Ik heb vanavond ongeveer een uurtje of 3 gespeeld op de PS4. Kon de game hier in Eindhoven bij m'n gebruikelijke adres weer oppikken.
Helaas voert na 3 uur spelen toch een wat negatief gevoel de boventoon. Op dit moment heb ik zelfs enigszins spijt van de aankoop, maar mogelijk dat dat nog gaat veranderen.
Je kunt het misschien het beste vergelijken met het gevoel wat ik persoonlijk bij de meeste early access titles heb; "Ik zie potentie, maar op dit moment vind ik er (nog!) geen klap aan.".
Grafisch valt de game me ook behoorlijk tegen. Ik had verwacht om allerlei kleurrijke (mooie!) planeten e.d. tegen te komen. Helaas voelen de planeten die ik tot nu toe bezocht heb (stuk of 5) veelal hetzelfde aan. Ook lijkt de framerate niet bepaald hoog te zijn en voelen de overgangen van planeet naar "ruimte" daardoor ook niet fijn aan.
Ik weet dat er ontzettend veel planeten e.d. zijn, echter heb ik geen drang om deze te bezoeken omdat ik na 5 planeten eigenlijk continu hetzelfde tegenkom:
spoiler:1. Planeet is opgedeeld in kleurtjes, plantjes e.d.
2. Op random plekken kom je wat kleine outposts tegen, welke op (tot nu toe) alle planeten allemaal hetzelfde eruit zien.
3. In elke outpost zit een NPC welke je spullen kan geven in ruil voor een woord, HP of shield restore.
4. Niet het gevoel dat ik op de volgende planeet "iets unieks" tegen ga komen.
Voor de mensen die Elite Dangerous ook gespeeld hebben... In basis kun je No Man's Sky met ED vergelijken, maar dan zonder alle simulatie aspecten, hetgeen wat voor mij persoonlijk ED juist zo leuk maakt.
De prijs van 55 euro ligt naar mijn mening veel te hoog, ikzelf denk meer aan 30 euro. Ik heb m'n PS4 inmiddels alweer uitgezet, terug naar Monster Hunter Generations
[
Voor 19% gewijzigd door
SparksNL op 09-08-2016 21:48
]