Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bullettooth schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:31:
Wellicht was het niet zo slim van ze om de PC release die 2 dagen later te doen t.o.v. de PS4 release.

Nu zullen er altijd wat mensen gaan afhaken omdat ze van de PS4 spelers horen dat het repetitief is. Wat niet gek is als je zo'n spel direct na release 24/7 gaat spelen/streamen/streams bekijken. :P
Een console release eerder doen is altijd slimmer om mensen met beide platformen over te halen. Op de console brengt een game doorgaans meer geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Morphs schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:14:
Waarom willen mensen basebuilding in een game waarbij reizen en exploratie de hoofddoelen zijn? Die twee staan nogal haaks op elkaar.
ik denk dat je daar nog op terug komt als je het spel wat langer speelt. :P

Wat ik mij wel deed afvragen en misschien dat iemand dat kan beantwoorden voor mij. je kunt echt hele grote ruimteschepen tegen komen (niet de basissen maar echt grote ruimteschepen) Zou je die ook kunnen bemachtigen?
Dat zou wel awesome zijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Morphs schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:14:
Waarom willen mensen basebuilding in een game waarbij reizen en exploratie de hoofddoelen zijn? Die twee staan nogal haaks op elkaar.
Home is where the heart is... de drang om te koloniseren? Dat zijn een soort 'oerbehoeftes' van een mens toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
trix0r schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Home is where the heart is... de drang om te koloniseren? Dat zijn een soort 'oerbehoeftes' van een mens toch?
Je 'koloniseert' toch al door planeten / dieren te benoemen. Wat voegt het er aan toe als je een virtuele hut kan bouwen op een planeet waar je waarschijnlijk toch nooit meer terug komt?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

ResuCigam schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:14:
Natuurlijk hadden ze basebuilding niet gepland, wat heb je aan een basis als je nooit meer terugkomt? In principe is je schip je basis in dit spel.
Misschien geen base die ergens blijft staan maar die aan je ruimteschip geplakt kan worden en uitklapt waar nodig? Of die je alleen gebruikt voor interstellar travel en niet zozeer binnen een enkel planetenstelsel?

Mij lijkt het wel leuk om echt dingen te verzamelen, dan alleen wat resources en daarna klaar. Al zou ik een groter schip ook prima vinden. Eventueel wat personeel erbij :+

Maar ik denk dat deze game zonder uitbreidingen en mods weinig overlevingskans heeft. Als ze echt inhoudelijke zaken gaan toevoegen die de variatie en spelduur verlengen, dan zie ik een mooie toekomst. Blijft het veelal bij het huidige, dan denk ik dat het redelijk snel een dode boel is die men alleen even bezoekt als men niks anders te doen heeft.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Sssquirrel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

Je 'koloniseert' toch al door planeten / dieren te benoemen. Wat voegt het er aan toe als je een virtuele hut kan bouwen op een planeet waar je waarschijnlijk toch nooit meer terug komt?
een groot warenhuis voor al je verzamelde spullen? Hoarderstyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Patrock schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:21:
[...]

een groot warenhuis voor al je verzamelde spullen? Hoarderstyle
Jaa!

Jagen op beesten en ze dan opgezet in je huis zetten!

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
snap het nut van een base ook niet zo.. wellicht een kamer in een spacestation zodat je van station naar station kan komen en daar kan "wonen" , maar je gaat zo ver van je base uiteindelijk dat je ook niet even teruggaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Dan lees je dit draadje toch echt niet goed :)

De meeste posters hier zijn toch echt fanatiekelingen. Daarnaast is het zo dat gezien het immense aantal ontdekkingen in de eerste dag de interesse wel enorm is.
Interesse op de eerste dag is eigenlijk alleen voor de verkopen interessant.

Wat er echt toe doet is interesse over een maand of over een half jaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heb het spel (2x dubbel geleverd..) ontvangen !
Net in de pauze even naar huis, patch gedownload en een half uurtje gespeelt...
Kei-leuk.
Heb er zin in.. Lekkere sound .. Het voelt ook wel als een beleving.. Ben nu nog bezig mijn schip aan het repareren.

Overigens wel een mooie startplaneet. Groen met (klein) leven. Wat grotten in de buurt en dag/nacht cyclus is vrij snel ( kleine planeet ? )

Erg veel zin om een beetje rond te gaan spacen.. Dat wordt een latertje vanavond... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 01-09 08:19
Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:29:
Heb het spel (2x dubbel geleverd..) ontvangen !
Net in de pauze even naar huis, patch gedownload en een half uurtje gespeelt...
Kei-leuk.
Heb er zin in.. Lekkere sound .. Het voelt ook wel als een beleving.. Ben nu nog bezig mijn schip aan het repareren.

Overigens wel een mooie startplaneet. Groen met (klein) leven. Wat grotten in de buurt en dag/nacht cyclus is vrij snel ( kleine planeet ? )

Erg veel zin om een beetje rond te gaan spacen.. Dat wordt een latertje vanavond... !
Verkoop je er 1 ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Zat al te denken om het voor een zacht prijsje weg te doen maar kijk eerst even of ik iemand in de fam/vriendenkring er blij mee kan maken..^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:41:
Zat al te denken om het voor een zacht prijsje weg te doen maar kijk eerst even of ik iemand in de fam/vriendenkring er blij mee kan maken..^^
Ach je hebt er vier. Twee onder tweakers, een voor jezelf. Een voor een familielid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Ach je hebt er vier. Twee onder tweakers, een voor jezelf. Een voor een familielid :)
flauw :+

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02:01
Sssquirrel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:20:
[...]

ik denk eerder een base in combinatie met freighters.
Je zult grondstoffen kunnen krijgen van verschillende sterren hierdoor om te traden etc?

Door een base te plaatsen krijg je toegang tot resources daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Yipee heb hem ook binnen gekregen hij is nu de patch aan het downloaden en dan gaan we los :)

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
hoe langer ik kijk naar een stream hoe saaier het begint te worden.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Je moet ook zelf spelen...
Overwatch vind ik supergaaf.. maar streamen is boring as hell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

hexta schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:04:
hoe langer ik kijk naar een stream hoe saaier het begint te worden.
NMS is een game die leuker is om zelf te doen ipv te kijken.. vrijwel elke streamer merkt dit op..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:38
Zo juist het spel via Kinguin binnengekregen. Nu nog wachten tot vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
is de PC versie nog niet te activeren ook al heb je een fysiek kopie?

[ Voor 9% gewijzigd door lethalnl op 10-08-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Is er überhaupt een pc fysieke kopie? Volgens mij niet. De code is iig wel te activeren, maar preloaden kan nog niet.
Zal straks wel erg druk worden met mensen die hem proberen te downloaden via Steam. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Ook al kun je hem eerder spelen op pc loop je het risico dat ze de boel de volgende dag resetten zoals op de ps4. Beter nog even afwachten dus :)

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik zie nu pas dat Steam het spel als Singleplayer ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Pendora schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:13:
Ik zie nu pas dat Steam het spel als Singleplayer ziet.
En de maker van het spel ook.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Arunia schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:12:
Is er überhaupt een pc fysieke kopie? Volgens mij niet. De code is iig wel te activeren, maar preloaden kan nog niet.
Zal straks wel erg druk worden met mensen die hem proberen te downloaden via Steam. :p
Er is een fysieke uitvoering a la collectors edition. Maar daar kan je bij bestellen alleen kiezen voor een gog of steam key. Weinig disks helaas. :P

http://store.iam8bit.com/...ans-sky-explorers-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Chester schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

En de maker van het spel ook.
Dat zagen ze gelukkig al wel eerder :+ Mensen hebben er gewoon hun eigen ervaring van gemaakt en die klopt niet wat de ontwikkelaar in gedachte had/heeft

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
weszz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Dat zagen ze gelukkig al wel eerder :+ Mensen hebben er gewoon hun eigen ervaring van gemaakt en die klopt niet wat de ontwikkelaar in gedachte had/heeft
Dat is niet helemaal waar.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AE0nuW-mQ8A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Oops :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op Twitter heeft hij ook al gezegd dat er meer aan de hand is maar dat de servers op moment te druk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

opties:

1. hij heeft idd gelogen en je kan elkaar niet vinden (waarom zou hij dat doen?)
2. het is een bug en deze wordt opgelost..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Jaa!

Jagen op beesten en ze dan opgezet in je huis zetten!
Inderdaad! >:)

Maar naast de grappige aspecten, het is JUIST logisch om basebuilding in deze game te hebben. Je ziet ZO veel planeten, en daar gaan planeten tussen zitten die je echt werkelijk te gek vindt. Dat je daar een klein hutje bouwt om vaker terug te komen is helemaal niet raar en ligt wmb juist in de lijn van het spel.

Rondzwerven is één ding, maar je moet ook nog iets hebben aan hetgeen dat je al hebt ontdekt.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Klopt. Maar heeft veel vaker gezegd dat het zeker geen multiplayerspel is in de traditional sense. Je kunt spelers zien, en discoveries uploaden, maar blijft in hart en nieren een single player spel.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 19-08 20:40
Belangrijkste is sowieso een soort afgelegde-route map waardoor je gemakkelijker terug kunt reizen naar eerder bezochte planeten. Een basis is niet eens zo boeiend, wel handig wellicht.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:33:
[...]

opties:

1. hij heeft idd gelogen en je kan elkaar niet vinden (waarom zou hij dat doen?)
Nou dat zou hij doen omdat het interessanter is voor de gamer dan op voorhand zeggen "Nee je kunt elkaar niet zien, ook niet als je op het zelfde moment op dezelfde planeet bent"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
Nou dat zou hij doen omdat het interessanter is voor de gamer dan op voorhand zeggen "Nee je kunt elkaar niet zien, ook niet als je op het zelfde moment op dezelfde planeet bent"
Een beetje dev met hersens snapt toch dat zoiets DIRECT afgestraft wordt.. ik denk niet dat hij zo dom zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Een beetje dev met hersens snapt toch dat zoiets DIRECT afgestraft wordt.. ik denk niet dat hij zo dom zou zijn..
Nou ja hij noemt het in interviews niet voor niets "extremely rare", hij had gewoon niet verwacht dat het zou gebeuren laat staan zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:53
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Afgestraft? Denk het niet. De game verkoopt nu als een gek hij verdiend er aardig wat aan en over 3 jaar kan hij rustig een nieuwe game maken en mensen springen er zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Trixh schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:40:
[...]
Afgestraft? Denk het niet. De game verkoopt nu als een gek hij verdiend er aardig wat aan en over 3 jaar kan hij rustig een nieuwe game maken en mensen springen er zo weer op.
Denk dat er toch aardig wat mensen zijn die hun game refunden of niet kopen (voor pc) gezien de haat op reddit.. of zou ze dat niets interesseren denk je?

En daarnaast denk ik ook dat het ook gewoon enorm stom is als bedrijf om bekend te staan hiervoor.. Ergens moet er toch een communicatie / marketing expert invloed hebben daar die dit soort dingen gewoon snapt.. Ik bedoel je hoeft als bedrijf maar 1 ding fout te doen en heel social media staat direct vol..

[ Voor 25% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2016 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:52
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Denk dat er toch aardig wat mensen zijn die hun game refunden of niet kopen (voor pc) gezien de haat op reddit.. of zou ze dat niets interesseren denk je?
Dan zal er nooit wat verkocht worden, heb Reddit nog nooit zonder haat gezien (over games) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:53
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Denk dat het dus wel mee zal vallen. Mensen zeggen veel maar doen vaak andere dingen. Kijk naar CoD. Die game word altijd de grond in geboord maar verkoopt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En dan nog. Hoeveel reacties zijn er echt op een reddit draad, duizenden? Tienduizenden?

Het zijn gemiste verkopen dat uiteraard maar duizend gemiste verkopen doet echt niet zoveel op een dergelijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Base building is op dit moment volkomen nutteloos. Begrijp me niet verkeerd, ik besteed altijd veel tijd en energie aan het bouwen van een base in games zoals Starbound etc.

Binnen No Man's Sky bestaat er geen mogelijkheid om planeten te bookmarken. Zodra je dus wat verder weg bent is het bijna onmogelijk om terug te keren naar een eerder bezochte planeet.

Dit geldt overigens niet enkel voor planeten, maar ook voor space stations etc. Wat je feitelijk gezien doet (mits je niet gaat afwijken van het "hoofddoel":

1. Landen op planeet;
2. Resources verzamelen (lees: dingen kapot schieten);
3. Warp fuel craften;
4. Door hoppen naar volgende planeet.

Dit is in ieder geval mijn ervaring na 3/4 uur spelen gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

SparksNL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:50:
Base building is op dit moment volkomen nutteloos. Begrijp me niet verkeerd, ik besteed altijd veel tijd en energie aan het bouwen van een base in games zoals Starbound etc.

Binnen No Man's Sky bestaat er geen mogelijkheid om planeten te bookmarken. Zodra je dus wat verder weg bent is het bijna onmogelijk om terug te keren naar een eerder bezochte planeet.

Dit geldt overigens niet enkel voor planeten, maar ook voor space stations etc. Wat je feitelijk gezien doet (mits je niet gaat afwijken van het "hoofddoel":

1. Landen op planeet;
2. Resources verzamelen (lees: dingen kapot schieten);
3. Warp fuel craften;
4. Door hoppen naar volgende planeet.

Dit is in ieder geval mijn ervaring na 3/4 uur spelen gisteren :)
Dat is dus precies wat ik zeg. Er is nu geen mogelijkheid om een planeet te bookmarken, en dat is zonde. Basebuilding kan daar een goede oplossing voor zijn (en voor de minimale storage).

Keek gisteren met een vriend mee, die kwam op een prachtige planeet met extreem divers wildlife en veel resources. Plus: het zag er gewoon te gek uit. Het is verschrikkelijk zonde dat je die dan vindt en er vervolgens nooit meer iets mee gaat doen.

Dat het lastig is om terug te vliegen naar je thuisbasis is overigens prima, het is en blijft wel een travel-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Door de Pre-order te plaatsen ontving ik enkele promocodes zoals :

-Geupgrade Alpha vector ship
-Voorsprong met boost
-Geupgrade Resozu Multi Tool

Kan iemand me vertellen wat de "voorsprong met boost" juist zal inhouden aub?

Ik wil geen tutuorials of dergelijke missen als ik er (straks) aan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

Nou ja hij noemt het in interviews niet voor niets "extremely rare", hij had gewoon niet verwacht dat het zou gebeuren laat staan zo snel.
Het zou mij niets verbazen dat hij tijdens die interviews op dat moment de waarheid sprak maar dat die functionaliteit de game uiteindelijk niet heeft gehaald. Wellicht uiteindelijk toch te complex gebleken of iets wat nog in een toekomstige update wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
UTADDICT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Dat is dus precies wat ik zeg. Er is nu geen mogelijkheid om een planeet te bookmarken, en dat is zonde. Basebuilding kan daar een goede oplossing voor zijn (en voor de minimale storage).

Keek gisteren met een vriend mee, die kwam op een prachtige planeet met extreem divers wildlife en veel resources. Plus: het zag er gewoon te gek uit. Het is verschrikkelijk zonde dat je die dan vindt en er vervolgens nooit meer iets mee gaat doen.

Dat het lastig is om terug te vliegen naar je thuisbasis is overigens prima, het is en blijft wel een travel-game.
Dat is ook mede de reden dat ik tot nu toe nog niet heel enthousiast ben over deze game. Het exploren van oneindig veel planeten klinkt op papier leuk. Zodra je echter tot de ontdekking komt dat de planeten zelf niets boeiends te bieden hebben, naast wat random gegenereerde dieren etc. ben je er heel snel klaar mee.

De drang om te exploreren omdat je mogelijk iets bijzonders vindt op een planeet, is bij mij volkomen verdwenen in ieder geval.

Maar goed, aan de andere kant weet het spel me nog wel te binden. Vanavond nog maar even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Is er nu al een officiele uitspraak of het multiplayer aspect of is iedereen gewoon weer vrolijk aannames aan het maken?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Aannames. De officiele Tweet van Murray was:
- Ze hadden het niet zo snel al verwacht
- Ze hebben wat easter eggs en speciale dingen gemaakt voor als mensen elkaar tegen komen
- Er zijn op dit moment teveel mensen online waardoor het niet werkt

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Jezus wat onzeker zeg. Hij komt ook totaal niet overtuigend over als het gevraagd wordt :+ Maar je hebt gelijk, excuses. Zou wel tof zijn als het wat meer co-op was in plaast van solo

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Net wat DLC codes ontvangen:
Geupgrade Alpha Vector Ship
Een voorsprong met boost
Geupgrade Resozu Z65 Multi-tool

Vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:05:
Een voorsprong met boost

Vanavond proberen.
Ik ook zonet , maar wil graag weten wat die "voorsprong met boost" juist zal inhouden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
als ik het goed lees gaat het over de aandrijving.
Pre-order now and kickstart your adventure in No Man's Sky's vast, mysterious universe with the Horizon Omega ship, equipped with an upgraded hyperdrive and increased firepower to help you travel faster and survive longer on your interstellar journey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 23:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Over de basebuilding discussie:

Misschien wel leuk, maar ik denk dat veel mensen onbewust NMS vergelijken met b.v. Minecraft. Ik denk dat je NMS meer als een nomadengame moet zien: rondtrekken en ontdekken. Basebuilding is daarmee totaal niet relevant.

Disclaimer: ik heb zelf (nog) geen NMS gespeeld..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Jelliuz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:06:
Ik ook zonet , maar wil graag weten wat die "voorsprong met boost" juist zal inhouden :-)
Zag geloof ik op een officiele stream, dat één van de preorder bonussen extra credits aan de start van je game is. Daarmee kun je sneller op weg door dingen te kopen, en " boost" je jezelf dus een stukje richting het centrum van het universum.

Voor mij is (behalve hoe het FOV-ding uitpakt), het multiplayer aspect wel een dealbreaker. Ik hoef geen interactie met spelers, maar wil wel een terecht gevoel hebben dat ik niet in een afgesloten instance van het spel zit, in m'n eentje. Echter zou alleen die functionaliteit al een hoop server-side code betekenen om de boel synchroon te houden tussen spelers. Benieuwd wat hierover de komende dagen bekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
[...]

Volgens mij bedoelen ze 10000 aan ingame currency? Ik kan er naast zitten, maar volgens mij was dat een van de preorder bonusses.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Thrace Grumble schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:13:
Over de basebuilding discussie:

Misschien wel leuk, maar ik denk dat veel mensen onbewust NMS vergelijken met b.v. Minecraft. Ik denk dat je NMS meer als een nomadengame moet zien: rondtrekken en ontdekken. Basebuilding is daarmee totaal niet relevant.

Disclaimer: ik heb zelf (nog) geen NMS gespeeld..
Nee, juist niet. MC is heel anders, echt sandbox en alles bouwen dat je wilt. NMS dient gewoon een hut te kunnen plaatsen met uitbreidbare storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 23:00

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

UTADDICT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:26:
[...]

Nee, juist niet. MC is heel anders, echt sandbox en alles bouwen dat je wilt. NMS dient gewoon een hut te kunnen plaatsen met uitbreidbare storage.
Maar waarom wil je een hut plaatsen als je optrekje je ship is en de opzet van de game JUIST is dat je van planeet naar planeet reist?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

10.000 extra currency is niets als bonus. :P
Ik zag RadBrad even toevallig op een verkeerd schip van een handelaar klikken en die kon ie kopen voor 4 miljoen credits. Dus met 10.000 ben je nog wel even bezig.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 17:38

mymind*

A Beautiful Mind

[...]

Wanneer ontvang je die code's? Ik heb gisterenavond de pre-order gedaan in de PSN store maar tot op heden geen code's ontvangen. Of moet je het spel eerst een keer gestart hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Nog een kwartiertje an die arbeit, Pizza ophalen en dan maar no man's sky opstarten!

Life is good :)

Die code's voor de playstation, die staan toch in het menu onder options, redeem bonuses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
mymind* schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Wanneer ontvang je die code's? Ik heb gisterenavond de pre-order gedaan in de PSN store maar tot op heden geen code's ontvangen. Of moet je het spel eerst een keer gestart hebben?
Ik zit met het zelfde heb het spel net geinstalleerd en ben begonnen met spelen maar niks geen bonus melding of code te vinden>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Ik zit met het zelfde heb het spel net geinstalleerd en ben begonnen met spelen maar niks geen bonus melding of code te vinden>
Kijk eens als je aan het spelen bent in het menu, (options), laatste tabblad, rechtsonderin, redeem bonuses.

Tenminste, hier zag ik ze vanochtend staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:05:
Een voorsprong met boost

Vanavond proberen.
Hoe / waarom heb je deze gekregen? Pre-order?

Zag hierover bij mijn steam (PC) aankoop niets over staan

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
zijn er ook mensen met de limited edition? Heb je dan standaard al je extra's in bezit? of moet je ook codes invullen?

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Patrock schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Kijk eens als je aan het spelen bent in het menu, (options), laatste tabblad, rechtsonderin, redeem bonuses.

Tenminste, hier zag ik ze vanochtend staan
nopes niks te zien daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb de ontwikkelingen niet op de voet gevolgd. Wat is het nut van mensen kunnen ontmoeten (ook al is de kans klein) als je andere spelers sowieso niet kan zien? Ik begrijp dat dit geen multiplayer game is, maar waarom dan überhaupt de mogelijkheid om te kunnen scannen naar andere spelers?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

XWB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Ik heb de ontwikkelingen niet op de voet gevolgd. Wat is het nut van mensen kunnen ontmoeten (ook al is de kans klein) als je andere spelers sowieso niet kan zien? Ik begrijp dat dit geen multiplayer game is, maar waarom dan überhaupt de mogelijkheid om te kunnen scannen naar andere spelers?
Volgens Sean zou je de anderen wel kunnen zien, wat er de oorzaak van is in het twitch verhaal is nog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35

The_Worst

Unox

XWB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Dat is dus ook de grote vraag waar geen duidelijk antwoord op is. Kan het wel, kan het niet? Was het een storing, is het uitgezet in verband met de launch, hebben ze 3 jaar lang gelogen?..?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is er enige kans dat een GT-8800 met 512MB gaat werken :X Elite Dangerous draait iig wel kind-of-okay. Maar ik kan bijvoorbeeld Star Citizen niet eens opstarten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Het zou mij niets verbazen dat hij tijdens die interviews op dat moment de waarheid sprak maar dat die functionaliteit de game uiteindelijk niet heeft gehaald. Wellicht uiteindelijk toch te complex gebleken of iets wat nog in een toekomstige update wordt toegevoegd.
Dit verwacht ik ook.

Wie weet zijn ze nu in een spoedsessie de functionaliteit aan het toevoegen, wat me overigens nog niet zo makkelijk lijkt omdat het hele andere eisen stelt aan het multiplayer aspect:

Dag/nacht cyclus, NPC's en andere zaken moeten opeens in sync lopen, het menu openen mag de game niet meer pauzeren etc.. Ik verwacht dat ze dit conditioneel gaan doen, dus dat het realtime aspect pas in werking treedt als spelers elkaar naderen. Maar ja, blijft lastig bij de overgangmomenten.

Ben benieuwd hoe ze zich hier uit redden, zowel technisch als PR-gewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Thrace Grumble schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:31:
[...]

Maar waarom wil je een hut plaatsen als je optrekje je ship is en de opzet van de game JUIST is dat je van planeet naar planeet reist?
Omdat ik graag iets achter wil laten op een planeet dat 'van mij' is. Plus ik wil niet altijd alles bij me hebben in t schip, maar die inventory gebruiken om in te laden tijdens je reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:32:
10.000 extra currency is niets als bonus. :P
Ik zag RadBrad even toevallig op een verkeerd schip van een handelaar klikken en die kon ie kopen voor 4 miljoen credits. Dus met 10.000 ben je nog wel even bezig.
Gaat best wel vlot volgens mij. Ik keek gister een stream van "Gameking Boris". Aan het begin van de stream moest hij nog 150.000 voor een schip. Kwartiertje later had hij het.

Kwam mede doordat hij een gigantische gouden berg trof op een planeet maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
zonoskar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:58:
Is er enige kans dat een GT-8800 met 512MB gaat werken :X Elite Dangerous draait iig wel kind-of-okay. Maar ik kan bijvoorbeeld Star Citizen niet eens opstarten.
Ik denk dat het tijd wordt om te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
hoe geef je trouwens beesten te eten als dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
zonoskar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:58:
Helaas...
Vergelijking tussen jouw grafische kaart en de kaart uit de minimum system requirements:
http://www.videocardbench...%5B%5D=1279&cmp%5B%5D=100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:29
Kijk even in PS Store of je ook de addons hebt gedownload. Dat zijn de extra content dingen volgens mij.
FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:53:
hoe geef je trouwens beesten te eten als dat kan ?
Alstu: http://bfy.tw/79Zz

spoiler:
"Most of the animals are pretty shy (aww) and will run away from you, so you’ll have to sprint up to them and hold down the square button to feed them. Each animal has a favorite element they like to consume, so if you have the right element, you’ll automatically feed it with 20 units."
Bron: http://twinfinite.net/201...d-animals-in-no-mans-sky/

[ Voor 54% gewijzigd door SlideR NL op 10-08-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Sorry dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door SlideR NL op 10-08-2016 18:00 . Reden: Dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
SlideR NL schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:55:
[...]

Kijk even in PS Store of je ook de addons hebt gedownload. Dat zijn de extra content dingen volgens mij.

[...]

Alstu: http://bfy.tw/79Zz

spoiler:
"Most of the animals are pretty shy (aww) and will run away from you, so you’ll have to sprint up to them and hold down the square button to feed them. Each animal has a favorite element they like to consume, so if you have the right element, you’ll automatically feed it with 20 units."
Bron: http://twinfinite.net/201...d-animals-in-no-mans-sky/
waar vind ik de addons in de store zie alleen maar de digitale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:01:
[...]

Humm, misschien heb ik zelf wel verkeerd gekeken. Heb hem in een rush gekocht op de PSN website en doorgestuurd naar downloaden op de PS4 remotely. Dacht dat ik er ook addons zoals het schip tussen zag staan. Misschien heb ik het wel verkeerd gezien in de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:01:
[...]

Pre-order codes eerst invullen in PSN-store (redeem codes). Dan spel opstarten en inlaad onder menu Options laatste/onderste optie kiezen. Dan moet je ze activeren. In het geval van de Multi-tool en het Schip moet je ze ook nog accepteren om in te wisselen voor het standaard spul.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
The_Worst schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:52:
[...]

Dat is dus ook de grote vraag waar geen duidelijk antwoord op is. Kan het wel, kan het niet? Was het een storing, is het uitgezet in verband met de launch, hebben ze 3 jaar lang gelogen?..?
Er werd zojuist een andere poging gedaan met twee Twitch spelers en het resultaat was wederom dat zij elkaar niet konden zien. Daarbij moet wel vermeldt worden dat een van de twee spelers connectie problemen had en steeds zijn spel opnieuw moest opstarten om dit te verhelpen.

Of dit nu een overbelasting van de server of dat het toch daadwerkelijk niet mogelijk is om elkaar te ontmoeten blijft vooralsnog de vraag, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
marijnhak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:33:
[...]

Pre-order codes eerst invullen in PSN-store (redeem codes). Dan spel opstarten en inlaad onder menu Options laatste/onderste optie kiezen. Dan moet je ze activeren. In het geval van de Multi-tool en het Schip moet je ze ook nog accepteren om in te wisselen voor het standaard spul.
Ik heb geen pre order codes er bij en volgens mij hebben veel anderen dat ook niet gehad maar die kregen meteen bij het voor de eerste keer opstarten van het spel een melding ingame.
Ik krijg geen melding te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Hier nog wat ongebruikte codes voor de gelukkige gebruiker
Geupgrade Alpha Vector Ship: MHQR-D4NE-F2BM
Een voorsprong met boost: L3DJ-JNNM-32TN
Geupgrade Resozu Z65 Multi-tool: 4KJE-TFN5-944P
Eerste geeft je een mooi spaceship :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 19-09 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:27:

[...]

Heb de onderste geclaimd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:49
Wie heeft de game via Media Markt gekocht en de pre-order bonussen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Melkunie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:53:
[...]

Helaas...
Vergelijking tussen jouw grafische kaart en de kaart uit de minimum system requirements:
Ben benieuwd of mijn laptop het een beetje kan draaien, GTX 960M geoverclocked naar een ~GTX 965M. Een GTX480 is een stukje sneller, maar goed, de CPU is wel boven recommended. We zullen zien, anders moet het maar op mijn gewone PC.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Vermaak me goed ben al uren bezig en pas op 2 planeten veel te doen ook soms leuke kleine puzzels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zit niet in de pc gaming wereld dus vandaar mijn vraag. Hoe moet ik de GTX 480 en minimum zien.
Is dat nog lelijker dan de PS4 versie? Of zit er tegenwoordig wel een marge ingebouwd.

Vroeger was minimum namelijk alles op Low en 640x480 8)7

Of is er nog wat op te vangen als de rest van je specs meer dan ruim genoeg zijn?
(Mijn videokaart voldoet ook niet namelijk, HD6990, maar de rest zit er juist weer enorm boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:45
Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:20:
Ik zit niet in de pc gaming wereld dus vandaar mijn vraag. Hoe moet ik de GTX 480 en minimum zien.
Is dat nog lelijker dan de PS4 versie? Of zit er tegenwoordig wel een marge ingebouwd.

Of is er nog wat op te vangen als de rest van je specs meer dan ruim genoeg zijn?
(Mijn videokaart voldoet ook niet namelijk, HD6990, maar de rest zit er juist weer enorm boven)
Minimaal is meestal echt minimaal, lage resolutie en alles op Low om op een framerate van 30 te komen, vrijwel altijd ben je dan beter af met een console versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:20:

Ik gok dat een GTX480 gewoon 1080p op low zal zijn met speelbare FPS, en recommended is meestal de hoogste preset op 1080p met speelbare framerate. Meestal zijn er wel bepaalde settings die nagenoeg geen performance hit hebben en andere settings die je FPS makkelijk kunnen halveren. En een HD6990 moet echt wel voldoen hoor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kuusj98 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Ik gok dat een GTX480 gewoon 1080p op low zal zijn met speelbare FPS, en recommended is meestal de hoogste preset op 1080p met speelbare framerate. Meestal zijn er wel bepaalde settings die nagenoeg geen performance hit hebben en andere settings die je FPS makkelijk kunnen halveren. En een HD6990 moet echt wel voldoen hoor.
Nou de video kaar scoort in de grafiek van hierboven helaas wel een stukje onder de 480.
Als ik op PS4 kwaliteit kan spelen vind ik het prima eigenlijk, liever niet nog minder.
schumi1986 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:23:
[...]

Minimaal is meestal echt minimaal, lage resolutie en alles op Low om op een framerate van 30 te komen, vrijwel altijd ben je dan beter af met een console versie
Hè balen. Nog twee dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Melkunie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:53:
Ja, had ik ook al gevonden. Eigenlijk moet ik dus weten of NMS DX10 ondersteunt, dat ik 800x600 moet draaien vind ik niet zo erg. Anders toch maar een recentere kaart kopen, alleen heb ik niet veel budget.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

kuusj98 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

Ben benieuwd of mijn laptop het een beetje kan draaien, GTX 960M geoverclocked naar een ~GTX 965M. Een GTX480 is een stukje sneller, maar goed, de CPU is wel boven recommended. We zullen zien, anders moet het maar op mijn gewone PC.
Daar ben ik dus ook benieuwd naar.. hoe en vooral met welke specs NMS op een laptop gaat draaien..

Hoor graag van jou of dit een beetje lukt met de GTX 960M.
Wil ook niet alles op Low spelen.. lijkt me met deze game juist ook niet te bedoeling.

Wil deze game liever op een laptop spelen ipv achter een bureau.. waarom? Gewoon lekker op de bank wanneer je wilt exploren. Met laptop op schoot, of onderweg etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Vis op 10-08-2016 20:45 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:27:

[...]

Heb de middelste gebruikt thx
Bovenste werk niet is al door iemand gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 08:56

swv

Oke, ik heb het spel een paar uur de kans gegeven, maar ik haal er te weinig lol uit. Ergens snap ik de kritieken wel die het spel nu over zich heen krijgt. Wat ik nu ga zeggen zullen velen al gehoord hebben:

Het speelt erg oppervlakkig. Het is alsof je continu hetzelfde kunstje doet: Verkennen, minen, schip fixen, andere planeet zoeken, als je pech hebt wat dog fights in de ruimte en that's it. Tot nu toe althans. Er is weinig uitdaging en het minen is niet zo leuk als ik gedacht had. Eigenlijk wordt het irritant. En dan denk je lekker op je gemak naar een nieuwe planeet te reizen en dan wordt je aangevallen. Tot nu toe heb ik elk gevecht verloren. Kan ik wéér mijn point of death opzoeken.

Ik word niet gelukkig van de graphics op mijn 48" tv. Laat staan dat er mensen zijn die 75" hebben :P Goed ik zit op een meter afstand van het scherm. Enfin, ik kan het best hebben als een spel er minder uitziet, maar nu oogt alles een beetje kaal en alles behalve strak. Het voelt gewoon matig om je door het universum heen te bewegen en de planeten te verkennen. Ja hoewel elke planeet iets andere eigenschappen heeft, is het toch een beetje veel van hetzelfde. Het tropische paradijs van een aantal posts hierboven ben ik nog niet tegen gekomen zegmaar.

Het knaagt aan mij dat ik €52 heb uitgegeven en er voor mijn gevoel weinig voor terug krijg. Voor mij voelt het meer als een mobiele game die is opgeblazen naar een console variant en zo speelt het ook maar daar is de prijs niet naar. Ik kan mij dus wel vinden in al die €60 argumenten terwijl ik die eerst ook onzin vond. Dan kan je zeggen: sww89, speel het spel, verkoop hem weer voor €30 en je hebt uitgegeven waarvoor je hem anders ook zou kopen, namelijk €30, maar dat is het probleem: Ik kan mij er niet toe zetten verder te spelen, met in mijn achterhoofd de gedachte dat het een 'moetje'' is omdat ik er zoveel voor betaald heb.

Wat is dan kort gezegd mijn probleem? Ik word niet gemotiveerd. De manier van spelen en van de speelomgeving kan ik niet genieten. Daarnaast wil ik beloond worden voor de dingen die ik doe en dan nog een beetje snel ook. Nu heb ik het gevoel dat ik telkens wordt afgestraft. Wéér een saaie planeet. Wéér dood. Wat wil het spel dat ik doe? En bovenal: Ik voel mij te erg alleen. Misschien laat mijn fantasie en inlevingsvermogen mij bij dit spel in de steek..

Sorry mensen. Ik was wel enthousiast. En tuurlijk staan er nog mooie updates te wachten, maar nu wil ik eigenlijk liever een andere AAA game voor mijn geld en wellicht dat ik NMS later dan weer oppak na een aanbieding op de pc wellicht.

Ik ben overigens oprecht benieuwd wat de pc versie te bieden heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 19-09 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb er 10uur inzitten. En moet zeggen zeer verslavende game. Begon vanmorgen om 9uur. En was ineens 7 uur savonds haha.
Echt heel erg vermaakt met mijn eerst planeet. Heb zo ong alles gedaan erop. En ben toen naar 2e planeet in mijn sterrenstelsel gegaan. Dit was een hele kale dore plek met weinig begroeiing en weinig leven(leek het eerst). Heb ong een uur vast gezetten in een grot(hele grote grot) en uiteindelijk een gat naar boven geschoten en eruit geklommen..
Maar erna de oceaan ontdekt en veel leven eromheen en in.
Ik vind het zo Super relaxed dat je hellemaal zelf kan bepalen hoe je speelt. Ik speel heel relaxed en val niemand aan. Ben alleen aan het minen en exploreren. En uiteraard de planeet in kaart brengen want dat levert geld op.
Daarna omdat ik me afvroeg hoe de starmap werkte naar een nieuwe sterrenstelsel gewarpt. En zit nu op een hele warme planeet.
Toen gestopt maar kijk nu alweer uit naar de game.
Echt heerlijk de sfeer en de muziek, precies in mijn straatje dit.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 08:56

swv

v8power67 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:02:
[blabla]
Kijk en een positieve ervaring onder die van mij. Kan men zelf oordelen hoe en wat :)

Blij dat jij het wel naar je zin hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door swv op 10-08-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:01:

Wat is dan kort gezegd mijn probleem? Ik word niet gemotiveerd. De manier van spelen en van de speelomgeving kan ik niet genieten. Daarnaast wil ik beloond worden voor de dingen die ik doe en dan nog een beetje snel ook. Nu heb ik het gevoel dat ik telkens wordt afgestraft. Wéér een saaie planeet. Wéér dood. Wat wil het spel dat ik doe? En bovenal: Ik voel mij te erg alleen. Misschien laat mijn fantasie en inlevingsvermogen mij bij dit spel in de steek..
Zou voor jou een beter loot systeem al een goede toevoeging zijn? Ik weet van mezelf (Destiny, Diablo 3, MMORPGs) dat ik daar erg vatbaar voor ben en dat motiverend vind.
v8power67 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:02:
Heb er 10uur inzitten. En moet zeggen zeer verslavende game. Begon vanmorgen om 9uur. En was ineens 7 uur savonds haha.
..
Zo grappig om de totaal verschillende ervaringen te lezen, vooral zo na elkaar :D Wat dat betreft bewust of onbewust slim dat er geen trial beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Ben dicht bij de installatie van waterkoeling in mijn pc, heb t idee dat het echter wat vertraging gaat oplopen door dit spel, of t moet binnen nu en vrijdag gebeuren :p.

Heb een aantal stream gezien en vind dat er vrij snel per planeet er voor wordt gekozen te vertrekken, terwijl ik zelf nog meer zou willen zien. Ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren. Heb niet veel tijd per dag dus de game kan wel ff meegaan in mijn geval :)

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste