[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste
Acties:
  • 414.974 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kalmma schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:02:
Hoe defineer je dan die twee vlans 100 en 102 in de USG ?

Je kan toch maar 1 vlan op je wanpoort meegeven.
De config.json file kan dat, maar ik denk dat je die helemaal niet meer nodig hebt :
- Je kan alles Bridgen via een Switch : SFP module in je Switch, 2 VLAN's aanmaken en de eene richting je USG sturen en de andere richting je IPTV ontvangers.
- Tegenwoordig schijnt IPTV zelfs gewoon via de normale Internet verbinding te gaan.

Ik kan het helaas niet testen, maar daar komt het geloof ik zo'n beetje uiteindelijk op neer! :)
Heb je ook nog Mac clone moeten doen ?

Had jij een Genexis Platinum 7840 ?
Is niet nodig voor zover ik weet en de meesten die zich hiermee bezig houden doen dat juist vanwege die 7840 draak :+
Arjan1986 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:04:
Ik las in dit topic dat er tweakers zijn die een media-converter gebruiken met de sfp module die in het genexis glasmodem/router zat.
Zou iemand daar een 1 of meerdere foto's van de sfp module willen maken en hier willen posten?
Wat wil je precies weten dan ?!

Het is gewoon dezelfde module die zo'n beetje alle Nederlandse ISP's gebruiken qua specificaties : Van KPN tot T-Mobile en Caiway :)

Je zou eens met @wian erover kunnen DM'en : wian in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:46
nero355 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:42:
[...]

De config.json file kan dat, maar ik denk dat je die helemaal niet meer nodig hebt :
- Je kan alles Bridgen via een Switch : SFP module in je Switch, 2 VLAN's aanmaken en de eene richting je USG sturen en de andere richting je IPTV ontvangers.
- Tegenwoordig schijnt IPTV zelfs gewoon via de normale Internet verbinding te gaan.

Ik kan het helaas niet testen, maar daar komt het geloof ik zo'n beetje uiteindelijk op neer! :)

[...]

Is niet nodig voor zover ik weet en de meesten die zich hiermee bezig houden doen dat juist vanwege die 7840 draak :+

Dankje voor je reacties.

Heb het inmiddels werkend heb alleen vlan100 aangemaakt op de wan en daarna werkte alles direct incl IPTV

[...]

Het is gewoon dezelfde module die zo'n beetje alle Nederlandse ISP's gebruiken qua specificaties : Van KPN tot T-Mobile en Caiway :)

Je zou eens met @wian erover kunnen DM'en : wian in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:56
Hier ook caiway glasvezel sinds kort. Ben er niet tevreden over. internet via wifi al meerdere malen weggevallen , net als de tv, heb dan steeds de stroom van de ontvanger moeten halen.
En wat nog vreemder is, als ik met mijn pixel 3a naar de vastelijn bel dan hoor ik allemaal gekraak / haperingen, diegene aan de vastelijn hoort allles helder. En wordt er vanuit de vastelijn naar mijn 06 gebeld dan is alles goed.
En bel ik met een andere prepaid telefoon naar deze lijn dan werkt wel alles zoals het hoort. Echt heel vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Dat televisie kastje van de stroom afhalen herken ik . Dit probleem is er bij Delta interactief ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
In het modem / router is ook nergens een log te vinden. En de ping functie werkt niet, die geeft altijd 100% packetloss.
Volgende week maar weer eens contact opnemen met ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:21

lier

MikroTik nerd

Wat @dolopfriet zegt...er zijn meerdere reboots nodig van die kastjes voordat het lekker werkt. Althans, dat is mijn ervaring.

En voor zover ik weet levert Caiway geen WiFi (tenzij je een router bij hun gekocht hebt). Dus voor WiFi heb je echt een IT-vriendje nodig die er (wel) iets vanaf weet.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

lier schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:59:
Wat @dolopfriet zegt...er zijn meerdere reboots nodig van die kastjes voordat het lekker werkt. Althans, dat is mijn ervaring.

En voor zover ik weet levert Caiway geen WiFi (tenzij je een router bij hun gekocht hebt). Dus voor WiFi heb je echt een IT-vriendje nodig die er (wel) iets vanaf weet.
Dat is natuurlijk niet waar. In het nieuwste modem zit gewoon wifi. #hadhemzelfook

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

PaT schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:02:
Dat is natuurlijk niet waar. In het nieuwste modem zit gewoon wifi. #hadhemzelfook
Ik zie het nu ook, zo blij dat ik een glasmodem heb zonder iets NAT-tends erin!

@Intelcore, om WiFi goed in te stellen is gedegen kennis nodig. Ter vergelijk: een dure auto is ook geen garantie dat je goed kan rijden. Denk aan plaatsing/interferentie/misconfiguratie/etc. Misschien goed om een eigen topic te starten om dat te optimaliseren!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
lier schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:19:
[...]

Ik zie het nu ook, zo blij dat ik een glasmodem heb zonder iets NAT-tends erin!

@Intelcore, om WiFi goed in te stellen is gedegen kennis nodig. Ter vergelijk: een dure auto is ook geen garantie dat je goed kan rijden. Denk aan plaatsing/interferentie/misconfiguratie/etc. Misschien goed om een eigen topic te starten om dat te optimaliseren!?
Dat doet er allemaal niet toe. Anno 2020 moet een wifi gewoon goed werken uit de doos, ik heb hier 0 andere netwerken in de omgeving en meer dan een ander kanaal uitproberen moet niet nodig zijn, indien wel dat zetten ze een incompleet product op de markt.

Je doet net alsof een thuisnetwerk instellen hogere wiskunde is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 21:37
Intelcore schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:43:
[...]

Dat doet er allemaal niet toe. Anno 2020 moet een wifi gewoon goed werken uit de doos, ik heb hier 0 andere netwerken in de omgeving en meer dan een ander kanaal uitproberen moet niet nodig zijn, indien wel dat zetten ze een incompleet product op de markt.

Je doet net alsof een thuisnetwerk instellen hogere wiskunde is.
Dus jij kunt met het blote oog de 2.4 en 5GHz band waarnemen? Dit omdat je aangeeft dat er geen andere netwerken in de omgeving zijn. Of is dit je aanname en neem je dit ook voor waar aan.

Uit je reactie snap je duidelijk niet hoe wireless connecties werken en snap je al helemaal niet dat dit zo uit de doos niet standaard goed werkt. Er zijn tal van oorzaken die je weg moet nemen of je je netwerk op aan moet passen om het goed te laten werken.

Een thuisnetwerk goed instellen is geen hogere wiskunde maar niet voor de n00b. Je moet wel enigszins thuis zijn in aanleggen van netwerken en de werking van draadloze communicatie om het goed te laten werken. Het is voor een internet provider niet te doen om voor elke situatie een 100% oplossing te verzinnen. Elke locatie is anders, werkelijk elke, in een rijtjeshuis van 6 huizen is elk van de 6 anders. Bij benadering kunnen ze een werkende oplossing bieden, maar een top oplossing is echt maatwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
@Intelcore
Je kunt eventueel een heatmap maken en kijken hoe het zit met de dekking, channels etc.

Ik heb dat ooit ook eens gedaan.
kraades in "[Synology routers] Ervaringen & Discussie"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Intelcore schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:10:
Hier ook caiway glasvezel sinds kort. Ben er niet tevreden over. internet via wifi al meerdere malen weggevallen , net als de tv, heb dan steeds de stroom van de ontvanger moeten halen.
En wat nog vreemder is, als ik met mijn pixel 3a naar de vastelijn bel dan hoor ik allemaal gekraak / haperingen, diegene aan de vastelijn hoort allles helder. En wordt er vanuit de vastelijn naar mijn 06 gebeld dan is alles goed.
En bel ik met een andere prepaid telefoon naar deze lijn dan werkt wel alles zoals het hoort. Echt heel vreemd dit.
Met de VoIP problemen kan ik je niet helpen, maar ik weet wel één ding heel erg zeker : Met alleen de Genexis 7840 in je meterkast ga je echt geen fatsoenlijke WiFi door heel het huis heen krijgen! ;)

Koop er een paar cheapass accesspoints bij (desnoods routers die aantrekkelijk geprijsd zijn en die als accesspoint inzetten) en ga daarmee gewoon aan de slag net als met het trekken van kabels door heel het huis heen als je het echt goed wilt doen en niet wil klooien met "Mesh" en Repeaters en dergelijke troep!

Ohh en ga eens dat Genexis ding effe goed testen via een UTP kabel : Misschien is het gewoon een brak exemplaar of is alleen de voeding brak of zo... Het kan allemaal! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Kan iemand mij vertellen waarom de router van caiway wel wifi geeft maar geen internet.
Als ik de boel reset werkt alles weer om daarna op een (schijnbaar) random moment weer het zelfde probleem te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SemwiseTheBrave schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:07:
Kan iemand mij vertellen waarom de router van caiway wel wifi geeft maar geen internet.
Als ik de boel reset werkt alles weer om daarna op een (schijnbaar) random moment weer het zelfde probleem te geven.
Tja, kan van alles zijn...

Gewoon effe Caiway bellen en dat ding laten omruilen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 21:37
SemwiseTheBrave schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:07:
Nee, dat kan niemand.

Waarom niet?

Je vertelt in 2 zinnen over je situatie en probleem om precies te zijn niets. Geen product nummers, geen wat gebeurd er precies (dus niet geen internet maar wat je constateert (ip niveau, werking apparatuur, etc)) en vooral niet wat je zelf al ondernomen hebt.

Dit valt in de categorie: "Ik kom bij de garage want mijn auto doet raar. Dit doet hij op een random moment. Als ik hem uit zet en daarna weer aan is het even weg. Kan iemand mij vertellen wat de reden is dat mijn auto raar doet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik zal niet in detail treden maar je opmerking over de auto en garage vind ik geen hout slaan.

Afijn. het betreft een genexis model 7840.
Alle op het eerste oog belangrijke instellingen zijn wel eens gewijzigd, om te proberen of het daar aan ligt.
En verhelpen dus niet het probleem

Ik heb ten alle tijden een werkend wifi signaal (zenden/ontvangen van data binnen het netwerk)
Ik heb ten alle tijden werkend internet via lan
Ik heb op random momenten geen internet, wel verbinding via wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

SemwiseTheBrave schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:44:
Alle op het eerste oog belangrijke instellingen zijn wel eens gewijzigd, om te proberen of het daar aan ligt.
En verhelpen dus niet het probleem
Ik zie...niets... Oftewel: toon ajb je instellingen zodat we iets zinnigs kunnen zeggen.
Ik heb op random momenten geen internet, wel verbinding via wifi.
Wat betekent (voor jou) geen internet? Kan je niet browsen? Kan je geen DNS namen resolven? Kan je op dat moment wel op je modem/router inloggen? Werkt een ping naar je modem/router? En naar een willekeurige website? Wordt er ergens iets gelogd (waarschijnlijk in je modem/router)? Werken beiden banden (2G en 5G) op dat moment niet? Werken alle wireless clients op dat moment niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:27
https://www.caiway.nl/nieuws

Kijk even op deze site .... en dan bij vergelijking SD, HD en4K.

Daar staat op deze site per ongeluk al dat Caiway de regionale zenders in HD doorgeeft.

Klik je op dit bericht dan staat de tekst er niet meer... Kortom door omstandigheden lijken de werkzaamheden niet te zijn uitgevoerd, maar dat zat wel degelijk in de planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ben je de trotse eigenaar van een mooie tv, dan zullen de termen SD, HD of 4K je niet vreemd zijn. Allemaal zeggen ze iets over de scherpte van het beeld. Nu ook alle regionale zenders bij Caiway in HD te zien zijn, zetten we de verschillen voor je op een rij.

Leuke tekst ja .

Maar zoals zo vaak komt Caiway zijn beloften niet na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:49:
Ben je de trotse eigenaar van een mooie tv, dan zullen de termen SD, HD of 4K je niet vreemd zijn. Allemaal zeggen ze iets over de scherpte van het beeld. Nu ook alle regionale zenders bij Caiway in HD te zien zijn, zetten we de verschillen voor je op een rij.

Leuke tekst ja .

Het zaL heus niet lang duren. Ze kunnen niet alles op Corona blijven gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
dolopfriet schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:49:

Leuke tekst ja .

Schandalig zeg, wel reclame maken maar niet leveren. Is zo vaak gebeurd bij Caiway.
Nog steeds geen oplossing voor alle problemen inzake interactieve tv, al hebben ze wel een poging gedaan las ik vorige week maar wederom mislukt. Gelukkig is @Sjakie0101 nog wel positief en vindt hij 2 jaar wachten geen probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:25:
[...]

Schandalig zeg, wel reclame maken maar niet leveren. Is zo vaak gebeurd bij Caiway.
Nog steeds geen oplossing voor alle problemen inzake interactieve tv, al hebben ze wel een poging gedaan las ik vorige week maar wederom mislukt. Gelukkig is @Sjakie0101 nog wel positief en vindt hij 2 jaar wachten geen probleem |:(
Sinds Delta aan de knoppen zit van interactief lijkt de hele zooi via Glasvezel stil te staan.
Corona zal wel roet in het eten gooien, al snap ik het niet. Op Coax hebben ze bij Delta wel de regionale zenders in HD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb inmiddels mijn interactieve televisiepakket eruit geknald bij Delta. Geen antwoord en oplossing voor het niet leveren van mijn lokale televisiezender.
Steeds vastlopen van de Kamai 7X als je te snel door de EPG scrollt.
Regelmatig het kastje niet aan of uit kunnen zetten en geen beeld.

Mijn moeder heeft Caiway en ook niet de regionale zenders in HD, dus Caiway liegt door het behang heen op hun eigen website.

Caiway adverteert al meer dan een jaar met ARD in HD op interactief maar levert het nog steeds niet, dus Caiway is kampioen in leugens verkondigen op hun eigen website.

[ Voor 16% gewijzigd door dolopfriet op 16-04-2020 09:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48

nexhil

BAM!

Sinds een maand in mijn nieuwe woning (bestaand huis, maar nieuw voor mij) ook Caiway.

Glasvezel pakket met 250 mbs. Ik ben werkzaam bij KPN, en helaas kan ik daar hier in Heumen geen gebruik van maken op glasvezel. Maar ik heb eigenlijk geen klachten over Caiway.

Ik heb inderdaad een router met wi-fi gekregen, deze wel na 2 dagen een klachten regen van vanuit het gezin aangepast naar mijn Unifi accespoints (Heb ik ze toch weer even kunnen laten voelen dat goede wi-fi geld kost :P ) en de nieuwe decoders werken inderdaad gewoon op de normale switches die ook voor de consoles etc gebruikt worden zonder een vlan in te hoeven stellen.

Verder heb ik geen klachten, de decoders (Als we ze gebruiken) reageren best vlot, het beeld is goed. Ik heb het idee dat ze betere upscaling doen dan de KPN decoders die ik op mijn oude adres had via glas
Ik vind het beeld scherper of misschien minder flets dan bij KPN, kan het niet echt uitleggen.

Naar lokale en duitse kanalen heb ik nooit omgekeken dus daar let ik niet op :P
edit:

Er zou misschien een Netflix en/of PLEX app op de decoders gezet kunnen worden. dan kun je die domme tv in de slaapkamer ook daarvoor gebruiken. dan is er ook geen aparte AppleTV of android variant nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door nexhil op 17-04-2020 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-03 20:01
nero355 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:42:
[...]

[...]

[...]

Ik kan bevestigen dat met de usg, met alleen de vlan 100 instelling de amino gewoon blijft werken en tv weergave geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Iemand al regionale zenders in HD?

Er is wel nieuws. Vanaf vandaag is er nieuwe decodersoftware!

Favorietenlijst is toegevoegd, maar ja Caiway en Delta hebben niet door dat je zelf een volgorde wil aanbrengen

[ Voor 72% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-04-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 23:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Hela, dit topic moet ik even gaan doorspitten en bijhouden.

* SindaPaus heeft reeds op de bookmark-knop geklikt.

Binnenkort moet ik een abonnement afsluiten bij een van de volgende aanbieders:
  1. Caiway
  2. Delta
  3. Delta Zakelijk
  4. Heldenvan.nu
  5. Online.nl
Waarbij nummers 3 en 4 afvallen, omdat het zakelijke abonnementen betreffen.

Bij genoeg afgenomen abonnementen, 35%, wordt er glasvezel aangelegd.
Ik zit nu nog bij Ziggo met 250/25 Mbit/s aansluiting, tv en telefonie en betaal bijna 80 euro/m. Ik zal eens wat gegevens in een sheet stoppen om te kijken wie het voordeligste aanbod heeft. Daarnaast hier de ervaringen eens doorlezen en vragen stellen, wellicht.

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
SindaPaus schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:39:

• Caiway
• Delta
• Delta Zakelijk
• Heldenvan.nu
• Online.nl
[/list]
Als het goed is kan je ook bij KPN dochter Solcon een abonnement afnemen.
Sjakie0101 schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:10:
Iemand al regionale zenders in HD?
;w ;w

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto...... op 22-04-2020 18:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolopfriet
Het televisieproduct van Caiway en Delta interactief is niet te vergelijken met het gemak van de Mediabox XL van Ziggo.

Weet waar je aan begint SindaPaus !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Roberto...... schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:44:
[...]

Als het goed is kan je ook bij KPN dochter Solcon een abonnement afnemen.

[...]

;w ;w
Dat is zeker niet per se het geval. Als SindaPaus toevallig in hetzelfde gebied woonachtig is als mijn ouders is de keuze beperkt tot het opgenoemde rijtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dan zou ik Caiway kiezen. Delta laat steken valen op glasvezel, geen lokale zenders bijvoorbeeld en het interactieve product is gelijk aan Caiway.

De keuze is niet reuze en Online zou ik niet doen persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Bovendien kan je bij Delta niet opnemen of terugkijken als je kiest voor het standaardpakket zenders 50+.

Pas vanaf het pakket 90+ kan je bij Delta terugkijken en opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 15:10

B2

wa' seggie?

Ik ben misschien niet representatief, maar waarom zit iedereen toch zo op die tv-pakketten met regionale zenders en opnemen e.d.?

Neem een internet only abonnement met NLZiet en je hebt meer dan voldoende? Zelfs regionale zenders dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 21:42
Ik heb geen enkel probleem met het TV gedeelte, ook niet toen ik nog op het oude TV platform zat. Werkt over het algemeen gewoon prima. Er zijn helaas een paar users hier die juist niet representatief zijn in het af lopen zeiken. Voor de overgrote meerderheid van de mensen is Caiway een prima provider.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 24-04-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik lees her en der dat "met het nieuwe kastje" teletekst niet of niet goed werkt. Als fervent pagina 888 gebruiker zou dat knap waardeloos zijn. Wat klopt daar nu van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:26:
Ik lees her en der dat "met het nieuwe kastje" teletekst niet of niet goed werkt. Als fervent pagina 888 gebruiker zou dat knap waardeloos zijn. Wat klopt daar nu van?
Simpel het werkt niet. Kijk maar eens hoeveel klachten die over ondertiteling/teletekst gaan.

https://www.klacht.nl/caiway/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Zijn de regionalen nu al in HD bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 14:24
SindaPaus schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:39:
Hela, dit topic moet ik even gaan doorspitten en bijhouden.

* SindaPaus heeft reeds op de bookmark-knop geklikt.

Binnenkort moet ik een abonnement afsluiten bij een van de volgende aanbieders:
  1. Caiway
  2. Delta
  3. Delta Zakelijk
  4. Heldenvan.nu
  5. Online.nl
Waarbij nummers 3 en 4 afvallen, omdat het zakelijke abonnementen betreffen.

Bij genoeg afgenomen abonnementen, 35%, wordt er glasvezel aangelegd.
Ik zit nu nog bij Ziggo met 250/25 Mbit/s aansluiting, tv en telefonie en betaal bijna 80 euro/m. Ik zal eens wat gegevens in een sheet stoppen om te kijken wie het voordeligste aanbod heeft. Daarnaast hier de ervaringen eens doorlezen en vragen stellen, wellicht.
Hier in Druten is ook de campagne voor glasvezel lopende.
25% aanmeldingen benodigd.
Ik heb nu ook 250mbit van Ziggo.
De Next en een ci+ kaart voor 68€ p/m

Kiezen uit;
Caiway
Delta
Helden van Nu (MKB)
Online.nl

Nu ben ik dik tevreden met Ziggo maar als ik de aansluiting gratis wil hebben zal ik minimaal een jaar glas moeten afnemen.

Even uitzoeken wat dan de beste optie is voor mij.
Werkt glasvezel ook met ci+ kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ik heb caiway glasvezel ( verbinding vaak ruk ) en tv via de kabel. jammer dat ik geen ziggo kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Ik heb caiway glasvezel, das prima. Maar daartegen interactieve tv is super ruk. geen ondertiteling sinds augustus 2019.

Wou dat KPN glasvezel ook in mijn woonplaats kon. Er is wel ADSL van KPN, maar die is domweg retetraag..

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
coob schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:51:
[...]

Hier in Druten is ook de campagne voor glasvezel lopende.
25% aanmeldingen benodigd.
Ik heb nu ook 250mbit van Ziggo.
De Next en een ci+ kaart voor 68€ p/m

Kiezen uit;
Caiway
Delta
Helden van Nu (MKB)
Online.nl

Nu ben ik dik tevreden met Ziggo maar als ik de aansluiting gratis wil hebben zal ik minimaal een jaar glas moeten afnemen.

Even uitzoeken wat dan de beste optie is voor mij.
Werkt glasvezel ook met ci+ kaarten?
Glasvezel met ernaast TV over coax bestaat volgens mij alleen in de wat oudere glasvezelgebieden. Bij nieuwe aanleg gaat volgens mij alles over de internetverbinding en zul je dus een kastje voor TV krijgen waar een netwerkkabel in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 14:24
BAJansen schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:35:
[...]

Glasvezel met ernaast TV over coax bestaat volgens mij alleen in de wat oudere glasvezelgebieden. Bij nieuwe aanleg gaat volgens mij alles over de internetverbinding en zul je dus een kastje voor TV krijgen waar een netwerkkabel in moet.
Dat kan niet door de tv zelf? Die hangt immers ook al aan het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
In een ideale wereld zou dat inderdaad perfect mogelijk zijn, maar door DRM en de wens van providers en contentleveranciers om alles zoveel mogelijk zelf in de hand te houden heb je hier helaas een los kastje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:27:
Zijn de regionalen nu al in HD bij Caiway?
Nee, in tegenstelling tot de berichtgeving van de regionale publieke omroeporganisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Wat een kommer en kwel. Zit hier ook op Caiway (enigste optie naast xDSL) en bevalt prima. Goed beeld, kastje is snel en doet wat het moet doen, altijd snel internet met de snelheiden waar ik voor betaal en in de afgelopen 3 jaar 1x last gehad van een korte (landelijke) storing.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of het mogelijk is om een Ubiquity Edgerouter X SFP rechtstreeks op het glas aan te sluiten. Dus zonder het glasmodem van Caiway. De interactieve TV kastjes die ik heb werken inmiddels achter NAT op het lokale netwerk, dus er is eigenlijk geen reden voor het glasmodem als het glas rechtstreeks in de ERX kan.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-03 19:34
Het zou mooier zijn als Glasvezelmarkt en kabelmarkt helemaal open zijn. net als de telefoonlijn.
Zo hebben men meer keuzes.

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

afterburn schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:33:
Wat een kommer en kwel. Zit hier ook op Caiway (enigste optie naast xDSL) en bevalt prima. Goed beeld, kastje is snel en doet wat het moet doen, altijd snel internet met de snelheiden waar ik voor betaal en in de afgelopen 3 jaar 1x last gehad van een korte (landelijke) storing.
Ik vind het nog steeds lullig dat ze onderhoud nooit aankondigen eerlijk gezegd!

Verder werkt het allemaal wel prima als Internet Only klant zijnde, maar een ISP zoals KPN of (het oude) XS4AALL zullen ze nooit worden vrees ik :)
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of het mogelijk is om een Ubiquity Edgerouter X SFP rechtstreeks op het glas aan te sluiten. Dus zonder het glasmodem van Caiway. De interactieve TV kastjes die ik heb werken inmiddels achter NAT op het lokale netwerk, dus er is eigenlijk geen reden voor het glasmodem als het glas rechtstreeks in de ERX kan.
Dat moet gewoon kunnen!

Desnoods door zelf een SFP module in elkaar te zetten en in je FTU te prikken als degene die in de Genexis zit niet compatible is met je ER-X SFP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij is die SFP poort op de Unify router bedoeld om door te lussen en niet als WAN poort zoals bij een Draytek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
dolopfriet schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:28:
Volgens mij is die SFP poort op de Unify router bedoeld om door te lussen en niet als WAN poort zoals bij een Draytek.
Met de 8 pro kan je kiezen of het SFP slot aan de switch geknoopt moet worden of iets anders moet doen. Van andere modellen weet ik dat niet 100% maar als het zelfde OS er op draait dan gaat het daar net zo 'makkelijk'. Je kan met dat soort producten ook vaak een 2e poort wel of niet als failover of 2e WAN poort configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

dolopfriet schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:28:
In principe kun je bij EdgeMax routers elke port als WAN port configureren en gebruiken (of iets anders), dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Ik weet alleen net genoeg van glas om te weten dat niet elke SFP poort gelijk is. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Drie weken verder na het persbericht van de regionale publieke omroepen.
Op Coax nog geen enkele regionale zender in HD, wel een verslechterd beeld op alle regionalen.
Op interactief nog steeds geen HD.

@Caiway Hoe lang gaat dit nog duren? Bij het zusje Delta is er in ieder geval op COAX de zenders van de eigen en aangrenzende provincies naar HD gezet (totaal 3 stuks per regio).

Op interactief hadden jullie de HD zenders al drie tot vier weken geleden kunnen doorvoeren.
Corona is niet overal de boosdoener van.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Als troost kan ik je meegeven dat Ziggo ook alle regionale tv zenders uitsluitend in SD doorgeeft.
Zelfs op de Mediabox Next waar ze het toch prima kunnen mixen met IPTV, heeft Ziggo die stap niet gemaakt.

Dat het kan, bewijst Love Nature 4K. Die staat gewoon in de zenderlijst op de Mediabox Next en verschijnt dan in 4K door middel van IPTV, waar de klant dus niks van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:26
BlijeGub schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:52:
Ben ik trouwens de enige ofzo die gewoon 2 dhcp leases tegelijk kan afnemen. Ik hoefde geen DHCP release te doen. Ik kon gewoon het modem aansluiten op de wan poort en mijn pfsens ook via een switch en die krijgen bijde een andere public ipv4.

Ik heb nu ook 2 leases in gebruik op mijn pfsense zelf best wel appart.
[Afbeelding]
jup hier ook. en nog en dan ook nogi vrijwel het zelfde IP adress 31/32 aan het einde. rest is het zelfde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:57:
Drie weken verder na het persbericht van de regionale publieke omroepen.
Op Coax nog geen enkele regionale zender in HD, wel een verslechterd beeld op alle regionalen.
Op interactief nog steeds geen HD.

@Caiway Hoe lang gaat dit nog duren? Bij het zusje Delta is er in ieder geval op COAX de zenders van de eigen en aangrenzende provincies naar HD gezet (totaal 3 stuks per regio).

Op interactief hadden jullie de HD zenders al drie tot vier weken geleden kunnen doorvoeren.
Corona is niet overal de boosdoener van.....
Waarom bel je ze niet op of stel je vraag via twitter. Overigens we horen graag wat ze jou hebben gezegd :P .
Heeft zo geen zin om elke week een bericht hier te plaatsen. Ze reageren toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Volgens mij wordt er iedere keer netjes gereageerd hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 23:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:46:
Volgens mij wordt er iedere keer netjes gereageerd hier.
Laatste reactie is van 2 april: Caiway in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussi..."

Daarna bleef het stil na vragen van:
Arjan1986 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussi..."
Sjakie0101 in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussi..."

Vreemd dat uitgerekend jij de ervaring hebt dat er elke keer gereageerd wordt. ;) Of ik kijk gewoon niet goed. :z

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:12:
[...]

Waarom bel je ze niet op of stel je vraag via twitter. Overigens we horen graag wat ze jou hebben gezegd :P .
Heeft zo geen zin om elke week een bericht hier te plaatsen. Ze reageren toch niet.
Er is wel nieuws hoor. In de nieuwe Caiwayapp zijn een aantal regionalen nu HD, waaronder TV Oost, TV Noord, TV Drenthe, Omroep Flevoland, Omroep West, Noord Holland en Omroep Gelderland. Nog niet alle zenders zijn aangepast, o.a. AT5, Rijnmond, Omroep Brabant en L1 ontbreken nog
Interactieve tv zal wel snel volgen.

Ook SchlagerTV is in de app aangepast naar HD.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-05-2020 00:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:50:
Ook SchlagerTV is in de app aangepast naar HD.
Eindelijk!

Dat is natuurlijk HET KANAAL waar iedereen altijd al op zat te wachten! _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nero355 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:14:
[...]

Eindelijk!

Dat is natuurlijk HET KANAAL waar iedereen altijd al op zat te wachten! _O- :+
Ik zit ook niet op dit kanaal te wachten, maar de app loopt voor op wat we op het de Amino 7x beschikbaar is op het nieuwe interactieve platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe zit het ondertussen met de oude klanten? Kunnen wij nu nog steeds niet die nieuwe app gebruiken? (vanwege de brakkigheid gebruik ik de oude sowieso niet).

Die hele migratie van oud naar nieuw platform is eigenlijk ook maar een aanfluiting. En als dat inmiddels wel gebeurd is, dan is de communicatie daarover vrij beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zat van de week toevallig even ingelogd in onze router (TP-Link Archer C7) en ik kwam daar per toeval de IGMP instellingen tegen. Dit dus (screenshot van Google):

Afbeeldingslocatie: https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wp-content/uploads/2017/05/iptv2.jpg

Familie van mij die bij Caiway Glasvezelbuitenaf zit heeft dezelfde router en ik heb nooit aan deze instellingen gezeten, die staan dus daar ook nog op de fabriekswaarden; dus (waarschijnlijk) hetzelfde als op bovenstaande screenshot.

Maar bij IPTV is het toch slim om IGMP snooping aan te zetten. Dat geldt i.i.g. voor switches dus het lijkt me ook voor de router?

Het zal wel niet, maar héél misschien kan het wat van hun problemen met hun wifi oplossen.
(Maar ik denk dat het eerder aan die KPN Experia Wifi AP's ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Piet91 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:55:
Ik zat van de week toevallig even ingelogd in onze router (TP-Link Archer C7) en ik kwam daar per toeval de IGMP instellingen tegen. Dit dus (screenshot van Google):

[Afbeelding]

Familie van mij die bij Caiway Glasvezelbuitenaf zit heeft dezelfde router en ik heb nooit aan deze instellingen gezeten, die staan dus daar ook nog op de fabriekswaarden; dus (waarschijnlijk) hetzelfde als op bovenstaande screenshot.

Maar bij IPTV is het toch slim om IGMP snooping aan te zetten. Dat geldt i.i.g. voor switches dus het lijkt me ook voor de router?
Dat kan, maar de IPTV van Caiway werkt redelijk simpel tegenwoordig sinds alles via de Internet WAN gewoon kan werken en je niet meer met twee aparte netwerken zit.
Het zal wel niet, maar héél misschien kan het wat van hun problemen met hun wifi oplossen.
(Maar ik denk dat het eerder aan die KPN Experia Wifi AP's ligt)
Wat je vaak hebt is dat het Multicast of Broadcast verkeer richting de WiFi gaat en vervolgens het netwerk platlegt, omdat al dat verkeer ook terugkomt!

Daar is in principe IGMP Snooping voor bedoeld onder andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@nero355 Ik bedoel inderdaad specifiek het IGMP Snooping aanvinken; niet die andere instellingen daaronder.

Ze klagen namelijk al tijden over slechte wifi en zeker nu ze veel thuis moeten werken is dat probleem nog erger.

Toevallig moest ik morgen toch die kant op; maar even IGMP Snooping uitzetten bij hun. Wie weet of het helpt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
RTV Rijnmond is inmddels ook HD in de app. L1, AT5 en RTV Utrecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:07:
@nero355 Ik bedoel inderdaad specifiek het IGMP Snooping aanvinken; niet die andere instellingen daaronder.

Ze klagen namelijk al tijden over slechte wifi en zeker nu ze veel thuis moeten werken is dat probleem nog erger.

Toevallig moest ik morgen toch die kant op; maar even IGMP Snooping uitzetten bij hun. Wie weet of het helpt. :P
Hmm, ze hebben niet de C7 maar de C5 en ik zie daar geen IGMP Snooping staan bij de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimac3
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-04 22:14
In juli ga ik verhuizen naar het caiway gebied. Ik ga naar een nieuwbouwhuis. WiFi werkt dan minder goed dan in een oudere woning. Op elke verdieping heb ik een utp aansluiting zitten.
Is het mogelijk dat ik de WiFi uitzet op het genexis modem en dat ik dan op iedere verdieping een Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE neerzet die ik aansluit eventueel middels een switch op het genexis modem?
Ik wil namelijk ook nog twee poorten overhouden voor de interactieve tv.
Nu woon ik in ziggo gebied en heb ik mijn router in bridgemodus staan. Dat gaat niet met het genexis modem als ik het goed begrijp.

Als ik dat WiFi netwerk kan opzetten, is het dan ook mogelijk via het WiFi netwerk andere apparaten die rechtstreeks op het genexis modem zijn aangesloten te benaderen? Bijvoorbeeld mijn Philips hue bridge, die ik rechtstreeks in een poort op het genexis modem prik? Of zit die dan op een ander netwerk?

Of is het beter om WiFi uit te zetten op het genexis modem en middels dmz door te schakelen naar een router (bv Ubiquiti EdgeRouter) en daar de Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE Op aan te sluiten. Dan kan ik ook de Philips hue bridge op de edge router aansluiten en zit het zeker op hetzelfde netwerk.

Kan iemand mij helpen hiermee?

[ Voor 18% gewijzigd door rimac3 op 02-05-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rimac3 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:33:
In juli ga ik verhuizen naar het caiway gebied. Ik ga naar een nieuwbouwhuis. WiFi werkt dan minder goed dan in een oudere woning. Op elke verdieping heb ik een utp aansluiting zitten.
Is het mogelijk dat ik de WiFi uitzet op het genexis modem en dat ik dan op iedere verdieping een Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE neerzet die ik aansluit eventueel middels een switch op het genexis modem?
Als ik dat WiFi netwerk kan opzetten, is het dan ook mogelijk via het WiFi netwerk andere apparaten die rechtstreeks op het genexis modem zijn aangesloten te benaderen? Bijvoorbeeld mijn Philips hue bridge, die ik rechtstreeks in een poort op het genexis modem prik? Of zit die dan op een ander netwerk?
Waarom denk je dat zoiets niet zou kunnen :?

De Genexis met de WiFi uit blijft nog steeds een simpele router net als elk ander model ;)
Of is het beter om WiFi uit te zetten op het genexis modem en middels dmz door te schakelen naar een router (bv Ubiquiti EdgeRouter) en daar de Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE Op aan te sluiten. Dan kan ik ook de Philips hue bridge op de edge router aansluiten en zit het zeker op hetzelfde netwerk.

Kan iemand mij helpen hiermee?
Dat kan ook, maar is dus nergens voor nodig!
Ik wil namelijk ook nog twee poorten overhouden voor de interactieve tv.
Volgens mij kan je gewoon meerdere switches op de Genexis aansluiten en TV kijken via je reguliere Internet verbinding volgens de TV abonnees in dit Topic :)
Nu woon ik in ziggo gebied en heb ik mijn router in bridgemodus staan. Dat gaat niet met het genexis modem als ik het goed begrijp.
Sinds Oktober of November 2018 niet meer inderdaad i.c.m. het nieuwe Genexis 7840 WiFi Router onding... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:27:
Hoe zit het ondertussen met de oude klanten? Kunnen wij nu nog steeds niet die nieuwe app gebruiken? (vanwege de brakkigheid gebruik ik de oude sowieso niet).

Die hele migratie van oud naar nieuw platform is eigenlijk ook maar een aanfluiting. En als dat inmiddels wel gebeurd is, dan is de communicatie daarover vrij beroerd.
"Oude" klanten gaan niet overgezet worden maar wees maar blij. De nieuwe app ziet er leuk uit maar daar is alles ook mee gezegd. Hier gebruik ik de Kamai alleen nog voor de radio en is verder geen toevoeging met al die foutcodes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Ik vraag me toch af wat sommige mensen dan met die box of app doen. Ik heb nog geen enkel probleem of vastloper gehad met de Kamai of de app. De oude Entone had wel eens in de paar maanden het probleem dat het ding geen interface meer wilde weergeven, maar daar heb ik met de Kamai nog geen last van gehad.
Enige punt dat eerder in dit topic terecht werd opgemerkt is dat de ondertiteling via teletekst nog niet functioneert. Ik begrijp dat dat een dealbreaker voor sommige mensen kan zijn (zelf gebruik ik de functie niet dus voor mij geen probleem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimac3
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-04 22:14
nero355 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:44:
[...]

[...]

Waarom denk je dat zoiets niet zou kunnen :?

De Genexis met de WiFi uit blijft nog steeds een simpele router net als elk ander model ;)

[...]

Dat kan ook, maar is dus nergens voor nodig!

[...]

Volgens mij kan je gewoon meerdere switches op de Genexis aansluiten en TV kijken via je reguliere Internet verbinding volgens de TV abonnees in dit Topic :)

[...]

Sinds Oktober of November 2018 niet meer inderdaad i.c.m. het nieuwe Genexis 7840 WiFi Router onding... :/
Ik dacht dat dat niet kon omdat ik bang was dat als ik een WiFi netwerk opzet met die unify access points er een apart netwerk werd opgezet en dat je via dat netwerk geen apparaten rechtstreeks kan benaderen die gelijk in het genexis modem zitten. Maar ze zitten natuurlijk natuurlijk op dezelfde router, dus moet dat gewoon kunnen.

Goed om te lezen dat ik 1 kabel naar de woonkamer, in de woonkamer met een switch kan delen, zodat ik daar de tv ontvanger in kan prikken (dacht dat die rechtstreeks op het modem moest worden aangesloten zonder switch omdat je anders geen tv signaal kreeg) alsmede een PlayStation, Apple TV etc.

Dan ga ik het dus zo doen. Zet ik WiFi uit op het genexis modem en maak ik een eigen WiFi netwerk dat bereik heeft door de hele woning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Roberto...... schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:00:
[...]

"Oude" klanten gaan niet overgezet worden maar wees maar blij. De nieuwe app ziet er leuk uit maar daar is alles ook mee gezegd. Hier gebruik ik de Kamai alleen nog voor de radio en is verder geen toevoeging met al die foutcodes.
Nou, het enige wat ik wel zou willen kunnen is het casten van tv vanuit de caiway app. Dat kan niet met de oude app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:00:
[...]

Het grote probleem is dat wanneer je van Multiscreen vandaan komt en naar het nieuwe platform wordt gezet je vooruitgang verwacht. Echter...
* Zenders die in HD moeten zijn, zijn geen HD, o.a. regionalen, ARD HD, TVE HD, SchlagerTV HD. Zenders die naar HD kunnen gaan ook niet naar HD.
* ARD HD en ZDF HD zitten niet in de nieuwe app, zat wel in de oude. Je verwacht je totale abonnement zoals in Multiscreen het geval was.
* Op het nieuwe platform ontbreekt Dolby Sorround, dat kan echt niet in deze tijd. Zit wel in Multiscreen.
* Ondertiteling ontbreekt, ook dit kan richting slechthorenden gewoonweg niet.
* Favorietenlijst is er wel, echter met gigantische logo’s, zonder overzicht en zenders in eigen volgorde zetten gaat niet. Multiscreen had dit wel goed voor elkaar met een overzichtelijke optie om favorieten te rangschikken.
* In de programmagids staan de zenders naast elkaar ipv overzichtelijk onder elkaar zoals in Multiscreen en bij alle andere providers.
* Een uitzending is niet gelijk na afloop te bekijken, duurt een half uur. Dit terwijl je wel tijdens de uitzending vanaf het begin kunt kijken. Ik zie het verschil niet.
* Vooruitspoelen werkt niet goed op alle zenders en bij opnames
* Ben je een gemiste uitzending aan het kijken en je stopt, dan wordt niet zoals in Multiscreen onthouden waar je bent, je kunt ook niet via de app of via de andere decoder verder kijken. Zo wordt het wel verkocht door Caiway.
* Het nieuwr platform wordt gedeeld met Delta en die heeft dit platform al 2 jaar niet goed laten onderhouden door Stoneroos ondanks felle kritiek. Bovendien speelt mee dat wanneer Delta geen contract heeft om iets in HD door te gevem, dan heb je het opeen bij Caiway ook niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-05-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 13:34
sniper20 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:50:
[...]

Heb ook een Edgerouter rechtstreek op Caiway glasvezel. Met het nieuwe abonnement kun je de TV-ontvanger rechtstreeks op de switch aansluiten. Een apart VLAN voor IPTV is niet meer nodig.
Hallo Sniper 20,

Ik heb mijn Edge router 12 rechtstreeks op de aansluiting van het glasvezel kastje aangesloten op de SFP poort 11. LC UPC to SC APC glasvezel op een 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm SFP connector.

Heb jij een complete nieuwe configuratie gemaakt via een script en ingeladen of ook gewoon via de wizard een standaard configuratie aangemaakt?

Ik heb de de optie internet LAN2LAN gekozen verder alles automatisch.
VLAN ID 116 voor de WAN kant ik had ergens anders ook VLAN ID 100 gelezen maar de werkt bij mij ook niet.
Ik krijg wel een IP adres maar een totaal ander adres in totaal andere ranges dan bij het Genexis modem. De SFP poort geeft wel aan connected en er is ook datauitwisseling, wel heel minimaal. En geen internet.
Heb jij nog iets anders erbij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Fonzie666 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:36:
Ik heb mijn Edge router 12 rechtstreeks op de aansluiting van het glasvezel kastje aangesloten op de SFP poort 11. LC UPC to SC APC glasvezel op een 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm SFP connector.

Heb jij een complete nieuwe configuratie gemaakt via een script en ingeladen of ook gewoon via de wizard een standaard configuratie aangemaakt?

VLAN ID 116 voor de WAN kant ik had ergens anders ook VLAN ID 100 gelezen maar de werkt bij mij ook niet.
Ik krijg wel een IP adres maar een totaal ander adres in totaal andere ranges dan bij het Genexis modem. De SFP poort geeft wel aan connected en er is ook datauitwisseling, wel heel minimaal. En geen internet.
Ik weet niet wat je aan het doen bent, maar je moet gewoon een simpele setup hebben waarbij je WAN poort een Extern adres krijgt en je LAN kant in een private range zit en er dus NAT tussen die twee wordt geactiveerd.

Je WAN kant moet dan alleen nog in VLAN 100 zitten, maar misschien zit jij in een Caiway/Delta gebied waar dat anders is :?

Is de SFP module wel geschikt gemaakt voor je Router ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 13:39
Fonzie666 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Hallo Sniper 20,

Ik heb gekozen voor Basic Setup met de SFP als WAN. Die zet je op VLAN100. Meer is het niet.
Die VLAN 116 zegt me niets. Ik heb dezelfde SFP-module dan jou, dus dat zit wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Van het weekend een update van mijn Kamai gekregen naar 2.xxxx maar helaas wederom geen Dolby Digital. Favorieten instellen kon ik al en nu kan ik de pincode weghalen of zetten op bepaalde zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is dat Dolby Digital zo ingewikkeld?
Volgens mij is Caiway samen met Delta de enige aanbieder in Nederland die geen Dolby Digital biedt op zijn IPTV ontvangers.

Als je nagaat dat Caiway het platform van Delta gebruikt en Delta al drie jaar bezig is met dat platform en dan Dolby Digital na drie jaar nog niet lukt. Dan vrees ik dat het nog jaren "huilen met de lamp aan" is bij Caiway interactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
Zijn er hier wellicht nog meer mensen waarbij het live tv pauzeren niet meer werkt? Meestal worden problemen hier redelijk snel gemeld door een gebruiker, maar heb er verder nog nergens berichten over gezien..

Ik merkte zaterdag dat het niet meer werkt, gebruik het niet dagelijks. Toen eerst maar eens tv kastje opnieuw gestart, geen verbetering. Daarna modem en nog keer tv kastje opnieuw gestart, nog geen verbetering.
Gisterochtend contact gezocht met de klantenservice, daar kreeg ik te horen dat er al een week (!) een kleine (?) storing is met het live pauzeren en dat ze er alles aan doen om het z.s.m. weer werkend te krijgen. Op mijn vraag waarom het niet op de storingspagina staat, dat had onnodige tijd en moeite gescheeld, kreeg ik alleen de bevestiging dat het er inderdaad (nog) niet op staat. Eh nee, dat had ik zelf ook al geconstateerd :/

Als het goed is, is mijn e-mailadres wel (intern) gekoppeld aan het incident en krijg ik een update zodra het verholpen is. Maar dat is nog even afwachten, geen idee of dat systeem wel werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway heeft dagwerk als ze alle storingen op hun systemen moeten vermelden op de website.

Dat staat natuurlijk niet erg geweldig als bedrijf, dus vegen ze de meeste storingen onder het tapijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
dolopfriet schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:29:
Caiway heeft dagwerk als ze alle storingen op hun systemen moeten vermelden op de website.

Dat staat natuurlijk niet erg geweldig als bedrijf, dus vegen ze de meeste storingen onder het tapijt
Ik gok dat ze minder werk zouden hebben als ze alle storingen op de site zouden vermelden. Nu nemen mensen elke keer contact op met de klantenservice als iets niet werkt, omdat het niet bij de storingen staat.
Waarschijnlijk kunnen ze wel wat FTE van de klantenservice minderen als ze alles zouden vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ewf2003 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:53:
Van het weekend een update van mijn Kamai gekregen naar 2.xxxx maar helaas wederom geen Dolby Digital. Favorieten instellen kon ik al en nu kan ik de pincode weghalen of zetten op bepaalde zenders.
Het lijkt er op dat er nu wekelijks/tweewekelijks een update komt met telkens 1 of 2 zaken die werkend worden opgeleverd, al is de favorietenlijst wat mij betreft niet akkoord en niet conform wat ik had bij Multiscreen

20.1.78.2 is de laatste versie.

De software heeft versie 3.1.2

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-05-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05 15:11
Sinds een paar weken ook Caiway via Glasvezel Buitenaf (voorheen een 8/1 ADSL lijn van KPN, wel met hun 4G modem erbij). Ik merk dat de verbinding van Caiway een stuk minder stabiel is dan die van KPN. Ik begrijp dat de Genexis 7840 niet de beste router is, en kan me best voorstellen dat dat apparaat in zijn eentje niet ons hele huis kan voorzien van een goede wifi verbinding (al had de Experiabox v10 daar geen problemen mee)

Wat me wel teleurstelt is dat ik deze instabiliteit ook bedraad merk. Bijna elke dag is er een moment waarop mijn verbinding onwerkbaar wordt. De snelheid komt dan niet boven de 2 Mbps uit en het duurt erg lang voordat een pagina überhaupt begint met laden. Na het opnieuw starten van de Genexis lijkt het probleem te zijn opgelost, tot het de volgende dag weer terug komt.

Zijn er andere mensen met dit probleem? Ik ben het in dit topic niet direct tegen gekomen en Caiway blijft ook vaag. Het lukt mij zelf niet om het probleem te achterhalen, er zijn ook geen logs van de Genexis of iets dergelijks.

Over interactieve tv zijn hier volgens mij genoeg opmerkingen, die houdt ik dus even voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lunamous schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:49:
Sinds een paar weken ook Caiway via Glasvezel Buitenaf (voorheen een 8/1 ADSL lijn van KPN, wel met hun 4G modem erbij). Ik merk dat de verbinding van Caiway een stuk minder stabiel is dan die van KPN. Ik begrijp dat de Genexis 7840 niet de beste router is, en kan me best voorstellen dat dat apparaat in zijn eentje niet ons hele huis kan voorzien van een goede wifi verbinding (al had de Experiabox v10 daar geen problemen mee)

Wat me wel teleurstelt is dat ik deze instabiliteit ook bedraad merk. Bijna elke dag is er een moment waarop mijn verbinding onwerkbaar wordt. De snelheid komt dan niet boven de 2 Mbps uit en het duurt erg lang voordat een pagina überhaupt begint met laden. Na het opnieuw starten van de Genexis lijkt het probleem te zijn opgelost, tot het de volgende dag weer terug komt.

Zijn er andere mensen met dit probleem? Ik ben het in dit topic niet direct tegen gekomen en Caiway blijft ook vaag. Het lukt mij zelf niet om het probleem te achterhalen, er zijn ook geen logs van de Genexis of iets dergelijks.
Maar waarop merk je dat dan : Bekabeld netwerk of de WiFi :?

Indien WiFi : Tja, dat kan best als je in een drukke buurt woont of serieus verwacht dat je WiFi uit de meterkast overal dekking heeft...

indien bekabeld : Monteur laten komen of gewoon meteen de Genexis laten omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
nero355 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:56:
[...]

Maar waarop merk je dat dan : Bekabeld netwerk of de WiFi :?

Indien WiFi : Tja, dat kan best als je in een drukke buurt woont of serieus verwacht dat je WiFi uit de meterkast overal dekking heeft...

indien bekabeld : Monteur laten komen of gewoon meteen de Genexis laten omruilen!
Excuus als ik niet helemaal duidelijk was, maar bedraad :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-05 23:20
Lunamous schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Excuus als ik niet helemaal duidelijk was, maar bedraad :/
In welke regio woon jij als ik vragen mag? Ik herken dit probleen namelijk alleen bij mij helpt het herstarten van het modem niet en gebruik ondertussen ook niet meer het genexis modem maar nogsteeds hetzelfde probleem. Maar ik had dus via via gehoord dat het verdeelpunt waar ik op aangesloten zit (verdeelpunt in Liempde regio Meierijstad) overbelast is waardoor de verbinding iedere week wel een paar keer onbruikbaar traag wordt. Het is ook heel sporadisch het probleem waardoor er telkens niks aan gedaan wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door BlijeGub op 04-05-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunamous
BlijeGub schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:37:
[...]

In welke regio woon jij als ik vragen mag? Ik herken dit probleen namelijk alleen bij mij helpt het herstarten van het modem niet en gebruik ondertussen ook niet meer het genexis modem maar nogsteeds hetzelfde probleem. Maar ik had dus via via gehoord dat het verdeelpunt waar ik op aangesloten zit (verdeelpunt in Liempde regio Meierijstad) overbelast is waardoor de verbinding iedere week wel een paar keer onbruikbaar traag wordt. Het is ook heel sporadisch het probleem waardoor er telkens niks aan gedaan wordt.
Ik woon in regio Gelderland Midden en Zuid, wat je aangeeft zou hier ook wel eens kunnen plaatsvinden. Ik zal het eens bij Caiway aangeven, zij zeggen namelijk dat ze niks kunnen terug zien in mijn logs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonzie666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 13:34
sniper20 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Ik heb gekozen voor Basic Setup met de SFP als WAN. Die zet je op VLAN100. Meer is het niet.
Die VLAN 116 zegt me niets. Ik heb dezelfde SFP-module dan jou, dus dat zit wel goed. :)
De fout lag bij mijn werkvolgorde. Ik had eerst via de wizard de configuratie aan gemaakt en in deze configuratie daarna via de instellingen aan de WAN interface (ETH 11) VLAN100 toegevoegd.
Dan gaat het natuurlijk niet goed. 8)7

Heb alles nu aan de gang. Bedankt voor de bevestiging dat ik bijna goed zat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Laatst online: 26-05 12:44
Is een apart VLAN voor tv nog steeds nodig? Ik lees verschillende zaken, ook zegt de handleiding van de interactieve tv tegenwoordig dat in elke willekeurige poort in de modem gestopt kan worden.

Moet je router dan nog iets doen met IGMP snooping/proxy?

Ik heb namelijk een zwart beeld wanneer ik de interactieve tv rechtstreeks aan mijn Ubiquiti EdgeRouter X koppel

[ Voor 18% gewijzigd door rroetenberg op 13-05-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Hangt af van het TV platform. Zit je nog op het oude TV platform, dan wel. Bij het nieuwe platform is het niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
EDIT schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:19:
Hangt af van het TV platform. Zit je nog op het oude TV platform, dan wel. Bij het nieuwe platform is het niet meer nodig.
Ik heb de Amino Aria, dus lijkt mij ouder. Dus nog steeds een apart VLAN maken, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De Aria is juist van het nieuwe platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
dolopfriet schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:02:
De Aria is juist van het nieuwe platform.
Oke thanks. Maar dan kan ik het zwarte scherm niet verklaren wanneer ik de kabel in het gewone netwerk stop. Is dit dan het IGMP snooping/proxy verhaal wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Misschien loopt je kastje gewoon vast?
Bij mij waren de zwarte schermen ontelbaar. Dan ging de Kamai van Delta ( zelfde platform als Caiway)
opstarten en vaak kreeg ik dan geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
Het kastje loopt niet vast. Krijg de melding dat de zenders niet geladen kunnen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlijeGub
rroetenberg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:03:
Het kastje loopt niet vast. Krijg de melding dat de zenders niet geladen kunnen worden
Ik heb het zelfde probleem sinds kort, gebruikte voorheen een eigen modem/router en tv werkte prima zonder apparte vlan's te hoeven installen. Maar sinds een week ongeveer laden de zenders bij mij ook niet meer weet nogsteeds niet waarom. Heb voornu maar weer de genexis aangesloten. Opnames terug kijken of een programma vanaf het begin kijken werkte echter wel gewoon zoals normaal maar live zenders krijgen gaf zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Als je de Genexis gebruikt, dan kan je wel gewoon de live zenders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlijeGub
dolopfriet schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:17:
Als je de Genexis gebruikt, dan kan je wel gewoon de live zenders zien?
Ja maar zodra ik een eigen modem/router gebruik niet meer en kan ik alleen nog maar terug kijken of vanaf begin kijken. Heel vreemd maar ik zal kijken of ik vanavond nog eens kan proberen met mijn eigen modem wellicht dat het nu weer wel werkt.

En de klantenserivce maakt je ook niks wijzer want die zaten allemaal onzin te zeggen over dat ik een ip conflict heb maar dan zou ik wel meer problemen hebben dan alleen geen live zenders meer te kunnen kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door BlijeGub op 14-05-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

rroetenberg schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:15:
Oke thanks. Maar dan kan ik het zwarte scherm niet verklaren wanneer ik de kabel in het gewone netwerk stop. Is dit dan het IGMP snooping/proxy verhaal wellicht?
Volgens mij is dat bij Caiway niet van toepassing :?

Ik zou zoiets proberen :
- WAN 1.100 - IP uit VLAN 100 : Deze NAT je naar een apart VLAN voor al je normale Clients aan de LAN kant.
- WAN 1.102 - IP uit VLAN 102 : Deze NAT je naar een apart VLAN voor al je TV ontvangers aan de LAN kant.

Succes alvast! :)

Oww... trouwens ook voor @BlijeGub bedoeld!

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 14-05-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Zijn alle regionalen nu al in HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:38: