Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Sorry maar je roept al jaren over IMAPSjakie0101 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 00:41:
[...]
De webmail is omgezet naar een nieuwe omgeving.
IMAP is er nog niet, dat schijnt de volgende stap te zijn.
Ja ooit zal het wel zo zijn. Echt concreet ist nog steeds niet
Als ik je nu vertel dat Delta een IMAP-server heeft, dan kun jij toch ook één en één bij elkaar tellen.Migow schreef op zondag 23 februari 2020 @ 05:31:
[...]
Sorry maar je roept al jaren over IMAP
IMAP komt er voor de Caiwayklanten echt ook spoedig aan.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Sjakie loopt de boel op te naaien terwijl die op andere forums klaagt over een slecht tv product met achteruitgang. Feit blijft dat we op een update wachten. Dan lees je weer deze week en dan weer binnen enkele maanden. Misschien dat @Caiway hier eens duidelijkheid in wil verschaffen. Ben super blij dat ik de Kamai heb om kunnen ruilen maar gebruik deze nog niet aangezien ik geen fav.lijst kan maken. Maar Caiway kom eens met een reactie waar klanten wat mee kunnen ipv aan het lijntje houden.Migow schreef op zondag 23 februari 2020 @ 05:31:
[...]
Sorry maar je roept al jaren over IMAP
[ Voor 6% gewijzigd door Roberto...... op 23-02-2020 11:01 ]
Ik naai niets op. Ik zit ook te wachten op een spoedige update, alleen het lijkt er op dat Delta aan de touwtjes trekt. Er zitten nu Delta het tv-platform beheert sterke afhankelijkheden in.Roberto...... schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:59:
[...]
Sjakie loopt de boel op te naaien terwijl die op andere forums klaagt over een slecht tv product met achteruitgang. Feit blijft dat we op een update wachten. Dan lees je weer deze week en dan weer binnen enkele maanden. Misschien dat @Caiway hier eens duidelijkheid in wil verschaffen. Ben super blij dat ik de Kamai heb om kunnen ruilen maar gebruik deze nog niet aangezien ik geen fav.lijst kan maken. Maar Caiway kom eens met een reactie waar klanten wat mee kunnen ipv aan het lijntje houden.
Caiway geeft nu aan 1e kwartaal, dat is binnen nu en 5 weken.
En ik ben op zich blij met het product zoals het er nu is, ik ben echt een tevreden klant.
Maar het zou wel fijn zijn dat enkele zaken weer gaan werken zoals bij Multiscreen en dat de zenders die HD moeten zijn ook HD zijn (ARD en SchlagerTV).
Dit is een lijstje van zaken die nog niet werken, maar dat doet niets af aan het product zelf waar ik echt wel tevreden over ben:
* Geen Dolby Sourround meer via de app en Amino 7X
* ARD HD en Schlager TV HD zitten er nog steeds niet op, Caiway geeft deze wel door op COAX en op het oude platform en staat ook op de zenderkaart van Caiway, moet er dus WEL zijn
* ARD HD en ZDF HD zitten niet in de nieuwe app, in de oude Multiscreen app zijn deze wel aanwezig, kortom een behoorlijk achteruitgang, ik woon in Twente, vlak bij de duitse grens en ben aan deze zenders gehecht.
* Op voorkeuze 12 hebben we 50 lokale zenders staan, 49 zijn er geblokkeerd. Je zapt je wezenloos
* Geen favorietenlijst meer op de Amino 7X, dat hadden we op het oude platform wel
* Ondertitels en teletekst ontbreken op diverse zenders, dat was op het oude platform geen probleem
* De programmalijst zou gekanteld moeten worden, zender links, van boven naar beneden en de programma's ernaast.
* Vertraging in de ontvangst van de zenders van 30 seconden tov DVB-C (die vertraging zou minder moeten zijn). Dit is overigens geen softwareprobleem maar een bufferingprobleem en daar komt nog een andere oplossing voor.
* ARTE HD staat nog steeds niet op kanaal 229 in tegenstelling tot de nieuwsbrief
* Eigen regionale omroep niet in HD, Omroep Zeeland wel
Daar staat tegenover:
* Betere zappsnelheid en beeldkwaliteit
* Gesproken ondertiteling
* Platform is gedeeld en dus snellere updates naar HD
* 4K decoder
* Betere app met casten
* Een mooiere look and feel voor de programmainformatie
Er werd mij jarenlang negativisme verweten, terwijl ik ook in die periode al aangaf over het algemeen wel tevreden te zijn al zit er bij Caiway en Delta nog een behoorlijk bandbreedte om te verbeteren tov KPN en Ziggo en zelfs andere providers.
Nu ik positief ben wordt ik verweten positief te zijn? Gek hoor. Ik wacht rustig de updates af en heb er vertrouwen in dat het voor einde maart geregeld is.
*EDIT: 1 issue doorgehaald opgelost d.d. 25-02-2020
[ Voor 49% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-02-2020 21:14 . Reden: Opgelost issue ]
Dus goed dat je het aankaart en ik weet zeker dat je binnen een week de nieuwe Kamai 7X ontvangers hebt.
De Delta klanten krijgen overigens wel standaard de 4K Kamai 7X ontvangers geleverd.
Verwijderd
waar hebben ze dat belooft want de laatste keer dat ik keek leverde ze sinds een tijdje alleen de aria 7xdolopfriet schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:59:
Beste Malcom, Caiway heeft hier beloofd dat iedereen die vraagt om de nieuwe Kamai 7X , deze ook krijgt.
Dus goed dat je het aankaart en ik weet zeker dat je binnen een week de nieuwe Kamai 7X ontvangers hebt.
De Delta klanten krijgen overigens wel standaard de 4K Kamai 7X ontvangers geleverd.
Lees even een paar pagina's terug de reactie van Caiway. Die belofte is hier gedaan op Tweakers.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:14:
[...]
waar hebben ze dat belooft want de laatste keer dat ik keek leverde ze sinds een tijdje alleen de aria 7x
Gewoon even via Twitter (DM) of Whatsapp aangeven en ze ruilen om.
Sjakie0101 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:26:
Lees even een paar pagina's terug de reactie van Caiway. Die belofte is hier gedaan op Tweakers.
Gewoon even via Twitter (DM) of Whatsapp aangeven en ze ruilen om.
Nee hoor : Caiway in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"Behoorlijk Leek schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:27:
Blz 92 in dit topic 22-1 om 9:15
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zijn er echt mensen die nog e-mail van een provider gebruiken dan? Gezien je nu zo makkelijk kan switchen van provider, is het niet verstandig om nog het mailadres van de provider te gebruiken. Dan zit je elke keer weer overal je e-mailadres aan te passen..nero355 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:56:
[...]
Oww... echt... ?!
Waar staat dat en wat gaan ze precies doen
De webmail vind ik namelijk echt bagger gewoon!![]()
Ik gebruik het Caiway e-mailadres puur en alleen voor de communicatie met Caiway, zodra ik switch van provider mis ik niets en hoef ik verder ook niets aan te passen.
Het bericht dat je quote staat toch echt dat iedereen die er om vraagt, hem geleverd krijgt:
Voor de paar Tweakers die er specifiek om vragen is het niet zo'n probleem de Kamai 7X te leveren maar het zal niet de standaard ontvanger gaan worden. Neemt overigens niet weg dat als iemand er om vraagt ,zoals bovenstaand, we dat gewoon gaan leveren.
Nou was er al ongeveer 1 jaar lang sprake van een extra testgroep voor die nieuwe 4k ontvanger... maar dit is een zeer stille dood gestorven... letterlijk nauwelijks communicatie / informatie tijdens de hele test periode..
en toen in 1 keer de mail , we stoppen ermee bedankt (waarvoor? we hebben nauwelijks echt opdrachten gekregen of een structurele test procedure) en ohja de 4k test gaat ook niet door. Stuur je box maar op naar dit antwoordnummer , en tabee
Ja dat klopt, die heb ik nu ook staan.... maar wat er nou beter aan is dan het vorige model wat ik in de testfase had? er zijn helemaal geen 4k zenders bij Delta?dolopfriet schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:59:
Beste Malcom, Caiway heeft hier beloofd dat iedereen die vraagt om de nieuwe Kamai 7X , deze ook krijgt.
Inderdaad gewoon via WhatsApp contact opnemen. Zelfde gedaan en kreeg binnen 2 werkdagen een super werkende Kamai 7XMalcolm73 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:27:
Mijn oude pakket omgezet naar slim. Altijd via de kabel gekeken met vaak slecht beeld. Mooi interactieve tv vast beter. Voor mij niet dus. Kan de zenders niet opvolgorde zetten zoals ik wil en dit probleem is al lang aan de hand als ik wat rond kijk op internet. Kom ik er achter nu dat ik de oude ontvangers zonder 4k heb gekregen deze week ook nog. Twee maanden bezig geweest met omzetten want alles ging fout bij Caiway en nu heb ik een product wat nog helemaal niet goed werkt van Caiway met oude ontvangers ook nog. ViaTwitter al klacht neer gelegd want normaal contact krijgen is ook niet te doen met Caiway.
Tja, ik zat hiervoor 20 jaar bij KPN en naar mijn mening waren er ook geen providers die daarvan in de buurt kwamen op XS4ALL na hooguit dus ik heb al die jaren de webmail daarvan gebruikt voor de serieuzere privé doeleindenTankiej schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:16:
Zijn er echt mensen die nog e-mail van een provider gebruiken dan? Gezien je nu zo makkelijk kan switchen van provider, is het niet verstandig om nog het mailadres van de provider te gebruiken. Dan zit je elke keer weer overal je e-mailadres aan te passen.
Dat had ik ook al gauw door dus heb ik alles naar mijn .NL domeinnaam verhuisd wat best wel een flinke taak was!Ik gebruik het Caiway e-mailadres puur en alleen voor de communicatie met Caiway, zodra ik switch van provider mis ik niets en hoef ik verder ook niets aan te passen.

Die hele Webmail GUI van Caiway is gewoon kansloos en zwaar verouderd!

Dus zelfs voor alleen met Caiway communiceren is het al een uitdaging om die meuk te gebruiken...
De laatste keer dat ik zoiets heb gezien als webmail is ergens eind jaren '90 denk ik
My bad...Het bericht dat je quote staat toch echt dat iedereen die er om vraagt, hem geleverd krijgt:
[...]
Dacht dat Sjakie weer wat anders zei/bedoelde/claimt dan dat er daadwerkelijk stond
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@Roberto...... En nu weer beter tevreden nu vandaag het kanaal 12 probleem is opgelost ?
Het probleem kanaal 12 opgelost zie ik in bovengaande post dat is fijnSjakie0101 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:35:
@nero355 ik zit er meestal niet naast met mijn berichtgeving hoor...
@Roberto...... En nu weer beter tevreden nu vandaag het kanaal 12 probleem is opgelost ?
[ Voor 6% gewijzigd door Ceesion op 25-02-2020 17:41 ]
Een update, maandag had ik nog geen nieuwe Kamai 7x. Via Facebook opnieuw gevraagd wat er gaande was. Iets bleek niet correct in actie gezet te zijn, wederom voor een halve dag geen tv (Maar goed daar kan ik mee leven). Uiteindelijk wel vandaag twee Kamai 7x gekregen.Patrick89 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:04:
Hier sinds vandaag ook over op het nieuwe platform, ondanks de notitie met mijn wens voor Kamai 7x toch een aria 7x ontvangen. Inmiddels maar een vraag bij facebook uitgezet om te wisseln. In de tussentijd maar de Aria 7x proberen, wel fijnere interface dan de Entone 515.
De entone 515 die ik hiervoor had zat te vaak de hardeschijf vol (Neemt dagen op i.p.v. uren). Installeren ging wel lekker vlot, entone vervangen voor de aria en draaien maar.
Nu komt het mooie, bij het aansluiten kreeg ik geen verbinding, decoder bleeft staan op "waiting for network". (Er loopt vanuit poort 2 van de glasmodem een kabel naar de woonkamer rechtstreeks in de decoder.) Eenmaal omgezet kreeg ik een inlogvenster van Delta, hierop inloggen gaf geen enkel resultaat, half uur aan het klooien geweest met gebruikernaam/wachtwoord

Edit, tweede poort werkt weer na reset modem.
[ Voor 5% gewijzigd door Patrick89 op 26-02-2020 06:31 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Die andere kun je ook wel aan de praat krijgen even opnieuw aansluiten, reboot. Dat ding moet even jou gegevens ophalen en geinstalleerd worden.Patrick89 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:19:
[...]
Een update, maandag had ik nog geen nieuwe Kamai 7x. Via Facebook opnieuw gevraagd wat er gaande was. Iets bleek niet correct in actie gezet te zijn, wederom voor een halve dag geen tv (Maar goed daar kan ik mee leven). Uiteindelijk wel vandaag twee Kamai 7x gekregen.
Nu komt het mooie, bij het aansluiten kreeg ik geen verbinding, decoder bleeft staan op "waiting for network". (Er loopt vanuit poort 2 van de glasmodem een kabel naar de woonkamer rechtstreeks in de decoder.) Eenmaal omgezet kreeg ik een inlogvenster van Delta, hierop inloggen gaf geen enkel resultaat, half uur aan het klooien geweest met gebruikernaam/wachtwoord. Toen maar de tweede Kamai 7x uitgepakt, deze bleek wel te werken..
Dat heb ik al twee keer gedaan, inclusief factory reset aan de achterkant.Sjakie0101 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:25:
[...]
Die andere kun je ook wel aan de praat krijgen even opnieuw aansluiten, reboot. Dat ding moet even jou gegevens ophalen en geinstalleerd worden.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Bij mij helaas hetzelfde probleem. Kun je nog iets betekenen voor mij?Caiway schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:44:
[...]
Is dit intussen opgelost? Zo niet, ontvangen we graag je adres of contactgegevens zodat we dat recht kunnen zetten.
De inloggegevens van Delta en Caiway komen op dit moment niet overeen.
Je moet dus vragen om een ander Kamai 7X met een Caiway opstartmenu.
Dat is onzin, waar baseer je dat op? Gewoon even bellen naar de klantenservice en ze regelen het voor je, is meestal binnen 1 dag geregeld. En nee, je krijgt dan geen nieuwe opgestuurd.dolopfriet schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:44:
Als je Delta te zien krijgt met het opstarten heb je een verkeerde Kamai 7X gekregen.
De inloggegevens van Delta en Caiway komen op dit moment niet overeen.
Je moet dus vragen om een ander Kamai 7X met een Caiway opstartmenu.
Firmware flash via TR-069 toevallig ?!CaiGil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:56:
Dat is onzin, waar baseer je dat op? Gewoon even bellen naar de klantenservice en ze regelen het voor je, is meestal binnen 1 dag geregeld. En nee, je krijgt dan geen nieuwe opgestuurd.
Wel lekker als zoiets mogelijk is!
Die klantenservice moet toch helemaal gek worden. Twee providers bedienen.
Dat lijkt te gelden voor meer afdelingen :-)
Zitten maar 5-6 helpdesk medewerkers voor Delta glasvezel dus dat valt allemaal wel mee.Sjakie0101 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:01:
Nog even en ze zetten als definitief om naar Delta :-)
Die klantenservice moet toch helemaal gek worden. Twee providers bedienen.
Dat lijkt te gelden voor meer afdelingen :-)
Caiway heeft ondanks alles landelijk toch een betere naam dan Delta heb ik het vermoeden. Had echt gedacht dat Delta glasvezel al veel klanten zou hebben maar zo'n lage aantal had ik niet verwacht. Daarom voorlopig geen naamsverandering van Caiway schat ik in.
Hier op coax is de zender indicatie HD toegevoegd.
Volgens de tv (zenderinfo-epg) zelf is het ook HD, maar het werkelijk beeld is dat nog zeker weten niet.
Lijkt erop dat ze nu de HD satelliet aanvoer gebruiken ( inc teletext, HBBTV enz..) maar zelf nog het beeld downscalen naar SD.
Hetzelfde doen ze ook al met de France2, en 3.
Jammer, zou een mooie verbetering zijn als ze het beeld onbewerkt doorgeven, Net zoals ze nu bij NHK World doen, deze zender levert nu een prachtig plaatje.
Ik heb er maar van afgezien, volgens de man van de helpdesk krijg ik maar 1 Aria en moet ik mijn oude Kamai model 510 houden.
Ik zeg ik wil niks anders dan gewoon 2 Kamia 7X kastjes hebben, die worden volgens hem niet uitgeleverd, ik heb hem uitgelegd wat hier wordt geschreven, maar daar wist hij allemaal niks van, ik heb gezegd laat maar probeer wel via een andere wijze mijn abonnement om te zetten en anders wacht ik wel tot het KPN glas hier wordt opgeleverd.
Kan misschien @Caiway hier in het forum mij misschien wel verder helpen?
Dan zou hij jou met twee verschillende tv platformen opzadelen.
Dat komt erg geloofwaardig op mijn over.
Ik deel overigens wel je mening met betrekking tot de helpdesk van Caiway.
Af en toe krijg je iemand aan de lijn die volgens mij net zijn veters kan strikken.
Je weet vaak al binnen een minuut dat een gesprek hopeloos gaat lopen.
Dat zeg je goed, ik had direct in de gaten dat ik er niet doorheen zou komen, had ook direct spijt dat ik had gebeld.dolopfriet schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:45:
Die man weet trouwens niet waar hij over praat, beste Markmart.
Dan zou hij jou met twee verschillende tv platformen opzadelen.
Dat komt erg geloofwaardig op mijn over.
Ik deel overigens wel je mening met betrekking tot de helpdesk van Caiway.
Af en toe krijg je iemand aan de lijn die volgens mij net zijn veters kan strikken.
Je weet vaak al binnen een minuut dat een gesprek hopeloos gaat lopen.
Hij had het nog wel nagevraagd, maar bleef voet bij stuk houden.
Even via Whatsapp of Twitter doen dan gaat het echt wel goed.markmart33 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:55:
[...]
Dat zeg je goed, ik had direct in de gaten dat ik er niet doorheen zou komen, had ook direct spijt dat ik had gebeld.
Hij had het nog wel nagevraagd, maar bleef voet bij stuk houden.
Mijn zenderlijst geeft ook alleen een HD variant, ik kan echter op deze tv even niet zien of het ook HD is. Wie weet zijn ze wel gestart met de werkzaamheden en wordt het morgen afgerond door de HD-versie neer te zetten en de SD-variant er weer bij te plaatsen in de hoge nummerreeks.ReBr schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:17:
Is TVE bij jullie op het interactieve platform al in HD?
Hier op coax is de zender indicatie HD toegevoegd.
Volgens de tv (zenderinfo-epg) zelf is het ook HD, maar het werkelijk beeld is dat nog zeker weten niet.
Lijkt erop dat ze nu de HD satelliet aanvoer gebruiken ( inc teletext, HBBTV enz..) maar zelf nog het beeld downscalen naar SD.
Hetzelfde doen ze ook al met de France2, en 3.
Jammer, zou een mooie verbetering zijn als ze het beeld onbewerkt doorgeven, Net zoals ze nu bij NHK World doen, deze zender levert nu een prachtig plaatje.
France 2 en 3 zouden ze onbewerkt wel op interactief kunnen plaatsen in HD, MITS dit contractueel mag.
Maar dat geldt voor heel veel zenders. Kijk maar eens naar Boomerang en Cartoon Network. Bij de programmainfo staat netjes HD, toch hebben we de SD-beeld. Maar het moet contractueel mogen... En dat moet dan ook nog eens voor zowel Delta als Caiway zijn geregeld wil het op interactief naar HD gaan.
Op interactief is TVE nog niet in HD beschikbaar (nog de oude stream), maar ik verwacht dat men deze week op interactief meer zenders naar HD gaat zetten dan alleen TVE HD en dat dit in één batch zal gaan. Zoals ik eerder al aangaf heeft Delta al geroepen dat de HD-streams van de regionalen klaar staan om uitgerold te worden op interactief en dat was al in december. Ik heb ergens gelezen dat de oude aanlevering van de regionalen per 1 maart niet meer beschikbaar is. Maar we zullen zien.

Ander nieuws is dat de Interactieve app geupdate is. Het casten zou sneller moeten gaan (eerder beeld) en zonder haperingen.
[ Voor 93% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-02-2020 22:50 ]
Best wel sneu als je niet eens meer gewoon je eigen ISP via telefoon of e-mail kan benaderen op het moment dat je fatsoenlijke support nodig hebt!Sjakie0101 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:07:
Even via Whatsapp of Twitter doen dan gaat het echt wel goed.

/EDIT :
Ja joh! Maak het nog erger!PaT schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 00:12:
Ik benader ze altijd via Facebook messenger. Daar reageren ze ook altijd vlot.
Gelukkig! Het kan dus wel!Ooit 1 keer gebeld. Ook toen prima geholpen.
[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 28-02-2020 00:57 ]
Ooit 1 keer gebeld. Ook toen prima geholpen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wordt wel dat ik eerst de Aria ga ontvangen en dan omruilen voor de Kamai 7x, beetje omslachtig maar zo werkt het blijkbaar bij Caiway, dit doet mij nog wel een beetje twijfelen of ik dit allemaal wel wil, moet er nog even over nadenken.
UPDATE Inmiddels vandaag via Twitter de boel om laten zetten, als het goed is ontvang ik straks gelijk de Kamai 7X, maar dat blijft even spannend. Wel heel goed geholpen via Twitter!
[ Voor 15% gewijzigd door markmart33 op 27-02-2020 19:40 ]
Je kan het gewoon doen bij mij is het ook zo gegaan komt goedmarkmart33 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:22:
Vandaag via Twitter reactie gehad en zoals altijd keurig geholpen en inderdaad de bevestiging zoals we allemaal wel weten werkt model 510 niet op het nieuwe platform, hoe dan zo een medewerker er op komt dat dit wel zo is maakt het wel heel triest, geen reclame voor Caiway.
Wordt wel dat ik eerst de Aria ga ontvangen en dan omruilen voor de Kamai 7x, beetje omslachtig maar zo werkt het blijkbaar bij Caiway, dit doet mij nog wel een beetje twijfelen of ik dit allemaal wel wil, moet er nog even over nadenken.
Het wachten is op Interactief, maar zoals gezegd verwacht ik daar een bulkomzetting naar HD.
Jij kan het wel verwachten maar bij Caiway geven ze vandaag aan dat het de komende jaar niet op de planning staat een aanzienlijke uitbreiding van HD en al helemaal niet de regiozenders. Jammer dat je ons wederom blij maakt met loze beloftes. Is werken bij Caiway niet wat voor jou?. Denk dat jij daar goed past in de organisatie.Sjakie0101 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:45:
Het wachten is op Interactief, maar zoals gezegd verwacht ik daar een bulkomzetting naar HD.
[ Voor 8% gewijzigd door Roberto...... op 27-02-2020 18:18 ]
Dat is dezelfde bron die riep dat er komende maanden geen update kwam van de decodersoftware?Roberto...... schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:17:
[...]
Jij kan het wel verwachten maar bij Caiway geven ze vandaag aan dat het de komende jaar niet op de planning staat een aanzienlijke uitbreiding van HD en al helemaal niet de regiozenders. Jammer dat je ons wederom blij maakt met loze beloftes. Is werken bij Caiway niet wat voor jou?. Denk dat jij daar goed past in de organisatie.
En plots was er toch een update afgelopen maandag en staat er nog voor 31/3/2020 een volgende update gepland!
Ik weet niet welke bronnen je hebt....
De regionalen leveren aan Delta/Caiway een nieuwe HD stream aan en die gaat men gebruiken.
Op COAX zal dit geen HD worden, op interactief wel. Je hebt toch wel de juiste vragen gesteld?
Caiway is van plan zo veel mogelijk naar HD te zetten, dat heeft men begin januari al geroepen.
[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-02-2020 18:25 ]
Goed lezen, Sjakie.Sjakie0101 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:22:
[...]
Dat is dezelfde bron die riep dat er komende maanden geen update kwam de decodersoftware?
En plots was er toch een update afgelopen maandag en staat er nog voor 31/3/2020 een volgende update gepland!
Ik weet niet welke bronnen je hebt....
Bron is Caiway zelf dus niet naar mij toerichten maar naar de 2 Caiway medewerkers die ik heb gesproken en dat waren geen 1e lijns medewerkers.
En vervolgens trekt Delta aan de touwtjes en bepaalt Delta wat er naar HD gaat en wanneer op het nieuwe interactieve platform. Er gaan zenders naar HD op het nieuwe platform die zelfs op Multiscreen niet meer naar HD gaan.Roberto...... schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:26:
[...]
Goed lezen, Sjakie.
Bron is Caiway zelf dus niet naar mij toerichten maar naar de 2 Caiway medewerkers die ik heb gesproken en dat waren geen 1e lijns medewerkers.
Ik vind je erg negatief, maar ik roep @Caiway op om eens te reageren waarom de regionalen op het nieuwe interactieve platform nog geen HD zijn, behalve omroep Zeeland (dat is klassejustitie) en wanneer we deze kunnen verwachten en of we nog meer HD omzettingen kunnen verwachten de komende maanden op het nieuwe platform.
Zit ik onzin te verkondigen wanneer ik zeg dat er nieuwe HD streams worden aangeboden door de regionalen die het gemakkelijker mogelijk maken om ze ook in HD door te geven op het nieuwe interactieve platform?
T-Mobile, KPN en vele andere providers hebben de switch naar die nieuwe streams en HD al gemaakt.
We horen graag!
[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-02-2020 19:35 ]
Dat Ziggo staat ook al een tijd stil met zenderverbeteringen.
Joyne, KPN, T-Mobile en diverse kleine providers hebben allemaal de regionalen al naar HD gezet.dolopfriet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:49:
Ziggo heeft ook de switch nog niet gemaakt naar HD met de regionalen hoor.
Dat Ziggo staat ook al een tijd stil met zenderverbeteringen.
Maar ik ben bang dat @Roberto...... gelijk krijgt. Onze provider die een jaar lang bezig was meer HD te brengen, een beter platform, andere mailomgeving lijkt nu weer te stoppen met verbeteren. Over een jaar loopt alles weer hopeloos achter.
Verder valt nog te melden dat op COAX enkele SD-zenders van Film1 zijn verwijderd, daar gaat men langzamerhand ook toe naar alleen HD. Dat zal in de toekomst ook wel gaan gebeuren met Fox en Ziggo Sports en de porno-zenders, en meer totaal zenders wanneer men 12 SD-zenders afschakelt is er weer ruimte voor 4 HD zenders. Daarnaast heeft Caiway in Twente nog niet alle analoge zenders verwijderd.
[ Voor 49% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-02-2020 23:08 ]
In Twente zit Cogas Infra er ook nog tussen. We hebben echter een QAM256 netwerk dat nog klinkt als een klok en zijn niet alleen afhankelijk van de resterende SD-zenders, al wordt het tijd deze zo langzamerhand de nek om te draaien. Ziggo schakel nu ook analoog af.dolopfriet schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:47:
Twente is een geval apart, dus dat verbaast me niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-02-2020 13:18 ]
Enige is dat HDMI CEC niet goed werkt met mijn TV en de knop om de source te wisselen in combinatie met mijn TV geen nut heeft maar dat ligt aan mijn TV.
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik breng deze nog even onder de aandacht. Delta/Caiway zal dus het nieuwe signaal op moeten gaan pikken anders hebben we helemaal geen beeld meer op de regionale omroepen. Jij claimt dat ze het voor interactief om gaan zetten naar SD?
We werken continu aan de verbetering van onze diensten, waaronder uiteraard de uitbreiding van zenderpakketten en bijbehorende kwaliteit hiervan. Zodra we deze wijzigingen door gaan voeren zal je hier uiteraard tijdig over geïnformeerd worden. ^DMSjakie0101 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:24:
@Roberto...... https://www.stichtingrpo....-hd-kwaliteit-breidt-uit/
Ik breng deze nog even onder de aandacht. Delta/Caiway zal dus het nieuwe signaal op moeten gaan pikken anders hebben we helemaal geen beeld meer op de regionale omroepen. Jij claimt dat ze het voor interactief om gaan zetten naar SD?
Ik claim niks Sjakie maar lees de berichten van Caiway of bel ze soms. Heb nu 10 jaar glasvezel van ze en weet inmiddels wat bovenstaande bericht betekend.

En al die fantasie heeft gewoon geen zin om dit op dit forum te vermelden. Eens zal het komen maar voorlopig niet.
Nogmaals dan gaat het beeld op zwart... Men moet de nieuwe aanlevering gaan gebruiken. Ze zullen deze voor interactief echt niet meer terugzetten naar SD.Roberto...... schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:36:
[...]
We werken continu aan de verbetering van onze diensten, waaronder uiteraard de uitbreiding van zenderpakketten en bijbehorende kwaliteit hiervan. Zodra we deze wijzigingen door gaan voeren zal je hier uiteraard tijdig over geïnformeerd worden. ^DM
Ik claim niks Sjakie maar lees de berichten van Caiway of bel ze soms. Heb nu 10 jaar glasvezel van ze en weet inmiddels wat bovenstaande bericht betekend.![]()
![]()
En al die fantasie heeft gewoon geen zin om dit op dit forum te vermelden. Eens zal het komen maar voorlopig niet.
En algemene berichten van een call-centermedewerker die zijn eigen veters nog niet kan strikken kan ik niets mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-02-2020 16:47 ]
Op zondag? Dan heb je wel heel hoge verwachtingen. Ik verwacht dat het maart 2021 wordt.
Men zit weer in de leunstoel. Het lijkt wel of er een jaartje lang leven is geblazen in sommige medewerkers en dat men nu weer indut. Ja ik overdrijf, die medewerkers doen ook maar hun best en doen ook wat hun bazen en beleidsbepalers bedenken.
Ik probeer dus respectvol te blijven, maar ik zie gewoon wat KPN doet. De enige goede concurrent die wij niet kunnen afnemen (evenals Ziggo die ongetwijfeld ook wel de regionalen naar HD gaat zetten wanneer alle analoge zenders zijn verdwenen overal).
En nee, geheel ontevreden ben ik niet, sterker nog ik was/ben positief over de vorderingen het afgelopen jaar, maar ik zie het nu weer tot stilstand komen.
[ Voor 42% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-02-2020 19:37 ]
Wat denk je nu zelf? Op 1 maart?dolopfriet schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:15:
Het is 1 maart 2020. Zijn de regionale zenders nu in HD bij Caiway interactief?
1 maart 2021 misschien :-)
Ik denk dat we even geduld moeten hebben. Zeer binnenkort gaat men bezig met omzetten naar HD van ARD, SchlagerTV en TVE HD, ik heb zo maar het vermoeden dat dan de regionalen ook meegaan. Maar het is echt dikke duim wat de regionalen betreft.
@Roberto...... verwacht helemaal niets zoals hier valt te lezen.
Ik dacht dat sinds gisteren de aanvoer uitsluitend in HD was volgens een medeforumlid?
Geen TV maar vanaf vanochtend. Mijn abbo zou van 350 naar 250 gaan, maar is van 350 nu naar 600 gegaan.
Maar mooiste van alles is... er is nog geen pakket met nieuwe ontvangers. Die is blijkbaar nog onderweg ergens. Ik snap niet dat ze die de afgelopen 2 weken nog niet opgestuurd hebben. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken?
Zal ik het nog melden van die 350 naar 600 ipv 250?
Verwijderd
is dat misschien een tijdelijke actie ? zodat je dit kan testen/uitproberen.ActualFantasy schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:47:
Nou, vandaag mijn overstap dag. Meer dan 2 weken geleden overstap aangevraagd.
Geen TV maar vanaf vanochtend. Mijn abbo zou van 350 naar 250 gaan, maar is van 350 nu naar 600 gegaan.
Maar mooiste van alles is... er is nog geen pakket met nieuwe ontvangers. Die is blijkbaar nog onderweg ergens. Ik snap niet dat ze die de afgelopen 2 weken nog niet opgestuurd hebben. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken?
Volgens mij haal je zaken door elkaar. Ik heb wel geroepen dat er begin maart iets zou gebeuren, maar of de regionalen ook worden meegenomen weet ik niet. De oude streams zijn inderdaad in de loop van dit jaar niet meer beschikbaar, dus Delta/Caiway moet wel degelijk zaken omzetten en ik verwacht dan inderdaad dat men de aangeleverde HD stream op interactief 1 op 1 doorzet en we weten van Delta dat men daar 1 of 2 dagen voor inruimt om dit soort omzettingen in één keer te doen.dolopfriet schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:36:
Ook vandaag 2 maart zijn de regionale zenders nog in SD.
Ik dacht dat sinds gisteren de aanvoer uitsluitend in HD was volgens een medeforumlid?
Tot nu toe is op zeer korte termijn ARD HD, SchlagerTV HD en TVE HD al bevestigd, maar wanneer ze dus al moeten sleutelen met die streams en men moet toch aan de slag met de regionalen dan is mijn verwachting dat deze ook meegaan in de update.
Einde bericht.
[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-03-2020 18:15 ]
Check even in je account of je abbo al goed in Mijn Caiway staat. Ik ben ook bezig met de overstap, en bij mij is er op dit moment een tijdelijk internetprofiel geactiveerd voor mijn verbinding met een downloadsnelheid tot 550 mbps. Ik schat in dat die er in blijft tot het nieuwe abonnement echt opgeleverd is en ingaat. Ik heb overigens ook nog geen spullen ontvangen tot nu toe.ActualFantasy schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:47:
Nou, vandaag mijn overstap dag. Meer dan 2 weken geleden overstap aangevraagd.
Ja ik ben er al weer klaar mee hoor.EDIT schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:46:
[...]
Check even in je account of je abbo al goed in Mijn Caiway staat. Ik ben ook bezig met de overstap, en bij mij is er op dit moment een tijdelijk internetprofiel geactiveerd voor mijn verbinding met een downloadsnelheid tot 550 mbps. Ik schat in dat die er in blijft tot het nieuwe abonnement echt opgeleverd is en ingaat. Ik heb overigens ook nog geen spullen ontvangen tot nu toe.
- Omdat ik een bestaande klant ben, KAN mijn pakket blijkbaar pas verstuurd worden als ik afgesloten ben van oude pakket. Kortom, de mail die je krijgt staat vol met leugens, want daarin staat dat je 2 weken van te voren je pakket al krijgt. Pakket is dus pas vanmiddag verstuurd, en komt morgen (En ik had juist vandaag mijn thuiswerkdag omgezet, want hey.. alles zou ruim op tijd geleverd worden....) En dan is er weer niemand thuis, dus kan ik het een dag later pas weer ophalen bij een PostNL punt.... Dus dat is nog een dag extra zonder TV.
- Omdat ik vandaag dus afgesloten ben, kan ik geen tv meer kijken. Maar goed, ik zit wel op nieuwe platform dacht ik, dus ik start Caiway TV op. Helaas, inloggen kan nog niet want die gegevens zitten in mijn pakket.. wat pas verstuurd kan worden op de dag dat ik afgesloten ben van oude pakket.
- Ik denk, nou dan pak ik toch lekker Multiscreen tv nog even. Login geweigerd.... Want u heeft dit pakket niet meer.
- Als ik nu naar Mijn Caiway gaat, staat daar geen internet tussen nog, wat dus wel werkt. En wel TV, waar ik eerst een MAC adres moet invullen van mijn modem? Mijn Modem? Waarom mijn modem? Die is niet veranderd?
- 10 tegen 1 dat er dus ook nog de amino inzit en niet de Kamai7X, ondanks herhaaldelijk melden bij de aanvraag...
Ik ga dus mooi een klacht indienen, want dit is echt compleet gestoord deze gang van zaken.
@Caiway
[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 02-03-2020 19:03 ]
Ik heb net afgelopen 2 dagen 3 keer de stroom eraf moeten halen omdat de box vastgelopen was. Maar snap je Amino vs Kamai niet helemaal. Zelf heb ik een doosje en onderop staat model 7X (maar bij het booten zie ik groot Amino op het scherm)ActualFantasy schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:01:
[...]
- 10 tegen 1 dat er dus ook nog de amino inzit en niet de Kamai7X, ondanks herhaaldelijk melden bij de aanvraag...
Ik ga dus mooi een klacht indienen, want dit is echt compleet gestoord deze gang van zaken.
@Caiway
Haal jij hier iets door elkaar of is het model van zowel Amino als Kamai allebei 7X ?
Nee, je hebt de vierkante doosjes (Aria 7X) en de rechthoekige Kamai 7X. De laatste is sneller, beter beeld en kan 4K aan.LinuX-TUX schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:55:
[...]
Ik heb net afgelopen 2 dagen 3 keer de stroom eraf moeten halen omdat de box vastgelopen was. Maar snap je Amino vs Kamai niet helemaal. Zelf heb ik een doosje en onderop staat model 7X (maar bij het booten zie ik groot Amino op het scherm)
Haal jij hier iets door elkaar of is het model van zowel Amino als Kamai allebei 7X ?
Probeer eerst maar eens met bekabeling. Wifi heb je sowieso signaalverlies.MaikVeritas schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:43:
Ik heb vandaag mijn Genexis aangesloten en wifi getest. Ik krijg niet de snelheden waar ik voor betaal. Is dit het probleem met de Genexis modem? Is het puur de wifi? Ik heb nog niet bekabeld geprobeerd.
Wanneer je wordt gemigreerd zit je inderdaad 1 a 2 dagen zonder tv, dat was vooraf bekend. Geen reden tot mopperen. Dat je in eerste instantie geen Kamai 7x krijgt dat zou kunnen (al heb ik zelf gezien bij mijn buren dat deze wel meteen de Kamai 7x kregen), maar mochten het Aria's zijn dan laat je die omruilen.ActualFantasy schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:01:
[...]
Ja ik ben er al weer klaar mee hoor.
- Omdat ik een bestaande klant ben, KAN mijn pakket blijkbaar pas verstuurd worden als ik afgesloten ben van oude pakket. Kortom, de mail die je krijgt staat vol met leugens, want daarin staat dat je 2 weken van te voren je pakket al krijgt. Pakket is dus pas vanmiddag verstuurd, en komt morgen (En ik had juist vandaag mijn thuiswerkdag omgezet, want hey.. alles zou ruim op tijd geleverd worden....) En dan is er weer niemand thuis, dus kan ik het een dag later pas weer ophalen bij een PostNL punt.... Dus dat is nog een dag extra zonder TV.
- Omdat ik vandaag dus afgesloten ben, kan ik geen tv meer kijken. Maar goed, ik zit wel op nieuwe platform dacht ik, dus ik start Caiway TV op. Helaas, inloggen kan nog niet want die gegevens zitten in mijn pakket.. wat pas verstuurd kan worden op de dag dat ik afgesloten ben van oude pakket.
- Ik denk, nou dan pak ik toch lekker Multiscreen tv nog even. Login geweigerd.... Want u heeft dit pakket niet meer.
- Als ik nu naar Mijn Caiway gaat, staat daar geen internet tussen nog, wat dus wel werkt. En wel TV, waar ik eerst een MAC adres moet invullen van mijn modem? Mijn Modem? Waarom mijn modem? Die is niet veranderd?
@Caiway
Die Aria's worden dan wel weer geleverd aan andere Caiwayklanten die geen Tweakers lezen en ze wel accepteren.
Eindelijk die 22 zenders weg op kanaal 12, en nu staat Delta tv op 12, in in gemist staat zeeland tv op 12. En dan noem ik ook nog even die belachelijke teletekst wat amper en retetraag reageert en een idioot klein scherm toont. Ondertiteling aanzetten? Ammehoela.
Vooruit spoelen 5 min? Kortom Grrrrrrrrrrrrrrrrr
En nu in dialect, Grote knooiers bint!!!
[ Voor 15% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 03-03-2020 15:18 . Reden: Ergernissen ]
Nu kijk ik net ook even in Mijn Caiway en daar staat nu alles keurig zoals het hoort, met het nieuwe pakket, verwijzingen en inloggegevens van de nieuwe apps en TV platform.
Ik wacht echter nog even tot ik het pakket echt in handen heb, maar ik ben benieuwd of ik nu de Kamai (zoals gevraagd) of de Aria ontvanger geleverd krijg.
Edit: en inderdaad de Aria gekregen. Een berichtje naar Caiway is echter gelukkig voldoende om 'm om te ruilen naar de Kamai, die krijg ik nu morgen of uiterlijk overmorgen.
Kortom: onhandig dat de Aria uitgeleverd is, maar het wordt netjes opgelost. Ik heb overigens geen onderbrekingen gemerkt in de diensten. Alleen nu even vandaag geen TV (of tot de Kamai geleverd is), maar de app werkt natuurlijk wel, dus dat is ook geen probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 03-03-2020 15:17 ]
Ik weet dat T Mobile dezelfde HD ontvanger levert in Nederland aan zijn klanten, maar daarmee zetten deze aanbieders zich wel op een flinke achterstand ten opzichte van KPN en Ziggo.
Het grappige is dat klanten van Delta wel standaard een 4K ontvanger krijgen geleverd van Delta Fiber.
Die moet ik terugsturen, maar ik heb alleen een Entone 510 in huis, en een Amino.
Hoe zat het ook weer met de verbinding en de release van het IP adres? Als ik mij niet vergis moest je een paar uur wachten voordat je de nieuwe router aan kon sluiten, maar hoe lang was dat ook alweer precies?
Eerder was dat op de site van Caiway te vinden, maar ik kan er nu niks meer over terugvinden.
Edit: @ActualFantasy Is dat niet de Aria (STB ARIA)? Heb je die toevallig ook ontvangen ipv de Kamai?
[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 03-03-2020 17:39 ]
Ja, die heb ik ook ontvangen, en ik had er al 1 thuis staan, maar het mac adres komt daar niet mee overeen.EDIT schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:23:
Korte vraag: ik heb al jaren een eigen router aangesloten, maar dat ding begint nu wel oud te worden en krijgt ook niet echt updates meer. Kortom: vervangen wordt wenselijk, dus ik heb een nieuwe router aangeschaft.
Hoe zat het ook weer met de verbinding en de release van het IP adres? Als ik mij niet vergis moest je een paar uur wachten voordat je de nieuwe router aan kon sluiten, maar hoe lang was dat ook alweer precies?
Eerder was dat op de site van Caiway te vinden, maar ik kan er nu niks meer over terugvinden.
Edit: @ActualFantasy Is dat niet de Aria (STB ARIA)? Heb je die toevallig ook ontvangen ipv de Kamai?
Ik ga het wel even via WA navragen.
Verwijderd
Platform FOKUS ON
STB Set top box
ARIA Dat is een van Amino toch
Ik heb de aria 6 volgens mij bij Tweak vanuit de tijd dat ze zelf
nog tv deden. Maar die wordt nu gebruikt voor Canal Digitaal
die overigens zelf een andere set top box leveren.
Edit: wéér te laat...

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 03-03-2020 17:42 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Volgens mij moet je gewoon zelf een DHCP Release doen aan de WAN kant van je Router en daarna pas de nieuwe Router aansluiten die dan meteen een IP krijgt via DHCP van CaiwayEDIT schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:23:
Korte vraag: ik heb al jaren een eigen router aangesloten, maar dat ding begint nu wel oud te worden en krijgt ook niet echt updates meer. Kortom: vervangen wordt wenselijk, dus ik heb een nieuwe router aangeschaft die morgen binnen moet komen.
Jij hebt ook de oude Genexis die altijd Bridged draaide neem ik aan ?!
En thanks, ik ga morgen, als ik de nieuwe router heb, eens kijken.
[ Voor 32% gewijzigd door EDIT op 03-03-2020 19:41 ]
Kan ik mooi de EK en OS straks in mega kwaliteit bekijken.
Edit: Oooh nééééé, dat kan nie met caiwééééé, grrrrrrrrrrrrrrrrrrr
[ Voor 3% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 03-03-2020 21:16 ]
Dat de fabrikanten iedereen graag naar 8K willen loodsen begrijp ik wel, maar er is bij de reguliere zenders bijna zelfs nog nergens sprake van 4K.
Wat dat betreft gaat het weer allemaal zo traag als dikke advocaat.
Zelfs de Duitse publieke omroep doet nog niks met 4K, behalve Arte.
Via de schotel kom ik toch wel aardig wat kanalen tegen die in 3840x2160p en 7680x4320p uitzenden!dolopfriet schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:43:
In het Verenigd Koninkrijk zijn pas de eerste testen gedaan met 8K, dus je loopt wel erg op de zaken vooruit.
Dat de fabrikanten iedereen graag naar 8K willen loodsen begrijp ik wel, maar er is bij de reguliere zenders bijna zelfs nog nergens sprake van 4K.
Weiger Ultra HD als 4K te zien, want dat is voor mij nog altijd 4096x2160p gewoon!
En 8K is het ook net niet...
Wat ik er mee bedoel is dat veel kennissen inmiddels al een 4k tv hebben en verder geen idee hebben of het wel werkt. Ga maar naar de MM oid en ze smeren je dr 1 aan als je niet op een paar centen kijkt.dolopfriet schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:43:
In het Verenigd Koninkrijk zijn pas de eerste testen gedaan met 8K, dus je loopt wel erg op de zaken vooruit.

Enneeeu, mijn maat was ff op wintersport en heb even zijn box geleend met ááááálle zenders, mag eigenlijk niet zo'n ding volgens mij, maar wat was die een stuk sneller met schakelen tussen zenders, en teletekst werkt helemaal super.
Dus het kan beter weet je wel, alleen met C..... gaat het niet snel.
[ Voor 49% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 04-03-2020 16:03 . Reden: zin in ]
Over welke box heb je het dan?Behoorlijk Leek schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:47:
Verder ben ik ook maar een leek,maar ik heb sinds een paar weken wel dit hele topic gelezen en het is hier al een hele tijd een Caiway campagne inmiddels.
Enneeeu, mijn maat was ff op wintersport en heb even zijn box geleend met ááááálle zenders, mag eigenlijk niet zo'n ding volgens mij, maar wat was die een stuk sneller met schakelen tussen zenders, en teletekst werkt helemaal super.
Dus het kan beter weet je wel, alleen met C..... gaat het niet snel.
Behoorlijk Leek in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik vraag me nu wel af of mijn eigen tv pakket van Caiway niet in een ander sneller kastje gezet kan worden, zo ja welke en zal wel lekker ingewikkeld zijn om te doen? Iemand verstand van?
Makkelijker was als Caiway gewoon een hele goede box beschikbaar zou stellen, eventueel met bijbetaling.
En voor de verandering maar een keer wat positiefs, het Internet van hun werkt wel super!!!
Edit maar weer: bedraad dan, die wifi is ook een grote prut.
[ Voor 132% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 04-03-2020 19:30 . Reden: Ik moest gewoon ff ]
Vorige keer was het na een uur uit zichzelf opgelost... Iemand weet waarom ik deze error krijg?
Daarnaast: was er nou een beter/nieuw tv kastje beschikbaar?
Hier hetzelfde. Werkt prima. Ik ben ook zeer tevreden.EDIT schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:23:
Vandaag al keurig de Kamai in huis gehad. Aansluiten was een fluitje van een cent en wat mij betreft werkt ie prima. Kortom, een tevreden klant weer
👉🏻 Blog 👈🏻
Nog even hierop terugkomend voor het archief: de DHCP release en daarna direct de nieuwe router aansluiten werkte perfect, dus nu up and running met een nieuwe router en een mooie nieuwe TV boxnero355 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:29:
[...]
Volgens mij moet je gewoon zelf een DHCP Release doen aan de WAN kant van je Router en daarna pas de nieuwe Router aansluiten die dan meteen een IP krijgt via DHCP van Caiway
Jij hebt ook de oude Genexis die altijd Bridged draaide neem ik aan ?!
Toch een klacht.. de Caiway TV app? iemand bekend daarmee?
Wat een drama perfomance. Geluid valt elke minuut weg, streams haperen constant, en het menu komt constant automatisch naar voren op de ipad?
Als ik naar tv.caiway.nl ga, precies zelfde. Streams lopen constant vast, happeren, geluid valt weg..
Iemand enig idee?
Dit is trouwens nu het geval, op FoX, tijdens utrecht Ajax.
Ik herken het niet. Ik kijk met de app op Android dus niet helemaal hetzelfde. Maar ik ervaar geen haperingen.
Misschien eens op een ander apparaat kijken al dan niet bedraad? Indien mogelijk. Om te vergelijken.
👉🏻 Blog 👈🏻
Het bleek gisterenavond aan Fox te liggen, of iig die zender.kraades schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:12:
@ActualFantasy
Ik herken het niet. Ik kijk met de app op Android dus niet helemaal hetzelfde. Maar ik ervaar geen haperingen.
Misschien eens op een ander apparaat kijken al dan niet bedraad? Indien mogelijk. Om te vergelijken.
Op de TV hing hij ook regelmatig, en haperde het geluid.
Elke keer heeft Caiway weer het excuus van een storing, wel of niet landelijk.
Je zou zo maar gaan denken dat het kan liggen aan de migratie naar het nieuwe platform.
Wat moet ik met een 4k ontvanger als de regiozenders in SD blijven. Overigens gaat Caiway echt geen 4k uitzenden de komende 5 jaar.dolopfriet schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:12:
Solcon gebruikt volgens mij nog geen 4K ontvangers.
Geen dag zonder tv gezeten.
Perfect geholpen door het Caiway Twitter team in tegenstelling tot de telefonische klanten service.
Bridge modus is geen optie lees ik.
Moet ik straks mijn ASUS met DMZ aansluiten op het modem om mijn netwerk te voorzien van internet?
Kan ik dan ook mijn TV ontvangers aansluiten op mijn ASUS netwerk? Ik lees dat dit voorheen met VLAN's gescheiden werd. Maar dit zou niet meer van toepassing zijn?
Al vast bedankt!
Dit topic is gesloten.