dolopfriet schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:15:
Het is toch vreemd dat ik nog gewoon een niet UHD ontvanger de Aria 7X krijg van Caiway terwijl mij door de telefoon is beloofd dat ik een Kamai 7X zou krijgen.
Blijkbaar is Caiway het zijn klanten bedotten nog niet verleerd.
Hij staat gewoon op hun website maar als je belt ontkent Caiway dit gewoon.
Werkelijk respectloos vind ik dat.
Staat het op de website dat je de Kamia 7 nu geleverd krijgt bij Caiway? Ik kan het helaas niet terug vinden.
Ik heb net gebeld met Caiway om het eea na te vragen:
Kan ik de Kamai krijgen als ik een nieuw abonnement neem? Ipv de Aria.
Kan ik het oude modem krijgen zodat ik hem in bridge mode kan zetten?
Of kan ik mijn Edgerouter in DMZ hangen? En op de Edgerouter ook de 2 TV tuners aansluiten? Dit aangezien ik qua bekabeling geen 2 netwerken naast elkaar kan maken.
Kan ik (de reclames in) opnames doorspoelen? Dus geen replay tv. Maar echt opnames.
Vooral dat laatste vind ik verwarrend. Hier lees ik dat sommige het niet kunnen. Terwijl er op de website duidelijk mee geadverteerd wordt.
Ik kon bij de medewerker die ik aan de telefoon kreeg niet echt overtuigende antwoorden krijgen. Dus heb ik het ook maar even via Twitter gevraagd.
Edit:
Ik heb antwoord gehad.
Er wordt nu blijkbaar een Kamai uitgeleverd.
Ze geven aan nog verbeteringen aan de Aria 7X gaan aanbrengen en functies toevoegen.
Helaas gaan ze niet in of ik het oude modem geleverd kan krijgen.
Wel geven ze aan dat de ontvangers direct (of via een powerline adapter) aangesloten moeten worden.
Dus dat zou betekenen in mijn geval dat ik 2 fysieke netwerken zou moeten maken. 1 voor iptv en 1 voor m'n eigen apparatuur. Dat vind wel erg jammer en lastig.
En ze bevestigen ook dat je niet alle opnames kan doorspoelen ivm afspraken met zenders. En dat is dus bij zowel echte opnames als replay tv.
Dat is wel echt zonde. Dan kan je net zo goed nlziet nemen. Daarmee kan je ook alle programma's terug kijken en de zenders waarbij het wel toegestaan wordt dat de reclames worden doorgespoeld, daarbij knippen ze de reclames er zelfs tussenuit.
Een andere optie zou een eigen tv server zijn. Bv tvheadend of tvmosaic icm een hdhomerun. Dan heb je iig controle over het doorspoelen van opnames.
[
Voor 32% gewijzigd door
Kitser op 10-01-2020 22:23
]