Blijf dit ook wel raar vinden. Ik dacht dat die aio 600Mbit pakket niet meer bestond. Die is toch verhoogd naar 700 Mbit bij mij wel een poosje.
Dat meen je niet. En wat haal je en wat een onzin zeg de bestaande klanten het nu niet hebben. Ja wat zijn de kosten?Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:49:
[...]
Caiway heeft een paar weken geleden 1Gbps Internet XL op de website staan. zelf heb ik via telefoon 1Gbps alles in 1 aan kunnen vragen
Gemiddeld 940/900 (1gbps netwerk)
Internet XL kost 64.95 uit mn hoofd
Je heb toch alles in 1 zei je?Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:40:
Gemiddeld 940/900 (1gbps netwerk)
klopt maar ik heb geen ider wat het precies kost. dacht iets van 90-95 euro
Dat lijkt me echt onmogelijk. 20 euro meer voor 400/400 meer snelheid.Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:
Dus je hebt een alles in 1 pakket, waarvoor je betaald, maar je weet niet hoeveel je betaald? Goed verhaal..Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:
Inderdaad beetje stroef allemaal:)BlazeMuis schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:45:
[...]
Dus je hebt een alles in 1 pakket, waarvoor je betaald, maar je weet niet hoeveel je betaald? Goed verhaal..
Dit is een abonnement van Delta.Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:
net even na gekeken. €96.83BlazeMuis schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:45:
[...]
Dus je hebt een alles in 1 pakket, waarvoor je betaald, maar je weet niet hoeveel je betaald? Goed verhaal..
nee Caiway. want gebruik ook gewoon het Titanum Live modem (langwerpige) en coax.
De verbinding is dezelfde en de hardware ook... dus dat zegt me niets.Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:54:
nee Caiway. want gebruik ook gewoon het Titanum Live modem (langwerpige) en coax.
Dat je COAX nog werkt zegt me ook niets, die zetten ze in de straatkast uit wanneer dit in de planning zit.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-09-2020 13:10 ]
nee. ik zit niet bij Delta.
heb het telefonisch geregend
Interessant. Wat heb je dan voor pakket, opties? Heb je misschien alleen een coax abonnement (tv) icm internet XL. Kan je iets meer vertellen?Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:12:
nee. ik zit niet bij Delta.
Als iemand iets zegt dat hij bij Caiway zit wie ben jij dan om te zeggen dat hij liegt.
[ Voor 26% gewijzigd door Roberto...... op 26-09-2020 14:53 ]
ik heb
1000/1000mbps
onbeperkt bellen NL
en geen extra TV pakketten gewoon standaard zender pakket
maar je moet wel bellen om t te krijgen
1000/1000mbps
onbeperkt bellen NL
Tv kijk je alleen via COAX of kan je ook via glasvezel (interactief) kijken?Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:54:
nee ik heb geen interactief maar zelfs dat zou denk ik wel kunnen
Echt flauwekul allemaal, waarom geen 1gbit bij al in 1 van Caiway😞
omdat ze je naar Delta willen hebben denk ikbabbi schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:08:
Aan de andere kant : Wat moet je nog met een Reclame TV abonnementbabbi schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:08:
Echt flauwekul allemaal, waarom geen 1gbit bij al in 1 van Caiway
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar ik kijk nog graag televisie.
Diensten als Netflix en Videoland heb ik wel gehad, maar ik vind ze duur en ik gebruikte ze amper.
En ik kijk ook graag Discovery Channel, Comedy Central etc Als ik daar allemaal losse streaming abonnementen voor moet nemen ga ik failliet
Diensten als Netflix en Videoland heb ik wel gehad, maar ik vind ze duur en ik gebruikte ze amper.
En ik kijk ook graag Discovery Channel, Comedy Central etc Als ik daar allemaal losse streaming abonnementen voor moet nemen ga ik failliet
Is dat een "strategisch inzicht", of een feit?Sjakie0101 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:38:
[...]...Zoals ik al zei op den duur zal de COAX vanzelf terug gaan naar Ziggo. ..
Want dat zou Caiway een hoop klanten kunnen gaan kosten.
Zou dat opwegen tegen het onderhoud van het netwerk?
Voor mij is de troef van Caiway juist dat ze gelijkertijd COAX als Glas aanbieden.
Multiscreen op iOS is geüpdatet en werkt nu wel.
Dan nog : Er zijn al eerder alternatieven daarvoor in dit topic genoemdrfbroek schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:26:
Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar ik kijk nog graag televisie.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Klinkt als 1Gbit pakket met telefonie zonder tv. De coax tv kun je altijd afnemen.Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:54:
ik heb
1000/1000mbps
onbeperkt bellen NL
Dit is dus geen alles in 1. Tv erbij zal vooralsnog niet lukken,
het is wel degelijk alles in 1. maar zoals ik al zei. het is via de telefoon gegaan. daar kunnen ze pratisch alles regelen
zonder interactieve tv is het geen alles in 1. Ik vermoed dat bij Internet Only nog wel een optie met bellen te regelen valt, al blaffen er steeds minder honden op een vaste lijn.Brentjuh2000 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:20:
het is wel degelijk alles in 1. maar zoals ik al zei. het is via de telefoon gegaan. daar kunnen ze pratisch alles regelen
COAX-tv van Caiway kan je altijd afnemen, al zit je bij een andere provider dan lukt dat nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-09-2020 19:56 ]
10 oktober is de planning (1 Gbit in alles in 1 pakket) volgens de chat met Caiway. Prijzen nog niet bekend.babbi schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:08:
[ Voor 6% gewijzigd door Roberto...... op 26-09-2020 20:18 ]
Nou ben benieuwd!Roberto...... schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:14:
[...]
10 oktober is de planning (1 Gbit in alles in 1 pakket) volgens de chat met Caiway. Prijzen nog niet bekend.
Eindelijk, hebben ze het nog redelijk snel gefixt. Bij mij werkt nu ook alles weer.NRG-81 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:48:
Multiscreen op iOS is geüpdatet en werkt nu wel.
Oh dat heb ik dan niet gelezen denk ik, is het al ver terug?nero355 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:57:
[...]
Dan nog : Er zijn al eerder alternatieven daarvoor in dit topic genoemd
Daar vallen ze ook geen buil mee. Feitelijk mocht het Delta worden dan is het alleen een switch van het tv pakket. Je wordt dmv het nieuwe pakket al automatisch overgezet naar het nieuwe tv platform.Roberto...... schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:14:
[...]
10 oktober is de planning (1 Gbit in alles in 1 pakket) volgens de chat met Caiway. Prijzen nog niet bekend.
Ik ben wel benieuwd wat er dan met de andere pakketten gaat gebeuren. Gelijk aan Delta? Blijven nog even hetzelfde? Gaat 600/700Mbit naar 1 Gig?
Enfin, laten we wachten wat er komen gaat ipv vooruit te lopen op wat tot nu toe een onbevestigd gerucht is.
[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-09-2020 22:19 ]
Onbevestigd??Sjakie0101 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:16:
[...]
Enfin, laten we wachten wat er komen gaat ipv vooruit te lopen op wat tot nu toe een onbevestigd gerucht is.
Ik kom wel met een bron in tegenstelling tot jouw glazenbol. Mariah heb ik gesproken in de chat van Caiway.
Gebruik gewoon de Search of blader een stukje terug : Het komt regelmatig langs als onderwerprfbroek schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:10:
Oh dat heb ik dan niet gelezen denk ik, is het al ver terug?
Het roddelblaadjes en schoolplein niveau begint wel op te lopen hier zeg.
Geruchten de wereld in brengen waar we het vervolgens niet meer over mogen hebben, glazen bollen en anonieme account opvoeren als “bronnen”, nog beter weten wat de ander voor pakket heeft dan diegene zelf.. En dan ook nog allerlei op de man gespeelde reacties over in de spiegel kijken terwijl iedereen roept dat zelfreflectie en nuance juist voor diegene op z’n plaats is.
Wat is er nou werkelijk aan de hand? Iemand heeft ergens geroeptoetert dat Caiway als merk verdwijnt en Delta gaat worden. Nou, lekker belangrijk. Raider werd Twix, Smiths werd Lay’s, Telfort KPN. Dat heet gewoon rebranding en is heel normaal in de grote mensen wereld.
1 Gigabit lijnen bij caiway? Gewoon te bestellen in mijn gebied, en via de telefoon ook als Alles in 1. Niks nieuws onder de zon.
Adem in, adem uit.
Geruchten de wereld in brengen waar we het vervolgens niet meer over mogen hebben, glazen bollen en anonieme account opvoeren als “bronnen”, nog beter weten wat de ander voor pakket heeft dan diegene zelf.. En dan ook nog allerlei op de man gespeelde reacties over in de spiegel kijken terwijl iedereen roept dat zelfreflectie en nuance juist voor diegene op z’n plaats is.
Wat is er nou werkelijk aan de hand? Iemand heeft ergens geroeptoetert dat Caiway als merk verdwijnt en Delta gaat worden. Nou, lekker belangrijk. Raider werd Twix, Smiths werd Lay’s, Telfort KPN. Dat heet gewoon rebranding en is heel normaal in de grote mensen wereld.
1 Gigabit lijnen bij caiway? Gewoon te bestellen in mijn gebied, en via de telefoon ook als Alles in 1. Niks nieuws onder de zon.
Adem in, adem uit.
Ik ontken het ook niet. Caiway heeft het zelf aangekondigd toen het 1Gbit only pakket er kwam.Roberto...... schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:38:
[...]
Onbevestigd??
Ik kom wel met een bron in tegenstelling tot jouw glazenbol. Mariah heb ik gesproken in de chat van Caiway.
Maar een vaste datum roepen doen ze wel vaker, komt meestal niet veel van.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-09-2020 11:30 ]
Volgens mijn precies wat ik roep. Niet gaan roeptoeteren alvorens een gerucht bevestigd is. Dus ben ik terughoudend. Rebranding brengt ook iets met zich mee als het gaat gebeuren, er is dus impact.B2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 07:19:
Adem in, adem uit.
Maar alles en 1 pakketten mogen we ook al niet meer aankaarten? Ik ben blij met posts als die van @Roberto...... . Mensen de mond maar snoeren, daar wordt een forum niet fraaier van. Als je het niet wil lezen lees je het niet. Telkens op de persoon reageren hoort er niet bij.
En welk gebied woon je?B2 schreef op zondag 27 september 2020 @ 07:19:
Adem in, adem uit.
Wel handig als ik dan weet waar ik naar moet zoekennero355 schreef op zondag 27 september 2020 @ 01:53:
[...]
Gebruik gewoon de Search of blader een stukje terug : Het komt regelmatig langs als onderwerp
Weet iemand waarom de GO diensten nog steeds niet werken van fox sports GO en ziggo sport totaal GO ?
Hier in Rhenen willen ze er ook mee gaan beginnen, eergisteren briefje op de mat gehad, inclusief een aantal infoavonden en een infopunt die ze tijdelijk neergezet hebben... Nou nou
Vraag mij wel af wat wijsheid is. In 2018 nog de nodige positieve recensies, maar zeker de tweede helft van 2020 kakt dat enorm in met Caiway?
Zou voor mij dan internet-only worden, soms wat routerproblemen maar voor de rest prima? Vraag het mij af. Tv doe ik al jaren niet meer aan, alleen simonly-abo. Dan blijft internet over. Nu 25/5 met een zielig Ziggo-lijntje voor ~35 tov 45 voor Caiway (250/250), Delta en Online zijn duurder. Zeker van de laatste blijf ik echt ver van maar de verleiding is aanwezig.
Zou voor mij dan internet-only worden, soms wat routerproblemen maar voor de rest prima? Vraag het mij af. Tv doe ik al jaren niet meer aan, alleen simonly-abo. Dan blijft internet over. Nu 25/5 met een zielig Ziggo-lijntje voor ~35 tov 45 voor Caiway (250/250), Delta en Online zijn duurder. Zeker van de laatste blijf ik echt ver van maar de verleiding is aanwezig.
[ Voor 3% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-09-2020 23:55 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Zoiets : [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussierfbroek schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:49:
Wel handig als ik dan weet waar ik naar moet zoeken
Wat mij betreft is Caiway (of Delta) een echte aanrader, @Racing_Reporter! Het tv deel heeft de laatste tijd veel problemen gekend, Internet (afgezien van een DDoS op de DNS servers, maar wie gebruikt de DNS servers van zijn provider?) is voor mij enorm stabiel.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Zelf zit ik nu ook een jaar of 5 bij Caiway. Echter ben ik enkel over het Internet deel positief. Ik heb in al die tijd weinig problemen gehad en ook de snelheid was altijd stabiel.
Echter is zowel het TV deel als de marketing/klantenservice niet echt top. Er zijn in de loop van de tijd een hoop dingen beloofd die meestal niet waargemaakt konden worden. Zo zijn er jaar op jaar prijsverhogingen doorgevoerd met de belofte het tv product te verbeteren. Helaas bleek deze verbetering meestal slechts het toevoegen van een (voor mij) onzinnig kanaal. Ook de tientallen verschillende pakketten die je kon hebben maakte het switchen niet altijd even makkelijk.
Nu is er natuurlijk al een tijdje een nieuw TV product, maar daar kan ik als klant van het oude product natuurlijk nog niet veel over kwijt. De enige reden dat ik dan ook nog klant ben bij Caiway is dan dus eigenlijk een snelle en stabiele internetverbinding (en het gebrek aan een goed alternatief)
Echter is zowel het TV deel als de marketing/klantenservice niet echt top. Er zijn in de loop van de tijd een hoop dingen beloofd die meestal niet waargemaakt konden worden. Zo zijn er jaar op jaar prijsverhogingen doorgevoerd met de belofte het tv product te verbeteren. Helaas bleek deze verbetering meestal slechts het toevoegen van een (voor mij) onzinnig kanaal. Ook de tientallen verschillende pakketten die je kon hebben maakte het switchen niet altijd even makkelijk.
Nu is er natuurlijk al een tijdje een nieuw TV product, maar daar kan ik als klant van het oude product natuurlijk nog niet veel over kwijt. De enige reden dat ik dan ook nog klant ben bij Caiway is dan dus eigenlijk een snelle en stabiele internetverbinding (en het gebrek aan een goed alternatief)
lier schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:28:
Internet (afgezien van een DDoS op de DNS servers, maar wie gebruikt de DNS servers van zijn provider?) is voor mij enorm stabiel.
Mee eens met het bovenstaande en dan vooral het laatste gedeelte!Kevsk schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:43:
Zelf zit ik nu ook een jaar of 5 bij Caiway. Echter ben ik enkel over het Internet deel positief. Ik heb in al die tijd weinig problemen gehad en ook de snelheid was altijd stabiel.
De enige reden dat ik dan ook nog klant ben bij Caiway is dan dus eigenlijk een snelle en stabiele internetverbinding (en het gebrek aan een goed alternatief)
Beste,
Weet niet of dit helemaal het juiste topic ervoor is. Zo niet, zou graag een schopje willen ontvangen dan:).
Binnenkort gaan we verhuizen naar een nieuwe woning, deze word op dit moment compleet verbouwd en willen dus ook overal de juiste aansluiting garanderen.
We zitten op dit moment bij Caiway (Oldenzaal) en kunnnen dus ook verder niks anders kiezen. Daarom zou ik graag, omdat ik toch wel glasvezel prefereer, bij Caiway blijven. Zou ik, om korting te krijgen, een nieuw abonnement moeten afsluiten of zou ik even kunnen bellen met de klantenservice?
Daarnaast zouden wij graag met 4 televisies interactief willen kijken, hebben wij hier alleen een internet aanaluiting voor nodig of zouden jullie ook nog een CAI kabel aanleggen bij de TV punten.
Hoe minder punten, hoe mooier in ons geval.
Als laatste, wil ik graag een dekkende Wi-Fi netwerk hebben, dit zou door middel van een Mesh-Netwerk kunnen. Kan ik een Mesh Router ook aansluiten op een nieuw aangelegd punt? Naar mijn idee wel:).
Veel vragen, maar misschien kunnen jullie me iets verder helpen.
Thanks in advance:)!
Edit: Typo's
Weet niet of dit helemaal het juiste topic ervoor is. Zo niet, zou graag een schopje willen ontvangen dan:).
Binnenkort gaan we verhuizen naar een nieuwe woning, deze word op dit moment compleet verbouwd en willen dus ook overal de juiste aansluiting garanderen.
We zitten op dit moment bij Caiway (Oldenzaal) en kunnnen dus ook verder niks anders kiezen. Daarom zou ik graag, omdat ik toch wel glasvezel prefereer, bij Caiway blijven. Zou ik, om korting te krijgen, een nieuw abonnement moeten afsluiten of zou ik even kunnen bellen met de klantenservice?
Daarnaast zouden wij graag met 4 televisies interactief willen kijken, hebben wij hier alleen een internet aanaluiting voor nodig of zouden jullie ook nog een CAI kabel aanleggen bij de TV punten.
Als laatste, wil ik graag een dekkende Wi-Fi netwerk hebben, dit zou door middel van een Mesh-Netwerk kunnen. Kan ik een Mesh Router ook aansluiten op een nieuw aangelegd punt? Naar mijn idee wel:).
Veel vragen, maar misschien kunnen jullie me iets verder helpen.
Thanks in advance:)!
Edit: Typo's
Anoniem: 1174526
Interactive TV van Caiway werkt met een ethernetkabel, COAX is niet nodig.
Als je een relatief normale rijtjeswoning hebt kan je het prima af met een goede Asus. Als je een wat grotere woning hebt kan je kijken naar Mesh, dan is Ubiquiti een aanrader.
Let op: als je gaat patchen en met een aparte switch gaat werken moet die switch IGMP-snooping ondersteunen i.v.m. Interactieve TV (multicast)
Als je een relatief normale rijtjeswoning hebt kan je het prima af met een goede Asus. Als je een wat grotere woning hebt kan je kijken naar Mesh, dan is Ubiquiti een aanrader.
Let op: als je gaat patchen en met een aparte switch gaat werken moet die switch IGMP-snooping ondersteunen i.v.m. Interactieve TV (multicast)
DutchLegendX schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:19:
Jullie verwachtingen van Mesh zijn echt helemaal verkeerd!Anoniem: 1174526 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:36:
Als je straks die Genexis 7840 krijgt dan trek je gewoon wat kabels door het huis en sluit je wat goedkope accesspoint aan op elke verdieping en stel je ze zodanig af dat ze elkaar niet storen/overlappen = KLAAAAR!!!
Anoniem: 1174526
"stel je ze zodanig af dat ze elkaar niet storen/overlappen"
of je koopt gewoon een mesh systeem, dat is stabieler
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1174526 op 29-09-2020 00:53 ]
Anoniem: 1174526 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:52:
"stel je ze zodanig af dat ze elkaar niet storen/overlappen"

Mesh is een marketing term voor een netwerk op basis van een wireless backhaul. Dit is nooit stabieler!
Er is geen situatie te verzinnen waarbij je een wireless backhaul over een wired backhaul verkiest (tenzij je "echt" geen kabels kan trekken).
Maar een eventuele discussie hierover staat los van Caiway glasvezel.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Klein vraagje ernaast nog, hoe gaat dat in zijn werk met 4 aansluitingen in het glasvezelmodem? Word er een splitter geplaatst?Anoniem: 1174526 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:36:
Het regent klachten over Caiway
Het lijkt wel alsof Caiway achteruit holt met zijn dienstverlening sinds het Delta Fiber is.
Het lijkt wel alsof Caiway achteruit holt met zijn dienstverlening sinds het Delta Fiber is.
de gemeente wordt opnieuw er op aangesproken, ook over het ontbreken van alternatieven.dolopfriet schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:
Ik zeg overal KPN glasvezel er naast en Delta moet wel aan de bak.
Caiway is een sterfhuisconstructie. Daar komt niets zinnigs meer uit. OUde klanten blijven maar op Multiscreen etc etc etc. Er is totaal geen vooruitgang zoals bij KPN en Ziggo.
Caiway net gebeld maar ze wisten niks van enig verhoging naar 1Gbit. De gene die aangaf vanaf 10 oktober op een chat is dus de grootste flauwekul🤨
Wat een heerlijk nikszeggend artikel!dolopfriet schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:

Aan de andere kant : Caiway doet het zichzelf aan door hun eigen DNS Servers slecht te onderhouden/beveiligen...
Als ze slim zijn sturen ze iedereen een kant en klaar Raspberry Pi setje waarop Pi-Hole + Unbound draaien met een A4 waarop de instructies staan om de DHCP DNS Settings aan te passen!
En dat is precies wat ik al dacht. We zullen de brieven eind november af moeten wachten. Dan kan iedereen kiezen voor pakketten van Delta en die kent al wel een 1GBit variant. Of we blijven bij Caiway wanneer dit gerucht niet klopt en dan komt het ooit wel een keer.babbi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
Caiway net gebeld maar ze wisten niks van enig verhoging naar 1Gbit. De gene die aangaf vanaf 10 oktober op een chat is dus de grootste flauwekul🤨
[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-09-2020 16:48 ]
Slaat nergens op internet only 1Gbit maar de all in ones niet😠.
Een tip: veel loze leidingen. Draadloos werkt meestal prima, maar vaak wil je toch graag een netwerk kabel ivm extra snelheid of lage latency. Met een loze leiding kun je altijd extra draden trekken.DutchLegendX schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:19:
Qua wifi is ubiqiti unifi een aanrader, zie ook het topic hier op het forum. Mesh spul zou ik alleen doen als ik geen mogelijkheid zou hebben om een bedrade netwerk backbone aan te leggen.
Nogmaals, via de telefoon was all-in-one 1Gbit hier leverbaar. Ik heb zelf internet only 1Gbit, maar van buren weet ik dat ze all-in-one 1Gbit hebben.babbi schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:47:
Slaat nergens op internet only 1Gbit maar de all in ones niet😠.
Dan zitten ze bij Delta... Caiway heeft dit niet.B2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:36:
[...]
Nogmaals, via de telefoon was all-in-one 1Gbit hier leverbaar. Ik heb zelf internet only 1Gbit, maar van buren weet ik dat ze all-in-one 1Gbit hebben.
Niet zomaar iedereen klakkeloos Ubiquiti UniFi aanraden : Heel veel mensen kunnen daar echt helemaal niks mee of maar half!wian schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:33:
Qua wifi is ubiqiti unifi een aanrader, zie ook het topic hier op het forum. Mesh spul zou ik alleen doen als ik geen mogelijkheid zou hebben om een bedrade netwerk backbone aan te leggen.
Laat die mensen gewoon wat simpelere accesspoints kopen en overal door het huis heen hangen of aan elkaar knopen in de vorm van een of ander cheapo "Mesh isn't really Mesh" setje
Voor die mensen heeft Ubnt nu AmpliFi. Veel simpeler qua setup kan bijna niet en werkt verder net zo prima.nero355 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:18:
[...]
Niet zomaar iedereen klakkeloos Ubiquiti UniFi aanraden : Heel veel mensen kunnen daar echt helemaal niks mee of maar half!
Laat die mensen gewoon wat simpelere accesspoints kopen en overal door het huis heen hangen of aan elkaar knopen in de vorm van een of ander cheapo "Mesh isn't really Mesh" setje
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zucht. Nee.Sjakie0101 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:27:
[...]
Dan zitten ze bij Delta... Caiway heeft dit niet.
Sjakie is soms nog al stellig. Kan je dit het misschien aantonen. Screenshot van de pakket die je afneemt bij Caiway of je buurman
Echt, nu is het wel genoeg geweest met dit welles-nietes...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mee eens, er wordt iets geroepen. Ik zie ook graag even “mijn caiway” van de buurman met dit pakket. Telefonisch en per website valt het bij Caiway niet te bestellen.Roberto...... schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:01:
[...]
Sjakie is soms nog al stellig. Kan je dit het misschien aantonen. Screenshot van de pakket die je afneemt bij Caiway of je buurman
En we vragen dit aan iemand die alles wat wij roepen in twijfel trek.

Echt, als je het zo op de man gaat spelen denk ik “Zoek het lekker zelf uit.” Ik weet wat ik afneem, en bij wie. Geloof je het niet? Prima, niet mijn probleem.Sjakie0101 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
Mee eens, er wordt iets geroepen. Ik zie ook graag even “mijn caiway” van de buurman met dit pakket. Telefonisch en per website valt het bij Caiway niet te bestellen.
En we vragen dit aan iemand die alles wat wij roepen in twijfel trek.
Nu neem je het ineens zelf af, in een vorige post was het je buurman, toon het aan.B2 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:43:
[...]
Echt, als je het zo op de man gaat spelen denk ik “Zoek het lekker zelf uit.” Ik weet wat ik afneem, en bij wie. Geloof je het niet? Prima, niet mijn probleem.
We spelen niet op de man, we vragen om feiten. Of doe je dit om een vuurtje te stoken? Dan stop ik graag met deze zinloze discussie.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-10-2020 15:36 ]
Caiway levert geen 1Gbit met all in one, Delta wel en zo is het. Casema/Caiway loopt altijd achter wat snelheid betreft.
Eerlijk gezegd vond ik destijds dat Casema de laatste 2 jaar of zo dat het bestond erg goed bezig was vergeleken met UPC bijvoorbeeld en meer de KPN/XS4ALL kant op ging!babbi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:41:
Casema/Caiway loopt altijd achter wat snelheid betreft.
Erg zonde dat de boel uiteindelijk verdwenen is op de manier zoals dat is gebeurd!

Kan het kloppen dat je de wifi modus in de 7840 Genexis niet kan aanpassen? Dus wifi N bijvoorbeeld vast instellen ipv bgn mixed? Kan het nergens vinden in het menu...😬
Volgens mij kan het modem alleen mixed 802.11b/g/n op 2.4GHz en mixed 802.11a/n/ac op 5Ghz. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik het niet gebruik en ergens op zolder heb liggen.wiebjuh16 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:14:
Kan het kloppen dat je de wifi modus in de 7840 Genexis niet kan aanpassen? Dus wifi N bijvoorbeeld vast instellen ipv bgn mixed? Kan het nergens vinden in het menu...😬
Ik lees overigens 2 redenen om je WiFi spullen zelf te verzorgen
Das een goeie, maar niet alleen de wifi van de 7840 genexis is brak, ook de DMZ lijkt niet "fatsoenlijk" te werken.Ik lees overigens 2 redenen om je WiFi spullen zelf te verzorgen
Ik heb de gateway, switch en 3 ap's van Ubiquity en ben geen leek op netwerk gebied, toch "lijkt" deze modem niet helemaal lekker te werken.
Zoals veel anderen in dit forum nu ook maar de mediaconverter en de andere benodigdheden besteld om de modem er tussen uit te halen.
Als je dat toch allemaal hebt dan kan je ook gewoon een VLAN Only netwerk aanmaken waarin de Genexis de enige Router is en die als een DMZ gebruiken d.m.v. Port ForwardingAcroach schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:26:
Das een goeie, maar niet alleen de wifi van de 7840 genexis is brak, ook de DMZ lijkt niet "fatsoenlijk" te werken.
Ik heb de gateway, switch en 3 ap's van Ubiquity en ben geen leek op netwerk gebied, toch "lijkt" deze modem niet helemaal lekker te werken.
Het is maar net wat je wilt...
@wiebjuh16 Effe snel gekeken : Je kan verdomd weinig instellen inderdaad!B2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:58:
Volgens mij kan het modem alleen mixed 802.11b/g/n op 2.4GHz en mixed 802.11a/n/ac op 5Ghz. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik het niet gebruik en ergens op zolder heb liggen.
Gauw weer uitgezet!
Meerdere bedraag aangesloten accesspoints door het huis heen FTW!!!Ik lees overigens 2 redenen om je WiFi spullen zelf te verzorgen
Gelukkig heb ik zelf glasvezel van KPN (Caiway verbinding is van maatje van mij) Maar inderdaad nog een reden om nog een los ap aan te schaffen (hij heeft al een Archer C6 als extra ap)B2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:58:
[...]
Volgens mij kan het modem alleen mixed 802.11b/g/n op 2.4GHz en mixed 802.11a/n/ac op 5Ghz. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik het niet gebruik en ergens op zolder heb liggen.
Ik lees overigens 2 redenen om je WiFi spullen zelf te verzorgen
Ja die wifi van de Genexis is niet echt super, al heb ik zelf nog wel eens slechter gezien..Acroach schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
Das een goeie, maar niet alleen de wifi van de 7840 genexis is brak, ook de DMZ lijkt niet "fatsoenlijk" te werken.
Zoals veel anderen in dit forum nu ook maar de mediaconverter en de andere benodigdheden besteld om de modem er tussen uit te halen.
Denk inderdaad dat dat ook beter is. Verbinding is van maatje van mij. Hij had daarvoor Tmobile met de Zyxel T50. Daar kon je gewoon op 2,4 en 5 ghz respectievelijk wifi N en wifi AC hard instellen... (om zodoende de minimale link rates uit te schakelen (wat goed werkte). Zodoende werkte ''roaming'' vrij goed..nero355 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:49:
[...]
Als je dat toch allemaal hebt dan kan je ook gewoon een VLAN Only netwerk aanmaken waarin de Genexis de enige Router is en die als een DMZ gebruiken d.m.v. Port Forwarding
Het is maar net wat je wilt...
[...]
@wiebjuh16 Effe snel gekeken : Je kan verdomd weinig instellen inderdaad!
Gauw weer uitgezet!![]()
[...]
Meerdere bedraag aangesloten accesspoints door het huis heen FTW!!!
Hij klaagt nu ook dat zn smartphone telang verbonden blijft met de Genexis (en hij ondertussen al bij de Archer C6 staat.. Toch maar eigen accespoint bij het modem zetten:P
Beste is om die Genexis dr uit te gooien, een degelijke router te kopen en op centrale plekken in huis bedrade access points op te hangen / neer te zetten. Dat is het nare van die geintegreerde modems/routers, die hangen voor wifi dekking nooit op de ideale plekken. En dan krijg je dus van die halfbakken oplossingen van providers met Wifi-extenders...wiebjuh16 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:37:
[...]
Gelukkig heb ik zelf glasvezel van KPN (Caiway verbinding is van maatje van mij) Maar inderdaad nog een reden om nog een los ap aan te schaffen (hij heeft al een Archer C6 als extra ap)
[...]
Ja die wifi van de Genexis is niet echt super, al heb ik zelf nog wel eens slechter gezien..
[...]
Denk inderdaad dat dat ook beter is. Verbinding is van maatje van mij. Hij had daarvoor Tmobile met de Zyxel T50. Daar kon je gewoon op 2,4 en 5 ghz respectievelijk wifi N en wifi AC hard instellen... (om zodoende de minimale link rates uit te schakelen (wat goed werkte). Zodoende werkte ''roaming'' vrij goed..
Hij klaagt nu ook dat zn smartphone telang verbonden blijft met de Genexis (en hij ondertussen al bij de Archer C6 staat.. Toch maar eigen accespoint bij het modem zetten:P
Niet bij het modem, maar ergens waar het nut heeft en dat is de meterkast vaak absoluut niet!wiebjuh16 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:37:
Hij klaagt nu ook dat zn smartphone telang verbonden blijft met de Genexis (en hij ondertussen al bij de Archer C6 staat.. Toch maar eigen accespoint bij het modem zetten
Daarnaast moet je sowieso alle accesspoints goed afstellen qua sterkte van het 2.4 GHz signaal vooral, maar ook het 5 GHz signaal
Om het in UniFi termen te zeggen :
- 2.4 GHz op Low
- 5 GHz op High
Is een mooi startpunt
Die waardes komen neer op :
Low = 4 dBi
High = 20 dBi
Waarbij de extra versterking van de antennes effe niet meegeteld is!
Zo maar eens een berichtje van mijn kant. Ik zat voor mezelf te denken dat Caiway (Of moet ik al Delta zeggen) toch wel de goede kant op gaat. De HD zenders worden gaandeweg geupgrade, de decodersoftware wordt stabieler en steeds beter met ondertiteling. Dolby komt er aan en het pauzeren en terugkijken zijn ze ook mee bezig.
Ik was al zeer te spreken over het stabiele internet, maar het tv-product begint er (eindelijk) ook op te lijken.
Natuurlijk blijven er wensen.
Meer HD en een paar UHD zenders zou mooi zijin, maar daar zijn ze ook echt wel mee bezig.
Ik betrap me er op dat nu ik een nieuwe tv heb alleen nog de afstandsbediening gebruik van de Amino en alleen nog via de Amino kijk gewoon omdat daar meer HD beschikbaar is tov COAX.
Er is nog geen app voor de tv zodat alles zonder decoder kan etc. en via de decoder naar Netflix of Videoland kan ook nog niet.
Maar je moet iets te wensen blijven houden.
En zoals ik er tegen aan kijk zal er binnenkort een leuke aanbieding op de deurmat vallen waarbij ik kan kiezen voor een alles in 1 abonnement van Delta met een leuke korting. Daar worden we blij van!
Nieuwe pakketten en het hoogste pakket dat ik nu al heb met Film1 en ESPN (Fox Sports) er standaard in.
Ik was al zeer te spreken over het stabiele internet, maar het tv-product begint er (eindelijk) ook op te lijken.
Natuurlijk blijven er wensen.
Meer HD en een paar UHD zenders zou mooi zijin, maar daar zijn ze ook echt wel mee bezig.
Ik betrap me er op dat nu ik een nieuwe tv heb alleen nog de afstandsbediening gebruik van de Amino en alleen nog via de Amino kijk gewoon omdat daar meer HD beschikbaar is tov COAX.
Er is nog geen app voor de tv zodat alles zonder decoder kan etc. en via de decoder naar Netflix of Videoland kan ook nog niet.
Maar je moet iets te wensen blijven houden.
En zoals ik er tegen aan kijk zal er binnenkort een leuke aanbieding op de deurmat vallen waarbij ik kan kiezen voor een alles in 1 abonnement van Delta met een leuke korting. Daar worden we blij van!
Nieuwe pakketten en het hoogste pakket dat ik nu al heb met Film1 en ESPN (Fox Sports) er standaard in.
[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-10-2020 18:05 ]
Vanmiddag is mijn delta aansluiting actief geworden, dus ik kan hier nog even op terug komen: voor zover ik kan zien heb ik alle reguliere regionale zenders, plus nog een paar extra Zeeuwse lokale zenders.dolopfriet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:48:
Hallo Tankiej. Heb jij bij Delta nu lokale zenders uit je eigen omgeving of alleen de Zeeuwse ?
Ik moet overigens wel zeggen dat ik de Kamai 7X veel langzamer vindt dan het kastje dan ik van Caiway had (Aria 710). Die ging vlot door de tv gids heen en kon je redelijk vlot zappen. Bij de Kamai lijkt het alsof ik terug ben bij Telfort, je moet wel je tijd nemen...
Maar ik kijk niet veel tv, internet is belangrijker. En dat is prima, 400/400 en bij speedtest kom ik op 420/460 uit met een erg lage latency
En op kanaal 12?Tankiej schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:30:
[...]
Vanmiddag is mijn delta aansluiting actief geworden, dus ik kan hier nog even op terug komen: voor zover ik kan zien heb ik alle reguliere regionale zenders, plus nog een paar extra Zeeuwse lokale zenders.
Ik moet overigens wel zeggen dat ik de Kamai 7X veel langzamer vindt dan het kastje dan ik van Caiway had (Aria 710). Die ging vlot door de tv gids heen en kon je redelijk vlot zappen. Bij de Kamai lijkt het alsof ik terug ben bij Telfort, je moet wel je tijd nemen...
Maar ik kijk niet veel tv, internet is belangrijker. En dat is prima, 400/400 en bij speedtest kom ik op 420/460 uit met een erg lage latency
Dus nog steeds geen lokale zenders uit je eigen omgeving? Wat gaat alles toch traag daar. In april van dit jaar ben in weggegaan bij Delta en ik had verwacht dat ze een half jaar later de lokale zenders wel op orde zou hebben nu ze landelijk opereren. Maar niks dus!
Ze moeten zich blauw schamen daar bij Delta.
Ik ben niet zo blij met Caiway, en wel om deze redenen;
- Als ik TV kijk, vallen verder alle internet verbindingen uit.
- Als ik de TV tuner aanzet, komt het regelmatig voor dat ik het ding echt stroomloos moet maken voor ik beeld krijg.
- Krijg ik een WhatsApp audio gesprek, valt wifi compleet weg in de rest van het huis, herstart modem nodig (niet altijd).
- TV loopt zo'n 30 seconden achter op andere aanbieders, wat ik merk met live TV zoals voetbal. De onderburen juichen al, ik zit nog te wachten op de goal.
- Snelheid internet, zowel bekabeld als draadloos, erg wisselend.
Al met al denk ik erover om over te stappen, maar volgens mij is Delta de enige andere glasvezel aanbieder met een redelijke prijs.
- Als ik de TV tuner aanzet, komt het regelmatig voor dat ik het ding echt stroomloos moet maken voor ik beeld krijg.
- Krijg ik een WhatsApp audio gesprek, valt wifi compleet weg in de rest van het huis, herstart modem nodig (niet altijd).
- TV loopt zo'n 30 seconden achter op andere aanbieders, wat ik merk met live TV zoals voetbal. De onderburen juichen al, ik zit nog te wachten op de goal.
Al met al denk ik erover om over te stappen, maar volgens mij is Delta de enige andere glasvezel aanbieder met een redelijke prijs.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Welke router heb je? Of gebruik je het WiFi modem van Caiway?Scrummie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:34:
Ik ben niet zo blij met Caiway, en wel om deze redenen;
Die had ik bij Caiway ook niet en bij Telfort ook niet voor zover ik weet, echt lokale zenders. Ik kan me ook niet herinneren dat ik die ooit bij m'n ouders (met Ziggo) heb gezien, lokale zenders naast de reguliere regionale omroepen. Ik zou niet eens weten welke lokale zenders hier zouden moeten zijn...dolopfriet schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:52:
Dus nog steeds geen lokale zenders uit je eigen omgeving? Wat gaat alles toch traag daar. In april van dit jaar ben in weggegaan bij Delta en ik had verwacht dat ze een half jaar later de lokale zenders wel op orde zou hebben nu ze landelijk opereren. Maar niks dus!
Ziggo levert de lokale zenders in jouw regio. Delta is dat niet verplicht, maar het zou netjes zijn dat ze het oplossen. Ze kunnen het zo afkijken bij Caiway, zelfde tv platform, dus raar dat dit nog niet is geregeld.Tankiej schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:03:
[...]
Die had ik bij Caiway ook niet en bij Telfort ook niet voor zover ik weet, echt lokale zenders. Ik kan me ook niet herinneren dat ik die ooit bij m'n ouders (met Ziggo) heb gezien, lokale zenders naast de reguliere regionale omroepen. Ik zou niet eens weten welke lokale zenders hier zouden moeten zijn...
Nee, Apple Airport dingetje zit er nog tussen. WiFi op het modem van Caiway helemaal uitgezet.BlazeMuis schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:36:
[...]
Welke router heb je? Of gebruik je het WiFi modem van Caiway?
Uhm. Zou je het probleem dan niet daar moeten zoeken? Zo nieuw zijn die AirPorts niet meer. Lopen je tv ontvangers ook via de AirPort? Dan is het waarschijnlijk een multicast probleem.Scrummie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:02:
[...]
Nee, Apple Airport dingetje zit er nog tussen. WiFi op het modem van Caiway helemaal uitgezet.
[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 09-10-2020 14:34 ]
Nee, ik heb maar 1 TV ontvanger en die zit weer rechtstreeks op het modem van Caiway.B2 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:33:
[...]
Uhm. Zou je het probleem dan niet daar moeten zoeken? Zo nieuw zijn die AirPorts niet meer. Lopen je tv ontvangers ook via de AirPort? Dan is het waarschijnlijk een multicast probleem.
Ik zou nog steeds de AirPort niet uitsluiten qua problemen die je ervaart.Scrummie schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
Nee, ik heb maar 1 TV ontvanger en die zit weer rechtstreeks op het modem van Caiway.
https://www.telegraaf.nl/...esteerder-eqt-aast-op-kpn
Mooi! Dit opent alle deuren voor meer providers en Ziggo terug op de COAX.
Hopen dat ze er uit komen!
Kan ik eindelijk KPN kiezen op de glasvezel en kan de coax overal opgedoekt worden.
Helemaal geen goede ontwikkeling. Het beperkt de marktwerking en versterkt de oligopolie zoals we die nu al, naar mijn mening, hebben nog meer.Sjakie0101 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:04:
https://www.telegraaf.nl/...esteerder-eqt-aast-op-kpn
Dan zijn er nog maar 2 netwerkbeheerders in NL welke de dienst uit kunnen maken. (En een heel klein beetje Tmobile en Tele2).
Daarnaast is het een investeringsmaatschappij. Dat betekent herstructureren, snijden evt beladen met schulden, shareholders value opwaarderen en dan doorverkopen. Meestal is dat niet wat goeds voor de consument.
Gezien de situatie nu, kan het niet slechter worden. Lees caiway/delta/cif/eqt is al jaren een monopolist. Als kpn erbij komt krijgen we meer keuzes.
[ Voor 16% gewijzigd door internet4me op 10-10-2020 14:53 ]
Waarbij je de aanname maakt dat mocht EQT KPN overnemen het als provider op het DeltaFiber netwerk komt. Assumptions are the mother of all...internet4me schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:52:
Gezien de situatie nu, kan het niet slechter worden. Lees caiway/delta/cif/eqt is al jaren een monopolist. Als kpn erbij komt krijgen we meer keuzes.
Als dat dus niet gebeurd, heb je zelfs een concurrent minder. Dat is wat ik hierboven aan probeer te geven.
[ Voor 16% gewijzigd door B2 op 10-10-2020 15:10 ]
Nu heb ik geen keuze, wat ik aangeef is dat het alleen maar meer en beter kan worden.....lees ik kan kiezen tussen alle kpn merken...dat is meer dan ik nu kan. Nogmaals. Slechter kan bijna niet.
Dit topic is gesloten.