[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste
Acties:
  • 415.263 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:09
B2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:56:
[...]

Volgens mij is hun filter optioneel. Dus volgens mij bepalen ze niks. Maar dat is nog geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals kijk op Tweakers Online forum of google naar de ervaringen bij Online.
Die overige providers heb ik van gezegd wat ik er van vindt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 16:19

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:13:
[...]

Nogmaals kijk op Tweakers Online forum of google naar de ervaringen bij Online.
Die overige providers heb ik van gezegd wat ik er van vindt.
En daar heb ik je een vraag over gesteld waar je geen antwoord op geeft, maar een ander punt inbrengt. En dat ging niet over online.

Maar goed, ik heb niet het idee dat daar een inhoudelijk antwoord op gaat komen. En het is ook het caiway topic ipv solcon, dus laten we het daar maar op houden. Iemand nog iets te melden over regionalen in HD ? :+

[ Voor 21% gewijzigd door B2 op 08-09-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 16:49
B2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:07:

Dat sowieso. Maar met de wholesale tarieven die Delta Fiber vraagt gaat dat niet gebeuren.
Waar kan ik die tarievenlijst van Delta Fiber vinden?

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 16:49
KoenWa schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:51:
[...]

Bedenk wel dat Caiway en Delta de zelfde club zijn.
Door de slechte ervaringen met Delta ben ik overgestapt naar Freedom, wat een verademing!!
Via de telefoonlijn (VDSL), neem ik aan. Hier maar 7mbit, dus niet te doen.

Life is like a battery, keep it charged!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HenriBusger schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:09:
Via de telefoonlijn (VDSL), neem ik aan. Hier maar 7mbit, dus niet te doen.
Dan hang je zeker aan de centrale en niet aan een wijkkastje :?
Dan heb je inderdaad kans dat zelfs VDSL2 geen uitkomst biedt! :'(

Weet je wat trouwens echt traag is : 512/64 kbps ergens in 1999/2000 via gewone ADSL :P :+
7 Mbps is gewoon prima vanuit dat oogpunt! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

HenriBusger schreef op woensdag 9 september 2020 @ 00:00:
[...]

Waar kan ik die tarievenlijst van Delta Fiber vinden?
Voor jou en mij als particulier zijn die niet openbaar, maar ik heb dit uit de MNOT slack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is inderdaad voor andere providers niet interessant om hun diensten op het Delta/Cif/Caiway netwerk te leveren. Het netwerk is technisch gezien wel open, maar er wordt zwaar "vriendjes politiek/tarieven" voor Delta/Caiway toegepast, ten opzichte van andere providers. Een tijdje geleden vroeg ik al aan Freedom of zij van plan waren op mijn locatie (Maassluis) te leveren en ik kreeg te horen:
We willen heel graag op het Caiway/Delta netwerk gaan leveren, maar vooralsnog zie ik dit niet heel snel gebeuren. Dit komt omdat Caiway/Delta zelf graag op het eigen netwerk willen leveren en eigenlijk liever niet andere providers toe laat.
Verder gaan ze er naturlijk niet op in, maar je kan er wel uit opmaken dat de tarieven voor "buitenstaanders" anders zijn dan Delta/Caiway.

Systeem specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moest wel even lachen toen ik mijn pakket kreeg, met de leus die erop staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBnOpjGrHkXr-Z7EU6zzDnS3F4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nXVYan780n4tkMttWafGJrgy.jpg?f=user_large

:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 05:57
rfbroek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:51:
Moest wel even lachen toen ik mijn pakket kreeg, met de leus die erop staat:

[Afbeelding]

:9
Met een andere dns server werkt het idd gewoon altijd :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:29:
[...]

En daar heb ik je een vraag over gesteld waar je geen antwoord op geeft, maar een ander punt inbrengt. En dat ging niet over online.

Maar goed, ik heb niet het idee dat daar een inhoudelijk antwoord op gaat komen. En het is ook het caiway topic ipv solcon, dus laten we het daar maar op houden. Iemand nog iets te melden over regionalen in HD ? :+
Je probeert punten te scoren bij de mede-forumleden met dit soort uitspraken?

Een provider die niet thuis geeft bij stroringen daar ga ik niet naar toe, al helemaal niet

wanneer ze dit vanuit een christelijke grondslag zo ingeregeld hebben. Dan ben je niet van deze tijdl

Gek genoeg zei ik dat een paar posts terug ook al, maar je leest selectief en wat je lezen wil merk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-09-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartkramer0103
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 05:57
Sjakie0101 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:19:
[...]

Je probeert punten te scoren bij de mede-forumleden met dit soort uitspraken?

Een provider die niet thuis geeft bij stroringen daar ga ik niet naar toe, al helemaal niet

wanneer ze dit vanuit een christelijke grondslag zo ingeregeld hebben. Dan ben je niet van deze tijdl

Gek genoeg zei ik dat een paar posts terug ook al, maar je leest selectief en wat je lezen wil merk ik.
Als dat hun insteek is, is dat prima toch? Ze hebben vast genoeg (christelijke) klanten die het wel kunnen waarderen dat er op zondag niemand aan het werk is op de klantenservice, anders was de toko wel opgedoekt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Volgens mij bieden de de meeste providers in het weekend sowieso minder support. Afdelingen die niet open zijn en/of krappere tijden bereikbaar.

Ik ben wel met Sjakie eens dat Online.nl niet echt goed te boek staat. Dat was een reden voor mij om er niet naar over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 10:42
hatv schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 15:02:
[...]

Ik heb vaak gevraagd om de kamais en telkens verschillende antwoorden. Afgelopen donderdag had ik een andere medewerkster aan de lijn en die vertelde mij dat het gewoon mogelijk is. Ze heeft mij op de omruillijst gezet en binnen 2 weken ontvang ik de kamais. Aanhouder wint!
Ik werd vanmiddag gebeld door Caiway en er werd mij verteld dat ze de kamais niet meer leveren dit terwijl vorige week een medewerkster mij op de omruillijst had gezet. De klantenservice heeft dus geen idee waar ze het over hebben. Maar nu zit ik wel vast aan die ondingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ook mij werd door verschillende medewerkers verteld dat de Aria 7x geleverd wordt. En ik heb best lang aangedrongen dat ik een Kamai wilde. En desondanks inderdaad 3 Aria's ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
rfbroek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:02:
Ook mij werd door verschillende medewerkers verteld dat de Aria 7x geleverd wordt. En ik heb best lang aangedrongen dat ik een Kamai wilde. En desondanks inderdaad 3 Aria's ontvangen.
Wanneer heb je ze ontvangen? Dus ook jij kreeg geen kamais, onbegrijpelijk dat ze zulke trage ontvangers leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door hatv op 09-09-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb ze vandaag ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Blisterin_Bull schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:00:
Het is inderdaad voor andere providers niet interessant om hun diensten op het Delta/Cif/Caiway netwerk te leveren. Het netwerk is technisch gezien wel open, maar er wordt zwaar "vriendjes politiek/tarieven" voor Delta/Caiway toegepast, ten opzichte van andere providers. Een tijdje geleden vroeg ik al aan Freedom of zij van plan waren op mijn locatie (Maassluis) te leveren en ik kreeg te horen:
nieuws: Freedom Internet gaat glasvezel aanbieden op T-Mobile-netwerk

Het kan dus wel.

Overigens mag je Cif/ Caiway wel dankbaar zijn dat je uberhaupt glasvezel hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Roberto...... schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:25:Overigens mag je Cif/ Caiway wel dankbaar zijn dat je uberhaupt glasvezel hebt
Ik was liever bij Ziggo op de kabel gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Roberto...... schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:25:
[...]

nieuws: Freedom Internet gaat glasvezel aanbieden op T-Mobile-netwerk

Het kan dus wel.

Overigens mag je Cif/ Caiway wel dankbaar zijn dat je uberhaupt glasvezel hebt
Uh, wat heeft het netwerk waar T-Mobile levert (in mijn woonplaats dus, want zowel tmobile als freedom gaan niet hoger als 30-50Mbit adsl hier, omdat ik op 2km van de dslam woon) met Cif/Caiway/Delta netwerk te maken? Juist... Niets. :P
Daarnaast zie ik graag een echte prijsvechter op het netwerk. Je hebt zo onderhand in Nederland (al dan wel of niet in kleinere gemeentes) glasvezel aanbieders die 1000Mbit levert voor 35-50 euro. Daar zit Caiway dan wel flink boven met 64 euro en Delta met 69 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Blisterin_Bull op 09-09-2020 19:32 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Blisterin_Bull schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:29:
[...]

Uh, wat heeft het netwerk waar T-Mobile levert (in mijn woonplaats dus, want zowel tmobile als freedom gaan niet hoger als 30-50Mbit adsl hier, omdat ik op 2km van de dslam woon) met Cif/Caiway/Delta netwerk te maken? Juist... Niets. :P
Daarnaast zie ik graag een echte prijsvechter op het netwerk. Je hebt zo onderhand in Nederland (al dan wel of niet in kleinere gemeentes) glasvezel aanbieders die 1000Mbit levert voor 35-50 euro. Daar zit Caiway dan wel flink boven met 64 euro en Delta met 69 euro.
Hier wordt het glasvezelnetwerk van TMobile genoemd, daar zijn de huurprijzen voor potentieel toetredende providers kennelijk wel schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben wel benieuwd hoe houdbaar deze status quo voor Delta/Caiway zal blijven in de toekomst. Op een gegeven moment zal bijvoorbeeld een club als T-Mobile toch wel eens naar de rechter stappen over de billijkheid van toelatingstarieven op het netwerk van Delta/Caiway? Of is het verzorgingsgebied van D/C net klein genoeg om niet interessant te zijn voor dat soort clubs?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:59
Vandaag Caiway gebeld en gevraagd naar de 1Gbit upgrade voor de bestaande pakketten. Ze wist van niks maar volgens mij was ze net in dienst leek net. Wat een uitleg waar ik weinig aan had🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb de indruk dat het Caiway veel klanten zou kosten als de grotere providers zouden gaan meedoen.

Toen Cogas destijds Ziggo van de kabel gooide, om haar eigen Caiway erop te krijgen werd ze dat niet in dank afgenomen, Er zijn zelfs kamervragen over gesteld. Dan zou je denken dat veel mensen blij zijn als ze alsnog van Caiway/Delta af kunnen.

Telfort en KNP bijvoorbeeld hebben het ook veel beter voor elkaar met IPTV.

De monopoliepositie zullen Caiway/Delta graag willen behouden, ook omdat ze wellicht zelf ook wel doorhebben dat hun producten uit de tijd zijn.

Wel vrees ik dat het veel mensen het hun derrière zal oxideren en gewoon aanvaarden dat Caiway de standaard is in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:28:
Ik heb de indruk dat het Caiway veel klanten zou kosten als de grotere providers zouden gaan meedoen.

Toen Cogas destijds Ziggo van de kabel gooide, om haar eigen Caiway erop te krijgen werd ze dat niet in dank afgenomen, Er zijn zelfs kamervragen over gesteld. Dan zou je denken dat veel mensen blij zijn als ze alsnog van Caiway/Delta af kunnen.

Telfort en KNP bijvoorbeeld hebben het ook veel beter voor elkaar met IPTV.

De monopoliepositie zullen Caiway/Delta graag willen behouden, ook omdat ze wellicht zelf ook wel doorhebben dat hun producten uit de tijd zijn.

Wel vrees ik dat het veel mensen het hun derrière zal oxideren en gewoon aanvaarden dat Caiway de standaard is in de regio.
In Twente gaat men hardhollend terug naar Ziggo wanneer deze overhoopt terug komt op de COAX.
Ik sluit dat niet uit, Delta levert straks in haar gebied OF tv via Coax OF via glasvezel maar niet meer op beide.
Wanneer dit algemeen beleid wordt dan zal dit bij Caiway doorgetrokken worden en zal de COAX mogelijk op termijn een keer verkocht worden. Natuurlijk, het is allemaal gebakken lucht, glazen bol etc, maar een beetje strateeg ziet zich zaken vormen. Caiway verkoopt ook geen internet COAX abonnementen meer. De stap om dan iedereen die nog tv afneemt via COAX gratis over te zetten op glasvezel (met korting op het abo) is dan niet ver weg. Bijvoorbeeld wanneer Delta Caiway op enig moment overneemt.

Daarnaast legt KPN er ook glasvezel naast. Kortom Delta krijgt het heel druk om op niveau te blijven of gaat over 2 a 3 jaar in de verkoop. Gezien alle naamswijzigingen naar Delta verwacht ik dat de naam Caiway op korte/middellange termijn ook niet meer zal bestaan.

Maar goed bovenstaand zijn geen feiten. Pin me er zeker niet op vast. Ik fantaseer er even op los. 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-09-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Volgens mij verkopen ze nog wel coax pakketten, maar alleen als er geen (opgeleverd) glasvezel aanwezig is. Toen ik hier in Twente kwam wonen zat er al een glasvezelaansluiting, maar die was administratief nog niet opgeleverd. Toen kon ik wel een kabel alles-in-1 pakket bestellen. Het heeft wel even moeite gekost omdat in orde te krijgen, qua bureaucratie, de glasvezel is uiteindelijk opgeleverd. Toen nam ik TV via coax en de rest via glas.

Ik betwijfel of Ziggo het coax netwerk van Cogas zou willen kopen. Wat mee speelt is dat er bij de meeste nieuwbouw ook geen coax meer wordt gelegd. Feitelijk persen ze nu zoveel mogelijk door het verouderde coax netwerk heen. Toch zullen ook die een keer overstappen op volledig glas, lijkt mij.

Ik heb trouwens 14 dagen om het Caiway pakket, inclusief nieuw modem/router, te testen. Als die Aria's niet voldoen gaat het hele spul linea recta terug naar Caiway.

Over de coax TV heb ik weinig te klagen. Dus dan neem ik op mn oude abbo 1 zo'n oud type iptv ontvangertje erbij voor de slaapkamer, via een powerline adapter..

• bbuswier
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-09-2020
Misschien vraag ik iets wat al beantwoord is.
Ik had een Entone Kamai 510, maar geen interactive tv, dus abbo omgezet naar interactief met 2 ontvangers. Amino Aria 7x binnengekregen. In eerste instantie enthousiast, maar het geluid is niet wat de entone had. Die had ik via optical op mijn Home cinema system (Denon).

De Aria 7X lijkt alleen stereo te leveren. De Denom trekt dat wel uiteen, maar het is toch minder. Gebeld met Caiway en gevraagd om een alternatief, maar ze leveren alleen de Aria 7X.

Ik baal hiervan. Heeft iemand tips of info dat er wel een andere ontvanger is. En is het aanlsuiten van een eigen ontvanger een optie?

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:28
bbuswier schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:01:
Misschien vraag ik iets wat al beantwoord is.
Ik had een Entone Kamai 510, maar geen interactive tv, dus abbo omgezet naar interactief met 2 ontvangers. Amino Aria 7x binnengekregen. In eerste instantie enthousiast, maar het geluid is niet wat de entone had. Die had ik via optical op mijn Home cinema system (Denon).

De Aria 7X lijkt alleen stereo te leveren. De Denom trekt dat wel uiteen, maar het is toch minder. Gebeld met Caiway en gevraagd om een alternatief, maar ze leveren alleen de Aria 7X.

Ik baal hiervan. Heeft iemand tips of info dat er wel een andere ontvanger is. En is het aanlsuiten van een eigen ontvanger een optie?
Eigen ontvanger gaat nooit lukken. Ben in maart overgestapt van Entone 515 naar nieuwe platvorm. Medewerker via twit zei letterlijk:Wij leveren nu standaard de Amino Kamai 7X. Je zult dus direct een Amino Kamai 7X ontvangen :)
Nou volgende dag dus Aria binnen. Direkt gereageerd, want was echt in staat om alles in grote komozak retour te sturen!! Excuses en ze zouden direkt Kamai 7x opsturen. Hebben ze ook gedaan uiteindelijk. Dus ik begrijp het totaal niet meer dat beleid van Caiway/Delta. Heb nu de kamai maar kijk gewoon nog via de coax!
Dat houd me echt tegen om caiway na jaren gedag te zeggen. Zodra ik verander ben ik het coaxsignaal kwijt.

• Roberto......
hatv schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:00:
[...]

Ik werd vanmiddag gebeld door Caiway en er werd mij verteld dat ze de kamais niet meer leveren dit terwijl vorige week een medewerkster mij op de omruillijst had gezet. De klantenservice heeft dus geen idee waar ze het over hebben. Maar nu zit ik wel vast aan die ondingen..
Klopt het dat je op de Aria nog steeds geen teletekst kan ontvangen. Lijkt mij een heel belangrijke reden om je een Kamai te leveren. Sterker nog ik zou het contract daarvoor laten ontbinden als ik geen Kamai zou krijgen.

Dit staat op de Caiway website ( al maanden)

Kan ik ook teletekst gebruiken?
Op dit moment kun je nog geen gebruik maken van teletekst via de Amino Aria 7x. We werken eraan dit zo spoedig mogelijk beschikbaar te maken

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto...... op 10-09-2020 15:55 ]

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:52:
[...]

Klopt het dat je op de Aria nog steeds geen teletekst kan ontvangen. Lijkt mij een heel belangrijke reden om je een Kamai te leveren. Sterker nog ik zou het contract daarvoor laten ontbinden als ik geen Kamai zou krijgen.

Op dit moment kun je nog geen gebruik maken van teletekst via de Amino Aria 7x. We werken eraan dit zo spoedig mogelijk beschikbaar te maken
Teletekst is gefixt op NPO 1, 2 en 3. Verder komt het stereogeluid door omdat het signaal nog steeds stereo is. Dit wordt nog dit jaar opgelost.

En wat betreft het afnemen van een alles in 1 pakket op COAX, als iemand me de URL even kan geven dan ga ik het proberen... Dat gaat echt niet meer lukken. NIet als nieuwe klant en ook niet als oude klant die inmiddels op glasvezel zit. De volgende stap zal een inventarisatie zijn wie er nog internet via de COAX heeft. Deze abonnees worden op den duur verplicht overgezet. En het tv-product zal men ook af laten zinken via COAX, let op mijn woorden. Ze loodsen de abonnees naar glasvezel met een korting en gratis decoders en bestaand glasvezelabonnees krijgen iets meer korting dan voorheen.

Wie weet gaat het wel eerder gebeuren dan wij er erg in hebben. Wie weet komt er komende maanden wel meer op ons pad dan we vermoeden. Het is veel te stil bij Caiway, geen nieuwe pakketten, alles blijft al een hele tijd zoals het was. En dat is niet des Caiways die normaal wel twee of drie keer per jaar met iets nieuws kwam.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-09-2020 18:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voor de Teletekst liefhebbers : https://nos.nl/teletekst :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Roberto...... schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb juist vanaf het begin wel teletekst werkend op de aria 7x. Wat klopt er nou niet aan? Heb ik dan toch 2 Aria's vorig jaar ontvangen die voor delta netwerk bedoeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
Ik lees nu pas dat dus nl 1 2 3 teletekst standaard werkt.

[ Voor 96% gewijzigd door hatv op 11-09-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 09:53
Sinds deze week klant van Caiway nadat glasvezel hier is aangelegd.

Aansluiten ging goed. Máár.. Nu na een paar dagen heb ik al problemen met de tv tuner. De eerste zender wordt geladen, maar bij zappen ontstaat gewoon een zwart beeld en lijkt er niets geladen te worden. Het kastje van de stroom af halen heeft geen positief effect.

Ik heb vervolgens de tuner direct op het modem gepatcht ipv via mijn hoofd switch. Ook dat maakt geen verschil.

Ik kan nog een installatiemonteur laten komen, maar misschien dat dit een bekend probleem is? Met de zoekfunctie in dit topic kreeg ik niets gevonden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:37
Ipv al dat gedoe met Aria's en Kamais, zou het goed zijn als ze gewoon een app maken die op de tv zelf staat, zoals ook KPN heeft. Geen extra kastjes meer nodig. Iemand een idee of hier al aan gewerkt wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

3ssjuh schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:40:
Ipv al dat gedoe met Aria's en Kamais, zou het goed zijn als ze gewoon een app maken die op de tv zelf staat, zoals ook KPN heeft. Geen extra kastjes meer nodig. Iemand een idee of hier al aan gewerkt wordt?
Wahahaha bij Caiway??? Serieus?
Dat kan je echt vergeten. Ze hebben net hun app vernieuwd voor abonnees op het nieuwe platform. Die kunnen nu eindelijk casten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja leuk om te zien dat er een nieuwe interactieve TV app is die je als bestaande abonnee niet kunt gebruiken.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ze gaan in de toekomst de oude abonnees ongetwijfeld overzetten en als je wilt kan je je nu ook al over laten zetten. Je sluit daarmee echter uiteraard wel weer een nieuw jaarcontract. Zo heb ik het ook gedaan in februari/maart en dat ging eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
EDIT schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:10:
Ze gaan in de toekomst de oude abonnees ongetwijfeld overzetten en als je wilt kan je je nu ook al over laten zetten. Je sluit daarmee echter uiteraard wel weer een nieuw jaarcontract. Zo heb ik het ook gedaan in februari/maart en dat ging eigenlijk prima.
En je kan korting afdwingen. Maar wie weet worden jullie binnen nu en enkele maanden overgezet op het nieuwe platform. Mijn gevoel blijft zeggen dat er stilte voor de storm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb gisteren het installatiepakket van Delta ontvangen, inclusief Kamai 7X :D

Wel opmerkelijk dat ik nu sinds gister ook opeens af en toe storing heb met TV bij Caiway. Correlatie, causaliteit..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo Tankiej. Heb jij bij Delta nu lokale zenders uit je eigen omgeving of alleen de Zeeuwse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
dolopfriet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:48:
Hallo Tankiej. Heb jij bij Delta nu lokale zenders uit je eigen omgeving of alleen de Zeeuwse ?
Weet ik nog niet, ik zit nog 3 weken bij Caiway, dus ik kan het nog niet uit proberen. Volgens de zenderlijst op de Delta website zou ik alle regionale zenders beschikbaar moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Toen ik bij Delta zat had ik namelijk alleen Zeeuwse lokale zenders en niets uit mijn omgeving.
Dat was vijf maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:40:
Toen ik bij Delta zat had ik namelijk alleen Zeeuwse lokale zenders en niets uit mijn omgeving.
Bij mijn weten is dat issue opgelost, maar dat kan ook niet anders, ze maken gebruik van dezelfde backend en van dezelfde software. Op 12 staat de eigen lokale zender en de andere zenders staan verderop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

dolopfriet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:40:
Kan mij niet voorstellen dat mensen naar die lokale zenders kijken . Regionale zenders kan ik nog begrijpen.
Lokale zenders zijn huis aan huisbladen op TV

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik had een glasvezel internet en bellen pakket met coax TV. En ik wilde er graag Interactieve TV bij. Dus mijn nieuwe Glasvezel en IPTV Slim Abbo is 9 september ingegaan.

3 dagen geleden aangesloten incl nieuw modem. Internet en telefoon doen het prima (niet gek want die had ik dus al). Maar de 3 Aria ontvangers geven een login pagina (en dat hoort dus niet). Er is een ticket gemaakt en ze gaan het proberen te verhelpen. Dat duurt nu al 3 dagen.

Ik heb 14 dagen bedenktijd waarvan er nu dus al een week om is, en er kan niet gezegd worden wanneer het verholpen is. En omdat het volgens Caiway een storing betreft tikt die bedenktijd gewoon door.

Wel apart dus, 2 weken de tijd om een dienst uit te proberen die nog nooit gewerkt heeft, De helpdeskmedewerker van vandaag raadde me zelfs aan om, als het de 13e dag nog niet werkt, van de bedenkmogelijkheid gebruik te maken. Dus OF terug naar mijn vorige Abbo, OF een andere provider zoeken. Ja echt hij zei het letterlijk! |:(

Ik hoop natuurlijk dat ze het deze week alsnog aan de gang krijgen. Een tweedelijns helpdesk medewerker kan ik trouwens absoluut niet te spreken krijgen. Het is volgens mij een administratieve fout, want in "mijn caiway" kan ik ook over IPTV niets vinden.

Enfin ik ben benieuwd en wacht het rustig af. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
rfbroek schreef op donderdag 17 september 2020 @ 01:45:
Er is een ticket gemaakt en ze gaan het proberen te verhelpen. Dat duurt nu al 3 dagen.

Ik heb 14 dagen bedenktijd waarvan er nu dus al een week om is, en er kan niet gezegd worden wanneer het verholpen is. En omdat het volgens Caiway een storing betreft tikt die bedenktijd gewoon door.

Als ik jou was zou ik Webcare via twitter gaan vragen of ze mee willen kijken. Afwachten en Caiway gaat niet samen.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op donderdag 17 september 2020 @ 01:45:
Ik had een glasvezel internet en bellen pakket met coax TV. En ik wilde er graag Interactieve TV bij. Dus mijn nieuwe Glasvezel en IPTV Slim Abbo is 9 september ingegaan.

3 dagen geleden aangesloten incl nieuw modem. Internet en telefoon doen het prima (niet gek want die had ik dus al). Maar de 3 Aria ontvangers geven een login pagina (en dat hoort dus niet). Er is een ticket gemaakt en ze gaan het proberen te verhelpen. Dat duurt nu al 3 dagen.

Wel apart dus, 2 weken de tijd om een dienst uit te proberen die nog nooit gewerkt heeft, De helpdeskmedewerker van vandaag raadde me zelfs aan om, als het de 13e dag nog niet werkt, van de bedenkmogelijkheid gebruik te maken. Dus OF terug naar mijn vorige Abbo, OF een andere provider zoeken. Ja echt hij zei het letterlijk! |:(

Ik hoop natuurlijk dat ze het deze week alsnog aan de gang krijgen. Een tweedelijns helpdesk medewerker kan ik trouwens absoluut niet te spreken krijgen. Het is volgens mij een administratieve fout, want in "mijn caiway" kan ik ook over IPTV niets vinden.

Kun je de Aria's eens helemaal stroomloos maken door de stekker uit de Aria te halen?
Daarna 5 min wachten en weer aanzetten.

• rfbroek
  • Niet online
@Roberto...... ... Kunnen ze bij webcare meer doen dan bij de klantenservice?

@Sjakie0101 Dat heb ik al een paar keer gedaan. Er is mij door de klantenservice verteld dat de ontvangers goed zijn aangesloten, ze kunnen ze ook benaderen via het netwerk, en resetten etc. Het heeft denk ik met de activering van het pakket te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door rfbroek op 17-09-2020 11:13 ]

• Sjakie0101
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA en dan eindelijk (ik werd maanden voor gek versleten ook door TotaalTV. ARD HD is toegevoegd op het nieuwe interactieve platform.

EDIT: NEE, het is de SD variant van de HD stream..... Laten we het er op houden dat ze er mee bezig zijn ???

[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-09-2020 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Is ARD nu wel of niet in HD op interactief?
Ik vind de berichtgeving van Sjakie nu een beetje verwarrend of ligt dat aan mij?

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:29:
Is ARD nu wel of niet in HD op interactief?
Ik vind de berichtgeving van Sjakie nu een beetje verwarrend of ligt dat aan mij?
Het is op dit moment de SD versie van de HD stream. Dus SD beeld van een HD zender.
Wie weet zijn ze bezig, laten we even een paar dagen geduld hebben.

TVE doet het niet op de app, dus het lijkt wel of ze met deze zenders aan het rommelen zijn.
In dat geval zal SchlagerTV ook volgen. Maar vertrouw niet op mij, ik weet niets in deze en doe compleet een slag in de lucht dit keer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:Zo, even de bezem door het topic gehaald m.b.t. de discussie welke ontstond over het wel of niet mogen posten over een nieuwe Duitse SD/HD zender.

Dit topic is naar mijn idee zeker wel bedoelt voor posts als die van @Sjakie0101, al zou deze het wellicht wat genuanceerder kunnen brengen?

Er zullen vast consumenten zijn die het interessant vinden dat er een Duitse zender bij is gekomen in hun TV pakket. Dat het anderen weer geen biet interesseert betekent niet dat het niet gepost mag worden natuurlijk. Niet iedereen die dit topic leest of volgt is bezig in de zin van zelf router configuraties toepassen op hun Caiway glasvezelverbinding.

Een ander groot deel zal misschien niet eens op Tweakers geregistreerd zijn en leest dit topic enkel om bij te blijven. Wie zal het zeggen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
SchlagerTV is inmiddels wel HD, niet dat het noemenswaardig is aangezien de clips veelal SD of VHS-kwaliteit is. De SD-stream van ARD HD staat er nog steeds. Zouden ze dat nu zelf niet in de gaten hebben bij Delta of wat? Dan heb je dus het HD kanaal beschikbaar en zet je het alsnog om naar SD terwijl we met Viceland HD een kanaal minder hebben en er dus ruimte is om ARD naar HD te zetten conform de zenderlijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 12:42

nexhil

BAM!

2 weken geleden heb ik mijn Genexis vervangen voor een udm-pro. Gewoon simpelweg de sfp + glaskabel uit de Genexis gehaald en deze in de udm gezet en VLAN 100 ingesteld. Alles werkte gelijk, ook TV! Incl kanaal 1 tm 10.

Tot afgelopen maandag, opeens geen 1 tm 10 meer. Zodra ik de Genexis weer aansluit. Zijn ze weer terug. Ik weet dat het hier al vaker besproken is, maar het is toch raar dat het wel gewerkt heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 18:07
Welke encryptie gebruikt Caiway eigenlijk voor zn IPTV streams? Is er überhaupt vrije decoderkeuze bij Caiway?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

nexhil schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:27:
2 weken geleden heb ik mijn Genexis vervangen voor een udm-pro. Gewoon simpelweg de sfp + glaskabel uit de Genexis gehaald en deze in de udm gezet en VLAN 100 ingesteld. Alles werkte gelijk, ook TV! Incl kanaal 1 tm 10.

Tot afgelopen maandag, opeens geen 1 tm 10 meer. Zodra ik de Genexis weer aansluit. Zijn ze weer terug. Ik weet dat het hier al vaker besproken is, maar het is toch raar dat het wel gewerkt heeft?
Kanaal 1 tot en met 10 zijn multicast. Klinkt alsof je STB maandag is geswitched van unicast naar multicast. Je moet even IGMP snooping aanzetten zodat multicast werkt.

• nexhil
  • Laatst online: 12:42

nexhil

BAM!

Anoniem: 1174526 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:53:
[...]

Kanaal 1 tot en met 10 zijn multicast. Klinkt alsof je STB maandag is geswitched van unicast naar multicast. Je moet even IGMP snooping aanzetten zodat multicast werkt.
Thanks voor de tip!, maar dat heeft helaas niet geholpen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

nexhil schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:40:
[...]

Thanks voor de tip!, maar dat heeft helaas niet geholpen ;(
Zei je dat je alleen vlan 100 had geconfigureerd? Dat is je publieke vlan. Daarop werkt unicast wel maar multicast niet. Multicast werkt alleen op het prive netwerk van Delta/Caiway. Dat is volgens mij vlan 200.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Hoera mijn IPTV pakket doet het! :*)

Ze hebben het uiteindelijk netjes opgelost, dat mag ook wel eens gezegd worden. _/-\o_

De Aria is niet echt vlot, maar voor mij snel genoeg. Ik heb alleen wel problemen met teletekst, maar bovenal met de ondertitels.

De teletekst werkt inderdaad alleen op NPO, maar past net niet in beeld. Het beeld is verticaal langwerpig, en valt er daarom buiten. Je kan dus niet zien op welke pagina je zit. De 888 ondertitels doen het sowieso niet.

De andere ondertitels (die je bij opties kan aanzetten) werken wel, maar lopen vaak achter. Ook blijven ondertitels van een andere zender soms staan, op de huidige zender waar je naar kijkt. Dan moet je de ondertitels helemaal uitzetten om je scherm schoon te krijgen. Dat is wel erg storend.

Al met al erg rottig want mijn gehoor is wat minder en ik heb ondertitels wel nodig. -O-

Zijn dit kinderziektes? Of ligt het aan de Aria? Een instelling? Of iets anders?

• Sjakie0101
rfbroek schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:05:
Hoera mijn IPTV pakket doet het! :*)

Ze hebben het uiteindelijk netjes opgelost, dat mag ook wel eens gezegd worden. _/-\o_

De Aria is niet echt vlot, maar voor mij snel genoeg. Ik heb alleen wel problemen met teletekst, maar bovenal met de ondertitels.

De teletekst werkt inderdaad alleen op NPO, maar past net niet in beeld. Het beeld is verticaal langwerpig, en valt er daarom buiten. Je kan dus niet zien op welke pagina je zit. De 888 ondertitels doen het sowieso niet.

De andere ondertitels (die je bij opties kan aanzetten) werken wel, maar lopen vaak achter. Ook blijven ondertitels van een andere zender soms staan, op de huidige zender waar je naar kijkt. Dan moet je de ondertitels helemaal uitzetten om je scherm schoon te krijgen. Dat is wel erg storend.

Al met al erg rottig want mijn gehoor is wat minder en ik heb ondertitels wel nodig. -O-

Zijn dit kinderziektes? Of ligt het aan de Aria? Een instelling? Of iets anders?
Beeld kun je bij instellinge op 16:9 zetten dacht ik.
Ondertitels zijn nieuw, je moet per zender even kiezen welke. Er zijn vaak meer opties.
Die vertraging heb ik nog niemand over gehoord.

• rfbroek
  • Niet online
Ok misschien dat die vertraging wel zo werd uitgezonden. Als je iets nieuws hebt ga je er extra kritisch naar kijken, en dan vallen er dingen op waar je normaal niet bij nadenkt.

Ik keek op Caiway.nl naar de gebruiksaanwijzing van de Aria, en zag bij veelgestelde vragen dat de ondertitels en teletekst überhaupt nog niet werken. 8)7

Bij de Kamai staat dat niet vermeld, maar die gaan ze toch echt niet leveren vrees ik. :/

Ik zit dus een beetje in dubio, want Donderdag loopt de bedenktermijn af. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:49
Sinds een week hebben we een issue bij het casten vanuit de (nieuwste) interactieve app naar de Chromecast (Ingebouwd in de Shield), de tijdlijn van het programma blijft in beeld staan.

Anderen met ditzelfde euvel toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Lastpost. schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:31:
Sinds een week hebben we een issue bij het casten vanuit de (nieuwste) interactieve app naar de Chromecast (Ingebouwd in de Shield), de tijdlijn van het programma blijft in beeld staan.

Anderen met ditzelfde euvel toevallig?
Jou app is wel geupdate? Je gebruikt de laatste versie van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:44
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat sommige sites via caiway niet bereikbaar zijn (timeout), maar wel via 4G. is dit een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ja Caiway heeft/had de laatste weken laatst van ddos'en op hun dns-servers. Dus als op je 4G zit, maak je daar geen gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Schweino schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:59:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat sommige sites via caiway niet bereikbaar zijn (timeout), maar wel via 4G. is dit een bekend euvel?
Zie [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:54
Caiway Multiscreen is geupdatet op iOS (na ruim 3 jaar...). Interface ziet er weer bij de tijd uit en er zijn wat instellingen toegevoegd.

MAAR: Caiway zou Caiway niet zijn....uitzendingen geven een fout bij het afspelen. De app is momenteel dus nutteloos. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
NRG-81 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:07:
Caiway Multiscreen is geupdatet op iOS (na ruim 3 jaar...). Interface ziet er weer bij de tijd uit en er zijn wat instellingen toegevoegd.

MAAR: Caiway zou Caiway niet zijn....uitzendingen geven een fout bij het afspelen. De app is momenteel dus nutteloos. :F
Heel bijzonder, men beweerde eerder bij hoog en laag dat de oude abonnees overgingen naar het nieuwe platform. Iemand plaatjes? Wat kan het meer dan voorheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NRG-81
Sjakie0101 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:56:
[...]

Heel bijzonder, men beweerde eerder bij hoog en laag dat de oude abonnees overgingen naar het nieuwe platform. Iemand plaatjes? Wat kan het meer dan voorheen?
Hij kan op dit moment niets meer, maar vooral minder :+

Uiterlijk is wat opgefrist, hij is in het Nederlands en Engels en ze hebben een optie ingebouwd dat je kunt kiezen of je alleen op WiFi wilt kunnen kijken. Ze wisten blijkbaar niet dat dat ook een setting in iOS zelf is...

Plaatjes kun je hier zien
https://apps.apple.com/nl...tv-for-iphone/id568365997

Edit: krijg net een mail van DeltaFiber dat ze gehackt zijn en daarbij m’n gegevens mogelijk ontvreemd zijn. Uit de mail:

“Wat is er gebeurd?
In de periode tussen maart 2017 en april 2020 is er door u een storing gemeld. Deze storingsmelding is door uw telecomaanbieder naar ons doorgestuurd om de storing op te lossen. Voor de verwerking van storingsmeldingen werken wij met een computerprogramma dat wordt beheerd door het bedrijf Infodation. Bij Infodation is op donderdag 10 september vastgesteld dat iemand onrechtmatig toegang heeft gehad tot een bestand waarin ook uw contactgegevens voorkomen.

Geen gevoelige informatie
Naar verwachting heeft deze gebeurtenis voor u geen nadelige gevolgen. Het gaat alleen om contactgegevens zoals een naam, huisadres en/of e-mailadres. In het gegevensbestand komt géén gevoelige informatie voor zoals inlog- of betaalgegevens.

Inmiddels zijn de betreffende gegevens niet meer toegankelijk. We betreuren dit voorval en bieden daarvoor onze excuses aan.”

[ Voor 43% gewijzigd door NRG-81 op 21-09-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
NRG-81 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:00:
[...]

Hij kan op dit moment niets meer, maar vooral minder :+

Uiterlijk is wat opgefrist, hij is in het Nederlands en Engels en ze hebben een optie ingebouwd dat je kunt kiezen of je alleen op WiFi wilt kunnen kijken. Ze wisten blijkbaar niet dat dat ook een setting in iOS zelf is...

Plaatjes kun je hier zien
https://apps.apple.com/nl...tv-for-iphone/id568365997

Edit: krijg net een mail van DeltaFiber dat ze gehackt zijn en daarbij m’n gegevens mogelijk ontvreemd zijn. Uit de mail:

“Wat is er gebeurd?
In de periode tussen maart 2017 en april 2020 is er door u een storing gemeld. Deze storingsmelding is door uw telecomaanbieder naar ons doorgestuurd om de storing op te lossen. Voor de verwerking van storingsmeldingen werken wij met een computerprogramma dat wordt beheerd door het bedrijf Infodation. Bij Infodation is op donderdag 10 september vastgesteld dat iemand onrechtmatig toegang heeft gehad tot een bestand waarin ook uw contactgegevens voorkomen.

Geen gevoelige informatie
Naar verwachting heeft deze gebeurtenis voor u geen nadelige gevolgen. Het gaat alleen om contactgegevens zoals een naam, huisadres en/of e-mailadres. In het gegevensbestand komt géén gevoelige informatie voor zoals inlog- of betaalgegevens.

Inmiddels zijn de betreffende gegevens niet meer toegankelijk. We betreuren dit voorval en bieden daarvoor onze excuses aan.”
Lijkt dus een noodzakelijke Ios14 update, anders zou het helemaal niet meer werken. Ik vermoed ook meteen de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Sjakie0101 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:48:
[...]

Lijkt dus een noodzakelijke Ios14 update, anders zou het helemaal niet meer werken. Ik vermoed ook meteen de laatste update.
Kan iemand bevestigen dat Multiscreen het niet meer deed onder iOS 14?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
NRG-81 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:01:
[...]

Na de update blijkt Multiscreen niet meer te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
ARD HD staat nu op het nieuwe platform!

[ Voor 150% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-09-2020 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

NRG-81 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:01:
[...]

klopt, dit doet het niet meer onder IOS14... en op een computer alleen op windows :( zo jammer weer... waarom geen HTML5 browser en klaar ?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
peterpijpelink schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:42:
[...]

klopt, dit doet het niet meer onder IOS14... en op een computer alleen op windows :( zo jammer weer... waarom geen HTML5 browser en klaar ?
Klopt, maar weer gerust per 1 januari wijzigt er veel voor de Caiwayklanten.
Wacht de brieven eind november maar af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:06:
[...]

dat durf ik wel te voorspellen... het tarief zal wel weer flink verhoogd worden zonder er werkelijk betere dienstverlening voor te leveren?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
peterpijpelink schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:08:
[...]

dat durf ik wel te voorspellen... het tarief zal wel weer flink verhoogd worden zonder er werkelijk betere dienstverlening voor te leveren?
Ik heb geen idee, ik heb via iemand dicht bij de bron vernomen dat we eind november een brief krijgen over hoe het er per 1 januari 2021 uit zal zien. Ik ga niet vermelden wat al kun je door op andere fora te kijken wel zien wat daar is geroepen door die persoon dicht bij de bron. Ik praat hem weer na, dus ik ben eerlijk ik wacht vrolijk af en ga niets roeptoeteren wat ik niet met 100% zekerheid weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2020 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:08
Roeptoeteren hoeft niet maar een bom gooien en verwijzen naar een andere (voor nu onbekend) forum is ook niet netjes. Het zou in het kader van informatie delen netjes zijn als je ook de link geeft. Dan kunnen we zelf op onderzoek uit gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 25-09-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wordt Caiway soms T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:17:
Roeptoeteren hoeft niet maar een bom gooien en verwijzen naar een andere (voor nu onbekend) forum is ook niet netjes. Het zou in het kader van informatie delen netjes zijn als je ook de link geeft. Dan kunnen we zelf op onderzoek uit gaan.
Nope. Laten we met zijn alleen wachten wat er wel of niet komt. Weet ik meer met zekerheid dan plaats ik het hier wel. Gissen en met elkaar gaan brainstormen lijkt me niet goed.Laten we ons hier bij de feiten houden.

Tot nu toe is al wat ik hier wel heb geroeptoeterd nog uitgekomen (los van wanneer) en ik wil graag de reputatie hooghouden dat wat ik roep ook klopt. Een bommetje gooien met een gerucht lijkt me niet verstandig.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dit is precies de reden waarom ik geen informatie deel die niet 100% is bevestigd. Je krijgt allerlei rare kronkels op het forum te staan. Als het gerucht klopt dan weten we eind november meer wat er gaat gebeuren en hoe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:08
Een bommetje en onduidelijkheid heb je al gegeven. Duidelijk zijn is belangrijker dan roeptoeteren.
Wat nu niet bent. Ook geef je geen feiten, dat is precies wat ik vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27
Ik denk dat hier het gerucht bedoeld wordt dat de Caiway merknaam verdwijnt en opgaat in DELTA.

https://www.zeelandnet.nl...ngewoonglasvezel-verlopen

Hier las ik er ook al vage toespelingen op... maar niemand die nog iets concreets zegt of weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat het gaat om deze discussie op het zeelandnet forum. Hierin stelt met dat de merknaam Caiway gaat verdwijnen. Wellicht dat dan de oude Caiway abonnementen vervangen worden door het Delta flexpakket. De postcode check geeft in ieder geval aan dat ik het kan bestellen.

Kon maar 1 "bron" vinden. Begrijp dus heel goed dat @Sjakie0101 voorzichtig is met speculeren.

Edit @mfransen was me voor met een betere link :)

Edit 2: top dat Delta zo duidelijk is over de snelheden die je met een glasvezelaansluiting mag verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door wian op 25-09-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
internet4me schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:00:
Een bommetje en onduidelijkheid heb je al gegeven. Duidelijk zijn is belangrijker dan roeptoeteren.
Wat nu niet bent. Ook geef je geen feiten, dat is precies wat ik vraag.
Geeft meer aan hoe nieuwsgierig je bent dan iets anders. Ik heb alleen dat gezegd wat ik weet en daar laat ik het dan ook bij. Ik ben niet iemand die een niet bevestigd gerucht gaat plaatsen of zaken die ik niet 100% weet.
Kijk maar eens na wat ik roep. Als ik al speculeer dan zit daar vaak al een 99% waarschijnlijkheid in.

Maar goed, nu kan iedereen alsnog gissen naar wat er gaat gebeuren.... Je ziet het al dat men gaat speculeren op welke pakketten etc. Terwijl nog niets zeker is.

Eén ding weet ik wel: de administratieve systemen van Delta laten overigens niet toe dat men zowel COAX als glasvezel heeft. Dus mocht het al zo zijn dan voorzie ik een grote verandering.
Maar speculeren om 1 onbevestigd gerucht lijkt me geen goede zaak.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2020 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:06:
[...]

Jij had toch ook aangegeven dat we snel naar 1gbit gaan of was jij dat niet😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

babbi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:45:
[...]

Haha, precies. Op Zeelandnet blijkt er ergens administratief iets niet te kloppen en nu zijn Sjakie en Bordewolf overal aan het verkondigen dat Caiway verdwijnt. Het merk Caiway is diep geworteld in het Westland, het merk Delta is diep geworteld in Zeeland, dat gaat DFN niet zomaar loslaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik hoop gewoon dat de lokale zenders per 1/11 in 4k doorgegeven gaan worden.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ach.. het is net als een horoscoop. Je roeptoetert gewoon van alles en dan is er vast ergens wel een keer iets van waar. Zonder duidelijke bronnen kan altijd iedereen van alles beweren.

En dan verdwijnt Caiway als merknaam. Wat dan nog? Als de dienstverlening gewoon hetzelfde blijft zal het denk ik menigeen jeuken welk logo er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
babbi schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:45:
[...]

Nope, ik heb aangegeven dat dit komt, maar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:37:
[...]

Je gaf volgens mij aan dat het 1 september kwam.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:37:
[...]

Ik heb hierom echt hardop moeten lachen.

Dames en heren, ik geef bij deze aan dat de volgende aanpassingen LATER zullen volgen:
- Film1 in 4K
- NPO1 in 4K
- NET5 in 4K
- Veronica in 4K
- DisneyXD in 4K

Ik zeg niet wanneer dit gebeurt, maar wanneer het gebeurt, heb ik duidelijk insider info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Anoniem: 1174526 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb hierom echt hardop moeten lachen.

Dames en heren, ik geef bij deze aan dat de volgende aanpassingen LATER zullen volgen:
- Film1 in 4K
- NPO1 in 4K
- NET5 in 4K
- Veronica in 4K
- DisneyXD in 4K

Ik zeg niet wanneer dit gebeurt, maar wanneer het gebeurt, heb ik duidelijk insider info.
Je lacht nog maar even. Lees eerst even alles terug ipv deze nogal selectieve en uit het verband gerukte quotes.
Jullie moeten even een spiegel nemen en eens goed naar jezelf kijken waar je mee bezig bent.

En over de 1 Gbit pakketten is mijn bron Caiway en citeer ik Caiway dat dit binnenkort wordt aangeboden.
Hoe rekbaar binnenkort is weet ik niet. Iemand belachelijk maken is 1, maar check eerst de feiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-09-2020 23:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Weet je Sjakie, ik snap niet helemaal waarom je zegt dat je iets weet, maar dat je het toch niet wil vertellen. Zeg dan helemaal niks, denk ik dan. Want het voegt niks toe.

1 ding suggereer je min of meer wel, dat de coax gaat verdwijnen. Dat lijkt me een sterk verhaal. Ik heb 2 weken geleden bij Caiway een nieuw glas jaarabonnement afgesloten met IPTV , en inclusief coax. Daar werd mee geadverteerd en dat is ook de enige reden dat ik niet ben overgestapt naar Delta.

Zou apart zijn als ze daar, lopende het contract, op zouden terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Anoniem: 1174526 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:52:
[...]

Het merk Caiway is diep geworteld in het Westland, het merk Delta is diep geworteld in Zeeland, dat gaat DFN niet zomaar loslaten.
Caiway heeft nergens een goede merknaam. Ik ken zoveel mensen die liever op adsl,vdsl blijven bij KPN dan overstappen naar Caiway. Kan me wel iets voorstellen dat ze in de (snelle) toekomst een naamswijziging gaan doorvoeren. Bij de kvk bestaan ze niet meer miv 01-01-2020 en is de naam Delta Fiber Nederland geworden. Zie ook voorbeelden wat bv KPN heeft gedaan met o.a. Telfort.

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto...... op 26-09-2020 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

lier

MikroTik nerd

Welliswaar overgestapt van Caiway naar Delta, met ingang van het nieuwe abonnement is mijn snelheid (tijdelijk) verhoogd naar 1 Gigabit. Dus..."ze" doen het wel...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• babbi
lier schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:26:
Welliswaar overgestapt van Caiway naar Delta, met ingang van het nieuwe abonnement is mijn snelheid (tijdelijk) verhoogd naar 1 Gigabit. Dus..."ze" doen het wel...
Kijk eens aan. Dus waarom niet gelijk aanpassen naar 1Gbit. Caiway schiet eens op!

• Sjakie0101
babbi schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:34:
[...]

Kijk eens aan. Dus waarom niet gelijk aanpassen naar 1Gbit. Caiway schiet eens op!
Omdat Caiway niets meer aanpast, sinds mei 2019 al niet meer. Het is gewoon even afwachten.
1Gbit zal met de komst van Delta wel komen (mits het gerucht waar is).
En ja, wanneer men dan gaat draaien op de systemen van Delta dan is het OF Coax OF glasvezel qua tv product. Eenmaal op glasvezel vervalt de COAX.

Zoals ik al zei op den duur zal de COAX vanzelf terug gaan naar Ziggo. Simpel omdat men de focus legt op glasvezel en niet twee netwerken wil onderhouden. Het brengt geld op dat geinvesteerd wordt in de glasvezelproducten. Je hoeft geen superstrateeg te zijn om dit aan te voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:19
Sjakie0101 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:38:
[...]

Omdat Caiway niets meer aanpast, sinds mei 2019 al niet meer. Het is gewoon even afwachten.
1Gbit zal met de komst van Delta wel komen (mits het gerucht waar is).
En ja, wanneer men dan gaat draaien op de systemen van Delta dan is het OF Coax OF glasvezel qua tv product. Eenmaal op glasvezel vervalt de COAX.

Zoals ik al zei op den duur zal de COAX vanzelf terug gaan naar Ziggo. Simpel omdat men de focus legt op glasvezel en niet twee netwerken wil onderhouden. Het brengt geld op dat geinvesteerd wordt in de glasvezelproducten. Je hoeft geen superstrateeg te zijn om dit aan te voelen.
Caiway heeft een paar weken geleden 1Gbps Internet XL op de website staan. zelf heb ik via telefoon 1Gbps alles in 1 aan kunnen vragen

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat is de prijs van je 1gbit abo?
Pagina: 1 ... 37 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.