Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.810 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jaaoie17 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:28:
Waarom moet je een nieuw ip hebben dan?
Ik gok op valsgespeeld in een of andere game! :+

Of wat stouts gedaan op één of ander forum! >:)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Sjakie0101 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:47:
[...]

Dat @Caiway nu niet wakker wordt en gewoon standaard die Kamai gaat uitleveren zoals Delta al tijden doet.
Dat weer terugsturen en weer de juiste leveren kost onnodig veel energie en geld.
Maar ja, er is iemand bij Caiway die weer Aria's heeft lopen bestellen, een andere conclusie kan ik niet maken.
En wellicht dat het voor een bepaalde doelgroep wel voldoet, maar stem dat eerst van te voren af. Iemand met een 4K tv zou je meteen de Kamai moeten leveren zodat omruil vlak voor de EK voorkomen wordt.
En de Kamai is qua performance stukken beter (zowel beeld als zapgedrag).

Ik blijft het zeggen: met een beetje visie had Caiway vorig jaar mei al begonnen met de Kamai 7x en hadden we het eerste 4K kanaal al kunnen bekijken zoals bij KPN en Ziggo o.a.

Ik proef wel een koersverlegging richting alles zo veel mogelijk naar HD, HD de standaard...
Maar die aankondiging is nog niet geweest. Meestal per maart/april vinden de zenderwijzigingen plaats.
We hebben nergens beloofd dat standaard de Kamai 7X geleverd gaat worden aan nieuwe klanten, dat is ook niet echt haalbaar voor ons op dit moment.

Voor de paar Tweakers die er specifiek om vragen is het niet zo'n probleem de Kamai 7X te leveren maar het zal niet de standaard ontvanger gaan worden. Neemt overigens niet weg dat als iemand er om vraagt ,zoals bovenstaand, we dat gewoon gaan leveren.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
kraades schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Ik ben gewisseld van abonnement en krijg zojuist een Aria geleverd. Ondanks mijn expliciete verzoek om een Kamai. Zucht...
Is dit intussen opgelost? Zo niet, ontvangen we graag je adres of contactgegevens zodat we dat recht kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:11:
is er een manier om een nieuw IP adres te forceren?
router snachts uitzetten lijkt niet te werken..
Je kan vanuit je router een release uitvoeren of via ons een release laten uitvoeren. Een andere mogelijkheid is de lease laten aflopen (duurt een half uur) en ondertussen met een ander mac-adres met onze DHCP server praten. Overigens blijft de IP-reeks wel vrijwel altijd het zelfde maar zal je dan wel een ander IP-adres krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26
Caiway schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Is dit intussen opgelost? Zo niet, ontvangen we graag je adres of contactgegevens zodat we dat recht kunnen zetten.
Ik heb inmiddels contact gehad met Caiway en als het goed is is de Kamai onderweg. Netjes en snel opgelost dus. Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

lier

MikroTik nerd

Caiway schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:41:
Voor de paar Tweakers die er specifiek om vragen is het niet zo'n probleem de Kamai 7X te leveren maar het zal niet de standaard ontvanger gaan worden. Neemt overigens niet weg dat als iemand er om vraagt ,zoals bovenstaand, we dat gewoon gaan leveren.
Inderdaad hele goede ervaring met het webcare team en inmiddels heb ik ook twee Kamai's draaien.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:19
Caiway schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:41:
[...]

We hebben nergens beloofd dat standaard de Kamai 7X geleverd gaat worden aan nieuwe klanten, dat is ook niet echt haalbaar voor ons op dit moment.

Zeker, waarvan akte. Blijft wel mijn kritiek dat in deze tijd een standaard HD ontvanger niet meer bij de huidige pakketten vind horen. Met het oog op de toekomst zou Caiway net als Delta en alle andere providers standaard een 4K ontvangers moeten leveren. Waarom kan Delta dit wel..??

Overigens is er wel nieuws op het HD front: TVE gaat per de 13e naar HD. Het wachten is nog steeds op de regionalen en nog veel meer zenders naar HD maar dat zal vast goedkomen de komende drie maanden, Caiway deed al een vooraankondiging waarin men stelde zo veel mogelijk naar HD te willen zetten! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-02-2020 17:43 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Caiway schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:46:
Overigens blijft de IP-reeks wel vrijwel altijd het zelfde maar zal je dan wel een ander IP-adres krijgen.
Ehh...

Ik heb wel !! 3 !! verschillende subnets als mijn WAN IP voorbij zien komen toen ik net mijn Caiway verbinding had! _O- :P 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Ik heb inmiddels contact gehad met Caiway en als het goed is is de Kamai onderweg. Netjes en snel opgelost dus. Bedankt.
De Kamai is binnen en alles werkt naar behoren. Ik kon de ontvanger overigens direct op de switch (bij mijn tv) die aan mijn router hangt aansluiten en hoefde gelukkig geen utp kabel te trekken.

Glasvezelmodem -> router -> switch -> Kamai

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Naast TVE HD vanaf morgen is ook NHK World -Japan in HD te ontvangen sinds kort.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-02-2020 19:28 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Is nu ook ARD in HD op interactief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:21:
Is nu ook ARD in HD op interactief?
Wat doe je nog op het Caiwayforum? De groeten! :*)

Nee, even zonder gekheid. Dat zal best wel gaan volgen, maar het wachten is tot Delta zijn contracten voor elkaar heeft voor die zender.

Er is wel een nieuwtje over de langverwachte update van de decodersoftware op het nieuwe platform. Naar het zich laat aanzien nog voor de 29e van deze maand!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En wat betreft het in bridge zetten van het wifi modem? Is dat nog steeds niet mogelijk?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij is het gewoon Delta Fiber die dit blokkeert want SKP ( Pijnacker) gebruikt ook dezelfde Wifi modem en die kan wel in bridge.

Erg vreemd allemaal weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:39:
Volgens mij is het gewoon Delta Fiber die dit blokkeert want SKP ( Pijnacker) gebruikt ook dezelfde Wifi modem en die kan wel in bridge.

Erg vreemd allemaal weer.
Vreemd? Zeg maar gerust te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
https://skpnet.nl/media/c...xis%20Live%20Titanium.pdf

Waarom houdt Delta Fiber dit tegen als nu duidelijk blijkt dat het makkelijk kan?

[ Voor 27% gewijzigd door dolopfriet op 13-02-2020 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:00:

Waarom houdt Delta Fiber dit tegen als nu duidelijk blijkt dat het makkelijk kan?
Daar zou @Caiway wel een antwoord op moeten kunnen geven. Zeker als het technisch mogelijk is moet je de (voor mijn part technisch meer onderlegde) gebruiker deze mogelijkheid geven. Net zoals Ziggo doet met een instelling in het modem, of XS4all door je de benodigde instellingen te geven.

• Sjakie0101
Sjakie0101 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:07:
Naast TVE HD vanaf morgen is ook NHK World -Japan in HD te ontvangen sinds kort.
TVE HD op de 13e is niet gehaald zoals ik het bekijk, ik zie nog steeds de SD aanlevering

• dolopfriet
Waarom verbaast me dit nou niet? ARD in HD hebben ze al bijna een jaar niet gehaald.
LOL

• nero355

nero355

dolopfriet schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:00:

Dat vraag ik me dus al sinds eind 2018 af! :+

Dat PDF bestand was één van de eerste dingen die ik vond, terwijl Caiway ondertussen vrolijk zegt dat het niet mogelijk is alsof ze aan het roepen zijn dat er geen Amerikanen in Iraq/Baghdad aanwezig zijn! O-) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Echt hoor.

Naar aanleiding van Caiway in dit topic heb ik eerst gebeld met Caiway. Daar was het niet mogelijk om mijn ontvanger om te ruilen voor de Kamai 7X.

Toen via WA geprobeerd.

Die zeggen nu dat het niet kan door mijn abonnement. Ik heb een Amino 7.. maar geen 7X. Daarom kan ik ook geen Kamai 7X krijgen…. Dan moet ik toch echt overstappen naar nieuwe abbo.

En dus mijn bridge mode kwijtraken, en 1 derde van mijn snelheid inleveren en mijn unifi installatie weer helemaal voor niks hebben.

Kortom, ik heb neem geen nieuwe Kamai, en kan met mijn setup nooit iets op 4K kijken als dat ooit komt.

Wordt soms zo moe van Caiway. Ze denken echt niet mee, en wie die abbos bedacht heeft moeten ze echt ontslaan.

Maar gelukkig is mijn internet wel altijd goed, en een goeie snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Zolang je niet meer dan twee interactieve ontvangers nodig hebt kan je gerust een nieuw abonnement afsluiten en hou je je modem met bridge. Heb ik ook vorig jaar zo gedaan. Ik ging naar het nieuwe interactieve televisieplatform maar hield mijn bridge modem. ( tweede generatie)
Ook met het bridgemodem heb je het voordeel dat je de Kamai 7X gewoon kan aansluiten op iedere internet kabel. Geen VLAN meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Hier hetzelfde. Kamai 7X op een Genexis Live! Titanium-22 in bridge modus.

Tot nu toe erg tevreden over de Kamai. Prima beeld. Werkt soepel en vlot.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 11:52

Patrick89

PSN : Gamesource

Hier sinds vandaag ook over op het nieuwe platform, ondanks de notitie met mijn wens voor Kamai 7x toch een aria 7x ontvangen. Inmiddels maar een vraag bij facebook uitgezet om te wisseln. In de tussentijd maar de Aria 7x proberen, wel fijnere interface dan de Entone 515.

De entone 515 die ik hiervoor had zat te vaak de hardeschijf vol (Neemt dagen op i.p.v. uren). Installeren ging wel lekker vlot, entone vervangen voor de aria en draaien maar.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
14 februari, nog steeds geen TVE HD ondanks dat men dit in de nieuwsbrief heeft afgedrukt... Bijzonder en ik ben bovendien even benieuwd of TVE HD ook op COAX beschikbaar komt.

Ik zap even... heee Investigation Discovery in HD op het nieuwe platform! Dat dan weer wel eindelijk, die was nog SD op het nieuwe platform. Men is dus weer aan het sleutelen.

Verder valt op dat de EPG van Boomerang en Cartoon Network aangeeft dat de uitzending in HD zou moeten zijn op interactief. Kortom dat beeld wordt door Delta nog steeds omgezet naar SD, terwijl men de HD stream binnen krijgt.

De softwareupdate van de nieuwe decoders voor het nieuwe platforms komt voor het einde van volgende week!

[ Voor 63% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-02-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik ben nu een week overgestapt naar een nieuw abonnement met iptv en zie dat het coax signaal ook nog gewoon beschikbaar is. Als ik het goed begrijp blijft het coax signaal ook gewoon beschikbaar?

Wat mij opvalt is dat het iptv signaal enkele tientallen seconden achterloopt. Is dit normaal? Gebruiken jullie dan coax nog voor bijvoorbeeld nieuws of sportuitzendingen?

En is het aanbod op coax gelijk aan het iptv aanbod? Zo op het eerste gezicht te zien wel...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
kraades schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:21:
Ik ben nu een week overgestapt naar een nieuw abonnement met iptv en zie dat het coax signaal ook nog gewoon beschikbaar is. Als ik het goed begrijp blijft het coax signaal ook gewoon beschikbaar?

Wat mij opvalt is dat het iptv signaal enkele tientallen seconden achterloopt. Is dit normaal? Gebruiken jullie dan coax nog voor bijvoorbeeld nieuws of sportuitzendingen?

En is het aanbod op coax gelijk aan het iptv aanbod? Zo op het eerste gezicht te zien wel...
1) COAX is qua zenders gelijk, maar op interactief heb je veel meer HD zenders en dat gaat binnenkort verder uit de pas lopen (er komen veel HD zenders aan in de komende maanden die op interactief worden toegevoegd)
2) COAX blijft bij de keuze voor Caiway gewoon werken.
3) Het achterlopen van het signaal is bekend. Daar is nu een partij voor in de arm genomen om dit terug te brengen naar een paar seconden. Vooral bij sportuitzendingen is dat heel irritant wanneer de buren al juichen en bij jou het doelpunt nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog een vraag over iptv. Kamai 7X. Regio Albrandswaard.

Op kanaal 12 zit nu de regionale zender. In totaal zitten er 22 regionale zenders op kanaal 12 waarvan er maar eentje voor mij van toepassing en toegankelijk is. Als ik nu naar de TV gids of kanalenlijst ga moet ik 22 keer skippen om van kanaal 12 naar kanaal 13 te gaan.

Is hier nog een oplossing voor? Eigenlijk wil ik op kanaal 22 alleen de regionale zender die voor mij van toepassing is namelijk Albrandswaard TV en verder niets.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
kraades schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:20:

Op kanaal 12 zit nu de regionale zender. In totaal zitten er 22 regionale zenders op kanaal 12 waarvan er maar eentje voor mij van toepassing en toegankelijk is. Als ik nu naar de TV gids of kanalenlijst ga moet ik 22 keer skippen om van kanaal 12 naar kanaal 13 te gaan.

Is hier nog een oplossing voor? Eigenlijk wil ik op kanaal 22 alleen de regionale zender die voor mij van toepassing is namelijk Albrandswaard TV en verder niets.
Dit is sinds enige tijd al zo en hoe gemakkelijk is het om de regionalen naar de 500-nummers oid te verplaatsen. Volgende week komt er een softwareupdate en kan iedereen een eigen favorietenlijstje maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
kraades schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:20:

Je bedoeld de lokale zenders, ik neem aan dat dit volgende week wordt opgelost.

Een andere nieuwtje wat ik gisteren op het Caiway forum had gelezen is dat alle regiozenders per 1 maart in HD komen via de interactieve ontvanger. Ben blij dat ik RTV Utrecht eindelijk dan via mijn tv abonnement in HD kan kijken. Nu moest mijn smarttv hulp bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:42:
[...]

Dit is sinds enige tijd al zo en hoge gemakkelijk is het om de regionalen naar de 500-nummers oid te verplaatsen. Volgende week komt er een softwareupdate en kan iedereen een eigen favorietenlijstje maken.
Bedoel je dat de mogelijkheid tot verplaatsen volgende week komt met een software update?

Ook op https://tv.caiway.nl/ heb je hetzelfde "probleem" hoewel het probleem daar niet zo'n probleem is omdat je daar makkelijk door de 20+ zenders heen kan scrollen. Op de Kamai moet je er stuk voor stuk doorheen.

Zo erg is het nu ook weer niet :) maar ik vroeg het mij af...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:09:
[...]

Je bedoeld de lokale zenders, ik neem aan dat dit volgende week wordt opgelost.

Een andere nieuwtje wat ik gisteren op het Caiway forum had gelezen is dat alle regiozenders per 1 maart in HD komen via de interactieve ontvanger. Ben blij dat ik RTV Utrecht eindelijk dan via mijn tv abonnement in HD kan kijken. Nu moest mijn smarttv hulp bieden.
1 maart of ergens vanaf maart... Volgens mij is 1 maart geen harde datum, al heb ik ergens gelezen dat dan de SD-aanlevering naar Caiway/Delta toe ophoudt, meestal zet men dan (in dit geval de nieuwe) HD aanlevering 1 op 1 door op interactief.
kraades schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:25:
[...]

Bedoel je dat de mogelijkheid tot verplaatsen volgende week komt met een software update?

Ook op https://tv.caiway.nl/ heb je hetzelfde "probleem" hoewel het probleem daar niet zo'n probleem is omdat je daar makkelijk door de 20+ zenders heen kan scrollen. Op de Kamai moet je er stuk voor stuk doorheen.

Zo erg is het nu ook weer niet :) maar ik vroeg het mij af...
Klopt, op de app op je telefoon/I-pad kan het al, vanaf volgende week met de nieuwe software op de Kamai en Aria ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-02-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is dan ook gelijk ARD in HD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat gaat pas komen wanneer Delta deze contractueel in HD mag doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dat begrijp ik dus niet. Een Caiway klant heeft daar toch niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het is niet anders, men deelt het platform met Delta en Delta bepaald wat er naar HD gaat.
SchlagerTV moet ook HD zijn, maar dat is ook nog niet het geval omdat Delta niet het juiste contract heeft hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Sjakie0101 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:03:
Het is niet anders, men deelt het platform met Delta en Delta bepaald wat er naar HD gaat.
SchlagerTV moet ook HD zijn, maar dat is ook nog niet het geval omdat Delta niet het juiste contract heeft hiervoor.
Iets waar ze wat mij betreft ook geen geld in zouden moeten steken. SchlagerTV, man man man....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ze zullen er wel de statistieken op na slaan...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

B2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:07:
Iets waar ze wat mij betreft ook geen geld in zouden moeten steken. SchlagerTV, man man man....
Lijkt me wel een droogkloot zender om af en toe op te zetten als de verveling toeslaat of je de visite effe keihard wil laten lachen! :D _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik snap werkelijk waar niet waarom er geen enkele aanbieder nog de optie biedt om zelf je zenderpakket samen te stellen.

Basis aansluiting kost bv 10 euro. Fictief bedrag, maar voor het rekenen.

Daarna laat je mensen zelf inloggen, en gewoon alle zenders onder elkaar, met wel of geen vinkje erachter, en het bedrag per zender. Wil je NL1? prima, dat is 10 cent per maand. Wil je NL2? Dat is 8 cent er bij. Wil je een regionale zender? Prima, vinkje aan, en weer 10 cent erbij.

Daarnaast de optie om voor HD of 4K te kiezen. 4K van Ziggo voor de F1. Prima, 5 euro erbij.

Even totaal optellen, en je betaald deze maand 10 euro plus alle gekozen zenders is 17,97 voor je TV.

Er zijn misschien 5 of 6 zenders die ik regelmatig kijk, maar ik heb er 70+ en daar betaal ik ook voor.

Technisch is dit zo eenvoudig te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 19:40
ActualFantasy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:45:
Ik snap werkelijk waar niet waarom er geen enkele aanbieder nog de optie biedt om zelf je zenderpakket samen te stellen.

[...]
Ik gok omdat er nog steeds een verplicht basispakket is van TV zenders. Volgens mij is er al verschillende keren over gesproken om dat af te schaffen, of het verplichte pakket kleiner te maken. Maar voor zover ik kan vinden is er nog steeds sprake van een verplicht pakket, behalve voor kleine aanbieders.
Ondanks plannen voor een wetswijziging die mediastaatssecretaris Sander Dekker dit najaar aan de Tweede Kamer wil voorleggen, is voor Nederlandse aanbieders een doorgifteplicht van minimaal dertig zenders in het basispakket verplicht. Er zijn echter enkele uitzonderingen. Eén hiervan is dat deze doorgifteplicht alleen van toepassing is voor tv-aanbieders met meer dan honderdduizend klanten.
https://www.totaaltv.nl/n...r-nieuwe-aanbieder-joyne/

[ Voor 24% gewijzigd door Tankiej op 17-02-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ActualFantasy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:45:
Er zijn misschien 5 of 6 zenders die ik regelmatig kijk, maar ik heb er 70+ en daar betaal ik ook voor.
En dat geldt voor iedereen. Maar de provider zal per klant ongeveer net zoveel als nu moeten binnenkrijgen om uit te kosten te komen, dus je zult zien dat die 5 zenders samen al meer moeten gaan kosten dan je huidige pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Jammer weer dat glasvezelmodem niet in bridge mogelijk is (technisch wel). Had al wat gelezen hier. Krijg wel de Kamai 7X. Had net 2.5 maand een nieuwe router omdat mijn oude kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:21:
[...]

Daar zou @Caiway wel een antwoord op moeten kunnen geven. Zeker als het technisch mogelijk is moet je de (voor mijn part technisch meer onderlegde) gebruiker deze mogelijkheid geven. Net zoals Ziggo doet met een instelling in het modem, of XS4all door je de benodigde instellingen te geven.
Helaas nog steeds geen antwoord van @Caiway .
Als dat maar representatief is voor de rest van de dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-09 09:22
ReQuiem83 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:02:
Jammer weer dat glasvezelmodem niet in bridge mogelijk is (technisch wel). Had al wat gelezen hier. Krijg wel de Kamai 7X. Had net 2.5 maand een nieuwe router omdat mijn oude kapot is gegaan.
Ik kreeg afgelopen week deze reactie van Caiway: "Ik vermoed dat jij een modem toegestuurd krijgt die al in Bridge mode staat, aangezien je een "Alleen Internet" pakket hebt besteld. De Wifi modem wordt eigenlijk enkel geleverd wanneer klanten meer dan 2 TV-ontvangers gebruiken."

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-09 10:45
MaikVeritas schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:32:
[...]

Ik kreeg afgelopen week deze reactie van Caiway: "Ik vermoed dat jij een modem toegestuurd krijgt die al in Bridge mode staat, aangezien je een "Alleen Internet" pakket hebt besteld. De Wifi modem wordt eigenlijk enkel geleverd wanneer klanten meer dan 2 TV-ontvangers gebruiken."

Ik ben benieuwd.
Die klantenservice weet volgensmij niet eens wat bridge mode is... Want als wat die klanteservice medewerken zegt waar zou zijn zou elke klant met een internet only abbonement niet meer dan een apparaat kunnen gebruiken zonder eerst een eigen router erop aan te sluiten die nat toepast. En ik weet vrij zeker dat de meeste mensen dus niet tweakers geen eigen router erop aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
BlijeGub schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Die klantenservice weet volgensmij niet eens wat bridge mode is... Want als wat die klanteservice medewerken zegt waar zou zijn zou elke klant met een internet only abbonement niet meer dan een apparaat kunnen gebruiken zonder eerst een eigen router erop aan te sluiten die nat toepast. En ik weet vrij zeker dat de meeste mensen dus niet tweakers geen eigen router erop aan sluiten.
Dat weet ik niet zo zeker, ik meende ergens gelezen te hebben op de website van Caiway dat ze altijd alleen een modem leveren (was misschien vroeger zo?). Dan kan ik mij voorstellen dat niet Tweakers gewoon een monteur langs laten komen.

Ik zeg dit alleen maar gebaseerd op mijn eerste ervaringen met Caiway, vanaf 3 maart gaat mijn eerste abonnement via Caiway in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

MaikVeritas schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Dat weet ik niet zo zeker, ik meende ergens gelezen te hebben op de website van Caiway dat ze altijd alleen een modem leveren (was misschien vroeger zo?). Dan kan ik mij voorstellen dat niet Tweakers gewoon een monteur langs laten komen.

Ik zeg dit alleen maar gebaseerd op mijn eerste ervaringen met Caiway, vanaf 3 maart gaat mijn eerste abonnement via Caiway in.
Dat was vroeger zo inderdaad. Nu wordt er een modem/(wifi) router in een geleverd. Tenminste, dat is mij weer verteld. Ik krijg het pas in de herfst van dit jaar, ook een internet only. Het zou heel mooi zijn als dat alleen een modem is, maar ik denk het niet.

Maar waarschijnlijk druk ik het glas toch direct in m'n Unifi USG, dus die hele modem/router mogen ze achterwege laten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik heb het toch gewaagd, en ga per 2 maart over naar het nieuwe platform. 2 Euro minder betalen, maar wel 100MB in snelheid verloren. van 350 naar 250.

Kreeg te horen dat ik waarschijnlijk niet de Kamai krijg, maar die kan ik dan dus omruilen.
Ook kreeg ik te horen dat omdat ik maar twee TV decoders aansluit, ik GEEN nieuw modem kreeg. Ik hou dus mijn oude modem met de bridge mode.

Wel nog 1 tot 2 dagen zonder tv blijkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 18-02-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
B2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
[...]
Maar waarschijnlijk druk ik het glas toch direct in m'n Unifi USG, dus die hele modem/router mogen ze achterwege laten :)
Kan je dat zomaar doen? De modem van Caiway weglaten?

[ Voor 5% gewijzigd door MaikVeritas op 18-02-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

MaikVeritas schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Kan je dat zomaar doen? De modem van Caiway weglaten?
Als je internet only hebt wel ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

B2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
Hou er rekening mee dat je dan wel een zegeltje moet doorbreken, tenzij je het geheel zelf gaat opbouwen :
rkrythe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:33:
In het Genexis modem zit een SFP met glasvezel kabel welke naar de splitter gaat. Je haalt dat klepje weg (zegel verbreken) aan de onderkant van het Genexis modem en maakt de blauwe stekker los. Vervolgens trek je de SFP eruit en steekt deze in de media converter. Daarna steek je de blauwe stekker weer in de SFP en je hebt weer verbinding. Je hoeft dus geen nieuwe SFP en glasvezelkabel te kopen, enkel de media converter 8)
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-03 15:45
Ik ben nu sinds 2 weken over naar het nieuwe platform heb eerst de amino aria x7 opgestuurd gekregen na afspraak dat ik de Kamai 7x zou krijgen. Alles is nu goed geregeld heb nu 2 Kamai x7 decoders moet zeggen zeer goed beeld. En ook de modem cq router de genexis platinum 7840 werkt als een zonnetje ook de WiFi waar ik veel over gelezen heb dat dat veel zou uitvallen of slecht bereik dat alles is bij mij niet het geval. Dus erg tevreden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haneraka
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-11-2023
Ceesion schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:52:
Ik ben nu sinds 2 weken over naar het nieuwe platform heb eerst de amino aria x7 opgestuurd gekregen na afspraak dat ik de Kamai 7x zou krijgen. Alles is nu goed geregeld heb nu 2 Kamai x7 decoders moet zeggen zeer goed beeld. En ook de modem cq router de genexis platinum 7840 werkt als een zonnetje ook de WiFi waar ik veel over gelezen heb dat dat veel zou uitvallen of slecht bereik dat alles is bij mij niet het geval. Dus erg tevreden nu
Zit er een verschil in beeld dan met de Amino aria x7 en de Kamai x7?
Ook als beide beelden niet van resolutie verschillen? (beiden geen 4k?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-03 15:45
Haneraka schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Zit er een verschil in beeld dan met de Amino aria x7 en de Kamai x7?
Ook als beide beelden niet van resolutie verschillen? (beiden geen 4k?)
Jazeker, ik vind van wel ik heb ze kunnen vergelijken en de Kamai 7X is sneller en heeft mooier beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haneraka
Ceesion schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:05:
[...]

Jazeker, ik vind van wel ik heb ze kunnen vergelijken en de Kamai 7X is sneller en heeft mooier beeld
oke dan wil ik ook een Kamai 7x. Ik was namelijk aan het orienteren om over te stappen, mede omdat ik vind dat de beeldkwaliteit te wensen over laat. Ik heb enkele weken een samsung QLED (65Q90R) en op een of andere manier vind ik het beeld niet scherp ofzo, lastig uit te leggen. Terwijl netflix super mooi is.

Ik ga maar eerst de Kamai 7x proberen voordat ik besluit over te stappen, wellicht lost dat mijn problemen op.
maar hoe kan ik dit regelen bij Caiway? Kan ik gewoon aangeven dat ik neit tevreden ben over de kwaliteit van het beeld en een Kamai 7x wil omdat ik anders zal overstappen?

Ik heb het abbonnement "Internet en Televisie Slim"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Haneraka schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Ik ga maar eerst de Kamai 7x proberen voordat ik besluit over te stappen, wellicht lost dat mijn problemen op.
maar hoe kan ik dit regelen bij Caiway? Kan ik gewoon aangeven dat ik neit tevreden ben over de kwaliteit van het beeld en een Kamai 7x wil omdat ik anders zal overstappen?

Ik heb het abbonnement "Internet en Televisie Slim"
Waarom lees je niet even een paar pagina's terug. Daar staat alles of moeten wij het regelen voor je.

Het valt me trouwens op dat veel mensen echt te lui zijn om even terug te lezen.
Sjakie0101 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:26:
[...]

Er is wel een nieuwtje over de langverwachte update van de decodersoftware op het nieuwe platform. Naar het zich laat aanzien nog voor de 29e van deze maand!
Nou zag net op twitter dan het nog vele weken gaat duren. Schiet weer lekker op dus.

Op klacht.nl wordt vandaag zelfs over "binnen enkele maanden" gesproken dat de update komt

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto...... op 19-02-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haneraka
Roberto...... schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Waarom lees je niet even een paar pagina's terug. Daar staat alles of moeten wij het regelen voor je.

Het valt me trouwens op dat veel mensen echt te lui zijn om even terug te lezen.

[...]

Nou zag net op twitter dan het nog vele weken gaat duren. Schiet weer lekker op dus.
*knip* Doe eens relaxed tegen elkaar zeg, man man.

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-02-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
[...]

[...]

Op klacht.nl wordt vandaag zelfs over "binnen enkele maanden" gesproken dat de update komt
Nee, deze week de eerste update, dat is vorige week al aangekondigd. Mogelijk volgen er meer.

Al moeten we uitlatingen van Caiway zelfs in nieuwbrieven met een korreltje zout nemen, TVE HD is er nog steeds niet, zelfs niet op COAX.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-02-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb ook de Kamai 7X en het beeld is mooier als met de Aria 7X. Daarnaast werkt hij veel sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik kijk via de coax ondanks ik voor 2 aria's betaal. wanneer krijg ik die kamai's

[ Voor 21% gewijzigd door nnndoh op 19-02-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

*Knip* - Voegt niets toe aan de discussie.

Kreeg per post een brief waarin de prijsverhoging voor mijn Internet Only abonnement is vermeld en eigenlijk had ik meteen zoiets van "Dat had ook per e-mail gekund!" :/
Net als de aankondigingen voor onderhoud en dergelijke die ik tot nu toe nog niet gezien heb :?

Binnenkort dus maar weer eens de Helpdesk plagen! })

[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-02-2020 23:30 ]

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 12:52
nero355 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:35:
[...]

[mbr]*Knip* - Voegt niets toe aan de discussie.[/]

Kreeg per post een brief waarin de prijsverhoging voor mijn Internet Only abonnement is vermeld en eigenlijk had ik meteen zoiets van "Dat had ook per e-mail gekund!" :/
Oh? Nog niks gezien! Wat zijn de wijzigingen?

• Haneraka
Gister contact opgenomen met Caiway en gevraagd om de Kamai 7x, en als het goed is krijg ik de 2 kastjes vandaag geleverd.
Goede service en snel geregeld van Caiway. Ik ben erg beniewd naar het beeld en snelheid van de nieuwe decoders.

Weet iemand of deze nieuwe decoders ook Bluetooth hebben in plaats van infrarood? Waardoor het mogelijk is om de decoder in een gesloten kast te zetten?

[ Voor 64% gewijzigd door Haneraka op 20-02-2020 10:04 ]

• nnndoh
  • Niet online
Ik krijg ze niet. Moet het snelste internet pakket hebben :-(. Hreb 2 aria's liggen voor de glasvezel die ik niet gebruik. Kpn heeft misschien wel geen glasvezel beschikbaar . maar wel bluetooth ontvangers

[ Voor 25% gewijzigd door nnndoh op 20-02-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haneraka
nnndoh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:22:
Ik krijg ze niet. Moet het snelste internet pakket hebben :-(. Hreb 2 aria's liggen voor de glasvezel die ik niet gebruik. Kpn heeft misschien wel geen glasvezel beschikbaar . maar wel bluetooth ontvangers
Dat is vreemd, ik heb ook niet het snelste pakket. Ik heb internet & TV Slim.
Bij mij deden ze niet eens moeilijk. Ik heb het via de chat gedaan op de Caiway site.
Gister gemeld en krijg ze vandaag geleverd....

Misschien nog een keer proberen, ligt er maar net aan wie je hebt bij Caiway misschien?

• nnndoh
  • Niet online
Heb gewoon voordelig, recht op 1 ontvanger maar staat niet bij welke. Moet geduld hebben zegt conner van de helpdesk, uiteindelijk krijgen we allemaal zo'n ontvanger
Blijf wel coax kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik zou dit niet pikken nnndoh!
Ik heb ook niet eerst een hoger pakket moeten afnemen om de Kamais te krijgen ipv de Aria's.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:21:
Ik zou dit niet pikken nnndoh!
Ik heb ook niet eerst een hoger pakket moeten afnemen om de Kamais te krijgen ipv de Aria's.
Dat is niet zo gek, dat is ook de politiek van Ziggo, het hoogste pakket krijgt alvast de Amino 7x, anders raken ze te snel uit voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Zie nergens op de site staan welke ontvanger je krijg met standaard voordelig. vind rond de 70 euro per maand niet echt voordelig meer

[ Voor 27% gewijzigd door nnndoh op 20-02-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
nnndoh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:59:
Zie nergens op de site staan welke ontvanger je krijg met standaard voordelig. vind rond de 70 euro per maand niet echt voordelig meer
Je hebt pakket Gewoon voordelig toch? Maar dan zit je op het oude tv platform en kan je geen nog Kamai 7x krijgen. Ooit :Z wordt het omgezet. Je kan beter overstappen naar de nieuwere pakket.

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto...... op 20-02-2020 19:50 ]

• nnndoh
  • Niet online
Gewoon standaard , het goedkoopste van de 3

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
nnndoh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:59:
Een Kamai of Aria, maar op het oude platform.

Wil je een 7X moet je even wisselen naar 'Internet en Televisie' voordelig, je zit wel 1 dag zonder TV ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ondertussen bij de KPN... de regionalen naar HD
https://www.totaaltv.nl/nieuws/meer-hd-bij-kpn-en-tmobile/

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-02-2020 11:35 . Reden: linkje gefixed :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 10:37
Clickbait.... De regionale zenders waren al een hele tijd in HD via KPN, AT5 komt daar nu bij. Echter gaat RTV NH nu ook daadwerkelijk in HD produceren wat ze eerder nog niet deden.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jassy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Clickbait.... De regionale zenders waren al een hele tijd in HD via KPN, AT5 komt daar nu bij. Echter gaat RTV NH nu ook daadwerkelijk in HD produceren wat ze eerder nog niet deden.
Klopt en zoals al eerder gezegd, de toevoer is nu altijd HD via een nieuwe toevoer. De oude toevoer (SD) wordt afgesloten. Het zou nu behoorlijk vreemd zijn wanneer Caiway/Delta de nieuwe toevoer gebruikt (Dat is men dus verplicht) en deze naar SD gaat omzetten op interactief. Gezien het feit dat de zender TVE HD die vorige week naar HD zou gaan er ook nog niet op staat verwacht ik volgende week een grote(re) upgrade naar HD op Interactief waaronder de regionalen
Maar ik heb TVE HD ook nog niet gezien op COAX, de aankondiging zegt niet dat het alleen interactief is. . Maar het blijft giswerk, wellicht kan @Caiway hier een tipje van de sluiter oplichten hoe het (precies) zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-02-2020 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:52:
[...]

Klopt en zoals al eerder gezegd, de toevoer is nu altijd HD via een nieuwe toevoer. De oude toevoer (SD) wordt afgesloten. Het zou nu behoorlijk vreemd zijn wanneer Caiway/Delta de nieuwe toevoer gebruikt (Dat is men dus verplicht) en deze naar SD gaat omzetten op interactief. Gezien het feit dat de zender TVE HD die vorige week naar HD zou gaan er ook nog niet op staat verwacht ik volgende week een grote(re) upgrade naar HD op Interactief waaronder de regionalen
Maar ik heb TVE HD ook nog niet gezien op COAX, de aankondiging zegt niet dat het alleen interactief is. . Maar het blijft giswerk, wellicht kan @Caiway hier een tipje van de sluiter oplichten hoe het (precies) zit.
Misschien een rare vraag, maar waarom maken jullie je zou druk hier om een paar onbekende zenders in HD of niet?

Volgensmij zou het echt issue momenteel moeten zijn waarom de providers in NL weigeren 4K door te geven.

Bijvoorbeeld Ziggo, Ziggo is eigendom van Liberty, Liberty neemt alle content voor de F1 op in 4K. En toch kun je niet de F1 in 4K kijken bij Ziggo. Ik begrijp dat soort dingen niet. Het is echt niet moeilijk, maar gewoon onwil.

Ik geloof ook echt niet dat de content niet te krijgen is in 4K. Het aanbod is er echt wel. Er zijn al 8k tv's, en wij zitten nog te klooien met HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waarom maken jullie je zou druk hier om een paar onbekende zenders in HD of niet?

Volgensmij zou het echt issue momenteel moeten zijn waarom de providers in NL weigeren 4K door te geven.

Bijvoorbeeld Ziggo, Ziggo is eigendom van Liberty, Liberty neemt alle content voor de F1 op in 4K. En toch kun je niet de F1 in 4K kijken bij Ziggo. Ik begrijp dat soort dingen niet. Het is echt niet moeilijk, maar gewoon onwil.

Ik geloof ook echt niet dat de content niet te krijgen is in 4K. Het aanbod is er echt wel. Er zijn al 8k tv's, en wij zitten nog te klooien met HD.
Volgens mij begint alles met het omzetten naar HD als standaard.
Een SD kanaal op een UHD-tv oogt niet.
4K maken we ons ook al druk om. NPO UHD zal zeker weer de lucht in gaan tijdens het EK en ook de OS is straks 4K.
Ziggo Sports UHD gaat er ook wel komen binnenkort (echter dan alleen bij Ziggo) en Eurosport lanceert ook een UHD kanaal.

Het hangt van de providers af of men contractueel het meteen voor elkaar krijgen dit soort zenders door te geven. Meestal laten de huidige contracten het niet toe om zo maar opeens het UHD kanaal op te pikken waardoor je als klant er nog zo maar een jaar op kan wachten na lancering van een zender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Volgens mij begint alles met het omzetten naar HD als standaard.
Een SD kanaal op een UHD-tv oogt niet.
4K maken we ons ook al druk om. NPO UHD zal zeker weer de lucht in gaan tijdens het EK en ook de OS is straks 4K.
Ziggo Sports UHD gaat er ook wel komen binnenkort (echter dan alleen bij Ziggo) en Eurosport lanceert ook een UHD kanaal.

Het hangt van de providers af of men contractueel het meteen voor elkaar krijgen dit soort zenders door te geven. Meestal laten de huidige contracten het niet toe om zo maar opeens het UHD kanaal op te pikken waardoor je als klant er nog zo maar een jaar op kan wachten na lancering van een zender.
Ik snap je punt, maar ik heb deze vraag al meermaals bij Caiway ook neergelegd en ik krijg gewoon steevast het antwoord dat de content er niet is.

En dat is onzin. Want dat NPO UHD die is er nu ook hoor, die stream. Maar Caiway kiest er gewoon voor om hem niet door te sturen naar de kijkers. En daar is Caiway niet alleen in trouwens. Zelfde geldt dus voor Ziggo. Die zijn verdorie ZELF leverancier van die stream, en nog weigeren ze hem door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ActualFantasy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Ik snap je punt, maar ik heb deze vraag al meermaals bij Caiway ook neergelegd en ik krijg gewoon steevast het antwoord dat de content er niet is.

En dat is onzin. Want dat NPO UHD die is er nu ook hoor, die stream. Maar Caiway kiest er gewoon voor om hem niet door te sturen naar de kijkers. En daar is Caiway niet alleen in trouwens. Zelfde geldt dus voor Ziggo. Die zijn verdorie ZELF leverancier van die stream, en nog weigeren ze hem door te geven.
NPO UHD is geen actuele stream. Die wordt opnieuw opgezet wanneer het EK begint.
De NPO is nog niet zo ver dat men standaard een UHD kanaal gaat lanceren.

Zelfde voor Ziggo, er is nog geen echt 4K kanaal. Ziggo krijgt zelf de beelden wel in 4K binnen, maar ze zijn nog niet zo ver dat men er ook echt een kanaal van heeft of kan maken (dat is voor mijn gevoel niet ver weg meer overigens). Er is wel content zoals Love Nature en nog enkele niche zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
CaiGil schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:23:
[...]

Een Kamai of Aria, maar op het oude platform.

Wil je een 7X moet je even wisselen naar 'Internet en Televisie' voordelig, je zit wel 1 dag zonder TV ;)
Die heb ik , dacht ik. via glasvezel met 150 Mbit up en down ondertussen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
nnndoh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:58:
[...]

Die heb ik , dacht ik. via glasvezel met 150 Mbit up en down ondertussen
Dat kan niet, dan moet je een 7X hebben. Ben bang dat je je vergist in welke pakket je hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door CaiGil op 21-02-2020 15:56 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
CaiGil schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Dat kan niet, dan moet je een 7X hebben. Ben bang dat je je vergist in welke pakket je hebt.
De goedkoopste van de 3, gewoon voordelig. internet tv, en telefoon. sinds 2018. heb jaar ervoor een wat snellere abonnement gehad. maar aangezien ik vrij weinig download was 100 MBit meer dan genoeg
Heb alleen de aria's ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door nnndoh op 21-02-2020 18:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjakie0101
nnndoh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:27:
[...]

De goedkoopste van de 3, gewoon voordelig. internet tv, en telefoon. sinds 2018. heb jaar ervoor een wat snellere abonnement gehad. maar aangezien ik vrij weinig download was 100 MBit meer dan genoeg
Heb alleen de aria's ontvangen.
Dat is een oud pakket. Internet en Televisie Voordelig is het nieuwste pakket 75 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel vezels hebben jullie?? Ik hoor van de meeste twee: een voor internet en een voor tv/radio.

Nu hoor ik dat caiway bij nieuwe aansluitingen nog maar 1 vezel wilt aanleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:29:
Hoeveel vezels hebben jullie?? Ik hoor van de meeste twee: een voor internet en een voor tv/radio.

Nu hoor ik dat caiway bij nieuwe aansluitingen nog maar 1 vezel wilt aanleggen.
Technisch gezien, heb ik me laten vertellen, heb ik twee vezels liggen.
Op het kastje (AOP) staat dan ook een 1 en een 2. De 1 is voor Caiway/Delta, de 2 voor mogelijke andere providers. De tweede vezel daar is ooit van geroepen dat had KPN moeten worden.

Je ziet tegenwoordig dat Caiway alleen zijn eigen vezel nog aanlegt, daar kunnen andere providers op en dat is het dan. KPN gaat daar nooit opkomen is mijn conclusie, tenzij KPN de hele handel overneemt. Dat gaat ook nooit mee gebeuren omdat KPN daar waar Caiway/Delta nu nieuwe vezels aanlegt zelf er eentje naast legt.

Via de ene vezel die dus je huis in loopt wordt je aansluiting gemaakt via een modem en dat modem fungeert als doorgeefluik voor TV en internet en telefonie. Wat Caiway ook niet meer doet is COAX er nog bij naast leggen. Daar zijn ze ook mee gestopt.

@Roberto...... die update is inmiddels deze week onder een testgroep verspreid. Dus inderdaad is deze wel uitgerold, echter bij een selecte groep testers. Ik denk de goede weg. Na een goede test pas live brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-02-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:04:
[...]

@Roberto...... die update is inmiddels deze week onder een testgroep verspreid. Dus inderdaad is deze wel uitgerold, echter bij een selecte groep testers. Ik denk de goede weg. Na een goede test pas live brengen.
Je kan me veel vertellen maar Caiway werkt niet met testers. Update komt voorlopig niet en Caiway/Delta hebben echt een miskoop gedaan wat ik me heb laten vertellen. Je fantasie met je glazenbol zijn letterlijk door de barriere gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:52
Ik volg dit topic al een tijdje en vooral de discussie over amino 7x, nou ik heb er ook 2 en tis een groot drama.
Super traag en teletekst werkt ook voor geen meter laat staan dan 888 die ik graag gebruik.
Vanavond was ik bij een maat en die had een mutant hd500c maar die is echt dubbel sneller,teletekst werkt super, alleen geen terugkijk functie.
Ik heb die 2 geweldige kastjes gekregen in mei jl.na een verhuizing, en het ergste is nog dat ik mijn ene zoon ook hetzelfde geadviseerd heb, want die woont nu in mijn oude woning, en mijn 2e zoon idem dito sinds november dit jaar, ook de zelfde trage prut gekregen,
Dus Caiway, dank je voor de rotzooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Je kan me veel vertellen maar Caiway werkt niet met testers. Update komt voorlopig niet en Caiway/Delta hebben echt een miskoop gedaan wat ik me heb laten vertellen. Je fantasie met je glazenbol zijn letterlijk door de barriere gegaan.
Ik denk dat je gewoon even rustig moet afwachten. We gaan ook klagen wanneer men een update gaat uitleveren met fouten. Dus liever dat het goed getest wordt. De testgroep zit overigens bij Delta, niet bij Caiway, voor zo ver heb je gelijk.

Eerlijk gezegd vind ik je behoorlijk negatief, terwijl ik zelf moet en kan zeggen dat ik positief ben over het nieuwe product, positief over de ontwikkelingen die sneller gaan dan ooit.
Wanneer ik kijk naar een jaar terug en nu dan zie ik dat de voortgang er nu beter in zit nu Delta is bijgeschakeld.

En het gaat heus geen maanden meer duren voor de update komt. Als de test goed is zal deze er spoedig zijn, tenzij men fouten ontdekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2020 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:54:
[...]

Wanneer ik kijk naar een jaar terug en nu dan zie ik dat de voortgang er nu beter in zit nu Delta is bijgeschakeld.
Ik kijk ook 1 jaar terug maar zie bijna alleen maar achteruitgang.
- geen fav.lijst
- geen opnames meer door spoelen van o.a. RTL
- geen ondertitels/teletekst
- wanorde lokale zenders kanaal 12

Oke de nieuwe app is een verbetering maar om dan te zeggen wat een voortuitgang binnen 1 jaar gaat me te ver. En voor de rest zijn het loze beloftes. Kijk bv naar de klanten die nog steeds met de oude Multiscreen werken. Kunnen ze al gebruik van maken van de nieuwe app?

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto...... op 22-02-2020 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:54:
[...]

Ik denk dat je gewoon even rustig moet afwachten. We gaan ook klagen wanneer men een update gaat uitleveren met fouten. Dus liever dat het goed getest wordt. De testgroep zit overigens bij Delta, niet bij Caiway, voor zo ver heb je gelijk.

Eerlijk gezegd vind ik je behoorlijk negatief, terwijl ik zelf moet en kan zeggen dat ik positief ben over het nieuwe product, positief over de ontwikkelingen die sneller gaan dan ooit.

En het gaat heus geen maanden meer duren voor de update komt. Als de test goed is zal deze er spoedig zijn, tenzij men fouten ontdekt.
Net zo spoedig als dat het modem in bridge gezet zou kunnen worden? ;)

Echt iedere provider kan dat, behalve Caiway.
Ik ben het met je eens dat de leercurve van DeltaCaiway wat steiler geworden is. Maar ze moesten met zo'n grote achterstand beginnen ten opzichte van de andere providers, dat het nog wel even duurt voordat ze op gelijke hoogte komen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik kijk er toch anders naar:
* Webmail en mail is nu opgepakt
* Meer HD-zenders, waarbij echt gekeken wordt naar meer HD daar waar het kan, wacht maar af komende maanden
* 4K decoders en uiteindelijk dit jaar ook echt wel 4K-zenders
* Nieuw TV-platform en app

Al die veranderingen zijn niet niets. Het TV-platform werkt nog niet helemaal optimaal binnen de nieuwe pakketten, dus eerlijk gezegd snap ik dat Caiway deze niet op alle klanten overzet. Dan is het hek pas echt van de dam! Ze gaan eerst een update doen van de decoders en nog meer HD toevoegen en dan tegen de zomer migreren. Overigens het argument dat de oude klanten het niet hebben. Het staat iedereen vrij om over te stappen op nieuwe pakketten. Je wint dan iets en mogelijk verlies je dan iets, per saldo ben je vaak even voordelig uit.

Ergens is het wel grappig dat ik nu tevreden ben en @Roberto...... die jarenlang met zalvende woorden kwam wanneer ik weer kritiek had nu niet tevreden is.

Ik wil wel even het statement maken dat het televisieproduct bij uitstek het onderscheidende product is van de huidige internetproviders. Snel internet kunnen en moeten ze allemaal leveren en webmail/mail heeft menig abonnee zelf geregeld via Google of Microsoft.
Natuurlijk zijn er abonnees die internet only hebben en alle zenders via andere diensten inkopen.
Goedkoper zal het per saldo niet zijn.

Caiway/Delta moet echter wel op gaan passen dat ze met apps als Netflix en Videoland niet de plank mis gaan slaan. Die staan niet op de decoder, maar is voor een ieder wel gewenst. Voor de bediening van de tv wil men toch 1 platform en niet steeds een uitstapje maken naar de I-pad en Chromecast of SmartTV van je televisie.

Wat ik verder zie is dat de helpdesk "gemigreerd" is. Bel je naar Caiway dan wordt er eerst gevraagd bij wie je klant bent. Langzaam wordt het één bedrijf. Het is straks gemakkelijker om de abonnees die niet zijn gemigreerd verplicht over te laten stappen op Delta. Het zal me ook niet verbazen dat vanaf mei de Delta-pakketten en zenders worden aangeboden om hier op voor te sorteren.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Roberto...... schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:15:
[...]

Ik kijk ook 1 jaar terug maar zie bijna alleen maar achteruitgang.
- geen fav.lijst
- geen opnames meer door spoelen van o.a. RTL
- geen ondertitels/teletekst
- wanorde lokale zenders kanaal 12

Oke de nieuwe app is een verbetering maar om dan te zeggen wat een voortuitgang binnen 1 jaar gaat me te ver. En voor de rest zijn het loze beloftes. Kijk bv naar de klanten die nog steeds met de oude Multiscreen werken. Kunnen ze al gebruik van maken van de nieuwe app?
Als delta zelf de kennis en ontwikkeling doet met 2 man dan duurt het echt een eeuwigheid. Dit soort aanpassingen of tekortkomingen hadden ze door externe specialisten moeten laten doen.... Ben benieuwd ik ga ook over naar nieuwe platform binnenkort. Mijn good old entone 515 gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De ontwikkeling wordt gedaan door Stoneroos, een externe partij, waar komt dat broodje app verhaal vandaan dat de ontwikkeling door 2 man van Delta wordt gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:22:
De ontwikkeling wordt gedaan door Stoneroos, een externe partij, waar komt dat broodje app verhaal vandaan dat de ontwikkeling door 2 man van Delta wordt gedaan?
eh waar haal jij dan al de info vandaan? En meestal ist of vertraagd of is er nog steeds niet. Toch lachwekkend dat softwareupdate weer later komt. Heb dit van iemand die diverse ingangen binnen caiway heeft en als ik dat geklungel zo lees dan geloof ik hem eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Zolang er nog niet overal glasvezel ligt van KPN heeft Delta Fiber nog speelruimte, maar ik zie al jaren dat het televisieplatform van KPN beduidend beter werkt.
Delta Fiber kan geen jaren blijven doen over de nodige verbeteringen, anders hollen straks veel klanten weg naar KPN op de glasvezel.
Dus ze moeten er echt eens wat intensiever aan werken.
Net zoals die dertig zenders op plek 12 bij Caiway en vervolgens niet kan zien. Dat is toch gewoon een blamage!
En het duurt al meer dan twee maanden !! Ik weet zeker dat het bij KPN of Ziggo echt geen twee maanden zou duren, zo'n grote fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:38:
[...]

eh waar haal jij dan al de info vandaan? En meestal ist of vertraagd of is er nog steeds niet. Toch lachwekkend dat softwareupdate weer later komt. Heb dit van iemand die diverse ingangen binnen caiway heeft en als ik dat geklungel zo lees dan geloof ik hem eerder
Dat is dan een vreemde "insider". Het tv-platform wordt ontwikkeld door Stoneroos.
https://www.stoneroos.nl/...-delta-fiber-netherlands/

Tot nu toe klopt mijn informatie gewoon. De testgroep van Delta heeft nieuwe software gekregen om te testen, dat is meer dan twee man, dat is een groep abonnees die in de testgroep zitten.

Er zullen heus wel twee technici zitten bij Delta die zenders toevoegen en omzetten naar HD etc, daar heeft Delta/Caiway zijn eigen medewerkers voor. Die technici zijn vergeten TVE HD op het nieuwe platform en op COAX te activeren bij Caiway (even aangenomen dat Caiway dit niet meer zelf doe en nu alles beheert wordt door Delta/Caiway.

En dat het nog weken gaat duren voor de nieuwe software wordt uitgerold zal toch echt van de test afhangen, daar is nu geen zinnig woord over te zeggen. Ik had mijn informatie dat alle abonnees de software zouden krijgen via een melding op Twitter, echter was dit halve informatie. Laat me je zeggen dat veel van de info die ik hier post gewoon klopt, soms een paar weken later dan dat ik aankondig, maar het is niet gebaseerd op gebakken lucht en wanneer het glazen bol werk is of een greep uit de lucht dan zet ik het er bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malcolm73
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
Mijn oude pakket omgezet naar slim. Altijd via de kabel gekeken met vaak slecht beeld. Mooi interactieve tv vast beter. Voor mij niet dus. Kan de zenders niet opvolgorde zetten zoals ik wil en dit probleem is al lang aan de hand als ik wat rond kijk op internet. Kom ik er achter nu dat ik de oude ontvangers zonder 4k heb gekregen deze week ook nog. Twee maanden bezig geweest met omzetten want alles ging fout bij Caiway en nu heb ik een product wat nog helemaal niet goed werkt van Caiway met oude ontvangers ook nog. ViaTwitter al klacht neer gelegd want normaal contact krijgen is ook niet te doen met Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Oww... echt... ?!

Waar staat dat en wat gaan ze precies doen :?

De webmail vind ik namelijk echt bagger gewoon! :X :/

Pagina: 1 ... 25 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.