Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.805 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Dat zijn schokkende constateringen.Maar dat is wel mijn algehele gevoel bij Delta en Caiway.
Ze hollen eerder achteruit dan vooruit. Het lijkt wel of ze constant aan het reanimeren zijn.

Ergens begin dit jaar was er al het gerucht dat Ziggo mogelijk delen zou gaan overnemen. En mogelijk T-Mobile glasvezel. Maar zeg het maar.... ergen komt er weer een nieuwe investeerde die de zaak van EQT overkoopt. Heilloze zaak. Hier in Twente hadden ze nooit aan Caiway moeten beginnen. Je weet dat KPN zijn glasvezeltje er uiteindelijk naast gaat uitrollen en dan is het dag met ja handje naar Caiway en een dikke middelvinger na. Ze staan er toch al slecht op in Twente.
Buiten kleine aanpassingen om (zoalsTeletekst (888), ARD HD) wat mis je dan nog wat een Ziggo of T Mobile wel heeft. Je bedoelt toch niet de C films/series die Ziggo heeft?
Ik ben eigenlijk wel tevreden, geen prijs verhoging gehad dit jaar, geen storing internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amberis
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-09 13:09
Mijn TV werkt nu al een dag zonder problemen!
Wat ik uiteindelijk gedaan heb is pfSense toegevoegd aan vlan 101 van Caiway en die via DHCP een ip laten ontvangen, vervolgens een firewall rule gemaakt dat de STB's via vlan 101 naar buiten gaan in plaats van vlan 100 zoals het overige netwerk verkeer.
De STB's zitten dus in mijn normale lan netwerk maar gaan via een andere gateway naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-09 10:45
amberis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:28:
Wat ik uiteindelijk gedaan heb is pfSense toegevoegd aan vlan 101 van Caiway en die via DHCP een ip laten ontvangen, vervolgens een firewall rule gemaakt dat de STB's via vlan 101 naar buiten gaan in plaats van vlan 100 zoals het overige netwerk verkeer.
De STB's zitten dus in mijn normale lan netwerk maar gaan via een andere gateway naar buiten.
Zou je eens screenshots kunnen sturen van deze configuratie. Ik krijg het namelijk niet werkend en er lijken bij mij ook geen ip addressen uitgedeeld te worden vanuit vlan 101.

Zodra ik de pfsense achter de genexis zet werkt echter alles wel gewoon zonder verdere configuratie met vlan's of dergelijke. De stb's krijgen dan gewoon een ip adres vanuit pfsense maar zodra ik de genexis er tussenuit haal werken kanaal 1 t/m 10 niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amberis
@BlijeGub Ik had dat probleem eerst ook en dat heeft denk ik te maken met de lease tijd van in jouw geval de Genexis. Ik heb toen voor ongeveer 2 uur alles van vlan 101 afgehaald en het toen opnieuw geprobeerd waar na ik een ip uit de 172.25.0.0/20 reeks kreeg. (Ik kreeg daarvoor wel alleen een gateway ip via DHCP maar verder geen subnet of eigen ip op vlan 101).

Interface:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/nvn26l6.jpg

Firewall rule. OPT13_DHCP is de gateway die bij interface iptv hoort maar waarbij de naam nog niet is aangepast. (pfSense maakt die zelf aan)
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/RnB4fY8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

amberis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:28:
Mooi dat het is opgelost, maar technisch gezien kan je beter het volgende doen :
- Apart IPTV VLAN aanmaken aan je LAN kant.
- Die laten NAT'ten richting VLAN 101 aan de WAN kant.

Heb je uiteraard wel managed switches voor nodig aan de LAN kant, maar die kosten tegenwoordig ook niet meer zo heel veel gelukkig! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 14:30
Roberto...... schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Buiten kleine aanpassingen om (zoalsTeletekst (888), ARD HD) wat mis je dan nog wat een Ziggo of T Mobile wel heeft. Je bedoelt toch niet de C films/series die Ziggo heeft?
Ik ben eigenlijk wel tevreden, geen prijs verhoging gehad dit jaar, geen storing internet.
Wat te denken van goedwerkende interactieve diensten, dat is in deze tijd het minste wat ik verwacht.
Tmobile zelfde softwarelerancier en daar werkt het wel goed,

Ondertiteling op orde, Dolby, een fatsoenlijke tv gids (ik heb die van T Mobile gezien, zelfde softwareleverancier, maar wel goed em wel Dolby).

En ja leveren wat je beloofd, dus HD zenders HD doorgeven.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Volgens mij is het bij T-Mobile geen 4K kastje.
Wel bijzonder dat het T-Mobile lukt om Dolby Digital geluid door te geven en het
blijkbaar voor Caiway en Delta een Godsonmogelijkheid is, al jaaaaaren.....

[ Voor 63% gewijzigd door dolopfriet op 16-07-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:18
Ik weet niet of een nieuw topic moet openen of hier, maar mocht het in een nieuw topic moeten, merk ik het wel. Ik heb momenteel een 350 alles in een. Ik maak geen gebruik van iptv. Ik kijk tv via coax en heb een telefonie abbo. Alles bij elkaar betaal ik zo'n 55 euro per maand (beetje afhankelijk van de belkosten).

Nu zag ik dat multiscreen is vervangen door caiway interactieve TV. Dus ik maakte contact met de klantenservice, blijkt dat de interactieve TV alleen door nieuwe abbonnees kan worden gebruikt. Maw om dit te mogen gebruiken moet ik over naar een nieuw abbo; vergelijkbaar is 250MBIT slim.... a 61.50 per maand (ja inclusief 2 interactieve ontvangers, maar daar zat ik net niet op te wachten....). Alleen internet (maar ik weet niet of daarmee de interactieve App zal werken en of coax blijft werken) 150MBit: 41.95 pm of 450MBit: 54.95 pm. Kun je die interactieve ontvangers weigeren? of zijn er mensen die multiscreen hebben laten omzetten naar interactieve tv app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amberis
@nero355 Dit was ik zeker ook van plan! Alleen was dit met testen net even wat sneller.

Ik had om precies 7 uur nog wel even last dat de tv weer uitviel wat na een reboot van pfSense weer opgelost was. Als het nog een keer mocht gebeuren ga ik dit even verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Ik ben deze week verhuisd naar een nieuw adres waar ik de keus had uit ADSL of glasvezel van Caiway. Die keus was uiteraard snel gemaakt, maar nu zit ik met een router-modem combi die ik het liefst zo snel mogelijk vervang door enkel een modem. Ik heb een prachtig mesh-systeem (Asus AX8) dat ik graag als router wil blijven gebruiken en heb bijzonder weinig behoefte aan extra geklier met het Genexis systeem.

Nu zie ik hier een boel berichten dat het niet mogelijk is om de Genexis in een bridge-mode te zetten zoals ik gewend ben van Ziggo en over het ontvangen van enkel een modem staat veel tegenstrijdige informatie. Hoe hebben de mensen die enkel een modem hebben ontvangen dit geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
roelst1 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:44:

Nu zie ik hier een boel berichten dat het niet mogelijk is om de Genexis in een bridge-mode te zetten zoals ik gewend ben van Ziggo en over het ontvangen van enkel een modem staat veel tegenstrijdige informatie. Hoe hebben de mensen die enkel een modem hebben ontvangen dit geregeld?
Caiway heeft tot vorig jaar standaard alleen een modem geplaatst. Helaas door het samengaan met Delta is dit komen te vervallen voor nieuwe klanten of oude als je over wil stappen naar de nieuwe pakketten en meer dan 2 tv ontvangers wil.

Wil je kans maken doe dit via twitter Caiway Webcare. Ik las vorige week dat dit soms kan.
Helaas kan dit bij Delta niet anders was ik overgestapt voor korting _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 17-07-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Roberto...... schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:07:
Caiway heeft tot vorig jaar standaard alleen een modem geplaatst. Helaas door het samengaan met Delta is dit komen te vervallen voor nieuwe klanten of oude als je over wil stappen naar de nieuwe pakketten en meer dan 2 tv ontvangers wil.
De Genexis 7840 wordt per 1 Oktober of November 2018 geleverd dus het is al wat langer gaande :-(
Wil je kans maken doe dit via twitter Caiway Webcare. Ik las vorige week dat dit soms kan.
Helaas kan dit bij Delta niet anders was ik overgestapt voor korting _/-\o_
Dit is wel echt een positieve ontwikkeling die ik binnenkort misschien effe ga testen! >:)
roelst1 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:44:
Ik ben deze week verhuisd naar een nieuw adres waar ik de keus had uit ADSL of glasvezel van Caiway. Die keus was uiteraard snel gemaakt, maar nu zit ik met een router-modem combi die ik het liefst zo snel mogelijk vervang door enkel een modem. Ik heb een prachtig mesh-systeem (Asus AX8) dat ik graag als router wil blijven gebruiken en heb bijzonder weinig behoefte aan extra geklier met het Genexis systeem.

Zie de vele berichten waarin onder andere SFP modules en mediaconverters worden genoemd d:)b

Mocht je een switchje hebben dat een SFP poort heeft dan kan je misschien de SFP module van de Genexis daarin proppen en zou het meteen moeten werken!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
htca schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:37:
Ik weet niet of een nieuw topic moet openen of hier, maar mocht het in een nieuw topic moeten, merk ik het wel. Ik heb momenteel een 350 alles in een. Ik maak geen gebruik van iptv. Ik kijk tv via coax en heb een telefonie abbo. Alles bij elkaar betaal ik zo'n 55 euro per maand (beetje afhankelijk van de belkosten).

Nu zag ik dat multiscreen is vervangen door caiway interactieve TV. Dus ik maakte contact met de klantenservice, blijkt dat de interactieve TV alleen door nieuwe abbonnees kan worden gebruikt. Maw om dit te mogen gebruiken moet ik over naar een nieuw abbo; vergelijkbaar is 250MBIT slim.... a 61.50 per maand (ja inclusief 2 interactieve ontvangers, maar daar zat ik net niet op te wachten....). Alleen internet (maar ik weet niet of daarmee de interactieve App zal werken en of coax blijft werken) 150MBit: 41.95 pm of 450MBit: 54.95 pm. Kun je die interactieve ontvangers weigeren? of zijn er mensen die multiscreen hebben laten omzetten naar interactieve tv app?
Waarom zou je de ontvangers weigeren?? Ze zijn gratis.
De nieuwe app heeft als enige verbetering casten. Ik vond Multiscreen op de decoders beter.
COAX tv blijft werken wanneer je over stapt naar glasvezel internet en interactieve tv. En ik zie dat als aanrader. Stabieler, sneller etc. en dan kun je ook de decoders extra nog gebruiken voor terugkijken en pauzeren.

Bij internet Only heb je geen interactieve tv en app. Dan moet je zelf iets gaan regelen via NPO Plus of hoe het ook heten mag.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelst1
nero355 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:29:

Zie de vele berichten waarin onder andere SFP modules en mediaconverters worden genoemd d:)b

Mocht je een switchje hebben dat een SFP poort heeft dan kan je misschien de SFP module van de Genexis daarin proppen en zou het meteen moeten werken!
Dit gedoe met glasvezel en modems is voor mij nieuw, dus een beetje extra informatie zou ik zeer waarderen. Ik ben helaas niet in het bezit van een switch met een SFP-poort, maar zou dit voldoende zijn?

https://tweakers.net/pricewatch/1129167/netgear-gc110.html

Vanuit daar dan een ethernet-kabel naar mijn router en klaar is kees? Dat klink veel makkelijker dan het zou moeten zijn. Werkt iptv dan ook direct? :o

Edit:Via Twitter toch een modem zonder router kunnen regelen. In eerste instantie was het antwoord 'nee', maar na het opgeven van een goede reden kan er toch een modem zonder router geleverd worden. Leg je situatie dus uit aan Caiway en dan wordt er iets voor je geregeld.

[ Voor 14% gewijzigd door roelst1 op 17-07-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

roelst1 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:08:
Dit gedoe met glasvezel en modems is voor mij nieuw, dus een beetje extra informatie zou ik zeer waarderen. Ik ben helaas niet in het bezit van een switch met een SFP-poort, maar zou dit voldoende zijn?

Vanuit daar dan een ethernet-kabel naar mijn router en klaar is kees? Dat klink veel makkelijker dan het zou moeten zijn. Werkt iptv dan ook direct? :o
Dat zou inderdaad zomaar kunnen! :)
Edit:Via Twitter toch een modem zonder router kunnen regelen. In eerste instantie was het antwoord 'nee', maar na het opgeven van een goede reden kan er toch een modem zonder router geleverd worden. Leg je situatie dus uit aan Caiway en dan wordt er iets voor je geregeld.
NICE! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 14:32

B2

wa' seggie?

[...]

Via welk netwerk zit je bij Caiway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sasaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09-2020
[...]
ik heb ruim ene jaar lang gevraagt en gesmeekt om een routerloze modem, of een oplossing voor de verschrikkelijke genexis 7840.
(mijne vergat vrijwel elke week alle settings, en zette dus steeds weer de wifi aan)

ik heb zoals eerder al aangegeven een media converter en een sfp+ connector kunnen gebruiken om het van de media converter direct in mijn eigen modem te kunnen prikken wat sinds dien Geweldig werkt.
Caiway was op zijn minst gezegt niet behulpzaam of oplossings gericht.

Originele post waar ik me info vandaan heb.

ik heb nu TP-Link MC220L Media Converter en een ubiquiti edgerouter x die vlans ondersteund en werkt als een trein.

Caiway zou van mij ook mogen uitsterven maar er is hier helaas niks anders te krijgen (behalve telfort via telefoonlijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 21:10
Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Bij mij is er netjes geruild nadat ik heb aangegeven niet tevreden te zijn met de Aria. Bovendien staat in dit forum door Caiway aangegeven dat omruil gewoon kan en mag.
Hoe lang geleden heb je het geruild? Nog steeds is antwoord van caiway we zetten je op lijst maar het kan heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
hatv schreef op maandag 20 juli 2020 @ 02:56:
[...]

Hoe lang geleden heb je het geruild? Nog steeds is antwoord van caiway we zetten je op lijst maar het kan heel lang duren.
Ergens januari/februari dit jaar. Maar door Corana zijn er minder decoders leverbaar.
Vandaar dat men nu niet zo maar alle Kamai's kan uitleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelst1
B2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Via welk netwerk zit je bij Caiway?
Ik heb geen idee wie het glasvezelnetwerk hier heeft aangelegd. Mocht je weten hoe je daar achter komt, dit is mijn postcode: 2635GH.
sasaa schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:34:
[...]

ik heb ruim ene jaar lang gevraagt en gesmeekt om een routerloze modem, of een oplossing voor de verschrikkelijke genexis 7840.
(mijne vergat vrijwel elke week alle settings, en zette dus steeds weer de wifi aan)

ik heb zoals eerder al aangegeven een media converter en een sfp+ connector kunnen gebruiken om het van de media converter direct in mijn eigen modem te kunnen prikken wat sinds dien Geweldig werkt.
Caiway was op zijn minst gezegt niet behulpzaam of oplossings gericht.

Originele post waar ik me info vandaan heb.

ik heb nu TP-Link MC220L Media Converter en een ubiquiti edgerouter x die vlans ondersteund en werkt als een trein.

Caiway zou van mij ook mogen uitsterven maar er is hier helaas niks anders te krijgen (behalve telfort via telefoonlijn)
Het ging voor mij eigenlijk verdacht makkelijk. Ik heb via Twitter aangegeven dat ik graag een modem wil ipv een modem-router combi. Het duurde even (een dag) voor ik het eerste antwoord had, maar daarna was het binnen een kwartier geregeld. Er werd eerst gezegd dat dit niet mogelijk is, waarop ik zei dat ik hier (Tweakers) had gelezen dat er wel degelijk modems worden opgestuurd op aanvraag. Toen kon het opeens wel, maar alleen als de klant ook daadwerkelijk functies nodig heeft waar de Genexis niet over beschikt. Deze heb ik netjes opgenoemd, waarna mijn eisen werden doorgestuurd naar een aparte afdeling die het moet goedkeuren. Een half uur later had ik de bevestiging dat de Genexis daar inderdaad niet aan kan voldoen en dat er een vervangende modem opgestuurd zal worden. De Genexis moet ik uiteraard terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:37
Mijn ouders wonen in Midden-delfland (in een van de dorpen) maar zijn in 2012 destijds niet aangesloten. Lang verhaal maar ze vonden het waarschijnlijk te lastig.

In de tussentijd toen wel eens bij caiway gevraagd voor een trace. Kregen we een prijsopgave van 10k :/

Wie regelt nieuwe aansluitingen tegenwoordig is dat Delta? Nog eens een balletje opgooien want ze zijn nu de buitengebieden aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

roelst1 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Ik heb geen idee wie het glasvezelnetwerk hier heeft aangelegd. Mocht je weten hoe je daar achter komt, dit is mijn postcode: 2635GH.
Ik bedoelde meer of je in een gebied woont waar Caiway al aanwezig was (vroeger via kabel) of bijvoorbeeld een buitengebied waar glasvezel is aangelegd via Glasvezelbuitenaf (tegenwoordig Delta Fiber)
Misschien dat daar nog wel wat verschil in zit tussen uitgeleverde en gebruikte modems.
Het ging voor mij eigenlijk verdacht makkelijk. Ik heb via Twitter aangegeven dat ik graag een modem wil ipv een modem-router combi. Het duurde even (een dag) voor ik het eerste antwoord had, maar daarna was het binnen een kwartier geregeld. Er werd eerst gezegd dat dit niet mogelijk is, waarop ik zei dat ik hier (Tweakers) had gelezen dat er wel degelijk modems worden opgestuurd op aanvraag. Toen kon het opeens wel, maar alleen als de klant ook daadwerkelijk functies nodig heeft waar de Genexis niet over beschikt. Deze heb ik netjes opgenoemd, waarna mijn eisen werden doorgestuurd naar een aparte afdeling die het moet goedkeuren. Een half uur later had ik de bevestiging dat de Genexis daar inderdaad niet aan kan voldoen en dat er een vervangende modem opgestuurd zal worden. De Genexis moet ik uiteraard terugsturen.
En welke eisen waren dit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelst1
B2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Ik bedoelde meer of je in een gebied woont waar Caiway al aanwezig was (vroeger via kabel) of bijvoorbeeld een buitengebied waar glasvezel is aangelegd via Glasvezelbuitenaf (tegenwoordig Delta Fiber)
Misschien dat daar nog wel wat verschil in zit tussen uitgeleverde en gebruikte modems.

[...]

En welke eisen waren dit dan?
Oei ik heb geen idee of Caiway hier al aanwezig was. Ik ben er net heen verhuisd.

Ik moet zelf regelmatig en veel poorten openen/sluiten en run een VPN-server direct vanaf de router. Daarnaast moet ik consistente en goed gecontroleerde timing-tests kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...ar-ruim-115-zenders-uit-/

Wat mij betreft neem T MObile de zaak over van Delta en Caiway.

Bij T Mobile wel je hele abo, vernieuwde verbeterde interface van Stoneroos en Dolby.

Bij Caiway gaat het geld niet naar verbetering van diensten zoals beloofd maar naar de nieuwe CEO en EQT.
De klant telt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 06:43
Sjakie0101 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:11:
https://www.totaaltv.nl/n...ar-ruim-115-zenders-uit-/

Wat mij betreft neem T MObile de zaak over van Delta en Caiway.

Bij T Mobile wel je hele abo, vernieuwde verbeterde interface van Stoneroos en Dolby.

Bij Caiway gaat het geld niet naar verbetering van diensten zoals beloofd maar naar de nieuwe CEO en EQT.
De klant telt niet.
Ja dat hoop ik ook echt!
Niet dat T-Mobile nou de beste is maar slechter dan caiway kan toch niet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat ik me elke keer afvraag als ik al die klachten lees/zie : Kijken jullie dan zoveel naar normale TV kanalen :?

Dat je een :
- Film1
- HBO
- Ziggo F1
- Fox Voetbal
- Auto Motor und Sport
of iets dergelijks mist kan ik me best wel voorstellen, maar bij de rest van de kanalen zit je heel de tijd naar reclames te kijken! :D _O-

VERSCHRIKKELIJK!!! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Bij deze wil ik ook mijn ervaring delen, om de vergelijking goed te kunnen maken wil ik ook nog even vermelden dat ik van een 10mbit lijn af kom + canal digitaal (schotel). Mijn ervaring met Caiway is gewoon goed. De internet verbinding is gewoon stabiel en lekker snel. Dit is dan ook het onderdeel van het abonnement dat voor mij het belangrijkste is. Televisie kijken gaat ook prima, in vergelijking met Canal Digitaal zijn de kastjes een stuk sneller + hebben we nu begin gemist etc. Helaas valt het beeld soms eens weg, maar dat had je met een schotel ook met slecht weer :) Ga toch eens kijken voor een overstap naar Online, die blijken tegenwoordig ook een abonnement aan te bieden op de glasvezel hier. De enige reden (voor een overstap) die ik heb is overigens het kostenplaatje, scheelt me zo'n 15 euro in de maand voor dezelfde diensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

nero355 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:59:
Wat ik me elke keer afvraag als ik al die klachten lees/zie : Kijken jullie dan zoveel naar normale TV kanalen :?

Dat je een :
- Film1
- HBO
- Ziggo F1
- Fox Voetbal
- Auto Motor und Sport
of iets dergelijks mist kan ik me best wel voorstellen, maar bij de rest van de kanalen zit je heel de tijd naar reclames te kijken! :D _O-

VERSCHRIKKELIJK!!! :P
Datzelfde heb ik nou ook. Echt, dat er nog zoveel TV gekeken wordt. En dat gezeur over regionalen in HD. Zenden die überhaupt wat zinnigs uit?

Ik heb een NLziet abonnementje op de AppleTV voor die ene keer per week dat ik eens wat “tv” kijk. Prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Datzelfde heb ik nou ook. Echt, dat er nog zoveel TV gekeken wordt. En dat gezeur over regionalen in HD. Zenden die überhaupt wat zinnigs uit?

Ik heb een NLziet abonnementje op de AppleTV voor die ene keer per week dat ik eens wat “tv” kijk. Prima te doen.
Ieder zijn meug, ik kijk veel naar de regionalen en ben blij met HD.
Ik kijk ook veel naar de duitse zenders en ik vind ARD Hd op interactief een groot gemis.
Maar dat geldt ook voor Dolby, 4K zender, ondertiteling en alle interactieve diensten die gewoon helemaal ruk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Ik heb nog Coax van Caiway maar vanaf volgend jaar ben je verplicht over te gaan naar glasvezel omdat de coax uitgefaseerd wordt. Nu heb ik al een fiber aansluiting maar twijfel gewoon heel erg over die interactieve TV. Mijn ervaring in het verleden is dat het erg traag reageerde met zappen en door de menu's.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:01
TOYS schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:59:
Ik heb nog Coax van Caiway maar vanaf volgend jaar ben je verplicht over te gaan naar glasvezel omdat de coax uitgefaseerd wordt. Nu heb ik al een fiber aansluiting maar twijfel gewoon heel erg over die interactieve TV. Mijn ervaring in het verleden is dat het erg traag reageerde met zappen en door de menu's.
Is daar een formeel schrijven over? Coax TV of coax Internet (DOCSIS) verdwijnt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

stormfly schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Is daar een formeel schrijven over? Coax TV of coax Internet (DOCSIS) verdwijnt?
Ja.

Gister heb ik een brief ontvangen dat ze volgend jaar in onze wijk stoppen met het leveren van de diensten via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
TOYS schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Ja.

Gister heb ik een brief ontvangen dat ze volgend jaar in onze wijk stoppen met het leveren van de diensten via de kabel.
Hahahah en Ziggo gaat weer leveren. Wacht maar af. Die COAX wordt verkocht aan Ziggo.

Welk gebied overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:52:
[...]

Hahahah en Ziggo gaat weer leveren. Wacht maar af. Die COAX wordt verkocht aan Ziggo.

Welk gebied overigens?
Gouda - wijk bloemendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dan is de kabel van Rekam. Tegenwoordig leveren die ook internet over de kabel via een andere partij, dus daar zou je ook naar kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
asmi2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Dan is de kabel van Rekam. Tegenwoordig leveren die ook internet over de kabel via een andere partij, dus daar zou je ook naar kunnen overstappen.
Dat verklaard een boel. Rekam heeft Caiway inderdaad van de COAX gestoten. Mogelijk gaan ze het weer zelf doen of uitbesteden aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

asmi2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Was dat maar zo..... helaas. Dit is een initiatief van "ga voor glasvezel" en hier zijn maar een aantal providers aangesloten waaronder Delta en caiway.

Je gaat het niet geloven maar Rekam gaat er nog een tweede glasvezel naast leggen. Die is er hier nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
Nee. De kabel is van Rekam. Tot nu toe leverde Caiway ook via die kabel en daar gaan ze dan blijkbaar mee stoppen.
Maar dan blijft die kabel gewoon liggen en je kunt TV krijgen van Rekam en internet-via-de-kabel van (verwarrende naam) "Glasnet".
Probeer deze eens: https://keuzehulp.rekamverbindt.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door asmi2 op 24-07-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
asmi2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:39:
Nee. De kabel is van Rekam. Tot nu toe leverde Caiway ook via die kabel en daar gaan ze dan blijkbaar mee stoppen.
Maar dan blijft die kabel blijft gewoon liggen en je kunt TV krijgen van Rekam en internet-via-de-kabel van (verwarrende naam) "Glasnet".
Probeer deze eens: https://keuzehulp.rekamverbindt.nl/
klopt en een derde variant kan nog zijn dat men een COAX-aansluiting beschikbaar stelt op het glasvezelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:46:
[...]

klopt en een derde variant kan nog zijn dat men een COAX-aansluiting beschikbaar stelt op het glasvezelmodem.
@asmi2

U heeft een coax-aansluiting in huis
Uw woning is (nog) niet aangesloten op het glasvezelnetwerk van Rekam. Maar met uw coax-aansluiting kunt u tóch voordelig overstappen naar een andere provider. Start de keuzehulp en bekijk de mogelijkheden.

Volgens mij is de kabel van delta en niet van rekam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
TOYS schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:58:
Volgens mij is de kabel van delta en niet van rekam.
Nee, in heel Gouda is de TV-kabel van Rekam. Delta/Caiway is een van de partijen die diensten leveren over die kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

asmi2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Nee, in heel Gouda is de TV-kabel van Rekam. Caiway is een van de partijen die diensten leveren over die kabel.
Ja dat klopt, ik dacht dat we het nog over de nieuwe glasvezel kabel hadden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
In Zeeland gaat men het glasvezelmodem voorzien van een COAX-aansluiting. Daar laat men de oude COAX links liggen en kan COAX via de glasvezel gekeken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

lier

MikroTik nerd

Even met jullie delen:

- ik ga in september overstappen naar een Internet only vorm via glasvezel (heb nu alles-in-1 van Caiway)
- voor Caiway betaal ik 54,95 per maand voor 450 Mbps (of 450mb/s zoals de "chat meneer" het zegt)
- bij Delta betaal ik 52,50 per maand voor 400 Mbps (waarvan de eerste 6 maanden 32,50)

Contact gehad met Caiwqay, omdat ik best wel tevreden ben over hun Internet dienst. Antwoord "Als je nu tevreden bent over Caiway zou ik er niet veel aan veranderen.". Uitgelegd dat ik bij een overstap naar Delta korting krijg en heb geïnformeerd of dat ook geldt als ik een nieuw abonnement afneem bij Caiway. "Dat is alleen voor nieuwe klanten". Ik begrijp dat ze me willen houden, maar het scheelt mij op een jaarabonnement 149,40!

@Caiway Hoe kan het dat jullie niet echt samenwerken? Gevolg is dat ik een overstap ga maken en dat jullie beiden dit administratief moeten verwerken en de betaande apparatuur teruggestuurd wordt en nieuwe apparatuur geleverd moet worden. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door lier op 25-07-2020 09:00 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:30:
In Zeeland gaat men het glasvezelmodem voorzien van een COAX-aansluiting. Daar laat men de oude COAX links liggen en kan COAX via de glasvezel gekeken worden.
Naar ik meen te herinneren is dit in de begin tijd van Caiway ook gedaan in bv regio Harderwijk?
Op zich voor een hoop huishoudens geen slechte keuze. Als je al coax in huis hebt liggen is dat makkelijker dan nieuwe kabels naar je tv te moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:30:
Dat is hetzelfde als inbellen over een ADSL verbinding... Waarom zou men dat willen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Jassy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Dat is hetzelfde als inbellen over een ADSL verbinding... Waarom zou men dat willen?
- Zodat je niet voor elke huurontvanger (IPTV) 5 euro per maand extra hoeft af te tikken.

- geen gezeik met rotte coaxkabels buiten.

- je eigen decoder ertussen kan zetten.

- onbeperkt tv's kan aansluiten.

Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
In Gouda hebben juist de Caiway klanten deze week een brief gehad dat Caiway vanaf volgend jaar stopt met het leveren over de coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
lier schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:25:
Even met jullie delen:

- ik ga in september overstappen naar een Internet only vorm via glasvezel (heb nu alles-in-1 van Caiway)
- voor Caiway betaal ik 54,95 per maand voor 450 Mbps (of 450mb/s zoals de "chat meneer" het zegt)
- bij Delta betaal ik 52,50 per maand voor 400 Mbps (waarvan de eerste 6 maanden 32,50)

Contact gehad met Caiwqay, omdat ik best wel tevreden ben over hun Internet dienst. Antwoord "Als je nu tevreden bent over Caiway zou ik er niet veel aan veranderen.". Uitgelegd dat ik bij een overstap naar Delta korting krijg en heb geïnformeerd of dat ook geldt als ik een nieuw abonnement afneem bij Caiway. "Dat is alleen voor nieuwe klanten". Ik begrijp dat ze me willen houden, maar het scheelt mij op een jaarabonnement 149,40!

@Caiway Hoe kan het dat jullie niet echt samenwerken? Gevolg is dat ik een overstap ga maken en dat jullie beiden dit administratief moeten verwerken en de betaande apparatuur teruggestuurd wordt en nieuwe apparatuur geleverd moet worden. 8)7
Zo ver zijn ze nog niet. Zal vast niet lang duren alvorens het 1 provider wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Iemand die ergens een overzicht heeft of mij naar een bepaalde website kan verwijzen waarop alle glasvezel providers zijn terug te vinden die diensten aanbieden op het Delta Fiber glasvezel netwerk? Ik kwam er van de week achter dat Online hier ook diensten levert (sinds kort?). Het is voor mij dus compleet onduidelijk tussen welke providers ik nu kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Rips10 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:36:
Iemand die ergens een overzicht heeft of mij naar een bepaalde website kan verwijzen waarop alle glasvezel providers zijn terug te vinden die diensten aanbieden op het Delta Fiber glasvezel netwerk? Ik kwam er van de week achter dat Online hier ook diensten levert (sinds kort?). Het is voor mij dus compleet onduidelijk tussen welke providers ik nu kan kiezen.
https://www.deltafibernetwerk.nl/gavoorglasvezel/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Helaas is die website enkel voor de gebieden waar nu mogelijk glasvezel gaat worden gelegd, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 06:43
Rips10 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:36:
Solcon levert ook via deltafiber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 23:22

ofc

Rips10 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Helaas is die website enkel voor de gebieden waar nu mogelijk glasvezel gaat worden gelegd, toch bedankt.
De beschikbare aanbieders per gebied:
https://www.deltafibernetwerk.nl/gebieden/
https://www.glasvezelbuitenaf.nl/gebieden/

De aanbieders (de meesten zijn niet overal beschikbaar):
Caiway
DELTA
DELTA Zakelijk
hallo,
Helden Van Nu
Kliksafe
Libernet
Matrix IT & DATA
NG-BLU Networks
Online.nl
PLINQ
Solcon
Weserve

[ Voor 51% gewijzigd door ofc op 25-09-2020 18:25 . Reden: hallo, toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

Ik heb even een vraag over caiway glasvezel. Voor zover ik begrijp kan je geen eigen router gebruiken. Ik heb nu een eigen router met ddns en een site to site vpn. Dit wil ik graag zo houden. Weet iemand of het mogelijk is om routes toe te voegen in de Router die bij glasvezel geleverd wordt? Dan kan ik mijn eigen router ervoor houden en hoef ik niet dubbel nat te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door TOYS op 25-07-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS

TOYS

Zeg ik nie!!

-

[ Voor 100% gewijzigd door TOYS op 25-07-2020 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 26-09 13:03
TOYS schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:04:
Ik heb even een vraag over caiway glasvezel. Voor zover ik begrijp kan je geen eigen router gebruiken. Ik heb nu een eigen router met ddns en een site to site vpn. Dit wil ik graag zo houden. Weet iemand of het mogelijk is om routes toe te voegen in de Router die bij glasvezel geleverd wordt? Dan kan ik mijn eigen router ervoor houden en hoef ik niet dubbel nat te doen.
Kijk in dit topic naar de mediaconverter met sfp en glaskabel. Dan kan je aansluiten wat je wilt.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Volgens mij bedoelt @Wimlem dit topic @TOYS.

Daarin staat beschreven hoe je Internet en IPTV kan scheiden en routeren. Tv is nog wel een dingetje (bij mij werkt een van de STB's weer niet), maar zeker Internet werkt op die manier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TOYS schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:04:
Dat kan helaas niet! :)

Maar als je de eigen router in de DMZ plaatst dan heb je grote kans dat alles gewoon werkt...

Heb je een switch met SFP poorten ? Dan zou je heel snel klaar kunnen zijn als je de Caiway SFP in die switch steekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Hier moet ik echt corrigeren.

Om de meeste gebieden zijn maar 4 particuliere providers waaronder Delta en Caiway.
Hier in Twente zijn het Delta, Caiway, Solcon en Online.
Je kan er zo veel noemen die je wil, maar de rest ik gewoon niet verkrijgbaar.
Het lijkt dus veel , maar in praktijk is er geen enkele keuze. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

GoT is natuurlijk niet voorbehouden aan particulieren @Sjakie0101 , daarnaast zegt @ofc expliciet:
ofc schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:56:
De aanbieders (de meesten zijn niet overal beschikbaar):
Sjakie0101 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:51:
Het lijkt dus veel , maar in praktijk is er geen enkele keuze. :(
Je zal waarschijnlijk op zoek zijn naar de KPN varianten, helaas die zijn er niet. Maar geen keuze is natuurlijk onzin als er vier partijen zijn waar je uit kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:40

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die vier keuzes concurreren niet met elkaar, dat is wat hij bedoelt. Bij "werkelijke" concurrentie of keuze... zou er op z'n minst één provider zijn die bijvoorbeeld 1000Mbit internet only aanbied voor 50 euro of lager (of andere dienst die prijstechnisch of kwalitatief of vooruitlopend op de concurrentie is).

Op het Delta/CiF netwerk bieden zowat alle providers voor consumenten geen interessante unieke services, en wordt je "hun" complete pakket door de strot gedouwd, zonder enige "betere" kwaliteit of meerwaarde.

[ Voor 9% gewijzigd door Blisterin_Bull op 26-07-2020 17:29 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Er zijn meer zaken waarop geconcurreerd kan worden naast de prijs. Kwaliteit vind ik bevoorbeeld erg belangrijk, zeker in een tijd waarin thuiswerken (en "thuis scholende" kinderen) aan de orde van de dag is. Daarnaast, en dat weet ik oprecht niet, hoeveel aanbieders bieden Gigabit voor onder de 50 euro aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
lier schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:09:
GoT is natuurlijk niet voorbehouden aan particulieren @Sjakie0101 , daarnaast zegt @ofc expliciet:

[...]

[...]

Je zal waarschijnlijk op zoek zijn naar de KPN varianten, helaas die zijn er niet. Maar geen keuze is natuurlijk onzin als er vier partijen zijn waar je uit kan kiezen.
Ik ben op zoek naar normale alternatieven. Solcon is streng christelijk en op zondag niet bereikbaar, stuit me tegen de borst. Online, need I say more?

Plinq is goed maar niet verkrijgaar. TMobile ook niet.

Door het gebrek aan beter kunnen Delta en Caiway aanklooien. Er komt geen verbetering omdat je aan hen vast zit. Ze voelen de urgentie niet aan waardoor de klant kwader en kwader wordt.

Caiway zal in Twente altijd een slechte naam behouden. De manier waarop ze naar binnen zijn gebracht hier daar lusten de honden geen brood van. Nog steeds kunnen ze niet tippen aan Ziggo. Problemen blijven onopgelost en iedere vooruitgang is ver te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Ik ben op zoek naar normale alternatieven. Solcon is streng christelijk en op zondag niet bereikbaar, stuit me tegen de borst.
Volgens mij verwar je Solcon met Kliksafe. Solcon is 6 dagen per week prima beschikbaar, dat zij er voor kiezen om op zondag niet open te zijn is toch niet zo erg? Beetje rust is soms goed voor mensen ;)

Ja, ze hebben bepaalde christelijke waarden, maar dat was wel even zoeken op de site. (Die gewoon op zondag raadpleegbaar is). Het is dat zij maximaal 250Mbit bij ons aanbieden en het (naar ik meen) makkelijker is om bij Caiway hun router buiten spel te zetten, anders was ik wel voor Solcon gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door B2 op 26-07-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:07:
[...]

Volgens mij verwar je Solcon met Kliksafe. Solcon is 6 dagen per week prima beschikbaar, dat zij er voor kiezen om op zondag niet open te zijn is toch niet zo erg? Beetje rust is soms goed voor mensen ;)

Ja, ze hebben bepaalde christelijke waarden, maar dat was wel even zoeken op de site. (Die gewoon op zondag raadpleegbaar is). Het is dat zij maximaal 250Mbit bij ons aanbieden en het (naar ik meen) makkelijker is om bij Caiway hun router buiten spel te zetten, anders was ik wel voor Solcon gegaan.
Solcon en Kliksafe zijn mindere varianten op Caiway en Delta. Geen alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Solcon en Kliksafe zijn mindere varianten op Caiway en Delta. Geen alternatieven.
Ben benieuwd naar je inhoudelijke redenatie. Kliksafe is ook geen partij voor mij, maar Solcon vind ik een technisch degelijke partij. Wat is daar in jouw perceptie minder aan? Ik kan hele goede usecases bedenken voor Solcon, zeker waar Glasvezelbuitenaf Delta Fiber glasvezel aanlegt en nog veel KPN klanten zitten met KPN email behoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
B2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:49:
[...]

Ben benieuwd naar je inhoudelijke redenatie. Kliksafe is ook geen partij voor mij, maar Solcon vind ik een technisch degelijke partij. Wat is daar in jouw perceptie minder aan? Ik kan hele goede usecases bedenken voor Solcon, zeker waar Glasvezelbuitenaf Delta Fiber glasvezel aanlegt en nog veel KPN klanten zitten met KPN email behoud.
Denk dat @Sjakie0101 veel diverse porno kijkt maar dat kan ook bij KPN dochter Solcon. Je hoeft geen xxx filter aan te zetten. Ik snap anders ook de redenatie niet. Kan ook alleen dit bedenken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:42
Ik word onderhand wel een beetje moe van dat constante gebash op Caiway door een paar man hier. Waarbij de redenatie ook alleen is dat een paar regionale en buitenlandse zenders niet in HD zijn...

Ik ben al jaren tevreden klant, internet is rock solid en meer dan snel genoeg en TV maal ik persoonlijk niet om, als ik al TV kijk ben ik na 10 voorkeurzenders alweer rond, rest is toch bagger qua programmering, IMHO.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind slechts stereo geluid doorgeven op je interactieve ontvanger in 2020 zeer zorgelijk. Waar we om ons heen Dolby Digital als minste norm zien en Dolby Atmos al langzaam ingeburgerd raakt, is een aanbieder zo gewetenloos zijn klanten op te zadelen met een geluid uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Ik vind dat geen bashen naar een aanbieder, maar iets wat niet genoeg aangekaart kan worden.

Ik zit nu bij Ziggo, nadat ik jaren Caiway klant was. ( mijn moeder is het nog , dus ik kan altijd zien hoe het Caiway product nu is) en ik merk dat Ziggo ook via zijn eigen klantenforum, iets wat Caiway geeneens heeft, veel voortvarender de geluiden en klachten van klanten oppakt en er iets aan probeert te doen.

Als Caiway al twee jaar adverteert op zijn website dat bepaalde zenders in HD worden doorgegeven, maar dat vervolgens niet doet en dat wel vaak door klanten is aangegeven , maar Caiway daar vervolgens niks mee doet. Hoe bestempel jij dan dit gedrag van een aanbieder?

Ik kijk puur naar de feiten en zie dan dat als alle signalen genegeerd worden, Caiway opzettelijk met foute informatie klanten werft.
Ik zie ook nergens op de website staan bij interactieve televisie "u heeft slechts stereo geluid".

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:11:

Ik kijk puur naar de feiten en zie dan dat als alle signalen genegeerd worden, Caiway opzettelijk met foute informatie klanten werft.
Ik zie ook nergens op de website staan bij interactieve televisie "u heeft slechts stereo geluid".

Nee heb je een punt. Regionale zijn nu in HD op interactief wat ze ook niet vermelden. Communicatie mag beter. Hoe zien de regionale bij Ziggo eruit? Nog steeds SD. Dat kan niet meer anno 2020. Moet er niet aan denken en zou Ziggo gelijk opzeggen als ik jou was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:11:
Ik vind slechts stereo geluid doorgeven op je interactieve ontvanger in 2020 zeer zorgelijk. Waar we om ons heen Dolby Digital als minste norm zien en Dolby Atmos al langzaam ingeburgerd raakt, is een aanbieder zo gewetenloos zijn klanten op te zadelen met een geluid uit de jaren 80 van de vorige eeuw. Ik vind dat geen bashen naar een aanbieder, maar iets wat niet genoeg aangekaart kan worden.

Ik zit nu bij Ziggo, nadat ik jaren Caiway klant was. ( mijn moeder is het nog , dus ik kan altijd zien hoe het Caiway product nu is) en ik merk dat Ziggo ook via zijn eigen klantenforum, iets wat Caiway geeneens heeft, veel voortvarender de geluiden en klachten van klanten oppakt en er iets aan probeert te doen.

Als Caiway al twee jaar adverteert op zijn website dat bepaalde zenders in HD worden doorgegeven, maar dat vervolgens niet doet en dat wel vaak door klanten is aangegeven , maar Caiway daar vervolgens niks mee doet. Hoe bestempel jij dan dit gedrag van een aanbieder?

Dat kan inderdaad een vervelende ervaring zijn. Echter boeit TV mij niet. En kom op, waar heb je Dolby Atmos voor nodig, voor Boer zoekt Vrouw? En wie heeft er nou een volledige Dolby Atmos setup thuis? Ik heb alleen maar een dikke betrouwbare internet lijn nodig, meer niet. Als ik dan ooit wat van een zender wil kijken start ik NLZiet op.

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die de huidige situatie prima vinden. Kan Caiway niet leveren wat je wi? Prima, stap dan volgend jaar naar iets anders over. Elke organisatie heeft wel het zogenaamde kritische lid, wat ze ook doen is er gezeur maar ze blijven toch wel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ziggo geeft de regionalen nog steeds slechts in SD door, maar geeft wel Dolby Digital door op de Mediabox Next en je kan wel zelf de zenders in eigen volgorde zetten en omnummeren.

Ook bij Ziggo is het niet volmaakt, maar ik heb wel het gevoel in die paar maanden dat ik klant ben dat er meer geluisterd wordt naar de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat kan ik beamen. Ziggo innoveert continue, en luistert goed naar klachten en klanten.
Toen ik moest overstappen naar Caiway ging ik voor mijn gevoel 15 jaar terug in de tijd.
In 2020 horen bepaalde dingen gewoon fatsoenlijk te werken, zeker als je er voor betaalt.

Voor de Caiway-fans: Kopen jullie ook nog auto's zonder airbags, stuurbekrachtiging of derde remlicht, waar je dan wel gewoon de volle mep voor betaalt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Helemaal eens. Het interactieve product rammelt aan alle kanten. Meteen terugkijken nadat een uitzending is afgelopen kan niet. Bovendien vind men nu ook dat je niet alle zenders meer kan bekijken in de app.
Zenders die druk worden bezocht vertonen haperingen (denk aan grote sportevenementen)

Ondertiteling voor doven en slechthorenden is niet aan te zetten op het nieuwe interactieve platform.
Dit vind ik een zeer slechte zaak voor een provider die in buitengebieden levert, waar er geen coax voor handen is.
Dolby Surround is niet aanwezig en HD zenders waarmee ze al twee jaar adverteren zitten niet op de decoder en niet in de app. Zendervolgorde kun je niet zelf bepalen en de tv-gids is helemaal ruk.
Ze vinden deze zelf geloof ik "uniek" in zijn soort, zo lul je altijd recht wat krom is. In deze gids moet je een ongeluk scrollen om bij de goede zender te komen.

Bewezen is ook dat Caiway sinds de laatste prijsverhoging alleen zijn email-dienst heeft verbeterd en de regionalen in HD heeft gezet, wat overigens bij alle providers al zo is, behalve Ziggo omdat de uitrol van Docsis3.1 daar eerst klaar moet zijn. Het interactieve product is geen enkele noemenswaardige verbetering in opgetreden. De halfslachtige poging tot een favorietenlijst wil ik eigenlijk niet eens noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:47:
Helemaal eens. Het interactieve product rammelt aan alle kanten. Meteen terugkijken nadat een uitzending is afgelopen kan niet. Bovendien vind men nu ook dat je niet alle zenders meer kan bekijken in de app.
Zenders die druk worden bezocht vertonen haperingen (denk aan grote sportevenementen)

Ondertiteling voor doven en slechthorenden is niet aan te zetten op het nieuwe interactieve platform.
Dit vind ik een zeer slechte zaak voor een provider die in buitengebieden levert, waar er geen coax voor handen is.
Dolby Surround is niet aanwezig en HD zenders waarmee ze al twee jaar adverteren zitten niet op de decoder en niet in de app. Zendervolgorde kun je niet zelf bepalen en de tv-gids is helemaal ruk.
Ze vinden deze zelf geloof ik "uniek" in zijn soort, zo lul je altijd recht wat krom is. In deze gids moet je een ongeluk scrollen om bij de goede zender te komen.

Bewezen is ook dat Caiway sinds de laatste prijsverhoging alleen zijn email-dienst heeft verbeterd en de regionalen in HD heeft gezet, wat overigens bij alle providers al zo is, behalve Ziggo omdat de uitrol van Docsis3.1 daar eerst klaar moet zijn. Het interactieve product is geen enkele noemenswaardige verbetering in opgetreden. De halfslachtige poging tot een favorietenlijst wil ik eigenlijk niet eens noemen.
Maar... waarom stap je dan niet over in plaats van hier te blijven zeuren over een TV product? Je blijft maar doorgaan, maar andere providers zijn “minder”. Dan snap ik het ook niet meer.

En sorry, maar als ik zou moeten kiezen qua investeringen zou “de regionalen in HD” echt wel het laatste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Buitengebied Ede ligt de verbinding eruit, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wouter36 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:23:
Buitengebied Ede ligt de verbinding eruit, meer mensen hier last van?
Op Twitter kan ik het niet terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Maar... waarom stap je dan niet over in plaats van hier te blijven zeuren over een TV product? Je blijft maar doorgaan, maar andere providers zijn “minder”. Dan snap ik het ook niet meer.

En sorry, maar als ik zou moeten kiezen qua investeringen zou “de regionalen in HD” echt wel het laatste zijn.
Overstappen, naar welke fatsoenlijke provider dan?? Je meent toch niet dat ik naar het nietszeggende Solcon of het slecht bekend staande Online ga??

En nee, dit is niet zeuren, de zaken zijn niet voor elkaar en men lost niet op. Dat is heel anders dan ik van Ziggo gewend was. Ik heb nooit gevraagd om Caiway, het is mij opgedrongen.

Zo lang er niets wordt opgelost zullen er klagende klanten blijven en de klachten zich opstapelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-07-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Overstappen, naar welke fatsoenlijke provider dan?? Je meent toch niet dat ik naar het nietszeggende Solcon of het slecht bekend staande Online ga??

En nee, dit is niet zeuren, de zaken zijn niet voor elkaar en men lost niet op. Dat is heel anders dan ik van Ziggo gewend was. Ik heb nooit gevraagd om Caiway, het is mij opgedrongen.

Zo lang er niets wordt opgelost zullen er klagende klanten blijven en de klachten zich opstapelen.
Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gehoord waarom je niet naar een Solcon over zou kunnen stappen. Maar goed, ik heb zo’n idee dat je blijft klagen. Volgens mij zijn het gewoon keuzes van Caiway, niet zozeer “zaken niet voor elkaar”. En jij hebt de keuze om voor ze te kiezen of niet, opdringen wil ik dat niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gehoord waarom je niet naar een Solcon over zou kunnen stappen. Maar goed, ik heb zo’n idee dat je blijft klagen. Volgens mij zijn het gewoon keuzes van Caiway, niet zozeer “zaken niet voor elkaar”. En jij hebt de keuze om voor ze te kiezen of niet, opdringen wil ik dat niet noemen.
Je kan alles met zalvende woorden proberen goed te praten, Caiway levert gewoon niet wat Ziggo of KPN levert, maar we betalen we de hoofdprijs.

Maar als jij Stereo geluid ipv Dolby of Dolby Atmos van deze tijd vind dan moet je het maar zeggen.
En als jij het normaal vindt dat doven geen ondertiteling hebben moet je het ook maar zeggen.

Ik zit bij Caiway, heb een jaarabo omdat ik dan korting kreeg, maar wil dan ook wel dat ze gaan leveren.
Ik ga bij het vorige Multiscreenproduct de zaken vele malen beter voor elkaar, ik kon alleen niet casten.
Het nieuwe product is een forse achteruitgang en ik betaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
lier schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:28:
[...]

Op Twitter kan ik het niet terug vinden...
Volgens de chat een “centrale” storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Je kan alles met zalvende woorden proberen goed te praten, Caiway levert gewoon niet wat Ziggo of KPN levert, maar we betalen we de hoofdprijs.

Maar als jij Stereo geluid ipv Dolby of Dolby Atmos van deze tijd vind dan moet je het maar zeggen.
En als jij het normaal vindt dat doven geen ondertiteling hebben moet je het ook maar zeggen.

Ik zit bij Caiway, heb een jaarabo omdat ik dan korting kreeg, maar wil dan ook wel dat ze gaan leveren.
Ik ga bij het vorige Multiscreenproduct de zaken vele malen beter voor elkaar, ik kon alleen niet casten.
Het nieuwe product is een forse achteruitgang en ik betaal hetzelfde.
Ik heb geen TV product van caiway dus het zal mij echt jeuken of Omroep Max in stereo of dolby uitgezonden wordt. Dus ik hoef ook niks goed te praten. Ik constateer alleen dat jij over het TV product blijft zeuren maar alle andere opties om onduidelijke redenen “minder” vind. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Bij genoeg klagende gegadigden zou je de Mededingingsautoriteit kunnen inschakelen, en/of een rechtszaak aanspannen namens meerdere mensen. Maar daar moet dan wel genoeg animo voor zijn.

We kunnen hier ons ongenoegen uiten, maar we vertegenwoordigen geen meerderheid van de klanten (vermoed ik) en bovendien zal het niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Ik heb geen TV product van caiway dus het zal mij echt jeuken of Omroep Max in stereo of dolby uitgezonden wordt. Dus ik hoef ook niks goed te praten. Ik constateer alleen dat jij over het TV product blijft zeuren maar alle andere opties om onduidelijke redenen “minder” vind. Tja..
Als je nu zelf geen mening er over hebt of het interesseert je niet, waarom ageer je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

rfbroek schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:34:
Bij genoeg klagende gegadigden zou je de Mededingingsautoriteit kunnen inschakelen, en/of een rechtszaak aanspannen namens meerdere mensen. Maar daar moet dan wel genoeg animo voor zijn.

We kunnen hier ons ongenoegen uiten, maar we vertegenwoordigen geen meerderheid van de klanten (vermoed ik) en bovendien zal het niets veranderen.
Precies, het meerendeel zal gewoon tevreden zijn of niet beter weten. En degenen die blijven klagen, het beste spreek je met je portemonnee.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Als je nu zelf geen mening er over hebt of het interesseert je niet, waarom ageer je dan?
Omdat je blijft zeuren over iets ridicuuls, maar alle andere opties “minder” vind zonder inhoudelijke redenen. Dat klinkt gewoon als “Ik weet niet wat het is, maar ik ben d’r op tegen.”

[ Voor 25% gewijzigd door B2 op 28-07-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Precies, het meerendeel zal gewoon tevreden zijn of niet beter weten. En degenen die blijven klagen, het beste spreek je met je portemonnee.

[...]

Omdat je blijft zeuren over iets ridicuuls, maar alle andere opties “minder” vind zonder inhoudelijke redenen. Dat klinkt gewoon als “Ik weet niet wat het is, maar ik ben d’r op tegen.”
Helemaal eens. Ik zie niet bij de andere opties. Ik zie bij Caiway. Dus ik weet niet wat jij blijft zeuren over andere opties, daar zijn separaat fora voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Helemaal eens. Ik zie niet bij de andere opties. Ik zie bij Caiway. Dus ik weet niet wat jij blijft zeuren over andere opties, daar zijn separaat fora voor.
Zo te zien aan je post history zit je al 4 jaar of meer bij Caiway en ben je ook al 4 jaar aan het klagen over hun TV pakket. Als ik zo lang al negativiteit zou moeten spuien had ik al lang naar andere opties gekeken. En die zijn er zat, ook als je internet van Caiway wil blijven afnemen.

Daarnaast is het gewoon irritant om telkens je negatieve gezeur over TV te moeten lezen hier, zeker als het weer eens over “regionalen in HD” gaat. Kom op zeg. Ik heb al jaren geen tv kastje van een provider meer, alles via een AppleTV en apps. En ik merk dat steeds meer gebruikers, zeker hier op GoT, daar voor kiezen.

Laat al die negatieve energie eens gaan. Wordt iedereen beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
B2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Zo te zien aan je post history zit je al 4 jaar of meer bij Caiway en ben je ook al 4 jaar aan het klagen over hun TV pakket. Als ik zo lang al negativiteit zou moeten spuien had ik al lang naar andere opties gekeken. En die zijn er zat, ook als je internet van Caiway wil blijven afnemen.

Daarnaast is het gewoon irritant om telkens je negatieve gezeur over TV te moeten lezen hier, zeker als het weer eens over “regionalen in HD” gaat. Kom op zeg. Ik heb al jaren geen tv kastje van een provider meer, alles via een AppleTV en apps. En ik merk dat steeds meer gebruikers, zeker hier op GoT, daar voor kiezen.

Laat al die negatieve energie eens gaan. Wordt iedereen beter van.
Vreemd want de regionalen zijn in HD, daar hoor je mij niet over klagen. Je haalt er van alles bij. De ene klaagt over IPV6, de andere zeurt over modem in bridge. Als je niet tegen klagers kunt of abonnees die zaken verbeterd willen zien dan snap ik uberhaupt niet dat je dit forum volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:07:
[...]

Vreemd want de regionalen zijn in HD, daar hoor je mij niet over klagen. Je haalt er van alles bij. De ene klaagt over IPV6, de andere zeurt over modem in bridge. Als je niet tegen klagers kunt of abonnees die zaken verbeterd willen zien dan snap ik uberhaupt niet dat je dit forum volgt.
Zucht. Laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Weet je Sjakie, inhoudelijk kan ik je wel volgen. En ja, Caiway is een k*t provider. Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje.

Maar ik denk dat hier klagen niets oplost. Want ik betwijfel of hier ook medewerkers van Caiway meelezen (bij Ziggo is dat trouwens wel zo) en zo ja - of er wat mee gebeurt.

Als Caiway / Delta een monopolist is, en daar misbruik van maakt, kan de mededingingsautoriteit ingeschakeld worden.

Voor het adverteren, maar niet leveren, kan je de consumentenbond inschakelen en/of een rechtszaak aanspannen wegens wanprestatie.

Als jij genoeg mensen weet te porren om er aan mee te doen bereik je veel meer dan door alleen te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:31:
Weet je Sjakie, inhoudelijk kan ik je wel volgen. En ja, Caiway is een k*t provider. Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje.

Maar ik denk dat hier klagen niets oplost. Want ik betwijfel of hier ook medewerkers van Caiway meelezen (bij Ziggo is dat trouwens wel zo) en zo ja - of er wat mee gebeurt.

Als Caiway / Delta een monopolist is, en daar misbruik van maakt, kan de mededingingsautoriteit ingeschakeld worden.

Voor het adverteren, maar niet leveren, kan je de consumentenbond inschakelen en/of een rechtszaak aanspannen wegens wanprestatie.

Als jij genoeg mensen weet te porren om er aan mee te doen bereik je veel meer dan door alleen te ventileren.
Ik ben maar een gewone abonnee die gewoon verwacht dat wat ik geleverd krijg goed is.
Maar ben niet iemand die maar gaat rechten om het minste of geringste of naar een consumentenbond stapt. Caiway zal onderhand zelf ook zien dat eea niet zo goed loopt. Dus ik hoop gewoon op verbetering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik begrijp de essentie van @B2 's verhaal, En kan me ook vinden in sommige tekortkomingen die door @Sjakie0101 benoemd worden. Echter kies ik voor een andere optie: overstappen naar Delta (korting is de moeite waard, anders was ik zeker bij Caiway gebleven) internet only en tv via NL Ziet en een tweede product (Netflix/Videoland/iets anders).

Mijn ervaring met Caiway is prima als het gaat om Internet. En omdat ik het alternatief voor IPTV/on demnad beter vind buiten Caiway/Delta kies ik daarvoor. Heb je al eens naar die optie gekeken, @Sjakie0101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

lier schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:25:
Ik begrijp de essentie van @B2 's verhaal, En kan me ook vinden in sommige tekortkomingen die door @Sjakie0101 benoemd worden. Echter kies ik voor een andere optie: overstappen naar Delta (korting is de moeite waard, anders was ik zeker bij Caiway gebleven) internet only en tv via NL Ziet en een tweede product (Netflix/Videoland/iets anders).

Mijn ervaring met Caiway is prima als het gaat om Internet. En omdat ik het alternatief voor IPTV/on demnad beter vind buiten Caiway/Delta kies ik daarvoor. Heb je al eens naar die optie gekeken, @Sjakie0101?
Ik had denk ik als ik nu de keuze opnieuw zou moeten maken ook voor Delta gekozen. Daar is het inmiddels ook mogelijk om internet only te kiezen, en hogere snelheden (400 en 1Gbps). Toen ik de keuze moest maken nog niet. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met Delta en het gebruikte vlan voor internet, ik prik de glasvezel rechtstreeks in mijn Unifi USG Pro in plaats van het door Caiway geleverde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

MasterMaceMichu schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:02:
Ik word onderhand wel een beetje moe van dat constante gebash op Caiway door een paar man hier. Waarbij de redenatie ook alleen is dat een paar regionale en buitenlandse zenders niet in HD zijn...

Ik ben al jaren tevreden klant, internet is rock solid en meer dan snel genoeg en TV maal ik persoonlijk niet om, als ik al TV kijk ben ik na 10 voorkeurzenders alweer rond, rest is toch bagger qua programmering, IMHO.
Ook al jaren klant, had geen problemen tot ze met glas begonnen, kabel valt nu regelmatig uit, tv blijft nog wel maar 3-4x per dag soms internet weg is niet vreemd, mega storend.
Glas is aangelegd, kost niets meneer, ook niet als u het niet gebruikt, dan vervolgens een jaar bestookt met abonnementen van de 4 aanbieders op dat glas netwerk maar daar zat niets vernieuwends/bijzonders of goedkoop bij dus blijf bij de 120 mbit kabel.
Nu onlangs een brief in de bus dat ze volgend jaar stoppen met kabel, of ik even een glas abo wil kiezen.... euhh wat? 8)7

Ik ben dus al naarstig op zoek naar vervangend, iets wat niets met caiway te maken heeft, maar helaas is het dun bezaaid in gouda.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Ik zit nu sinds de verplichte overstap al jaren bij caiway, en heb sinds 2017 (verplicht) glasvezel, maar heb echt 0,0 klachten. Waar het mij om gaat is internet en dom tv kijken, en zolang ik klant ben (5 jaar ofzo :? ) welgeteld 0,0 x een storing gehad, dus aanzienlijk beter dan mijn ervaringen met @home / ziggo.

Sommige personen in dit topic drinken liever azijn dan bier, vandaar hun reacties ;)

Onder het motto van vroeger was alles beter, ik wil 1 of andere wazige zender in HD of ik wil tegen beter in de webmail functionaliteit gebruiken wordt er regelmatig door dezelfde azijn misbruikers geklaagd in dit topic, maar aangezien het er zo weinig zijn kun je wel nagaan dat men op grote schaal tevreden is :)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Grolsch schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:54:
Ik zit nu sinds de verplichte overstap al jaren bij caiway, en heb sinds 2017 (verplicht) glasvezel, maar heb echt 0,0 klachten. Waar het mij om gaat is internet en dom tv kijken, en zolang ik klant ben (5 jaar ofzo :? ) welgeteld 0,0 x een storing gehad, dus aanzienlijk beter dan mijn ervaringen met @home / ziggo.

Sommige personen in dit topic drinken liever azijn dan niet, vandaar hun reacties ;)

Onder het motto van vroeger was alles beter, ik wil 1 of andere wazige zender in HD of ik wil tegen beter in de webmail functionaliteit gebruiken wordt er regelmatig door dezelfde azijn misbruikers geklaagd in dit topic, maar aangezien het er zo weinig zijn kun je wel nagaan dat men op grote schaal tevreden is :)
Nou ik vind die opgedrongen overstap naar glas wel "een dingetje" hoor, veel keuze is hier niet en dat weten ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
Rol-Co schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Nou ik vind die opgedrongen overstap naar glas wel "een dingetje" hoor, veel keuze is hier niet en dat weten ze.
Ik ging nieuw bouwen, en kon wel coax krijgen maar dat moest ik dan zelf betalen. Dat is niet grappig als men 90 meter coax speciaal voor jou erin moeten graven. Glas werd gratis in de woning gebracht, ik snap heel goed dat men oude technologie wil ontmoedigen, het is niet de keuze van caiway of cogas geweest dat ik nieuw ging bouwen.

Hier in Twente is het glasvezel verhaal aanbesteed, ook KPN, Vodafone, andere aanbieders hadden de mogelijkheid glas te leggen, maar die durven dat niet (wss financieel niet interessant, te weinig aansluitingen)

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 28-07-2020 20:12 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Grolsch schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Ik ging nieuw bouwen, en kon wel coax krijgen maar dat moest ik dan zelf betalen. Dat is niet grappig als men 90 meter coax speciaal voor jou erin moeten graven. Glas werd gratis in de woning gebracht, ik snap heel goed dat men oude technologie wil ontmoedigen, het is niet de keuze van caiway of cogas geweest dat ik nieuw ging bouwen.

Hier in Twente is het glasvezel verhaal aanbesteed, ook KPN, Vodafone, andere aanbieders hadden de mogelijkheid glas te leggen, maar die durven dat niet (wss financieel niet interessant, te weinig aansluitingen)
Hier is alles gewoon, alleen stoppen ze er gewoon mee 2021, het lijkt er op dat er te weinig animo is voor glas omdat het bijna geen verschil maakt, op deze manier dwingen ze af en komen ze uit de kosten.
Tenminste, zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:54
In de Achterhoek is CIF flink aan het lobbyen geweest. De meeste mensen uit de buurt zitten bij Caiway. Internet is stabiel, maar de televisie is dat absoluut niet.

Ik denk dat veel klanten zich niet laten horen, de meeste zullen misschien nog nooit van Tweakers gehoord hebben. Maar ontevreden klanten zijn er zeker. Veel komen van een lijntje met max. 3,5 mbit en schoteltelevisie. Dan is dit natuurlijk zeker vooruitgang en wordt het getolereerd.
Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.