Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
BlazeMuis schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Zojuist contact opgenomen met Caiway via WhatsApp. Daar is ons verteld dat het niet mogelijk is om de ontvanger (Aria 7X) om te ruilen voor de nieuwe Kamai 7X.

Ik heb via WhatsApp zojuist een link gestuurd naar dit topic waarin Caiway aangeeft dat dit wel mogelijk is.

We zullen het zien..
Even een update.

Het is nu wel mogelijk en ze gaan de Kamai 7X versturen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 10:37
Kitser schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:09:
[...]

Mijn Kamai 7x is gisteren geactiveerd. Ik heb er even een filmpje van gemaakt:
YouTube: Caiway Amino Kamai 7x

Hierin is gelijk te zien dat het bij sommige opnames alleen mogelijk is om de eerste 5 minuten door te spoelen.
Zelfs als je live tv een tijdje op pauze laat staan kan je dat niet doorspoelen later.

Een ander min punt vind ik dat sommige programma's nog niet terug gekeken kunnen worden als ze pas net zijn afgelopen. Die komen dan pas later beschikbaar.
Dit is ook te zien in het filmpje.

Verder vind ik het redelijk vlot lopen.
Zeer bedankt voor dit filmpje! De interface komt mij direct bekend voor en het lijkt zowaar wat sneller te werken als met de Aria 7, alleen zijn de crashes compleet verdwenen waar ik zelf erg veel last van had waardoor ik in de bedenktijd alles weer heb teruggestuurd.

Het doorspoelen en begin gemist is voor mij geen probleem. We kijken veel via Videoland, Kijk en NPO Start Plus dus hier ga ik niet veel last van hebben.

Dit gaat dus toch weer een kanshebber worden in mei, als mijn contract bij XS4ALL is afgelopen. Ik ga mij beraden.

Nogmaals bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De Kamai 7X van Caiway staat ook al op marktplaats.

Kamai 7X marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Caiway schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Is je klacht intussen naar behandeld/opgelost? Zo niet willen we graag je case bekijken om te zien wat we er aan kunnen doen. Als je opzegging van IPTV al is verwerkt en je het daarbij wil laten begrijpen we dat ook.
Ik heb u een DM gestuurd. Klacht staat nog open. Opzegging van IPTV is reeds verwerkt, maar zou het op prijs stellen als men zich buigt over mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Kitser schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:09:
[...]

Mijn Kamai 7x is gisteren geactiveerd. Ik heb er even een filmpje van gemaakt:
YouTube: Caiway Amino Kamai 7x

Hierin is gelijk te zien dat het bij sommige opnames alleen mogelijk is om de eerste 5 minuten door te spoelen.
Zelfs als je live tv een tijdje op pauze laat staan kan je dat niet doorspoelen later.

Een ander min punt vind ik dat sommige programma's nog niet terug gekeken kunnen worden als ze pas net zijn afgelopen. Die komen dan pas later beschikbaar.
Dit is ook te zien in het filmpje.

Verder vind ik het redelijk vlot lopen.
Zie geen verschil met de Aria7x. De software voor beide is hetzelfde heb ik me laten vertellen door de technische dienst van Caiway en dus vreemd dat mensen denken dat dit dan sneller gaat.
Ja inderdaad jammer dat je opnames niet meer door kan spoelen maar daar kan Caiway niks aan doen aan deze rechtenkwestie. Neem NL Ziet erbij en je hebt de perfecte combinatie.
Ik had zelf al de toezegging om de Aria om te ruilen voor de Kamai. Niet om het UHD gedeelte maar meer om de Optische uitgang die de Kamai 7x heeft. Vond de Kamai 6 wel al een topper en snap ook niet dat ze tijdelijk overgestapt zijn naar de Aria.
Overigens complimenten voor Caiway(webcare) voor hun toezegging naar klanten hier toe die erg ongerust waren dat ze een verkeerde ontvanger hadden gekregen :+
dolopfriet schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:31:

In mijn situatie is het al te laat, ik heb Caiway opgezegd.
;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w

Zal rustig worden hier....

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto...... op 22-01-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 10:37
Roberto...... schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Zie geen verschil met de Aria7x. De software voor beide is hetzelfde heb ik me laten vertellen door de technische dienst van Caiway en dus vreemd dat mensen denken dat dit dan sneller gaat.
Ja inderdaad jammer dat je opnames niet meer door kan spoelen maar daar kan Caiway niks aan doen aan deze rechtenkwestie. Neem NL Ziet erbij en je hebt de perfecte combinatie.
Ik had zelf al de toezegging om de Aria om te ruilen voor de Kamai. Niet om het UHD gedeelte maar meer om de Optische uitgang die de Kamai 7x heeft. Vond de Kamai 6 wel al een topper en snap ook niet dat ze tijdelijk overgestapt zijn naar de Aria.
Overigens complimenten voor Caiway(webcare) voor hun toezegging naar klanten hier toe die erg ongerust waren dat ze een verkeerde ontvanger hadden gekregen :+
De rust is terug en Caiway is zeker aan te raden zeker voor de mensen die op (DSL) zitten.
De software is hetzelfde maar de hardware is niet dezelfde. Dat verklaart mijn inziens de snellere interface.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
nexhil schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:40:
@Caiway

Ik verhuis dus binnenkort naar Heumen (6582 CV) en als ik op de site kijk dan zie ik een aantal pakketten staan waaronder: Internet en Televisie Slim 250/250 voor 61,50 (na 3 maanden)

Komt dit pakket overeen met het Pakket 'Alles in een 250 van deze pagina:
https://www.caiway.nl/wijzigingen2020 ? of gaat het om 'Gewoon Slim'

Ik zou sowieso graag het gewoon slim packet willen kiezen, maar deze is niet beschikbaar in mijn regio?
Het Gewoon Slim abonnement is een wat ouder abonnement. Interactieve tv zat bij dit pakket niet standaard inbegrepen. Als je een abonnement bij ons aanvraagt, zal dat het Internet & Televisie Slim abonnement zijn. Dit abonnement werkt met het nieuwe tv platform, en de nieuwe TV app.

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21

nexhil

BAM!

Caiway schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:04:
[...]

Het Gewoon Slim abonnement is een wat ouder abonnement. Interactieve tv zat bij dit pakket niet standaard inbegrepen. Als je een abonnement bij ons aanvraagt, zal dat het Internet & Televisie Slim abonnement zijn. Dit abonnement werkt met het nieuwe tv platform, en de nieuwe TV app.
Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
Caiway schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:16:
[...]

We hebben op dit moment nog geen uitzendingen in 4K dus de noodzaak om nu al een 4K ontvanger te leveren zien wij niet direct. Daarentegen vinden we het ook niet zo erg om de ontvanger(s) om te ruilen voor de Kamai 7X als iemand er echt om vraagt. Ik kan niet terughalen waar dat eerder is fout gegaan maar indien gewenst kunnen we via dit account of andere online kanalen wel de juiste apparatuur regelen. Dat geldt overigens voor iedereen die dat aan ons vraagt binnen of buiten dit forum.

Hierbij hebben we wel één kanttekening en dat is dat het dan gelijk gaat om alle ontvangers die iemand in huis heeft. We kunnen namelijk niet twee verschillende ontvangers bij één klant laten draaien op dit platform. Dus als iemand ze wil omruilen gaan ze gelijk allemaal mee. Als je dat prima vind regelen we dat gewoon.
Waarvan akte _/-\o_ Ik ben hier erg blij mee dat er pro-actief gereageerd is nu. Al eerder heb ik aangegeven zeer blij te zijn met het nieuwe platform en ik vind dit in elk geval goed handelen op ontstane (m.i. terechte) klachten!
dolopfriet schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:31:
Wel weer opvallend dat er eerst aardig ruchtbaarheid aan moet worden gegeven voordat Caiway de ontvangers wil omruilen naar de Kamai 7X,
In mijn situatie is het al te laat, ik heb Caiway opgezegd.
Je kan binnen X-dagen nog terug komen op je besluit. Ik zou nu geen reden zien om naar Delta te hollen, zelfde product en dezelfde Kamai 7X. Het mag ook duidelijk zijn dat Caiway EN Delta er veel aan gelegen is deze administratieve rompslomp te voorkomen alleen om de decoder.
PaT schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:18:
[...]

In dit topic zijn het 2 a 3 man die zich enorm druk kunnen maken over wat we als Caiway klant allemaal NIET krijgen, terwijl dat ook nooit beloofd is door Caiway (op het recente geneuzel met de types ontvangers na, daar heeft Caiway duidelijk steken laten vallen).
Ik wil even heel duidelijk zijn dat ik sinds de overstap naar het nieuwe platform gewoon een tevreden klant ben, op het verhaal van de decoders na, dat gelukkig nu ook goed wordt opgepakt. Ik ben er van overtuigd dat de overige zaken die ik ook wel eens genoemd heb (maar voor mij geen halszaak zijn) echt wel worden opgelost. Caiway heeft van januari vorig jaar tot nu heel grote stappen gezet samen met Delta en ik hoop ook echt dat ze dat blijven doen. In het begin had ik moeite met het feit dat Ziggo verdween, maar zelfs ik durf te zeggen dat Caiway het gewoon goed voor elkaar heeft.

De valkuil is vaak dat wanneer iets niet werkt de herhaling op een forum als dit toeslaat. Ik maak me daar helaas ook te vaak schuldig aan. Ondertussen werkt Caiway en Delta gewoon keihard om de problemen op te lossen en om met updates te komen en wanneer je alle berichten leest willen ze ook toe naar meer HD. Mijn goede voornemen is om wat geduldiger te zijn dat doet ook meer recht aan alle hardwerkende mensen bij Caiway die allemaal echt iedere dag weer hun best doen voor hun klanten. We verliezen dat wel eens uit het oog (ook ik).

[ Voor 50% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-01-2020 22:42 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
Vandaag is er contact met mij opgenomen om mijn klacht door te bespreken, waaronder het wel of niet verkrijgen van de Kamai 7x. Er is mij een welgemeende excuses aangeboden en de wil om twee modellen alsnog te leveren en er is een passend aanbod gedaan voor de vreselijke periode die ik heb moeten doorlopen.

Ik ben zeer content met de mate waarin ik uiteindelijk geholpen ben. Ik ben netjes te woord gestaan, er is meegedacht, de medewerker wist waar hij het over had en er zijn excuses aangeboden. Dat heeft heel veel goed gemaakt. Ik heb wel aangegeven dat ik niemand dezelfde ellende toewens als dat ik heb mogen ervaren.

Ik laat de narigheid rusten in het verleden en ik probeer het opnieuw met Caiway, al dan niet met internet only in combinatie met NLZIET. De beeldkwaliteit vind ik via hen veel beter, omdat de stream in 1080p wordt doorgegeven. Via Caiway blijkt het een opgeschaalde 720p stream te zijn. Ik heb wel de deal gesloten dat ik weer overstap naar alles in 1 als bekend wordt dat de grote sportevenementen in 4K HDR worden doorgegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door IMWhizzle op 23-01-2020 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Waaruit blijkt dat Caiway opgewaardeerde 720p streams gebruikt?
De Duitse zenders hebben 720p als uitzendnorm, maar de Nederlandse HD zenders allemaal 1080i.
Het is bekend dat KPN op zijn koperlijn 720p gebruikt, maar dat geldt volgens mij niet voor IPTV van Delta Fiber ( Caiway/Delta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupu1973
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-09-2023
Vanmorgen via twitter contact gehad met caiway over het omwisselen van de aria voor de kamia. Blijkbaar is het niet mogelijk om gewoon om te ruilen.
Je zit minimaal 1 dag zonder TV. De oude aria moet worden losgekoppeld voordat de kamai kan worden toegestuurd.
Iemand anders een andere ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
jupu1973 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:57:
Vanmorgen via twitter contact gehad met caiway over het omwisselen van de aria voor de kamia. Blijkbaar is het niet mogelijk om gewoon om te ruilen.
Je zit minimaal 1 dag zonder TV. De oude aria moet worden losgekoppeld voordat de kamai kan worden toegestuurd.
Vandaag de Kamai binnen gekregen. Aria7x verwijderd en de Kamai 7x getest. Gisteren keek ik via de coax en dus niet kunnen testen of de Aria7x nog werkte.
Dacht echt dat er weinig verschil zou zijn in beeld en snelheid. Ging mij meer om de aansluiting van muziek.

Nu de test....

Nou er zit wel degelijk verschil in of je de Aria of de Kamai gebruikt. Ben echt een zeurpiet daarin maar het tv beeld is nu weer gelijkwaardig aan coax maar het grootste verschil zit in hem sneller switchen van zenders.
Dat laatste is echt een verademing.

Nu nog even wachten op de grote update en ben dan een zeer tevreden klant. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Je zit een dag zonder tv, of je nu de Aria wel of niet loskoppeld is volgens mij niet het issue. Ze zetten het abonnement over op de nieuwe decoders en halen die van de oude af. Ik heb niet gehoord over afkoppelen.
Roberto...... schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:17:
[...]

Nou er zit wel degelijk verschil in of je de Aria of de Kamai gebruikt. Ben echt een zeurpiet daarin maar het tv beeld is nu weer gelijkwaardig aan coax maar het grootste verschil zit in hem sneller switchen van zenders.
Dat laatste is echt een verademing.

Nu nog even wachten op de grote update en ben dan een zeer tevreden klant. _/-\o_
Dat wisten we eigenlijk ook al, dat was te zien aan de specs en niet voor niets had Delta deze decoder al een hele lange tijd. Delta heeft in zijn zenderoverzicht ook een reservering voor een 4K kanaal, dus dat gaat er echt wel komen los van NPO UHD of Eurosport UHD of Ziggo Sports UHD (wie weet nog wel voor de GP van Zandvoort?). _/-\o_ _/-\o_ Tevreden was ik wat betreft het nieuwe platform al, natuurlijk moeten er verbeteringen komen en de grote update zie ik liever helemaal goed landen dan dat in die update ook weer gebreken zitten. Dus laat Caiway nog mooi even twee of drie weken testen! Laten we ook begrip hebben dat Caiway er iets langer over doet om het juist goed uit te rollen ipv half.

[ Voor 48% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-01-2020 17:28 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Tjonge, als het zo'n groot verschil is. Waarom stuurt Caiway dan een Aria 7X naar bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:35:
Tjonge, als het zo'n groot verschil is. Waarom stuurt Caiway dan een Aria 7X naar bestaande klanten?
Die wordt niet meer verzonden. En ik zie voor jou ook geen reden om nu naar Delta te hollen.
Ik zou e.e.a. annuleren. En ja die Aria 7x, hoe dat is ontstaan zal een raadsel blijven, maar het wordt nu meer dan netjes opgelost dus om daar nu steeds op terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Nee, Caiway heeft mijn zo ongemanierd geholpen, meerdere keren achter elkaar. Ik ben er wel klaar mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
dolopfriet schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:06:
Waaruit blijkt dat Caiway opgewaardeerde 720p streams gebruikt?
De Duitse zenders hebben 720p als uitzendnorm, maar de Nederlandse HD zenders allemaal 1080i.
Het is bekend dat KPN op zijn koperlijn 720p gebruikt, maar dat geldt volgens mij niet voor IPTV van Delta Fiber ( Caiway/Delta)
Dit is mij telefonisch aangegeven door de klachtbehandelaar die echt wel deskundig overkwam. Kon op al mijn andere vragen ook antwoord geven. Ik vroeg naar de bron, niet naar het signaal dat uiteindelijk doorgegeven wordt.

NLZIET heeft veel mooiere streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik heb wel soms haperingen op NLZiet, jij niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43

B2

wa' seggie?

dolopfriet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:17:
Nooit. Welk apparaat gebruik je om af te spelen? En hoe is deze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupu1973
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-09-2023
Inmiddels telefonisch contact gehad. Uitstekend geholpen.
Ik had nog geen tweede ontvanger, dus wordt er een tweede ontvanger gestuurd, zijnde een kamai :)
Volgens de zeer vriendelijke medewerker, is de kamai uitgeleverd gaan worden door een voorraadprobleem van de aria....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 12:52
dolopfriet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:17:
Heb ik alleen soms als ik de ingebouwde Nlziet App gebruik van de TV (Samsung and LG). Via de AppleTV heeft echter de voorkeur, werkt echt sneller en perfect beeld. Ik kan op de router zien dat als ik NLziet op AppleTV gebruik ik streams van rond de 10Mb tot 12Mb heb ..... Perfect!

(Gebruik Internet only van Caiway)

[ Voor 4% gewijzigd door Svennos1 op 24-01-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand al een brief gehad over de aankomende tariefsverhogingen ?
Ik kan namelijk pas onder het tv pakket uit als ik de brief heb gehad.
Nu begreep ik dat niet alle pakketten de mogelijkheid krijgen om op te zeggen, dus zou graag willen weten of de brieven al de deur uit zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:59

lier

MikroTik nerd

Gisteren heb ik (PC 3941) de brief ontvangen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-03 15:45
Ik heb een vraagje over oversluiten van abonnement van alles in1 voordelig oud platform naar het slim abonnement 250 mb nieuw platform wordt er dan een afspraak gemaakt dat Allinq HFC B.V. langskomt om aanpassing in huis te maken bij waarschijnlijk de glasvezelmodem ?
Graag antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jupu1973 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:55:
[...]

Inmiddels telefonisch contact gehad. Uitstekend geholpen.
Ik had nog geen tweede ontvanger, dus wordt er een tweede ontvanger gestuurd, zijnde een kamai :)
Volgens de zeer vriendelijke medewerker, is de kamai uitgeleverd gaan worden door een voorraadprobleem van de aria....
De Aria wordt helemaal niet meer geleverd. Alle nieuwe klanten krijgen de Kamai voor zover ik weet.
Het zou ook heel dom beleid zijn om als Caiway zijnde weer Aria's te bestellen en uit te leveren, maar dat gaan ze ook echt niet meer doen.

Ik snap wel de medewerkers geïnstrueerd zijn om niet te veel los te laten over de nieuwe decoder in eerste instantie om te voorkomen dat alle Aria's opeens terug komen. Maar ja, als er ook maar 1 4K zender komt (en dat gaat gewoon gebeuren dit jaar) dan voorzie ik toch dat heel veel klanten de Aria's terug sturen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-01-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ceesion schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:00:
Ik heb een vraagje over oversluiten van abonnement van alles in1 voordelig oud platform naar het slim abonnement 250 mb nieuw platform wordt er dan een afspraak gemaakt dat Allinq HFC B.V. langskomt om aanpassing in huis te maken bij waarschijnlijk de glasvezelmodem ?
Graag antwoord
Wat zouden ze aan moeten passen dan? Misschien krijg je een nieuw modem en een nieuwe tv box, maar die mag je zelf i'nstalleren'. Als je al glasvezel hebt hoeft men niet fysiek iets aan te passen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
Dat weet ik ook niet daarom vraag ik het hier in het forum ik heb de 1e aansluiting nog toen glasvezel geïntroduceerd werd in krimpen aan den ijssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Dan moet er een monteur komen bij je. Jij hebt nog geen aparte aansluiting waar je glasvezel binnenkomt in je huis.
Vanaf de tweede generatie glasvezelmodem, wordt er een apart soort van Glasvezelstopcontact gemaakt ( klein vierkant doosje) waar het glasvezelmodem op aangesloten wordt dmv een apart snoer wat je daar in klinkt.

Aangezien je nog een eerste generatie alles in 1 Genexis hebt, moet dit door een monteur eerst aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
dolopfriet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:39:
Dan moet er een monteur komen bij je. Jij hebt nog geen aparte aansluiting waar je glasvezel binnenkomt in je huis.
Vanaf de tweede generatie glasvezelmodem, wordt er een apart soort van Glasvezelstopcontact gemaakt ( klein vierkant doosje) waar het glasvezelmodem op aangesloten wordt dmv een apart snoer wat je daar in klinkt.

Aangezien je nog een eerste generatie alles in 1 Genexis hebt, moet dit door een monteur eerst aangepast worden.
Ok nu begrijp ik het dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Kijk maar even naar dit filmpje.

Aansluiten glasvezelmodem

[ Voor 36% gewijzigd door dolopfriet op 24-01-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
[quote]dolopfriet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:21:

[/quote/

Dus als het goed begrijp krijg ik nu een glasmodem met WiFi
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ceesion schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:15:
[quote]dolopfriet schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:21:

[/quote/

Dus als het goed begrijp krijg ik nu een glasmodem met WiFi
?
Ja, het huidige modem van Caiway heeft wifi aan boord. Je krijgt dus heel goede wifi ontvangst in je meterkast ;)
Dit modem is ook een router en kan (nog) NIET in bridge gezet worden. Een eigen router is dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
PaT schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 06:52:
[...]

Ja, het huidige modem van Caiway heeft wifi aan boord. Je krijgt dus heel goede wifi ontvangst in je meterkast ;)
Dit modem is ook een router en kan (nog) NIET in bridge gezet worden. Een eigen router is dus niet mogelijk.
Ik denk het niet dat hij een wifimodem krijgt omdat hij een bestaande klant is en een eigen router heeft.. Ze vervangen het alleen voor een wifi modem als hij 3 of meer interactieve ontvangers wil hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door Roberto...... op 25-01-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
Roberto...... schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:22:
[...]

Ik denk het niet dat hij een wifimodem krijgt omdat hij een bestaande klant is en een eigen router heeft.. Ze vervangen het alleen voor een wifi modem als hij 3 of meer interactieve ontvangers wil hebben.
Daar zou ik zeer blij mee zijn, het klopt ik ben een bestaande klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Gisteren via de Webcare een hele nette oplossing aangeboden gekregen voor mijn klacht in de vorm van restitutie. Gelijk de kans aangegrepen om de Aria's om te ruilen voor de Katmai's. Daat doen ze dan weer goed wat mij betreft!

@Ceesion Zelf ben ik vorig jaar overgestapt. Hoefde alleen de digitale ontvanger(s) om te ruilen (en terug te sturen), verder bleef alles gelijk. Ook mocht ik het oude (die niet-NAT versie) modem behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
lier schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:12:
Gisteren via de Webcare een hele nette oplossing aangeboden gekregen voor mijn klacht in de vorm van restitutie. Gelijk de kans aangegrepen om de Aria's om te ruilen voor de Katmai's. Daat doen ze dan weer goed wat mij betreft!

@Ceesion Zelf ben ik vorig jaar overgestapt. Hoefde alleen de digitale ontvanger(s) om te ruilen (en terug te sturen), verder bleef alles gelijk. Ook mocht ik het oude (die niet-NAT versie) modem behouden!
Ok, dankjewel voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 12:37
Ik heb op dit moment een Genexis Live! Titanium-22 glasvezelmodem van Caiway met daarachter een Synology RT1900ac modem.

Mijn pakket is een paar keer geupgrade naar uiteindelijk "Alles-in-1 HD TV" en "Alles-in-1 Glas 250". Hier betaal ik nu €53 per maand voor (gemeente Albrandswaard). Zonder Interactieve TV.

Ik lees hier wat posts dat als ik IPTV neem / abonnement wijzig, ik kans loop een glasvezelmodem terug te krijgen die niet in bridge mode gezet kan worden? M.a.w. ik kan mijn router niet blijven gebruiken. Is dit nog steeds het geval?

Als ik het zo lees kan ik ook wel met een mediaconverter zoals deze de router direct koppelen maar misschien is dit niet nodig als ik de Titanium-22 kan houden.
https://www.synology-foru...00ac/msg182253/#msg182253

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
kraades schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:58:
Ik heb op dit moment een Genexis Live! Titanium-22 glasvezelmodem van Caiway met daarachter een Synology RT1900ac modem.

Ik lees hier wat posts dat als ik IPTV neem / abonnement wijzig, ik kans loop een glasvezelmodem terug te krijgen die niet in bridge mode gezet kan worden? M.a.w. ik kan mijn router niet blijven gebruiken. Is dit nog steeds het geval?
Zie ook hierboven. Jouw modem wordt niet vervangen alleen als je 3 of meer interactieve ontvangers wil.
Er veranderd dus verder niets voor je alleen andere interact.ontvangers dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PaT schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 06:52:
Mwehehehe! :D _O-
Kan natuurlijk wel, maar zonder extra gepruts zit je wel met NAT achter NAT :)

Ik heb op het moment die setup namelijk alweer een jaartje of zo draaien en dat werkt prima, maar ideaal is anders...

Blijf duimen dat ze daar ooit nog wat aan gaan doen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wij kregen vandaag de mail binnen met de komende prijs- en snelheidsverhoging. Uiteraard het uitgelezen moment om Speedtest aan te slingeren. En jawel, van 150 mb/s naar ruimschoots 250 mb/s gegaan.

Nu laadt de frontpage van Tweakers nog sneller! _/-\o_

Zonder gekheid, ik heb die snelheid helemaal niet nodig, maar terug naar 75 mb/s voor 49,50 en dan 2,50 voor de vaste telefoonlijn maakt 52 euro. Dan heb ik wel zo'n interactieve tv ontvanger t.o.v. mijn huidige abbo, maar ik ben juist zo blij met CaiWay omdat ik via de coax geen extra kastjes nodig heb. Dus voor die 1,50 extra per maand ruim 3 keer zo snel internet en GEEN decoder verkies ik boven wel een decoder en trager internet.

Wel opvallend dat het 250 mb/s abonnement 61,50 kost. Oke, dan heb je zelfs 2 decoders, maar feitelijk betaal je die ook gewoon t.o.v. het oude "gewoon voordelig" abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik denk er precies hetzelfde over. Mijn vriendin wil graag opnemen, terugkijken enzo. Ik ben geen fan van het extra kastje. Zat er ook aan te denken om terug te gaan van 250 Mbps naar 75 Mbps om qua prijs hetzelfde te blijven.

Het extra kastje betekent een extra afstandsbediening. Extra kabel (niet zo'n probleem). Verder nog nadelen? Minder scherp beeld dan coax?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:34
Blijf duimen dat ze daar ooit nog wat aan gaan doen!
Ik heb het laatst toevallig gevraagd vanwege het afnemen van een (eerste) abonnement bij Caiway. Dit was de reactie:
[Caiway]: Bridge modus word helaas niet ondersteund
[Ik]: Oké jammer. Gaat dat in de toekomst nog mogelijk zijn? Ik kan wel mijn eigen router als AP gebruiken door deze via het modem aan te sluiten?

[Caiway]:Onze oude modems konden dit wel. Onze nieuwe modem is een modem & router in een. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk ook niet meer veranderen.

je kan inderdaad wel je eigen router alsnog op onze wifi modem aansluiten
Mijn verwachtingen zijn hierdoor laag, tenzij wetgeving veranderd. Ik vind het jammer, maar zoals je zegt NAT achter NAT werkt in de meeste gevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Er zijn diverse mensen die met behulp van een Mikrotik router het hele glasmodem weggehaald hebben. Consequenties is (geloof ik) wel dat je geen telefoon meer kan afnemen, maar daar zijn gelukkig prima alternatieven voor. Dan heb je echt volledige controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb net de email gekregen. Ik ga nu maar liefst €55,50 i.p.v. €53 betalen voor internet + tv via coax zonder iptv. Mijn internet snelheid gaat van 250 Mbps naar 350 Mbps. Iets dat ik helemaal niet nodig heb.

Zie hier de wijzigingen: https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

Ik ga nu maar eens navragen of ik terug kan naar een goedkoper abonnement van Caiway + iptv? waarbij ik mijn huidig modem kan behouden.

Edit:
Ik hoor net dat het goedkoopste pakket per 1 maart Internet en Televisie Voordelig is voor € 49,50 per maand met een snelheid van 75 Mbps. Het huidig modem kan ik behouden en de ontvanger is een Kamai 7X.

[ Voor 20% gewijzigd door technorabilia op 29-01-2020 15:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
kraades schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:35:
Ik heb net de email gekregen. Ik ga nu maar liefst €55,50 i.p.v. €53 betalen voor internet + tv via coax zonder iptv. Mijn internet snelheid gaat van 250 Mbps naar 350 Mbps. Iets dat ik helemaal niet nodig heb.

Zie hier de wijzigingen: https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

Ik ga nu maar eens navragen of ik terug kan naar een goedkoper abonnement van Caiway + iptv? waarbij ik mijn huidig modem kan behouden.

Edit:
Ik hoor net dat het goedkoopste pakket per 1 maart Internet en Televisie Voordelig is voor € 49,50 per maand met een snelheid van 75 Mbps. Het huidig modem kan ik behouden en de ontvanger is een Kamai 7X.
Klopt. Iedereen loopt wel te klagen. Maar bij een overstap naar 1 van de nieuwe pakketten zijn de meesten voordeliger uit dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
MaikVeritas schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Ik heb het laatst toevallig gevraagd vanwege het afnemen van een (eerste) abonnement bij Caiway. Dit was de reactie:

[...]

Mijn verwachtingen zijn hierdoor laag, tenzij wetgeving veranderd. Ik vind het jammer, maar zoals je zegt NAT achter NAT werkt in de meeste gevallen prima.
Kunt u mij uitleggen wat nat achter nat betekend ik ben geen hoogvlieger wat betreft instellen van routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ceesion schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:49:
[...]

Kunt u mij uitleggen wat nat achter nat betekend ik ben geen hoogvlieger wat betreft instellen van routers
NAT staat voor Network Adress Translating. Heel kort door de bocht zorgt een router achter een router dat er twee keer een stap moet worden gemaakt richting internet
Het is dus beter om slechts 1 apparaat die taak te geven. Normaliter doet het nieuwe Caiwaymodem dat en dat zou je uit kunnen zetten door zo'n modem in bridgemodus te zetten. Dan is het modem slechts een doorgeefluik van je netwerk richting internet en vv. Het nieuwste Caiway modem kan echter niet in bridgemodus. Dat is geen ramp, maar de oude Caiwayklanten hadden juist een modem die niet ook als router kan werken. Die klanten hebben vaak een veel betere router dan zo'n door je provider verstrekt ding. Ikzelf heb bijvoorbeeld een Edgerouter Lite van Ubiquity erachter hangen. Die kan ik helemaal zo instellen als ik wil (denk aan firewalls, bepaalde regels enz) en die wil ik dus niet kwijt. Zou ik die Edgerouter achter het nieuwe modem hangen heb ik dus twee routers achter elkaar en dus een NAT achter NAT. Dat werkt an sich wel, maar is niet optimaal.

Voor meer informatie over wat NAT inhoud kan je deze wiki lezen: Wikipedia: Network address translation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
PaT schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:48:
[...]

NAT staat voor Network Adress Translating. Heel kort door de bocht zorgt een router achter een router dat er twee keer een stap moet worden gemaakt richting internet
Het is dus beter om slechts 1 apparaat die taak te geven. Normaliter doet het nieuwe Caiwaymodem dat en dat zou je uit kunnen zetten door zo'n modem in bridgemodus te zetten. Dan is het modem slechts een doorgeefluik van je netwerk richting internet en vv. Het nieuwste Caiway modem kan echter niet in bridgemodus. Dat is geen ramp, maar de oude Caiwayklanten hadden juist een modem die niet ook als router kan werken. Die klanten hebben vaak een veel betere router dan zo'n door je provider verstrekt ding. Ikzelf heb bijvoorbeeld een Edgerouter Lite van Ubiquity erachter hangen. Die kan ik helemaal zo instellen als ik wil (denk aan firewalls, bepaalde regels enz) en die wil ik dus niet kwijt. Zou ik die Edgerouter achter het nieuwe modem hangen heb ik dus twee routers achter elkaar en dus een NAT achter NAT. Dat werkt an sich wel, maar is niet optimaal.

Voor meer informatie over wat NAT inhoud kan je deze wiki lezen: Wikipedia: Network address translation
Maar je kunt toch ook een media-converter inzetten? Dan zet je je eigen router erachter.
Dit las ik in dit topic. Of werkt dit niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
PaT schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:48:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ik heb een Apple AirPort Extreme die moet ik dan in bridgemodus of in nat zetten achter de genexis 7840 van caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:16:
[...]

Klopt. Iedereen loopt wel te klagen. Maar bij een overstap naar 1 van de nieuwe pakketten zijn de meesten voordeliger uit dan nu.
Die snap ik even niet. Voordelig als in? Snelheid? Of bedoel je als je een ander minder snel pakket neemt cq. een downgrade doet. Ikzelf downgrade nu naar 75 Mbps om de prijs te verlagen.

Ik snap dat men moet investeren maar het zou fijn zijn als de tarieven eens langer dan een jaar stabiel blijven. Mijns inziens.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

rinkel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:02:
[...]

Maar je kunt toch ook een media-converter inzetten? Dan zet je je eigen router erachter.
Jawel dat werkt wel goed, echter moet op de router die je achter de media converter zet wel een VLAN kunnen zetten op de WAN interface. VLAN 100 is internet bij Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Wew... Ik zit vanaf 1 maart op 500/500 (nu 350/350). Enorme upgrade...

Klein verjaardagscadeautje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Ik lees in de aankondiging niks over pakketten via het GlasvezelBuitenaf netwerk. Die heten net weer wat anders. Weet iemand of die hier ook met mee gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 30-01-2020 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
tweaker0180 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:30:
Wew... Ik zit vanaf 1 maart op 500/500 (nu 350/350). Enorme upgrade...

Klein verjaardagscadeautje ;)
Wanneer je ooit aan 250 Mbit voldoende had dan is een downgrade niet zo slecht... Je betaalt dan fors minder.
Men vergeet bij al die verhogingen dat deze voor de gemiddeld consument niet noodzakelijk zijn en 250Mbit al fors voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik volg dit topic nu al een tijdje, en ik meende dat er hier mensen zijn die Interactieve Televisie hebben met een modem zonder aparte TV poorten. Dus gewoon over hun eigen LAN/WAN. Dus ik heb gisteren per chat een medewerker van Caiway gesproken, want op die manier zou ik wel interactieve TV willen, maar die zei dat hij/zij 100% zeker weet dat dat niet bestaat. Nu ga ik dus aan mezelf twijfelen, heb ik het dan verkeerd begrepen of zit de medewerker fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:34:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, en ik meende dat er hier mensen zijn die Interactieve Televisie hebben met een modem zonder aparte TV poorten. Dus gewoon over hun eigen LAN/WAN. Dus ik heb gisteren per chat een medewerker van Caiway gesproken, want op die manier zou ik wel interactieve TV willen, maar die zei dat hij/zij 100% zeker weet dat dat niet bestaat. Nu ga ik dus aan mezelf twijfelen, heb ik het dan verkeerd begrepen of zit de medewerker fout?
Wanneer je overstapt op een van de nieuwe pakketten wordt je modem ook router en elke poort geeft dan een internetsignaal (tv-signaalpoorten bestaan dan niet meer). Je kan bovendien op iedere router, switch of access point/wifi extender je decoder aansluiten. De nieuwe decoder en software hebben aan een internetsignaal voldoende.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-01-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Precies, dus toch! De medewerker zei letterlijk: Ik weet 100% zeker dat dat niet kan. En ik ben best bereid iets meer te betalen (ruim 10 euro in plaats van 7,50 als ik nu interactieve tv neem). Ik kan geen extra kabels trekken namelijk. Wat moet ik nu doen dan? Zometeen zeggen ze weer dat het niet kan

[ Voor 7% gewijzigd door rfbroek op 30-01-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
rfbroek schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:50:
Precies, dus toch! De medewerker zei letterlijk: Ik weet 100% zeker dat dat niet kan. En ik ben best bereid iets meer te betalen (ruim 10 euro in plaats van 7,50 als ik nu interactieve tv neem). Ik kan geen extra kabels trekken namelijk. Wat moet ik nu doen dan? Zometeen zeggen ze weer dat het niet kan
Ik weet we leven in het jaar 2020 maar je kan ook Caiway bellen als je het zeker wil weten. Wanneer de helpdesk het niet weet word je doorverbonden met de technische dienst
B2 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:33:
Ik lees in de aankondiging niks over pakketten via het GlasvezelBuitenaf netwerk. Die heten net weer wat anders. Weet iemand of die hier ook met mee gaan?
Deze hebben een andere looptijd en volgt later dit jaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Roberto...... op 30-01-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:27:
[...]

Ik weet we leven in het jaar 2020 maar je kan ook Caiway bellen als je het zeker wil weten. Wanneer de helpdesk het niet weet word je doorverbonden met de technische dienst

[...]

Deze hebben een andere looptijd en volgt later dit jaar.
En dat gaat ook komen voor de nieuwe pakketten die vorig jaar mei zijn geintroduceerd. Die gaan ook per mei omhoog naar alle waarschijnlijkheid. Wel vreemd, ze zijn nu iets goedkoper, stap je over en dan krijg je een paar maand later toch weer die verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
B2 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Jawel dat werkt wel goed, echter moet op de router die je achter de media converter zet wel een VLAN kunnen zetten op de WAN interface. VLAN 100 is internet bij Caiway.
Dan zou ik die daar dan zeker op uitzoeken.
Dit zou elke provider moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

rinkel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:02:
Als ik tegen problemen aanloop ga ik waarschijnlijk de SFP module uit de Genexis halen en in mijn Core Switch proppen die 2 SFP poorten heeft en dan nog effe een apart VLAN daarvoor aanmaken richting de WAN van mijn Router :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:55:
[...]

Wanneer je ooit aan 250 Mbit voldoende had dan is een downgrade niet zo slecht... Je betaalt dan fors minder.
Men vergeet bij al die verhogingen dat deze voor de gemiddeld consument niet noodzakelijk zijn en 250Mbit al fors voldoende is.
150mbit is al voldoende, alleen het is wel fijn om lekker snel games te kunnen downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
rfbroek schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:50:
Ik heb een Genexis Live! Titanium-22 en ga downgraden van 250 Mps met coax naar 75 Mpbs met iptv. Mij is verteld dat ik het modem blijf gebruiken in bridge mode zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken. De entone sluit ik dan aan op port 2 van het modem. Hiervoor moet ik een nieuwe kabel trekken van mijn meterkast naar de tv.

Of bedoel je wat anders?

Edit:
Misschien zijn er wel andere configuraties mogelijk? I don't know...

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 30-01-2020 22:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Nee zo is het nu ook bij mij,
Ik wil het juist andersom, zonder aparte tv poorten (en kabels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rfbroek schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:45:
Nee zo is het nu ook bij mij,
Ik wil het juist andersom, zonder aparte tv poorten (en kabels)
@dolopfriet heeft het zo werken als jij wil met het nieuwe modem. De helpdeskmedewerker vergist zich.

Edit: ahh zelfs nog zonder het nieuwe modem.

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 31-01-2020 07:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Beste frbroek, ik heb zelfs nog de tweede generatie glasvezelmodem van Caiway zonder routerfunctie.
Daarop zitten nog aparte uitgangen voor interactieve televisie, maar ……….

Ik kan de interactieve ontvangers gewoon aansluiten op mijn switch waar het gewone internet op zit.
De Amino Aria 7X en Kamai 7X hebben namelijk geen aparte televisiestream meer nodig.
Ze werken op ieder internetsignaal. Dus 1 LAN kabel volstaat naar ieder vertrek waar je televisie wilt kijken en internet wilt hebben.
Bij mijn televisies staat dus standaard een gewone switch waarop ik mijn interactieve televisieontvanger heb aangesloten en ook mijn smart tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Nadeel van deze opstelling, @dolopfriet, is dat je bandbreedte ook verbruikt wordt door televisie en dat je router het daardoor iets drukker krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb het nog even aan Caiway gevraagd. Het kan inderdaad werken als je de tv op switch of router aansluit maar er wordt geen ondersteuning geboden als dit niet werkt. Het advies van caiway is om de ontvanger direct op het glasvezel modem aan te sluiten. Waarschijnlijk ook om mogelijke problemen uit te sluiten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

lier schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:55:
Nadeel van deze opstelling, @dolopfriet, is dat je bandbreedte ook verbruikt wordt door televisie en dat je router het daardoor iets drukker krijgt.
Daar heb je toch de extra bandbreedte voor gekregen :?

In mijn geval : 168 Mbps i.p.v. 150 Mbps en dan heb ik zelfs maar een Internet Only abonnement :)

De meeste ISP's lossen het op die manier op voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Bij mij weten kun je zelfs via een Wifi/versterker cq adapter en dan een LAN-kabel je tv aansluiten.
Ik heb het echter nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dank allemaal voor de antwoorden! Er is me veel duidelijk geworden.
Ik ga Maandag maar eens bellen als de technische dienst er ook is.
Trouwens bandbreedte zal geen problemen geven, werd net verhoogd naar 250Mb.
Die 50 Mbit die 2 ontvangers tegelijk zullen gebruiken maakt voor mij niks uit.
Iedereen een fijn weekend gewenst!

[ Voor 31% gewijzigd door rfbroek op 31-01-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
Beste forumleden, welke netwerk switch kan ik achter de genexis platinum 7840 plaatsen voor extra apparaten aan te sluiten zoals Apple TV 4K en Philips hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ceesion schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:03:
Beste forumleden, welke netwerk switch kan ik achter de genexis platinum 7840 plaatsen voor extra apparaten aan te sluiten zoals Apple TV 4K en Philips hue bridge
Welke je maar wilt, zolang die 1 Gbps poorten heeft en ook nog eens genoeg daarvan voor al jouw apparaten :)

Zie : categorie: Netwerk switches d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
Ik had dit via whatsapp aan hun gevraagd. Ze gaven aan dat dit niet voor glasvezel buitenaf pakketten gold. Wel vreemd dat ik vervolgens een week erna gewoon doodleuk een mailtje van ze kreeg met dat er wijzigingen aan mijn abonnement zou plaatsvinden met een linkje naar de snelheidsverhoging. Maar even wachten op 1 maart en zien of het daadwerkelijk geupgrade word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Voor de pakketten die vorig jaar zijn ingevoerd zijn toch geen snelheidsverhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 11:27
Wat voor pakket heb jij dan? Ik heb een F250 via glasvezel buitenaf, die staat er wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Tankiej schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Wat voor pakket heb jij dan? Ik heb een F250 via glasvezel buitenaf, die staat er wel tussen.
Nu nog niks, maar in 2018 ingeschreven voor 300mbit internet only. In de herfst van 2020 zou het opgeleverd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.telecompaper....neair-tv-signaal--1325201

Delta doet een mooie investering waardoor beeld en geluid eerder binnen gaan komen via glasvezel en het beeld tijdens populaire sportwedstrijden strak blijft.
Nu nog 4K-content!

[ Voor 114% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-02-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:41:

Delta-woordvoerder Tim Brouwer laat aan Totaal TV weten dat het kabelbedrijf met enkele contentaanbieders aan het onderhandelen is over het toevoegen van 4K Ultra HD aan de tv-dienst Interactieve TV. Ook met NPO wordt gepraat over doorgifte van het WK voetbal in Ultra HD op het tijdelijke kanaal NPO 1 UHD.
Denk dat je het oude bericht van 2018 hebt bekeken.Dat stond toen inderdaad op Totaal TV. Er is geen wk voetbal dit jaar maar in 2022. Raar bericht misschien voortaan een directe bron met link erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:58:
[...]

Denk dat je het oude bericht van 2018 hebt bekeken.Dat stond toen inderdaad op Totaal TV. Er is geen wk voetbal dit jaar maar in 2022. Raar bericht misschien voortaan een directe bron met link erbij.
Klopt, ik heb het geedit.

[ Voor 40% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-02-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Roberto...... schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:58:
Het gaat dan ook om het EK en de Olympische Spelen ;)

- https://www.sportuitslage...-uitslagen-eprd93330.html
- https://www.sportuitslage...-heren-2020-epr96831.html
- https://www.sportuitslage...-dames-2020-epr96837.html

Zou zweren dat er ergens een beter overzicht was, maar dit voldoet ook wel denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egajs66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
Al meer mensen die een Kamai 7X hebben ?
Heb gebeld met Caiway voor overstap naar en gaarne Kamai 7X decoders maar zij gaven aan dat zowel deze als Amino Aria 7X geleverd worden. Dus welke je dan ontvangt ? En gaven mij aan dat zij niet 4 k gaan uitzenden omdat de bandbreedte niet groot genoeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
Much to do about Caiway TV, wat mij niet boeit.....Wat me wel boeit is de internet snelheid. Die was altijd strak rond de 600 up en down, na de 'verhoging' ineens niet meer dan rond de 450 down... :( , maar wel 750 up... :?

Dus gister maar eens gebeld met Caiway, daar staat alles goed, nieuwe DHCP lease (die al 1,5 jaar hetzelfde was) was ook niet de oplossing (nee, duh...). Nu komt er over twee weken een monteur. Ben benieuwd!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Egajs66 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:48:
Al meer mensen die een Kamai 7X hebben ?
Heb gebeld met Caiway voor overstap naar en gaarne Kamai 7X decoders maar zij gaven aan dat zowel deze als Amino Aria 7X geleverd worden. Dus welke je dan ontvangt ? En gaven mij aan dat zij niet 4 k gaan uitzenden omdat de bandbreedte niet groot genoeg zou zijn.
Dat is grote onzin, op glasvezel is dit gewoon mogelijk.
Wanneer men nu weer de boot mist met NPO UHD dan slaan ze echt de plank finaal mis.
Ik verwacht binnenkort de eerste 4K-kanalen bij Delta en Caiway. Maar de reguliere servicedesk kraamt de laatste tijd een heleboel onzin uit. Het wordt tijd dat ze die mensen intern beter opleiden.

KPN laat via glasvezel al zien dat het prima mogelijk is 4K kanalen door te geven. Daar heeft bandbreedte ook niets mee uit te staan. Op glasvezel is ook 8K mogelijk.

De Kamai wordt nu standaard afgeleverd inmiddels.

[ Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-02-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Delta heeft de internetsnelheden van zijn meest recente glasvezelpakketten wel verhoogd, dit in tegenstelling tot Caiway. De snelheden bij Delta zijn vanaf 1 februari 2020: 150 mbs, 400 mbs en 1 gbs.

Geen prijsverhoging per 1 februari 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
foutjr 8)7

[ Voor 119% gewijzigd door Ceesion op 07-02-2020 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceesion
[quote]Ceesion schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 06:25:
[quote]Sjakie0101 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Dat is grote onzin, op glasvezel is dit gewoon mogelijk.
Wanneer men nu weer de boot mist met NPO UHD dan slaan ze echt de plank finaal mis.
Ik verwacht binnenkort de eerste 4K-kanalen bij Delta en Caiway. Maar de reguliere servicedesk kraamt de laatste tijd een heleboel onzin uit. Het wordt tijd dat ze die mensen intern beter opleiden.

KPN laat via glasvezel al zien dat het prima mogelijk is 4K kanalen door te geven. Daar heeft bandbreedte ook niets mee uit te staan. Op glasvezel is ook 8K mogelijk.

De Kamai wordt nu standaard afgeleverd inmiddels.

Dat de Kamai x7 nu standaard wordt geleverd is niet waar ik heb eind januari mijn Abb omgezet naar nieuwe platform en vroeg nadrukkelijk om de Kamai x7 want dat was de reden dat ik de omzetting deed. En toch kreeg ik de aria x7 opgestuurd heb daarna weer contact op moeten nemen zijn ze de chat gaan nalezen die ik heb gehad met medewerker daar kwam uit dat ik terecht de Kamai x7 geleverd had moeten krijgen. Vandaag wordt als het goed is de Kamai x7 opgestuurd en zit ik weer een dag zonder tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Wat belachelijk dat Caiway blijft proberen zelfs nieuwe klanten op te schepen met achterhaalde meuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 06:51:
Wat belachelijk dat Caiway blijft proberen zelfs nieuwe klanten op te schepen met achterhaalde meuk !
Nope, mijn buren hebben ook het nieuwe abo gekozen en kregen vorige week netjes de Kamai. Aria's worden echt niet meer geleverd.
dolopfriet schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:41:
Delta heeft de internetsnelheden van zijn meest recente glasvezelpakketten wel verhoogd, dit in tegenstelling tot Caiway. De snelheden bij Delta zijn vanaf 1 februari 2020: 150 mbs, 400 mbs en 1 gbs.

Geen prijsverhoging per 1 februari 2020.
De recente pakketten krijgen de jaarverhoging in mei, die hebben een andere looptijd.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-02-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-02-2020 22:38 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Nope, mijn buren hebben ook het nieuwe abo gekozen en kregen vorige week netjes de Kamai. Aria's worden echt niet meer geleverd.
Ik ben gewisseld van abonnement en krijg zojuist een Aria geleverd. Ondanks mijn expliciete verzoek om een Kamai. Zucht...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceesion
kraades schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:46:
[...]

Ik ben gewisseld van abonnement en krijg zojuist een Aria geleverd. Ondanks mijn expliciete verzoek om een Kamai. Zucht...
Heb je aangegeven bij je wissel dat je de Kamai 7x wilde ipv aria 7x dan moet je dat aangeven ik heb hetzelfde namelijk gehad en is toch nog omgeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ceesion schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Heb je aangegeven bij je wissel dat je de Kamai 7x wilde ipv aria 7x dan moet je dat aangeven ik heb hetzelfde namelijk gehad en is toch nog omgeruild
Ja, ik heb het ook in de app staan en heb net verzocht om om te ruilen. Weer een week wachten... :(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
kraades schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Ja, ik heb het ook in de app staan en heb net verzocht om om te ruilen. Weer een week wachten... :(
Dat @Caiway nu niet wakker wordt en gewoon standaard die Kamai gaat uitleveren zoals Delta al tijden doet.
Dat weer terugsturen en weer de juiste leveren kost onnodig veel energie en geld.
Maar ja, er is iemand bij Caiway die weer Aria's heeft lopen bestellen, een andere conclusie kan ik niet maken.
En wellicht dat het voor een bepaalde doelgroep wel voldoet, maar stem dat eerst van te voren af. Iemand met een 4K tv zou je meteen de Kamai moeten leveren zodat omruil vlak voor de EK voorkomen wordt.
En de Kamai is qua performance stukken beter (zowel beeld als zapgedrag).

Ik blijft het zeggen: met een beetje visie had Caiway vorig jaar mei al begonnen met de Kamai 7x en hadden we het eerste 4K kanaal al kunnen bekijken zoals bij KPN en Ziggo o.a.

Ik proef wel een koersverlegging richting alles zo veel mogelijk naar HD, HD de standaard...
Maar die aankondiging is nog niet geweest. Meestal per maart/april vinden de zenderwijzigingen plaats.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-02-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:53:
[...]

[...]

De recente pakketten krijgen de jaarverhoging in mei, die hebben een andere looptijd.
Welke pakketten zijn dat? Ik heb zelf snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een manier om een nieuw IP adres te forceren?
router snachts uitzetten lijkt niet te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlijeGub
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-09 10:45
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:11:
Je moet een nieuw mac adres krijgen of je router heel lang uit laten staan denk aan een hele dag en dat is niet eens zeker of dat genoeg is. Dus de enige manier is eigenlijk door een andere router aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:15
@Verwijderd Caiway bellen en vragen om een release/renew van je IP adres.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:11:
Waarom moet je een nieuw ip hebben dan?
Pagina: 1 ... 24 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.