Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:04
PaT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:00:
[...]

Wij hebben hier nu denk ik een jaar of 8 glasvezel van CIF. Daar is nog steeds niets anders dan de Delta aanbieders op te krijgen. Ook wij werden destijds lekker gemaakt met 'er komen meer aanbieders'. Puur feitelijk klopt dat, maar geen 1 is interessanter dan Caiway zelf. Zo durf ik ook wel 'concurrenten' op mijn netwerk toe te laten... :X
Het is triest dat je afhankelijk bent van het moment dat KPN zijn 10Mbit koperlijn gaat vervangen voor nog een glasvezel om uit meer concurrenten te kunnen kiezen.

Wat me vooral heeft tegen gestaan is niet zozeer dat CIF (nu EQT/Cogas Infra) glasvezel heeft aangelegd maar destijds ook er voor hebben gezorgd dat Ziggo van de COAX ging.

Wanneer je zo overtuigd bent dat glasvezel de toekomst is, dan had je Ziggo zijn gang laten gaan en alleen op glasvezel de diensten geleverd.

Het beleid voor nieuwe providers is gierend hoge huurprijzen vragen zodat ze af zien van leveren.
Het is gewoon te schandalig voor woorden.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

Het is triest dat je afhankelijk bent van het moment dat KPN zijn 10Mbit koperlijn gaat vervangen voor nog een glasvezel om uit meer concurrenten te kunnen kiezen.

Wat me vooral heeft tegen gestaan is niet zozeer dat CIF (nu EQT/Cogas Infra) glasvezel heeft aangelegd maar destijds ook er voor hebben gezorgd dat Ziggo van de COAX ging.

Wanneer je zo overtuigd bent dat glasvezel de toekomst is, dan had je Ziggo zijn gang laten gaan en alleen op glasvezel de diensten geleverd.

Het beleid voor nieuwe providers is gierend hoge huurprijzen vragen zodat ze af zien van leveren.
Het is gewoon te schandalig voor woorden.
En dan upgrade KPN dat koperlijntje, kom je nog niet verder dan 30/4 oid... :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Sjakie0101
PaT schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

En dan upgrade KPN dat koperlijntje, kom je nog niet verder dan 30/4 oid... :X
Dat laatste gaat hier niet meer gebeuren. KPN upgrade geen koper meer en is daadwerkelijk van plan alle koper te vervangen voor glasvezel OF te leveren via de bestaande glasvezelnetwerken.

KPN wil gewoon voor alle huishoudens een keuze zijn. Helaas zijn grote delen van het Cogasgebied voorlopig nog niet aan de beurt al lig er in Twenterand al een "glasvezelader" naar de centrale en wordt in een gebied van 500 won in Vroomshoop (volgens de glasvezelkaart) glasvezel geleverd dmv een Mini-pop. Maar dus wel via het eigen KPN netwerk.

• Bartkramer0103
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21:00
Nog meer Tweakers waar de verbinding plat ligt sinds iets over 12’en?

USG krijgt geen WAN IP meer :(. Zit in het gebied Overbetuwe.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bartkramer0103 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:43:
Nog meer Tweakers waar de verbinding plat ligt sinds iets over 12’en?

USG krijgt geen WAN IP meer :(. Zit in het gebied Overbetuwe.
Nope

• rfbroek
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
IPTV doet het niet wegens een netwerkstoring.
Gelukkig hebben we de coax nog.

• thieske1
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:30
Hallo, weten 1 van jullie of caiway "pay per view" heeft voor formule 1 en eredivisie wedstrijden?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

thieske1 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:56:
Hallo, weten 1 van jullie of caiway "pay per view" heeft voor formule 1 en eredivisie wedstrijden?
Nee

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 01:42:
Vertel eens iets nieuws.... begin wel vervelend te worden voor klanten die helemaal geen coax meer hebben.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:02:
[...]

Vertel eens iets nieuws.... begin wel vervelend te worden voor klanten die helemaal geen coax meer hebben.
Klagen doe je met je portemonnee, dat helpt het beste. Er zijn alternatieven. En zoals Doe Maar in de jaren 80 zong : “Er zit een knop op je tv” ;)

• rfbroek
  • Nu online
B2 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:32:
[...]
..Er zijn alternatieven..
Dat is al vaker gezegd. Maar als ik alles wil kunnen zien wat ik nu graag kijk, moet ik tig losse streaming abonnementen nemen, en dat kost samen meer dan wat ik nu betaal.

Verder behoort het gewoon te werken. Ik heb het een kans gegeven, maar het is gewoon ruk.

Er gaan ook geruchten (let je goed op Sjakie? :9 ) dat we niet op essentiële verbeteringen van het IPTV product hoeven te rekenen.

Gek genoeg gaat het automatisch afschrijven van mijn bankrekening wel altijd goed.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nogmaals, probeer elkaar niet op persoonlijke noot aan te vallen s.v.p. :)

www.google.nl

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

rfbroek schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:22:
[...]

Dat is al vaker gezegd. Maar als ik alles wil kunnen zien wat ik nu graag kijk, moet ik tig losse streaming abonnementen nemen, en dat kost samen meer dan wat ik nu betaal.

Verder behoort het gewoon te werken. Ik heb het een kans gegeven, maar het is gewoon ruk.
Klopt, ben ik ook met je eens. Maar op een gegeven moment zou mijn frustratie het winnen van de centen denk ik.

• rfbroek
  • Nu online
Zo groot is mijn portemonnee helaas niet, en ik zit er bovendien nog 10 maanden aan vast.

Ik kreeg trouwens ook geen korting op het nieuwe abonnement toen ik het afsloot (was al glas klant), en ook geen compensatie voor de 2 weken dat het niet werkte. :'(

• Sjakie0101
[...]

Er gaan ook geruchten (let je goed op Sjakie? :9 ) dat we niet op essentiële verbeteringen van het IPTV product hoeven te rekenen.

Gek genoeg gaat het automatisch afschrijven van mijn bankrekening wel altijd goed.
*knip*. Beetje flauw zo. Wil je ophouden met dat gestook?

[Voor 72% gewijzigd door rens-br op 06-11-2020 14:00]

• vasquez86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:41
rfbroek schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 01:42:
Vannacht is het weer zover geen IPTV storing

Caiway Glas | Appel fan

• Kroetie2970
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 06-11 08:27
Weet er iemand of er een instelling is om tv te kijken via Multiscreen app op je iPad,maar dan in “ volledig beeld”.
Als je naar de app instellingen gaat heb je wel volledig beeld , maar als je tv kijkt is denk maar 2/3 van het beeld gevuld. Je hebt dan boven en onder zwarte balken lijkt het.
Ik wil graag volledige beeld van iPad gebruiken

• mfransen
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:34
Iemand enig idee hoe je de SFP module uit de Genexis Platinum haalt? Ik probeerde te trekken maar hij wil niet... Zit er ergens een palletje ofzo?

• Sjakie0101
Kroetie2970 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:35:
Weet er iemand of er een instelling is om tv te kijken via Multiscreen app op je iPad,maar dan in “ volledig beeld”.
Als je naar de app instellingen gaat heb je wel volledig beeld , maar als je tv kijkt is denk maar 2/3 van het beeld gevuld. Je hebt dan boven en onder zwarte balken lijkt het.
Ik wil graag volledige beeld van iPad gebruiken
Dat kan niet. Overstappen naar een nieuw pakket, dan krijg je de nieuwe app met Chromecastmogelijkheden

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:35

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Ik heb even wat reacties aangepast / weggehaald. Wil iedereen ophouden met op de man spelen, dingen plaatsen zonder bronnen en de sfeer verzieken.

Het wordt er op deze manier niet gezelliger op.

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:06
kraades schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Op OK drukken dan is de infobalk gelijk weg.
Of dubbel OK is info tonen en daarna verbergen kwam ik pas achter.

Buy Me a Coffee

• Sjakie0101
[...]

En zo is er dus essentiele informatie verdwenen omdat moderators aan het knippen zijn.
Delta en Caiway claimen beide dat er een update aankomt voor interactieve tv. Delta gaf eerder aan dat Dolby nog voor het einde van het jaar wordt opgeleverd.

• rfbroek
  • Nu online
Ik heb nergens op de officiële Caiway site kunnen vinden dat het klopt wat je zegt.
Als Caiway klant heb ik daar ook geen bericht over gekregen.
Dus hoe / waar claimen ze dat dan volgens jou?

Overigens vind ik een goede programmagids veel belangrijker dan Dolby. Maar het allerbelangrijkste vind ik de betrouwbaarheid van de diensten. Wat TV over coax en internet over glas betreft heb ik geen klachten, dat moet ook gezegd worden. Maar IPTV vind ik een zorgenkindje. En zolang ik geen officieel bericht krijg van Caiway dat het verbeterd wordt, ga ik er vanuit dat dat ook niet gebeurt.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:35:
Ik heb nergens op de officiële Caiway site kunnen vinden dat het klopt wat je zegt.
Als Caiway klant heb ik daar ook geen bericht over gekregen.
Dus hoe / waar claimen ze dat dan volgens jou?

Overigens vind ik een goede programmagids veel belangrijker dan Dolby. Maar het allerbelangrijkste vind ik de betrouwbaarheid van de diensten. Wat TV over coax en internet over glas betreft heb ik geen klachten, dat moet ook gezegd worden. Maar IPTV vind ik een zorgenkindje. En zolang ik geen officieel bericht krijg van Caiway dat het verbeterd wordt, ga ik er vanuit dat dat ook niet gebeurt.
Twitter webcare van Caiway enkele dagen geleden en het Zeelandnetforum waar Delta medewerkers reageren.
Wanneer ik iets niet zeker weet zet ik het er wel bij.

• rfbroek
  • Nu online
Ok dan snap ik je beter. Er werd mij door Caiway klantenservice en Webcare op Twitter dagelijk gezegd dat ze heeeel druk waren met het activeren van mijn nieuwe pakket. Het werkte uiteindelijk 10 dagen niet maar ik betaalde er wel voor. Ze beloofden ook dat ik compensatie zou krijgen voor de tijd dat mijn nieuwe pakket nog niet werkte. Ook die belofte is niet nagekomen. Dus ik verwacht niet zoveel van de door hun genoemde toezeggingen.

• Sjakie0101
rfbroek schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:17:
Ok dan snap ik je beter. Er werd mij door Caiway klantenservice en Webcare op Twitter dagelijk gezegd dat ze heeeel druk waren met het activeren van mijn nieuwe pakket. Het werkte uiteindelijk 10 dagen niet maar ik betaalde er wel voor. Ze beloofden ook dat ik compensatie zou krijgen voor de tijd dat mijn nieuwe pakket nog niet werkte. Ook die belofte is niet nagekomen. Dus ik verwacht niet zoveel van de door hun genoemde toezeggingen.
Mijn ervaring is dat je het de juiste personen moet vragen. Dan krijg je echt doe compensatie wel!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Sjakie0101, dan neem ik aan dat je @rfbroek even de juiste naam doorgeeft, want 10 dagen niet kunnen leveren, maar wel incasseren is niet zo netjes.

Door al jullie verhalen blijf ik nog wel even bij Coax tv... Ik kijk veel te veel ouderwetse tv, dus ik zit niet op dat gek#t van Caiway/Delta te wachten met hun iptv platform

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

Sinds gisteren ben ik ook klant van Caiway, via Glasvezel Buitenaf. Ben er dus ook achter gekomen dat de Genexis Platinum modem niet in bridge modus kan..
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice via Facebook, en nu willen ze mij een modem toesturen die wel in bridge modus gezet kan worden. Ik had niet verwacht dat dit zou lukken :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:56
Dan denk ik dat je simpelweg geluk gehad hebt omdat een (voormalige) klant zijn/haar voormalige Live! Titanium model teruggestuurd heeft. :)

Systeem specs

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:08:
Dan denk ik dat je simpelweg geluk gehad hebt omdat een (voormalige) klant zijn/haar voormalige Live! Titanium model teruggestuurd heeft. :)
Dat zal dan wel :P
Ik heb nu zo lang m'n router direct aan de modem gehangen maar echt lekker werkt het allemaal niet i.c.m. m'n slimme verlichting (IKEA hub) en Chromecast/Google Home Max speakers :p

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:08:
En zojuist stond de postbode al voor de deur (zaterdag contact gehad met de klantenservice) 8)7 ik heb idd een Genexis Titanium modem gekregen!

• Sjakie0101
Ik hoorde dat Caiway nu weer de Amino7x levert bij zijn abo’s. Iemand toevallig net nieuwe abonnee die dit kan bevestigen?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sjakie0101 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:27:
Ik hoorde dat Caiway nu weer de Amino7x levert bij zijn abo’s. Iemand toevallig net nieuwe abonnee die dit kan bevestigen?
Ja, dat kan ik bevestigen

• Sjakie0101
Dan lijken de Aria nu echt verleden tijd.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben even de weg kwijt, je hebt Amino, Aria en Kamai decoders. Ik begreep hier altijd dat de Kamai7X de decoder was die je wilde hebben. Is de Amino7X nu ook een probleemloze decoder in de plaats van de Kamai7X?

• rfbroek
  • Nu online
Ze zijn allebei van fabrikant Amino.
De Aria 7x en de Kamai 7x zijn type ontvangers.

De Amino 7x bestaat dus niet.

https://www.amino.tv/product/kamai-7x/
https://www.amino.tv/product/aria-7x/

Belangrijkste verschil is dat de Kamai 4K ondersteunt.

Ik kreeg zelf de Aria. Beeld vind ik niet geweldig, snelheid is goed genoeg voor mij.

[Voor 67% gewijzigd door rfbroek op 09-11-2020 21:47]

• Sjakie0101
Mijn vraag ging over de Kamai 7x.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik bedoelde de Amino Aria 7X, die heb ik gekregen (afgelopen vrijdag).
Ik heb geen vergelijking met andere Caiway STB's, de eerste keer dat ik 'm aanzette schrok ik wel, het beeld leek wel een beroerde 640x480 kwaliteit. Bij het wisselen van zender ging de kwaliteit gelukkig omhoog.
Qua snelheid is het ding vergelijkbaar met de Samsung/Ziggo Horizon STB.

• rfbroek
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:27:
Ik hoorde dat Caiway nu weer de Amino7x levert bij zijn abo’s.
Dat gaf even een misverstand

• Tweaker7334
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 12:24
-tom-562 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:59:
Ik bedoelde de Amino Aria 7X, die heb ik gekregen (afgelopen vrijdag).
Ik heb geen vergelijking met andere Caiway STB's, de eerste keer dat ik 'm aanzette schrok ik wel, het beeld leek wel een beroerde 640x480 kwaliteit. Bij het wisselen van zender ging de kwaliteit gelukkig omhoog.
Qua snelheid is het ding vergelijkbaar met de Samsung/Ziggo Horizon STB.
Ah ja, dat kan goed kloppen. De boxen van Caiway selecteren een gepaste kwaliteit op basis van je verbinding. Ze beginnen dus op 480p en stellen bij tot en met 1080i.

[Voor 4% gewijzigd door Tweaker7334 op 09-11-2020 22:32]

• rfbroek
  • Nu online
Nu al 2 keer meegemaakt dat ik de Aria 7x moest herstarten, omdat enkele toetsen van de afstandsbediening ineens niet meer werkten. En soms zelfs het hele kastje niet, dus stekker eruit / stekker erin.

Raar dat ze zo instabiel zijn. Net als Windows 95, 25 jaar geleden.

[Voor 5% gewijzigd door rfbroek op 10-11-2020 16:58]

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:56:
Nu al 2 keer meegemaakt dat ik de Aria 7x moest herstarten, omdat enkele toetsen van de afstandsbediening ineens niet meer werkten. En soms zelfs het hele kastje niet, dus stekker eruit / stekker erin.

Raar dat ze zo instabiel zijn. Net als Windows 95, 25 jaar geleden.
De Kamai 7x die ik heb is stabielen dan de Aria. Ik heb deze laten omruilen door Caiway omdat ik de Aria's echt ondingen vond. Zapgedrag is niet goed, beeld geeft een waas etc etc. En daarnaast geeft de Aria geen 4K ondersteuning.

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...n-oudere-abonnementen-af/

leuk stukje. Caiway heeft ook 130 soorten abonnementen.

[Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-11-2020 17:40]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb zojuist mijn Genexis Platinum modem vervangen voor een Titanium. Alles werkt weer, alleen als ik nu een speedtest uitvoer, dan is m'n ping 5 ms (dikke prima dus), download maximaal 78.03 Mbps, en de upload 0.86 Mbps :X :?
WTF :(

• HenriBusger
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-11 23:23
-tom-562 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:10:
Ik heb zojuist mijn Genexis Platinum modem vervangen voor een Titanium. Alles werkt weer, alleen als ik nu een speedtest uitvoer, dan is m'n ping 5 ms (dikke prima dus), download maximaal 78.03 Mbps, en de upload 0.86 Mbps :X :?
WTF :(
Met een netwerkkabel?

Life is like a battery, keep it charged!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, draadloos.
Maar met de Platinum modem haalde ik met de router als accespoint gewoon de volle snelheid (150 mbps officieel, maar haalde pieksnelheden van 180 mbps, upload idem)

• HenriBusger
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-11 23:23
-tom-562 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:17:
[...]

Nee, draadloos.
Maar met de Platinum modem haalde ik met de router als accespoint gewoon de volle snelheid (150 mbps officieel, maar haalde pieksnelheden van 180 mbps, upload idem)
Snelheid altijd bedraad testen. Wifi-snelheid kan makkelijk beïnvloed worden.

Life is like a battery, keep it charged!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

HenriBusger schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:22:
[...]

Snelheid altijd bedraad testen. Wifi-snelheid kan makkelijk beïnvloed worden.
Nouja, als ik op al mijn devices ineens niet eens de helft aan download haal, en nog geen 0,5% aan upload, ook al sta ik naast mijn router, dan zit er echt iets niet goed :P Terwijl ik gisteren met dezelfde router, wel de volle snelheid haalde.
Edit:
Ik zag net dat ik de UTP kabel in poort 3 had gestoken. Ik heb hem net in poort 1 gestoken, wat ik zo lees op internet is die ook echt bedoelt voor de router. Snelheid is nu 90 mpbs, en de upload ook. Iets vooruitgang dus...

[Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 10-11-2020 20:41]

• The.Terminator
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:17

The.Terminator

Un boer met bier

-tom-562 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:29:
[...]

Nouja, als ik op al mijn devices ineens niet eens de helft aan download haal, en nog geen 0,5% aan upload, ook al sta ik naast mijn router, dan zit er echt iets niet goed :P Terwijl ik gisteren met dezelfde router, wel de volle snelheid haalde.
Edit:
Ik zag net dat ik de UTP kabel in poort 3 had gestoken. Ik heb hem net in poort 1 gestoken, wat ik zo lees op internet is die ook echt bedoelt voor de router. Snelheid is nu 90 mpbs, en de upload ook. Iets vooruitgang dus...
Dat probleem heb ik ook, mijn lieftallige vriendin heeft (blijkbaar na een storing) de UTP in poort 2 gedrukt.
Hierdoor ging ook hier de download / upload naar beneden. Terug naar poort 1 en het werkt weer, maar muw de interactieve TV's. Deze blijven ineens zwart / geen beeld.

KingofDarts.com - Dart score calculator en houd geavanceerde statistieken bij | Beschikbaar in Google Playstore en Apple App store

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

The.Terminator schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:08:
[...]

Dat probleem heb ik ook, mijn lieftallige vriendin heeft (blijkbaar na een storing) de UTP in poort 2 gedrukt.
Hierdoor ging ook hier de download / upload naar beneden. Terug naar poort 1 en het werkt weer, maar muw de interactieve TV's. Deze blijven ineens zwart / geen beeld.
Het lijkt nu ineens sneller te zijn. Vanochtend m'n router en de modem zelf een reset gegeven, daarna was de snelheid nog steeds rond de 90/90 Mbps, een uur later was het rond de 110/110 Mbps, en op dit moment gewoon volle snelheid (160/180 Mbps).
Hopelijk blijft het nu gewoon stabiel, maar ik heb niet echt een goede eerste indruk gekregen op deze manier :P

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

-tom-562 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:48:
[...]

Het lijkt nu ineens sneller te zijn. Vanochtend m'n router en de modem zelf een reset gegeven, daarna was de snelheid nog steeds rond de 90/90 Mbps, een uur later was het rond de 110/110 Mbps, en op dit moment gewoon volle snelheid (160/180 Mbps).
Hopelijk blijft het nu gewoon stabiel, maar ik heb niet echt een goede eerste indruk gekregen op deze manier :P
Dat is goed om te horen, maar bij jou werkt interactieve tv wel op poort 1 ? Hier nl de zwarte beelden en terug gezet naar poort 2 werkt het wel weer, maarja dan gaat de internet snelheid weer naar beneden. Caiway ook al getwitterd, maar die hebben het druk volgens mij de laatste tijd :P )

KingofDarts.com - Dart score calculator en houd geavanceerde statistieken bij | Beschikbaar in Google Playstore en Apple App store

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

The.Terminator schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:52:
[...]

Dat is goed om te horen, maar bij jou werkt interactieve tv wel op poort 1 ? Hier nl de zwarte beelden en terug gezet naar poort 2 werkt het wel weer, maarja dan gaat de internet snelheid weer naar beneden. Caiway ook al getwitterd, maar die hebben het druk volgens mij de laatste tijd :P )
TV werkt hier op poort 2 (en gisteren op poort 4). Poort 1 is nu dus internet

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

-tom-562 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:00:
[...]

TV werkt hier op poort 2 (en gisteren op poort 4). Poort 1 is nu dus internet
Mhhhh oke, hier heeft het altijd op 1 poort gewerkt (en zo heb ik het ook bij Caiway aangegeven dat ik dit zo wou zie ik in mijn Twitter conversaties met Caiway). Dit omdat er maar 1 UTP kabel naar boven gaat voor internet en tv. Thx iig voor het beantwoorden.

• Sjakie0101
Binnen het nieuwe glasvezelpakket is iedere poort gewoon een internetpoort (je modem is dus ook een soort router/switch)

Het niet kunnen ontvangen van TV heeft te maken met de combinatie IP en Mac-adres. Wanneer de decoder eerst op poort 1 zat en je verhuist alleen de decoder naar 2 en het internet via 1 dan vindt het netwerk de decoder obv MAC-adres (icm met het eerder gebruikte IP-adres) niet meer.

De oplossing is om Caiway het MAC-adres van de decoders een keer te laten legen.

[Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-11-2020 18:03]

• Tweaker7334
The.Terminator schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:08:
[...]

Mhhhh oke, hier heeft het altijd op 1 poort gewerkt (en zo heb ik het ook bij Caiway aangegeven dat ik dit zo wou zie ik in mijn Twitter conversaties met Caiway). Dit omdat er maar 1 UTP kabel naar boven gaat voor internet en tv. Thx iig voor het beantwoorden.
Caiway is recent overgestapt op multicast verkeer. Dat betekent dat TV alleen nog optimaal werkt via port 2.

Aan de ene kant is het vervelend dat het nu niet meer goed werkt, andere andere kant is duidelijk altijd gecommuniceerd dat alleen port 2 voor televisie is.

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Sjakie0101 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:02:
Binnen het nieuwe glasvezelpakket is iedere poort gewoon een internetpoort (je modem is dus ook een soort router/switch)

Het niet kunnen ontvangen van TV heeft te maken met de combinatie IP en Mac-adres. Wanneer de decoder eerst op poort 1 zat en je verhuist alleen de decoder naar 2 en het internet via 1 dan vindt het netwerk de decoder obv MAC-adres (icm met het eerder gebruikte IP-adres) niet meer.

De oplossing is om Caiway het MAC-adres van de decoders een keer te laten legen.
Alleen is de modem nooit omgezet naar een nieuwere variant, ik gebruik diegene nog die ik kreeg bij de overgang Ziggo naar Caiway (idd, Twente :) En het heeft eerst ook gewerkt, maar als het omgezet is zoals @Tweaker7334 dit aangeeft, dan zal dit wel de reden zijn.
Tweaker7334 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:06:
[...]

Caiway is recent overgestapt op multicast verkeer. Dat betekent dat TV alleen nog optimaal werkt via port 2.

Aan de ene kant is het vervelend dat het nu niet meer goed werkt, andere andere kant is duidelijk altijd gecommuniceerd dat alleen port 2 voor televisie is.
Dat zou kunnen, toendertijd heb ik expliciet gevraagd bij het afsluiten van het interactieve pakket (oude modem behouden) dat dit via 1 kabel (en 1 poort dus) en dat kon. Dit omdat er maar 1 kabel naar zolder liep. Maar blijkbaar is dit dus verandert.

• Sjakie0101
Tweaker7334 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:06:
[...]

Dit is onjuist. Het nieuwe pakket zorgt er voor dat het modem op iedere poort internetverkeer zit,
Het maakt niet uit waar je de decoder in prikt.

Alleen de oude pakketten hebben 1 poort voor internetvekeer (poort 1) en tv via poort 2.
Lees de installatiehandleiding er maar op na,

Ga je naar een. nieuw pakket met het oude modem van 6 jaar terug dan ontvang je ook via alle poorten internet ipv 2 zoals in het verleden.

Doet de decoder het niet op een bepaalde poort dan moet bij Caiway het mac adres geleegd worden.
Dat heeft niets te maken met multicast.

[Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-11-2020 20:39]

• Tweaker7334
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:38:
[...]

Dit is onjuist. Het nieuwe pakket zorgt er voor dat het modem op iedere poort internetverkeer zit,
Het maakt niet uit waar je de decoder in prikt.

Alleen de oude pakketten hebben 1 poort voor internetvekeer (poort 1) en tv via poort 2.
Lees de installatiehandleiding er maar op na,

Ga je naar een. nieuw pakket met het oude modem van 6 jaar terug dan ontvang je ook via alle poorten internet ipv 2 zoals in het verleden.

Doet de decoder het niet op een bepaalde poort dan moet bij Caiway het mac adres geleegd worden.
Dat heeft niets te maken met multicast.
"het mac adres geleegd worden."
Wat betekent dit precies?

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:38:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring en onderzoek zeggen dat dit niet klopt. Met een nieuw pakket op een oud modem blijft poort 2 het aparte vlan en interne netwerk voor de oude IPTV omgeving. Je kan wel het internet op als je iets op die poort aansluit, maar je krijgt een intern IP en extern gaat via NAT en de snelheid is gelimiteerd tot 60-70 mbps.
Alleen via poort 1 krijg je de volledige internetsnelheid en een extern IP adres toegewezen.

IPTV gaat met een nieuw pakket uiteraard over de eigen router via poort 1 dus ook.

• Tweaker7334
EDIT schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:53:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring en onderzoek zeggen dat dit niet klopt. Met een nieuw pakket op een oud modem blijft poort 2 het aparte vlan en interne netwerk voor IPTV. Je kan wel het internet op als je iets op die poort aansluit, maar je krijgt een intern IP en extern gaat via NAT en de snelheid is gelimiteerd tot 60-70 mbps.
Alleen via poort 1 krijg je de volledige internetsnelheid en een extern IP adres toegewezen.

IPTV gaat met een nieuw pakket uiteraard over de eigen router via poort 1 dus ook.
Dit klinkt inderdaad een stuk logischer dan mijn verhaal. Bedankt voor de verbetering!

• Sjakie0101
Tweaker7334 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:55:
[...]

Dit klinkt inderdaad een stuk logischer dan mijn verhaal. Bedankt voor de verbetering!
Anders gezegd werkt het bij elke poort. Alleen bij wisselen komt de combinatie van het opgeslagen Mac adres en het IP in de war. Caiway kan dat resetten.

• Tweaker7334
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:03:
[...]

Anders gezegd werkt het bij elke poort. Alleen bij wisselen komt de combinatie van het opgeslagen Mac adres en het IP in de war. Caiway kan dat resetten.
Oke, maar waar komt dan volgens jou precies het opgeslagen MAC adres en het IP in de war? Is dat op een router, switch of ander apparaat? En wat komt er dan precies in de war? Wat zou Caiway precies moeten resetten?

Je hebt duidelijk onderzoek gedaan/verstand van zaken, dus ik ben gewoon benieuwd.

• rfbroek
  • Nu online
Tweaker7334 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:45:
[...]

"het mac adres geleegd worden."
Wat betekent dit precies?
Stomme vraag.
Je pakt het mac adres, houdt hem ondersteboven bij een prullenbak, en dan schud je hem leeg.
Lijkt me vrij logisch.

• rfbroek
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:02:
Als je het nieuwe modem gebruikt wel ja.
Het oude modem is (volgens de helpdesk) niet geschikt om iptv en internet over dezelfde poort te leveren. Tenzij die in bridge staat, maar ik weet dus niet of dat überhaupt kan.

Als je het nieuwe modem gebruikt, en een tv ontvanger van poort wisselt als die nog aan staat, kan het zijn dat die niet meer werkt, weet ik uit eigen ervaring. Maar als je de ontvanger opnieuw opstart komt dat meteen weer goed.

Ik weet niet of de gebruikte poort bepaalt welke IP lease de ontvanger krijgt, maar dat lijkt me sterk.

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Volgens mij weet de helpdesk van Caiway het ook niet meer, Twitter webcare reageert iig niet meer op de berichtjes :) Dit weekend maar even kijken hoe het zit, wat ik zo begrijp kan het verschillend zijn adh de modems die uitgedeeld zijn (En door die omgezetting naar Multicast zal het sinds enkele tijd wel fout gaan, ging nl vanaf december 2019 tot enige tijd goed)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EDIT schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:53:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring en onderzoek zeggen dat dit niet klopt. Met een nieuw pakket op een oud modem blijft poort 2 het aparte vlan en interne netwerk voor de oude IPTV omgeving. Je kan wel het internet op als je iets op die poort aansluit, maar je krijgt een intern IP en extern gaat via NAT en de snelheid is gelimiteerd tot 60-70 mbps.

Kan het ook bevestigen, ik heb een nieuw pakket met in eerste instantie de Platinum modem, amar die heb ik omgewisseld voor de Titanium modem i.v.m. toepassen eigen router. Als de router niet op poort 1 zat was de snelheid zwaar geknepen (rond de 70 mbps en een upload van nog geen 1 mbps).

@The.Terminator probeer het eens via Facebook chat, ik werd daar snel geholpen.

• vasquez86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:41
Nou zal EQT kpn overnemen zou dan alles eindelijk open gaan met glasvezel.

Caiway Glas | Appel fan

• Sjakie0101
https://www.bloomberg.com...to-13-billion-carrier-kpn

Hier het laatste nieuws, kennelijk zit men niet stil.

*knip* Verspreiden van geruchten zonder bronnen is bij deze afgelopen.

[Voor 21% gewijzigd door rens-br op 15-11-2020 10:17]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vasquez86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:46:
Nou zal EQT kpn overnemen zou dan alles eindelijk open gaan met glasvezel.
Het zou wel een interessant alternatief zijn voor Caiway. 100/100 internet, een vaste telefoonlijn en 2 tv ontvangers voor 64,50 per maand is best netjes. En met een combi met je mobiel moet daar meer uit te slepen zijn. Dat valt dus tegen Voor 2,50 meer zelfs 200/200 internet.

Ik weet niet hoe goed de KPN app werkt, maar je zou zelfs 1 tv ontvanger kunnen laten vallen als de slaapkamertv's via een chromecast met de KPN App bediend kunnen worden. Scheelt weer 5 euro per maand.

• SpamPimp
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:55
PaT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:43:
[...]

Ik weet niet hoe goed de KPN app werkt, maar je zou zelfs 1 tv ontvanger kunnen laten vallen als de slaapkamertv's via een chromecast met de KPN App bediend kunnen worden. Scheelt weer 5 euro per maand.
Volgens mijn ouders werkt de KPN app prima. Wanneer IPTV van Caiway weer moeilijk doet. Gebruiken zij mijn KPN inloggegevens en de app.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:56
Zou EQT gelijk de merken Caiway en Delta opheffen bij overname van KPN?
Het KPN product is toch aanzienlijk beter. Ik denk dat er veel mensen gelijk naar KPN gaan.

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 30-11 15:55
Is er al wat bekend wat betreft 1Gbit voor all in one? Trage zooi hoor vergeleken met Delta.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

babbi schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:54:
Is er al wat bekend wat betreft 1Gbit voor all in one? Trage zooi hoor vergeleken met Delta.
Nog steeds max 600/600 zie ik.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

dolopfriet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:05:
Het KPN product is toch aanzienlijk beter. Ik denk dat er veel mensen gelijk naar KPN gaan.
Ben benieuwd hoe hier vanuit de toezichthouder naar gekeken wordt. Overigens ben ik het niet met je eens dat "Het KPN product" aanzienlijk beter is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

lier schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:31:
[...]

Ben benieuwd hoe hier vanuit de toezichthouder naar gekeken wordt. Overigens ben ik het niet met je eens dat "Het KPN product" aanzienlijk beter is.
Wat is de reden dat je dat vindt? (oprechte interesse, ik ken het KPN product enkel van het oude AIE abonnement via DSL van mijn ouders. Dat was prima).

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Op basis van stabiliteit en snelheid, ik neem (weliswaar nu bij Delta, maar voor die tijd lange tijd bij Caiway) alleen Internet (via glasvezel) af en heb vrijwel geen problemen hiermee. Kan het helaas niet met glasvezel product van KPN vergelijken (aangezien die hier in Doorn niet levert) maar ben niet heel erg onder de indruk van hun xDSL oplossing, afgaande op de ervaringen bij mijn schoonouders.

Dus...op basis van snelheid, stabiliteit en beschikbaarheid.

Ben daarom (ook) benieuwd naar @dolopfriet ...waarom vind jij het aanzienlijk beter?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EDIT
Mijn ouders hebben een jaar of 10 glasvezel gehad via KPN (via het, destijds, Reggefiber netwerk), en dat werkte prima... tot het een keer mis ging. Afspraak na afspraak werd niet nagekomen, mijn ouders werden volkomen verrot gescholden door de 'helpdesk' en zij waren opeens 'lastige klanten' omdat zij KPN aan hun afspraken hielden, daarop hebben ze met onmiddellijke ingang opgezegd en zijn overgestapt naar T-Mobile die via dezelfde glasvezel daarna een perfecte verbinding hebben geleverd voor een veel lager bedrag per maand.
Ik ben zelf ook al eens voor vanalles uitgemaakt door hun 'helpdesk', dus op basis van die ervaringen was ik blij toen ik van mijn eigen contract met KPN af was en zou ik KPN alleen als provider nog nemen als het de enige optie zou zijn..

Caiway heeft tot nu toe een prima verbinding geleverd, en die ene keer dat er iets mis ging werd er gelijk een monteur aangestuurd die de volgende dag het probleem op kwam lossen. De keren dat ik contact had met de klantenservice werd ik perfect geholpen en werd mij zelfs pro-actief extra korting aangeboden als excuses voor het ongemak, waar ik niet eens om gevraagd had, dus nee, voor mij geen KPN meer en ik ben hartstikke tevreden met Caiway.

Tl;dr: Technisch is KPN natuurlijk net zo prima als Caiway, maar als het een keer mis gaat, heb ik betere ervaringen met Caiway dan met KPN.

[Voor 8% gewijzigd door EDIT op 13-11-2020 15:30]

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

-tom-562 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:46:
[...]

Kan het ook bevestigen, ik heb een nieuw pakket met in eerste instantie de Platinum modem, amar die heb ik omgewisseld voor de Titanium modem i.v.m. toepassen eigen router. Als de router niet op poort 1 zat was de snelheid zwaar geknepen (rond de 70 mbps en een upload van nog geen 1 mbps).

@The.Terminator probeer het eens via Facebook chat, ik werd daar snel geholpen.
Ze reageren, het is idd poort 2 (& 3) voor interactieve TV en poort 1 voor internet.
Dat het indertijd werkte was prima, maar niet zo bedoeld aldus een medewerker van Caiway.

Nu rest mij de vraag, is het mogelijk om het via 1 kabel naar zolder te regelen of is het verstandig om een extra 2e kabel te moeten trekken. Situatie is nl als volgt:

Caiway komt binnen op de modem, hierachter hangt een TPLink router.
Vanuit de router gaat 1 kabel naar de TV waarachter een switch zit met Playstation, Raspberry Pi en interactieve TV, een andere kabel gaat naar zolder. Hierachter zit een switch met daar weer achter 2 PC's, 1 Acces Point en 1 interactieve TV (met de bedoeling deze later uit te breiden naar meerdere ivm de kinderen). Werkte toendertijd als een zonnetje, maar sinds kort dus niet meer :) :'(

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:35

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Laten we het gezellig houden. Op de man spelen is nergens voor nodig. Verder blijft 'overnames' en geruchten een terugkomend thema in dit topic, steeds zonder bewijs. Zullen we vanaf nu dat maar gewoon links laten liggen, totdat er wat concreets bekend is.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 15-11-2020 10:18]

• rfbroek
  • Nu online
dolopfriet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:05:
Met een beetje pech wordt alles juist zoals Caiway het graag heeft, dus KPN opheffen, alle klanten een Aria7x , weinig investeren en vooral een hoop storingen. ;)

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ga deze week mijn lijn activeren gezien mijn Ziggo de 22e ophoudt met werken. Via Twitter wel een Genexis Titanium weten te krijgen, zodra deze binnen is stuur ik de Platinum terug. Ik ga m'n eigen router eraan koppelen en zat niet te wachten op dubbel NAT.

Alleen even bezien hoe ik IPTV werkend krijg in dat geval, heb wel overal managed switches dus moet een eind komen gok ik.

• EDIT
Als je op het nieuwe TV platform zit werkt dat gewoon via jouw eigen router.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

EDIT schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:25:
Ah, dat zou helemaal mooi zijn. Thx :)

• Bartkramer0103
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21:00
Is het zwart beeld op kanaal 1 t/m 10 inmiddels weer opgelost dan?

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:21

nexhil

BAM!

Dat hangt dus van je apparatuur af. Met een standaard USG/Pfsense is het te regelen, met mijn UDM-pro kan ik niet 2 VLANS op het WAN interface gooien, dus hier werkt dat niet.

(Na het omzetten heb ik een paar weken alle kanalen gehad, maar opeens was dat voorbij. Nu helaas de genexis er weer tussen hangen)

[Voor 6% gewijzigd door nexhil op 16-11-2020 15:28]

• EDIT
Ik heb hier gewoon een standaard TP-Link router staan (en daarvoor had ik een Netgear router) en beiden doen het prima met IPTV. Het IPTV kastje zit aan een kleine managed switch in mijn woonkamer (samen met o.a. de TV/nVidia Shield/etc) en vanaf daar loopt het spul over één kabel naar mijn router en vanaf daar naar het glasvezelmodem. Ik doe hier niks met vlans of dat soort dingen (en heb dat ook nooit gedaan). Wel staat op zowel de switch als op de router IGMP snooping aan (standaard instellingen), mocht dat uitmaken.
Het IP adres van het IPTV kastje zit ook gewoon in de interne netwerkreeks (nummertje 1):

Edit: ik heb hier overigens ook nooit problemen met zwart beeld gehad.

[Voor 26% gewijzigd door EDIT op 16-11-2020 15:47]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

EDIT schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:39:
Ik heb hier gewoon een standaard TP-Link router staan (en daarvoor had ik een Netgear router) en beiden doen het prima met IPTV. Het IPTV kastje zit aan een kleine managed switch in mijn woonkamer (samen met o.a. de TV/nVidia Shield/etc) en vanaf daar loopt het spul over één kabel naar mijn router en vanaf daar naar het glasvezelmodem. Ik doe hier niks met vlans of dat soort dingen (en heb dat ook nooit gedaan). Wel staat op zowel de switch als op de router IGMP snooping aan (standaard instellingen), mocht dat uitmaken.
Het IP adres van het IPTV kastje zit ook gewoon in de interne netwerkreeks (nummertje 1):

[Afbeelding]
En met welk modem? De Platinum (wifi) of Titanium (melkpak)

• EDIT
De oude Titanium zonder wifi.

[Voor 18% gewijzigd door EDIT op 16-11-2020 15:48]

• nexhil

nexhil

BAM!

Dus je gebruikt niet je eigen router :D ;)

op de Genexis zitten op de wan poort 2 vlans: 100 en 101 (Internet en TV)

Wat ik achter mijn Genexis plak maakt niet uit. Maar zodra ik deze ertussenuit haal. Dan kan hij een bepaalde route niet goed maken.

[Voor 37% gewijzigd door nexhil op 16-11-2020 15:57]

• EDIT
Dat was het hele punt van de discussie toch ook niet? Exorcist geeft aan dat hij/zij het Titanium glasvezelmodem wil gaan gebruiken i.c.m. een eigen router en er werd gevraagd hoe het zat met IPTV. Daar gaf ik antwoord op dat het zonder problemen ingeprikt kan worden op de eigen router.

Overigens doet de oude versie alleen internet over poort 1 en iptv over poort 2, maar dat is voor het oude IPTV platform. Met het nieuwe IPTV platform gaat dus alles over poort 1.

• nexhil

nexhil

BAM!

EDIT schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:02:
Dat was het hele punt van de discussie toch ook niet? Exorcist geeft aan dat hij/zij het Titanium glasvezelmodem wil gaan gebruiken i.c.m. een eigen router en er werd gevraagd hoe het zat met IPTV. Daar gaf ik antwoord op dat het zonder problemen ingeprikt kan worden op de eigen router.

Overigens doet de oude versie alleen internet over poort 1 en iptv over poort 2, maar dat is voor het oude IPTV platform. Met het nieuwe IPTV platform gaat dus alles over poort 1.
Sorry, ik ging even van een moedem/router combinatie uit. zonder de Caiway apparatuur ertussen. :>

• rfbroek
  • Nu online
EDIT schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:02:
Ik kreeg een nieuwe wifi router toen ik overstapte naar het nieuwe IPTV platform, maar ik heb het "melkpak" modem ook nog liggen.

Kan ik dan mijn eigen router aan poort 1 van het melkpak knopen? Dus voor internet en IPTV .Of moet het modem daarvoor eerst nog in bridge worden gezet? (als dat al kan)

[Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 16-11-2020 19:52]

• EDIT
rfbroek schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:26:
[...]

Ik kreeg een nieuwe wifi router toen ik overstapte naar het nieuwe IPTV platform, maar ik heb het "melkpak" modem ook nog liggen.

Kan ik dan mijn eigen router aan poort 1 van het melkpak knopen? Dus voor internet en IPTV .Of moet het modem daarvoor eerst nog in bridge worden gezet? (als dat al kan)
Ik heb geen idee of jouw Titanium dan nog functioneert, maar die staat standaard in bridge modus, dus jouw eigen router krijgt het WAN IP.
Met het nieuwe TV platform kan je vanaf daar dus inderdaad over poort 1 zowel internet als IPTV laten lopen.

• Intelcore
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-11 13:52
Al de zoveelste storing gisteravond, ontvanger loopt na 5 seconde compleet vast. Staat op de website dat het bekend is. Hebben meer mensen dit hier?
Ik vind het zwaar tegenvallend voor iets hyper moderns als glasvezel. En amateuristisch van Caiway.

We hebben hier 1900,- betaald voor een lijn en is heel vele malen instabieler dan adsl plus schotel. Uiteraard wel sneller maar dat mag ook wel. Ik had liever de maandelijkse vergoeding gekozen en dan na een jaar opgezegd.
Omdat er op dit netwerk eigenlijk geen keuze is zal ik na contract datum TV opzeggen, en via Canal Digitaal (smart tv app) tv kijken. Ik heb dit eens gezien en de beeldkwaliteit is beter en zappen gaat sneller, bovendien geen extra afstandsbediening meer.

[Voor 4% gewijzigd door Intelcore op 17-11-2020 09:13]

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Intelcore schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:12:
Al de zoveelste storing gisteravond, ontvanger loopt na 5 seconde compleet vast. Staat op de website dat het bekend is. Hebben meer mensen dit hier?
Ik vind het zwaar tegenvallend voor iets hyper moderns als glasvezel. En amateuristisch van Caiway.

We hebben hier 1900,- betaald voor een lijn en is heel vele malen instabieler dan adsl plus schotel. Uiteraard wel sneller maar dat mag ook wel. Ik had liever de maandelijkse vergoeding gekozen en dan na een jaar opgezegd.
Omdat er op dit netwerk eigenlijk geen keuze is zal ik na contract datum TV opzeggen, en via Canal Digitaal (smart tv app) tv kijken. Ik heb dit eens gezien en de beeldkwaliteit is beter en zappen gaat sneller, bovendien geen extra afstandsbediening meer.
NLZiet is ook erg aan te raden. Canaal Digitaal geen ervaring mee, misschien dat daar meer mogelijkheden op zijn.

• Intelcore
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 24-11 13:52
NLZiet heeft nu ook 1080p zie ik, dus dat is ook een overweging waard inderdaad.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:56
Het interactieve televisie product van Caiway is gewoon prut.

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:06
Het werkt voor de goegemeente prima incluis mijzelf. Nieuwe platform + Kamai + Titanium. Geen klachten.

Buy Me a Coffee

• Sjakie0101
kraades schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:26:
Het werkt voor de goegemeente prima incluis mijzelf. Nieuwe platform + Kamai + Titanium. Geen klachten.
Helemaal eens, er schort nog wel een aantal zaken aan, maar het werkt verder prima.
Dolby is nog niet aanwezig, de tvgids is ruk en pauzeren werkt niet optimaal.
Maar laat onverlet dat het verder werkt.

• rfbroek
  • Nu online
Nou ja werkt.. Eergisteren nacht om 3:00 op FOX kanaal 11 alleen maar slecht beeld met blokjes. Op de coax was het wel goed.

En op dat tijdstip kan je support wel vergeten, maar er zullen vast wel meer mensen zijn die 's nachts tv willen kijken, lijkt me. En die staan dan in de kou,

Er gaat werkelijk geen 3 dagen voorbij zonder (kleine) problemen
Toch heeft het product potentie, mits het goed wordt doorontwikkeld.
Maar of dat gaat gebeuren betwijfel ik sterk.
En of je het zo in de markt had moeten zetten.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True