaris kregen?
en het klopt inderdaad dat er veel failliet gaan omdat ze teveel uitgeven. maar dat doen ze ook zelf.
[...]
Dit dus. Je ziet het ook vaak bij acteurs, bakken met geld verdienen maar zodra het wat minder gaat met de films ineens bijna failliet (Nicolas Cage).
For the 2015 season, practice squad players can make no less than $6,600 per week. While the minimum salary for a rookie in 2015 is $435,000, a full season on the practice squad would earn a player more than $100,000 for the year.
NFL betaalt wat dat betreft prima hoor maar ze moeten gewoon leren met geld omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
ik weet niet hoe het met jullie zit...
maar ik zie panthers-patriots als superbowl wel zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik ook wel :)

Spectaculair en verrassend weekje was het trouwens weer: Peyton, Seahawks, Packers, Texans.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 00:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat ben ik blij met John Fox zeg. Het is weer leuk om naar the Bears te kijken, en de afgelopen speelweek hebben ze voor het eerst in tijden met een grote voorsprong gewonnen. Cutler speelt sinds hij terug is gekomen van zijn blesure fantastisch, ik hoop dat we niet meer zijn ondergrens gaan zien dit jaar. Zou er een kansje kunnen zijn voor de wildcard, of ben ik stiekem ietsje te optimistisch? :9

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Denniz0229 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:31:
ik weet niet hoe het met jullie zit...
maar ik zie panthers-patriots als superbowl wel zitten :+
Ik niet :+

• Grimmie187
Pff wat is er met de Packs gebeurd in een maand tijd.. Even 3 verliespartijen op rij maar misschien nog wel erger; de offense leek echt totaal de weg kwijt tegen Detroit vorige week :o

• Flix20
Dat we de dag mogen meemaken. Manning gebenched...
Is ook wel terecht ook. Heb de Den-KC game zitten kijken. Mijn god wat een draak van een wedstrijd speelde ie zeg.

Het is wel overduidelijk dat z'n arm dood is. Kan nauwelijks nog buiten de numbers gooien. En ook over de middel zijn het floaters.

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Het is nog wel de vraag hoeveel zijn blessure meespeelt, maar afhankelijk van wat we van Osweiler gaan zien zou het wel eens het laatste seizoen kunnen zijn voor Manning. (maar ik denk het niet)

Voor mijn Patriots ben ik trouwens wel benieuwd wie ze voor de tweede helft van het seizoen uit de hoed gaan toveren ter vervanging van Lewis en Edelman, want die waren tot nu toe zeer belangrijk. (maar ze zijn al jaren erg goed in het vinden van onverwachte vervangers voor weggevallen toppers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:59:
[...]

je kiest er wel zelf voor, als je namelijk niet kan bedenken dat die klappen op je hoofd slecht zijn dan heb je zo weinig hersens dat het toch niet meer uitmaakt :9

verder hebben ze bij AF ook een concussion protocol en moet je direct een hele rits onderzoeken ondergaan. verder is de veiligheid op high schools waarschijnlijk wel wat minder, maar wat ik er van mee krijg zijn ze er wel erg scherp op.

[...]

gelukkig hebben ze wel allemaal een opleiding gehad en kunnen ze dus gewoon ergens anders aan het werk, alhoewel het salaris wat lager zal liggen.
"Maar daar is m'n helm toch voor? Bescherming ofzo ..." :D (over helmen gesproken). Denk toch echt niet dat ze ook maar een voorstelling kunnen maken van wat Alzheimer in de praktijk voorstelt (maar dat kan je van longkanker net zo goed zeggen natuurlijk; in die zin is hetzoiets als kiezen om te gaan roken ja) en zoals gezegd is het pas in de laatste jaren echt uitgebreid onderzocht dat het op zo'n grote schaal gevolgen heeft (met oude onderzoeken is vrij weinig gedaan). Je hoort wel af en toen van iemand die bewust stopt maar voor de meesten blijft het spelletje toch te leuk en als je al een NFL contract hebt is het nog lastiger om er van weg te lopen ... Maar zo'n Hollywood film zal vast meer impact maken op bepaalde spelers dan een praatje van de player's association of wie dan ook :D (al is de kritiek op de film nu al dat ie te soft is gebleven)

Uit het gelinkte artikel:
PELLMAN, LOVELL and their colleagues published their sixth paper in Neurosurgery in December 2004. It examined baseline data on 655 players and results for 95 players who had undergone both baseline testing and postconcussion testing. It concluded that NFL players did not show a decline in brain function after suffering concussions. Further analysis found no ill effects among those who had three or more concussions or who took hits to the head that kept them out for a week or more. The paper didn't explain where the players in the groups came from specifically or why certain players were included and hundreds of others were not. Neither Pellman nor Lovell has provided those details since.
One of the scientists who reviewed the committee's work is equally blunt. "They're basically trying to prepare a defense for when one of these players sues," he says. "They are trying to say that what's done in the NFL is okay because in their studies, it doesn't look like bad things are happening from concussions. But the studies are flawed beyond belief."
Over Pellman, uit een ander artikel: New questions about NFL doctor (oud team-arts van de Jets; zonder neurlogische achtergrond, maar een reumatoloog :+ )
Pellman was the lead author in nine of the studies. The league concluded repeatedly that no NFL player had suffered brain damage. In 2005, Pellman and two colleagues on the MTBI committee tried unsuccessfully to force the retraction of a peer-reviewed paper asserting that football gave Pittsburgh Steelers Hall of Fame center Mike Webster brain damage. The demand was seen as highly unusual in a scientific journal because such actions are normally reserved for transgressions such as fraud or plagiarism.

The NFL has since reversed course, implementing rule changes that in some cases directly contradict the league's earlier findings. Concussed players are no longer allowed to return in the same game, for example. In 2005, a Pellman-led NFL study concluded "many NFL players can be safely allowed to return to play on the day of injury after sustaining an MTBI."
[Kyle] Brady said Pellman allowed him to return for the next offensive series, still in a daze. Brady acknowledged that he was as eager as Parcells to get back in. "At that point, you're kind of like a slobbering dog," he said.
...
"In hindsight, if I had to do it again and knowing what we know now about concussions and brain trauma and stuff like that, the smart thing would have been to probably stay on the sideline," Mawae said.
Afbeeldingslocatie: http://profootballconcussions.com/wp-content/uploads/2013/05/pellman_back_2013.jpg

:D het wordt mooier:
The truth is that Pellman was a rheumatologist who falsified his credentials. He claimed to have a medical degree from the State University of New York at Stony Brook, but according to the New York Times, he actually attended medical school in Guadalajara, Mexico, and had no specialized training in neurology or brain trauma. The researchers whose work he constantly claimed to be inapplicable to football began to refer to him as Mr. Pellman, feeling that he didn't deserve to be called 'Dr.’ I find myself unable to disagree.

His Mexican medical degree - which Peter Keating (see next paragraph) states was apparently required because his grades weren’t good enough to get into a US medical school - is an explanation of the circumstance in short. Simply put, the league (at that time led by Commissioner Paul Tagliabue) put in a shill with zero credentials to head their pet committee, and to make sure that their level of disinformation remained constant. And, that worked for a long time.
http://www.itsalloverfatm.../brain-trauma-and-the-nfl

Wat toepasselijk begint met ;) :
Over time, it’s become obvious that some people still believe that NFL players should always have known their sport involves a high risk of lifelong problems arising from multiple concussions - and they have to know it by now.

After all, they knew about head injuries and boxing back in the 1920s, right? It’s true - such a study was done, and it did show the dangers for boxers. There were more studies in the 1950s and 60s, as well.

There’s just one problem here: the NFL has been telling the players that this was a nonissue for them ever since the league began. And that, my friends, is where the ugly truths begin
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Maare terug naar de praktijk :D : keek een paar weken geleden Temple tegen Notre Dame in het stadion van de Eagles (uitverkocht) en daar hadden ze wel een mooie traditie: alleen de hardste spelers mogen een shirt met een enkel nummer erop dragen. Één ervan was de aanvoerder en nu genomineerd als finalist voor defensive player of the year (de Bronco Nagurski award): Tyler Matakevich, die ongetwijfeld terug te zien zal zijn in de NFL. Zocht eigenlijk z'n motivatie speech filmpje maar kom nog niks tegen ...
In de tussentijd:

Het is die rooie met #8 [onverwacht wel heel erg soft spoken in het echt; leek net ray lewis bij het oppeppen tijdens een onderbreking)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CTyh6GXXAAAHUR-.jpg

Army vs Navy is ook altijd in Philadelphia trouwens nu ik er aan denk. Navy is zelfs een ranked team ondertussen en die wedstrijd moet er zo onderhand alweer aankomen :) . Laatste jaren met speciale uniforms voor die wedstrijd. Vooral deze helm van Navy zag er goed uit 8)

Afbeeldingslocatie: https://usatfanindex.files.wordpress.com/2014/11/usatsi_7614996.jpg?w=640

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 20-11-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Andamanen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:53:
Voor mijn Patriots ben ik trouwens wel benieuwd wie ze voor de tweede helft van het seizoen uit de hoed gaan toveren ter vervanging van Lewis en Edelman, want die waren tot nu toe zeer belangrijk. (maar ze zijn al jaren erg goed in het vinden van onverwachte vervangers voor weggevallen toppers)
En het werd alleen maar erger deze week :'(

Ik zie ze ook niet ver komen in de playoffs dit jaar (al is het misschien een beetje gek om een team dat misschien alsnog ranked 1 (AFC) de playoffs in gaat af te schrijven).

Als het de Patriots niet gaat worden zou het wel leuk zijn om weer een kampioen te krijgen uit onverwachte hoek, de Bengals, Cardinals of Panthers zou leuk zijn (en ze spelen allemaal aantrekkelijk football).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:D het lijkt Notre Dame wel. In de eerste wedstrijd startende QB en RB kwijt voor het hele seizoen en zo onderhand al de halve basis eruit. Maar met een redshirt freshman QB en geconverteerde safety als RB nog steeds kans op de College Playoffs; al verwacht ik dat ze na de beroerde wedstrijd van afgelopen zaterdag (in Fenway Park, Boston als thuisteam tegen Boston College [de 'holy war']) uit de top 4 vallen.

Echt mooi zo'n tribune tot onderaan het veld:

Afbeeldingslocatie: http://p.o0bc.com/rf/image_1045x588/Boston/2011-2020/2015/11/22/Boston.com/BCOM/Images/e8ba84d301264941b789bda4f1a14dcb-e8ba84d301264941b789bda4f1a14dcb-0.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 25-11-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Andamanen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:31:
[...]

En het werd alleen maar erger deze week :'(

Ik zie ze ook niet ver komen in de playoffs dit jaar (al is het misschien een beetje gek om een team dat misschien alsnog ranked 1 (AFC) de playoffs in gaat af te schrijven).

Als het de Patriots niet gaat worden zou het wel leuk zijn om weer een kampioen te krijgen uit onverwachte hoek, de Bengals, Cardinals of Panthers zou leuk zijn (en ze spelen allemaal aantrekkelijk football).
Volg je de pats al lang?

De defence doet het prima en brady maakt van elke pannenkoek nog een ster.
Rex ryan weet gewoon als enige coach hoe je het de pats lastig maakt, dit zag je ook al toen hij nog bij de jets zat.

Als we winnen van de broncos dan is homefield al bijna zeker voor de playoffs, en dan blijven er weinig teams over die het de pats lastig kunnen maken.
Misschien de steelers of de Bills, mits die de playoffs halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Sinds 2001 :)

Dat is inderdaad misschien wel het sterkste punt van de Belichick-Brady-organisatie, maar op het moment voel ik het niet meer. Natuurlijk kan dat nog veranderen in de komende weken, maar na het kijken van deze wedstrijd was ik een beetje down :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Een beetje down nadat je team (weliswaar met moeite) op 9-0 staat? 8)7

Ik ben een beetje down nadat mijn onverslagen Packs 3x achter elkaar veloren haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik denk dat het mijn schuld is....

Ik heb de 3 verloren wedstrijden van de Packers niet kunnen zien ;-).

Van het weekend kon ik weer kijken, en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Gotiniens schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:08:
Ik denk dat het mijn schuld is....

Ik heb de 3 verloren wedstrijden van de Packers niet kunnen zien ;-).

Van het weekend kon ik weer kijken, en voila
Aan de score van gisteren te zien heb je de wedstrijd niet kunnen kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
De teams voor volgend jaar london zijn bekend:
INDIANAPOLIS COLTS vs. JACKSONVILLE JAGUARS

NFC EAST OPPONENT vs. ST. LOUIS RAMS

WASHINGTON REDSKINS vs. CINCINNATI BENGALS

Helaas geen Dolphins, maar Redskins - Bengals lijkt me wel een leuke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Carthrax schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:19:
[...]

Aan de score van gisteren te zien heb je de wedstrijd niet kunnen kijken ;)
Klopt, het was in Nederland half 3 s'nachts, en moet vandaag gewoon werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Andamanen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:51:
Sinds 2001 :)

Dat is inderdaad misschien wel het sterkste punt van de Belichick-Brady-organisatie, maar op het moment voel ik het niet meer. Natuurlijk kan dat nog veranderen in de komende weken, maar na het kijken van deze wedstrijd was ik een beetje down :)
zoals gezegd, rex ryan weet gewoon hoe die tom brady dwars moet zitten.
dat zou je na 14 jaar wel moeten weten :9
maar goed, ik kan verder weinig aan jouw gevoel doen, gelukkig heb ik het totaal niet.
heb me wel mateloos lopen irriteren aan de wedstrijd, maar Win=Win.

gisteren nog eagles-lions gekeken, was echt een van de slechtste wedstrijden die ik in jaren heb gezien.
maatje van me is eagles fan, dus moest hem nog afkijken ook :')

en wtf is gebeurt met de pack dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Denniz0229 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:13:
[...]
en wtf is gebeurt met de pack dan :S
Wide Receivers die geen bal kunnen vangen, en constante miscommunicatie met Rodgers. Green Bay had makkelijk kunnen winnen als ze door waren gegaan met de ground-game (ondanks de fumble had Lacy echt een hele goede wedstrijd) en die drop in de endzone in de laatste minuut deed ze de das om. Vikings hebben nu echt een hele goede kans om dit jaar de NFC North te winnen.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
De Patriots zijn niet meer ongeslagen. Alleen de Panthers hebben nu nog kans op een perfect season.
Mijn Dolphins zijn weer eens verslagen door een team uit hun eigen divisie en maar liefst 12 yards rushing :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Hoewel 11-0 en steeds beter spel (vooral een steeds betere Cam Newton), ben ik behoorlijk sceptisch over de NFC titelkansen van de Panthers. Een bye en home field advantage geloof ik allemaal wel, misschien zelfs 16-0 als ze bijvoorbeeld de Giants weten te pakken. Maar ik heb toch altijd het idee dat het team niet stabiel genoeg is om echt kans te maken op de Super Bowl, laat staan die te winnen.

Misschien is het ook wel een kwestie van onbewust temperen van hoop en verwachting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
macciez schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:46:
[...]

Klopt niet helemaal.
Het gemiddelde van een pro football carriere is 3 weken!
Maar dat is inc. alle spelers die over een geheel jaar op het rooster komen. Voor iedere speler die 10 jaar speelt zijn er ruim 100 die slechts een week of 2 op de loonstrook staat bij een team.
Als je een criterium van minstens één jaar, dan kom je op een gemiddelde van 3/4 jaar ja.

Het minimum wage van een speler hangt af van hoeveel jaar diegene ervaring heeft. Rookies zitten dit jaar op $435k, 1 jaar ervaring op $510k en zo gaat het omhoog tot 10+ jaar met $970k.

Ik heb laatst nog een stuk gelezen over hoe 78% van de spelers binnen 3 jaar na hun retirement failliet zijn.
Hier zijn vele redenen voor. De voornamelijke redenen waren Feesten, familie/vrienden, niet sparen, slechte/mislukte investeringen en oplichting door bv investerings- maatschappijen.
The Realone schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:23:
Hoewel 11-0 en steeds beter spel (vooral een steeds betere Cam Newton), ben ik behoorlijk sceptisch over de NFC titelkansen van de Panthers. Een bye en home field advantage geloof ik allemaal wel, misschien zelfs 16-0 als ze bijvoorbeeld de Giants weten te pakken. Maar ik heb toch altijd het idee dat het team niet stabiel genoeg is om echt kans te maken op de Super Bowl, laat staan die te winnen.

Misschien is het ook wel een kwestie van onbewust temperen van hoop en verwachting ;)
Dat ben ik juist niet met je eens!
Juiste door het type football dat ze spelen, erg sterke running game en een uitstekende defense, maken ze goede kansen in de playoffs!
Deze zijn natuurlijk wanneer de temperaturen dalen en de weersomstandigheden slechter worden.
Wat de passing game juist problemen kan geven.
Want vergis je niet, offense is leuk, maar in januari en februari is het de defense die wedstrijden wint!
Carthrax schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:45:
De Patriots zijn niet meer ongeslagen. Alleen de Panthers hebben nu nog kans op een perfect season.
Mijn Dolphins zijn weer eens verslagen door een team uit hun eigen divisie en maar liefst 12 yards rushing :S
Het was echt niet om aan te zien!
Bij halftime heb ik de game van ellende maar uitgezet. Er zat totaal geen fight, geen vuur in het team!
Ze werden compleet fysiek gedomineerd door new york. Was een schande om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De nieuwe helmen van Navy voor de Army v Navy wedstrijd :*)
http://www.ncaa.com/news/...signed-uniforms-army-game

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CVFc8KiU4AABx2w.jpg:large
Helmet Details and Position Assignment:
Linebacker: Cruiser- Provides anti-air defense and packs the biggest punch of Naval surface ships representative of the linebackers on the Navy football team.
Defensive Back: Destroyer- Known for significant fire power, speed, and anti-missile defense as are Navy's defensive backs.
Wide Receiver: Submarine- Predominantly utilized as blockers, wide receivers play a key role in driving the Navy rush attack, taking on a stealth-like persona as they blend into the rhythm of the offense but bring significant fire power when called upon, just like a Naval submarine.
Lineman: Amphibious Assault Ships- Just as a lineman's job is the create a hole for a running back or linebacker, these ships are utilized to establish the "beach head" that enables the invading force to gain access and ultimately accomplish their objective.
Quarterback: Aircraft Carrier- The QB of the Naval Fleet, the aircraft carrier is the ultimate decision maker; the "quick strike" weapon of the Naval fleet.
Running Back: Littoral Combat Ship- Like running backs, these fast and nimble ships can navigate through both crowded shallow and deep waters.
Kicker/Special Teams: Minesweeper- Much like the specific task of the Navy special teams, this small ship has a unique mission of identifying and eliminating mines.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CVFc8JrU4AEcNKO.jpg

Normaal:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CUNd6ZIWUAARScG.jpg:large

Ondertussen begint het College Playoff plaatje duidelijk in beeld te komen na het (onnodige) verlies van Notre Dame tegen Stanford; niet dat ze er wat te zoeken hadden.
Zo te zien worden het Clemson, Alabama, Michigan State en Oklahoma waarvan #1 Clemson eigenlijk de zwakste is (hier had Notre Dame al duidelijk van moeten winnen en waren er een mislukte two-point conversion vandaan waar ze het allang op slot hadden moeten gooien; wedstrijd eerder gepost hier als Youtube link)
Misschien nog een idee de NFL tussenstand te posten nu we al richting eind seizoen gaan. Zie al dat de NFC wel heel zielig is dit seizoen O-) .

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 30-11-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
20-0 achter in Detroit, 61 yard hail mary for the win met 0 seconden op de klok.. Woohoo! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Leuke einde, maar wel verschrikkelijke defense op de hail mary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Echt serieus mooi spul zeg :) Mooier dan veel NFL helmen/tenues!

Ik kijk uit naar dit weekend. Belangrijke game voor de Hawks, namelijk de Vikings. Gaat denk ik wel een taaie pot worden voor de offense omdat ze (naar ik begrijp) ongeveer dezelfde verdedigende stijl hebben als onze defense. Defense krijgt het mogelijk iets makkelijker, omdat de Vikings vooral run plays spelen :)

Ik vond de Hawks vs Steelers een van de spannendste games van dit seizoen. Erg mooie pot, van beide kanten. En wel een gunstig einde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Andamanen schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:49:
Leuke einde, maar wel verschrikkelijke defense op de hail mary.
Idd.. Hoe krijg je het voor elkaar om met 5 defenders achter de 5 receivers te blijven staan als de bal pak 'm beet 5 seconden onderweg is? 8)7

https://streamable.com/g5dv

Ach ik heb er niet minder hard om gejuicht :P
Cloud schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:59:
[...]
Ik kijk uit naar dit weekend. Belangrijke game voor de Hawks, namelijk de Vikings. Gaat denk ik wel een taaie pot worden voor de offense omdat ze (naar ik begrijp) ongeveer dezelfde verdedigende stijl hebben als onze defense. Defense krijgt het mogelijk iets makkelijker, omdat de Vikings vooral run plays spelen :)
...
Ik hoop ook dat jullie winnen zondag! Dan staan de Packs weer bovenaan in NFC North *O*

[ Voor 39% gewijzigd door Grimmie187 op 04-12-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Panthers hadden het zwaar in Superdome gisteren, de Saints gingen lekker. Zeker met een paar cruciale foutjes zoals 2 drops van Ginn. Dat zijn momenten dat Benjamin toch wel gemist wordt. Maargoed, als je aan het einde van de avond "gewoon" 12-0 staat valt er weinig te klagen. ;)

NY's onderonsje was ook wel aardig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
The Realone schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:52:
Panthers hadden het zwaar in Superdome gisteren, de Saints gingen lekker. Zeker met een paar cruciale foutjes zoals 2 drops van Ginn. Dat zijn momenten dat Benjamin toch wel gemist wordt. Maargoed, als je aan het einde van de avond "gewoon" 12-0 staat valt er weinig te klagen. ;)

NY's onderonsje was ook wel aardig om te zien.
Helaas hebben de Saints niet de winst kunnen pakken. Waarom helaas?
Als Dolphins fan blijf ik toch altijd hopen dat het record van enige team dat undefeated de Superbowl heeft gewonnen blijft bestaan.
(Ook al speelden ze in 1972 minder wedstrijden dan nu en is het niet te vergelijken maar toch ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
jongens wat een bedroevend weekend weer, we verliezen zelfs van de eagles 8)7

verder wel een mooie game in NY.
vikings toch slechter als ik dacht.
SF wint zowaar van de bears (die de afgelopen 2 weken toch aardig speelde)
panthers winnen net aan van de saints.

op zich geen slechte week, behalve de pats :+

ben benieuwd naar de bengals-broncos in week 15, alleen die zal wel verplaats worden naar NBC ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik voelde de slechte resultaten van de Pats wel een beetje aankomen, maar na deze week denk ik dat het toch nog goed kan komen als er niet weer veel (belangrijke) blessures meer bijkomen.

En belangrijker dan dat lijkt er ook weer een spannend einde aan het seizoen te komen voor de laatste playoff-plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Carthrax schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:09:
[...]

Helaas hebben de Saints niet de winst kunnen pakken. Waarom helaas?
Als Dolphins fan blijf ik toch altijd hopen dat het record van enige team dat undefeated de Superbowl heeft gewonnen blijft bestaan.
(Ook al speelden ze in 1972 minder wedstrijden dan nu en is het niet te vergelijken maar toch ;))
Als ik de laatse 4 games bekijk zie ik mogelijkheden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Andamanen schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:07:
Ik voelde de slechte resultaten van de Pats wel een beetje aankomen, maar na deze week denk ik dat het toch nog goed kan komen als er niet weer veel (belangrijke) blessures meer bijkomen.

En belangrijker dan dat lijkt er ook weer een spannend einde aan het seizoen te komen voor de laatste playoff-plekjes.
Grappig, vorige week zag jij het juist niet zitten en nu wel.
Bij mij is het precies andersom.

We hebben op ze minst de gronk nodig om door de playoffs te komen, of chandler moet ineens ballen gaan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
apis29 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:35:
Maare terug naar de praktijk :D : keek een paar weken geleden Temple tegen Notre Dame in het stadion van de Eagles (uitverkocht) en daar hadden ze wel een mooie traditie: alleen de hardste spelers mogen een shirt met een enkel nummer erop dragen. Één ervan was de aanvoerder en nu genomineerd als finalist voor defensive player of the year (de Bronco Nagurski award): Tyler Matakevich, die ongetwijfeld terug te zien zal zijn in de NFL. Zocht eigenlijk z'n motivatie speech filmpje maar kom nog niks tegen ...
In de tussentijd:

[video]
Het is die rooie met #8 [onverwacht wel heel erg soft spoken in het echt; leek net ray lewis bij het oppeppen tijdens een onderbreking)

[afbeelding]
Hij heeft 'm gewonnen!
Overigens lijkt niemand net op Ray Lewis. There is only one!

Ben ook wel erg benieuwd, The U heeft ook een nieuwe head coach, UM Alumni(QB in de 80's) en voormalig HC van Georgia, Mark Richt.
Hopelijk kan ie recruitment binnen de staat van Florida weer op het goede spoor brengen en UM weer UM maken.
Voor de liefhebbers van Football en de cultuur daaromheen, kan ik de docu 'ESPN 30 for 30 presents:The U' erg aanraden! Waar onlangs ook een deel twee van is uitgekomen welke onder andere het beste college team ooit bespreekt.
Kijk voor de grap eens naar het rooster: Wikipedia: 2001 Miami Hurricanes football team
Lijkt net alsof je naar een Pro bowl rooster bekijkt.

Die docu staat geloof ik ook op youtube, en anders zeker wel via de bekende wegen te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Grimmie187 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:17:
[...]
Ik hoop ook dat jullie winnen zondag! Dan staan de Packs weer bovenaan in NFC North *O*
Nou dat winnen, dat is gebeurd :P Het was bijna sneu voor de Vikings, hoe ze onder de voet gelopen zijn. Wat een spannende, belangrijke pot moest worden voor de playoff posities, werd een totaal eenzijdig verhaal. De offense liep gesmeerd als boter en na de wat mindere defense tegen de Steelers, was ook die weer 200% in vorm deze game. Na het verlies tegen de Cardinals - de afgelopen drie games - heeft Russel zo'n beetje de beste QB stats van de hele NFL. Natuurlijk hopen dat ze dit volhouden maar na drie games kun je niet meer spreken van een uitzondering.

De Seahawks zijn eindelijk terug O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Maar de cardinals spelen ook zo goed dat de divisie voor de seahawks waarschijnlijk buiten bereik blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Cloud schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:39:
[...]

Nou dat winnen, dat is gebeurd :P Het was bijna sneu voor de Vikings, hoe ze onder de voet gelopen zijn. Wat een spannende, belangrijke pot moest worden voor de playoff posities, werd een totaal eenzijdig verhaal. De offense liep gesmeerd als boter en na de wat mindere defense tegen de Steelers, was ook die weer 200% in vorm deze game. Na het verlies tegen de Cardinals - de afgelopen drie games - heeft Russel zo'n beetje de beste QB stats van de hele NFL. Natuurlijk hopen dat ze dit volhouden maar na drie games kun je niet meer spreken van een uitzondering.

De Seahawks zijn eindelijk terug O+
Ik snap die wisselvalligheid dit seizoen niet zo eigenlijk, dat komt niet alleen door blessures?

Maar eerlijk is eerlijk, Wilson speelde geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Andamanen schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:08:
Maar de cardinals spelen ook zo goed dat de divisie voor de seahawks waarschijnlijk buiten bereik blijft.
Ik denk inderdaad niet dat de Seahawks NFC West gaan pakken, de Cards hebben teveel voorsprong. Maar de playoff kansen zitten nu wel boven de 90% en dat is het belangrijkste :) Ik kijk uit naar de Cards vs Hawks als laatste game van het seizoen. Wat daar gebeurt gaat veel duidelijk maken betreft de kansen van de Hawks op een SB aanwezigheid.
Grimmie187 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:09:
[...]
Ik snap die wisselvalligheid dit seizoen niet zo eigenlijk, dat komt niet alleen door blessures?
De slechte start van het seizoen was eigenlijk vooral de offensive line die op twee man na, geheel nieuw is. En dan niet nieuw als in nieuwe OL spelers, maar DL spelers die omgebouwd werden tot OL materiaal. De OL was de eerste games gewoon een enorme gatenkaas, waardoor Wilson tig sacks te verduren kreeg en geen vertrouwen had om de tijd te nemen en een bal te gooien. Mede dankzij zijn scramble skills bleef de schade (puntgewijs) nog enigszins beperkt.

De OL werd gaande weg beter maar was gewoon niet consistent genoeg, waardoor we wisselende resultaten kregen. Pas nu ze Nowak als center weggedaan hebben en Lewis het overgenomen heeft, gaat het een stuk beter. Zelfde geldt voor de DL, waar Cary Williams gewoon net niet goed genoeg was. Liet te regelmatig grote plays door die je van Seahawks niet gewend bent. Nu Shead dat overgenomen heeft (en Williams zelfs is losgelaten als speler), gaat ook dat een stuk beter.

En vooral de laatste drie games komt alles samen eigenlijk, is er weer consistentie. Defense was tegen de Steelers niet helemaal je-van-het maar de OL was sterk genoeg om te compenseren. De defense heeft de flaters van de Steelers game ruimschoots goed gemaakt tegen de Vikings.
Maar eerlijk is eerlijk, Wilson speelde geweldig _/-\o_
Het was prachtig om hem aan het werk te zien :) Hij is primair de reden dat ik de Hawks ben gaan volgen en ze mijn favoriete team zijn geworden.

Overigens, grote complimenten voor de drie rookies van dit jaar: Thomas Rawls, Tyler Lockett en Frank Clark. Met name de eerste twee -en sinds een paar games ook de laatstgenoemde - maken echt een verschil :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 08-12-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Je zou bijna denken dat ik het bewust opzoek maar het staat recht op de voorpagina :D

The MMQB screened Will Smith’s upcoming drama Concussion with 70 former NFL players. For some, it was a panic-inducing horror flick
Keith McCants, the fourth pick of the 1990 NFL draft, screened Will Smith’s movie “Concussion” and told The MMQB: ”We were paid to give concussions. If we knew that we were killing people, I would have never put on the jersey.”
Willie Gault, the Bears and Raiders wide receiver from 1983 to ’93, has seen the movie twice in L.A., once with writer/director Peter Landesman.

“Every single football player in this country—NFL, college, high school, youth—needs to see this movie,” Gault said. “If I had seen it while I was a player, I think I still would have played football, but I would have played it differently. I would have had a different mindset.”
http://mmqb.si.com/mmqb/2...ncussion-movie-will-smith

Afbeeldingslocatie: http://cdn.abclocal.go.com/content/wpvi/images/cms/1113650_630x354.jpg

Tyler Matakevich idd verkozen tot Best Defensive Player van 2015. Denk niet dat ie zo hoog gekozen gaat worden als Luke Kuechly [en nu ik dat zo type blijkt dat ook nog z'n voorbeeld te zijn], zag er niet naar uit dat hij dezelfde snelheid had [andere lichaamsbouw ook]. Kuechly afkomstig van Boston College, ook niet bepaald een powerhouse [maar historisch wel een tree of twee boven een Temple] en in dezelfde ACC conference. Kuechly ook meervoudig All-American en daarmee langer in de spotlight voorafgaand aan de draft natuurlijk.
Temple senior Tyler Matakevich spent the past several years idolizing Carolina Panthers linebacker Luke Kuechly.
"You watch Luke Kuechly and he just excels on and off the field. He is a typical role model and somebody I try to reflect my game after," Matakevich said.

Like Kuechly, Matakevich seems to have a knack for finding the ball and making tackles.

The 6-foot-1, 232-pound Matakevich had 126 tackles this season - including 15 for a loss and - along with five interceptions, 4 1/2 sacks and five pass breakups, helping lead the Owls to a surprising 10-3 record and a berth in the Boca Raton Bowl.

He recorded at least 100 tackles in each of his four seasons at Temple.

Matakevich has another thing in common with Kuechly, too.

His position coach Mike Siravo was a member of the Boston College defensive staff when Kuechly played there. Matakevich also views himself as a film room and gym rat.
http://6abc.com/sports/te...defensive-player/1113651/

Maar over de snelheid van Kuechly waren ook vragen vooraf O-) http://nesn.com/2012/02/l...r-showing-at-nfl-combine/

U of Miami blijft toch wel raadselachtig, hoe matig ze de laatste 10(?) jaar al zijn, in Florida zit echt veel talent. Georgia deed het een paar jaar terug wel heel goed maar laatste paar seizoenen maar middelmatig. Recruiten ging wel goed daar dus zal bij Miami ook wel goed moeten komen; Florida State en Florida allebei met mindere seizoenen dus ook al minder hype over.
Wel alledrie Nike scholen dus een veel beter uniform kunnen ze ook niet verwachten (al ziet die van Florida er altijd hetzelfde uit en die van Florida State ook wel dus er is wel ruimte voor; eigenlijk kregen ze ook al de modernere ontwerpen alleen mooi was anders imo. Tegenwoordig ook een recruiting factor ;) )

[ Voor 83% gewijzigd door apis29 op 09-12-2015 22:24 ]

• The Realone
Misschien ben ik een beetje biased, maar Kuechly is echt een geweldenaar in de defense. Vooral zijn reads zijn erg sterk. Als Matakevich daarbij in de buurt komt kan het een grote worden. :)

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

The Realone schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:02:
[...]

Als ik de laatse 4 games bekijk zie ik mogelijkheden. ;)
De laatste drie zullen wel lastig worden. (bijvoorbeeld: Packers, dan Cardinals, dan Patriots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
macciez schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:27:
Ik heb even hulp nodig, hopelijk mag dat in dit topic.

In mijn fantasy football league vraagt iemand of ik Allan Robinson wil ruilen tegen Charcandrick West. Sinds Jamaal geblesseerd is, krijgt hij iets van 90% van de snaps en doet het goed, maar dit waren slechts 2 wedstrijden. Nu heb ik hem helemaal niet gevolgd en weet dus niet wat ik er van moet denken. Iemand?
Dat heeft goed uitgepakt :X ( :D )

http://www.nfl.com/player/charcandrickwest/2550268/gamelogs
http://www.nfl.com/player/allenrobinson/2543509/gamelogs

Lees net toevallig:
Who is Allen Robinson?

The second-year wideout is the first Jag to have a 1,000-yard season in 10 years, one of the NFL’s hottest young stars and a sign of the offensive success to come in Jacksonville.
http://mmqb.si.com/mmqb/2...guars-nfl-week-14-preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Flix20 schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:07:

Dat ben ik juist niet met je eens!
Juiste door het type football dat ze spelen, erg sterke running game en een uitstekende defense, maken ze goede kansen in de playoffs!
Deze zijn natuurlijk wanneer de temperaturen dalen en de weersomstandigheden slechter worden.
Wat de passing game juist problemen kan geven.
Want vergis je niet, offense is leuk, maar in januari en februari is het de defense die wedstrijden wint!
Goed, ik word wel weer voorzichtig optimistischer. ;) De shutout van de Falcons draagt daar wel aan bij, zeker omdat alles elke week steeds beter lijkt te gaan.

Ik zie ze nog altijd niet als favorieten en wil niet op de zaken vooruit lopen, maar durf wel al stiekem te dromen van iets heel moois! :)
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste