[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.762 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
internet4me schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:38:
.. ik kan kiezen tussen alle kpn merken...
Dat is een aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Meer hopen dat het beter wordt dan nu...slechter kan het bijna niet.

[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 10-10-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het was ook wel 1 van de dingen die door mijn hoofd schoten. 'Wat als de KPN merken op het netwerk van Delta/Caiway worden toegelaten door deze aquisitie.'

Ik heb geen idee hoe de glasvezelpakketten van KPN zich verhouden tot die van Delta/Caiway qua prijs, maar qua innovatie lopen ze duidelijk voor op D/C.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 03:32
Als dit door gaat duurt het nog jaren voor alles zit ingesteld dat je kpn kunt krijgen via deltafiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:16
vasquez86 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:39:
Weet iemand waarom de GO diensten nog steeds niet werken van fox sports GO en ziggo sport totaal GO ?
Bij mij staat de go koppelcode ondertussen op de website! Werkt ook prima met Ziggo & Fox

[ Voor 5% gewijzigd door Bartkramer0103 op 10-10-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
vasquez86 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:13:
Als dit door gaat duurt het nog jaren voor alles zit ingesteld dat je kpn kunt krijgen via deltafiber
Nope, los van huur van POP en technisch zaken inregelen kan dat vrij snel. In Almelo draait KPN al in een appartementengebouw op het netwerk van COgas/Delta Infra. Technisch is het gewoon mogelijk.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 03:32
Bartkramer0103 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Bij mij staat de go koppelcode ondertussen op de website! Werkt ook prima met Ziggo & Fox
Bij mij staat het er na maanden nog niet in mijn caiway en de klantenservice zegt dat dit komt door het nieuwe platvorm. Maar wel de volle mep betalen en meer adverteren op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:47
B2 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:49:
[...]

Beste is om die Genexis dr uit te gooien, een degelijke router te kopen en op centrale plekken in huis bedrade access points op te hangen / neer te zetten. Dat is het nare van die geintegreerde modems/routers, die hangen voor wifi dekking nooit op de ideale plekken. En dan krijg je dus van die halfbakken oplossingen van providers met Wifi-extenders...
Ja inderdaad , is ook het plan,je kan toch niks instellen.
nero355 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Niet bij het modem, maar ergens waar het nut heeft en dat is de meterkast vaak absoluut niet! :P

Daarnaast moet je sowieso alle accesspoints goed afstellen qua sterkte van het 2.4 GHz signaal vooral, maar ook het 5 GHz signaal ;)

Om het in UniFi termen te zeggen :
- 2.4 GHz op Low
- 5 GHz op High

Is een mooi startpunt :)

Die waardes komen neer op :
Low = 4 dBi
High = 20 dBi

Waarbij de extra versterking van de antennes effe niet meegeteld is!
Ja das ook een goede! Kan ook een en ander op de C6 instellen 😃.

Nog even wat anders... Wie heeft metname in de avonduren last van soms stilstaand beeld voor één tiende van een seconde of langer? Beeld is soms ook super wazig... Speelt op beide Aria boxen, ook die rechtstreeks op de Genexis zit aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wiebjuh16 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Ja inderdaad , is ook het plan,je kan toch niks instellen.

[...]

Ja das ook een goede! Kan ook een en ander op de C6 instellen 😃.

Nog even wat anders... Wie heeft metname in de avonduren last van soms stilstaand beeld voor één tiende van een seconde of langer? Beeld is soms ook super wazig... Speelt op beide Aria boxen, ook die rechtstreeks op de Genexis zit aangesloten...
Ik heb twee fenomenen:
* Wanneer ik mijn tv aanzet met de Samsung afstandbediening en deze staat nog op de decoder dan start de decoder wel op maar in SD-beeld, zet ik de tv aan met de Amino afstandbediening dan heb ik wel HD. Wanneer ik het SD beeld heb dan helpt alleen een complete herstart van de decoder
* Tijdens de avonduren ondervind ik ook haperingen van 1/10 van een seconden. Alsof het beeld iets verspringt.
* Wanneer de box start dan is er sowieso even een wazig beeld zo'n 10 seconden lang. Het beeld moet even "opbouwen". Daarna is deze superstrak.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:05:
[...]

Zei je dat je alleen vlan 100 had geconfigureerd? Dat is je publieke vlan. Daarop werkt unicast wel maar multicast niet. Multicast werkt alleen op het prive netwerk van Delta/Caiway. Dat is volgens mij vlan 200.
Is dat geen VLAN101? Ik heb zelf een Edge router rechtstreeks op de glasvezel aansluiting.
Als ik VLAN100 configureer heb ik wel internet en geen TV.
Als ik VLAN101 configureer heb ik wel TV maar geen (langzaam) internet.
Ik zoek nog een mogelijkheid om dual VLAN op de WAN te zetten of een andere truc.
Heb nu dus VLAN 100 en TV via de app, en ik heb inderdaad ook de tijdlijn continu in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonzie666 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Is dat geen VLAN101? Ik heb zelf een Edge router rechtstreeks op de glasvezel aansluiting.
Ik zoek nog een mogelijkheid om dual VLAN op de WAN te zetten of een andere truc.
Heb nu dus VLAN 100 en TV via de app, en ik heb inderdaad ook de tijdlijn continu in beeld.
Dat kan heel goed zijn. Dus een port op je router zet je op 101 en daar zet je je TV op. De rest zet je op 100 en gebruik je voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrummie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:34:
Ik ben niet zo blij met Caiway, en wel om deze redenen;

- Als ik TV kijk, vallen verder alle internet verbindingen uit.
- Als ik de TV tuner aanzet, komt het regelmatig voor dat ik het ding echt stroomloos moet maken voor ik beeld krijg.
- Krijg ik een WhatsApp audio gesprek, valt wifi compleet weg in de rest van het huis, herstart modem nodig (niet altijd).
- TV loopt zo'n 30 seconden achter op andere aanbieders, wat ik merk met live TV zoals voetbal. De onderburen juichen al, ik zit nog te wachten op de goal.
- Snelheid internet, zowel bekabeld als draadloos, erg wisselend.

Al met al denk ik erover om over te stappen, maar volgens mij is Delta de enige andere glasvezel aanbieder met een redelijke prijs.
Klinkt alsof je een hele slechte verbinding of router hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:23
Fonzie666 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Is de WAN-poort van een Edgerouter niet als trunkpoort in te stellen. Alle vlans toevoegen en bij de "LAN-poorten" verdelen. Of denk ik nu te makkelijk?

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenriBusger schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Is de WAN-poort van een Edgerouter niet als trunkpoort in te stellen. Alle vlans toevoegen en bij de "LAN-poorten" verdelen. Of denk ik nu te makkelijk?
Komen niet alle VLANs binnen op je WAN poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:23
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Komen niet alle VLANs binnen op je WAN poort?
Moeten ze niet getagged binnenkomen? Alsin, dat je de WAN-poort ook als trunklijn definieert?

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@nero355 kan dat vast zo vertellen. Die heeft die setup met ubnt spullen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
He ik ben op zoek naar advies,

Ik heb momenteel al een tijdje Caiway Glasvezel met een oud glasmodem en voor 65,50 nu 450Mbit (na wat verhogingen afgelopen jaren).

Nu ga ik binnenkort verhuizen en kan ik twee dingen doen:
- Abbo mee verhuizen en glasmodem meenemen naar nieuwe adres.
- Nieuw abonnement afsluiten van 250mbit voor 61.50 per maand met eerste 6 maanden voor 35 euro, maar dus wel dat nieuwe modem met wifi.

Ik wil wel graag een Unifi USG er achter hangen en daar weer een aantal AP's achter dus het liefst geen gebruik maken van de router mogelijkheden van dat modem, maargoed in bridge kan ie blijkbaar niet. Dus dat kan dan alleen met een mediaconverter begrijp ik?

Die 450mbit naar 250mbit is niet direct een ramp, wel jammer voor de paar linux iso's die ik per maand download.

Mijn vraag is eigenlijk of het het waard is om het gedoe met het nieuwe modem aan te gaan voor de besparing ik ermee doe?

[ Voor 7% gewijzigd door ludacrash op 13-10-2020 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ludacrash schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:30:
Mijn vraag is eigenlijk of het het waard is om het gedoe met het nieuwe modem aan te gaan voor de besparing ik ermee doe?
Verhuis eerst de boel zoals het is en vraag dan na een tijdje een downgrade aan voor je lijn, zodat je het oude "modem" behoudt met een beetje geluk :)

Verder kan je de boel op meerdere manieren aansluiten i.c.m. een eigen Router als je toch de Genexis 7840 gedwongen moet gebruiken :
- NAT achter NAT, maar de apparaten die dat niet fijn vinden in een aparte VLAN proppen waar de Genexis de Router is en alles afhandelt!
- De SFP module in een SFP slot in je Switch plaatsen en dan de boel via een VLAN of meerdere VLAN's richting de juiste apparaten verspreiden.
- Hetzelfde maar dan i.c.m. een Switch zonder SFP slot en dan gebruik je dus een Media Converter :)

Het is maar net waar je zin in hebt! :*)
PaT schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:45:
@nero355 kan dat vast zo vertellen. Die heeft die setup met ubnt spullen draaien.
Ik heb Internet Only dus ik doe niks met IPTV ;)

Daarnaast lees ik hier zoveel onduidelijkheid daarover dat ik het ook niet echt aandurf om een werkende config aan te raden! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Film 1 is opengezet voor alle klanten door Delta/Caiway!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:17:
Film 1 is opengezet voor alle klanten door Delta/Caiway!
Gisteravond al. Heb even zitten kijken, maar ik mis er weinig aan geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Verhuis eerst de boel zoals het is en vraag dan na een tijdje een downgrade aan voor je lijn, zodat je het oude "modem" behoudt met een beetje geluk :)

Verder kan je de boel op meerdere manieren aansluiten i.c.m. een eigen Router als je toch de Genexis 7840 gedwongen moet gebruiken :
- NAT achter NAT, maar de apparaten die dat niet fijn vinden in een aparte VLAN proppen waar de Genexis de Router is en alles afhandelt!
- De SFP module in een SFP slot in je Switch plaatsen en dan de boel via een VLAN of meerdere VLAN's richting de juiste apparaten verspreiden.
- Hetzelfde maar dan i.c.m. een Switch zonder SFP slot en dan gebruik je dus een Media Converter :)

Het is maar net waar je zin in hebt! :*)

[...]

Ik heb Internet Only dus ik doe niks met IPTV ;)

Daarnaast lees ik hier zoveel onduidelijkheid daarover dat ik het ook niet echt aandurf om een werkende config aan te raden! :/
Dank voor je antwoord, NAT achter NAT was inderdaad niet mijn plan dus ik ga voor de mediaconverter oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb nu ruim een maand het Caiway Glaspakket Alles in 1 Slim, met coax en interactieve TV.

Die laatste werkt best aardig met de Aria 7x , niet echt snel maar goed te doen.
Ondertiteling werkt nog niet op alle zenders, maar het gaat vooruit.

Maar de TV gids is gewoonweg een ramp. De programmalijsten zijn verticaal gerangschikt, wat ik persoonlijk onhandig vind. Ik ben een Humax gewend. Verder kan je maar 1 zender tegelijk verder verspringen, ipv per pagina.. Dus als je van zender nr 4 naar 105 wil in de gids, moet je 101 keer klikken om daar te komen. Wie dat bedacht heeft ?? 8)7 |:(

Hopelijk komt er een op korte termijn een betere versie, want dit is dus niet te doen. En dan ga ik niet verlengen volgend jaar.

En ik was een programma aan het kijken. Ik wilde het graag helemaal opnemen, dus via via kom ik bij de knop "opnemen". Ik klik erop: "Kan niet opnemen" was het antwoord. :? Zonder verdere toelichting.

Gelukkig gebruik ik nog voornamelijk mijn Humax recorders, maar als ze ons willen motiveren om over te stappen op IPTV zal er nog een hoop verbeterd moeten worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje; ik begrijp iets niet mbt interactieve TV. Als je de caiway router gebruikt kun je daarachter domme switches hangen zonder vlan en dan werkt interactieve TV toch gewoon? Die krijgen dan toch IP adressen in hetzelfde subnet als de rest van je netwerk? Hoe weet de caiway router dan welk verkeer hij via wan.vlan100 moet sturen en welk verkeer naar wan.vlan102? Welke truuk wordt hier uitgehaald?

Als je een eigen router gebruikt, moet je ineens managed switches hebben en een intern vlan maken. Of hoeft dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Officieel (volgens klantenservice) moet je switches met "IGMP snooping" hebben. Die heb ik dus maar gekocht. Maar het werkte vreemd genoeg ook met een domme 100Mbit switch. Ik heb er helaas te weinig verstand van om dat technisch te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:10
Ik heb een nieuwe ergenis namelijk dat wanneer je afleveringen met ondertiteling op pauze zet de info bar veels te hoog staat. Het gaat over de ondertitel heen en dan duurt het veels te lang voordat het verdwijnt waardoor je regelmatig moet terugspoelen. Ik kijk vaak ID en andere Engelstalige shows en het is echt zwaar irritant, er is genoeg ruimte om het te verlagen in beeld. Hoe kan men Caiway benaderen voor verbeteringen? En ja ik weet dat het zo goed als kansloos is maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
wian schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:39:
Vraagje; ik begrijp iets niet mbt interactieve TV. Als je de caiway router gebruikt kun je daarachter domme switches hangen zonder vlan en dan werkt interactieve TV toch gewoon? Die krijgen dan toch IP adressen in hetzelfde subnet als de rest van je netwerk? Hoe weet de caiway router dan welk verkeer hij via wan.vlan100 moet sturen en welk verkeer naar wan.vlan102? Welke truuk wordt hier uitgehaald?

Als je een eigen router gebruikt, moet je ineens managed switches hebben en een intern vlan maken. Of hoeft dit niet?
Ondertussen heb ik gevonden dat de meeste domme switches vlan tags gewoon doorgeven. Dus ervan uitgaande dat de interactieve ontvangers vlan aware zijn, komen ze in vlan 102 terecht en krijgen ze direct een IP adres van caiway, buiten het interne LAN. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:54:
Ik heb nu ruim een maand het Caiway Glaspakket Alles in 1 Slim, met coax en interactieve TV.

Die laatste werkt best aardig met de Aria 7x , niet echt snel maar goed te doen.
Ondertiteling werkt nog niet op alle zenders, maar het gaat vooruit.

Maar de TV gids is gewoonweg een ramp. De programmalijsten zijn verticaal gerangschikt, wat ik persoonlijk onhandig vind. Ik ben een Humax gewend. Verder kan je maar 1 zender tegelijk verder verspringen, ipv per pagina.. Dus als je van zender nr 4 naar 105 wil in de gids, moet je 101 keer klikken om daar te komen. Wie dat bedacht heeft ?? 8)7 |:(

Hopelijk komt er een op korte termijn een betere versie, want dit is dus niet te doen. En dan ga ik niet verlengen volgend jaar.

En ik was een programma aan het kijken. Ik wilde het graag helemaal opnemen, dus via via kom ik bij de knop "opnemen". Ik klik erop: "Kan niet opnemen" was het antwoord. :? Zonder verdere toelichting.

Gelukkig gebruik ik nog voornamelijk mijn Humax recorders, maar als ze ons willen motiveren om over te stappen op IPTV zal er nog een hoop verbeterd moeten worden. :(
Die TV Gids zou ik aangeven bij Delta/Caiway, Des te meer klachten er komen, hoe eerder ze er eindelijk iets aan gaan doen. Deze klacht is al heel vaak voorbij gekomen, De gids is inderdaad niet logisch en je moet scrollen tot je een ons weegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

wian schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:37:
Ondertussen heb ik gevonden dat de meeste domme switches vlan tags gewoon doorgeven. Dus ervan uitgaande dat de interactieve ontvangers vlan aware zijn, komen ze in vlan 102 terecht en krijgen ze direct een IP adres van caiway, buiten het interne LAN. Klopt dit?
Nee, de interactieve ontvangers zijn niet vlan aware.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
rfbroek schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:54:
Pijltje naar rechts vasthouden en je schiet er doorheen. Of nog beter nummer 105 intoetsen op je afstandsbediening en dan ga je er direct heen (in de gids).

Edit:
Ik heb wel een Kamai, maar lijkt mij toch dat dit ook op een Aria zo werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 18-10-2020 12:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:33
Tja, waarom overstappen naar @caiway glasvezel, als ik dit allemaal lees. Van een onbezorgde xs4all/kpn vdsl lijn, zonder storingen, naar iets wat onzeker is? Ik wacht toch nog maar even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

fmrama schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:16:
Tja, waarom overstappen naar @caiway glasvezel, als ik dit allemaal lees. Van een onbezorgde xs4all/kpn vdsl lijn, zonder storingen, naar iets wat onzeker is? Ik wacht toch nog maar even.
Als je die optie hebt dan zou ik inderdaad niet overstappen! :)

* nero355 mist stiekem nog steeds zijn KPN xDSL lijntje...
Dan maar 60/30 Mbps i.p.v. 150/150 Mbps :P KPN RuleZ!!! 8) :+
wian schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:37:
Het is een stukje Routing hé!

WAN VLAN 101 geeft de Genexis waarschijnlijk gewoon wat extra routes en als het TV Kastje een bepaald IP opvraagt dan gaat alles daarheen!
Denk ik...

Unmanaged Switches kunnen inderdaad vaak VLAN Tagged verkeer verwerken, maar je moet wel daarmee uitkijken en geen loops in je netwerk creëren!
Maar dat wist je al denk ik...
rfbroek schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:50:
Officieel (volgens klantenservice) moet je switches met "IGMP snooping" hebben. Die heb ik dus maar gekocht. Maar het werkte vreemd genoeg ook met een domme 100Mbit switch. Ik heb er helaas te weinig verstand van om dat technisch te verklaren.
Grofweg het verhaal :
IGMP a.k.a. Multicast verkeer kan prima op je netwerk leven, echter neemt het een stukje bandbreedte op je netwerk weg als het constant naar ALLE Clients op je netwerk wordt verstuurd!

Daarbij komt IGMP Snooping dus van toepassing : Daarmee zorg je ervoor dat alleen de Clients die het ECHT nodig hebben alleen dat verkeer krijgen! :Y)

Wat ook vaak voorkomt : Multicast die richting je accesspoint gaat en vervolgens weer keihard op je netwerk wordt teruggestuurd en de boel dus in feite bestookt met heel veel onnodig verkeer die een hoop ellende kan veroorzaken :
- Haperende WiFi
- Heel het netwerk dat plat gaat, totdat "de storm" voorbij is!
Vergelijkbaar met een Broadcast Storm :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dank voor de uitleg!
Als ik nog iets mag vragen: Ik heb in de woonkamer 2 plekken waar meerdere devices zitten. Dus ik wil 2 switches gebruiken op dezelfde poort van de router. Dus internet kabel in Switch 1, en dan een kabel van switch 1 naar 2. Op switch 1 komen 2 computers. Op switch 2 zit dan o.a.de Aria ontvanger. Snapt dat IGMP snooping dat nog wel? Of raakt hij in de war omdat er nog een switch voor zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

d:)b
Als ik nog iets mag vragen: Ik heb in de woonkamer 2 plekken waar meerdere devices zitten. Dus ik wil 2 switches gebruiken op dezelfde poort van de router. Dus internet kabel in Switch 1, en dan een kabel van switch 1 naar 2. Op switch 1 komen 2 computers. Op switch 2 zit dan o.a.de Aria ontvanger. Snapt dat IGMP snooping dat nog wel? Of raakt hij in de war omdat er nog een switch voor zit?
Dat komt allemaal wel goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
kraades schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:41:
[...].. Pijltje naar rechts vasthouden en je schiet er doorheen. Of nog beter nummer 105 intoetsen op je afstandsbediening en dan ga je er direct heen (in de gids)
Dank!

Dat erdoorheen schieten ga ik uitproberen, maar het zou prettig zijn als je gewoon per pagina kan scrollen op normale snelheid, dan kan je lezen waar je langs komt. :9

Dat van het nummer intypen had ik al ontdekt, maar als het nummer niet bestaat (en ik ken ze niet uit mijn hoofd) dan blijft hij op de huidige zender.

Enfin ik ga er nog even mee stoeien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
nero355 schreef: Dat komt allemaal wel goed! ;)
Bedankt!
Ik ga ermee aan de gang! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:52:
[...]Die TV Gids zou ik aangeven bij Delta/Caiway,
Gewoon bij de klantenservice melden? Ben benieuwd wat ze zeggen.

Ik heb zelf ook geen instellingen kunnen vinden om de gids te veranderen. Maar een goede TV gids is wel een must, vind ik. Hopelijk wordt er nog aan gewerkt. :/

Is die ellende bij Delta ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
..hatv schreef : wanneer je afleveringen met ondertiteling op pauze zet de info bar veels te hoog staat. Het gaat over de ondertitel heen en dan duurt het veels te lang voordat het verdwijnt waardoor je regelmatig moet terugspoelen.
Dat was mij ook opgevallen. Ook na het zappen blijft die bar erg lang staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Gewoon bij de klantenservice melden? Ben benieuwd wat ze zeggen.

Ik heb zelf ook geen instellingen kunnen vinden om de gids te veranderen. Maar een goede TV gids is wel een must, vind ik. Hopelijk wordt er nog aan gewerkt. :/

Is die ellende bij Delta ook zo?
Bij Delta zelfde tv product. Ook daar dezelfde klacht over de tv gids, ontbreken van Dolby en Dolby Afmos, en pauzeren en verder kijken dat niet weekt. En nog steeds zijn afgelopen programma’s pas na een uur beschikbaar bij gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:48:
[...]... en pauzeren en verder kijken dat niet weekt. ..
Dat ben ik nog niet tegen gekomen. Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

Dat ben ik nog niet tegen gekomen. Wat bedoel je daar precies mee?
Wanneer je iets terugkijkt en je drukt op pauzeren en je verlaat de decoder en je wil daarna via de app, een andere decoder of via dezelfde decoder verder kijken dan begint het programma weer van voor af aan.
Kortom er wordt niet bewaard waar je gebleven was. Dat hoort wel zo te zijn zodat je verder kan kijken vanaf het moment dat he gepauzeerd had. Het is met name hinderlijk omdat vooruitspoelen ook niet werkt op veel zenders. Dit geldt ook voor opnames. Daar is vooruitspoelen al helemaal niet mogelijk en wordt ook niet onthouden waar je gebleven bent wanneer je pauzeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

Zeg gewoon dat tv pakket op en neem NLZiet op een mediaspeler. Niks geen gedoe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-09 09:25
Voor degene die interesse hebben. Ik heb iptv via pfSense eindelijk werkend gekregen zonder een of andere bridged setup of door de ontvangers op een ander vlan te zetten. Ik heb een tweede wan interface gemaakt met vlan 101 (dhcp). Vervolgens een static route gemaakt die al het verkeer richting 62.45.61.39 via de iptv wan stuurt (vlan 101) i.p.v. de normale wan. Kan nu dus eindelijk mijn genexis uit zetten!

In de state table van mijn pfSense zag ik dat de ontvanger heel veel naar dat ip adres probeerde te verbinden en via ip locator kon ik zien dat het ip adres van Delta was. Dus dacht zal dit eens proberen en bleek te werken.

Edit: uitgevonde dat de hostname cdn03.tv.delta.nl is. Mocht iemand anders dit ook willen doen zou ik voor de zekerheid cdn03 t/m cdn10 ook toevoegen. De streams gaan blijkbaar ook gewoon via unencrypted http verkeer. Ga eens proberen of ik de streams te pakken kan krijgen en ze mischien via vlc kan afspelen.

[ Voor 19% gewijzigd door BlijeGub op 21-10-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlijeGub schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:56:
Voor degene die interesse hebben. Ik heb iptv via pfSense eindelijk werkend gekregen zonder een of andere bridged setup of door de ontvangers op een ander vlan te zetten. Ik heb een tweede wan interface gemaakt met vlan 101 (dhcp). Vervolgens een static route gemaakt die al het verkeer richting 62.45.61.39 via de iptv wan stuurt (vlan 101) i.p.v. de normale wan. Kan nu dus eindelijk mijn genexis uit zetten!

In de state table van mijn pfSense zag ik dat de ontvanger heel veel naar dat ip adres probeerde te verbinden en via ip locator kon ik zien dat het ip adres van Delta was. Dus dacht zal dit eens proberen en bleek te werken.

Edit: uitgevonde dat de hostname cdn03.tv.delta.nl is. Mocht iemand anders dit ook willen doen zou ik voor de zekerheid cdn01 t/m cdn10 ook toevoegen. De streams gaan blijkbaar ook gewoon via unencrypted http verkeer. Ga eens proberen of ik de streams te pakken kan krijgen en ze mischien via vlc kan afspelen.
Afspelen via VLC zal niet lukken, op de NPO kanalen na is alles gescrambled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlijeGub
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Afspelen via VLC zal niet lukken, op de NPO kanalen na is alles gescrambled.
Je hebt gelijk, kan npo 1, 2 en 3 nu wel in vlc openen toch leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01

Edit: uitgevonde dat de hostname cdn03.tv.delta.nl is. Mocht iemand anders dit ook willen doen zou ik voor de zekerheid cdn01 t/m cdn10 ook toevoegen. De streams gaan blijkbaar ook gewoon via unencrypted http verkeer. Ga eens proberen of ik de streams te pakken kan krijgen en ze mischien via vlc kan afspelen.
Dat klinkt goed! Kun je je configuratie in meer detail delen?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Kan zo snel de post niet meer terug vinden, maar dacht een paar dagen geleden iemand te hebben gezien die vroeg hoe dit bij een Unifi USG (of Edgerouter) gedaan moest worden. Volgens mij moet dat zo ook kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlijeGub
wiljums schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Dat klinkt goed! Kun je je configuratie in meer detail delen?
Ja hoor,

Heb nu dus twee vlan's toegevoegd op mijn WAN interface (glasvezel zit ook direct op de pfSense dus doe niks met switches kwa vlans) vlan 100 en 101. Vervolgens de WAN interface ge assigned aan vlan 100. Dan een tweede interface ge assigned met vlan 101 allebij op dhcp ingesteld. die tweede interface heb ik IPTV genoemd dit is later makkelijker terug te vinden in de routing en firewall regel.

De WAN interface wordt automatisch de default gateway dus nu wordt al het verkeer via de gewone WAN interface gestuurd (vlan 100)

Vervolgens heb ik een static route die destination network 62.45.61.0/24 via de IPTV interface stuurd toegevoegd. (zo heb ik de meeste cdn's ge-include maar de laatste 2 cdn's zijn ook via vlan100 berijkbaar dus die voeg ik ook niet meer toe)

Als laatste heb ik in de firewall nog een allow any regel toegevoegd die al het verkeer vanaf IPTV toestaat maar waarschijnlijk kan ik deze weg halen moet ik alleen nog testen dit is namelijk best wel een security issue momenteel.

Screenshots ter verduidelijking:

https://www.blijegub.com/iptv.png
https://www.blijegub.com/iptv1.png
https://www.blijegub.com/iptv2.png
https://www.blijegub.com/iptv3.png
https://www.blijegub.com/iptv4.png
https://www.blijegub.com/iptv5.png
https://www.blijegub.com/iptv7.png

[ Voor 3% gewijzigd door BlijeGub op 21-10-2020 18:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:Wederom het topic wat opgepoetst. Tel even tot 10 en val elkaar vooral niet persoonlijk aan s.v.p..

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Wanneer je iets terugkijkt en je drukt op pauzeren en je verlaat de decoder en je wil daarna via de app, een andere decoder of via dezelfde decoder verder kijken dan begint het programma weer van voor af aan.
Kortom er wordt niet bewaard waar je gebleven was. Dat hoort wel zo te zijn zodat je verder kan kijken vanaf het moment dat he gepauzeerd had. Het is met name hinderlijk omdat vooruitspoelen ook niet werkt op veel zenders. Dit geldt ook voor opnames. Daar is vooruitspoelen al helemaal niet mogelijk en wordt ook niet onthouden waar je gebleven bent wanneer je pauzeert.
Met terugkijken heb ik ook dat de positie niet onthouden wordt, maar bij opnames niet, daar onthoud mijn Entone Kamai netjes waar ik gebleven ben.

Edit: het verschilt trouwens per zender of je wel of niet kan doorspoelen bij terugkijken en opnames. Ik kijk regelmatig Discovery en die zender staat wel toe dat je een opname pauzeert en doorspoelt of terugkijkt en doorspoelt. Bij RTL werkt het inderdaad niet zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Diederik op 20-10-2020 11:08 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
B2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

Kan zo snel de post niet meer terug vinden, maar dacht een paar dagen geleden iemand te hebben gezien die vroeg hoe dit bij een Unifi USG (of Edgerouter) gedaan moest worden. Volgens mij moet dat zo ook kunnen.
Bij een USG 3P kan er geen dubbele vlan op de wan ingesteld worden. Dat maakt het lastig en voor mij een overweging om de USG te vervangen door een Edgerouter of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
hatv schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:03:
Ik heb een nieuwe ergenis namelijk dat wanneer je afleveringen met ondertiteling op pauze zet de info bar veels te hoog staat. Het gaat over de ondertitel heen en dan duurt het veels te lang voordat het verdwijnt waardoor je regelmatig moet terugspoelen.
Op OK drukken dan is de infobalk gelijk weg.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36
Bij een USG 3P kan er geen dubbele vlan op de wan ingesteld worden. Dat maakt het lastig en voor mij een overweging om de USG te vervangen door een Edgerouter of iets dergelijks.
Ik heb een andere modem aangevraagd, de Genexis Titanium. Die heeft geen router functie dus kan je de volledige capaciteit van je USG 3P gebruiken. Zonde om je mooie USG te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Acroach schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

Ik heb een andere modem aangevraagd, de Genexis Titanium. Die heeft geen router functie dus kan je de volledige capaciteit van je USG 3P gebruiken. Zonde om je mooie USG te vervangen!
En krijg je die ook maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
Acroach schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:20:
[...]

In combinatie met het nieuwe tv platform? En krijg je de titanium ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Genexis Titanium is het oude modem. Ik heb daar best wel moeite voor moeten doen om die meeverhuisd te krijgen en dat was nog van oud platform naar oud platform. Zelfs toen was het wifi modem al de norm. Het verbaast mij dan ook wel een beetje dat die zomaar omgewisseld wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 21-10-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:43:
De Genexis Titanium is het oude modem. Ik heb daar best wel moeite voor moeten doen om die meeverhuisd te krijgen en dat was nog van oud platform naar oud platform. Zelfs toen was het wifi modem al de norm. Het verbaast mij dan ook wel een beetje dat die zomaar omgewisseld wordt.
Toen ik naar het nieuwe platform ging kon ik mijn oude modem houden. Er was veel begrip omdat de nieuwe nietbin bridge kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wiljums schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:27:
Dat kan wel! :)

Moet je alleen wat meer voor doen dan het paar keer clicken wat je normaal gesproken doet : [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

De UniFi Controller mist helaas gewoon veel teveel opties na al die jaren... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Toen ik naar het nieuwe platform ging kon ik mijn oude modem houden. Er was veel begrip omdat de nieuwe nietbin bridge kan.
Ik zeg dan ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het wifi modem nu de standaard is en dat het makkelijke omruilen mij verbaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
nero355 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:59:
[...]

Dat kan wel! :)

Moet je alleen wat meer voor doen dan het paar keer clicken wat je normaal gesproken doet : [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

De UniFi Controller mist helaas gewoon veel teveel opties na al die jaren... :/
Als iemand een werkende config voor de USG icm Caiway heeft waarbij ook IPTV werkt, dan maak ik daar graag gebruik van. Maar ik ben m nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wiljums schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:22:
Als iemand een werkende config voor de USG icm Caiway heeft waarbij ook IPTV werkt, dan maak ik daar graag gebruik van. Maar ik ben m nog niet tegen gekomen.
Dan kan je lang wachten! :+

Verdiep je gewoon effe in de materie en dan lukken die paar stappen vast wel :
- eth0.101 aanmaken en ervoor zorgen dat die na een reboot niet verdwijnt!
- Static Route aanmaken richting dat subnet kan ook via de GUI :)

Heb je wat te doen met dit bagger weer! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlijeGub
Oke die vlan 101 is echt enorm onveilig. Ik heb nu al op iemand zijn netgear switch kunnen inloggen en allerlei andere apparaten waarvan ik nog niet weet wat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BlijeGub schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:
Oke die vlan 101 is echt enorm onveilig. Ik heb nu al op iemand zijn netgear switch kunnen inloggen en allerlei andere apparaten waarvan ik nog niet weet wat ze zijn.
_O- NICE! :D

Als ik de recente reacties in een ander topic zie dan verbaast me dat niet eens eigenlijk : Hoop mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn! :X

Maar goed... botnets moeten er ook zijn hé! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Zijn dan alle IPTV klanten zo kwetsbaar?
Of is dat omdat mensen zelf hobbyen met andere modems etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroetie2970
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06-2023
Van deze kant ook een positief bericht over caiway.
Ik wilde een nieuwe decoder met HDMI cec. Ik dacht dat dit beter zou werken met mijn lg oled GX.
Ik heb namelijk een entone amulet 400welke dat niet heeft.
Cai vertelde dat ze geen andere decoder Hadden maar dat dat wel kon als ik overstapte naar het nieuwe platform. Ik vond dat prima en was ook nog 2 euro goedkoper.
Zo gezegd , zo gedaan.
Na 2 dagen al de nieuwe amino aria 7x binnen, en 2 dagen uitgeprobeerd.
Spijt, spijt spijt. Veel slechter geluid en beeld. En ik overdrijf niet.
1 belletje vandaag met de cai en alles is teruggedraaid. Een uur later alweer terug gezet op het oude platform.
Ik kAn gelukkig weer met mijn iets tragere entone kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dat noem je positief?

Mijn antieke Humaxen geven ook een veel beter beeld dan de Aria 7x.
Als de Aria net aan staat lijkt het zelfs alsof je naar een VHS videoband zit te kijken :(
Dat duurt dan een minuut en dan trekt het bij.
Mijn schoonmoeder kijkt TV via een DSL lijntje van TELE2, en zelfs die heeft beter beeld.

Langzaam zappen, afstandsbediening die niet goed werkt met de televisie.
Verder is die TV gids gewoonweg een ramp, Je kan zelfs geen herinnering zetten voor een programma.

Ik heb het 6 weken een kans gegeven, maar ik weet nu al zeker dat ik niet ga verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
rfbroek schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:02:
Dat noem je positief?

Mijn antieke Humaxen geven ook een veel beter beeld dan de Aria 7x.
Als de Aria net aan staat lijkt het zelfs alsof je naar een VHS videoband zit te kijken :(
Dat duurt dan een minuut en dan trekt het bij.
Mijn schoonmoeder kijkt TV via een DSL lijntje van TELE2, en zelfs die heeft beter beeld.

Langzaam zappen, afstandsbediening die niet goed werkt met de televisie.
Verder is die TV gids gewoonweg een ramp, Je kan zelfs geen herinnering zetten voor een programma.

Ik heb het 6 weken een kans gegeven, maar ik weet nu al zeker dat ik niet ga verlengen.
Ik vind het positief dat ze na een belletje binnen een uur alles hebben teruggedraaid.
De aria’s zijn zeker slecht. Dat ze dat uitleveren is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Kroetie2970 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Ik vind het positief dat ze na een belletje binnen een uur alles hebben teruggedraaid.
De aria’s zijn zeker slecht. Dat ze dat uitleveren is jammer.
Vreemd dat ze nog terugdraaien. Men wil uiteindelijk iedereen op het nieuwe platform.
Maar inderdaad er zijn nog genoeg verbeterpunten.
De eerste minuut inderdaad slecht beeld, opnames zijn niet vooruit te spoelen, dolby en dolby atmos nog niet beschikbaar. Pauzeren en elders verder kijken bij gemist werkt niet. Programma’s zijn na afloop pas na een uur beschikbaar. Tv-gids waarvan je helemaal gek wordt zo vaak moet je scrollen.
En er is nog steeds geen TV app zoals bij Ziggo en KPN.

Over het algemeen is bij normaal gebruik het overigens allemaal redelijk te doen, echter moet ik zeggen dat ook ik had verwacht (nota bene anderhalf jaar geleden!) dat het nieuwe platform minimaal beter zou zijn dan Multiscreen. Dat is anno nu nog steeds niet het geval en dieptriest.

Ik hou mij hart vast wanneer Caiway op een gegeven moment Delta gaat worden en iedereen verplicht naar het nieuwe platform moet.

Ik red me wel, maar ik vind net als anderen dat men nu echt verbeteringen moet gaan laten zien.

Overigens schroom niet om ook op het Zeelandnetsforum dit weer eens aan te kaarten, daar leest Delta die achter de knoppen zit van dit systeem mee. En die vinden de klachten schijnbaar nogal meevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-10-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun je hem Kamai i.p.v. Aria vragen? Want ik heb gewoon prima beeld. Vind ik in ieder geval en zo bijziend ben ik ook niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je kant het vragen, maar Caiway moet van de entones af en wil nu niet meer zo snel omruilen.
Delta levert gewoon standaard de Kamai zoals het hoort. Bijkomend voordeel is dat de Kamai ook 4K aan kan en dus toekomst bestendig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik zit nu op ziggo regio zuid holland. Heb nog een 250/40 abonnement wat inmiddels is opgelopen tot een kleine 60 euro per maand.

Ik overweeg om over te stappen naar caiwai glasvezel. Sinds een maand of 2 is hier eindelijk een deltafiber glasvezel aansluiting gelegd.

Zelf zit ik te denken aan een caiwai 600/600 pakket voor 73 p/m en eerste 6 maanden 9.95
Voordeel van de snelheid is dat ik ook tweemaal een tv ontvanger heb voor 0 meerprijs, naast mijn iptv heb ik dan altijd 2x basic hdtv tv (niet dat ik veel tv kijk, maar bij ziggo heb ik alleen nl 1 2 3 in hd de rest is analoog)

Monteur ter waarde van 85 krijg ik nu zogenaamd cadeau. Ik wil dat hij mijn modem plaatst in de huiskamer ipv de meterkast dit omdat mijn ziggo kabel aansluiting ook in de huiskamer binnenkomt. Als ik mijn nieuwe glasvezel modem moet verplaatsen naar de meterkast dan krijg ik teveel gedoe met me huidige cat 6a kabels dat zie ik niet zitten.

1. Wel belangrijk om te weten, kan je bij caiwai het modem in bridge zetten?
2. Iemand ervaring met verplaatsen modem meterkast naar huiskamer? Er zit enkel muur tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Als ik met jou kon ruilen bleef ik absoluut bij Ziggo zitten!
Wat bedoel je met analoge zenders bij Ziggo?? Beetje vreemd verhaal.

Dit Caiway topic bevat verder genoeg informatie om je vragen te beantwoorden.

-IPTV is gewoonweg beroerd.

-Modem in bridge: Nee. Je kan 1 poort in DMZ zetten.

-Modem naar huiskamer: Gat boren in muur, kabel erdoorheen. Er bestaan verlengkabels voor glasvezel voor zover ik weet, maar dan moet je een groot gat boren vanwege de connector. In dit topic zijn meerdere gebruikers die in plaats van het Caiway modem een eigen setup draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door rfbroek op 24-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Not to feed the trolls, maar ik zie ineens dat mijn IP adres nu gelinkt wordt aan Delta... O.a. op whatismyip.com

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:58:
Not to feed the trolls, maar ik zie ineens dat mijn IP adres nu gelinkt wordt aan Delta... O.a. op whatismyip.com
Volgens een reactie op twitter hebben ze alle IP Space op naam van het moederbedrijf gezet (DELTA Fiber Nederland):

https://twitter.com/dennisvdbos/status/1306924837798019074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:37
Ah, check. Blijkbaar al even zo.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:28
PacinoAllstars schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:34:
Ik zit nu op ziggo regio zuid holland. Heb nog een 250/40 abonnement wat inmiddels is opgelopen tot een kleine 60 euro per maand.

Ik overweeg om over te stappen naar caiwai glasvezel. Sinds een maand of 2 is hier eindelijk een deltafiber glasvezel aansluiting gelegd.

Zelf zit ik te denken aan een caiwai 600/600 pakket voor 73 p/m en eerste 6 maanden 9.95
Voordeel van de snelheid is dat ik ook tweemaal een tv ontvanger heb voor 0 meerprijs, naast mijn iptv heb ik dan altijd 2x basic hdtv tv (niet dat ik veel tv kijk, maar bij ziggo heb ik alleen nl 1 2 3 in hd de rest is analoog)

Monteur ter waarde van 85 krijg ik nu zogenaamd cadeau. Ik wil dat hij mijn modem plaatst in de huiskamer ipv de meterkast dit omdat mijn ziggo kabel aansluiting ook in de huiskamer binnenkomt. Als ik mijn nieuwe glasvezel modem moet verplaatsen naar de meterkast dan krijg ik teveel gedoe met me huidige cat 6a kabels dat zie ik niet zitten.

1. Wel belangrijk om te weten, kan je bij caiwai het modem in bridge zetten?
2. Iemand ervaring met verplaatsen modem meterkast naar huiskamer? Er zit enkel muur tussen.
Het zou allang 1000/1000 moeten zijn net als Delta:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
mfransen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Volgens een reactie op twitter hebben ze alle IP Space op naam van het moederbedrijf gezet (DELTA Fiber Nederland):

https://twitter.com/dennisvdbos/status/1306924837798019074
Alles wordt Delta, dit is onderdeel van de migratie van de twee bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
babbi schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Het zou allang 1000/1000 moeten zijn net als Delta:(
Nog even geduld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Weet iemand wat de DHCP release tijd is voor het IP adres die Caiway aan je glasmodem toedeelt? Vannacht 8 uur uit gehad, maar helaas nog steeds hetzelfde adres. (213.184.x.x)

Ik heb nu een ip adres gekregen oorspronkelijk uit Israel, wat erg irritant is als je in Twente woont ;) Veel reclame op websites en youtube zijn nu in het Hebreeuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb een IP adres in dezelfde range, maar als ik het IP opzoek staat er gewoon mijn woonplaats (ook Twente). Hangt ook er vanaf waar je het opzoekt, ik gebruik meestal https://whatismyipaddress.com
Bij een andere kreeg ik te zien dat ik in Amsterdam zou zitten, met hetzelfde IP adres 8)7
Heeft die reclame trouwens niet meer te maken met cookies dan met je IP?

[ Voor 11% gewijzigd door rfbroek op 26-10-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
rfbroek schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:53:
Ik heb een IP adres in dezelfde range, maar als ik het IP opzoek staat er gewoon mijn woonplaats (ook Twente). Hangt ook er vanaf waar je het opzoekt, ik gebruik meestal https://whatismyipaddress.com
Bij een andere kreeg ik te zien dat ik in Amsterdam zou zitten, met hetzelfde IP adres 8)7
Heeft die reclame trouwens niet meer te maken met cookies dan met je IP?
Dit is ook de issue, niet alle DB's die deze informatie bijhouden zijn in sync met elkaar. De meeste melden mij ook dat het in Amsterdam zit, Echter bv http://www.findmyip.org/ geeft Israël weer. Veel reclame bureaus kijken naar de geo-locatie van je Ip adres. Helaas is deze info dus niet up to date.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0Q0O6gCMcT5IV-QD5smQiFA9uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PR1QgRMREMwlGTIONU590rVm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de keuze hebt, dan:

Heldenvan.nu

Steekt met kop en schouders boven de rest uit en namen (recentelijk nog) ook gewoon verbindingen voor niet-zakelijke klanten aan. Je krijgt er een service bij waar je blij van wordt en ze hebben degelijke technische kennis.

Ze bieden:

- 500/500 65,95 (ex. btw), een echte Tweaker neemt geen glas voor een tragere verbinding, toch?
- 1000/500 75.95 (ex. btw), wordt in mei 2021 automatisch 1000/1000 voor hetzelfde bedrag.

Als je dat niet gaat lukken, dan hebben vrienden goede ervaringen met Delta (als de keuze enkel uit dat lijstje mag zijn).

Btw, de latency is op een glasverbinding ook een stuk lager dan op de verbindingen van coax leveranciers. Mijn ervaring is dat met dezelfde mbps aan snelheid (getest, dus niet enkel geadverteerd) pagina's sneller laden en connecties met systemen (ftp/vpn/etc) over een glasverbinding sneller gelegd worden dan over een coaxverbinding. For what it's worth (to you) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Svennos1 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:19:
Weet iemand wat de DHCP release tijd is voor het IP adres die Caiway aan je glasmodem toedeelt? Vannacht 8 uur uit gehad, maar helaas nog steeds hetzelfde adres. (213.184.x.x)

Ik heb nu een ip adres gekregen oorspronkelijk uit Israel, wat erg irritant is als je in Twente woont ;) Veel reclame op websites en youtube zijn nu in het Hebreeuws!
Je kunt toch een adblocker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:07:
Als je de keuze hebt, dan:

Heldenvan.nu

Steekt met kop en schouders boven de rest uit en namen (recentelijk nog) ook gewoon verbindingen voor niet-zakelijke klanten aan. Je krijgt er een service bij waar je blij van wordt en ze hebben degelijke technische kennis.

Ze bieden:

- 500/500 65,95 (ex. btw), een echte Tweaker neemt geen glas voor een tragere verbinding, toch?
- 1000/500 75.95 (ex. btw), wordt in mei 2021 automatisch 1000/1000 voor hetzelfde bedrag.

Als je dat niet gaat lukken, dan hebben vrienden goede ervaringen met Delta (als de keuze enkel uit dat lijstje mag zijn).

Btw, de latency is op een glasverbinding ook een stuk lager dan op de verbindingen van coax leveranciers. Mijn ervaring is dat met dezelfde mbps aan snelheid (getest, dus niet enkel geadverteerd) pagina's sneller laden en connecties met systemen (ftp/vpn/etc) over een glasverbinding sneller gelegd worden dan over een coaxverbinding. For what it's worth (to you) :)
Heldenvannu levert tot mijn grote verbazing opeens landelijk op het EQT-netwerk. Er is niet al te veel HD beschikbaar en men richt zich op de zakelijke markt. https://www.heldenvan.nu/...nderoverzicht-2016-06.pdf
Het is niet duidelijk of je particulier ook kunt bestellen.

Delta = Caiway en Caiway = Delta. Met een overstap wordt je verbinding niet anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlijeGub
Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

Heldenvannu levert tot mijn grote verbazing opeens landelijk op het EQT-netwerk. Er is niet al te veel HD beschikbaar en men richt zich op de zakelijke markt. https://www.heldenvan.nu/...nderoverzicht-2016-06.pdf

Delta = Caiway en Caiway = Delta. Met een overstap wordt je verbinding niet anders.
Ik kan nogsteeds niet bij heldenvannu een pakket bestellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

HeldenVanNu is al veel langer in bepaalde gebieden te selecteren als provider. In ieder geval op het voormalige GlasvezelBuitenaf netwerk. Niet een 100% landelijke dekking in alle gebieden helaas.

Particulier kun je prima bestellen alleen moet je even rekening er mee houden dat de prijzen op de site zonder BTW zijn.
HeldenVanNu is vooral aan te raden als je als particulier een internet-only lijn nodig hebt met een top service er achter. Of als je bijvoorbeeld een bedrijfje aan huis hebt. Ze hebben wel IPTV, maar het aanbod is minder. Kun je beter NLZiet oid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

HeldenVanNu is al veel langer in bepaalde gebieden te selecteren als provider. In ieder geval op het voormalige GlasvezelBuitenaf netwerk. Niet een 100% landelijke dekking in alle gebieden helaas.

Particulier kun je prima bestellen alleen moet je even rekening er mee houden dat de prijzen op de site zonder BTW zijn.
HeldenVanNu is vooral aan te raden als je als particulier een internet-only lijn nodig hebt met een top service er achter. Of als je bijvoorbeeld een bedrijfje aan huis hebt. Ze hebben wel IPTV, maar het aanbod is minder. Kun je beter NLZiet oid nemen.
Ik woon niet buitenaf en ik kan op mijn postcode bestellen in het Cogasgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:39:
[...]

Ik woon niet buitenaf en ik kan op mijn postcode bestellen in het Cogasgebied.
En dat is mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat is in die zin mooi dat er een provider bij is gekomen. Ik hoop dat er vele mogen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramash
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 01:01
Is HeldenVanNu een betere Internet only aanbieder dan Caiway of Delta?

Het is allemaal ongeveer 45 euro, maar Caiway steekt erboven uit vanwege de 250Mbit/s ipv 150Mbit/s van de andere twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:28
Waar blijft nou de 1Gbit? Negatieve beloftes wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Dat is in die zin mooi dat er een provider bij is gekomen. Ik hoop dat er vele mogen volgen.
Verwacht daar maar niet te veel van. Deltafibers tarieven zijn nog erger dan die van KPN om op hun netwerk te mogen.
Gramash schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:32:
Is HeldenVanNu een betere Internet only aanbieder dan Caiway of Delta?

Het is allemaal ongeveer 45 euro, maar Caiway steekt erboven uit vanwege de 250Mbit/s ipv 150Mbit/s van de andere twee
Let op, bij HeldenvanNu komt er nog btw bij. Als je het een beetje mag vergelijken, zou ik het met XS4all vergelijken. De verbinding zal uiteraard niet “beter” zijn maar de service en technische mogelijkheden wel.

[ Voor 24% gewijzigd door B2 op 29-10-2020 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
babbi schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:47:
Waar blijft nou de 1Gbit? Negatieve beloftes wie weet meer?
Beloftes van Caiway... de mensen daar gaven aan binnenkort,

Nog drie/vier weken en dan maar zien of we dan meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
Ik heb gelukkig nog een Entone Amulet 400, maar de tijd op de entone is verleden week niet teruggegaan. Best irritant , bijv het journaal van 20:00 Staat rond 2100 in de guide.
Al 2 maal een herstart Gedaan en zie dan de melding dat de tijd gesynchroniseerd is met de server.
Echter niet goed dus. Een medewerker gaf aan dat het probleem bekend is maar nog niet opgelost is. Duhhh.
Hoe moeilijk kan het zijn om de tijd aan te passen. Zeer vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hier met de Mediabox Next van Ziggo staat de wintertijd gewoon goed. Dan moet het Caiway toch ook wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetie2970
dolopfriet schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:21:
Hier met de Mediabox Next van Ziggo staat de wintertijd gewoon goed. Dan moet het Caiway toch ook wel lukken?
Dat zou je wel denken. We zijn weer een dag verder maar waarschijnlijk heeft nog niemand de tijdsinstellingen gevonden😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlijeGub
Dit bedoelen ze dus met een "open netwerk" helemaal niet open dus eigenlijk. in iedergeval niet de eerste 5 jaar en daarna moeten we nog maar zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1UVcSw3SCU2URa_AEyQxzz3W5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MQokmgnXAsz12yoPVqtDX4OA.png?f=user_large

[ Voor 163% gewijzigd door BlijeGub op 30-10-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kroetie2970 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:29:
Ik heb gelukkig nog een Entone Amulet 400, maar de tijd op de entone is verleden week niet teruggegaan. Best irritant , bijv het journaal van 20:00 Staat rond 2100 in de guide.
Al 2 maal een herstart Gedaan en zie dan de melding dat de tijd gesynchroniseerd is met de server.
Echter niet goed dus. Een medewerker gaf aan dat het probleem bekend is maar nog niet opgelost is. Duhhh.
Hoe moeilijk kan het zijn om de tijd aan te passen. Zeer vaag.
Dan heb je NTP tot je beschikking en dan gaat het toch nog fout!

HEERLIJK!!! :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Vreselijk als een werknemer van Delta, bepaald met een d schrijft. Kunnen ze niet eens naar een taalcursus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Vreselijk inderdaad.
...

Vooral omdat het een werknemer van Helden van nu is.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 30-10-2020 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BlijeGub schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:04:
Dit bedoelen ze dus met een "open netwerk" helemaal niet open dus eigenlijk. in iedergeval niet de eerste 5 jaar en daarna moeten we nog maar zien.

[Afbeelding]
Wij hebben hier nu denk ik een jaar of 8 glasvezel van CIF. Daar is nog steeds niets anders dan de Delta aanbieders op te krijgen. Ook wij werden destijds lekker gemaakt met 'er komen meer aanbieders'. Puur feitelijk klopt dat, maar geen 1 is interessanter dan Caiway zelf. Zo durf ik ook wel 'concurrenten' op mijn netwerk toe te laten... :X

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.