Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

finsdefis schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

Zou voor jou een beter loot systeem al een goede toevoeging zijn? Ik weet van mezelf (Destiny, Diablo 3, MMORPGs) dat ik daar erg vatbaar voor ben en dat motiverend vind.

[...]

Zo grappig om de totaal verschillende ervaringen te lezen, vooral zo na elkaar :D Wat dat betreft bewust of onbewust slim dat er geen trial beschikbaar is.
Ik zou eigenlijk willen dat je met een convooi door het heelal kan reizen. Dat je planeten bezoekt, vriendjes wordt met levensvormen aldaar en zo kunt kiezen wie je meeneemt op je reis naar het centrum. Zo'n convooi kan uit allerlei schepen bestaan. Schepen voor het opslaan van resources, het verwerken van resources, het maken van en onderhouden van je materieel, het uitbreiden van je gevechtseenheid etc. Eigenlijk dat je een vliegende stad hebt zegmaar (van welke tv serie kennen we dat ook alweer van?). Het lijkt mij juist leuk om dat soort dingen te kunnen managen, maar dat je tegelijkertijd op al die planeten grondstoffen moet blijven zoeken om te overleven, net als nu. Een geavanceerder loot systeem past daar goed bij. En wat dacht je van al die dogfights waar je je op moet voorbereiden en je convooi moet beschermen? Op deze manier kan je ook met meerdere mensen(bots of van vlees en bloed) eropuit. En dan is het echte multiplayer.

Maargoed dit is dus mijn fantasie waar ik wel geprikkeld door raak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:01:
Oke, ik heb het spel een paar uur de kans gegeven, maar ik haal er te weinig lol uit. Ergens snap ik de kritieken wel die het spel nu over zich heen krijgt. Wat ik nu ga zeggen zullen velen al gehoord hebben:

Het speelt erg oppervlakkig. Het is alsof je continu hetzelfde kunstje doet: Verkennen, minen, schip fixen, andere planeet zoeken, als je pech hebt wat dog fights in de ruimte en that's it. Tot nu toe althans. Er is weinig uitdaging en het minen is niet zo leuk als ik gedacht had. Eigenlijk wordt het irritant. En dan denk je lekker op je gemak naar een nieuwe planeet te reizen en dan wordt je aangevallen. Tot nu toe heb ik elk gevecht verloren. Kan ik wéér mijn point of death opzoeken.

Ik word niet gelukkig van de graphics op mijn 48" tv. Laat staan dat er mensen zijn die 75" hebben :P Goed ik zit op een meter afstand van het scherm. Enfin, ik kan het best hebben als een spel er minder uitziet, maar nu oogt alles een beetje kaal en alles behalve strak. Het voelt gewoon matig om je door het universum heen te bewegen en de planeten te verkennen. Ja hoewel elke planeet iets andere eigenschappen heeft, is het toch een beetje veel van hetzelfde. Het tropische paradijs van een aantal posts hierboven ben ik nog niet tegen gekomen zegmaar.

Het knaagt aan mij dat ik €52 heb uitgegeven en er voor mijn gevoel weinig voor terug krijg. Voor mij voelt het meer als een mobiele game die is opgeblazen naar een console variant en zo speelt het ook maar daar is de prijs niet naar. Ik kan mij dus wel vinden in al die €60 argumenten terwijl ik die eerst ook onzin vond. Dan kan je zeggen: sww89, speel het spel, verkoop hem weer voor €30 en je hebt uitgegeven waarvoor je hem anders ook zou kopen, namelijk €30, maar dat is het probleem: Ik kan mij er niet toe zetten verder te spelen, met in mijn achterhoofd de gedachte dat het een 'moetje'' is omdat ik er zoveel voor betaald heb.

Wat is dan kort gezegd mijn probleem? Ik word niet gemotiveerd. De manier van spelen en van de speelomgeving kan ik niet genieten. Daarnaast wil ik beloond worden voor de dingen die ik doe en dan nog een beetje snel ook. Nu heb ik het gevoel dat ik telkens wordt afgestraft. Wéér een saaie planeet. Wéér dood. Wat wil het spel dat ik doe? En bovenal: Ik voel mij te erg alleen. Misschien laat mijn fantasie en inlevingsvermogen mij bij dit spel in de steek..

Sorry mensen. Ik was wel enthousiast. En tuurlijk staan er nog mooie updates te wachten, maar nu wil ik eigenlijk liever een andere AAA game voor mijn geld en wellicht dat ik NMS later dan weer oppak na een aanbieding op de pc wellicht.

Ik ben overigens oprecht benieuwd wat de pc versie te bieden heeft.
Mooie post en eigenlijk omschrijf jij wat ik in al die streams ook zie.
Er zit geen uitdaging in, "het midden van de galaxy" is gewoon weg te weinig.

Er had mijn inziens iets meer combat in gemogen, het zou bv heel tof zijn als je een soort ruimte piraat was geweest. Van planeet naar planeet looten en ondertussen van je schip een gigantisch trading vessel maken met kanonnen en armor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Mooie post en eigenlijk omschrijf jij wat ik in al die streams ook zie.
Er zit geen uitdaging in, "het midden van de galaxy" is gewoon weg te weinig.

Er had mijn inziens iets meer combat in gemogen, het zou bv heel tof zijn als je een soort ruimte piraat was geweest. Van planeet naar planeet looten en ondertussen van je schip een gigantisch trading vessel maken met kanonnen en armor.
In dat geval kan ik je bijvoorbeeld Rebel Galaxy of de X3 games aanraden :)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Rebel Galaxy was/is toch net in PS+ gratis?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:25:
[...]

In dat geval kan ik je bijvoorbeeld Rebel Galaxy of de X3 games aanraden :)
Cool ken ik niet. Ga ik even naar kijken.

Thnx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Donstil schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:31:
[...]

Cool ken ik niet. Ga ik even naar kijken.

Thnx :)
X3 is extreem uitgebreid en laat je trading empires of hele militaire vloten hebben uiteindelijk. Rebel Galaxy is wat meer arcade-y en heeft wat meer die space-cowboy setting die Serenity ook had.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:16

The_Worst

Unox

Interessante posts die ik hier voorbij zie komen en bovenal ook enorm verwacht.

Mensen hadden te hoge verwachtingen. Je krijgt een enorme basistutorial en daarna zoek je het zelf maar uit. In dit spel moet je zelf je doelen stellen. Ik heb na een dag verkennen en farmen eindelijk een nieuw schip met fatsoenlijke updates. Hier haal ik mijn verdoening uit. Nu druk bezig met het sparen en zoeken naar een nieuwe warpdrive zodat ik nog verder het universum in kan. Planeten afzoeken naar de ontbrekende mineralen en hopen dat de persoon mij de juiste blueprint een keer geeft. Daarnaast nog versteld staan van de planeten en interessante dieren die voorbij komen. Vooral lekker aanklooien zonder verplichtingen. Heerlijk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 14:24
mymind* schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Wanneer ontvang je die code's? Ik heb gisterenavond de pre-order gedaan in de PSN store maar tot op heden geen code's ontvangen. Of moet je het spel eerst een keer gestart hebben?
Had ps4 versie besteld via bol.com
Vandaag rond 19u00 mailtje gehad met de codes. Had game toen nog niet gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Ik kreeg het spel slechts een paar weken geleden in het vizier. Ik heb mijzelf dan ook niet lekker en gek zitten maken. Sinds een week actief naar gameplay gezocht vanwege enkele gelukkigen welke het spel al vroeg konden bemachtigen. Ik wist wat ik kon verwachten, en wat ik niet moest verwachten (dat multiplayer gezeur bijv.). Echter was de informatie erg schaars en geheimzinnig. De enige manier voor een goede mening is dan ook kopen (helaas): Ik kwam er vandaag pas achter dat het spel voor mij niet werkt op deze manier. Een beetje alsof ik naar mijn eigen ietwat saaie stream aan het kijken was. Iets wat ik de afgelopen dagen al genoeg had gedaan dacht ik zo ;)

Het idee van verkennen, farmen, schip upgraden, sparen etc bevalt mij wel, maar als ik op een planeet zit dan heb ik het na 10km2 wel weer gezien en wil ik verder. Alleen lukt dat niet altijd omdat mijn inventory vol zit en/of ik niet het juiste spul kan vinden.

Maar laat ik duidelijk zijn: Ik geef niet alleen het spel de schuld, maar ook mijzelf. Ik snap dan ook goed dat er voor dit spel eigenlijk alleen maar een 0% of 100% metacriticscore mogelijk is :+ Of je vindt het helemaal geweldig, of je vindt het niks aan. Ben je een tussenpersoon zoals ik dan neig je eerder naar 0 dan 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pas een maand geleden joh dat is geluk hebben :)

Ik volg de game eigenlijk al sinds de aller eerste aankondiging (en velen met mij). Dat is nu een jaartje of drie schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik ben misschien een vreemde snuiter.
Maar tot nu toe heb ik meer in space gezeten dan op planeten. Schitterend ..!
Beetje traden.. en vechten .. en vluchten wanneer mijn schip vol materiaal zit.

Tot nu toe al een half miljoen credits gegrind..
Af en toe koop ik een 'antimatrial' om een warp te kunnen maken.

Zit nu in een schitterend stukje ruimte..
Erg leuk :)

[ Voor 41% gewijzigd door Lasteraar op 10-08-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Lasteraar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:23:
Ik ben misschien een vreemde snuiter.
Maar tot nu toe heb ik meer in space gezeten dan op planeten. Schitterend ..!
Beetje traden.. en vechten voor m'n handel..
Kijk zo doet ieder het op een andere manier.
Ik zit pas op de 2de planeet en ga van vraagteken naar vraagteken heb al een shipwreck gevonden die beter was dan mijn eigen ship dus dat ding gerepareerd en hop verder zoeken, ook ruïnes gevonden waar je artifact vind die weer dingen geven.
En monolith's waar je soms keuzes moet maken.
vermaak me goed:-D

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:59
sww89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:01:
Oke, ik heb het spel een paar uur de kans gegeven, maar ik haal er te weinig lol uit. Ergens snap ik de kritieken wel die het spel nu over zich heen krijgt. Wat ik nu ga zeggen zullen velen al gehoord hebben:

Het speelt erg oppervlakkig. Het is alsof je continu hetzelfde kunstje doet: Verkennen, minen, schip fixen, andere planeet zoeken, als je pech hebt wat dog fights in de ruimte en that's it. Tot nu toe althans. Er is weinig uitdaging en het minen is niet zo leuk als ik gedacht had. Eigenlijk wordt het irritant. En dan denk je lekker op je gemak naar een nieuwe planeet te reizen en dan wordt je aangevallen. Tot nu toe heb ik elk gevecht verloren. Kan ik wéér mijn point of death opzoeken.

Ik word niet gelukkig van de graphics op mijn 48" tv. Laat staan dat er mensen zijn die 75" hebben :P Goed ik zit op een meter afstand van het scherm. Enfin, ik kan het best hebben als een spel er minder uitziet, maar nu oogt alles een beetje kaal en alles behalve strak. Het voelt gewoon matig om je door het universum heen te bewegen en de planeten te verkennen. Ja hoewel elke planeet iets andere eigenschappen heeft, is het toch een beetje veel van hetzelfde. Het tropische paradijs van een aantal posts hierboven ben ik nog niet tegen gekomen zegmaar.

Het knaagt aan mij dat ik €52 heb uitgegeven en er voor mijn gevoel weinig voor terug krijg. Voor mij voelt het meer als een mobiele game die is opgeblazen naar een console variant en zo speelt het ook maar daar is de prijs niet naar. Ik kan mij dus wel vinden in al die €60 argumenten terwijl ik die eerst ook onzin vond. Dan kan je zeggen: sww89, speel het spel, verkoop hem weer voor €30 en je hebt uitgegeven waarvoor je hem anders ook zou kopen, namelijk €30, maar dat is het probleem: Ik kan mij er niet toe zetten verder te spelen, met in mijn achterhoofd de gedachte dat het een 'moetje'' is omdat ik er zoveel voor betaald heb.

Wat is dan kort gezegd mijn probleem? Ik word niet gemotiveerd. De manier van spelen en van de speelomgeving kan ik niet genieten. Daarnaast wil ik beloond worden voor de dingen die ik doe en dan nog een beetje snel ook. Nu heb ik het gevoel dat ik telkens wordt afgestraft. Wéér een saaie planeet. Wéér dood. Wat wil het spel dat ik doe? En bovenal: Ik voel mij te erg alleen. Misschien laat mijn fantasie en inlevingsvermogen mij bij dit spel in de steek..

Sorry mensen. Ik was wel enthousiast. En tuurlijk staan er nog mooie updates te wachten, maar nu wil ik eigenlijk liever een andere AAA game voor mijn geld en wellicht dat ik NMS later dan weer oppak na een aanbieding op de pc wellicht.

Ik ben overigens oprecht benieuwd wat de pc versie te bieden heeft.
Smaken verschillen. Heb nooit een hekel aan grinden gehad in bv Diablo en WoW dus dit is voor mij prima te doen. Ik speel op een 65" maar heb geen klachten over het grafische deel maar ik ben sowieso iemand die meer naar de gameplay dan naar het grafische kijkt.
Wat ik wel storend vind is dat ik er al drie keer uitgeflikkerd ben, van het een op het andere moment zit ik tegen een blauw scherm aan te kijken. Als je een game twee maanden uitstelt hoort dat niet, dan horen dat soort dingen opgelost te zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Raar heb de game 10uur non stop gespeeld en geen crash/glitch/bug gezien. Zelfs de befaamde 14fps drops heb ik niet gehad en ben al op 3 planeten geweest.
Heb wel mijn hdd vervangen naar 2tb en pas de ps4 schoongemaakt en koelpasta vervangen. Hij is nu extreem stil en heb geen problemen.
Misschien een tip voor mensen met problemen wie weet wordt hij te warm. Ding zuigt makkelijk stof naar binnen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 19-09 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

v8power67 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:02:
Heb er 10uur inzitten. En moet zeggen zeer verslavende game. Begon vanmorgen om 9uur. En was ineens 7 uur savonds haha.
Echt heel erg vermaakt met mijn eerst planeet. Heb zo ong alles gedaan erop. En ben toen naar 2e planeet in mijn sterrenstelsel gegaan. Dit was een hele kale dore plek met weinig begroeiing en weinig leven(leek het eerst). Heb ong een uur vast gezetten in een grot(hele grote grot) en uiteindelijk een gat naar boven geschoten en eruit geklommen..
Maar erna de oceaan ontdekt en veel leven eromheen en in.
Ik vind het zo Super relaxed dat je hellemaal zelf kan bepalen hoe je speelt. Ik speel heel relaxed en val niemand aan. Ben alleen aan het minen en exploreren. En uiteraard de planeet in kaart brengen want dat levert geld op.
Daarna omdat ik me afvroeg hoe de starmap werkte naar een nieuwe sterrenstelsel gewarpt. En zit nu op een hele warme planeet.
Toen gestopt maar kijk nu alweer uit naar de game.
Echt heerlijk de sfeer en de muziek, precies in mijn straatje dit.
Van jouw reactie krijg ik toch weer een beetje hoop. Ik vraag me alleen nog steeds af, of het na planeet nr20 nog steeds zo is.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
RoyK schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:07:
[...]

Van jouw reactie krijg ik toch weer een beetje hoop. Ik vraag me alleen nog steeds af, of het na planeet nr20 nog steeds zo is.
Als planeet nr20 zo'n 60+ uren verder is hoor je mij niet klagen ook al is het minder.
Van wat ik in de Streams heb gezien is er ook nog genoeg te ontdekken in space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Zojuist een Atlas spacestation ontdekt
(Je weet wel, het NMS logo..)

• Lasteraar
Voor degene die even willen meekijken...
https://www.twitch.tv/lasteraar

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben op een planeet gekomen die vol goud zit! Even een nachtje binnenharken!

• Lasteraar
Dat had ik ook al :)
Inmiddels 700k...

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Zo, eerste 3 uur erop zitten, en net pas van mijn startplaneet af... en dat was niet zo'n mooie groene planeet, maar een beetje een grauwe planeet met rare planten en beesten; overdag te warm om te overleven, 's avonds koelde het gelukkig af.

Na voldoende resources gevonden te hebben dacht ik: "mooi, wegwezen!", maar de dichtstbijzijnde andere planeet was alleen maar rots... dus maar weer omgekeerd naar startplaneet om die verder te exploren. En wat denk je: kom je 'intelligent life' tegen om mee te handelen - kon ik nu de taal vd planeet maar wat beter :-)

Ik kom ook verlaten outposts tegen die gelocked zijn... moet ik waarschijnlijk iets voor upgraden om in te kunnen. Maar dat zou je dan op die planeet moeten kunnen doen, want terugkeren doe ik niet nog een keer op deze planeet denk ik... oh well, ik zie 't allemaal wel :-)

Hier ga ik me wel mee vermaken hoor! En overigens geen last van framedrops gehad nog.

This is a Rapture reminder..

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 19:10
Maantjes zitten vaak vol met de meer exotische elementen. Zo in een keer 500K binnengeharkt.

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb een fout gemaakt, ik heb geparkeerd waar het niet handig was en nu kom ik dus niet meer bij mijn schip...

-edit- En dus door heel veel geluk en 0 wijsheid weer terug kunnen krijgen... Ik had vlak ervoor zo'n "Call Starship" ding unlocked... Scheelde niet veel!

[ Voor 41% gewijzigd door Verstekbakker op 11-08-2016 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Ach anderen zitten weer vast in een Atlas ofzo >:)

• Lasteraar
Ja... That was me.. :)
Eerste glitch die ik ontdek overigens:

Edit
In en uit de Atlas
YouTube: Nms

[ Voor 41% gewijzigd door Lasteraar op 11-08-2016 00:45 ]

• FreakGIB
Verstekbakker schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:13:
Ik ben op een planeet gekomen die vol goud zit! Even een nachtje binnenharken!
Ik had een beetje geluk op de start planeet had ik wel iets last van Radiation maar er was ook redelijk veel Emeril te vinden leverde zo'n 250+ per unit op :)
Aantal keren heen en weer gependeld tussen Ruimte station en de planeet.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik kan iig niet wachten tot morgenaaf. Hopelijk gaat de PC launch zonder serverproblemen.
Ik ga ook even geen video's meer kijken tot ik ooit een keer vast kom te zitten in de simulatie. Ik denk dat ik vooral niet te veel wil weten momenteel. :P
Van de gouden rotsen wist ik overigens al dankzij die via van radbrad.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Repelsteelke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 07:31
Wie weet hoe ik aan zo'n atlas card kom? Moest ik daar voor iets volgen ofzo? Of moet ik die kopen bij een trader?

Thanks

PS4: DonSigario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Repelsteelke schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:14:
Wie weet hoe ik aan zo'n atlas card kom? Moest ik daar voor iets volgen ofzo? Of moet ik die kopen bij een trader?

Thanks
Dacht op een Atlas station, maar die moet je maar toevallig tegenkomen. Tenminste, dat is de kennis die ik tot op heden erover heb opgehaald.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Repelsteelke schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:14:

Thanks
Ik wil niet te veel verklappen. Op een gegeven moment krijg je de opdracht een bepaalde monolith te bezoeken. Als je dit volgt komt het allemaal goed.

Ik kreeg mijn Atlas pass trouwens in een space anomaly en niet in een Atlas station.

https://untappd.com/user/OzzBier

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Gisteravond een paar uurtjes kunnen spelen, ik ben wel fan vooralsnog! Ben wel bang dat het snel eentonig wordt, maar we gaan het zien :) Truc is inderdaad om niet teveel aan te trekken van de hype, ik heb ook wel mijn best gedaan om er niet teveel over te lezen.

Wel een vraagje; in het begin wordt je geholpen door iemand die je wat dingen geeft via handlangers ofzo, en na verloop van tijd kan je schijnbaar kiezen om Atlas te volgen/vinden of die persoon te vinden. Ik zie daar echter helemaal niets meer van voorbij komen (beide niet overigens), ben eigenlijk wel benieuwd naar de hulp en wil hem wel een bezoekje brengen, iemand een idee?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Lekker Ventje
Zover ik weet moet je zo'n Atlas stadion vinden en die zijn er schijnbaar niet standaard op elke planeet. Ben ook wel benieuwd wat je achter de deuren kunt vinden die je dan kunt openen.
Na het ontbijt weer verder farmen, zit nu over een miljoen units maar wil er nog meer hebben zodat ik als ik de juiste aliën tegen kom zijn 24 slots schip over kan nemen. Mijn Exopak is nu al 20 slots groot en dat is best handig.
OzzieMann schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:38:
[...]

Ik wil niet te veel verklappen. Op een gegeven moment krijg je de opdracht een bepaalde monolith te bezoeken. Als je dit volgt komt het allemaal goed.

Ik kreeg mijn Atlas pass trouwens in een space anomaly en niet in een Atlas station.
Krijg je nog een soort quest?

[ Voor 32% gewijzigd door Lekker Ventje op 11-08-2016 08:41 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
U heeft een volger :)

Ik kan zelf nog niet spelen. Vanaf morgenavond pas helaas :P

• FreakGIB
OzzieMann schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:38:
[...]

Soms krijg je best wel lastige keuzes ik had een Monolith gevonden en kreeg de keuze
spoiler:
er was heel veel loot te krijgen maar de grond begon erg te trillen 2 keuzes neem de loot of ga op een veilige afstand staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelliuz
Soepstengel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:39:
Gisteravond een paar uurtjes kunnen spelen, ik ben wel fan vooralsnog! Ben wel bang dat het snel eentonig wordt, maar we gaan het zien :) Truc is inderdaad om niet teveel aan te trekken van de hype, ik heb ook wel mijn best gedaan om er niet teveel over te lezen.

Wel een vraagje; in het begin wordt je geholpen door iemand die je wat dingen geeft via handlangers ofzo, en na verloop van tijd kan je schijnbaar kiezen om Atlas te volgen/vinden of die persoon te vinden. Ik zie daar echter helemaal niets meer van voorbij komen (beide niet overigens), ben eigenlijk wel benieuwd naar de hulp en wil hem wel een bezoekje brengen, iemand een idee?
Qua 'volgorde' van het spel vroeg ik me dat ook af. Ik heb gisteren ook m'n eerste keer gespeeld. Na twee uurtjes had ik de resources om mijn schip weer te doen vliegen. Ben meteen de ruimte in gevlogen (zonder eerst meer te gaan farmen) en naar een andere planeet gevlogen (10-15minuutjes vliegen). Daar geland, en daar kon ik wel wat doen (om verder niets te verklappen).

Bestaat er nu het 'gevaar' dat ik iets gemist heb op mijn eerste planeet, of maakt vanaf het moment dat je schip opnieuw vliegt, geen * meer uit wat je eerst doet?

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Zijn er al mensen die alle creatures op 1 planeet in kaart gebracht hebben? Ik heb op mijn startplaneet 1 diertje niet weten te ontdekken voordat ik daarvan wegging. Ik zag later pas dat je een flinke Unit bonus kan bemachtigen als je deze wel allemaal ontdekt.
Maar inmiddels ben ik zo ver verwijderd van mijn OzzieMann A00001 stelsel dat ik deze niet meer terug kan vinden. :( Jammer had graag nog even teruggegaan om het laatste diertje te zoeken.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
Jelliuz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Qua 'volgorde' van het spel vroeg ik me dat ook af. Ik heb gisteren ook m'n eerste keer gespeeld. Na twee uurtjes had ik de resources om mijn schip weer te doen vliegen. Ben meteen de ruimte in gevlogen (zonder eerst meer te gaan farmen) en naar een andere planeet gevlogen (10-15minuutjes vliegen). Daar geland, en daar kon ik wel wat doen (om verder niets te verklappen).

Bestaat er nu het 'gevaar' dat ik iets gemist heb op mijn eerste planeet, of maakt vanaf het moment dat je schip opnieuw vliegt, geen * meer uit wat je eerst doet?
Je weet dat je nog sneller kan vliegen 10-15 min is erg lang om van planeet naar planeet te gaan normaal is het een paar min.
spoiler:
richt op de planeet waar je heen wil of space station en druk L1 en R1 je krijgt een countdown van 4 sec en dan ga je echt hard let op dit is nog geen Hyperjump dat gaat via de Galactic map

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Jelliuz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:44:
[...]

Klopt! Dat heb ik ook kunnen doen, gaat nog wel verder zo tot dat je je hele schip compleet hebt (zal verder ook niets verklappen). Maar volgens mij heb ik mijn 'hulpverlener' nog steeds niet ontmoet?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ok, veel te veel (semi)spoilers hier. Ik ga het draadje maar even vermijden tot morgenavond :)

Verwijderd

Ik had gehoopt op iets meer Freelancer achtige gameplay maar als ik de berichten zo lees, de essentie is dus planeet zoeken, minen, volgende planeet zoeken, laat ik de game maar liggen.

De game bevindt zich dan als ik het zo lees net iets teveel "direct na de big bang" af. Dat heb je dan na een uur ook wel gehad.

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Ik ga lekker een tijdje wachten tot hij in de steam-sale komt. Dan is hij goedkoper en zijn er al een aantal patches / verbeteringen geweest. Tegenwoordig zakt gemiddels de prijs van een spel snel na de launch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:07:
Ik had gehoopt op iets meer Freelancer achtige gameplay maar als ik de berichten zo lees, de essentie is dus planeet zoeken, minen, volgende planeet zoeken, laat ik de game maar liggen.

De game bevindt zich dan als ik het zo lees net iets teveel "direct na de big bang" af. Dat heb je dan na een uur ook wel gehad.
"als ik de berichten zo lees..." "als ik het zo lees.." Ik persoonlijk laat nooit iets afhangen van wat mensen zeggen. De game leek me tof, meteen aangeschaft zonder reviews of gameplay te kijken en ben verrast. Het geeft een soort serene rust met het spelen. Soundtrack is ook heerlijk! Top diep in de nacht gespeeld en ben er nog wel even zoet mee.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Wat ik tot nu toe gezien heb is dit echt wel een spel voor mij, ik kan niet wachten.. Geen afspraken dit weekend en vanavond nog even een supermarkt plunderen en dan ben ik er morgen na het werk helemaal klaar voor. Nog een kleine 35 uur te gaan 8)

We do what we must because we can.

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:30
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:07:

Heb al enkele reviews op het internet gelezen, en de meeste geven het meeste aan. Ondanks dat de game er mooi uit ziet en een bepaalde sfeer heeft, is het niet meer dan een spel om resources te verzamelen en van planeet naar planeet vliegen. Belangrijke dingen om in het spel te kopen is inventory space (dat in elke review naar voren komt van hoe klein je inventory is), en een ander ship kopen voor de cargo space.

It’s yet another game that pushes scale above everything else, but when it comes down to actually playing the thing, sheer landmass doesn’t account for much. (bron: http://www.thejimquisition.com/no-mans-sky-review/)

Ik had dit al verwacht van de game, en daarbij moet ik echt zeggen "helaas". Het spel zal vast wel weggelegd zijn voor sommigen. Die wel genoegen nemen met een oneindige generated wereld. En die elke planeet kunnen bezoeken alsof het een hele nieuwe ervaring is (zonder te kijken van je moet weer een run maken om resources te kijken).

Ik ga natuurlijk nog wel meer reviews lezen en kijken wat anderen er van vinden. Ik heb ook wel positieve reviews gelezen maar deze gaan er vaak alleen maar over hoe mooi de wereld is en hoe leuk het is om dieren namen te geven :P. Dus de komende dagen maar afwachten.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Jelliuz
0xrubennft schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

"als ik de berichten zo lees..." "als ik het zo lees.." Ik persoonlijk laat nooit iets afhangen van wat mensen zeggen. De game leek me tof, meteen aangeschaft zonder reviews of gameplay te kijken en ben verrast. Het geeft een soort serene rust met het spelen. Soundtrack is ook heerlijk! Top diep in de nacht gespeeld en ben er nog wel even zoet mee.
Ik geef u 100% gelijk. Heb identiek hetzelfde gevoel.

Het verkennen, reizen, minen, ontmoeten en ontdekken van enorm veel verschillende zaken, in combinatie met een meeslepende soundtrack, maken er een meeslepende game van. Het is nu eenmaal "anders" dan wat we gewoon zijn. Het is niet bepaald lineair te noemen en soms ben je wel even op zoek naar dat ene item, maar dat maakt het ook zo leuk. Je krijgt (of ligt het aan mezelf?) het gevoel dat je écht op die planeet rondloopt - en ik ben thans geen doorwinterde gamer.

Ik heb enorm veel zin om vanavond of dit weekend in m'n spaceshuttle te stappen en rond te vliegen naar weet ik veel waar. Ik zie wel wat er op me afkomt in NMS en net dat is hetgeen wat me aantrekt.

[ Voor 0% gewijzigd door Jelliuz op 11-08-2016 09:42 . Reden: typo ]

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
heb m net ook klaar laten leggen in de winkel, zo ff ophalen :D ben erg benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Laatst online: 02-08-2023
Het heeft voor mij iets nostalgisch, van vroeger, toen speelde je (ik) ook wel eens van die vage spellen waar je eigenlijk geen idee had wat de bedoeling was maar waar het gewoon boeiend was om je in die wereld te wanen en de boel je verkennen.

Dat heeft NMS tot nu toe voor mij. Je komt op een planeet, weet niet wat er is en wat je gaat tegenkomen. Je gaat gewoon op onderzoek uit, je scanner toont wat 'points of interest', waar iets te vinden is, etc.

Ik begrijp goed dat mensen die een verhaallijn zoeken of een houvast zoeken van ga naar A doe dit, dan naar B doe dat, etc. hier snel op uitgekeken zijn. Het leunt heel erg op de pro-activiteit / ontdekkingsdrang van de speler zelf.

Ik vind het wel rustgevend, en het stimuleert constant de nieuwsgierigheid om te kijken wat er nog achter die heuvel is, wat er op die planeet dan is, is er intelligent leven? Wat is er gebeurd in bepaalde outposts?

Heerlijk!

This is a Rapture reminder..

• swv
  • Nu online

swv

Dus ik geef het spel een tweede kans, want: nachtje geslapen en ik wilde wel een andere strategie proberen. Dus save game weggooid, en dan het spel telkens herstarten totdat ik op een aardachtige planeet terecht kwam. Ik tevreden, want: geen radiation, toxic troep, ijskoud of superheet, dus gewoon een normale planeet waar je lekker rustig kunt minen, farmen, weet ik het allemaal. Trouwens iedereen heeft het over hoe rustig en relaxt je deze game kunt spelen maar ik voel mij constant opgejaagd op planeten met barre omstandigheden (lees: het gros van de planeten). Goed ik dus 10 minuten lopen voor wat heridium, de hele rots kaalgeschoten, draai me om, crasht het spel. Weg voortgang :( :(

Derde kans dan maar? |:(

• Jelliuz
Sssquirrel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:45:
Ik begrijp goed dat mensen die een verhaallijn zoeken of een houvast zoeken van ga naar A doe dit, dan naar B doe dat, etc. hier snel op uitgekeken zijn. Het leunt heel erg op de pro-activiteit / ontdekkingsdrang van de speler zelf.
Ik denk dat mensen het gevoel hebben van "als ik geen doel heb in-game, mis ik misschien iets".

Had dat zelf ook.. "zou ik nu al van deze planeet gaan? misschien mis ik de helft en kan ik morgen terug om die ene quest te doen". Nu ja ... dat is er dus niet. Van dat gevoel ( gewoonte ) moet je kunnen afstappen denk ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:45
hoppa, de eerste vier uur zitten er op.

Na op zeer pijnlijke manier er achter gekomen te zijn dat de game alleen echt saved bij een save point op een planeet (ik moest compleet overnieuw beginnen en een uur spelen was kwijt), opnieuw begonnen met mijn no man sky avontuur.

Ik had mazzel en werd op een redelijk bewoonbare planeet gedropt als eerste planeet, dat was fijn want de beesten waren vriendelijk, er was voldoende flora en fauna om te ontdekken en ik kon op mijn gemak in een heerlijke temperatuur de eerste stapjes van het resources verzamelen, blauwdrukken activeren en een nieuwe taal leren om straks de handel te bedrijven.na een uurtje had ik mijn schip klaar en kon ik met het schip de planeet waarop ik gedropt was verkennen, dat duurde niet lang voordat ik doorhad de je daar nederzettingen had waarin je toch behoorlijk goede loot kon vinden, maar veel belangrijker nog, de game kon saven :D.

Na een uur de planeet verkend te hebben met het vliegtuig besloot ik de ruimte in te vliegen, dat ging verbazingwekkend soepel en daar was 1 simpele scan voldoende om bakens op een nieuwe planeet zichtbaar te maken een handelsschip zichtbaar te maken op slechts drie jaar reisafstand. Gelukkig had ik een booster aan boord, dus daar was ik zo. Doordat ik de taal inmiddels al een klein beetje sprak wist ik wat die handelaar van mij wilde hebben, ik gaf hem die goodies en kreeg van hem een geweldige blauwdruk die ik perfect kan gebruiken op mijn volgende planeet.

Na wat handelsitems verkocht te hebben die ik gevonden had op mijn tocht over mijn startplaneet was het tijd om verder te gaan op zoek naar mijn volgende planeet, ik zag er meerdere toen ik weer in de orbit was. 1 van de onontdekte planeten zag er heel blauw uit (dus veel water) en leek enorm op de aarde. Dat was mijn volgende doel.

Met een bloedgang vloog ik daar de dampkring in, en inderdaad, Enorme zee-en met stukken land ertussen. Een scan liet mij zien dat er een aantal nederzettingen te vinden waren onder water. Gelukkig had ik een blauwdruk die mij in staat stelde om langdurig onder water te kunnen zijn. Na een aantal onderwater nederzettingen bezocht te hebben kwam ik erachter dat er geen beesten en bewoners meer waren op deze planeet, dit kon ik terugvinden in een gebouw waarin de vroegere bewoners via een verschrikkelijk verhaal mij dit schriftelijk duidelijk maakten.

Goed, onbewoonde planeten daar kom ik niet voor, dus mijn plan was om weer weg te gaan van deze planeet, ik maakte mij klaar om te vertrekken en zie ineens in de verte drie blauwe luchtstrepen die van vliegtuigjes die op mijn planeet vlogen bleken te zijn. Best vreemd op een onbewoonde planeet. Nog vreemder was dat ik allerlei skylights vanaf de grond de ruimte in zag schijnen in de verte. Dit was nu zichtbaar omdat het inmiddels donker was geworden. Voor mij was het duidelijk, dit zaakje stinkt, als echte explorer moet ik dit tot op de bodem gaan uitzoeken.

Maar dat wordt later, want ik was al weer vier uur aan het spelen.

Het grappige van deze game is, dat bovenstaande mijn game ervaring was in de game. Niemand anders krijgt deze ervaring zo te zien omdat iedereen op een andere planeet gedropt wordt tijdens het starten van de game en in een ander sterrenstelsel. De start is voor iedereen anders, ik had mazzel met mijn planeet , maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die als start planeet een nauwelijks begroeide planeet hadden met hoge straling en enorm agressieve sentinels (de bewakers). Dan worden de eerste stapjes wel heel erg lastig kan ik je verzekeren.

Het spel overtreft tot nu toe mijn verwachtingen, niet verwonderlijk, want ik verwachtte helemaal niets van deze game :D

Ik moet zeggen, dat ik ook eigenlijk helemaal niet weet of ik dit nou een leuke game vind of niet?
Laat ik het anders zeggen, op de een of andere manier weet deze game mij een hele rustgevende ervaring te geven, de new age muziek, de kleurrijke planeten, de ontdekkingen die je keer op keer blijft doen en je nieuwsgierig maken naar wat er nog meer te vinden is, en dat in combinatie met het relaxed zoeken naar items om je blauwdrukken te kunnen maken. Het klopt eigenlijk allemaal heel erg goed. En voor je het weet vliegen de uren voorbij zonder dat je dat eigenlijk in de gaten hebt.

1 ding is voor mij wel duidelijk, dit is wel 1 van de games die als grondlegger gezien kan worden van het genereren van een wereld en muziek op basis van wiskundige formules. Het valt je eigenlijk pas op als je van een planeet vertrekt hoe extreem groot deze is. Lopend rond om zo'n planeet lopen is niet eens mogelijk, daar zou je veel te lang over doen. Als je dan ook nog nagaat dat het niet alleen op de planeet is, maar dat er complete (zeer indrukwekkende grottenstelsels) zijn, met daarbij opgeteld, allerlei points of interest om te bezoeken en dat dan 18 triljoen keer dan is er voor de explorer genoeg te doen.

Maar verwacht geen hoge actie of extreme battles, ja, je wordt aangevallen door space pirates (soms) en de sentinels kunnen flink vervelend zijn als je je wapen nog niet geupgrade hebt, maar de nadruk ligt puur op het ontdekken van planeten, flora en fauna onder hele rustige muziek.

De gameplay tot nu toe is in feite het wegwerken van boodschappenlijstjes om je blauwdrukken te kunnen bouwen, wat je doet door het vinden van point of interests en het minen van items.

Mijn eerste indruk is goed, maar of ik dit na twee weken nog steeds leuk vind?

Ik vermoed van wel, omdat het gewoon leuk tijdverdrijf is, maar de tijd zal het leren.

1 ding is zeker, dit is in ieder geval geen standaard game of is het kunst?
bijzonder is het zeker!

• Verstekbakker
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:40:
Zover ik weet moet je zo'n Atlas stadion vinden en die zijn er schijnbaar niet standaard op elke planeet. Ben ook wel benieuwd wat je achter de deuren kunt vinden die je dan kunt openen.
Na het ontbijt weer verder farmen, zit nu over een miljoen units maar wil er nog meer hebben zodat ik als ik de juiste aliën tegen kom zijn 24 slots schip over kan nemen. Mijn Exopak is nu al 20 slots groot en dat is best handig.

[...]

Krijg je nog een soort quest?
Hoe vergroot ik mijn exopak?

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08

tha_crazy

Mafketel

robinez schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:51:

Na op zeer pijnlijke manier er achter gekomen te zijn dat de game alleen echt saved bij een save point op een planeet (ik moest compleet overnieuw beginnen en een uur spelen was kwijt), opnieuw begonnen met mijn no man sky avontuur.
Oh kut, het spel saved dus niet als je in een ruimtestation uitstapt?
Dat gaat wel even klote worden voor mij dan :P geen flauw idee hoeveel progress ik kwijt ben dan.
Bepaalde plaatsen op bepaalde planeten staan soort van space pods waar je je suit kan upgraden

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18

RKD

Je komt af en toe op planeten een soort drop pods tegen daarin zit vaak een upgrade die je krijgt/kan kopen.

iRacing Profiel

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/212528937304195073/213200620549570560/20160811_094241.JPG

7 uur morgen avond. Of toch ergens dadelijk een tweet dat ze om 00:00 live gaan? *O* zal wel niet :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Verwijderd

Zijn er ingame transacties met echt geld oid? Hoe goed vermaken jullie je? Zijn de planeten afwisselend of steeds meer van hetzelfde? Hoe is het om grotjes te raiden/ te exploren? Wat is het percentage vuurgevechten qua tijdsbesteding? Ben echt zo benieuwd, tot de 26e in italië, daarna ga ik los :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:21:
Zijn er ingame transacties met echt geld oid? Hoe goed vermaken jullie je? Zijn de planeten afwisselend of steeds meer van hetzelfde? Hoe is het om grotjes te raiden/ te exploren? Wat is het percentage vuurgevechten qua tijdsbesteding? Ben echt zo benieuwd, tot de 26e in italië, daarna ga ik los :)
- Zijn er ingame transacties met echt geld oid? Volgens mij niet, ben ze niet tegengekomen.
- Hoe goed vermaken jullie je? Super! Maar ik ik vind het ook helemaal niet erg dat je zelf ronddwaald / veel hetzelfde doet (wat veel genoemd wordt) aangezien ik dit juist heerlijk relax vind na een drukke werkdag.
- Zijn de planeten afwisselend of steeds meer van hetzelfde? Tot nu toe vind ik ze aardig afwisselend, en steeds weer wat te ontdekken, geen idee of dat zo blijft natuurlijk.
- Hoe is het om grotjes te raiden/ te exploren? Ik vind het heerlijk, maar voornamelijk door het relax deel van hierboven.
- Wat is het percentage vuurgevechten qua tijdsbesteding? Voor mij tot nu toe eigenlijk 0% bijna, maar is waarschijnlijk ook een keuze je kan ook op alles gaan schieten maar blijft geen schiet spel.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:21:
Ik zou zeggen lees in Italie bij het zwembad de laatste pagina's van dit topic eens door ;)

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
Gisteravond een uur of 5 rondgelopen op mn spawn planeet. Na 3x opnieuw opstarten op een planeet terecht gekomen die er wel ‘gezellig’ uit zag. De eerste uren is vooral ontdekken en resources verzamelen voor je schip. Leuk om te zien hoe veel diversiteit je al tegenkomt. Vooral na je eerste vluchtje met je schip. Ook zie je dan hoe f*cking groot de planeten zijn.

Daarna even naar een maan gevlogen om te kijken wat daar te doen viel. Meteen wat interessante gebouwen gevonden en wat woorden bijgeleerd van de ‘Gek’ taal. Tot mn verbazing bleek de hele planeet vol te staan met Emeril deposits. Een ore waar je bakken met geld voor krijgt bij de traders. Morgen een dagje vrij dus denk dat ik die hele bende maar ga harvesten daar om een goedgevulde portemonnee te krijgen en wellicht een nieuw schip te kopen.

Tot nu toe erg enthousiast, vooral over de sfeer en het gevoel dat je erg klein bent en de afstanden gigantisch zijn. Hoop alleen wel dat de FOV nog aangepast kan worden in de toekomst.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bartjeuhz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:31:
gigantisch. Hoop alleen wel dat de FOV nog aangepast kan worden in de toekomst.
Reken daar maar niet op. Het is een PC game die geport is naar console. De game draait nu op console op 15 tot 30 fps. Meer FOV zou de FPS nog meer verlagen tot powerpoint niveau ;(

Ben echt blij met mij game pc d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 11-08-2016 10:39 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb eigenlijk vrij slecht nieuws voor mensen met de console versies. Subnautica bijvoorbeeld is geport naar de XBoX en updaten bij consoles gaat vaak niet zo rap als bij de PC. Om een vergelijking te geven: Subnautica krijgt best veel 'kleine' updates via de PC/Steam maar de XBox moet het doen met periodieke 'packs' waardoor ze sommige content niet hebben voor een poosje t.o.v. de PC versie.

That said; het kan goed zijn dat de PS4 dit niet heeft als probleem. Ik ben echter wel wat tenenkrommend over de PS4 FPS rate. Ik verwacht dat de FOV niet gaat worden uitgebreid, hooguit als de PS4 Neo uit is mss met autodetectie. Ik vermoed dat de game nu op zijn bare minimum draait bij de PS4.

Far be it from me to just rant about consoles. :P
PC releases zijn verre van perfect in het verleden, Ik verwacht morgenaaf serverissues en bugs in de PC versie.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Auredium schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:38:
PC releases zijn verre van perfect in het verleden, Ik verwacht morgenaaf serverissues en bugs in de PC versie.
Server issuces zijn te verwachten door de drukte idd.. maar waarom zou de PC versie meer bugs hebben dan de ps4 versie? De PC versie is langer in development geweest dan de console versie

• FreakGIB
robinez schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:51:

Ik had mazzel en werd op een redelijk bewoonbare planeet gedropt als eerste planeet, dat was fijn want de beesten waren vriendelijk, er was voldoende flora en fauna om te ontdekken en ik kon op mijn gemak in een heerlijke temperatuur de eerste stapjes van het resources verzamelen, blauwdrukken activeren en een nieuwe taal leren om straks de handel te bedrijven.na een uurtje had ik mijn schip klaar en kon ik met het schip de planeet waarop ik gedropt was verkennen, dat duurde niet lang voordat ik doorhad de je daar nederzettingen had waarin je toch behoorlijk goede loot kon vinden, maar veel belangrijker nog, de game kon saven :D.

Na een uur de planeet verkend te hebben met het vliegtuig besloot ik de ruimte in te vliegen, dat ging verbazingwekkend soepel en daar was 1 simpele scan voldoende om bakens op een nieuwe planeet zichtbaar te maken een handelsschip zichtbaar te maken op slechts drie jaar reisafstand. Gelukkig had ik een booster aan boord, dus daar was ik zo. Doordat ik de taal inmiddels al een klein beetje sprak wist ik wat die handelaar van mij wilde hebben, ik gaf hem die goodies en kreeg van hem een geweldige blauwdruk die ik perfect kan gebruiken op mijn volgende planeet.

Na wat handelsitems verkocht te hebben die ik gevonden had op mijn tocht over mijn startplaneet was het tijd om verder te gaan op zoek naar mijn volgende planeet, ik zag er meerdere toen ik weer in de orbit was. 1 van de onontdekte planeten zag er heel blauw uit (dus veel water) en leek enorm op de aarde. Dat was mijn volgende doel.

Met een bloedgang vloog ik daar de dampkring in, en inderdaad, Enorme zee-en met stukken land ertussen. Een scan liet mij zien dat er een aantal nederzettingen te vinden waren onder water. Gelukkig had ik een blauwdruk die mij in staat stelde om langdurig onder water te kunnen zijn. Na een aantal onderwater nederzettingen bezocht te hebben kwam ik erachter dat er geen beesten en bewoners meer waren op deze planeet, dit kon ik terugvinden in een gebouw waarin de vroegere bewoners via een verschrikkelijk verhaal mij dit schriftelijk duidelijk maakten.

Goed, onbewoonde planeten daar kom ik niet voor, dus mijn plan was om weer weg te gaan van deze planeet, ik maakte mij klaar om te vertrekken en zie ineens in de verte drie blauwe luchtstrepen die van vliegtuigjes die op mijn planeet vlogen bleken te zijn. Best vreemd op een onbewoonde planeet. Nog vreemder was dat ik allerlei skylights vanaf de grond de ruimte in zag schijnen in de verte. Dit was nu zichtbaar omdat het inmiddels donker was geworden. Voor mij was het duidelijk, dit zaakje stinkt, als echte explorer moet ik dit tot op de bodem gaan uitzoeken.

Maar dat wordt later, want ik was al weer vier uur aan het spelen.

Het grappige van deze game is, dat bovenstaande mijn game ervaring was in de game. Niemand anders krijgt deze ervaring zo te zien omdat iedereen op een andere planeet gedropt wordt tijdens het starten van de game en in een ander sterrenstelsel. De start is voor iedereen anders, ik had mazzel met mijn planeet , maar ik heb ook verhalen gelezen van mensen die als start planeet een nauwelijks begroeide planeet hadden met hoge straling en enorm agressieve sentinels (de bewakers). Dan worden de eerste stapjes wel heel erg lastig kan ik je verzekeren.

Het spel overtreft tot nu toe mijn verwachtingen, niet verwonderlijk, want ik verwachtte helemaal niets van deze game :D

Ik moet zeggen, dat ik ook eigenlijk helemaal niet weet of ik dit nou een leuke game vind of niet?
Laat ik het anders zeggen, op de een of andere manier weet deze game mij een hele rustgevende ervaring te geven, de new age muziek, de kleurrijke planeten, de ontdekkingen die je keer op keer blijft doen en je nieuwsgierig maken naar wat er nog meer te vinden is, en dat in combinatie met het relaxed zoeken naar items om je blauwdrukken te kunnen maken. Het klopt eigenlijk allemaal heel erg goed. En voor je het weet vliegen de uren voorbij zonder dat je dat eigenlijk in de gaten hebt.

1 ding is voor mij wel duidelijk, dit is wel 1 van de games die als grondlegger gezien kan worden van het genereren van een wereld en muziek op basis van wiskundige formules. Het valt je eigenlijk pas op als je van een planeet vertrekt hoe extreem groot deze is. Lopend rond om zo'n planeet lopen is niet eens mogelijk, daar zou je veel te lang over doen. Als je dan ook nog nagaat dat het niet alleen op de planeet is, maar dat er complete (zeer indrukwekkende grottenstelsels) zijn, met daarbij opgeteld, allerlei points of interest om te bezoeken en dat dan 18 triljoen keer dan is er voor de explorer genoeg te doen.

Maar verwacht geen hoge actie of extreme battles, ja, je wordt aangevallen door space pirates (soms) en de sentinels kunnen flink vervelend zijn als je je wapen nog niet geupgrade hebt, maar de nadruk ligt puur op het ontdekken van planeten, flora en fauna onder hele rustige muziek.

De gameplay tot nu toe is in feite het wegwerken van boodschappenlijstjes om je blauwdrukken te kunnen bouwen, wat je doet door het vinden van point of interests en het minen van items.

Mijn eerste indruk is goed, maar of ik dit na twee weken nog steeds leuk vind?

Ik vermoed van wel, omdat het gewoon leuk tijdverdrijf is, maar de tijd zal het leren.

1 ding is zeker, dit is in ieder geval geen standaard game of is het kunst?
bijzonder is het zeker!
Mooi verhaal ik zelf begon op een redelijk vriendelijke planeet klein beetje straling maar goed te doen.
Eenigste was dat er wel een klein soort van krab achtige wezentjes waren die nogal agressief waren.
maar er waren veel stagnieten te vinden van het materiaal Emeril wat best wel veel waard is zo rond de 250 per unit ook vond ik een ruine die mij het een en ander vertelde en een Monolith met een verhaal.
Ook vond ik uiteindelijk een nederzetting waar ik ook mijn spullen kon verkopen inplaats van steeds naar het space Station te vliegen.
Op de 2de planeet vond ik ook een gecrashed schip die net iets beter was dan mijn eigen schip en ik had de mogelijkheid om hem te repareren dus dat was een vrij goedkope upgrade :)
Ik vind het echt top ieder beleefd toch een eigen verhaal mijn zoontje van 9 jaar is nu ook bezig terwijl ik aan het werk ben op zijn eigen account.
En ik ben benieuwd hoe hij begon en of het hem lukt, hij heeft gisteren wel even mee gekeken en het was hem allemaal snel duidelijk ik heb ook de PS4 op Nederlands staan en alles in game is Nederlands dus dat scheelt ook een beetje voor hem.

• robinez
Auredium schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:38:
Ik ben echter wel wat tenenkrommend over de PS4 FPS rate.
ik kom dat nu wat vaker tegen op forums dat de framerate laag ligt, en het filmpje met de boost sequence die dropt naar 15 fps heb ik ook gezien, maar ik vraag me af hoe dit dan komt.

Ik heb gisteren in die 4 uur dat ik gespeeld heb geen moment gehad dat ik het gevoel had de framerate onder de 30 fps kwam, ook bij de beruchte boost in space sequence niet. Ik ben vrij gevoelig voor framedrops, maar ik kon het op mijn ps4 echt niet detecteren.

Of dit nou door de update komt, of dat er verschil is tussen ps4's, of misschien ligt het aan het sterrenstelsel waar je je bevindt, ik heb geen idee eigenlijk waarom mijn ervaring anders is.

Maar bij jou op je ps4 heb je dus zware framerate problemen in de game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

OzzieMann schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:48:
Zijn er al mensen die alle creatures op 1 planeet in kaart gebracht hebben? Ik heb op mijn startplaneet 1 diertje niet weten te ontdekken voordat ik daarvan wegging. Ik zag later pas dat je een flinke Unit bonus kan bemachtigen als je deze wel allemaal ontdekt.
Maar inmiddels ben ik zo ver verwijderd van mijn OzzieMann A00001 stelsel dat ik deze niet meer terug kan vinden. :( Jammer had graag nog even teruggegaan om het laatste diertje te zoeken.
Het is mij gelukt! Er waren maar 11 levensvormen op de planeet die ik moest vinden, de landgebaseerden spawnden in grote getallen bij heuveltoppen. Ik lande het ship en toen ik was uitgestapt zat ik midden in een dorpsfeest ofzo.

Het allerlastigste waren de twee vogelsoorten. één met vier vleugels vloog langzaam en was zo te pakken, de andere heb ik een uur over gedaan voordat ik een instantie van de vogels had gevonden die de scanner kon scannen.

Uiteindelijk 250.000 credits extra, 11 wezens waaronder de dikhed-rex, pug-a, comic-sans terible e.d. en een throphy unlocked.

Resources farmen gaat sneller

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Gister wat uurtjes zitten spelen. Natuurlijk gestart op een planeet die toxic was. Grondstoffen gezocht om mijn schip te repareren en ondertussen heb ik mijn eerste planeet ook verlaten. In mijn eerste stelsel heb ik 6 planeten bezocht (volgens mij was dit ook alles). Ben per planeet wel even een tijdje gebleven om wat POI te bezoeken en hier en daar te saven. Nu in mijn tweede stelsel waar ik naartoe ben gewarped zit ik op een planeet met een outpost met een alien en een landing pad waar rondom echt ontzetten veel te grinden is qua verschillende grondstoffen. Het is letterlijk stukje grot in en rondom grinden en weer naar binnen om te verkopen. Op het moment "moet" ik wel een 2e warp cell maken, en daarvoor heb ik nog maar 10 Thamium voor nodig, maar heb niet heel veel haast omdat ik mijn schip op een andere plek heb (niet te ver), zodat anderen AI kunnen laten. Hierdoor kan ik soms even checken wat zij voor leuks hebben en ook omdat Thamium tot nu toe lastig te krijgen is op deze planeet kan ik dat makkelijk kopen als er weer een schip land. Heb zo in een half uurtje meer dan 200 duizend units bij elkaar kunnen sprokkelen. Veel van de tot nu toe bekende elementen waaronder ook nikel (die echt veel waard is waar ik ben), kan ik gemakkelijk minen en verkopen.

Deze zelfde Outpost heeft ook 2 van die scanners waarmee je een bypass chip ik kan zetten en naar andere structures kan zoeken. Daar ga ik nog even heen vliegen en bekijken wat ik allemaal kan doen. Voor nu blijf ik denk voorlopig even op deze planeet en ga ik nog wat proberen meer POI te zoeken en grondstoffen te verkopen.

Ben nu overigens wel op het punt gekomen dat ik die DLC code heb ingevoerd omdat ik mijn eerste warp officieel al heb gedaan. Verwacht dat het nu niet meer uitmaakt dan wanneer je het in het begin had gedaan?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

robinez schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

ik kom dat nu wat vaker tegen op forums dat de framerate laag ligt, en het filmpje met de boost sequence die dropt naar 15 fps heb ik ook gezien, maar ik vraag me af hoe dit dan komt.

Ik heb gisteren in die 4 uur dat ik gespeeld heb geen moment gehad dat ik het gevoel had de framerate onder de 30 fps kwam, ook bij de beruchte boost in space sequence niet. Ik ben vrij gevoelig voor framedrops, maar ik kon het op mijn ps4 echt niet detecteren.

Of dit nou door de update komt, of dat er verschil is tussen ps4's, of misschien ligt het aan het sterrenstelsel waar je je bevindt, ik heb geen idee eigenlijk waarom mijn ervaring anders is.

Maar bij jou op je ps4 heb je dus zware framerate problemen in de game?
Heh nee, ik praat over de meldingen erover en van wat ik zag bij enkele streamers. Ik heb geen PS4 namelijk. :P
Maar van wat ik kon zien trad de framedrop idd alleen maar op onder bepaalde omstandigheden zoals lightspeed of vanuit de ruimte neerdalen op een planeet en dan ook alleen maar voor korte periode. OIk vermoed dat het wss niet iets is wat kan worden gefixt en dat het wss een beperking is van het spel of de console.
Betreffende de FOV...Ik gaf al aan dat ik niet verwacht dat het beter zou worden voor de PS4, mss wel voor de Neo. Maar die FoV zou geen probleem moeten zijn. Subnautica op de PC heeft ook een beperkte FOV zoals NMS heeft op de PS4 en het speelt ondanks dat toch goed. Ik verwacht dat het op de PC, afhankelijk van je hardware, beter zal zijn dan op de PS4.

• RuttoG
  • Laatst online: 13:19
Recon24 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:48:Hierdoor kan ik soms even checken wat zij voor leuks hebben en ook omdat Thamium tot nu toe lastig te krijgen is op deze planeet kan ik dat makkelijk kopen als er weer een schip land.
Thamium krijg je toch ook als je op die asteroïden gaat schieten? Zit er altijd helemaal vol mee.

[ Voor 60% gewijzigd door RuttoG op 11-08-2016 10:51 ]

• Madstorm
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

spartacusNLD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Server issuces zijn te verwachten door de drukte idd.. maar waarom zou de PC versie meer bugs hebben dan de ps4 versie? De PC versie is langer in development geweest dan de console versie
Zelf ook een PC speler in hart en nieren, maar bij een launch op de PC kan er toch iets meer mis gaan dan op een console. Bij de PC hebben ze zoveel meer om rekening mee te houden (harwarematig en softwarematig), dat in mijn ervaring er vaker bugs zijn op de PC dan op een console. (hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk)

I'm an Ironman!

• Recon24
RuttoG schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Thamium krijg je toch ook als je op die asteroïden gaat schieten? Zit er altijd helemaal vol mee.
Kan kloppen. Heb gister wel even geschoten op asteroïden, maar toen kreeg ik Plutonium, waar je normaal gesproken zat van hebt om je wapens en life support mee te laden. Zal eens vanuit mijn outpost weer de ruimte in vliegen om te checken en dan weer terug te gaan.

• FreakGIB
Recon24 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:56:
[...]

Kan kloppen. Heb gister wel even geschoten op asteroïden, maar toen kreeg ik Plutonium, waar je normaal gesproken zat van hebt om je wapens en life support mee te laden. Zal eens vanuit mijn outpost weer de ruimte in vliegen om te checken en dan weer terug te gaan.
Ik had just weer een tekort aan Plutonium en vond in de ruimte veel Thamium had wel geluk zag een flinke rots in de ruimte met copper ook soms lastig te vinden.

Verwijderd

Gisteren het spel opgehaald bij de MM Eindhoven en meteen aan de slag gegaan. Bij het opstarten al direct een systeemfout. Goed begin! Poging twee ging beter en heb twee planeten bezocht. Ik merk achteraf wel dat ik er behoorlijk misselijk van wordt. Dit bij jullie ook? Krijg een beetje het Doom gevoel als ik dit speel. Vanavond ermee verder.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:25:
Gisteren het spel opgehaald bij de MM Eindhoven en meteen aan de slag gegaan. Bij het opstarten al direct een systeemfout. Goed begin! Poging twee ging beter en heb twee planeten bezocht. Ik merk achteraf wel dat ik er behoorlijk misselijk van wordt. Dit bij jullie ook? Krijg een beetje het Doom gevoel als ik dit speel. Vanavond ermee verder.
Ik ken dit fenomeen bij 3D spellen wel van bekenden. Ik hoop voor je dat het niet te erg wordt watn het ruimtevaart gedeelte zal het wss sneller en erger oproepen dan het loopgedeelte. :P
Bah, ik moet nog wachten tot morgenaaf. That said; voor mij is de PC toch de heilige graal met gamen. De enige console die ermee kan concurreren is voor mij mijn trouwe SNES. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Auredium schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Heh nee, ik praat over de meldingen erover en van wat ik zag bij enkele streamers. Ik heb geen PS4 namelijk. :P
Maar van wat ik kon zien trad de framedrop idd alleen maar op onder bepaalde omstandigheden zoals lightspeed of vanuit de ruimte neerdalen op een planeet en dan ook alleen maar voor korte periode.
ah dat verklaart wel een hoop dan, het is beter om het zelf te proberen en te constateren.

Zeker als je een feit verkondigt op basis van een stream die je bekijkt of dingen die je leest op forums is dat altijd enigszins vertekend natuurlijk. de meeste streams op de ps4 gebruiken de ps4 stream feature, maar daar kun je absoluut niet de kwaliteit van graphics en framerate uit afleiden. De streams worden namelijk gedownsized naar 720p en de framerate is afhankelijk van de snelheid van je internetlijn en de drukte op je scherm.

Zeker bij de scenes van het verlaten en terugkeren naar planeten gebeurd er vrij veel op het scherm, de ps4 zal dan in de streaming de kwaliteit en framerate iets verlagen om dit op het scherm te kunnen blijven streamen. De ps4 gebruiker zelf merkt hier uiteraard niets van.

Dat 15 FPS filmpje tijdens die boost vermoed ik van dat die gemaakt is voor de update 1.03.

Dat betekent overigens niet dat de ps4 nou zo goed presteert bij elk spel, speel homefront maar eens, die is compleet onspeelbaar op een ps4, maar in het geval van No Man's Sky heb ik dat zelf in ieder geval tot nu toe niet kunnen constateren dat de framerate inzakte tijdens het spelen op de ps4.

Dat het op de PC kwa framerate beter gaat lopen met betere graphics en grotere FOV dan op een PS4 lijkt me wel logisch, dat zou wel heel slecht zijn als dat niet zo is :D

• Patrock

Patrock

computer is ook voor echt gamen, No Man's Sky is meer een bank hanger, lekker op afstand.

Soms dropt de FPS heel even bij het naderen van de planeet, ik stoor mij hier niet aan, het is toch niet dat je snelle manoeuvres uithaalt of de .05 seconden voorsprong wilt bewaren in een race.

Kick back, relax & Njoy

Zat eerst te twijfelen om hem voor de PC te halen, tot ik mij bedacht dat ik liever op de bank hang 's avonds dan achter het bureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Patrock schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:43:
computer is ook voor echt gamen, No Man's Sky is meer een bank hanger, lekker op afstand.

Soms dropt de FPS heel even bij het naderen van de planeet, ik stoor mij hier niet aan, het is toch niet dat je snelle manoeuvres uithaalt of de .05 seconden voorsprong wilt bewaren in een race.

Kick back, relax & Njoy

Zat eerst te twijfelen om hem voor de PC te halen, tot ik mij bedacht dat ik liever op de bank hang 's avonds dan achter het bureau.
PC + controller kan toch ook gewoon? :)

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Yup. Ik ga em ook op de TV spelen via Steam Link.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 11:00

Jumpiefox

Hoi ?

Dit klinkt allemaal toch wel super gaaf. Kan niet wachten op de PC release, bijna voor de PS4 gekocht maar de lage frame rates + FOV hebben me toch doen wachten. Vind het vet om de verhalen van iedereen te lezen. Had gelezen dat je dus niet iemand ingame kan tegen komen, toch wel jammer..zou toch vet geweest zijn een andere Explorer tegen komen en dan gewoon samen wat exploreren totdat je ieder weer je eigen weg volgt.

The first casualty in war is always the truth...

• Patrock

Patrock

spartacusNLD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Kan zeker, heb een xbox one controller voor de computer, welke absoluut beter is dan de controller van de ps4. 2k G-sync scherm e.d.

No Man's Sky speel ik gewoon lekker op de PS4 op de grote 720P plasma TV in de woonkamer.
Doet het netflix kastje ook nog eens wat!

Steam link zou een optie zijn, maar die heb ik (nog) niet.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Denk dat NMS misschien wel een goed spel is voor semi-joystick actie als je in het ruimteschip zit. :P
Ik vraag me overigens af of het save-systeem bij de pc versie hetzelfde gaat worden als bij de console.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De game stelt met tot nu toe niet teleur.

Gekocht voor de ps4, expres, omdat ik al wel door had dat dit een relax-game is, geen haast, beetje ontdekken. Lekker voor op de luie bank. Omdat mn pc op een totaal andere plek in huis staat, was streamen niet echt een optie.

Meteen na de release gespeeld (oke, 5 seconden na 12 uur, kon hem gelukkig vantevoren wel downloaden).

Dus op de luie bank, meteen ff kijken, want ja, moet de dag daarna wel gewoon werken. Ik spawnde op een redelijke planeet, geen fauna. Beetje ontdekken, minen, plantjes scannen enzo. Voor ik het wist was het 03:00 uur. Sh*t, moet wel om half 8 op.

Na een hele zware werkdag (semi-slaap achter het bureau), meteen weer ingelogd toen ik thuiskwam. Ondertussen ben ik in mn 5e sterrenstelsel. Helemaal blij dat ik een nieuwe multitool vond (2 extra slots, whoohoo!). Nog geen kwartier later vind ik een nog betere multitool; 10 slots! whoohoo!
Mn maag begint te knorren, heb nog geen avondeten gehad. Hoe laat is het eigenlijk? 22:00 uur? shit, snel koken! Moet toch maar vroeg op bed. Toch nog ff dat andere sterrenstelsel bezoeken. Kom ik zo'n atlas-ding tegen. Ik boost er naartoe; clipping error (snel genoeg uitgevonden dat je jezelf daaruit kunt pulsen). Nog ff hiernaartoe, nog ff daarnaartoe, en het was alweer 01:45 uur.

Bij CIV heb ik last van het one-more-turn syndroom, en bij NMS last van het one-more-planet syndroom. :P

PS4 aangesloten op mn Sony Bravia 4k 55 inch, upscaling aan, en het ziet er echt super uit.

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:39
Zo... na 2 dagen spelen zit ik inmiddels op ongeveer 20 crashes (ik denk iets meer). Meer mensen hier last van?

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Verwijderd

Jackal131 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:09:
Zo... na 2 dagen spelen zit ik inmiddels op ongeveer 20 crashes (ik denk iets meer). Meer mensen hier last van?
2x tijdens het warpen naar een ander sterrenstelsel (denk server time-out ofzo), 1x tijdens een dogfight terwijl ik aan het boosten was.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je bent niet de enige, hier was al voor gewaarschuwd.

XWB in "[Multi] No Man's Sky"

Het leek me toen al sterk dat alle bugs op zo'n korte tijd verholpen zouden worden.

March of the Eagles

• Lekker Ventje
Een waarschuwing: Koop geen schip!!!
Heb een schip met 24 slots gekocht voor 1,2 miljoen units. Eerste beste planeet die ik bezocht zie ik binnen 5 minuten een wrak liggen van een schip met 25 slots..... :'( _/-\o_

Toch maar overgestapt, ben blij met mijn nieuw schip en ik zal niet zo snel meer een nieuw schip kopen :)

• Dubrillion
  • Laatst online: 19-09 12:13
Lekker Ventje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:24:
Een waarschuwing: Koop geen schip!!!
Heb een schip met 24 slots gekocht voor 1,2 miljoen units. Eerste beste planeet die ik bezocht zie ik binnen 5 minuten een wrak liggen van een schip met 25 slots..... :'( _/-\o_

Toch maar overgestapt, ben blij met mijn nieuw schip en ik zal niet zo snel meer een nieuw schip kopen :)
Met andere woorden: Zoek net zo lang tot je een wrak vind en knap deze op? O-)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een wrak opknappen is natuurlijk leuker dan alles kant en klaar aanschaffen :)

March of the Eagles

• Lekker Ventje
Dubrillion schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Met andere woorden: Zoek net zo lang tot je een wrak vind en knap deze op? O-)
Inderdaad. Mij boeit dat geld verder niet wat ik nu weggegooid heb maar het is wel een beetje jammer van al dat grinden natuurlijk.
Maar weer eens verder zoeken naar dat Atlas ding, heb nu de vier planeten in mijn begin stelsel gehad maar heb blijkbaar toch ergens iets gemist.

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Inderdaad. Mij boeit dat geld verder niet wat ik nu weggegooid heb maar het is wel een beetje jammer van al dat grinden natuurlijk.
Maar weer eens verder zoeken naar dat Atlas ding, heb nu de vier planeten in mijn begin stelsel gehad maar heb blijkbaar toch ergens iets gemist.
spoiler:
Ik kwam hem tegen in de Galaxy map, er werd ineens een paarse route aangegeven die ik gevolgd heb.

• NeP2013
ik na 30 min spelen, meteen weer alles kwijt :(

• Recon24
Ik ga maar eens een lijstje maken met dingen die ik even wil gaan doen haha voordat ik weer naar een 3e stelsel reis. Eerst mijn 2e stelsel nog qua planeten uitkammen.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ben gister na een paar uren spelen nog geen enkele crash of bug tegen gekomen (gelukkig)

Vandaag kreeg ik een mailtje van de MediaMarkt met mijn pre-order codes :') Heb inmiddels al een geupgrade schip etc. Maargoed, toch tof.

This space is occupied

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Collaborator schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:40:
Vandaag kreeg ik een mailtje van de MediaMarkt met mijn pre-order codes :') Heb inmiddels al een geupgrade schip etc. Maargoed, toch tof.
Kan je die wellicht aan iemand anders geven die geen pre order gedaan heeft?

• NeP2013
spartacusNLD schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Kan je die wellicht aan iemand anders geven die geen pre order gedaan heeft?
yes please :)

• FreakGIB
Lekker Ventje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Had het zelfde met die Multie Tool
spoiler:
In een nederzetting kom je binnen hangt er aan de muur een box met en betere multitool had 2 sloten meer dan die ik had dus maar gekocht, daarna met die gast gepraat vraagt die of hij mijn multitool mag ik geef hem de tool krijg ik een betere er voor terug ? had ik misschien beter met dat oude ding kunnen doen

• FreakGIB
Heb zelf ook geen codes gehad ben nog in onderhandeling met de shop en zij weer met hun leverancier.
Maar goed het schip wat ik uiteindelijk vond is volgens mij het zelfde kwa slot moet aleen nog 1 onderdeel voor de Jump drive.

[ Voor 20% gewijzigd door FreakGIB op 11-08-2016 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeP2013
wat ik me afvroeg, dat startscherm met al die sterren die voorbij schieten.. sommige hebben namen, zijn die geclaimed?

• FreakGIB
NeP2013 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:49:
wat ik me afvroeg, dat startscherm met al die sterren die voorbij schieten.. sommige hebben namen, zijn die geclaimed?
Ik zat het zelfde te denken want toen ik die streams keek zag ik bij zo'n opstart geen namen voorbijkomen.

• Lekker Ventje
FreakGIB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

Had het zelfde met die Multie Tool
spoiler:
In een nederzetting kom je binnen hangt er aan de muur een box met en betere multitool had 2 sloten meer dan die ik had dus maar gekocht, daarna met die gast gepraat vraagt die of hij mijn multitool mag ik geef hem de tool krijg ik een betere er voor terug ? had ik misschien beter met dat oude ding kunnen doen
Overkwam mij ook, ben dus geen ezel want die doet het geen twee keer en ik wel :)

• Repelsteelke
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 07:31
FreakGIB schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:53:
[...]

Ik zat het zelfde te denken want toen ik die streams keek zag ik bij zo'n opstart geen namen voorbijkomen.
Was me ook al opgevallen... leuk toch

PS4: DonSigario

• NeP2013
Repelsteelke schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:56:
[...]

Was me ook al opgevallen... leuk toch
ja is zeker leuk gemaakt! :)
Pagina: 1 ... 11 ... 47 Laatste