Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mede-auteur:
  • MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

Afbeeldingslocatie: https://dir.rawr.eu/nms-header.jpg
Media
Officiële trailers
Explore:

Fight:

Trade:

Survive:
Performance test
Linkjes
Tips & Vrachtwagens
Err... trucks.. tricks!
Upgrade levels
Er zijn verschillende upgrade levels voor al je equipment, Theta is het beste:
  1. Sigma
  2. Tau
  3. Theta
Als je de upgrades alle drie installeert en bij elkaar zet krijg je een boost ervoor en zullen ze nog beter werken.
Previews
Tweakers schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 06:00:
Er zijn van die games die vanaf het eerste moment dat je er iets over hoort direct hoog op je verlanglijstje staan. No Man's Sky was voor veel mensen zo'n titel, en voor ons ook. Het concept klonk vanaf het begin intrigerend. Ontwikkelstudio Hello Games maakte bekend een universum van ongelimiteerde grootte te kunnen presenteren, met dank aan 'procedural generation'. Het spel zou continu nieuwe planeten genereren, en elke planeet zou uniek zijn. Spelers zouden dat universum met al die planeten vrij kunnen verkennen. Voor wie van ontdekkingsreizen houdt, kan No Man's Sky een droomgame worden.
Reviews
Muziek
De muziek in het spel wordt—net als de planeten—procedureel gegenereerd! De band 65daysofstatic heeft hier aan gewerkt.

[ Voor 76% gewijzigd door MoietyMe op 16-08-2016 15:43 . Reden: Officiële trailers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:21
Aah mooi! Volg het spel zelf ook, ben behoorlijk enthousiast! IGN is de laatste week behoorlijk actief geweest met footage. Doen dit een maand lang, dus zal nog veel volgen!

YouTube: How No Man's Sky Infinite Universe Actually Works - IGN First
(how the universe works, best interessant)

YouTube: No Man's Sky: 6 Minutes of Exploration Gameplay – IGN First
(exploration gameplay)

YouTube: No Man's Sky: 18 Minute Gameplay Demo - IGN First
(nog 18 min. gameplay)

YouTube: No Man's Sky: A Tour of 5 New Planets - IGN First
(6 planeten, wat achtergrond info over creatures, resources etc.)

YouTube: No Man's Sky: How the Economy Works - IGN First
(over de economy)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Klopt. Ben nu de content aan het bekijken..
Gewoon een erg relaxte game om te spelen.

Ben erg benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 17:31
Ik speelde net deze week ook met het plan een topic te starten, maar wist niet goed hoe eraan te beginnen. Ik volg het spel al sinds de eerste aankondiging, en kan niet wachten om me erin te verliezen.
Als software developer word ik helemaal enthousiast van de manier waarop de game gemaakt is. Als je daar meer over wil weten is volgende video een must-see: A Behind-The-Scenes Tour Of No Man's Sky's Technology

Ook volgende interviews met Sean zijn absoluut de moeite:
70 Questions And Answers About No Man's Sky
Managing The Hype Of No Man's Sky - Extended Interview

[ Voor 28% gewijzigd door Wilibrord op 25-07-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik hoop dat er ook een steam achievement inzit waar je alle planeten moet bezoeken. })

Het aantal sterren in dit spel is gewoonweg om van te duizelen. Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/..._how_many_planets_are_in/

Het feit dat je, hoewel het een multiplayer spel is, hoogstwaarschijnlijk nooit iemand zal tegenkomen (zeker niet in het begin) is ook wel tof. Het moment dat je dan effectief een andere speler tegenkomt zal echt een diepe indruk nalaten (tot je door de lame sob on sight wordt neergeknald :') )

Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt. Vrijdag is er een AMA op reddit met Sean Murray, de lead developer. Hopelijk krijgen we dan eindelijk een release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Hello games staat zeker niet op Gamescom met No Man's Sky ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 14:30
Is het nu een mmo of of juist singleplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wel, het is een multiplayer game, maar voor 99,99% van de tijd zal het aanvoelen als een single player game omdat je niemand anders tegenkomt.

Nog een linkje naar het reddit information archive ivm NMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139657

Jammer genoeg is het sinds de maand Juli, toen IGN veel aandacht besteedde aan NSM, erg stil.
Ook is er nog steeds geen release datum uitgebracht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Inderdaad. De "SoonTM" grappen op de No Man's Sky subreddit beginnen eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:48
Sean Murray zal deze week verschijnen tijdens The New Yorker Festival en in The Late Show. Hopelijk heeft hij iets concreets te vertellen.

Update: Hij had weinig nieuws te vertellen :P

[ Voor 15% gewijzigd door -hopsa- op 05-10-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Geruchten gaan dat misschien 27-10 er een release komt....
http://www.pu.nl/artikele...ease-op-paris-games-week/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Toch loopt niet iedereen er warm voor heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Hoe bedoel je? Voor het game zelf of voor een mogelijke release op 27/10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Voor de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:28
Dit komt ook wel deels doordat er weinig vooruitgang lijkt te zijn, althans dat gevoel heb ik persoonlijk. Dit komt natuurlijk mede doordat er vrij weinig vrijgegeven wordt aan beelden. Hetgene wat wel wordt vrijgegeven is nagenoeg altijd hetzelfde.

Ik ben in ieder geval erg sceptisch geworden over NMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Men vraagt zich eigenlijk vooral af of NMS wel echt een game is? En niet gewoon een ruimte verkennings simulator. Dit is misschien wel leuk om te zien voor een uur maar na je 3de planeet heb je het wel een beetje gezien denk ik zo. Als er geen doel aanwezig is kan je moeilijk spreken van een game, met verkennen alleen heb je niet echt een doel want niemand zal ooit tijd genoeg hebben om alles te verkennen.

Hopelijk zitten er nog een hele reeks onaangekondigde dingen in de game die het wel leuk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Je kan nooit een game maken waar iedereen op zit te wachten en tevreden mee is.
Het probleem is dat de hype een aantal verwachtingen heeft gecreeerd bij een hoop mensen die een space sim verwachten, wat het niet is.
De niche aan spelers die wel zit te wachten op een exploration game in de zuiverste zin van het woord, gaat het denk ik een geweldige game vinden. De overgrote meerderheid zal het een flop vinden en na 2 weken (als het al zo lang is) aan de kant schuiven, met de bijbehorende negatieve commentaren op de verschillende online platformen.

Edit: link naar een artikel uit GameInformer (jan 2015) dat ik nog niet eerder zag langskomen, en het antwoord geeft op een aantal gameplay vragen:
https://drive.google.com/...GhUcUFzLXlwbGM/view?pli=1

[ Voor 17% gewijzigd door Wilibrord op 14-10-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-06 14:07
Grompie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:47:
Men vraagt zich eigenlijk vooral af of NMS wel echt een game is? En niet gewoon een ruimte verkennings simulator. Dit is misschien wel leuk om te zien voor een uur maar na je 3de planeet heb je het wel een beetje gezien denk ik zo. Als er geen doel aanwezig is kan je moeilijk spreken van een game, met verkennen alleen heb je niet echt een doel want niemand zal ooit tijd genoeg hebben om alles te verkennen.

Hopelijk zitten er nog een hele reeks onaangekondigde dingen in de game die het wel leuk maken.
Het is ook niet echt de bedoeling om alles te verkennen.. Denk dat de meeste gewoon naar het midden van het universum vliegen en onderweg de steeds extremere planeten checken. Eenmaal eindpunt bereikt zal de game wellicht niet veel meer gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 23:45

v8power67

Psn: Mausosaurus

Wert dat voor deze game ik en broertje klaar staan. Heel veel zin. Lekker chillen op planeten. Ontdekken, looten etc.
Zin in hoor. Denk alleen dat veel mensen wachten op een release datum. En dat de hype erdoor een beetje afgezwakt is.. maar beetje marketing ertegen en gaan..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Het doel is om het midden van het universum te bereiken waarna zich een endgame zal afspelen. Het hoe en wat wordt bewust geheim gehouden. Er wordt sowieso bewust weinig informatie vrij gegeven. De game moet een verassing zijn, aldus Hello Games.

Toch lijkt het me een leuke game. En dat deze wat alternatiever is dan alles wat er op dit moment verkrijgbaar is kan ik alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
De tijd die je nodig hebt om het midden te bereiken wordt geschat op 40-100 uren gamen, afhankelijk van de parameters van je startlocatie, en het vinden van de meest optimale route. Maar dan houdt het niet op natuurlijk, je kan gewoon blijven spelen en exploren.
Ik vraag me af of de game zich leent voor community-driven events/content. Ik vermoed van niet, gezien de manier waarop multiplayer (niet) is geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Release confirmed door Sean: Juni 2016. :'(
Met bijbehorende PGW trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49

Geronimous

化け猫

Hm, het aantal sterren en planeten is impressive in het begin, maar van watik gezien heb zijn de assets op de planeten redelijk hetzelfde. Het gevoel dat je iets nieuws ontdekt zal erg snel voorbij zijn, en ik ben bang dat het dan alleen farmen wordt.
De game gaat het dus net zo moeten hebben van de storyline en de overige content dan de gimmicky random wereld generator. Ik zie het meer als een sales pitch / unique selling point, maar de daadwerkelijke toegevoegde waarde lijkt me miniem.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wat bedoel je juist met assets?
In de demos laten ze natuurlijk de meest geweldige planeten zien, maar de realiteit is wat anders:
The planets within the universe will have a 10% chance of having life on them, with 90% of them having no life on at all. Of the 10% that does have life, 90% of that will be primitive and boring. So the lush garden worlds with more evolved life forms on will be rare.
Als je alle hoop op de storyline en overige content hebt gevestigd, is het misschien niet meteen een game voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49

Geronimous

化け猫

Wilibrord schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:53:
Wat bedoel je juist met assets?
In de demos laten ze natuurlijk de meest geweldige planeten zien, maar de realiteit is wat anders:

[...]

Als je alle hoop op de storyline en overige content hebt gevestigd, is het misschien niet meteen een game voor jou.
Met assets bedoel ik dus precies dat: kans op leven etc. Ik vermoed dat je spaceship bij het scannen van planeten je wel laat weten wat er te vinden is (misschien al bij complete sterrenstelsels. Ik snap hoe de game technisch in elkaar zit: alles wordt bepaald door de hoeveelheid parameters en mathematische formules. Dat is leuk en ook best indrukwekkend, maar ik vraag me hardop af wat het spel nu leuk maakt om te spelen. Wat is het doel? het midden bereiken, ok, en daarvoor moet je neem ik aan dus grondstoffen farmen. Wat zijn de overige 'incentives' om te blijven spelen? Waar zit em die payoff in?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Nou er is in ieder geval een releasedate.. Duurt alleen nog even :*-)
Denk wel dat we de komende maanden meer en meer gaan zien van de inhoud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qballbeg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 15:53
Het lijkt me zo een gave game dat ik met een maatje een (engelstalige)website/blog ben begonnen om alle informatie van No Man's Sky te verzamelen. http://www.galacticobserver.com/

Skull Joooooke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Dat er vorige week een press-event was rond NMS was al uitgelekt, en dat er een embargo is dat ergens deze week afloopt was ook duidelijk geworden. De juiste datum was nog niet bekend, en nu lijkt Gamer.nl toch een tipje van de sluier gelicht te hebben. Ten laatste donderdag weten we meer.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/48adr2/gamernl_thursday_new_info_coming/

Kan ik niet meteen checken op het werk:
Gamer.nl

Update: embargo loopt blijkbaar af om 17u deze avond.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilibrord op 03-03-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Release date is bekend: 21 juni op PS4 en PC.

Bron: http://www.polygon.com/20...lease-date-retail-version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Da's voor de US... wij in Europa moeten een dagje langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Hier alvast een preview / hands-on: http://gamer.nl/articles/preview/no-mans-sky-hands-on/

Deze gaat er zeker komen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
En ook de tweakers review :-)
reviews: No Man's Sky - Eenzaam avontuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Die had ik even gemist.... gauw lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 14:53

Dazzler2120

FP ProMod
Buh, ik heb hier zo veel zin in, ben lang niet zo gehyped geweest voor een spel. Laatste keer was bij Destiny.
Hoop dat ze de verwachting waar knunen maken, ondanks dat deze misschien wat onrealistisch hoog is...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik ook, al moet ik zeggen dat ik de prijs best aan de hoge kant vind: €59,99 in de PS Store. Bij bol.com van €69,99 voor €59,99.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik had ook niet verwacht dat het een big budget titel zou gaan worden. Die aangekondigde fysieke limited edition vind ik dan wel weer tof. De previews halen mij momenteel alleen nog niet direct over om een dergelijke uitgave te doen. Het oogt vooral als verkennen, handel drijven of oorlog voeren en dan continue de grenzen opzoeken van wat mogelijk is. Anders krijg je de Sentinels achter je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Mwah, ik heb he niet zo op fysieke schijfjes. Die hebben bij mij de neiging om kapot te gaan :) (Ja, ik ben lomp)

Ik heb 'm toch maar besteld voor de PS4... Fallout 4 viel me eigenijk wat tegen. Wel leuk, maar op een gegeven moment ben je zo sterk dat er geen uitdaging meer is. Ik hoop dat NMS de hype wat meer waar maakt. Voorlopig mogen we nog een paar maanden wachten.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-06 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op het punt gestaan om te kopen maar gezien de briljante ondersteuning die Hello Games nog geeft aan hun enige andere games (Joe Danger en Joe Danger 2) op Steam ga ik er vanaf zien.

Dan vind ik een pricetag van 60 dollar wel heel fors voor een game waar ik dan maar bij moet zien of ze het blijven ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:55
Ik wacht ook nog wel even af. De game lijkt me erg tof en vooral het concept om alles te exploren, maar de prijs van 60 euro voor de PS4 versie vind ik ook nog wat te prijzig. Dan wacht ik liever eerst de reviews af en wat gameplay video's om me dan een beeld te vormen. Eventueel koop ik hem dan alsnog, of ik haal hem later wel uit de budgetbakken. Ik heb de laatste tijd toch iets te vaak de hype gevolgd en ga dat bij deze game niet doen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11
Deze game ga ik op release dag halen iig. Lekker mijn eigen ding doen, in een enorm en in mijn mening mooi universum.

Ik snap alleen niet dat er over prijs gezeurd wordt, ik geloof dat er genoeg AAA-titles uitkomen voor 60 euro die veel minder bieden.

Edit
Wel leuk filmpje over de prijs kwestie van No man's sky, ben het volledig eens.
https://www.youtube.com/watch?v=z6rW_1VZTRo

[ Voor 28% gewijzigd door Albinoraptor op 08-03-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Albinoraptor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:01:
Deze game ga ik op release dag halen iig. Lekker mijn eigen ding doen, in een enorm en in mijn mening mooi universum.

Ik snap alleen niet dat er over prijs gezeurd wordt, ik geloof dat er genoeg AAA-titles uitkomen voor 60 euro die veel minder bieden.

Edit
Ik denk dat veel mensen hadden verwacht dat het een downloadbare game was voor een kleiner prijsje. Ik heb gisteren nog zitten twijfelen of ik niet toch een preorder zou plaatsen, want ergens intrigeert de game me wel. Ik wilde dan natuurlijk wel de Limited Edition. Helaas hangt daar wel een prijskaartje van 80 euro aan (adviesprijs). Uiteindelijk toch maar vanaf gezien, omdat ik de komende maanden nog genoeg kosten voor mijn kiezen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:55
Ik verwachte inderdaad een download game ter waarde van ongeveer 30 euro. 60 euro is van wat ik nu heb gezien wel veel voor deze game. Daarom wacht ik de reviews af. Ook omdat ik mijn geld maar 1 keer kan uitgeven. Ik zoek vaak wel de goedkopere winkels en dergelijke uit. Laats wel Firewatch gekocht, voor release, maar ook met 7 euro korting, waardoor dat bedrag voor mij beter te verantwoorden is. Ik wil voor een AAA relase op console geen 60 euro betalen. Onder de 50 euro ligt mij beter.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening erover en zijn eigen uitgave patroon. Als in dit topic (en andere meningen op internet) blijkt dat de game wel erg groot, mooi en niet te repetitief is, dan ga ik hem misschien ook nog wel aanschaffen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik denk dat veel mensen hadden verwacht dat het een downloadbare game was voor een kleiner prijsje.
U thought wrong !

Als je de game een beetje gevolgd heb was er geen twijfel mogelijk dat het gewoon een échte game werd... Een game die in de winkelschappen komt te liggen.

Even een schaamteloze crosspost van mijn reactie op de frontpage:
Heel veel zin in deze game. En uiteraard lees ook ik elke nieuwe (p)review die er te lezen is.
En vrijwel iedereen praat elkaar na: 'hoe lang blijft deze game leuk'.

Hoe lang blijft Battlefield leuk? Waar je in 10 - 12 - 15 verschillende maps ( verander maps in world , level , zone , whatever ) hetzelfde doet. Schieten. En zo kun je voor elke game de vraag zetten: 'hoe lang blijft het leuk'.
Dat zal voor iedereen verschillend zijn. GTA5 was leuk hoor. Top. Alleen zelf heb ik de game nog nooit uitgespeeld. Waarom niet? Boeit me niet zo. Leuk om een beetje te lollen en daarna gaat de game weer uit. Ook dat spel had voor mij geen hoger doel. En toch heb ik me er uren mee vermaakt.

En ik denk ook dat je het daarom wat simpeler moet zien. Je koopt een game voor 60,-. En hoeveel uur plezier denk je daaruit te halen? 4 maanden Netflix kost ook 60,-. 3x een DVD-box óók. Hoeveel uur plezier haal je daaruit ?

No man's sky lijkt mij een fantastische game. Juist een game die zich een keer niet mee laat spelen in het huidige veeleisende gamegebeuren. Ik hoef geen achievements. Ik hoef ook geen uitgekauwd verhaal. Dit is gewoon een old-skool game in een nieuw jasje. Lekker een beetje aanklooien en beleven. En wie weet is er nog meer? Mooi toch.

Ik vind het mooi. En misschien ben ik de game na 15 uur beu. Nou ja prima dan. Misschien speel ik het wel 100uur. Dan is het een koopje voor 60,-? Ik begrijp die gehele verwachting van tegenwoordig niet zo.

En als mensen het te duur vinden. Of ze willen de game niet spelen omdat ze bang zijn dat het tegenvalt (..) en dan komt het weer terug op een centenkwestie. Want het kost wel '60,- ' .. Nou nou. Poe poe.

Mensen, je hoeft de game niet te spelen als de game je niet leuk lijkt en of je geen geld hebt. Ga dan naar de Bart-Smith en grabbel een keer door de eurobak. Misschien ligt daar nog wat tofs voor een paar euro.

Gewoon kopen. Spelen en wees blij dat er überhaupt mensen zijn die de moeite nemen games als dit te maken. Ik weet niet hoe het met jullie is. Maar sta ik in een speelgoedwinkel ( met mijn kinderen ja... ) voor het gamevak. Dan vind ik het maar een belabberde keuze. Vrij veel hetzelfde allemaal. Een game als No Man's Sky.. Supertof. More of that please.

En bevalt ie niet. Voor 35 euro ben je er op Marktplaats zo weer vanaf.. Niet zo moeilijk doen allemaal. Toch ?

[ Voor 80% gewijzigd door Lasteraar op 08-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ben het daar helemaal mee eens Lasteraar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ook helemaal mee eens.
GOG geeft trouwens 6,40 € store credit bij aankoop van NMS. Misschien kan dat de pijn wat verzachten ;)
€6.40 OFF ANY FUTURE PURCHASE. You get bonus store credit (our Fair Price Package) to offset the regional pricing.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilibrord op 08-03-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Nieuwe 21 minuten (!) gameplay video met Sean waarin hij toont wat je zoal doet in NMS. Een aanrader voor wie nog twijfelt.

Update: Nog een leuk artikel van iemand van IGN die de game 2u kon spelen.
http://www.ign.com/articl...-in-no-mans-sky-ign-first

[ Voor 32% gewijzigd door Wilibrord op 14-04-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 20:44
Voor een spel die de huidige technische grenzen achter procedural gaming poogt te verleggen geniet het dramatisch weinig coverage op een site die zichzelf als dé technologische site van .nl profileert.

M'n submit over IGN First is al 3 dagen niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is deze game een timed exclusive voor de ps4?

[ Voor 15% gewijzigd door Ronwiel op 16-04-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-01 10:21
Ziet er best redelijk uit, ga ik meschien kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
jaquesparblue schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:41:
Voor een spel die de huidige technische grenzen achter procedural gaming poogt te verleggen geniet het dramatisch weinig coverage op een site die zichzelf als dé technologische site van .nl profileert.
Volledig mee akkoord.
Ik begrijp dat niet iedereen mee op de reddit-hype-train zit, maar de afwezigheid van enige activiteit in dit topic is voor mij volstrekt onbegrijpelijk.
ronwiel schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:21:
Is deze game een timed exclusive voor de ps4?
Oorspronkelijk wel, maar dat hebben ze laten varen. Wel enkel release op PS4 en pc. http://www.no-mans-sky.com/about/ Had je makkelijk zelf kunnen vinden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Albinoraptor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:01:

Edit

Punt is vooral dat er eigenlijk nog niet zoveel bekend is over wat NMS gaat bieden, exploren? tuurlijk is leuk maar voor hoelang? Techniek researchen? Lijkt me meer bijzaak. Klein beetje shooter element, klein beetje space combat, klein beetje Reading. Het voelt allemaal een beetje alsof het er aan de haren bijgesleurd is.

Het komt op mij heel erg over alsof ze eerst een interresante techniek ontwikkeld hebben en daar een game omheen bedacht hebben en dat komt wat gimmick achtig over.

De tijd die je in NMS kunt doorbrengen is oneindig omdat je altijd planeten kunt blijven ontdekken in dat opzicht kun je de prijs acceptabel vinden. Maar als je na 6 uren al uitgeken bent omdat het saai wordt is het duur.

Voordat de prijs bekend was dacht ik ook dat het een PSN titel van 30-40 euro zou worden. Zo komt de game nu eenmaal op mij over.

Ik denk dat ze met deze prijsstelling best wel een gok nemen, gamers zijn enorm conservatief die over het algemeen alleen maar de volle mep voor bekende AAA titels betalen. Zelfs een kwalitatief goede game met prima reviews kan qua verkopen floppen omdat ze iets nieuws proberen.

Met een prijs van 29,95 of 34,95 zijn gamers veel eerder geneigd om de game te proberen zeker als er een (kleine) hype rond de game heerst.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Punt is dat het ondertussen wel bekend is wat de game gaat bieden. Da's nu net die laatste video die ik gepost heb.
Ja, er zullen nog wat onbekende gameplay elementen opduiken, maar over het algemeen hebben we ondertussen een redelijk goed idee van hoe de gameplay eruit ziet.
Ongetwijfeld zal de game op pc binnen een aantal maanden wel in de 30-40 euro prijsrange terechtkomen. Aan de gamer om te beslissen hoeveel die potentiële honderden uren time-sink jou waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Ik kijk er in ieder geval nog naar uit.

60 euro is veel geld, maar ik vind dat voor ieder spel veel geld. Alle spellen hebben overigens de kans om al na enkele uren saai te worden.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik kijk er ook naar uit, maar hou wel een enorme slag om de arm.

Leuk die procedural gaming, maar wat heeft het voor toegevoegde (hype-waardige) waarde in de gameplay? Na het kijken van het filmpje weet ik het nog steeds niet. Sowieso vind ik de gameplay in het filmpje inderdaad nogal bij elkaar geraapt, wat Chaoss ook al zei.

Als ik toch 99,99% kans heb om geen andere spelers tegen te komen terwijl we in hetzelfde universum spelen, maakt het dan uit hoe een universum wordt gegenereerd?

Misschien denk ik nog the oldskool voor dit next-level(?) spel, ik weet het niet.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
jaquesparblue schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:41:
Onze gebeden zijn verhoord. Er is wat front-page coverage over de laatste IGN video.
http://tweakers.net/video...werp-van-no-mans-sky.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Gister na het kijken van wat reviews toch maar de pre order gedaan. Had hem in eerste instatie links laten liggen omdat ik dacht dat het puur een multiplayer game zou zijn. Ik was bang dat ik dan niet genoeg tijd zou hebben om een beetje mee te kunnen doen.

Maar na wat reviews te zien kan ik nu niet wachten tot het zover is :+ Hoop dat mijn pc'tje het een beetje kan trekken.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:06
Vraagje is er eigenlijk een verschil tussen de PC en de PS4 k ga hem zeker kopen maar twijfel nog op welk Systeem.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Voor zover ik weet is er geen vershil.
Er zijn wel een aantal verschillende versies met of zonder enkele extra's, maar de game zelf is steeds hetzelfde.
https://www.reddit.com/r/...ki_platforms_.2F_versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Crossplatform zou wel leuk zijn. Beide platformen zitten immers in een identiek universum.
Ook al is de kans dat je iemand tegenkomt heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
spl3ndr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:55:
Crossplatform zou wel leuk zijn. Beide platformen zitten immers in een identiek universum.
Ook al is de kans dat je iemand tegenkomt heel erg klein.
Mij lijkt Crossplatform ook leuk maar niet vanuit de PS4 naar de PC omgeving dan had ik liever naar de XboxOne gehad waarom?
Er word mij te veel gecheat en gehackt op het PC Platform en dat is ook een van de redenen dat ik een Console heb.
van wat ik nu allemaal gelezen heb over NMS is dat de veranderingen die jij aanbrengt op een planeet of in de ruimte lokaal word opgeslagen
Dus als je bv. op een planeet met je Gun een gat/grot maakt,op die planeet zal een ander die daar misschien later ooit ook eens komt dat niet zien, eenigste wat hij ziet is dat jij misschien all een naam heb gegeven aan die planeet en dieren.
Mocht je toevallig iemand tegen komen en samen naar een planeet gaan en daar dingen gaan veranderen dan word het bij jullie beiden lokaal opgeslagen en is het ook alleen maar voor jullie te zien.

Wat mij verder erg aanspreekt en dat werd ook in een van de interviews verteld is dat je gewoon je eigen avontuur/verhaal maakt in die Galaxy een filmje wat jij eventueel post op youtube met een planeet die jij gevonden heb zal niemand anders kunnen laten zien.

Maar het spel in het Kort
Veel exploreren
Je kan traden
Je kan Vechten tegen traders of piraten
Je kan researchen
Je kan Alien talen leren
En waarschijnlijk nog wel wat dingen die ik vergeten ben.
het doel is eigenlijk om naar het middelpunt van de Galaxy te komen
naarmate je dichterbij komt word het ook meer Alien achtig
er zijn shortcuts te vinden door middel van Portals die je dichter naar het centrum van de Galaxy brengen alleen door die portal kan je niet je schip in mee nemen.

Enigste waar ik niet direct een antwoord op kon vinden is stel je vind een mooie planeet en je wil daar wel vaker naar terug maar je wil ook meer exploren is er dan een manier om toch weer snel terug te kunnen komen bij die planeet ?

Ik kan niet wachten om me er in te verdiepen en ga hem waarschijnlijk kopen op de PS4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik meende ergens gelezen of gehoord te hebben dat kleine wijzigingen aan planeten inderdaad enkel voor jou bewaard worden, maar dat grote wijzigingen, zoals het uitroeien van bepaalde species of "graven" van een gigantische grot, wel zouden bewaard worden zodat andere spelers dat ook zien. Ik zal vanavond eens kijken of ik daar een bron voor kan vinden.
Update: Ah, 't is toch iets genuanceerder:
https://repo.nmsdb.info/?info=Local_%2F_Global_Saving

Ik denk niet dat er een fast-travel optie is. Ik heb er alleszins nog nergens een bewijs van gezien of gehoord. (behalve de portals dan, maar die zien er redelijk random uit)

[ Voor 9% gewijzigd door Wilibrord op 13-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Heb de limited edition in de pre-order staan, maar ben bang dat iemand binnen een week het geheim van het middelpunt van het universum op internet keihard gaat spoilen. Zo is de community tegenwoordig. Alles moet zo snel mogelijk worden uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Wilibrord schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:53:
Ik meende ergens gelezen of gehoord te hebben dat kleine wijzigingen aan planeten inderdaad enkel voor jou bewaard worden, maar dat grote wijzigingen, zoals het uitroeien van bepaalde species of "graven" van een gigantische grot, wel zouden bewaard worden zodat andere spelers dat ook zien. Ik zal vanavond eens kijken of ik daar een bron voor kan vinden.
Update: Ah, 't is toch iets genuanceerder:
https://repo.nmsdb.info/?info=Local_%2F_Global_Saving

Ik denk niet dat er een fast-travel optie is. Ik heb er alleszins nog nergens een bewijs van gezien of gehoord. (behalve de portals dan, maar die zien er redelijk random uit)
Mooie site met veel info thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Navuri schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:27:
Heb de limited edition in de pre-order staan, maar ben bang dat iemand binnen een week het geheim van het middelpunt van het universum op internet keihard gaat spoilen. Zo is de community tegenwoordig. Alles moet zo snel mogelijk worden uitgespeeld.
Gewoon niet opzoek gaan naar die spoilers.
Ik hoop echt dat er genoeg variatie is dan vermaak ik me verloopig wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 14:57
Wat ik wel een leuk initiatief vind op Reddit en ik geloof CobraTV (youtube kanaal), is dat iedereen daar een clipje op kan sturen van max. 1 minuut van de planeet waar je op spawnt in het begin van de game. Als het goed is zou dat voor iedereen anders moeten zijn.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Jackal131 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:43:
Wat ik wel een leuk initiatief vind op Reddit en ik geloof CobraTV (youtube kanaal), is dat iedereen daar een clipje op kan sturen van max. 1 minuut van de planeet waar je op spawnt in het begin van de game. Als het goed is zou dat voor iedereen anders moeten zijn.
Op de PS4 kan je toch tussen de 1 en 15 min opnamens maken automatich en dus ook steeds uploaden.
Misschien wel leuk want voor iedereen is de reis naar het middelpunt dus anders en iedereen pakt het op een andere manier aan.
Zo zou je zelf een reisverslag kunnen maken die er heel anders uit ziet als iemand anders.
Zoals Sean Murray al zij het is lastig om op Youtube fimpjes te zien van wat het zelfde is als wat jij gaat mee maken/zien.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakGIB op 18-05-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 14:57
FreakGIB schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Op de PS4 kan je toch tussen de 1 en 15 min opnamens maken automatich en dus ook steeds uploaden.
Dat klopt, maar om het niet helemaal uit de hand te laten lopen hebben ze een max lengte van 1 minuut ingesteld. Persoonlijk denk ik dat dat ook nog steeds te lang is...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Kleine rage... wilde de limited edition voor de PS4 halen, maar die is bij Nederlandse winkels niet meer te krijgen. Heb nu dus via de PS-Store No Man's Sky besteld en daarbij onderstaande editie (met een pc game waar ik dus niks aan heb :') )

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0580/0965/products/NMS-Explorer_s_Edition-iam8bit.png?v=1457017605

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bellerophon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:10:
Kleine rage... wilde de limited edition voor de PS4 halen, maar die is bij Nederlandse winkels niet meer te krijgen. Heb nu dus via de PS-Store No Man's Sky besteld en daarbij onderstaande editie (met een pc game waar ik dus niks aan heb :') )

[afbeelding]
Damm wel erg mooi wat ben je totaal kwijt voor deze versie inc verzendkosten als ik vragen mag :X
Edit : Het lijkt er op dat die doos gedeltelijk doorzichtig is als dat zo is kan je je schip daar in laten geeft een mooie achtergrond :)

[ Voor 11% gewijzigd door FreakGIB op 18-05-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik vind het nogal gewaagd om dit soort games te gaan pre-orderen. Dit gaat of heel erg episch, of een repetitieve bedoening worden. Ik hoop op het eerste, maar die kans acht ik ongeveer 30%. Als ik voor mezelf spreek, ben ik hier met 2 uur klaar mee, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb. Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg, want het hele idee vind ik tof. Maar ik vraag me af in hoeverre dit interessant blijft, gezien de grootte van het ontwikkelteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

FreakGIB schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:20:
[...]

Damm wel erg mooi wat ben je totaal kwijt voor deze versie inc verzendkosten als ik vragen mag :X
Edit : Het lijkt er op dat die doos gedeltelijk doorzichtig is als dat zo is kan je je schip daar in laten geeft een mooie achtergrond :)
Natuurlijk mag je dat vragen :)
Deze versie heeft mij 165 dollar gekost (en daar moet je dus nog een keer het bedrag bijtellen voor de PSN-versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bellerophon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:44:
[...]

Natuurlijk mag je dat vragen :)
Deze versie heeft mij 165 dollar gekost (en daar moet je dus nog een keer het bedrag bijtellen voor de PSN-versie)
Je zou eventueel een US account kunnen maken en de US versie in de PSN store kopen scheeld ook weer iets.
Wat zou je eventueel vragen voor de PC disk only als je die weg doet mag je ook in prive chat vertellen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
bram1984 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:31:
Ik vind het nogal gewaagd om dit soort games te gaan pre-orderen. Dit gaat of heel erg episch, of een repetitieve bedoening worden. Ik hoop op het eerste, maar die kans acht ik ongeveer 30%. Als ik voor mezelf spreek, ben ik hier met 2 uur klaar mee, op basis van wat ik tot nu toe gezien heb. Ik hoop echt dat ik ongelijk krijg, want het hele idee vind ik tof. Maar ik vraag me af in hoeverre dit interessant blijft, gezien de grootte van het ontwikkelteam.
Je wacht reviews af om te weten of het spel voor jou na 2u repetitief wordt?
Je zegt "op basis van wat ik tot nu toe gezien heb". Heb je de recente gameplay video's gezien? Daarmee krijg je toch een vrij goed beeld van de game.
(repost: https://youtu.be/D-uMFHoF8VA)
Ik word zelf steeds ongeduldiger... nog wel even een nieuwe pc kopen want de huidige gaat het niet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wilibrord schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:21:
[...]

Je wacht reviews af om te weten of het spel voor jou na 2u repetitief wordt?
Je zegt "op basis van wat ik tot nu toe gezien heb". Heb je de recente gameplay video's gezien? Daarmee krijg je toch een vrij goed beeld van de game.
(repost: https://youtu.be/D-uMFHoF8VA)
Ik word zelf steeds ongeduldiger... nog wel even een nieuwe pc kopen want de huidige gaat het niet trekken.
Yep. Reviews zeggen uiteraard niet alles, maar wel veel. Homefront is ook van mijn radar verdwenen.

Dat filmpje heb ik inderdaad nog niet gezien. Die zal ik eens even op mijn gemak bekijken met geluid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 14:30
ik weet het nog niet. Tijdje terug ook Elite: Dangerous gekocht welke ik eigenlijk ook nauwelijks aanraak. Ben eigenlijk op zoek naar een soort EVE in cockpit/first person view, maar dat bestaat nog niet helaas. Ben bang dat ik me snel ga vervelen zoals in E:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Rudolf schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:46:
ik weet het nog niet. Tijdje terug ook Elite: Dangerous gekocht welke ik eigenlijk ook nauwelijks aanraak. Ben eigenlijk op zoek naar een soort EVE in cockpit/first person view, maar dat bestaat nog niet helaas. Ben bang dat ik me snel ga vervelen zoals in E:D.
Het allerliefste zou ik dit gewoon willen zien :9~ O+

Afbeeldingslocatie: https://belsammael.files.wordpress.com/2012/03/freelancer1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:12
Bellerophon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Het allerliefste zou ik dit gewoon willen zien :9~ O+

[afbeelding]
Freelancer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06 21:28
Ik ben ook erg benieuwd wat deze game gaat brengen. Zoals ik het zie is het gewoon een enorm universum waarbij je dingen zelf namen kan geven, je resources kan vinden om fuel te maken, je suit, weapon en spaceship kan upgraden en bij alles wat je teveel doet een wanted level á la Grand Theft Auto kan krijgen.

Het leuke is wel dat omdat er relatief weinig van de game bekend is gemaakt, dat er wel steeds nieuwe dingen worden ontdekt, zoals de reis naar een ander universum, waarvan de Hello Games gezegd heeft dat het een enorme opgave is, en waarbij 99% van de ontdekkingsreizen op niets zal uitlopen. Niet bemoedigend, maar wel tof als het je juist wel lukt!
Maar ook het samenstellen van resources om zo tot iets nieuws te komen wat je zelf kan gebruiken, of kan kiezen om om verhandelen op een van de trading pods is iets wat misschien best leuk kan uitpakken

Ik ben alleen een beetje bang dat inderdaad de eenzaamheid toe gaat slaan als je voor de zoveelste keer een planeet aantreft, waar niemand anders dan jij + wat creatures verblijven... Ik denk daarom toch dat als ik mogelijk de game koop, dat ik inderdaad een trader ga worden.

Wat in de voorlopige review van Tweakers ook wordt aangegeven is dat er geen sociaal aspect aanwezig is, en dat het mogelijk kan zijn dat je een andere speler tegenkomt, maar als het aan de ontwikkelaar ligt, zul je nooit een medespelers aantreffen. Ik hoop toch echt dat ze daar later op terug gaan komen..

Misschien wel het grootste pluspunt is dat ondanks dat het zo immens groot aanvoelt, er als het goed is geen laadtijden zullen zijn. Ik weet dat dit toch wel een dingetje in bijvoorbeeld Destiny was.

Voor wie in tussentijd iets meer van de achtergrond van de game en gameplay wil zien, kan het beste de video's van IGN op YouTube kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gebrek aan social aspect vind ik ook jammer, ik zou echt niet pvp in zo'n game willen maar het zou wel leuk zijn om regelmatig andere spelers voorbij te zien komen, dan voelt de game wat minder statisch aan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kunnen ze een middenweg doen, zoals bij Journey, dat je slechts 1 medespeler tegenkomt, totdat jullie wegen scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Er zou sprake zijn van een lobby. Elke speler zou er eentje hebben en er zou ruimte zijn voor andere spelers. Echter, jullie beseffen ten volle hoe moeilijk het wordt om iemand te vinden, zelfs als je dat zou willen? Zelfs als je op dezelfde planeet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-05 13:38

Odieus

Onuitstaanbaar

Wilibrord schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:20:
Er zou sprake zijn van een lobby. Elke speler zou er eentje hebben en er zou ruimte zijn voor andere spelers. Echter, jullie beseffen ten volle hoe moeilijk het wordt om iemand te vinden, zelfs als je dat zou willen? Zelfs als je op dezelfde planeet bent.
Ze hadden er een fast travel optie in kunnen bouwen, had ik wel leuk gevonden. Ik bedoel, zelfs al ga je met een groep op stap van PVP is er dan nog geen sprake. De kans dat je met je groep een andere speler tegenkomt is dan nog steeds extreem klein.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:48:
Misschien kunnen ze een middenweg doen, zoals bij Journey, dat je slechts 1 medespeler tegenkomt, totdat jullie wegen scheiden.
Dit. _/-\o_

Ik ben ook alleen bang voor het sociale aspect, of eerder, het ontbreken daarvan. Juist in een space-sim wil ik wel enige vorm van menselijk contact hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie het nog niet wist, Kotaku heeft een gerucht de wereld in geholpen dat de game mogelijk opnieuw uitgesteld zal gaan worden.

offtopic:
ik kan niet linken naar het originele artikel ivm blokkades, maar via de link kunnen jullie er mogelijk wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
De subreddit is ontploft vandaag.
Alles draait daar nu om een aantal "zogezegde" Gamestop werknemers die beweren dat ze de release date op de posters die ze hebben ontvangen moeten afplakken met bijgeleverde "coming soon" stickers.
Een andere geruchtenmolen zegt dat het enkel om de fysieke versie zou gaan die uitgesteld is.
Het eigenaardige is dat we nu zoveel uren verder zijn, en nog steeds geen enkele officiële statement hebben ontvangen. Noch van Hello Games, noch van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
En die bevestiging is er nu wel...
http://blog.us.playstatio...-coming-to-ps4-in-august/
10 augustus is de nieuwe release date voor Europa. (9 aug voor US, 12 aug voor UK)
Oprecht jammer, al geeft dit mij persoonlijk wat meer tijd om een nieuwe pc samen te stellen. ;)
Ik begrijp het wel, maar de communicatie was weer om te huilen. Ik snap niet dat zoveel firma's steeds weer in dezelfde val trappen. Hoe moeilijk is het om duidelijk en oprecht te communiceren. Benieuwd of ze nu weer 2 maand compleet niks gaan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Zo jammer dit, maar goed het is helaas niet anders.
Dit is serieus de game waar ik al jaren naar uit kijk, heb er zelfs een ps4 voor aangeschaft :+ .

Maar serieus, 10 agustus?!?!
In de nacht van 10 op 11 ga ik op vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Zucht ja, hier zijn gewoon geen woorden voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qballbeg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 15:53
Ben benieuwd, komt me eigenlijk wel goed uit :P dan ben ik vrij ^^
http://galacticobserver.com/no-mans-sky-delay-confirmed/

Skull Joooooke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En als de game eerder uitkomt, dan ben je dan niet vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Komt de game op 10 augustus uit, zit in in thailand.....

Anyway ik heb een nieuw systeem, ik hoop dat mijn 760GTX het op full HD gaat reden

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik was in eerste instantie heel erg enthousiast over dit spel toen ik er zojuist op las op de frontpage. Echter na het bekijken van een stuk of 5-6 videos, is dat enthousiasme compleet omgeslagen in, jawel nu al, verveling. Ik heb EVE gespeeld voor een jaar of 4-5, vanaf de beta dus ik denk dat ik mijzelf redelijk hardcore doelgroep mag noemen.

Wat is (nu al) het overduidelijke probleem met die spel? Of eigenlijk problemen, ik benoem ze hier onder. Mark my words.

1) In de trailers geen spoor van lege, onbewoonbare, dorre werelden. Gaswerelden, lava-werelden, ijs-werelden, woestijn-werelden met NIKS. Leeg.
Ik weet niet precies wat ze denken te begrijpen van de menselijke psyche maar ontdekken is weten dat je waarschijnlijk niks gaat vinden, maar dan toch door geluk en doorzetting wél iets bijzonders vind. In de filmpjes wordt iig de indruk gewekt dat er _alleen_ maar werelden zijn met relatief milde condities en bestaand, multi-cellulair leven. Dat is gewoon compleet onrealistisch en haalt de hele spirit uit het 'ontdekken'. Het is gewoon een grote dierentuin geworden, meer niet. Wat is er gaver dan dat je een lange afstand hebt afgelegd, een planeet ziet in de bewoonbare regio van de zon of een grote maan draaiend rondom een gasreus...je detecteert water - yay! je detecteert organische moleculen - yay! Je vliegt naar beneden, je ziet oceanen, je ziet .....groen! Echter zodra je geland bent kom je er achter dat het groen één uniforme, dikke laag slijm is. En dat dat ook meteen de enige levensvorm op die planeet was, welke waarschijnlijk alle andere levensvormen de kiem heeft gesmoord (Want ondertussen begint je schip op te lossen in een regen van enzymen en chemische stoffen die worden uitgescheiden door dat zelfde slijm). Je rent terug, je weet net te ontsnappen..pfoeh..

2) Wel de moeite doen om een compleet nieuw periodiek systeem te ontwikkelen, maar niet om dieren te genereren die NIET op geiten lijken. In 6 trailers die ik heb gezien bijna overal geiten/bokken te zien. Argh! Sorry, dit was een complete dealbreaker voor me al bij het zien van de eerste videos. Een wereld die gewoon op een aarde-achtige planeet leek met, jawel, vrij herkenbare Stegosaurussen die samen met jawel, vrij herkenbare springbok-achtige dieren gevuld was. Dat haalde mij direct compleet uit de 'immersion'. Oh een bok! Wacht even, ik zit op een buitenaardse planeet...de kans dat ik een bok-achtig dier zou moeten tegenkomen is zo'n beetje nihiel. Behalve dat het irritant is om continue dieren te zien die lijken op Aardse dieren (dat getuigt echt van héél weinig fantasie, programmeer dan gewoon andere eigenschappen procedureel gezien, bijv. meer insectoide of baseer je op dierlijke vormen die je in de diepten van de oceaan aan treft zodat ze minder generiek zijn) is het ook gewoon zo dat je niet kunt genieten van de ontdekking van een buitenaardse planeet als je weer eens een clone van een doodgewoon aards beest ziet rondlopen.

3) Knullig systeem van 'minen' - schieten met je pew pew waterpistool laster op een object en je hebt t' "gemined" . What?! Wie heeft dat bedacht...Is het zo moeilijk om gewoon een extra tool/machine mee te nemen in je schip waarmee je kunt minen? En uberhaupt, waar laat je al die zooi want wat ik zag waren de kristallen die je "minede" half zo groot als je schip, en past er dus niks in. Please zeg me dat dingen wel proportioneel zijn (Daar lijkt het iig niet op).

4) Robots. Op buitenaardse planeten. Weg realisme, weg discovery-feeling. Als ze robots kunnen maken die slim genoeg zijn om zich door het hele universum te verspreiden, autonoom én groepsgewijs kunnen handelen bij 'overtredingen' én er is beschikking tot een soort "universele uplink "(whaat?) waar komt de arrogantie vandaan dat er dan nog een simpele mens nodig is om op het "upload species" knopje te drukken? Toch gewoon te simplistisch voor woorden?

5) Instantaan overal naar toe teleporten. Weer zo'n gamebreaker die nergens goed voor is. EVE maakte ruimtereizen en verkenning interessant en uitdagend omdat je van A naar B verplaatsen behoorlijk wat tijd en/of resources kost (ik ben dus altijd ook fel tegen latere aanpassingen geweest die het afleggen van grote afstanden te makkelijk maakten). Verder afgelegen planeten moet je gewoon véél langer over doen om te bereiken. Hoe verder je van bijv. een centraal punt af komt, hoe minder alreeds ontdekte planeten je gaat tegenkomen bijvoorbeeld. En hoe minder van die irritante robots je gaat tegenkomen (om nog een stap verder te gaan).

6) Sociale interactie. Ik zie geen enkele melding of zelfs maar hint van sociale interactie met andere spelers. Dat zou erg jammer zijn, want bijv. een spel zoals EVE (wat hier toch wel iets weg van heeft, maar dan op een andere schaal/niveau - buiten de planeten, niet op de planeten) is groot geworden door de interacties tussen mensen. En alle spanning, vriendschap en drama die dat opleverde.

Het lijkt er op dat de makers van het spel nooit een paar goede SF's er op na hebben geslagen. Sla een willekeurige jaren 80 SF pocket open en je krijgt een veel realistischer en véél gaver, spannender en uitdagender beeld van de verre toekomst waar exploratie mogelijk is. Ze hebben met de jaren 80' sfeer oppervlakkig visueel geflirt, maar niet meer dan dat.

Dit spel is Sims voor nerds. Het is simpel, oppervlakkig, repetitief (ondanks kleurtjes en uiterlijke verschillen in beestjes en landschappen). Onrealistisch. Knullig, kinderlijk. Het mist alles wat een echte Sci-Fi explorer game zou moeten hebben - en het ergste vind ik dat dit allemaal te voorkomen was. Want de technologie om een procedurele wereld te genereren is er, ze hebben alleen compleet verkeerde keuzes gemaakt om content te genereren (te veel gelijkend op 'onze' aardse content). Om werelden altijd maar bewoonbaar te tonen. Om een "shooter" achtige wereld te genereren met robots, met je laserpistooltje, met een compleet gebrek aan realistische content zoals mining apparatuur, mining schepen enz enz.

Nee, dit spel gaat een saaie flop worden - gekocht door miljoenen ongetwijfeld, dat wel. Maar het heeft compleet de plank mis geslagen waar procedureel genereren van een ontdekkingsuniversum precies om zou moeten draaien. Wat ze hadden moeten doen, aanvullend op bovenstaande, is gewoon beginnen van een centrale planeet. Vervolgens door de eerste 'rush' worden naburige sterren en hun planeten eerst in kaart gebracht. Een infrastructuur wordt aangelegd om te communiceren, robotjes gegenereerd om de orde te handhaven. En hoe verder het spel gaat, des te verder wordt er verkend - verkennen kost namelijk tijd, energie, geld, moeite. Veel lege werelden, veel werelden waar iets zou kunnen zijn maar nog (bijna) niks is. Werelden waar niks lijkt te zijn, maar opeens wél leven is, waar jij de moeite hebt gedaan verder te ontdekken/kijken waar anderen gewoon even langs zijn gevlogen en dachten "rotsige, kleine maan dat wordt niks". Een universum wat naarmate meer spelers meer tijd er in stoppen steeds meer vorm begint aan te nemen door de procedurele generatie van unieke content. Waar spelers bijdragen aan het maken van een kaart / enceclopedie van het ontdekte universum, waar je als een spinnenweb de centrale startplaneet hebt en hoe verder je naar buiten gaat hoe chaotischer en diffuser de informatie wordt. En hoe minder robots er de wet handhaven, want ook die moeten resources gebruiken en afstand afleggen. Piraat kan je dan zijn als je op verre planeten je begeeft - en zorgt dat anderen je niet lastig vallen of dat de 'lange arm der wet' greep krijgt op je zonnestelsel. Traders hebben dan ook een duidelijke functie - handelen tussen piraten en commerciële groepen van de reguliere, policed werelden.

Zo kan ik nog even verder gaan. Feit is dat ik dit spel misschien ooit een keer als try-out ga proberen, maar als de trailers me al a) vervelen b) uit m'n immersion halen c) als kinderlijk overkomen dan is de kans klein dat ik dit spel ooit ga spelen. En dat is jammer, want had de potentie om mij als sci-fi liefhebber, handelaar én ontdekker enorm aan te spreken. Maar dat heeft het dus niet gedaan, en dat komt net name omdat de makers mij en mensen zoals mij niet serieus lijken te nemen. Ik wil geen Sims-Fi-Dierentuin. Ik wil ontdekken. Hardcore. Realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Euhm.. ik heb geen zin om al je fouten to corrigeren, het zijn er zodanig veel.
Ik kan alleen maar zeggen dat het grootste deel van wat je zegt niet klopt. Ik weet niet welke video's je gezien hebt, maar er zijn een aantal repositories die een schat aan informatie bevatten die je wel een accuraat beeld van het spel kunnen geven.
Om er eentje uit te pikken:
https://repo.nmsdb.info/?info=Amount_of_Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Wilibrord schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:54:
Euhm.. ik heb geen zin om al je fouten to corrigeren, het zijn er zodanig veel.
Ik kan alleen maar zeggen dat het grootste deel van wat je zegt niet klopt. Ik weet niet welke video's je gezien hebt, maar er zijn een aantal repositories die een schat aan informatie bevatten die je wel een accuraat beeld van het spel kunnen geven.
Om er eentje uit te pikken:
https://repo.nmsdb.info/?info=Amount_of_Life
Ik heb zo'n beetje alle officiële trailers gezien die er te zien zijn. Daar schetsen ze toch (please?) wel een realistisch beeld van wat je kunt verwachten? Hoe dan ook is 90% met "saai" of "weinig" leven ook niet echt zo spetterend. Je zou verwachten dat je leven aantreft op 1% of minder van de planeten, om het een beetje spannend te houden. Maar goed, ik wacht af. Mijn betoog/beklag was iig gebaseerd op officieele game trailers en andere videos die ik vond van events en real life guided gameplay door devs.

[ Voor 20% gewijzigd door majic op 19-06-2016 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilibrord
Heb er mij toch maar even aangezet.
1) De planeten zoals we die in trailers gezien hebben, maken 1% uit van alle planeten. De rest heeft geen of nauwelijks leven. Precies zoals jij het wil/vraagt.
2) De dieren die we in trailers en demos zien zijn bewust "normaler" gehouden om mensen niet af te schrikken. Bovendien, hoe dichter je bij het middenpunt komt, hoe bizarrer de fauna/flora/atmosfeer wordt. De kans dat jij die "geit" in-game tegenkomt is overigens zo goed als onbestaande.
3) Je tool/wapen heeft 2 modi. 1 aanvallende en 1 om te minen. Minen is bewust eenvoudig gehouden. Men wil heel bewust een arcade game maken. Geen space sim. 't Moet leuk blijven.
4) Die robots maken deel uit van de lore van het spel, en dragen bij tot het achtergrond verhaal. Ik wil de achtergrond wel te weten komen. Wie heeft die dingen gemaakt en hoe komen ze daar.
5) Instant travel bestaat niet. Hebben ze enkel toegevoegd voor demos. Sterker nog, je kan in real-time van de ene ster naar de andere vliegen zonder hyper travel. Ben je wel enkele jaren onderweg, gesteld dat je niet een mm in de verkeerde richting start en de ster dus met enkele lichtjaren mist.
6) No man's sky is een single player game.

Kortom, als je een space sim zoekt ben je aan het verkeerde adres. No man's sky is een survival exploration game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik zit ook erg ongeduldig te wachten tot we het spel eindelijk eens kunnen spelen
dus dagelijks doe ik op Google een search om te kijken of er weer iets te lezen valt bv.. waarom het spel uitgesteld is maar als ik de laatste dagen een search doe krijg ik ook info over een ander soortgelijk spel
Dual Universe http://www.dualthegame.com/
Dat ziet er toch ook wel interessant uit
en dan heb je ook nog The Long Journey Home http://www.daedalic.de/en/game/The_Long_Journey_Home
ook interessant allemaal met procedural gegenereerde planeten /galaxy's

iemand anders die hier leuke info over heeft of misschien nog meer soortgelijke spellen weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De game is vandaag gold gegaan. Mooi nieuws!
https://mobile.twitter.co...status/751141699880095745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Cool !
Alleen geen idee wat dat exact inhoud... :+

@majic
Laten we gewoon afwachten tot de release. Er wordt bewust veel achtergehouden.. We zijn allemaal erg benieuwd hoe de game nu daadwerkelijk te spelen zal zijn.
Pagina: 1 2 ... 46 Laatste