Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:36
quote:
Ja, das een copy/paste van de site van No Man Sky zelf.

404 error.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:18

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

Las ook een field of view slider voor ps4 nu ?
Als dit zo is is dat wel huge.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL Mijn corsa b W.I.P/ x5670@4.4ghz||rx480 4gb saphire nitro@ 1400/1870mhz|| 12gb @1771mhz||850evo 256gb||

• Dhamit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-11 14:23
quote:
MuddyMagical schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Ja, das een copy/paste van de site van No Man Sky zelf.
Uh jaa, haha, had gehoopt dat het ook de andere onderdelen van de update gehighlight werden, refereer nu naar de website van NMS ;)

Dhamit wijzigde deze reactie 11-08-2017 13:00 (22%)

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:27
Bij mij (PC/Steam) word de update nu gedownload. Hij is 4GB.

• SparksNL
  • Laatst online: 08:33
Update op de PS4 geÔnstalleerd. Eťn heel uur heel erg m'n best gedaan om het spel nu toch echt leuk te vinden, maar helaas kom ik opnieuw tot dezelfde conclusie: saai.

Kan het helaas niet mooier maken dan het is. De gameplay is gewoon nog steeds oersaai... Je bent nog steeds continu bezig met inventory management, zoeken naar resources etc.

Ik ben er alweer klaar mee :)

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:41
Hhmmm update texturen veel scherper heb ik het idee en geluid ook update gekregen meer muziek achtergrond

En vliegen op planeten eindelijk geŁpdate IPV automatisch hoogte

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-11 10:08

XanderDrake

Genetics is the key

Heb het spel nu 12u gespeeld, ik vind het erg leuk, met de juiste verwachtingen komt het helemaal uit.

Maar met de update heb ik ineens dat mijn basis is verplaatst naar een andere planeet en alle staf afwezig is :?
Op een niet-ontdekte planeet ook. Heel vreemd.

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Amdwarrior
Spel is soms erg vaag ik heb nu antimatter nodig alleen heb ik dat recept volgens mij gemist in het begin :')

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@Amdwarrior Dat recept zul je zeker tegen komen. Op zoek naar antenne's en zoeken naar levensvormen oid. Dan kom je uiteindelijk wel op dat recept uit. Je kunt niks missen omdat het spel het je toch gaat geven als je dat soort doelen opspoort.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Amdwarrior
quote:
Arunia schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:12:
@Amdwarrior Dat recept zul je zeker tegen komen. Op zoek naar antenne's en zoeken naar levensvormen oid. Dan kom je uiteindelijk wel op dat recept uit. Je kunt niks missen omdat het spel het je toch gaat geven als je dat soort doelen opspoort.
Ja ik YouTube video gezien moet scanners plaatsen en dan zoeken naar verlaten fabriek daar moeten ze liggen toch?

Hhmmm weer update nu

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-08 08:24
Is de game nu ook nog vanilla te spelen (middels een keuze in het startmenu) of kun je alleen nog de geupdate versie spelen?

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Auredium
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
SparksNL schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:37:
Update op de PS4 geÔnstalleerd. Eťn heel uur heel erg m'n best gedaan om het spel nu toch echt leuk te vinden, maar helaas kom ik opnieuw tot dezelfde conclusie: saai.

Kan het helaas niet mooier maken dan het is. De gameplay is gewoon nog steeds oersaai... Je bent nog steeds continu bezig met inventory management, zoeken naar resources etc.

Ik ben er alweer klaar mee :)
Ik vermoed dat NMS gewoon niet het spel is wat jij ooit leuk zult vinden. Soms koop je een spel en ontdek je dat het gewoon niet je genre is. Als met de huidige updates (die in mijn ogen echt wel het spel hebben verbeterd) NMS nog niet is wat je hoopte, dan moet je het gewoon inzien; Je bent gewoon niet het soort persoon die wat houd van een spel zoals NMS.

Wat ik daarmee wil zeggen. NMS is over het algemeen geen slecht spel, het is gewoon niet jou soort spel.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electical appliances and feasts primarily on old legacysystems.

• Arunia
  • Nu online
Ikzelf vond het inventory management ruk, dus daar heb ik op de pc een mod voor geinstalleerd. Verder is het prima te pruimen in mijn ogen.

Wat Auredium zegt, het zal je spel niet zijn en het waarschijnlijk ook nooit worden dan.

• Promaxhunter
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:37
Spel lijkt na de update wel grafisch een stuk 'zwaarder' geworden te zijn.
Het 'scannen' van flora en fauna vind ik nu compleet ruk. Je krijgt bijna geen lopende wezens meer gescanned.

Afgelopen weekend ruim 20 uur gespeeld ;)

• SparksNL
  • Laatst online: 08:33
@Auredium & @Arunia Begrijp me niet verkeerd. Ik vond NMS initieel (bij release) best aardig. Vanaf het moment dat ik echter doorkreeg dat vrijwel alles hetzelfde was, was het hele doel in het spel voor mij weg.

1. Bezoek een planeet.
2. Scan de planeet.
3. Bezoek random outposts, points of interests, etc. (altijd hetzelfde)
4. Praat eventueel met de alien life forms (voor jan l*l).
5. Ga naar een andere planeet
6. Repeat.

Ik heb geen enkele drang meer om te exploren omdat ik weet dat ik toch niets unieks ga tegenkomen. Op een gegeven moment was ik enkel nog op zoek naar crashed ships omdat dat toch wat voldoening gaf.

Ik had gehoopt dat er in de tussentijd in de bovenstaande formule wat veranderd zou zijn, maar helaas, dat blijkt niet het geval te zijn. Inmiddels hebben ze wel e.e.a. verbeterd qua questing wat het allemaal wat gestroomlijnder maakt.

Wellicht ben ik te verwend met Subnautica. Ook een exploration game, maar dan ťťn die wel vol unieke content zit. Wel credits voor Hello Games voor het verstrekken van de gratis updates!

• killerbee1958
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:01
Sinds vorige week ben ik ook begonnen aan NMS.

Ik heb nu zo een 25 uur in het spel zitten en herken wel wat SparksNL er over zegt.
Maar ik vind het (nog wel) interessant.

Ik speel ook Astroneer maar NMS is vele malen rijker dan Astroneer.
Het feit dat er veel meer flora en fauna te ontdekken is maakt het al interessanter en tevens is er veel meer ontwikkeling mogelijk in de vorm van upgrades van tool/suit en spaceship.

Ook het leren van woorden daagt mij in ieder geval uit om te blijven zoeken waarbij dit inderdaad wel een beetje een herhalende bezigheid is.

Het over de oppervlakte scheren en zoeken naar outposts of andere plekken waar je dan nanites en andere dingen kan leren is nog erg ongestructureerd.

Toch verwacht ik nog wel de nodige uren door dit spel geboeid te zijn.

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen spellen die hij/zij leuk vindt

• Metian
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:22

Metian

Nibbles

quote:
SparksNL schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:48:
@Auredium & @Arunia ...

Wellicht ben ik te verwend met Subnautica. Ook een exploration game, maar dan ťťn die wel vol unieke content zit. Wel credits voor Hello Games voor het verstrekken van de gratis updates!
Zou er nog eens bij moeten komen dat ze betaalde updates gaan uitbrengen voor content. Zeker met feit dat launch niet helemaal is verlopen zoals veel mensen gehoopt hadden.

Metian wijzigde deze reactie 15-08-2017 12:10 (45%)

iPhone6 ◊ BattleTag Metian#2962 ◊ Verdere informatie is verloren gegaan.

• Amdwarrior
Iemand al storm meegemaakt das nieuw zeker? Echt prachtig gedaan

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Amdwarrior schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:15:
Iemand al storm meegemaakt das nieuw zeker? Echt prachtig gedaan
Ik heb wel al in stormen gezet. Mijn meest extreme was een planeet met -200 graden of zo die vuurstormen kreeg van bijna +100 graden. :+

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electical appliances and feasts primarily on old legacysystems.

• Loadichus
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-11 13:12
Gister ook No Man's Sky gekocht voor de PC via Steam. Ik zag dat de Atlas Rises Update voor veel positieve recensies heeft gezorgd. Zal daarom vanavond voor het eerst gaan spelen.

Nog handige starter tips? Welke modus ik moet spelen of waar ik eerst op moet focussen ingame?

• Arunia
  • Nu online
Ikzelf heb de bovenste optie gedaan. Dus normaal het verhaal. Lijkt me dat je dat het beste kunt doen. Moet het nog opnieuw doen aangezien ze het verhaal hebben veranderd of duidelijker gemaakt sinds de eerste release. Twijfel of ik echt helemaal opnieuw ga beginnen.

• Loadichus
quote:
Arunia schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:26:
Ikzelf heb de bovenste optie gedaan. Dus normaal het verhaal. Lijkt me dat je dat het beste kunt doen. Moet het nog opnieuw doen aangezien ze het verhaal hebben veranderd of duidelijker gemaakt sinds de eerste release. Twijfel of ik echt helemaal opnieuw ga beginnen.
Ik moet zeggen dat ik mij maar beperkt heb ingelezen in de game, alleen dat hij al tijden op mijn wishlist stond. De positieve reacties op de update en de 60% korting op Steam hebben mij maar doen besluiten om toch de game maar eens proberen.

Misschien een domme vraag maar kun je via de storymode ook andere spelers tegenkomen dan?
Of is het gewoon meer een soort van Storymode om je de game te leren?

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07:47
Maakt de PS4 Pro nog verschil voor deze game?

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Arunia
  • Nu online
quote:
Loadichus schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Ik moet zeggen dat ik mij maar beperkt heb ingelezen in de game, alleen dat hij al tijden op mijn wishlist stond. De positieve reacties op de update en de 60% korting op Steam hebben mij maar doen besluiten om toch de game maar eens proberen.

Misschien een domme vraag maar kun je via de storymode ook andere spelers tegenkomen dan?
Of is het gewoon meer een soort van Storymode om je de game te leren?
Er zit geen multiplayer in. De kans lijkt me ook niet groot dat dat er ooit in gaat komen.
De storymode is de oorspronkelijke manier om het spel te spelen.
Daarnaast zijn er wat andere modi in gekomen, maar het spel zelf in mijn ogen is de storymode.

• killerbee1958
quote:
Loadichus schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:21:
Gister ook No Man's Sky gekocht voor de PC via Steam. Ik zag dat de Atlas Rises Update voor veel positieve recensies heeft gezorgd. Zal daarom vanavond voor het eerst gaan spelen.

Nog handige starter tips? Welke modus ik moet spelen of waar ik eerst op moet focussen ingame?
Ik begon, als ervaren gamer :) , op permadeath mode en dat beviel niet.
Binnen een uur opnieuw begonnen op normal mode (net als Arunia) en daarmee is het beter te doen.

Je begint dan in ieder geval op een non hostile planet en later ga je dan alsnog naar lastigere environments.

• AstralizeR
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-11 16:41

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Toch maar de game aangeschaft, de prijs is wel prima als ik mij er een paar uur mee kan vermaken.
Had het spel bij launch gekocht maar door de vele bugs speelde het niet zo fijn plus de sh*tstorm aan negatieve reviews en toen al vele spoilers (wat er allemaal NIET in de game zat) deed mij besluiten een refund aan te vragen. Nu aan jaar verder, met hier en daar nog wel wat informatie opgepikt te hebben omdat de game nog wel altijd mijn interesse had, ben ik klaar voor poging twee...

Vraag mij alleen 1 ding af. Wat kan je NIET in Normal mode wat wel in Exploration/Creative kan?

SW-1682-5926-5204

• Ghostley
  • Laatst online: 13:46
quote:
AstralizeR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:12:

Vraag mij alleen 1 ding af. Wat kan je NIET in Normal mode wat wel in Exploration/Creative kan?
Bij creative heb je onbeperkt funds/materials en alle technologie is al unlocked.
Op die manier kun je loos gaan met base builden en upgrades voor jezelf en je schip.
Voor de rest is er tussen de twee geen verschil.

Ghostley wijzigde deze reactie 15-08-2017 17:33 (6%)

PSN ID: Ancta

• Huntard
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-11 11:02
quote:
Arunia schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:33:
[...]

Er zit geen multiplayer in. De kans lijkt me ook niet groot dat dat er ooit in gaat komen.
Die hebben ze nu net toegevoegd met deze update. Geen full on pvp of zo nog, maar je kan anderen tegenkomen en samen exploren en met elkaar praten.
Edit: met een max van 16 tegelijk.

Huntard wijzigde deze reactie 15-08-2017 19:33 (4%)

• v8power67
  • Laatst online: 15:18

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

quote:
Lekker Ventje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:31:
Maakt de PS4 Pro nog verschil voor deze game?
In 1080p modus haalt hij regelmatig 60fps.
In 4k modus is het unlocked framerate.
Is alleen geen optie op 1080p tvs dus geen downsampling, als 4k tv eigenaar kan je in de console opties resolutie kiezen.
Geloof dat verder de graphics hier en daar mooier zijn.

Edit even gezocht ;

Native 1800p op ps4 pro in 4k modus.
Met fps rond de 30 met soms drops.
1080p is 60fps met soms drops.
Is ook een fps lock optie aanwezig die locked.op.30fps.ipv unlocked.
http://www.eurogamer.net/...-performance-adds-options

v8power67 wijzigde deze reactie 15-08-2017 21:32 (26%)

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL Mijn corsa b W.I.P/ x5670@4.4ghz||rx480 4gb saphire nitro@ 1400/1870mhz|| 12gb @1771mhz||850evo 256gb||

• wolkeh
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-11 11:37
quote:
Ghostley schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

Bij creative heb je onbeperkt funds/materials en alle technologie is al unlocked.
Op die manier kun je loos gaan met base builden en upgrades voor jezelf en je schip.
Voor de rest is er tussen de twee geen verschil.
Als je dit spel hebt gekocht om een beetje te relaxen/exploren en rond te vliegen/lopen is dit dus een prima optie? Ik heb een normale game gestart, maar de inventory is zo beperkt dat ik er na twee uurtjes goed klaar mee was. Alles is constant vol, maar wat ik nodig heb is op.

PSN: wolkeh

• AerosPhere
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15:45
quote:
wolkeh schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:51:
Als je dit spel hebt gekocht om een beetje te relaxen/exploren en rond te vliegen/lopen is dit dus een prima optie? Ik heb een normale game gestart, maar de inventory is zo beperkt dat ik er na twee uurtjes goed klaar mee was. Alles is constant vol, maar wat ik nodig heb is op.
Op zoek gaan naar Drop pods, daar kan je tegen betaling bij iedere droppod 1 extra slot voor je exosuit kopen. Drop pods kan je makkelijk vinden als je zo'n signal booster maakt.

Let wel: er is momenteel een bug met het kopen van de high capacity slots. Dan wordt het geld wel afgeschreven, maar krijg je de slot niet. Daar dus nog ff mee wachten :) alle andere slots doen het wel gewoon.

• Loadichus
quote:
Loadichus schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:21:

Gisteravond dan eindelijk gestart via de normal mode. Moest starten op een "iceplanet" waar het 's avonds zo'n -68 graden is. Moest daardoor even uitzoeken hoe ik mijn suit elke keer moest chargen. Uiteindelijk mijn schip vliegend gekregen en een paar outposts bezocht. Vanavond eens kijken of ik van de planeet af kom en wat van die story quests kan doen.

• AstralizeR

AstralizeR

Gister het spel gestart, bleek nog een oude save (Steam) aanwezig te zijn, erg leuk maar ik heb toch maar besloten een nieuwe game te starten. Nu had ik nadat ik m'n schip had gerepareerd meteen een 32 slot schip gevonden maar 18 daarvan waren kapot.. het kost 96k om die te fixen, loopt dit bedrag steeds op bij elk slot?

SW-1682-5926-5204

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
quote:
AstralizeR schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:51:
Gister het spel gestart, bleek nog een oude save (Steam) aanwezig te zijn, erg leuk maar ik heb toch maar besloten een nieuwe game te starten. Nu had ik nadat ik m'n schip had gerepareerd meteen een 32 slot schip gevonden maar 18 daarvan waren kapot.. het kost 96k om die te fixen, loopt dit bedrag steeds op bij elk slot?
Ik ben ik weer begonnen met een oude save. Had nog een schip met 48 slots, maar 1 gevonden met 47 slots een en per technologie slots. Ik kwam er te laat achter dat het bedrag steeds oploopt -O-

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Heb de game uiteindelijk ook maar aangeschaft met de huidige korting op Steam..

Had hem bij de launch wel even geprobeerd maar toch maar niet gekocht, wegens de shitstorm en te hoge prijs..
Nu er al flink aan gewerkt is, iets meer goede recensies krijgt en ook vooral de prijs atm wel gerechtvaardigd is (24§ op steam sale) toch maar overstag gegaan..

Zit me kapot te zoeken achter wat beestjes op een dehydrated planet (momenteel 6/9).. Ik kom steeds maar dezelfde fauna tegen, maar ik volhard !
's nachts nog maar eens rondzwerven en zien wat het geeft..

Iemand hier nog tips voor ?
quote:
Jawel, ik zit al aan 400k + om een slot te fixen :F
Die prijzen schieten aardig omhoog als je wat slots fixt

Setup | Steam

• Spookelo
  • Nu online
quote:
KipCurreh schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:18:
Zit me kapot te zoeken achter wat beestjes op een dehydrated planet (momenteel 6/9).. Ik kom steeds maar dezelfde fauna tegen, maar ik volhard !

Kijk in grotten, de lucht en onder water. Verder gewoon af en toe een stukje verder vliegen en daar proberen. Sommige beesten zijn gewoon zeldzamer dan andere.

• Ghostley
  • Laatst online: 13:46
quote:
KipCurreh schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:18:

Beste tip is om niet te hoog te gaan vliegen na het opnieuw opstijgen. (Het liefste helemaal niet vliegen!)
Dan de-spawnen de beesten namelijk...

Het spawnen werkt over het algemeen dat de veelvoorkomende rondom je verschijnen, maar de zeldzame zitten aan de horizon. Meestal een eindje in 1 richting lopen en je vind ze.
Voor de rest kunnen ze ook ondergronds zitten of spawnen ze alleen tijdens een storm.

PSN ID: Ancta

• AstralizeR

AstralizeR

quote:
Spookelo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Ik ben ik weer begonnen met een oude save. Had nog een schip met 48 slots, maar 1 gevonden met 47 slots een en per technologie slots. Ik kwam er te laat achter dat het bedrag steeds oploopt -O-
Ik heb uiteindelijk m'n schip geruild voor een S-klasse met 24 slots. Niet slecht voor een derde schip binnen 4 uurtjes. _O- ...oude schip was wel 2 mil meer waard en had uiteraard meer sloten, maar zoveel kapotte slots, dat ging lang duren voor ik die gerepareerd had en nu is inventory wat belangrijker.

SW-1682-5926-5204

• AerosPhere
quote:
Een tip: Als je zo'n schip hebt gevonden, dan is die ook met de kapotte slots nog best veel 'waard'. Vaak kan je dan in een ruimtestation dmv de waarde van je schip, ruilen met een ander schip met evenveel (of meer) slots omdat toevallig de waarde van zijn schip lager is.

Als je dit doet in hetzelfde systeem als waar je het kapotte schip hebt gevonden. Is de kans ook nog eens groot dat je hetzelfde model schip in het ruimtestation tegenkomt. Dan heb je dus gratis je slots 'gefixed'.

• AstralizeR

AstralizeR

quote:
AerosPhere schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:30:
[...]

Een tip: Als je zo'n schip hebt gevonden, dan is die ook met de kapotte slots nog best veel 'waard'. Vaak kan je dan in een ruimtestation dmv de waarde van je schip, ruilen met een ander schip met evenveel (of meer) slots omdat toevallig de waarde van zijn schip lager is.

Als je dit doet in hetzelfde systeem als waar je het kapotte schip hebt gevonden. Is de kans ook nog eens groot dat je hetzelfde model schip in het ruimtestation tegenkomt. Dan heb je dus gratis je slots 'gefixed'.
Bedankt, dat had ik ook gedaan (zie post hier boven) Ik kwam toevallig een S-klasse (helaas geen nieuw model) tegen met meer vrije sloten (24), veel meer technologie sloten en betere stats. Goeie deal na amper 4 uurtjes spelen. Kan dus inderdaad lonen een gecrasht schip met veel slots te repareren en die daarna omruilen.

SW-1682-5926-5204

• AerosPhere
quote:
AstralizeR schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:47:

Bedankt, dat had ik ook gedaan (zie post hier boven) Ik kwam toevallig een S-klasse (helaas geen nieuw model) tegen met meer vrije sloten (24), veel meer technologie sloten en betere stats. Goeie deal na amper 4 uurtjes spelen. Kan dus inderdaad lonen een gecrasht schip met veel slots te repareren en die daarna omruilen.
Ah! daar had ik helemaal overheen gelezen, mooi dat je het zelf ook al had ondervonden ;)

Had zelf gister een kapotte 48-slot class b hauler gevonden. Het schip is 78m waard 8)7 Nu nog wachten op het perfecte schip in een station.

• AstralizeR

AstralizeR

quote:
AerosPhere schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Ah! daar had ik helemaal overheen gelezen, mooi dat je het zelf ook al had ondervonden ;)

Had zelf gister een kapotte 48-slot class b hauler gevonden. Het schip is 78m waard 8)7 Nu nog wachten op het perfecte schip in een station.
Oh man, zo jammer dat je ze niet kunt verkopen voor dat geld :D

SW-1682-5926-5204

• Wubinator
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-11 16:27
Na een jaar lang deze game op de PS4 af en aan gespeeld te hebben (jup ik was 1 van die spelers die zich focuste op wat ik wel leuk vind aan het spel ipv op wat er miste)

Nu de game ook voor de PC gekocht. Sinds 1.3 is het verschil in graphics tussen de 2 systemen wel een stuk groter geworden.

1.3 is wel echt een heerlijke overhaul, ook voor de mensen die al heel wat uur in het spel hebben zitten

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Wubinator schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:22:
Na een jaar lang deze game op de PS4 af en aan gespeeld te hebben (jup ik was 1 van die spelers die zich focuste op wat ik wel leuk vind aan het spel ipv op wat er miste)

Nu de game ook voor de PC gekocht. Sinds 1.3 is het verschil in graphics tussen de 2 systemen wel een stuk groter geworden.

1.3 is wel echt een heerlijke overhaul, ook voor de mensen die al heel wat uur in het spel hebben zitten
Volgens mij zorgt juist die overhaul ervoor dat ik eindelijk mijn kaart moet gaan upgraden haha. Ik zat onder de specs maar kon het gewoon spelen. Nu gaat ie de mist in bij het laden van de shaders. :P

• Amdwarrior
eigen basis bouwen verslavend

• MuddyMagical
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:36
Bam, patch 1.32 is ook uit.
quote:
Hello!

Thanks for your continued feedback following the release of Atlas Rises! Today we’re releasing Patch 1.32, which addresses the following issues:
  • Fixed an issue that could cause cargo slots not to unlock after purchase
  • Players who had previously learned all alien words are now able to progress through the story
  • Players who’ve unlocked all general exosuit slots can now unlock tech and cargo slots as intended
  • We’ve fixed an issue that caused base NPCs to stop responding after claiming a new base location. This will prevent new occurrences of the issue, a fix for those who have already experienced it is under investigation
  • Fixed an issue preventing players from being able to finish farmer and exocraft missions
  • The base terminus teleporter will now display mission objectives, allowing you to select the correct system. It will also no longer ‘forget’ mission critical systems. This will prevent new occurrences of this issue and a fix for those who’ve already experienced it is under investigation
  • Creative mode players no longer need to complete mercenary missions as part of the story
  • Fixed a rare issue causing multiple ships in a freighter to spawn on top of each other
  • Custom waypoints will no longer override the Atlas Path in the Galactic Map
  • Standing will now be correctly awarded for guild missions
  • Players who recruited base NPCs prior to update 1.3 can now take missions from those NPCs as soon as they are at their terminals
  • Fixed an issue that allowed players to miss Atlas Stations, which prevented progress. This will prevent new occurrences of the issue, a fix for those who’ve already experienced it is under investigation
  • Fixed an issue that prevents some players from progressing when sent to an Atlas station as part of the story
  • Fixed an issue causing waypoint lines not to draw in the Galactic Map
  • Fixed some rare crashes
  • The power of Analysis Visor upgrades has been significantly improved, resulting in much higher rewards when scanning with Flora or Fauna upgrades
If you come across any further issues, don’t hesitate to report them so we can take a closer look.

Enjoy!
Jammer dat die missies op je oude basis locatie nog niet gefixt zijn voor mensen die het al hebben. Maar goed, we wachten af! Ik ga een droppod zoeken voor large storage slots!

MuddyMagical wijzigde deze reactie 17-08-2017 21:13 (3%)

404 error.

• Amdwarrior
Weet je wat irritant is items verplaatsen als je meerdere voertuigen hebt zo irritant

• Wubinator
quote:
Amdwarrior schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:04:
Weet je wat irritant is items verplaatsen als je meerdere voertuigen hebt zo irritant
Je bedoelt dat je niet iets in 1 klap vanuit je exocraft in je eigen inventory kan krijgen bijvoorbeeld?
Yeah vind ik ook irritant
quote:

Helemaal mee eens, ik begin er nu net pas aan dus ik heb nog maar erg weinig vrij gespeeld aan mogelijkheden. Maar dat betekend niet dat alles lelijk moet zijn :)

Wubinator wijzigde deze reactie 18-08-2017 08:57 (4%)

• NicoPHZ
  • Laatst online: 28-10 14:13
Speel dit spel nu sinds 2 weken. Erg gaaf tot nu toe, echter vandaag knalde het spel eruit tijdens het spelen en sinds dien heb ik dat probleem de hele tijd. Als ik mijn save game heb aangeklikt gaat het spel laden en op het moment dat het spel hoort te beginnen sluit het spel af en kom je terug op de windows desktop.

Heb ondertussen geprobeerd om de videokaart drivers de updaten en heb het spel opnieuw geÔnstalleerd maar het probleem blijft toch bestaan. Heeft iemand tips? Of ervaart iemand de zelfde problemen?

• Arunia
  • Nu online
Heb je iets gedaan zoals modden?
Denk dat je save game corrupt is.
Volgens mij ben ik op internet een save game editor tegen gekomen. Wellicht dat je daar iets mee kunt oplossen. Anders contact opnemen met de developers en kijken of zij wellicht willen en kunnen helpen.

• NicoPHZ
  • Laatst online: 28-10 14:13
Bedankt voor het antwoord :) Ik heb niks met mods gedaan. Lijkt idd dat de save game corrupt is ik heb van de save game een back-up gemaakt en toen een nieuwe game gestart dit werkt allemaal goed. Ach ja die eerste 25 uur waren dan een goede leer periode en dan ga ik gewoon met de nieuwe game verder.

• Spectre
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
Voor m'n gevoel is de performance wel echt ingekakt hoor. Tijdens release kreeg ik een nette 90 fps op 3440x1440 en nu kakt het op sommige momenten zelfs in naar 30, maar meestal 40-45. Tevens is de mod die de stretched HUD met ultrawide fixed nog niet geŁpdate, waardoor de interface echt belabberd is.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Spectre schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:58:
Voor m'n gevoel is de performance wel echt ingekakt hoor. Tijdens release kreeg ik een nette 90 fps op 3440x1440 en nu kakt het op sommige momenten zelfs in naar 30, maar meestal 40-45. Tevens is de mod die de stretched HUD met ultrawide fixed nog niet geŁpdate, waardoor de interface echt belabberd is.
Het spel is door zijn grafische upgrade zwaarder geworden in de systeem resources die het gebruikt. Ik heb zelf een GTX750 Ti 1.5Gb welke oorspronkelijk iets te licht was maar het spel nog goed kon draaien (vloeiend zelfs). Met de upgrade kan ik het spel niet draaien, gewoon niet. Het spel gaat laden, gaat vervolgens schokkerig laden en na heel lang kom ik op een wit scherm. Her-installeren, rebooten en driver updaten werkt niet. Ik ben gewoon gedwongen om mijn grafische kaart te upgraden.
Dus als je nu grafisch minder vloeiend hebt dan verbaasd dat mij niets.

• Spectre
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
quote:
Auredium schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Het spel is door zijn grafische upgrade zwaarder geworden in de systeem resources die het gebruikt. Ik heb zelf een GTX750 Ti 1.5Gb welke oorspronkelijk iets te licht was maar het spel nog goed kon draaien (vloeiend zelfs). Met de upgrade kan ik het spel niet draaien, gewoon niet. Het spel gaat laden, gaat vervolgens schokkerig laden en na heel lang kom ik op een wit scherm. Her-installeren, rebooten en driver updaten werkt niet. Ik ben gewoon gedwongen om mijn grafische kaart te upgraden.
Dus als je nu grafisch minder vloeiend hebt dan verbaasd dat mij niets.
Maar een drop van meer dan 50% voor HBAO is toch wel iets te gortig hoor. De game is absoluut geen grafische showcase, in tegenstelling tot Battlefield 1, welke ik op max settings met 80 fps draai.

• Promaxhunter
Er zijn wel bepaalde mods die je fps weer een boost geven.
Echter is dit meestal maar 5 ~ 10 fps.

• Steffy
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:19

Steffy

Ayreonaut

Ik heb de game op de PS4 en ben nu een weekje aan het aanmodderen. Het begin is even lastig maar als je eenmaal los bent dan is het verkrijgen van de juiste grondstoffen redelijk gemakkelijk.

Ik heb nu alleen een quest waarbij je neergestorte alien met helpen. Ik denk een deel van de storyline. Nu loop ik alleen ergens na een aantal opdrachten te hebben gedaan vast bij een NPC waar ik mee moet praten maar ik kan er niet mee praten. Die lijkt bugged te zijn.

• Metian
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:22

Metian

Nibbles

Er is wel meer bugged. Atlas story is ook bugged op het moment je ook start met Artemis story. Opgegeven moment kan je niet verder meer met Atlas story.

Voor wat betreft de fps, dit lijkt meer mensen te treffen. Ik kan hem hier op een 1070 ook niet vloeiend meer spelen zonder een mod te gebruiken. Maar dan helaas niet alles op hoogste settings. 🤔

Metian wijzigde deze reactie 21-08-2017 21:03 (12%)

iPhone6 ◊ BattleTag Metian#2962 ◊ Verdere informatie is verloren gegaan.

• Promaxhunter
quote:
Steffy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:34:
Ik heb de game op de PS4 en ben nu een weekje aan het aanmodderen. Het begin is even lastig maar als je eenmaal los bent dan is het verkrijgen van de juiste grondstoffen redelijk gemakkelijk.

Ik heb nu alleen een quest waarbij je neergestorte alien met helpen. Ik denk een deel van de storyline. Nu loop ik alleen ergens na een aantal opdrachten te hebben gedaan vast bij een NPC waar ik mee moet praten maar ik kan er niet mee praten. Die lijkt bugged te zijn.
Gistermiddag is versie 1.33 uitgekomen.
Hier zitten een paar bugfixes in m.b.t. de quests :)

http://steamcommunity.com...etail/1440444057609774129

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
Promaxhunter schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Vanavond maar even kijken of dit het voor mij oplost.

• Wubinator
Zijn hier meer mensen met het probleem dat de game crasht zodra er een scan wordt gedaan? Dit is bij mij nu constant aan de hand bij een environmental scan als ik te voet ben. In mijn schip gebeurd het ook maar dan maar heel sporadisch.
Ik heb dit probleem alleen op de pc versie, niet op de PS4

Heeft iemand dit probleem ook en hier iets tegen gevonden?

Ik heb in ieder geval een bug melding ingeschoten.

• killerbee1958
Het scan probleem herken ik niet. Heb alleen de PC versie maar geen issues met Scan te voet.

• Wubinator
Lol en toen zag ik dat er een 1.3.3 patch uit is en daarin lijkt het probleem voor mij opgelost te zijn. Ik zie het probleem niet echt in de patch lijst vermeld staan. Hooguit zou het opgelost kunnen zijn door "Fixed very occasional crash in rendering"

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Ghostley schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Beste tip is om niet te hoog te gaan vliegen na het opnieuw opstijgen. (Het liefste helemaal niet vliegen!)
Dan de-spawnen de beesten namelijk...

Het spawnen werkt over het algemeen dat de veelvoorkomende rondom je verschijnen, maar de zeldzame zitten aan de horizon. Meestal een eindje in 1 richting lopen en je vind ze.
Voor de rest kunnen ze ook ondergronds zitten of spawnen ze alleen tijdens een storm.
Thx for the tip.. Dit heeft idd op een paar planeten wel al zijn nut gehad...

Na een tiental uurtjes toch maar eens naar het volgende stelsel gegaan, aangezien ik alle beestjes gevonden had..

Nu zijn er 2 planeten met resp. 12 en 10 species, waar ik nog 1-2 moet vinden.. Maar in de zoektocht loop ik recht op een crashed ship van 45 slots..
Als upgrade van 29 (21/29) naar 45 (22/45) vind ik het wel best OK :)
quote:
[...]

Ik hoop dit te kunnen doen, aangezien men hoeveelheid units momenteel pijnlijk laag is (250k ofzo)
Nu moet ik wel zeggen dat mijn bron van inkomsten momenteel enkel beestjes zoeken en artefacts verkopen is.. Als je je exosuit dan wat upgrade ben je dat snel terug kwijt :/

Setup | Steam

• Wubinator
quote:
KipCurreh schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Ik hoop dit te kunnen doen, aangezien men hoeveelheid units momenteel pijnlijk laag is (250k ofzo)
Nu moet ik wel zeggen dat mijn bron van inkomsten momenteel enkel beestjes zoeken en artefacts verkopen is.. Als je je exosuit dan wat upgrade ben je dat snel terug kwijt :/
Dan gaat het inderdaad nog niet heel snel met de Units, maar dat komt straks vanzelf goed.
Gaat allemaal een stuk sneller als je wat waardevolle resources gaat minen of straks later als je een planeet gevonden hebt waar je een basis wilt stichten.

Maar het mooie van dit spel is dat je het lekker allemaal op je eigen tempo aan kan gaan pakken :)

• Amdwarrior
Kan je ook ruimte stations namen geven? Heel irritant nu met portal elke keer uitpluizen welke station je nodig hebt om nou hyberboost te gebruiken elke keer wat vet veel resources kost

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11 02:11
quote:
[...]

ruilen snap ik niet.
ik kan een bod doen maar ruilen heb ik nog nergens gezien

• AerosPhere
quote:
[b]MatMich schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:[/b

ruilen snap ik niet.
ik kan een bod doen maar ruilen heb ik nog nergens gezien
Bij het doen van een bod op een schip van een NPC, wordt de waarde van je huidige schip meegenomen in de 'aankoopprijs'. Oftewel, je 'ruilt' je oude schip in.

• Wubinator
Bovenin zie je wat je huidige schip waard is, daaronder zie je wat het nieuwe schip waard is en op de Koop knop staat dan het verschil in prijs wat je nog moet betalen.

Weten jullie trouwens of de waarde van je huidige schip wordt bepaald door je rank bij een ras?
Want ik heb een gecrasht schip gevonden die 47 miljoen Units waard is volgens het scherm toen. Maar als ik nu kijken op het compare scherm met een ander schip dan zie ik daar ca 12 miljoen staan

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
Promaxhunter schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Die patch heeft voor mij het probleem opgelost. Vanavond maar weer even verder. :)

• MatMich
Ik heb al een hele hoop blueprints gekregen maar zie ze niet terug in mijn inventarissen.
ik heb ook al een keer met een save alle upgrades weer afgebroken om te kijken of de nieuwe blueprints zichtbaar worden maar ze zijn gewoon allemaal weg.
is dit een bekende bug?

• Spookelo
  • Nu online
quote:
MatMich schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:01:
Ik heb al een hele hoop blueprints gekregen maar zie ze niet terug in mijn inventarissen.
ik heb ook al een keer met een save alle upgrades weer afgebroken om te kijken of de nieuwe blueprints zichtbaar worden maar ze zijn gewoon allemaal weg.
is dit een bekende bug?
Die blueprints geven alleen de mogelijkheid iets te maken. Als je op een slot klikt kan je daar een upgrade of item maken als je de juiste grondstoffen hebt.

• MatMich
quote:
Spookelo schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Die blueprints geven alleen de mogelijkheid iets te maken. Als je op een slot klikt kan je daar een upgrade of item maken als je de juiste grondstoffen hebt.
Maar dan moet ik de blueprints wel zien.
Ik heb ze gekocht of gevonden en als je er op klikt zie je welke grondstoffen je nodig hebt.
als je niet de benodigde materialen bezit zie je toch de blueprint alleen dan is hij donker.
ik denk toch echt dat het een bug is helaas.
ik lees op diverse fora dat meer mensen hier last van hebben maar een oplossing is nog niet voorhanden.
ik heb ook no man's sky een mail gestuurd maar zij suggereerden dat ik wellicht een mod had en dat is zeker niet het geval.
ik speel het spel op pc zonder enige aanpassing van mijn kant. 8)7

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

NMS doet het bij mij weer. Ik ben begonnen met een nieuw spel. Inmiddels heb ik mijn eigen basis op een best mooie planeet. Ik heb een 29 slots S50 schip. Alleen mijn multitool is achter gebleven op 9 sloten.

Het spel is met de laatste grote patch echt veranderd, ook alleen de start al. Fijn dat je missies kunt oppikken in de ruimtestations. :)
Volgens mij is NMS inmiddels in mijn top 5 meest gespeelde spellen. (alhoewel het nooit Dota 2 van de troon gaat verstoten met zijn 1200+ uur)

/Edit; Momenteel doe ik van tijd tot tijd goud harvesten voor extra credits zodat ik slots vrij kan maken en kopen. Gaat vrij goed. Het is geen vetpot. Als ik vanaaf 1 goede lading goud verzamel zou ik een hele hoop extra slots in mijn suit kunnen bijkopen.

Auredium wijzigde deze reactie 28-08-2017 09:48 (20%)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
Auredium schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:35:
NMS doet het bij mij weer. Ik ben begonnen met een nieuw spel. Inmiddels heb ik mijn eigen basis op een best mooie planeet. Ik heb een 29 slots S50 schip. Alleen mijn multitool is achter gebleven op 9 sloten.

Het spel is met de laatste grote patch echt veranderd, ook alleen de start al. Fijn dat je missies kunt oppikken in de ruimtestations. :)
Volgens mij is NMS inmiddels in mijn top 5 meest gespeelde spellen. (alhoewel het nooit Dota 2 van de troon gaat verstoten met zijn 1200+ uur)

/Edit; Momenteel doe ik van tijd tot tijd goud harvesten voor extra credits zodat ik slots vrij kan maken en kopen. Gaat vrij goed. Het is geen vetpot. Als ik vanaaf 1 goede lading goud verzamel zou ik een hele hoop extra slots in mijn suit kunnen bijkopen.
Met goud is het zo dat je het beste maar 1 load verkoopt en dan naar een volgend system te gaan. De prijs gaat namelijk naar beneden als je een heleboel verkoopt. Als je 1 system verder bent dan is de prijs weer normaal. Zo kun je heel gemakkelijk binnen een uur een paar miljoen verdienen.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Steffy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:24:
[...]

Met goud is het zo dat je het beste maar 1 load verkoopt en dan naar een volgend system te gaan. De prijs gaat namelijk naar beneden als je een heleboel verkoopt. Als je 1 system verder bent dan is de prijs weer normaal. Zo kun je heel gemakkelijk binnen een uur een paar miljoen verdienen.
Ah, dat wist ik nog niet. Gelukkig staat er een ander ruimtestation nog in mijn lijst waar ik eventueel naartoe kan gaan vanuit mijn thuisbasis.

Gisteren een hoop gedaan en bereikt. Ik moest drie bakens op drie verschillende planeten zetten voor de storyline. Daarna moest ik een kaart laten bekijken maar om dat te doen moest ik eerst mijn reputatie met de Vry'een boosten. Dat heb ik gedaan door constant naar monolyths te zoeken zodat mijn taal steeg, ging vrij gemakkelijk en snel. Ik ben verder nog iemand tegen gekomen van het vierde ras. Die deed (repeatedly) 15 nano upgradechips aannemen voor 61.000+ credits.

Ik heb verder nog Run+1 upgrade aangemaakt en verder mijn mininglaser plus scanner geupgrade. O, en ik werd lastig gevallen door vier jagers (volgens mij een scripted event in dit geval) die ik alle vier naar het hiernamaals heb gestuurd.

Al met al een leuke avond. :)
/Edit; bedenk mij net dat ik ook alle dieren op mijn thuisplaneet heb ontdekt gisteraaf. Was een wat langer project want ik moest nog 1 dier vinden. Bleek dat het dier wat ik zocht bijna identiek leek op een vogelsoort wat ik al ontdekt had op mijn planeet.

Mijn thuisplaneet heeft 14 dieren:
- 2 Soorten Vogels
- 2 Waterdieren (een vis en een soort octopus)
- 10 landdieren waarvan 1 vijandig is maar gelukkig is het een dier wat zich alleen in de nacht laat zien. Bovendien is het niet enorm snel.

Auredium wijzigde deze reactie 29-08-2017 10:26 (16%)

• MatMich
Ik heb nu al zo'n 30 atlassen bezocht maar na 7 atlas-stones krijg ik alleen maar een soort van blauwdrukken die ik nooit meer in mijn inventaris terugvindt en die alleen maar met vage items gecraft kunnen worden die ik echt nog nooit ergens heb gezien.
Ik kom echt geen meter verder meer.
Hoe zit dat met die Atlas missie? hoeveel moet je er bezoeken?

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
MatMich schreef op maandag 4 september 2017 @ 02:54:
Ik heb nu al zo'n 30 atlassen bezocht maar na 7 atlas-stones krijg ik alleen maar een soort van blauwdrukken die ik nooit meer in mijn inventaris terugvindt en die alleen maar met vage items gecraft kunnen worden die ik echt nog nooit ergens heb gezien.
Ik kom echt geen meter verder meer.
Hoe zit dat met die Atlas missie? hoeveel moet je er bezoeken?
Ik moet zeggen dat voor de patch het zo was dat als je een bepaald aantal Atlas stones had (8 of zo) je ze kon activeren voor
spoiler:
om een eigen sterrenstelsel te maken en bezoeken

Maar ik heb al gemerkt dat het inmiddels anders is geworden inderdaad. Zelf volg ik het Atlas pad niet heel erg actief maar ik zou de NMS wiki eens bekijken als ik jou was.

Ik ben meer op het missie pad bezig om Artemis te herstellen. Ik moet zeggen dat NMS je inmiddels heel veel keuzes geeft om te doen;
- Artemis pad
- Atlas pad
- Middelpunt van de Melkweg pad
- Base building.

Je bent inmiddels ook min of meer verplicht om te bepalen wat voor soort uitrusting en upgrades je gaat maken. Wil je upgrades in je multitool die minen gemakkelijk maken? Of toch liever veel wapenupgrades? Hetzelfde geld voor je schip en je exosuit. Uiteindelijk kun je alle technologieŽn krijgen, maar je zult merken dat sommige upgrade je niet echt zullen boeien omdat je een ander pad volgt of eigen speelstijl hebt.

• Spookelo
  • Nu online
Kan je die items niet 1 voor 1 craften? 1 begin item en dan heb je steeds dat item plus een grondstof nodig voor het volgende item.

Hoe het met die oude Atlas stones zit weet ik niet. Die had ik al af voor de update.

Spookelo wijzigde deze reactie 04-09-2017 09:39 (25%)

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Atlas stones had ik ook nog, maar die heb je niet meer nodig. Kon er niets meer mee, ja misschien verkopen. Maar dacht mooi souvenier van beginnende No Man's Sky.

Bij mij is Atlas pad ook naar knoppen, mis 1 van de recepten om Heart of the sun waarmee je vervolgens een nieuwe ster zou kunnen aanmaken, maar ik geloof dat ik toen ik bij laatste Atlas kwam, toch gewoon een ster kon aanmaken, alleen zelf bezichtigen kon volgens mij niet.

Zit nu in het 8e galaxy, zouden meer exotische planeten moeten zijn in deze galaxy, we zullen het zien. Nu alleen nog leuk om mooie basis te gaan bouwen en een een freighter zien te versieren.

Specs, X360, PS3

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Albinoraptor schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:15:
Atlas stones had ik ook nog, maar die heb je niet meer nodig. Kon er niets meer mee, ja misschien verkopen. Maar dacht mooi souvenier van beginnende No Man's Sky.

Bij mij is Atlas pad ook naar knoppen, mis 1 van de recepten om Heart of the sun waarmee je vervolgens een nieuwe ster zou kunnen aanmaken, maar ik geloof dat ik toen ik bij laatste Atlas kwam, toch gewoon een ster kon aanmaken, alleen zelf bezichtigen kon volgens mij niet.

Zit nu in het 8e galaxy, zouden meer exotische planeten moeten zijn in deze galaxy, we zullen het zien. Nu alleen nog leuk om mooie basis te gaan bouwen en een een freighter zien te versieren.
Wellicht dat er nog wat 'broken' is in de campagne? Hoop dat het dan snel recht is gepatched.
Ik heb met de Artemis questline ook een hick-up gehad in de vorm van een crash, maar bij overdoen vanaf de laatste safe ging het daarna wel goed. Alhoewel mijn schip toen wel plotseling een meter of twee boven de grond 'zweefde'.

• Albinoraptor
  • Nu online
quote:
Auredium schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:21:
[...]

Wellicht dat er nog wat 'broken' is in de campagne? Hoop dat het dan snel recht is gepatched.
Ik heb met de Artemis questline ook een hick-up gehad in de vorm van een crash, maar bij overdoen vanaf de laatste safe ging het daarna wel goed. Alhoewel mijn schip toen wel plotseling een meter of twee boven de grond 'zweefde'.
Bij mij is Atlas store juist mis gegaan, omdat ik soms wisselde van missie, dan even Atlas, toen Artemis. Alleen op gegeven moment kreeg ik opeens een recept voor zo'n Atlas seed, maar de Seed die ik nodig heb om die te creeren heb ik niet. Maar daarom vond ik het vreemd, had alleen de eerste Seed gecreeerd en toen dacht ik ga toch nog eens langs een Atlas en kon toen dus met alleen eerste seed nieuwe ster creŽren. :?

Met Artemis missie gelukkig geen bug gehad, maar had gelezen dat als je er mee bezig was idd beetje moest opletten welke portals je gebruikte anders was je locatie opeens kwijt waar Artemis zat. (Lekker als je eropeens 300000 lichtjaar van af zit. :+)

Kan trouwens iedereen aanraden die nu begint om gewoon meteen Artemis questline te volgen, vond ik wel stuk leuker dan de Atlas path. En dan kan je als je nog zin in het volgende galaxy de Atlas quest doen en wat meer rond zwerven. :)

Hopelijk kan ik Dark Matter Recept nog ergens kopen, want nu kan ik ook iets niet builden, want je krijgt als je nieuw galaxy in gaat/einde van Artemis missie.

Albinoraptor wijzigde deze reactie 04-09-2017 15:33 (6%)

Specs, X360, PS3

• MatMich
Ok bedankt allemaal.
Ik was de quest door elkaar aan het spelen maar denk dat ik me dan nu toch maar eerst op Artemis quest ga richten.
Erg veel onduidelijk in dit spel dus ik ga maar gewoon een beetje annkl...en.
Die seeds of hoe je het ook noemt om die atlas blueprints te maken zijn echt heel erg vaag en het is maar de vraag hoe je er aan komt .
Heb ik dus niet zoveel zin an.
Planeten terugvinden is ook een onbegonnen zaak en zo zijn er erg veel onduidelijkheden.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Albinoraptor schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:31:
[...]

Bij mij is Atlas store juist mis gegaan, omdat ik soms wisselde van missie, dan even Atlas, toen Artemis. Alleen op gegeven moment kreeg ik opeens een recept voor zo'n Atlas seed, maar de Seed die ik nodig heb om die te creeren heb ik niet. Maar daarom vond ik het vreemd, had alleen de eerste Seed gecreeerd en toen dacht ik ga toch nog eens langs een Atlas en kon toen dus met alleen eerste seed nieuwe ster creŽren. :?

Met Artemis missie gelukkig geen bug gehad, maar had gelezen dat als je er mee bezig was idd beetje moest opletten welke portals je gebruikte anders was je locatie opeens kwijt waar Artemis zat. (Lekker als je eropeens 300000 lichtjaar van af zit. :+)

Kan trouwens iedereen aanraden die nu begint om gewoon meteen Artemis questline te volgen, vond ik wel stuk leuker dan de Atlas path. En dan kan je als je nog zin in het volgende galaxy de Atlas quest doen en wat meer rond zwerven. :)

Hopelijk kan ik Dark Matter Recept nog ergens kopen, want nu kan ik ook iets niet builden, want je krijgt als je nieuw galaxy in gaat/einde van Artemis missie.
spoiler:
Ja, die Artemis missie is wel lekker inderdaad. In het begin zit je hoofdzakelijk in je eigen stelsel en dan plotseling die eerste portal en *poef* je bent ergens aan de andere kant van de ruimte. Gelukkig dat je nog via de ruimtestations snel terug kan teleporten. :P

• Albinoraptor
  • Nu online
quote:
Auredium schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:09:
[...]

In het begin zit je hoofdzakelijk in je eigen stelsel
Dat was ook reden waarom ik dus af en toe verder ging om Atlas path te doen, maar idd als je eerste keer er
spoiler:
Portal
doorheen bent gegaan is het meteen stukken interesanter.

En ik was eingelijk ook aangenaam verrast hoeveel plezier ik had in basis te bouwen en alle missies daar te doen.

Goede tip voor iedereen ook voordat je Artemis missie uitspeelt en nog veel stuff in je base hebt:
spoiler:
Ga naar je base, bouw alle storage containers en disassemble alle belangrijke dingen, zoals planten etc, dan krijg je alles 1 op 1 terug, die elements allemaal in storage containers gooien. Rest van base wat alleen maar ijzer kost gewoon laten staan, daar krijg je helft van terug, maar ijzer heb je snel genoeg gevonden. :)

Alles blijft in storage containers zitten, dus als je die in een nieuwe galaxy bouwt, zit alles er nog in.

Specs, X360, PS3

• Spookelo
  • Nu online
quote:
Albinoraptor schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:33:
[...]
Goede tip voor iedereen ook voordat je Artemis missie uitspeelt en nog veel stuff in je base hebt:
spoiler:
Ga naar je base, bouw alle storage containers en disassemble alle belangrijke dingen, zoals planten etc, dan krijg je alles 1 op 1 terug, die elements allemaal in storage containers gooien. Rest van base wat alleen maar ijzer kost gewoon laten staan, daar krijg je helft van terug, maar ijzer heb je snel genoeg gevonden. :)

Alles blijft in storage containers zitten, dus als je die in een nieuwe galaxy bouwt, zit alles er nog in.
Shit... Net te laat :'(

• Vis
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:32
Na NMS een lange tijd niet meer gespeeld te hebben vanavond maar weer eens opgestart om te zien wat er allemaal geupdated is.. Echter tijdens laden viel me al meteen op dat dit niet van harte ging. Heb dik 5 minuten naar het laadscherm moeten kijken met max 10FPS :s
Daarna ook maar max 37FPS ofzo. What the heck?

Ik draaide m een half jaar geleden met dik 60FPS in 3840 x 2160 met alles op high/ultra
Heb een Alienware laptop met 1070 erin.

Wat is er gebeurt?

Ook mega irritant dat je voor elke veranderde graphic setting de game opnieuw moet starten..

Vis wijzigde deze reactie 04-09-2017 23:00 (9%)

Nikon D90 || 85mm 1.8G || 55-200 f/4-5.6G VR || 50 & 35mm f1.8D/G || Sigma 10-20 F4-5.6 || SB-600

• Arunia
  • Nu online
Heb nog een oude save van toen ik de center had behaald. Als ik het zo lees, wellicht lekker opnieuw beginnen. Klinkt erg interessant zo.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Vis schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:58:
Na NMS een lange tijd niet meer gespeeld te hebben vanavond maar weer eens opgestart om te zien wat er allemaal geupdated is.. Echter tijdens laden viel me al meteen op dat dit niet van harte ging. Heb dik 5 minuten naar het laadscherm moeten kijken met max 10FPS :s
Daarna ook maar max 37FPS ofzo. What the heck?

Ik draaide m een half jaar geleden met dik 60FPS in 3840 x 2160 met alles op high/ultra
Heb een Alienware laptop met 1070 erin.

Wat is er gebeurt?

Ook mega irritant dat je voor elke veranderde graphic setting de game opnieuw moet starten..
Had ik ook. Ik heb mijn oude safe verwijderd, drivers geupdate en een herinstallatie van het spel gedaan. Iets van die drie hielp. :P

• MatMich
Wordt bij jullie je gpu ook zo zwaar belast?
Ik speel niet eens zo zwaar (1680x1050) en geen high of ultra settings.
7870 XT, ----i3 3,1 ghz------10Gb ddr3 1600
Psu Coolermaster 620w

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
MatMich schreef op woensdag 6 september 2017 @ 02:59:
Wordt bij jullie je gpu ook zo zwaar belast?
Ik speel niet eens zo zwaar (1680x1050) en geen high of ultra settings.
7870 XT, ----i3 3,1 ghz------10Gb ddr3 1600
Psu Coolermaster 620w
Ik heb geen idee van mijn settings maar het draait gewoon vloeiend bij mij. Mijn specs:

Core i5 - 4440 @ 3.1 GHz
8 Gb intern
Geforce GTX750 Ti 1Gb

Maar wat vloeiend draaien en specs betreft is NMS wat vreemd.

• MatMich
quote:
Auredium schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:15:
[...]

Ik heb geen idee van mijn settings maar het draait gewoon vloeiend bij mij. Mijn specs:

Core i5 - 4440 @ 3.1 GHz
8 Gb intern
Geforce GTX750 Ti 1Gb

Maar wat vloeiend draaien en specs betreft is NMS wat vreemd.
Het is niet zozeer dat het niet draait want dat doet het uitstekend.
het is alleen dat die pc zo ontiegelijk heet wordt
met aida64 tegen of zelfs wel over de 90 graden ( gpu vrm) waar ik dit niet had met mijn vorige kaart (6770) ook al zag dat er een stuk minder uit en kreeg ik de melding dat ik te weinig geheugen had ( min. 1.5)

MatMich wijzigde deze reactie 06-09-2017 11:37 (12%)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Volgens mij heb ik de fout begaan tijdens de Artemis missie te vergeten in welk stelsel de missie verder gaat. Ik ben terug gegaan naar mijn basis en nu lijkt het er op dat de missie zich elders in het heelal bevindt. Dat is behoorlijk vervelend want zo kun je die missie volgens mij dus nooit afmaken. Dat kan uren en uren reizen zijn. 8)7

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

quote:
Steffy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:54:
Volgens mij heb ik de fout begaan tijdens de Artemis missie te vergeten in welk stelsel de missie verder gaat. Ik ben terug gegaan naar mijn basis en nu lijkt het er op dat de missie zich elders in het heelal bevindt. Dat is behoorlijk vervelend want zo kun je die missie volgens mij dus nooit afmaken. Dat kan uren en uren reizen zijn. 8)7
Bij mij staat het waypoint van die missies nog gewoon lekker in mijn portal, zelfs met 'Artemis' er achter geschreven. :)

• Albinoraptor
  • Nu online
quote:
Auredium schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:43:
[...]

Bij mij staat het waypoint van die missies nog gewoon lekker in mijn portal, zelfs met 'Artemis' er achter geschreven. :)
Ja dat klopt, maar ligt er wel beetje aan wanneer @Steffy dat heeft gedaan, althans bij welke patch.

Dat was een bug eerst, sloegen eerst alleen laatste 4 locaties van portal op en als je dus op meer dan 4 locaties in tussen tijd was geweest, zat je er idd opeens 1 miljoen lichtjaar van af en was er dus idd niet meer naar terug te keren.

Ze hebben dit erna gefixed, Artemis locatie zou nu tussen de portal locaties blijven staan en zoals je al zei staat het idd nu ook er achter.

Specs, X360, PS3

• MatMich
Ik zit definitief vast.
Atlas heeft een ster of iets dergelijks gemaakt maar blijft in de opdrachten zeggen dat ik naar een atlas station moet.
En bij de Artemis missie alles gedaan en nu moet ik naar een punt buiten mijn galaxy wat een groene lijn geeft naar 1400000 en nog wat lichtjaar weg.bevroren in de tijd heet de missie)
Er is dus eigenlijk niets meer te doen.

• MatMich
Helaas dit lijkt een dood topic vandaar mijn wijziging

MatMich wijzigde deze reactie 17-09-2017 17:13 (170%)
Reden: niet meer relevant

• Spookelo
  • Nu online
quote:
MatMich schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 02:07:
Ik zit definitief vast.
Atlas heeft een ster of iets dergelijks gemaakt maar blijft in de opdrachten zeggen dat ik naar een atlas station moet.
En bij de Artemis missie alles gedaan en nu moet ik naar een punt buiten mijn galaxy wat een groene lijn geeft naar 1400000 en nog wat lichtjaar weg.bevroren in de tijd heet de missie)
Er is dus eigenlijk niets meer te doen.
Als je nog speelt: Update 1.37 is nu uit. Daarin zou je als het goed is je missie moeten kunnen resetten in je Log. Plus nog een aantal missie bugfixes.
quote:
Players who find themselves a long way away from their mission destination can now use the log to reset the mission. The mission log will highlight missions and destinations over several thousand light years away with a red icon. Holding R3 or the middle mouse button over this icon will reset the mission to the most recent safe stage, allowing progress to continue.
Af en toe kijk ik nog of in dit topic, maar speel ook niet zo vaak meer.

• MatMich
Thx dat loste in ieder geval missie bugs op

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-11 20:32
Had van de week patch 1.37 en nu net 1.38?

• Arunia
  • Nu online
En volgens mij als je de test route volgt qua patches is daar al een aangepaste 1.38 te vinden.
Ik zelf heb die iig wel.

Ben sinds enkele dagen overgestapt op een nieuwe save naast mijn oude.
Lekker opnieuw en moet zeggen dat het een stuk meer bevalt dan voorheen. Het lijkt er ook op dat er meer interessante vormen van planeten zijn zoals Tropical e.d. Ga gewoon lekker de questlines e.d. doen en ergens op een mooie planeet een basis bouwen.

Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*