Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 00:41
IMWhizzle schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:48:
[...]

Fijn dat te lezen. Heb sinds dit weekend alles in 1 600mbps en is mijn eerste ervaring met interactieve tv. Ben zeer teleurgesteld in de beeldkwaliteit, het oogt heel “dof” en lijkt te draaien op een lage bitrate. Hiervoor had ik internet only en een NLZIET abonnement. Hun beeldkwaliteit was zeer uitstekend te noemen. Superscherp en het geluid was top. Helaas relatief veel momenten geweest dat het signaal wegviel (ondanks een bekabelde verbinding, bleek te liggen aan de server van NLZIET)

In het verleden herinner ik mij dat de beeldkwaliteit van Caiway via coax haarscherp was. Dit is totaal niet het geval met interactieve tv. Herkennen andere gebruikers dit? Geluid is ook bagger, klinkt erg gecomprimeerd.

Ik hoop dat het bovenstaande verholpen wordt met de aankomende update. Kan niet snel genoeg komen.
De beeldkwaliteit is bij mij net zo scherp als COAX. Weet je zeker dat alles goed is aangesloten en dat alle instellingen goed staan?

• IMWhizzle
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22-02 09:08
Sjakie0101 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:32:
[...]

De beeldkwaliteit is bij mij net zo scherp als COAX. Weet je zeker dat alles goed is aangesloten en dat alle instellingen goed staan?
Instellingen op de decoder kunnen niet veranderd worden als in resolutie, etc. Alles staat goed aangesloten. Even een dubbelcheck, welke checklist kan ik het beste afgaan?

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:13

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Caiway schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:59:
Kun je contact met ons opnemen via Facebook, Twitter of WhatsApp met de klantgegevens? d:)b
Serieus :? Is dit de manier bij Caiway om hun klanten te helpen ?!

Wat is er gebeurd met gegevens geheim houden en dergelijke dingen gewoon afhandelen via het e-mail adres dat je bij Caiway zelf hebt of eventueel d.m.v. een telefoongesprek ?!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sjakie0101
IMWhizzle schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:54:
[...]

Instellingen op de decoder kunnen niet veranderd worden als in resolutie, etc. Alles staat goed aangesloten. Even een dubbelcheck, welke checklist kan ik het beste afgaan?
Om te beginnen de juiste HDMI-kabels, staat SCART-modus op de eerste optie, gebruik je het juiste HDMI-poort (vergis je niet maar er zijn verschillende soorten HDMI-aansluitingen).

Daarnaast moeten ook de instellingen van je tv goed staan voor de HDMI-aansluiting. Bij nieuwe tv's is dat per poort instelbaar.

Het beeld is snaarstrak bij mij.

• Roberto......
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22:27
IMWhizzle schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:48:
[...]

Fijn dat te lezen. Heb sinds dit weekend alles in 1 600mbps en is mijn eerste ervaring met interactieve tv. Ben zeer teleurgesteld in de beeldkwaliteit, het oogt heel “dof” en lijkt te draaien op een lage bitrate.
Bedoel je dat je streamt via Chromecast of via het kastje.
Streamen via Chromecast is inderdaad zeer matig en heeft het beeld een minimum bitrate om nog net HD te noemen.

• IMWhizzle
Sjakie0101 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:41:
[...]

Om te beginnen de juiste HDMI-kabels, staat SCART-modus op de eerste optie, gebruik je het juiste HDMI-poort (vergis je niet maar er zijn verschillende soorten HDMI-aansluitingen).

Daarnaast moeten ook de instellingen van je tv goed staan voor de HDMI-aansluiting. Bij nieuwe tv's is dat per poort instelbaar.

Het beeld is snaarstrak bij mij.
Ik heb Monoprice HDMI (Premium Certified, geschikt voor 18GB/s), mijn tv heeft HDMI 2.1 (LG C9) en is backwards compatible met eerdere HDMI varianten (zoals 1.4, of 2.0a)
De SCART setting is niet beschikbaar vanwege gebruik HDMI
Caiway geeft geen hogere resolutie door dan 1080i. Per poort kun je inderdaad HDMI ULTRA HD Deep Color activeren. Dit heeft geen invloed op SDR signalen.

Wat is snaarstrak? Bij mij zeker niet strak vergeleken met het signaal wat NLZIET doorgeeft (8mbit/s) op de Apple TV. Lijkt vooral bij beweging op slecht gecomprimeerde Youtube content onder de noemen "full hd".

• IMWhizzle
Roberto...... schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:53:
[...]

Bedoel je dat je streamt via Chromecast of via het kastje.
Streamen via Chromecast is inderdaad zeer matig en heeft het beeld een minimum bitrate om nog net HD te noemen.
Via de Amino 7X. Heb geen chromecast in huis.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:44
nero355 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:59:
[...]

Serieus :? Is dit de manier bij Caiway om hun klanten te helpen ?!

Wat is er gebeurd met gegevens geheim houden en dergelijke dingen gewoon afhandelen via het e-mail adres dat je bij Caiway zelf hebt of eventueel d.m.v. een telefoongesprek ?!
wat is het probleem wanneer dit met een DM gebeurt? Ik doe niets anders via twitter ..

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• nero355

nero355

Wimlem schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:59:
wat is het probleem wanneer dit met een DM gebeurt? Ik doe niets anders via twitter...
Ik verstuur liever geen klantgegevens via diensten die niks anders doen dan alle data vergaren en analyzeren als je het niet erg vindt...

:)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 17:11
Flappie schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:31:
Ik zit momenteel met het volgende pakket: Alles-in-1 Glas 250 en ik heb 1 interactieve ontvanger (Amino Aria geloof ik?). Ik betaal nu € 58,00 per maand

Volgens mij is dit nog het "oude" interactieve TV Platform.
Kunnen wij al overschakelen naar het "nieuwe" platform? En is dat de moeite waard? Of kan ik er beter nog niet aan beginnen?
Iemand een antwoord op mijn vraag? :)
Ik zit nu dus op het "oude" interactieve platform. Ik zag dat ik kan omschakelen via Mijn Caiway en dat ik dan een nieuwe interactieve ontvanger krijg (Aria 7X?). Is deze een beetje snel en goed?
En hoe goed werkt de nieuwe interactieve TV app?
Volgens mij Mijn Caiway website zou het overstappen er voor zorgen dat ik 2 dagen zonder TV zit?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:46
Flappie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:04:
Iemand een antwoord op mijn vraag? :)
De nieuwe ontvanger is veel sneller, echt een verademing!
App is ook fijner, daarnaast kan je via een browser tv kijken (en dat werkt goed).
Zelf heb ik hooguit een paar uur zonder gezeten, het is jammer dat Caiw niet zo goed in staat is om te plannen (en te communiceren).

Enig nadeel (vind ik) is dat je niet meer kan spoelen: terugkijken alleen de eerste 5 min en daarna niet meer en opnamen helemaal niet.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Flappie
lier schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:35:
[...]

De nieuwe ontvanger is veel sneller, echt een verademing!
App is ook fijner, daarnaast kan je via een browser tv kijken (en dat werkt goed).
Zelf heb ik hooguit een paar uur zonder gezeten, het is jammer dat Caiw niet zo goed in staat is om te plannen (en te communiceren).

Enig nadeel (vind ik) is dat je niet meer kan spoelen: terugkijken alleen de eerste 5 min en daarna niet meer en opnamen helemaal niet.
Begrijp ik nu goed dat je in een opgenomen programma niet kan doorspoelen of terug spoelen?
Dat is echt een NO-GO voor mij dan :F

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:08
En je kan dus, als ik het goed begrijp, ook niet meer halverwege inhaken en dan kiezen voor Afspelen vanaf het begin? Of begrijp ik dat verkeerd?
Dat is ook voor mij dan een echte no-go als dat zo zou zijn. Ik kijk maar weinig tv, maar door mijn onregelmatige werktijden vind ik het nu ideaal dat ik, als ik thuis kom, bij een willekeurig programma dat al een half uur bezig is kan kiezen voor 'Kijken vanaf het begin', zonder per se iets op te hoeven nemen.

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:25
Terugspoelen en vooruit spoelen is disabled door de contentaanbieders, caiway is wat dat betreft weer wel in lijn met de overige operators.
Vanaf het begin kijken zit er wel nog steeds in, maar dan kan je volgens mij alsnog de reclames niet doorspoelen

• EDIT
Ah op die manier. Ja, doorspoelen en terugspoelen kan inderdaad bij sommige zenders niet, ook niet op het oude platform.

• Flappie
Ik kan in opnames ALTIJD doorspoelen. Is dat ook disabled door Caiway op het nieuwe platform? Want dan stap ik ZEKER niet over.
Dat je "Opnieuw kijken vanaf het begin" niet kan doorspoelen snap ik. Daarom neem ik ook alles op en kijk ik het een dag later :)

Flappie wijzigde deze reactie 18-12-2019 16:13 (34%)

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Deshmir schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:57:
Terugspoelen en vooruit spoelen is disabled door de contentaanbieders, caiway is wat dat betreft weer wel in lijn met de overige operators.
Vanaf het begin kijken zit er wel nog steeds in, maar dan kan je volgens mij alsnog de reclames niet doorspoelen
Bij KPN en resellers kan je opnames wel gewoon vooruitspoelen dus dat is een extra blokkade van Caiway. Fair enough moet ik wel zeggen dat het bij KPN naar verluid per 1/1/20 ook niet meer kan voor zover ik begreep.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:09
Gisteren was ik bij een keet waar ze graag op de PC TV wilden kijken.
Naar wat ik begrijp moeten ze dan eerst een gare plugin installeren en zouden ze daarna hier kunnen TV-kijken: caiway.nl/multiscreen

Die plugin leek wel goed te installeren, maar online TV kijken werk voor geen meter. Ten eerste werkt het niet in Chrome, niet in Firefox en dus alleen in Internet Explorer.
Maar ook daar werkt alleen NPO1. Kiezen we een andere zender dan krijgen we een vr_15 error.
Dit gevolgd maar helpt niets.

Is dit echt de manier hoe je bij Caiway op de PC/laptop moet TV-kijken; want dit werkt dus gewoon niet.
Het liefst wilden ze daar zaterdag(avond) op die manier TV kijken maar zo gaat dat niet lukken.

We zouden onze Ziggo gegevens kunnen gebruiken en via Ziggo online TV kijken maar niet heel erg happig om dit te delen...

EDIT: overigens vandaag een brief van Glasvezel Buitenaf binnengekregen. Ze hebben hier in het buitengebied al een tijdje glasvezel liggen en gauw een jaar in gebruik (en familie van mij gaan allemaal weer weg van Caiway en terug naar KPN ADSL), maar nou gaan ze ook in de kern glasvezel aanleggen (bij voldoende animo).

Kunnen wij dus ook van Caiway "genieten"...
Niet dus, wij blijven lekker bij Ziggo.

Piet91 wijzigde deze reactie 18-12-2019 16:19 (16%)

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:47
@Piet91 Je hebt wel zoiets als dit https://webtv.caiway.nl/ , maar heb ik niet gezien hoe ik hier kan inloggen. Misschien is dit wel de omgeving voor de interactieve kastjes?

World of Trucks

• AP3X
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Deshmir schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:57:
Precies waarom de Amino nu bij mij in een doos op zolder ligt. Heb nu een nlziet abo en daar is overal netjes de reclame al uitgeknipt, behalve bij live uitzendingen natuurlijk
Daarnaast kun je vaak ook nog maanden terugkijken waardoor opnemen niet eens nodig is

Helaas meldt caiway deze achteruitgang op het nieuwe platform niet en als je om die reden je abo wilt stopzetten geven ze niet thuis

• EDIT
Het is op het oude platform precies hetzelfde, dus daar is verder niks gewijzigd. Andere providers die het nu nog niet doen zullen ongetwijfeld ook binnenkort daarin wel volgen: dit soort dingen worden gewoon geëist door de contentaanbieder. Daarom kunnen sommige zenders wel doorgespoeld worden, en anderen (zoals RTL, SBS) niet.

• AP3X
  • Niet online
EDIT schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:36:
Het is op het oude platform precies hetzelfde, dus daar is verder niks gewijzigd. Andere providers die het nu nog niet doen zullen ongetwijfeld ook binnenkort daarin wel volgen: dit soort dingen worden gewoon geëist door de contentaanbieder. Daarom kunnen sommige zenders wel doorgespoeld worden, en anderen (zoals RTL, SBS) niet.
Ben een paar maanden geleden naar het nieuwe platform gegaan en er was destijds een duidelijk verschil te merken tussen het oude en nieuwe platform wat dit betreft
Prima dat de content aanbieders dit afdwingen, maar voor ons is het een enorme achteruitgang vwb de bruikbaarheid
Soms moet je eerst verplicht het einde kijken van het vorige programma omdat het blijkbaar lastig is om programma opnames te starten als het programma daadwerkelijk begint.
Daarnaast heb ik maar een uurtje per dag om iets te kijken, en daarvan gaat nu een half uur verplicht op aan reclames
De keus is dan snel gemaakt, want nlziet werkt wat dit betreft uitmuntend en overtreft caiway (en blijkbaar de andere aanbieders) by far

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:47
AP3X schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:24:
[...]

De keus is dan snel gemaakt, want nlziet werkt wat dit betreft uitmuntend en overtreft caiway (en blijkbaar de andere aanbieders) by far
Yep! Hier ook een NLZiet fan. Ideaal geen reclame! Ik kijk zelfs nu meer TV dan ooit, on demand dan wel. Echt een aanrader in combo met een Internet Only abbo ....

• Piet91
Onder andere vanwege dat soort gedoe (over hoe je TV kijkt of opnames terugkijkt), is waarom wij niet ingaan op onderstaande en geen glasvezel laten aanleggen.
Ik ken meerdere huishoudens die na verplichte 1 jaar Caiway glasvezel weer terug gaan naar KPN ADSL) en wij hebben hier Ziggo; dat gaan wij echt niet inruilen voor Caiway glasvezel.

Met onze Humax kan ik doen qua opnames wat ik zelf wil.
Piet91 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:17:
EDIT: overigens vandaag een brief van Glasvezel Buitenaf binnengekregen. Ze hebben hier in het buitengebied al een tijdje glasvezel liggen en gauw een jaar in gebruik (en familie van mij gaan allemaal weer weg van Caiway en terug naar KPN ADSL), maar nou gaan ze ook in de kern glasvezel aanleggen (bij voldoende animo).

Kunnen wij dus ook van Caiway "genieten"...
Niet dus, wij blijven lekker bij Ziggo.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:58
De Caiway Amino 7x IPTV ontvanger is vergeleken bij de ontvanger van KPN gewoon erg traag.

Ook is het niet normaal dat als je een programma hebt gemist, bijvoorbeeld Kassa, dat je bijna twee uur moet wachten voordat je het alsnog kan terugzien bij Caiway..

Bij alle andere aanbieders kan je een programma gelijk terugzien. Daar hoef je echt geen twee uur te wachten.

Ook kan je bij Caiway op de Amino ontvanger geen favorietenlijst aanmaken en dat is echt een ramp!

Nu heeft Caiway tientallen lokale zenders op nummer 12 gezet, terwijl je deze zenders niet kan bekijken.

Je zapt je ongans door al die kanalen met een slotje voordat je weer bij een kanaal bent wat wel beeld geeft.

Ook nog steeds slechts stereogeluid.

Het product is rampzalig incompleet en gebrekkig.

dolopfriet wijzigde deze reactie 19-12-2019 13:59 (37%)

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 10:50
Het niet kunnen doorspoelen geldt volgens mij dan ook alleen bij uitzending gemist varianten, bij zelf geprogrameerde opnamens kan je net als bij ziggo cloud of kpn cloud wel doorspoelen of terug spoelen.

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vraagje: ik wil mijn MikroTik RB4011 direct via de SFP aan glas hangen. Hiervoor heb ik bij FS.com het volgende besteld:

- Customised 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km Transceiver Module (compatible met MikroTik, LC-connector)
- LC-SC APC Simplex Single Mode Fibre Patch Lead 2.0mm PVC (OFNR) 1m
- LC-SC UPC Simplex Single Mode Fibre Patch Lead 2.0mm LSZH 1m
- Cisco GLC-BX-20U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM Transceiver Module

Momenteel gebruik ik een media converter waar de sfp uit m'n Genexis-modem in zit. De glasvezel heeft een andere connector dan de sfp's die ik heb besteld bij FS.com en de sfp uit het Genexis-modem werkt niet in mijn Mikrotik.

Ik heb afgelopen wekend gepoogd om de glasvezel te vervangen door een van bovenstaande die ik bij FS.com heb besteld. Een groene, dus dat zal wel het APC-lijntje zijn geweest. Ik krijg de houder echter niet meer in de FTU (laatste centimeter lukt niet). De connector zit er op dezelfde manier in met het nokje aan de juiste kant zoals op de onderstaande foto. Iemand enig idee wat ik fout doe?

• AP3X
  • Niet online
devil-strike schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:02:
Het niet kunnen doorspoelen geldt volgens mij dan ook alleen bij uitzending gemist varianten, bij zelf geprogrameerde opnamens kan je net als bij ziggo cloud of kpn cloud wel doorspoelen of terug spoelen.
Nee ook bij de opnames.
Wij nemen alleen programmas op en kijken nooit live tv.
Er was maar bar weinig over van wat er nog doorgespoeld kon worden van de nederlandstalige zenders.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:45
Femme schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:40:
Vraagje: ik wil mijn MikroTik RB4011 direct via de SFP aan glas hangen. Hiervoor heb ik bij FS.com het volgende besteld:

- Customised 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km Transceiver Module (compatible met MikroTik, LC-connector)
- Cisco GLC-BX-20U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM Transceiver Module

Momenteel gebruik ik een media converter waar de sfp uit m'n Genexis-modem in zit. De glasvezel heeft een andere connector dan de sfp's die ik heb besteld bij FS.com en de sfp uit het Genexis-modem werkt niet in mijn Mikrotik.

Ik heb afgelopen wekend gepoogd om de glasvezel te vervangen door een van bovenstaande die ik bij FS.com heb besteld. Een groene, dus dat zal wel het APC-lijntje zijn gewees. Ik krijg de houder echter niet meer in de FTU (laatste centimeter lukt niet). De connector zit er op dezelfde manier in met nokje aan de juiste kant zoals op de onderstaande foto. Iemand enig idee wat ik fout doe?

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je wel het beschermdopje er af hebt gehaald? ;)

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:12

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dennis-L schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:59:
[...]

Ik neem aan dat je wel het beschermdopje er af hebt gehaald? ;)
Ja die is er wel af :) .

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 10:50
AP3X schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:48:
[...]

Nee ook bij de opnames.
Wij nemen alleen programmas op en kijken nooit live tv.
Er was maar bar weinig over van wat er nog doorgespoeld kon worden van de nederlandstalige zenders.
Dat is dan behoorlijk gaar, bij uitzending gemist(commerciele) kan ik het nog wel snappen maar bij eigen getimerde cloud recordings is echt achterlijk.

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-02 18:47
Jassy schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:14:
[...]

Bij KPN en resellers kan je opnames wel gewoon vooruitspoelen dus dat is een extra blokkade van Caiway. Fair enough moet ik wel zeggen dat het bij KPN naar verluid per 1/1/20 ook niet meer kan voor zover ik begreep.
Dus opnames kan je bij Caiway nu al niet meer doorspoelen en per 1/1/20 ook niet meer bij KPN?

Waar kan ik hierover meer vinden? Staat dit op de website van KPN?
Ik zit daar nu nl (Telfort). En als dat per 1/1/20 gaat veranderen moet ik maar eens naar alternatieven gaan kijken.

• Klaaz Vaak
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 26-01 20:50

Ik heb afgelopen wekend gepoogd om de glasvezel te vervangen door een van bovenstaande die ik bij FS.com heb besteld. Een groene, dus dat zal wel het APC-lijntje zijn gewees. Ik krijg de houder echter niet meer in de FTU (laatste centimeter lukt niet). De connector zit er op dezelfde manier in met nokje aan de juiste kant zoals op de onderstaande foto. Iemand enig idee wat ik fout doe?

[Afbeelding]
Femme: https://caiway.gebruikers...thread_id=1206&rowstart=0

Ik blijf graag aangehaakt, binnenkort wordt hier ook Caiway glasvezel opgeleverd en ik wil graag een identieke opstelling nastreven.

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-02 12:51
Zo KPN komt met 1 gig internet. Komt er een moment dat Caiway dit ook gaat leveren?

• dolopfriet
Caiway zat hoger met zijn snelheden op de glasvezel maar is opeens zomaar dit jaar gaan zakken met zijn snelheden op alle pakketten.

Voor mij onbegrijpelijk !!
Begin dit jaar was de instapsnelheid nog 150 mbs, nu 75 mbs.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:56:
De Caiway Amino 7x IPTV ontvanger is vergeleken bij de ontvanger van KPN gewoon erg traag.

Ook is het niet normaal dat als je een programma hebt gemist, bijvoorbeeld Kassa, dat je bijna twee uur moet wachten voordat je het alsnog kan terugzien bij Caiway..

Bij alle andere aanbieders kan je een programma gelijk terugzien. Daar hoef je echt geen twee uur te wachten.

Ook kan je bij Caiway op de Amino ontvanger geen favorietenlijst aanmaken en dat is echt een ramp!

Nu heeft Caiway tientallen lokale zenders op nummer 12 gezet, terwijl je deze zenders niet kan bekijken.

Je zapt je ongans door al die kanalen met een slotje voordat je weer bij een kanaal bent wat wel beeld geeft.

Ook nog steeds slechts stereogeluid.

Het product is rampzalig incompleet en gebrekkig.
Lekker negatief. Ik voel het tegenovergestelde! Je kiest zelf dat je voor in de trein wil met alle bugs en rotzooi van dien.
Pas volgend jaar wordt alles over de rest van de klanten uitgerold. Eind dit jaar, begin volgend jaar volgt een grote software-update die veel van jou problemen gaat oplossen.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:44
dolopfriet schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:01:
Caiway zat hoger met zijn snelheden op de glasvezel maar is opeens zomaar dit jaar gaan zakken met zijn snelheden op alle pakketten.

Voor mij onbegrijpelijk !!
Begin dit jaar was de instapsnelheid nog 150 mbs, nu 75 mbs.
En voor het gros van de mensen is 75 perfect. Waarom zou dat een probleem moeten zijn?

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• The.Terminator
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-02 13:48

The.Terminator

Un boer met bier

Kitser schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:44:
[...]

Dus opnames kan je bij Caiway nu al niet meer doorspoelen en per 1/1/20 ook niet meer bij KPN?

Waar kan ik hierover meer vinden? Staat dit op de website van KPN?
Ik zit daar nu nl (Telfort). En als dat per 1/1/20 gaat veranderen moet ik maar eens naar alternatieven gaan kijken.
Dit probleem ervaar ik ook bij Caiway.
Het niet kunnen doorspoelen (naja max. 5 minuten) van opnames (en uiteraard gemist, maar dat is nog te begrijpen). Volgens Caiway Twitter team zijn er de rechten er niet voor.

KingofDarts.com - Dart score calculator en houd geavanceerde statistieken bij | Beschikbaar in Google Playstore en Apple App store

• Kitser
The.Terminator schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:34:
[...]

Dit probleem ervaar ik ook bij Caiway.
Het niet kunnen doorspoelen (naja max. 5 minuten) van opnames (en uiteraard gemist, maar dat is nog te begrijpen). Volgens Caiway Twitter team zijn er de rechten er niet voor.
Ja precies. Van begin gemist en replay tv kan ik het nog wel begrijpen (al vind ik dat natuurlijk ook helemaal niks)
Maar opnames voelen "van mij"
Daar moeten ze gewoon vanaf blijven.

Maar dat gaat dus bij alle providers gebeuren?

Dan wordt het tijd voor een Hdhomerun ofzo. Dan kan ik alles zelf gaan opnemen.
Voelt als een beetje terug in de tijd.... Toen met Windows Mediacenter 2005, Kodi en Mediaportal.

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Kitser schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:42:
[...]

Ja precies. Van begin gemist en replay tv kan ik het nog wel begrijpen (al vind ik dat natuurlijk ook helemaal niks)

Voelt als een beetje terug in de tijd.... Toen met Windows Mediacenter 2005, Kodi en Mediaportal.
Dat idee krijg ik ook.
Werkt voor de rest goed hoor dat kastje, maar we kwamen van Coax en een Humax en daar nam je het op de schijf op en kun je naar hartelust spoelen.
We kwamen er achter doordat we live een stukje met de kinderen keken van de Voice (jaja ik weet het :d ) en we namen het ook op. De volgende dag bij de opname willen doorspoelen, maar dat werd hem niet.

KingofDarts.com - Dart score calculator en houd geavanceerde statistieken bij | Beschikbaar in Google Playstore en Apple App store

• Kitser
The.Terminator schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:57:
[...]

Dat idee krijg ik ook.
Werkt voor de rest goed hoor dat kastje, maar we kwamen van Coax en een Humax en daar nam je het op de schijf op en kun je naar hartelust spoelen.
We kwamen er achter doordat we live een stukje met de kinderen keken van de Voice (jaja ik weet het :d ) en we namen het ook op. De volgende dag bij de opname willen doorspoelen, maar dat werd hem niet.
En waarom gebruik je die Humax nu niet meer?

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Kitser schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:00:
[...]

En waarom gebruik je die Humax nu niet meer?
Omdat zoonlief ook boven TV wou. Helaas hadden we geen coax naar boven liggen, wel netwerk.
Vandaar de overstap naar interactieve TV. Werkt voor de rest wel, alleen dat verdomde doorspoelen :)

• nero355

nero355

Wimlem schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:49:
En voor het gros van de mensen is 75 perfect. Waarom zou dat een probleem moeten zijn?
Waarom ga je akkoord met minder krijgen voor hetzelfde geld :?

Dat is namelijk wel wat hij zegt en ook zo gebeurd eerder dit jaar! :/

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
...

[Afbeelding]
Ik heb hier precies hetzelfde probleem gehad met een kabeltje van FS.com en er nooit achter gekomen waarom de houder niet volledig de FTU in ging. Uiteindelijk maar een nieuw kabeltje besteld (dezelfde als @Xentor: Xentor in "[Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie") en dit paste en werkte meteen.

• IMWhizzle
Is al bekend wanneer de Dolby surround update komt?

• Sjakie0101
IMWhizzle schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:24:
Is al bekend wanneer de Dolby surround update komt?
Voor zover bekend eind dit jaar/begin volgend jaar

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-02 10:22

Mooijekind

Manager Product Content
Kitser schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:42:
[...]

Vreemd dat ik dat het probleem nog niet ben tegengekomen. Speciaal net even naar 2 opgenomen programma's gekeken en beide kon ik gewoon doorspoelen op 32x de snelheid en langer dan 5 minuten. Dit waren programa's opgenomen op Discovery en op SBS6.

Daarna nog even gemist opgestart en daar een programma van NPO1 opgestart en ook deze kan ik versneld doorspoelen?
Dit alles op de Amino 7x

• Kitser
Mooijekind schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:00:
[...]

Vreemd dat ik dat het probleem nog niet ben tegengekomen. Speciaal net even naar 2 opgenomen programma's gekeken en beide kon ik gewoon doorspoelen op 32x de snelheid en langer dan 5 minuten. Dit waren programa's opgenomen op Discovery en op SBS6.

Daarna nog even gemist opgestart en daar een programma van NPO1 opgestart en ook deze kan ik versneld doorspoelen?
Dit alles op de Amino 7x
Oh dat klinkt wel goed.
Ik heb op dit moment geen Caiway. Maar ben aan het kijken of ik wil overstappen omdat ik hier maar 24 mb/s over koper kan krijgen.
Maar dan wil ik wel normaal kunnen doorspoelen in "mijn" opnames.

Is dit misschien een verschil wat tussen het nieuwe en het oude platform zit?
Klopt het dat een Amino 7x altijd op het nieuwe platform zit?

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-02 10:22

Mooijekind

Manager Product Content
Op het oude platform had ik geen problemen met doorspoelen van opgenomen programma's , maar wel met programma's terugkijken via de televisiegids (EPG). Dan werkte het doorspoelen niet.

Ik denk wel dat de Amino7x altijd op het nieuwe platform zit. Zit al tijden bij Caiway en recent mijn abo laten aanpassen naar de nieuwe abonnementen. Ik kreeg toen meteen 2 nieuwe Amino 7x decoders toegestuurd en mijn oude Entones kon ik retourneren.

Vergeleken met de Entones echt een verademing , zeker de app voor televisiekijken is een grote verbetering.

• dolopfriet
Wel erg jammer dat de Amino 7X geen nartive 4K kan weergeven.
Waar andere aanbieders (KPON en Ziggo) een 4K geschikte ontvanger leveren in 2019 komt Caiway met een nieuwe ontvanger die 4K niet weergeeft.
Echt een onbegrijpelijke keuze wat mij betreft.

dolopfriet wijzigde deze reactie 22-12-2019 10:10 (3%)

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 22 december 2019 @ 10:09:
Wel erg jammer dat de Amino 7X geen nartive 4K kan weergeven.
Waar andere aanbieders (KPON en Ziggo) een 4K geschikte ontvanger leveren in 2019 komt Caiway met een nieuwe ontvanger die 4K niet weergeeft.
Echt een onbegrijpelijke keuze wat mij betreft.
Er komt echt nog wel een 4K ontvanger bij Caiway. Ik mag niet te negatief schrijven hier, maar we kennen Caiway zo onderhand daar waar het gaat om nieuwe standaarden en dito ontvangers, daar gaan we eerst twee jaar lang een melkkoe van maken terwijl andere providers dit in de standaard al aanbieden.

Met het oog op NPO1 4K die in de lucht gaat tijden het EK voetbal is dit een misser van de bovenste plank, weer kunnen Caiway-abonnees de 4K zender niet op hun nieuwe 4K televisie bekijken.

• dolopfriet
De Olympische spelen komt ook beschikbaar in 4K volgend jaar . (origineel in 8K Japan)

• Kitser
Mooijekind schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 15:00:
[...]

Dit alles op de Amino 7x
Raar dat er toch verschillende ervaringen zijn hiermee.
Op de website adverteren ze nog wel met vooruitspoelen in opnames.
https://i.imgur.com/zXw6dEq_d.jpg

Kitser wijzigde deze reactie 23-12-2019 01:05 (8%)

• dolopfriet
Caiway adverteert ook met ARD in HD op interactieve televisie. De werkelijkheid is dat al vijf maanden deze zender doorgegeven wordt in SD. Dus waarmee Caiway adverteert kan je gerust met een korrel zout nemen.

• Sjakie0101
Het wordt druk op kanaal 12:
https://mediamagazine.nl/...iteit-te-zien-bij-caiway/

Per 6 januari 2020 WOS naar HD, wat moet je hier nu mee?

Heel vreemd bericht. Een nietszeggende lokale omroep wel naar HD en de regionalen niet en ARD HD en Dicovery ID ook niet? Of andere zenders?? Dit voelt erg vreemd.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 23-12-2019 12:01 (15%)

• IMWhizzle
De amino 7x is sinds een week in bezit en nu al een aantal keer vastgelopen, geen beeld. Iemand anders last van?

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:59:
Het wordt druk op kanaal 12:
https://mediamagazine.nl/...iteit-te-zien-bij-caiway/

Per 6 januari 2020 WOS naar HD, wat moet je hier nu mee?

Heel vreemd bericht. Een nietszeggende lokale omroep wel naar HD en de regionalen niet en ARD HD en Dicovery ID ook niet? Of andere zenders?? Dit voelt erg vreemd.
Het is toch vreemd als ik TV Utrecht wil zien dat ik een app op mijn smarttv moet starten om deze zender in HD te kunnen kijken terwijl ik ook betaal voor een duur TV pakket die deze zender in SD doorgeeft. Ja zo ga je wel nadenken om alleen een internet only pakket af te nemen waarbij het streamen van NL ziet beduidend beter beeld geeft dan de Caiway app en geen gezeur van een programma die je niet kan doorspoelen.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:46
IMWhizzle schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:28:
De amino 7x is sinds een week in bezit en nu al een aantal keer vastgelopen, geen beeld. Iemand anders last van?
Ja, had ik in het begin ook last van. Aantal keren de stroom eraf moeten halen om vervolgens weer te werken. Geen garantie, maar het is bij mij vanzelf over gegaan.

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• Sjakie0101
.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 24-12-2019 14:52 (99%)
Reden: dubbelpost

• Sjakie0101
lier schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:58:
[...]

Ja, had ik in het begin ook last van. Aantal keren de stroom eraf moeten halen om vervolgens weer te werken. Geen garantie, maar het is bij mij vanzelf over gegaan.
De Amino heeft ook even tijd nodig om de update te verwerken, dan zie je ook zwarte schermen.
Roberto...... schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:09:
[...]

Het is toch vreemd als ik TV Utrecht wil zien dat ik een app op mijn smarttv moet starten om deze zender in HD te kunnen kijken terwijl ik ook betaal voor een duur TV pakket die deze zender in SD doorgeeft. Ja zo ga je wel nadenken om alleen een internet only pakket af te nemen waarbij het streamen van NL ziet beduidend beter beeld geeft dan de Caiway app en geen gezeur van een programma die je niet kan doorspoelen.
Helemaal eens, het is van de zotte dat we via allerlei apps de regionalen in HD moeten ontvangen, geldt ook voor andere zenders die bij NLZiet al in HD te verkrijgen zijn zoals RTL Crime, Lounge en Telekids.

En nu ook de NPO Extra kanalen:
https://www.totaaltv.nl/n...rakanalen-voortaan-in-hd/

Overigens is Caiway nu officieel over op de Kamai 7 (UHD). Ik krijg hier wel een slecht gevoel bij. Ik heb zelf bij het nieuwe abo de Amino ontvangen, ik wil een 4K tv kopen voor het EK omdat deze in UHD wordt uitgezonden via NPO 1 UHD, maar krijg ik dan een omruil ?

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 30-12-2019 12:23 (33%)

• IMWhizzle
Sjakie0101 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:51:
[...]

De Amino heeft ook even tijd nodig om de update te verwerken, dan zie je ook zwarte schermen.

[...]

Helemaal eens, het is van de zotte dat we via allerlei apps de regionalen in HD moeten ontvangen, geldt ook voor andere zenders die bij NLZiet al in HD te verkrijgen zijn zoals RTL Crime, Lounge en Telekids.

En nu ook de NPO Extra kanalen:
https://www.totaaltv.nl/n...rakanalen-voortaan-in-hd/

Overigens is Caiway nu officieel over op de Kamai 7 (UHD). Ik krijg hier wel een slecht gevoel bij. Ik heb zelf bij het nieuwe abo de Amino ontvangen, ik wil een 4K tv kopen voor het EK omdat deze in UHD wordt uitgezonden via NPO 1 UHD, maar krijg ik dan een omruil ?
Wacht eens even, dus ze hebben nu 4K ontvangers? Ik heb twee weken geleden een pakket besteld met de Amino 7x

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IMWhizzle schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:46:
[...]

Wacht eens even, dus ze hebben nu 4K ontvangers? Ik heb twee weken geleden een pakket besteld met de Amino 7x
Dat zou echt wonderlijk zijn. Ze gaan net over naar een nieuw platform met die Armino's en dan nog geen half jaar later krijgen klanten alweer nieuwe STB's?

Maar het blijft natuurlijk wel Caiway, dus ergens verbaast het mij ook helemaal niets. Zou ergens ook wel weer logisch zijn waarom oude klanten nog niet gemigreerd zijn naar dat nieuwe platform. Die krijgen dan alle nieuwe dingen in 1 keer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• IMWhizzle
PaT schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:45:
[...]

Dat zou echt wonderlijk zijn. Ze gaan net over naar een nieuw platform met die Armino's en dan nog geen half jaar later krijgen klanten alweer nieuwe STB's?

Maar het blijft natuurlijk wel Caiway, dus ergens verbaast het mij ook helemaal niets. Zou ergens ook wel weer logisch zijn waarom oude klanten nog niet gemigreerd zijn naar dat nieuwe platform. Die krijgen dan alle nieuwe dingen in 1 keer.
Aan de andere kant hoop ik dat het waar is. Het EK zou ik ook in 4K willen bekijken, zoals enkele gelukkigen in 2018 via andere providers.

• Sjakie0101
https://www.caiway.nl/kla...dingen/televisie-en-radio

De handleiding van de Kamai 7x staat al online. Ik weet niet of deze nu nieuw wordt geleverd, dan heb ik nog wel een discussie met Caiway ben ik bang.
Maar we weten ook dat half januari de brieven gaan binnen rollen omtrent de nieuwe abonnementen. Wie weet komt men met een 4K abo (het zou een erg slechte uitmelkstrategie zijn gezien wat andere providers doen)

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 30-12-2019 23:09 (74%)

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
PaT schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:45:
[...]

Ik vind dat niet zo wonderlijk. Ik heb nu een jaar m'n glasvezel aansluiting en kreeg toen een Aria 710. Die was toen volgens mij net nieuw?
Niet heel lang daarna zijn ze de 7X gaan uitleveren volgens mij, en nu dus weer een nieuwe. Dat is in lijn met het afgelopen jaar :P

• Sjakie0101
https://www.twentefm.nl/s...-in-het-cogas-gebied.html

Een ander interessant bericht, Ziggo gaat weer leveren in het Cogasgebied medio 2020. Ik mis bronvermelding en het verbaasd me dat een zeer plaatselijke radiozender dit bericht en niet de regionale krant Tubantia.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 30-12-2019 23:48 (10%)

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:23
Sjakie0101 schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:47:

Een ander interessant bericht, Ziggo gaat weer leveren in het Cogasgebied medio 2020. Ik mis bronvermelding en het verbaasd me dat een zeer plaatselijke radiozender dit bericht en niet de regionale krant Tubantia.
Maar Ziggo heeft geen glasvezel? Bijzonder.

• dolopfriet
Ziggo levert al jaren zijn diensten op de glasvezel van KTV Waalre, dus ik vind het heel logisch als Ziggo nu ook zijn diensten gaat aanbieden op de glasvezel van DeltaFiber.

KTV Waalre

• ewf2003
  • Laatst online: 21-02 22:39
Sjakie0101 schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:04:
https://www.caiway.nl/kla...dingen/televisie-en-radio

De handleiding van de Kamai 7x staat al online. Ik weet niet of deze nu nieuw wordt geleverd, dan heb ik nog wel een discussie met Caiway ben ik bang.
Maar we weten ook dat half januari de brieven gaan binnen rollen omtrent de nieuwe abonnementen. Wie weet komt men met een 4K abo (het zou een erg slechte uitmelkstrategie zijn gezien wat andere providers doen)
Interessante decoder voor 4K, ik ben benieuwd wat de mogelijkheden worden. Heb nu de Amino 7X maar die is niet echt geschikt voor 4K.

• dolopfriet
Ik denk dat alle bestaande klanten die nog de oude Entone hebben automatisch de nieuwe Kamai 7X krijgen.

Een verstandige keuze lijkt me.

• Roberto......

(kleine) bevestiging Totaal TV van eerder bericht

https://www.totaaltv.nl/n...glasvezel-caiway-leveren/

Jammer dat dit een plaatselijk iets is.

Roberto...... wijzigde deze reactie 31-12-2019 14:33 (5%)

• nero355

nero355

Misschien interessant als je graag naar reclames TV kijkt, maar heel eerlijk gezegd vind ik het dan nog steeds kiezen tussen twee kwaden en dan blijf ik wel gewoon bij Caiway voorlopig... :X

Als ik weer de luxe van mijn KPN VDSL2 verbinding kan krijgen via Glasvezel in Caiway gebied dan zal ik wel effe kijken of overstappen een goed idee is :P

• Piet91
Roberto...... schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:30:
Jammer dat dit een plaatselijk iets is.
Inderdaad.

Als ze dat hier hadden (Glasvezel buitenaf) dan wist ik zeker dat ze hier allemaal direct overgingen van Caiway naar Ziggo.

Hier kunnen we nu ook over op glasvezel (kern) - zonder extra kosten zoals bij buitenaf - maar vanwege de brakke providers gaan wij geen glasvezel nemen.
Maar als er nou Ziggo op aangeboden werd...

Dan nog niet omdat we in dan in de problemen komen met onze gekochte smartcards/Humax etc...

• Sjakie0101
Piet91 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:35:
[...]

Inderdaad.

Als ze dat hier hadden (Glasvezel buitenaf) dan wist ik zeker dat ze hier allemaal direct overgingen van Caiway naar Ziggo.

Hier kunnen we nu ook over op glasvezel (kern) - zonder extra kosten zoals bij buitenaf - maar vanwege de brakke providers gaan wij geen glasvezel nemen.
Maar als er nou Ziggo op aangeboden werd...

Dan nog niet omdat we in dan in de problemen komen met onze gekochte smartcards/Humax etc...
Ik vermoed niet dat dit plaatselijk gaat zijn maar landelijk. De overeenkomst wordt gesloten met Delta Fiber.
Details zullen moeten volgen en een nader iets officieler bericht ontbreekt vooralsnog, maar ik blijf het er op houden dat Ziggo de COAX overneemt en op die manier weer gaat leveren.

• dolopfriet
Ik zou het erg vreemd vinden. Deltafiber is juist begonnen met zijn eigen interactieve platform op te tuigen.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:39:
Ik zou het erg vreemd vinden. Deltafiber is juist begonnen met zijn eigen interactieve platform op te tuigen.
Dat kan toch? Nergens staat dat Delta en/.of Caiway helemaal stopt. Mijn sterke vermoeden is dat zowel Delta als Caiway zich volledig gaan richten op glasvezel en een landelijke dekking willen bemachtigen of via het Ziggonetwerk of via Reggefiber en het huidige glasvezelnetwerk, maar niet meer als leidende partij/eigenaar.
Ziggo zal dan het netwerk onderhouden, wie weet wel samen met KPN (dat is in een voorbeeld dat ik zag ook al gebeurd).

De constructie is nu niet duidelijk, er zal toch echt eerst een officieel bericht moeten komen over hoe wen wat. Tot nu toe lijkt het bericht dat is geplaatst op gelekte informatie.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 01-01-2020 00:58 (12%)

• Roberto......
dolopfriet schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:39:
Je bedoelt opnemen maar alsnog niet vooruit kunnen spoelen. Wat hadden we voor de VHS videorecorder.?
Kortom triest product van Caiway en heb spijt dat ik ben over gestapt. Grootste fout in 2019.

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 02:37:
[...]

Je bedoelt opnemen maar alsnog niet vooruit kunnen spoelen. Wat hadden we voor de VHS videorecorder.?
Kortom triest product van Caiway en heb spijt dat ik ben over gestapt. Grootste fout in 2019.
In januari komt er een update met o.a. vooruitspoelen, Dolby en favorietenlijstje.
Ik maak me nu wel zorgen aangezien ik voor in de trein zat een Amino 7x heb ontvangen.De Kamai 7 is inmiddels beschikbaar en die zou ik liever hebben ivm 4K straks bij NPO UHD Ek voetbal.

Er zullen wie weet nog wel HD zenders bijkomen, giswerk allemaal.

https://www.totaaltv.nl/n...glasvezel-caiway-leveren/

Dit sprookje duurt nog even voort, de grote boze wolf Caiway wil maar niet weggaan op de COAX en mag deze verder verkwanselen.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 06-01-2020 22:54 (23%)

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:06
Ziggo heeft inderdaad gereageerd. Ziggo gaat NIET leveren in het voormalig cogas gebied. :(

Verder gaat Caiway de tarieven per 1 maart weer verhogen. (weer zonder tegenprestatie.. :( )
https://www.caiway.nl/wijzigingen20202020

internet4me wijzigde deze reactie 02-01-2020 15:40 (14%)

• Sjakie0101
internet4me schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:34:
Ziggo heeft inderdaad gereageerd. Ziggo gaat NIET leveren in het voormalig cogas gebied. :(

Verder gaat Caiway de tarieven per 1 maart weer verhogen. (weer zonder tegenprestatie.. :( )
Volgens mij is de site nog niet compleet, dus ik maan even aan tot kalmte.. :)
De officiele site wordt https://www.caiway.nl/wijzigingen2020

Ik zie nog geen snelheidsverhogingen vermeld, maar die zullen er wel zijn.
Verder verwacht ik volgende week al uitbreiding van HD zenders.
Maar UHD-zenders dan ??? Andere providers zijn er mee bezig, bij Caiway nog geen beweging.
Videoland en Netflixapp ?? Nee helaas.

Daarnaast staat ook niet vermeld wanneer gemigreerd wordt naar nieuwe pakketten en ook dat zou je verwachten. Volgens mij is de site er wel neergezet, maar nog zonder alle inhoud.

En dat Ziggo niet gaat leveren.... waar kwam dat bericht dan vandaan? Ze ontkennen nu. Het zou zo maar kunnen dat men wel degelijk onderhandelt of per 2021 iets gaat doen.

Caiway doet geen ene mallemoer aan COAX, geen HD uitbreidingen meer (dat doet Delta wel), geen snelheidsverhogingen op COAX. Het maakt je dan ook kwaad dat Ziggo geen kans krijgt op COAX ipv Caiway die er een potje van maakt en het niet meer onderhoud en geen updates meer doet.
Dat is was ik van begin af tegen heb op Caiway/Delta: het is en blijft een monopolist, elke concurrentie wordt geweerd op COAX en glasvezel en je hebt alles maar te slikken. Alles loopt achter bij andere providers.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 02-01-2020 16:22 (39%)

• nero355

nero355

Sjakie0101 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 00:57:
Dat kan toch? Nergens staat dat Delta en/.of Caiway helemaal stopt.
Voor wat het waard is : Beide logo's staan op het moment heel gebroederlijk naast elkaar op hun gebouw in Schiedam/Rotterdam langs de A20 :)

Dus overname van de ééne door de ander zal voorlopig wel niet gebeuren, zoals sommigen hier hebben gepost :?

• EDIT
Per 1-1-2020 worden de activiteiten van CAIW Diensten B.V. uitgevoerd door DELTA Fiber Nederland B.V.
CAIW Diensten B.V is per 1-1-2020 gefuseerd met DELTA Fiber Nederland B.V..
De merknaam Caiway blijft gewoon bestaan. Onze dienstverlening en uw overeenkomst met Caiway verandert hierdoor niet;

• dolopfriet
Voor dit moment …..

• Sjakie0101
Cogas riep 6 jaar terug in het begin van het jaar dat de inningen voor COAX door Caiway werden gedaan en dat Ziggo zou blijven leveren... klopte ook niet.

Caiway moet eerst alle klanten migreren naar het nieuwe platform. Geloof me, daarna is alles zo goed als gelijk en zal er echt een moment komen dat alles Delta wordt.

Dat Ziggo nu niet gaat leveren dat zal wel, er komt een moment dat COAX niet meer interessant is voor Caiway en/of het interessant wordt deze te verkopen aan Ziggo om er daarna nog wel zelf op te kunnen leveren. Waar het nieuwsbericht vandaan is gekomen en met welke bron... wie zal het zeggen. Het is wel vreemd dat zoiets opduikt, daar moet een bron voor zijn. Dat men onderhandelt over doorgifte en dat men bezig is te onderhandelen omdat Caiway wellicht wil leveren via Ziggo nadat dit is goedgekeurd dat staat bij mij als een paal boven water. Het wordt voor Caiway op dat moment aantrekkelijker het eigen netwerk te verkopen aan Ziggo en er alleen maar over te leveren. Dat maakt de deal gewoon interessanter, iets van geschuif met geld over een weer.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:30
Ik heb een Alles in 1 Glas G250 abo en haalde altijd rond de 260-270mbit, alleen nu viel mij net op dat de internetsnelheid wel érg hoog is voor een 250mbit pakket:

Foutje of zijn er stiekem wijzigingen doorgevoerd?

De wijzen komen uit het Oosten!

• EDIT
Op de hierboven geposte link naar de wijzigingen 2020 staat ook iets over snelheidsupgrades, dus het kan zomaar dat er een upgrade naar 350 mbit/s voor je aankomt/al is doorgevoerd.
Ik heb zelf nog geen aanpassing van de snelheid gemerkt, maar ik heb het (inmiddels niet meer aangeboden) 700 mbit/s pakket, dus het zou mij niets verbazen als er voor mij geen verhoging in zit dit jaar.

EDIT wijzigde deze reactie 02-01-2020 19:28 (36%)

• racnor2
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-02 12:49
NoepZor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:10:
Ik heb een Alles in 1 Glas G250 abo en haalde altijd rond de 260-270mbit, alleen nu viel mij net op dat de internetsnelheid wel érg hoog is voor een 250mbit pakket:

[Afbeelding]

Begin december hebben ze al een kleine wijziging doorgevoerd ;)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60879040#60879040

350/350 komt hier ook netjes binnen sindsdien.

• dolopfriet
Hier is mijn snelheid nog steeds hetzelfde. Heb een glasvezelpakket met nieuwe tv platform

• AP3X
  • Niet online
internet4me schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:34:

Nice! Kan ik zo te zien mooi het tv abo eruit gooien. Ik overleef prima met nlziet totdat Caiway een fatsoenlijk tv platform heeft.

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:38
NoepZor schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:10:

[Afbeelding]

Heb ook G250 en werd gisteren door mede forumlid ook geinformeerd. Heb het draadloos getest en idd haalde ik nu ook rond de 330-340. Voorheen draadloos 260-270 ;)

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:30
racnor2 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:30:
[...]

Begin december hebben ze al een kleine wijziging doorgevoerd ;)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60879040#60879040

350/350 komt hier ook netjes binnen sindsdien.
Ah oké, ik had wel een stukje terug gelezen in het topic, maar net niet ver genoeg :P Het is ook niet dat ik maandelijks speedtest draai. Dacht eerst meetfout, daarna op de PC getest, zelfde resultaat. Interactieve TV geef ik weinig om, dus zo lang ik TV kan kijken en internet fatsoenlijk werkt horen ze mij niet klagen (tenzij de prijs weer eens fors omhoog gaat).

De wijzen komen uit het Oosten!

• Roberto......
NoepZor schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:37:
[...]

Ah oké, ik had wel een stukje terug gelezen in het topic, maar net niet ver genoeg :P Het is ook niet dat ik maandelijks speedtest draai. Dacht eerst meetfout, daarna op de PC getest, zelfde resultaat. Interactieve TV geef ik weinig om, dus zo lang ik TV kan kijken en internet fatsoenlijk werkt horen ze mij niet klagen (tenzij de prijs weer eens fors omhoog gaat).
G250 was al per 1 maart 2019 350Mbit geworden. Had zelf deze pakket voordat ik 1 september overgestapt was naar de nieuwe pakketten.

• dolopfriet
LOL. Dus er is helemaal nog geen nieuwe snelheidsverhoging bij Caiway op dit moment?

• Muse
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Roberto...... schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:30:
[...]

G250 was al per 1 maart 2019 350Mbit geworden. Had zelf deze pakket voordat ik 1 september overgestapt was naar de nieuwe pakketten.
In mijn geval werd G150 > G250, dus een 250 MBit abonnement bestaat nog wel degelijk!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:07:
LOL. Dus er is helemaal nog geen nieuwe snelheidsverhoging bij Caiway op dit moment?
Klopt, dat moet eventueel nog komen. Let maar op dat 75Mbit weer 150 wordt.
Het zit er ook dik in dat de pakketten wat meer naar elkaar toe groeien ivm de migratie naar het nieuwe platform. Dat is meteen het moment om oude pakketten vaarwel te zeggen en iedereen hetzelfde toe te kennen lijkt mij. Of zou Caiway daadwerkelijk vasthouden aan het oerwoud van abonnementen dat ze nu hebben?

• Migow
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:38
Roberto...... schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Roberto het oude G250 was gewoon 250. Door een slinkse manier ben ik vorig jaar overgestapt naar een pakket wat al tijden niet meer geleverd kon worden. (G250 dus in mijn geval)
en dit staat nog steeds in mijncaiway
Gegevens
Abonnement: Alles-in-1 Glas 250
Downstream: 256.000 kbits/s (250,0 Mbits/s)
Upstream: 256.000 kbits/s (250,0 Mbits/s)
Datalimiet: Fair use
Prijs: € 53,00 per maand
Abonnee sinds: 18 januari 2019

• Kitser
Als ik nu abonnee word, word ik dan op niet nieuwe platform gezet? En wat zijn de voordelen daarvan tov het oude platform?

Ik zit te denken aan Glas 75. Zeker als dat wellicht 150 wordt.

Voor tv kijken wil ik een hdhomerun aanschaffen. Aangezien alle HD basis kanalen ongecodeerd doorgeven worden.

• Sjakie0101
Kitser schreef op zondag 5 januari 2020 @ 00:37:
Als ik nu abonnee word, word ik dan op niet nieuwe platform gezet? En wat zijn de voordelen daarvan tov het oude platform?

Ik zit te denken aan Glas 75. Zeker als dat wellicht 150 wordt.

Voor tv kijken wil ik een hdhomerun aanschaffen. Aangezien alle HD basis kanalen ongecodeerd doorgeven worden.
Je gaat sowieso naar het nieuwe platform in dat geval. Ik zou de nieuwe pakketten even afwachten.

• dolopfriet
Zijn die nieuwe pakketten dan zoveel anders? Krijgen we weer nieuwe pakketnamen enzo?

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:50:
Zijn die nieuwe pakketten dan zoveel anders? Krijgen we weer nieuwe pakketnamen enzo?
Geen idee, normaal gesproken wordt er wel gerommeld met de inhoud, verhoging van snelheden.
Ik zie bij Delta dat Fox Sports in het TV Extra pakket zit (het duurste tv-pakket). Geen idee wat Caiway gaat doen, maar het zou zo maar kunnen dat de inhoud per pakket weer net even anders is dan vorig jaar/de vorige aanbieding.

Ik zou het overigens toejuichen wanneer Caiway de meeste oude pakketten laat vervallen en de abonnees gaan migreren naar een nieuw pakket zodat iedereen dezelfde basis heeft. Je zag vorig jaar al dat abonnees met oude pakketten overal naast piesten, dat is eigenlijk geen eerlijke zaak. Juiste de abonnees van het eerste uur worden op die manier benadeeld. Caiway kan dat oplossen door iedereen naar een zelfde pakket te zetten.

Caiway en Delta zijn nog niet één bedrijf, het groeit echter wel naar elkaar toe. Dus eerlijk gezegd verwacht ik dat de zenders die wel bij Delta te zien zijn en niet bij Caiway ook worden rechtgezet en wie weet introduceert men dezelfde pakkettenstructuur tov Delta.

Morgen wordt er een lokale zender omgezet naar HD.

Sjakie0101 wijzigde deze reactie 06-01-2020 22:53 (11%)

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True