Mocht je het "nieuwe" modem hebben en toch je eigen router erachter willen zetten dan kan je het beste deze media converter op het glas aansluiten: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220Ldolopfriet schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:46:
Wanneer komt Caiway met een glasvezelmodem die je wel in Bridge kan zetten? Ik hoor hier veel meer klachten over dat Platinum ding, maar ik zie nog geen opvolger op de Caiway webbsite.
Straks met vrije hardware keuze, zal Caiway toch echt met een goede oplossing moeten komen.
Ik heb hier nog niet zoveel verstand van, maar begrijp ik het goed dat je dan het Platinum modem geheel niet gebruikt maar deze converter rechtstreeks aansluit op je glasvezelkabel?
Dit werkt dan zeker alleen goed als je geen vaste telefonie gebruikt, want SIP gegevens heeft Caiway volgens mij nooit gegeven aan zijn klanten.
Dit werkt dan zeker alleen goed als je geen vaste telefonie gebruikt, want SIP gegevens heeft Caiway volgens mij nooit gegeven aan zijn klanten.
Ja, die heb ik.Tankiej schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:24:
[...]
Als ik je beschrijving lees dan heb je hetzelfde modem als ik heb (die in deze handleiding afgebeeld is), en ik heb ook een Aria 710.
Je hebt het over poort 3, maar moet de kabel voor de Aria niet in poort 2, zoals te zien in die handleiding?
En ik heb het dus vanochtend nog even gecontroleerd, en het werkt nu inderdaad.
Mijn setup is nu als volgt:
Poort 1, Internet kabel naar mijn Unify Security Gateway. Die krijgt extern ip van Caiway. Daarna verder intern.
Poort 2, Rechtstreeks naar oude Entone 510 of zo.
Poort 3, Rechtstreeks naar Amino 710
Alles werkt nu naar behoren.
Ik ga het maar zo laten, en niet overstappen naar nieuwe platform dan, want dan krijg ik waarschijnlijk weer andere ellende.
Of kan ik overstappen zonder mijn modem in te moeten leveren?
En dan het volgende vraagstuk, kan ik met deze setup de entone en de amino inwisselen voor een 4K kastje? Want beide tv's zijn 4K, dus ik wil wel de beste beelden hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door ActualFantasy op 15-01-2020 10:25 ]
Nee je moet dan wel naar het nieuwe platform, je oude modem kan je dan behouden en je krijgt de Aria 7x (Dat is geen native UHD)ActualFantasy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:23:
[...]
Ja, die heb ik.
En ik heb het dus vanochtend nog even gecontroleerd, en het werkt nu inderdaad.
Mijn setup is nu als volgt:
Poort 1, Internet kabel naar mijn Unify Security Gateway. Die krijgt extern ip van Caiway. Daarna verder intern.
Poort 2, Rechtstreeks naar oude Entone 510 of zo.
Poort 3, Rechtstreeks naar Amino 710
Alles werkt nu naar behoren.
Ik ga het maar zo laten, en niet overstappen naar nieuwe platform dan, want dan krijg ik waarschijnlijk weer andere ellende.
Of kan ik overstappen zonder mijn modem in te moeten leveren?
En dan het volgende vraagstuk, kan ik met deze setup de entone en de amino inwisselen voor een 4K kastje? Want beide tv's zijn 4K, dus ik wil wel de beste beelden hebben.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
@jaricool als je een PC aansluit op de mediaconverter en dan wireshark start, zie je dan wel veel verkeer langskomen? Zo ja, is je mediaconverter in orde en zit het probleem ws in een verkeerde/ontbrekende vlan configuratie.
Het klopt dat Caiway je Mac adres een aantal uur onthoudt en je moet wachten totdat de Dhcp lease is verlopen voordat een ander apparaat een Mac adres krijgt. Mac adres spoofen lukt niet (bij mij niet iig).
Dus WAN poort van router instellen op Vlan 100 en dan een paar uur wachten.
Het klopt dat Caiway je Mac adres een aantal uur onthoudt en je moet wachten totdat de Dhcp lease is verlopen voordat een ander apparaat een Mac adres krijgt. Mac adres spoofen lukt niet (bij mij niet iig).
Dus WAN poort van router instellen op Vlan 100 en dan een paar uur wachten.
Yep!jaricool schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 01:40:
Ik heb een vraagje betreffende mijn DELTA fiber aansluting via glasvezelbuitenaf. Zoals iedereen weet is het bijgeleverde genexis platinum modem een drama, en er is geen mogelijkheid om een bridge mode in te stellen.
Daarbij komen wel gelijk een aantal vragen bij mij naar boven :Nu heb ik toevallig een FTU mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 liggen. (tussen allemaal oude netwerk rommel van kennissen.
- Welke config zit daarin ?!
- Is die config wel bruikbaar voor jouw aansluiting ?!
- Weet je zeker dat het een 1 Gbps model is ?!
Jij durft! Beetje de seals vebreken!Als ik de glasvezelkabel die normaal in de Genexis platinum gaat (blauwe connector geloof ik) aanlsuit op de FTU geeft de mediaconverter Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 aan dat er signaal is.
Maar ehh... een fysieke verbinding != Laag 2 en 3 verbinding!
Het kan zijn dat de DHCP lease wordt vastgehouden dus Release die effe op de nieuwerwetse GenexisAls ik dan via de eth poort van de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 een utp kabel aansluit naar mijn Archer C7 router krijg ik met geen mogelijkheid een verbinding.
Nee.Ik heb met VLANS en dergelijke zitten kloten maar dat bood geen oplossing.
Ik zou in principe zelfs zonder het instellen van VLANS toch een IP adres via DHCP moeten krijgen op mijn archer 7? de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 geeft via de lampjes aan dat er een connectie is op zowel de sfp als de eth poort.
Lampjes zeggen niks dus pruts effe verder!
Zie eerdere opmerkingen...Ik heb ook geprobeerd de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 aan te sluiten op een switch, daar de Vlans ingesteld en vanaf daaruit weer op de Archer c7 maar kreeg nog steeds geen enkele connectie of IP adres.
Tja, het kan van alles zijn...Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Moet ik toch een nieuwe mediaconvertor/FTU kopen?
Kan dat zijn omdat de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 op een of andere manier de VLans al scheid? Of zit er nog ergens een extra authenticatie bijv mac address.
(ik heb ook al geprobeerd het mac adress van de genexis te klonen naar mijn archer maar dat bood ook geen uitkomst.)
Je bent nu in feite maar wat aan het doen met de hoop dat het werkt...

Tja, dat is dus allemaal te verwachtenAls ik maar verbinding kan krijgen verwacht ik dat ik de rest wel aan de praat krijg met de Vlans en dergelijke. Maar mijn archer krijg op geen enkele manier een ip adres. Zelfs als ik het IP adress handmatig vastel op de Archer, gekopieerd van de Platinum krijg ik geen verbinding.
Als iemand mij hieruit zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!
P.S.
Het lijkt mij sterk dat de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 al een scheiding op VLans doet angezien er maar 2 poorten opzitten. SFP en ETH.
PS. 2:
Als ik een pc direct aansluit op de fiberxport ftu krijg ik ook geen verbinding.
Het zijn niet echt klachten, want werken zal dat ding ongetwijfeld wel, maar een Bridge Mode niet kunnen aanbieden anno 2020 is echt te triest voor woorden gewoon!dolopfriet schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:46:
Wanneer komt Caiway met een glasvezelmodem die je wel in Bridge kan zetten? Ik hoor veel meer klachten over dat Platinum ding, maar ik zie nog geen opvolger op de Caiway website.
Straks met vrije hardware keuze, zal Caiway toch echt met een goede oplossing moeten komen.
Zelfs een crappy ISP zoals Ziggo kan het dus kom op hey...

Jeetje...dolopfriet schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:01:
Ik heb hier nog niet zoveel verstand van, maar begrijp ik het goed dat je dan het Platinum modem geheel niet gebruikt maar deze converter rechtstreeks aansluit op je glasvezelkabel?
Zelfs KPN lijkt dat binnenkort eindelijk te gaan doen, terwijl ze er jarenlang aan vasthielden dus dat mag Caiway ook weleens gaan doen!
[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 15-01-2020 18:27 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zit ook sterk te overwegen om mijn DSL binnenkort in te ruilen voor Glas van Caiway. Ik heb nu 50/20 via DSL maar merk dat de snelheid mij tegen gaat staan. Bovendien is XS4ALL fors duurder dan Caiway, zeker als ik bij XS4ALL 100Mbit zou gaan afnemen.
Zijn er mensen die inmiddels een Fritzbox aan de praat hebben gekregen mer Caiway? Ik wil zeker geen afscheid nemen van het mesh netwerk wat ik nu heb van AVM. Is het een kwestie van VLAN100 instellen en gaan of moet er meer gebeuren?
Zijn er mensen die inmiddels een Fritzbox aan de praat hebben gekregen mer Caiway? Ik wil zeker geen afscheid nemen van het mesh netwerk wat ik nu heb van AVM. Is het een kwestie van VLAN100 instellen en gaan of moet er meer gebeuren?
[ Voor 5% gewijzigd door Jassy op 15-01-2020 18:30 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik krijg deze week mijn pakket icm 700/700 internet. Welke 2 decoders krijg je erbij geleverd?
Je bedoeld pakket "Snel". Dat is maar 600/600babbi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:49:
Ik krijg deze week mijn pakket icm 700/700 internet. Welke 2 decoders krijg je erbij geleverd?
Als je geluk hebt de Kamai7x, heb je pech krijg je de Aria 7x
Dan maak je er een NAT achter NAT zooitje van en dan werkt alles gewoonJassy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:29:
Ik zit ook sterk te overwegen om mijn DSL binnenkort in te ruilen voor Glas van Caiway. Ik heb nu 50/20 via DSL maar merk dat de snelheid mij tegen gaat staan. Bovendien is XS4ALL fors duurder dan Caiway, zeker als ik bij XS4ALL 100Mbit zou gaan afnemen.
Mesh "is a strong word" trouwens...
Vaak zijn het niks anders dan WiFi Bridges waarmee je werkt en zo geweldig is dat nou ook weer niet, vooral bij Fritzie is mijn ervaring!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat pakket gaat toch naar 700/700?Roberto...... schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:55:
[...]
Je bedoeld pakket "Snel". Dat is maar 600/600![]()
Niet dat ik weet en staat ook niet bij de wijzigingen van 1 maart 2020.
Misschien later dit jaar.
https://www.caiway.nl/wijzigingen2020
Kan je zo'n mediaconverter ook samen met het nieuwe modem gebruiken zodat je toch een WAN ip op je eigen router kan krijgen? Aangezien je die nieuwe modems niet in bridged kan zetten.wian schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:41:
Je hebt ook een mediaconverter nodig. Zoek even terug in dit topic.
Ik heb deze vraag via Facebook gesteld.Sjakie0101 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:39:
[...]
Nee je moet dan wel naar het nieuwe platform, je oude modem kan je dan behouden en je krijgt de Aria 7x (Dat is geen native UHD)
Goedemorgen. We zijn inmiddels een jaar verder, en in 2020. Het EK komt eraan in 4K, televisies zijn inmiddels 4K. Wanneer kan ik een 4K ontvanger van Caiway aanvragen? Kan ik mijn bejaarde Entone 515 inruilen?
Ik krijg dit antwoord via Facebook.
Hallo! In het nieuwe pakket hebben we de Entone Kamai 7x, deze is 4K ready en zou in principe de zender moeten ondersteunen. Het is echter nog niet bekend hoe dit zal lopen, ik kan je dus niet garanderen dat het in 4K komt, daar wordt nog vollop afspraken over gemaakt. Ik raad je aan om het bericht daarover even af te wachten
Zoek gewoon effe terug in dit Topic dan kom je alles te wetenKitser schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:06:
Kan je zo'n mediaconverter ook samen met het nieuwe modem gebruiken zodat je toch een WAN ip op je eigen router kan krijgen? Aangezien je die nieuwe modems niet in bridged kan zetten.
Echt alles, maar dan ook ALLES is al voorgekauwd!
Ik zie veel opmerkingen in deze topic dat men verwacht (of hoopt) dat bv deze zomer de Olympische spelen in 4K worden doorgegeven door Caiway. Ik heb vanmorgen wat zitten zoeken, maar ik zie nergens een bevestigen dat een Nederlandse aanbieder zoals Ziggo, KPN of Caiway dit ook daadwerkelijk gaat doen .....
Heeft iemand hier een bron die wel bevestigd dat een Nederlandse aanbieder in 4K gaat uitzenden?
Heeft iemand hier een bron die wel bevestigd dat een Nederlandse aanbieder in 4K gaat uitzenden?
De NPO heeft eerder met grote sportevenementen die beschikbaar waren in 4K HDR een tijdelijk NPO1 UHD kanaal opgezet. Hierbij werd gebruik gemaakt van HLG voor HDR.
Nu dit jaar zowel de Olympische spelen als de EK voetbal in 4K beschikbaar komen, weet ik zeker dat diverse aanbieders dit kanaal gaan doorgeven. Zowel bij KPN als Ziggo is de nieuwste ontvanger standaard 4K.
Helaas zit Caiway nog te rommelen met een Aria 7X die geen 4K resolutie kan weergeven.
De Kamai 7X die Delta wel standaard aanbiedt kan dit wel. ( Deze ontvanger staat nu ook op de Caiway website)
Als je als bestaande klant vraagt om een Kamai 7X bij Caiway, trekt Caiway alles uit de kast om deze niet te leveren aan je. Leugens worden niet geschuwd (zoals dat het niet werkt op jouw platform, terwijl je al op het nieuwe platform zit) . Een trieste aangelegenheid.
Nu dit jaar zowel de Olympische spelen als de EK voetbal in 4K beschikbaar komen, weet ik zeker dat diverse aanbieders dit kanaal gaan doorgeven. Zowel bij KPN als Ziggo is de nieuwste ontvanger standaard 4K.
Helaas zit Caiway nog te rommelen met een Aria 7X die geen 4K resolutie kan weergeven.
De Kamai 7X die Delta wel standaard aanbiedt kan dit wel. ( Deze ontvanger staat nu ook op de Caiway website)
Als je als bestaande klant vraagt om een Kamai 7X bij Caiway, trekt Caiway alles uit de kast om deze niet te leveren aan je. Leugens worden niet geschuwd (zoals dat het niet werkt op jouw platform, terwijl je al op het nieuwe platform zit) . Een trieste aangelegenheid.
[ Voor 3% gewijzigd door dolopfriet op 16-01-2020 09:36 ]
Klopt, via de Caiway chat gisteren te horen gekregen dat geen enkele provider in 4k gaat doorgeven.
Daarbij komt dat het probleem met de epg ook nog niet opgelost is.
Daarbij komt dat het probleem met de epg ook nog niet opgelost is.
Ik weet niet wie je gesproken hebt op de chat, maar als je zo'n antwoord krijgt weet die persoon echt van toeten nog blazen.
Heb je dan concrete informatie van Ziggo, KPN, en/of andere providers de zenders met sportevenementen in 4K door gaan geven dit jaar?dolopfriet schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:34:
Ik weet niet wie je gesproken hebt op de chat, maar als je zo'n antwoord krijgt weet die persoon echt van toeten nog blazen.
Ik kom wel informatie van de zenders zelf tegen, dat Eurosport de Olympische Spelen in 4K door gaat geven, en NPO waarschijnlijk het EK. Maar de doorgifte van de providers naar de klanten is bar weinig over te vinden. Dus dat Caiway daar ook nog niets over zegt, is in mijn ogen 'niet zo erg', in vergelijking met hoe andere providers hiermee om gaan.
Over het algemeen zou het natuurlijk beter zijn dat alle providers gewoon aangeven dat ze 4K door gaan geven..
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 16-01-2020 15:29 ]
KPN heeft NPO1 UHD al eerder doorgegeven dus zal dat nu zeker weer gaan doen.
WK Voetbal in UHD bij KPN
Inmiddels is de Aria 7x weer leverbaar, Hoor graag wanneer bij nieuwe klanten die nu instappen iets anders wordt geleverd! Ik heb het idee dat ook ik wordt voorgelogen door Caiway en dat de nieuwe klanten standaard de Amino 7x krijgen. Ik dat geval wil ik omruil.Roberto...... schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:55:
[...]
Je bedoeld pakket "Snel". Dat is maar 600/600![]()
[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-01-2020 18:00 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Dat is geen concrete informatie, dat is een aanname van joudolopfriet schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:55:
KPN heeft NPO1 UHD al eerder doorgegeven dus zal dat nu zeker weer gaan doen.
Ik ga er van uit, dat is waar. KPN rolt niet voor niets nu standaard 4K ontvangers uit. De Mediabox Next van Ziggo idem dito. Daar mag Caiway eens een voorbeeld aan nemen!
Klopt, maar heb jij al de Amino's dan?dolopfriet schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:34:
Ik ga er van uit, dat is waar. KPN rolt niet voor niets nu standaard 4K ontvangers uit. De Mediabox Next van Ziggo idem dito. Daar mag Caiway eens een voorbeeld aan nemen!
Ik heb de Amino Aria 7X, deze kunnen geen 4K weergeven. Ik heb gevraagd om een omruil, welke me ook in eerste instantie is toegezegd door een medewerker. Een dag later belde een andere medewerker van Caiway op dat de Kamai 7X niet werkt op mijn platform ( terwijl ik gewoon op het laatste en dus Delta platform zit)
Dus ik werd gigantisch voorgelogen. Je moet maar zo met je klanten willen omgaan.
Dus ik werd gigantisch voorgelogen. Je moet maar zo met je klanten willen omgaan.
[ Voor 75% gewijzigd door dolopfriet op 16-01-2020 19:30 ]
Ik schrik hier behoorlijk van zeg hoe men omgaat met een klant van het eerste uur. Caiway Webcare is hier ook actief en ga er vanuit dat ze wel contact met je opnemen voor een oplossing. Denk dat de medewerker van Caiway een foutje heeft gemaakt, zijn vaak studenten met een bijbaan. Beide apparaten werken op het nieuwe netwerk heb ik me laten vertellen door Caiway.dolopfriet schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:29:
Ik heb de Amino Aria 7X, deze kunnen geen 4K weergeven. Ik heb gevraagd om een omruil, welke me ook in eerste instantie is toegezegd door een medewerker. Een dag later belde een andere medewerker van Caiway op dat de Kamai 7X niet werkt op mijn platform ( terwijl ik gewoon op het laatste en dus Delta platform zit)
Die persoon die me belde klonk niet als een student. Hij had geen verklaring voor het feit dat de Kamai 7X gewoon op de website staat van Caiway. Het was een Delta kastje zei hij ….
Sprookjesland is blijkbaar voor sommige mensen nog niet voorbij.
Zodra hier glasvezel ligt van KPN ben ik weg. Ik ben dat gelieg van Caiway meer dan zat!
Zo wordt jaren klantentrouw dus beloond...…..
Sprookjesland is blijkbaar voor sommige mensen nog niet voorbij.
Zodra hier glasvezel ligt van KPN ben ik weg. Ik ben dat gelieg van Caiway meer dan zat!
Zo wordt jaren klantentrouw dus beloond...…..
[ Voor 6% gewijzigd door dolopfriet op 16-01-2020 21:09 ]
Het klopt ook niet want de Kamai 7x wordt gewoon uitgeleverd op dit moment door Caiway aan nieuwe klanten. Ik heb inmiddels hier ook wild contact over. Caiway heeft zelf in al zijn wijsheid besloten in eerste instantie die Aria uit te brengen. Ik ben toevallig eerder overstapt en zat toen al niet te wachten op een decoder die geen 4K aan kan, maar deze wordt je gewoon door de strot gedrukt en dan kun je ook nog niet omruilen ook voor een 4K-decoder. Dat is geen zuivere koffie voor klanten die al jaren klant zijn. Wanneer er ook maar 1 UHD kanaal beschikbaar komt eis ik gewoon omruil van de Aria naar Kamai7x.
Even nog iets anders dan, wat positiever nieuws:
https://www.hethelewestla...en-kan-wos-weer-ontvangen
Uit dit bericht blijkt dat Caiway plannen heeft om meer en meer naar HD om te schakelen.
Echter wordt dit nu tegen gehouden door klagende SD-kijkers. Ja, die zijn er ook nog anno 2020.
Even nog iets anders dan, wat positiever nieuws:
https://www.hethelewestla...en-kan-wos-weer-ontvangen
Uit dit bericht blijkt dat Caiway plannen heeft om meer en meer naar HD om te schakelen.
Echter wordt dit nu tegen gehouden door klagende SD-kijkers. Ja, die zijn er ook nog anno 2020.
[ Voor 36% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-01-2020 22:17 ]
Het omschakelen naar HD van ARD op het Caiway interactieve platform lukt ook al meer dan een half jaar niet, ook al staat op de website van Caiway en in de zenderlijst van de interactieve ontvanger dat deze in HD is.
Dus ik neem die plannen met een grote korrel zout. Het lukt Caiway nu al niet zijn product beloften na te komen.
Dus ik neem die plannen met een grote korrel zout. Het lukt Caiway nu al niet zijn product beloften na te komen.
Jassy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:29:
Zoals Wian aangeeft is er in ieder geval een werkende oplossing met een edgerouter-X icm met een SFP module van FS. Zie Xentor in [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie.wian schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:41:
Je hebt ook een mediaconverter nodig. Zoek even terug in dit topic.
Achter de mediaconverter, je huidige FRITZ!Box hangen.
Rechtstreeks een FRITZ!Box 5490 aan sluiten op de FTU heb ik nog niet voorbij zien komen.
In principe lijken de basale specs van ingebouwde glasvezelpoort geschikt, TX 1310 nm en RX 1550 nm.
@Xentor kan mogelijk nog info geven of er ook nog naar andere specs (dan de golflengtes) gekeken moet worden.
Is Caiway nog actief in dit topic? Ik ben 4 keer in een week tijd voor de gek gehouden. Er zijn beloftes gedaan om mijn Aria 7 om te ruilen, maar uiteindelijk ben ik gebeld met de melding dat ze het niet gaan doen. Reden is dat het alleen bij hoge uitzonderingen gebeurt en er is mij verteld dat er geen 4K uitzendingen komen dit jaar.
WTF.
WTF.
[ Voor 21% gewijzigd door IMWhizzle op 17-01-2020 21:20 ]
Moet je ff @Caiway typen, misschien dat ze dan reageren, maar ik heb er een hard hoofd in
Ze hebben een glazen bol gekocht ? WTF! Sowieso brengt Eurosport een UHD kanaal in de lucht tijdens de OS en NPO komt op zeker met NPO UHD tijdens het EK maar naar het zich laat aanzien ook tijdens de OS.IMWhizzle schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:19:
Is Caiway nog actief in dit topic? Ik ben 4 keer in een week tijd voor de gek gehouden. Er zijn beloftes gedaan om mijn Aria 7 om te ruilen, maar uiteindelijk ben ik gebeld met de melding dat ze het niet gaan doen. Reden is dat het alleen bij hoge uitzonderingen gebeurt en er is mij verteld dat er geen 4K uitzendingen komen dit jaar.
WTF.
Als deze mededeling betekent dat Caiway dit jaar geen ene moer doet aan UHD dan moeten ze zich schamen!
Je vraagt je af waarom het bij het zusje Delta al wel een half jaar goed is geregeld en het bij Caiway niet kan en we zo klantonvriendelijk worden behandeld terwijl de fout bij Caiway ligt die ons de verkeerde decoders in de maag splitst.
[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-01-2020 23:46 ]
Erg ongemanierd van Caiway; De klant iets toezeggen, ook over de middelen daarvoor beschikken en vervolgens de belofte niet nakomen.
Ik zou een klacht indienen als ik jou was, IMWhizzle!
Ik zou een klacht indienen als ik jou was, IMWhizzle!
Slechte ervaring met het indienen van een klacht. Althans, het indienen verloopt probleemloos maar vervolgens hoor je helemaal niets (zelf webcare heeft geen idee).
In het algemeen ben ik erg te spreken over de stabiliteit van hun Internet dienst, de tv oplossing is van een enorm mindere kwaliteit. Hopelijk gaan ze dat bij een andere partij beleggen.
In het algemeen ben ik erg te spreken over de stabiliteit van hun Internet dienst, de tv oplossing is van een enorm mindere kwaliteit. Hopelijk gaan ze dat bij een andere partij beleggen.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Caiway heeft sinds mei 2019 een nieuwe tv oplossing, dat gaan ze niet opnieuw wijzigen (behoudens updates). Dat is een samenwerking tussen Stoneroos en de decoder-fabrikant en Delta/Caiway en dezelfde oplossing draait bij Delta. Dus er is iets meer armslag, al zit er op dit moment nog een vervelende afhankelijkheid in van de contracten van Delta. Wanneer de contracten van Delta met zenders zaken niet toelaten dan staat het bij Caiway ook dicht. Voorbeelden zijn doorspoelen, content terug kijken ja/nee, maar ook ARD HD en Investigation Discovery HD die de Caiwayklanten wel zouden moeten ontvangen.lier schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:08:
Slechte ervaring met het indienen van een klacht. Althans, het indienen verloopt probleemloos maar vervolgens hoor je helemaal niets (zelf webcare heeft geen idee).
Laat ik zeggen dat ik over het algemeen wel tevreden ben met Caiway, mijn pietluttige gezeur mag ook wel eens met een korreltje zout genomen worden, maar ik ben Ziggo gewend, een grote provider met meer armslag die zaken goed voor elkaar had.
Maar dat Caiway niet pro-actief en klantgericht denkt is misschien wel een understatement. Het liep allemaal lichtjaren achter. Ze maken nu een inhaalslag, maar maken dan toch weer telkens de fout oude spullen te verkopen. Men had al sinds mei vorig jaar net als zusje Delta meteen 4K decoders moeten inzetten. Pro-actief met het oog op de toekomst. Juist oude klanten die naar het nieuwe pakket overstappen verwachten dat ook wanneer je vergelijkt met providers als KPN en Ziggo (die vaak juist in de gebieden van Caiway niet meer af te nemen zijn of alleen een koperlijn kunnen leveren)
De vorig jaar geleverde decoders zijn een grote desinvestering/gaan een grote desinvestering worden voor Caiway. Er is ook vorige jaar weer iemand geweest die een behoudende beleidsbeslissing heeft genomen en dat pakt gewoon verkeerd uit. 4K zal tijdens het EK echt geleverd gaan worden door de NPO en de abonnees met de verkeerde decoders gaat dit echt in het verkeerde keelgat schieten.
Ik ben nu al klaar met de Aria 7x, die gewoon geen 4K aan kan en wanneer er 4K kanalen komen dan kunnen ze hoog of laag springen maar dan gaan de oude retour en verwacht ik 4K decoders zodat ik ze kan ontvangen op mijn 4K televisie.
Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat iemand bij Caiway gekozen heeft voor de Aria, terwijl het zusje Delta op dat moment al Kamai 7x uitleverde die wel 4K kan leveren en Ziggo en KPN op dat moment ook al waren begonnen 4K decoders te leveren bij de nieuwe pakketten.
[ Voor 72% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-01-2020 20:07 ]
Hello,
Update van mijn post betreffende de oude genexis mediaconvertor en internet via archer c7 werkend proberen te krijgen. (Delta glasvezel buitenaf)
Na mijn prutsen met de oude media convertor die ik nog had liggen, bedacht ik me dat mijn tijd eigenlijk wel meer waard is. (hoe leuk het ook kan zijn om wat dingetjes uit te proberen
.
Heel simpel deze FTE media converter gekocht: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L .
SFP module uit genexis getrokken en in de TP link media converter gestopt. Ethernet aansluiting op wan poort archer C7.
Instellingen archer c7 WAN IP:

Instellingen VLAN:

Alleen vlan100 gebruikt, tv gaat toch via de normale internet verbinding niet via een apart VLAN.
Letterlijk dus een goede mediaconverter, sfp module uit genexis trekken, module in de mediaconverter stoppen. Kabletje glasvezel erin, utp van mediaconverter naar Archer C7 (of andere router die vlan ondersteunt.).
En het werkt binnen 1 min zonder problemen, bijna nog nooit zoiets simpels meegemaakt met een internet provider.
Telefoon gebruik ik niet dus nog niet naar gekeken, maar dat zal je vast wel aan de praat krijgen mocht je het echt willen.
moraal van het verhaal, koop een mediaconvertor van 14 euro en ga niet met oude zooi liggen prutsen
.
Ook niet zelf sfp modules kopen, gewoon uit de genexis trekken, mochten ze hem ooit terug willen hebben,
(NOG NOOIT MEEGEMAAKT MET WELKE PROVIDER DAN OOK heb hier 15+ modems/routers liggen.) dan duw je de sfp weer gewoon in de genexis.
Thx voor de hulp! ik zat veel te moeilijk te denken. Heb ook GEEN ip release ofzo gedaan, zou nodig kunnen zijn misschien is dat automatisch gegaan. maar het werkte binnen 5 min allemaal.
Veel succes!

snelheid is eerder 850, tv staat aan, en op deze pc staat blueiris met 12 cameras op te nemen, de NIC van deze pc liep tegen zijn limiet
.
Update van mijn post betreffende de oude genexis mediaconvertor en internet via archer c7 werkend proberen te krijgen. (Delta glasvezel buitenaf)
Na mijn prutsen met de oude media convertor die ik nog had liggen, bedacht ik me dat mijn tijd eigenlijk wel meer waard is. (hoe leuk het ook kan zijn om wat dingetjes uit te proberen
Heel simpel deze FTE media converter gekocht: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L .
SFP module uit genexis getrokken en in de TP link media converter gestopt. Ethernet aansluiting op wan poort archer C7.
Instellingen archer c7 WAN IP:

Instellingen VLAN:

Alleen vlan100 gebruikt, tv gaat toch via de normale internet verbinding niet via een apart VLAN.
Letterlijk dus een goede mediaconverter, sfp module uit genexis trekken, module in de mediaconverter stoppen. Kabletje glasvezel erin, utp van mediaconverter naar Archer C7 (of andere router die vlan ondersteunt.).
En het werkt binnen 1 min zonder problemen, bijna nog nooit zoiets simpels meegemaakt met een internet provider.
Telefoon gebruik ik niet dus nog niet naar gekeken, maar dat zal je vast wel aan de praat krijgen mocht je het echt willen.
moraal van het verhaal, koop een mediaconvertor van 14 euro en ga niet met oude zooi liggen prutsen
Ook niet zelf sfp modules kopen, gewoon uit de genexis trekken, mochten ze hem ooit terug willen hebben,
(NOG NOOIT MEEGEMAAKT MET WELKE PROVIDER DAN OOK heb hier 15+ modems/routers liggen.) dan duw je de sfp weer gewoon in de genexis.
Thx voor de hulp! ik zat veel te moeilijk te denken. Heb ook GEEN ip release ofzo gedaan, zou nodig kunnen zijn misschien is dat automatisch gegaan. maar het werkte binnen 5 min allemaal.
Veel succes!

snelheid is eerder 850, tv staat aan, en op deze pc staat blueiris met 12 cameras op te nemen, de NIC van deze pc liep tegen zijn limiet
Enkele maanden geleden werd hier vermeld dat het nieuwe abonnement van Caiway zo'n 30 seconden achterloopt.
Ik ervaar dat zelf ook als zeer irritant tijdens het kijken van voetbal. Bij vrienden met het oude Caiway abonnement of KPN via de telefoon is er al lang en breed gescoord, terwijl bij mij de bal nog aan de andere kant van het veld is. Dit leidt er toe dat ik nu voetbal via de COAX kijk.
Heeft iemand hier, zeker met het oog op het EK, een oplossing voor?
Ik ervaar dat zelf ook als zeer irritant tijdens het kijken van voetbal. Bij vrienden met het oude Caiway abonnement of KPN via de telefoon is er al lang en breed gescoord, terwijl bij mij de bal nog aan de andere kant van het veld is. Dit leidt er toe dat ik nu voetbal via de COAX kijk.
Heeft iemand hier, zeker met het oog op het EK, een oplossing voor?
Om materiaal digitaal vast te leggen, wordt het analoge beeld digitaal vastgelegd. Wij zijn immers geen enen en nullen. Dit levert een minimale vertraging op en het signaal dat de regiewagen verlaat is in feite voor elke TV-kijker hetzelfde, analoog of digitaal. Daarna begint het contributieproces: via satelliet, straalverbinding of digitale link wordt het signaal verzonden naar de eindregie in Hilversum. En daarbij maakt het wel een verschil of die signalen analoog of digitaal worden verzonden. De eindregie decodeert het signaal weer, voorziet het van een stationID (Nederland 1) en zendt het signaal opnieuw door naar de ontvangststations van de distributeurs. De distributeurs op hun beurt kunnen het signaal weer opnieuw encoderen (in sommige gevallen wordt een analoog TV-signaal pas door hen gedigitaliseerd – tot zover de perceptie dat digitaal hogere kwaliteit betekent). Eenmaal aangekomen bij de consument moet het signaal worden uitgepakt door de decoder, alvorens het op de televisie kan worden weergegeven.
Zijn er hier mensen in de omgeving van Heumen/Malden (bij Nijmegen) met Caiway?
Mijn gesprek met Caiway, moet ik dit acceptabel vinden? Is dit normaal?
IK:
Beste Caiway,
Zie mijn eerdere berichten op de frontpage. Mijn TV loopt zo'n 20 a 30 seconden achter op vrienden met Caiway op het oude platform/abonnement en KPN. Dit is met name bij Live voetbal erg irritant, zeker met het oog op het EK.
Caiway:
Dit is eigenlijk een probleem dat is gekomen met het digitale tijdperk, het is onmogelijk om bij iedereen de stream op exact hetzelfde tijdstip te leveren.
Ik ben bang dat hier (nog) geen oplossing voor is.
IK:
Dat is natuurlijk te bizar voor woorden, dat je een duur glasvezel abonnement neemt en dat het dan met een verschil van een halve minuut wordt verzonden.
Caiway:
Dat is natuurlijk te bizar voor woorden, dat je een duur glasvezel abonnement neemt en dat het dan met een verschil van een halve minuut wordt verzonden.
Ik:
Lijkt mij onzin met de in principe oneindige bandbreedte op glasvezel. Een seconde is enigszins acceptabel, 30 sec niet.
Caiway:
Daar komt helaas meer bij kijken, dan alleen bandbreedte. Het is niet mogelijk om dit met een verschil van een seconde te leveren, ik heb dit bij andere providers ook niet gezien.
Ik:
En op basis waarvan wordt dit onderscheid gemaakt? Waarom had ik dit probleem niet toen ik nog op het oude abonnement zat?
Caiway:
Ik vermoed dat je toen via het coax netwerk TV keek, wij leveren hier een direct signaal i.p.v. een stream op het IPTV netwerk.
Ik:
Nee toen keek ik via Glasvezel, maar met het oude abonnement en oude kastje.
Dat is waar ik ook mee vergelijk: vrienden met het oude abonnement
Caiway:
Er kan ook verschil zitten tussen streams. Dit zou alleen geen minuut moeten zijn, maar maximaal dertig seconden. Zoals ik al aangaf is het niet mogelijk om bij iedereen de stream tegelijk te leveren.
IK:
Beste Caiway,
Zie mijn eerdere berichten op de frontpage. Mijn TV loopt zo'n 20 a 30 seconden achter op vrienden met Caiway op het oude platform/abonnement en KPN. Dit is met name bij Live voetbal erg irritant, zeker met het oog op het EK.
Caiway:
Dit is eigenlijk een probleem dat is gekomen met het digitale tijdperk, het is onmogelijk om bij iedereen de stream op exact hetzelfde tijdstip te leveren.
Ik ben bang dat hier (nog) geen oplossing voor is.
IK:
Caiway:
Ik:
Lijkt mij onzin met de in principe oneindige bandbreedte op glasvezel. Een seconde is enigszins acceptabel, 30 sec niet.
Caiway:
Daar komt helaas meer bij kijken, dan alleen bandbreedte. Het is niet mogelijk om dit met een verschil van een seconde te leveren, ik heb dit bij andere providers ook niet gezien.
Ik:
En op basis waarvan wordt dit onderscheid gemaakt? Waarom had ik dit probleem niet toen ik nog op het oude abonnement zat?
Caiway:
Ik vermoed dat je toen via het coax netwerk TV keek, wij leveren hier een direct signaal i.p.v. een stream op het IPTV netwerk.
Ik:
Nee toen keek ik via Glasvezel, maar met het oude abonnement en oude kastje.
Dat is waar ik ook mee vergelijk: vrienden met het oude abonnement
Caiway:
Er kan ook verschil zitten tussen streams. Dit zou alleen geen minuut moeten zijn, maar maximaal dertig seconden. Zoals ik al aangaf is het niet mogelijk om bij iedereen de stream tegelijk te leveren.
Ik heb zaterdag m'n modem en 2 tuners ontvangen.dolopfriet schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:01:
Krijgen ze in Heumen dan wel een Kamai 7X?
Caiway installatie handleiding Kamai 7X
De verbinding is technisch nog niet opgeleverd. Dus ik kan het nog niet testen. Maar ik heb wel 2x een Kamai 7x gekregen. Dus blijkbaar krijgen nieuwe klanten die wel.
Kan je jou ervaringen laten horen zodra de verbinding is opgeleverd? Liefst met een filmpje over hoe vlot het allemaal werkt?Kitser schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Ik heb zaterdag m'n modem en 2 tuners ontvangen.
De verbinding is technisch nog niet opgeleverd. Dus ik kan het nog niet testen. Maar ik heb wel 2x een Kamai 7x gekregen. Dus blijkbaar krijgen nieuwe klanten die wel.
Wij zijn zeker nog actief in dit topic, alleen heeft je benedenbuurman zeker een punt dat ons even taggen met een @ zeker helptIMWhizzle schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:19:
WTF.
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Ik betrek de woning pas eind maart, dus dan weet ik het.dolopfriet schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:01:
Krijgen ze in Heumen dan wel een Kamai 7X?
Caiway installatie handleiding Kamai 7X
Het was eigenlijk mijn vraag aan jullie
Ik hoop het.dolopfriet schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:48:
Die zijn veel beter!. Je boft.
Het is dat ik graag sneller internet wilde. Want van de tv verhalen werd ik niet echt blij toen ik het hier las.
Zijn er mensen die van een Aria 7x naar een Kamai 7x gegaan zijn die het verschil echt hebben kunnen testen?
Waar is het op gebaseerd dat de Kamai 7x beter is?
Ik zal m'n best doen. Ik ga zaterdag op vakantie. Dus of het daarvoor lukt weet ik niet.Jassy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:49:
[...]
Kan je jou ervaringen laten horen zodra de verbinding is opgeleverd? Liefst met een filmpje over hoe vlot het allemaal werkt?
Caiway heeft me tot twee keer toe een Kamai 7X beloofd, maar me steeds afgescheept met een Aria 7X.
Leugens werden daarbij niet geschuwd. Jij boft Kitser, maar de bewuste 4K klant van Caiway heeft het nakijken.
Leugens werden daarbij niet geschuwd. Jij boft Kitser, maar de bewuste 4K klant van Caiway heeft het nakijken.
Maar hoe weet je dat die Kamai 7x beter is? Of is het een aanname / hoop omdat de Aria 7x niet voldoet?dolopfriet schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:35:
Caiway heeft me tot twee keer toe een Kamai 7X beloofd, maar me steeds afgescheept met een Aria 7X.
Dat klopt. De klanten die nu instappen krijgen wel de 4K decoder en ik ben op aangeven van Caiway eerder ingestapt op het nieuwe platform en krijg deze niet. Ik vind dit geen eerlijke politiek en met het oog op de 4K uitzendingen die gaan komen ook heel vreemd.Kitser schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:47:
[...]
Ik heb zaterdag m'n modem en 2 tuners ontvangen.
@Caiway wat wordt hier nog aan gedaan. Dit is gewoon vreemd. Enerzijds wordt er geroepen stap aub over dan krijg je wel de nieuwe app en het nieuwe platform anderzijds te vroeg overstappen is geen 4K decoder.
Hoe gaan jullie dit fixen voor de klanten die een 4K tv hebben die te vroeg zijn gemigreerd?
Komt er in die specifieke gevallen alsnog een omruil? Of komt er een 4K-pakket waarbij op dat moment bij afname van dat pakket de decoders alsnog worden omgeruild?
Hier het bericht van TotaalTV:
https://www.totaaltv.nl/n...ltra-hd-bij-ziggo-en-kpn/
https://www.totaaltv.nl/n...standaard-voor-tvdecoder/
[ Voor 27% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-01-2020 21:41 ]
Ja, KPN gaat zelfs oude ontvangers nu omruilen voor het nieuwste 4K model.
Daar kan Caiway eens een voorbeeld aan nemen.
Kort gezegd had men die Aria's nooit moeten uitleveren, je weet dat er gedonder gaat komen wanneer je opeens wel de Kamai 7x gaat leveren bij hetzelfde pakket, helemaal met 4K zenders op komst.dolopfriet schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:03:
Ja, KPN gaat zelfs oude ontvangers nu omruilen voor het nieuwste 4K model.
Ik hoor graag de reactie van Caiway
De reactie zijn aankomende prijsverhogingen en dan kun je je tv abo opzeggen. Misschien als je dan een nieuw abo aanvraagt daarna krijg je wel de nieuwe decoderSjakie0101 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:40:
[...]
Kort gezegd had men die Aria's nooit moeten uitleveren, je weet dat er gedonder gaat komen wanneer je opeens wel de Kamai 7x gaat leveren bij hetzelfde pakket, helemaal met 4K zenders op komst.
Ik hoor graag de reactie van Caiway
Update:
Gisteren heb ik een klacht ingediend, er is gewoon teveel gebeurd. Mijn ervaring was veel meer dan alleen het niet leveren van de Kamai 7X. De maat was vol en we gaan nu zien hoe ze mij tegemoet gaan komen.
Ik heb een aantal providers gehad in het verleden, maar wat ik hier heb meegemaakt in twee maanden is onder andere knulligheid, ondeskundig overkomen, afspraken niet nakomen, in discussie met je gaan over het wel of niet bestaan van hardware en/of bepaalde pakketten, nieuwe contracten zonder overeenstemming afsluiten, beeldkwaliteit is niet om naar huis over te schrijven, het versturen van hardware die herhaaldelijk niet compleet is. Ik ben zaterdag naar de winkel geweest in Naaldwijk en heb alle hardware ingeleverd. Voor nu even internet only, totdat de uitkomst van mijn klacht bekend is. Ik heb hier teveel tijd aan moeten besteden.
Stelletje prutsers.
Gisteren heb ik een klacht ingediend, er is gewoon teveel gebeurd. Mijn ervaring was veel meer dan alleen het niet leveren van de Kamai 7X. De maat was vol en we gaan nu zien hoe ze mij tegemoet gaan komen.
Ik heb een aantal providers gehad in het verleden, maar wat ik hier heb meegemaakt in twee maanden is onder andere knulligheid, ondeskundig overkomen, afspraken niet nakomen, in discussie met je gaan over het wel of niet bestaan van hardware en/of bepaalde pakketten, nieuwe contracten zonder overeenstemming afsluiten, beeldkwaliteit is niet om naar huis over te schrijven, het versturen van hardware die herhaaldelijk niet compleet is. Ik ben zaterdag naar de winkel geweest in Naaldwijk en heb alle hardware ingeleverd. Voor nu even internet only, totdat de uitkomst van mijn klacht bekend is. Ik heb hier teveel tijd aan moeten besteden.
Stelletje prutsers.
Ik begrijp je helemaal. Caiway heeft met mij ook een loopje genomen. Kamai 7X beloofd en mij opschepen met Aria 7X.
Twee keer in paar weken tijd ben ik voorgelogen.
Ik heb dan ook Caiway opgezegd.
Twee keer in paar weken tijd ben ik voorgelogen.
Ik heb dan ook Caiway opgezegd.
Hallo ik krijg de Entone Kamai x7 opgestuurd. Is dat de juiste ontvanger wat de meeste hier willen?
Ja, dat is de ontvanger. Je boft maar !
Wat is je alternatief?fmrama schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:35:
Als ik dit allemaal zo lees, voor mij voorlopig geen glasvezel van @caiway.
Blijven zitten op het koper. En wachten tot kpn hier de verbinding met de straatkast heeft gemaakt. Of hopen op een andere glas provider. En voor tv de coax van caiway.
Anno 2020 behoort glas onderhand toch wel zonder problemen te moeten kunnen werken. , Toch?
Toch. :-) haha. ik wacht al 5 jaar op een andere (glas)provider. echter de monopoly van caiway/cif/delta zal echt niet stoppen ben ik bang. Ook al belooft men van alles.
KPN is hier in het dorp / straat bezig met glas naar de straatkasten te brengen. Het kan nog effe duren, maar het komt eraan. Als dit naar de 100 mbits gaat ben ik tevreden. En dan is @caiway te laat. Dan ligt hier een glas aansluiting te verstoffen en brengt helemaal niks meer op. En ik denk dat ik niet de enige ben waar een stille aansluiting van caiway ligt.
Welk dorp is dat dan?fmrama schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:32:
KPN is hier in het dorp / straat bezig met glas naar de straatkasten te brengen. Het kan nog effe duren, maar het komt eraan. Als dit naar de 100 mbits gaat ben ik tevreden. En dan is @caiway te laat. Dan ligt hier een glas aansluiting te verstoffen en brengt helemaal niks meer op. En ik denk dat ik niet de enige ben waar een stille aansluiting van caiway ligt.
Bij mij in Schiedam zijn ze daar ook me bezig. Oplevering zou 7-2-20 zijn. Dan zou er ook 107 mb/s beschikbaar zijn. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/fmrama schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:32:
Maar die datum is al een keer naar voren geschoven. Dus vandaar nu toch een abonnement bij Caiway afgesloten.
Voordeel vind ik ook dat de tv zenders ongecodeerd over coax aangeboden worden.
Dan kan ik, op termijn, een hdhomerun oid kopen en alle tv zenders opnemen op een servertje, reclames doorspoelen van opnames en alles via een Android boxje kijken. Vind het ook wel leuk om daarmee een beetje spelen.
Ik zou liever zien dat KPN op de glasvezel komt van Delta Fiber. Er zijn bij de aanleg notabene twee glasvezels getrokken. De tweede is nog nooit gebruikt.
Ik hoop met je mee!dolopfriet schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:35:
Ik zou liever zien dat KPN op de glasvezel komt van Delta Fiber. Er zijn bij de aanleg notabene twee glasvezels getrokken. De tweede is nog nooit gebruikt.
Dan laat ik meteen mijn oude KPN gegevens heractiveren!
Ik ben klant van het eerste uur (westland) en op zich werkt een glasvezelverbinding van Caiway prima, snelheden zijn stabiel en ik ervaar relatief weinig uitval.fmrama schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:35:
Als ik dit allemaal zo lees, voor mij voorlopig geen glasvezel van @caiway.
Het grote gedoe gaat vooral om de interactieve TV dienst, die laat wat te wensen over, maar is (mijn mening) geen drama.
Opnemen werkt goed, programma opnieuw starten werkt goed, het is alleen een beetje vreemd dat er +/- 15 lokale zenders op kanaal 12 zitten waarvan de meeste niet bij jou regio horen en dus geblokkeerd zijn.
Ten opzichte van Ziggo zie ik geen grote voor of nadelen van de interactieve TV dienst, maar dat kan ook komen doordat ik minder veeleisend ben, met KPN heb ik geen ervaring.
Let wel dat ik begin dit jaar pas ben overgestapt naar het nieuwe platform, en dus in bezit ben van de felbegeerde Amino Kamai 7x.
Wellicht is jouw ervaring goed omdat je een Kamai 7X hebt.
Wat zal je straks genieten van de EK voetbal en Olympische spelen in 4K HDR
Waarom stappen jullie niet gewoon over?
Ja het kost wat meer, maar dan ben je wel van Caiway af.
Heb je dan geen UHD, heb je nu toch ook al niet, maar wel gewoon het KPN TV pakket (en ja, die loopt minder achter dan Caiway, want die betalen wss wel wat meer aan Ericsson Broadcasting Services)
Edit:
Je kan natuurlijk ook naar bestellen.delta.nl (oa het nieuwe Cbizz).
Daar staat in de opties bij TV gewoon “bestel je 2e 4k ontvanger erbij)
Heb je dan geen UHD, heb je nu toch ook al niet, maar wel gewoon het KPN TV pakket (en ja, die loopt minder achter dan Caiway, want die betalen wss wel wat meer aan Ericsson Broadcasting Services)
Edit:
[ Voor 20% gewijzigd door Deshmir op 21-01-2020 18:58 ]
Ik zit al jaren bij Caiway en over het algemeen heb ik niks te klagen. Stabiel en altijd snel internet, TV werkt misschien niet al te snel (heb al jaren hetzelfde kastje) maar doet het verder gewoon goed, dus ik kan mij ook niet vinden in alle klachten hier. Enige wat ik jammer vind is dat er nog geen ipv6 aangeboden wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 21-01-2020 18:57 ]
Nee jij gaat die klacht niet krijgen. Wanneer ze jou gaan migreren naar het nieuwe platform krijg je automatisch de Kamai 7x opgestuurd. Onze klacht zit vooral in de geleverde hardware, we hebben een HD ontvanger ontvangen ipv de UHD-ontvangers die nu WEL worden geleverd.EDIT schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:56:
Ik zit al jaren bij Caiway en over het algemeen heb ik niks te klagen. Stabiel en altijd snel internet, TV werkt misschien niet al te snel (heb al jaren hetzelfde kastje) maar doet het verder gewoon goed, dus ik kan mij ook niet vinden in alle klachten hier. Enige wat ik jammer vind is dat er nog geen ipv6 aangeboden wordt.
Helaas die vlieger gaat niet op voor het nieuwe pakket, die is in prijs gelijk gebleven.AP3X schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:09:
[...]
De reactie zijn aankomende prijsverhogingen en dan kun je je tv abo opzeggen. Misschien als je dan een nieuw abo aanvraagt daarna krijg je wel de nieuwe decoder
[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-01-2020 19:05 ]
Lekker boeiend. Je kan toch gewoon tv kijken? Er is toch nooit 4k beloofd?
[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 21-01-2020 19:05 ]
Oh ja? En NPO UHD kan ik ook in native HD ontvangen tijdens het EK ?EDIT schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:05:
Lekker boeiend. Je kan toch gewoon tv kijken? Er is toch nooit 4k beloofd?
Is 4k ooit ergens geadverteerd? Nee. Dus nogmaals, lekker boeiend. Ben wel een beetje klaar met het eindeloze gezeik in dit topic.
[ Voor 34% gewijzigd door EDIT op 21-01-2020 19:08 ]
We hebben volkomen recht van spreken in deze. Dat er nu abonnees naar het zusje Delta moeten om alsnog de juiste spullen te krijgen vind ik te triest voor woorden.EDIT schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:06:
Is 4k ooit ergens geadverteerd? Nee. Dus nogmaals, lekker boeiend. Ben wel een beetje klaar met het eindeloze gezeik in dit topic.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-01-2020 19:10 ]
... right. Doe dat gezeik alsjeblieft ergens anders.
[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 21-01-2020 19:12 ]
Volgens mij zijn er op dit forum meer mensen met dezelfde klacht. Dus waarom je mij aanspreekt snap ik niet.EDIT schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:12:
... right. Doe dat gezeik alsjeblieft ergens anders.
Ik heb al eerder aangegeven verder tevreden te zijn met Caiway.
Que? Jij reageert op mijn post waarin ik aangeef dat ik tevreden ben. En ik spreek iedereen met hetzelfde gezeik aan.
Terechte klachten, prima. Maar dit topic wordt al pagina na pagina vervuild met hetzelfde gezeik dat helemaal nergens over gaat, en ja, daar ben ik dus wel klaar mee.
Terechte klachten, prima. Maar dit topic wordt al pagina na pagina vervuild met hetzelfde gezeik dat helemaal nergens over gaat, en ja, daar ben ik dus wel klaar mee.
Zagen, zeuren en eindeloos in herhaling vallen is ook iets wat niets aan dit topic toevoegt. Heb je een terechte klacht laat het dan s.v.p. bij één post in dit topic
Als het nergens over zou gaan, zou ik nu niet zo teleurgesteld zijn in Kaiway.
Ook wel grappig om te zien dat er blijkbaar een aantal mensen zich verheffen tot voorzitter van een forum die bepaalt wat er wel niet besproken mag worden inzake Caiway glasvezel.
Een soort van censuurpolitie op zijn Chinees?
Ook wel grappig om te zien dat er blijkbaar een aantal mensen zich verheffen tot voorzitter van een forum die bepaalt wat er wel niet besproken mag worden inzake Caiway glasvezel.
Een soort van censuurpolitie op zijn Chinees?
[ Voor 60% gewijzigd door dolopfriet op 21-01-2020 20:00 ]
Wellicht, maar genieten van voetbal gaat niet gebeuren. Geef ik echt geen klap omdolopfriet schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:30:
Wellicht is jouw ervaring goed omdat je een Kamai 7X hebt.
We hebben op dit moment nog geen uitzendingen in 4K dus de noodzaak om nu al een 4K ontvanger te leveren zien wij niet direct. Daarentegen vinden we het ook niet zo erg om de ontvanger(s) om te ruilen voor de Kamai 7X als iemand er echt om vraagt. Ik kan niet terughalen waar dat eerder is fout gegaan maar indien gewenst kunnen we via dit account of andere online kanalen wel de juiste apparatuur regelen. Dat geldt overigens voor iedereen die dat aan ons vraagt binnen of buiten dit forum.Sjakie0101 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:18:
[...]
Dat klopt. De klanten die nu instappen krijgen wel de 4K decoder en ik ben op aangeven van Caiway eerder ingestapt op het nieuwe platform en krijg deze niet. Ik vind dit geen eerlijke politiek en met het oog op de 4K uitzendingen die gaan komen ook heel vreemd.
@Caiway wat wordt hier nog aan gedaan. Dit is gewoon vreemd. Enerzijds wordt er geroepen stap aub over dan krijg je wel de nieuwe app en het nieuwe platform anderzijds te vroeg overstappen is geen 4K decoder.
Hoe gaan jullie dit fixen voor de klanten die een 4K tv hebben die te vroeg zijn gemigreerd?
Komt er in die specifieke gevallen alsnog een omruil? Of komt er een 4K-pakket waarbij op dat moment bij afname van dat pakket de decoders alsnog worden omgeruild?
Hier het bericht van TotaalTV:
https://www.totaaltv.nl/n...ltra-hd-bij-ziggo-en-kpn/
https://www.totaaltv.nl/n...standaard-voor-tvdecoder/
Hierbij hebben we wel één kanttekening en dat is dat het dan gelijk gaat om alle ontvangers die iemand in huis heeft. We kunnen namelijk niet twee verschillende ontvangers bij één klant laten draaien op dit platform. Dus als iemand ze wil omruilen gaan ze gelijk allemaal mee. Als je dat prima vind regelen we dat gewoon.
In dit topic zijn het 2 a 3 man die zich enorm druk kunnen maken over wat we als Caiway klant allemaal NIET krijgen, terwijl dat ook nooit beloofd is door Caiway (op het recente geneuzel met de types ontvangers na, daar heeft Caiway duidelijk steken laten vallen). Over het algemeen is de mening volgens mij dat internet bij Caiway prima werkt tegen een concurrerend bedrag. Het TV aanbod is niet geweldig maar zal ook voor 99% van hun klanten meer dan voldoen. Trek ik dat laatste naar mijzelf, dan is het zelfs zo 'erg' dat ik tevreden ben met het ongecodeerde basis coax pakket wat aangeboden wordt.Deshmir schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:54:
Waarom stappen jullie niet gewoon over?
Edit:
Mocht ik om wat voor reden (het is maar tv he) meer zenders willen, dan neem ik zo'n pluspakket of zorg ik dat ik bijv. Ziggo sport kan kijken via een familielid die Ziggo heeft. Er zijn immers meer wegen die naar Kralingen leiden.
Caiway loopt alles behalve voorop in hun producten, maar daardoor zijn ze wat mij betreft zeker niet slecht.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Is je klacht intussen naar behandeld/opgelost? Zo niet willen we graag je case bekijken om te zien wat we er aan kunnen doen. Als je opzegging van IPTV al is verwerkt en je het daarbij wil laten begrijpen we dat ook.IMWhizzle schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:19:
Update:
Stelletje prutsers.
@PaT Ik ben het er ook mee eens dat er niet zoveel aan de hand is.
Internet is aardig betrouwbaar, op de eens-in-de-zoveel-tijd veranderend IP, maar zit altijd al boven dat wat geadverteerd wordt qua snelheid.
Wat betreft de ontvangers, op de site van Caiway wordt ook nergens gesproken over 4K, dus ik snap de ophef ook niet.
Bij Delta zetten ze het wel specifiek op de site namelijk.
Mijn bericht was ook gericht aan het groepje vaste klagers, er zijn genoeg mogelijkheden om Caiway de rug te bieden.
Internet is aardig betrouwbaar, op de eens-in-de-zoveel-tijd veranderend IP, maar zit altijd al boven dat wat geadverteerd wordt qua snelheid.
Wat betreft de ontvangers, op de site van Caiway wordt ook nergens gesproken over 4K, dus ik snap de ophef ook niet.
Mijn bericht was ook gericht aan het groepje vaste klagers, er zijn genoeg mogelijkheden om Caiway de rug te bieden.
Wel weer opvallend dat er eerst aardig ruchtbaarheid aan moet worden gegeven voordat Caiway de ontvangers wil omruilen naar de Kamai 7X,
In mijn situatie is het al te laat, ik heb Caiway opgezegd.
In mijn situatie is het al te laat, ik heb Caiway opgezegd.
Voor glasvezel is er maar één aanbieder in onze regio, geen mogelijkheid tot kabel, dus aangewezen op ADSL als alternatief. Tot zover de genoeg mogelijkheden.Deshmir schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:28:
@PaT Ik ben het er ook mee eens dat er niet zoveel aan de hand is.
What's the speed of dark?
@JayOne welke regio zit je dan?
Volgens mij kan je in elke Caiway/Delta regio oa kiezen voor Delta zelf (na overname Cbizz) en Solcon
Volgens mij kan je in elke Caiway/Delta regio oa kiezen voor Delta zelf (na overname Cbizz) en Solcon
Zojuist contact opgenomen met Caiway via WhatsApp. Daar is ons verteld dat het niet mogelijk is om de ontvanger (Aria 7X) om te ruilen voor de nieuwe Kamai 7X.Caiway schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:16:
[...]
We hebben op dit moment nog geen uitzendingen in 4K dus de noodzaak om nu al een 4K ontvanger te leveren zien wij niet direct. Daarentegen vinden we het ook niet zo erg om de ontvanger(s) om te ruilen voor de Kamai 7X als iemand er echt om vraagt. Ik kan niet terughalen waar dat eerder is fout gegaan maar indien gewenst kunnen we via dit account of andere online kanalen wel de juiste apparatuur regelen. Dat geldt overigens voor iedereen die dat aan ons vraagt binnen of buiten dit forum.
Hierbij hebben we wel één kanttekening en dat is dat het dan gelijk gaat om alle ontvangers die iemand in huis heeft. We kunnen namelijk niet twee verschillende ontvangers bij één klant laten draaien op dit platform. Dus als iemand ze wil omruilen gaan ze gelijk allemaal mee. Als je dat prima vind regelen we dat gewoon.
Ik heb via WhatsApp zojuist een link gestuurd naar dit topic waarin Caiway aangeeft dat dit wel mogelijk is.
We zullen het zien..
Blijkbaar is de interne communicatie bij Caiway niet zo best.
Terwijl de C in hun naam juist staat voor communicatie...…..
Het blijft lachen,gieren en brullen in Schiedam.
Twente, bij elke internetvergelijkingssite krijg ik alleen prijzen van Caiway op alleen glasvezel-selectie. Breid ik de selectie uit met DSL dan zie ik bijvoorbeeld Solcon wel weer.Deshmir schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:20:
@JayOne welke regio zit je dan?
What's the speed of dark?
Als je naar de website van Solcon zelf gaat en je postcode ingeeft, zal je waarschijnlijk wel glasvezel abonnementen zien. Maar voor zover ik weet, werkt Solcon nog niet met de nieuwe 4K ontvangers van KPN.
@Caiway
Ik verhuis dus binnenkort naar Heumen (6582 CV) en als ik op de site kijk dan zie ik een aantal pakketten staan waaronder: Internet en Televisie Slim 250/250 voor 61,50 (na 3 maanden)
Komt dit pakket overeen met het Pakket 'Alles in een 250 van deze pagina:
https://www.caiway.nl/wijzigingen2020 ? of gaat het om 'Gewoon Slim'
Ik zou sowieso graag het gewoon slim packet willen kiezen, maar deze is niet beschikbaar in mijn regio?
Ik verhuis dus binnenkort naar Heumen (6582 CV) en als ik op de site kijk dan zie ik een aantal pakketten staan waaronder: Internet en Televisie Slim 250/250 voor 61,50 (na 3 maanden)
Komt dit pakket overeen met het Pakket 'Alles in een 250 van deze pagina:
https://www.caiway.nl/wijzigingen2020 ? of gaat het om 'Gewoon Slim'
Ik zou sowieso graag het gewoon slim packet willen kiezen, maar deze is niet beschikbaar in mijn regio?
Solcon werkt inderdaad niet met het KPN TV Platform. Het gaat ook niet zo zeer of de ontvanger wel of niet 4K kan maar het moet wel lekker snel werken. Dat is bij de Aria 7X naar eigen ervaring een groot probleem. Ik hoop daarom dat iemand de Kamai 7X op film kan zetten zodat we kunnen zien hoe snel deze werkt.
Mijn Kamai 7x is gisteren geactiveerd. Ik heb er even een filmpje van gemaakt:Jassy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:41:
Solcon werkt inderdaad niet met het KPN TV Platform. Het gaat ook niet zo zeer of de ontvanger wel of niet 4K kan maar het moet wel lekker snel werken. Dat is bij de Aria 7X naar eigen ervaring een groot probleem. Ik hoop daarom dat iemand de Kamai 7X op film kan zetten zodat we kunnen zien hoe snel deze werkt.
YouTube: Caiway Amino Kamai 7x
Hierin is gelijk te zien dat het bij sommige opnames alleen mogelijk is om de eerste 5 minuten door te spoelen.
Zelfs als je live tv een tijdje op pauze laat staan kan je dat niet doorspoelen later.
Een ander min punt vind ik dat sommige programma's nog niet terug gekeken kunnen worden als ze pas net zijn afgelopen. Die komen dan pas later beschikbaar.
Dit is ook te zien in het filmpje.
Verder vind ik het redelijk vlot lopen.
Stond 'cai' niet voor 'centrale antenne inrichtingen?dolopfriet schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:35:
Blijkbaar is de interne communicatie bij Caiway niet zo best.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit topic is gesloten.