Idd hier hetzelfde.
Kwam een mooie "selfie" tegen op YT snorts.
Kun je ook zien wat een bizarre afstand het was.
Kun je ook zien wat een bizarre afstand het was.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ondertussen is in het college football de nieuwe opzet om de titelstrijd van start gegaan. Waar het voorheen een strijd tussen de 'beste' vier teams was is dat nu uitgebreid naar twaalf teams:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lmxMDGAnw482BHMtiKIcmsrf.jpg?f=user_large)
Met straks op ESPN 4 de wedstrijd tussen Indiana en Notre Dame (ondanks dat ze uit dezelfde staat komen pas de dertigste ontmoeting tegen elkaar en de tweede in de laatste zestig jaar)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lmxMDGAnw482BHMtiKIcmsrf.jpg?f=user_large)
Met straks op ESPN 4 de wedstrijd tussen Indiana en Notre Dame (ondanks dat ze uit dezelfde staat komen pas de dertigste ontmoeting tegen elkaar en de tweede in de laatste zestig jaar)
𝐆𝐚𝐦𝐞𝐝𝐚𝐲
— Notre Dame Football (@NDFootball) 20 december 2024
🔟 Indiana
📍 South Bend, Indiana
📅 Friday, Dec. 20
🕗 8:00PM ET
📺 ESPN | ABC
📻 https://t.co/dFv5CBEAdI#GoIrish pic.twitter.com/SjRZtCjZe5
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U47Or4d5EcXoVVEcJvob1a7u.jpg?f=user_large)
[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 21-12-2024 01:17 ]
Zag trouwens op netflix dat er 2 wedstrijden live uitgezonden worden van de NFL.
https://www.nfl.com/schedules/netflix/
Chiefs Steelers en Ravens Texans.
https://www.nfl.com/schedules/netflix/
Chiefs Steelers en Ravens Texans.
Burp
Ben net begonnen met kijken van deze sport, tactisch en fysiek echt heel leuk om naar te kijken.
Maar man man man, wat een afkortingen en regels heb ik nog te leren
I am the great Cornholio!
Ben dit vijf jaar geleden gaan volgen, komt nog steeds af en toe een regel om de hoek die ik niet meteen snapHaterFrame schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:06:
Ben net begonnen met kijken van deze sport, tactisch en fysiek echt heel leuk om naar te kijken.
Maar wees gerust, als je één seizoen volgt en dingen opzoekt die je niet snapt, dan ben je op 80% en kun je prima vrijwel alles volgen!
Het is inderdaad echt een geweldige sport om te kijken, misschien heeft het inmiddels voor mij zelfs voetbal van de troon gestoten...
Moet zeggen dat de basis goed te volgen is, maar het zijn de kleine dingetjes die ik tijdens een match zo nu en dan ff op moet zoeken.Jorizzz schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:20:
[...]
Ben dit vijf jaar geleden gaan volgen, komt nog steeds af en toe een regel om de hoek die ik niet meteen snap![]()
Maar wees gerust, als je één seizoen volgt en dingen opzoekt die je niet snapt, dan ben je op 80% en kun je prima vrijwel alles volgen!
Het is inderdaad echt een geweldige sport om te kijken, misschien heeft het inmiddels voor mij zelfs voetbal van de troon gestoten...
Het is gelukkig ook geen jury sport als zoveel tegenwoordig. De regels zijn duidelijk, respect op het veld voor het spel en elkaar staat hoog in het vaandel en yellows kunnen zelfs gechallenged worden. Zouden ze in meer sporten moeten doorvoeren.
I am the great Cornholio!
Helaas is zelfs in de NFL niet alles 100% duidelijk afgebakend. Holding, roughing the passer, pass interference, taunting. Zomaar een aantal voorbeelden van penalties die in zekere mate inconsequent worden toegepast, en ook niet kunnen worden gechallenged. Genoeg te mopperen op de zebra's dus, hoort er ook een beetje bij.HaterFrame schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:33:
[...]
Moet zeggen dat de basis goed te volgen is, maar het zijn de kleine dingetjes die ik tijdens een match zo nu en dan ff op moet zoeken.
Het is gelukkig ook geen jury sport als zoveel tegenwoordig. De regels zijn duidelijk, respect op het veld voor het spel en elkaar staat hoog in het vaandel en yellows kunnen zelfs gechallenged worden. Zouden ze in meer sporten moeten doorvoeren.
Ik ben benieuwd wie de play-offs haalt dit jaar. Nog 2 vrije plaatsen.
Lijkt redelijk beslist wel toch? In de AFC hoeven de Broncos alleen maar te winnen van de Chiefs die grotendeels met reserves gaan spelen, lijkt me. Bucs hebben ook alles zelf in de hand, spelen tegen de Panthers, dus ook geen echt lastige opgave.muhda schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:09:
Ik ben benieuwd wie de play-offs haalt dit jaar. Nog 2 vrije plaatsen.
Vandaag de kwartfinales in het nieuwe college football playoff systeem
. De wedstrijd tussen Boise en Penn State is ondertussen al afgelopen en nu aan de gang op ESPN 3: Texas v Arizona State 

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 02-01-2025 17:23 ]
Ik zie de laatste tijd toch wel steeds meer filmpjes waarbij obvious calls niet worden gemaakt. En hoewel ik het heel erg conspiracy theory territorium vind, begint het er wel op te lijken dat de Chiefs bevoordeeld worden. Ik kom nu op Youtube regelmatig filmpjes tegen waarbij de league toch echt de schijn tegen heeft.Jorizzz schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:07:
[...]
Helaas is zelfs in de NFL niet alles 100% duidelijk afgebakend. Holding, roughing the passer, pass interference, taunting. Zomaar een aantal voorbeelden van penalties die in zekere mate inconsequent worden toegepast, en ook niet kunnen worden gechallenged. Genoeg te mopperen op de zebra's dus, hoort er ook een beetje bij.
Waar iemand in het commentaar overigens terecht aan toevoegde dat zowel de NFL als de NBA (waar eenzelfde probleem heerst) beiden niet geregistreerd zijn als sportcompetitie, maar als entertainment bedrijf. Dus dat scripting niet tegen de regels hoeft te zijn..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Als Chiefs fan heb ik wellicht een gekleurde bril op hier, maar ik zie dit echt niet hoor.Malfunctions schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:04:
[...]
Ik zie de laatste tijd toch wel steeds meer filmpjes waarbij obvious calls niet worden gemaakt. En hoewel ik het heel erg conspiracy theory territorium vind, begint het er wel op te lijken dat de Chiefs bevoordeeld worden. Ik kom nu op Youtube regelmatig filmpjes tegen waarbij de league toch echt de schijn tegen heeft.
Waar iemand in het commentaar overigens terecht aan toevoegde dat zowel de NFL als de NBA (waar eenzelfde probleem heerst) beiden niet geregistreerd zijn als sportcompetitie, maar als entertainment bedrijf. Dus dat scripting niet tegen de regels hoeft te zijn..
Zat voorbeelden waarbij andere teams calls onterecht mee krijgen of waar de Chiefs juist duidelijke penalties niet mee krijgen. Het is volgens mij ook gewoon het 'hoge bomen vangen veel wind' verhaal. Alle beslissingen bij de Chiefs liggen onder een vergrootglas. Ik zou weleens een écht onafhankelijk verhaal willen zien dat gewoon van alle wedstrijden bekijkt wie er hoe vaak een penalty onterecht mee/tegen krijgt. En dan over meerdere jaren. Geloof er niks van dat de Chiefs er dan onverklaarbaar (buiten een statistisch te verwachten variatie) bovenuit steken.
Bovendien speelt mee dat als je goed bent, dat tegenstanders het moeilijker hebben om je binnen de regels te bespelen, en zullen er altijd meet overtredingen nodig zijn om je wel af te stoppen.
Ook bij andere sporten hoor je vaak verhalen dat grote teams worden voorgetrokken t.o.v. kleine, maar als je dat goed uitzoekt, blijft er eigenlijk ook nooit iets van over.
Er zal ongetwijfeld blijken dat dit beeld niet klopt maar het blijft wel héééée'l opvallend dat ze in twee drie Superbowls nul vasthoudpenalties tegen hebben gekregen terwijl je ze met het blote oog ziet gebeuren
(maar in die College Playoffs heb ik ondertussen ook al de meest belachelijke non-calls gezien ondertussen die game changing geweest zouden kunnen zijn
)
Vandaag overigens alsnog de wedstrijd tussen Georgia en Notre Dame die vanwege de gebeurtenissen in New Orleans met een dag was uitgesteld. Als het goed is op een schappelijk tijdstip van 22:00u. hier ipv 0200 of 0300 gisternacht)

(maar in die College Playoffs heb ik ondertussen ook al de meest belachelijke non-calls gezien ondertussen die game changing geweest zouden kunnen zijn

Vandaag overigens alsnog de wedstrijd tussen Georgia en Notre Dame die vanwege de gebeurtenissen in New Orleans met een dag was uitgesteld. Als het goed is op een schappelijk tijdstip van 22:00u. hier ipv 0200 of 0300 gisternacht)
:strip_exif()/f/image/Nllp3dGtwNU6IeYGKhajhsaC.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 02-01-2025 17:59 ]
Das geen hold, das een hug.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Als je alles wat technisch gezien holding is affluit, dan hou je geen game meer over. Het gebeurt echt om de haverklap. En dat geldt voor vrijwel elke game, zelfs als de Chiefs er niet in spelenapis29 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:56:
Er zal ongetwijfeld blijken dat dit beeld niet klopt maar het blijft wel héééée'l opvallend dat ze in twee drie Superbowls nul vasthoudpenalties tegen hebben gekregen terwijl je ze met het blote oog ziet gebeuren![]()
(maar in die College Playoffs heb ik ondertussen ook al de meest belachelijke non-calls gezien ondertussen die game changing geweest zouden kunnen zijn)
[Afbeelding]
Holding is zeer verstorend voor een wedstrijd, en eenvoudig te constateren.
Holding is niet vastgrijpen, je mag prima als off of def een shirt grijpen en hem heen en weer sleuren.
Je moet loslaten op het moment dat de speler wel kans ziet om langszij te gaan, dan wordt het namelijk trekken/vasthouden (heej holding)
Vindt het heel irritant als er slecht gefloten wordt op holding, maar waar ik me meer aan erger is pass interference.
Daar worden wedstrijden letterlijk mee gemold.
Holding is niet vastgrijpen, je mag prima als off of def een shirt grijpen en hem heen en weer sleuren.
Je moet loslaten op het moment dat de speler wel kans ziet om langszij te gaan, dan wordt het namelijk trekken/vasthouden (heej holding)
Vindt het heel irritant als er slecht gefloten wordt op holding, maar waar ik me meer aan erger is pass interference.
Zag vandaag zat ook een overduidelijke offensive pass interference, dat was anders gewoon een 100% interception geweest (in een van de andere wedstrijden ook een controversiele call maar beiden uiteindelijk iig niet bepalend voor de winst)
(laat staan dat die left tackle vrijwel altijd uit formatie staat en er dit jaar wel voor gefloten wordt en hij ineens de penalties aan elkaar rijgt)
These refs all have wagers on Penn State. How the hell do you not call OPI here?
— Mike McDaniel (@MikMcDaniel) 1 januari 2025
This is 100% a pick if he wasn’t pushed.#CFBPlayoff pic.twitter.com/tC28bno9ad
Vandaar dat ze ook league leading waren in dat opzicht maar in drie Superbowl finales deden ze het toevallig helemaal nietJorizzz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:19:
[...]
Als je alles wat technisch gezien holding is affluit, dan hou je geen game meer over. Het gebeurt echt om de haverklap. En dat geldt voor vrijwel elke game, zelfs als de Chiefs er niet in spelen

Vergeet niet dat pass interference (helaas) non-reviewable is. Dus de refs moeten het doen met wat ze zelf in het veld hebben gezien, of denken te hebben gezien. Fouten maken is menselijk, het hoort erbij. Dat (in jouw linkje bijvoorbeeld) de helft van de mensen dan meteen begint te janken dat football rigged of scripted is, tja... Daar kan ik eerlijk gezegd weinig mee. Ik geloof er geen kloot van in elk geval.apis29 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:51:
Zag vandaag zat ook een overduidelijke offensive pass interference, dat was anders gewoon een 100% interception geweest (in een van de andere wedstrijden ook een controversiele call maar beiden uiteindelijk iig niet bepalend voor de winst)
Tja, je mag er van mij voor kiezen om dit te interpreteren alsof de NFL wil dat de Chiefs winnen, maar wie heeft daar voordeel van? Als zoiets ooit uitkomt dan verliest de NFL in één klap al z'n geloofwaardigheid. Er gaat veel teveel geld in om om zo'n risico te nemen, denk ik dan maar. Er hoeft maar één van de betrokkenen uit de school te klappen en je bent de lul. Zoals met zoveel complottheorieën geloof ik dus nooit dat helemaal niemand dat zou doen.Vandaar dat ze ook league leading waren in dat opzicht maar in drie Superbowl finales deden ze het toevallig helemaal niet(laat staan dat die left tackle vrijwel altijd uit formatie staat en er dit jaar wel voor gefloten wordt en hij ineens de penalties aan elkaar rijgt)
Hier heb je gelijk in, vastgrijpen is nog geen holding.Bad Brains schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:57:
Holding is zeer verstorend voor een wedstrijd, en eenvoudig te constateren.
Damn, third string Chiefs kon niet winnen.
Krijgen nu mijn Donkeys tegen mijn 2de team "Buffalo all the way this time!"
Jaar is nu al een win, let's go Buff 'a BO!
Krijgen nu mijn Donkeys tegen mijn 2de team "Buffalo all the way this time!"
Jaar is nu al een win, let's go Buff 'a BO!
:strip_exif()/f/image/WD6RPCMeSrr3a5yZ8RJ4onEV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga voor deze play-offs. Hup ieder ander team dan KC
[ Voor 20% gewijzigd door RudyL op 11-01-2025 09:25 ]
LOETKE
Eens met je NFC voorspelling, maar als Chiefs fan (met Ravens als tweede team) ga ik toch hiervoor:RudyL schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:24:
[Afbeelding]
Ik ga voor deze play-offs. Hup ieder ander team dan KC
/f/image/dRqwFEg2S7KIhgUUXfHSoBal.png?f=fotoalbum_large)
@RudyL waar maak ik zo'n plaatje.
https://www.profootballnetwork.com/nfl-playoff-predictor
NEE JOOOOHH! helemaal geen roze bril.

https://www.profootballnetwork.com/nfl-playoff-predictor
NEE JOOOOHH! helemaal geen roze bril.

/f/image/wBsrKkgjOWNyLOZhJr1AX54C.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 90% gewijzigd door Bad Brains op 11-01-2025 10:37 ]
En dan laat je KC de derde op rij pakken denk ikJorizzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:36:
[...]
Eens met je NFC voorspelling, maar als Chiefs fan (met Ravens als tweede team) ga ik toch hiervoor:
[Afbeelding]
LOETKE
Nou, met zo'n defensive front die de Buckeyes hebben moet je toch winnen lijkt me.
Secondary is niet speciaal maar die 2 RB's daarentegen weer wel.
Zonder goeie run game kom je niet ver, ook niet in college. Die airraid offense's zie je volgens mij niet heel veel meer?
Vindt ik persoonlijk ook geen zak aan.
Kijk bijna geen college behalve de Buffs.
Zonder goeie run game kom je niet ver, ook niet in college. Die airraid offense's zie je volgens mij niet heel veel meer?
Uiteraard!RudyL schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:45:
[...]
En dan laat je KC de derde op rij pakken denk ik
Wow wat waren de Chargers weer aan het Chargeren.
Wat een shitshow. (de hele wedstrijd overigens)
Wat een shitshow. (de hele wedstrijd overigens)
Ja, was inderdaad weer een wedstrijd waar alles misging waar het maar mis kon gaan.
En blijkbaar mis ik nog wat regels, maar waarom was die geblockte POT nu goed voor 2 punten?
En blijkbaar mis ik nog wat regels, maar waarom was die geblockte POT nu goed voor 2 punten?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De extra point werd geblocked en omdat de bal "live" was en hij hem terug rent naar de endzone is het twee punten.
Dit was geloof ik de eerste keer dat dit ooit is voorgekomen.
Dit was geloof ik de eerste keer dat dit ooit is voorgekomen.
Bo is Niks
Geen idee waar dit eindigt maar deze wedstrijd is fire.
Rooks die hun eerste playoff wedstrijd winnen is 1 in 800? (grapje, maar het is niet best)
The game's afoot.
Geen idee waar dit eindigt maar deze wedstrijd is fire.
Rooks die hun eerste playoff wedstrijd winnen is 1 in 800? (grapje, maar het is niet best)
The game's afoot.
de refs deden weer aardig met met de chiefs gisteravond een aantal zeer raadselachtige calls...
Zeker vreemde beslissingen, maar het zijn de interceptions die ze das om hebben gedaan. Als iemand die normaal gesproken enkel de Super Bowl kijkt (vroeger wel meer) en nu de hele playoff weer eens mee krijgt was dit een erg leuke wedstrijd om te kijken.fredgroes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:45:
de refs deden weer aardig met met de chiefs gisteravond een aantal zeer raadselachtige calls...
was zeker leuk en spannend
jammer dat de late wedstrijd vandaag de leukste lijkt van de twee
De sneeuw heeft de eerste al leuk gemaakt (voor een neutrale kijker iig)fredgroes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:43:
was zeker leuk en spannend
Krijgen we dat nu hier ook? Bedoel, heb wel meer twijfelachtige calls (of calls die niet gemaakt werden) gezien. Dat is geen exclusieve aangelegenheid bij de Chiefs.fredgroes schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:45:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ik vind wel dat er duidelijke richtlijnen moet zijn voor wanneer wel en wanneer niet. Bij de andere wedstrijden waren soortgelijke plays waar niks mee werd gedaan.
De uitkomst had niet anders geweest dat weet ik wel. Maar ja american football is wel een game van momentum.
En het is al een trend wat het hele jaar lijkt te gebeuren bij de chiefs...
De uitkomst had niet anders geweest dat weet ik wel. Maar ja american football is wel een game van momentum.
Volgens mij is het vooral dat de Chiefs nou eenmaal onder een vergrootglas liggen en mensen een beetje Chiefs-moe zijn, net als bij de Patriots hiervoor. Dan wordt er op elke slak zout gelegd. Ik heb het volgens mij weleens eerder gezegd hier, maar als je alle games zou analyseren en objectief gaat bepalen wie de meeste calls mee of tegen krijgen, dan geloof ik nooit dat je onverklaarbare verschillen gaat zien. Natuurlijk zal er in het ene seizoen het ene team wat meer voordeel bij hebben en het andere seizoen een ander team, maar méér dan statistisch verklaarbaar? Het zou me écht verbazen.fredgroes schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:06:
ik vind wel dat er duidelijke richtlijnen moet zijn voor wanneer wel en wanneer niet. Bij de andere wedstrijden waren soortgelijke plays waar niks mee werd gedaan.
Heb nog steeds niet die samenvatting gekeken maar zo te horen klinken ze aardig vergelijkbaar met Penn State maar dan een niveautje hoger. Heb ook eigenlijk nog bijna niks aan previews gelezen voor deze finale en aangezien ik praktisch opgegroeid ben met Notre Dame football op de zaterdagavond op NBC Europe is mijn favoriet wel duidelijkBad Brains schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:42:
Nou, met zo'n defensive front die de Buckeyes hebben moet je toch winnen lijkt me.

'Alabama Jones'
(wel een goed punt hier in dat er nu wel de situatie is dat je al vroegtijdig, nog voor de Bowl games zelfs iirc, aan moet geven dat je in de transfer portal wilt)
[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 20-01-2025 19:53 ]
COLLEGE FOOTBALL PLAYOFFS FINALE @ 01:30u. ESPN 1 :strip_exif()/f/image/4UeFxexqa4qxLdq1xylEvYQt.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p1iUKKf11k7RYEbrqu4NJRpt.jpg?f=user_large)
One more game remains for the college football season.
— ESPN College Football (@ESPNCFB) 17 januari 2025
Here's everything you need to follow -- injuries, burning questions, and the tale of the tape -- to get ready for the national championship on Monday night. 👇 https://t.co/Cmxv8zTsNC
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 20-01-2025 21:35 ]
spoiler:
So far so good, een opening drive van bijna tien minuten afgemaakt met een TD. Defensive line van Ohio State compleet gemanhandelt door de O-line van ND 
... En dat was het ook
. Niet te stoppen aanval van Ohio State, iets geholpen door een aantal 'onkarakteristieke' fouten in de defense. Ook wel wild dat ze Chip Kelly als offensive coördinator hebben
... En dat was het ook
[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 21-01-2025 04:14 ]
Net Denver - Bills, en ik weet goed hoe dat eindigde lol.
De transferportal en NIL deals zijn college football kapot aan het maken.apis29 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:43:
[YouTube: Nick Saban crafts perfect comeback to Shane Gillis' joke 🤣 | College GameDay]
'Alabama Jones', wel grappig dat Nick Saban over integrity begint terwijl ie er om bekend staat meer spelers te recruiten dan ze scholarships hebben waardoor sommige spelers uiteindelijk ook naast hun andere opties vissen. Wat dat betreft is het nu wel mooi dat er een 'transfer portal' bestaat (spelers kunnen nu elk jaar van school wisselen zonder een jaar te verliezen) en dat spelers met een scholarship nu wel geld mogen verdienen dus het recruiting landschap wordt wat gelijkwaardiger ipv dat vooral de SEC erom bekend staat wat bedragen toe te stoppen
[...]
De portal bestaat al ff maar sinds '21 dat de regels aangepast zijn is het één grote stoelendans geworden.
Je hebt straks spelers die 4 jaar college bij 4 verschillende teams heeft gezeten.
De grote teams met de rijke boosters kunnen nu gewoon als een pro team spelers 'kopen'. En als school kan je er niets aan doen als je QB ineens 10mio krijgt om elders te gaan spelen (ja, zelf 12mio bieden).
Het is niet goed voor de competitie, de scholen maar ook niet voor de spelers zelf.
Spelers zelf kijken niet meer naar waar ze het beste heen kunnen om zichzelf te ontwikkelen, zowel atletisch als academisch maar waar ze $$$.
Daarnaast zet het ook vraagtekens bij je persoonlijkheid/motivatie zetten richting NFL teams.
PSN: Flix20-NL
Ik denk dat het ook meer is dat bij andere teams, (en dan met name QB gerelateerde) flags niet gegooid worden.Jorizzz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:10:
[...]
Volgens mij is het vooral dat de Chiefs nou eenmaal onder een vergrootglas liggen en mensen een beetje Chiefs-moe zijn, net als bij de Patriots hiervoor. Dan wordt er op elke slak zout gelegd. Ik heb het volgens mij weleens eerder gezegd hier, maar als je alle games zou analyseren en objectief gaat bepalen wie de meeste calls mee of tegen krijgen, dan geloof ik nooit dat je onverklaarbare verschillen gaat zien. Natuurlijk zal er in het ene seizoen het ene team wat meer voordeel bij hebben en het andere seizoen een ander team, maar méér dan statistisch verklaarbaar? Het zou me écht verbazen.
Tegenwoordig zijn 75% van de qb's van de variant mobiel.
Die krijgen nou eenmaal minder roughing calls tegen omdat ze zelf ook door blijven gaan met 'football moves' ipv de klassieke QBs.
Dat deden ze dus al jaren, Saban had een heel team van mensen die jongens weg kochten voor huizen etc.
Hij is laatst gestopt na 6 championships in 13 seizoenen, je vraagt je toch af waarom.
Hij is laatst gestopt na 6 championships in 13 seizoenen, je vraagt je toch af waarom.

Nu de macht bij de spelers ligt is het ineens een probleemFlix20 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:29:
[...]
De transferportal en NIL deals zijn college football kapot aan het maken.
De portal bestaat al ff maar sinds '21 dat de regels aangepast zijn is het één grote stoelendans geworden.
Je hebt straks spelers die 4 jaar college bij 4 verschillende teams heeft gezeten.
De grote teams met de rijke boosters kunnen nu gewoon als een pro team spelers 'kopen'. En als school kan je er niets aan doen als je QB ineens 10mio krijgt om elders te gaan spelen (ja, zelf 12mio bieden).
Het is niet goed voor de competitie, de scholen maar ook niet voor de spelers zelf.
Spelers zelf kijken niet meer naar waar ze het beste heen kunnen om zichzelf te ontwikkelen, zowel atletisch als academisch maar waar ze $$$.
Daarnaast zet het ook vraagtekens bij je persoonlijkheid/motivatie zetten richting NFL teams.

(en het overgrote deel zou toch al nooit slagen als prof en kunnen nu letterlijk tonnen tot enkele miljoenen verdienen tijdens hun 'studententijd'. Een QB van Georgia of Texas zou een bod van $8 miljoen hebben afgeslagen bijv. om nog een jaar bij de universiteit van Miami te spelen en gaat nu wel de draft in is het laatste wat ik gelezen heb; en die zie ik nou niet per se slagen in de NFL of hoog gedraft worden. Dat is al meer geld dan hun potentiele eerste drie-jarige rookie contract als ze er niet in de eerste ronde uitgepikt worden)
[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 22-01-2025 17:38 ]
Ja, imho is het inderdaad een probleem dat de 'macht' bij spelers van 16/17 jaar oud liggen.
Zeker gezien de demografie waar het gros van de spelers uit bestaat. Die zijn nou eenmaal snel te verleiden met een smak geld. En dat kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Daarnaast is het geld niet zozeer veranderd. Alleen ging het voorheen via de achterdeur. Nu is het gewoon koe-handel geworden.
Als iemand die begin jaren 2000 in Ft. Laurderdale gewoond heeft en naar school ging en speelde(althans, mee mocht trainen), heb ik met eigen ogen gezien hoe het er toen aan toe ging.
We hadden een 5* recruit in het team zitten en daar was het een binnenloop van D1 scouts en coaches.
Had ineens Jordans van $500, horloges en z'n moeder hoefde de hypotheek niet meer te betalen.
En eenmaal in college hoefde er in bepaalde clubs nooit meer betaald te worden door de spelers. Als je naar de yachthaven ging zag je daar ook legio aan UM spelers op schepen stappen waar je alleen maar van kan dromen.
Nu zeg ik niet dat dit het walhalla was, maar het had zeker wel wat.
Maar toen koos je nog een school om succesvol te worden.
Men ging heus niet naar UM, LSU, Florida omdat het zo leuk was. Nee je ging daarheen omdat daar de beste spelers zaten, de sterkste competitie. En daar werd je zelf beter van, en daar werd gewonnen.
Nu word er puur gekeken naar waar valt het meeste te behalen.
Wat is '21 veranderd is, is dat het 'cooldown' jaar afgeschaft is.
Voorheen was een transfer speler niet eligible om dat komend jaar te gaan spelen.
En dat is in de cijfers terug te zien.
Zo rond '17-18 zaten er zo'n ~700 spelers in de tranferportal. En dat waren dan vooral spelers die elders meer speeltijd konden krijgen.
In het jaar '23-'24 waren dat er >11.000
Hierdoor krijg je bijvoorbeeld wat UM (Miami) nu doet. Ieder jaar een established QB aantrekken om een kans te hebben. Dat is leuk voor de highlights. Maar niet om championships binnen te halen.
Kijk maar naar de NFL.
Je hebt teams, ook hier is helaas Miami een voorbeeld van, die ieder jaar weer een splash speler dmv free agency of trade binnen halen. Die er 3/4 jaartjes speelt, lekker de zakkenvult en dan weer verder gaat.
Met als resultaat; de laatste playoff win is ondertussen oud genoeg om bier te mogen halen in de USA.
Als je dan kijkt naar de grotere succesverhalen; Chiefs, Pats hebben/hadden spelers die niet voor de hoofdprijs spelen, langer blijven plakken. De resultaten spreken voor zich.
Maar ik ben ook van mening dat de NFL hier op den duur last van gaat krijgen.
Je gaat dan nog meer van die John Elway, Eli Manning en meer recentelijk Sanders jr verhalen krijgen.
Spelers die in de eerste jaren het NFL geld niet nodig hebben en dus weigeren bij een NFL team die ze niet aanstaat te gaan spelen.
Daarnaast zullen spelers minder ontwikkeld worden. Ieder jaar naar een nieuw team, nieuwe technieken etc. Dat gaat geen beter product opleveren. Rookies zullen dus langer nodig hebben om te ontwikkelen. Rookies gaan ouder de league in.
Zeker gezien de demografie waar het gros van de spelers uit bestaat. Die zijn nou eenmaal snel te verleiden met een smak geld. En dat kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Daarnaast is het geld niet zozeer veranderd. Alleen ging het voorheen via de achterdeur. Nu is het gewoon koe-handel geworden.
Als iemand die begin jaren 2000 in Ft. Laurderdale gewoond heeft en naar school ging en speelde(althans, mee mocht trainen), heb ik met eigen ogen gezien hoe het er toen aan toe ging.
We hadden een 5* recruit in het team zitten en daar was het een binnenloop van D1 scouts en coaches.
Had ineens Jordans van $500, horloges en z'n moeder hoefde de hypotheek niet meer te betalen.
En eenmaal in college hoefde er in bepaalde clubs nooit meer betaald te worden door de spelers. Als je naar de yachthaven ging zag je daar ook legio aan UM spelers op schepen stappen waar je alleen maar van kan dromen.
Nu zeg ik niet dat dit het walhalla was, maar het had zeker wel wat.
Maar toen koos je nog een school om succesvol te worden.
Men ging heus niet naar UM, LSU, Florida omdat het zo leuk was. Nee je ging daarheen omdat daar de beste spelers zaten, de sterkste competitie. En daar werd je zelf beter van, en daar werd gewonnen.
Nu word er puur gekeken naar waar valt het meeste te behalen.
Wat is '21 veranderd is, is dat het 'cooldown' jaar afgeschaft is.
Voorheen was een transfer speler niet eligible om dat komend jaar te gaan spelen.
En dat is in de cijfers terug te zien.
Zo rond '17-18 zaten er zo'n ~700 spelers in de tranferportal. En dat waren dan vooral spelers die elders meer speeltijd konden krijgen.
In het jaar '23-'24 waren dat er >11.000
Hierdoor krijg je bijvoorbeeld wat UM (Miami) nu doet. Ieder jaar een established QB aantrekken om een kans te hebben. Dat is leuk voor de highlights. Maar niet om championships binnen te halen.
Kijk maar naar de NFL.
Je hebt teams, ook hier is helaas Miami een voorbeeld van, die ieder jaar weer een splash speler dmv free agency of trade binnen halen. Die er 3/4 jaartjes speelt, lekker de zakkenvult en dan weer verder gaat.
Met als resultaat; de laatste playoff win is ondertussen oud genoeg om bier te mogen halen in de USA.
Als je dan kijkt naar de grotere succesverhalen; Chiefs, Pats hebben/hadden spelers die niet voor de hoofdprijs spelen, langer blijven plakken. De resultaten spreken voor zich.
Maar ik ben ook van mening dat de NFL hier op den duur last van gaat krijgen.
Je gaat dan nog meer van die John Elway, Eli Manning en meer recentelijk Sanders jr verhalen krijgen.
Spelers die in de eerste jaren het NFL geld niet nodig hebben en dus weigeren bij een NFL team die ze niet aanstaat te gaan spelen.
Daarnaast zullen spelers minder ontwikkeld worden. Ieder jaar naar een nieuw team, nieuwe technieken etc. Dat gaat geen beter product opleveren. Rookies zullen dus langer nodig hebben om te ontwikkelen. Rookies gaan ouder de league in.
En van de 100 spelers bij die topteams was het al een prestatie als er 10 in de draft eruit gekozen werden. Voor de andere 90 is het gewoon einde speelcarriere met een leuke Xbox op je kamertje (naast alle 'normale' perks idd zoals toegang tot clubs, etc.en een paar briefjes in een envelop)
Zelfs in dit nieuwe systeem zijn het echt niet de basisspelers die elk jaar 'voor het geld' wisselen van school en net als in welke andere sport dan ook ontwikkel je je nog altijd het meest door daadwerkelijk te spelen ipv drie jaar op de bank te zitten in de hoop/ valse belofte dat je in je senior jaar toch echt mag spelen. Die Ewers gaat alleen de draft in/weg bij Texas omdat er concurrentie van ene Manning is die ook al twee jaar backup moet voorstellen net als dat bij Georgia de backup nu toch wel echt aan de beurt is. Die gaan niet weg voor het geld maar omdat ze vrezen voor hun speeltijd in het nieuwe seizoen ... Een hoofdcoach die jou aangetrokken heeft maar zelf voor rijkere oorden kiest kan ook een reden zijn om de transferportal in te duiken al dan niet om het spoor van die coach te volgen. Dat het vóór 21 zo laag was was idd omdat het je gewoon een jaar niet spelen kost (en iirc mogelijk zelfs niet meetrainen)
Die 11.000 slaat overigens op ALLE sporten, niet alleen american football, en zou ook nog eens 'inflated' kunnen zijn omdat er nu nog zoveel atleten een jaar extra eligibility hebben vanwege het covid-jaar.
Van de 13.025 in de transferportal in 2023 zijn er 3,321 football spelers uit division 1 met 134 universiteiten (waarvan er ook nog eens maar 65% daadwerkelijk naar een andere school is gegaan en dan kom je uit op een gemiddelde van 16 per universiteit wat natuurlijk niet bijster veel voorstelt op een roster van max 105 spelers).
En als je dit bekijkt val het idd heel erg mee wat er bij de top universiteiten aan spelers wisselt: https://247sports.com/lon...-cycle-244102112/#2584029
https://www.on3.com/teams...ers-ncaa-transfer-portal/
Zelfs in dit nieuwe systeem zijn het echt niet de basisspelers die elk jaar 'voor het geld' wisselen van school en net als in welke andere sport dan ook ontwikkel je je nog altijd het meest door daadwerkelijk te spelen ipv drie jaar op de bank te zitten in de hoop/ valse belofte dat je in je senior jaar toch echt mag spelen. Die Ewers gaat alleen de draft in/weg bij Texas omdat er concurrentie van ene Manning is die ook al twee jaar backup moet voorstellen net als dat bij Georgia de backup nu toch wel echt aan de beurt is. Die gaan niet weg voor het geld maar omdat ze vrezen voor hun speeltijd in het nieuwe seizoen ... Een hoofdcoach die jou aangetrokken heeft maar zelf voor rijkere oorden kiest kan ook een reden zijn om de transferportal in te duiken al dan niet om het spoor van die coach te volgen. Dat het vóór 21 zo laag was was idd omdat het je gewoon een jaar niet spelen kost (en iirc mogelijk zelfs niet meetrainen)
Die 11.000 slaat overigens op ALLE sporten, niet alleen american football, en zou ook nog eens 'inflated' kunnen zijn omdat er nu nog zoveel atleten een jaar extra eligibility hebben vanwege het covid-jaar.
Van de 13.025 in de transferportal in 2023 zijn er 3,321 football spelers uit division 1 met 134 universiteiten (waarvan er ook nog eens maar 65% daadwerkelijk naar een andere school is gegaan en dan kom je uit op een gemiddelde van 16 per universiteit wat natuurlijk niet bijster veel voorstelt op een roster van max 105 spelers).
En als je dit bekijkt val het idd heel erg mee wat er bij de top universiteiten aan spelers wisselt: https://247sports.com/lon...-cycle-244102112/#2584029
https://www.on3.com/teams...ers-ncaa-transfer-portal/
Pat Coogan was the heartbeat of Notre Dame’s run to the national championship game, but he’ll spend his final season of college football somewhere else. Coogan is expected to enter the transfer portal, according to On3’s Pete Nakos and Blue & Gold‘s Mike Singer.
The senior center out of Palos Heights, Ill. has one year of eligibility remaining.
Coogan started all 13 games of the 2023 season at left guard, but in fall camp this past season, he was benched in favor of sophomore Sam Pendleton. He began practicing as the second-team center, though, and when the Irish called his number, he was ready.
During Notre Dame’s Week 3 win at Purdue, junior center Ashton Craig was engaged with a block when a stray body fell into his knee. Craig tore his ACL, ending his season and opening the door for Coogan to step in at center. From that point on, No. 78 in blue and gold played the best football of his career.
Coogan’s exit is likely the result of an impending logjam on the interior offensive line. Craig will be back with three years of eligibility remaining, and the Irish were thrilled about him as their center of the present and future. Coogan was a better center than he was a guard, and the two guard spots will be hotly contested in 2025.
[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 23-01-2025 21:54 ]
Iedereen aan het uitslapen? De SB die geen neutrale toeschouwer leek te willen, bleek toch onvermijdelijk. Chiefs - Eagles.
Daniels en de Commanders toch nog een maatje te klein, maar met een rookie QB wel een geweldig seizoen gedraaid natuurlijk. Barkley is wel echt zijn gewicht in goed waard, benieuwd of de Chiefs die kunnen stoppen. Tot nu toe lukt niemand het nog...
AFC Championship was zoals verwacht wéér een close game tussen deze twee teams. Het zal wel weer flink over de twee discussie momenten gaan, de catch van Worthy die bijna intercepted werd en waarbij de bal de grond raakte (maar niet bewoog) tijdens het neerkomen, en die spot (hadden de Bills het niet al gehaald?) op 3rd&1 van de Bills, waarna (alweer) de tush push gestopt werd, begin Q4 volgens mij. Die turnover on downs was cruciaal. Maar goed, eerste situatie gereviseerd, tweede situatie hadden de Bills gewoon de spot moeten challengen.
Anyway, bijna niemand wil het horen, maar GO CHIEFS!!!
Daniels en de Commanders toch nog een maatje te klein, maar met een rookie QB wel een geweldig seizoen gedraaid natuurlijk. Barkley is wel echt zijn gewicht in goed waard, benieuwd of de Chiefs die kunnen stoppen. Tot nu toe lukt niemand het nog...
AFC Championship was zoals verwacht wéér een close game tussen deze twee teams. Het zal wel weer flink over de twee discussie momenten gaan, de catch van Worthy die bijna intercepted werd en waarbij de bal de grond raakte (maar niet bewoog) tijdens het neerkomen, en die spot (hadden de Bills het niet al gehaald?) op 3rd&1 van de Bills, waarna (alweer) de tush push gestopt werd, begin Q4 volgens mij. Die turnover on downs was cruciaal. Maar goed, eerste situatie gereviseerd, tweede situatie hadden de Bills gewoon de spot moeten challengen.
Anyway, bijna niemand wil het horen, maar GO CHIEFS!!!
Van de NFC weinig gezien maar zag ik dat het een blowout game was. AFC vanaf 3de kwart gezien. Zag er close uit.
Op naar een hopelijke een spannende superbowl. De laatste superbowls zijn toch altijd wel redelijk spannend geweest.
Fly, Eagles Fly
Op naar een hopelijke een spannende superbowl. De laatste superbowls zijn toch altijd wel redelijk spannend geweest.
Fly, Eagles Fly
Interessant dat er dit jaar een tweede optie is toegevoegd met een HDR stream (al zijn die meestal interessanter bij een avondwedstrijd in de open lucht ipv een dome)
:strip_exif()/f/image/HutPOXFMqkJjaha1Q1uSAeQn.png?f=user_large)
https://tubitv.com/superbowl zend het dit jaar ook gratis uit.
Ik zou het doen!
Via wat is dit?apis29 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:57:
Interessant dat er dit jaar een tweede optie is toegevoegd met een HDR stream (al zijn die meestal interessanter bij een avondwedstrijd in de open lucht ipv een dome)
[Afbeelding]
Ik zal via ESPN kijken, maar blijf het jammer vinden dat dat ze daar de reclame uitknippen. Die bumpers ken ik inmiddels wel.
Mooi sportavondje zo. Phoenix Open nu in de laatste stretch en dan door naar de Super Bowl.
@Malfunctions DAZN https://www.dazn.com/en-NL/welcome/nfl?_p=3
Laatste paar jaar wel genomen maar eigenlijk niet gebruikt. Van dat Amerikaanse commentaar wordt je ook al snel moe laat staan vier/ vijf analisten die non stop door elkaar ouwehoeren
Laatste paar jaar wel genomen maar eigenlijk niet gebruikt. Van dat Amerikaanse commentaar wordt je ook al snel moe laat staan vier/ vijf analisten die non stop door elkaar ouwehoeren

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 09-02-2025 23:20 ]
tubi werkt prima met windscribe.
My lord al die celebs die zo out of touch zijn met wat er om hun heen gebeurd is schrijnend en toch boodschappen proberen over te brengen die compleet niet landen of "sincere" zijn.
In nieuwe designer leren jacks en hoeden die 4 maten te groot zijn praten over unity en verbroedering.
Ik trap er niet in, neem aan de Amerikanen ook niet.
In nieuwe designer leren jacks en hoeden die 4 maten te groot zijn praten over unity en verbroedering.
Ik trap er niet in, neem aan de Amerikanen ook niet.
Go Chiefs!
Oh, en Lady GaGa zong echt wel goed, daarnet!
Oh, en Lady GaGa zong echt wel goed, daarnet!
Ah, de jaarlijkse volksliedverkrachting is begonnen!
Waardeloze Off PA voor de Chiefs.
Het begint nu al. *spit*
Het begint nu al. *spit*
Jaarlijkse? Elke minuut is er wel een sportwedstrijd daar waar het gebeurt
Toch maar de luxe Gamepass genomen voor de HDR stream, de helmen glimmen in ieder geval goed.
Ah het begint al met de fantoom penalties
. Dacht al even hoe ik drie plays en een punt gemist had
Toch maar de luxe Gamepass genomen voor de HDR stream, de helmen glimmen in ieder geval goed.
Ah het begint al met de fantoom penalties

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 10-02-2025 00:52 ]
Hé, was dat geen hands?
[ Voor 28% gewijzigd door zetje01 op 10-02-2025 00:59 ]
Hop, dat is een. Nu nog 4. Klaar.
Weinig spektakel nog. Hoop stiekem dat KC historie gaat schrijven.
Doe maar niet.CyBeRSPiN schreef op maandag 10 februari 2025 @ 01:11:
Hoop stiekem dat KC historie gaat schrijven.
Als de Eagles dit soort cadeautjes gaat geven dan breng je ze wel in de wedstrijd
Edit: laat maar 😂
Edit: laat maar 😂
[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 10-02-2025 01:28 ]
Ze moeten Barkley in de wedstrijd krijgen, geen enkel option gaat werken als Barkley niet produceert.
Weird hoe teams afstappen van wat het hele jaar werkt.
Weird hoe teams afstappen van wat het hele jaar werkt.
Barley wordt warm gedraaid voor de 2e helft.
Ik heb goed hoop dat de Eagles dit vol gaan houden.
Ik heb goed hoop dat de Eagles dit vol gaan houden.
Of je doet het zo, 2 sacks en een int.
Prima zo.
Prima zo.
zozo... maar ja straks weer drie kwartier onderbreking en heb teams na zo lange rust zien veranderen
Ja dat was een paar jaar geleden toch bij de Superbowl dat het iets van 27-3 bij rust stond? Kan mij herinneren dat een vriend van mij toen naar huis ging om te slapen tijdens de rust en toen werd het een hele andere 2e helft.fredgroes schreef op maandag 10 februari 2025 @ 01:46:
zozo... maar ja straks weer drie kwartier onderbreking en heb teams na zo lange rust zien veranderen
(Score zal wel iets anders zijn geweest)
Edit : blijkbaar 2017 al weer (21-3 half time)
[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 10-02-2025 02:06 ]
Een ander groot voordeel als ze verliezen, geen Taylor Swift voor je porum de hele tijd.
Zo gaat ie lekker. Behoudens grootste comeback ooit wordt het lastig voor KC.
Dat zou wel een film script geven als dat ze lukt 😅Malfunctions schreef op maandag 10 februari 2025 @ 02:10:
Verschil is wel dat toen de Falcons offence als een tierelier liep maar bij de Eagles nog zat ruimte voor verbetering is …
Falcons?Malfunctions schreef op maandag 10 februari 2025 @ 02:10:
Toen muziek nog muziek was.
Raise met een buttslipzetje01 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 02:35:
Tientje op een nipslip!
1 van de beste half time shows ooit prince. Maar deze show zal morgen weer geprezen worden als ongelofelijk goed. Maar ja hopen dat de 12 minuten snel voorbij zijn...Bad Brains schreef op maandag 10 februari 2025 @ 02:34:
[YouTube: Prince - Super Bowl XLI 🏈 | Halftime Show 2007 FULL SHOW HD]
Toen muziek nog muziek was.
voor het mannelijke oog zeker...Beakzz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 02:38:
Shakira met Lopez was beter. Fight me 😅
Nou, het begon slecht, later werd het minder en aan het eind was het gewoon ruk.
Hehe nee maar serieus ik kan de half time show ook leuk vinden zonder dat ik de artiest geweldig vind, maar deze ga ik zo snel mogelijk weer vergeten. Ook als show.
Dat deed Dr Dre veel beter.
Dat deed Dr Dre veel beter.
Oef dat was pijnlijk.
Rappen kan die zeker, maar deze show is misschien wel de meest underwhelming ooit. En ik heb Tom Petty met de heartbreakers gezien. Of Maroon 5..
lol Buffoon 5.. ai ai.
dat waren ook knallers iddMalfunctions schreef op maandag 10 februari 2025 @ 02:42:
Rappen kan die zeker, maar deze show is misschien wel de meest underwhelming ooit. En ik heb Tom Petty met de heartbreakers gezien. Of Maroon 5..