Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:19
markmart33 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:47:
Ik ben vandaag ook over gezet, vorige week aangevraagd, meteen de Kamai`s in huis, aansluiten en alles werkt.
Geen dag zonder tv gezeten.
Perfect geholpen door het Caiway Twitter team in tegenstelling tot de telefonische klanten service.
Ook via twitterteam aangevraagd. Ga vandaag ook over. Straks komt post.nl kastje bezorgen.
Mijn caiway is reeds aangepast en heb reeds de lagere snelheid.
Heb specifiek om Kamai 7X gevraagd en kreeg gisteren antwoord van medewerker: we leveren alleen nog maar de Kamai

Ben benieuwd :)

Update: caiway zegt maar wat want wat wordt er geleverd? Niet de kamai 8)7 8)7
Sjonge jonguh hoe moeilijk kan het zijn :( :( :(

Laatste update: vandaag de Kamai binnen gekregen. Angesloten en draaien. Ziet er goed uit. Maar mis wel favorietenknop en verders tjaaa kijk meeste via coax maar wel handig qua opnemen en vanaf begin programma starten.
Laat maar komen die grote update

[Voor 23% gewijzigd door Migow op 07-03-2020 15:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:08

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KPL1Fishke schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:29:
Over een paar weken ga ik ook over op Caiway. Ik kom van Ziggo en heb deze modem in bridge modus staan. Hier achter heb ik mijn eigen Asus router staan met VPN server en nog enkele andere toepassingen.

Bridge modus is geen optie lees ik.
Helaas niet voor nieuwe klanten na November 2018 inderdaad! :'(
Moet ik straks mijn ASUS met DMZ aansluiten op het modem om mijn netwerk te voorzien van internet?
NAT achter NAT is inderdaad het makkelijkst!

Wat je ook nog zou kunnen checken is of je ASUS Router gewoon kan routeren i.p.v. NAT te doen.
Desnoods door zelf wat te rommelen met Static Routes :)

Als je spullen VLAN support hebben dan kan je een apart VLAN voor de Genexis aanmaken, waarin die DHCP Server en Router mag spelen ;)
Kan ik dan ook mijn TV ontvangers aansluiten op mijn ASUS netwerk? Ik lees dat dit voorheen met VLAN's gescheiden werd. Maar dit zou niet meer van toepassing zijn?
Volgens mij kan dat inderdaad gewoon, maar ik heb geen TV abonnement dus iemand anders moet dat effe bevestigen...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:05
Op het nieuwe TV platform is er inderdaad geen los vlan meer van toepassing. Ik heb de ontvanger gewoon op mijn switch en router aangesloten en dat werkt perfect.

• KPL1Fishke
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 24-05 09:44
Kijk bedankt voor de antwoorden!

Ik ben vrachtwagen chauffeur van beroep, dus mijn netwerk kennis is vrij beperkt. :)

NAT in jip en janneke taal; De modem krijgt het WAN IP adres en verdeelt/NAT deze met de DHCP server naar meerdere 192.168.0.X

Dus omdat mijn ASUS router straks niet meer het WAN IP adres krijgt, maar een door de caiway modem uitgegeven LAN IP adres uit de 192.168.0.X range moet dit middels NAT omgezet worden naar het WAN IP adres.

Hierna gaat mijn ASUS router weer de door het Modem verkregen 192.168.0.X adres met zijn eigen DHCP server opdelen naar mijn huidig ingestelde 192.168.1.X adressen. Hierbij komt dus wederom NAT kijken. (dubbele NAT)

Dit is dan dus simpel gezegd wat NAT doet?

DMZ...
Zodra ik dan mijn ASUS LAN IP adres als DMZ instel, gaat al het verkeer dat normaal door de firewall (port forwards) gaat rechtstreeks naar mijn ASUS router. Dus om de firewall heen. Het gene wat ik hier dan dus mee bereik is dat ik niet al mijn port forwards van mijn ASUS ook nog in de modem moet gaan zetten. Dus van modem forward naar ASUS en dan in mijn ASUS de forward naar de betreffende server. Dat is handig :) Betekent dit automatisch dat alle poorten die op mijn WAN IP adres aangesproken worden automatisch bij de ASUS eindigen?
Wat je ook nog zou kunnen checken is of je ASUS Router gewoon kan routeren i.p.v. NAT te doen.
Desnoods door zelf wat te rommelen met Static Routes :)
Ik heb in de instellingen van mijn ASUS zitten kijken. Ik kan daar NAT aan en uit zetten. Als ik deze uit zou zetten verbreek ik denk ik direct de verbinding naar buiten toe.

Wat voor nadelen brengt een dubbele NAT voor mij?

Ik heb een OpenVPN server draaien op mijn ASUS
Ik heb middels een script mijn gastnetwerk over een VPN lopen
Ik heb Diversion (adblock) script op mijn ASUS

verder heb ik een NAS met verschillende services/docker waarvan ik sommige wil kunnen bereiken van buitenaf.
DDNS heb ik op de NAS ingesteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:56
KPL1Fishke schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:52:
DMZ...
Zodra ik dan mijn ASUS LAN IP adres als DMZ instel, gaat al het verkeer dat normaal door de firewall (port forwards) gaat rechtstreeks naar mijn ASUS router. Dus om de firewall heen. Het gene wat ik hier dan dus mee bereik is dat ik niet al mijn port forwards van mijn ASUS ook nog in de modem moet gaan zetten. Dus van modem forward naar ASUS en dan in mijn ASUS de forward naar de betreffende server. Dat is handig :) Betekent dit automatisch dat alle poorten die op mijn WAN IP adres aangesproken worden automatisch bij de ASUS eindigen?
Precies, en je bescrijving van NAT klopt voor zover ik zie.

Als je NAT op je ASUS-router uitzet, dan denk ik dat je de verbinding tussen de 192.168.0.x en 192.168.1.x netten verbreekt.

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:17
Roberto...... schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:04:
Klopt @jupu1973 . Ik kijk het nog ff aan en anders stap ik over naar Solcon (glasvezel)waar wel veel goed geregeld is en met veel meer HD zenders. Het duurt me te lang. Er wordt niks zichtbaars gedaan naar klanten toe . De problemen van Caiway/Delta zijn groter dan we denken. Simpele functies zoals favorietenlijst werken niet. Het duurt al bijna 1 jaar en dit is onacceptabel. Nu ook weer nat en pap werk inzake lokale tv zenders. Als je nummer 12 intoetst krijg je niks te zien en geeft de ontvanger ??? aan. Toch kansloos
Veel succes bij Solcon, een provider die op zondag niet bereikbaar is en geen 4K gaat leveren.

Eind deze maand staat de update klaar. En qua HD zenders ben ik het eens, daar moeten grotere stappen in gemaakt worden en mogelijk zijn. Maar mijn ervaring is dat de Delta techneuten dit meestal op 1 dag doen en dan een aantal zenders tegelijk.

Dit is wat er mogelijk is, gezien dat andere providers deze zenders wel in HD hebben (dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk allemaal kan, aan veel zenders zitten contracten vast die eerst moeten aflopen. Dat geldt zeker niet voor de regionalen overigens:

Onderstaand alle kanalen die nog naar HD kunnen:
CNN (KPN/T-Mobile)
WDR (KPN)
NDR (KPN)
TRT (KPN)
Omroep Brabant (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omroep West (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Rijnmond (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
L1 TV (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Gelderland (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
RTV Utrecht (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
NH (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne))
AT5 (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omroep Flevoland (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Oost (KPN, T-Movile, SKV, Joyne)
TV Drenthe (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Noord (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omrop Fryslân (KPN/Kabelnoord)
Boomerang (KPN/T-Mobile)
RTL Television (KPN/SKV), zelfs 4K
Sat1 (KPN)
Al Jazeera English (KPN/T-Mobile)
100% NL (KPN)
192TV
Family7 (KPN/SKV/Kabelnoord)
Secret Circle (KPN/Youfone)
ProSieben (KPN)
KiKa (KPN)

Deze kanalen zijn helemaal niet bij Delta/Ciaway beschikbaar maar wel bij KPN én in HD:

Dreamworks Channel
Insight
Njam!
Tageschau24
3Sat
One

[Voor 38% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-03-2020 19:07]

• nero355

nero355

KPL1Fishke schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:52:
Ik ben vrachtwagen chauffeur van beroep, dus mijn netwerk kennis is vrij beperkt. :)
Dan zou ik zeggen : Laat lekker alles zoals het is straks! :)
NAT in jip en janneke taal; De modem krijgt het WAN IP adres en verdeelt/NAT deze met de DHCP server naar meerdere 192.168.0.X

Dus omdat mijn ASUS router straks niet meer het WAN IP adres krijgt, maar een door de caiway modem uitgegeven LAN IP adres uit de 192.168.0.X range moet dit middels NAT omgezet worden naar het WAN IP adres.

Hierna gaat mijn ASUS router weer de door het Modem verkregen 192.168.0.X adres met zijn eigen DHCP server opdelen naar mijn huidig ingestelde 192.168.1.X adressen. Hierbij komt dus wederom NAT kijken. (dubbele NAT)

Dit is dan dus simpel gezegd wat NAT doet?
Klopt, maar kijk wel daarmee uit, want je hebt kans dat de router 192.168.x.x aan beide kanten niet leuk vindt!

Zou niet mogen bij een combinatie van 192.168.0.x/24 en 192.168.1.x/24 maar hou er rekening mee dat je misschien bijvoorbeeld de Genexis naar 172.16.x.x/24 moet omzetten ;)
DMZ...
Klopt! d:)b
Ik heb in de instellingen van mijn ASUS zitten kijken. Ik kan daar NAT aan en uit zetten. Als ik deze uit zou zetten verbreek ik denk ik direct de verbinding naar buiten toe.

Wat voor nadelen brengt een dubbele NAT voor mij?
Zolang het werkt dan werkt het, maar soms heb je weleens software die dat niet leuk vindt en liever achter maximaal 1 NAT systeem zit! ;)
Ik heb een OpenVPN server draaien op mijn ASUS
Ik heb middels een script mijn gastnetwerk over een VPN lopen
Ik heb Diversion (adblock) script op mijn ASUS

verder heb ik een NAS met verschillende services/docker waarvan ik sommige wil kunnen bereiken van buitenaf.
DDNS heb ik op de NAS ingesteld.
Als de ASUS straks in je DMZ zit dan zou alles gewoon moeten blijven werken zoals het altijd al deed... in theorie! ;) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KPL1Fishke
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 24-05 09:44
Klopt, maar kijk wel daarmee uit, want je hebt kans dat de router 192.168.x.x aan beide kanten niet leuk vindt!

Zou niet mogen bij een combinatie van 192.168.0.x/24 en 192.168.1.x/24 maar hou er rekening mee dat je misschien bijvoorbeeld de Genexis naar 172.16.x.x/24 moet omzetten ;)
Bedankt voor de tip en de antwoorden!

Zodra ik aangesloten ben op het glasvezel netwerk ga ik alles op het gemakje een testen.

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01:46
EDIT schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:12:
Op het nieuwe TV platform is er inderdaad geen los vlan meer van toepassing. Ik heb de ontvanger gewoon op mijn switch en router aangesloten en dat werkt perfect.
Vandaag even contact gehad met Caiway ivm met de traagheid van zenders schakelen, zou aan de switch ertussen liggen volgens hun. Moet ik nog testen maar geloof er niks van. Eerst ff lange kabel versieren.

Toch ook belachelijk dat die ene cat kabel bij de tv alleen voor de amino 7niX kan gebruiken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:07:
[...]

Vandaag even contact gehad met Caiway ivm met de traagheid van zenders schakelen, zou aan de switch ertussen liggen volgens hun. Moet ik nog testen maar geloof er niks van. Eerst ff lange kabel versieren.

Toch ook belachelijk dat die ene cat kabel bij de tv alleen voor de amino 7niX kan gebruiken?
Dat is niet zo. Op het nieuwe platform gaat iptv via het normale netwerkverkeer. Daar heb je geen dedicated utp kabel meer voor nodig.
En van die switch lijkt mij ook redelijke lulkoek.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:21
Beetje grote file ~30 MB :| maar zo ziet het zappen er bij mij uit: http://tinyurl.com/zappen

Kamai 7X achter een router + switch.

Edit:
Bij mij loopt er 1 kabel van router naar switch in de buurt van de TV waarop TV, PS4, RPi, Onkyo en nu STB op is aangesloten.

[Voor 229% gewijzigd door kraades op 07-03-2020 17:22]

Donate ETH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:07:
[...]

Je modem is ook al een router, dus waarom die switch ? Je kan gewoon EN de router EN de decoder op je modem aansluiten rechtstreeks.

Met switch werkt het ook prima, maar ik zou wel even kijken of de switch geschikt is voor snel internetverkeer (dus geen hele oude switch gebruiken) en of je overal minimaal CAT5E kabels gebruikt (dat staat op de kabels)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:13:
Je modem is ook al een router, dus waarom die switch ?
Omdat je nu 3 apparaten noemt die elk een andere functie hebben! 8)7
Je kan gewoon EN de router EN de decoder op je modem aansluiten rechtstreeks.
Ik gok dat zijn Genexis ergens in de meterkast staat en 1 kabel i.p.v. 4 stuks trekken naar de huiskamer makkelijker is! :P
Met switch werkt het ook prima, maar ik zou wel even kijken of de switch geschikt is voor snel internetverkeer (dus geen hele oude switch gebruiken) en of je overal minimaal CAT5E kabels gebruikt (dat staat op de kabels)
Ik zou eerder eens checken hoe het staat met IGMP support mocht dat nodig zijn bij Caiway IPTV ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
[quote]nero355 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:45:
[...]

Ik gok dat zijn Genexis ergens in de meterkast staat en 1 kabel i.p.v. 4 stuks trekken naar de huiskamer makkelijker is! :P

[Dit klopt helemaal, Vandaar de switch nodig.]

Ik zou eerder eens checken hoe het staat met IGMP support mocht dat nodig zijn bij Caiway IPTV ;)
[Mijn eigen router ondersteunt wel igmp snooping, maar of het nodig is weet ik niet, staat wel aan.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Behoorlijk Leek schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:44:
[quote]nero355 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:45:
[...]

[Dit klopt helemaal, Vandaar de switch nodig.]

[Mijn eigen router ondersteunt wel igmp snooping, maar of het nodig is weet ik niet, staat wel aan.]
Maar zonder switch en je encoder dus rechtstreeks op je router, is het zappen dan nog zo traag?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
PaT schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Maar zonder switch en je encoder dus rechtstreeks op je router, is het zappen dan nog zo traag?
Nog niet getest, ga ik nog wel doen deze week, eerst een ander probleempje, die komt hieronder straks 8)7

Misschien ook wel belangrijk om te melden dat mijn opstelling tot tv is:
GP7840- USG 3P- UniFi Switch 8 POE-60W- UniFi Switch 8 POE-60W, dus eigenlijk 3 dingen meer,

[Voor 21% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 08-03-2020 23:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
Ander probleem met mijn Genexis Platinum 7840, en misschien ook wel interessant voor @KPL1Fishke.
Modem intern ip gewijzigd van 192.168.1.254(standaard) naar 172.16.16.254 dhcp aan en WIFI UIT.
Mijn usg 3 p ontvangt van GP7840 via dhcp 172.16.16.123( volgens advanced ip scanner) en intern deelt die weer uit 192.168.1.0/24

Maar sinds vanmiddag zie ik de wifi van de genexis in de lucht op diverse devices!
Modem herstart gedaan, wifi weer aan en weer uit en is nog steeds aanwezig.

Het enigste wat ik gewijzigd heb is in mijn unfi controller IPS aan op alles.
Misschien toch een ipconflict?
Moet ik met de genexis toch in de buurt blijven van 192.168?

[Voor 15% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 08-03-2020 23:25]

• nero355

nero355

Behoorlijk Leek schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:23:
Ander probleem met mijn Genexis Platinum 7840, en misschien ook wel interessant voor @KPL1Fishke.
Modem intern ip gewijzigd van 192.168.1.254(standaard) naar 172.16.16.254 dhcp aan en WIFI UIT.
Mijn usg 3 p ontvangt van GP7840 via dhcp 172.16.16.123( volgens advanced ip scanner) en intern deelt die weer uit 192.168.1.0/24

Maar sinds vanmiddag zie ik de wifi van de genexis in de lucht op diverse devices!
Modem herstart gedaan, wifi weer aan en weer uit en is nog steeds aanwezig.

Het enigste wat ik gewijzigd heb is in mijn unfi controller IPS aan op alles.
Misschien toch een ipconflict?
Moet ik met de genexis toch in de buurt blijven van 192.168?
[Afbeelding]
De firmware van dat onding is gewoon 100% DERP en heeft daar niks mee te maken ;)

Ik heb hier ook de boel op 172.16.x.x gezet en tot nu toe is de WiFi gewoon uitgeschakeld gebleven! d:)b

• Behoorlijk Leek
nero355 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:29:
[...]

De firmware van dat onding is gewoon 100% DERP en heeft daar niks mee te maken ;)

Ik heb hier ook de boel op 172.16.x.x gezet en tot nu toe is de WiFi gewoon uitgeschakeld gebleven! d:)b
Inmiddels al van alles geprobeerd, van 172 naar 192.168.254.254, wifi aan, ander naampje en wifi uit, eigen router er tussen weg.
Ga straks terug naar fabrieksinstellingen en dan eerst iptv testen rechtstreeks op modem. Verwacht trouwens geen verandering.
Heb je ook de 7840 toevallig? Gebruik je ook vlan? Ikke niet. Enigste wat ik nu instel is Router ip wijzigen.

• nero355

nero355

Behoorlijk Leek schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:25:
Inmiddels al van alles geprobeerd, van 172 naar 192.168.254.254, wifi aan, ander naampje en wifi uit, eigen router er tussen weg.
Ga straks terug naar fabrieksinstellingen en dan eerst iptv testen rechtstreeks op modem. Verwacht trouwens geen verandering.
Balen man... :-(

Anders maar effe met Caiway bellen/mailen/chatten :?
Heb je ook de 7840 toevallig? Gebruik je ook vlan? Ikke niet. Enigste wat ik nu instel is Router ip wijzigen.
VLAN :?

Doet de Genexis 7840 niks mee voor zover ik weet ?!

• frankdewildt
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Even jullie advies nodig: Ik wil graag een Internet Only afsluiten, maar twijfel nog over de snelheid (150 of 450mbit). Wat ga ik doen: NLziet, Netflix, Spotify etc. Dus vooral streamen en heel soms wat via nieuwsgroepen downloaden. Daarnaast heb ik een Nest Hello en 2 Nest IQ Outdoor camera's op de WiFi, die uiteraard ook 24/7 beelden uploaden. Wat is jullie advies, ga ik dat redden met de 150Mbit of kan ik beter de 450Mbit kiezen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:53
Ik zou lekker beginnen met 150 mbs. Je kan op ieder moment upgraden als het niet voldoende is.

• Behoorlijk Leek
PaT schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Inmiddels getest en geen merkbaar verschil, dus prutadvies gehad van @caiway.

Een deeltje van transcript:
Ikke:Zit switch tussen
April:Tussen de ontvanger en modem?
Ikke:jep
April:Dan adviseer ik je om de ontvanger direct aan te sluiten op het modem.
Ikke:Kan toch niet met meerdre apparatuur bij tv
April:Welke apparaten heb je allemaal op het modem aangesloten?
Ikke:tv en audio
Ikke:en iptv
April: tv?
Ikke:tv zit ook op internet
April:Maar de iptv heb je niet direct aangesloten?
April:De switch zit er tussen?
Ikke:Tuurlijk, internet van switch in iptv, hdmi naar tv
April:Dit kan een stoorzender zijn, vandaar mijn vraag om het direct aan te sluiten.
Ikke:En wat is de stoorzender, de switch?
April:Precies
April:De ontvanger dien je direct op jouw modem aan te sluiten zonder dat er iets tussen zit
Ikke: Ik zal ff testen vanavond, maar lijkt me raar
Ikke: Ik heb geen goedkope switch

grrrrrrrrrr, ik denk dat ie een trouble shoot pagina voor de neus had uit de jaren 90 oid.

Feit: Zo brengen ze veel onwetenden wel in verwarring die maar allerlei kabels lopen te trekken naar de tv, terwijl het in principe met b.v. een switch van een tientje al werkt.

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:36
Vraagje over de TV Gids op het nieuwe platform.

Klopt het dat als je bv GTST wil opnemen, je niet meer kan zeggen ik wil elke maandag GTST opnemen zoals op het oude platform?

Hij neemt OF alleen die van de dag dat je opgeeft, of hij gaat de hele guide afzoeken, en neemt ook alle herhaling van alle dagen op, dus dan heb je voor een hele week alles dubbel..

Vroeger kon je gewoon zeggen, alle GTS op elke maandag om 8 uur.

• Behoorlijk Leek
nero355 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:29:
[...]
Nou. Precies.

Inmiddels mijn eigen weer teruggezet maar zit er aan te denken om met een media converter te gaan werken en druit met dat ding.

Die wifi storing was mijn eigen schuld?
Ongelooflijk, al mijn eigen spul uitgeschakeld, genexis tig keer gereset, WIFI UIT !!!
Ik had nog een uni ap ac mesh liggen die ik ooit als wireless uplink getest had met de Genexis. Zondagmiddag aangesloten op poe adapter zonder nog op netwerk, gereset en vergeten om er mee verder te gaan. Alle draadloze devices zagen de genexis nog.

Dus de antenne's gaan helemaal niet uit van da ding?
En mijn switch was een stoorzender volgens mijn vorige reactie?

Conclusie: Ik heb 1 modem/router, 2 x amino 7X van graaiway. 738 euries p/j
Feit:Ik heb thuis nog maar 3 dingen die eigenlijk in de grijze bak horen.

Caiway INTERNET 1 mrt 2020 - 31 mrt 2020 Internet en Televisie Slim
€ 50,83
Totaal internet € 50,83
B.T.W. 21,00% over 50,83 € 10,67
Totaalbedrag (incl. BTW) € 61,50

Maar goed, we hebben in het cogasgebied niet meer keus, enkel een andere kneus :(

[Voor 5% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 11-03-2020 22:57. Reden: Ik moest gewoon ff]

• nero355

nero355

@Behoorlijk Leek : Probeer eens minder te ragen en meer duidelijk te vertellen waar het nou echt over gaat of het probleem is :P :+

Als je toch al meuk van Ubiquiti UniFi hebt zou je ook deze switch kunnen overwegen i.p.v. een losse SFP naar UTP converter : pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Kan je zo de SFP module overprikken! :Y)

• Sjakie0101
Het regende klachten bij Caiway gisteren. Weer een voetbalwedstrijd op Veronica met haperingen, onderbrekingen etc.

• dolopfriet
Op de coaxkabel of interactief?

• Sjakie0101
interactief

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Het interactieve platform van Caiway en Delta gezamenlijk is gewoon een drama.
Het is net de loterij. Je weet nooit wat voor beeldkwaliteit je krijgt bij een programma.

Als er veel klanten tegelijk kijken naar een bepaald programma, schakelt de beeldkwaliteit terug naar VHS niveau. Of er een panty voor je scherm is gespannen, zo onscherp.

Het is diep triest dat ik regelmatig naar NL ziet moet uitweken om een goed HD beeld te kunnen zien.
Ik ben dan zelf Delta klant, maar ervaar dus de zelfde problemen als de Caiway klanten.

De ellende is omdat Caiway en Delta lang niet zo groot zijn als KPN of Ziggo dat ze weg komen met dingen waarvoor KPN en Ziggo allang op de landelijke televisie zouden zijn aangepakt.

Het blijft aanmodderen bij Delta Fiber. Stereo geluid, ik ben gewoon 25 jaar terug in de tijd gegaan met interactieve televisie.

• kraades
Wat ik mij dan afvraag is waarom ik geen van deze problemen ervaar. Is dat dan de locatie die meespeelt of ben ik gewoon snel tevreden? :P

Donate ETH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

kraades schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:56:
Wat ik mij dan afvraag is waarom ik geen van deze problemen ervaar. Is dat dan de locatie die meespeelt of ben ik gewoon snel tevreden? :P
Mijn ervaring is dat het laatste voornamelijk de juiste verklaring is bij dit soort dingen :+

Net zoals de eene persoon meer/minder tevreden zal zijn met een bepaalde TV of Monitor dan de ander ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ewf2003
  • Laatst online: 28-05 10:52
kraades schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:56:
Waarschijnlijk heb je niet naar de bewuste wedstrijd gekeken, anders was je echt geen tevreden kijker geweest. Het beeld stond ieder keer stil, en dat is toch echt heel erg vervelend tijdens een wedstrijd. :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:36
ewf2003 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk heb je niet naar de bewuste wedstrijd gekeken, anders was je echt geen tevreden kijker geweest. Het beeld stond ieder keer stil, en dat is toch echt heel erg vervelend tijdens een wedstrijd. :(
Daar had ik ook last van. Ajax de week ervoor ook.

Het is wel raar dat tv.caiway.nl slechtere kwaliteit streams levert dan een gemiddelde russische reddit stream. 2 keer gehad nu tijdens voetbal, zowel fox als veronica.

[Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 13-03-2020 19:50]

• kraades
Ahh, ik kijk geen voetbal vandaar... ;)

Donate ETH

• ricardoevenardo
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 12-05 11:38
Dat @Caiway nu niet wakker wordt en gewoon standaard die Kamai gaat uitleveren zoals Delta al tijden doet.
Dat weer terugsturen en weer de juiste leveren kost onnodig veel energie en geld.
Maar ja, er is iemand bij Caiway die weer Aria's heeft lopen bestellen, een andere conclusie kan ik niet maken.
En wellicht dat het voor een bepaalde doelgroep wel voldoet, maar stem dat eerst van te voren af. Iemand met een 4K tv zou je meteen de Kamai moeten leveren zodat omruil vlak voor de EK voorkomen wordt.
En de Kamai is qua performance stukken beter (zowel beeld als zapgedrag).

Ik blijft het zeggen: met een beetje visie had Caiway vorig jaar mei al begonnen met de Kamai 7x en hadden we het eerste 4K kanaal al kunnen bekijken zoals bij KPN en Ziggo o.a.

Ik proef wel een koersverlegging richting alles zo veel mogelijk naar HD, HD de standaard...
Maar die aankondiging is nog niet geweest. Meestal per maart/april vinden de zenderwijzigingen plaats.
Wij hebben vorige week nog 2 Aria's mogen ontvangen wegens omzetten naar het nieuwe platform. Trage interface en gewoon echt geen scherp beeld. Zojuist met Caiway gechat met de vraag of ze omgeruild kunnen worden voor de Kamai 7x. Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk is omdat "de voorraad niet toereikend is in verband met corona virus" :?

Als het goed is krijg ik een mailtje zodra ze weer op voorraad zijn...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
ricardoevenardo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:11:
[...]

Wij hebben vorige week nog 2 Aria's mogen ontvangen wegens omzetten naar het nieuwe platform. Trage interface en gewoon echt geen scherp beeld. Zojuist met Caiway gechat met de vraag of ze omgeruild kunnen worden voor de Kamai 7x. Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk is omdat "de voorraad niet toereikend is in verband met corona virus" :?

Als het goed is krijg ik een mailtje zodra ze weer op voorraad zijn...
Yep, dit keer een legitieme reden. Invoer van en naar China en omstreken ligt plat en dat geldt ook voor Amerika.
Dat komt nog lang niet op gang.

Ik vermoed dat men nu de nieuwe klanten voorrang gaat geven en de oude mogen straks niet meer naar het nieuwe platform voorlopig.
In dit geval moet Caiway wel iets om niet verder in de problemen te komen, zelfs 1 decoder per klant kan nog gebeuren.

[Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-03-2020 16:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Gewoon een maand gratis de Film 1 zenders doorgeven zoals Ziggo en KPN nu doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:44
dolopfriet schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
Gewoon ff niet meer zeuren moeten we. Stabiel internet en tv kijken is de basis op dit moment.
Je kan voor 10 euro ook zelf een abonnement afsluiten en dan heb je alle kanalen.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
Zit je weer bij Caiway dan?

Ze moeten niets, de kinderzenders openzetten is al prima, al krijgen de kinderen straks op afstand (digitaal) les!!
Laat ze maar zorgen dat het internet stabiel blijft met alle thuiswerkers, en we normaal tv kunnen kijken.

Voorlopig moeten we even niets wensen. Ik kan me voorstellen dat Caiway en Delta nu ook even pas op de plaats maken medewekers hebben die verplicht thuis werken e.d. Ik denk zelfs dat de update van de decoders on hold staat omdat bij calamiteiten men niet zo maar kan garanderen dat er programmeurs of technici paraat staan!

[Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-03-2020 18:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Weer volop stilstaand beeld op de interactieve kastjes .
Wat een drama !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpamPimp
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:20
dolopfriet schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:19:
Wat een drama !
Bij mijn ouders komt dit probleem ook voor. Zij hebben een monteur opgedrongen gekregen om naar het binnenshuis netwerk te komen kijken. Deze komt de 26ste. Er werd wel duidelijk bij gezegd dat wanneer het probleem binnenshuis is, de rekening voor mijn ouders is.

@Caiway Er zijn redelijk wat problemen die steeds in dit topic aangehaald worden. Wat doen jullie er aan om dit (haperende & stotterend beeld) op te lossen als ik mag vragen? Het is namelijk niet altijd de klant...

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat Glasvezel Buitenaf de lijn vrijgeeft voor andere providers? Mijn ouders hebben de lijn betaald en zitten nu het abonnement bij Caiway uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 29-05 08:32
dolopfriet schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:19:
Wat een drama !
Ik heb via de app contact gehad met caiway en de medewerker vertelde mij dat er een centrale storing gaande is wat betreft het haperende beeld wat iedereen heeft met iptv. Dus even geduld ze zijn ermee bezig. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Dat ergens mee bezig zijn kan bij Delta Fiber erg lang duren.
Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:57:
Dat ergens mee bezig zijn kan bij Delta Fiber erg lang duren.
Ik spreek uit ervaring.
Zit je weer bij Caiway dan ?

• Caiway
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 11:44

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
SpamPimp schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Bij mijn ouders komt dit probleem ook voor. Zij hebben een monteur opgedrongen gekregen om naar het binnenshuis netwerk te komen kijken. Deze komt de 26ste. Er werd wel duidelijk bij gezegd dat wanneer het probleem binnenshuis is, de rekening voor mijn ouders is.
Geen idee waarom dat is gezegd. We rekenen geen voorrijkosten meer sinds dit jaar, of het probleem nou in de huisinstallatie ligt of niet. Waren de haperingen ook bij de onderstaande momenten of vaker? Indien vaker lijkt de monteur wel handig, zo niet denk ik niet dat die monteur veel gaat vinden. Stuur ons anders even de adresgegevens van hun zodat we dit nog even goed kunnen bekijken.
@Caiway Er zijn redelijk wat problemen die steeds in dit topic aangehaald worden. Wat doen jullie er aan om dit (haperende & stotterend beeld) op te lossen als ik mag vragen? Het is namelijk niet altijd de klant...
Dat hangt er van af van welk moment en welke zender het was en/of er op dat moment iets te vinden is aan onze platform kant. Met een aantal voetbalwedstrijden en recenter nog met de live toespraak van Rutte hebben we wat problemen gehad. We doen er alles aan om dat in de toekomst te gaan voorkomen.
Weet iemand toevallig hoe lang het duurt voordat Glasvezel Buitenaf de lijn vrijgeeft voor andere providers? Mijn ouders hebben de lijn betaald en zitten nu het abonnement bij Caiway uit.
Dat is al langer zo, Bij de vraagbundelingen die zijn uitgevoerd zijn meerdere ISP's te kiezen geweest en dat blijft ook zo.

Inspelend op de leveringsproblemen vanuit China moeten we ons statement om iedereen die er om vraagt een Kamai 7X te leveren tijdelijk intrekken. We hebben zoals bovenstaand te lezen is wat logistieke issues met deze ontvanger waardoor we onze beperkte voorraad moeten inzetten voor wat meer schrijnende situaties zoals RMA's. Zodra de voorraden weer zijn aangevuld zullen we de deur hiervoor weer open zetten.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

• SpamPimp
Caiway schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:27:
Geen idee waarom dat is gezegd. We rekenen geen voorrijkosten meer sinds dit jaar, of het probleem nou in de huisinstallatie ligt of niet. Waren de haperingen ook bij de onderstaande momenten of vaker? Indien vaker lijkt de monteur wel handig, zo niet denk ik niet dat die monteur veel gaat vinden. Stuur ons anders even de adresgegevens van hun zodat we dit nog even goed kunnen bekijken.
Dat durf ik niet te zeggen. Mijn ouders zien haperingen en vinden dat natuurlijk vervelend, ook bevriest het beeld zo nu en dan. Dit gebeurt ook bij bijvoorbeeld het luisteren naar de radio via de Aria. Ze komen steeds uit bij de tussenliggende switch. Dit is volgens de klantenservice het probleem.

Ik stuur een PM met de gegevens.
Dat is al langer zo, Bij de vraagbundelingen die zijn uitgevoerd zijn meerdere ISP's te kiezen geweest en dat blijft ook zo.
Dat klopt, er werd echter gezegd dat wanneer het contract afloopt men een vrije keuze zou krijgen.

P.S. Alle begrip ervoor dat het moment even wat lastiger is om aan alle vragen en eisen te voldoen. Dank voor de reactie!

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:21
SpamPimp schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen. Mijn ouders zien haperingen en vinden dat natuurlijk vervelend, ook bevriest het beeld zo nu en dan. Dit gebeurt ook bij bijvoorbeeld het luisteren naar de radio via de Aria. Ze komen steeds uit bij de tussenliggende switch. Dit is volgens de klantenservice het probleem.

[...]

Dat klopt, er werd echter gezegd dat wanneer het contract afloopt men een vrije keuze zou krijgen.

P.S. Alle begrip ervoor dat het moment even wat lastiger is om aan alle vragen en eisen te voldoen. Dank voor de reactie!
Er is ook een vrije keuze op de glasvezellijn van Glasvezelbuitenaf, maar er zijn simpelweg niet veel providers die hun diensten daarop aanbieden (geen idee waarom). Dat ligt niet aan Caiway, Glasvezelbuitenaf of dat er geen vrije keuze zou zijn, maar aan de andere providers die hun diensten niet aanbieden op die lijnen..

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-05 13:32
Dat wordt niet tegengewerkt, andere providers kiezen ervoor niet aan te bieden over de glasvezel van CIF.

Overigens nog ook een positief bericht: ik neem tv af van Caiw. Liep ook af en toe tegen bevroren beeld aan. Zeker naar tijdens een aantal voetbalwedstrijden. Maar wat ben ik blij met de stabiliteit en capaciteit van Inetrnet! Kinderen kunnen video conferencen terwijl ik via VPN verbonden ben met het werk. Af en toe een downloadje tussendoor, merk er helemaal niets van. Weet dat dat ook deels komt door de gebruikte apparatuur maar dan alsnog.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SpamPimp
Tankiej schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Er is ook een vrije keuze op de glasvezellijn van Glasvezelbuitenaf, maar er zijn simpelweg niet veel providers die hun diensten daarop aanbieden (geen idee waarom). Dat ligt niet aan Caiway, Glasvezelbuitenaf of dat er geen vrije keuze zou zijn, maar aan de andere providers die hun diensten niet aanbieden op die lijnen..
lier schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Dat wordt niet tegengewerkt, andere providers kiezen ervoor niet aan te bieden over de glasvezel van CIF.

Overigens nog ook een positief bericht: ik neem tv af van Caiw. Liep ook af en toe tegen bevroren beeld aan. Zeker naar tijdens een aantal voetbalwedstrijden. Maar wat ben ik blij met de stabiliteit en capaciteit van Inetrnet! Kinderen kunnen video conferencen terwijl ik via VPN verbonden ben met het werk. Af en toe een downloadje tussendoor, merk er helemaal niets van. Weet dat dat ook deels komt door de gebruikte apparatuur maar dan alsnog.
Aha, kijk de KPN klantenservice heeft mij anders verteld. Van het kastje naar de muur... Dank voor jullie reacties!

• Patrick89
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:11

Patrick89

PSN : Gamesource

[...]

[...]

Bij mij zit de ontvanger direct op de tweede poort van de glasontvanger. Tijdens de toespraak van rutte haperde het beeld ook twee keer. Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met capaciteit..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
Caiway heeft nu enkele zenders open gezet.

Waaronder RTL Crime, Telekids, Nickelodeon, Nick jr, Comedy Central Extra, Boomerang en Cartoon Network.

*Edit Delta natuurlijk ook, zelfde afspraken

[Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-03-2020 18:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Als ik eerlijk ben, erg karig.
Zowel KPON, Ziggo, Online, Kabel TV Veendam, Kabel TV Harderwijk en Kabel Noord bieden gratis Film1 aan.
KPN brengt zelfs netjes bij Film1 abonnees het abonnementsgeld in mindering.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind Delta Fiber met extraatjes altijd vrij gierig.

[Voor 3% gewijzigd door dolopfriet op 24-03-2020 05:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjakie0101
Het loopt allemaal nog tot 1 juni, dus wie weet doe Caiway nog iets in een andere periode.
En gierig?? Waar praten we over. Laten we ons aub druk maken om andere zaken!

• zwelgh
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:52

zwelgh

-**-

Gisteren is bij ons de aansluiting opgeleverd, Glasvezel Buitenaf Voordelig met Aria 7x ontvanger. Ik ben nog niet heel enthousiast over de beeldkwaliteit en mogelijkheden van de Aria. Dat was bij Ziggo beter. Het is dan wel vreemd dat Caiway niet standaard de betere Kamai levert bij nieuwe klanten en in gebieden waar glasvezel nieuw wordt uitgerold. Ik kijk het nog even aan, anders maar een Kamai aanvragen.

Verder heeft de glasvezel modem een heel beperkt bereik. In een straal van 6-8 meter prima, maar verder valt het gewoon weg. Dus geen WiFi in de keuken, badkamer en slaapkamers! Wie ervaart dit ook zo en heeft een oplossing gevonden? De monteur gaf aan dat ik dan met repeaters en/of access-points aan de slag moest. Je mag toch verwachten dat een nieuw modem een goed bereik heeft. Ook hier was ziggo beter, overal bereik, tot in de tuin.

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 30-05 17:47

B2

wa' seggie?

Tankiej schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Wat ik uit betrouwbare bron :) heb vernomen zijn de kosten die DeltaFiber vraagt om als (grote) provider op hun netwerk te mogen enorm. Dixit @Randal Peelen

• Sjakie0101
zwelgh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:27:
Gisteren is bij ons de aansluiting opgeleverd, Glasvezel Buitenaf Voordelig met Aria 7x ontvanger. Ik ben nog niet heel enthousiast over de beeldkwaliteit en mogelijkheden van de Aria. Dat was bij Ziggo beter. Het is dan wel vreemd dat Caiway niet standaard de betere Kamai levert bij nieuwe klanten en in gebieden waar glasvezel nieuw wordt uitgerold. Ik kijk het nog even aan, anders maar een Kamai aanvragen.

Verder heeft de glasvezel modem een heel beperkt bereik. In een straal van 6-8 meter prima, maar verder valt het gewoon weg. Dus geen WiFi in de keuken, badkamer en slaapkamers! Wie ervaart dit ook zo en heeft een oplossing gevonden? De monteur gaf aan dat ik dan met repeaters en/of access-points aan de slag moest. Je mag toch verwachten dat een nieuw modem een goed bereik heeft. Ook hier was ziggo beter, overal bereik, tot in de tuin.
De Kamai wordt even niet geleverd, simpelweg omdat deze niet geexporteerd wordt uit China en diverse andere landen. Wanneer deze wel weer beschikbaar zijn dan kun je omruilen.

En wat betreft concurrentie, ik zit al 6 jaar te wachten, die gaat er echt niet komen tenzij KPN er een lijn naast legt.

• Behoorlijk Leek
Denk niet dat er 1 naast gelegd gaat worden omdat dat heel veel graaf schade's aan de bestaande fiber op gaat leveren, en dan zal het allemaal handmatig met de schep moeten, probeer daar maar s mensen voor te vinden.
En ook dat zal niet schadevrij gaan.

• dolopfriet
Zijn er al plannen bij Delta Fiber voor vrije modemkeuze?
Nu KPN overstag is hoop ik dat snel meer aanbieders volgen.

• BlijeGub
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 30-05 15:01
dolopfriet schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:56:
Zijn er al plannen bij Delta Fiber voor vrije modemkeuze?
Nu KPN overstag is hoop ik dat snel meer aanbieders volgen.
Bij kpn is er ook niet zoveel veranderd buiten dat ze hebben gezegd "het mag" het kon daarvoor namelijk ook al. Bij Delta en Caiway geld hetzelfde als je glasvezel hebt tenminste. Je hoeft maar een router aan te sluiten die op vlan100 een dhcp client kan hebben en je hebt je eigen modem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lier
Volgens mij is de grootste verandering bij KPN, naast dat het mag, dat je de SIP gegevens krijgt. Dat is de laatste struikelblok om afscheid te kunnen nemen van het door de ISP geleverde glasmodem.

• s_schimmel
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-05 08:49
Vanochtend is mijn glasvezelverbinding van Caiway opgeleverd. Die probeer ik nu te activeren met mijn eigen router wat volgens de website van Caiway gewoon zou moeten kunnen. Dat lukt alleen niet. Is het jullie wel gelukt of moet ik het installatiepakket van Caiway gebruiken voor de activering?

Ik gebruik een Ubiquiti USG. VLAN staat op 100 ingesteld. Ik heb alleen internet, geen tv of telefonie, dus dat zou voldoende moeten zijn. Volgens de USG is de link actief maar hij krijgt geen IP-adres toegewezen op de WAN poort.

De Caiway klantenservice kan me niet verder helpen. Na een uur hadden ze eindelijk door dat ik een eigen modem gebruikte, meerdere malen aangegeven, maar dan houdt het op. Ze konden wel zien dat het signaal goed was.

Dat installatiepakket zou morgen binnen moeten komen maar als ik vandaag al de verbinding kan gebruiken zou dat mooi zijn. SMS dat de lijn actief is heb ik vanochtend ontvangen en de link is er ook wel.

• MaikVeritas
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:13
s_schimmel schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:27:
Vanochtend is mijn glasvezelverbinding van Caiway opgeleverd. Die probeer ik nu te activeren met mijn eigen router wat volgens de website van Caiway gewoon zou moeten kunnen. Dat lukt alleen niet. Is het jullie wel gelukt of moet ik het installatiepakket van Caiway gebruiken voor de activering?

Ik gebruik een Ubiquiti USG. VLAN staat op 100 ingesteld. Ik heb alleen internet, geen tv of telefonie, dus dat zou voldoende moeten zijn. Volgens de USG is de link actief maar hij krijgt geen IP-adres toegewezen op de WAN poort.

De Caiway klantenservice kan me niet verder helpen. Na een uur hadden ze eindelijk door dat ik een eigen modem gebruikte, meerdere malen aangegeven, maar dan houdt het op. Ze konden wel zien dat het signaal goed was.

Dat installatiepakket zou morgen binnen moeten komen maar als ik vandaag al de verbinding kan gebruiken zou dat mooi zijn. SMS dat de lijn actief is heb ik vanochtend ontvangen en de link is er ook wel.
Ik meen in dit topic te hebben gelezen dat je eerst een IP adres moet activeren via de modem van Caiway zelf, toen werkte het wel. Zelf ben ik er nog niet mee bezig, maar staat zeker op mijn to-do lijst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

s_schimmel schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:27:

MaikVeritas schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:49:
Ik meen in dit topic te hebben gelezen dat je eerst een IP adres moet activeren via de modem van Caiway zelf, toen werkte het wel. Zelf ben ik er nog niet mee bezig, maar staat zeker op mijn to-do lijst.
- Activeren met de Caiway Genexis meuk.
- DHCP Release doen aan de WAN kant.
- Eigen meuk aansluiten op VLAN 100 inderdaad.

En dan zou alles moeten werken! :)

• BlijeGub
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ben ik trouwens de enige ofzo die gewoon 2 dhcp leases tegelijk kan afnemen. Ik hoefde geen DHCP release te doen. Ik kon gewoon het modem aansluiten op de wan poort en mijn pfsens ook via een switch en die krijgen bijde een andere public ipv4.

Ik heb nu ook 2 leases in gebruik op mijn pfsense zelf best wel appart.

• s_schimmel
nero355 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:00:
[...]

[...]

- Activeren met de Caiway Genexis meuk.
- DHCP Release doen aan de WAN kant.
- Eigen meuk aansluiten op VLAN 100 inderdaad.

En dan zou alles moeten werken! :)
DHCP release was niet eens nodig. Heb net het modem binnen gekregen. Aansluiten, activeren en dat was het. Glaskabel weer omgeprikt naar mijn USG en het werkt.

Echt, zo zonde. Nu ligt er een Genexis modem in mijn kast te verstoffen alleen omdat ze het niet zo inrichten dat die activatie met eigen spul kan.

• dolopfriet
Kwestie van tijd. KPN geeft het goede voorbeeld.

• Caiway
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 11:44

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
MaikVeritas schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:49:
[...]

Correct! Gaat in ieder geval niet werken met de VLAN100 tag. Overigens kunnen wij de verbinding ook op afstand activeren indien gewest, stuur ons dan even wat gegevens van het aansluitadres.
BlijeGub schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:52:
Ben ik trouwens de enige ofzo die gewoon 2 dhcp leases tegelijk kan afnemen. Ik hoefde geen DHCP release te doen. Ik kon gewoon het modem aansluiten op de wan poort en mijn pfsens ook via een switch en die krijgen bijde een andere public ipv4.

Ik heb nu ook 2 leases in gebruik op mijn pfsense zelf best wel appart.
[Afbeelding]
We laten het hier en daar wel toe om een nieuwe lease aan te vragen terwijl de 'oude' nog loopt. Twee IP's tegelijk gebruiken zou echter niet moeten (kunnen) werken wat betekent dat als je oudste lease verloopt deze niet meer vernieuwd kan worden.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

• Sjakie0101
In Twente zag ik een wijziging op COAX. Het HD-beeld van omroep Zeeland wordt nu omgezet naar SD en dat staat er ook bij vermeld. Het beeld is een stuk minder dan voorheen de normale SD-stream.
Het geeft overigens aan dat COAX nu ook centraal wordt geregeld door Delta/Caiway.

• ReBr
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Onlangs is het mij als coax gebruiker ook al opgevallen, en al beklag gedaan bij oa Caiway zelf. (en verder op de Caiway gebruikers groep)

De beeldkwaliteit, en dan ook vooral die van de sd zenders, gaat de laatste tijd enorm achteruit, zo zijn de regionale zenders niet meer om aan te zien, en zijn de sd zenders van Film1 ook erbarmelijk slecht.

TVE HD is ook niet echt een verbetering geworden, jammer want een zender als NHK-World HD ziet er wel weer prachtig uit bij Caiway.

Also known as: Rencomp

• Roberto......
De regionale zenders zijn inderdaad niet om aan te zien. In een tijd als deze had ik wel verwacht dat deze zenders ook in HD zouden komen. Was overigens ook beloofd door Sjakie maar helaas is het Caiway niet gelukt.
Net als de mensen die nog steeds geen ondertiteling hebben en dus geen talkshows kunnen volgen als je doof bent. Triest en veeg niet anders onder het kleedje van Corona.

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:24:
De regionale zenders zijn inderdaad niet om aan te zien. In een tijd als deze had ik wel verwacht dat deze zenders ook in HD zouden komen. Was overigens ook beloofd door Sjakie maar helaas is het Caiway niet gelukt.
Net als de mensen die nog steeds geen ondertiteling hebben en dus geen talkshows kunnen volgen als je doof bent. Triest en veeg niet anders onder het kleedje van Corona.
Ik heb niets beloofd, dus schuif het mij niet in de schoenen. Ik ben de sprekende buikspreekpop van Caiway geweest. Corona heeft hier roet in het eten gegooid. Wat in het vast zit verzuurd niet. En ik denk zelf dat het nu dus minimaal twee maanden gaat duren totdat men weer op locatie werkt ipv thuis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 22-05 22:41
Ik heb sinds kort een 65" 4k tv en zit bij Telfort.
Met m'n oude 55" was ik dik tevreden over het beeld van de HD zenders van Telfort.
Maar nu met m'n 65" vind ik het beeld verre van scherp. Ik snap dat het geen 4k zal zijn voorlopig. Maar full HD via Netflix oid is prima te doen. Maar dat is een wereld van verschil met het signaal van Telfort.
Ik heb ook de HD zenders van Caiway coax bekeken (er staat hier nog signaal van Caiway op de coax)
Maar dat vind ik net zo goed / slecht als Telfort.
Ik heb ergens gelezen dat Telfort /KPN een 8 mbit stream levert.
Wat is de bitrate van het glas abonnement van Caiway/Delta?
Ik heb het een tijdje gehad. Maar vond het niet kunnen doorspoelen van opnames irritant.
Maar als de bitrate / beeldkwaliteit van Caiway glas een stuk beter is dan Telfort stap ik misschien alsnog wel over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 30-05 06:59
Kitser schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 00:16:
Ik heb sinds kort een 65" 4k tv en zit bij Telfort.
Met m'n oude 55" was ik dik tevreden over het beeld van de HD zenders van Telfort.
Maar nu met m'n 65" vind ik het beeld verre van scherp. Ik snap dat het geen 4k zal zijn voorlopig. Maar full HD via Netflix oid is prima te doen. Maar dat is een wereld van verschil met het signaal van Telfort.
Ik heb ook de HD zenders van Caiway coax bekeken (er staat hier nog signaal van Caiway op de coax)
Maar dat vind ik net zo goed / slecht als Telfort.
Ik heb ergens gelezen dat Telfort /KPN een 8 mbit stream levert.
Wat is de bitrate van het glas abonnement van Caiway/Delta?
Ik heb het een tijdje gehad. Maar vond het niet kunnen doorspoelen van opnames irritant.
Maar als de bitrate / beeldkwaliteit van Caiway glas een stuk beter is dan Telfort stap ik misschien alsnog wel over.
Al eens NLZiet geprobeerd? Ik heb een Internet Only abbo (glas) van Caiway en gebruik NLZiet, levert 8Mbit streams via mijn AppleTV. Werkt perfect en ziet er prima uit op de 65" Oled hier in huis. Je kan makkelijk een trial doen voor 30 dagen wat je niks kost. Probeer het eens!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitser
Svennos1 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:37:
[...]

Al eens NLZiet geprobeerd? Ik heb een Internet Only abbo (glas) van Caiway en gebruik NLZiet, levert 8Mbit streams via mijn AppleTV. Werkt perfect en ziet er prima uit op de 65" Oled hier in huis. Je kan makkelijk een trial doen voor 30 dagen wat je niks kost. Probeer het eens!
Ik heb ook nlziet. Maar dat vind ik er ook niet erg goed uitzien om mijn 65" tv. Dan vind ik het beeld van Telfort nog wel beter.
Het is niet slecht, maar bv bij een overzicht van talkshow tafels hebben de gezichten van de mensen die het verste weg zitten wat weinig detail.
Ik heb het idee dat FHD streams van Netflix, Videoland of YouTube dat veel beter doen.

[Voor 18% gewijzigd door Kitser op 03-04-2020 11:52]

• Arjan1986
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:35
@Caiway Wat is de normale gang van zaken als je een abonnement heb afgesloten bij jullie?
Ik heb er een in januari afgesloten en die start in juni, maar heb alleen nog een welkomst sms gehad?

• wouter1981
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-05 15:23
nero355 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:36:
[...]

Ik denk dat deze posts je wel op weg zullen helpen :

[...]

[...]

[...]

[...]

Verder dus effe de VLAN's op je switch splitten, zoals men over het algemeen een Bridged IPTV setup maakt bij andere glasvezel ISP's :
- Internet VLAN 100 naar je router toe.
- IPTV VLAN 102 naar je IPTV kastjes toe zonder je router ertussen!

Succes! :)
Wanneer je op dit moment een nieuwe aansluiting krijgt op cogas glasvezel en een Internet/TV abonnement afsluit bij Caiway is dan de bridged IPTV setup (zoals hierboven beschreven) met VLAN102 naar de decoder nog steeds mogelijk?

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan1986
wouter1981 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:57:
[...]

Wanneer je op dit moment een nieuwe aansluiting krijgt op cogas glasvezel en een Internet/TV abonnement afsluit bij Caiway is dan de bridged IPTV setup (zoals hierboven beschreven) met VLAN102 naar de decoder nog steeds mogelijk?
Volgens mij niet nodig zie onderstaand link.
Misschien dat dit bevestigd kan worden?
jaricool in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"

• MaikVeritas
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:13
Arjan1986 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:41:
@Caiway Wat is de normale gang van zaken als je een abonnement heb afgesloten bij jullie?
Ik heb er een in januari afgesloten en die start in juni, maar heb alleen nog een welkomst sms gehad?
Een aantal dagen van tevoren krijg je de hardware binnen. Ik kreeg tegelijkertijd een brief met inloggegevens voor Mijn Caiway.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjakie0101
Klein lichtpuntje, degene die Interactief hebben van Caiway kunne vanaf 6 april iedere dag een gratis film kijken via Pathé Thuis!

Succes!

PS dat kan ook via Chromecast door de app te downloaden.

[Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-04-2020 18:06]

• lier
Is dat ergens gecommuniceerd, @Sjakie0101 ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Dit staat los van Caiway. Dit is een initiatief van Pathé zelf.

Gratis film Pathé

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:15:
Dit staat los van Caiway. Dit is een initiatief van Pathé zelf.

Gratis film Pathé
Klopt, maar doet dat er toe? Via Caiway interactief is het prettig kijken via de glasvezelverbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 30-05 06:59
Kitser schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:04:
[...]

Ik heb ook nlziet. Maar dat vind ik er ook niet erg goed uitzien om mijn 65" tv. Dan vind ik het beeld van Telfort nog wel beter.
Het is niet slecht, maar bv bij een overzicht van talkshow tafels hebben de gezichten van de mensen die het verste weg zitten wat weinig detail.
Ik heb het idee dat FHD streams van Netflix, Videoland of YouTube dat veel beter doen.
Welke client gebruik je om je nlziet streams af te spelen? Ik heb zelf niet de ervaring die jij beschrijft! Perfect beeld normaal! Wat me wel soms opvalt is dat met name terug kijken van RTL4 opnames de kwaliteit minder is dan iets live zien. Een goed voorbeeld is The Voice bv.

• SemwiseTheBrave
  • Laatst online: 30-05 12:19
Sinds een week hebben mijn ouders glasvezel van caiway.
Hier zat ook een aria 7x bij voor aan te sluiten op tv.

Dit lijkt in eerste instantie goed te werken. maar in de week dat het nu gebruikt wordt valt het volgende op

De uitzendingen op de regionale omroepen loopt regelmatig vast.
De app van youtube is niet te gebruiken, en geeft steevast de melding dat hij opnieuw opgestart moet worden.

De aria is al meerdere malen opnieuw opgestart evenals de router.
Maar dit levert geen verbeteringen op. Zie ik iets over het hoofd?

• daentje
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21:53
Zit met smart te wachten op 1080p en dolby geluid. Net overgestapt van de schotel naar glasvezel interactief. Gaat dit vanuit caiway nog gebeuren met een update voor de kamai ontvanger?

• dolopfriet
Regionale omroep nu overal in HD

Zijn de regionale zenders al in HD bij Caiway?
Hier bij Delta glasvezel is alles nog SD.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:50:
Regionale omroep nu overal in HD

Zijn de regionale zenders al in HD bij Caiway?
Hier bij Delta glasvezel is alles nog SD.
Beeld is zo slecht dat zelfs het logo onduidelijk is. Geen verschil dus

• Sjakie0101
Men heeft wel degelijk op COAX een omschakeling gedaan bij Omroep Zeeland waar de nieuwe HD stream omgezet is naar aftands SD. Het is alleen niet om aan te gluren.

Waarom het op interactief nog geen HD is, is een compleet raadsel.

Het bericht spreekt over "bijna alle providers". Is het nu echt zo dat @Caiway en Delta de laatsten zijn die het niet voor elkaar hebben?

Wellicht kan @Caiway even reageren.

@Roberto...... Hoe zat het ook al weer met de glazen bol?

[Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-04-2020 21:45]

• kalmma
  • Laatst online: 22:29
wmo schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:33:
Ik gebruik eigen Ubiquiti apparatuur (switch en USG).

Caiway glas komt binnen in NTU, gaat dan naar mediaconverter, en dan naar de USG. Hierop komt VLAN 100 voor internet en 102 voor IPTV. Op poort 3 van de switch zit de Amino Aria 7.
Hoe defineer je dan die twee vlans 100 en 102 in de USG ?

Je kan toch maar 1 vlan op je wanpoort meegeven.

Heb je ook nog Mac clone moeten doen ?

Had jij een Genexis Platinum 7840 ?

• kalmma
Femme schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:40:
Vraagje: ik wil mijn MikroTik RB4011 direct via de SFP aan glas hangen. Hiervoor heb ik bij FS.com het volgende besteld:

- Customised 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km Transceiver Module (compatible met MikroTik, LC-connector)
- LC-SC APC Simplex Single Mode Fibre Patch Lead 2.0mm PVC (OFNR) 1m
- LC-SC UPC Simplex Single Mode Fibre Patch Lead 2.0mm LSZH 1m
- Cisco GLC-BX-20U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM Transceiver Module

Momenteel gebruik ik een media converter waar de sfp uit m'n Genexis-modem in zit. De glasvezel heeft een andere connector dan de sfp's die ik heb besteld bij FS.com en de sfp uit het Genexis-modem werkt niet in mijn Mikrotik.

Ik heb afgelopen wekend gepoogd om de glasvezel te vervangen door een van bovenstaande die ik bij FS.com heb besteld. Een groene, dus dat zal wel het APC-lijntje zijn geweest. Ik krijg de houder echter niet meer in de FTU (laatste centimeter lukt niet). De connector zit er op dezelfde manier in met het nokje aan de juiste kant zoals op de onderstaande foto. Iemand enig idee wat ik fout doe?

[Afbeelding]
Hoi Femme heb je dit werkend gekregen direct op je eigen router ?

Zo ja welke spullen heb je gebruikt en hoe heb je iptv werkend gekregen ?

• kalmma
sniper20 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:50:
[...]

Heb ook een Edgerouter rechtstreek op Caiway glasvezel. Met het nieuwe abonnement kun je de TV-ontvanger rechtstreeks op de switch aansluiten. Een apart VLAN voor IPTV is niet meer nodig.
Hoe heb je dat aangesloten zitten nu gebruik je een mediaconverter ?

• kalmma
s_schimmel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:11:
[...]

DHCP release was niet eens nodig. Heb net het modem binnen gekregen. Aansluiten, activeren en dat was het. Glaskabel weer omgeprikt naar mijn USG en het werkt.

Echt, zo zonde. Nu ligt er een Genexis modem in mijn kast te verstoffen alleen omdat ze het niet zo inrichten dat die activatie met eigen spul kan.
hoi hoi,

Wat voor SFP gebruik je hiervoor ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kitser
Svennos1 schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:04:
[...]

Welke client gebruik je om je nlziet streams af te spelen? Ik heb zelf niet de ervaring die jij beschrijft! Perfect beeld normaal! Wat me wel soms opvalt is dat met name terug kijken van RTL4 opnames de kwaliteit minder is dan iets live zien. Een goed voorbeeld is The Voice bv.
Ik heb een Samsung (Tizen) smart tv en een Mi Box S (Android tv)
Het valt me op dat de Mi Box S app minder goed beeld geeft dan m'n Samsung tv app.
Maar als ik vervolgens Nlziet cast naar de ingebouwde Chromecast van de Mi Box S het beeld wel aanvaardbaar is.
Wellicht verwacht ik te veel van de beeldkwaliteit van liniare tv. Inmiddels ben ik er ook wel een beetje aan gewend.

Maar wilde met mijn vraag eigenlijk weten hoe de beeldkwaliteit van de (glasvezel) decoder tov coax bij Caiway? Is dat duidelijk beter dan coax? Dan is overstappen wellicht interessant voor mij. De kwaliteit van HD coax vind ik redelijk op een 65" qled. Maar het mag van mij een stuk scherper.

[Voor 11% gewijzigd door Kitser op 08-04-2020 00:51]

• s_schimmel
kalmma schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:13:
[...]

hoi hoi,

Wat voor SFP gebruik je hiervoor ?
De Customised 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km Transceiver Module van FS. Dan customised om te werken met een Ubiquiti USG.

Wat je eerst kan proberen is om de SFP uit het genexis modem te halen dat je van Caiway krijgt. Wellicht werkt die al in je eigen router. Ik had deze SFP nog van mijn vorige provider waar ik zelf de hardware moest verzorgen.

• kalmma
s_schimmel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:59:
[...]

De Customised 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km Transceiver Module van FS. Dan customised om te werken met een Ubiquiti USG.

Wat je eerst kan proberen is om de SFP uit het genexis modem te halen dat je van Caiway krijgt. Wellicht werkt die al in je eigen router. Ik had deze SFP nog van mijn vorige provider waar ik zelf de hardware moest verzorgen.
Ok super heb je ook IPTV van caiway ? en zo ja werkt dat ook gewoon nu zonder die genexis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roberto......
Kitser schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:44:
[...]

Maar wilde met mijn vraag eigenlijk weten hoe de beeldkwaliteit van de (glasvezel) decoder tov coax bij Caiway? Is dat duidelijk beter dan coax? Dan is overstappen wellicht interessant voor mij. De kwaliteit van HD coax vind ik redelijk op een 65" qled. Maar het mag van mij een stuk scherper.
Per saldo zegt Caiway dat er geen verschil in beeldkwaliteit zit. Had eerst wel de interactieve Aria ontvanger maar deze gaf minder beeld tov coax. Nu met de Kamai geen verschil.
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:46:

@Roberto...... Hoe zat het ook al weer met de glazen bol?
Ik zie nog geen verschil met de regio zenders per 1 april of moet ik een bril kopen.
Kijk nog maar eens goed in die glazen bol van je :) Komt het vandaag of weer binnenkort met een marge van 2 jaar

[Voor 24% gewijzigd door Roberto...... op 08-04-2020 11:05]

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:58:
[...]

Per saldo zegt Caiway dat er geen verschil in beeldkwaliteit zit. Had eerst wel de interactieve Aria ontvanger maar deze gaf minder beeld tov coax. Nu met de Kamai geen verschil.

[...]

Ik zie nog geen verschil met de regio zenders per 1 april of moet ik een bril kopen.
Kijk nog maar eens goed in die glazen bol van je :) Komt het vandaag of weer binnenkort met een marge van 2 jaar
Laten we varen op wat @Caiway hier op reageert. Gezien het persbericht van de regionale publieke omroepen verwacht ik op interactief de zenders in HD per gisteren, dat is nog niet het geval, maar ik hoor graag van @Caiway waarom zo goed als alle providers het geregeld hebben en Caiway (weer eens) niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s_schimmel
kalmma schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:25:
[...]

Ok super heb je ook IPTV van caiway ? en zo ja werkt dat ook gewoon nu zonder die genexis
Nee, alleen internet. Betalen voor het kijken naar reclame doe ik al een tijdje niet meer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan1986
Ik las in dit topic dat er tweakers zijn die een media-converter gebruiken met de sfp module die in het genexis glasmodem/router zat.
Zou iemand daar een 1 of meerdere foto's van de sfp module willen maken en hier willen posten?

[Voor 3% gewijzigd door Arjan1986 op 08-04-2020 17:05]

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True