Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Link

Edit:

Sean Murray is er niet zo happy mee.
quote: Sean Murray
We’ve spent years filling No Man’s Sky with surprises. You've spent years waiting. Please don't spoil it for yourself : (
Ik ben juist wel blij met deze video. Niet te spoilerig, geen irritant commentaar. Heb de game nog niet gepre-ordered, maar weet nu wel zeker dat ik na release niet te lang ga wachten :)

[ Voor 72% gewijzigd door Melkunie op 30-07-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nice, had toch even wat twijfels over No Man's Sky vanwege uitstellen en hier en daar toch wat minpunten lezen enzo.

Nu ik deze video's even snel doorkijk (ga ze straks goed kijken) toch wel erg enthousiast over deze game.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:08

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mezelf niet kunnen beheersen en toch maar gepreorderd op mn US account zodat ik 9 aug meteen aan de gang kan gaan! Ik heb er super veel zin in.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

OzzieMann schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:44:
Mezelf niet kunnen beheersen en toch maar gepreorderd op mn US account zodat ik 9 aug meteen aan de gang kan gaan! Ik heb er super veel zin in.
Zou een New Zealand account dan ook nog eerder toegang geven? die had ik nl. al voor fallout4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Kek schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:01:
[...]

Zou een New Zealand account dan ook nog eerder toegang geven? die had ik nl. al voor fallout4...
Im New Zealand komt ie op 10 aug uit. Het is daar 10 uur later dus dan kan je hier in NL op 9 aug 14:00 uur spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Cool weet ik op welke account ik em koop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ga die hele release missen, ben van 6 aug. tm 22 aug. met vakantie. Ah well misschien is tegen die tijd gebleken dat de verkoopcijfers een flop zijn en kan ik de game 50% goedkoper krijgen :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Chaoss schreef op zondag 31 juli 2016 @ 17:40:
Ik ga die hele release missen, ben van 6 aug. tm 22 aug. met vakantie. Ah well misschien is tegen die tijd gebleken dat de verkoopcijfers een flop zijn en kan ik de game 50% goedkoper krijgen :+
En des te meer van de 18 triljoen planeten zijn er nog over om te benoemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan het zo niet vinden, ook niet na het lezen van deze thread maar is er een eigen server mogelijkheid? Ik kwam al 'Offline mode' tegen : http://www.p4rgaming.com/...nets-named-after-penises/

Ik hoop eigenlijk dat het zo'n zelfde 'server' heeft als Freelancer (100 spelers) die je gewoon lekker zelf kan hosten en private access op kan zetten. Lekker met vrienden klooien en niet andere tegenkomen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

prutser001 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:09:
Ik kan het zo niet vinden, ook niet na het lezen van deze thread maar is er een eigen server mogelijkheid? Ik kwam al 'Offline mode' tegen : http://www.p4rgaming.com/...nets-named-after-penises/

Ik hoop eigenlijk dat het zo'n zelfde 'server' heeft als Freelancer (100 spelers) die je gewoon lekker zelf kan hosten en private access op kan zetten. Lekker met vrienden klooien en niet andere tegenkomen.
Denk dat je nog even wat beter in moet lezen wat betreft multiplayer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Mochten jullie straks planeten ed tegenkomen die [GoT]Flagg0xx tegenkomen, feel free to drop by and enjoy the scenery, mi planeta es su planeta. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Flagg schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:03:
Mochten jullie straks planeten ed tegenkomen die [GoT]Flagg0xx tegenkomen, feel free to drop by and enjoy the scenery, mi planeta es su planeta. :P
Dat is wel een leuk idee om alle planeten en species die we als tweakers ontdekken met de tag [GoT] te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

OzzieMann schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:18:
[...]

Dat is wel een leuk idee om alle planeten en species die we als tweakers ontdekken met de tag [GoT] te benoemen.
Ik ga mijn planeten gewoon nummeren en dan houd ik hier wel bij op welk nummer ik zit mocht iemand dan een planeet tegenkomen dan weet je ook of ik misschien nog in de buurt ben.

Al ben ik bang dat niemand ook maar één [GoT] planeet gaat tegenkomen ook al doet iedereen het. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik hem ga preorderen in de PSN store of gewoon in een winkel en dan misschien wel een kansje hebben dat je hem al een dag eerder of meer kan ophalen iemand het zelfde idee.
Ik kan echt niet meer wachten zeker nu ik die geleakte beelden heb gezien.

Ik heb ook een keer een US account aangemaakt alleen nog nooit een spel daarop gekocht is er een goede /save manier om US PSN Cards te kopen of een andere manier bv.. Paypal.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 14:28
https://www.reddit.com/r/...sleaks_megathread/d5yg3u9

Weet hier iemand wanneer de reviews online mogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
OzzieMann schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:18:
[...]

Klinkt leuk saamhorigheid enzo (en goed bedoeld natuurlijk), totdat iemand die niks met GOT temaken heeft een hele sector met alleen [GOT] in elke naam tegenkomt.

Leuker om persoonlijke interesses ten toon te spreiden lijkt me en planeten een naam te geven alsof die mensen/dieren van die planeet zelf die naam hebben verzonnen, ipv een saaie herhalende factor te creeren.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een van ons ooit een planeet van een ander zal ontdekken, laat staan een van een mede-Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
enchion schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:04:
[...]

Klinkt leuk saamhorigheid enzo (en goed bedoeld natuurlijk), totdat iemand die niks met GOT temaken heeft een hele sector met alleen [GOT] in elke naam tegenkomt.

Leuker om persoonlijke interesses ten toon te spreiden lijkt me en planeten een naam te geven alsof die mensen/dieren van die planeet zelf die naam hebben verzonnen, ipv een saaie herhalende factor te creeren.
Volgens mij komt er ook een soort van automatisch moderatie systeem, dat checked of er geen rare namen en/of tekens worden gebruikt. Zoiets als; AnalFuckPlanet@@#@!12 moet je toch niet willen

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joeridev schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:41:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een van ons ooit een planeet van een ander zal ontdekken, laat staan een van een mede-Tweaker.
Als we met z'n allen ons best doen en behoorlijk wat uren in de game stoppen, lijkt het me best mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Hoe meer ik die Megathread lees hoe meer ik denk dat hij een oude versie heeft misschien waren er al wat Disk geperst voor de 21juni versie.
Of het is een review versie.
spoiler:
hij zegt dat op elke planeet leven is dat lijkt op een aangepaste versie die Sean ook soms Demode want Sean heeft gezegd dat er maar op 10% van de planeten leven is ook heeft hij best wel een aantel Bugs gevonden.
Ook raar dat er op zijn versie 21jun 2016 staat dat terwijl Sean via Twitter op Juli 7 pas zij dat ze Gold waren gegaan

Maar goed kan nu echt niet meer wachten damm nog 10 dagen.

[ Voor 26% gewijzigd door FreakGIB op 01-08-2016 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

enchion schreef op zondag 31 juli 2016 @ 23:04:
[...]

De kans dat je een [GoT] gaat tegenkomen is al zeer gering, een hele sector is denk ik volledig uitgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
FreakGIB schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:42:
[...]

Hoe meer ik die Megathread lees hoe meer ik denk dat hij een oude versie heeft misschien waren er al wat Disk geperst voor de 21juni versie.
Of het is een review versie.
spoiler:
hij zegt dat op elke planeet leven is dat lijkt op een aangepaste versie die Sean ook soms Demode want Sean heeft gezegd dat er maar op 10% van de planeten leven is ook heeft hij best wel een aantel Bugs gevonden.
Ook raar dat er op zijn versie 21jun 2016 staat dat terwijl Sean via Twitter op Juli 7 pas zij dat ze Gold waren gegaan

Maar goed kan nu echt niet meer wachten damm nog 10 dagen.
spoiler:
Waar haal je vandaan dat zijn versie de datum 21 juni heeft? Reddit-user/leaker daymeeuhn geeft juist aan dat een andere unboxer een DVD-insert heeft, waarop deze datum vermeld staat. Hij zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Reddit zit duidelijk in de denial fase:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6o9bQyb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Joeridev schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

spoiler:
Waar haal je vandaan dat zijn versie de datum 21 juni heeft? Reddit-user/leaker daymeeuhn geeft juist aan dat een andere unboxer een DVD-insert heeft, waarop deze datum vermeld staat. Hij zelf niet.
Dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gelezen.
We gaan het wel zien

spoiler:
Mochten all die bug die hij zelf heeft gevonden kloppen en er op elke planeet die hij tot nu toe bezocht heeft leven bevatten dan hoop ik wel op een Day 1 Patch die het een en ander aanpast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
http://www.playstationtro...ame/no-mans-sky/trophies/

De Trophies zijn eindelijk bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik was in de veronderstelling dat je planeten niet zelf kon benoemen, maar dat er enkel bij kwam te staan: "Discovered by Tormbo"

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik word nou niet heel erg warm van die gelekte gameplay. Het geheel oogt nogal houterig en saai.

Ik hoop dat ik mis zit, maar ik heb het gevoel dat deze game de hype niet gaat waarmaken.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen hier. Wel erg vreemd dat er geen review embargo bekend is. Zijn er überhaupt copy's verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

De kans dat je een [GoT] gaat tegenkomen is al zeer gering, een hele sector is denk ik volledig uitgesloten. :)
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk dat de community daar wel een oplossing voor gaat vinden.

bv een scriptje dat je blijft hyperjumpen totdat je in het zelfde gebied zit.
Of een nieuw profiel blijven aanmaken totdat je op een planeetworp afstand zit.

Ik denk dat het kan gebeuren dat het "gebruik" door users nog interessanter gaat worden dan het spel zelf.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Als we met z'n allen ons best doen en behoorlijk wat uren in de game stoppen, lijkt het me best mogelijk.
Er zijn 18,446,744,073,709,551,616 planeten in No Man's Sky. Als we er vanuit gaan dat er 100 miljoen mensen simultaan spelen, wat het het meest succesvolle spel ooit zou maken en dat ze redelijk uniform verdeeld zijn over het universum,houden we 184,467,440,737 (dat klopt, 184 miljard) planeten over per persoon. Stel dat je full-time speelt voor 10 jaar en je constant van planeet naar planeet hopt met pak hem beet 1 minuut per planeet, dan kom je op [18hr spelen] * [60 minuten per uur] * [365 dagen] * [10 jaar] = 3,942,000 planeten die je bezocht hebt. Dat is 0,0021% van jouw stukje planeten. De kans dat iemand precies ook die planeten bezoekt is...onwaarschijnlijk.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
armageddon_2k1 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:50:
[...]

Er zijn 18,446,744,073,709,551,616 planeten in No Man's Sky. Als we er vanuit gaan dat er 100 miljoen mensen simultaan spelen, wat het het meest succesvolle spel ooit zou maken en dat ze redelijk uniform verdeeld zijn over het universum,houden we 184,467,440,737 (dat klopt, 184 miljard) planeten over per persoon. Stel dat je full-time speelt voor 10 jaar en je constant van planeet naar planeet hopt met pak hem beet 1 minuut per planeet, dan kom je op \[18hr spelen] * \[60 minuten per uur] * \[24 uur] * \[365 dagen] * \[10 jaar] = 94,608,000 planeten die je bezocht hebt. Dat is 0,05% van jouw stukje planeten. De kans dat iemand precies ook die planeten bezoekt is...onwaarschijnlijk.
Haha volgens mij beseffen mensen niet helemaal de schaal van deze game. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

[...]

Er zijn 18,446,744,073,709,551,616 planeten in No Man's Sky. Als we er vanuit gaan dat er 100 miljoen mensen simultaan spelen, wat het het meest succesvolle spel ooit zou maken en dat ze redelijk uniform verdeeld zijn over het universum,houden we 184,467,440,737 (dat klopt, 184 miljard) planeten over per persoon. Stel dat je full-time speelt voor 10 jaar en je constant van planeet naar planeet hopt met pak hem beet 1 minuut per planeet, dan kom je op \[18hr spelen] * \[60 minuten per uur] * \[24 uur] * \[365 dagen] * \[10 jaar] = 94,608,000 planeten die je bezocht hebt. Dat is 0,05% van jouw stukje planeten. De kans dat iemand precies ook die planeten bezoekt is...onwaarschijnlijk.
Je rekensommetje is trouwens een klein beetje krom :)

Je doet \[18hr spelen] * \[60 minuten per uur] * \[24 uur] - das twee keer uren :)

Het zou nog minder positief uitvallen dus, want je ontdekt maar 5.256.000 = 0.002% van je beschikbare planeten.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Bedankt, ik had geen zin om het voor te rekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ja platinum is alle planeten bezocht hebben. :D

Kijk nou eens, zit ik te dubbelposten en das jullie schuld. Doe eens meer nieuws posten. :P

Maar zou platinum verkregen worden als je the centre haalt? Wat ik begreep vermoeden ze dat maar "enkele" zo ver zullen komen, maar wat ze met enkele bedoelde weet ik niet.

Dat gaat wel mijn main objective worden iig, dat exploren doe je volgens mij al ruim voldoende als je zo snel mogelijk naar het centrum gaat dus ik ga niet lopen treuzelen, want ik vermoed dst ik me dan heel snel ga vervelen. Rush to the centre dus voor mij (lees: na een week eens kijken hoever ik ben :P )

[ Voor 52% gewijzigd door Flagg op 01-08-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:37
Ik denk dat je na een weekje wel in het centrum bent. Dus dan ben je klaar met het spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
:9~ Nieuwe uitdaging voor de speedrunners lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Dat wordt dus heel veel 'minen'. Als ik het zo begrijp kan je pas dichter naar het centrum als je spaceship daartoe uitgerust is. Dus upgraden met allerlei elementen... die je waarschijnlijk niet allemaal op 1 planeet zult vinden

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Is idd wel een goeie. Reis naar het centrum. Ga ik waarschijnlijk ook doen. Planeten verkennen is voor mietjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Met een beetje mazzel kom je een zeldzame one-way portal tegen die je zo richting het centrum gooit. Alleen je spaceship past er niet doorheen. Eenmaal daar aangekomen kan je geen kant op en moet je een nieuw schip bouwen maar de planeet waar je op geland bent heeft niet alle benodigde resources.
Op een dag sta je op de hoogste berg van de planeet met je hand boven je ogen de horizon te scannen. Dan zie je het, daar boven de horizon in de grote zwarte leegte, een majestueus bouwsel met een groot neonbord waarop staat "THE CENTRE", maar je kan er niet komen.
Zo dichtbij...... En toch zo ver weg.....

[ Voor 4% gewijzigd door OzzieMann op 02-08-2016 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedankt voor deze rekensom. Ik begrijp dat het een erg kleine kans is, maar de kans wordt groter wanneer er meer Tweakers fanatiek spelen en dat is eigenlijk waar ik op doelde. Dat neemt niet weg dat het dan nog steeds een kleine kans betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:37:
[...]

Bedankt voor deze rekensom. Ik begrijp dat het een erg kleine kans is, maar de kans wordt groter wanneer er meer Tweakers fanatiek spelen en dat is eigenlijk waar ik op doelde. Dat neemt niet weg dat het dan nog steeds een kleine kans betreft.
Je hebt, in theorie, helemaal gelijk, maar als je dan zoiets zegt dan klinkt het alsof je de schaal toch niet helemaal begrijpt. ;-) Ik ben in mijn voorbeeld uitgegaan van een extreem fanatieke userbase van 100miljoen (!!!) tegelijk spelende mensen. Al maak je er 7 miljard spelers van...., het maakt niet uit. Dan heb je nog steeds pak hem beet 1 miljard planeten te bezoeken....

Onwaarschijnlijk is in dit geval ook echt onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
spl3ndr schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:47:
:9~ Nieuwe uitdaging voor de speedrunners lijkt me :)
Youtube filmpje: Man finished No Man's Sky in 11.3E7 years! New Record for the Guinness Book!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Flagg schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:20:
[...]

Ja platinum is alle planeten bezocht hebben. :D

Kijk nou eens, zit ik te dubbelposten en das jullie schuld. Doe eens meer nieuws posten. :P

Maar zou platinum verkregen worden als je the centre haalt? Wat ik begreep vermoeden ze dat maar "enkele" zo ver zullen komen, maar wat ze met enkele bedoelde weet ik niet.

Dat gaat wel mijn main objective worden iig, dat exploren doe je volgens mij al ruim voldoende als je zo snel mogelijk naar het centrum gaat dus ik ga niet lopen treuzelen, want ik vermoed dst ik me dan heel snel ga vervelen. Rush to the centre dus voor mij (lees: na een week eens kijken hoever ik ben :P )
Ja mooi, elke planeet moeten bezoeken voor Platinum _O-

Maar ik denk inderdaad dat je die zal vrijspelen als je the centre haalt, ik ken de Total perspective Vortex uit Hitchhiker's Guide To The Galaxy: http://hitchhikers.wikia.com/wiki/Total_Perspective_Vortex

spoiler:
The hopeless victims stand in the Vortex, and are suddenly shown, for the merest instant, the whole of the Universe: the whole infinity of creation, spanning over several trillion light years, and countless millennia, with an insignificant dot saying "You Are Here".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
What hopen jullie tegen te komen in No Man's Sky?
Ik zelf zag in een van de trailers een groot lijkend schip wat van de achterkand een beetje leek op het schip uit Star Gate Universe, zoiets hoop ik tegen te komen en dan hopen dat je er ook in kan wie weet wel mee kan jumpen naar andere stelsels.
Verder zou ik het super cool vinden als er ook een Dyson Sphere zou bestaan in het spel wie weet wel in het midden.
En op de planeten hoop ik toch ook wel grote beesten tegen te komen zoals je in sommige trailers zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Arunia schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:49:
Is idd wel een goeie. Reis naar het centrum. Ga ik waarschijnlijk ook doen. Planeten verkennen is voor mietjes.
Euh dat is het doel van het spel, naar het centrum reizen. Punt is dat je daar resources voor nodig hebt (om je schip te upgraden etc.), planeten verkennen ga je niet aan ontkomen, je wordt "gedowngen" om resources te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Chaoss schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:33:
[...]

Euh dat is het doel van het spel, naar het centrum reizen. Punt is dat je daar resources voor nodig hebt (om je schip te upgraden etc.), planeten verkennen ga je niet aan ontkomen, je wordt "gedowngen" om resources te verzamelen.
Dat begrijp ik uiteraard, maar het hoeft niet. Zoals al gezegd was in het filmpje van IGN, je kunt ook gewoon in het spel alleen maar traden bijvoorbeeld. Als dat is wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Arunia schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:38:
[...]
Dat begrijp ik uiteraard, maar het hoeft niet. Zoals al gezegd was in het filmpje van IGN, je kunt ook gewoon in het spel alleen maar traden bijvoorbeeld. Als dat is wat je wilt.
Dan moet je wel wat hebben om te traden..
Dus word je weer 'gedwongen' om te exploren en rescources te verzamelen.

:+

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Dat kan heel beperkt zijn. Je kan met je start kapitaal wat kopen op punt A, vliegen naar punt B en dan verkopen met winst. Hoef je niks voor te verzamelen. (als is dit wat kort door de bocht, en zul je in het begin wel genoeg fuel en startkapitaal moeten verzamelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Misschien kan je bij de start zonder iets te minen een klein konvooi aanvallen en al direct een reputatie als gevreesde bandit starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
spl3ndr schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:42:
Misschien kan je bij de start zonder iets te minen een klein konvooi aanvallen en al direct een reputatie als gevreesde bandit starten.
spoiler:
Volgens mij start je gestrand op een planeet en moet je toch eerst daar vanaf zien te komen en ontkom je er niet aan om te minen om zo je schip te repareren.
Maar dan heb je waarschijnlijk al wel wat resources om te verhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

spl3ndr schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:42:
Ben bang dat je vooral bekend staat als de wijlen wannabee bandit who died a gruesome death. ;) Je start denk ik niet met een vliegtuig van enige betekenis. Denk niet dat het preorderbonusextraleukevliegtuig ook maar iets uithaalt. Maar dat merk ik vanzelf. :P

[Edit] ik begrijp dat de bonusplane Alpha Vector (Victor, Charly, Charly :P ) defense lasers heeft en een hyperdrive zodat je kan jumpen. Dan ga ik er maar vanuit dat het standaard dingetje dat niet kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 02-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Ik heb nog geen idee wat ik ga doen. Ik heb de laatste 3 filmpjes nog niet gezien maar na het lezen van de reacties van andere mensen ben ik toch weer hyped.

Het idee om rond te zwerven in een gigantisch universum met 'maar' honderdduizend andere mensen. :9~

Ik wil toch wel 1 planeet helemaal verkennen maar daarnaast ook zoveel mogelijk planeten bezoeken want ben erg benieuwd wat voor een wezens je allemaal kan tegenkomen.

Was het een gerucht dat HG alleen de redelijk normale wezens hebben laten zien of hebben zij dit zelf bevestigd?

Edit: interessante manier om planeten te benoemen: https://i.redd.it/pfanhavkwvcx.jpg Zo kan je direct afleiden wat er op de planeet te vinden is en waar de ontdekker naar toe is gegaan. Aangezien mijn creativiteit niet oneindig is ga ik mij hier zoveel mogelijk aan houden.

[ Voor 20% gewijzigd door The_Worst op 02-08-2016 13:18 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Binnenkort vakantie en deze game lijkt me heerlijk met een goede joint, kan niet wachten.
Zit beetje in twijfel voor een pre order bij Bol.com maar aan de ene kant wil ik ook wel gewoon op nul beginnen in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
The_Worst schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:51:Was het een gerucht dat HG alleen de redelijk normale wezens hebben laten zien of hebben zij dit zelf bevestigd?
Ik kan niet meteen de bevestiging van Sean zelf vinden in een video, maar onderstaande post suggereert dat het wel bevestigd is:
-Sean declares that the fauna that he's shown in the demos and trailers is picked, but that while you're playing on your own, you might come across with some highly exotic, scary looking and barely comprehensible lifeforms.
https://www.reddit.com/r/..._things_for_the_morbidly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er NPC's waarmee je in contact kan komen ? Het lijkt me zo eenzaam na verloop van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:29:
Zijn er NPC's waarmee je in contact kan komen ? Het lijkt me zo eenzaam na verloop van tijd
Zeker, maar grote kans dat je ze niet verstaat :)

Je moet namelijk eerst de verschillende talen woord voor woord leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Je kan iig met NPC's traden en aanvallen etc.

Eigenlijk vind ik het ook wel jammer dat de kans nihil is dat je andere spelers tegen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Stukje geleakte gameplay, pas op mogelijke spoilers!!!

http://www.dailymotion.com/video/x4ms4fq

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joeridev
Chaoss schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:41:
Je kan iig met NPC's traden en aanvallen etc.

Eigenlijk vind ik het ook wel jammer dat de kans nihil is dat je andere spelers tegen komt.
Grappig dat iedereen zo'n verschillende spelervaring zou willen zien. Ik vind het persoonlijk een prachtig idee dat je tegelijk met miljoenen spelers hetzelfde universum verkent, maar elkaar toch nooit zult tegenkomen. Echt 'lost in space'. Er zijn talloze voorbeelden die op dat vlak enorm tot de verbeelding spreken; denk maar aan de Lost Cosmonauts theorie, de angstaanjagende opname van een onbekende vrouw in de ruimte of films als Gravity. Hoewel deze game natuurlijk een redelijk vrolijke stijl lijkt te hebben, vind ik dit spel vooral in dit licht erg interessant: het bijna wanhopige gevoel van een eindeloos universum. Ik vind deze spelervaring daarom veel unieker dan de zoveelste game waarin je met tientallen op elkaar loopt te knallen.

Weet iemand overigens of je een Kinguin Steam Key Gift ook aan jezelf kunt geven? Ik zie op hun site geen andere mogelijkheid de game te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Chaoss schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:33:
[...]

Nee hoor.
Je kan het spel compleet 'in space' spelen zonder ook maar een stap op een planeet te zetten. (Homeplanet niet meegerekend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Joeridev schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

Grappig dat iedereen zo'n verschillende spelervaring zou willen zien. Ik vind het persoonlijk een prachtig idee dat je tegelijk met miljoenen spelers hetzelfde universum verkent, maar elkaar toch nooit zult tegenkomen. Echt 'lost in space'. Er zijn talloze voorbeelden die op dat vlak enorm tot de verbeelding spreken; denk maar aan de Lost Cosmonauts theorie, de angstaanjagende opname van een onbekende vrouw in de ruimte of films als Gravity. Hoewel deze game natuurlijk een redelijk vrolijke stijl lijkt te hebben, vind ik dit spel vooral in dit licht erg interessant: het bijna wanhopige gevoel van een eindeloos universum. Ik vind deze spelervaring daarom veel unieker dan de zoveelste game waarin je met tientallen op elkaar loopt te knallen.

Weet iemand overigens of je een Kinguin Steam Key Gift ook aan jezelf kunt geven? Ik zie op hun site geen andere mogelijkheid de game te bestellen.
Jij krijgt die code. Ofwel alsof je zelf een stem gift hebt gekregen.
Degene die ze verkoopt koopt namelijk gift codes. Maakt voor het gebruik niet uit. Heb het zelf vorige week ook gedaan. Nu is het alleen wachten tot ik de code krijg. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben net de day 1 patch afgerond.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/stefINu.png
https://twitter.com/NoMansSky/status/760698230418071555

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 07:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:51:
Het idee om rond te zwerven in een gigantisch universum met 'maar' honderdduizend andere mensen. :9~
Dit lijkt mij dus ook erg leuk.

Volgens mij is dit zo'n spel die je als ervaring moet zien en niet als een doel.

Je gaat niet de beste zijn, ook niet de snelste, je kan je e-peen niet laten zegevieren.

Gewoon muziekje op (David Bowie?) en chillen.

Ik heb m pre-ordered voor de PS4, lekker op de bank met een biertje er bij als t vrouwtje zit te netflixen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 07:41:
[...]

Gewoon muziekje op (David Bowie?) en chillen.
Of deze playlist: https://open.spotify.com/...st/10DWtbOHHNicbW59hL0Nlw

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

In de categorie komkommernieuws: ze zijn de eerste update aan het afronden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:16
The_Worst schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:30:
In de categorie komkommernieuws: ze zijn de eerste update aan het afronden.
In de categorie spuit 11: Dat was een paar posts terug al gemeld door possimpible :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Marcade schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:37:
[...]

In de categorie spuit 11: Dat was een paar posts terug al gemeld door possimpible :P
Net wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
_/-\o_

De soundtrack van Guardians of the Galaxy doet het hem ook wel voor mij denk al is die niet lang genoeg _O-
https://play.spotify.com/...st/1xY6msLHX1W34EzB0UkkbU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:30
Deze is wat meer firefly gevoel:

YouTube: Rebel Galaxy OST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel echt zuur, althans, geen straf ofzo. Maar ik ga 6-8 op vakantie. Baalde wel toen ze meldden dat het spel een maand was uitgesteld. Maargoed, zodra ik klaar ben met een landje verkennen kruipen we achter de ps4 om planeten te verkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wij zijn bezig om de computerkamer tot kinderkamer voor onze 2,5 jaar oude dochter te maken. De computerkamer gaat nu naar zolder. Ik had het idee om met steam link dit spel op de tv beneden onder andere te gaan spelen. Denk dat ik toch vanuit de meterkast een lange kabel door het trapgat naar zolder trek voorlopig totdat we kabel netjes weg kunnen gaan werken. Maar wel even vervelend. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Lasteraar schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:42:
[...]

Nee hoor.
Je kan het spel compleet 'in space' spelen zonder ook maar een stap op een planeet te zetten. (Homeplanet niet meegerekend)
Natuurlijk kan dat, je kan ook GTA spelen zonder 1 persoon neer te schieten, echter kun je het spel dan nooit uitspelen.

Met je standaard schip in NMS kun je maar beperkt reizen, je zult willen upgraden. Het centrum zul je niet bereiken zonder resources te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Er zijn ook resources die in space kunt verzamelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Precies.. Je kan ook op andere manieren spelen / resources verzamelen en nooit op een planeet komen.
Je kan als pirat spelen en dingen jatten.
Of je kan handelen ( traden ) via spaceships.

[ Voor 27% gewijzigd door Lasteraar op 04-08-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Chaoss schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:22:
[...]

Natuurlijk kan dat, je kan ook GTA spelen zonder 1 persoon neer te schieten, echter kun je het spel dan nooit uitspelen.
Verkeerde vergelijking. In GTA moet je mensen soms neerschieten om vooruitgang in de storyline te boeken. Bij NMS hoeft dat niet, omdat er geen vergelijkbare storyline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat ben ik niet met je eens Sean M. heeft aangegeven dat het doel van het spel is om het centrum te bereiken. Dat je dat kunt negeren en alleen gaat spelen met de beperking van je begin ship en suit dat is een keuze maar daarmee doe je het spel wel tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:30:
Dat ben ik niet met je eens Sean M. heeft aangegeven dat het doel van het spel is om het centrum te bereiken. Dat je dat kunt negeren en alleen gaat spelen met de beperking van je begin ship en suit dat is een keuze maar daarmee doe je het spel wel tekort.
Je kunt je ship vast wel upgraden zonder naar het centrum te gaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:39:
[...]

Je kunt je ship vast wel upgraden zonder naar het centrum te gaan lijkt me?
Er werd gesteld dat je kon spelen zonder planeten te exploreren. Zonder resources kun je niet upgraden, deze resources heb je nodig om te upgraden of om valuta te verdienen.

Natuurlijk kun je de game starten, in je ship stappen (alhoewel je die eerst moet repareren?) en de ruimte invliegen om daar een beetje rond te vliegen en spacestations te bezoeken. Maar dat is toch wel heel zonde van de game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Tja, er zullen ook mensen zijn die nooit een schip zullen aanvallen... is dat dan ook zonde van de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:51
Is er eigenlijk al bekend hoe er met sterven omgegaan wordt in het spel? Terug naar een checkpoint/previous save? Of verder met downgrades oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Melkunie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:31:
Is er eigenlijk al bekend hoe er met sterven omgegaan wordt in het spel? Terug naar een checkpoint/previous save? Of verder met downgrades oid?
Te voet is het inderdaad een checkpoint/save systeem. In je schip raak je je schip kwijt en begin je in het dichtsbijzijnde station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je ship niet kwijtraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zou ook wel erg flauw zijn als je elke keer een nieuw ship moet kopen/upgraden. Zou een frustrerend spel worden. :P Lijkt me wel dat je bepaalde damage moet herstellen, heb ik volgens mij in een video voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Flagg schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:09:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je ship niet kwijtraakt
https://repo.nmsdb.info/info/Death

Ik maak daar toch net wat anders uit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Als je te voet doodgaat raak je al je resources kwijt die je bij je draagt in je suit. Als je in je spaceship doodgaat raak je al je resources kwijt die je in je ship hebt. Dus regelmatig je resources naar je ship brengen als je op een planeet bent. En als vliegt zorg dan eerst dat je resources verkocht hebt voordat je een dogfight begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik niet, lees het nog eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Deze game staat ook op mijn todo list, maar het spel schijnt vol bugs te zitten:

http://wccftech.com/no-ma...ugs-frequent-crashes-ps4/

Misschien even wachten op de eerste patches. De PC versie schijnt nu ook enkele dagen uitgesteld te zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

XWB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:27:
Deze game staat ook op mijn todo list, maar het spel schijnt vol bugs te zitten:

Misschien even wachten op de eerste patches. De PC versie schijnt nu ook enkele dagen uitgesteld te zijn?
Hoe kun je nou een oordeel baseren op een gelekte versie. Voor hetzelfde geld is dit niet dezelfde versie als degene die wij straks ontvangen. Daarnaast zijn de game-servers allicht nog niet eens fatsoenlijk in de lucht.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om je oordeel zo snel klaar te hebben :)

Wat betreft de vertraging, steam geeft nog steeds de 10e aan als release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

Bovendien ligt de Day-1 patch al klaar. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Flagg schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:27:
[...]
Ik niet, lees het nog eens. :P
Er staat toch echt:
"If you lose your ship/cargo, you will have to rebuild from where you are in the universe. At no time will you be forced to start from the beginning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

XWB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:27:

Das wel gebaseerd op 1 user waarvan niet eens zeker is dat ie de retailversie van het spel speelt.

Er zal een day 1 patch zijn die ook wel wat zal oplossen. Ik zou iig geen oordeel vellen op basis van een figuur met een kopietje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

Das wel gebaseerd op 1 user waarvan niet eens zeker is dat ie de retailversie van het spel speelt.

Er zal een day 1 patch zijn die ook wel wat zal oplossen. Ik zou iig geen oordeel vellen op basis van een figuur met een kopietje. ;)
Ik ga hoe dan ook wachten. Er is in mijn optiek nog te veel vaag en te weinig bekend om hiervoor een pre-order te plaatsen. Ik wacht rustig op de reviews en de ervaringen hier op Tweakers.

Als er inderdaad bugs in zitten waaraan ik me vermoedelijk ga irriteren, wacht ik even enkele patches af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

[...]

Klopt, maar het verleden leert ons dat wanneer er tekenen zijn dat een game bij de release buggy gaat zijn het in veel gevallen ook zo is. Ik blijf daarom sceptisch en wacht rustig de recensies af.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:45:
[...]

Ik ga hoe dan ook wachten. Er is in mijn optiek nog te veel vaag en te weinig bekend om hiervoor een pre-order te plaatsen. Ik wacht rustig op de reviews en de ervaringen hier op Tweakers.

Als er inderdaad bugs in zitten waaraan ik me vermoedelijk ga irriteren, wacht ik even enkele patches af.
Das altijd slim, maar dat geldt voor alle spellen eigenlijk. Ik heb gepreordered (geen idee waarom :P ) en als er onoverkomelijke bugs zijn dan kan ik er altijd voor kiezen om hem pas te spelen als er een patch is. Komt op hetzelfde neer. :)

Ik heb er voldoende vertrouwen in dat eventuele problemen snel opgelost worden. En op de ps4 verwacht ik niet teveel geks eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 04-08-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ResuCigam schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:41:
Dat.

Maar dan nog AC Unity had ook een day one patch en die was pas na 2-3 grote patches fatsoenlijk speelbaar maar nog lang niet bugvrij :P

Gelukkig was de game al lang gold, dus ze hebben aardig veel tijd in de Day 1 patch kunnen stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Chaoss schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

Dat.

Maar dan nog AC Unity had ook een day one patch en die was pas na 2-3 grote patches fatsoenlijk speelbaar maar nog lang niet bugvrij :P

Gelukkig was de game al lang gold, dus ze hebben aardig veel tijd in de Day 1 patch kunnen stoppen.
En gelukkig is het geen ubisoft game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tormbo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Hoe kun je nou een oordeel baseren op een gelekte versie. Voor hetzelfde geld is dit niet dezelfde versie als degene die wij straks ontvangen. Daarnaast zijn de game-servers allicht nog niet eens fatsoenlijk in de lucht.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om je oordeel zo snel klaar te hebben :)
Ik wist niet dat het om een gelekte versie ging, ik begreep dat een aantal mensen vroegtijdige toegang hebben?

Het is verder geen oordeel, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.
[...]

Kunnen de ontwikkelaars dan zoveel bugs in minder dan 10 dagen oplossen?
ResuCigam schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:41:
Een serieuze vraag: waarom moet er een Day-1 patch zijn en kan dit niet gewoon opgelost worden in de versie die in de winkel komt te liggen?
Odieus schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Klopt, maar het verleden leert ons dat wanneer er tekenen zijn dat een game bij de release buggy gaat zijn het in veel gevallen ook zo is. Ik blijf daarom sceptisch en wacht rustig de recensies af.
Dat dus.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

XWB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:45:
Een serieuze vraag: waarom moet er een Day-1 patch zijn en kan dit niet gewoon opgelost worden in de versie die in de winkel komt te liggen?
Dat komt omdat de final version (gold) al een tijdje geleden naar de DVD fabriek is gestuurd. Ondertussen werkt men verder aan het spel en zorgt de day-1 patch ervoor dat we meteen de meest recente versie hebben.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
I see. Maar als er zoveel obvious crashes zijn zoals de kerel in het WCCFtech artikel beweert, waarom hebben ze de gold release niet enkele weken uitgesteld? Het valt me op dat games steeds vaker een Day 1 patch hebben, dat was vroeger niet zo.

Anyway, ik kijk hoe dan ook uit naar deze game.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Omdat je niet op voorhand een lijst hebt met alle mogelijke bugs. Sommige bugs worden pas heel laat ontdekt, bijvoorbeeld na de gold release. (sommige mogelijk pas binnen enkele maanden/jaren)
En nog een keer uitstellen had de community helemaal laten ontploffen. Bij het vorige uitstel van slechts enkele weken kreeg Sean al doodsbedreigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
XWB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:51:
I see. Maar als er zoveel obvious crashes zijn zoals de kerel in het WCCFtech artikel beweert, waarom hebben ze de gold release niet enkele weken uitgesteld? Het valt me op dat games steeds vaker een Day 1 patch hebben, dat was vroeger niet zo.

Anyway, ik kijk hoe dan ook uit naar deze game.
Dat heeft puur met de gewenste releasedatum te maken.

Stel je beloofd op 1 december een game te leveren. Die schijfjes moeten een keer gedrukt en gedistribueerd worden. Daar gaan enkele dagen/weken/maanden (afhankelijk van de hoeveelheid) overheen.

Dan is het handiger om de game GOLD te laten gaan, de schijfjes te laten drukken/distribueren en ondertussen een day-one patch te maken die de grootste en belangrijkste bugs oplost. Dan behoudt je de oorspronkelijke release datum en kan men vanaf dag 1 het spel bugvrij spelen.

Wil je eerst alle bugs oplossen voordat je GOLD gaat, moet je de releasedatum opschuiven. En dat is vaak niet wenselijk, omdat je game dan bijvoorbeeld in een verkeerde periode van het jaar op de markt komt. Bijvoorbeeld vlak NA kerst, waardoor iedereen het geld al heeft uitgegeven aan een andere game.
Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste