Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Martinspire schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Alsof dat steam-giften zo'n eerlijke business is. Sure het is goedkoper, maar legaal is het niet. Nog afgezien van het feit dat er al aardig wat codes zijn teruggetrokken
Tja, zoals Steam de keys als legaal accepteert vind ik het prima. In tegenstelling tot illegale kopieën heb je wel gewoon een werkende versie met alle updates etc.

Vooralsnog werkt elke key die ik via g2play gekocht heb prima. Ze bieden ook buyer protection.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik zit wat streams te kijken en snap niet dat ik de enige ben die problemen heeft met de hoogte van de speler. Als je kijkt naar objecten en groot je bent, dan klopt de camera voor geen meter.

Net kwam iemand een beestje tegen dat een meter hoog was en als speler keek je recht tegen het beestje aan. De camera zit dus een meter boven de grond (het lijkt nog veel minder trouwens).

Het is mij onduidelijk hoe zo'n vreemd camerastandpunt het tot de uiteindelijke versie geschopt heeft. Mensen hebben het wel over een FOV slider in de pc versie maar dat fixt naar mijn mening niet het probleem dat je ogen in je knieen lijken te zitten in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
spartacusNLD schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:28:
[...]

Op console wel ja.. PC is een heeel ander verhaal :*) :*) 8)

#PCMASTERRACE
inderdaad master race, lekker criminelen supporten op key sites. #pcmasterrace

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Morphs schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:59:
Ik zit wat streams te kijken en snap niet dat ik de enige ben die problemen heeft met de hoogte van de speler. Als je kijkt naar objecten en groot je bent, dan klopt de camera voor geen meter.

Net kwam iemand een beestje tegen dat een meter hoog was en als speler keek je recht tegen het beestje aan. De camera zit dus een meter boven de grond (het lijkt nog veel minder trouwens).

Het is mij onduidelijk hoe zo'n vreemd camerastandpunt het tot de uiteindelijke versie geschopt heeft. Mensen hebben het wel over een FOV slider in de pc versie maar dat fixt naar mijn mening niet het probleem dat je ogen in je knieen lijken te zitten in dit spel.
Wie zegt dat je een mens bent?

spoiler:
In the centre of the universe hangt een spiegel en daar zie je dat je een soort slang met korte pootjes bent.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 17:57
Met een US account had je toch al kunnen spelen?

Heb de game zelf net bij GameMania gehaald. Wel wat te duur maar het is niet anders. Downloaden duurt een eeuwigheid hier. Op de XBO haal ik 200 Mbit en op de PS4 kom ik nooit hoger dan 5-7, ondanks allerlei kunstgrepen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nieuwevolger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:05:
[...]

inderdaad master race, lekker criminelen supporten op key sites. #pcmasterrace
leg jij mij is uit wat er crimineel aan is dan? :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik heb je spoiler niet gekeken omdat ik nog niet wil weten wat er in het centrum van het universum zit. Maar ik vind het argument dat je een alien zou zijn niet dat het een raar spelersperspectief rechtvaardigt. Het gras komt constant tot aan je nek. Los van het feit wat je bent, dat ziet er gewoon raar uit.

Hopelijk lost het FOV probleem dit op de PC op (hoewel ik het betwijfel). Ik ga geen 60 euro betalen om me te ergeren aan implementatiekeuzes die per ongeluk gemaakt lijken te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

spartacusNLD schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

Zeg masterrace het is eens niet is.

Worden veelal betaald met gestolen cc's en dan doorverkocht, wat is daar niet crimineel aan?

Maar ja het is al wel bekend dat het masterrace het niet zo nauw neemt met aanschaf van games. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Morphs schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:11:
[...]

Ik heb je spoiler niet gekeken omdat ik nog niet wil weten wat er in het centrum van het universum zit. Maar ik vind het argument dat je een alien zou zijn niet dat het een raar spelersperspectief rechtvaardigt. Het gras komt constant tot aan je nek. Los van het feit wat je bent, dat ziet er gewoon raar uit.

Hopelijk lost het FOV probleem dit op de PC op (hoewel ik het betwijfel). Ik ga geen 60 euro betalen om me te ergeren aan implementatiekeuzes die per ongeluk gemaakt lijken te zijn :P
Whehe je kan rustig op de spoiler klikken hoor. :P

Lijkt me briljant als je aan het eind erachter komt dat je een soort spacechicken bent. :D

Ps hoe wist je dat de spoiler over the centre ging? B)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/9GnWe2TEBvcfm/200_s.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 09-08-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
spartacusNLD schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

de goedkoopste keys verkregen door met gestolen credit cards of de games worden opgekocht in landen waar games goedkoper zijn. Mooie toekomst is dat als iedereen keys ging kopen en dus van die niet zuivere handelaren of gewoon criminelen er bakken met geld aan verdienen terwijl eerlijke retailers zoals plaatselijke gameshops failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het ultieme einde zou wel iets zijn als je bij het midden van het universum komt en er dan opeens intersteller taferelen komt met een 5e dimensie. Maar daar zou ik maar niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:50
Lijkt me dat de key op HumbleBundle pas echt op de 12e geleverd gaat worden. Zo ziet het er iig voor mij uit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:25
Nieuwevolger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:16:
Het ultieme einde zou wel iets zijn als je bij het midden van het universum komt en er dan opeens intersteller taferelen komt met een 5e dimensie. Maar daar zou ik maar niet op rekenen.
Middels zwarte gaten :*)
YouTube: No Man's Sky - Black Hole

Edit: niet helemaal wat je bedoelt bedenk ik me nu :+

[ Voor 6% gewijzigd door Fenomeno24 op 09-08-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:32
Hoe dan? Je speelt nu toch met je US account? Of kan je de US versie nu al op je NL account opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nieuwevolger schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:16:
Nope spacechicken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:23
Beakzz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:37:
[...]

Hoe dan? Je speelt nu toch met je US account? Of kan je de US versie nu al op je NL account opstarten?
Jou savegame is aan je account gekoppeld en niet aan de ingestelde regio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Mm Maastricht liggen ze gewoon in de schappen heb er net een gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:28

swv

Ik lees op het forum van budgetgaming.nl dat diverse Media Markt filialen het spel al in de verkoop hebben gegooid inderdaad. Mijn online bestelling van Media Markt is trouwens verzonden. Ik dacht eerst dat ik er slecht aan had gedaan omdat Media Markt er een handje van heeft lang niet altijd op de releasedag te leveren. Maar gelukkig is dat voor mij niet aan de orde. Ik wacht nog wel even geduldig :)

Mochten jullie morgen nou allemaal zeggen: "Goh valt dit spel even vies tegen!" Dan kan ik de seal nog laten zitten :+

mickw, heb jij trouwens de pre-order bonus erbij gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 09-08-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

https://www.twitch.tv/lirik

als je wil lachen^^

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Volgens mij is hij zelf een women met dat gekakel xD Maar de stream wordt goed bekeken dus ik geef het een kans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

sww89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:44:
[...]
Volgens mij is hij zelf een women met dat gekakel xD Maar de stream wordt goed bekeken dus ik geef het een kans ;)
LIRIK is de grootste Twitch streamer.. ook al gaat hij een of andere klote game streamen zijn er zoveel kijkers.. beetje vergelijkbaar met PEWDIEWPIE

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 09-08-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:32
schumi1986 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:34:
[...]

Jou savegame is aan je account gekoppeld en niet aan de ingestelde regio
Ja snap ik, maar heb weleens gehad dat ik alleen nog op mijn US account kon spelen en toen had ik dus ook een US save. Op mijn NL account moest ik toen weer opnieuw beginnen ook al speelde ik mijn US aankoop. Dan straks toch maar even binnenhalen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Spel scoort zeer slecht op metacritic, weinig actie , veel herhaling..ofwel geen 60,- euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
sww89 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:40:
mickw, heb jij trouwens de pre-order bonus erbij gekregen?
Staat niks op het doosje, ik heb nu mijn eten op zal het spel installeren en kijken of het digitaal erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
SC4RF4C3 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:57:
Spel scoort zeer slecht op metacritic, weinig actie , veel herhaling..ofwel geen 60,- euro waard.
Hmm ja, maar ik zie ook zogenaamde lollige reviews. Ik denk dat het nu nog een beetje te vroeg is om die score serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Herhaling zal er genoeg inzitten maar zegt ook niet alles. Kijk naar het fanatisme waarmee mensen bv FIFA spelen, wat ook redelijk vaak hetzelfde is. Heb zelf al meer dan 1600 uur in Diablo 3 zitten en dat is na lvl 70 ook alleen maar grinden. LoL is enorm populair, ook niet echt afwisselend.

Ik zie het wel, de eerste twee uur bevallen in ieder geval nog steeds uitstekend.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het 30 euro was geweest was het voor mij instabuy, maar met de premium van 60 euro denk ik toch dat ondanks de hype ze veel klanten net als ik on hold zetten.

Mij lijkt eerlijk gezegd de werkelijke waarde eerder rond de 20-25 euro te moeten liggen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Probleem met metacritic is dat mensen die het liefst cod spelen ook willen vertellen dat het niks is. En een hoop mensen die zich genaaid voelen om x reden die zomaar "reviews" met een 1 plaatsen, metacritic is pas interessant als de game een half jaar uit is en de onzin gefilterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Weten we al hoelaat de PC versie live gaat? om 00:00 of wat? en is er een pre load op steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Herhaling zal er genoeg inzitten maar zegt ook niet alles. Kijk naar het fanatisme waarmee mensen bv FIFA spelen, wat ook redelijk vaak hetzelfde is. Heb zelf al meer dan 1600 uur in Diablo 3 zitten en dat is na lvl 70 ook alleen maar grinden. LoL is enorm populair, ook niet echt afwisselend.

Ik zie het wel, de eerste twee uur bevallen in ieder geval nog steeds uitstekend.
Het leuke aan moba's is dan ook de afwisseling met heroes/champions, hun counters en de daarbij behorende manieren van spelen. Bepaald elementen zijn zeer repetitief, maar dat zijn juist de vaste elementen die een spel nodig heeft. Bij NMS zou dit natuurlijk ook zomaar het geval kunnen zijn; Je blijft alsmaar planeten bezoeken, maar als die gevarieerd genoeg zijn is het misschien wel voor een hele lange tijd interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een tijdje streams zitten kijken en heb toen ook de digitale pre-order gedaan (PS4). Nog 5 uurtjes geeft de teller aan. Ik heb er niet eens tijd voor eigenlijk!

Dat gezeur over die paar euro voor een spel, zijn jullie dat nog niet moe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Verstekbakker schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:09:
Ik heb een tijdje streams zitten kijken en heb toen ook de digitale pre-order gedaan (PS4). Nog 5 uurtjes geeft de teller aan. Ik heb er niet eens tijd voor eigenlijk!

Dat gezeur over die paar euro voor een spel, zijn jullie dat nog niet moe?
Ik snap het ergens wel. Als je het van een folderwijk moet hebben is €60 best veel, ik zelf merk het niet met mijn salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Nou, ik vind het nu al geweldig, en ik ben nog niet eens begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Metacritic is wel heel erg binair zeg, allemaal 10/10 en 0/10 zo'n beetje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Lekker Ventje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:11:
[...]
Ik snap het ergens wel. Als je het van een folderwijk moet hebben is €60 best veel, ik zelf merk het niet met mijn salaris.
Als je het toch niet merkt kan je me de game wel giften -> MA.Sparta :+

Ik als arme student moet er toch goed over nadenken hoor :P

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 09-08-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Metacritic is eigenlijk niets waard toch? Daar zitten alleen maar kids 1/10 te voten omdat iets niet naar hun zin is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

spartacusNLD schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:15:
[...]

Als je het toch niet merkt kan je me de game wel giften -> MA.Sparta :+
Ik heb geen steam, maar als je al bereid bent te bedelen voor een game, dan wil ik hem best kopen voor je hoor.

Als je hem komt halen in Apeldoorn krijg jij van mij de ps4 versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Flagg schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:19:
[...]

Ik heb geen steam, maar als je al bereid bent te bedelen voor een game, dan wil ik hem best kopen voor je hoor.

Dude :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Laat mij nou, ik ben altijd benieuwd waar de ondergrens is als het om een paar knaken gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Flagg schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:19:
[...]

:') sarcasm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

spartacusNLD schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:06:
Weten we al hoelaat de PC versie live gaat? om 00:00 of wat? en is er een pre load op steam?
"Sean Murray says they’re aiming for 6pm GMT" Dat zou om 20:00 bij ons zijn volgens mij. :9~

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

He gelukkig, ik was ff bang dat je het daadwerkelijk zou doen. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ResuCigam schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:24:
[...]

"Sean Murray says they’re aiming for 6pm GMT" Dat zou om 20:00 bij ons zijn volgens mij. :9~
Maak me gek!!

Maar ik ben er bang voor. -O-

Teller staat nog steeds op 4,5 uur hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Dat ging over de PC versie vrijdag aanstaande..

[ Voor 17% gewijzigd door ResuCigam op 09-08-2016 19:31 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ResuCigam schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:29:
Dat ging over de PC versie aanstaande vrijdag..
Oh, tegen die tijd ben ik allang uitgespeeld, ik heb de attention span van een goudvis ongeveer.

Ik heb afgelopen vrijdag ofzo just cause 3 geinstalleerd en ik vond het gisteren al op werk gaan lijken, dus die gaat er weer af, boooring .:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
Nee geen pre order bonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat altijd wel opvalt bij de meeste streamers die van veel actie houden (zoals Lirik), dat ze de helft missen tijdens het spelen, Ze zijn zo druk bezig met het checken van de chat dat hints en andere dingen recht voor hun neus zomaar worden overgeslagen en ze complete onderdelen van het spel over het hoofd zien.
Dat is vaak ook de reden dat zelf zelfs na een paar uur spelen nog steeds simpele handelingen niet weten.

Zo'n stream begint pas leuk te worden als ze wat verder zijn in het spel, nu is het alleen maar frustratie.

En wat kan je verwachten als je het spel start........
And to talk about how wildly different experiences can be - I started on a giant, tropical planet full of plants, animals and minerals. My wife, on the other hand, started on a small, desolate wasteland with super-high radiation, almost no plants, no animals, minimal resources and the most aggressive and angry Sentinels I've seen yet. I've been frolicking through alien plains while she's in a constant fight to simply survive.

It's hilarious.

[ Voor 32% gewijzigd door Chrasher op 09-08-2016 20:00 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:44

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Chrasher schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:54:
Wat altijd wel opvalt bij de meeste streamers die van veel actie houden (zoals Lirik), dat ze de helft missen tijdens het spelen, Ze zijn zo druk bezig met het checken van de chat dat hints en andere dingen recht voor hun neus zomaar worden overgeslagen en ze complete onderdelen van het spel over het hoofd zien.
Dat is vaak ook de reden dat zelf zelfs na een paar uur spelen nog steeds simpele handelingen niet weten.

Zo'n stream begint pas leuk te worden als ze wat verder zijn in het spel, nu is het alleen maar frustratie.
Haha Crasher, viel mij ook al op! Zat net bij een stream me ook al te ergeren, iets wist de streamer niet, terwijl t elke keer duidelijk linksonder in beeld stond.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oke helaas. Had gekund. Ach paar uurtjes spelen vanavond en je hebt een beter schip dan dat ik heb als ik de bonus wel krijg morgen. Maar... dat is ook maar weer de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb de trailers en de filmpjes in de TS eens bekeken. Ik ben wel benieuwd naar deze game (ervaring als in spelen) maar wat ik niet duidelijk krijg: zit er nu een logisch verhaal in wat dan zegt. Begin <acties, sensatie, gaming, verhaal> Einde spel? Of is het niets anders dan ontdekken, en nog eens ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kort na de release zeggen de 'user ratings' op metacritic-achtige sites bar weinig. Zo heeft datablog FiveThirtyEight pas aangetoond hoe mannen de Ghostbusters film al voor de release al naar een diepe onvoldoende score hadden gespamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Mrjraider schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:10:
Ik heb de trailers en de filmpjes in de TS eens bekeken. Ik ben wel benieuwd naar deze game (ervaring als in spelen) maar wat ik niet duidelijk krijg: zit er nu een logisch verhaal in wat dan zegt. Begin <acties, sensatie, gaming, verhaal> Einde spel? Of is het niets anders dan ontdekken, en nog eens ontdekken?
Er is een doel: het centrum bereiken. Verder is het helemaal aan de speler hoe dat precies gedaan wordt. Je kan onderweg traden, vechten, talen leren, elke planeet en dier dat je tegen komt Mrjraider noemen, alles upgraden aan je suit en schip, de meest vreemde planeten verkennen, oude elementen tot nieuwe smeden…

Ik zeg: genoeg te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
zat weer te denken wat gebeurd er met je Bonus schip als je een ander schip koopt ingame ben je het dan kwijt of kan je meerdere schepen hebben?

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Haha ik moet wel lachen om de meest vreemde wezens die er te ontdekken zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik heb vanavond ongeveer een uurtje of 3 gespeeld op de PS4. Kon de game hier in Eindhoven bij m'n gebruikelijke adres weer oppikken.

Helaas voert na 3 uur spelen toch een wat negatief gevoel de boventoon. Op dit moment heb ik zelfs enigszins spijt van de aankoop, maar mogelijk dat dat nog gaat veranderen.

Je kunt het misschien het beste vergelijken met het gevoel wat ik persoonlijk bij de meeste early access titles heb; "Ik zie potentie, maar op dit moment vind ik er (nog!) geen klap aan.".

Grafisch valt de game me ook behoorlijk tegen. Ik had verwacht om allerlei kleurrijke (mooie!) planeten e.d. tegen te komen. Helaas voelen de planeten die ik tot nu toe bezocht heb (stuk of 5) veelal hetzelfde aan. Ook lijkt de framerate niet bepaald hoog te zijn en voelen de overgangen van planeet naar "ruimte" daardoor ook niet fijn aan.

Ik weet dat er ontzettend veel planeten e.d. zijn, echter heb ik geen drang om deze te bezoeken omdat ik na 5 planeten eigenlijk continu hetzelfde tegenkom:

spoiler:
1. Planeet is opgedeeld in kleurtjes, plantjes e.d.
2. Op random plekken kom je wat kleine outposts tegen, welke op (tot nu toe) alle planeten allemaal hetzelfde eruit zien.
3. In elke outpost zit een NPC welke je spullen kan geven in ruil voor een woord, HP of shield restore.
4. Niet het gevoel dat ik op de volgende planeet "iets unieks" tegen ga komen.

Voor de mensen die Elite Dangerous ook gespeeld hebben... In basis kun je No Man's Sky met ED vergelijken, maar dan zonder alle simulatie aspecten, hetgeen wat voor mij persoonlijk ED juist zo leuk maakt.

De prijs van 55 euro ligt naar mijn mening veel te hoog, ikzelf denk meer aan 30 euro. Ik heb m'n PS4 inmiddels alweer uitgezet, terug naar Monster Hunter Generations |:(

[ Voor 19% gewijzigd door SparksNL op 09-08-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54
Iedereen die nu al speelt is dat dan inclusief de patch of is dit nog de gold version zonder patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:50
De key staat bij humblebundle nu beschikbaar. Alleen geen tijd om te activeren. Dus weet niet of je überhaupt al kunt spelen. Uiteraard denk ik de 12e echt pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:46
in steam is hij nog niet te pre-loaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Toch de game maar gekocht. Via GOG overigens.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
RagEnigma schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:21:
Iedereen die nu al speelt is dat dan inclusief de patch of is dit nog de gold version zonder patch?
Inclusief, bij de meeste previews staat ook expliciet dat het inclusief patch is.

Edit: en als je thuis speelt speel je alleen zonder patch als je ervoor kiest om m niet te installeren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Sluw op 09-08-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nog een uur!!!

* Flagg duikt zo zijn bed in en pakt een boek.

Have fun vannacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54
Sluw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:43:
[...]

Inclusief, bij de meeste previews staat ook expliciet dat het inclusief patch is.

Edit: en als je thuis speelt speel je alleen zonder patch als je ervoor kiest om m niet te installeren ;)
Dan snap ik niet dat sommige zeggen nog een uur terwijl de rest al aan het spelen is :p
Nou ja ik kan toch pas vrijdag gaan gamen met de PC versie. Wel nog even het spel aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

RagEnigma schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:56:
[...]

Dan snap ik niet dat sommige zeggen nog een uur terwijl de rest al aan het spelen is :p
Nou ja ik kan toch pas vrijdag gaan gamen met de PC versie. Wel nog even het spel aanschaffen :)
Ps4 amerika ging een dagje eerder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Nu online
RagEnigma schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:56:
[...]

En sommige winkels hebben hem al geleverd terwijl andere op de PS store versie wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dat ook.

Maar da was eg wel een naaistreek jonguh!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:36:
Toch de game maar gekocht. Via GOG overigens.

Ben benieuwd!
Ben ook wel benieuwd naar de GOG versie eigenlijk, lekker spelen zonder online gedoe.

Alleen als ik zo de gog pagina lees denk ik gelijk "die lekt toch binnen 10 minuten op internet". Hoe hebben ze dat beveiligd zonder drm enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Ben er net tijdje mee bezig, heb mijn schip nog niet in orde gemaakt omdat ik met te veel interesse mijn eerste planet aan het verkennen ben, is wat koud, maar enorm veel flora en heb ook al aantal dieren voorbij zien komen. Uur lang in een grot rond gewandeld, was het tenminste niet koud. :+

Wat ik echt geweldig vind is dat je geen idee hebt op wat voor planeet je terecht kwam, maakte het een beetje spannend, ook al heb je enkele streams gezien.

Ik weet nu dat ik me enorm en lang ga vermaken met deze game, maar kan me ook goed voorstellen dat sommige na aantal uur hebben van nu heb ik het wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Na zes uur spelen is het bedtijd. De game bevalt me tot nu toe beter dan ik had verwacht, die zes tientjes haal ik er wel uit. Ben druk bezig met minen (heb geen gun) en dat spul verkoop ik allemaal zodat ik zo snel mogelijk een spaceship met 22 slots kan kopen want ik heb nu telkens ruimtegebrek.

Ben trouwens pas op de derde planeet bezig, die heb ik nog lang niet helemaal gezien en ontgonnen. Alles op het gemak en beetje bij beetje de uitrusting verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Donstil schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:26:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de GOG versie eigenlijk, lekker spelen zonder online gedoe.

Alleen als ik zo de gog pagina lees denk ik gelijk "die lekt toch binnen 10 minuten op internet". Hoe hebben ze dat beveiligd zonder drm enz?
Niet dus, drm vrij is drm vrij. Alle releases van gog verschijnen jammer genoeg dezelfde dag online. Maar hoe verschillend is dat met games die een paar dagen later mét crack verschijnen op het internet..

Ik ga er wel van uit dat als je online wilt uploaden dat je de Galaxy Client móet gebruiken. Maar als je gewoon de losse installer wilt hebben en op je pc wilt installeren kan dat net zo prima.

Voor de onbekenden van GOG Galaxy :
GOG GALAXY is a fully optional client to install, play and update your games. It also offers online multiplayer, achievements, chat, game-time tracking and more - but it’s up to you which features you want to use.
Wat mij verbaast is dat een groot deel niet doorheeft dat de game toch echt singleplayer is, Lirik kwam er net ook pas achter en de halve chat denkt het ook nog steeds. Hebben ze echt eens geadverteerd met multiplayer etc of bleef het altijd vaag maar verwacht? Iemand die dat toevallig weet?

Ga wel na vandaag ophouden via streams, wil niet meer spoilen en het zelf gaan ontdekken straks. Heb wel genoeg gezien om het toch aan te schaffen op gog, want dat is na steam toch mijn favo plekje. Vooral sinds de AAA titles ook langzaam zijn verschijnen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 10-08-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MusicAddict schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:55:
[...]

Niet dus, drm vrij is drm vrij. Alle releases van gog verschijnen jammer genoeg dezelfde dag online. Maar hoe verschillend is dat met games die een paar dagen later mét crack verschijnen op het internet..

Ik ga er wel van uit dat als je online wilt uploaden dat je de Galaxy Client móet gebruiken. Maar als je gewoon de losse installer wilt hebben en op je pc wilt installeren kan dat net zo prima.

Voor de onbekenden van GOG Galaxy :

[...]

Wat mij verbaast is dat een groot deel niet doorheeft dat de game toch echt singleplayer is, Lirik kwam er net ook pas achter en de halve chat denkt het ook nog steeds. Hebben ze echt eens geadverteerd met multiplayer etc of bleef het altijd vaag maar verwacht? Iemand die dat toevallig weet?

Ga wel na vandaag ophouden via streams, wil niet meer spoilen en het zelf gaan ontdekken straks. Heb wel genoeg gezien om het toch aan te schaffen op gog, want dat is na steam toch mijn favo plekje. Vooral sinds de AAA titles ook langzaam zijn verschijnen. :)
Opzich is de GOG versie wel fijn als je de game even wilt proberen, mijn videokaart is waarschijnlijk te min en snel even illegaal download om dat te controleren is makkelijker dan geld helemaal terug vragen via Steam of GOG.

Als ik de game vervolgens spelen kan koop ik hem alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:19

RoyK

Hobby tekenaar

ik ben voorzichtig. De videos op youtube maken me bezorgd. Ik zie veel herhaling. En dat lijkt me niet de bedoeling. landen op een planeet... paar posten vinden die er hetzelfde uitzien.. traden / sell .. en daar ga je weer.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit is voor mij het spel waar ik zo lang op zitten wachten, gewoon lekker rond vliegen en dingen ontdekken echt heerlijk, maar kan me ook wel voorstellen dat het niet voor iedereen is. Graphics vind ik verder wel prima op de PS4.

Dat je trouwens niet alleen maar mooie planeten ontdekt is eigenlijk niet meer dan logisch maar jah zoals ik al zei niet voor iedereen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannieman01
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-08 19:56
''Two No Man’s Sky players manage to meet, but apparently can't see each other''

http://www.pcgamer.com/no...campaign=buffer_pcgamerfb

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 21:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Donstil schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:27:
[...]

Haha dit is niet serieus toch? Iedereen weet toch inmiddels wel dat digitaal pre-orderen het domste is wat je tegenwoordig kunt doen. De prijs is ruk en je speelt als laatste.
Ik doe álles digitaal. Heb een schijf van 2TB in m'n PS4 geplaatst. De prijs interesseert mij niet zo. Geld moet rollen. ;) Bovendien heb ik een hekel aan schijfjes wisselen. Ook heb ik geen zin om langs een winkel te gaan en vind ik het net wat makkelijker om een spel op de PS4 te kopen dan in een webshop.

Dus nee, pre-orderen vind ik niet dom. Ik vind het perfect. 8) Zeker nadat m'n Xbox 360 wel eens schijfjes letterlijk door midden ging hakken. 8)7

Exit: wat wel een nadeel is, is dat je pas vanaf exact 00:00 kunt spelen. Als je dan een langverwacht spel wil spelen betekent dat automatisch een kortere nacht. :P

[ Voor 10% gewijzigd door gday op 10-08-2016 08:29 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoyK schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 01:25:
ik ben voorzichtig. De videos op youtube maken me bezorgd. Ik zie veel herhaling. En dat lijkt me niet de bedoeling. landen op een planeet... paar posten vinden die er hetzelfde uitzien.. traden / sell .. en daar ga je weer.
precies dat - tuurlijk is het mooi om te bouwen / upgraden etc. maar qua afwisseling en variatie in gameplay komt het hier vrij eentonig over. wacht de reviews wel af, proeft beetje als 'rust/dayz' in space setting - maar dan beperkte kans op interactie

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mijn eerste planeet, een tropisch paradijs :)
Twee uurtjes gespeelt, schip is gerepareerd, geen extreme temperaturen, giftige lucht of radio activiteit. Relaxte sentinels. Resources moet je wel zoeken, vooral Plutonium is schaars, maar je kan vrij rondlopen zonder dat je snel doodgaat.
Heb alleen nog maar de planeet verkend, schip is al klaar om de ruimte in te gaan maar deze planeet is zo mooi., dus ben nog wat aan het rondvliegen hier. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OJXRTX3u9ViIOrsyAdutkiS8/full.jpg

Meer.....

No Mans Sky
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LcOXtX9xUm6sEKF000NRmiLx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V5qLy7D3wkKalOB7SZNP1zPR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dQcmh9rcdghATheFP3hAUduZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rS5OYm3YGIWEUZWIQVuycuVv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qvsy75kqhSLYsX4l5WFw9itX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J4QoR1RCnzWhW7fJfPMIfE8P/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JFGIAssM7Rvgtzu1Zc15ndby/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dc1bkOlwZ0qqbHDfLjb5t1l9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UZfSoDjVa42k9r5nOroAdxs8/thumb.jpg

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13
Ziet er goed uit joh! Ik wacht nog even twee dagen op de PC versie.
Ik ben nu PS4 fan, omdat ik deze pas twee weken heb.
Maar heb nog een PC staan met een GTX970 erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Dat ziet er zeker niet slecht uit, beter dan vele streams. Toch door compressie die eroverheen gaat denk ik.

Ben alleen nog steeds benieuwd hoe lang het spel boeiend blijft of dat het toch snel een repetitief ding gaat worden.
* Rubman wacht nog even af tot de prijs van keys iets zakt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Chrasher schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 07:34:
Mijn eerste planeet, een tropisch paradijs :)
Twee uurtjes gespeelt, schip is gerepareerd, geen extreme temperaturen, giftige lucht of radio activiteit. Relaxte sentinels. Resources moet je wel zoeken, vooral Plutonium is schaars, maar je kan vrij rondlopen zonder dat je snel doodgaat.
Heb alleen nog maar de planeet verkend, schip is al klaar om de ruimte in te gaan maar deze planeet is zo mooi., dus ben nog wat aan het rondvliegen hier. :D

[afbeelding]

Meer.....

No Mans Sky
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Als ik zo'n planeet tegen kom ga ik daar nooit meer weg :) Zit nu zelf op een planeet waar een bijna neutrale atmosfeer is, ideaal om ongestoord te minen en zo geld binnen te harken.

Wat ik mis is een map zodat ik tradingposts op de planeet terug kan vinden. Je weet nu totaal niet waar naar toe te vliegen en hebt elke keer weer snel al je itemslots vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Na gisteravond en vanmorgen nog wat uren aan video te hebben bekeken heb ik de gok maar genomen en de pre-order voor de PC geplaatst. Ik heb al een reeks spellen achter mijn kiezen die wat aardige overlaps hebben met no man's sky waarvan de laatste Subnautica is welke het resource en discovergedeelte doet delen met no man's sky. Ik heb Subnautica pas geleden nog gespeeld en wat mij tegen viel destijds was dat de wereld beperkt was en gesculpt door mensen. Hoewel no mans sky momenteel geen basebuilding ofzo heeft heeft het wel een vrijwel oneindig heelal.

Ik weet dat het veelal veel van hetzelfde lijkt op de video's en ik vermoed dat het een beperking is van procedural generated. Alle planeten zullen een vergelijkbare feel hebben met hier en daar een outpost. Zoals ik eerder al aangaf zal toekomstige DLC de make-or-break zijn. In zijn huidige staat denk ik dat de prijs wat hoog is en de levensduur niet heel lang zal zijn - Maar ik ga het toch proberen. :P

Met spellen zoals dit spel neem je altijd een klein risico dat je het naast je neer legt op een gegeven moment maar dat heb ik er wel voor over. (dat deed ik bij minecraft en Subnautica ook aangezien ik bij beide een vrij vroege starter was)

Ik denk dat het idd wel leuk is als je datgene wat je vind kunt delen met andere zoals hier op het forum. Ik kijk er wel naar uit. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Auredium op 10-08-2016 08:29 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:11:
Ik denk dat het idd wel leuk is als je datgene wat je vind kunt delen met andere zoals hier op het forum. Ik kijk er wel naar uit. :)
Doe het dan vooralsnog even als spoilers.(totdat de PC versie er is) Ik hoef niet per se al heel veel te zien, ontdek het liever zelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tormbo op 10-08-2016 08:32 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik denk dat ik te weinig fantasie heb om me lang te gaan vermaken met dit spel, prijs blijft ook aan de hoge kant, het ademt allemaal iets te veel indie uit helaas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:31:
[...]

Doe het dan vooralsnog even als spoilers.(totdat de PC versie er is) Ik hoef niet per se al heel veel te zien, ontdek het liever zelf :)
kwa dingen die je vind enzo, is kans erg groot dat mensen nooit of niet snel het zelfde tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

shoombak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:38:
Ik denk dat ik te weinig fantasie heb om me lang te gaan vermaken met dit spel, prijs blijft ook aan de hoge kant, het ademt allemaal iets te veel indie uit helaas. :+
Alles valt en staat met hoe het spel verder wordt ontwikkeld. Bedenk goed dat no man's sky ook gewoon een indie titel is (een dure indie titel).
Toen ik begon met Subnautica was het ook een vrij uitgekleed spel; de wereld had een vrij beperkte grote en je was snel door de techtree heen. Maar dat spel wordt nog steeds geupdate en eind van dit jaar wordt de 1.0 versie verwacht. Coincidentally; Subnautica is een tijdje terug ook voor XBox gelanceerd.

If anyhthing denk ik dat te veel mensen dit zien als een 1.0 versie terwijl ik vermoed dat net zoals Subnautica het een spel is wat constant in ontwikkeling is. Ik was bereid de deuk financieel op te lopen maar ben het ermee eens dat een halvering van de prijs naar 30 euro een goede zet zou zijn. That said hoop ik dat de financiele inflow van geld die ze nu doen wordt gespendeerd aan extra functionaliteiten voor de speler in het enorme heelal.

Mocht je nu nog niet geinteresseerd zijn; Ik verwacht dat na een maand of twee de 'hype' voorbij zal zijn en dat over een maand of vier de echte prijsverlagingen een feit zijn. Wellicht dat je het dan een spin kunt geven. That said - Ik ga het nu proberen en ik denk dat je vooral echt op moet gaan in ontdekken, vastleggen van je ontdekkingen e.d. Komt er geen grote update dan ben ik wss ook out getapped in een maand.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:47:
[...]

Alles valt en staat met hoe het spel verder wordt ontwikkeld. Bedenk goed dat no man's sky ook gewoon een indie titel is (een dure indie titel).
Toen ik begon met Subnautica was het ook een vrij uitgekleed spel; de wereld had een vrij beperkte grote en je was snel door de techtree heen. Maar dat spel wordt nog steeds geupdate en eind van dit jaar wordt de 1.0 versie verwacht. Coincidentally; Subnautica is een tijdje terug ook voor XBox gelanceerd.

If anyhthing denk ik dat te veel mensen dit zien als een 1.0 versie terwijl ik vermoed dat net zoals Subnautica het een spel is wat constant in ontwikkeling is. Ik was bereid de deuk financieel op te lopen maar ben het ermee eens dat een halvering van de prijs naar 30 euro een goede zet zou zijn. That said hoop ik dat de financiele inflow van geld die ze nu doen wordt gespendeerd aan extra functionaliteiten voor de speler in het enorme heelal.

Mocht je nu nog niet geinteresseerd zijn; Ik verwacht dat na een maand of twee de 'hype' voorbij zal zijn en dat over een maand of vier de echte prijsverlagingen een feit zijn. Wellicht dat je het dan een spin kunt geven. That said - Ik ga het nu proberen en ik denk dat je vooral echt op moet gaan in ontdekken, vastleggen van je ontdekkingen e.d. Komt er geen grote update dan ben ik wss ook out getapped in een maand.
Wat ik me af vraag waarom is het een Indie title eigenlijk omdat een klein team het gemaakt heeft?

Weet niet of het al gepost is de soundtrack van No Man's Sky : https://open.spotify.com/album/0CkuFPWCLJjCAEKy0dce40

[ Voor 3% gewijzigd door WeAreLegion op 10-08-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:50:
[...]

Wat ik me af vraag waarom is het een Indie title eigenlijk omdat een klein team het gemaakt heeft?
Indie = independent. Heeft totaal niks te maken met de grootte van het team. Een team van 100.000 man kan ook een indie maken. Een team van 10 man kan een AAA titel maken als er een grote uitgever achter zit. Duurt alleen iets langer waarschijnlijk.

Die screenshots hierboven zien er best wel prima uit voor de PS4 versie. Ik ga echter door de wisselende berichten een paar maanden wachten totdat de game goedkoper en uitgepatched is. Ik lees dat er nogal wat flinke updates aankomen (building enzo), dus ik wacht wel op het uiteindelijke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:50:
[...]

Weet niet of het al gepost is de soundtrack van No Man's Sky : https://open.spotify.com/album/0CkuFPWCLJjCAEKy0dce40
Dit komt van wikipedia:
There is no exact widely accepted definition of what constitutes an "indie game".However, indie games generally share certain characteristics. Indie games are developed by individuals, small teams, or small independent companies; such companies are often specifically formed for the development of one specific game.
No man's sky had oorspronkelijk een ontwikkelteam van vier man die ermee begonnen. Minecraft bestond oorspronkelijk alleen uit Notch.

In mijn ogen iss een succesvolle indie developer een man of een team mensen die een innovatief spel neer weet te zetten en daarna zich weet uit te breiden als bedrijf door hun vlaggeschip spel uit te breiden met functionaliteit.

In dat licht zie ik Subnautica en no man's sky als concurrenten waarbij Subnautica als minpunt heeft dat de wereld niet oneindig groot maar als pluspunt basebuilding heeft en detail in graphics.
No man's sky kan echter basebuilding toevoegen als het team de expertise heeft. De graphics verwacht ik geen verbetering in anytime soon omdat je dan te zware eisen aan computers gaat stellen.

No man's sky heeft dus weldegelijk potentieel; niet zoals het nu is maar wat het kan worden. Ik speel Subnautica nogsteeds graag bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:19

RoyK

Hobby tekenaar

Komt er een mod community?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:56:
[...]

Dit komt van wikipedia:

[...]

No man's sky had oorspronkelijk een ontwikkelteam van vier man die ermee begonnen. Minecraft bestond oorspronkelijk alleen uit Notch.

In mijn ogen iss een succesvolle indie developer een man of een team mensen die een innovatief spel neer weet te zetten en daarna zich weet uit te breiden als bedrijf door hun vlaggeschip spel uit te breiden met functionaliteit.

In dat licht ziek ik Subnautica en no man's sky als concurrenten waarbij Subnautica als minpunt heeft dat de wereld niet oneindig groot maar als pluspunt basebuilding heeft en detail in graphics.
No man's sky kan echter basebuilding toevoegen als het team de expertise heeft. De graphics verwacht ik geen verbetering in anytime soon omdat je dan te zware eisen aan computers gaat stellen.

No man's sky heeft dus weldegelijk potentieel; niet zoals het nu is maar wat het kan worden. Ik speel Subnautica nogsteeds graag bijvoorbeeld.
Okay nou ja Hello Games had natuurlijk wel Sony achter zich staan dus hoe Indie is een spel dan nog :) maar goed dat hele indie en spel moet 30 euro zijn dat is niet voor mij. Ik gun die mensen het geld prima verder en ik vermaak me er prima maar maar kan me ook wel voorstellen dat mensen nog even wachten. Het voordeel is dat spel echt alle kanten op kan qua uitbreidingen :)

edit:

En denk niet dat er een Mod community komt want dat gaat niet werken volgens mij met hoe de wereld is opgebouwd.

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 10-08-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:11
Ben iig van plan na wat streams te hebben gezien em op te pikken voor ik op vakantie ga. wel de PS4 versie maar dat mag de pret niet drukken gok ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nu ik zo lees over Subnautica en de overeenkomsten besluit ik hem toch maar gewoon aan te schaffen.
heb me daar tot nu toe prima meer vermaakt en verwacht dat ik me dan met No Man's Sky ook wel kan vermaken. Thx Auredium O-)
Geld heb ik er dan wel voor over.
Nu alleen hopen dat mijn systeem het trekt

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 23:57

tha_crazy

Mafketel

WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:58:

edit:

En denk niet dat er een Mod community komt want dat gaat niet werken volgens mij met hoe de wereld is opgebouwd.
Ik zou niet weten waarom niet.
7 days to die werkt volgens hetzelfde principe en daar is ook een aardige mod community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
tha_crazy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

7 days to die werkt volgens hetzelfde principe en daar is ook een aardige mod community
Dat zou kunnen maar dan zou het alleen kunnen zodat andere spelers er geen last van hebben, want alles wat jij doet op een planeet ziet een ander ook (als je dingen mined bijvoorbeeld) als jij dan een mod niet heb, dan werkt dat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Rubman schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:00:
Nu ik zo lees over Subnautica en de overeenkomsten besluit ik hem toch maar gewoon aan te schaffen.
heb me daar tot nu toe prima meer vermaakt en verwacht dat ik me dan met No Man's Sky ook wel kan vermaken. Thx Auredium O-)
Geld heb ik er dan wel voor over.
Nu alleen hopen dat mijn systeem het trekt
Geen probleem. :P
Ik heb zelf aardig wat ervaring met dit soort genre. Ik denk dat het ontbrekende build gedeelte van het spel mij wat zal irriteren maar ik verwacht dat zoiets wellicht wel gaat worden toegevoegd uiteindelijk.

Qua systeemeisen is no man's land lager dan Subnautica dus het zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Auredium op 10-08-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

tha_crazy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Dat klopt niet helemaal. In No Man's Sky staat het universe in principe vast, dit is voor iedereen, altijd hetzelfde.

In 7 days to die wordt door de server een wereld gegenereerd die voor iedere server verschillend is. Dit betreft ook losse servers.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 23:57

tha_crazy

Mafketel

WeAreLegion schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:02:
[...]

Dat zou kunnen maar dan zou het alleen kunnen zodat andere spelers er geen last van hebben, want alles wat jij doet op een planeet ziet een ander ook (als je dingen mined bijvoorbeeld) als jij dan een mod niet heb, dan werkt dat dus niet meer.
Dat zou wel een issue kunnen zijn inderdaad, even vergeten :P
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Dat klopt niet helemaal. In No Man's Sky staat het universe in principe vast, dit is voor iedereen, altijd hetzelfde.

In 7 days to die wordt door de server een wereld gegenereerd die voor iedere server verschillend is. Dit betreft ook losse servers.
Het universum wel, de planeten niet voor zover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

tha_crazy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Dat zou wel een issue kunnen zijn inderdaad, even vergeten :P

[...]

Het universum wel, de planeten niet voor zover ik heb begrepen.
Lees alsjeblieft even een paar pagina's terug :)

Het universum is voor iedereen gelijk, dus ook ALLES wat zich daarin bevindt. Alleen wijzigingen die een speler doorvoert worden lokaal opgeslagen, dus hierin kan het verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Het universum is voor iedereen gelijk, dus ook ALLES wat zich daarin bevindt. Alleen wijzigingen die een speler doorvoert worden lokaal opgeslagen, dus hierin kan het verschillen.
Maar wat nou als ik het spel zowel op mijn laptop als op mijn pc installeer? Worden die twee dan wel gesynchroniseerd?

Ik zit namelijk wel eens te gamen op mijn pc, maar kan me best voorstellen dat ik dat ook een keer op mijn laptop ga doen.

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 10-08-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tormbo schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:11:
[...]
Juist niet toch? Op het moment dat de speler een planeet ontdekt wordt deze door zijn pc random gegenereerd en zal deze voor iedereen ook zo zichtbaar zijn..

Ik dacht dat als je bijv een mega gat maakt dat dit gat ook voor iedereen zichtbaar zal zijn.. maar dat is dus niet zo? :/
PdeBie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:21:
[...]
Maar wat nou als ik het spel zowel op mijn laptop als op mijn pc installeer? Worden die twee dan wel gesynchroniseerd?
Ja, Je steam account zorgt hiervoor

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

PdeBie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Ik zit namelijk wel eens te gamen op mijn pc, maar kan me best voorstellen dat ik dat ook een keer op mijn laptop ga doen.
Dat weet ik niet, misschien dat dat met Steam Cloud Sync wel de lokale savegame kan synchroniseren. De savegame staat in principe lokaal op je pc.
spartacusNLD schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Juist niet toch? Op het moment dat de speler een planeet ontdekt wordt deze door zijn pc random gegenereerd en zal deze voor iedereen ook zo zichtbaar zijn..

Ik dacht dat als je bijv een mega gat maakt dat dit gat ook voor iedereen zichtbaar zal zijn.. maar dat is dus niet zo? :/
Volgens Sean Murray niet inderdaad, tenzij je onverhoopt in elkaars lobby terechtkomt.

Ik quote nogmaals:

So all planets exist at the same time then? That must be an impossible to maintain server.
Not really, as it’s procedural, a planet or system only exists when you’re there, and the furthest things you can view are there only at the lowest level of detail. The stars you see are real stars, and the planets real planets, but they’re not taking up much space. If you can’t see anything at all, it’s not even generated.
Think of it like generating the world in Minecraft, as you walk, you generate more of the world – and things get pretty taxing after a while, because Minecraft is saving a lot of this information.
No Man’s Sky however throws this information in the trash when it’s not needed – the planet is simply regenerated from the same seed, if you will, when you return.
How does it handle your information? Anything you do is saved forever to your machine, that bird you killed, that terrain you destroyed, that blueprint you found, etc. but for everyone else, that planet is as untouched as the day you found it.

Pagina: 1 ... 8 ... 47 Laatste