Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 54 Laatste
Acties:
  • 416.830 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Ah er is dus een nieuw "platform" en nieuwe pakketten.

Het nieuwe platform houdt in dat er een andere app gebruikt wordt? En wat nog meer? Ook de interface van de decoders? Ik heb 2 jaar terug ook Caiway gehad. Toen geloof ik een Ecotone (of iets dergelijks) decoder met een blauwe interface. Die vond ik wat traag werken.
Wat is er sinds die tijd nog meer veranderd?

En de nieuwe pakketten, wanneer worden die aangekondigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:28
https://www.tubantia.nl/a...-caiway-netwerk~a08a38ec/
ALMELO - Het gerucht gaat al een paar weken, maar het is echt niet waar. Ziggo gaat géén tv en internet aanbieden via het Caiway-netwerk. “Echt niet, het verhaal klopt gewoon niet. Er zijn geen plannen”, laat Ziggo-woordvoerder René Loman weten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Worden de aansluitingen met alleen internet van 150Mbit ook verhoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:24
.

[ Voor 138% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-01-2020 22:52 . Reden: verwijderd ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Zijn de prijzen al bekend en de verhogingen van de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
Twee Amino’s in huis (type 7X). Met beide ervaar ik problemen. Vanuit stand-by gaan ze na twee dagen goed gefunctioneerd te hebben niet meer aan, tenzij ik de stroom eraf haal en er weer opnieuw opzet.

Herkennen andere gebruikers dit? Ik gebruik een LG C9 (2019 model) en heb totaal geen andere problemen met overige HDMI apparaten. Alle kabels zijn HDMI Premium Certified en kunnen 18gb/s aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik herken dit probleem zeker. Ik heb twee keer Aria 7X. Zowel bij Samsung LCD als LG Oled komt dit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nog even volhouden. Nieuwe 4K decoders komen er aan als ik de berichten hierboven moet geloven.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Denk je echt dat Caiway de Aria's 7X omruilt bij klanten die ze al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Ben nu in contact met Caiway via Twitter. Ze weigeren deze Amino’s om te ruilen voor een 4K variant. En “het lijkt hun sterk” dat ik op beide kastjes hier last van heb, ondanks dat ik foto’s heb verstuurd. Erg onbeschoft om een dergelijke opmerking te maken vind ik.

Het leidt alleen maar tot erfenissen, de decoders zijn in mijn ogen niet stabiel en wil terug naar de oude situatie; internet only en NLZIET via de Apple TV 4K. Beeld is beduidend beter via deze constructie. Wellicht dat het met de uitstekende upscaling van Apple te maken heeft. Het verschil is dag en nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Gelukkig kan je opzeggen per 1 maart met de tariefsverhoging dus ook naar een pakket met alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dolopfriet schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:13:
Denk je echt dat Caiway de Aria's 7X omruilt bij klanten die ze al hebben?
Zolang je maar blijft klagen en het netjes houdt lijkt mij dat helemaal niet onwaarschijnlijk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:53:
[...]

Zolang je maar blijft klagen en het netjes houdt lijkt mij dat helemaal niet onwaarschijnlijk.
Klanten met een 4K tv die willen genieten van NPO UHD tijdens EK voetbal en een Aria in de maag gesplitst hebben gekregen zullen ze toch echt moeten omruilen. Al moet ik persoonlijk naar hun hoofdkantoor rijden, ik ga er niet mee akkoord wanneer men dat niet doet.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Migow schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:55:
[...]

Heb ook G250 en werd gisteren door mede forumlid ook geinformeerd. Heb het draadloos getest en idd haalde ik nu ook rond de 330-340. Voorheen draadloos 260-270 ;)
Ik haal inmiddels ook 350 mbit met mijn G250 abo. Jammer dat we gaan verhuizen naar een naastgelegen gemeente zonder glasvezel. Dat wordt denk ik overstappen naar Ziggo. Maar 25 mbit upload is wel armoe als je dit gewend bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IMWhizzle
Update:

Uiteindelijk is Caiway overstag gegaan en zullen zij mij deze week een Kamai 7 toe sturen. Ik zal mijn ervaring met deze decoder uiteraard delen. Volgens hen is dit ongebruikelijk, maar ik heb op mijn strepen gestaan. Ik heb niets aan onstabiele 7X modellen en dat heb ik ze laten weten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik ben erg benieuwd hoeveel het scheelt ten opzichte van de Aria.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
IMWhizzle schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:34:
Update:

Uiteindelijk is Caiway overstag gegaan en zullen zij mij deze week een Kamai 7 toe sturen. Ik zal mijn ervaring met deze decoder uiteraard delen. Volgens hen is dit ongebruikelijk, maar ik heb op mijn strepen gestaan. Ik heb niets aan onstabiele 7X modellen en dat heb ik ze laten weten ook.
Laat maar weten. Ik ga op zeker ook op mijn strepen staan. Grote 4K televisie aanwezig en dan zou je geen native UHD kanaal kunnen ontvangen! Ik wil met de EK gewoon voetbal in UHD en niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Update:

Ik heb weer een Aria 7x ontvangen. Wat een prutsers. Ik heb nu drie decoders liggen. Ik bewaar mijn geduld en zal vragen waar de schoen wringt. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
IMWhizzle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:20:
Update:

Ik heb weer een Aria 7x ontvangen. Wat een prutsers. Ik heb nu drie decoders liggen. Ik bewaar mijn geduld en zal vragen waar de schoen wringt. Ik houd jullie op de hoogte.
Is die Kamai dan al beschikbaar? Het zou zo maar kunnen per maart/april pas bij de nieuwe pakketten van dan of een 4K pakket. Dat is hier al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Sjakie0101 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:49:
[...]

Is die Kamai dan al beschikbaar? Het zou zo maar kunnen per maart/april pas bij de nieuwe pakketten van dan of een 4K pakket. Dat is hier al eerder aangegeven.
Alleen in bijzondere gevallen voorlopig. In mijn geval werken twee decoders niet naar behoren. Ze hebben opnieuw een ticket aangemaakt voor de Kamai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
IMWhizzle schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Alleen in bijzondere gevallen voorlopig. In mijn geval werken twee decoders niet naar behoren. Ze hebben opnieuw een ticket aangemaakt voor de Kamai.
Dat is vreemd want de Aria 7X kan geen native UHD doorgeven. Vandaar dat ik ook een Amino ga eisen op het moment dat er een UHD kanaal beschikbaar komt zoals NPO UHD of Eurosport UHD of Ziggo Sports UHD. En dat ligt voor de hand met het EK, Tour de France en OS op komst.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-01-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 16:25
IMWhizzle schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:34:
Ik heb niets aan onstabiele 7X modellen en dat heb ik ze laten weten ook.
Als ze je straks de Kamai sturen, houdt gewoon een 7X hoor ;) Je gaat van een Aria 7X naar een Kamai 7X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Zou iemand een filmpje kunnen posten van de snelheid van de Aria 7X. Beetje zappen, door de epg en de menu's heen bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
davides schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:24:
[...]

Als ze je straks de Kamai sturen, houdt gewoon een 7X hoor ;) Je gaat van een Aria 7X naar een Kamai 7X.
Verschil is dat dat Kamai7 (en niet de 7x hoor!) UHD aan kan. Deze wordt ook al door Delta geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 08:18
IMWhizzle schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:33:
Twee Amino’s in huis (type 7X). Met beide ervaar ik problemen. Vanuit stand-by gaan ze na twee dagen goed gefunctioneerd te hebben niet meer aan, tenzij ik de stroom eraf haal en er weer opnieuw opzet.

Herkennen andere gebruikers dit? Ik gebruik een LG C9 (2019 model) en heb totaal geen andere problemen met overige HDMI apparaten. Alle kabels zijn HDMI Premium Certified en kunnen 18gb/s aan.
Ik heb er 1 beneden staan aangesloten op een LG OLED B8, loopt na een aantal dagen stand-by (rode lampje) ook vast, ik moet dan de stroom eraf halen en er weer op. Zeer vervelend aangezien ik niet elke dag tv kijk.

Lijkt er dus op dat er veel meer mensen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Update:

Caiway heeft uit het niets besloten de Kamai niet te versturen. Weet iemand waar ik een klacht kan indienen? Ben er al een maand mee bezig, ik wil die Amino 7X niet, veel te onstabiel. Geeft vaak geen beeld.

Ben hier al een maand mee bezig. Jaren tevreden klant geweest, eerst alles in 1, toen internet only. En nu, afgewimpeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
IMWhizzle schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:47:
Update:

Caiway heeft uit het niets besloten de Kamai niet te versturen. Weet iemand waar ik een klacht kan indienen? Ben er al een maand mee bezig, ik wil die Amino 7X niet, veel te onstabiel. Geeft vaak geen beeld.
Klacht.nl en Caiway lost bijna alles naar tevredenheid op en vaak binnen 1 week.

https://www.klacht.nl/caiway/

Neem de volgende klachten ook ff mee.

- Matig beeld op de nieuwe tv platform (beeld echt minder)
- Traag en vastlopers
- Bij opname niet vooruit kunnen spoelen
- 20 zenders op kanaal 12
- ARD en zender ID niet in HD, wel altijd geweest en gelukkig nog op coax hd

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto...... op 09-01-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb 30-12 een overstap aangevraagd naar het nieuwe platform, en ben inmiddels om. Belangrijkste reden zijn de kosten, ik ben terug naar 75 mbit, wat meer dan voldoende is voor mijn gebruik, en dat scheelt mij weer een tientje in de maand.

Heb er de Amino Kamai 7x bij gekregen, en volgens de specificaties kan deze 4k. Heb geen nieuw modem gekregen, en daar ben ik blij mee (eigen router).

De TV waar de Kamai 7x op is aangesloten is een Samsung EU48JU6000 wanneer ik de Kamai 7x en de TV aanzet, krijg ik wel geluid, maar geen beeld. Door switchen van de HDMI ingang (van 1 naar 3 en weer naar 1) krijg ik wel beeld.

Ik kom van een Entone Kamai 5, en daar heb ik nooit dit soort problemen mee gehad, iemand een tip?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_Diederik schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:05:
De TV waar de Kamai 7x op is aangesloten is een Samsung EU48JU6000 wanneer ik de Kamai 7x en de TV aanzet, krijg ik wel geluid, maar geen beeld. Door switchen van de HDMI ingang (van 1 naar 3 en weer naar 1) krijg ik wel beeld.

Ik kom van een Entone Kamai 5, en daar heb ik nooit dit soort problemen mee gehad, iemand een tip?
Klinkt als een HDMI Handshake probleem, maar daar kan je weinig aan doen zonder de hulp van de betrokken fabrikanten... :/

- Probeer eens een andere HDMI kabel.
- Probeer eens alle HDMI CEC zooi uit te schakelen.

Succes alvast! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is toch vreemd dat ik nog gewoon een niet UHD ontvanger de Aria 7X krijg van Caiway terwijl mij door de telefoon is beloofd dat ik een Kamai 7X zou krijgen.
Blijkbaar is Caiway het zijn klanten bedotten nog niet verleerd.

Hij staat gewoon op hun website maar als je belt ontkent Caiway dit gewoon.
Werkelijk respectloos vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
dolopfriet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:15:
Het is toch vreemd dat ik nog gewoon een niet UHD ontvanger de Aria 7X krijg van Caiway terwijl mij door de telefoon is beloofd dat ik een Kamai 7X zou krijgen.
Blijkbaar is Caiway het zijn klanten bedotten nog niet verleerd.

Hij staat gewoon op hun website maar als je belt ontkent Caiway dit gewoon.
Werkelijk respectloos vind ik dat.
Staat het op de website dat je de Kamia 7 nu geleverd krijgt bij Caiway? Ik kan het helaas niet terug vinden.

Ik heb net gebeld met Caiway om het eea na te vragen:

Kan ik de Kamai krijgen als ik een nieuw abonnement neem? Ipv de Aria.
Kan ik het oude modem krijgen zodat ik hem in bridge mode kan zetten?
Of kan ik mijn Edgerouter in DMZ hangen? En op de Edgerouter ook de 2 TV tuners aansluiten? Dit aangezien ik qua bekabeling geen 2 netwerken naast elkaar kan maken.
Kan ik (de reclames in) opnames doorspoelen? Dus geen replay tv. Maar echt opnames.

Vooral dat laatste vind ik verwarrend. Hier lees ik dat sommige het niet kunnen. Terwijl er op de website duidelijk mee geadverteerd wordt.

Ik kon bij de medewerker die ik aan de telefoon kreeg niet echt overtuigende antwoorden krijgen. Dus heb ik het ook maar even via Twitter gevraagd.

Edit:
Ik heb antwoord gehad.
Er wordt nu blijkbaar een Kamai uitgeleverd.
Ze geven aan nog verbeteringen aan de Aria 7X gaan aanbrengen en functies toevoegen.

Helaas gaan ze niet in of ik het oude modem geleverd kan krijgen.
Wel geven ze aan dat de ontvangers direct (of via een powerline adapter) aangesloten moeten worden.
Dus dat zou betekenen in mijn geval dat ik 2 fysieke netwerken zou moeten maken. 1 voor iptv en 1 voor m'n eigen apparatuur. Dat vind wel erg jammer en lastig.

En ze bevestigen ook dat je niet alle opnames kan doorspoelen ivm afspraken met zenders. En dat is dus bij zowel echte opnames als replay tv.
Dat is wel echt zonde. Dan kan je net zo goed nlziet nemen. Daarmee kan je ook alle programma's terug kijken en de zenders waarbij het wel toegestaan wordt dat de reclames worden doorgespoeld, daarbij knippen ze de reclames er zelfs tussenuit.

Een andere optie zou een eigen tv server zijn. Bv tvheadend of tvmosaic icm een hdhomerun. Dan heb je iig controle over het doorspoelen van opnames.

[ Voor 32% gewijzigd door Kitser op 10-01-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Kitser schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Staat het op de website dat je de Kamia 7 nu geleverd krijgt bij Caiway? Ik kan het helaas niet terug vinden.

Ik heb net gebeld met Caiway om het eea na te vragen:

Kan ik de Kamai krijgen als ik een nieuw abonnement neem? Ipv de Aria.
Of kan ik mijn Edgerouter in DMZ hangen? En op de Edgerouter ook de 2 TV tuners aansluiten? Dit aangezien ik qua bekabeling geen 2 netwerken naast elkaar kan maken.
Kan ik (de reclames in) opnames doorspoelen? Dus geen replay tv. Maar echt opnames.

Vooral dat laatste vind ik verwarrend. Hier lees ik dat sommige het niet kunnen. Terwijl er op de website duidelijk mee geadverteerd wordt.

Ik kon bij de medewerker die ik aan de telefoon kreeg niet echt overtuigende antwoorden krijgen. Dus heb ik het ook maar even via Twitter gevraagd.

Edit:
Ik heb antwoord gehad.
Er wordt nu blijkbaar een Kamai uitgeleverd.
Ze geven aan nog verbeteringen aan de Aria 7X gaan aanbrengen en functies toevoegen.

Helaas gaan ze niet in of ik het oude modem geleverd kan krijgen.
Wel geven ze aan dat de ontvangers direct (of via een powerline adapter) aangesloten moeten worden.
Dus dat zou betekenen in mijn geval dat ik 2 fysieke netwerken zou moeten maken. 1 voor iptv en 1 voor m'n eigen apparatuur. Dat vind wel erg jammer en lastig.

En ze bevestigen ook dat je niet alle opnames kan doorspoelen ivm afspraken met zenders. En dat is dus bij zowel echte opnames als replay tv.
Dat is wel echt zonde. Dan kan je net zo goed nlziet nemen. Daarmee kan je ook alle programma's terug kijken en de zenders waarbij het wel toegestaan wordt dat de reclames worden doorgespoeld, daarbij knippen ze de reclames er zelfs tussenuit.

Een andere optie zou een eigen tv server zijn. Bv tvheadend of tvmosaic icm een hdhomerun. Dan heb je iig controle over het doorspoelen van opnames.
Krijg je de Kamai nu geleverd dan? Ik ga ook navraag doen. Ik sta op het standpunt dat ik de Kamai's wil, beter geheugen en native UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kitser schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:25:
Dat weten we al lang helaas : NOPE! sinds November 2018 ;(
Met de juiste VLAN settings erbij moet dat prima kunnen! :)
Aldus "Klantenservice" anno 2020 :X Typisch... :F
IPTV gaat toch gewoon via de reguliere internetverbinding tegenwoordig :?

Dan kan je zoiets maken : nero355 in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie" d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:29:
[...]

Krijg je de Kamai nu geleverd dan? Ik ga ook navraag doen. Ik sta op het standpunt dat ik de Kamai's wil, beter geheugen en native UHD.
Volgens het bericht via Twitter wel. Maar ik heb het nog niet besteld. Ik ga nog even bedenken of ik met al deze "tekortkomingen" kan leven.
nero355 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:51:
[...]

Dat weten we al lang helaas : NOPE! sinds November 2018 ;(

[...]

Met de juiste VLAN settings erbij moet dat prima kunnen! :)

IPTV gaat toch gewoon via de reguliere internetverbinding tegenwoordig :?

Dan kan je zoiets maken : nero355 in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie" d:)b
Ik heb nu Telfort. Waarbij de tv ontvangers ook rechtstreeks op het modem aangesloten worden.
Als ik ze aan m'n Edgerouter hang werkt het niet.
Ik kan me herinneren dat dat ook zo bij Caiway was toen ik een tijdje terug daar een abonnement had.

Maar daarbij moet ik inderdaad zeggen dat ik in beide gevallen niet meer heb gedaan dan ze alleen aansluiten op de Edgerouter en verder niks.

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het knutselen met m'n Edgerouter. Verschillende vlan's + firewall regels voor IOT devices. En dat begint wel een beetje duidelijk te worden voor me. Dus wellicht kan ik dat inderdaad zo voor elkaar krijgen en hoef ik geen extra kabels te leggen of een switch op een onwenselijke plek in m'n woonkamer te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Kitser schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:17:
[...]

Volgens het bericht via Twitter wel. Maar ik heb het nog niet besteld. Ik ga nog even bedenken of ik met al deze "tekortkomingen" kan leven.

[...]

Ik heb nu Telfort. Waarbij de tv ontvangers ook rechtstreeks op het modem aangesloten worden.
Ik kan me herinneren dat dat ook zo bij Caiway was toen ik een tijdje terug daar een abonnement had.

Maar daarbij moet ik inderdaad zeggen dat ik in beide gevallen niet meer heb gedaan dan ze alleen aansluiten op de Edgerouter en verder niks.

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het knutselen met m'n Edgerouter. Verschillende vlan's + firewall regels voor IOT devices. En dat begint wel een beetje duidelijk te worden voor me. Dus wellicht kan ik dat inderdaad zo voor elkaar krijgen en hoef ik geen extra kabels te leggen of een switch op een onwenselijke plek in m'n woonkamer te leggen.
Nee, bij Caiway werkt het inmiddels op iedere internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:59

Kiwi

Gadgetfreak

Hier al een flink aantal jaar glazvezel bij Caiway i.c.m. de Entone Amulet 515. Ik ben zelf dik tevreden over het internet, ik heb dan ook niet met de Entone te maken :P

Maar sinds kort in het bezit van een 4K OLED en de Entone weigert om het geluid door te geven als UHD Deep Color aan staat (wat ik niet uit kan zetten i.v.m. HDR op Nvidia Shield). Als ik het goed begrijp is Caiway nu 4K ontvangers aan het uitleveren bij nieuwe pakketten, maar ik heb het idee dat ik bij zo'n nieuw pakket alleen maar ellende er bij ga krijgen qua internet (geen los modem meer bijvoorbeeld).

Iemand ervaring met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kiwi schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:09:
Hier al een flink aantal jaar glazvezel bij Caiway i.c.m. de Entone Amulet 515. Ik ben zelf dik tevreden over het internet, ik heb dan ook niet met de Entone te maken :P

Maar sinds kort in het bezit van een 4K OLED en de Entone weigert om het geluid door te geven als UHD Deep Color aan staat (wat ik niet uit kan zetten i.v.m. HDR op Nvidia Shield). Als ik het goed begrijp is Caiway nu 4K ontvangers aan het uitleveren bij nieuwe pakketten, maar ik heb het idee dat ik bij zo'n nieuw pakket alleen maar ellende er bij ga krijgen qua internet (geen los modem meer bijvoorbeeld).

Iemand ervaring met hetzelfde probleem?
Als je overstapt, dan hou je het bestaande glas modem. Je krijgt wel een nieuwe tv ontvanger.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 23:47
Kitser schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:17:

Heb ook een Edgerouter rechtstreek op Caiway glasvezel. Met het nieuwe abonnement kun je de TV-ontvanger rechtstreeks op de switch aansluiten. Een apart VLAN voor IPTV is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 10:31:

[...]

Nee, bij Caiway werkt het inmiddels op iedere internetverbinding.
sniper20 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:50:
[...]

Heb ook een Edgerouter rechtstreek op Caiway glasvezel. Met het nieuwe abonnement kun je de TV-ontvanger rechtstreeks op de switch aansluiten. Een apart VLAN voor IPTV is niet meer nodig.
Top! Dat zou alvast wat bekabeling problemen oplossen.
Bedankt voor het delen d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door Kitser op 11-01-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kiwi schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:09:
Maar sinds kort in het bezit van een 4K OLED en de Entone weigert om het geluid door te geven als UHD Deep Color aan staat (wat ik niet uit kan zetten i.v.m. HDR op Nvidia Shield).
Om welke TV gaat het dan en heb je een Versterker ertussen zitten waardoor dat niet kan of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 13:34
Ik heb op dit moment het "Alles-in-1 Glas F75" pakket en dat kost € 50,50 per maand.
Vervolgens betaal ik nog € 5,00 per maand extra voor een extra Entone ontvanger.

Volgens mij kan ik nu het beste overstappen naar "Internet en Televisie Voordelig".
Snelheid is identiek (75 Mbit)
Kosten zijn € 49,50 per maand.
Ik krijg dan de beschikking over de nieuwe app waarmee ik wel kan streamen naar mijn TV op de slaapkamer dmv onze chromecast. Dus dan hoef ik die 2e ontvanger ook niet te hebben.

Dit scheelt mij dus 6 € per maand als ik het goed begrijp + dat ik een goed werkende app heb :?

Zien jullie nog problemen :?

[edit]
Ik zie net dat voor telefonie er € 2,50 extra wordt gerekend, maar scheelt mij dus nog 3,50 per maand, en een goed werkende app die kan streamen is dat al waard :P De belofte dat de nieuwe app "ooit" gaat werken voor "oude" klanten geloof ik zo langzamerhand niet meer. Misschien als zowel google en apple faiilliet zijn, dat Caiway dan zo ver is ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 12-01-2020 07:24 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Grolsch schreef op zondag 12 januari 2020 @ 07:19:

[edit]
Heb je ook coax? Zo ja zeg het interactieve bij Caiway op en neem NL Ziet voor 7,95.
Daar heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 13:34
Nee, ik heb geen COAX in ons huis liggen, alleen glasvezel.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:59

Kiwi

Gadgetfreak

nero355 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 01:19:
[...]

Om welke TV gaat het dan en heb je een Versterker ertussen zitten waardoor dat niet kan of zo :?
Het is een LG C9, er zit inderdaad een Onkyo versterker tussen waardoor dat geen optie is. Het geluid gaat echter wel door naar de tv i.v.m. draadloze koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zondag 12 januari 2020 @ 07:19:
Ik heb op dit moment het "Alles-in-1 Glas F75" pakket en dat kost € 50,50 per maand.
Vervolgens betaal ik nog € 5,00 per maand extra voor een extra Entone ontvanger.

Volgens mij kan ik nu het beste overstappen naar "Internet en Televisie Voordelig".
Snelheid is identiek (75 Mbit)
Kosten zijn € 49,50 per maand.
Ik krijg dan de beschikking over de nieuwe app waarmee ik wel kan streamen naar mijn TV op de slaapkamer dmv onze chromecast. Dus dan hoef ik die 2e ontvanger ook niet te hebben.

Dit scheelt mij dus 6 € per maand als ik het goed begrijp + dat ik een goed werkende app heb :?

[edit]
Ik zie net dat voor telefonie er € 2,50 extra wordt gerekend, maar scheelt mij dus nog 3,50 per maand, en een goed werkende app die kan streamen is dat al waard :P De belofte dat de nieuwe app "ooit" gaat werken voor "oude" klanten geloof ik zo langzamerhand niet meer. Misschien als zowel google en apple faiilliet zijn, dat Caiway dan zo ver is ;)
Je gaat niet wachten tot Caiway de jaarlijkse brieven heeft verzonden? Ik neem zelf aan de Caiway alle oude klanten een aanbieding gaat doen om naar het nieuwe platform over te gaan (lees overzetten, oude abo vervalt). Maar zoals @Roberto...... al zei: beloftes en Caiway….

Mij stoort het dat de early adapters een andere decoder hebben gekregen en dat er geen pro-actieve omruil plaatsvindt naar de UHD-decoders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is gewoon dom. Iedere klant die een UHD televisie heeft met HDR zit tijdens de Olympische spelen en EK voetbal met de gebakken peren indien hij een Aria 7X heeft..

Het is trouwens raar dat Delta wel er vooruitkomt de Kamai 7X te leveren en medewerkerkers van Caiway blijkbaar moeten liegen en hopen dat klanten deze onzin slikken.
Erg kortzichtig want per 1 maart kan je opzeggen ivm tariefsverhoging. Caiway vraagt er zelf om door niet naar de wensen van klanten te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Heeft Caiway de 600MBit abonnementen ook iets verhoogd? Heb de test paar keer gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KSVwPh1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Grote kans dat met de komende prijsverhoging de snelheid omhoog gaat van 600 naar 700mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:01:
Heeft Caiway de 600MBit abonnementen ook iets verhoogd? Heb de test paar keer gedaan.

[Afbeelding]
Niet dat ik weet. Wanneer deze naar 650 of 700 gaan dan krijg je ook minimaal 650 of 700. Op zich zie ik bij jou vreemde waarden. De download zou ook boven de 700 moeten zijn of de upload lager dan 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
jaaoie17 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:01:
Dit zegt Caiway

Ik heb nu al de hogere internetsnelheid, hoe kan dat?
We verhogen de internetsnelheid bij vele duizenden klanten. Om te zorgen dat iedereen op 1 maart 2020 de nieuwe snelheid heeft, zijn we begin januari als gestart met het verhogen van de internetsnelheid in onze systemen. Het kan dus zijn dat jouw internetsnelheid al eerder dan 1 maart is verhoogd.

Maar wat Sjakie zegt je hebt een vreemde waarde. Neem de speedtest eens van Ziggo
wian schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:02:
Grote kans dat met de komende prijsverhoging de snelheid omhoog gaat van 600 naar 700mbit.
Ik schat dat de stijging 2,50 - 3,50 euro gemiddeld zal liggen en dat voor een tv pakket wat niet goed op orde is.
Eerst een update zou ik zeggen en dat het werkt ipv verhogen en je klanten met ergenis laten zitten

[ Voor 23% gewijzigd door Roberto...... op 12-01-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik zie hier ook structureel hogere waardes (heb 600mbit). Mijn upload zit steevast rond de 750, paar keer gemeten afgelopen dagen. Download blijft rond de 550, maar dat is niet gek, omdat er altijd wel wat binnengehaald/gestreamd of gekeken wordt.

Lijkt dus best aannemelijk dat 600 naar 750 gaat!

Ik meet dit dus ook als ik niet naar Caiway speedtest.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Ik haal hier netjes 350/350 in Krimpen, https://www.speedtest.net/result/8938683736

Wel gek dat af en toe random mijn verbinding er uit vliegt (DNS of timed out, tracert geeft dan ook ''unable to resolve target system name google.com'' bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Ik had rond 12:00 nog een stream aan. Ik haal nu 733 MBit down en 748MBit up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ze doen altijd iets (ong 30mbit) bovenop de snelheid ivm IPTV. Lijkt me het meest waarschijnlijk dat de geadverteerde snelheid 700mbit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Hier lijkt de upload al wel aangepast. Test even op mijn iPhone gedaan.

Ik zit op het “Internet en Televisie Slim” abonnement (250/250)

https://www.speedtest.net/my-result/i/3646554614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Roberto...... schreef op zondag 12 januari 2020 @ 08:30:
Heb je ook coax? Zo ja zeg het interactieve bij Caiway op en neem NL Ziet voor 7,95.
Daar heb je veel meer aan.
NLZIET is toch gewoon streamen via het internet zonder Coax afhankelijkheid :?

Je laat het nu klinken alsof die twee van elkaar afhankelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaoie17 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:57:
Ik had rond 12:00 nog een stream aan. Ik haal nu 733 MBit down en 748MBit up.
Ik ga zo even resetten.
Ik ben wel benieuwd wat men dan gaat doen met 350 Mbit, wanneer dat 450 wordt, dan wordt het voor mijn interessant om te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
dolopfriet schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:30:
Het is gewoon dom. Iedere klant die een UHD televisie heeft met HDR zit tijdens de Olympische spelen en EK voetbal met de gebakken peren indien hij een Aria 7X heeft..

Het is trouwens raar dat Delta wel er vooruitkomt de Kamai 7X te leveren en medewerkerkers van Caiway blijkbaar moeten liegen en hopen dat klanten deze onzin slikken.
Erg kortzichtig want per 1 maart kan je opzeggen ivm tariefsverhoging. Caiway vraagt er zelf om door niet naar de wensen van klanten te luisteren.
Ik krijg net door van Caiway via Twitter dat alle nieuwe klanten een Kamai 7x krijgen.
Nu ik dit "zwart op wit" heb, ga ik toch maar een abonnement afsluiten.
Ik wil vooral sneller internet (nu 24 mb/s via Telfort)
Maar uiteraard ook een stabiele tuner.

En wellicht op den duur een VU+ UNO 4K SE om alles over m'n netwerk te streamen en tv op m'n Android boxen kijken. Zodat ik alles via 1 input kan bekijken.

Maar eerst maar eens een tijdje met de Kamai proberen. Als ze woord houden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 16:28
Zijn er al mensen met de kamai 7x en hoe bevalt die tot nu toe? Hoe snel is de ontvanger in vergelijk met de KPN ontvanger?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wian schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:26:
Ze doen altijd iets (ong 30mbit) bovenop de snelheid ivm IPTV. Lijkt me het meest waarschijnlijk dat de geadverteerde snelheid 700mbit wordt.
Ik zit nog gewoon op 600 Mbit in Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
IK ben benieuwd wat Caiway met de klanten gaat doet die de EK voetbal en Olympische spelen in 4K HDR willen zien en een Amino Aria 7X hebben en dus ongeschikt en net zoveel betalen als de klanten die een Kamai 7X hebben.

Ik blijf het een schandalige vertoning vinden van Caiway door zijn klanten die expliciet vragen om een Kamai 7X deze niet te geven en gewoon glashard te liegen maar ze wel hetzelfde maandbedrag te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
Zie dat ik de snelheidsverhoging ook al heb (https://www.speedtest.net/result/8940464748), heb een F250 abonnement. Als het abonnement een stap lager (F75) ook zoveel omhoog gaat, dan ga ik maar naar een goedkoper abonnement denk ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roberto......
INTERNETSNELHEID
Per 1 maart 2020 voeren we een internetsnelheidsverhoging voor onderstaande glasvezelpakketten door. Hier hoef je niets voor te doen.

Pakketnaam Snelheid nu (Mbit/s) Snelheid per 1/3/20 (Mbit/s) Naamswijziging
Alles-in-1 Glas Plus 200/200 250/250
Alles-in-1 Glas Totaal 400/400 500/500
Alles-in-1 Glas Standaard 200/200 250/250
Alles-in-1 Glas Compleet 400/400 500/500
Alles-in-1 Glas 250 250/250 350/350 Alles-in-1 Glas 350
Gewoon Voordelig 150/150 250/250
Gewoon Slim 350/350 500/500
Alles-in-1 Glas G600 600/600 700/700 Alles-in-1 Glas G700
Alles-in- Glas F75 75/75 150/150 Alles-in-1 Glas F150
Alles-in-1 Glas F250 250/250 350/350 Alles-in-1 Glas F350
Alles-in-1 Glas F500 500/500 700/700 Alles-in-1 Glas F700
Internet en Telefonie Glas F300 300/300 350/350 Internet en Telefonie Glas F350

De nieuwe pakketten krijgen geen verhoging als ik het zo lees .

https://www.caiway.nl/wijzigingen20202020

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto...... op 13-01-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
BlazeMuis schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:40:
Hier lijkt de upload al wel aangepast. Test even op mijn iPhone gedaan.

Ik zit op het “Internet en Televisie Slim” abonnement (250/250)

https://www.speedtest.net/my-result/i/3646554614
Zojuist even mijn modem van het stroom gehaald om te kijken of de download dan ook aangepast zal worden. Nu zit ik weer op 270 download en 270 upload |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
BlazeMuis schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:46:
[...]

Zojuist even mijn modem van het stroom gehaald om te kijken of de download dan ook aangepast zal worden. Nu zit ik weer op 270 download en 270 upload |:( 8)7
Zie mijn bericht hiervoor. Ik denk dat ze de nieuwe abonnementen niet verhogen qua prijs en ook niet qua snelheid. Helaas we kunnen dus niet opzeggen per 1 maart als je een jaarcontract hebt en zitten vast aan een slecht TV product. Had gewoon bij het pakket Gewoon Slim moeten blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto...... op 13-01-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Is er al meer info over de snelheidsverhoging voor de internet only abo van 150/150. Krijgen deze ook een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disiesel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:12
Roberto...... schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Zie mijn bericht hiervoor. Ik denk dat ze de nieuwe abonnementen niet verhogen qua prijs en ook niet qua snelheid. Helaas we kunnen dus niet opzeggen per 1 maart als je een jaarcontract hebt en zitten vast aan een slecht TV product. Had gewoon bij het pakket Gewoon Slim moeten blijven.
Ben ik blij dat ik gewacht heb met mijn Gewoon Slim abonnement te wijzigen naar een voor de nieuwe abonnementen. De nieuwe is iets goedkoper en geeft een gratis interactieve ontvanger, maar goed ik heb liever die 150mbit extra en dan betaal ik wel 5 euro extra voor een ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
Roberto...... schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:41:
INTERNETSNELHEID
Per 1 maart 2020 voeren we een internetsnelheidsverhoging voor onderstaande glasvezelpakketten door. Hier hoef je niets voor te doen.

Pakketnaam Snelheid nu (Mbit/s) Snelheid per 1/3/20 (Mbit/s) Naamswijziging
Alles-in-1 Glas Plus 200/200 250/250
Alles-in-1 Glas Totaal 400/400 500/500
Alles-in-1 Glas Standaard 200/200 250/250
Alles-in-1 Glas Compleet 400/400 500/500
Alles-in-1 Glas 250 250/250 350/350 Alles-in-1 Glas 350
Gewoon Voordelig 150/150 250/250
Gewoon Slim 350/350 500/500
Alles-in-1 Glas G600 600/600 700/700 Alles-in-1 Glas G700
Alles-in- Glas F75 75/75 150/150 Alles-in-1 Glas F150
Alles-in-1 Glas F250 250/250 350/350 Alles-in-1 Glas F350
Alles-in-1 Glas F500 500/500 700/700 Alles-in-1 Glas F700
Internet en Telefonie Glas F300 300/300 350/350 Internet en Telefonie Glas F350

De nieuwe pakketten krijgen geen verhoging als ik het zo lees .

https://www.caiway.nl/wijzigingen20202020
Wat een chaos aan paketten, joh!
Was het misschien makkelijker geweest om mensen naar een ander pakket over te zetten zodra er een nieuw pakket bedacht wordt?

Ik heb gisteren een Slim 250 abonnement genomen. Ik neem toch aan dat dat niet gaat wijzigen in maart?
Anders hadden ze dat net zo goed nu al op de website kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58
Disiesel schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Ben ik blij dat ik gewacht heb met mijn Gewoon Slim abonnement te wijzigen naar een voor de nieuwe abonnementen. De nieuwe is iets goedkoper en geeft een gratis interactieve ontvanger, maar goed ik heb liever die 150mbit extra en dan betaal ik wel 5 euro extra voor een ontvanger.
Ik zit ook met die Gewoon Slim.

Ik ga nu dus straks van 350 naar 500, en er is geen enkel vergelijkend abbo.

en als ik die 5 euro erbij neem van die tweede ontvanger zit ik ook op de 73 euro, maar dan dus met lagere snelheid...

En dus nog steeds vast aan dat [censuur] multiscreen tv, waar ik 26 keer moet inloggen voor het werkt en dat alleen werkt in internet explorer...

En dan kan ik dus eigenlijk alleen kiezen of voor een halvering van de snelheid... of nog meer betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door ActualFantasy op 13-01-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Disiesel schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Ik heb nu Slim 250 met 2 "gratis" tv ontvangers voor 61,50.
Is dat niet beter voor je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disiesel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 16:12
Daar zat ik dus ook naar te kijken, maar blijkbaar kun je dus twee ontvangers krijgen voor 5 euro. Dus 500/500 + 2 ontvangers voor dan 68,00. Verder is interactieve tv geen vereiste, maar meer een leuke extra. Dus ik denk er nog even over na wat ik precies ga doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/plNNeHU.png

[ Voor 9% gewijzigd door Disiesel op 13-01-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Kitser schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb nu Slim 250 met 2 "gratis" tv ontvangers voor 61,50.
Is dat niet beter voor je dan?
Ik zie andere opties.

Als ik nu Slim pak, en dezelfde opties pak (vaste telefonie erbij) Dan komt dat voor mij op 64 euro.
250mbit, 2 ontvangers, vaste telefonie, overal tv kijken via nieuwe app.

Ik betaal nu 68 euro voor 1 ontvanger (de tweede werkt niet, want mijn modem ondersteunt dat niet)
500mbit, 1 ontvanger, vaste telefonie, en multiscreen tv wat alleen werkt in hele oude internet explorer.

Ik zou dus de helft aan snelheid moeten inleveren om de andere voordelen te krijgen. Ik vind dat nogal een hoop.

PLUS, dat ik dacht te lezen, dat ik dan niet meer achter het nieuwe modem, mijn Unify Security Gateway kan gebruiken, zoals met het oude modem? Dan kan ik hele mijn netwerk ook weer om gaan gooien dus.

[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 13-01-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
ActualFantasy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Ik zie andere opties.

Als ik nu Slim pak, en dezelfde opties pak (vaste telefonie erbij) Dan komt dat voor mij op 64 euro.
250mbit, 2 ontvangers, vaste telefonie, overal tv kijken via nieuwe app.

Ik betaal nu 68 euro voor 1 ontvanger (de tweede werkt niet, want mijn modem ondersteunt dat niet)
500mbit, 1 ontvanger, vaste telefonie, en multiscreen tv wat alleen werkt in hele oude internet explorer.

Ik zou dus de helft aan snelheid moeten inleveren om de andere voordelen te krijgen. Ik vind dat nogal een hoop.

PLUS, dat ik dacht te lezen, dat ik dan niet meer achter het nieuwe modem, mijn Unify Security Gateway kan gebruiken, zoals met het oude modem? Dan kan ik hele mijn netwerk ook weer om gaan gooien dus.
Ja, als je dat "nodig" hebt is het inderdaad flink inleveren.
En met het 'Snel" pakket kom je op 75 euro met 2 ontvangers en vaste telefonie.
7 euro extra. Dat is best wel wat indd.

Heb je wel 2 werkende ontvangers en een werkende app. Dat dan weer wel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Kitser schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Ja, als je dat "nodig" hebt is het inderdaad flink inleveren.
En met het 'Snel" pakket kom je op 75 euro met 2 ontvangers en vaste telefonie.
7 euro extra. Dat is best wel wat indd.

Heb je wel 2 werkende ontvangers en een werkende app. Dat dan weer wel ;-)
Ook raar dat ik 7 euro zou moeten bijbetalen voor 100mbit extra..

En maar 4 euro minder zou moeten betalen voor een halvering van mijn snelheid.

Als we dat zouden doorrekenen zou ik verwachten dat het toch zeker een tientje goedkoper kan dat 250mbit slim abbo.

Al met al ben ik het eens met die opmerking van even terug.

Teveel chaos in de abbonnementen. Lost dat nou eerst eens op, en maak ook niet zon grote stap tussen 250 en 600, als je weet dat veel bestaande abbonnees er dan tussen vallen. Doe er dan eentje tussen, maar trek gewoon iedereen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vermoed dat de website met wijzigingen 2020 nog lang niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Er worden conclusies getrokken terwijl de officiele website nog niet live is.
Maar wel een leuke proefballon.
Ik wordt als overstapper naar het allernieuwste pakket steeds meer teleurgesteld.
Deze pakketten blijven dezelfde snelheid behouden. Ik heb G600 en ga niet naar G700. Er wordt dus weer onderscheid gemaakt. De een wel de ander niet alleen om prijsstijgingen te compenseren.
Maar een snelheidsverhoging geef je normaliter alle klanten.
De vele abonnementen hadden ze vorig jaar al de nek om moeten draaien, het zorgt voor scheve gezichten en willekeur in wie wat wel of niet krijgt.

Ik heb een nieuw pakket met nog veel gebreken zoals die allemaal al zijn genoemd door o.a. @Roberto......
Wij zouden alleen om die reden al de snelheidverhoging als compensatie moeten hebben.

Verder zie ik op de prijsverhogingensite geen upgrade naar HD zenders, en die zou je ook verwachten zoals regionalen, RTL Crime, Lounge en Telekids en wellicht ook meer buitenlandse zenders en ik zie ook geen UHD aankondigingen. Diensten verbeteren is ook daarin bewegen. Wel is de mail naar IMAP gegaan en een nieuwe webomgeving, dat dan weer wel (laten we ook positieve zaken noemen!)

Het is dat dit een voorlopige site is, dus ik hoop dat Caiway meeleest en nog last minute changes gaat doorvoeren. Ik wil positief blijven, want negatief blijven leuteren helpt niemand verder.

[ Voor 102% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-01-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Hoe weten jullie überhaupt van het bestaan van deze pagina?
Als er nergens vanaf www.caiway.nl naar gelinkt wordt is het blijkbaar niet de bedoeling dat dit bekend is voor (toekomstige) klanten en geeft het alleen maar onrust.
Waarom gooien ze dat ding online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Kitser schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:42:
Hoe weten jullie überhaupt van het bestaan van deze pagina?
Als er nergens vanaf www.caiway.nl naar gelinkt wordt is het blijkbaar niet de bedoeling dat dit bekend is voor (toekomstige) klanten en geeft het alleen maar onrust.
Waarom gooien ze dat ding online?
Ik mag hopen dat men aanpassingen gaat doen.
Wat men nu voorstelt is straal bezopen. Laat ze een einde maken aan al die soorten abonnementen en gelijke monnikken gelijke kappen en niet bij de een wel iets doen en de ander weer niet.
Wanneer je iedereen die nu 600Mbit heeft verhoogt naar 700Mbit behalve de nieuwe klanten dan is er iets goed mis bij je marketingafdeling, maar ook met je bedrijfsvoering en klantgerichtheid. Dit geeft alleen maar negatieve reclame. Ik zit op het nieuwste pakket en ik kan je vertellen zo onderhand moeten ze me geld toegeven want ik ben niet blij.
Nu zijn het weer de klanten met de nieuwste pakketten die buiten de pot piesen.
Daarvoor stap ik toch niet over op het nieuwste pakket?

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 13-01-2020 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@Sjakie0101 Ik wil helemaal niet gedwongen worden om over te stappen naar een nieuw pakket. Ik wil gewoon hetzelfde houden voor dezelfde prijs.

Caiway schiet zichzelf in de voet met jaarlijkse stevige prijsverhogingen, half-werkende web TV, langzame extra kastjes waar we ook nog gedwongen huur voor moeten betalen. Een eigen 2e kastje aansluiten mag niet.

Hou het gewoon bij het oude. Of geef mensen gewoon goed internet en de rest (Netflix of NLziet) regelen we wel met onze smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
wian schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:08:
@Sjakie0101 Ik wil helemaal niet gedwongen worden om over te stappen naar een nieuw pakket. Ik wil gewoon hetzelfde houden voor dezelfde prijs.

Caiway schiet zichzelf in de voet met jaarlijkse stevige prijsverhogingen, half-werkende web TV, langzame extra kastjes waar we ook nog gedwongen huur voor moeten betalen. Een eigen 2e kastje aansluiten mag niet.

Hou het gewoon bij het oude. Of geef mensen gewoon goed internet en de rest (Netflix of NLziet) regelen we wel met onze smart tv.
Een eigen decoder aansluiten mag en kan volgens mij prima.
Weleens waar op coax. De kanalen uit het basis pakket zijn allemaal ongecodeerd. Daarvoor heb je niet eens een smartcard nodig.
De andere pakketten kan je met een smartcard in je decoder / tv ook ontvangen.
De eerste kaart krijg je gratis. En de 2e iets van 2,50 per maand.

Maar verder ben ik het wel eens met je punt. Ze moeten gewoon degelijke producten en diensten leveren.
Dat het dan te duur is zou nog kunnen. Maar het moet iig wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik vergeet het altijd, maar is het uberhaupt mogelijk om op een amino kastje, via een switch die op poort 1 zit aangesloten van mijn modem, een signaal voor tv te ontvangen?

Ik heb de Nintendo switch en de PS4 en de tv voor netflix daar ook op zitten. Kan ik daar ook zon amino kastje op doen en dan tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:35:

* Brakke decoders die je niet omgeruild krijgt naar de UHD decoder Amino7 (Caiway geeft aan dat de Aria's weer leverbaar zijn, ik heb gezegd die brakke dingen moeten nooit meer leverbaar worden)
* Een app en decoder die me niet alle zenders biedt, er ontbreken 2 HD zenders
* De decoder heeft 180 zenders op kanaal 12
* Geen Dolby, geen favorietenlijst
Op klacht.nl staan ook een paar klachten van slechthorende/dove mensen. Pagina 888 teletekst werkt dus niet als ondertiteling op de Amino7. Zelfs deze mensen krijgen geen andere decoder. Klacht gewoon daar opgelost door Caiway door te zeggen dat het mogelijk in Q1 wordt opgelost. Dat is toch geen problemen oplossen. Triest dat je zo met klanten omgaat en nergens vermelding wat er allemaal mis is met het TV product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:13:
[...]

Op klacht.nl staan ook een paar klachten van slechthorende/dove mensen. Pagina 888 teletekst werkt dus niet als ondertiteling op de Amino7. Zelfs deze mensen krijgen geen andere decoder. Klacht gewoon daar opgelost door Caiway door te zeggen dat het mogelijk in Q1 wordt opgelost. Dat is toch geen problemen oplossen. Triest dat je zo met klanten omgaat en nergens vermelding wat er allemaal mis is met het TV product.
Ik blijf er toch ergens postitief onder. Natuurlijk baal ik van sommige zaken maar uiteindelijk zal het wel goedkomen. Het internet is nog steeds stabiel en ik heb ook nog COAX voor tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Roberto...... schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:13:
[...]

Toen ik m'n abonnement afsloot (gisteren) heb ik nog gevraagd of er bekende problemen met de Kamai 7x zijn.
De Caiway medewerker vertelde dat op de Kamai 7x ook teletekst nog niet werkt. En een probleem met de regionale zenders.
Niet goed, maar wel eerlijk.
Ik zelf geef om die 2 dingen niet veel. Maar voor dove mensen is dat indd erg vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roberto......
De nieuwe prijzen zijn bekend

https://www.caiway.nl/voorwaarden/tarieven

Geen prijsverhoging hier maar ook geen snelheidsverhoging. Moet wel zeggen heel verstandig van hun om de nieuwe pakketten niet gelijk aan te passen qua prijs. Is wel eens anders geweest. Voor mij als klant is het wel een beetje zuur dat ik nu wel blijf zitten met een slecht tv product en geen forse snelheidsverhoging krijg tegenover een kleine vergoeding.

[ Voor 80% gewijzigd door Roberto...... op 14-01-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:04:
De nieuwe prijzen zijn bekend

https://www.caiway.nl/voorwaarden/tarieven

Geen prijsverhoging hier maar ook geen snelheidsverhoging. Moet wel zeggen heel verstandig van hun om de nieuwe pakketten niet gelijk aan te passen qua prijs. Is wel eens anders geweest. Voor mij als klant is het wel een beetje zuur dat ik nu wel blijf zitten met een slecht tv product en geen forse snelheidsverhoging krijg tegenover een kleine vergoeding.
Het is niet helemaal gezegd dat wij helemaal geen verhoging krijgen, de nieuwe pakketten gingen per mei in en niet per maart. Kortom onze brieven zullen wellicht iets later dit jaar komen. Wat nu wel op gaat voor de oude klanten: overstappen loont, men komt in een goedkoper abonnement uit of nagenoeg dezelfde prijs.
Verder is het ook lekker dat er maar drie abonnementsoorten zijn die nu blijven bestaan en waar ze niet weer drie nieuwe bedenken, maar ook daar een slag om de arm, het is nog geen mei.

Ik verwacht echter wel verbeteringen van het tv-product, meer HD, UHD en verbeteringen van software op de decoders, waarbij ik bij UHD toch echt een omruil wil naar de Amino7.
Helaas staat dat niet op de wijzigingenpagina.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-01-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De link naar de wijzigingen van 2020 werkt niet meer , momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Iemand hier bekend met het probleem van een Amino 710 via netwerk alleen maar een Guide te zien krijgen?

Geen beeld, maar de guide werkt dus wel.

En ik snap er niks meer van.

Ik heb mijn TV rechtstreeks op poort 3 van het Genexis modem aangesloten, en die heeft dan gewoon internet.... Met netflix en zo. Dat kan toch helemaal niet zonder iets ertussen? Maar als ik op die poort de Amino aansluit, dan komt ie niet voorbij de netwerk initialisatie.

[ Voor 52% gewijzigd door ActualFantasy op 14-01-2020 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:04:
De link naar de wijzigingen van 2020 werkt niet meer , momenteel...
https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ActualFantasy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:53:
Ik vergeet het altijd, maar is het uberhaupt mogelijk om op een amino kastje, via een switch die op poort 1 zit aangesloten van mijn modem, een signaal voor tv te ontvangen?

Ik heb de Nintendo switch en de PS4 en de tv voor netflix daar ook op zitten. Kan ik daar ook zon amino kastje op doen en dan tv kijken?
Als het goed is wel :)
ActualFantasy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:26:
Iemand hier bekend met het probleem van een Amino 710 via netwerk alleen maar een Guide te zien krijgen?

Geen beeld, maar de guide werkt dus wel.

En ik snap er niks meer van.
Geen idee...
Ik heb mijn TV rechtstreeks op poort 3 van het Genexis modem aangesloten, en die heeft dan gewoon internet.... Met netflix en zo. Dat kan toch helemaal niet zonder iets ertussen? Maar als ik op die poort de Amino aansluit, dan komt ie niet voorbij de netwerk initialisatie.
Ligt eraan welk modem/router/WiFi onding je hebt van Caiway zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
nero355 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:11:
[...]

Als het goed is wel :)

[...]

Geen idee...

[...]

Ligt eraan welk modem/router/WiFi onding je hebt van Caiway zelf :)
Een langwerpige Genexis. Zeg maar twee opelkaar dingen, stroom en glas in onderste, 4 netwerkaanslutiingen onderkant, en bovenop de schuine kant lampjes en op het rechte stuk lampjes.

Wat ik nu doe, zou echt niet moeten kunnen met mijn TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

ActualFantasy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:15:
Een langwerpige Genexis. Zeg maar twee opelkaar dingen, stroom en glas in onderste, 4 netwerkaanslutiingen onderkant, en bovenop de schuine kant lampjes en op het rechte stuk lampjes.

Wat ik nu doe, zou echt niet moeten kunnen met mijn TV.
Wat jij omschrijft zou in ieder geval hiermee moeten kunnen : https://www.caiway.nl/kla...-wifi/wifi-router/genexis

Dat is de 7480 of 7840 geloof ik dus als je die hebt : Alle poorten zijn voor zowel TV als Internet geschikt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
nero355 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Wat jij omschrijft zou in ieder geval hiermee moeten kunnen : https://www.caiway.nl/kla...-wifi/wifi-router/genexis

Dat is de 7480 of 7840 geloof ik dus als je die hebt : Alle poorten zijn voor zowel TV als Internet geschikt! :)
Nee die is het niet. Die is vierkant, mijne is rechthoekig en veel dikker. Baksteen formaat

Net mijn tv bekeken en die zit dus op poort 3 van het modem, en heeft een ip in een 172.25 reeks gekregen. En daar kan ik gewoon mee internetten blijkbaar.

Maar die animo doet het daar niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Goed, toch maar even gebeld met Caiway.

Aardige meneer met naar het leek verstand van zaken.

Kortom, poort 3 van mijn modem krijgt inderdaad een 172.25 reeks adres, deze is alleen blijkbaar zodanig gereserveerd nu door mijn televisie, via de dhcp lease die pas over 6 uur vrijgegeven wordt. Daarom krijgt die Animo geen reservering, en komt er dus geen signaal naar toe.

Nu, na het resetten van het modem, en het alleen aansluiten van de animo zou het morgenochtend moeten werken.

Door mijn oude modem, werken de animo's niet op elke poort, en niet via internet.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De app heeft weer een update (v1.0.17)

Wat is er nieuw:

* Verbeteringen in communicatie met video platform.
* Verbeterde weergave van iconen en rechten in de gids en detail pagina.
* 5 minuten doorspoelen toegestaan binnen Chromecast.

Het goed casten is nog niet opgelost, daar zijn de streams te klein voor (5Mb/sec) dus het beeld is bij casten nog steeds knap waardeloos, zeker bij sport (bewegende beelden)
ActualFantasy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:40:

Kortom, poort 3 van mijn modem krijgt inderdaad een 172.25 reeks adres, deze is alleen blijkbaar zodanig gereserveerd nu door mijn televisie, via de dhcp lease die pas over 6 uur vrijgegeven wordt. Daarom krijgt die Animo geen reservering, en komt er dus geen signaal naar toe.

Ik ben benieuwd.
De omzetting naar het nieuw platform duurt in totaal 2 dagen. Gedurende die dagen kun je geen tv kijken via glasvezel.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-01-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-01-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 13:54
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende mijn DELTA fiber aansluting via glasvezelbuitenaf. Zoals iedereen weet is het bijgeleverde genexis platinum modem een drama, en er is geen mogelijkheid om een bridge mode in te stellen.

Op dit moment heb ik een archer c7 in dmz achter de genexis hangen zonder verdere instellingen. TV en internet gaan gewoon samen over domme switches, geen vlan instellingen nodig.

Omdat ik een dubbele NAT toch niet zo prettig vind zou ik graag de archerr c7 (wordt binnnenkort geupgrade), direct aan te sluiten op het glasvezelnetwerk zonder de Genexis platinum router ertussen.

Nu heb ik toevallig een FTU mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 liggen. (tussen allemaal oude netwerk rommel van kennissen.

Als ik de glasvezelkabel die normaal in de Genexis platinum gaat (blauwe connector geloof ik) aanlsuit op de FTU geeft de mediaconverter Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 aan dat er signaal is.

Als ik dan via de eth poort van de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 een utp kabel aansluit naar mijn Archer C7 router krijg ik met geen mogelijkheid een verbinding.

Ik heb met VLANS en dergelijke zitten kloten maar dat bood geen oplossing.

Ik zou in principe zelfs zonder het instellen van VLANS toch een IP adres via DHCP moeten krijgen op mijn archer 7? de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 geeft via de lampjes aan dat er een connectie is op zowel de sfp als de eth poort.

Ik heb ook geprobeerd de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 aan te sluiten op een switch, daar de Vlans ingesteld en vanaf daaruit weer op de Archer c7 maar kreeg nog steeds geen enkele connectie of IP adres.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Moet ik toch een nieuwe mediaconvertor/FTU kopen?
Kan dat zijn omdat de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 op een of andere manier de VLans al scheid? Of zit er nog ergens een extra authenticatie bijv mac address.
(ik heb ook al geprobeerd het mac adress van de genexis te klonen naar mijn archer maar dat bood ook geen uitkomst.)

Als ik maar verbinding kan krijgen verwacht ik dat ik de rest wel aan de praat krijg met de Vlans en dergelijke. Maar mijn archer krijg op geen enkele manier een ip adres. Zelfs als ik het IP adress handmatig vastel op de Archer, gekopieerd van de Platinum krijg ik geen verbinding.

Als iemand mij hieruit zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!

P.S.

Het lijkt mij sterk dat de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 al een scheiding op VLans doet angezien er maar 2 poorten opzitten. SFP en ETH.

PS. 2:
Als ik een pc direct aansluit op de fiberxport ftu krijg ik ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

jaricool schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 01:40:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende mijn DELTA fiber aansluting via glasvezelbuitenaf. Zoals iedereen weet is het bijgeleverde genexis platinum modem een drama, en er is geen mogelijkheid om een bridge mode in te stellen.

Op dit moment heb ik een archer c7 in dmz achter de genexis hangen zonder verdere instellingen. TV en internet gaan gewoon samen over domme switches, geen vlan instellingen nodig.

Omdat ik een dubbele NAT toch niet zo prettig vind zou ik graag de archerr c7 (wordt binnnenkort geupgrade), direct aan te sluiten op het glasvezelnetwerk zonder de Genexis platinum router ertussen.

Nu heb ik toevallig een FTU mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 liggen. (tussen allemaal oude netwerk rommel van kennissen.

Als ik de glasvezelkabel die normaal in de Genexis platinum gaat (blauwe connector geloof ik) aanlsuit op de FTU geeft de mediaconverter Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 aan dat er signaal is.

Als ik dan via de eth poort van de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 een utp kabel aansluit naar mijn Archer C7 router krijg ik met geen mogelijkheid een verbinding.

Ik heb met VLANS en dergelijke zitten kloten maar dat bood geen oplossing.

Ik zou in principe zelfs zonder het instellen van VLANS toch een IP adres via DHCP moeten krijgen op mijn archer 7? de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 geeft via de lampjes aan dat er een connectie is op zowel de sfp als de eth poort.

Ik heb ook geprobeerd de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 aan te sluiten op een switch, daar de Vlans ingesteld en vanaf daaruit weer op de Archer c7 maar kreeg nog steeds geen enkele connectie of IP adres.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Moet ik toch een nieuwe mediaconvertor/FTU kopen?
Kan dat zijn omdat de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 op een of andere manier de VLans al scheid? Of zit er nog ergens een extra authenticatie bijv mac address.
(ik heb ook al geprobeerd het mac adress van de genexis te klonen naar mijn archer maar dat bood ook geen uitkomst.)

Als ik maar verbinding kan krijgen verwacht ik dat ik de rest wel aan de praat krijg met de Vlans en dergelijke. Maar mijn archer krijg op geen enkele manier een ip adres. Zelfs als ik het IP adress handmatig vastel op de Archer, gekopieerd van de Platinum krijg ik geen verbinding.

Als iemand mij hieruit zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!

P.S.

Het lijkt mij sterk dat de mediaconvert Genexis FiberXport OCG-1012o_V2 al een scheiding op VLans doet angezien er maar 2 poorten opzitten. SFP en ETH.

PS. 2:
Als ik een pc direct aansluit op de fiberxport ftu krijg ik ook geen verbinding.
Volgens mij moet je op je inkomende verbinding VLAN 100 zetten. Tenminste, dat is wat ik hier zo heb gelezen. Mijn glasvezelbuitenaf aansluiting komt deze zomer, dus ik hou je uitkomsten even in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
ActualFantasy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:40:

Nu, na het resetten van het modem, en het alleen aansluiten van de animo zou het morgenochtend moeten werken.

Door mijn oude modem, werken de animo's niet op elke poort, en niet via internet.

Ik ben benieuwd.
Als ik je beschrijving lees dan heb je hetzelfde modem als ik heb (die in deze handleiding afgebeeld is), en ik heb ook een Aria 710.
Je hebt het over poort 3, maar moet de kabel voor de Aria niet in poort 2, zoals te zien in die handleiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Wanneer komt Caiway met een glasvezelmodem die je wel in Bridge kan zetten? Ik hoor veel meer klachten over dat Platinum ding, maar ik zie nog geen opvolger op de Caiway website.
Straks met vrije hardware keuze, zal Caiway toch echt met een goede oplossing moeten komen.
Pagina: 1 ... 22 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.