Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Juist niet toch? Op het moment dat de speler een planeet ontdekt wordt deze door zijn pc random gegenereerd en zal deze voor iedereen ook zo zichtbaar zijn..

Ik dacht dat als je bijv een mega gat maakt dat dit gat ook voor iedereen zichtbaar zal zijn.. maar dat is dus niet zo? :/

[...]

Ja, Je steam account zorgt hiervoor
Nee volgens mij op planeten niet dat is echt local, maar opzich ook wel logisch want het zou echt super veel servers nodig hebben als je al die wijzigingen bij wil houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

...

Ik dacht dat als je bijv een mega gat maakt dat dit gat ook voor iedereen zichtbaar zal zijn.. maar dat is dus niet zo? :/

[...]

Ja, Je steam account zorgt hiervoor
"Some changes that the player can make that Hello Games considered "significant" are tracked on the game servers; Murray explained that actions like destroying space stations will be tracked, but things like an individual creating holes in a planet are insignificant compared to the size of the planet, and are not stored on the servers.[18] Internal game time also plays a factor, as creatures on planets are able to evolve.[19]"

bron: Wikipedia: No Man's Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Dat weet ik niet, misschien dat dat met Steam Cloud Sync wel de lokale savegame kan synchroniseren. De savegame staat in principe lokaal op je pc.

[...]

Volgens Sean Murray niet inderdaad, tenzij je onverhoopt in elkaars lobby terechtkomt.

Ik quote nogmaals:

So all planets exist at the same time then? That must be an impossible to maintain server.
Not really, as it’s procedural, a planet or system only exists when you’re there, and the furthest things you can view are there only at the lowest level of detail. The stars you see are real stars, and the planets real planets, but they’re not taking up much space. If you can’t see anything at all, it’s not even generated.
Think of it like generating the world in Minecraft, as you walk, you generate more of the world – and things get pretty taxing after a while, because Minecraft is saving a lot of this information.
No Man’s Sky however throws this information in the trash when it’s not needed – the planet is simply regenerated from the same seed, if you will, when you return.
How does it handle your information? Anything you do is saved forever to your machine, that bird you killed, that terrain you destroyed, that blueprint you found, etc. but for everyone else, that planet is as untouched as the day you found it.
Ja wat daar staat dus :D maar goed ik vind het allemaal best, ik vermaak me hier nog wel even mee haha ik gaat weer verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ga iig het spel vanaf vrijdag spelen (ik verwacht de vrijdagavond al). De kans is groot dat ik ergens in dit weekend wat tijd opzij zet voor het schrijven van een Tweakersblog over wat ik ervan vind, hoe het zich verhoud tot 'concurrenten', wat mijn avonturen zijn geweest en waar ik op hoop in de toekomst.

Ik ga geen youtube capture maken omdat ik geen zin heb om de setup te doen en omdat mijn stem een nogal uniek iets is (I am not kidding) en mensen normaliter als 'vreemd' omschrijven. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Moet toch geweldig zijn met mods? Zie Minecraft. Ook een game die je oneindig kunt spelen. Maar het zijn de mods die de game pas goed hebben gemaakt en van veel mods vind ik eigenlijk dat ze in de vanilla game hadden moeten zitten. Een mod community houd een game naar mijn idee ook altijd extra levend. Kijk naar Cities Skylines. Een prachtige game. Maar de game is een succes omdat iedereen gebouwtjes en andere items kunt maken en die met de community deelt. Daardoor is de game voor de komende tijd speelbaar en iedere keer anders.

Zoals gezegd, het is even de kat uit de boom kijken met deze game. Ik zie ook mooie werelden.. maar als je na wereld 10 toch wel de herhaling begint te zien.. weer die bomen maar dan een andere kleur. Weer dezelfde stenen die je mined. Weer dat huisje waar je de trading doet.. weer een vreemd beestje die hetzelfde doet als alle anderen alleen ziet hij er een beetje anders uit.. dan vraag ik mij af of ik wereld 50 gaat halen of dat de game dan al een week niet meer opgestart is.

Ik ga zeker wachten om te zien hoe de game wordt opgepakt en zie wat de reviews gaan doen. Wel of geen mod community kan mijn beslissing beïnvloeden.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Een van de redenen waarom ik 'm ga halen is dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1nf53nj.jpg

_/-\o_ _/-\o_

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb hem gisteren bij de Mediamarkt opgepikt, het hele concept van dit spel maakte mij nieuwsgierig :) Ik moet zeggen dat het niet tegen valt. Nou zit ik net op mijn tweede planeet m'n hyperdrive te fixen maar het gevoel van ontdekking is groot. Het is wel zo'n 'nog een klein stukje verder kijken' timesink geworden gisteravond/vannacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:58:

Okay nou ja Hello Games had natuurlijk wel Sony achter zich staan dus hoe Indie is een spel dan nog :) maar goed dat hele indie en spel moet 30 euro zijn dat is niet voor mij. Ik gun die mensen het geld prima verder en ik vermaak me er prima maar maar kan me ook wel voorstellen dat mensen nog even wachten. Het voordeel is dat spel echt alle kanten op kan qua uitbreidingen :)
Dat klopt, maar dat drijft ook meteen de verwachtingen op, omdat de game dik gepromoot wordt hierdoor. Kijk maar naar de misvatting die steeds maar weer terugkomt over de aanwezige multiplayer, die gewoon niet in de game zit...

Mijn interesse voor de game was al gewekt, maar gezien mijn beperkte vrije tijd wacht ik op een beter moment. Dan heeft de game waarschijnlijk al de eerste updates gehad en is de prijs ook nog eens wat gezakt.

Via Metacritic zijn er trouwens al meerdere reviews-in-progress beschikbaar. Allen gebaseerd op eerste indruk tot aan een dozijn uur spelen. Ik vind de toon nu al opvallend. De één is laaiend enthousiast, waar de ander het eigenlijk maar saai vind. Het lijkt zo'n hate-it-or-love-it game te worden. Oftewel, recensies heb je niets aan, maar volg je eigen gevoel! :)

EDIT: Is er trouwens algemene consensus om alle beesten en planeten van een [GoT] tag te voorzien? Ook al is de kans uiterst minimaal dat een andere Tweaker ooit toevallig op een planeet van een andere Tweaker zal landen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 10:01 . Reden: aanvullende vraagstelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

ResuCigam schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:24:
[...]

"Sean Murray says they’re aiming for 6pm GMT" Dat zou om 20:00 bij ons zijn volgens mij. :9~
Is dat dan 20:00 op vrijdag avond?
Zou jammer zijn, ik ben vrijdag vrij en had gehoopt vrijdag overdag al wat te kunnen spelen.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
Akaendra schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:58:
Ben iig van plan na wat streams te hebben gezien em op te pikken voor ik op vakantie ga. wel de PS4 versie maar dat mag de pret niet drukken gok ik zo :)
PS4 versie ziet er prima uit. Heb zelf een groot scherm en mij valt niet zo direct iets in het oog wat er minder of slecht uit ziet. Het ziet er juist fantastisch uit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Lekker Ventje schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
PS4 versie ziet er prima uit. Heb zelf een groot scherm en mij valt niet zo direct iets in het oog wat er minder of slecht uit ziet. Het ziet er juist fantastisch uit.
Kijk de streams vanaf vrijdag die vanaf PC's uitgezonden worden... Dan zal je t verschil wel gaan zien.. Alleen al de FOV die gewoon 90> is moet een verademing zijn :) ik krijg gewoon hoofdpijn van zo'n klein zichtveld. Echt knap dat mensen daar mee kunnen spelen

En dan heb ik t nog niet gehad over de dramatische FPS.. 30 of lager :'( arme console spelers..

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2016 10:11 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Kijk de streams vanaf vrijdag die vanaf PC's uitgezonden worden... Dan zal je t verschil wel gaan zien.. Alleen al de FOV die gewoon 90> is moet een verademing zijn :) ik krijg gewoon hoofdpijn van zo'n klein zichtveld. Echt knap dat mensen daar mee kunnen spelen

En dan heb ik t nog niet gehad over de dramatische FPS.. 30 of lager :'( arme console spelers..

[video]
Ik stoor me bij dit soort games er niet zo aan, maar goed ik koop hem ook op de pc nog, ik gun ze me geld wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

[video]
Je loopt ontzettend traag heb ik begrepen/zie ik, dan wil ik juist niet te ver vooruit zien. Allemaal dingen waar ik pas over een uur kan zijn :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:16:
[...]

Ik stoor me bij dit soort games er niet zo aan, maar goed ik koop hem ook op de pc nog, ik gun ze me geld wel :D
Ik zou een andere Video kaart moeten kopen denk ik voor mijn PC er zitten nu 2 x Nvidia 460 in met elk 768 Mb aan memory.
volgens de minimum rec specs zou je een 480 moeten hebben geloof ik en 1Gb aan memory
nu weet ik niet of Sli zou werken.
Verder heeft het verleden mij geleerd dat er op een PC meer kans bestaat dat er het een en ander gehacked word op PC games dat is ook een van de redenen dat ik nog maar weinig speel op de PC behalve echte ofline games.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

weszz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:24:
[...]
Je loopt ontzettend traag heb ik begrepen/zie ik, dan wil ik juist niet te ver vooruit zien. Allemaal dingen waar ik pas over een uur kan zijn :+
Zover ik nu op stream gezien heb vlieg je de planeet rond op zoek naar ''points of interest'' en loot je die leeg.. als je alles gehad hebt ga je weer verder.. om heel de planeet rond te gaan lopen.. tjah :P dat duurt idd heel lang :+

en voor mensen die op discord willen praten over NMS:

d:)b https://discord.gg/kFDB5 d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2016 10:40 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zoals ik het zie...of iig wil gaan spelen is dat ik wel heel goed ook mijn startplaneet en zonnestelsel wil verkennen. Dingen namen geven e.d. Veel credit scoren op die manier. Je bent een beetje 'half-assed' bezig als je blindeling van zonnestelsel naar zonnestelsel gaat en je dan gaat afvragen waarom je zo snel door 'content' heen bent haha.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Sowieso moet je alles wat je ontdekt aan de server doorgeven, krijg je ook poen voor.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 18:39
Ik speel ook al sinds gisteren en heb redelijk doorgehaald. Na een sessie van 15 uur heb ik zo'n 5 keer een gamecrash gehad en dat valt me een beetje tegen.

Wat betreft de gameplay, dat is exact wat ik er van verwacht had. Ik ben dus tevreden op de crashes na.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...another_player_seriously/

Weet niet of dit al bekend was, maar is wel spijtig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

De 2e speler had toch geen PS online account ofzo? vandaar dat hij niet te zien was voor de andere persoon.

Daarnaast.. its day 1.. patches are being made.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023
Het boeit mij helemaal niets eerlijk gezegd. En die Redditters, man man man get a life.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Ik krijg vandaag ook eindelijk de game binnen en heb er erg veel zin in.
Heb totaal niks van de leaks en streams gezien omdat ik alles zelf wil ontdekken.

Heb al een methode bedacht hoe ik mijn planeten een naam ga geven.
Nu vraag ik me alleen nog een aantal dingen af...

Planeten behoren tot een zonnestelsel, maar hoe zit het met die zon?
- Heeft die al een naam?
- Kun je die zelf een naam geven?
- Kun je er naar toe vliegen en wat gebeurt er dan?

Zou graag de naam van de zon of het stelsel in mijn benamingen willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3aaN79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:18:
...

Zou graag de naam van de zon of het stelsel in mijn benamingen willen gebruiken.
No idea of het lukt....maar er naar toe vliegen lijkt me niet bepaald een top idee! :p 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Heb totaal niks van de leaks en streams gezien omdat ik alles zelf wil ontdekken.

- Heeft die al een naam?

Volgens mij heeft die Zon/stelsel al een naam dat zie je in de Galactic map volgens mij, krijg hem ook vanmiddag binnen en zat zelf ook al te denken hoe ik de planeten ga benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

- Heeft die al een naam?

Probeer het uit en laat het ons weten. ;)
Verwacht dat je dan gewoon dood gaat. Misschien heeft de zon wel een naam. Who knows. Ik kan het pas vrijdag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:41

swv

Als je geen inspiratie hebt voor namen dan kun je de app downloaden he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:28:
of gewoon de voorgestelde naam behouden....er staat nog steeds jouw naam als 'ontdekker' bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Hmm.. nog weinig over bekend dus.

Aan een kant zou het logisch zijn dan de sterren al een naam hebben en je de stelsels dus op de galactische kaart kunt zien.

Heb het idee dat mijn planeten lange namen gaan krijgen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:32:
[...]
of gewoon de voorgestelde naam behouden....er staat nog steeds jouw naam als 'ontdekker' bij :)
Maar je krijgt 'geld' voor het hernoemen... dan maar een suffe naam bedenken.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jackal131 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:36:
[...]
Maar je krijgt 'geld' voor het hernoemen... dan maar een suffe naam bedenken.
Ik ga t gewoon zo doen

Sparta #1
Sparta #2

enz..

mocht iemand een van mijn planeten tegen komen kunnen ze mij volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:13
Je krijgt inderdaad geld/units voor het hernoemen. Werkt dat ook als in offline op me laptop in een hotel speel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

EDIT: Is er trouwens algemene consensus om alle beesten en planeten van een [GoT] tag te voorzien? Ook al is de kans uiterst minimaal dat een andere Tweaker ooit toevallig op een planeet van een andere Tweaker zal landen.
Ik heb het geprobeerd maar GoT wordt geblokkeerd door de profanity filter. Ik begin al mijn planeten nu met NL//.

Daarna komt er meestal een naam die planet beschrijft, Death Trap, Toxic Hell, Australia, Gold Heaven etc.

Is het nu mogelijk om mensen te ontmoeten of niet? Reddit gaat helemaal los maar nu bleek 1 iemand geen verbinding te hebben en Sean lijkt op Twitter te bevestigen dat het toch mogelijk is?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
sww89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:28:
Gaat voor mij een combinatie van factoren worden, namelijk:
- Deel van mijn naam
- Klimaat op planeet
- Stelsel- of Ster naam
- Volgnummer

Edit: de NL of NLD toevoeging is misschien ook wel een goede :)

Wat er zoal te vinden is op de planeten ga ik mooi bijhouden in een log :+

[ Voor 7% gewijzigd door A3aaN79 op 10-08-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

A3aaN79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Gaat voor mij een combinatie van factoren worden, namelijk:
- Deel van mijn naam
- Klimaat op planeet
- Stelsel- of Ster naam
- Volgnummer

Wat er zoal te vinden is op de planeten ga ik mooi bijhouden in een log :+
Je beschrijft dus precies wat de app (deels) voor je doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
sww89 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:43:
[...]

Je beschrijft dus precies wat de app (deels) voor je doet...
Eh oke :+
Welke app mag dat zijn dan?

Dacht ook even logisch/creatief/systematisch te zijn :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/eyJ1cmwiOiJodHRwczovL2kucmVkZGl0bWVkaWEuY29tL3h2VlNVZmVERHI2dzJPVkl4VHdHNXdTbURBVmp2LXdreThVMy1vOVNvejgucG5nP3c9NTkzJnM9YzQ5NzBlNjI1ODhjM2NmNmMzNWE2MjZhZmMzMTIzNjAifQ.Fq5ITFNWPZgq35M5UqiavL6CwNk.png

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
A3aaN79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

NMS Ally

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

A3aaN79 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

Nou, laat ik voorop stellen dat jij misschien liever volgens een ander systeem wilt werken voor het genereren van namen. Maar de app NMS Ally genereert voor jou namen aan de hand van eigen invoer en door jou ingevoerde parameters van klimaat e.d. op planeten. De app houdt vervolgens een history bij. Maar misschien dat voor jou een excel sheet beter gaat werken. Moet je zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Ik zit nu voor het eerst op een planeet, waarbij ik ook op de 'wildlife' moet letten. Zitten een paar boze beesten tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Voorbeeld:

NMS3

Kan natuurlijk zijn dat je sommige namen debiel vind overkomen en dat je dus liever een eigen systeem hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dus eigenlijk is het hernoemen van planeten de enige manier om een soort van multiplayer experience te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Net de game opgehaald, straks na de lunch meteen aan de gang! Ik heb zo weinig mogelijk gelezen of gekeken om zelf alles te kunnen ontdekken. Ben heel benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
er is ook een andere App No Man's Generator die zet aan het einde van de naam ook nog op welk tijdstip/dag /jaar je de planeet hebt ontdect dat doet NMS ally volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:56:
er is ook een andere App No Man's Generator die zet aan het einde van de naam ook nog op welk tijdstip/dag /jaar je de planeet hebt ontdect dat doet NMS ally volgens mij niet
<> Gebruiken in NMS Ally volgens mij. Het spel geeft echter de datum en tijd weer van ontdekking.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zolang er geen officiële app is, gebruik ik wel gewoon pen & papier. Lekker old school. Nu zijn er meerdere competing apps, geen idee welke geüpdatet blijft worden, of welke de 'main' app wordt...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Kapitein Edward schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:55:
Net de game opgehaald, straks na de lunch meteen aan de gang! Ik heb zo weinig mogelijk gelezen of gekeken om zelf alles te kunnen ontdekken. Ben heel benieuwd :D
net of dat wat uitmaakt ;) je kunt toch nooit alles ontdekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Chester schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:57:
Zolang er geen officiële app is, gebruik ik wel gewoon pen & papier. Lekker old school. Nu zijn er meerdere competing apps, geen idee welke geüpdatet blijft worden, of welke de 'main' app wordt...
Opzich geven ze wel de zelfde naam alleen zag ik bij NMS ally geen datum er achter zal het wel testen als ik zelf gsa spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Het leek me een grappig spel, maar toch weer jammer dat spelers elkaar niet kunnen zien ook al zijn ze op exact dezelfde plek.

Ik wacht lekker af tot na de vakantie wat jullie er allemaal van vinden. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Laatst online: 07-09 14:24
Ferio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:03:
Het leek me een grappig spel, maar toch weer jammer dat spelers elkaar niet kunnen zien ook al zijn ze op exact dezelfde plek.

Ik wacht lekker af tot na de vakantie wat jullie er allemaal van vinden. Ben benieuwd!
Scroll eens een post of tien naar boven en kijk waar Sean op z'n Twitter te vertellen heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Jelliuz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Scroll eens een post of tien naar boven en kijk waar Sean op z'n Twitter te vertellen heeft :-)
Ja, maar dat soort excuses heb ik meer gehoord.. :-)

Het zal me eigenlijk niets verbazen dat het wellicht nog geen eens in het spel zit. We zullen zien.. :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Ferio op 10-08-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Jelliuz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Je bedoelt wat Sean zegt? Dat hij zelf al aangeeft dat die kans bizar klein is? etc, dat hele verhaal? :+

Dat had ik gelezen ja :P zegt dus niks :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
Ferio schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:05:
[...]

Ja, maar dat soort excuses heb ik meer gehoord.. :-)
Ik vermoed, maar ik kan er volledig naast zitten ook, dat ze ergens wel een mega-succes hadden verwacht op day-one. De "ik-zie-mijn-buddies" functie komt er volgens mij nog wel, als de (eerste) druk wat van de ketel is. (Zie naar Pokémon Go... enorme hype met als resultaat dat het de eerste dagen niet of nauwelijks speelbaar was).

Nogmaals, ik kan er volledig naast zitten hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Chester schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:57:...gewoon pen & papier. Lekker old school...
Dit dus, de Ally app lijkt niet mijn ding.

Voorbeeld voor mijn benaming zal iets zijn van:
A3-NLD-*system*-*climate*-00001

Opmaak nog niet definitief, eerst de game maar eens binnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Jelliuz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:09:
[...]

Ik vermoed, maar ik kan er volledig naast zitten ook, dat ze ergens wel een mega-succes hadden verwacht op day-one. De "ik-zie-mijn-buddies" functie komt er volgens mij nog wel, als de (eerste) druk wat van de ketel is. (Zie naar Pokémon Go... enorme hype met als resultaat dat het de eerste dagen niet of nauwelijks speelbaar was).

Nogmaals, ik kan er volledig naast zitten hoor... :)
Alles is speculatie wat betreft dit 'incident'. Het kan aan netwerkproblemen liggen, capaciteitsproblemen, de ene speler die niet in PSN was ingelogd, een bug zijn of simpelweg niet in de game zitten. Ik ga hier verder ook niet over speculeren, al hoop ik natuurlijk een van de eerste 3.

Als ik de tweets goed lees bestaat er al een 'scan for other players' functie? Kan een PS4 speler dit bevestigen?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

Alles is speculatie wat betreft dit 'incident'. Het kan aan netwerkproblemen liggen, capaciteitsproblemen, de ene speler die niet in PSN was ingelogd, een bug zijn of simpelweg niet in de game zitten. Ik ga hier verder ook niet over speculeren, al hoop ik natuurlijk een van de eerste 3.

Als ik de tweets goed lees bestaat er al een 'scan for other players' functie? Kan een PS4 speler dit bevestigen?
Als ik straks het spel in de bus heb ga ik spelen op de PS4 mijn PSN naam is ook Freakgib voeg me maar toe iedereen mag dat doen die NMS speeld lijkt me wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Voor mij zou het niet tegen kunnen komen van andere spelers geen brekend punt zijn. Zeker in de beginperiode van de game niet. Ergens denk ik wel dat het er nog (iets uitgebreider) in gaat komen, zeker nu ze dingen als Freighters, etc. in de planning hebben. Maar vooralsnog lijkt het me bijzaak, als het doel toch is om gewoon lekker te exploren.

Dit gezegd hebbende ben ik ook nog niet 100% zeker of ik 'em haal. Ik heb geen PS4, dus het wordt dan wel de PC versie, maar ik weet dus niet of ik er wel 60 euro voor over heb (hoe leuk het me ook lijkt). Mijn grootste 'zorg' is denk ik de diepgang van het spel;

- Je ontdekt een planeet
- Je probeert alles te scannen / ontdekken op de planeet
- Resources minen / verzamelen / traden (en nog een ander onderdeel, ik wil niet alles spoilen wat ik gezien heb)
- Exosuit / schip upgraden danwel een nieuw schip overnemen / fixen
- Rinse en repeat op een nieuwe planeet

Het viel me uit de streams die ik bekeken heb ook op dat er op vrijwel iedere planeet wel leven lijkt te zijn. Ik hoop dat ik daar een beetje naast zit, want hier moeten we goed ons best doen om uberhaupt microscopisch leven te bewijzen op planeten :P. Neemt niet weg dat ik het vanuit een game design standpunt wel begrijp dat er vrij veel leven te vinden is.

Kans is groot dat ik er dit weekend ook wel mee bezig ga, maar het is wel een concern.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wie de twitterfeed in de gaten houd kan lezen dat er inmiddels meer dan 10 miljoen verschillende soorten zijn gevonden. Een enorm aantal. Ik ben ebnieuwd of er een species encyclopedie komt zoals bij Spore. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Grumpmeister schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:19:
Het viel me uit de streams die ik bekeken heb ook op dat er op vrijwel iedere planeet wel leven lijkt te zijn. Ik hoop dat ik daar een beetje naast zit, want hier moeten we goed ons best doen om uberhaupt microscopisch leven te bewijzen op planeten :P. Neemt niet weg dat ik het vanuit een game design standpunt wel begrijp dat er vrij veel leven te vinden is.

Kans is groot dat ik er dit weekend ook wel mee bezig ga, maar het is wel een concern.
Was er niet ergens een artikel dat zei dat er nog geen 1% van de planeten in NMS leven zou hebben en de rest gewoon puur exploren/minen is?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
weszz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Was er niet ergens een artikel dat zei dat er nog geen 1% van de planeten in NMS leven zou hebben en de rest gewoon puur exploren/minen is?
Geen idee, ik heb mezelf buiten de hype en informatie gehouden (niet eens bedoeld), maar het was wel iets wat me opviel vanuit de streams en ervaringen die ik lees oa op Reddit (hoewel Reddit, net zoals bij vrijwel iedere andere game launch, een grotere zoutmijn is dan dat je op een planeet aan zal treffen).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
NeP2013 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:59:
[...]

net of dat wat uitmaakt ;) je kunt toch nooit alles ontdekken :D
Ik bedoelde meer de ervaring van de game, niet de wereld in de game zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Kapitein Edward schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Ik bedoelde meer de ervaring van de game, niet de wereld in de game zelf :)
ik denk dat hij dat wel begreep ;) of niet?

om maar even in de sfeer te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

*O*

Afbeeldingslocatie: https://images-2.discordapp.net/.eJwVyMsNwyAMANBdGADzlSHbIIJI1AQj7KiHqrtXfcf3Uc-61KYOkckbwH5ypbVrFlqlN92J-tXKPFlXuqGIlHrcbQiDsy66lD16E2yOBv2_UsKQs8EcLKaI8IzXoPfQc3T1_QEIDyLt.yzmcOdreHO-5s5CGnXhg7tvaiOI.png

toch maar gewoon via steam gekocht ipv key site.. d:)b

CAN NOT WAIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:03:
*O*

[afbeelding]

toch maar gewoon via steam gekocht ipv key site.. d:)b

CAN NOT WAIT
Nou weten we dat ook weer :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

kon jullie natuurlijk niet in de onzekerheid laten :*) :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

weszz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

"Not all stars have habitable planets, but still offer potential opportunities for resources to the player if they can survive its inhospitable atmosphere.[11] The developers aimed for a 90–10 rule, with around 90% of the planets being uninhabitable, and of the 10% that do support life, 90% of those only include mundane lifeforms, making the planets that thrive with a vivid ecosystem rare."

bron: Wikipedia: No Man's Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Even wat Preview samenvattingen:
As an "experience," No Man's Sky excels, and should delight people who are already predisposed to sci-fi sims. As Hello Games has noted time and time again No Man's Sky is not a multiplayer game. There are little "discussion" points to be sure, as well as some leaderboard-style conventions with the ability to name galaxies and points of interest, but nothing massive. This, for the most part, is an isolated adventure. And "isolated" essentially describes my state of being while I work on a full verdict for a review later this week.
Even a few hours in, however, there comes a point where the loop of seeking and acquiring gear begins to sag, and the vastness of the galaxy sinks in. With an unfathomable universe beckoning, and hundreds of thousands of light years separating you from the intended finish line at the center of the galaxy, it becomes far too easy to question the meaning of your pursuits. No Man's Sky is an impressive technical feat, but its enormity may come at a cost. What does it mean to be alive in a world where everything is driven by algorithms, and your existence is solitary?
It’s been a wonderful journey so far, in the most literal sense of the word. I’ve never played anything quite like No Man’s Sky, but it’s impossible to say yet if it’ll keep me engaged for another 30 hours. More than this, I wonder if there’s any purpose to the things I’ve left behind me. I’m unlikely to revisit those places, and naming flora and fauna is meaningless unless someone else is there to appreciate it. The purpose of all this might become clear as I get deeper into the game.
This is what I wanted. I wanted a universe I could explore at my own pace. I wanted something that let me grow and understand with it. My biggest concern right now is that of longevity. So much of it requires self motivation that if the planets don’t stay fresh, and the tasks become overly mundane, people (myself potentially included) won’t ever see the centre of this incredible, enormous universe. Right now, though, No Man’s Sky is everything I wanted it to be, but only time will tell if it can sustain that feeling.
Eigenlijk allemaal hetzelfde:

Geweldig concept, is het alleen nog leuk na <X> uur?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:15:

Geldt dat niet voor alle games?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ResuCigam schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Klopt, echter is dit wel heel erg one trick pony. Aan de andere kant, zo dachten veel reviewers ook over Minecraft. En je ziet het succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Grumpmeister schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:19:

Dit gezegd hebbende ben ik ook nog niet 100% zeker of ik 'em haal. Ik heb geen PS4, dus het wordt dan wel de PC versie, maar ik weet dus niet of ik er wel 60 euro voor over heb (hoe leuk het me ook lijkt). Mijn grootste 'zorg' is denk ik de diepgang van het spel;

- Je ontdekt een planeet
- Je probeert alles te scannen / ontdekken op de planeet
- Resources minen / verzamelen / traden (en nog een ander onderdeel, ik wil niet alles spoilen wat ik gezien heb)
- Exosuit / schip upgraden danwel een nieuw schip overnemen / fixen
- Rinse en repeat op een nieuwe planeet
Ik deel deze zorg.

In het begin is het interessant voor wellicht enkele dagen, weken of maanden dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik zie ook niet echt wat me langdurig bezig al houden als alleen het bovenste in het spel zit.

Uiteindelijk gaat dat vervelen.

Het zal leuk zijn als er bijvoorbeeld diepgaande verhalen inzitten. Je vind bijvoorbeeld een schip die een signaal uitzend, via apparatuur decodeer je het signaal en zo start een verhaallijn waarbij je alles te weten komt van dat ras of als er ook andere AI vormen zijn die intelligent zijn en wellicht in een stenen tijdperk, industriële tijdperk zitten of zelfs al ruimte tijdperk. Als ze bijvoorbeeld in een stenen tijdperk zitten en je komt terug op diezelfde planeet na een aantal maanden dat je merkt dat ze intelligenter zijn geworden. Ipv in grotten wonen of iets, nu in huizen. Eigenlijk dus gewoon echt levende werelden, maar dan de ontwikkeling natuurlijk wat sneller ;-)

Als het echter alleen uit planeten en soorten ontdekken is..

[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 10-08-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Klopt, echter is dit wel heel erg one trick pony. Aan de andere kant, zo dachten veel reviewers ook over Minecraft. En je ziet het succes
Yes, maar dat komt door de vele mods die de game ontzettend sterk aanvullen en de levensduur van het spel met factor 100 verhogen. Vandaag ook nog een paar reviews gelezen en videos gezien. Ik ben eigenlijk nog sceptischer geworden. Ik overweg hem zelfs te skippen en kijk ik wel over een jaartje als hij voor een prikkie ergens te koop is.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RoyK schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

Yes, maar dat komt door de vele mods die de game ontzettend sterk aanvullen en de levensduur van het spel met factor 100 verhogen. Vandaag ook nog een paar reviews gelezen en videos gezien. Ik ben eigenlijk nog sceptischer geworden. Ik overweg hem zelfs te skippen en kijk ik wel over een jaartje als hij voor een prikkie ergens te koop is.
Dat is een beetje de algemene gedachte geworden merk ik hier op Tweakers en op andere fora. Wel jammer, want het concept was echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Dat is een beetje de algemene gedachte geworden merk ik hier op Tweakers en op andere fora. Wel jammer, want het concept was echt heel goed.
Dan lees je dit draadje toch echt niet goed :)

De meeste posters hier zijn toch echt fanatiekelingen. Daarnaast is het zo dat gezien het immense aantal ontdekkingen in de eerste dag de interesse wel enorm is.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

De meeste posters hier zijn toch echt fanatiekelingen. Daarnaast is het zo dat gezien het immense aantal ontdekkingen in de eerste dag de interesse wel enorm is.
Gelukkig praat ik met meer mensen dan alleen in dit draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RoyK schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Met het succes wat de game tot nu toe gehad heeft kan je er zeker van zijn dat ze deze game zeker gaan updaten en meer content gaan toevoegen.. dus over een paar maanden kan de game al heel anders zijn als dat deze nu is.. kijk bijv naar het verschil tussen 1.0 en 1.0.3..

Als ze zo door gaan heb ik er wel vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 14:18

Bullettooth

--VR--

Wellicht was het niet zo slim van ze om de PC release die 2 dagen later te doen t.o.v. de PS4 release.

Nu zullen er altijd wat mensen gaan afhaken omdat ze van de PS4 spelers horen dat het repetitief is. Wat niet gek is als je zo'n spel direct na release 24/7 gaat spelen/streamen/streams bekijken. :P

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

ondanks mijn enthousiasme ben ik stiekem toch ook een beetje bang voor het starbound effect hoor
maargoed...ik laat eerst mijn enthousiasme (en nieuwsgierigheid) nog even overheersen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

[...]

[...]

[...]

En dat klopt!
Ik had dezelfde conclusie getorkken na een avondje vidio's bekijken en ik heb hem toch gekocht. Waarom? Nouja, het is een gok. Het dev-team lijkt erop uit te zijn om het spel verder uit te breiden met extra content die ze vooralsnog gratis gaan uitbrengen.

Ik denk dat we sommige dingen niet mogen verwachten:
- Er zal geen multiplayer uitbreiding komen. Dit is te ingrijpend voor de back-end.
- Het zal grafisch niet verbeterd worden.

Zelf hoop ik dat het buildconcept voor spelers op de planeet, qua schip en in de ruimte wordt uitgebreid. Gebeurd dit neit dan is het spel verleden tijd binnen nu en twee maanden. Dat stopte mij niet omdat ik al wat ervaring had en geen moeite heb mij te branden aan 1 van de vele varianten die momenteel in dit genre bestaan. Maar ik kan mij voorstellen dat veel mensen gewoonweg te veel verwachten van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje

[...]

[...]

[...]

[...]

De tijd zal het leren. Vooralsnog ben ik al zes uur op dezelfde planeet aan het rondvliegen, verveelt dus nog niet snel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Ik twijfel echt ontzettend. Ik merk aan mezelf dat ik het hele exploren concept echt heel cool vind, maar wel graag iets heb om na het exploren naar terug te keren. Gelukkig hebben ze aangekondigd dat er iets van een 'base' bouwen aan komt, maar niet binnen hoeveel tijd en hoe breed dat inzetbaar zal zijn..

Twijfels, twijfels..

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er mod support in de PC versie? want dat zou het zeker interessanter maken voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ResuCigam schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:17:
[...]

Nee. Bij een lineaire verhaalgedreven game van 10-20 uur wordt deze vraag nooit gesteld. Bij de nieuwe GTA of bij The Witcher ook niet, omdat je daar gewoon enorm veel verschillende dingen in kan doen. Ook bij de nieuwe CoD/BF hoor ik deze vraag nooit omdat het multiplayer component enorm uitgebreid is en doorgaans wel een jaar lang fris blijft.

Over NMS weten we dat je kan vliegen en rond kan lopen en dingen kan traden en gatheren. Dus ja, hoe lang blijft dat leuk?

Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke review cijfers en de ervaringen hier na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:41:
Komt er mod support in de PC versie? want dat zou het zeker interessanter maken voor mij
Gezien de opzet van de infrastructuur lijkt me dit niet. Aangezien iedereen in principe in dezelfde universe rondhangt zou dit voor problemen kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Ik heb zelf veel survival games gespeeld en het punt waar ik meestal stop met spelen is als er niets nieuws meer te ontdekken is. Ik maak me ook geen zorgen over het ontbreken van basebuilding of verhaallijnen. Ik ben gewend mijn eigen gang te gaan. Wat dit spel voor mij zo aantrekkelijk maakt is dat ik in potentie elke keer wat nieuws kan tegenkomen, dat bevredigt de ontdekkingsreiziger in mij. Die oneindige horizon waar altijd wat anders te vinden is. Zelfs het ontbreken van echte multiplayer vind ik alleen maar bijdragen aan het "helemaal alleen in de ruimte" gevoel. Natuurlijk heeft de superformule zijn grenzen en natuurlijk zullen sommige dingen repetief zijn: Dat er een standaard trading post zit in elk stelsel vind ik niet zo'n ramp en uit ontwerp standpunt is dat ook logisch. Dat sommige vormen en dingen terug komen ook. Maar er bestaat altijd die kans dat je iets heel unieks tegenkomt..

TL;DR: Het is een type game dat lang niet iedereen (voor langere termijn) zal aanspreken zeker als ik lees wat sommige mensen van dit spel verwachten. Het is niet meer of minder dan een oneindige space/planet exploration game. En zo te zien hebben ze dat behoorlijk goed gedaan..

Ik kan niet wachten tot vrijdagavond 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Gezien de opzet van de infrastructuur lijkt me dit niet. Aangezien iedereen in principe in dezelfde universe rondhangt zou dit voor problemen kunnen zorgen.
Mmmm twijfel ook heel erg of ik hem moet gaan halen... ik krijg sterk het gevoel na een paar uurtjes dat je het snel zat bent... ik hoop het niet maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

UTADDICT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:40:
Ik twijfel echt ontzettend. Ik merk aan mezelf dat ik het hele exploren concept echt heel cool vind, maar wel graag iets heb om na het exploren naar terug te keren. Gelukkig hebben ze aangekondigd dat er iets van een 'base' bouwen aan komt, maar niet binnen hoeveel tijd en hoe breed dat inzetbaar zal zijn..

Twijfels, twijfels..
Basebuilding is in dit genre heel erg belangrijk omdat het de speler een houvast geeft en de mogelijkheid geeft om iets te ontwikkelen buiten wat je met je mee draagt. Een belangrijk onderdeel daarbij is dat je soms materialen nodig hebt die mss niet overal te vinden zijn, bijvoorbeeld alleen in de ruimte of via handel. Als Basebuilding erin komt (en ik vermoed dat dit wel het geval zal zijn uiteindelijk) dan staat het spel hoger in mijn achting dan Subnautica. Momenteel staat het iets lager dan Subnautica als gevolg. (wel slechts net omdat Subnautica een keine speelwereld is)
Reken er maar niet op. Minecraft is zo goed als de enige in dit genre die modsupport heeft. Dit heeft deels te maken met het breken van het spel als gevolg van mods en de moeilijkheid om deze te implementeren zonder dat de technsiche backend stukkerdestuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan het niet dadelijk vinden....iemand enig idee of er een FOV slider in de PS4 versie komt? De huidige setting vind ik echt wel te laag :( .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik lees heel vaak van mensen over ik twijfel nog om hem te kopen omdat ik misschien naar een xx aantal uren ben uitgekeken en dan die 60 piek wel duur vind.
Waarom kunnen die mensen dan niet gewoon wachten en het later voor een goedkopere prijs kopen, wat is die drang dat je hem toch eigenlijk NU wil hebben leg dat eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:56:
Ik lees heel vaak van mensen over ik twijfel nog om hem te kopen omdat ik misschien naar een xx aantal uren ben uitgekeken en dan die 60 piek wel duur vind.
Waarom kunnen die mensen dan niet gewoon wachten en het later voor een goedkopere prijs kopen, wat is die drang dat je hem toch eigenlijk NU wil hebben leg dat eens uit.
Die 'drang' komt door de hype, die door de ontwikkelaars gecreëerd. Als je 'drang' naar een product kan creëren ben je verdomd goed bezig als ontwikkelaar (van gelijk wat). Verder volg ik je mening. Vind je 60euro te veel? Wacht dan, en hoef dan niet persé de eerste te zijn. Wil je wel op die hype-trein springen? Ticketje kost je 60,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Laatst online: 17-09 14:55

UTADDICT

NERF

Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:50:
[...]

Basebuilding is in dit genre heel erg belangrijk omdat het de speler een houvast geeft en de mogelijkheid geeft om iets te ontwikkelen buiten wat je met je mee draagt. Een belangrijk onderdeel daarbij is dat je soms materialen nodig hebt die mss niet overal te vinden zijn, bijvoorbeeld alleen in de ruimte of via handel. Als Basebuilding erin komt (en ik vermoed dat dit wel het geval zal zijn uiteindelijk) dan staat het spel hoger in mijn achting dan Subnautica. Momenteel staat het iets lager dan Subnautica als gevolg. (wel slechts net omdat Subnautica een keine speelwereld is)

[...]

Reken er maar niet op. Minecraft is zo goed als de enige in dit genre die modsupport heeft. Dit heeft deels te maken met het breken van het spel als gevolg van mods en de moeilijkheid om deze te implementeren zonder dat de technsiche backend stukkerdestuk gaat.
Eens. Ze hebben daarom ook al aangekondigd dat het komt, maar wanneer... tja. Ik verwacht eigenlijk niet de komende maand, zeg maar. Dus ik denk dat ik daarom ook nog maar even wacht met de aanschaf.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:56:
Waarom niet? Als je het je kan veroorloven wie ben jij dan om daar kritiek op te hebben?

Ik kan prima een dergelijke aankoop voor mezelf verantwoorden als ik hier minstens 20-30 uur insteek. Ga maar eens een activiteit buiten de deur doen voor hetzelfde aantal uren, moet je kijken wat je kwijt bent :)

Edit: Mijn opmerking blijft relevant, maar misschien niet helemaal gericht op jouw post. Ben zelf iets te gehyped merk ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tormbo op 10-08-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
Ga maar eens een activiteit buiten de deur doen voor hetzelfde aantal uren, moet je kijken wat je kwijt bent :)
Pokemon?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Ik twijfel ook of ik hem vanmiddag nog ga halen. Drang om snel te spelen komt mede doordat het idee dat je nu nieuwe dingen kunt ontdekken en namen kunt geven. Straks zijn mensen wellicht al voor geweest. Al wordt gesproken over het feit dat de kans erg klein is dat je dieren tegenkomt die een ander al van naam heeft voorzien. Ook zijn sommige verassingen wellicht al gelekt.
Daarnaast ben ik nu nog met een ander spel bezig, wat ik dan aan de kant zou leggen :)

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Jelliuz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:59:
[...]

Die 'drang' komt door de hype, die door de ontwikkelaars gecreëerd. Als je 'drang' naar een product kan creëren ben je verdomd goed bezig als ontwikkelaar (van gelijk wat). Verder volg ik je mening. Vind je 60euro te veel? Wacht dan, en hoef dan niet persé de eerste te zijn. Wil je wel op die hype-trein springen? Ticketje kost je 60,- euro.
Maar als ze dan toch geyped zijn is het waarschijnlijk toch een genre wat ze aanspreekt alleen is er dus een geld kwestie.
Ik zelf zit te balen dat ik hem Besteld heb bij een Online Shop en eigenlijk voor niks een halve dag heb vrij genomen want het spel ligt nog steeds niet in de bus :( mijn eigen schuld had beter morgen misschien vrij kunnen nemen maar ik had heb dus een ik wil nu Gamen Drang maar ik kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

UTADDICT schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:00:
[...]

Eens. Ze hebben daarom ook al aangekondigd dat het komt, maar wanneer... tja. Ik verwacht eigenlijk niet de komende maand, zeg maar. Dus ik denk dat ik daarom ook nog maar even wacht met de aanschaf.
Ik denk dat dit iets verstandigs is voor heel veel mensen. Ik vraag mij af in hoeverre het slim was voor Hello games om het te lanceren zonder de bare minimum van base building. (een deur en een hut plus een kist voor opslag). Ik weet niet hoe snel de implementatie hiervan gaat maar de bare minimum zou niet lang hoeven te duren, echter zal het team voorlopig druk bezig zijn met bugs jagen en het fijnstellen van het huidige spel.

Voor iedereen die twijfeld zeg ik als volgt:
-Wacht met kopen tot over een aantal maanden. De mainstream zal No Mans Sky grotendeels affakkelen binnen nu en twee weken of gewoonweg de vergetelheid in gooien. Over een paar maanden zal basebuilding wss een begin kennen en is er wellicht een prijsdrop of actie en dan is kopen de moeite waard als je twijfeld.

Ik denk dat ze met basebuilding gewoon geleidelijk nieuwe content moeten toevoegen. Veel spelers nu zullen blij zijn als ze een hut met beacon en opslag kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 19:13
FreakGIB schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:05:
[...]

Maar als ze dan toch geyped zijn is het waarschijnlijk toch een genre wat ze aanspreekt alleen is er dus een geld kwestie.
Ik zelf zit te balen dat ik hem Besteld heb bij een Online Shop en eigenlijk voor niks een halve dag heb vrij genomen want het spel ligt nog steeds niet in de bus :( mijn eigen schuld had beter morgen misschien vrij kunnen nemen maar ik had heb dus een ik wil nu Gamen Drang maar ik kan niet.
De oplossing is simpel toch? Gewoon naar de lokale gamewinkel/Media Markt rijden, het spel daar aanschaffen en het online bestelde spel retourneren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat dit iets verstandigs is voor heel veel mensen. Ik vraag mij af in hoeverre het slim was voor Hello games om het te lanceren zonder de bare minimum van base building. (een deur en een hut plus een kist voor opslag). Ik weet niet hoe snel de implementatie hiervan gaat maar de bare minimum zou niet lang hoeven te duren, echter zal het team voorlopig druk bezig zijn met bugs jagen en het fijnstellen van het huidige spel.

Voor iedereen die twijfeld zeg ik als volgt:
-Wacht met kopen tot over een aantal maanden. De mainstream zal No Mans Sky grotendeels affakkelen binnen nu en twee weken of gewoonweg de vergetelheid in gooien. Over een paar maanden zal basebuilding wss een begin kennen en is er wellicht een prijsdrop of actie en dan is kopen de moeite waard als je twijfeld.

Ik denk dat ze met basebuilding gewoon geleidelijk nieuwe content moeten toevoegen. Veel spelers nu zullen blij zijn als ze een hut met beacon en opslag kunnen maken.
Ik denk dat basebuilding een feature 'by popular demand' is en niet iets wat ze zelf in de game gepland hebben. Als je kijkt naar de ontwikkelgeschiedenis en communicatie hierover is hier eigenlijk nooit uitgebreid over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Natuurlijk hadden ze basebuilding niet gepland, wat heb je aan een basis als je nooit meer terugkomt? In principe is je schip je basis in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Waarom willen mensen basebuilding in een game waarbij reizen en exploratie de hoofddoelen zijn? Die twee staan nogal haaks op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

Ik denk dat basebuilding een feature 'by popular demand' is en niet iets wat ze zelf in de game gepland hebben. Als je kijkt naar de ontwikkelgeschiedenis en communicatie hierover is hier eigenlijk nooit uitgebreid over gesproken.
Ik moet echt mijn bronnen onthouden 8)7

ik meen dat Hello Games de game zo wilde maken dat eigen 'space stations' en 'cribs' al vanaf dag 1 in hun agenda stond maar toch wat minder prio kreeg. Overigens zou ik dan wat voertuigen ook niet heel verkeerd vinden of een wat diepgaander RPG systeem :+

Pagina: 1 ... 9 ... 47 Laatste