Ja, ik gooi dit topic weer even naar boven, straf me! (ok, klinkt raar

)
Op dit moment 65uurtjes in NMS en pas nu heb ik het gevoel dat ik écht de basics + een beetje van het geavanceerde beet heb.
Ik wil zeggen: ok, basics zijn ook wel op te delen in niveau's... bvb. de tutorial van story-mode = de échte basic zeg maar... maar ik zie het kopen van nieuwe starships, S-class starships farmen in space-stations en het bemachtigen van je eerste Sentinel Fighter nadat je hen zo hebt ge-aggro'd dat ze je bevechten tot in orbit, ook als basic. (zo heb ik een paar dagen terug een mooie S-class solar-sail bemachtigd

)
Zo had ik hier al (wanneer was het alweer?!) al 's foto's gepost van m'n Flatus Ex Machina, m'n eerste sentinel schip (Nu nog A-class maar ik heb bijna genoeg nanites om 'm naar S-class te upgraden)... lang geleden, ik weet het, maar ik heb NMS ook wel een jaar ofzo links laten liggen ten faveure van andere games...
Maar nu heb ik een paar dagen geleden, moet na zo'n 50+ in-game uur geweest zijn, M'n eerste freighter!!! wooohoow!!
En neen, ik heb 'm niet gefarmed, ik zag het écht niet zitten om 15, 20, 30 reloads van m'n savepoint te moeten doen om eindelijk die S-class te vinden, ik ben 43, ik weet hoe kostbaar tijd is. Je weet nooit dat ik morgen dement word en vergeet dat ik game.
Dus ik ben gesettled voor de eerste de beste B-class dat ik tegenkwam. En ik had wel wat geluk: het is geen "basic" freighter, maar zo'n capital class, dan nog eentje van het Resurgent type (6 inhammen/indentations), de grootste MF's dat je kan vinden zo heb ik me laten wijsmaken.
Dus al bij al echt geen slechte deal voor een gratis(!) freighter!.
Ondertussen dus ook begonnen met missies te farmen.
Gisteren een Pirate Dreadnaught verslaan (was C-classe dus niet de moeite om te switchen van m'n Freighter) maar heb wel al z'n Frigates in m'n fleet opgenomen, dus nu lekker passief centjes aan het verdienen met fleet missions.
Dus ik kijk eigenlijk al uit naar het volgende - tuurlijk zal ik een A-class of zeker S-class freighter/dreadnaught niet afslaan als ik er eentje tegenkom, maar ik ga er niet voor grinden, vind ik geen pret in.
...maar nu wil ik me gaan bezig houden met Portals en gliphs...
Zag net een YouTube filmpje waarin ze de snelste, eenvoudigste manier uitlegden om Gliphs te bekomen.
.... was iets als; zorg eerst dit, ga dan naar dat, trade dit en dat, ga naar hier, zorg dat je dit en dat, zoek dan een trader op een space-station, geen zorgen, die kom je wel tegen, zo'n 2 per 15 space-stations dat je bezoekt. Heb deze conversatie, zorg dat je antwoord hem bevalt, betaal zoveel nanites, ontvang coördinaten, ga daarmee naar daar, teleport naar hier, pak 2 glyphs... nog 10 te gaan...
En toen dacht ik.
Nog maar even gewoon genieten van m'n freighter in Euclid en dat ding wat geupgrade krijgen.
Dus bij deze een vraag aan de gevorderden hier (en ja, uiteraard wil ik dat je eerst àl het bovenstaande aandachtig leest

):
TL:DR:
Stél, ik kom binnenkort een betere klasse van Freighter of dreadnaught tegen, ik weet dat ik m'n base kan overzetten op de nieuwe, maar geldt dat ook voor tech-upgrades? of moet ik die eerst allemaal uninstallen, inventory van m'n freighter naar m'n starship overzetten, en pas dan naar het betere schip overschakelen?
En wat met Storage containers?! ik heb nu 10 storage containers in m'n huidige freighter, behoud ik die inventory als ik overschakel naar een andere, betere freighter of ben ik ineens ook die storage containters kwijt?!
en heb je nog tips voor als dit geval* zich voordoet?
*Grootste kans is in een Pirate system een dreadnaught verslaan, dan kan ik het schip claimen, stél dat het een A of een S is (want de units voor een S-class freighter heb ik nu niet)
Oh, en nog een bijkomende vraag: Verandert de moeilijkheidsgraad van het gevecht met de Dreadnaught en z'n squadrons al naargelang de Dreadnaught klasse?!
Waarmee ik wil zeggen: ik heb nu een C-class Dreadnaught verslaan en het was te doen: slechtste dat m'n Flatus z'n schilden kwamen was ongeveer halverwege, geen schade opgelopen.
...maar stel dat ik binnenkort een S-class tegenkom en beslis het gevecht aan te gaan: gaat die me meer pijn doen?! en z'n fighters ook? Wat is de beste strategie?!
[
Voor 5% gewijzigd door
PinusRigida op 26-08-2025 13:57
]