Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Men moet op een gegeven moment een keuze maken, doorwerken aan de gold versie of (weer) uitstellen. NMS was al eerder (flink) uitgesteld, als je dan weer gaat uitstellen raak je wellicht het vertrouwen kwijt, wat dan weer terug te zien is in de sales.

En bijna elke game heeft tegenwoordig een Day 1 patch. Een game releasen is niet zo simpel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2016 14:00 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

XWB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:51:
I see. Maar als er zoveel obvious crashes zijn zoals de kerel in het WCCFtech artikel beweert, waarom hebben ze de gold release niet enkele weken uitgesteld? Het valt me op dat games steeds vaker een Day 1 patch hebben, dat was vroeger niet zo.

Anyway, ik kijk hoe dan ook uit naar deze game.
Het is tegenwoordig ook veel makkelijker om een Day-1 patch te distribueren doormiddel van alle digitale platforms. Dit maakt het voor developers 'handig' om na het 'gold' gaan van een game hier nog aan door te werken. Helaas is het zo, helemaal bij deze uitgebreide games, om alle bugs in QA sessies te laten vangen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
PdeBie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Dat heeft puur met de gewenste releasedatum te maken.

Stel je beloofd op 1 december een game te leveren. Die schijfjes moeten een keer gedrukt en gedistribueerd worden. Daar gaan enkele dagen/weken/maanden (afhankelijk van de hoeveelheid) overheen.

Dan is het handiger om de game GOLD te laten gaan, de schijfjes te laten drukken/distribueren en ondertussen een day-one patch te maken die de grootste en belangrijkste bugs oplost. Dan behoudt je de oorspronkelijke release datum en kan men vanaf dag 1 het spel bugvrij spelen.

Wil je eerst alle bugs oplossen voordat je GOLD gaat, moet je de releasedatum opschuiven. En dat is vaak niet wenselijk, omdat je game dan bijvoorbeeld in een verkeerde periode van het jaar op de markt komt. Bijvoorbeeld vlak NA kerst, waardoor iedereen het geld al heeft uitgegeven aan een andere game.
Overigens zijn er meerdere factoren die hier spelen.
Soms (lees: vaak) zit er ook een uitgever (of groep aandeelhouders) die zegt: we gaan nu uitleveren, want we willen nu wel eens geld zien binnenrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Heb het spel toch maar gepreorderd in de US-store. Vandaag diverse (non-leak) filmpjes bekeken en ben toch overtuigd. Heb er zin in!

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

The_Worst schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:30:
Heb het spel toch maar gepreorderd in de US-store. Vandaag diverse (non-leak) filmpjes bekeken en ben toch overtuigd. Heb er zin in!
Zeker weten in de us store, wat ik begreep krijg je in de us store niet het Vector Alpha schip. De bonuscontent voor preorders is in de us en europa niet hetzelfde las ik.

Of hebben we hetniet over de ps4? :)

https://www.reddit.com/r/...ers_and_limited_editions/

In de us store krijg je 10 avatars.. jeuh. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 04-08-2016 20:45 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Flagg schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:40:
[...]

Zeker weten in de us store, wat ik begreep krijg je in de us store niet het Vector Alpha schip. De bonuscontent voor preorders is in de us en europa niet hetzelfde las ik.

Of hebben we hetniet over de ps4? :)

https://www.reddit.com/r/...ers_and_limited_editions/

In de us store krijg je 10 avatars.. jeuh. :P
Niet eens op de preorder bonus gelet. :P
Heb alle spellen digitaal op mijn US-account staan dus het was macht der gewoonte.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand die nog wat zinnigs over de grafische settings op de pc kan zeggen?

Ik heb een iMac met een Intel core i7 2700k - 16 GB - 6990 2GB En Windows 10 op een SSD.

Gaat dat hem een beetje worden op de "kwaliteit" van de Ps4?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Donstil schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:09:
Iemand die nog wat zinnigs over de grafische settings op de pc kan zeggen?

Ik heb een iMac met een Intel core i7 2700k - 16 GB - 6990 2GB En Windows 10 op een SSD.

Gaat dat hem een beetje worden op de "kwaliteit" van de Ps4?
PC is altijd beter dan PS4 op het gebied van grafische kwaliteit.. dat is geen discussie.
Mobiele kaarten (vooral van AMD) in een iMac zijn niet bedoeld voor gaming. Ik denk dat je meer plezier hebt op een ps4 dan op je iMac. (tip: verkoop je imac en ps4 en haal koop een game pc)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58

swv

Tip: Luister niet naar hem ;)

Ik zou zeggen dat je met jouw iMac wel wat kunt gamen hoor. Hoe gaat het andere games af? Zelf sleutel ik altijd met de schaduw effecten en de resolutie. Ik ben aardig tevreden met hoe mijn Nvidia 750m GT presteert. Maar op een 15" MacBook vallen compromissen dan minder op dan een iMac met behoorlijk groter scherm (27 inch?) natuurlijk. Ik denk dat het eerder een vraag is waar je genoegen mee neemt. De graphics die een PS4 uit kan poepen verschilt ook per game. Net hoe goed de boel geoptimaliseerd is en welke trucjes er worden toegepast. Ik zou in ieder geval geen pre order plaatsen en kijken wat het internet te vertellen heeft op de dag van release. Maar spelen op 'consolekwaliteit' zit er denk ik wel in.

Wellicht kan ik het spel nog ergens van internet plukken om te kijken hoe het mijn Mac vergaat.
Disclaimer: Ik ga hem kopen voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:15:
[...]

PC is altijd beter dan PS4 op het gebied van grafische kwaliteit.. dat is geen discussie.
Mobiele kaarten (vooral van AMD) in een iMac zijn niet bedoeld voor gaming. Ik denk dat je meer plezier hebt op een ps4 dan op je iMac. (tip: verkoop je imac en ps4 en haal koop een game pc)
Nou ik heb niet voor niets geen PC natuurlijk hè ;)
Ik heb een Xbox en de rest Apple producten.

Hierdoor kan ik de game niet spelen en als ik wel een PS4 gehad zou hebben had ik het ook met die grafische kwaliteit moeten doen. Vandaar dat ik genoegen neem met PS4 kwaliteit via de iMac.

De 6990 doet het trouwens ik games welke ook op Apple komen prima. Ik speel er bv Cities skyline op zonder problemen. Dat de kaart inmiddels gedateerd is geloof ik zeker maar om te stellen dat de 6990 uit een iMac überhaupt niet geschikt is voor Gaming is onzin.
sww89 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:35:
Tip: Luister niet naar hem ;)

Ik zou zeggen dat je met jouw iMac wel wat kunt gamen hoor. Hoe gaat het andere games af? Zelf sleutel ik altijd met de schaduw effecten en de resolutie. Ik ben aardig tevreden met hoe mijn Nvidia 750m GT presteert. Maar op een 15" MacBook vallen compromissen dan minder op dan een iMac met behoorlijk groter scherm (27 inch?) natuurlijk. Ik denk dat het eerder een vraag is waar je genoegen mee neemt. De graphics die een PS4 uit kan poepen verschilt ook per game. Net hoe goed de boel geoptimaliseerd is en welke trucjes er worden toegepast. Ik zou in ieder geval geen pre order plaatsen en kijken wat het internet te vertellen heeft op de dag van release. Maar spelen op 'consolekwaliteit' zit er denk ik wel in.

Wellicht kan ik het spel nog ergens van internet plukken om te kijken hoe het mijn Mac vergaat.
Disclaimer: Ik ga hem kopen voor de PS4.
Ja 27" idd maar zou hem aansluiten op de tv en dus kan ik genoegen nemen met 1920x1080.

Mede omdat ik zo met een Xbox Controler een console ervaring kan simuleren.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 04-08-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:35:
[...]

De 6990 doet het trouwens ik games welke ook op Apple komen prima. Ik speel er bv Cities skyline op zonder problemen. Dat de kaart inmiddels gedateerd is geloof ik zeker maar om te stellen dat de 6990 uit een iMac überhaupt niet geschikt is voor Gaming is onzin.

[...]

Ja 27" idd maar zou hem aansluiten op de tv en dus kan ik genoegen nemen met 1920x1080.

Cities Skylines gaat mij ook nog goed af mits ik de resolutie niet te ver opkrik. Denk bij mij aan 1680 x 1050 of zelfs lager als mijn stad echt groot wordt. Zeker sinds El Capitan zijn de gameprestaties bij dat spel flink toegenomen en merkte ik geen verschil meer met gamen in Bootcamp.

Ik heb nog wel overwogen om eventueel ook de pc versie van NMS te kopen en dan met Dualshock controller te spelen in Bootcamp. Maar gezien het geringe prijsverschil (of er moet nog een knaller langskomen komende dagen) momenteel dan toch maar bureaustoel achterover en de PS4 aanslingeren.

Anderzijds ook vanwege mogelijke (PS)VR ondersteuning. Maar daar is nog niks over bekend en ik weet zelf nog niet zeker of ik echt al aan VR wil beginnen deze eerste generatie maar het zou voor mij nóg een reden kunnen zijn. Keuzes :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

Nou ik heb niet voor niets geen PC natuurlijk hè ;)

Hierdoor kan ik de game niet spelen en als ik wel een PS4 gehad zou hebben had ik het ook met die grafische kwaliteit moeten doen. Vandaar dat ik genoegen neem met PS4 kwaliteit via de iMac.

[...]

Waarom een console ''ervaring'' simuleren als je voor t zelfde geld (of zelfs minder) een veel betere beleving hebt op een game pc? Ik weet dat deze discussie eindeloos gevoerd is maar ik kon t toch niet laten..

meer info:
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/guide

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Chaoss schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:58:
Men moet op een gegeven moment een keuze maken, doorwerken aan de gold versie of (weer) uitstellen. NMS was al eerder (flink) uitgesteld, als je dan weer gaat uitstellen raak je wellicht het vertrouwen kwijt, wat dan weer terug te zien is in de sales.

En bijna elke game heeft tegenwoordig een Day 1 patch. Een game releasen is niet zo simpel :P
Mja mja :P Ik had de indruk dat dit vroeger veel minder gebeurde, toen werden games vaak uitgeteld.
Tormbo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Het is tegenwoordig ook veel makkelijker om een Day-1 patch te distribueren doormiddel van alle digitale platforms. Dit maakt het voor developers 'handig' om na het 'gold' gaan van een game hier nog aan door te werken. Helaas is het zo, helemaal bij deze uitgebreide games, om alle bugs in QA sessies te laten vangen.
Dat is natuurlijk waar. Vroeger kon je nog een patch op CD krijgen :+ of moest je 500 MB over je trage internetverbinding downloaden. Was allemaal omslachtig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Patches bestonden niet nee, je moest leren leven met de bugs :P distributie van updates is vele malen gemakkelijker en gebruiksvriendelijk (iig op de consoles) geworden.

Minder uitstel zou ik niet weten, 20 jaar geleden hield ik me niet bezig met release dates, games waren er gewoon.

Ik ga zaterdag met vakantie, misschien is NMS over 3 weken wel bugvrij :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:28:
Waarom een console ''ervaring'' simuleren als je voor t zelfde geld (of zelfs minder) een veel betere beleving hebt op een game pc?
Zie mijn eerdere reactie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:40:
mja :P Ik had de indruk dat dit vroeger veel minder gebeurde, toen werden games vaak uitgeteld.
En nu niet? Ik heb het idee dat Games alleen maar meer en meer worden Uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
PdeBie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Dat heeft puur met de gewenste releasedatum te maken.

Stel je beloofd op 1 december een game te leveren. Die schijfjes moeten een keer gedrukt en gedistribueerd worden. Daar gaan enkele dagen/weken/maanden (afhankelijk van de hoeveelheid) overheen.

Dan is het handiger om de game GOLD te laten gaan, de schijfjes te laten drukken/distribueren en ondertussen een day-one patch te maken die de grootste en belangrijkste bugs oplost. Dan behoudt je de oorspronkelijke release datum en kan men vanaf dag 1 het spel bugvrij spelen.

Wil je eerst alle bugs oplossen voordat je GOLD gaat, moet je de releasedatum opschuiven. En dat is vaak niet wenselijk, omdat je game dan bijvoorbeeld in een verkeerde periode van het jaar op de markt komt. Bijvoorbeeld vlak NA kerst, waardoor iedereen het geld al heeft uitgegeven aan een andere game.
Er zit nogal een verschil in "grootste en belangrijkste bugs" oplossen voordat je GOLD gaat, en "alle bugs oplossen" voordat je GOLD gaat.

Als je GOLD gaat met grote/belangrijke (game breaking) bugs is dat geen goed teken; Management maakt dan een assumptie dat die bugs opgelost EN getest kunnen worden voor de release date EN dat er ondertussen geen nieuwe bugs tervoorschijn komen en neemt eigenlijk een gok.

Realistisch gezien houden houden de developers hierdoor geen tijd over om de kleinere en nieuwe defects te fixen.

In software development is het gewoonweg pragmatischer om grote/belangrijke (critical) defects te fixen *voordat* je released en dan de opeenvolgende weken te gebruiken om bij te schafen en te kijken naar de wat mindere defecten.

Maar ja, dit soort situaties krijg je met development teams (Hello Games) met geen management ervaring die niet goed coordineren/communiceren met management teams (Sony) met geen development envaring.

Niantic/Nintendo blijkt ook zo'n failcombinatie te zijn; briljant concept maar Pokemon Go is gewoonweg te vroeg gereleased. Core gameplay elementen die er in hadden moeten zitten om de game interessant te houden zitten er gewoonweg niet in. Als die niet uitkijken, flipt de 'liefde voor pokemon' hype op z'n kop naar 'haat voor Niantic' hype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Marcade schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 03:51:
[...]
Maar ja, dit soort situaties krijg je met development teams (Hello Games) met geen management ervaring die niet goed coordineren/communiceren met management teams (Sony) met geen development envaring.
Toch mooi dat iedereen alles al lijkt te weten voordat het 10(of 12) augustus is. Waar baseer je deze mening nou weer op?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tormbo, helaas zijn er veel van dit soort figuren in de wereld. Hard 'faal' roepen en bedrijven besmeuren voorafgaand aan een game release. Na de release hoor je niks meer van ze. Ik vertrouw erop dat zo'n kleine studio een game waar ze jaren aan hebben gewerkt echt wel goed gaan releasen. Plus: het is geen ubisoft, wat kan er fout gaan? Ik kan pas 2 weken na release spelen (morgen op vakantie) dus ik geloof het wel qua bugs.

Als jij geen genuanceerde - op informatie gebaseerde - mening kunt posten, ga dan lekker naar de site van de story voor je ongenuanceerde kattengejank ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Ik zie trouwens op de officiele site wel 12 augustus voor de PC release staan. Steam en Humble hebben echter nog steeds 10 Aug staan.

Oh well, een vrijdagse release is alleen maar beter, dan zit ik tenminste donderdag en vrijdag nog een beetje wakker op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Laatst online: 14-09 14:45
Tormbo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:50:
[...]

Toch mooi dat iedereen alles al lijkt te weten voordat het 10(of 12) augustus is. Waar baseer je deze mening nou weer op?
Laat ik eerst zeggen, No Man's Sky staat bij mij ook in de pre-order dus ik hoop zelf natuurlijk ook dat het een geweldig spel word en dat het artikel wat eerder aangehaald was niet representatief was. :o

En inderdaad, we gaan het zien 10 (of 12) augustus!

De reactie was een aanname dat het artikel accuraat is; dat met het feit dat het spel al eenmaal vertraagd is, wat nooit een goed signaal is. Ook dat het om een kleine studio gaat met nog niet zoveel ervaring achter de riem, waar een grote reus als Sony tegenover staat; een groot bedrijf wat over het algemeen wat anoniemer en onpersoonlijker te werk zal gaan en bij hun het alleen om de nummertjes gaat. (ja weer een aanname, hoe durf ik :o )

Daarnaast ja mss. had ik het generieker op moeten schrijven. het Arkham Knight dilemma zit me ook nog vers in het geheugen.

uiteindelijk punt van m'n reactie was, maakt niet uit wie je bent, common sense is over het algemeen dat je niet met game-brekende/kritische defecten Gold gaat.

Mocht dat artikel inderdaad waarheid bezitten; frequente crashes, zee-dieren die bijna-altijd vast komen te zitten, wapens die slechter worden na upgrades zijn, IMHO, allemaal game/sfeer brekende kritische defecten en Hello Games/Sony had daarmee niet Gold moeten gaan en/of het naar reviewers moeten sturen.

Mocht het artikel niet waar zijn, hey, joepie. :) Maar het zou niet de eerste keer zijn dat een publisher te vroeg een game released, hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Marcade schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Laat ik eerst zeggen, No Man's Sky staat bij mij ook in de pre-order dus ik hoop zelf natuurlijk ook dat het een geweldig spel word en dat het artikel wat eerder aangehaald was niet representatief was. :o

En inderdaad, we gaan het zien 10 (of 12) augustus!

De reactie was een aanname dat het artikel accuraat is; dat met het feit dat het spel al eenmaal vertraagd is, wat nooit een goed signaal is. Ook dat het om een kleine studio gaat met nog niet zoveel ervaring achter de riem, waar een grote reus als Sony tegenover staat; een groot bedrijf wat over het algemeen wat anoniemer en onpersoonlijker te werk zal gaan en bij hun het alleen om de nummertjes gaat. (ja weer een aanname, hoe durf ik :o )

Daarnaast ja mss. had ik het generieker op moeten schrijven. het Arkham Knight dilemma zit me ook nog vers in het geheugen.

uiteindelijk punt van m'n reactie was, maakt niet uit wie je bent, common sense is over het algemeen dat je niet met game-brekende/kritische defecten Gold gaat.

Mocht dat artikel inderdaad waarheid bezitten; frequente crashes, zee-dieren die bijna-altijd vast komen te zitten, wapens die slechter worden na upgrades zijn, IMHO, allemaal game/sfeer brekende kritische defecten en Hello Games/Sony had daarmee niet Gold moeten gaan en/of het naar reviewers moeten sturen.

Mocht het artikel niet waar zijn, hey, joepie. :) Maar het zou niet de eerste keer zijn dat een publisher te vroeg een game released, hmm?
Fair enough :) Men kan natuurlijk alleen maar hopen :)

Waar ik me vooral aan stoorde in je bericht(en eerdere vergelijkbare berichten) is dat er vanuit wordt gegaan dat de kopie die deze beste man op een of andere vreemde manier dezelfde is als de gold copy/review copies die overal al de deur uit zijn gegaan en dat deze ook daadwerkelijk toegang had tot de server(s).

Ik weet dat offline play mogelijk is, maar wie zegt dat de crashes niet plaatsvonden op het moment dat de game verbinding probeerde te maken met de server voor data uitwisseling.

Oh well, allemaal speculatie aan beide kanten nu, laten we maar gewoon een weekje wachten en het gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Toch wel erg nieuwsgierig naar dit spel... Ik kan deze vanaf Maandag al spelen, ik zal mijn bevindingen zeker hier achter laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Marcade schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 03:51:
[...]

Er zit nogal een verschil in "grootste en belangrijkste bugs" oplossen voordat je GOLD gaat, en "alle bugs oplossen" voordat je GOLD gaat.
Ja, ik bedoel ook de critical game-breaking bugs ;)
Had het iets meer moeten verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 24-08 21:57
EValentino schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:26:
Toch wel erg nieuwsgierig naar dit spel... Ik kan deze vanaf Maandag al spelen, ik zal mijn bevindingen zeker hier achter laten :)
Mag ik vragen hoe jij het voor elkaar krijgt om maandag al te spelen 2 dagen eerder dan hier 1 dag eerder in vergelijk met de US.
Ik heb hem zelf op preorder staan en hoop ook dat ze hem eerder leveren maar daar moet ik maar niet vanuit gaan.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tormbo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:26:
[...]
Waar ik me vooral aan stoorde in je bericht(en eerdere vergelijkbare berichten) is dat er vanuit wordt gegaan dat de kopie die deze beste man op een of andere vreemde manier dezelfde is als de gold copy/review copies die overal al de deur uit zijn gegaan en dat deze ook daadwerkelijk toegang had tot de server(s).
Eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat er andere versies dan de gold versie in omloop zijn, waar zou zo'n versie vandaan moeten komen? Ook is er een video door die gebruiker gepost waarbij hij de disc uit de verpakking en het hoesje haalt, ziet er iig allemaal geloofwaardig genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Chaoss schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat er andere versies dan de gold versie in omloop zijn, waar zou zo'n versie vandaan moeten komen? Ook is er een video door die gebruiker gepost waarbij hij de disc uit de verpakking en het hoesje haalt, ziet er iig allemaal geloofwaardig genoeg uit.
Ik heb wel eens gehoord dat er ook review versie bestaan, en waar ze sommige gameplay hebben versneld om zo de Reviewer meer van het spel te kunnen laten zien in en korte tijd ?
Ook las ik ergens maar dat was volgens mij bij deze versie niet van toepassing dat er ook een 21 juni versie in omloop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

Mooi hoe dit topic tot leven komt nu we de release date naderen. Persoonlijk zit ik al 4 weken te wachten tot mijn videokaart retour komt van reparatie: Ik begin nu wat nerveus te worden, wat als hij volgende week nog niet terug is...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:17:
Mooi hoe dit topic tot leven komt nu we de release date naderen. Persoonlijk zit ik al 4 weken te wachten tot mijn videokaart retour komt van reparatie: Ik begin nu wat nerveus te worden, wat als hij volgende week nog niet terug is...
ps4 kopen ;) sowieso chill voor naast je gaming pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Geen discussie over het eerder verkrijgen van de game aub, uitgevers kunnen hier flinke boetes voor uitdelen aan retailers. De game via het forum verspreiden is dan ook not-done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Oke ik had dit al een keer eerder gesteld maar wat hoop je tegen te komen in No Man's Sky?.
Ik zelf hoop dat er Grote Alien ruimteschepen rondzweven ook hoop ik een Dyson Sphere tegen te komen.
En verschillende soorten zonnen zoals een Dubble ster of een pulsar..
En op de Planeten wil ik Grote hele grote wezens zien en coole alien bouwwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Die grote wezens kom je wel tegen. In een van de trailers zie je al Argentinosaurus-achtige dino's rondlopen. En die zijn huge!

Daarnaast zie je ook een of andere mega Triceratops-achtig dier wat bomen omver rossen.

Genoeg te zien dus :P

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 05-08-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
PdeBie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:35:
Die grote wezens kom je wel tegen. In een van de trailers zie je al Argentinosaurus-achtige dino's rondlopen. En die zijn huge!

Daarnaast zie je ook een of andere mega Triceratops-achtig dier wat bomen omver rossen.

Genoeg te zien dus :P
Ja dat had ik ook gezien en zag ook Grote Slangen/wormen ala Dune.
Maar wil ook wel Rare dingen in Space tegen komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

FreakGIB schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:31:
ook hoop ik een Dyson Sphere tegen te komen.
Reken daar maar niet op, ik denk niet dat dat binnen de resultaten van het procedurele algoritme past. Als het al aanwezig is dan moet het handmatig in de universe geplakt zijn. Ik verwacht dat ze dat zoveel mogelijk hebben proberen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tormbo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Reken daar maar niet op, ik denk niet dat dat binnen de resultaten van het procedurele algoritme past. Als het al aanwezig is dan moet het handmatig in de universe geplakt zijn. Ik verwacht dat ze dat zoveel mogelijk hebben proberen te vermijden.
Huh Mmm Het mag ook een heel kleintje zijn zeg in de trend van Star Trek the wrath of khan in die maan waar ze binnenin dat Genesis experiment hebben uitgevoerd :) hehe duim duim.

Er is ook een Aflevering van Star Trek TNG seizoen 6 episode 4 Relics.
Daar komen ze er ook 1 tegen die niet all te groot lijkt denk kleiner dan jupiter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

T lijkt erop dat sommige mensen de game al hebben?

https://www.twitch.tv/010011100101010001010010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Zonder de Day-1 patch, dus helaas nog wel wat irritante bugs/zaken die niet helemaal af zijn.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Wal-Mart schijnt het spel al een keer verkocht te hebben en iemand heeft het spel voor $1300 gekocht op ebay dus er zwerven al wat kopieën rond.
FreakGIB schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:31:
Oke ik had dit al een keer eerder gesteld maar wat hoop je tegen te komen in No Man's Sky?.
Ik zelf hoop dat er Grote Alien ruimteschepen rondzweven ook hoop ik een Dyson Sphere tegen te komen.
En verschillende soorten zonnen zoals een Dubble ster of een pulsar..
En op de Planeten wil ik Grote hele grote wezens zien en coole alien bouwwerken.
Ik heb helemaal geen voorkeur eigenlijk. Ik ben heel erg benieuwd naar de diversiteit aangezien wij tot nu toe alleen nog maar relatief normale wezens gezien hebben. Sean heeft gezegd dat ze voor de promotie de unieke dingen eruit hebben gehaald om mensen te laten verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
The_Worst schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Wal-Mart schijnt het spel al een keer verkocht te hebben en iemand heeft het spel voor $1300 gekocht op ebay dus er zwerven al wat kopieën rond.

[...]

Ik heb helemaal geen voorkeur eigenlijk. Ik ben heel erg benieuwd naar de diversiteit aangezien wij tot nu toe alleen nog maar relatief normale wezens gezien hebben. Sean heeft gezegd dat ze voor de promotie de unieke dingen eruit hebben gehaald om mensen te laten verrassen.
Hier staat al een uitgebreide review van de kerel die hem voor €1150 kocht van Ebay:
YouTube: No Man's Sky - 42 Minutes of Gameplay (Review)

Dit is dus zonder de 1-day-patch, maar geeft een heel goed beeld over de game m.b.t. al zijn mogelijkheden, variaties etc. Zeker de moeite waard om te bekijken.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Dannydekr schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Hier staat al een uitgebreide review van de kerel die hem voor €1150 kocht van Ebay:
YouTube: No Man's Sky - 42 Minutes of Gameplay (Review)

Dit is dus zonder de 1-day-patch, maar geeft een heel goed beeld over de game m.b.t. al zijn mogelijkheden, variaties etc. Zeker de moeite waard om te bekijken.
Ik heb van de video gehoord maar heb deze bewust niet gekeken. Verder dan een in-depth analyse van de officiële trailers ben ik niet gegaan. Heb al wel gehoord van wat bugs die in het spel aanwezig zijn. Deze zijn zo triviaal dat ik verwacht dat deze in de eerste patch zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

The_Worst schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Ik heb van de video gehoord maar heb deze bewust niet gekeken. Verder dan een in-depth analyse van de officiële trailers ben ik niet gegaan. Heb al wel gehoord van wat bugs die in het spel aanwezig zijn. Deze zijn zo triviaal dat ik verwacht dat deze in de eerste patch zijn opgelost.
Same hier, ik wil helemaal niets voor mezelf spoilen behalve wat in de officiële trailers wordt weggegeven. Ik denk dat ik de reviews ook nog even links laat liggen. Ik heb het spel toch al gepreorderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik vind het helemaal niet erg om 'gespoiled' te worden. Het is echt een game die je moet ervaren en een eigen invulling geeft, ongeacht wat je van te voren gezien heb. Ik heb de major-spoilers m.b.t. het middelpunt niet opgezocht, maar betreft de spelwijze etc. vind ik het wel fijn om te weten waar je aan toe bent :)

Hetgeen ik tot nu toe heb gezien maakt me alleen maar enthousiaster. De bugs zijn inderdaad niet al te groot en alles dat men toevoegt aan de gameplay is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Dannydekr schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:19:
Ik vind het helemaal niet erg om 'gespoiled' te worden. Het is echt een game die je moet ervaren en een eigen invulling geeft, ongeacht wat je van te voren gezien heb. Ik heb de major-spoilers m.b.t. het middelpunt niet opgezocht, maar betreft de spelwijze etc. vind ik het wel fijn om te weten waar je aan toe bent :)

Hetgeen ik tot nu toe heb gezien maakt me alleen maar enthousiaster. De bugs zijn inderdaad niet al te groot en alles dat men toevoegt aan de gameplay is alleen maar mooi meegenomen.
Ik heb het zelfde gedaan en het mooie aan dit spel is dat je toch in een ander gedeelte van de Galaxy start.
En wat jij gaat zien er meerendeels anders uit zal zien als wat je in de Trailers zal zien waarschijnlijk zal geen enkele youtube stream het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Gelukkig woensdag t/m zondag lekker vrij dus ik heb gelukkig alle tijd om van de game te genieten, tot zover ook weinig spoilers gezien.
Vanaf maandag helemaal uit de fora's wegblijven :+

btw an de week heb ik een No Man's Sky community aangemaakt op de Playstation genaamd No Man's Sky Nederland, feel free om te joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik kijk wel alle spoilers :-)
Net de youtube-spoilerfilm gekeken. Maar goed.. Even los van de spoilers.. Die 'belangrijke' dingen vind ik niet zo belangrijk. Ik wil gewoon een beetje door space vliegen... Planeten bezoeken. Beetje aanklooien. En dan zie ik gewoon wel hoe lang dat leuk blijft..

Meer diepgang hoeft er van mij niet in te zitten.. Beetje m'n pakkie upgraden. En wellicht dat er wat leuke updates komen in de toekomst die het multiplayer toegankelijker maakt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik vind een grotesk einddoel best belangrijk, zo'n middelpunt bereiken spreekt me daarom ook erg aan.

Verder vind ik het erg leuk dat hetgeen je doet niet onopgemerkt blijft, daarom is het voor mij echt een geweldige toevoeging dat -ondanks de kans enorm klein is dat iemand het ziet- je een eigen planeet kunt benoemen etc.

Nog steeds jammer dat multiplayer niet wat beter aangepakt wordt. Ik hou niet van MMO's, maar een originele aanpak was welkom geweest. Nu slaat het multiplayer aspect eigenlijk nergens op. En kans van 1:36.000.000 dat je iemand tegenkomt (als er in het utopische geval een miljard spelers zijn). En als je iemand al tegenkomt, .zijn ze niet te onderscheiden van een AI. Kortom: onzinnige functionaliteit welke vele malen beter gemaakt kan worden door algemene verzamelplaatsen te introduceren voor onderlinge trade etc.

In ieder geval genoeg mogelijkheden voor updates :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Dannydekr schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:50:
Ik vind een grotesk einddoel best belangrijk, zo'n middelpunt bereiken spreekt me daarom ook erg aan.

Verder vind ik het erg leuk dat hetgeen je doet niet onopgemerkt blijft, daarom is het voor mij echt een geweldige toevoeging dat -ondanks de kans enorm klein is dat iemand het ziet- je een eigen planeet kunt benoemen etc.

Nog steeds jammer dat multiplayer niet wat beter aangepakt wordt. Ik hou niet van MMO's, maar een originele aanpak was welkom geweest. Nu slaat het multiplayer aspect eigenlijk nergens op. En kans van 1:36.000.000 dat je iemand tegenkomt (als er in het utopische geval een miljard spelers zijn). En als je iemand al tegenkomt, .zijn ze niet te onderscheiden van een AI. Kortom: onzinnige functionaliteit welke vele malen beter gemaakt kan worden door algemene verzamelplaatsen te introduceren voor onderlinge trade etc.

In ieder geval genoeg mogelijkheden voor updates :)
Het is geen multiplayer game en dat is ook nooit beweerd dat het dat wel is. Je zit gewoon met zijn alle in dezelfde universe te klooien en die is zo groot dat je ws elkaar niet tegen gaat komen.

En als het wel weer de zoveelste mulitplayer massa troep zou zijn geweest had ik niet eens gepreordered, dan wordt weer de zoveelste mmo zonder enig toegevoegde waarde.

Dit is een singleplayer game, waarin je je eigen aanpassingen kan uploaden naar een gemeenschappelijk gedeelte zodat iemand anders misschien jou, of jouw aanpassingen tegenkomt, of wellicht helemaal niet.

Jij vind dat onzinnig, ik vind het grappig, als je nou toch iemand tegenkomt is het echt bijzonder. It's different, deal with it. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wanneer komt de Pc versie nou precies uit? Ik zie (waarschijnlijk door alle vertragingen) een hoop verschillende data online.

Klopt 12 aug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Volgens de officiele site de 12e http://www.no-mans-sky.com/about/
Volgens Steam de 10e http://store.steampowered.com/app/275850/?l=dutch
Aan jou de eer om hieruit een conclusie te trekken :p

Ik heb vandaag ook de Twitch streams gevolgd. Ik kan mij er altijd aan ergeren als men nooit de acties uitvoert die ik graag wil zien. Samengevat heb ik weinig verkenning gezien en veel menu's (over je gear enzo) :X wellicht maar goed ook maar de nieuwsgierigheid hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

sww89 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:50:
Volgens de officiele site de 12e http://www.no-mans-sky.com/about/
Volgens Steam de 10e http://store.steampowered.com/app/275850/?l=dutch
Aan jou de eer om hieruit een conclusie te trekken :p

Ik heb vandaag ook de Twitch streams gevolgd. Ik kan mij er altijd aan ergeren als men nooit de acties uitvoert die ik graag wil zien. Samengevat heb ik weinig verkenning gezien en veel menu's (over je gear enzo) :X wellicht maar goed ook maar de nieuwsgierigheid hè.
12e -> https://www.g2play.net/ca.../no-man-s-sky-steam-gift/

is uitgesteld ook officieel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja 12 zie ik ook wel het meeste terug. Alleen Steam en GOG hebben (nog) 10 staan dus vandaar dat ik twijfelde.

Hoop dat ik hem even kan "uitproberen" voor release oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
GOG heeft bij mijn weten nooit een release date gehad, enkel "coming soon", ook nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik verwijs toch ook naar de officiele website van NMS ;) En hoewel alles er op wees, hebben ze het afgelopen nacht pas officieel bevestigd op Twitter nieuws: Release Windows-versie No Man's Sky definitief uitgesteld tot 12 augu...

Nu is de Steam datum ook aangepast. Juist vanwege die verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm jammer. Nog een weekje wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Vraag me trouwens af als we Woensdag het spel kunnen spelen en we meteen de Day1 patch moeten installeren of dan de Leaked players hun save games kwijt zijn/niet meer kunnen gebruiken.
zou wel zo eerlijk zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Als het goed is zijn ze hun saved game kwijt toch? werd vannacht bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Iemand al een exemplaar op kunnen halen ergens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FreakGIB schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:09:
Vraag me trouwens af als we Woensdag het spel kunnen spelen en we meteen de Day1 patch moeten installeren of dan de Leaked players hun save games kwijt zijn/niet meer kunnen gebruiken.
zou wel zo eerlijk zijn denk ik.
Edit:Nevermind. Het is een "race" naar het midden natuurlijk. Dus vandaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 06-08-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Donstil schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Edit:Nevermind. Het is een "race" naar het midden natuurlijk. Dus vandaar.
Nou niet alleen dat maar elke planeet die jij ontdekt krijgt ook jou naam als ontdekker er bij en dat geld ook voor de planten en dieren.
ook dat word dan waarschijnlijk gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
In Duitsland lijkt hij al wel verkocht te worden, heb vandaag een paar keer op twitch gekeken en er was steeds wel een Duitse stream online (zo ook nu).

Een keer een soort jungle level wat er wel gaaf uitzag, de twitcher nu is op een paarse zand planeet en dat ziet er dan weer behoorlijk saai uit.

Edit: Nu ook een Franse, altijd weer jammer dat Nederlandse winkels zich zo aan de release date houden.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 06-08-2016 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Ow nice mijn lokale Media Markt heeft 'm voor €52 in de folder van volgende week staan. Wellicht overmorgenavond kijken of het spel al in de schappen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
FreakGIB schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:55:
[...]

Nou niet alleen dat maar elke planeet die jij ontdekt krijgt ook jou naam als ontdekker er bij en dat geld ook voor de planten en dieren.
ook dat word dan waarschijnlijk gereset.
Dit.
Vind het eigenlijk wel mooi voor de gasten die de games soms wel tot 2 weken eerder hadden, hun save game niet werkt met de nieuwe patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
sww89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:09:
Ow nice mijn lokale Media Markt heeft 'm voor €52 in de folder van volgende week staan. Wellicht overmorgenavond kijken of het spel al in de schappen ligt.
Welke Media Markt is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Excuus, Alkmaar en dan voor de PS4 :)

Btw het is landelijk hoor als het goed is. Ik gebruik de Reclamefolder app en heb mijn regio ingesteld. Soms hebben ze lokale folders maar deze lijkt mij landelijk. Zie ook http://www.reclamefolder.nl/aanbiedingen-media-markt.html

[ Voor 128% gewijzigd door swv op 07-08-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Origins schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 14:32:
Als het goed is zijn ze hun saved game kwijt toch? werd vannacht bekend gemaakt.
Vannacht zijn er twee verhalen bekendgemaakt.

1. Servers worden gewiped zondagnacht. Hiermee worden alleen de ontdekkingen gewist. De voortgang van individuele spelers blijft bewaard. Dit heeft Hello Games zelf bekendgemaakt.

2. Sony zegt dat met de day-1 de totale voortgang word gewist.

Welke van de twee nu waar is. 1 is voor mij voldoende.

Add: preload nu beschikbaar voor de NA-preorders en het lijkt erop dat ook deze mensen het bonusschip krijgen en niet alleen EU.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Worst op 07-08-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The_Worst schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

1. Servers worden gewiped zondagnacht. Hiermee worden alleen de ontdekkingen gewist. De voortgang van individuele spelers blijft bewaard. Dit heeft Hello Games zelf bekendgemaakt.

1. Is prima idd.

Sowieso kolder als je als consument op een normale manier een game bemachtigd dat je dan gestart zou worden. Release data heb je eigenlijk als consument niets mee te maken.

Op Twitch gister veel streams gekeken. De meeste hadden de game gewoon legaal opgepikt bij een winkel of hun exemplaar gekregen via een webshop.

Zit er nu een te kijken en die heeft hem vanmorgen gewoon bij de BestBuy gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
The_Worst schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:17:
[...]

Add: preload nu beschikbaar voor de NA-preorders en het lijkt erop dat ook deze mensen het bonusschip krijgen en niet alleen EU.
We zullen het merken van de week welke waar is, vind het wel grappig als nummer 2 gebeurt.
De race naar het midden begint dan echt voor iedereen op 0 (al hebben er een aantal al het centrum bereikt)

Overigens maak ik er zelf geen race van, aankomende week genoeg vrije dagen om in alle rust planeten te ontdekken, ik zie wel hoe ver het komt.
Al ben ik de laatste die in het centrum aankomt, maakt mij niets uit.

Voor andere kan ik wel begrijpen dat zij zo snel mogelijk naar het centrum willen, en ja ook ik ben benieuwd wat daar is.

Gisteren ook streampjes gekeken en de bansquad was gisteren behoorlijk aan de gang, de ene na de andere stream werd onderuit gehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ja dat heb ik ook gemerkt ja. Regelmatig van stream gewisseld. Ik kijk met mijn iPad in Picture in Picture modus de hele dag door. Tenminste, af en toe een blik op de stream werpen. Er wordt door iedereen wel veel gemined. Ik hoop niet dat dat de gameplay gaat overheersen. Ik zou ook graag met andere dingen bezig willen zijn. Maar misschien komt dat ook omdat ik niet zelf speel en dan iemand kijken die gamed is altijd saaier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:53:
Ja dat heb ik ook gemerkt ja. Regelmatig van stream gewisseld. Ik kijk met mijn iPad in Picture in Picture modus de hele dag door. Tenminste, af en toe een blik op de stream werpen. Er wordt door iedereen wel veel gemined. Ik hoop niet dat dat de gameplay gaat overheersen. Ik zou ook graag met andere dingen bezig willen zijn. Maar misschien komt dat ook omdat ik niet zelf speel en dan iemand kijken die gamed is altijd saaier natuurlijk.
Ja gister werd er een hoop gebanned. Maar er waren ook continu van die sneue figuren actief die de hele reactie pagina vol spamde met "de ban hamer", zullen wel den heel spannend leven hebben verder 8)7

Vandaag is dat niet. Althans heb een uurtje geleden ff een kwartiertje een stream bekeken. Die zelfde streamer is nu nog bezig en heeft al bijna 3000 kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Origins schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:47:
[...]

We zullen het merken van de week welke waar is, vind het wel grappig als nummer 2 gebeurt.
De race naar het midden begint dan echt voor iedereen op 0 (al hebben er een aantal al het centrum bereikt)

Overigens maak ik er zelf geen race van, aankomende week genoeg vrije dagen om in alle rust planeten te ontdekken, ik zie wel hoe ver het komt.
Al ben ik de laatste die in het centrum aankomt, maakt mij niets uit.

Voor andere kan ik wel begrijpen dat zij zo snel mogelijk naar het centrum willen, en ja ook ik ben benieuwd wat daar is.

Gisteren ook streampjes gekeken en de bansquad was gisteren behoorlijk aan de gang, de ene na de andere stream werd onderuit gehaald. :+
Het centrum interesseert mij vrij weinig. Dat is geen doel voor mij op zich. Uiteindelijk wel maar zal eerst een hele hoop verkennen.

Wat is de mening van de mensen die naar de streams hebben gekeken? Positief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The_Worst schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
Het centrum interesseert mij vrij weinig. Dat is geen doel voor mij op zich. Uiteindelijk wel maar zal eerst een hele hoop verkennen.

Gemixt maar positiviteit wint net :)

Ik heb gedurende de afgelopen dagen nu ongeveer een twee tal uur streams gekeken en zie erg veel hetzelfde.
Sommige planeten zijn fantastisch mooi (de grafische style spreekt mij sowieso erg aan) met begroeiing, rots partijen, grotten, bergen enz en andere zijn paarse bollen met geen enkele uitdaging.

Gister keek ik een stream en daarin kwam de gamer aan op een planeet in een klein ruimte schip, het schip wat je ook in de trailers zag zeg maar. Na wat onderzoek en mining kwam hij een aantal keer groter schip tegen, hij repareerde dat met iets uit zijn voorraad en hopla hij vloog er mee weg, dat vond ik persoonlijk wel geinig.

Ik verwacht dat dit een echte game wordt voor de verzamelaars onder ons, uren opzoek naar edel metaal om vervolgens je space schip een klein beetje te kunnen upgraden. Als dat je aanspreekt (mij wel) zit je denk ik wel goed :)

Maar ik moet nog zien hoe land dit houdbaar blijft na het verzamelen, het vechten in de ruimte ziet er voor wat ik nu gezien heb wel erg makkelijk en saai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
The_Worst schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Nee inderdaad voor mij zal het inderdaad ook een hoop verkennen zijn, ik heb echt heel even gekeken naar de stream en het ziet er top uit zoals ik had verwacht.
Heb eigenlijk vooralsnog geen minpuntjes gezien, ben ook benieuwd wat de patch allemaal toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Origins schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Nee inderdaad voor mij zal het inderdaad ook een hoop verkennen zijn, ik heb echt heel even gekeken naar de stream en het ziet er top uit zoals ik had verwacht.
Heb eigenlijk vooralsnog geen minpuntjes gezien, ben ook benieuwd wat de patch allemaal toevoegt.
Zitten daar nog echt nieuwe features in dan?
Vaak is een Day One patch toch gewoon last minute fixes.

De beelden die je nu op de streams ziet gaan niet gigantisch veranderen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:21:
[...]

Zitten daar nog echt nieuwe features in dan?
Vaak is een Day One patch toch gewoon last minute fixes.

De beelden die je nu op de streams ziet gaan niet gigantisch veranderen verwacht ik.
Geen idee, verwacht niet veel schokkende dingen, maar elk toegevoegd dingetje is altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb al iemand gezien die heel veel upgrades had voor zijn schip en backpack. Hij had zoveel slots en upgrades dat hij gemakkelijk een uur op een planeet kon rondlopen en alles op zijn gemak kon onderzoeken zonder ook maar 1 maal te minen voor resources.
Dat is dus echt het moment om een random galaxy/planeet te selecteren, die je daarna in alle rust kan verkennen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Wat ik begreep is dat er wat dingen veranderen in de balans en bugfixes in de eerste patch zitten. Eventuele uitbreidingen komen waarschijnlijk later.

Zo was iemand al extreem rijk door een bepaald soort mineraal te delven en te verkopen en was de multitool al volledig geüpgraded. Dit soort kleine dingen zullen waarschijnlijk aangepast en gerepareerd worden.

Heb ondertussen toch maar ff een stream aangezet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
The_Worst schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 14:56:
Wat ik begreep is dat er wat dingen veranderen in de balans en bugfixes in de eerste patch zitten. Eventuele uitbreidingen komen waarschijnlijk later.

Zo was iemand al extreem rijk door een bepaald soort mineraal te delven en te verkopen en was de multitool al volledig geüpgraded. Dit soort kleine dingen zullen waarschijnlijk aangepast en gerepareerd worden.

Heb ondertussen toch maar ff een stream aangezet. :o
Pfff te zwak om het niet te doen? :P
Zag je eerder ook over de pre-loads praten van NA en dat zij een ship nu ook krijgen, weet je toevallig wat het verschil was tussen EU en NA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Origins schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:47:
[...]

Pfff te zwak om het niet te doen? :P
Guilty as charged! :X

Goede nieuws is dat het mij enorm beviel!
Origins schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:47:
Zag je eerder ook over de pre-loads praten van NA en dat zij een ship nu ook krijgen, weet je toevallig wat het verschil was tussen EU en NA?
EU kreeg het schip en NA alleen 10 PSN Avatars. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
The_Worst schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Guilty as charged! :X

Goede nieuws is dat het mij enorm beviel!

[...]

EU kreeg het schip en NA alleen 10 PSN Avatars. 8)7
Pfff nou zeg.. daar doen we het voor, al heb ik hem wel digitaal gepre-orderd.
Top dat hij bevalt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Patch update:

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/

Post enkel de link, kan spoilers bevatten.

Oh shit let even op wat de volgende update zal bevatten _/-\o_ oh my...

[ Voor 123% gewijzigd door Origins op 07-08-2016 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Awesome patchnotes! Vind er niet erg veel spoilers inzitten. De punten van kritiek die ik hoorde lijken aangepast te zijn.

Hoogtepunten (spoilervrij):
- patch is vanaf morgen beschikbaar.
- algoritme is aangepast. Universum is met de patch compleet veranderd. Eenmalig omdat dit een 0-day patch is.
- Servers worden vanavond en morgenavond gewist.
- Savegames zijn compatible maar ze raden wel aan om je game te wissen omdat je anders nieuwe elementen mist die zijn toegevoegd met de patch.
- Planeten zijn gevarieerder.
- Moeilijkheidsgraad is op veel fronten verhoogd. Het is meer survival geworden.
- De exploit waarmee je snel naar het centrum kon is gerepareerd.
- terrein is gevarieerder.
- interieurs zijn gevarieerder.
- nog veel meer awesome dingen.

Toekomstige patch: basissen bouwen en het bezitten van vrachtschepen.

De bedoeling is dat toekomstige patches (uitbreidingen) ook gratis zijn

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zo, die patch past echt veel aan zeg! Hoewel de basic game hetzelfde blijft als wat we tot nu toe gezien (kunnen) hebben zijn er echt een paar mechanics flink veranderd als we dit moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb het spel zojuist gepreordered voor 52 euro incl verzending (PS4). Hopelijk is de prijs niet te mooi om waar te zijn en arriveert die op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Origins schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:15:
Patch update:

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/

Post enkel de link, kan spoilers bevatten.

Oh shit let even op wat de volgende update zal bevatten _/-\o_ oh my...
De volgende update wordt dermate interessant dat je je afvraagt of je komende week wel moet beginnen met spelen. Natuurlijk kan je nu wel de nadruk gaan leggen verkennen en later dan op bouwen. Hopelijk wachten ze daar niet te lang mee. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Kun je alvast een leuke planeet zoeken.
Na wat streams bekeken te hebben is dat ook geen easy job..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dannydekr schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:29:
Heb het spel zojuist gepreordered voor 52 euro incl verzending (PS4). Hopelijk is de prijs niet te mooi om waar te zijn en arriveert die op tijd :)
Gezien de grootte van de day 0 patch had je m beter voor die lousy 8 euro meer via PSN kunnen kopen, want de content op de disk is feitelijk geen klap waard:
So the No Man's Sky day 0 patch is insanely huge. This is basically a tiny game studio trying to run a giant AAA game-as-a-service. Wow.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Dannydekr schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:29:
Bij de media markt is ie voor dezelfde prijs op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 14-09 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Begint nu toch wel te jeuken hoor, en zit steeds te zoeken naar een leuke prijs voor een Steam Key vind 55-60 euro toch eigenlijk altijd wat te gortig voor een spel.
Hoewel deze natuurlijk toch wel erg groot is.

Nog iemand een goede (pre)-order site voor Steam Keys?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Rubman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 06:44:
Begint nu toch wel te jeuken hoor, en zit steeds te zoeken naar een leuke prijs voor een Steam Key vind 55-60 euro toch eigenlijk altijd wat te gortig voor een spel.
Hoewel deze natuurlijk toch wel erg groot is.

Nog iemand een goede (pre)-order site voor Steam Keys?
https://www.g2play.net/ca.../no-man-s-sky-steam-gift/

Nog steeds best duur.. ik wacht even een weekje met kopen. De prijzen zullen dan wel een hoop zakken denk ik.. er zit nu bijvoorbeeld een een ''hype'' premium de prijs verwerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 14-09 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

spartacusNLD schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 07:21:
[...]

https://www.g2play.net/ca.../no-man-s-sky-steam-gift/

Nog steeds best duur.. ik wacht even een weekje met kopen. De prijzen zullen dan wel een hoop zakken denk ik.. er zit nu bijvoorbeeld een een ''hype'' premium de prijs verwerkt :P
Ja dat idee heb ik ook, maar toch kriebelt het wel O-), lijkt me zo'n awesome game gewoon lekker aankloten in een schier oneindige ruimte.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

:o lekkere patch hoor die eerste.. en komt helo games toch terug op het ''multiplayer is niet de focus van de game'' ? (zie 12:30 in de video en verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
mindcrash schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 02:07:
[...]

Gezien de grootte van de day 0 patch had je m beter voor die lousy 8 euro meer via PSN kunnen kopen, want de content op de disk is feitelijk geen klap waard:

[...]
Ik denk altijd aan de doorverkoopwaarde :) ook al is dat pas over maanden, is zo'n game toch nog rond de €30 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Lasteraar schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:52:
Kun je alvast een leuke planeet zoeken.
Na wat streams bekeken te hebben is dat ook geen easy job..
Het is heel erg random. Ik volg een stream waar een persoon in kwestie al na een paar uur een hele mooie (groene) planeet tegenkwam met gigantische beesten en veel water/flora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:00:
[...]

De volgende update wordt dermate interessant dat je je afvraagt of je komende week wel moet beginnen met spelen. Natuurlijk kan je nu wel de nadruk gaan leggen verkennen en later dan op bouwen. Hopelijk wachten ze daar niet te lang mee. :o
Haha eigenlijk wel, ach zoals er in het topic al gezegd is dan kun je wel op je gemak een leuke planeet uitzoeken.
Vraag me af of je nog notities kunt maken betreft de planeet die echt top waren soort favorieten zeg maar.

Zag van de week een planeet met enkel water en een paar rotsblokken, dat was echt super tof om te zien, dat soort planeten wil ik weleens tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Fenomeno24 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 06:14:
[...]

Bij de media markt is ie voor dezelfde prijs op te halen.
Als in fysiek af te halen in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Kupauw schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:45:
[...]

Als in fysiek af te halen in de winkel?
Yes vanaf 10-8. Heel misschien de avond te voren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 16:59

Odieus

Onuitstaanbaar

The No Man's Sky review embargo is 4am BST, Tuesday, August 9. No Man's Sky releases in the US on Tuesday, August 9. We are receiving review code on Monday, August 8
bron: http://www.videogamer.com...mean_the_game_is_bad.html

Ben benieuwd naar de reviews morgen. Ben toch bang dat er te weinig te doen is in de game om mij voor langere tijd te boeien, hoop dat de reviews mij anders doen geloven. NMS is voor mij toch de aftrap van het hoogseizoen in gaming dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Odieus op 08-08-2016 10:05 ]

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik het toch maar een (pre) order geplaatst bij Media Markt icm CashbackXL. Scheelt toch weer een euro haha. En dan weet ik ook dat ik de pre order bonus heb. Ik heb de laatste dagen wel vertrouwen gekregen in het spel vandaar :)
Odieus schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:04:
[...]

bron: http://www.videogamer.com...mean_the_game_is_bad.html

Ben benieuwd naar de reviews morgen. Ben toch bang dat er te weinig te doen is in de game om mij voor langere tijd te boeien, hoop dat de reviews mij anders doen geloven. NMS is voor mij toch de aftrap van het hoogseizoen in gaming dit jaar.
Zoals hier eerder aangehaald geldt dat voor bijvoorbeeld GTA V ook. En dan komt het ook een beetje aan op je eigen fantasie etc. Gisteren nog een tijd lang gespeeld. Met de komende content updates voor NMS maak ik mij voorlopig geen zorgen. Als ik 30 uur in de game heb zitten vind ik het het geld al waard en hij kan altijd weer in de verkoop.

[ Voor 65% gewijzigd door swv op 08-08-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

Ik moet zeggen dat ik de patch erg veel belovend vind. Een paar leuke dingen:
Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves ¯\_(シ)_/¯
I grew up reading Carmack’s .plan files for Quake, so it’s fun to be writing one of my own :)
Tussen al het gehype en het gehaat door lijkt dit precies het soort game te worden waar ik van hou: Endless space en planets exploration 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Voor degenen die via Kinguin een steam pre-order key hebben aangeschaft. Deze wordt niet geleverd. Er staat een Ticket klaar in je account.

Just FYI.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Pagina: 1 ... 4 ... 47 Laatste