Wow, die zijn echt goed bezig!Poops_McGhee schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:52:
En weer nieuwe fixes incoming! Die gasten werken flink door. Hats off voor die club.
Hello Games is echt super goed bezig. Helemaal voor een indie company. Ik heb mateloos respect voor die gasten. Heb het al eerder gezegd hier, maar ik ken geen andere studio die al 9 jaar gratis updates geeft, zonder enige MTX of advertenties of ander soort geldklopperij. Die jongens hebben het game hart op de goede plek. Pay once, play forever, hoe je wilt. En de game werkt ook gewoon offline, dus als ze ooit ondersteuning stoppen, dan kun je gewoon verder spelen. Zo zou elke studio het moeten aanpakken. Echt top!
Absoluut, bijzonder hoe ze alle negativiteit hebben weten om te draaien.Poops_McGhee schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:52:
[...]
Hello Games is echt super goed bezig. Helemaal voor een indie company. Ik heb mateloos respect voor die gasten.
Gisteravond Expedition 19 afgerond, makkelijke expeditie maar heb het rustig aan gedaan. Nu weer op mijn normale save verder met het bouwen van een corvette.
Aantal medewerkers maakt niet veel uit, denk ik. Ze hebben ook al meer dan $100mln op de rekening staan. Maar ze ontwikkelen en geven hun games nog altijd zelf uit en hebben, voor zover ik weet, ook geen aandeelhouders. Dus, echt wel indie 😄Ricmaniac schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:48:
Mja is het nog een indie company te noemen?Ze zijn wel indepentant maar hebben inmiddels wel al gelangere tijd rond de 100 medewerkers
Moet toch ergens een openbaar vervoersysteem zijn 😄
De Gek Xpress!
:strip_exif()/f/image/sU0jP4vppEiIeeht2SsCqnav.jpg?f=fotoalbum_large)
Parts farmen is eigenlijk super simpel.
Maak een simpele Corvette,
Ga naar een planeet waar Salvageable Scrap is,
Klim uit je stoel en scan het oppervlak met je analyzer scanner,
Markeer de Salvageable Scrap,
klim je stoel weer in en vlieg erheen, hover, en schiet met je Cyclone Ballista op de gemarkeerde plek.
De Ballista komt diep genoeg om de armor kapot te schieten en de parts vrij te maken.
Je hoeft je schip niet eens uit om die dingen te farmen.
[ Voor 32% gewijzigd door Poops_McGhee op 12-09-2025 00:03 ]
Ik kan niet zo gauw iets verzinnen wat ik zou maken
Ik heb begin deze maand eindelijk het spel gekocht, had ik nooit moeten doen, nu heb ik nergens anders meer tijd voor...
Vind het best een lastig spel om te spelen, moet ik zeggen... Ik ben niet heel erg creatief in bouwen (ben ik in Minecraft ook niet, ben nogal van "hoekig" ontwerpen
Maar ik had een vraag over die expeditie. Ik begrijp dat je dat ook los van een normale save kunt doen, maar is datr dan wel de moeite waard? Krijg je daar dan wel iets voor terug in je normale save?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Je kan de expeditie starten vanuit een nieuwe save, of vanuit je normale save. Vanuit je normale save kun je aan het einde van je expeditie een aantal items/grondstoffen overzetten naar je normale save, en voor de rest krijg je beloning.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:47:
Maar ik had een vraag over die expeditie. Ik begrijp dat je dat ook los van een normale save kunt doen, maar is datr dan wel de moeite waard? Krijg je daar dan wel iets voor terug in je normale save?
Ongeacht of je expeditie start vanuit nieuwe save of bestaande save, alle expeditie rewards worden na voltooiing beschikbaar voor iedere save.
Voor activated copper, scan planeten vanaf je schip om te kijken of ze het hebben of niet. Het moet gewoon in het lijstje staan.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:47:
* Wailing_Banshee zwaait even
Ik heb begin deze maand eindelijk het spel gekocht, had ik nooit moeten doen, nu heb ik nergens anders meer tijd voor...
Vind het best een lastig spel om te spelen, moet ik zeggen... Ik ben niet heel erg creatief in bouwen (ben ik in Minecraft ook niet, ben nogal van "hoekig" ontwerpen) en ik ben ook altijd heel erg snel afgeleid. Ik schiet niet echt op in het verhaal, geloof ik
Ik heb bijvoorbeeld een beetje Subnautica gespeeld, op een hele mooie (toxic) water planeet! (vond daar ergens een blueprint voor een onderzeeertje) Moet nu alleen nog een mooie locatie vinden om er een onderwaterbasis te bouwen
Ik wilde daar alleen een ancient ruin bezoeken, en daarna was ik 4 dagen onder water bezig met 2 opknappertjes als gevolg... (moet nog alleen ergens activated copper vinden, dat zou ik ergens moeten kunnen vinden volgens het planetaire overzicht, ik vind echter alleen standaard kopervelden...)
Vwb de expedition starten vanaf je normal save: je kunt je expedition dude spullen meegeven vanaf de terminal in de Anomaly. Geef hem bijv. dingen die veel credits waard zijn, zodat je die bij de trade terminal kunt verkopen en niet op jacht hoeft naar credits tijdens de expedition, of geef hem tech mee, welke je dan op z'n gear/ship kunt installeren.
Wat je niet verbruikt, kun je aan het einde weer terughalen.
Vanaf een nieuwe save heb je dat niet. Je nieuwe save wordt na de expedition een normal save, waarmee je verder kunt spelen.
Je expedition rewards kun je op elke save claimen. Let op, niet de rewards die je voor het behalen van expedition milestones krijgt, maar wel de rewards die je krijgt bij het completeren van een phase.
Ben nu bijna rond met de expeditie en mij wel al heel goed geamuseerd, de game is wel heel erg gegroeid sinds de launch.. Heb wel ferm moeten zoeken hoe alle nieuwe dingen weer werkten enz, maar al bij al neemt de tutorial je wel goed bij de hand.
Hier en daar moet je wel zoeken waar je bvb. specifieke upgrades kunt vinden enz, maar gelukkig is er nog iets als het web
Enige euvel dat ik nu ondervind is dat de Corvette Modules ook plaatsen innemen in de technology slots. Is het normaal dat je dan zo goed als geen upgrades kunt doen, omdat er simpelweg geen plaats is om te installeren.
Ik weet dat je de class kunt upgraden voor 10,000 Nanites, maar daar ben ik momenteel nog niet.
Is dit de enige manier, want voelt wel heel beperkend aan ?
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Toen mijn tech slots vol waren kreeg ik er bij het plaatsen van bepaalde modules, zoals wapens, automatisch slots bij. Maar als je echt ruimte tekort komt kan je Ship Inventory uitbreidingen ook inzetten om extra tech slots toe te voegen ipv cargo slots.KipCurreh schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:30:
Enige euvel dat ik nu ondervind is dat de Corvette Modules ook plaatsen innemen in de technology slots. Is het normaal dat je dan zo goed als geen upgrades kunt doen, omdat er simpelweg geen plaats is om te installeren.
Ik weet dat je de class kunt upgraden voor 10,000 Nanites, maar daar ben ik momenteel nog niet.
Als je alle maximale slots voor je Class al vol hebt, dan is upgraden de enige manier in Normal mode. Nanites farmen is niet zo heel lastig, maar neemt wel veel tijd in beslag. Je kunt missies doen om nanites te verdienen of sentinels hunten en de Pugneum of Mould in je refiner verwerken tot nanites. Ook die slime zooi die je van kisten in de open werelden krijgt, kun je refinen tot nanites.KipCurreh schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:30:
Maar voor de expedition zou ik me daar niet druk om maken. Die kun je echt met de minimale requirements makkelijk halen.
Misschien een overbodige vraag, maar haal je de uitvoer wel leeg naar je inventory? Het telt pas als je dat er uithaalt.prld schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:14:
Ik ben ook bijna klaar met de expeditie maar het bereiden van vis of iets wil nog niet lukken:) rest wel gedaan maar blijft zeggen “uitvoer vol”
En welke Nutrient Processor gebruik je? Die je in je Corvette hebt, of een die je via je build menu maakt?
Kan zijn dat die in de Corvette een bugje heeft. Probeer het dan met een andere Nutrient Processor.
Al beide gebruikt maar kan niks drukken, maakt niet uit wat ik toevoeg aan invoer, het gaat gelijk op uitvoer vol.Poops_McGhee schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:33:
[...]
Misschien een overbodige vraag, maar haal je de uitvoer wel leeg naar je inventory? Het telt pas als je dat er uithaalt.
En welke Nutrient Processor gebruik je? Die je in je Corvette hebt, of een die je via je build menu maakt?
Kan zijn dat die in de Corvette een bugje heeft. Probeer het dan met een andere Nutrient Processor.
Dan moet je de refiner in je corvette verwijderen. Klinkt misschien gek, maar dat lost de bug met de Nutrient Processor op. Na het maken van een visgerecht kun je de refiner weer terugplaatsen.prld schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:35:
[...]
Al beide gebruikt maar kan niks drukken, maakt niet uit wat ik toevoeg aan invoer, het gaat gelijk op uitvoer vol.
Wat is verstandig en wat zijn de gevolgen van de keuzes? Maakt het verder niet uit welke path je kiest of zitten er voor/nadelen aan de keuzes?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Nee, maakt niet uit welke keuze je maakt. De een geeft je toegang tot de volgende galaxy als je voor iets van green lush kiest, geloof ik. Verder maakt het niets uit.Angeloonie schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:59:
Ik zit nu bij een laatste missie The Purge, maar ik heb ook nog het Atlas Path open staan.
Wat is verstandig en wat zijn de gevolgen van de keuzes? Maakt het verder niet uit welke path je kiest of zitten er voor/nadelen aan de keuzes?
:strip_exif()/f/image/XwTbVBNgBRYDBxu8Iw1KJwD9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m2ju3vvHn4i8KKY01Qg63RqQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KsQky2hTmRB3sU4xO87SAvOg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hRJEjiByxZnmez5JBHOafm1e.jpg?f=fotoalbum_large)
De plee in kwestie:
:strip_exif()/f/image/sI4j4UHpmZLNIxFLgZ8kiqvV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Poops_McGhee op 17-09-2025 13:58 ]
Dat gebeurt niet alleen op Steam. Het is me al een paar keer op PS5 gebeurd ook. Heb je auto upload aan of uit? Als je die aanzet, dan ga je wellicht een stukje minder terug in de tijd.Jackson6 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 18:35:
Nou top, vandaag zitten harken om Corvette ship te bouwen, heb ik hem eindelijk, doe wat dingen. Mijn game crashed, ik herstart de game en nu heb ik ineens de savegame van gisteravond, wtf?? (Steam)
Ik ben daarna wel een nieuwe savegame begonnen, waarin ik toch wat serieuzer speel, ipv alleen maar dingen uitvinden. Ik had wel enorm geluk, want de eerste salvagable scrap die ik vond, bevatte gelijk een onderdeel van meer dan 2000 jaar oud en meer dan 2 miljoen units waarde. Ik zit eraan te denken om met deze save game ook alle oude expedities nog een keer te doen (ik vond een site waarin beschreven stond hoe je dat kunt doen).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Dat idee had ik ook gekregen inderdaad om 1 save echt te gebruiken als "main" en daar alle oude expedition rewards nog mee te halen. Hopelijk blijft die methode werkenWailing_Banshee schreef op donderdag 18 september 2025 @ 07:46:
Even m'n eerste corvette in elkaar geklikt. Ding ziet er niet uit, maar ik kan opstijgen, landen en ergens zitten (het is niets anders dan een simpele hull met 1 landing gear, een cockpit aan de voorkant en een cargodoor aan de achterkant. En twee motoren aan de zijkant die toevallig 2 dezelfde zijnNu maar eens gaan zoeken naar meer parts. Ik heb de Expedition 19 afgerond, het schip wat ik daarin had zag er wat beter uit, maar dat smaakte alleen maar naar meer
Ik ben daarna wel een nieuwe savegame begonnen, waarin ik toch wat serieuzer speel, ipv alleen maar dingen uitvinden. Ik had wel enorm geluk, want de eerste salvagable scrap die ik vond, bevatte gelijk een onderdeel van meer dan 2000 jaar oud en meer dan 2 miljoen units waarde. Ik zit eraan te denken om met deze save game ook alle oude expedities nog een keer te doen (ik vond een site waarin beschreven stond hoe je dat kunt doen).
Ik ben alvast van plan om dit eens te proberen.
https://cwmonkey.github.io/nms-expeditions/
YouTube: NO MAN'S SKY | HOW TO PLAY ANY EXPEDITION ON PC (2025 GUIDE)
Wel enkel voor PC vrees ik

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Nu even zoeken welke nog leuk kunnen zijn voor mijn "main" save.
Het is mooi dat HG er geen probleem van maakt om oude expeditions of wat voor mods dan ook. Ze hebben zelfs een aparte folder aangemaakt voor mods.
Nadeel van oude expeditions spelen is dat je geen bases van andere spelers tegenkomt, die in veel expeditions erg handig kunnen zijn (running mould farms, copper farms en dergelijken).
Als ik jullie was, zou ik het gewoon lekker doen en al die expeditions spelen én de leuke rewards ervan opstrijken.
Enne, patch 6.05 is vandaag gedumpt op alle platforms.
https://www.nomanssky.com/2025/09/voyagers-6-05/
[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 18-09-2025 15:17 ]
Ik zou het een pluim vinden als mensen jaren nadat het live is gegaan het nog steeds willen spelen...Poops_McGhee schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:45:
Ik heb alle expeditions op de normale manier moeten doen, want console, dus geen mods mogelijk. Maar ik heb (bijna) van elke expedition genoten.
Het is mooi dat HG er geen probleem van maakt om oude expeditions of wat voor mods dan ook. Ze hebben zelfs een aparte folder aangemaakt voor mods.
Nadeel van oude expeditions spelen is dat je geen bases van andere spelers tegenkomt, die in veel expeditions erg handig kunnen zijn (running mould farms, copper farms en dergelijken).
Als ik jullie was, zou ik het gewoon lekker doen en al die expeditions spelen én de leuke rewards ervan opstrijken.
en niet iedereen had vanaf dag 1 het "vertrouwen" dat het een goed spel zou gaan worden (ik had hem al wel op de radar vanaf dag 1, maar wilde nog wel de reviews afwachten... en die waren niet allemaal even positief
Zelf ben ik erin gerold omdat theRadBrad een preorder op de Playstation aan het spelen was. Ik weet bijna zeker dat hij hiervoor gevraagd as door Sony of Hello Games aangezien hij normaliter dit niet spelen. Maar ik had toen al ervaring met de beta van Minecraft en Subnautica. Dus toen ik RadBrad zag spelen wist ik precies wat voor soort spel het was en wat voor potentie het had. Omdat de PC versie een week later werd gelanceerd dan de Sony versie kon ik nog een pre-order plaatsen. Ik ben uiteindelijk minder ver dan de meeste hier omdat ik met regelmaat opnieuw ben begonnen. Ik meot nog de gas giants zien te bereiken want ik ben een paar maanden opnieuw begonnen en de intro missies vind ik saai.
Het kan zelfs zijn dat ik nogmaals opnieuw moet beginnen want ik heb de Atlas missies gedaan voor de main missie en heb niet het recept gekregen voor het maken van het de laatste Atlas orb als gevolg.
Ik heb wel het pre-order spaeship wat redelijk uniek is.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik ga ze zeker op de juiste manier uitspelen. Bases van andere heb ik nooit gebruikt.
(Ik zag dat er opties zijn om de rewards direct te krijgen, maar wie wil dat nu doen...)
Boermansjo schreef op donderdag 18 september 2025 @ 16:42:
(Ik zag dat er opties zijn om de rewards direct te krijgen, maar wie wil dat nu doen...)
Maar toegegeven, deze methode om expedities alsnog te spelen was me toen nog niet bekend.
Expeditions zijn pas in 2021 begonnen met The Pioneers update. Die was zo'n 5 jaar na de launch van de game. Ik had de game al jaren in de bieb, maar speelde het maar af en toe, meestal bij een update en een expedition. Pas na de eerste paar expeditions ben ik het veel meer gaan spelen. Beetje bases bouwen enzo.Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:40:
[...]
Ik zou het een pluim vinden als mensen jaren nadat het live is gegaan het nog steeds willen spelen...
en niet iedereen had vanaf dag 1 het "vertrouwen" dat het een goed spel zou gaan worden (ik had hem al wel op de radar vanaf dag 1, maar wilde nog wel de reviews afwachten... en die waren niet allemaal even positief)
Het begon als een lekkere afwisseling op de explosieve wereld van GTAO en het is een blijvertje gebleken. 😊
Waren er uberhaupt in het eerste half jaar positieve reviews?Wailing_Banshee schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:40:
[...]
en die waren niet allemaal even positief)
Niet dat ik weet, anders wat het niet zo lang van m'n radar verdwenenRicmaniac schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:16:
[...]
Waren er uberhaupt in het eerste half jaar positieve reviews?hahah
Gisteren kwam ik erachter dat ik ongebruikte (gevonden) multi-tools ook kon verkopen (van schepen wist ik dat al). Dat geeft een leuke hoeveelheid units...
En ik ga dit weekend eens kijken of ik het in VR aan de praat kan krijgen.
Af en toe nog beetje de weg kwijt in alle mechanics en dingen die er nu in zitten. Maar vandaag eindelijk wat geld kunnen verdienen met schepen te scrappen. Heb een Freighter gekocht, die buiten Frigates op missies sturen en wrakken van schepen die ik claim redelijk useless lijkt.. Kan er vast meer mee maar heb dat er nog niet in gemaakt xD. That said, moet ook eens kijken of ik die Frigate kan upgraden of er meer kan krijgen, geen idee hoe dat in elkaar zit.
Met het geld wat ik had heb ik de eerste stock spullen gekocht voor een Corvette. Dus mijn starter schip waar ik nog steeds in rond vloog is nu ingewisseld voor mijn eigen Corvette. Super handig dat je er bulk cargo in kwijt kan, dus heb nu 100 sloten aan cargo space, awesome
Heb nog steeds iets van 20 mil over, moet maar eens kijken wat het volgende doel gaat worden.
Ondertussen vandaag heel wat salvage missies gedaan, hier en daar wat dingen aan mijn Corvette aangepast. Hij is nog steeds niet groot ofzo, maar wel betere wapens en engines gemonteerd, en een wat luxere hull space. Oh en ik stoorde me enorm aan het goedkope landingsgestel xD. Dus die heeft nu een maglev upgrade gehad.
/f/image/IsP7ULiT9Xk2z4HghDZHjfWS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zEjfIfgBZhoXHbc7p3QofAWM.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door TgR_KILLER op 22-09-2025 00:04 ]
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Dat had ik ook gedaan (die portable refiner), totdat erachter kwam dat die corvette z'n eigen ingebouwde refiner kan hebben, heeft geen fuel nodig! En die bulk cargo is handig, maar geen idee of (en zo ja, hoe) ik die kan benaderen bij de sales hub. En ik kan hem ook niet benaderen als ik geen corvette gebruik.TgR_KILLER schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:56:
Met het geld wat ik had heb ik de eerste stock spullen gekocht voor een Corvette. Dus mijn starter schip waar ik nog steeds in rond vloog is nu ingewisseld voor mijn eigen Corvette. Super handig dat je er bulk cargo in kwijt kan, dus heb nu 100 sloten aan cargo space, awesome. En ook de portable refiner uit mijn begin basis verhuisd naar de Corvette. Zo handig een schip te hebben waar je meer mee kan dan alleen rond vliegen. Ding ziet er nog ongelooflijk stock uit, maar ik heb niet zoveel onderdelen haha. Heb enkel de base dingen, maar het is functioneel zullen we maar zeggen
.
En ik snap niet hoe mensen zo'n corvette in elkaar kunnen zetten met wat basis onderdelen! Die van mij worden hele lelijke dingen
Ik ben dit weekend begonnen met Expedition 1: Pioneers. Het is jammer dat deze dingen niet standaard beschikbaar zijn, want ze werken heel goed als tutorial missies... Ik snapte bijv. niet hoe ik die hydroponic bay aan de praat moest krijgen, totdat ik via die expeditie taak de aanwijzing had gekregen die ik had gemist.
Haha heel herkenbaar, NMS kan best overweldigend zijn.TgR_KILLER schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:56:
Ik heb van de week No Mans Sky ook maar weer eens geïnstalleerd (via game pass.) Ik had hem on launch gekocht voor de PS4, maar ondertussen al jaren en jaren niet meer gespeeld..
Af en toe nog beetje de weg kwijt in alle mechanics en dingen die er nu in zitten. Maar vandaag eindelijk wat geld kunnen verdienen met schepen te scrappen. Heb een Freighter gekocht, die buiten Frigates op missies sturen en wrakken van schepen die ik claim redelijk useless lijkt.. Kan er vast meer mee maar heb dat er nog niet in gemaakt xD. That said, moet ook eens kijken of ik die Frigate kan upgraden of er meer kan krijgen, geen idee hoe dat in elkaar zit.
Met het geld wat ik had heb ik de eerste stock spullen gekocht voor een Corvette. Dus mijn starter schip waar ik nog steeds in rond vloog is nu ingewisseld voor mijn eigen Corvette. Super handig dat je er bulk cargo in kwijt kan, dus heb nu 100 sloten aan cargo space, awesome. En ook de portable refiner uit mijn begin basis verhuisd naar de Corvette. Zo handig een schip te hebben waar je meer mee kan dan alleen rond vliegen. Ding ziet er nog ongelooflijk stock uit, maar ik heb niet zoveel onderdelen haha. Heb enkel de base dingen, maar het is functioneel zullen we maar zeggen
.
Heb nog steeds iets van 20 mil over, moet maar eens kijken wat het volgende doel gaat worden.
Ondertussen vandaag heel wat salvage missies gedaan, hier en daar wat dingen aan mijn Corvette aangepast. Hij is nog steeds niet groot ofzo, maar wel betere wapens en engines gemonteerd, en een wat luxere hull space. Oh en ik stoorde me enorm aan het goedkope landingsgestel xD. Dus die heeft nu een maglev upgrade gehad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar je freighter kan zeker wel heel nuttig zijn. Je kan er namelijk je mobiele basis van maken. Als je de grote opslag krijgt (die grote genummerde kubussen) dan is het helemaal handig, want alles wat je in kubus nr x stopt, zit op alle plekken waar je die kubus x hebt staan dezelfde inhoud. Dus uiteindelijk zal je waarschijnlijk alle kubussen willen bouwen op je freighter zodat je altijd overal alle grondstoffen aanwezig hebt.
Ook de mensen die je in de story gevraagd word om te werven kan je aan boord van je freighter zetten zodat je die altijd in de buurt hebt.
Je freighter kan je ook upgraden qua storage slots en stats dmv freighteronderdelen te salvagen tijdens missies (derelict freighters zijn daar een hele goede bron voor). Je kan alleen niet de klasse upgraden, eens een class A, B of C zal altijd een A, B of C blijven. Je kan er dus nooit een S van maken. Je zal dan op zoek moeten gaan om meteen met een S klasse te beginnen.
Naast je freighter kan je ook Frigates werven die je idd op missie kan sturen. Ook die kan je niet upgraden van klasse, dus het kan de moeite waard zijn om meteen S klasse proberen te werven. (zijn wel duurder) Je kan er in totaal max 30 hebben die je kan verdelen over missies, als je maar genoeg van die missie kamers hebt. Je hebt één missiekamer (weet effe de ingame naam niet) per missie nodig.
Corvettes heb ik mij niet echt mee bezig gehouden, ik heb er een gebouwd omdat ik heel veel onderdelen had gevonden, maar die heb ik ingeruild op een S klasse Exotic die toevallig op de starbase was waar ik op dat moment was. Mijn Corvette was 45M waard en die Exotic kostte 35M dus dat was mooi
Frigates kun je wel zeker upgraden, maar het is een lang proces. Frigates upgraden doe je dmv missies van je freighter. Je hebt er alleen heel veel nodig om te upgraden. Hoe "moeilijker" je missie is, hoe sneller je frigate upgrade.mvds schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:53:
[...]
Naast je freighter kan je ook Frigates werven die je idd op missie kan sturen. Ook die kan je niet upgraden van klasse, dus het kan de moeite waard zijn om meteen S klasse proberen te werven. (zijn wel duurder) Je kan er in totaal max 30 hebben die je kan verdelen over missies, als je maar genoeg van die missie kamers hebt. Je hebt één missiekamer (weet effe de ingame naam niet) per missie nodig.
Uiteraard kun je ook op jacht gaan naar S class frigates, maar dan mag je wel je portemonnee trekken, want dat wordt een prijzige aangelegenheid, als je ze alle 30 op S class wilt hebben.
Maar frigates zijn zeker te upgraden.
Oh, dat wist ik nietPoops_McGhee schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:18:
[...]
Frigates kun je wel zeker upgraden, maar het is een lang proces. Frigates upgraden dmv missies. Je hebt er alleen heel veel nodig om te upgraden. Hoe "moeilijker" je missie is, hoe sneller je frigate upgrade.
Uiteraard kun je ook op jacht gaan naar S class frigates, maar dan mag je wel je portemonnee trekken, want dat wordt een prijzige aangelegenheid, als je ze alle 30 op S class wilt hebben.
Maar frigates zijn zeker te upgraden.
Ik ben Interceptors aan het zoeken, en alles lager dan klasse S salvage ik en dat geeft je 20+M per stuk op, dat is toch weer één klasse S frigate erbij
Die S Class frigates moet je dan wel tegenkomen.mvds schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:21:
[...]
Oh, dat wist ik nietMaar idd, 30 klasse S is wel heel duur. Maar je kan beginnen met 1 of 2 en daarmee missies doen tot je geld hebt voor meer
Ik ben Interceptors aan het zoeken, en alles lager dan klasse S salvage ik en dat geeft je 20+M per stuk op, dat is toch weer één klasse S frigate erbij
Frigates upgraden levert je ook veel op met die missies. Soms ook tech voor je freighter. En als je een Living Ship hebt, dan kun je daar ook tech upgrades voor vinden, mits je ook Living Frigates in je vloot hebt. Maar die zal je in je eerste paar weken nog niet zijn tegengekomen.
Klopt, ze zijn nogal schaarsPoops_McGhee schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:26:
[...]
Die S Class frigates moet je dan wel tegenkomen.
Frigates upgraden levert je ook veel op met die missies. Soms ook tech voor je freighter. En als je een Living Ship hebt, dan kun je daar ook tech upgrades voor vinden, mits je ook Living Frigates in je vloot hebt. Maar die zal je in je eerste paar weken nog niet zijn tegengekomen.
Ik verdien wel lekker met het verkopen van archeologische vondsten.
Na heel wat avonden spelen heb ik de credits cap bereikt en krijg er dus niks meer bij.
Fossielen verkoopt inderdaad wel lekker en die zijn makkelijk te farmen.
Niet alle, je zelfgebouwde corvette en je starter schip zijn helaas niet te scrappen. Of Exotics te scrappen zijn weet ik nietPoops_McGhee schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:41:
Je kunt alle schepen scrappen voor poen.
Klopt. Corvettes kun je inderdaad niet scrappen via de scrapper, maar je kunt wel je Corvette uit elkaar halen en de parts verkopen bij de trader (optie bij de Corvette build console).mvds schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:18:
[...]
Niet alle, je zelfgebouwde corvette en je starter schip zijn helaas niet te scrappen. Of Exotics te scrappen zijn weet ik niet
Ik heb ondertussen 22/30 s class frigates doormiddel van ze steeds weg te sturen op avontuur dus schiet al op nou weet ik dat er 6 verschillende soorten frigates zijn te weten:Poops_McGhee schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:26:
[...]
Die S Class frigates moet je dan wel tegenkomen.
raider
expedition
industrial
trade
combat
support
Maar jij geeft aan living ships? die ken ik nog niet en speel toch al wel een tijdje de game nou ben ik ook al wel jaren afwezig geweest dus merk überhaupt dat ik een boel mis.
Gisteren trouwens wezen hunten voor s class sentinel ships damn wat een boel gave heb ik gevonden zeg.
Zal proberen binnenkort een foto te plaatsen.
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Gelukkig had ik nog een restore point niet al te lang daarvoor gemaakt en toen ik daarna weer naar m'n Freighter ging (wel met m'n schip!) was alles weer goed
Ik zit momenteel niet in de game, dus moet ik even wat shots en info van het internet plukken.copywizard schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:32:
[...]
Ik heb ondertussen 22/30 s class frigates doormiddel van ze steeds weg te sturen op avontuur dus schiet al op nou weet ik dat er 6 verschillende soorten frigates zijn te weten:
raider
expedition
industrial
trade
combat
support
Maar jij geeft aan living ships? die ken ik nog niet en speel toch al wel een tijdje de game nou ben ik ook al wel jaren afwezig geweest dus merk überhaupt dat ik een boel mis.
Gisteren trouwens wezen hunten voor s class sentinel ships damn wat een boel gave heb ik gevonden zeg.
/f/image/lMs8a31DDAYp8rXz3G6T9F42.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zjcrtQFUXnE0n9qZS3bzoMzY.png?f=fotoalbum_large)
Je hebt zelfs sites die het mogelijk maken om coördinaten uit te wisselen waar je die schepen kan vinden.copywizard schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:32:
[...]
Ik heb ondertussen 22/30 s class frigates doormiddel van ze steeds weg te sturen op avontuur dus schiet al op nou weet ik dat er 6 verschillende soorten frigates zijn te weten:
raider
expedition
industrial
trade
combat
support
Maar ik ben heel blij met mijn klasse S Exotic (ik heb een guppy met een hele hoge vin), ik hoef niet zo nodig ook nog een sentinel schip erbij hebben, ik gebruik er toch altijd maar eentje (oke, 2, omdat ik ook vaak aan boord van mijn freighter ben, wat trouwens een klasse S pirate dreadnaught is). En ik weet dat sentinel schepen kunnen hoveren wat zeker wel handig kan zijn.
Een living ship is volgens mij een alien lifeform, maar dan te gebruiken als schip.
Super bedankt ik ga me hier even in verdiepen.Poops_McGhee schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:18:
[...]
Ik zit momenteel niet in de game, dus moet ik even wat shots en info van het internet plukken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel jammer ik heb nu van iedere frigate class 5 stuks dus totaal al aan de 30 maar nu wil ik er eigenlijk wel van die alien ships bij
Ik heb nu 4 frigates gekocht, die zijn lekker op missie, weet niet welke klasse ze zijn volgens mij allemaal C ofzo. Prima voor nu even xD. Ga later nog wel wat meer met de freighter doen. maar die kamers plaatsen is om 1 of andere reden echt buggy, kreeg die eerste al niet eens fatsoenlijk op zijn plek.mvds schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:53:
[...]
Haha heel herkenbaar, NMS kan best overweldigend zijn.
Maar je freighter kan zeker wel heel nuttig zijn. Je kan er namelijk je mobiele basis van maken. Als je de grote opslag krijgt (die grote genummerde kubussen) dan is het helemaal handig, want alles wat je in kubus nr x stopt, zit op alle plekken waar je die kubus x hebt staan dezelfde inhoud. Dus uiteindelijk zal je waarschijnlijk alle kubussen willen bouwen op je freighter zodat je altijd overal alle grondstoffen aanwezig hebt.
Ook de mensen die je in de story gevraagd word om te werven kan je aan boord van je freighter zetten zodat je die altijd in de buurt hebt.
Je freighter kan je ook upgraden qua storage slots en stats dmv freighteronderdelen te salvagen tijdens missies (derelict freighters zijn daar een hele goede bron voor). Je kan alleen niet de klasse upgraden, eens een class A, B of C zal altijd een A, B of C blijven. Je kan er dus nooit een S van maken. Je zal dan op zoek moeten gaan om meteen met een S klasse te beginnen.
Corvettes heb ik mij niet echt mee bezig gehouden, ik heb er een gebouwd omdat ik heel veel onderdelen had gevonden, maar die heb ik ingeruild op een S klasse Exotic die toevallig op de starbase was waar ik op dat moment was. Mijn Corvette was 45M waard en die Exotic kostte 35M dus dat was mooi
Storyline heb ik echt totaal links laten liggen haha, daar moet ik eigenlijk ook wel beetje mee door. Heb nog helemaal geen NPC's of iets dergelijks.
Ga eerst nog wat onderdelen grinden voor mijn Corvette en die nog wat aankleden en meer naar mijn smaak maken, vind dat wel een tof ding. Heb er nu 2 storage modules in staan, dus aan ruimte absoluut geen gebrek.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
En je hoeft je Corvette niet eens uit om ze te farmen. Als het nou ook eens zo makkelijk was met erts, dan was de Corvette nog beter dan het nu al is.mvds schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:19:
Ik heb een planeet gevonden die echt helemaal vol ligt met corvette parts, ik heb in een paar uurtjes zoeken echt genoeg onderdelen voor wel 5 corvettes
Neem aan via die methode die hier eerder gepost is dus?Wailing_Banshee schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:05:
Ik ben dus Expedition 1 aan het doen
En je moet dat dus doen met Steam Offline? Of kan je wel andere games tussendoor met steam online spelen?
[ Voor 59% gewijzigd door Ricmaniac op 22-09-2025 21:02 ]
Ja, je kunt steam wel online zetten, maar aangezien het nu het enige spel is wat ik speel op steam, laat ik hem even offline staan. Kan ik het ook niet vergeten offline te gaan als ik het spel startRicmaniac schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:01:
[...]
Neem aan via die methode die hier eerder gepost is dus?
En je moet dat dus doen met Steam Offline? Of kan je wel andere games tussendoor met steam online spelen?
Nu nog afwachten wat er gebeurt als ik hem uitgespeeld heb en weer online ga. Maar ik moet nu eerst een Class A starship hebben (en zie overal alleen maar C's en B's dus ben maar voor de upgrade optie aan het gaan...)
Mijn Corvette zat in die andere save ook al vast in de muren van mijn freighter. Kon geen kant op.. fijn.. geen idee wat ik nu nog kan doen..
De Corvette kun je oproepen als je ergens anders bent. Maar mbt de muren van je freighter, gaat het dan om de freighter zelf of om het deel van de basis die je kunt bouwen?TgR_KILLER schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:12:
Nou ik zit hardstikke vast.. mijn 1e autosave crashed steeds en de andere zit mijn character vast in de muren van mijn freighter.
Mijn Corvette zat in die andere save ook al vast in de muren van mijn freighter. Kon geen kant op.. fijn.. geen idee wat ik nu nog kan doen..
Zeker wel. Tenzij je voor de slappe PvP gaat, of vaak missies doet in groepen, dan heb je je PS+ abo wel nodig. Maar de meesten doen dat niet en gaan gewoon solo door de werelden heen.maartend schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:56:
Is NMS nog leuk als je niet online tegen anderen kunt spelen? Heb nl mijn ps+ abbo stopgezet
Ik heb het een poos gespeeld zonder abo en merk er niks van. Maarja, ik speel dan ook altijd solo.
Thnx. Ik zat ermee omdat ik begreep dat je spul van anderen in je wereld tegenkwamPoops_McGhee schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:10:
[...]
Zeker wel. Tenzij je voor de slappe PvP gaat, of vaak missies doet in groepen, dan heb je je PS+ abo wel nodig. Maar de meesten doen dat niet en gaan gewoon solo door de werelden heen.
Ik heb het een poos gespeeld zonder abo en merk er niks van. Maarja, ik speel dan ook altijd solo.
Die kom je sowieso ook tegen zonder multiplayer, dacht ik. Maar pin me daar niet op vast. Je kunt alleen niet groepen met anderen en je ziet ze ook niet in de anomaly. Maar de bases van anderen zie je wel.maartend schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:06:
[...]
Thnx. Ik zat ermee omdat ik begreep dat je spul van anderen in je wereld tegenkwam
Maakt niks uit, hoor, want die ene keer dat je werkelijk iemand tegenkomt buiten de anomaly om, is schaars.
Nee ik zat gewoon letterlijk in de freighter zelf vast. Maar blijkbaar heeft NMS door dat het buggy as heck is want als je in de freighter bent heb je in je escape menu onder general een extra knopje. Ben kwijt hoe hij exact heet maar het was iets als reset to safe position. En dan zet hij je weer midden in je freighter veilig neer. Maar eer je daar achter bent...mrdemc schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:37:
[...]
De Corvette kun je oproepen als je ergens anders bent. Maar mbt de muren van je freighter, gaat het dan om de freighter zelf of om het deel van de basis die je kunt bouwen?
mooi hoor!
heb overigens wel hele leuke creaties gezien op YT, leuk om eens op te zoeken
nothing stops this train
Verder vooral nanites aan het farmen geweest...
Screenshotje van mijn Corvette, met op de achtergrond mijn freighter en een paar van mijn (ondertussen 17 stuks..) frigates.
/f/image/jIrD8uJzGdS2Jbvxn1H55i6g.png?f=fotoalbum_large)
Hoe doe je dat dan, de parts oppakken zonder je corvette uit te gaan?Poops_McGhee schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:29:
[...]
En je hoeft je Corvette niet eens uit om ze te farmen. Als het nou ook eens zo makkelijk was met erts, dan was de Corvette nog beter dan het nu al is.
Terwijl je over het oppervlak van een planeet vliegt, ga je stoel uit (autopilot), scan met je exosuit scanner voor Salvageable Scrap. Markeer deze. Stap je stoel weer in en vlieg er naartoe. Dan schiet je een aantal keer met je Cyclone Ballista op je gemarkeerde doel en de parts vliegen zo je inventory in.mvds schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:29:
[...]
Hoe doe je dat dan, de parts oppakken zonder je corvette uit te gaan?
Rinse and repeat tot je vol zit met parts.
Heb voor het gemak een video'tje gemaakt.
[ Voor 11% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-09-2025 14:01 ]
Nee, die behoudt je gewoon.Wailing_Banshee schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:11:
Ik heb m'n corvette nu gemaakt, maar stel dat ik hem wil upgraden van C->B->A->S en halverwege besluit om dat ding weer helemaal opnieuw op te bouwen (omdat ik meer spulletjes heb), ben ik dan ook m'n upgraded class kwijt?
Volgens mij tenzij je hem compleet vernietigd dat je het gewoon houd. heb de mijne ook al paar keer redelijk zwaar aangepast xD.Wailing_Banshee schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:11:
Ik heb m'n corvette nu gemaakt, maar stel dat ik hem wil upgraden van C->B->A->S en halverwege besluit om dat ding weer helemaal opnieuw op te bouwen (omdat ik meer spulletjes heb), ben ik dan ook m'n upgraded class kwijt?
Ik heb trouwens echt mega ruzie met de 'Outpost' ik weet niet eens meer hoe ik eraan kom. Maar ben overseer van zo'n outpost nu. Ding is echt waardeloos, ik heb er al erg veel resources in zitten en het draait een mega verlies. Ergste is nog dat er 24/7 enorme sentinel raids lijken te zijn met battle mechs en weet ik het. Zodra ik dan denk ik pak mijn schip om ze te vernietigen dan komen ook hun schepen weer.
Ik wil van die Outpost af, maar kan ook mijn overseer functie niet opgeven omdat er blijkbaar questlines aan gelinkt zijn
Ga naar een teleport portal in je base of space station. Daar zie je "Your Settlements".TgR_KILLER schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:12:
[...]
Volgens mij tenzij je hem compleet vernietigd dat je het gewoon houd. heb de mijne ook al paar keer redelijk zwaar aangepast xD.
Ik heb trouwens echt mega ruzie met de 'Outpost' ik weet niet eens meer hoe ik eraan kom. Maar ben overseer van zo'n outpost nu. Ding is echt waardeloos, ik heb er al erg veel resources in zitten en het draait een mega verlies. Ergste is nog dat er 24/7 enorme sentinel raids lijken te zijn met battle mechs en weet ik het. Zodra ik dan denk ik pak mijn schip om ze te vernietigen dan komen ook hun schepen weer.
Ik wil van die Outpost af, maar kan ook mijn overseer functie niet opgeven omdat er blijkbaar questlines aan gelinkt zijnBen die hele spam van die waardeloze meuk wel beetje beu eigenlijk. Jammer dat je dat soort sidequests niet gewoon kan beëindigen.
Kies die optie en bekijk de Settlement die je wilt dumpen. Kies dan "View Settlement History" en vervolgens "Retire as Overseer". Je bent de Settlement dan kwijt.
Misschien dat je nog een lopende mission hebt, die je dan eerst moet doen, maar normaliter ben je zo van je Settlement af.
Ik heb a trace of metal nog lopen, en die lijkt wel eindeloos.. En zolang ik die nog heb kan ik de settlement niet dumpen.. Ben nu maar weer andere dingen gaan doen want mijn 'eigen' base ben ik ook aan het vullen met alle staff en missies die daar weer bij horen.Poops_McGhee schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:01:
[...]
Ga naar een teleport portal in je base of space station. Daar zie je "Your Settlements".
Kies die optie en bekijk de Settlement die je wilt dumpen. Kies dan "View Settlement History" en vervolgens "Retire as Overseer". Je bent de Settlement dan kwijt.
Misschien dat je nog een lopende mission hebt, die je dan eerst moet doen, maar normaliter ben je zo van je Settlement af.
Ik weet trouwens niet of het door de update komt, maar jezus wat is het spel buggy vandaag. Al een keer of 20 door de grond gevallen op verschillende planeten. Alles laad sowieso ontiegelijk traag, hele wereld bouwt af en toe op alsof het van een floppy geladen moet worden. En de helft van de tijd registeren mijn schoten van mijn schip in de ruimte niet... Mijn infra knife doet gewoon de helft van de tijd 0 dmg (zie ook de projectielen niet.) Gaat heerlijk zo...
:strip_exif()/f/image/ACByKdOSC1TwDMyKaM3joOZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-09-2025 17:53 ]

Echt nog nooit meegemaakt wat jij beschrijft. Heb in de loop van Voyagers wel wat bugs gehad, maar die zijn nagenoeg allemaal verdwenen. Heel af en toe komt er nog wel eens wat geks voorbij, maar over het algemeen draait de game als een zonnetje op m'n PS5.TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:16:
Volgens mij is de update gisteren echt mega buggy.. Al mijn wapens op mijn Corvette schieten all over the place, niks aimed waar ik aim, het is echt totaal onspeelbaar zo. Beetje jammer, had best veel lol in NMS maar holy crap de laatste dagen loop ik tegen niks dan bugs aan. Had dat toch niet echt meer verwacht eigenlijk.
Na de patch van gisteren is voor mij (PC) alles naar zijn grootjes.. Aimen werkt totaal niet meer. En ik val sinds gisteren de helft van de keren na het landen totaal door de map heen. Echt niks werkt meer lekkerPoops_McGhee schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:48:
[...]
Echt nog nooit meegemaakt wat jij beschrijft. Heb in de loop van Voyagers wel wat bugs gehad, maar die zijn nagenoeg allemaal verdwenen. Heel af en toe komt er nog wel eens wat geks voorbij, maar over het algemeen draait de game als een zonnetje op m'n PS5.

*edit* nu hangen mijn quests ook al xD.. 2 quests dat ik spullen moest verzamelen, heb die spullen maar hij vinkt ze niet af.. Ik geef het op voor vandaag..
[ Voor 10% gewijzigd door TgR_KILLER op 30-09-2025 21:15 ]
Dat is flink balen. Op console heb ik in ieder geval nergens problemen mee.TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:03:
[...]
Na de patch van gisteren is voor mij (PC) alles naar zijn grootjes.. Aimen werkt totaal niet meer. En ik val sinds gisteren de helft van de keren na het landen totaal door de map heen. Echt niks werkt meer lekkerhele spel is beetje onspeelbaar nu. Op Reddit al meerdere mensen gevonden met dezelfde issue's dus ligt niet aan mij.
*edit* nu hangen mijn quests ook al xD.. 2 quests dat ik spullen moest verzamelen, heb die spullen maar hij vinkt ze niet af.. Ik geef het op voor vandaag..
Ik merk alleen dat ik het recept blijf krijgen voor de remembrance maar iets is bugged want ik kan hem niet maken. Ik heb ergens een andere sequence gevolgd waardoor ik wel de componenten heb om hem te maken maar niet de recept mogelijkheid ondanks dat ik het recept meermaals heb gekregen wordt het niet geregistreerd. In andere playthroughts heb ik de remembrance wel succesvol kunnen craften.
Los daarvan wel aardig wat gedaan. Mijn vloot flink uitgebreid. Aardig wat vlootmissies uitgevoerd. Derelict freighters doorzocht in de ruimte. Een nieuwe settlement geclaimed naar mijn reeds bestaande. Ik ga mij nu verder focussen op pirate systems of die missies met de sentinal drones. Die slingeren al een tijdje in het rond.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het viel me gisteren wel op dat het soms lang duurde dat de environment geladen werd, maar verder geen problemen...
en kwam er ook achter dat er een NMS service bot bestaat die vroeger gratis was en nu betaald is? lijkt me toch dat hellogames daar op moet aanspringen? gezien je op die manier van alles kan krijgen tegen betaling voor de game zonder goedkeuring van hellogames.
En gisteren er dus ook via youtube achter gekomen dat als je S-class upgrades wil vinden voor je freighter dat je moet zoeken naar pirate battles en dan de pirate freighter op een bepaalde manier half vernietigen. maar net niet helemaal en dan heb je 70% kans op een S class upgrade voor je eigen freighter dus druk wezen warpen zoeken naar pirate battles
ik raad je aan naast die portal een kleine base te bouwen zodat je er later makkelijk terug naar kan gaan mocht je er een nodig hebben want als je ooit wil gaan zoeken naar gave multitools of ships dan is zo portal verdomd handig.Wailing_Banshee schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:15:
Ik kwam gisteren toevallig een portal tegen, waar ik denk ik die glyphs voor nodig heb, maar geen idee hoe ik ze kan krijgenNiet dat ik actief op zoek ben, vind het veel te leuk om gewoon planeetje te hoppen en gewoon niets te doen
(een beetje spullen verzamelen, m'n exo suit en tool upgraden door missies te spelen etc)
Het viel me gisteren wel op dat het soms lang duurde dat de environment geladen werd, maar verder geen problemen...
[ Voor 36% gewijzigd door copywizard op 01-10-2025 14:09 ]
Ik heb er voor nu even een save beacon naast gezet. Die dingen kunnen hartstikke handig zijn (kwam er alleen achter dat je er maar maximaal 5 op een planeet mocht zettencopywizard schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:01:
ik raad je aan naast die portal een kleine base te bouwen zodat je er later makkelijk terug naar kan gaan mocht je er een nodig hebben want als je ooit wil gaan zoeken naar gave multitools of ships dan is zo portal verdomd handig.
Er is ook een NMSSaveEditor waarmee je volgens mij alles kunt krijgen (zonder betaling). Het is allemaal offline geregistreerd. Het online deel is maar minimaal in het spel.copywizard schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:01:
Ik was via die expedition generator bezig met expedtion nummer 4 maar had even mijn steam client online gegooid en toen ik opnieuw de save inladen was de expedtion over dat vindt ik wel echt jammer dat je geheel niets anders kan doen als je eenmaal een expedition van vroeg wil beleven.
en kwam er ook achter dat er een NMS service bot bestaat die vroeger gratis was en nu betaald is? lijkt me toch dat hellogames daar op moet aanspringen? gezien je op die manier van alles kan krijgen tegen betaling voor de game zonder goedkeuring van hellogames.
En gisteren er dus ook via youtube achter gekomen dat als je S-class upgrades wil vinden voor je freighter dat je moet zoeken naar pirate battles en dan de pirate freighter op een bepaalde manier half vernietigen. maar net niet helemaal en dan heb je 70% kans op een S class upgrade voor je eigen freighter dus druk wezen warpen zoeken naar pirate battles
[...]
ik raad je aan naast die portal een kleine base te bouwen zodat je er later makkelijk terug naar kan gaan mocht je er een nodig hebben want als je ooit wil gaan zoeken naar gave multitools of ships dan is zo portal verdomd handig.
Ook handig als je een bug hebt met een missie bijv. Zo had ik eens iets ingeleverd, maar was de vervolgmissie niet getriggered. Via de saveeditor kon ik alsnog de 0 veranderen in een 1 op de juiste plek waardoor ik alsnog door kon.
Oke deze vind ik echt kneiter dik haha! Je bent lekker creatief man met dat bouwen.Poops_McGhee schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 02:16:
Het was tijd voor een kleine Gek junker. Moet het interieur nog doen, al is daar niet veel ruimte voor 😂
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hahaha. Thanks! Ik heb ook gewoon super veel lol met dat bouwen (en daarna verbouwen).Ricmaniac schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:14:
[...]
Oke deze vind ik echt kneiter dik haha! Je bent lekker creatief man met dat bouwen.
Echt, dit is precies de update waar ik al jaren naar uitgekeken heb in deze game.
Werken bij jou die rock hover dingen beide? Ik heb 4 van die dingen op mijn Corvette, maar 1tje staat nooit aan (blauwe gloed etc.).. geen idee waaromPoops_McGhee schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:06:
[...]
Hahaha. Thanks! Ik heb ook gewoon super veel lol met dat bouwen (en daarna verbouwen).
Echt, dit is precies de update waar ik al jaren naar uitgekeken heb in deze game.
Ja, die werken bij mij prima. Ik heb twee Corvettes met 6 van die dingen en die doen het ook allemaal.TgR_KILLER schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:14:
[...]
Werken bij jou die rock hover dingen beide? Ik heb 4 van die dingen op mijn Corvette, maar 1tje staat nooit aan (blauwe gloed etc.).. geen idee waaromheb hem al paar keer eraf gehaald, opgeslagen, weer erop.. maar mag niet baten.
Had vandaag wel 2 flinke crashes, maar dat kwam omdat er een of meerdere modders in de Anomaly aanwezig waren. Giga schepen met veel normale base elementen, inclusief exocrafts. 🤬
Kanon verstopt, zodat ik wat anders op die plek kan neerzetten, Thruster naar de onderkant gedumpt en de reactor ook. Kon ik meteen een hab toevoegen, zonder het schip langer te maken én wat extra binnenruimte gekregen. Moet de stats nog upgraden. Als dat acceptabel wordt, dan kan dit wel een daily driver worden 😄
:strip_exif()/f/image/O0E4X7TWmo6c3zO0GcEkiiYV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R6Rv1u1g9pApuB74Qi3XAoqM.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles lijkt in mijn game wel bugged xD... Niks werkt helemaal lekker op 1 of andere manier.. Maar ja speel hem nu via game pass en die verloopt volgende week, misschien dat ik hem in de aanbieding ooit ergens nog oppik ofzo. Misschien werkt een herinstallatie.Poops_McGhee schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 00:38:
[...]
Ja, die werken bij mij prima. Ik heb twee Corvettes met 6 van die dingen en die doen het ook allemaal.
Had vandaag wel 2 flinke crashes, maar dat kwam omdat er een of meerdere modders in de Anomaly aanwezig waren. Giga schepen met veel normale base elementen, inclusief exocrafts. 🤬
Even wachten tot er weer een update komt. De game is altijd in de aanbieding, wanneer een update dropped.TgR_KILLER schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:44:
[...]
Alles lijkt in mijn game wel bugged xD... Niks werkt helemaal lekker op 1 of andere manier.. Maar ja speel hem nu via game pass en die verloopt volgende week, misschien dat ik hem in de aanbieding ooit ergens nog oppik ofzo. Misschien werkt een herinstallatie.
Denk dat het er inderdaad aan ligt dat je via Game Pass speelt. Wellicht dat er heel wat problemen weggaan als je multiplayer uitzet in je Netwerk opties.
Maar toen zag ik ineens dat ik tijdens het editen blijkbaar 2 habs per ongeluk had verwijderd. Die habs had ik zo weer terug gezet. Maar natuurlijk pleurt hij dan ook wel alles wat erin zit weg. En als je gewoon de spullen bewust afbreekt krijg je alle grondstoffen terug. Maar als je de hele hab (per ongeluk) delete, nee dan niet. Dus een hele berg resources weer kwijt, en nog kutter ik had al mijn nutrition dingen en mijn processor net allemaal aangezet met hele berg spullen.
I give up, het spel irriteert me atm meer dan dat ik er lol uit haal xD
:strip_exif()/f/image/2bmMprRAn4VhILQZyOrgawcF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lCvp9Ml1v3DoDSoZJCGOSlAb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y2RxkRzE8mvTvFWDfGmZaQeK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JJaeAcWrvMDzsW5fwl9nhdDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oaRROMduElIdY3U0EfeDcecq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Poops_McGhee op 05-10-2025 04:55 ]