Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
@Pinky-H9, ik heb op dit moment maar een provider om te testen, dus dit schiet niet op, maar heb jij ook al geëxperimenteerd met de aangepaste versie van Simple IPTV waarbij je meerdere (ik dacht tot 3) IPTV locaties toe kunt voegen?

@Hamazaki, voor welk OS? Onder Kodi voor Windows kloppen de kleuren bij HDR materiaal, maar de interne Kodi videospeler geeft geen HDR popup op de TV.

A smile a day....

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:39:
@Pinky-H9, ik heb op dit moment maar een provider om te testen, dus dit schiet niet op, maar heb jij ook al geëxperimenteerd met de aangepaste versie van Simple IPTV waarbij je meerdere (ik dacht tot 3) IPTV locaties toe kunt voegen?

@Hamazaki, voor welk OS? Onder Windows kloppen de kleuren bij HDR materiaal, maar de interne Kodi videospeler geeft geen HDR popup op de TV.
ahh thnx. ik bedoelde voor de app op de tv.

• Politoer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-02 12:41
Sinds kodi 18 (leia) automatisch werd geupdate over de 17.6 versie, is mijn database met films en series uit de kodi interface verdwenen (wel is die voor muziek vreemd genoeg intact gebleven). Ik heb kodi installaties op mijn windows PCV, een android TV, android mobiel en Nvidia Shield TV. Overal hetzelfde. In al die installaties staat het bestand advancedsettings.xml waarmee de msql datase op mijn synology server wordt geupdate. Op de Synology is de database nog aanwezig. Ik snap niet waarom deze niet meer in de kodi installaties wordt uitgelezen en in het menu zichtbaar wordt. Is iemand anders hier ook tegenaan gelopen.
Kan het zijn dat dit veroorzaakt is doordat ik eerst leia op mijn tv opende (die ging toen de database openen en bijwerken, maar niet afgerond) en meteen daarna kodi op mijn mobiel opende?

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:10
Bij mij zorgde de automatische update op Android TV ervoor dat alle ingerichte skins weg zijn en hij gereset is naar de basis skin. Voor de rest lijkt alles ok gegaan.

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:17
Politoer schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:52:
Sinds kodi 18 (leia) automatisch werd geupdate over de 17.6 versie, is mijn database met films en series uit de kodi interface verdwenen (wel is die voor muziek vreemd genoeg intact gebleven). Ik heb kodi installaties op mijn windows PCV, een android TV, android mobiel en Nvidia Shield TV. Overal hetzelfde. In al die installaties staat het bestand advancedsettings.xml waarmee de msql datase op mijn synology server wordt geupdate. Op de Synology is de database nog aanwezig. Ik snap niet waarom deze niet meer in de kodi installaties wordt uitgelezen en in het menu zichtbaar wordt. Is iemand anders hier ook tegenaan gelopen.
Kan het zijn dat dit veroorzaakt is doordat ik eerst leia op mijn tv opende (die ging toen de database openen en bijwerken, maar niet afgerond) en meteen daarna kodi op mijn mobiel opende?
Dit was een bug in de laatste RC5 versie en is met updates daarop verholpen. In de definitieve versie zou dat niet moeten zitten. Welke naam heeft de database, dit zou uit m'n hoofd nu versie 16 moeten zijn geworden. Mogelijk een rechten kwestie waardoor de nieuwe database niet gemaakt wordt?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:33
Dennisdn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:47:
Bij mij zorgde de automatische update op Android TV ervoor dat alle ingerichte skins weg zijn en hij gereset is naar de basis skin. Voor de rest lijkt alles ok gegaan.
Jup, de meeste skins zijn niet compatible. Op de telefoon werkt aeon nox niet meer. Gelukkig is OSMC nog niet zo ver

who put a "stop payment" on my reality check

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:24
Je zou zeggen dat ze de tijd hebben gehad,
Maar is ook best veel werk.
Zelf test ik op een test setup MQ8.
Die is wel compatibel

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:38

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Ik was al heel blij dat Transparency al geschikt was. Moet alleen nog even iets aanpassen aan de skin om de coverart niet te zijn bij pauzeren. Dat is geen instelling helaas, dus moet een bestand aanpassen.

Toen ik overigens 18 voor het eerst startte om een film te kijken, deed passthrough van audio het niet. Dacht eerst dat het aan het bestand lag, maar een andere film die het wel eerder deed had ook opeens geen passthrough. Omdat ik Kodi al had afgesloten voor ik wilde reageren erover had ik 'm nogmaals gestart en getest, en warempel, het werkte opeens wel. Denk dat als je Kodi voor het eerst opstart na een major update sommige dingen niet helemaal 100% werken totdat je 'm herstart.

Spekkies | Commandline FTW

• Politoer
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Dit was een bug in de laatste RC5 versie en is met updates daarop verholpen. In de definitieve versie zou dat niet moeten zitten. Welke naam heeft de database, dit zou uit m'n hoofd nu versie 16 moeten zijn geworden. Mogelijk een rechten kwestie waardoor de nieuwe database niet gemaakt wordt?
Ik heb versie 17.6 nog eens geïnstalleerd en het bestand advancedsettings.xml in de subdir "userdata" gezet. Na het opstarten van versie 17.6 leest hij de MSQL database van de synology server weer vlekkeloos in, inclusief alle gegevens over bijv. welke films ik al bekeken heb.
Vervolgens Leia weer als update geïnstalleerd en helaas wederom wordt de database niet gevonden en ingelezen. Weet iemand of ik het bestand advancedsettings.xml handmatig in een specifieke directory moet zetten die bij Leia op een andere plek staat? Het is geen vlekkeloze update. Allerlei settings worden niet overgenomen bij de update.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

@Politoer, welke versie van MySQL/MariaDB gebruik je? Of gebruik je een compleet andere database en is 'MSQL' geen typo voor 'MySQL'? Want dit staat er op de Wiki over MySQL/MariaDB:
Please use only supported versions of the MySQL or MariaDB server. As of January 2019, this is MySQL in at least version 5.6 or MariaDB in at least version 5.5.

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:17
Politoer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Ik heb versie 17.6 nog eens geïnstalleerd en het bestand advancedsettings.xml in de subdir "userdata" gezet. Na het opstarten van versie 17.6 leest hij de MSQL database van de synology server weer vlekkeloos in, inclusief alle gegevens over bijv. welke films ik al bekeken heb.
Vervolgens Leia weer als update geïnstalleerd en helaas wederom wordt de database niet gevonden en ingelezen. Weet iemand of ik het bestand advancedsettings.xml handmatig in een specifieke directory moet zetten die bij Leia op een andere plek staat? Het is geen vlekkeloze update. Allerlei settings worden niet overgenomen bij de update.
Je gaat volledig voorbij aan de versie van de database als je het hebt over "de" database. Normaal gesproken heet deze MyVideos met een volgnummer dat hoger wordt bij een volgende release. Is er een nieuwe (extra) database na installatie van Leia en wat staat er in de logfile van Kodi?

• Politoer
Hero of Time schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:43:
@Politoer, welke versie van MySQL/MariaDB gebruik je? Of gebruik je een compleet andere database en is 'MSQL' geen typo voor 'MySQL'? Want dit staat er op de Wiki over MySQL/MariaDB:

[...]
Sorry, het is inderdaad MySQL. de database met video's, series, muziek en foto's is in MariaDB versie 5.5.59-0084. Ik heb ook MariaDB versie 10 op de synology staan, maar daar staat deze database niet in.
Is MariaDB 5 te oud voor Leia? Kan ik een MariaDB 5 database laten converteren naar een van versie 10?

Ik zal; zelf ook nog eens verder zoeken, maar mijn kennis op dit vlak is helaas redelijk beperkt. Tot aan Kodi versie 17.6 functioneerde alles vlekkeloos. Wel apparaat ik ook gebruikte, Kodi synchroniseerde altijd met de database op de server.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:25

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hero of Time schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:53:
Toen ik overigens 18 voor het eerst startte om een film te kijken, deed passthrough van audio het niet. Dacht eerst dat het aan het bestand lag, maar een andere film die het wel eerder deed had ook opeens geen passthrough. Omdat ik Kodi al had afgesloten voor ik wilde reageren erover had ik 'm nogmaals gestart en getest, en warempel, het werkte opeens wel. Denk dat als je Kodi voor het eerst opstart na een major update sommige dingen niet helemaal 100% werken totdat je 'm herstart.
Volgens mij komt die bug bij elke update weer terug en de gebruikers van passthrough die ik ken (inclusief mezelf :+ ) moesten na elke update effe de bijbehorende instellingen nalopen om weer geluid te horen via passthough :)

Soms triggered ook het switchen tussen skins dezelfde bug! 8)7

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

nero355 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Volgens mij komt die bug bij elke update weer terug en de gebruikers van passthrough die ik ken (inclusief mezelf :+ ) moesten na elke update effe de bijbehorende instellingen nalopen om weer geluid te horen via passthough :)

Soms triggered ook het switchen tussen skins dezelfde bug! 8)7
Ik keek dus tussen de eerste en tweede film hoe de instellingen stonden, geen verschil. Pas na de herstart van Kodi was het weer in orde. Nooit eerder meegemaakt, maar nou heeft het grootste deel wat ik kijk toch geen codec in gebruik voor passthrough. Veelal flac, vorbis, mp3 of aac.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Ik heb de Netflix inputstream-plugin in gebruik (Kodi 18, LibreELEC 9) maar de zoekfunctie lijkt niet te werken. Mijn vriendin is bv. naar Marie Kondo aan het kijken. In de webinterface is die serie gewoon te zien. Alleen vindt de zoekfunctie 'm met geen stokken 8)7. Die laat alles zien behalve Marie Kondo...

Ik heb debugging aangezet maar ik word er niet veel wijzer uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
19:28:37.364 T:140644038012224   DEBUG: CGUIMediaWindow::GetDirectory (plugin://plugin.video.netflix/directory/search/marie%20kondo/)
19:28:37.364 T:140644038012224   DEBUG:   ParentPath = [plugin://plugin.video.netflix/directory/search/marie%20kondo/]
19:28:37.376 T:140641388459776   DEBUG: StartScript - calling plugin Netflix('plugin://plugin.video.netflix/directory/search/marie%20kondo/','10','','resume:false')
19:28:38.973 T:140641363281664    INFO: [plugin.video.netflix (10)] URL is ParseResult(scheme='plugin', netloc='plugin.video.netflix', path='/directory/search/marie%20kondo/', params='', query='', fragment='')
19:28:38.974 T:140641363281664   DEBUG: [plugin.video.netflix (10)] Searching for marie kondo
19:28:38.999 T:140642713851648   DEBUG: [plugin.video.netflix (0)] Executing path request: [["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, "referenceId", "id", "length", "name", "trackIds", "requestId", "regularSynopsis", "evidence"], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", ["summary", "title", "synopsis", "regularSynopsis", "evidence", "queue", "episodeCount", "info", "maturity", "runtime", "seasonCount", "releaseYear", "userRating", "numSeasonsLabel", "bookmarkPosition", "watched", "delivery"]], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", ["genres", "tags", "creators", "directors", "cast"], {"to": 10, "from": 0}, ["id", "name"]], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", "boxarts", ["_665x375", "_1920x1080", "_342x684"], "jpg"], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", "interestingMoment", ["_665x375", "_1920x1080"], "jpg"], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", "storyarts", "_1632x873", "jpg"], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", "bb2OGLogo", "_550x124", "png"], ["search", "byTerm", "|marie kondo", "titles", 40, {"to": 40, "from": 0}, "reference", "BGImages", "720", "jpg"]]
19:28:40.322 T:140644038012224   DEBUG: Saving fileitems [plugin://plugin.video.netflix/directory/search/marie%20kondo/]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Politoer schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Sorry, het is inderdaad MySQL. de database met video's, series, muziek en foto's is in MariaDB versie 5.5.59-0084. Ik heb ook MariaDB versie 10 op de synology staan, maar daar staat deze database niet in.
Is MariaDB 5 te oud voor Leia? Kan ik een MariaDB 5 database laten converteren naar een van versie 10?

Ik zal; zelf ook nog eens verder zoeken, maar mijn kennis op dit vlak is helaas redelijk beperkt. Tot aan Kodi versie 17.6 functioneerde alles vlekkeloos. Wel apparaat ik ook gebruikte, Kodi synchroniseerde altijd met de database op de server.
ik zie hetzelfde probleem. In de kodi.log zag ik dat de user geen rechten had om de oude database te kopiëren. Zal bij jouw mogelijk ook zijn.
Dus check .kodi/temp/kodi.log via SSH of sftp

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Hero of Time schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:03:
Technisch gezien vraagt hij niet hoe het is op te lossen. Alleen of anderen mensen hetzelfde ervaren. ;)
Nee hij heeft gelijk, mea culpa!

Ik heb debug logging aangezet en zie de volgende loglines voorbij komen wanneer ik een bestand probeer af te spelen:

code:
1
2
3
4
10:59:15.022 T:5401    INFO: CFileCache::Process - Source read didn't return any data! Hit eof(?)
10:59:15.026 T:5399   DEBUG: Open - avformat_find_stream_info starting
10:59:15.034 T:5401   ERROR: Read - Error( -1, 103, Software caused connection abort )
10:59:15.040 T:5401   DEBUG: CFileCache::Process - Source read returned a fatal error! Will wait for buffer to empty.

De volledige debug log is hier te vinden: http://paste.kodi.tv/etenatodev

Ik heb tijdens het opnemen van deze log 3x geprobeerd hetzelfde bestand af te spelen (Silicon.Valley.S02E07.720p.BluRay.x264-DEMAND.mkv). Zoals aangeven start de stream maar stopt ook direct weer na 1 seconde. Elk bestand heeft hetzelfde probleem sinds de upgrade naar 18.0, daarvoor liep alles als een zonnetje...

Als ik zoek op deze error, krijg allerlei irrelevante hits op Google, bijv. over Apache e.d. Het is namelijk een vrij generieke foutmelding... Ik draai Kodi 18.0 (Lea) op Android TV uit de store met de default/standaard skin (Elenor?).

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

• TRaSH
@Freekers
Heb je de mogelijkheid om een clean install te doen zonder al die niet te mogen bespreken add-ons ?
En dan nog eens proberen om een film/serie af te spelen die je lokaal hebt of op je eigen server ?
Het is niet de eerste keer dat zulke add-ons problemen geven met het afspelen van lokale media.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

'Hit eof' is volgens mij 'hit end of file' dus ofwel is het bestand leeg, ofwel is het op de een of andere manier niet leesbaar.

Zitten je rechten wel goed?

Als je bv. een nieuw bestand toevoegt en Kodi dat laat toevoegen aan zijn database, werkt dat?

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:47
Gezeik met dvd menu's die het blijkbaar niet doen, instellingen die zijn verdwenen en massa's skins die het niet meer doen. En nu kan ik ook mijn dvblink server niet meer bereiken. "Doesn't respond correctly" krijg ik te horen.

Het voordeel van Kodi was altijd dat de basisdingen altijd gewoon gelijk werkten en dat je daar bovenop van alles kon instellen. Maar deze Leia lijkt een gevalletje hobbyen te worden. Ik ben er al weer klaar mee.

• nero355

nero355

Je moet ook niet meteen upgraden als er wat nieuws uitkomt : Altijd een week of twee aankijken en wachten op de 18.1.0 of 18.0.1 versie die het een en ander fixt! :)

En niet alleen met Kodi, maar met alle software/firmware updates!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• D-e-n
nero355 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 00:06:
Je moet ook niet meteen upgraden als er wat nieuws uitkomt : Altijd een week of twee aankijken en wachten op de 18.1.0 of 18.0.1 versie die het een en ander fixt! :)

En niet alleen met Kodi, maar met alle software/firmware updates!
I know... Maar hij stond kennelijk standaard op updaten, zowel de Android TV app als die van Windows.

• Hamazaki
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:39:

@Hamazaki, voor welk OS? Onder Kodi voor Windows kloppen de kleuren bij HDR materiaal, maar de interne Kodi videospeler geeft geen HDR popup op de TV.
even terugkomen op dit bericht. ik zie wel een hdr logo op mijn tv, als ik hdr materie afspeel op mijn tv. (kodi app via android tv)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga toch langzaam aan maar eens de overstap maken van MCE naar Kodi.
Met pijn aan m'n hart overigens, want vind de combinatie MCE / Emby echt prima werken.

Zijn hier meer mensen die met de combinatie Kodi/Emby werken?

Heb dit onlangs geinstalleerd, maar de UI / UX is toch niet vergelijkbaar met de MCE/Emby combinatie.
Doe ik iets fout? Of blijft het danig anders?

• Upper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-02 09:54
MikeyMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:40:
Ga toch langzaam aan maar eens de overstap maken van MCE naar Kodi.
Met pijn aan m'n hart overigens, want vind de combinatie MCE / Emby echt prima werken.

Zijn hier meer mensen die met de combinatie Kodi/Emby werken?

Heb dit onlangs geinstalleerd, maar de UI / UX is toch niet vergelijkbaar met de MCE/Emby combinatie.
Doe ik iets fout? Of blijft het danig anders?
Gebruik hier ook Kodi in combinatie met Emby, en vind het erg goed werken. Nooit meer gezeik met databases die niet meer kloppen en dergelijke. Zorg er echter wel voor dat je de Emby addon gebruikt, en niet de EmbyCon. Beide werken, maar bij de EmbyCon maak je in de addon echt een verbinding naar je Emby-server om de verschillende categorieën te zien, terwijl de Emby addon alles in Kodi laat zien. Voor V18 en de nieuwste Emby-versie is het wellicht wel het handigst om de Beta-addons te proberen. Via de release addons, werkt het syncen en dergelijke bij mij in het verleden nog niet goed.

Hoe het daadwerkelijk zichtbaar is, durf ik niet te zeggen, aangezien ik nooit met MCE heb gewerkt. Ik vermoed dat je echter wel het een en ander met andere skins kunt aanpassen zodat het qua uiterlijk wel redelijk overeenkomt met datgene wat je gewend bent.

Upper wijzigde deze reactie 04-02-2019 09:50 (10%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Upper schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Gebruik hier ook Kodi in combinatie met Emby, en vind het erg goed werken. Nooit meer gezeik met databases die niet meer kloppen en dergelijke. Zorg er echter wel voor dat je de Emby addon gebruikt, en niet de EmbyCon. Beide werken, maar bij de EmbyCon maak je in de addon echt een verbinding naar je Emby-server om de verschillende categorieën te zien, terwijl de Emby addon alles in Kodi laat zien. Voor V18 en de nieuwste Emby-versie is het wellicht wel het handigst om de Beta-addons te proberen. Via de release addons, werkt het syncen en dergelijke bij mij in het verleden nog niet goed.
Krijg jij dan wel één homescreen met de verschillende categorieën?

Als ik Emby in WMC opstart krijg ik in het homescreen een scroll balk met ' Series - Films - Concerten '
Het lijkt er nu op dat ik via Kodi de categorie moet benaderen.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-02 10:22
Freekers schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:20:
[...]

[...]

Nee hij heeft gelijk, mea culpa!

Ik heb debug logging aangezet en zie de volgende loglines voorbij komen wanneer ik een bestand probeer af te spelen:

code:
1
2
3
4
10:59:15.022 T:5401    INFO: CFileCache::Process - Source read didn't return any data! Hit eof(?)
10:59:15.026 T:5399   DEBUG: Open - avformat_find_stream_info starting
10:59:15.034 T:5401   ERROR: Read - Error( -1, 103, Software caused connection abort )
10:59:15.040 T:5401   DEBUG: CFileCache::Process - Source read returned a fatal error! Will wait for buffer to empty.

De volledige debug log is hier te vinden: http://paste.kodi.tv/etenatodev

Ik heb tijdens het opnemen van deze log 3x geprobeerd hetzelfde bestand af te spelen (Silicon.Valley.S02E07.720p.BluRay.x264-DEMAND.mkv). Zoals aangeven start de stream maar stopt ook direct weer na 1 seconde. Elk bestand heeft hetzelfde probleem sinds de upgrade naar 18.0, daarvoor liep alles als een zonnetje...

Als ik zoek op deze error, krijg allerlei irrelevante hits op Google, bijv. over Apache e.d. Het is namelijk een vrij generieke foutmelding... Ik draai Kodi 18.0 (Lea) op Android TV uit de store met de default/standaard skin (Elenor?).
Donder je .srt bestand eens weg; daar lijkt het probleem te zitten.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Upper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-02 09:54
MikeyMan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Krijg jij dan wel één homescreen met de verschillende categorieën?

Als ik Emby in WMC opstart krijg ik in het homescreen een scroll balk met ' Series - Films - Concerten '
Het lijkt er nu op dat ik via Kodi de categorie moet benaderen.
Ik vermoed dat dat echt aan je skin ligt hoe hij dat weergeeft. Emby voor Kodi geeft met de standaard skin (Estuary) links de categorieen waar alles ondergebracht is. Dus ja, ik zie de categorieen Films - Series - Concerten, waaronder dan alles ondergebracht is.

Let wel, dit is via de Emby addon, en niet via de EmbyCon addon.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-02 14:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar:
Op dit moment draai ik Kodi op een NUC7 op Windows 10.

Ik wil graag gebruik maken van streamen naar mn receiver (Marantz SR6008) en hoewel deze Airplay ondersteunt valt dat continu om waarna ik de receiver van de spanning af moet halen om het weer aan de praat te krijgen. Toen heb ik een yamaha WXAD-10 gekocht, omdat die ook airplay ondersteunt en wederom (op een andere manier compleet onstabiel, via LAN)

Nu blijkt eigenlijk dat mn Kodi setup, hoewel reversed engineered, de stabiele airplay oplossing is voor geluid. Dat is dan toch wel prima! (Je moet wel de instellingen op Expert zetten om video en images ondersteuning uit te zetten, want dat zorgt er voor dat iPhones en iPads Kodi niet zien. Het lijkt me een beter idee dat standaard uit te zetten, want dat werkt bij de meeste mensen dus niet.)

Wat ik alleen ook zou willen is het gebruik van Bluetooth aanzetten voor de niet Apple devices, zodat Kodi zich gedraagt als "bluetooth speaker." Ik heb wel wat dingen gevonden, maar die werden alleen in Win 7 ondersteund. Weet er iemand een manier dit in Kodi beschikbaar te maken? Zodat ik ook via Bluetooth muziek kan streamen?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Hamazaki
  • Niet online
ik ben er al jaren bezig, maar ik wil het toch vragen.

ik krijg geen dts/dolby 5.1 passthrough via kodi op mijn tv. ik gebruik de kodi app van android tv. ik heb wel verder geluid. mijn tv is met een optische kabel aangesloten naar mijn HT-set.

ik heb al zitten klooien met de instellingen bij audio. iemand nog suggesties?

Hamazaki wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:35 (10%)

• Nnoitra
Hamazaki schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:34:

ik krijg geen dts/dolby 5.1 passthrough via kodi op mijn tv. ik gebruik de kodi app van android tv. ik heb wel verder geluid. mijn tv is met een optische kabel aangesloten naar mijn HT-set.

Kijk eens hier: https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide
En dan de AVR SPDIF (AC3/DTS) kolom
Zo zouden je settings moeten staan.

Voor ons is het giswerk omdat we niet weten hoe je je audio settings in Kodi hebt staan.
https://kodi.wiki/view/Settings/System/Audio en dan punten 1.1, 1.2, 1.3 & 3

En als klap op de vuurpijl: als je de debug logging aanzet zodra je nog eens een poging doet, dan kun je die delen zodat we nog meer inzicht krijgen :)

• hardware-lover
  • Niet online
Hamazaki schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:59:
[...]
even terugkomen op dit bericht. ik zie wel een hdr logo op mijn tv, als ik hdr materie afspeel op mijn tv. (kodi app via android tv)
@Hamazaki, dat doet zelfs de Kodi 17.x versie al op een Enigma2 apparaat, maar ik doelde specifiek op de V18 versie voor Windows.

A smile a day....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Naast wat hierboven al is gezegd, heeft optisch niet de bandbreedte om zo de stream naar je set te sturen vziw. Zoek maar eens of het mogelijk is om via optisch spdif volledig surround te krijgen. Spoiler: antwoord is nee. ;)

Je zal je tv via HDMI moeten aansluiten aan je receiver. En dan moet je receiver het natuurlijk ook ondersteunen, anders heb je er nog niets aan.

• nero355

nero355

Het antwoord is heel simpel : Je hebt dan iets van ARC/eARC nodig, want op de meeste TV's kan je alleen 2.0 uitsturen via de Optische of Coaxiale Digitale uitgang :)
Hero of Time schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:13:
Naast wat hierboven al is gezegd, heeft optisch niet de bandbreedte om zo de stream naar je set te sturen vziw. Zoek maar eens of het mogelijk is om via optisch spdif volledig surround te krijgen. Spoiler: antwoord is nee. ;)

Je zal je tv via HDMI moeten aansluiten aan je receiver. En dan moet je receiver het natuurlijk ook ondersteunen, anders heb je er nog niets aan.
Je bent in de war met de HD Audio formaten, want normale Dolby en DTS 5.1 moet gewoon prima werken via een Optische of Coaxiale kabel ;)

Sterker nog : Dat heb ik jarenlang zo gebruikt op een oud 5.1 surround setje i.c.m. dit apparaatje => pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card :P
D-e-n schreef op maandag 4 februari 2019 @ 00:13:
[...]

I know... Maar hij stond kennelijk standaard op updaten, zowel de Android TV app als die van Windows.
En daarom zet ik standaard alle Automatische Updates UIT bij alle apparaten die ik heb meteen na de installatie/aankoop :*)
Hann1BaL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:29:
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar:
Op dit moment draai ik Kodi op een NUC7 op Windows 10.

Ik wil graag gebruik maken van streamen naar mn receiver (Marantz SR6008) en hoewel deze Airplay ondersteunt valt dat continu om waarna ik de receiver van de spanning af moet halen om het weer aan de praat te krijgen. Toen heb ik een yamaha WXAD-10 gekocht, omdat die ook airplay ondersteunt en wederom (op een andere manier compleet onstabiel, via LAN)

Nu blijkt eigenlijk dat mn Kodi setup, hoewel reversed engineered, de stabiele airplay oplossing is voor geluid. Dat is dan toch wel prima! (Je moet wel de instellingen op Expert zetten om video en images ondersteuning uit te zetten, want dat zorgt er voor dat iPhones en iPads Kodi niet zien. Het lijkt me een beter idee dat standaard uit te zetten, want dat werkt bij de meeste mensen dus niet.)

Wat ik alleen ook zou willen is het gebruik van Bluetooth aanzetten voor de niet Apple devices, zodat Kodi zich gedraagt als "bluetooth speaker." Ik heb wel wat dingen gevonden, maar die werden alleen in Win 7 ondersteund. Weet er iemand een manier dit in Kodi beschikbaar te maken? Zodat ik ook via Bluetooth muziek kan streamen?
Waarom maak je niet gewoon een BlueTooth verbinding met je Versterker :?

Zie totaal geen reden om Kodi daarmee te belasten...

nero355 wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:36 (37%)
Reden: Oops... ander replies vergeten... :$

• Hamazaki
  • Niet online
@nero355 ik had gewoon 5.1dts via de video app van sony met optisch. (Voordat de oreo update het heeft verpest)

• nero355

nero355

Hamazaki schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:39:
@nero355 ik had gewoon 5.1dts via de video app van sony met optisch. (Voordat de oreo update het heeft verpest)
Dan heb je IMHO geluk gehad, want vanwege copyright geneuzel zijn 99% van de TV's gelimiteerd op Dolby Digital 2.0 :)

• Hamazaki
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Dan heb je IMHO geluk gehad, want vanwege copyright geneuzel zijn 99% van de TV's gelimiteerd op Dolby Digital 2.0 :)
Welke hdr mediaplayer raadt je aan?

• nero355

nero355

Hamazaki schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:43:
Welke hdr mediaplayer raadt je aan?
Die : nero355 in "Raspberry Pi - deel 2" :P :+

Van de 4 opties heb ik alleen de Vero 4K+ niet, maar verder werken ze allen helemaal geweldig wat mij betreft, hoewel ik de nVidia Shield TV Console nog niet op de versterker aangesloten heb gehad en HDR panelen heb ik ook niet in huis :)

• seadogg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 10:34
*Knip. Aub niet vragen naar addons voor downloaden van fims / series.*

F_J_K wijzigde deze reactie 04-02-2019 14:51 (79%)

• D-e-n
nero355 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:52:
[...]

Die : nero355 in "Raspberry Pi - deel 2" :P :+

Van de 4 opties heb ik alleen de Vero 4K+ niet, maar verder werken ze allen helemaal geweldig wat mij betreft, hoewel ik de nVidia Shield TV Console nog niet op de versterker aangesloten heb gehad en HDR panelen heb ik ook niet in huis :)
Allemaal in gebruik ?

• Hann1BaL

Hann1BaL

nero355 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:31:

[...]

Waarom maak je niet gewoon een BlueTooth verbinding met je Versterker :?

Zie totaal geen reden om Kodi daarmee te belasten...
Mijn receiver heeft geen BT. Dat betekent een ander externe receiver en dus ook weer meer inputswijzigingen etc., ipv dat naar een bestaand input device die beschikt over BT te leiden. Uiteraard kan dat, geen enkel probleem.

Kodi belasten, alsof het zwaar werk is :+

• nero355

nero355

Hann1BaL schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:29:
Mijn receiver heeft geen BT. Dat betekent een ander externe receiver en dus ook weer meer inputswijzigingen etc., ipv dat naar een bestaand input device die beschikt over BT te leiden. Uiteraard kan dat, geen enkel probleem.

Kodi belasten, alsof het zwaar werk is :+
Ehh... https://europe.yamaha.com...0/specs.html#product-tabs
Daar staat toch echt dat er BlueTooth op zit :?
Ja :)

DIY HTPC & Windows NAS :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 49,37€ 49,37
1ASRock Z87 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1Asus GT1030-SL-2G-BRK€ 84,91€ 84,91
6Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Toshiba MK1655GSX, 160GB€ 0,-€ 0,-
1Silverstone LC17€ 0,-€ 0,-
1Logitech diNovo Media Desktop Laser€ 0,-€ 0,-
4Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU€ 0,-€ 0,-
1Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote€ 0,-€ 0,-
1Philips OVU412000 USB IR-Receiver€ 0,-€ 0,-
1Philips RC1974506€ 0,-€ 0,-
1Antec Neopower 480€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 134,28

Intel NUC :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 157,49€ 157,49
1Crucial CT102464BF160B€ 48,19€ 48,19
1Logitech Harmony 650€ 64,03€ 64,03
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 269,71

Deze zou ik het liefst door de nieuwe J5005 based variant willen vervangen : pricewatch: Intel NUC Kit NUC7PJYH
Maar door al die gekke RAM en CPU prijzen gaat dat voorlopig helaas niet gebeuren :/

En de nVidia Shield TV Console dus : pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB :)
Die je vaak in de aanbieding voor € 167 of € 179 kan kopen in Nederland of Amazon.de of Amazon.fr!

Dus... Pick your poison! ;)

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dat ding is dus retour. Want dat extra device heeft alleen zin als dat meer doet, zoals airplay, wat niet stabiel werkte.

• Hamazaki
  • Niet online
@nero355

Update: als het goed is heb ik de passthrough voor elkaar gekregen door het aantal speakers op 2.0 te zetten. Deze had ik voorheen op 5.1 gezet. Ik heb een 5.1 surround systeem via optical, vandaar dat ik hem zo had geselecteerd.

Alleen ik heb de bombastische bass niet meer als er iets knalt in een film. Hoe krijg ik die? De 5 speakers werken nou zoals het hoort, maar de subwoofer werkt niet mee..

Hamazaki wijzigde deze reactie 05-02-2019 00:35 (150%)

• D-e-n
@nero355
Bekende zoektocht :)

De J5005-based NUC is dan ook met het oog op 4K in onder andere Netflix? Want ikzelf heb nog een NUC met een J3455 en ik vind het vrij frustrerend dat ik 4K in die Netflix app niet voor elkaar krijg, hoewel het wel zou moeten kunnen.

Iemand nog tips voor een goede (Windows based) TV server met een front-end in Kodi? Ik heb nu DVBlink maar die doet het niet meer onder Leia en ik heb weinig zin om weer opnieuw te gaan betalen voor de opvolger TVmosaic. Ik heb hiervoor Mediaportal gehad maar die heeft geen native app voor de smartphone. Nextpvr kwam ik tegen?

• Nnoitra
nero355 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Zit die limitatie niet alleen op het 'doorgeven' via SPDIF?
Visueel gezien: [mediaplayer/ziggo-device] ---hdmi---> [TV] ---spdif---> [Receiver].

Als de TV zelf de bron is (CI module, android app), dan zou ie geen limitatie hebben.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Mijn Sony KD-55XE8599 draaiende op Android heeft blijkbaar besloten KODI 17.6 te updaten naar KODI 18. Erg vervelend dat deze versie niet meer in *.rar bestanden kan kijken. :(

Meer informatie: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=339233 en https://forum.kodi.tv/sho...20&pid=2815325#pid2815325. Het lijkt er dus gewoon uit de broncode gehaald.

Jumpman wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:32 (36%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• nero355

nero355

Niet zozeer een zoektocht maar meer een beetje last van "hebberigheid" :+
De J5005-based NUC is dan ook met het oog op 4K in onder andere Netflix?
Doe ik op het moment niks mee, maar het zou wel moeten kunnen denk ik...

Teveel rare Netflix regeltjes en zo 8)7
Want ikzelf heb nog een NUC met een J3455 en ik vind het vrij frustrerend dat ik 4K in die Netflix app niet voor elkaar krijg, hoewel het wel zou moeten kunnen.
Lees anders dit een keertje door : https://nl.hardware.info/...d-op-de-pc-de-speelregels :)
Iemand nog tips voor een goede (Windows based) TV server met een front-end in Kodi? Ik heb nu DVBlink maar die doet het niet meer onder Leia en ik heb weinig zin om weer opnieuw te gaan betalen voor de opvolger TVmosaic. Ik heb hiervoor Mediaportal gehad maar die heeft geen native app voor de smartphone. Nextpvr kwam ik tegen?
http://www.dvbviewer.com/en/index.php :?
Hamazaki schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:00:
@nero355

Update: als het goed is heb ik de passthrough voor elkaar gekregen door het aantal speakers op 2.0 te zetten. Deze had ik voorheen op 5.1 gezet. Ik heb een 5.1 surround systeem via optical, vandaar dat ik hem zo had geselecteerd.

Alleen ik heb de bombastische bass niet meer als er iets knalt in een film. Hoe krijg ik die? De 5 speakers werken nou zoals het hoort, maar de subwoofer werkt niet mee..
Geen idee, want zoals ik al zei : Ik verwacht niet eens meer dat zoiets werkt op de hedendaagse TV's heel eerlijk gezegd ;)
Nnoitra schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:40:
Zit die limitatie niet alleen op het 'doorgeven' via SPDIF?
Visueel gezien: [mediaplayer/ziggo-device] ---hdmi---> [TV] ---spdif---> [Receiver].
Dat was inderdaad één van de redenen en voornamelijk op DVD spelers gericht toen!
Als de TV zelf de bron is (CI module, android app), dan zou ie geen limitatie hebben.
Zou je denken inderdaad, maar heel vaak is ook dat dus beveiligd/beperkt van wat ik heb gelezen/gezien zo door de jaren heen :/
Jumpman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:27:
Mijn Sony KD-55XE8599 draaiende op Android heeft blijkbaar besloten KODI 17.6 te updaten naar KODI 18. Erg vervelend dat deze versie niet meer in *.rar bestanden kan kijken. :(

Meer informatie: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=339233 en https://forum.kodi.tv/sho...20&pid=2815325#pid2815325. Het lijkt er dus gewoon uit de broncode gehaald.
Waar heb je dat voor nodig dan :?

Voor Films in RAR files vs. Films die uitgepakt zijn lijkt me de winst echt minimaal, omdat de codec al voor een flinke compressie zorgt!

nero355 wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:35 (12%)

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02:47
Ook hier is Kodi ongevraagd geupdate naar 18.0 op de AndroidTV. Op mijn M5 Lite tablet (nog) niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Hamazaki
  • Niet online
@nero355 zou de eminent 7680 mediaplayer goed werken met audio passthrough + HDR op kodi ?

• nero355

nero355

Hamazaki schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:01:
@nero355 zou de eminent 7680 mediaplayer goed werken met audio passthrough + HDR op kodi ?
Geen idee...

Schijnt best wel een in elkaar gehackt ding te zijn toen ik deze Review las, maar toen was ik er desondanks best wel enthousiast over : https://nl.hardware.info/...m7680-review-puike-player

Lijkt helaas geen groot topic over te zijn : pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi :-(

Maar voor dat soort dingen heb je ook leuke topics op het Kodi forum zelf met advies over allerlei mediaplayers en DIY HTPC opties dus zoek die eens door zou ik zeggen! d:)b

• D-e-n
Tnx. Had ik al gezien. :)
Er was ook ook (nog betere) Duitse uitleg maar op het verschil app en Edge browser is moeilijk de vinger te leggen. Ik heb het daarna opgegeven
Ik heb die ooit eens snel geprobeerd maar met Ziggo had ik toen issues. Nu maar weer eens een kans geven. Er zijn meer mensen enthousiast over merk ik.
nero355 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Maar voor dat soort dingen heb je ook leuke topics op het Kodi forum zelf met advies over allerlei mediaplayers en DIY HTPC opties dus zoek die eens door zou ik zeggen! d:)b
@Hamazaki: er is op het Kodi forum een "pick your Kodi box" topic (met google zo gevonden) . Daar is in de startpost een hele goede samenvatting van wat al die boxen allemaal kunnen.

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-02 09:16
Hallo,

Ik heb "ergens" gelezen dat je via Google Drive ook je foto's van Google Foto's zou kunnen zien.
Ik heb nu in Kodi dus Google drive geïnstalleerd en via een SMS-code autorisatie gegeven voor de connectie tussen Kodi en Google-drive maar ik zie geen foto's.

Moet ik nog iets extra's doen of heb ik verkeerd begrepen dat dit mogelijk is?
Of moet ik nu alle foto's die in Google foto's staan plaatsen in Drive?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:10
bruce the boss schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:24:

Of moet ik nu alle foto's die in Google foto's staan plaatsen in Drive?
Je kan in Foto's of Drive (weet niet zeker welke van de twee, ben al een tijdje Googleloos) aangeven dat in Drive een link/map komt die verwijst naar Foto's, wellicht is dat de oplossing, aangezien ze dan te benaderen zijn via Drive.

<edit>
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl

Gero71 wijzigde deze reactie 07-02-2019 09:30 (9%)

Misery and hate will kill us all.

• seninha
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-02 09:18

seninha

god's right foot

Op mijn shield TV is Kodi ook naar 18 geupdate. Op zich is dat geen probleem.
Maar nu wilde mijn zoon een film kijken welke we op een server hebben staan.

Dit is een ISO welke een menu heeft.Nu krijg ik met Kodi 18 dit menu met geen mogelijkheid aan het werk.
Beeld blijft op het menu en verder gebeurt er niets. Kodie reageert gewoon iet meer.

Is dit een bekend probleem? Heeft het misschien iets te maken met nieuw beveiligingen in Kodi?

Kodi 17 had dit probleem niet.

Andere ISO's zonder menu werken wel goed

iRacing Profile Flickr

• Nnoitra
seninha schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:53:
Op mijn shield TV is Kodi ook naar 18 geupdate.

Dit is een ISO welke een menu heeft.Nu krijg ik met Kodi 18 dit menu met geen mogelijkheid aan het werk.
Beeld blijft op het menu en verder gebeurt er niets.
Is dit een bekend probleem? Heeft het misschien iets te maken met nieuw beveiligingen in Kodi?
Je bent nummer 2 --> Cliors40 in "Grote Kodi topic - deel XVI"
Verder; geen idee.

• hardware-lover
  • Niet online

Beeld blijft op het menu en verder gebeurt er niets. Kodie reageert gewoon iet meer.

@seninha, ik weet niet wat voor soort ISO dit betreft, maar een DVD ISO mèt menu, doet het onder Windows iig wel zoals het hoort met V18.

A smile a day....

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-02 09:16
Gero71 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:29:
[...]

Je kan in Foto's of Drive (weet niet zeker welke van de twee, ben al een tijdje Googleloos) aangeven dat in Drive een link/map komt die verwijst naar Foto's, wellicht is dat de oplossing, aangezien ze dan te benaderen zijn via Drive.

<edit>
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl
Ik heb de stappen gevolgd maar nu laat hij alleen de video filmpjes zien en geen enkele foto.
Zoveel instellingen zijn er niet binnen Google Drive?
Mis ik iets?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Net zelf getest op m'n HTPC met Debian Unstable en nu wel Kodi 18 final (had eerder nog RC 5 blijkbaar :P) en hoewel het wat onstabiel is (als in, ik opende video's en Kodi crashte de eerste keer), wat ik eigenlijk nog eventjes afgeef op het feit dat ik wat meer updates op m'n systeem heb toegepast en nog geen reboot heb gedaan, had ik geen problemen met het gebruiken van het menu in een ISO. Degene die ik had getest was overigens Spirited Away.

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-02 22:29
Jumpman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:27:

Voor RAR zal je een VFS add-on moeten installeren. Er is namelijk veel van uit de base code naar add-ons verplaatst.

De VFS add-on vind je gewoon in de oude vertrouwde repository van Kodi!

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.8.x. Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-02 12:34
Hero of Time schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:00:
[...]

Net zelf getest op m'n HTPC met Debian Unstable en nu wel Kodi 18 final (had eerder nog RC 5 blijkbaar :P) en hoewel het wat onstabiel is (als in, ik opende video's en Kodi crashte de eerste keer), wat ik eigenlijk nog eventjes afgeef op het feit dat ik wat meer updates op m'n systeem heb toegepast en nog geen reboot heb gedaan, had ik geen problemen met het gebruiken van het menu in een ISO. Degene die ik had getest was overigens Spirited Away.
Volgens packages.debian.org zit 'unstable' nog op 17.6 - zelf die 18-final geinstalleerd en misschien iets mee fout gedaan? (al zou ik niet weten wat je fout moet doen om zo'n crash voor elkaar te krijgen)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

vanaalten schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:02:
[...]

Volgens packages.debian.org zit 'unstable' nog op 17.6 - zelf die 18-final geinstalleerd en misschien iets mee fout gedaan? (al zou ik niet weten wat je fout moet doen om zo'n crash voor elkaar te krijgen)
Voor media gerelateerd heb je deb-multimedia.org. ;) Daar staat altijd de laatste Kodi in. En omdat ik ook de Experimental repo ervan heb toegevoegd kreeg ik de RC ook.

De crashes kunnen komen als je packages (voornamelijk libraries) bijwerkt en geen reboot doet. Dan zit je ergens in limbo tussen de versies en als het een wat grotere wijziging is, kan het wel eens fout gaat. Als ik zou rebooten denk ik niet dat ik nog veel issues zal hebben.

• Gero71
  • Laatst online: 20:10
bruce the boss schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Ik heb de stappen gevolgd maar nu laat hij alleen de video filmpjes zien en geen enkele foto.
Zoveel instellingen zijn er niet binnen Google Drive?
Mis ik iets?
Laatste keer dat ik het gebruikte, en de stappen in de link deed (create a Google Photo's folder) kwam er "gewoon" een map genaamd Google Foto's in mijn Gdrive.
Geen idee wat er mis gaat bij jou en of het überhaupt werkt in Kodi zoals jij wilt.

Misery and hate will kill us all.

• Jumpman
GroteBozewolf schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:31:
[...]

Voor RAR zal je een VFS add-on moeten installeren. Er is namelijk veel van uit de base code naar add-ons verplaatst.

De VFS add-on vind je gewoon in de oude vertrouwde repository van Kodi!
Ik zag het ja, erg jammer dat dit standaard er uit is.

Hier ook nog een verwijzing: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=314844.

• TRaSH
Jumpman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Ik zag het ja, erg jammer dat dit standaard er uit is.
Want ?
Je kan het toch weer toevoegen met een add-on begrijp ik hier uit ?

• Jumpman
TRaSH schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Want ?
Je kan het toch weer toevoegen met een add-on begrijp ik hier uit ?
Tuurlijk kan dat, maar is weer een extra handeling met risico’s dat het minder goed werkt en niet met de kern release wordt mee getest.

Het werkt nu in ieder geval weer. 😀

Jumpman wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:59 (6%)

• TRaSH
Daar waren de beta tests voor,
Ik en een een hoop andere zijn denk ik bij dat veel "onnodig" opties naar add-ons verhuist zijn.
Daar in tegen heeft het ook weer een voordeel dat er onafhankelijke een update etc kan uitbracht worden.
Zonder dat je moet wachten tot er een main kern release komt.

• nero355

nero355

Lees nou eens effe terug in het topic de volgende keer en dan zal je zien dat er ook over wordt gesproken op het Kodi Forum samen met de DVD Menu problemen en dat men bezig is om alles te fixen!

Kleine moeite, groot resultaat :)

• GroteBozewolf
Jumpman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Tuurlijk kan dat, maar is weer een extra handeling met risico’s dat het minder goed werkt en niet met de kern release wordt mee getest.

Het werkt nu in ieder geval weer. 😀
De binary add-ons zijn gewoon door het Kodi team gemaakt en worden getest net als Kodi zelf. Het stelt ons in staat om delen van Kodi (de binary add-ons) te updated, los van een Kodi release. Dit zal dus eerder zorgen voor snellere fixes, dan voor problemen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.8.x. Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• d3vlin
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-02 17:26
Sinds de update van Kodi naar 18.0 op de nvidia Shield TV wil hij geen video's meer afspelen als hij uit slaapstand komt. Hij blijft laden en uiteindelijk weer terug naar het overzicht zonder afspelen. Kodi een keer opnieuw opstarten en het werkt weer. Het lijkt een NFS issue te zijn, mogelijk zijn de sources niet gemount na slaapstand:

20:00:31.428 T:32075 WARNING: CDVDMessageQueue(video)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
20:00:32.428 T:32075 ERROR: Flush - timed out waiting for renderer to flush
20:00:39.219 T:10827 ERROR: Got MSGQ_ABORT or MSGO_IS_ERROR return true
0:00:39.228 T:10813 ERROR: Failed to close(_filename_) - close call failed with "NFS: Commit failed with NFS3ERR_ACCES(-13)"
20:00:48.498 T:32091 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(videodb://inprogresstvshows/61/) failed

De library is gewoon gevuld, kan er gewoon doorheen bladeren met alle posters etc, dus hij ziet de NAS wel. Alleen bij afspelen gaat het fout.
Meer mensen last van?

ShieldTV
Kodi 18.0 (stable)
MySQL database op NAS
sources via NFS shares op NAS

Edit/update: lijkt toch niet met NFS te maken te hebben, want bij afspelen Youtube video (via Youtube Addon hetzelfde probleem, video speelt niet af na slaapstand, na herstart kodi wel)

08:40:08.032 T:10858 NOTICE: VideoPlayer::OpenFile: plugin://plugin.video.youtube/play/?video_id=*****VIDEO****
08:40:08.642 T:10841 WARNING: CDVDMessageQueue(audio)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
08:40:08.642 T:10841 WARNING: CDVDMessageQueue(video)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
08:40:09.643 T:10841 ERROR: Flush - timed out waiting for renderer to flush
08:40:26.473 T:23137 ERROR: Got MSGQ_ABORT or MSGO_IS_ERROR return true
08:40:35.126 T:23142 ERROR: GetDirectory - Error getting plugin://plugin.video.youtube/subscriptions/list/
08:40:35.132 T:10858 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://plugin.video.youtube/subscriptions/list/) failed
08:40:36.285 T:23076 ERROR: DoWork - Direct texture file loading failed for androidapp://sources/apps/com.plexapp.android.png

d3vlin wijzigde deze reactie 09-02-2019 09:20 (38%)

Leaping Lab Rats!

• Zuttasoxx
  • Laatst online: 22:47
Retrospect

Retrospect speelt VRT nu live streams af op 540p kwaliteit via drm zou het eigenlijk 720p moeten zijn. Zit die optie er al in? Of kijk ik ergens over?

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22-02 18:34
d3vlin schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 08:11:
Sinds de update van Kodi naar 18.0 op de nvidia Shield TV wil hij geen video's meer afspelen als hij uit slaapstand komt. Hij blijft laden en uiteindelijk weer terug naar het overzicht zonder afspelen. Kodi een keer opnieuw opstarten en het werkt weer. Het lijkt een NFS issue te zijn, mogelijk zijn de sources niet gemount na slaapstand:
Deze nieuwe versie gemaakt door Martijn lost wat zaken voor de Shield op, maar ik krijg momenteel profielen nog niet werkende, maar wellicht jouw problemen zijn hiermee opgelost (ik had ook dit gedrag met 18.0):"

http://mirrors.kodi.tv/te...e7-adrevert-arm64-v8a.apk

De nightly's hebben wederom problemen hiermee, dus tja... ik ben terug naar 17.6 gegaan vandaag.

Edit: deze moet alles oplossen, ook het freezen e.d. :
kodi-20190210-efb87981-master-arm64-v8a.apk

Er is een nog recentere nightly uit, ik ga ze zelf ook even uittesten.

Hobbykok wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:45 (9%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• seninha

seninha

god's right foot

hardware-lover schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:12:
[...]

@seninha, ik weet niet wat voor soort ISO dit betreft, maar een DVD ISO mèt menu, doet het onder Windows iig wel zoals het hoort met V18.
Is gewoon een DVD ISO. Blijkbaar is dta gewoon een issue bij de Shield.

Vind het wel jammer dat mijn shield KODI een update heeft gegeven. Ben er namelijk nog niet echt kapot van. Vin het in het algemeen veel trager.
En daarnaast, de Shield is tot nu toe 2x vastgelopen sinds 18 er opstaat.

Nooit gehad

iRacing Profile Flickr

• hardware-lover
  • Niet online
@seninha, is er geen stokje voor die Kodi auto updates te steken op de Shield? Als ik iets NIET zou willen dan is het wel dat Kodi zelf wel even regelt dat er een nieuwe versie geïnstalleerd gaat worden. Vooral ook omdat bij de overgang naar V18, diverse V17 Skins en plugins er dan automatisch mee ophouden.

A smile a day....

• TRaSH
Ik ben nu een shield aan het testen,
Heb daar ook v18 op staan.
En heb eigenlijk 0 vastlopers.
Of het trager is dan v17 durf ik niet te zeggen aangezien ik hem pas in bezit hebt.
Maar vind hem niet traag aanvoelen en alles speelt meteen af over het netwerk.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Ik weet wel dat de .0 zoals gebruikelijk is in de softwarewereld nog niet stabiel is. Als ik naar Video's ga en een video afspeel gaat het nog goed. Stop ik de video, kan ik 1 niveau terug. Zodra m'n cursor op de knop voor 'map omhoog', dus naar het overzicht van videobronnen, crasht Kodi. Verder nog niet veel gedaan eigenlijk. Films afspelen doet het iig prima.

Ik ga er even voor het gemak vanuit dat dit met komende updates is opgelost.

• Hobbykok
Voor kodi 18 kan je beter de nightly van gisteravond pakken,die werkt een heel stuk beter zonder freezes e.d. Vanaf de nightly van gisterochtend is hij redelijk goed stabiel.

• TRaSH

• Hobbykok
hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:36:
@seninha, is er geen stokje voor die Kodi auto updates te steken op de Shield? Als ik iets NIET zou willen dan is het wel dat Kodi zelf wel even regelt dat er een nieuwe versie geïnstalleerd gaat worden. Vooral ook omdat bij de overgang naar V18, diverse V17 Skins en plugins er dan automatisch mee ophouden.
Je kan auto update uitzetten in de playstore, maar daar kom je natuurlijk te laat achter als kodi opeens aangepast is. Hij staat nu in iedergeval uit bij mij.

Ik ga zodra 18.1 er is bouwen aan mijn https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=306757 skin, ik ben momenteel bezig alle instellingen te noteren zodat ik als er een 18.6 of wat dan ook is in 1 keer een grotere update doe en dan controleer of alles werkt. Momenteel stel ik het in met een RC versie die hier ook weer dvd's laat afspelen.

Maar auto update gaat hier nooit meer aan, leek me handig, heeft me 3 dagen werk gekost omdat ik natuurlijk niks had genoteerd en alles perfect werkte in kodi 17...

Hobbykok wijzigde deze reactie 11-02-2019 21:41 (30%)

• seninha

seninha

god's right foot

hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:36:
Jawel, die is er , maar dan geldt het voor alle Apps. Of, je moet KODI zelf via een APK installeren. Dan wordt deze niet meegenomen.
Dat heb ik nu geleerd

iRacing Profile Flickr

• hardware-lover
  • Niet online
seninha schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:06:
[...]
Jawel, die is er , maar dan geldt het voor alle Apps. Of, je moet KODI zelf via een APK installeren. Dan wordt deze niet meegenomen.
Dat heb ik nu geleerd
@seninha, ik krijg in de Play Store (op een Android telefoon), bij mijn geïnstalleerde apps, de mogelijkheid om per app aan te geven of deze automatisch mag worden bijgewerkt? Zit deze optie er niet in bij de Shield?

A smile a day....

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-02 14:50
Iemand al een idee wanneer Openelec met een nieuwe versie met Kodi 18 op de proppen komt voor Raspberry PI?

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Nnoitra
RigolleM schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:07:
Iemand al een idee wanneer Openelec met een nieuwe versie met Kodi 18 op de proppen komt voor Raspberry PI?
Is het Openelec niet dood? Laatste update is van 2017-ergens?
Je kunt beter overstappen naar LibreElec; zelfde idee, meer support.

• Jeltel
  • Niet online
Nnoitra schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Is het Openelec niet dood? Laatste update is van 2017-ergens?
Je kunt beter overstappen naar LibreElec; zelfde idee, meer support.
Zo, ja. Ik zit even te kijken op de twitter van openelec halverwege 2017. Op het forum, geen recente activiteit. Op de site niets te zien kwa tijd, behalve dat ze in 2014 een of andere award hebben gewonnen.

Openelec is zeker dood, leve LibreElec.

• RigolleM
Jeltel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:55:
[...]
Zo, ja. Ik zit even te kijken op de twitter van openelec halverwege 2017. Op het forum, geen recente activiteit. Op de site niets te zien kwa tijd, behalve dat ze in 2014 een of andere award hebben gewonnen.

Openelec is zeker dood, leve LibreElec.
Net even LibreElec bekeken, zal dus best migreren van OpenElec naar LibreElec als ik de RPI 3 verder wil gebruiken met Kodi 18. Tx voor de intel! ;-)

• Jeltel
  • Niet online
RigolleM schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:11:
[...]

Net even LibreElec bekeken, zal dus best migreren van OpenElec naar LibreElec als ik de RPI 3 verder wil gebruiken met Kodi 18. Tx voor de intel! ;-)
Zeker, let op dat de databases van de laatste versie van LibreElec niet direct compatibel zal zijn met jouw OpenElec versie.
Misschien handig om een oudere versie van LibreElec eerst te pakken en daarna up te daten naar de laatste versie.
Staat vast nog wel ergens een tutorial van een paar jaar geleden om te migreren van OpenElec naar LibreElec.

• nero355

nero355

RigolleM schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:11:
Mooie kansen om over te gaan op hardware die wel H.265 ondersteunt! O-)

• RigolleM
Jeltel schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:26:
[...]
Zeker, let op dat de databases van de laatste versie van LibreElec niet direct compatibel zal zijn met jouw OpenElec versie.
Misschien handig om een oudere versie van LibreElec eerst te pakken en daarna up te daten naar de laatste versie.
Staat vast nog wel ergens een tutorial van een paar jaar geleden om te migreren van OpenElec naar LibreElec.
Mijn databases draaien op mijn NAS via MySQL. Ik had mijn Kodi op mijn Windows PC automatisch laten upgraden naar Kodi 18, waardoor mijn MySQL databases al versie 18 zijn, en OpenElec Kodi 17 niet compatible is. Zal eens die tuturial bekijken. Momenteel kijk ik verder via mijn ATV4k en InFuse, dus is het allemaal niet zo héél dringend. Maar alvast bedankt voor de tip!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:37
*knip*. Op GoT niet vragen naar illegale streams aub.

F_J_K wijzigde deze reactie 12-02-2019 15:58 (65%)

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

hardware-lover wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:07 (86%)
Reden: duidelijk zo...

A smile a day....

• Hobbykok
seninha schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:06:
Dat heb ik nu geleerd
Dit klopt niet, de shield gaat een apk versie ook gewoon updaten als je auto update aan hebt staan, je zal zien dat kodi ook in de playstore nu op geinstalleerd staat. Als dat niet zo is heb je een fork gedownload.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:37:
[...]

@seninha, ik krijg in de Play Store (op een Android telefoon), bij mijn geïnstalleerde apps, de mogelijkheid om per app aan te geven of deze automatisch mag worden bijgewerkt? Zit deze optie er niet in bij de Shield?
Dat heeft android tv (nog) niet helaas.
Maar ik zie het probleem van handmatig updaten niet zo, ik kijk toch wel geregeld in de store of er wat nieuws te vinden is (helaas voor android tv ook amper het geval).

Hobbykok wijzigde deze reactie 12-02-2019 18:46 (36%)

• GroteBozewolf
Zuttasoxx schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:11:
Retrospect

Retrospect speelt VRT nu live streams af op 540p kwaliteit via drm zou het eigenlijk 720p moeten zijn. Zit die optie er al in? Of kijk ik ergens over?
De live streams zijn volgens mij enkel nog maar met DRM. Maar disable de InputStream Adaptive functionaliteit binnen Retrospect en probeer het dan nog eens. DRM staat dan uit.

• seninha

seninha

god's right foot

hardware-lover schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:37:
[...]

Nee, jammer genoeg niet.

iRacing Profile Flickr

• Zuttasoxx
  • Laatst online: 22:47
GroteBozewolf schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:46:
[...]

De live streams zijn volgens mij enkel nog maar met DRM. Maar disable de InputStream Adaptive functionaliteit binnen Retrospect en probeer het dan nog eens. DRM staat dan uit.
Net even geprobeerd. Het maakt geen verschil uit of ik inputstream uit of aan zet. Ze spelen allebei en op dezelfde kwaliteit.

De VRT Nu kodi app streamt wel op 720P met inputstream, vandaar mijn vraag. (voorkeur voor retrospect gezien alles onder 1 dak staat.)

• GroteBozewolf
Zuttasoxx schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:10:
[...]

Net even geprobeerd. Het maakt geen verschil uit of ik inputstream uit of aan zet. Ze spelen allebei en op dezelfde kwaliteit.

De VRT Nu kodi app streamt wel op 720P met inputstream, vandaar mijn vraag. (voorkeur voor retrospect gezien alles onder 1 dak staat.)
Omdat de HD kanalen geo-locked zijn. Met een VPN zou ik wat kunnen testen, maar ik heb geen Belgische vpn op dit moment.

• d3vlin
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-02 17:26
Hobbykok schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:35:
[...]

Deze nieuwe versie gemaakt door Martijn lost wat zaken voor de Shield op, maar ik krijg momenteel profielen nog niet werkende, maar wellicht jouw problemen zijn hiermee opgelost (ik had ook dit gedrag met 18.0):"

http://mirrors.kodi.tv/te...e7-adrevert-arm64-v8a.apk

De nightly's hebben wederom problemen hiermee, dus tja... ik ben terug naar 17.6 gegaan vandaag.

Edit: deze moet alles oplossen, ook het freezen e.d. :
kodi-20190210-efb87981-master-arm64-v8a.apk

Er is een nog recentere nightly uit, ik ga ze zelf ook even uittesten.
Dank voor je reactie. Ik heb zojuist 18.1 RC1 op de Shield geinstalleerd en daarmee lijkt het probleem verholpen te zijn.

Leaping Lab Rats!

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-02 15:48
Weet iemand hoe ik de nieuwste inputstream adaptive installeer en waar ik deze vind? In de Kodi (17) repo staat nog een hele oude. Zie dat YouTube nu ook in 4k mogelijk is mits je inputstream adaptive 2.3.14 of hoger hebt.

Ik kan hem op sommige plekken wel vinden maar dan als ebuild bestand.????

• GroteBozewolf
powermarcel10 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:35:
Weet iemand hoe ik de nieuwste inputstream adaptive installeer en waar ik deze vind? In de Kodi (17) repo staat nog een hele oude. Zie dat YouTube nu ook in 4k mogelijk is mits je inputstream adaptive 2.3.14 of hoger hebt.

Ik kan hem op sommige plekken wel vinden maar dan als ebuild bestand.????
Voor recentere versies heb je Kodi Leia nodig. Die werken niet met Krypton.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Zuttasoxx schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:11:
Retrospect

Dank je voor de vermelding, was nog niet actief op zoek gegaan naar Belgische streams maar heb VRT Nu effe geïnstalleerd en toch leuk dat ik Canvas en Eén kan kijken :).

• GroteBozewolf
Borromini schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:24:
[...]

Dank je voor de vermelding, was nog niet actief op zoek gegaan naar Belgische streams maar heb VRT Nu effe geïnstalleerd en toch leuk dat ik Canvas en Eén kan kijken :).
Er zitten er nog meer in de Retrospect add-on.

Pagina: 1 ... 34 35 36 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True