Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-03 15:56
PhilipsFan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:26:
[...]
Maar dan zou Retrospect toch wel moeten installeren? Ook al kan ie daarna geen video weergeven. Bij mij mislukt de installatie.

[...]

Mja, ik weet niet of dat kan op de Vero. Het zal een heel gedoe worden om te installeren en updaten, aangezien het niet wordt ondersteund door de bouwer.
Retrospect geeft inderdaad de dependencies aan die nodig zijn. Kodi kijkt dan in de beschikbare repositories of deze dependencies gevonden kunnen worden.

Je kodi.log zou meer moeten zeggen over welke dependency er mist.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.8. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:26:
[...]
Maar dan zou Retrospect toch wel moeten installeren? Ook al kan ie daarna geen video weergeven. Bij mij mislukt de installatie.

[...]

Mja, ik weet niet of dat kan op de Vero. Het zal een heel gedoe worden om te installeren en updaten, aangezien het niet wordt ondersteund door de bouwer.
Ben inmiddels aan het testen toegekomen, Retrospect laat zich probleemloos installeren op de Vero+.
Na installatie kan via de addon configuratie, de aanvullende noodzakelijkheden eveneens probleemloos geïnstalleerd worden (heeft wat tijd nodig). M.a.w., de addon werkt zoals ie dat zou moeten op dit apparaat.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 19:58
Uhh, krijg ik het nou niet gevonden of kan ik geen 2e user aanmaken voor KODI Services.

Ik wil iemand die binnenkort langskomt toegang geven tot mijn webinterface zodat hij films kan kiezen die hij wil zien, maar de webinterface kan enkel door 1 user bereikt worden?

Ik zit er niet op te wachten hem het main Service account te geven.

Als ik een extra Profiel aanmaak, zie ik niet hoe ik die toegang kan geven tot die services.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 14:06
World Citizen schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:14:
Uhh, krijg ik het nou niet gevonden of kan ik geen 2e user aanmaken voor KODI Services.

Ik wil iemand die binnenkort langskomt toegang geven tot mijn webinterface zodat hij films kan kiezen die hij wil zien, maar de webinterface kan enkel door 1 user bereikt worden?

Ik zit er niet op te wachten hem het main Service account te geven.

Als ik een extra Profiel aanmaak, zie ik niet hoe ik die toegang kan geven tot die services.
Bij het profiel inlogscherm aanzetten werkt bij mij voor de webinterface.

Edit: ook zonder inlogscherm aanvinken werkt het.
Heb je al wel een user staan bij: Toestaan besturing op afstand via HTTP?

[Voor 9% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 17-05-2019 18:23]

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 01-04 19:58
DaRk PoIsOn schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 18:21:
[...]

Bij het profiel inlogscherm aanzetten werkt bij mij voor de webinterface
Aha oke check. kwartje valt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:39:
[...]

Ben inmiddels aan het testen toegekomen, Retrospect laat zich probleemloos installeren op de Vero+.
Na installatie kan via de addon configuratie, de aanvullende noodzakelijkheden eveneens probleemloos geïnstalleerd worden (heeft wat tijd nodig). M.a.w., de addon werkt zoals ie dat zou moeten op dit apparaat.
Ik ga in de logfile kijken welke dependencies hij precies mist en proberen om die handmatig te installeren. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@PhilipsFan, ik dacht dat de addon zelf al niet wilde installeren bij jou?

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:20:
@PhilipsFan, ik dacht dat de addon zelf al niet wilde installeren bij jou?
Ik heb inmiddels een andere skin in gebruik, nu kan ik zien welke dependency hij mist. Dat blijkt Videoplayer Inputstream te zijn. Deze addon heb ik echter wel geinstalleerd en deze is ook enabled.

Edit: geprobeerd om script.module.inputstreamhelper handmatig te installeren, daarbij komt alleen de notificatie "installation failed". In kodi.log staat dit:
2019-05-17 21:07:45.841 T:3744404192 ERROR: Requested path http://download.osmc.tv/k...putstreamhelper-0.3.3.zip not found in known repository directories

Dit gebeurt blijkbaar met alle addons die ik probeer te installeren van een repo. Ik heb nog geen oplossing gevonden.

EDIT: Het is blijkbaar opgelost. Ik heb de Vero nog eens herstart, wat geknoeid met repo's, add-ons en dependencies en plotseling kon ik alle add-ons updaten en wilde ook Retrospect installeren. Blijkbaar stond er iets niet goed. Nu bezig met die Widevine ellende, want de helft van de streams doen alsnog niks.

Bedankt voor de hulp!

[Voor 52% gewijzigd door PhilipsFan op 18-05-2019 00:43]

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om Libreelec te installeren op mijn NUC en met de docker addon aan de slag te gaan. Heeft iemand ervaring hoe het werkt bij het updaten van Libreelec en wat er dan gebeurt met de dockers?

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-04 22:57

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jeltel schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:21:
Ik zit eraan te denken om Libreelec te installeren op mijn NUC en met de docker addon aan de slag te gaan. Heeft iemand ervaring hoe het werkt bij het updaten van Libreelec en wat er dan gebeurt met de dockers?
Je Docker Containers blijven gewoon doordraaien, tijdens het updaten van de Containers dus daar hoef je niet teveel over na te denken :)

Wat er gebeurt als je LibreELEC zit te updaten weet ik echter niet...

Ik zou verwachten dat alles gewoon door blijft draaien en alleen hier en daar een kleine restart/reboot wanneer het nodig is of echt niet anders kan ?!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jeltel
  • Niet online
@nero355 dat is wel wat ik zou hopen ja :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de mensen die graag bleeding-edge willen werken met Kodi en add-ons: ik heb Retrospect 5.0.0.0~alpha2 online gezet op https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/.

Deze versie is nu in Python 3 geschreven en zou met Kodi 17.x "Krypton", 18.x "Leia" en 19.x "Matrix" moeten werken (let wel dat voor bijv. NPO je minimaal Kodi 18 "Leia" nodig hebt).

Aangezien het om een Alpha versie gaat is gebruik op eigen risico! Er is op dit moment een enkel know issue: Oude Retrospect favourites zijn niet compatible en zullen opnieuw moeten worden aangemaakt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.8. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:10
Leute, ik heb sinds kodi 18 last van de blauwe cirkel tijdens het starten van een film of serie, je krijgt dan eerst de achtergrond van de serie of film te zien met een blauwe laad cirkel , daarna start de serie of film zonder geluid. Als ik de film of serie opnieuw start werkt het wel.

Iemand een idee? op het Kodi forum kom ik hier niks over tegen.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 21:51

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

En op welk apparaat gebruik je het dan @Njay? Als het iets van een Linux box is, is de kans aanwezig dat je die cirkel ziet omdat het op dat moment niet het geluidsapparaat kan openen. Gebeurt mij ook wel eens, staat Kodi na te denken omdat het in passthrough audio wil gebruiken maar Pulseaudio nog niet klaar is hiervoor (bijvoorbeeld omdat een ander programma nog een verbinding heeft met PA).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• hardware-lover
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:51:
Voor de mensen die graag bleeding-edge willen werken met Kodi en add-ons: ik heb Retrospect 5.0.0.0~alpha2 online gezet op https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/.

Deze versie is nu in Python 3 geschreven en zou met Kodi 17.x "Krypton", 18.x "Leia" en 19.x "Matrix" moeten werken (let wel dat voor bijv. NPO je minimaal Kodi 18 "Leia" nodig hebt).

Aangezien het om een Alpha versie gaat is gebruik op eigen risico! Er is op dit moment een enkel know issue: Oude Retrospect favourites zijn niet compatible en zullen opnieuw moeten worden aangemaakt.
We gaan er mee aan de slag.

A smile a day....

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:10
Hero of Time schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:24:
En op welk apparaat gebruik je het dan @Njay? Als het iets van een Linux box is, is de kans aanwezig dat je die cirkel ziet omdat het op dat moment niet het geluidsapparaat kan openen. Gebeurt mij ook wel eens, staat Kodi na te denken omdat het in passthrough audio wil gebruiken maar Pulseaudio nog niet klaar is hiervoor (bijvoorbeeld omdat een ander programma nog een verbinding heeft met PA).
Op een windows 10 NUC werkte prima met 17.6 , kan er niet achterkomen wat er nu ineens anders.
thanks voor je post though

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• nero355

nero355

Njay schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:56:
Leute, ik heb sinds kodi 18 last van de blauwe cirkel tijdens het starten van een film of serie, je krijgt dan eerst de achtergrond van de serie of film te zien met een blauwe laad cirkel , daarna start de serie of film zonder geluid. Als ik de film of serie opnieuw start werkt het wel.

Iemand een idee? op het Kodi forum kom ik hier niks over tegen.
Ik weet dat vaak na een XBMC/Kodi update er altijd gezeik was met het geluid en soms zelfs een skin de boel in de war kan gooien dus loop effe al die instellingen na mocht je dat nog niet hebben gedaan :)

En als je toch al bezig bent loop ook effe alle gekoppelde locaties na, vooral als deze zich ergens op een NAS bevinden!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Ik heb net mijn Eminent 7680 geprobeerd te upgraden naar Leia (LibreElec 9). Waar ik aanvankelijk al een build had gedownload en een sd-kaartje (middels lezer) had aangesloten, bleek dat er in de settings sinds 2 dagen een updatekanaal beschikbaar was voor LibreElec 9. Die gekozen, maar bij het opstarten bleef de mediaspeler hangen op het AMLogic S905X logo. Meermaals de power eraf en erop hielp niet. Toen maar de resetknop ingedrukt.De speler kwam in het Android bootmenu en daar heb ik hem een fabrieksreset gegeven en opnieuw op laten starten. Vervolgens geprobeerd om met 2 verschillende geheugenkaartjes weer een 8.2.5 erop te zetten. Dit lukte niet. Op de site van Eminent een CoreElec 9.x kunnen vinden voor deze speler. Via de juiste stappen alles gedaan, maar verder dan "het AMLogic logo → Android update poppetje en klein begin van de voortgangsbalk → Android poppetje op zijn rug met buik open" kom ik niet.

Nu zit ik dus met een baksteen onder mijn tv en geen mogelijkheid om mijn media af te spelen.

Iemand een idee wat ik nu nog kan proberen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• epias
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Waarom kijk je niet op het Eminent forum of stel daar je vraag. Ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben ondervonden en er staan ook oplossingen, allemaal geprobeerd?

• Jorgen
  • Nu online
epias schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 00:12:
Waarom kijk je niet op het Eminent forum of stel daar je vraag. Ik zie dat veel mensen hetzelfde hebben ondervonden en er staan ook oplossingen, allemaal geprobeerd?
Stappen die ik had uitgevoerd, kwamen zoals gezegd van Eminent, maar ik zal van het weekend nog eens kijken of ik wat met het door jou gelinkte topic kan. Zag al dat er daar verder gelinkt werd naar een topic en stappenplan dat ik eerder al gevolgd had. Hier stond in principe allemaal dezelfde informatie in:
Formatteer een SD-kaart; pak de bestanden van 8.2.5 of 9.0.1 hierop uit; ga met je paperclip aan de slag en presto. ;)
Dit had ik al meerdere keren geprobeerd. Enige wat ik nog anders kan doen is de SD-kaart formatteren in FAT32. Dat dus nu aan het doen via de CMD, want via de verkenner was alleen exFat of NTFS mogelijk.

Enfin, zo formatteren gaat nog wel even een tijdje duren, dus ik zie morgen wel verder.

Edit: net gecheckt. Formatteren mislukt omdat de SD-kaart te groot is voor FAT32... Dat gaat dus niet werken.

[Voor 34% gewijzigd door Jorgen op 29-06-2019 10:07]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hoe groot is je SD-kaart dan? Want FAT32 zou in theorie namelijk tot 16 TiB aan kunnen als partitiegrootte. Dit is ook iets om rekening mee te houden:
The maximum FAT32 volume size is 16 TiB (approximately 17.6 TB) with a sector size of 4,096 bytes. Windows operating systems through Windows 10 only create new FAT32 volumes up to 32 GB in size, however.
Start een Linux omgeving op en formatteer de kaart daar met FAT32 als je kaart >32 GB is.

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:31:
Hoe groot is je SD-kaart dan? Want FAT32 zou in theorie namelijk tot 16 TiB aan kunnen als partitiegrootte. Dit is ook iets om rekening mee te houden:

[...]

Start een Linux omgeving op en formatteer de kaart daar met FAT32 als je kaart >32 GB is.
De kaart die ik nu gebruikte is 64 GB.
Ik heb nog een SD-kaartje liggen van 2 GB, maar dat werkte gisteren ook niet in de Eminent. Ga het straks nog eens proberen.

Update: kennelijk werkt het niet als je een kaartlezer via de usb aansluit om de image terug te zetten. Gelukkig is de 64GB kaart een microsd, en die past ook zo in de mediaspeler. Hij wordt op dit moment opnieuw geformatteerd en dan ga ik het nog eens een keer proberen. Formatteren via CMD lukte helaas ook niet. Ik heb nauwelijks ervaring met Linux, maar daar kan ik nog een keertje naar kijken.

Update 2: met een micro-sd-kaartje erin boot hij wel, als ik de resetknop indruk met een paperclip. Hij kan daarna echter niks beginnen met het kaartje. USB-kaartlezer eraan zorgt voor niet booten. Ik ga van de week nog even verder zoeken of ik nog een kleiner micro-sd-kaartje heb. Anders Linux proberen.

[Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 02-07-2019 00:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dick133a
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-02 17:00
mmm, hier kodi op ubuntu 19.04 geïnstalleerd. (kodi from debian 17.6) Retrospective ook geprobeerd middels volledig zip, maar weigert om te installeren. Misschien door inputstream.adaptive maar die is niet terug te vinden in de kodi add-on repositorie en los installeert deze ook niet....
De workaround geprobeerd door versie nummer van inputstream aan te passen...
Misschien door issues with libmms maar de genoemde oplossing werkt niet....
Te moeilijk hoor om dit werkend te krijgen....
Ik hoor het graag als er een betere installatie beschikbaar is die wel werkt...

• nero355

nero355

dick133a schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:44:
mmm, hier kodi op ubuntu 19.04 geïnstalleerd. (kodi from debian 17.6) Retrospective ook geprobeerd middels volledig zip, maar weigert om te installeren. Misschien door inputstream.adaptive maar die is niet terug te vinden in de kodi add-on repositorie en los installeert deze ook niet....
De workaround geprobeerd door versie nummer van inputstream aan te passen...
Misschien door issues with libmms maar de genoemde oplossing werkt niet....
Te moeilijk hoor om dit werkend te krijgen....
Ik hoor het graag als er een betere installatie beschikbaar is die wel werkt...
Deze post al gezien : GroteBozewolf in "Grote Kodi topic - deel XVI" :?

@GroteBozewolf kan je vast wel helpen, want hij is de ontwikkelaar van het geheel ;)

• DappereDodo
  • Laatst online: 06:29
@dick133a
Waarom installeer je niet Kodi 18.3? Met Kodi 18 werkte retrospect out of the box bij mij.

• GroteBozewolf
nero355 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 00:13:
[...]

Deze post al gezien : GroteBozewolf in "Grote Kodi topic - deel XVI" :?

@GroteBozewolf kan je vast wel helpen, want hij is de ontwikkelaar van het geheel ;)
Je zult in Kodi 17.x zelf eerst de InputStream Adaptive moeten enablen. Dit staat standaard uit. Maar: je gaat er niet ver mee komen. Veel streams zijn tegenwoordig encrypted en dan heb je Kodi 18 nodig. Ik zou dus zeker zoals @DappereDodo adviseert 18.3 installeren.

• nero355

nero355

GroteBozewolf schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:37:
Je zult in Kodi 17.x zelf eerst de InputStream Adaptive moeten enablen. Dit staat standaard uit. Maar: je gaat er niet ver mee komen. Veel streams zijn tegenwoordig encrypted en dan heb je Kodi 18 nodig. Ik zou dus zeker zoals @DappereDodo adviseert 18.3 installeren.
Je had beter @dick133a kunnen quoten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Nou inmiddels staat CoreElec op de Eminent en kan ik hem instellen. Alleen als ik mijn sources en advancedsettings kopieer wil hij niet meer aan, en moet ik hem opnieuw van CoreElec voorzien voordat hij het weer doet. Bij een volgende poging hoefde ik CoreElec niet opnieuw erop te zetten, maar voldeed het verwijderen van mijn xml's en het terugzetten van de originele sources, waarna ik hem weer "off and on" gezet heb. ;) Leuk dat CoreElec werkt, maar wel een gedoe zo. Ik wil graag op al mijn devices dezelfde mysql db gebruiken en dat werkt wel over Android, LibreElec en Windows. Iemand tips over hoe ik dat aan de praat krijg? Ik las op het CoreElec forum iets over path substitution, maar ik weet niet waar ik dan naar moet kijken.

Ik heb wel een timeout voor het netwerk aangezet, zodat CoreElec eerst kijkt of de mysql database beschikbaar is voordat hij opstart. Dat helpt in ieder geval niet. Zodra ik de sources en advancedsettings naar de userdata folder kopieer (gewoon met Windows verkenner, want de Eminent is beschikbaar in mijn netwerk - en dat werkte onder LibreElec ook prima) blijft de boel hopeloos hangen. Van het CoreElec forum word ik niet echt wijzer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Niks van logs te vinden van Kodi? Heb je ook gecontroleerd of de rechten op de twee bestanden die je plaatst juist zijn, dus de juiste eigenaar en groep vergeleken met hoe 't was? Bestandsformaat is ook correct (DOS vs UNIX line endings)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:19:
Niks van logs te vinden van Kodi?
In de 2 zipfiles met logs gekeken. Oudste Kodi log enkele errors, maar niks met netwerklocaties of ip-adressen.
Heb je ook gecontroleerd of de rechten op de twee bestanden die je plaatst juist zijn, dus de juiste eigenaar en groep vergeleken met hoe 't was?
Ik gebruik al jaren dezelfde 2 files, maar wellicht als ik ze uit een andere backup haal dat het uitmaakt...
Bestandsformaat is ook correct (DOS vs UNIX line endings)?
Daar heb ik niet naar gekeken. Is XML niet gewoon altijd hetzelfde dan? Ook omdat het onder Android en LibreElec wel werkte.

[Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 07-07-2019 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Jorgen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:24:
[...]
In de 2 zipfiles met logs gekeken. Oudste Kodi log enkele errors, maar niks met netwerklocaties of ip-adressen.
Die errors kunnen relevant zijn.
[...]
Ik gebruik al jaren dezelfde 2 files, maar wellicht als ik ze uit een andere backup haal dat het uitmaakt...
Het gaat niet om de rechten op je eigen systeem, maar hoe deze op de eminent zijn. Plaats je de bestanden met root, dan krijgen ze dat als eigenaar en kan mogelijk een probleem geven.
[...]

Daar heb ik niet naar gekeken. Is XML niet gewoon altijd hetzelfde dan? Ook omdat het onder Android en LibreElec wel werkte.
Het ligt er maar net aan hoe de Kodi instantie er mee overweg gaat. XML is XML, dat klopt, maar open eens een bestand van Linux in kladblok, dan zie je het verschil. Kleine kans dat een 'vreemde' regeleinde fouten kan geven tijdens het parsen van het bestand. Het zal eerder iets anders zijn, maar houdt het iig in het achterhoofd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:33:
[...]

Die errors kunnen relevant zijn.
2019-07-07 20:17:46.968 T:4087738384 DEBUG: CSkinSettings: no <skinsettings> tag found
2019-07-07 20:17:46.969 T:4087738384 DEBUG: CMediaSourceSettings: <programs> tag is missing or sources.xml is malformed
2019-07-07 20:17:46.969 T:4087738384 DEBUG: CMediaSourceSettings: <files> tag is missing or sources.xml is malformed
2019-07-07 20:17:46.969 T:4087738384 DEBUG: CMediaSourceSettings: <games> tag is missing or sources.xml is malformed2019-07-07 22:17:46.979 T:4087738384 WARNING: CSettingsManager: missing version attribute
2019-07-07 22:17:47.738 T:4087738384 ERROR: DBus error: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown - The name org.freedesktop.UPower was not provided by any .service files
2019-07-07 22:17:47.794 T:4067423088 WARNING: Pulseaudio module module-allow-passthrough not loaded - opening PT devices might fail
2019-07-07 22:17:47.857 T:4087738384 ERROR: GetString: error reading /storage/.kodi/userdata/disp_cap
2019-07-07 22:17:53.142 T:4087738384 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
2019-07-07 22:17:56.731 T:4087738384 ERROR: Control 1500 in window 13001 has been asked to focus, but it can't
2019-07-07 22:18:14.162 T:4087738384 ERROR: installaddon called with invalid number of parameters (should be: 1, is 0)
2019-07-07 22:22:21.361 T:4087738384 ERROR: Window Translator: Can't find window videolibrary
2019-07-07 22:22:21.361 T:4087738384 WARNING: Label Formating: $VAR[GlobalFanartVar] is not defined
2019-07-07 22:22:21.408 T:4087738384 ERROR: Control 1000 in window 13001 has been asked to focus, but it can't
2019-07-07 22:22:58.884 T:4087738384 ERROR: Window Translator: Can't find window videolibrary
2019-07-07 22:22:58.884 T:4087738384 WARNING: Label Formating: $VAR[GlobalFanartVar] is not defined
2019-07-07 22:22:58.920 T:4087738384 ERROR: Control 1000 in window 13000 has been asked to focus, but it can't
[...]

Het gaat niet om de rechten op je eigen systeem, maar hoe deze op de eminent zijn. Plaats je de bestanden met root, dan krijgen ze dat als eigenaar en kan mogelijk een probleem geven.
Ik log niet in om ze te plaatsen. Ik kan gewoon via het netwerk direct toegang krijgen op de Eminent. Geen SSH of SMB nodig.
[...]

Het ligt er maar net aan hoe de Kodi instantie er mee overweg gaat. XML is XML, dat klopt, maar open eens een bestand van Linux in kladblok, dan zie je het verschil. Kleine kans dat een 'vreemde' regeleinde fouten kan geven tijdens het parsen van het bestand. Het zal eerder iets anders zijn, maar houdt het iig in het achterhoofd.
ok.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: augustus 2009
  • Niet online
Ik gebruik momenteel Kodi 17.x op mijn Sony smart tv (W809c).
Is het mogelijk om die versie te upgraden naar versie 18.3?
Of moet ik daarvoor de oude versie verwijderen en de nieuwe installeren? Blijven in dat geval de huidige instellingen en add-ons etc behouden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:26
Tanooki schreef op maandag 8 juli 2019 @ 10:19:
Ik gebruik momenteel Kodi 17.x op mijn Sony smart tv (W809c).
Is het mogelijk om die versie te upgraden naar versie 18.3?
Kans is aanwezig, wat zegt google? :)
Of moet ik daarvoor de oude versie verwijderen en de nieuwe installeren?
Als't Android is, is 't normaliter vanuit de playstore mogelijk? Of in Kodi zelf?
Blijven in dat geval de huidige instellingen en add-ons etc behouden?
Bij eerst kodi verwijderen, verwijder je alles. Dus; backup maken.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:48:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2019-07-07 20:17:46.968 T:4087738384   DEBUG: CSkinSettings: no <skinsettings> tag found
2019-07-07 20:17:46.969 T:4087738384   DEBUG: CMediaSourceSettings: <programs> tag is missing or sources.xml is malformed
2019-07-07 20:17:46.969 T:4087738384   DEBUG: CMediaSourceSettings: <files> tag is missing or sources.xml is malformed
2019-07-07 20:17:46.969 T:4087738384   DEBUG: CMediaSourceSettings: <games> tag is missing or sources.xml is malformed2019-07-07 22:17:46.979 T:4087738384 WARNING: CSettingsManager: missing version attribute
2019-07-07 22:17:47.738 T:4087738384   ERROR: DBus error: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown - The name org.freedesktop.UPower was not provided by any .service files
2019-07-07 22:17:47.794 T:4067423088 WARNING: Pulseaudio module module-allow-passthrough not loaded - opening PT devices might fail
2019-07-07 22:17:47.857 T:4087738384   ERROR: GetString: error reading /storage/.kodi/userdata/disp_cap
2019-07-07 22:17:53.142 T:4087738384 WARNING: JSONRPC: Could not parse type "Setting.Details.SettingList"
2019-07-07 22:17:56.731 T:4087738384   ERROR: Control 1500 in window 13001 has been asked to focus, but it can't
2019-07-07 22:18:14.162 T:4087738384   ERROR: installaddon called with invalid number of parameters (should be: 1, is 0)
2019-07-07 22:22:21.361 T:4087738384   ERROR: Window Translator: Can't find window videolibrary
2019-07-07 22:22:21.361 T:4087738384 WARNING: Label Formating: $VAR\[GlobalFanartVar] is not defined
2019-07-07 22:22:21.408 T:4087738384   ERROR: Control 1000 in window 13001 has been asked to focus, but it can't
2019-07-07 22:22:58.884 T:4087738384   ERROR: Window Translator: Can't find window videolibrary
2019-07-07 22:22:58.884 T:4087738384 WARNING: Label Formating: $VAR\[GlobalFanartVar] is not defined
2019-07-07 22:22:58.920 T:4087738384   ERROR: Control 1000 in window 13000 has been asked to focus, but it can't

Post anders eens je XML files hier, want ik heb wel een vermoeden wat er misgaat :)
Ik log niet in om ze te plaatsen. Ik kan gewoon via het netwerk direct toegang krijgen op de Eminent. Geen SSH of SMB nodig.
Dat is best raar, want het zal waarschijnlijk via SMB gaan in de meeste gevallen :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:03:
[...]

Post anders eens je XML files hier, want ik heb wel een vermoeden wat er misgaat :)

[...]

Dat is best raar, want het zal waarschijnlijk via SMB gaan in de meeste gevallen :?
Advancedsettings.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres</host>
    <port>poortnummer</port>
    <user>Kodi</user>
    <pass>wachtwoord</pass>
  </videodatabase>

<musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres</host>
    <port>poortnummer</port>
    <user>Kodi</user>
    <pass>wachtwoord</pass>
  </musicdatabase>

<sorttokens>
    <token>a</token>
    <token>an</token>
    <token>der</token>
    <token>die</token>
    <token>das</token>
    <token>de</token>
    <token>het</token>
    <token>een</token>
    <token>'n</token>
    <token>'t</token>
    <token>le</token>
    <token>la</token>
    <token>l'</token>
    <token>ki</token>
    <token>du</token>
    <token>je</token>
    <token>ha</token>
    <token>sa</token>
    <token>ang</token>
    <token>lub</token>
    <token>að</token>
    <token>itu</token>
    <token>gli</token>
    <token>ing</token>
    <token>yang</token>
    <token>các</token>
    <token>y</token>
    <token>një</token>
    <token>bir</token>
    <token>oni</token>
    <token>une</token>
    <token>uno</token>
    <token>una</token>
    <token>un</token>
    <token>yon</token>
    <token>ib</token>
    <token>um</token>
    <token>bir</token>
    <token>il</token>
    <token>'</token>
    <token>"</token>
    <token>#</token>
    <token>(</token>
    <token>[</token>
    <token>*</token>
  </sorttokens>

<videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </videolibrary>

<videolibrary>
    <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
  </videolibrary>

<videolibrary>
    <importwatchedstate>true</importwatchedstate>
    <importresumepoint>true</importresumepoint>
  </videolibrary>

<musiclibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </musiclibrary>

<musiclibrary>
  </musiclibrary>

</advancedsettings>

sources.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>Series</name>
            <path pathversion="1">nfs://ipadres/volume1/video/Series/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>
        <source>
            <name>Films</name>
            <path pathversion="1">nfs://ipadres/volume1/video/Films/</path>
        </source>
    </video>
    <music>
        <source>
            <name>Muziek</name>
            <path pathversion="1">nfs://ipadres/volume1/music/</path>
        </source>
    </music>
</sources>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:24:
Advancedsettings.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
<advancedsettings>
  <videodatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres</host>
    <port>poortnummer</port>
    <user>Kodi</user>
    <pass>wachtwoord</pass>
  </videodatabase>

<musicdatabase>
    <type>mysql</type>
    <host>ipadres</host>
    <port>poortnummer</port>
    <user>Kodi</user>
    <pass>wachtwoord</pass>
  </musicdatabase>

<sorttokens>
    <token>a</token>
    <token>an</token>
    <token>der</token>
    <token>die</token>
    <token>das</token>
    <token>de</token>
    <token>het</token>
    <token>een</token>
    <token>'n</token>
    <token>'t</token>
    <token>le</token>
    <token>la</token>
    <token>l'</token>
    <token>ki</token>
    <token>du</token>
    <token>je</token>
    <token>ha</token>
    <token>sa</token>
    <token>ang</token>
    <token>lub</token>
    <token>að</token>
    <token>itu</token>
    <token>gli</token>
    <token>ing</token>
    <token>yang</token>
    <token>các</token>
    <token>y</token>
    <token>një</token>
    <token>bir</token>
    <token>oni</token>
    <token>une</token>
    <token>uno</token>
    <token>una</token>
    <token>un</token>
    <token>yon</token>
    <token>ib</token>
    <token>um</token>
    <token>bir</token>
    <token>il</token>
    <token>'</token>
    <token>"</token>
    <token>#</token>
    <token>(</token>
    <token>[</token>
    <token>*</token>
  </sorttokens>

<videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </videolibrary>

<videolibrary>
  </videolibrary>

<videolibrary>
  </videolibrary>

<musiclibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </musiclibrary>

<musiclibrary>
  </musiclibrary>

</advancedsettings>

sources.xml:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<sources>
    <programs>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>Series</name>
            <path pathversion="1">nfs://ipadres/volume1/video/Series/</path>
        </source>
        <source>
            <name>Films</name>
            <path pathversion="1">nfs://ipadres/volume1/video/Films/</path>
        </source>
    </video>
    <music>
        <source>
            <name>Muziek</name>
            <path pathversion="1">nfs://ipadres/volume1/music/</path>
        </source>
    </music>
</sources>

Vertel je XML bestanden eens dat ze XML bestanden zijn :

code:
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

Bovenaan elk bestand toevoegen! ;)

Daarom krijg je ook deze error :

code:
1
2
sources.xml is malformed
2019-07-07 22:17:46.979 T:4087738384 WARNING: CSettingsManager: missing version attribute

Tenminste... dat denk ik :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@nero355, de XML header is bij Kodi niet nodig. Heb ik ook niet en zelfs in m'n sources.xml, die door Kodi zelf is gemaakt, staat het er niet in.

Wat ik denk dat eerder een issue is, is dat er 3x los <videolibrary> staat. Elke keer met maar 1 of twee opties. Waarom? Gooi die bij elkaar, want als je een tag meerdere keren hebt, klopt je XML niet als er geen andere bovenliggende tag is om de verschillen aan te geven.
Dit geeft dus gezeik:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<advancedsettings>
  <videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </videolibrary>

<videolibrary>
  </videolibrary>

<videolibrary>
  </videolibrary>

<musiclibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </musiclibrary>

<musiclibrary>
  </musiclibrary>

</advancedsettings>

Terwijl dit een stuk beter gaat werken:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<advancedsettings>
  <videolibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </videolibrary>

<musiclibrary>
    <dateadded>0</dateadded>
  </musiclibrary>

</advancedsettings>

Waarom het over de <programs> tag valt in je sources.xml weet ik niet. Die lijkt er goed uit te zien. Het enige wat ik mis, vergeleken met wat ik zelf heb, is dit in je sources.xml:

XML:
1
2
3
    <files>
    </files>

Bij mij staat dit dan toevallig onderaan, voor de sluittag </sources>.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
De 3 losse videolibrary tags hebben onder Android, LibreElec en Windows in elk geval nooit problemen gegeven. Ik ga het aanpassen en kijken of dit nu wel werkt.

[Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 09-07-2019 14:02]

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Ik heb enkele jeugdseries die ik graag wil organiseren door ze in een aparte map te zetten binnen mijn series folder. Alles wordt vanaf de NAS binnengehaald van:
/volume1/media/series/[serienaam]/seizoen/afleveringen.
/volume1/media/series/mapnaam/[serienaam]/seizoen/afleveringen.

Zodra ik die mapnaam dus toevoeg en de betreffende series daar naar toe verplaats, dan kan Kodi er niet meer mee omgaan. Ik heb binnen Sonarr de maplocaties aangepast, maar blijkbaar moet ik ook iets binnen Kodi veranderen om dit werkende te krijgen. Ik kom alleen niet op de juiste zoekterm voor dit probleem, dus hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Heb de mapnaam nu "- jeugd -" genoemd, met het idee dat hij daarmee bovenaan de lijst komt te staan. Kodi maakt daar "jeugd van tegenwoordig" van en pakt enkele seizoenen van sommige series en laat enkel die zien :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je kan dan beter media/series en media/jeugdseries maken, dan een submap gebruiken in series. En die jeugdseries map voeg je dan toe als aparte bron.

Ga er trouwens niet vanuit dat omdat de bron alfabetisch eerder komt, je ook die series bovenaan ziet in TV Shows. Dat blijft gewoon normaal alfabetische volgorde, dus tvseries/z komt niet voor series/a, maar als laatste.
Ook in Video's wordt het alfabetisch gesorteerd op basis van de naam van de serie, niet het pad op je schijf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Spontaan stoppende streams in kodi Android zonder enige melding of indicatie, zowel video/tv als radio (lage bitrate), iemand bekend met dit probleem?

• Jorgen
  • Nu online
Manke schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:33:
Spontaan stoppende streams in kodi Android zonder enige melding of indicatie, zowel video/tv als radio (lage bitrate), iemand bekend met dit probleem?
Hebben we het over streamen vanaf je NAS, addons die Netflix of NPO gemist aan Kodi toevoegen, of streams van illegale herkomst?

Is je device bekabeld of via WiFi verbonden?

• Freakster86
  • Nu online
@Hero of Time Zojuist geprobeerd, maar als ik een extra bron voor series toevoeg, dan krijg ik nog steeds alle series in alfabetische volgorde onder "tv shows". Dan is er toch geen verschil met alles gewoon in één folder?

Ik wil juist dat wanneer ik "tv shows" open alle normale series te zien krijg, maar bovenaan die lijst dus een extra folder genaamd "jeugdseries" te zien krijg met daarin de betreffende series.

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:39:
[...]

Hebben we het over streamen vanaf je NAS, addons die Netflix of NPO gemist aan Kodi toevoegen, of streams van illegale herkomst?

Is je device bekabeld of via WiFi verbonden?
Legaal m3u met zigg0 en internet radio streams.
Wifi. Nexbox a95x. Misschien slechte kwaliteit Wifi module :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 15:33
Freakster86 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:43:
@Hero of Time Zojuist geprobeerd, maar als ik een extra bron voor series toevoeg, dan krijg ik nog steeds alle series in alfabetische volgorde onder "tv shows". Dan is er toch geen verschil met alles gewoon in één folder?

Ik wil juist dat wanneer ik "tv shows" open alle normale series te zien krijg, maar bovenaan die lijst dus een extra folder genaamd "jeugdseries" te zien krijg met daarin de betreffende series.
Zo werkt dat niet. Wat ik zou doen:
* Verwijder de reguliere 'series' menu item.
* Maak smart playlists voor de verschillende serie items: starts with: path series jeugd AND contains series
* Gebruik een skin die custom menu items kan hebben en maak shortcuts naar deze smart playlists

Ik heb het ook zo gedaan voor films en kinderfilms

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• Jorgen
  • Nu online
Manke schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Legaal m3u met zigg0 en internet radio streams.
Wifi. Nexbox a95x. Misschien slechte kwaliteit Wifi module :P
Heb je de mogelijkheid om hem bedraad aan te sluiten? Dat is vrijwel altijd beter voor je verbinding.

• Freakster86
  • Nu online
vandermark schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Zo werkt dat niet. Wat ik zou doen:
* Verwijder de reguliere 'series' menu item.
* Maak smart playlists voor de verschillende serie items: starts with: path series jeugd AND contains series
* Gebruik een skin die custom menu items kan hebben en maak shortcuts naar deze smart playlists

Ik heb het ook zo gedaan voor films en kinderfilms
Dat vergt behoorlijk wat stappen inclusief zoektocht naar een nieuwe skin... Confluence O+ ;(

Maar zodra je dus een source toewijst aan "TV shows" scant Kodi alle mappen/submappen in die source en zet alle gevonden series op alfabetische volgorde onder "TV shows". Er is dus geen enkele mogelijkheid om Kodi de shows in een submap gewoon in die submap weer te laten geven?

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Freakster86 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Dat vergt behoorlijk wat stappen inclusief zoektocht naar een nieuwe skin... Confluence O+ ;(

Maar zodra je dus een source toewijst aan "TV shows" scant Kodi alle mappen/submappen in die source en zet alle gevonden series op alfabetische volgorde onder "TV shows". Er is dus geen enkele mogelijkheid om Kodi de shows in een submap gewoon in die submap weer te laten geven?
Voor in ieder geval Kodi 17 bestond er 'Concluence mod'. De Confluence met (je raad het niet ;)) extra modificaties. Hierin kon je o.a. custom menu items voor smart playlists aan het hoofdscherm toevoegen.
Heb even gezocht voor je, maar zo snel nog niet een versie voor kodi 18 gevonden. Als je zoekt op 'Confluence mod kodi 18' dan vind je wel een aantal afgeleiden van Confluence mod.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• vandermark
  • Laatst online: 15:33
[...]

Nee, dan zou je een 'verkenner' modus willen en dat is niet hoe de standaard 'series' knop werkt. Je kan wel browsen via een omweg maar dat moet je niet willen.

Tussenweg is de twee playlists die ik voorstel als favoriet instellen. Reguliere 'series' knop uit menu verwijderen (kan ook bij confluence) en dan altijd via Favorieten --> Series OF Series jeugd kiezen. Ik vind het leuker om de twee playlists als direct menuknoppen terug te zien en kies daar mijn skin op uit.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

vandermark schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:43:
Nee, dan zou je een 'verkenner' modus willen en dat is niet hoe de standaard 'series' knop werkt. Je kan wel browsen via een omweg maar dat moet je niet willen.
Ik gebruik XBMC/Kodi al minimaal 10 jaar of zo zonder ook maar één keer iets gescraped te hebben dus IMHO is dat gewoon een prima optie voor iemand die zoals ik liever in files en directories denkt dan dat hele scraping gedoe d:)b

Daarnaast kan je nog steeds gewoon de "viewed status" via een MySQL/MariaDB database delen met meerdere clients dus ook dat mis je niet! ;)

• Jorgen
  • Nu online
Tuurlijk kan dat, maar vind je het niet jammer dat je nooit de extra informatie ziet?
Filmposter, synopsis, jaartal, genre, etc. Voor mij maakt dat de beleving rondom een film kijken veel leuker, omdat het uitzoeken veel leuker is.

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:37
-

[Voor 108% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

Star Citizen: Vikings - Vikings Org

• Jorgen
  • Nu online
Nopheros schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:30:
[...]

Maakt de beleving inderdaad een stuk beter, wel jammer dat aardig wat films en series niet gescand kunnen worden omdat ze zijn ingepakt op een manier dat kodi er niets mee kan. Kost me aardig wat werkt om uit te zoeken welke films ik mis en die vervolgens opnieuw te downloaden.
Hoezo? Dat heeft bij films enkel en alleen met de mapnaam te maken. Als jouw folderstructuur op orde is en bij series daarbij ook de nummering van de afleveringen, dan maakt codec, container of whatever niks uit. Je zou zelfs je mappen kunnen voorzien van dummy bestanden en dan denkt Kodi ook dat de film er is.

Overigens is er een missing movie scanner die de bestanden die niet gescrapet zijn er uitpikt. Foutieve entries in je library vindt ie niet, trouwens.

• hardware-lover
  • Niet online
Nopheros schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:30:
[...]
Maakt de beleving inderdaad een stuk beter, wel jammer dat aardig wat films en series niet gescand kunnen worden omdat ze zijn ingepakt op een manier dat kodi er niets mee kan. Kost me aardig wat werkt om uit te zoeken welke films ik mis en die vervolgens opnieuw te downloaden.
Dit zou ik ook wel even wat verduidelijkt willen zien? "ingepakt" zodat Kodi er niets mee kan?

A smile a day....

• Nopheros
-

[Voor 112% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

• hardware-lover
  • Niet online
@Nopheros, duidelijk(er) zo ;)

Hoewel ik geen ingepakte bestanden gebruik binnen Kodi, jij maakt ook gebruik van de RAR addon?

https://kodi.wiki/view/Add-on:RAR_archive_support

A smile a day....

• Nopheros
-

[Voor 99% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

• nero355

nero355

Jorgen schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:11:
Tuurlijk kan dat, maar vind je het niet jammer dat je nooit de extra informatie ziet?
Nee :)
Filmposter, synopsis, jaartal, genre, etc. Voor mij maakt dat de beleving rondom een film kijken veel leuker, omdat het uitzoeken veel leuker is.
Ruimtevretende info, zowel op mijn scherm als op mijn storage, terwijl ik verdomd goed weet dat ik ergens naar ga kijken waar ik ook daadwerkelijk interesse in heb dus : Wat moet ik ermee ?! :D Echt totaal nergens voor nodig! :P

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01-04 17:49
vlc niks voor je ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• hardware-lover
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:09:
[...]

Nee :)

[...]

Ruimtevretende info, zowel op mijn scherm als op mijn storage, terwijl ik verdomd goed weet dat ik ergens naar ga kijken waar ik ook daadwerkelijk interesse in heb dus : Wat moet ik ermee ?! :D Echt totaal nergens voor nodig! :P
Voor één gebruiker kan dit wel zo werken dan, maar waarom dan nog Kodi gebruiken en niet een of andere Mediaplayer die de meeste Media formaten ook vlekkeloos af kan spelen, dan ben je de "ruimtevretende" installatie van Kodi ook meteen kwijt ;)

"ze" zijn hier niet anders gewend als dat het aanbod er "gelikt" en "informatief" uitziet, al van kleins af aan. Ik zou ze niet met enkel folders op durven te zadelen. Als Netflix, Videoland en noem ze maar op, het zo zouden gaan doen dan zijn de rapen gaar verwacht ik. Dus alles in pracht en praal, en voor minder doen we het niet :)

A smile a day....

• nero355

nero355

Ja, want dat werkt zo lekker met een MCE Remote en kan verspreid over meerdere clients bijhouden wat je hebt bekeken... :z
hardware-lover schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:15:
Voor één gebruiker kan dit wel zo werken dan, maar waarom dan nog Kodi gebruiken en niet een of andere Mediaplayer die de meeste Media formaten ook vlekkeloos af kan spelen, dan ben je de "ruimtevretende" installatie van Kodi ook meteen kwijt ;)
Omdat daar geen LibreELEC versie van is die zo heerlijk werkt met een Intel NUC en de CIR ontvanger daarop die signalen van een Logitech Harmony Remote 555/650/665 ontvangt ;)
"ze" zijn hier niet anders gewend als dat het aanbod er "gelikt" en "informatief" uitziet, al van kleins af aan. Ik zou ze niet met enkel folders op durven te zadelen. Als Netflix, Videoland en noem ze maar op, het zo zouden gaan doen dan zijn de rapen gaar verwacht ik. Dus alles in pracht en praal, en voor minder doen we het niet :)
Netflix en Videoland zijn dan ook diensten waar je vaker naar iets nieuws op zoek zal zijn om te kijken dan hetgene dat je al volgt en totaal niet te vergelijken met de situatie die de meesten thuis hebben :)

• hardware-lover
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:27:
[knip]

Netflix en Videoland zijn dan ook diensten waar je vaker naar iets nieuws op zoek zal zijn om te kijken dan hetgene dat je al volgt en totaal niet te vergelijken met de situatie die de meesten thuis hebben :)
Dat valt te betwijfelen, voor de meesten die hier in huis van Kodi gebruik maken, is het aanbod vaak net zo verrassend en over het algemeen wat nieuwer dan menig aanbod op Netflix of Videoland. De enige voor wie het geen verrassing is van wat er beschikbaar is, dat ben ik 😏

Ik verwacht niet dat dit een uitzondering zal zijn, niet elke ouder heeft zijn kind of kinderen nog thuis wonen.

Overigens verwacht ik niet dat deze situatie massaal voor zal komen, zeker niet sinds de opkomst van Netflix en in mindere mate de overige streaming diensten. Ik verwacht overigens wel dat het overgrote deel van de Kodi gebruikers gebruik maken van de optie movies en series, en een (erg) klein deel enkel van de folder optie.

A smile a day....

• GroteBozewolf
[...]

Ik heb Confluence laatst aangepast zodat je playlists kan configureren onder de default buttons. Dat kan je zelfs laten verschillen tussen een locked Kodi en unlocked (master mode) Kodi. Deze changes zitten al in de default skin uit de repo.

• alesandro_46
  • Nu online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:59:
[...]
Ik heb Confluence laatst aangepast zodat je playlists kan configureren onder de default buttons.
Dat is een fijne toevoeging, van het weekend eens proberen. Wat bedoel je met onderstaande (dikgedrukt)?
Dat kan je zelfs laten verschillen tussen een locked Kodi en unlocked (master mode) Kodi. Deze changes zitten al in de default skin uit de repo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroteBozewolf
alesandro_46 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Dat is een fijne toevoeging, van het weekend eens proberen. Wat bedoel je met onderstaande (dikgedrukt)?

[...]
Als je Kodi voorziet van een Master lock, kan je onderscheid maken tussen de je normale en master profiel:

https://i.imgur.com/RO17TtD.png

Je normale profiel gebruikt dan de playlists (als je die configureert) en je master profiel gebruikt dan de "oude" Confluence lijsten.

Ik heb zo dus als je Kodi opstart de normale modus met enkel playlists en de meeste buttons verborgen. Zo kunnen de kinderen enkel bij hun eigen content.

Als ik dan de Master mode unlock, krijgt ik alle content en de normale library lijsten, zodat ik zelf alle content kan bekijken/luisteren.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nopheros schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:42:
[...]
mogen worden en ik deze dus ook niet uitpak.
offtopic:
Laten we het hier maar niet hebben over waar je je meuk vandaan haalt. (En ook eerste hulp bij problemen die direct volgen uit auteursrechtinbreuken lijken me ook niet nodig, de oplossing is dan heel simpel namelijk halen uit legale bron :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Nopheros schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:42:
[...]

[...]

Ik gebruik kodi al 10+ jaar maar ben verder ook geen expert dus als ik het mis heb hoor ik het graag. De informatie die jullie, waarschijnlijk, missen is dat ik alleen rar bestanden download, dit betekend dat films/series alleen in de orginele .rar bestanden aangeboden mogen worden en ik deze dus ook niet uitpak.

Jaren geleden heb ik dit eens uitgezocht en ik kwam er achter dat de manier van compressie in sommige gevallen een probleem kan geven bij het scrapen van bestanden? Echter zal in veel gevallen de naam ook het probleem kunnen zijn natuurlijk.

In ieder geval bedankt voor de tip voor de missing movie scanner, dit zal ik eens gaan bekijken.

[EDIT]
Excuus, ik bedenk met zojuist dat ik waarschijnlijk 2 dingen door elkaar haal. De manier van compressie kan er voor zorgen dat je een melding krijgt bij het openen van je library dat het bestand eerst uitgepakt moet worden. Die verwijder ik altijd en download ik dan opnieuw van een andere release groep. Heeft waarschijnlijk niets met het verkeerd scrapen zelf te maken.
Waarom zou je überhaupt er voor kiezen je files niet uit te pakken maar ingepakt te laten?
Het is nou niet zo dat dit je gigantisch veel ruimte oplevert want dat doet het namelijk niet met video files.
Mijn inziens haal je met het ingepakt laten alleen maar meer issues op je hals dan dat je ff de moeite neemt ze netjes uit te pakken.

• Nopheros
-

[Voor 100% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

Nopheros schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Heb de tekst iets aangepast, in de kanalen waar ik deze bestanden vandaan haal mogen ze alleen in originele staat gedeeld worden. Daarnaast, waarom zou ik ze überhaupt uitpakken? Heeft weinig voordeel behalve die paar % die ik opnieuw moet doen zoals aangegeven. Echter is dat ook maar éénmalig.
Dus jij stelt jouw storage ter beschikking inclusief al het bijbehorende ongemak voor een ander? Das wel het laatste wat ik zou doen. Maar gezien jouw "kanalen" is dat iets wat je zelf mag uitzoeken ;)

• Nopheros
-

[Voor 109% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nopheros schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Bijbehorend ongemak? Mensen die dat ongemakkelijk vinden hebben ook geen toegang tot die kanalen, dus dat is geen probleem hoor ;)
Bijbehorend ongemak ja. Jij had toch issues met RAR bestanden? En als oplossing download je maar een ander omdat je ze niet mag uitpakken omdat je dan niet kunt uploaden voor een ander, toch?

• Nopheros
-

[Voor 104% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

Nopheros schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:42:
[...]

Zoals je inderdaad meerdere malen gelezen hebt heb ik een aantal % van de bestanden die een melding geven hierover, en die doe ik opnieuw ja. Blijkbaar hebben we een andere definitie van ongemakkelijk want zo lastig is dat niet. Waar nog bij komt dat er ook voordelen aan zitten.
Blijkbaar wel anders kwam je er niet mee hier ;)
Maar we dwalen af, next.....

• Nopheros
-

[Voor 100% gewijzigd door Nopheros op 21-07-2019 22:56]

• Freakster86
  • Nu online
GroteBozewolf schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Ik heb Confluence laatst aangepast zodat je playlists kan configureren onder de default buttons. Dat kan je zelfs laten verschillen tussen een locked Kodi en unlocked (master mode) Kodi. Deze changes zitten al in de default skin uit de repo.
Was toch maar eens op zoek gegaan naar een nieuwe skin en uitgekomen bij Eminence. Moet zeggen dat het een welkome verandering is. Had nog wel moeite met het werkend te krijgen. Alle mappen als afzonderlijke bron toevoegen had niet het gewenste effect (2 series en 2 films folders). Uiteindelijk voor elke locatie een eigen afspeellijst aangemaakt. Dus de volgende afspeellijsten die overeenkomen met de locatie op de NAS.
Speelfilms (media/films/...)
Series (media/series/...)
Jeugdfilms (media/jeugd/jeugdfilms/...)
Jeugdseries (media/jeugd/jeugdseries/...)

Dat was de enige manier om via de knop op het beginscherm direct de inhoud van de juiste map tevoorschijn te toveren. Maar vraag mij af of ik nu de beste manier heb gekozen. Voelt als erg omslachtig. Ik kreeg het alleen op geen andere manier werkend.

• Jorgen
  • Nu online
Freakster86 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Was toch maar eens op zoek gegaan naar een nieuwe skin en uitgekomen bij Eminence. Moet zeggen dat het een welkome verandering is. Had nog wel moeite met het werkend te krijgen. Alle mappen als afzonderlijke bron toevoegen had niet het gewenste effect (2 series en 2 films folders). Uiteindelijk voor elke locatie een eigen afspeellijst aangemaakt. Dus de volgende afspeellijsten die overeenkomen met de locatie op de NAS.
Speelfilms (media/films/...)
Series (media/series/...)
Jeugdfilms (media/jeugd/jeugdfilms/...)
Jeugdseries (media/jeugd/jeugdseries/...)

Dat was de enige manier om via de knop op het beginscherm direct de inhoud van de juiste map tevoorschijn te toveren. Maar vraag mij af of ik nu de beste manier heb gekozen. Voelt als erg omslachtig. Ik kreeg het alleen op geen andere manier werkend.
Van dezelfde maker (jurialmunkey) zijn er inmiddels ook Eminence 2 (en een zeer fijne mod door Guilouz), Aura, fuese(neue), Arctic: Zephyr, Horizon en Arctic: Zephyr 2. Die laatste (in beta) draai ik al een tijdje. Erg fijne skin. Ik wisselde in eerste instantie altijd snel weer terug naar Confluence, maar sinds ik de skins van jurialmunkey ontdekt heb en dan vooral Eminence 2 en Arctic: Zephyr 2, bleef ik meestal zijn skins gebruiken.

Wat ik er erg aan waardeer is de complete design philosophy: overzicht, rust, duidelijk, mooi. En het werkt gewoon erg snel. Hij is ook actief qua reageren en aanpassen.

Edit: @Hero of Time Jouw suggesties toegevoegd aan mijn xml's en deze weer in de userdatafolder van mijn Eminent gezet. Mediaspeler opnieuw opgestart; chiplogo, coreeleclogo, zwart scherm.... Xml's weer verwijderd, originele sources terug gezet; reboot: chiplogo, coreeleclogo en presto, Kodi doet het weer.

Nog steeds geen werkende shared db helaas.

Was wel even raar, want ik kon in eerste instantie de Eminent niet eens vinden in het netwerk. Ook niet na zoeken naar apparaten. Nadat ik wat ruimte op mijn NAS had vrijgemaakt (geen idee of dat gerelateerd is) en op de Eminent een source had verwijderd en weer toegevoegd en een film had gestart, vond ik ineens wel de Eminent in het netwerk.

Andere ideeën wat ik nog kan doen?

[Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2019 01:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Jorgen, ja, zet het bestand er via sftp op, ipv een normale share en controleer de rechten van het bestand (eigenaar, groep, lees/schrijfrechten). Je hebt toch SSH toegang tot je Eminent apparaat? Je kan iig logs ophalen om te kijken wat er nou gebeurt op het apparaat. En omdat je met Windows werkt terwijl de Eminent op een Linux variant draait, moet je ook even rekening houden met regeleinden. Zeker als er een zogenoemde BOM in zit, wat nog wel eens voor wil komen op Windows systemen, kan dat vreemde resultaten opleveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:19:
@Jorgen, ja, zet het bestand er via sftp op, ipv een normale share en controleer de rechten van het bestand (eigenaar, groep, lees/schrijfrechten). Je hebt toch SSH toegang tot je Eminent apparaat? Je kan iig logs ophalen om te kijken wat er nou gebeurt op het apparaat. En omdat je met Windows werkt terwijl de Eminent op een Linux variant draait, moet je ook even rekening houden met regeleinden. Zeker als er een zogenoemde BOM in zit, wat nog wel eens voor wil komen op Windows systemen, kan dat vreemde resultaten opleveren.
Ik heb tijdens LibreElec nog geen ssh-toegang nodig gehad om alles te laten werken, maar dat ga ik proberen. Qua regeleindes en rechten moet ik me even verder erin verdiepen voor ik weet wat precies te doen.

Edit: de bestanden staan erop via Winscp. Rechten gecheckt (ook in Winscp). Advancedsettings heeft dezelfde rechten als de andere bestanden in de userdata map. Sources heeft een extra x'je.

Eminent opnieuw opstarten leidt wederom tot de 2 logootjes en een zwart scherm. Rechten gelijk maken aan de andere bestanden geeft hetzelfde resultaat.

In Notepad++ daarna de karakterset op UTF8 gezet (UTF8 zonder BOM kon ik niet opslaan) en die aangepaste xml's weer via Winscp op de Eminent gezet. Opnieuw opstarten gaf als resultaat dat Kodi nu wel starte, maar ik zie nog steeds enkel de gescrapete informatie van puur de Eminent en niet de shared db. De nieuwe films, verder kijken, etc is dus verschillend op mijn Windows pc en op de Eminent.

[Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2019 02:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Kijk dan in de Kodi log of het wel je bestanden uitleest en of er een fout in zit. Misschien kan het toch niet verbinding maken met je database.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 01:59:
Ik heb tijdens LibreElec nog geen ssh-toegang nodig gehad om alles te laten werken, maar dat ga ik proberen.
"Because you are doing it wrong!" :P
Qua regeleindes en rechten moet ik me even verder erin verdiepen voor ik weet wat precies te doen.

In Notepad++ daarna de karakterset op UTF8 gezet (UTF8 zonder BOM kon ik niet opslaan) en die aangepaste xml's weer via Winscp op de Eminent gezet. Opnieuw opstarten gaf als resultaat dat Kodi nu wel starte, maar ik zie nog steeds enkel de gescrapete informatie van puur de Eminent en niet de shared db. De nieuwe films, verder kijken, etc is dus verschillend op mijn Windows pc en op de Eminent.
Vergeet alsjeblieft dit gehele geneuzel en doe het gewoon op de volgende manier :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- Download PuTTy voor Windows : https://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/latest.html
- Maak een SSH verbinding naar de Eminent toe
- Login met de juiste user (Ik ken het apparaat verder niet)
- Ga naar de juiste map!
Dit zal iets zijn van : cd /home/eenofanderegebruiker/.kodi/nogeenpaarmapjesdieper
- Start gewoon heel simpel nano die meteen een advancedsettings.xml begint :
nano advancedsettings.xml
- Copy Paste daarin je hele XML file door deze in Windows met CTRL+C te kopiëren
en in het PuTTy venster met de rechtermuisknop te plakken.
- Ram op CTRL+X en druk op Y om het bestand op te slaan = DONE!

Klinkt misschien moeilijk, maar als je het eenmaal gedaan hebt denk je van "Was dit alles ?!" :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:06:
[...]

"Because you are doing it wrong!" :P
Als het werkt, dan is het goed toch? :+ Wel bijzonder dat LibreElec kennelijk een stuk minder moeilijk is qua wat het accepteert, dan bijv. CoreElec.
[...]

Vergeet alsjeblieft dit gehele geneuzel en doe het gewoon op de volgende manier :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- Download PuTTy voor Windows : https://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/latest.html
- Maak een SSH verbinding naar de Eminent toe
- Login met de juiste user (Ik ken het apparaat verder niet)
- Ga naar de juiste map!
Dit zal iets zijn van : cd /home/eenofanderegebruiker/.kodi/nogeenpaarmapjesdieper
- Start gewoon heel simpel nano die meteen een advancedsettings.xml begint :
nano advancedsettings.xml
- Copy Paste daarin je hele XML file door deze in Windows met CTRL+C te kopiëren
en in het PuTTy venster met de rechtermuisknop te plakken.
- Ram op CTRL+X en druk op Y om het bestand op te slaan = DONE!

Klinkt misschien moeilijk, maar als je het eenmaal gedaan hebt denk je van "Was dit alles ?!" :P
Dank! Ik heb met nano de sources.xml en advancedsettings.xml gemaakt. In Winscp daarna nog even de rechten gecheckt en die zijn precies gelijk aan de andere 3 bestanden in /storage/.kodi/userdata/

Helaas is het resultaat echter wederom 2 opstartlogo's gevolgd door een zwart scherm.

Enig idee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Jorgen, we vragen nu al dagen om logs en je geeft nog steeds helemaal niets. We hebben nu alle middelen uitgeput. Kristallen bollen zijn enorm schaars, dus zonder ook maar iets van informatie van jouw kant kunnen we gewoon niets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:46:
@Jorgen, we vragen nu al dagen om logs en je geeft nog steeds helemaal niets. We hebben nu alle middelen uitgeput. Kristallen bollen zijn enorm schaars, dus zonder ook maar iets van informatie van jouw kant kunnen we gewoon niets.
Ik heb de informatie uit mijn log vorige keer gewoon netjes gepost hoor :? :>

Maar ik zal met alle plezier nieuwe informatie uploaden.

Edit:

kodi log http://ix.io/1P5V
system log http://ix.io/1P5W

[Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 21-07-2019 20:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freakster86
  • Nu online
Jorgen schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:36:
[...]

Van dezelfde maker (jurialmunkey) zijn er inmiddels ook Eminence 2 (en een zeer fijne mod door Guilouz), Aura, fuese(neue), Arctic: Zephyr, Horizon en Arctic: Zephyr 2. Die laatste (in beta) draai ik al een tijdje. Erg fijne skin. Ik wisselde in eerste instantie altijd snel weer terug naar Confluence, maar sinds ik de skins van jurialmunkey ontdekt heb en dan vooral Eminence 2 en Arctic: Zephyr 2, bleef ik meestal zijn skins gebruiken.

Wat ik er erg aan waardeer is de complete design philosophy: overzicht, rust, duidelijk, mooi. En het werkt gewoon erg snel. Hij is ook actief qua reageren en aanpassen.
Eminence 2 is de skin die ik heb draaien. :Y Inderdaad een zeer mooi uitgevoerde skin. Merk wel dat er nog wel wat schoonheidsfoutjes in zitten en gezien de github pagina worden issues niet heel snel opgepakt. Ga binnenkort zelf maar wat knutselen om de puntjes op de i te zetten. Zephyr ziet er ook wel strak uit, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat nu wel uit naar Eminence 2.

Wel een vaag probleem zonder oplossing dusver. De standaard widget is "Spotlight" in het film/serie menu. In de skininstellingen wordt dit de "Fallback widget" genoemd. Onder series even gespeeld met "Hub widget" om te kijken wat er nog meer mogelijk is, maar sinds ik daar iets heb ingevuld kan ik niet meer terug. Die Spotlight widget kan ik nergens vinden, noch kan ik het keuzeveld naast "Hub widget" leegmaken. De regels verwijderen in de xml file heeft ook geen enkel effect (komt automatisch weer terug) :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
@Freakster86 Het werk aan Eminence 2 door jurialmunkey is inmiddels ook beëindigd volgens mij. Hij richt zich nu vooral op Arctic Zephyr 2. Als je echt issues hebt, kan je beter gewoon op het Kodi-forum kijken in het Eminence subforum en kijken of de issues wellicht verholpen zijn in de mods daarvan. Naast Guilouz zijn er namelijk nog meer mensen bezig geweest met de skin.

De skin volledig resetten kan de spotlight widget toch wel terug krijgen neem ik aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Ik heb de informatie uit mijn log vorige keer gewoon netjes gepost hoor :? :>
Nee, toen had je alleen de regels waar 'ERROR' in voor kwam gepost (zie Jorgen in "Grote Kodi topic - deel XVI"), nergens had je specifiek logs gepost. Terwijl ik met Hero of Time in "Grote Kodi topic - deel XVI" al gelijk hierom vroeg.
Maar ik zal met alle plezier nieuwe informatie uploaden.

Edit:

kodi log http://ix.io/1P5V
system log http://ix.io/1P5W
Daar hebben we iig iets aan. Het systeem log niet zo veel, dat is gewoon wat er tijdens het opstarten is gebeurt, maar zodra de grafische interface komt, is het stil. Kan je Xorg.0.log ook nog posten? Neem even aan dat je bij het zwarte scherm nog geen Kodi ziet, of wel?

In de Kodi log zie ik iig dit aan het einde:

code:
1
2
3
4
2019-07-21 20:08:50.868 T:3983725424   DEBUG: Initialize, updating databases...
2019-07-21 20:08:50.871 T:3983725424  NOTICE: Running database version Addons27
2019-07-21 20:08:50.874 T:3983725424  NOTICE: Running database version ViewModes6
2019-07-21 20:08:50.915 T:3983725424  NOTICE: Running database version Textures13

Geen melding te vinden overigens waarom je een zwart scherm hebt en niets anders. Zou kunnen dat het je instellingen uit de database wil laden, maar niet lukt. Dat zou vreemd zijn, want zulke zaken zouden dan gelogd moeten worden en dat zien we dus niet hier.
Maar met de laatste regels zie je wel dat het je database in kan. Op de andere apparaten worden dezelfde database versies gebruikt? Dat kan je dus ook in de betreffende kodi log vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
De Textures13 database is de laatste regel van de kodi.log. Na die database gaat hij (hier althans) verbinding maken met MySQL en daarna de databases MyMusic72 en MyVideos116.

Misschien dat Kodi geen verbinding kan maken met MySQL. Maar dan zou ik dat als error verwachten... :?

@Jorgen, gebruik je MySQL of MariaDB?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:49:
[...]

Nee, toen had je alleen de regels waar 'ERROR' in voor kwam gepost (zie Jorgen in "Grote Kodi topic - deel XVI"), nergens had je specifiek logs gepost. Terwijl ik met Hero of Time in "Grote Kodi topic - deel XVI" al gelijk hierom vroeg.
Error, warning en debug, maar ik ging er dan ook vanuit dat je voldoende zou hebben aan alleen de interessante delen. Ik heb nu alles voor je. :P
[...]

Daar hebben we iig iets aan. Het systeem log niet zo veel, dat is gewoon wat er tijdens het opstarten is gebeurt, maar zodra de grafische interface komt, is het stil. Kan je Xorg.0.log ook nog posten? Neem even aan dat je bij het zwarte scherm nog geen Kodi ziet, of wel?
nope, zoals ik al steeds aangaf: soc logo, coreelec logo, zwart scherm, geen Kodi dus. Ik heb 2 x met Winscp mijn hele device laten doorzoeken, maar er is geen Xorg.0.log. Waar vind ik die?
In de Kodi log zie ik iig dit aan het einde:

code:
1
2
3
4
2019-07-21 20:08:50.868 T:3983725424   DEBUG: Initialize, updating databases...
2019-07-21 20:08:50.871 T:3983725424  NOTICE: Running database version Addons27
2019-07-21 20:08:50.874 T:3983725424  NOTICE: Running database version ViewModes6
2019-07-21 20:08:50.915 T:3983725424  NOTICE: Running database version Textures13

Geen melding te vinden overigens waarom je een zwart scherm hebt en niets anders. Zou kunnen dat het je instellingen uit de database wil laden, maar niet lukt. Dat zou vreemd zijn, want zulke zaken zouden dan gelogd moeten worden en dat zien we dus niet hier.
Maar met de laatste regels zie je wel dat het je database in kan. Op de andere apparaten worden dezelfde database versies gebruikt? Dat kan je dus ook in de betreffende kodi log vinden.
Jep. Momenteel alleen mijn laptop, maar beiden op Leia, dus zelfde database. Kodi staat nog wel op een paar Android apparaten geïnstalleerd maar daarop gebruik ik het momenteel niet. Laptop wordt gebruikt voor skin testing en Kodi database updating, dus die heeft de recentste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
alesandro_46 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:30:
De Textures13 database is de laatste regel van de kodi.log. Na die database gaat hij (hier althans) verbinding maken met MySQL en daarna de databases MyMusic72 en MyVideos116.

Misschien dat Kodi geen verbinding kan maken met MySQL. Maar dan zou ik dat als error verwachten... :?

@Jorgen, gebruik je MySQL of MariaDB?
MariaDB (5 en 10) op een Synology DS413

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
@Jorgen Voor test even een andere poort gebruiken? Toen ik in het verleden ben geswitcht van MySQL naar MariaDB kreeg ik het niet werken op poort 3306. Heb het toen naar 3307 gewijzigd en het werkte wel. Geen idee of dit voor jou de oplossing is, maar.. it doesn't hurt to try, :)

• Freakster86
  • Nu online
Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:05:
@Freakster86 Het werk aan Eminence 2 door jurialmunkey is inmiddels ook beëindigd volgens mij. Hij richt zich nu vooral op Arctic Zephyr 2. Als je echt issues hebt, kan je beter gewoon op het Kodi-forum kijken in het Eminence subforum en kijken of de issues wellicht verholpen zijn in de mods daarvan. Naast Guilouz zijn er namelijk nog meer mensen bezig geweest met de skin.
Jammer, want bijvoorbeeld handmatig skippen werkt wel maar is niet zichtbaar: https://github.com/jurialmunkey/skin.eminence.2/issues/40 Zie dat er 41 forks zijn, maar bij geen enkele een beschrijving wat er "beter" is. Zal inderdaad het forum eens doorspitten en kijken of iemand al de nodige verbeteringen heeft aangebracht, maar anders ga ik het toch zelf doen.
De skin volledig resetten kan de spotlight widget toch wel terug krijgen neem ik aan?
Beetje overkill, niet? Dat zou toch niet nodig moeten zijn? De wijziging die ik heb aangebracht lijkt nu toegewezen te zijn aan de Hub "1102" (series). Een nieuwe knop aanmaken met die Hub brengt automatisch de fout terug. Settings.xml wijzigen in de userdata folder (winscp > notepad++) heeft geen effect. Na een skin reload of herstart zijn de oude instellingen weer terug. Ik zie iets over het hoofd maar wat :?

code:
1
<setting id="widget.1102" type="string">plugin://service.library.data.provider?type=recentepisodes&amp;reload=$INFO[Window(Home).Property(widgetreload)]</setting>

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:44:
[...]
Error, warning en debug, maar ik ging er dan ook vanuit dat je voldoende zou hebben aan alleen de interessante delen. Ik heb nu alles voor je. :P

[...]
nope, zoals ik al steeds aangaf: soc logo, coreelec logo, zwart scherm, geen Kodi dus. Ik heb 2 x met Winscp mijn hele device laten doorzoeken, maar er is geen Xorg.0.log. Waar vind ik die?
Waar je de systeemlog vond: /var/log. Daar zou alles van het systeem moeten staan, ook van andere services zoals je grafische omgeving. Als die uiteraard fatsoenlijk start. Het kodi log wat je had gepost was van dezelfde tijd dat je een zwart scherm kreeg? Zo niet, dat is dan jammer, want we moeten wel zaken aan elkaar kunnen correleren. Zo ja, dan wordt iig Kodi wel opgestart maar komt het niet verder.

Ik ben wel benieuwd waarom je die sort tokens hebt toegevoegd. Welke specifieke reden heb je hiervoor, anders dan dat als een film of serie ermee begint, het wordt genegeerd zodat "The Big Bang Theory" bij de B staat en "The Simpsons" bij de S. Haal het eens weg.
[...]

Jep. Momenteel alleen mijn laptop, maar beiden op Leia, dus zelfde database. Kodi staat nog wel op een paar Android apparaten geïnstalleerd maar daarop gebruik ik het momenteel niet. Laptop wordt gebruikt voor skin testing en Kodi database updating, dus die heeft de recentste.
Maar dus wel dezelfde Kodi versie, en in de logs van de paar die je wel gebruikt zie je hetzelfde in het log, dus dat is goed.
Jorgen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:49:
[...]

MariaDB (5 en 10) op een Synology DS413
Deze reactie had prima in je vorige gekund. Let hier alsjeblieft op. Je hebt al vaker dubbele posts gemaakt.
Je hebt dus twee verschillende versies van databases draaien. Waarom? En in welke staat je kodi informatie? Zoals @alesandro_46 aangeeft zal dat conflicten gaan geven tenzij ze dus op aparte poorten (of ip adressen, maar ik verwacht niet dat je zover gaat) luisteren. Zonder de configuratie aan te passen zal er maar eentje functioneren.

• Jorgen
  • Nu online
Hero of Time schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:03:
[...]

Waar je de systeemlog vond: /var/log. Daar zou alles van het systeem moeten staan, ook van andere services zoals je grafische omgeving. Als die uiteraard fatsoenlijk start. Het kodi log wat je had gepost was van dezelfde tijd dat je een zwart scherm kreeg? Zo niet, dat is dan jammer, want we moeten wel zaken aan elkaar kunnen correleren. Zo ja, dan wordt iig Kodi wel opgestart maar komt het niet verder.
Kodi logs heb ik geëxporteerd met putty commando's, dus niet zelf hoeven vinden. En ja, die zijn beide van het met SSH inloggen na het zwarte scherm.
Ik ben wel benieuwd waarom je die sort tokens hebt toegevoegd. Welke specifieke reden heb je hiervoor, anders dan dat als een film of serie ermee begint, het wordt genegeerd zodat "The Big Bang Theory" bij de B staat en "The Simpsons" bij de S. Haal het eens weg.
Precies daarom. Ik wil A-Team wel bij de A hebben, maar A Few Good Men bij de F. Dit heeft onder Android, LibreElec en Windows nog nooit een probleem gegeven.
[...]

Maar dus wel dezelfde Kodi versie, en in de logs van de paar die je wel gebruikt zie je hetzelfde in het log, dus dat is goed.
(y)
[...]

Deze reactie had prima in je vorige gekund. Let hier alsjeblieft op. Je hebt al vaker dubbele posts gemaakt.
Je hebt dus twee verschillende versies van databases draaien. Waarom? En in welke staat je kodi informatie? Zoals @alesandro_46 aangeeft zal dat conflicten gaan geven tenzij ze dus op aparte poorten (of ip adressen, maar ik verwacht niet dat je zover gaat) luisteren. Zonder de configuratie aan te passen zal er maar eentje functioneren.
Geen idee waarom. Ik heb gekeken welke MariaDB's er op mijn Synology draaien en dat zijn MariaDB 5 en MariaDB 10. Ik weet zo 1,2,3 niet in welke van de 2 mijn shared db draait. Dat ga ik vanavond nog even nakijken.

@schumi2004 Weet jij welke we destijds gekozen hebben?

@Hero of Time Zou het helpen als ik de complete db weggooi in phpmyadmin en Kodi een compleet nieuwe laat maken? Ik moet nog even uitvinden hoe ik de poortnummers wijzig. Neem aan dat dat niet zo eenvoudig is als een andere kiezen in mijn advancedsettings.xml. Ik heb bijv. deze info daarover gevonden: https://www.jamescoyle.ne...f-mysql-or-mariadb-server.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Jorgen
MariaDB5, 10 was er destijds nog niet maar je kunt vrij eenvoudig migreren, export import klaar.

• Jorgen
  • Nu online
schumi2004 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:17:
@Jorgen
MariaDB5, 10 was er destijds nog niet maar je kunt vrij eenvoudig migreren, export import klaar.
Thanks kerel! Ga ik vanavond even voor zitten.

Edit: volgende stappen gedaan:

In DSM MariaDB 5 gekozen, wachtwoord gereset en daarmee ingelogd in phpmyadmin. Database export.
In DSM MariaDB 10 gekozen, wachtwoord gereset en daarmee ingelogd in phpmyadmin. Database import

Krijg daarmee de volgende melding in phpmyadmin:
Fout
SQL-query: Documentatie

CREATE ALGORITHM=UNDEFINED DEFINER=`Kodi`@`%` SQL SECURITY DEFINER VIEW `season_view` AS select `seasons`.`idSeason` AS `idSeason`,`seasons`.`idShow` AS `idShow`,`seasons`.`season` AS `season`,`tvshow_view`.`strPath` AS `strPath`,`tvshow_view`.`c00` AS `showTitle`,`tvshow_view`.`c01` AS `plot`,`tvshow_view`.`c05` AS `premiered`,`tvshow_view`.`c08` AS `genre`,`tvshow_view`.`c14` AS `studio`,`tvshow_view`.`c13` AS `mpaa`,count(distinct `episode_view`.`idEpisode`) AS `episodes`,count(`files`.`playCount`) AS `playCount` from (((`seasons` join `tvshow_view` on((`tvshow_view`.`idShow` = `seasons`.`idShow`))) join `episode_view` on(((`episode_view`.`idShow` = `seasons`.`idShow`) and (`episode_view`.`c12` = `seasons`.`season`)))) join `files` on((`files`.`idFile` = `episode_view`.`idFile`))) group by `seasons`.`idSeason`
MySQL meldt: Documentatie

#1449 - The user specified as a definer ('Kodi'@'%') does not exist
Zo te zien zijn er verschillende videodatabases niet geïmporteerd.

Vervolgens heb ik in phpmyadmin alle MariaDB 10 databases weggegooid. Er zijn nu geen databases meer over (muv information_schema; mysql en performance_schema).

Ik heb de poort die MariaDB 10 aangeeft (poort 3307) ingegeven in mijn advancedsettings.xml op Windows. Daar heb ik ook even de videolibrary tags samengevoegd. Kodi gestart op de Windows pc. Daar de bestaande library weggegooid en toen kon ik geen bronnen meer toevoegen...
Ik hoopte hiermee juist de bronnen opnieuw toegevoegd om zo de database opnieuw te vullen. Daarmee hopelijk middels de nieuwe poort op MariaDB 10. Kennelijk zit er iets dwars, want ik kan met geen mogelijkheid sources toevoegen in Kodi.

Edit: XML's weghalen, geeft geen resultaat. Poort terugzetten naar 3306 zorgt voor het laden van de bestaande databases. Heb overigens nog altijd geen mogelijkheid tot het kiezen van een nieuwe source.

[Voor 88% gewijzigd door Jorgen op 22-07-2019 22:07]

• Jorgen
  • Nu online
Iemand die kan adviseren bij bovenstaande?

• TRaSH
niet precies,
maar ik zie wel staan

code:
1

dus die zal je eerst even moeten aanmaken.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
TRaSH schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:37:
niet precies,
maar ik zie wel staan

code:
1

dus die zal je eerst even moeten aanmaken.
Die user is er toch altijd geweest? Die wordt genoemd in de advancedsettings namelijk en draait al jaren zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
Ook in je nieuwe MySQL database ?

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True