Dat betekent dat de ontwikkeling van de game klaar is en dat ze nu kunnen beginnen met massaproductie en distributie! Lekker nieuws dus.Lasteraar schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:32:
[...]
Cool !
Alleen geen idee wat dat exact inhoud...![]()
@majic
Laten we gewoon afwachten tot de release. Er wordt bewust veel achtergehouden.. We zijn allemaal erg benieuwd hoe de game nu daadwerkelijk te spelen zal zijn.
We gaan stilaan de laatste maand in inderdaad.
Zijn er mensen die een blog of een captain's log of iets dergelijks gaan bijhouden?
Ik zie het niet zitten om een hele hoop video's te gaan maken of een youtube kanaal te starten, maar ik ben wel van plan om handenvol screenshots te nemen. Lijkt me dan wel zo makkelijk om dat ergens online bij te houden en er wat commentaar of een verhaaltje bij te schrijven. Nog iemand plannen in die richting?
Zijn er mensen die een blog of een captain's log of iets dergelijks gaan bijhouden?
Ik zie het niet zitten om een hele hoop video's te gaan maken of een youtube kanaal te starten, maar ik ben wel van plan om handenvol screenshots te nemen. Lijkt me dan wel zo makkelijk om dat ergens online bij te houden en er wat commentaar of een verhaaltje bij te schrijven. Nog iemand plannen in die richting?
Ja heb een blog online gezet. starlog-nms.comWilibrord schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:26:
We gaan stilaan de laatste maand in inderdaad.
Mogelijk dat de meesten hem al gezien hebben, maar deze video vat zowat samen wat voor mij de grote aantrekkingskracht is van No Man's Sky. Geweldig filmpje.
Helemaal mee eens, het overweldigende gevoel van ontdekking en de grootsheid ervanWilibrord schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:23:
Mogelijk dat de meesten hem al gezien hebben, maar deze video vat zowat samen wat voor mij de grote aantrekkingskracht is van No Man's Sky. Geweldig filmpje.
[video]
Winst = Papie = ZeroT0ne
Ga deze game zeker aanschaffen. Heerlijk cruisen in de ruimte. Planeten ontdekken en nieuwe levensvormen zien. En dat alles onder de geweldige soundtrack van 65daysofstatic. Nu al zin in! 
Hoop alleen dat mijn pc het een beetje gaat trekken. Vrees van niet
En ik heb geen PS4, alleen een Xbox One
Hoop alleen dat mijn pc het een beetje gaat trekken. Vrees van niet
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus P7H55-M | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS, 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
1 | OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB | € 0,- | € 0,- |
[ Voor 90% gewijzigd door PdeBie op 11-07-2016 13:26 ]
Wat geheugen erbij en dan je wel op low-medium settings spelen gok ik zo. Zo niet, of wil je hogere settings, heb je nieuw videokaartje nodigPdeBie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:29:
Hoop alleen dat mijn pc het een beetje gaat trekken. Vrees van niet![]()
![]()
Winst = Papie = ZeroT0ne
Dit lijkt me een heerlijke ps4 game. Een waar alles niet zo snel moet/hoeft. Lekker chillen in space
Ik hoop dat deze game in de toekomst ook nog naar de XBox One komt. Ziet er echt geweldig uit!
Idem! Mocht ik hem niet op de PC (zie post hierboven) gaan spelen, dan op de Xbox One.Mollos_ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:44:
Ik hoop dat deze game in de toekomst ook nog naar de XBox One komt. Ziet er echt geweldig uit!
Er is een nieuwe trailer verschenen. Die lijkt de eerste van 4 trailers te zijn die opbouwen naar de release.
Onderwerp van de eerste trailer: explore.
Ik denk dat veel mensen toch aangenaam verrast zullen zijn over de diversiteit die er te zien is.
Onderwerp van de eerste trailer: explore.
Ik denk dat veel mensen toch aangenaam verrast zullen zijn over de diversiteit die er te zien is.
Erg benieuwd naar de volgende trailers..
Late reactie, maar het lijkt me echt super tof als er een game komt met deze art direction, dat schaalgevoel is wel heel mooi, het heeft ook een beetje een Interstellar vibe. No Man's Sky ziet er ook mooi uit maar voor mijn gevoel wel heel anders, meer kauwgombal jaren 80 sci-fi fun (wat ook de inspiratie is).Wilibrord schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:23:
[video]
Edit: Star Citizen komt misschien een beetje in de buurt, alleen die heeft tot nu toe geen procedural generated flora en fauna, alleen planeten en is nog lang niet af.
[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 18-07-2016 23:00 ]
Ja, iets te vroeg online gegooid door Playstation Australia, en daarna terug snel verwijderd. Da's natuurlijk buiten de community gerekend. Op zich lastig om dingen goed te zien. Even wachten op de analysis video's die elke frame analyseren
[ Voor 29% gewijzigd door Wilibrord op 20-07-2016 12:00 ]
Had iemand deze nog gezien? De Telegraaf gisteren..Dat klinkt weer niet zo goed.
We do what we must because we can.
nieuws: Nederlands patent vormt mogelijk obstakel voor No Man's SkyResuCigam schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:44:
Had iemand deze nog gezien? De Telegraaf gisteren..Dat klinkt weer niet zo goed.
Zucht. Ik lig er alleszins niet wakker van.
Ik denk dat HG in hun enthousiasme danig de mist is ingegaan. Ze hadden gewoon meteen toestemming moeten vragen. Al denk ik niet dat dit een release in de weg staat.
Ik denk dat HG in hun enthousiasme danig de mist is ingegaan. Ze hadden gewoon meteen toestemming moeten vragen. Al denk ik niet dat dit een release in de weg staat.
Nee, niet gezien en nu kan ik hem niet meer zienWilibrord schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:35:
Ja, iets te vroeg online gegooid door Playstation Australia, en daarna terug snel verwijderd. Da's natuurlijk buiten de community gerekend. Op zich lastig om dingen goed te zien. Even wachten op de analysis video's die elke frame analyseren
Hij staat ondertussen weer online:PdeBie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:35:
[...]
[...]
Nee, niet gezien en nu kan ik hem niet meer zien
Verwijderd
Volgens mij wordt dit zeker wel een tof spel, soort spore maar dan zwaar verbetert 
bij kinguin geven ze kortingcodes weg voor de pre-order - volgens mij tot 20% als ik het goed begrijp, heb nog nie meegedaan trouwwens.. maar zker wel een vet spel
https://www.kinguin.net/nl/blog/no-mans-sky-kortingscodes/
bij kinguin geven ze kortingcodes weg voor de pre-order - volgens mij tot 20% als ik het goed begrijp, heb nog nie meegedaan trouwwens.. maar zker wel een vet spel
Jammer genoeg (nog) niet op de Xbox One 
Dit lijkt mij zo'n heerlijke game om lekker, onderuit hangend, op de bank te kunnen spelen.
Dit lijkt mij zo'n heerlijke game om lekker, onderuit hangend, op de bank te kunnen spelen.
Verwijderd
Ik heb ook zeker nog interesse in de game en ik ben tevreden met de informatie die vanuit de trailers verkregen kan worden.
Hij komt dus ook voor PC? Want in de Pricewatch kan ik niets terug vinden
Dank je. Direct met lekkere korting kunnen kopenVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:30:
Volgens mij wordt dit zeker wel een tof spel, soort spore maar dan zwaar verbetert
Ja hoor, op GOG.com bijvoorbeeld: https://www.gog.com/game/no_mans_skyDubrillion schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:02:
Hij komt dus ook voor PC? Want in de Pricewatch kan ik niets terug vinden
of Steam als je daar meer fan van bent: http://store.steampowered.com/app/275850/
Hoe groot is de kans dat ik dit met een vriend van mij kan Multiplayen?Wilibrord schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:43:
[...]
Ja hoor, op GOG.com bijvoorbeeld: https://www.gog.com/game/no_mans_sky
of Steam als je daar meer fan van bent: http://store.steampowered.com/app/275850/
Ik heb namelijk een goede game PC staan, maar ga er een PS4 NEO naast kopen. Moet ik hem dan op PC halen of PS4?
Er zit helemaal geen multiplay van betekenis in deze game. Zoals hier bijvoorbeeld wordt verteld.Dubrillion schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:49:
[...]
Hoe groot is de kans dat ik dit met een vriend van mij kan Multiplayen?
Ik heb namelijk een goede game PC staan, maar ga er een PS4 NEO naast kopen. Moet ik hem dan op PC halen of PS4?
We do what we must because we can.
hoe werk dat precies ik neem aan dat het voor de PC is maar krijg je dan een code voor Steam? of kan je hem digitaal via hun site downloaden. ?Pendora schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:38:
[...]
Dank je. Direct met lekkere korting kunnen kopen
Er is zeker geen aanbieding te krijgen voor de PS4.
Ik heb een PC maar al een tijdje niet echt een Video kaart upgrade gedaan.
Heb een i7 930 2.80GHz met 2 GTX 460 met elk 768 MB maar draai eigenlijk geen Sli.
en 24GB memory
Prijs van het spel scheeld wel erg 45 euro voor de PC of 60 voor de PS4.
PSN: FreakGIB
Je gaat naar die site:FreakGIB schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:25:
[...]
hoe werk dat precies ik neem aan dat het voor de PC is maar krijg je dan een code voor Steam? of kan je hem digitaal via hun site downloaden. ?
Er is zeker geen aanbieding te krijgen voor de PS4.
Ik heb een PC maar al een tijdje niet echt een Video kaart upgrade gedaan.
Heb een i7 930 2.80GHz met 2 GTX 460 met elk 768 MB maar draai eigenlijk geen Sli.
en 24GB memory
Prijs van het spel scheeld wel erg 45 euro voor de PC of 60 voor de PS4.
Daar moet je een aantal dingen doen zoals Twitter bericht, hun volgen, naar instagram gaan en iemand anders inviten. Dat laatste heb ik gewoon met een tweede mail gedaan je hoeft dan alleen maar naar instagram te gaan.
Je krijgt een code op het scherm.
Je gaat naar de verkooppunten van No mans Land op Kinguin, bijvoorbeeld https://www.kinguin.net/n...o-man-s-sky-steam-cd-key/
Koopt deze, en bij coupon vul je de code in. Thats it
Dit is voor Steam. Andere manieren ken ik verder niet
Als ik op die stie gewoon zoek naar no Man's sky krijg ik een verkoper Rhino Keys die hem ook verkoopt voor 44,99.Pendora schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:50:
[...]
Je gaat naar die site:
Daar moet je een aantal dingen doen zoals Twitter bericht, hun volgen, naar instagram gaan en iemand anders inviten. Dat laatste heb ik gewoon met een tweede mail gedaan je hoeft dan alleen maar naar instagram te gaan.
Je gaat naar de verkooppunten van No mans Land op Kinguin, bijvoorbeeld https://www.kinguin.net/n...o-man-s-sky-steam-cd-key/
Als je dan doorklickt op koop komt er nog eventueel 1 euro buyers protection bij en kan je hem kopen voor 45,99 geen gedoe met twitter is dit ook een save manier?
Verder zou mijn systeem snel genoeg zijn of moet ik upgraden want dan kan ik hem beter kopen op de PS4.
Nieuwe 'fight' trailer is uit:
YouTube: No Man's Sky | Pillar Trailer 2 - Fight
Palthe
Ik weet nog niet of ik de graphics nou juist mooi vind of niet. Over saturated kleuren maken het een beetje ongeloofwaardig maar ook weer heel mooi en origineel. Qua space games blijf ik toch de stijl van EVE het mooist vinden.Lasteraar schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:10:
Nieuwe 'fight' trailer is uit:
De 'trade' trailer is ook plots online:
YouTube: No Mans Sky | Pillar Trailer 3 - Trade
Op reddit spreekt men ook over winkels die de game al binnen hebben. Vele natuurlijk weer hopen op een vroege release.
YouTube: No Mans Sky | Pillar Trailer 3 - Trade
Op reddit spreekt men ook over winkels die de game al binnen hebben. Vele natuurlijk weer hopen op een vroege release.
[ Voor 3% gewijzigd door Stavross op 22-07-2016 18:58 ]
Wow, een enorm interessante trailer.
Iemand heeft de moeite genomen een screenshot te nemen van al de verschillende menu's en schermen die er in de trailer zitten. Een hoop zeer interessante zaken die toch aangeven hoeveel diepgang we mogen verwachten.
http://imgur.com/a/n7hpc
Iemand heeft de moeite genomen een screenshot te nemen van al de verschillende menu's en schermen die er in de trailer zitten. Een hoop zeer interessante zaken die toch aangeven hoeveel diepgang we mogen verwachten.
http://imgur.com/a/n7hpc
Sean Murray
@NoMansSky
No Man's Sky doesn't actually use this "superformula" thing or infringe a patent. This is a non-story... everybody chill
@NoMansSky
No Man's Sky doesn't actually use this "superformula" thing or infringe a patent. This is a non-story... everybody chill
Bedankt voor de kortingscode, 41 euro, klinkt toch anders dan 60 euroVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:30:
De game lijkt mij toch uniek genoeg om het nu al aan te schaffen, ik weet niet of ik nu ook de pre-order bonus krijg of dat dit alleen voor Steam pre-orders is. Maakt anders ook niet uit, ik heb liever de korting
Ik heb op reddit dit topic geopend, met bevestigende reacties:
https://www.reddit.com/r/...ght_looks_to_me_that_the/
Samengevat vind ik dat de camerapositie van de speler te laag aanvoelt, waardoor het perspectief er vrij gek uitziet. Alsof je een dwerg bent ofzo. In het topic geef ik wat voorbeelden met video's.
Is dit iemand anders ook opgevallen?
Samengevat vind ik dat de camerapositie van de speler te laag aanvoelt, waardoor het perspectief er vrij gek uitziet. Alsof je een dwerg bent ofzo. In het topic geef ik wat voorbeelden met video's.
Was me nog niet eerder opgevallen. Natuurlijk moet je alle besef van grootte laten varen. Het is niet omdat we op aarde gewoon zijn dat grassen niet al te hoog worden dat het "gras" van je eerste video niet gewoon 2m hoog is. Los daarvan, is dat alien ras in de tweede video inderdaad een stuk groter dan de speler (alleszins zo lijkt het toch door het camerastandpunt). Maar voor hetzelfde geld zijn die kerels gewoon 3m groot...
Sowieso lijkt het er inderdaad op dat de speler niet meteen bij de grootste species behoort, maar wat dat juist betekent (kind/robot/...), zullen we binnen een week of 3 pas weten.
Sowieso lijkt het er inderdaad op dat de speler niet meteen bij de grootste species behoort, maar wat dat juist betekent (kind/robot/...), zullen we binnen een week of 3 pas weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Wilibrord op 24-07-2016 23:40 ]
Verwijderd
ondertussen nog maar 16% korting volgens het blogPendora schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:50:
[...]
Je gaat naar die site:
Balen! Elke dag 1% minderVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:42:
[...]
ondertussen nog maar 16% korting volgens het blogen nog steeds me salaris niet
![]()
Denk inderdaad dat je best eens een kind zou kunnen zijn, Sean refereerde best vaak in interviews dachts ik dat hij als kind fantaseerde over dit soort dingetjes.Morphs schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:51:
Zou dan ook niet verbaast zijn als dit daadwerkelijk het geval is.
Toch, het spel gaat vooral om het constant ontdekken en niet per se om het bereiken van het centrum van het universum. Dus dat je een kind bent boeit eigenlijk niet voor 99% van de tijd, maar dat dat het perspectief vreemd maakt boeit wel die 99% van de tijd.Origins schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:20:
Denk inderdaad dat je best eens een kind zou kunnen zijn
[..]
Zou dan ook niet verbaast zijn als dit daadwerkelijk het geval is.
Ach misschien valt het tijdens het spelen uiteindelijk wel mee. Of misschien is het echt een fout, ben je helemaal geen kind en wordt het met een patch gefixed.
Zou zomaar kunnen, ik heb me er eerlijk gezegd overigens niet echt aan gestoord tijdens het zien van de video.
Verdomme hoop niet dat ik er door jou op gaat letten
Verdomme hoop niet dat ik er door jou op gaat letten
Lijkt me sterk dat je een kind speelt, past imho niet in de volwassen setting.
Het is geen commander keen remake
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Omg epische mash-up!Chaoss schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:33:
Is er al iets bekend over mod-tools?
Dat zou wel een grap zijn. The return of Commander Keen
Toch lijkt dit spaceship zo uit NMS te komen:

Valt in principe toch wel mee qua volwassenheid. Veel vrolijke kleurtjes en een licht cartoonesk tintje.Chaoss schreef op maandag 25 juli 2016 @ 19:33:
Ben erg benieuwd hoe de game ontvangen gaat worden en hoe lang deze boeiend blijft.
Ik vind de grafische stijl wel verfrissend, niet zozeer cartoony maar vooral retro.
Ik ben ook wel benieuwd naar de eerste reviews, en dan niet de reviews die al binnen een dag online zijn, maar ook de ervaringen na 1-2 weken spelen. Voor mij is de gok te groot om gelijk 55 euro bij de release neer te tellen (voor 30-40,- had ik wel een gokje genomen) dus ik wacht eerst wat reviews en ervaringen af.
Ben benieuwd of de journalisten een pre-release review exemplaar krijgen, zodat men bijvoorbeeld 2 weken kan spelen voordat de embargo verloopt, de game is al lang gold dus dat zou moeten kunnen
Ik ben ook wel benieuwd naar de eerste reviews, en dan niet de reviews die al binnen een dag online zijn, maar ook de ervaringen na 1-2 weken spelen. Voor mij is de gok te groot om gelijk 55 euro bij de release neer te tellen (voor 30-40,- had ik wel een gokje genomen) dus ik wacht eerst wat reviews en ervaringen af.
Ben benieuwd of de journalisten een pre-release review exemplaar krijgen, zodat men bijvoorbeeld 2 weken kan spelen voordat de embargo verloopt, de game is al lang gold dus dat zou moeten kunnen
Ze zouden per direct het internet gewonnen hebbenMelkunie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:38:
[...]
Omg epische mash-up!
Is er al iets bekend over mod-tools?
PSN: Bellerophon-
Ik zit te zoeken wat voor trophies deze game heeft maar schijnbaar is dat nog niet bekend. Z'n 2 weken voor een game uitkomt is dat toch meestal wel naar buiten gebracht, toch?
Blijkbaar niet. NMS is in wel meer dingen afwijkend van de mainstream.
Ze zijn er nog niet, als ze al komen. Er zijn een aantal hele leuke te bedenken, maar dat duwt spelers weer in een bepaalde richting, en da's nu net was Sean absoluut niet wil. (behalve dan richting center of the galaxy).
Ze zijn er nog niet, als ze al komen. Er zijn een aantal hele leuke te bedenken, maar dat duwt spelers weer in een bepaalde richting, en da's nu net was Sean absoluut niet wil. (behalve dan richting center of the galaxy).
Zit ook wat te googlen op mogelijke review exemplaren, maar ik kan daar niets voer vinden. Mochten er geen review exemplaren verzonden zijn dan is dat imho wel een slecht teken, gebeurd vooral bij games waarbij de dev/uitgever bang is voor negatieve reviews op de dag van release.
Dat hoeft niet, Sean Murray is een persoon die wilt dat een persoon zelf ontdekt wat er in de game komt, als de reviews komen dan zullen deze weer vol met spoilers en tips en weet ik veel wat staan.
Je kunt daar in een review niet omheen.
In de "previews" en in interviews doet Sean ook meestal geheimzinnig met bepaalde vragen en dan krijg je als antwoord dat je dit zelf moet ontdekken.
Ik zou er niet te veel achter zoeken.
Je kunt daar in een review niet omheen.
In de "previews" en in interviews doet Sean ook meestal geheimzinnig met bepaalde vragen en dan krijg je als antwoord dat je dit zelf moet ontdekken.
Ik zou er niet te veel achter zoeken.
Eist Sony niet dat er throphies in moeten zitten? Er zijn vast genoeg trophies te verzinnen zonder het hoofd doel weg te geven.
Kan me ook niet voorstellen dat er geen trophies inzitten, er is volgens mij sinds de trophies uit zijn geen enkele game uitgekomen zonder trophies.
Inderdaad.homernt schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:31:
Eist Sony niet dat er throphies in moeten zitten? Er zijn vast genoeg trophies te verzinnen zonder het hoofd doel weg te geven.
Bijvoorbeeld:
- ontdek 10/20/50/100 nieuwe diersoorten.
- ontdek 10/50/100 planeten
- verzamel X resources
- etc.
Om hier nog even op terug te komen, hier een screenshot van de cover art die ze ook laten zien aan het eind van de trailers: http://imgur.com/a/BsCHw. Dat lijkt mij toch het karakter te zijn dat je speelt, en dat lijkt mij ook een kind te zijnMorphs schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:51:
Gebaseerd op wat, lijkt je dat een kind te zijn?
Op de dieren en de planten in de nabijheid? Die zijn allemaal alien, dus geen referentiekader.
Op de verhouding met het schip? Een schip wordt gebouwd op de grootte van de passagier, dus ook geen referentie.
Op het feit dat de kleding wat te groot lijkt? Da's een protective suit en dus per definitie lomp en onhandig.
Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat het om een kind gaat.
Op de dieren en de planten in de nabijheid? Die zijn allemaal alien, dus geen referentiekader.
Op de verhouding met het schip? Een schip wordt gebouwd op de grootte van de passagier, dus ook geen referentie.
Op het feit dat de kleding wat te groot lijkt? Da's een protective suit en dus per definitie lomp en onhandig.
In hogere kwaliteit

(Bron voor de geïnteresseerde: 12362x7000, 10MB)
Een kind of niet, ik zie er niet echt een meerwaarde in. Voor zover ik begrepen heb is de game redelijk verhaalloos. Een eventuele keuze om de speler een kind te maken lijkt me toch wel echt een reden nodig te hebben.

Een kind of niet, ik zie er niet echt een meerwaarde in. Voor zover ik begrepen heb is de game redelijk verhaalloos. Een eventuele keuze om de speler een kind te maken lijkt me toch wel echt een reden nodig te hebben.
[ Voor 42% gewijzigd door Melkunie op 27-07-2016 23:45 ]
Man, man, man.... wat heb ik zin in deze game! 
Tijd dat ik mijn pc-tje thuis maar eens flink ga upgraden.
Pokémon helm?Melkunie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:41:
In hogere kwaliteit
[afbeelding]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heb speciaal een nieuwe pc gekocht, alleen zit ik nog te wachten op de beschikbaarheid van de RX480 kaarten. Ik vrees dat die te laat gaan komen en zit dus nu op hete kolen...PdeBie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:13:
Man, man, man.... wat heb ik zin in deze game!

Ach de pc versie was toch voor een paar dagen uitgesteldWilibrord schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:47:
[...]
Heb speciaal een nieuwe pc gekocht, alleen zit ik nog te wachten op de beschikbaarheid van de RX480 kaarten. Ik vrees dat die te laat gaan komen en zit dus nu op hete kolen...
Heb alleen helemaal geen zin om weer dagenlang uit te moeten zoeken welke onderdelen etc. ik allemaal in mijn nieuwe pc wil hebben. Ben daar altijd veel te pietje precies in.
Denk dat ik de BBG maar eens ga raadplegen.
Stel wat onderdelen samen en gooi ze in het forum. Daar zijn topics voor gemaakt met mensen die je aanraden welke onderdelen en welke juist nietPdeBie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:07:
Heb alleen helemaal geen zin om weer dagenlang uit te moeten zoeken welke onderdelen etc. ik allemaal in mijn nieuwe pc wil hebben. Ben daar altijd veel te pietje precies in.
Volgens mij is dat game-systeem een redelijk goede optie. Zo heel veel keus is er gelukkig ook weer niet, maar ik ben het met je eens dat ik het ook altijd maar een gedoe vindtPdeBie schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:07:
Het kriebelt iedere keer weer dit spel. Zit alleen even te kijken wat de beste en goedkoopste oplossing is voor de pc versie.
Via g2play is die 46 euro. Via steam 60. Maar bij Steam krijg je zeker een preorder schip. Daar twijfel ik dan weer over. De eerste optie is een steam gift variant.
Zie dat er eerdere hem gekocht hebben bij kinguin oid.
Met dezelfde korting's code ook aangeschaft. Alleen dan de preorder variant. Geen idee wbt het verschil.
Kan niet wachten. Met dit spel weer de steam link opstarten om beneden te gaan spelen.
Ik hou erg van aparte spellen. Dan maakt het me niet uit wat voor soort spel het is. Journey, Rain, Ico en Shadow of the Colossus. In mijn ogen valt deze er ook wel onder.
Ik ben aan de hand van het plaatje het er ook wel over eens dat de kans groot is, dat je een kind speelt.
Via g2play is die 46 euro. Via steam 60. Maar bij Steam krijg je zeker een preorder schip. Daar twijfel ik dan weer over. De eerste optie is een steam gift variant.
Met dezelfde korting's code ook aangeschaft. Alleen dan de preorder variant. Geen idee wbt het verschil.
Kan niet wachten. Met dit spel weer de steam link opstarten om beneden te gaan spelen.
Ik hou erg van aparte spellen. Dan maakt het me niet uit wat voor soort spel het is. Journey, Rain, Ico en Shadow of the Colossus. In mijn ogen valt deze er ook wel onder.
Ik ben aan de hand van het plaatje het er ook wel over eens dat de kans groot is, dat je een kind speelt.
[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 28-07-2016 10:22 ]
Aan de hele bouw? Je ziet toch vrij duidelijk dat dit geen volwassen kerel is.Wilibrord schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:01:
Gebaseerd op wat, lijkt je dat een kind te zijn?
Net een deel van de ign review zitten kijken en ziet er wel erg tof uit, valt me alleen wel op dat hij niet als pc versie in pricewatch staat.
balen dat je twitter moet hebben voor die korting codeArunia schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:54:
Het kriebelt iedere keer weer dit spel. Zit alleen even te kijken wat de beste en goedkoopste oplossing is voor de pc versie.
AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4
IGN review? Waar? Ik zie geen review staan. Lijkt me er sowieso wat vroeg voor.hiddit schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:23:
Net een deel van de ign review zitten kijken en ziet er wel erg tof uit, valt me alleen wel op dat hij niet als pc versie in pricewatch staat.
Ik heb vorige week de Kinguin deal gebruikt voor de Pre-order code. ZIjn er meer mensen die nog geen code hebben ontvangen? Of klopt dat ook omdat er nog geen codes zijn?
Ik hoor graag.
Edit: Laat maar, volgens mij heb ik mijn eigen vraag al beantwoord.
Ik hoor graag.
Edit: Laat maar, volgens mij heb ik mijn eigen vraag al beantwoord.
[ Voor 16% gewijzigd door ElectricHead op 28-07-2016 11:26 ]
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Bedoel de gameplay IGN First.bram1984 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:11:
[...]
IGN review? Waar? Ik zie geen review staan. Lijkt me er sowieso wat vroeg voor.
Er zijn idd nog geen codes. Voor zover ik begrijp krijg je die ook pas de 12e alhoewel ik stiekem hoop op de dag die steam ook aan geeft ofwel, de 10e.
begrijp dat het spel erg groot is en dat je elkaar niet snel tegen zal komen zoals de ontwikkelaars aangeven maar zou er ook een soort coop modus zijn waarin je elkaar wel makelijker zou kunnen vinden lijkt me super om dit met vrienden te spelen vandaar.
Je zou van vrienden kunnen zien waar ze zich ongeveer bevinden in het universum. Of je de exacte planeet/locatie te zien krijgt weet ik niet.copywizard schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:10:
begrijp dat het spel erg groot is en dat je elkaar niet snel tegen zal komen zoals de ontwikkelaars aangeven maar zou er ook een soort coop modus zijn waarin je elkaar wel makelijker zou kunnen vinden lijkt me super om dit met vrienden te spelen vandaar.
Nog een hardware vraag: Ik zit een upgrade van m'n 6 jaar oude bak te overwegen, waaronder een i5-6500 CPU. Hoe bevalt die voor gaming en kan die nog een tijdje vooruit?
vermoed dat deze vraag voor mij is gezien ik deze proc hebMorphs schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:39:
[...]
Je zou van vrienden kunnen zien waar ze zich ongeveer bevinden in het universum. Of je de exacte planeet/locatie te zien krijgt weet ik niet.
Nog een hardware vraag: Ik zit een upgrade van m'n 6 jaar oude bak te overwegen, waaronder een i5-6500 CPU. Hoe bevalt die voor gaming en kan die nog een tijdje vooruit?
maar hij bevalt erg goed ik heb hem zins de release toen ze verkocht werden en bevalt erg goed ik ben geen veel eisende gamer en heb dan ook maar een 28 inch full hd monitor dus al dat 4k+ geweld gaat aan mij voorbij maar ben wel van plan er in de toekomst een goedkope 2e 960 bij te plaatsen voor een kleine performance boost.
hoop dat je hier wat aan hebt?
p.s. thx voor jou antwoord ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat werken kan niet wachten mijn pre order ligt nu ook bij kinguin.
[ Voor 7% gewijzigd door copywizard op 28-07-2016 13:15 ]
Klopt, zag in je sig dat je dezelfde processor hebt als die ik op het oog hebcopywizard schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:14:
vermoed dat deze vraag voor mij is gezien ik deze proc heb
maar hij bevalt erg goed ik heb hem zins de release toen ze verkocht werden en bevalt erg goed ik ben geen veel eisende gamer en heb dan ook maar een 28 inch full hd monitor dus al dat 4k+ geweld gaat aan mij voorbij maar ben wel van plan er in de toekomst een goedkope 2e 960 bij te plaatsen voor een kleine performance boost.
ik zou voor je videokaart eventueel 2e hands gaan kijken hier op tweakers vanwege de 10xx serie worden de 9xx serie voor erg weinig verkocht dan kan je voor de prisj van een nieuwe 380 of 960 ook een 970 kopen? ik ben zelf een nvidia fan dus kan je niet erg veel vertellen over de verschillen tussen amd en nvidia helaas.Morphs schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:38:
[...]
Klopt, zag in je sig dat je dezelfde processor hebt als die ik op het oog hebMaar goed om te weten. Het lastigste is het kiezen van een goede videokaart. Wil niet teveel geld kwijt zijn daaraan, en zit momenteel te denken aan de r9 380 aangezien de 480 nog wel even op zich laat wachten. Echter kiezen meer gamers voor de 960 heb ik het idee. De 380 en 960 lijken elkaar niet zoveel te ontlopen heb ik het idee...
nog een hardware vraagje van mijn kant dan.. ben aan het kijken voor een nieuwe laptop waarop ik sws fotobewerking voornamelijk zal doen. maar no man's sky wil ik er ook heel graag vloeiend op draaien.
ik kom er niet echt uit wat nu de recommended specs van NMS zijn met de Windows versie.
wat raden jullie aan als laptop? thnx
ik kom er niet echt uit wat nu de recommended specs van NMS zijn met de Windows versie.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
minimum specs volgens steam:Vis schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:13:
nog een hardware vraagje van mijn kant dan.. ben aan het kijken voor een nieuwe laptop waarop ik sws fotobewerking voornamelijk zal doen. maar no man's sky wil ik er ook heel graag vloeiend op draaien.
MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)
Processor: Intel Core i3
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: nVidia GTX 480
Opslagruimte: 10 GB beschikbare ruimte
recommended specs zijn nog niet bekend volgens mij
[ Voor 3% gewijzigd door ProVine op 28-07-2016 22:25 ]
Oke.. zou een i7 of zelfs i5 voldoen denken jullie?ProVine schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:24:
[...]
minimum specs volgens steam:
MINIMUM:
Besturingssysteem: Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)
Processor: Intel Core i3
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: nVidia GTX 480
Opslagruimte: 10 GB beschikbare ruimte
recommended specs zijn nog niet bekend volgens mij
Met een GTX 960M bijvoorbeeld om alles op High te spelen?
Eventueel 16 Gb ipv 8..
geen idee, spel is nog niet uit dus ik kan niet met zekerheid zeggen welke laptop het aankan.Vis schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:38:
[...]
Oke.. zou een i7 of zelfs i5 voldoen denken jullie?
Eventueel 16 Gb ipv 8..
volgens deze website (http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-960M-vs-GeForce-GTX-480) is de 480 iets beter als de 960m.
Waarom wacht je gewoon niet tot het spel uit is en dat je dan youtube reviews opzoekt van mensen die het op een laptop spelen ?
Een i5 of een i7 moet makkelijk kunnen, zolang het een quadcore is lijkt me. Ik denk alleen niet dat een GTX960M sneller is dan de GTX480 die als minimum spec staat.
Weet niet of het al hier gepost was maar vond dit wel een heel interresante video
GI Show – No Man's Sky's Sean Murray Answers Community Questions
YouTube: GI Show – No Man's Sky's Sean Murray Answers Community...
GI Show – No Man's Sky's Sean Murray Answers Community Questions
YouTube: GI Show – No Man's Sky's Sean Murray Answers Community...
Ik zou er nog geen enkele gok op wagen eerlijk gezegd.Vis schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:38:
[...]
Oke.. zou een i7 of zelfs i5 voldoen denken jullie?
Eventueel 16 Gb ipv 8..
Vergelijkend met Outerra ( http://www.outerra.com ) die ook nagenoeg 100% procedureel gegenereerd is, zou NMS supersnel kunnen lopen op langzamere hardware. (installeer de gratis demo en kijk of je PC het goed kan draaien, Outerra kan opzich een indicatie geven hoe NMS gaat draaien)
Outerra kan op mijn 5 jaar oude hardware (AMD PhenomII 3 core CPU + Radeon 7950) bijna altijd meer dan 200 FPS halen waar iets als FSX flightsimulator of Prepar3d maar 20 FPS haalt.
Procedureel gegenereerde spellen belasten de hardware compleet anders dan texture based spellen.
Texture based spellen hebben baat bij hoge memory bandbreedte en hoge drawcalls (Grote objecten laden en plakken).
Procedureel gegenereerde spellen hebben baat bij veel shaders en processor snelheid/lage latency GPU en CPU. (Kleine recepten extrapoleren.)
Het is een beetje een bandbreedte vs latency vergelijking.
Maar de studio kan de hardware natuurlijk weer zover volboeken dat je weer aan precies aan de FPS waarden van 60 komt met recentere hardware.
Maw wachten op release is de enige logische optie.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 29-07-2016 13:42 ]
How do you save a random generator ?
Laten we er in ieder geval geen aankoopadvies topic van maken, blijft toch koffiedik kijken. We hebben niet meer dan de specs die steam opgeeft en dat zegt vrijwel niets.
Als de game uit is wordt pas bekend hoe zwaar de game echt draaid. Dus eigenlijk kun je niet meer dan afwachten... of een PS4 kopen
Als de game uit is wordt pas bekend hoe zwaar de game echt draaid. Dus eigenlijk kun je niet meer dan afwachten... of een PS4 kopen
[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2016 14:21 ]
Twijfel nog over de pre-order voor PC, volgens mij is alle gameplay tot nu toe op de PS4.
Ook omdat de PC-release is uitgesteld tot 12 augustus
Ook omdat de PC-release is uitgesteld tot 12 augustus
[ Voor 24% gewijzigd door PeterPanda op 29-07-2016 17:09 ]
Mijn naam is niet Peter!
er is nu al iemand op reddit die het spel in bezit heeft (PS$) (voor 2000 dollar gekocht.... )
Spoiler: http://www.dailymotion.com/video/x4meod1
hij zal binnenkort een gameplay video plaatsen over hoe het spel begint.
Spoiler: http://www.dailymotion.com/video/x4meod1
hij zal binnenkort een gameplay video plaatsen over hoe het spel begint.
[ Voor 4% gewijzigd door ProVine op 29-07-2016 20:49 ]
Super thnx voor alle feedback mbt advies laptop.
Ik wacht idd nog een maandje sws met de aankoop.
Ik wacht idd nog een maandje sws met de aankoop.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit spel gepreordered heb?
Het laatste spel wat hier ook maar een beetje op lijkt wat ik ooit gespeeld heb en wat ik wel grappig vond was Wing Commander IV.
Ik word seniel vermoedelijk, of ik ben gewoon nieuwsgierig of het concept daadwerkelijk gaat werken. Eigenlijk hoop ik stiekem dat er weer eens iets nieuws verzonnen is ipv het steeds opnieuw opleuken van uitgekauwde genres.
Het laatste spel wat hier ook maar een beetje op lijkt wat ik ooit gespeeld heb en wat ik wel grappig vond was Wing Commander IV.

Ik word seniel vermoedelijk, of ik ben gewoon nieuwsgierig of het concept daadwerkelijk gaat werken. Eigenlijk hoop ik stiekem dat er weer eens iets nieuws verzonnen is ipv het steeds opnieuw opleuken van uitgekauwde genres.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
de video's met 'eerste gameplay' zijn al weer offline.
edit:
edit:
spoiler: title
Na het bekijken van de eerste beelden neemt de eerste planeet wellicht al enkele uren in beslag. Vooral in het begin lijkt het vooral resource gathering en survival te zijn. Zo was de startplaneet van de streamer redelijk hot, ongeveer 70 graden waardoor zijn space suit op regelmatige basis diende hersteld te worden. De omgeving was goed afgesteld op de temperatuur van de planeet. Weinig groen en een dorre environment. Ook oogde de planeet 'eindeloos' vanuit standpunt van de player. Gevlogen werd er niet gedaan zonder hierop verder in te gaan (spoiler;))
Oh ja, de startplaneet bevatte al 'leven'. Het zag er al bij al vrij polished uit, weinig 'popups', smooth interface en je wordt duidelijk aan je lot overgelaten. Geen tutorial.
Oh ja, de startplaneet bevatte al 'leven'. Het zag er al bij al vrij polished uit, weinig 'popups', smooth interface en je wordt duidelijk aan je lot overgelaten. Geen tutorial.
[ Voor 109% gewijzigd door noaq op 30-07-2016 00:20 ]
Ik heb alleen maar die video gezien van het opstarten van de game en de eerste initialisatie. Iemand nog een link naar andere gameplay beelden?