Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik heb NMS voor het laatst meer dan een jaar geleden gestart. Ik wil graag nu weer met het spel beginnen met alle nieuwe features waar ik wel heel enthousiast van wordt.
Denken jullie dat helemaal overnieuw beginnen het beste/leukste is of gewoon doorgaan waar ik gebleven was (best al een aantal uurtjes onderweg)? Base building en dergelijke heb ik bijvoorbeeld nog niet eens naar gekeken.
Ik zit nu nog op mijn werk maar o.a. door dit topic weer helemaal zin om vanavond de PS4 aan te slingeren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10
@palthe Ikzelf ben opnieuw begonnen met aardig wat uurtjes op de teller. Echter moet ik zeggen dat ik wel de core heb gehaald en dus het einde van het spel.
Dus dan is het toch makkelijker om opnieuw te starten. Daarbij is er zoveel veranderd dat ik eigenlijk hoe dan ook opnieuw zou beginnen.

Was al eens opnieuw beginnen ivm eerdere updates, maar nu voor NEXT ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Arunia schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:30:
@palthe Ikzelf ben opnieuw begonnen met aardig wat uurtjes op de teller. Echter moet ik zeggen dat ik wel de core heb gehaald en dus het einde van het spel.
Dus dan is het toch makkelijker om opnieuw te starten. Daarbij is er zoveel veranderd dat ik eigenlijk hoe dan ook opnieuw zou beginnen.

Was al eens opnieuw beginnen ivm eerdere updates, maar nu voor NEXT ook weer.
Thanks, ga ik dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:19
xeromorphic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Dan zou ik eerder een bugreport indienen dan opnieuw starten.
Al gedaan van de week. Hoop dat het gefixed word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@palthe Je zou je oude save nog kunnen backuppen, maar denk dat dat niet nodig gaat zijn.
Heb dat met het opstarten van een oude MMORPG bijvoorbeeld. Het is je karakter waar je heel veel tijd en liefde in hebt gestoken, maar dan zit je ver en weet je eigenlijk niet helemaal meer hoe het werkte. Dan is opnieuw beginnen toch verstandiger. Zeker ook door de veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Ben Ik de enige die ontzettend veel zout mined? Het is ontzettend veel waard, waarom is me een raadsel. Maar best makkelijk geld verdienen. (veel makkelijker als de omgeving taggen, wat ik vaak als tip zie)

Ben al een aantal keer opnieuw begonnen, bugs of andere dingen, ik heb het centum nog nooit bereikt, duurt dat erg lang? Hoe veel sprongen moet je ongeveer maken? Best een aantal, want ik heb in 1 game toch wel ongeveer 30 sprongen gemaakt.

Ik zet altijd een portal neer op de eerste planeet. Dan kan je altijd terug, en in het eerste stelsel is over het algemeen alles makkelijk te vinden.

En ik moet wel even kwijt... Het is nog wel heel erg buggy voor "next". Dit zou de definitieve versie moeten zijn, maar ik kwam gewoon vast te zitten doordat mijn freighter niet wou warpen. (bekende bug) 2e game had ik nog iets waardoor ik gewoon helemaal vast liep, wat weet ik niet precies meer.
Dus gewoon 2x opnieuw moeten beginnen doordat de game bugs heeft. Heel erg slordig. Met de 1e game was ik ook echt boos, want daar had ik al een hoop tijd in zitten.
Je zou zeggen dat ze dan met "next" zorgen dat alles in orde is, maar nee hoor. 8)7

Maar ik blijf er wel op terug komen, het is wel een erg leuke game, al blijft het wel een grind soms. Maar daar ontkom je natuurlijk niet aan met zo'n game.

[ Voor 38% gewijzigd door WEBGAMING op 06-08-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
WEBGAMING schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:58:
Ben Ik de enige die ontzettend veel zout mined? Het is ontzettend veel waard, waarom is me een raadsel. Maar best makkelijk geld verdienen. (veel makkelijker als de omgeving taggen, wat ik vaak als tip zie)
Als zout meer waard is dan scannen van flora en fauna, dan heb je die tips niet goed begrepen. Je moet scanner upgrades in je multitool stoppen.
Ben al een aantal keer opnieuw begonnen, bugs of andere dingen, ik heb het centum nog nooit bereikt, duurt dat erg lang? Hoe veel sprongen moet je ongeveer maken? Best een aantal, want ik heb in 1 game toch wel ongeveer 30 sprongen gemaakt.
Galactic core is waarschijnlijk een paar 1000 jumps, tenzij je glyph portals gebruikt. En nee, 30 jumps is niks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
anboni schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

Als zout meer waard is dan scannen van flora en fauna, dan heb je die tips niet goed begrepen. Je moet scanner upgrades in je multitool stoppen.

[...]

Galactic core is waarschijnlijk een paar 1000 jumps, tenzij je glyph portals gebruikt. En nee, 30 jumps is niks ;)
Weet ik, dan nog heb je vrij snel alles op een planeet gescand, en moet je naar de volgende. De zoutvoorraad opmaken duurt ietsje langer, daar kan je constant mee bezig blijven. Kan zijn dat die scanner alsnog sneller gaat hoor, daar niet van, ik vind op 1 planeet blijven wat handiger.

Oef. Dat is wel heel erg veel. Heb ik nog even iets te doen :P Vind het constante rondspringen alleen een beetje saai.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 06-08-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Elke keer als iemand "mijn" wereld binnenkomt, denk ik 'ga weg, alles is van mij!' (alleen dan iets minder netjes...)

In het echt ben ik wel veel socialer ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Meestal als er zout is is er ook chloor. Dan ga ik voor het chloor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

WEBGAMING schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:58:
En ik moet wel even kwijt... Het is nog wel heel erg buggy voor "next". Dit zou de definitieve versie moeten zijn, maar ik kwam gewoon vast te zitten doordat mijn freighter niet wou warpen. (bekende bug) 2e game had ik nog iets waardoor ik gewoon helemaal vast liep, wat weet ik niet precies meer.
Waarschijnlijk geen bug maar simpelweg geen warp core in je freighter warpdrive slot gestoken. Meestal staat die warp drive niet op de eerste pagina maar bij je technology oid. Dus even wisselen en dan zie je dat ie leeg is. Spel legt dat niet echt uit, dus daar moet je zelf even achter komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Martinspire schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:53:
[...]

Waarschijnlijk geen bug maar simpelweg geen warp core in je freighter warpdrive slot gestoken. Meestal staat die warp drive niet op de eerste pagina maar bij je technology oid. Dus even wisselen en dan zie je dat ie leeg is. Spel legt dat niet echt uit, dus daar moet je zelf even achter komen.
Ja, die zat er zeker weten wel in. Het is een bekende bug, meerdere mensen hadden er last van. Het is later ook opgelost door een update, maar toen was ik al opnieuw begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik ben ook weer opnieuw begonnen. Voor het laatste gespeeld gedurende de launch. Ik vermaak me er volop mee, maar oh oh oh de hoeveelheid (game breaking) bugs is echt om te janken gewoon. Soms vraag ik me serieus af of men zelf wel de moeite heeft genomen om e.e.a. te testen.

Ik ben nu bij het einde van één van de main quests aangekomen, echter loop ik tegen een veelvoorkomende bug aan waardoor de quest niet kan afronden en daardoor dus niet verder kan.

Het probleem is al 4/5 dagen terug gemeld door verschillende personen op Reddit, maar helaas tot op heden nog een fix in de vorm van een (kleine) patch.

spoiler:
Het betreft de "Purge" quest waarbij je de opdracht krijgt om naar de core te gaan (16 jumps maken), ik kwam er na pak-en-beet 20 jumps achter dat ik dus in een loop zat, super tof!

Ik las hierboven ook ergens dat mensen last hadden van sentinels die continu aanvallen op elke planeet?

spoiler:
Heb je toevallig een quest vanuit de armor dude in je base waarvoor je 8 sentinels moet doden? Zo ja, dit aantal reset zodra je in je schip stapt. Pro tip, schiet er een stuk of 4 kapot en stap dan terug in je base zodat het wanted level weer zakt. Zodoende kun je makkelijk 8 sentinels slopen zonder de grote walkers aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Bugs heb ik niet zo gek veel last van hier. Mijn grootste issue is nog steeds inventory, dus ik heb daarnet maar 'n mod geinstalleerd die stacksize x10 doet. Da's een redelijke QoL aanpassing zonder dat het meteen OP wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@anboni dat was wat ik een half jaar na de release ook deed. Het constant moeten managen. Alhoewel ik toen alles stackbaar heb gemaakt. Scheelde weer en heb het wel soort van realistisch gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

endechaos schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Al een aantal verschillende keren gewarpt en geteleporteerd. Jammer genoeg bleef de status wanted met 2 sterren. Zodra ik dan in het schip was ging het weg en zodra ik uitstap is het er weer.
Zelf ook last van gehad met max aantal sterren op de planeet waar ik mijn thuisbasis aan het bouwen ben, bij mij was het weg na opslaan en vervolgens NMS even opnieuw op te starten. Warpen en teleporten had idd geen zin.

Waar ik zelf tegenaan loop is dat ik geen Glass kan maken, ik mis de blueprint (betreft een legacy save).

Overseer terminal uiteraard (diverse keren opnieuw voor de zekerheid) gebouwd, maar die biedt geen quests aan. Ook het log bevat geen base building quests. Living Glass blueprint heb ik wel, maar zonder normaal glas kan ik die niet bouwen en blijft de Artemis questlijn dus ook steken.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:30
glass recipe krijg je van je base overseer (eerste research dude voor je base), tis geloof ik de eerste recipe die je van hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Waar ik wel 'n beetje van baal is dat crashed starships eigenlijk totaal oninteressant zijn geworden. Je kunt ze nu alleen maar exchangen, en dan ben je meteen kwijt wat je op dat moment vliegt. Maar die gecrashte dingen zijn zodanig naar de kloten dat het shitloads aan materiaal kost om te repareren (ik tel in de gauwigheid 'n kleine 4000 chromatic metal en 2000+ parafinum.. naast nog allerlei kleinere hoeveelheden). En dan heb je iets wat misschien net iets beter is dan wat je op dat moment vliegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anboni schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:55:
Waar ik wel 'n beetje van baal is dat crashed starships eigenlijk totaal oninteressant zijn geworden. Je kunt ze nu alleen maar exchangen, en dan ben je meteen kwijt wat je op dat moment vliegt. Maar die gecrashte dingen zijn zodanig naar de kloten dat het shitloads aan materiaal kost om te repareren (ik tel in de gauwigheid 'n kleine 4000 chromatic metal en 2000+ parafinum.. naast nog allerlei kleinere hoeveelheden). En dan heb je iets wat misschien net iets beter is dan wat je op dat moment vliegt...
Mja de truck is vooral om hem niet op te knappen maar hem in te ruilen voor wat anders. Helaas drukken die kapotte storage plekken de prijs nogal dus echt rendabel is het niet. Bovendien is jouw schip echt ongeveer 1/6 waard van wat de anderen ervoor vragen heb ik het idee. 5 miljoen betalen voor een vliegtuig wat 3 slots meer heeft, is niet bepaald een goede deal

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 07-08-2018 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
anboni schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:55:
Ik had er gisteren nog één en ik had beide opties, keuze om hem te ruilen tegen mijn huidige schip, of hem gewoon te kopen. Het schip was voor mij niet interessant genoeg, dus ik heb hem laten staan.

Wat ook echt fijn is, is een schip hebben met Launch Thrusters B upgrade, ipv 25% aan brandstof verbruiken bij opslaan, doet dit maar 10%. Dat scheelt echt enorm in het minen van brandstof en geeft je de optie om wat meer met je schip te vliegen naar punten op de planeet, dan alleen maar te lopen omdat je anders weer zo veel moet minen. Ik ben benieuwd wat de S-Class variant van deze upgrade zou doen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Oke, geen screenshot van mijn basis, nog niet de moeite waard. :P
Ik heb gisteren wel mijn vrachtschip weten te krijgen. Ik ben van plan het te laten verhuizen naar mijn eigen thuisysteem. Verder heb ik de advance mining laser weten te maken. Ik wil ook graag de scanner waarvoor ik inmiddels de plannen heb...maar mijn multitooltje heeft geen open slots meer. Ik ga vanaaf veel credits harken voor een betere multitool te krijgen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
Gister na 20 uur ook eindelijk mijn gratis freigther gekregen ben maar even gaan warpen na aantal plaatsen :)
en heb ook een fijne planeet gevonden om is een basis te bouwen, heb alleen oxygen nodig en alle materialen zijn ruim aanwezig om de basis op te bouwen :)

Heb nu in 1 keer zoveel missies om te doen dan zie je weer wat anders en denk je even kijken, maar dat is dan geen even :P
Moet nu is even proberen cash te krijgen misschien die larva cores is proberen, truck met de tunnel werkte niet altijd goed misschien maar is proberen om ze met muren te omcirkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FidoDido schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:36:
Gister na 20 uur ook eindelijk mijn gratis freigther gekregen ben maar even gaan warpen na aantal plaatsen :)
en heb ook een fijne planeet gevonden om is een basis te bouwen, heb alleen oxygen nodig en alle materialen zijn ruim aanwezig om de basis op te bouwen :)

Heb nu in 1 keer zoveel missies om te doen dan zie je weer wat anders en denk je even kijken, maar dat is dan geen even :P
Moet nu is even proberen cash te krijgen misschien die larva cores is proberen, truck met de tunnel werkte niet altijd goed misschien maar is proberen om ze met muren te omcirkelen.
Op Mardu, de maan waarop mijn basis ligt zijn een bepaald soort planten waarvan de orbs die ze dragen erg veel waard zijn. Ze zijn alleen vrij lastig te vinden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Auredium schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

Op Mardu, de maan waarop mijn basis ligt zijn een bepaald soort planten waarvan de orbs die ze dragen erg veel waard zijn. Ze zijn alleen vrij lastig te vinden.
Die zitten ook op mijn planeet idd :) maar die larva cores zijn veel meer waard, om een gebouw zit voor miljoenen.
Denk dat je met 1 larva core al 5 van die planten orbs moet farmen. En merk nu wel dat 2 a 3 miljoen niet echt veel is.
Heb nu al een aantal van die gebouwen aan mij voorbij laten gaan helaas tot ik achter dat truckje kwam,en vind ze ook niet meer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
Auredium schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

ik hoop dat mijn base quests snel gefixt worden. ik kan geen enkele main story line quest meer doen door de bug. Als deze gefixt worden kan ik eindelijk mijn farm op gaan zetten; Dan hoef ik me geen zorgen meer te maken over geld (al heb ik al flink wat gespaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Ik heb geen idee wat de route naar het center is, dus ben maar begonnen met het volgen naar de atlas.
Heb nu 6 gehad, echter moet ik nu wel een mini basis opzetten om even nieuwe brandstof te maken om weer verder te warpen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
Desutoroiya schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:36:
Ik heb geen idee wat de route naar het center is, dus ben maar begonnen met het volgen naar de atlas.
Heb nu 6 gehad, echter moet ik nu wel een mini basis opzetten om even nieuwe brandstof te maken om weer verder te warpen.
Dan heb je de grootste anti climax spoiler van no man's sky weten te vermijden.
Heel eerlijk zou ik niet weer naar het centrum gaan als ik de keuze had... maar ik ben er al geweest :)
ik zal verder niks voor je spoilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:29

ResuCigam

BOFH

Ach het is gewoon een leuke rode draad en ik wil toch wel de "bereik het centrum in survival mode" achievement halen :) Dat het tegenvalt heb ik al her en der al gelezen dus ik ben voorbereid.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
ResuCigam schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:56:
Ach het is gewoon een leuke rode draad en ik wil toch wel de "bereik het centrum in survival mode" achievement halen :) Dat het tegenvalt heb ik al her en der al gelezen dus ik ben voorbereid.
Dat was ook mijn idee, maar...

spoiler: spoilzz
dan heb ik 1 tip, wees bereid om alles te verliezen wat je tot nu toe heb opgebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hoe krijg je eigenlijk zo'n voertuig voor op planeten? Ben wel op de hoogte dat ie vrij nutteloos zou zijn geworden, maar extra inventory en misschien wat extra snelheid lijkt me eigenlijk wel handig. Maar ik zie hem nergens voorbij komen en ook nauwelijks benoemd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Martinspire schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:23:
Hoe krijg je eigenlijk zo'n voertuig voor op planeten? Ben wel op de hoogte dat ie vrij nutteloos zou zijn geworden, maar extra inventory en misschien wat extra snelheid lijkt me eigenlijk wel handig. Maar ik zie hem nergens voorbij komen en ook nauwelijks benoemd worden
Tijdens de base build quests krijg je de opdracht op een geobay te maken (hier komt een voertuig op te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

xeromorphic schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Tijdens de base build quests krijg je de opdracht op een geobay te maken (hier komt een voertuig op te staan)
Ah thanks. Dus dan moet ik daar nog maar even verder mee gaan. Was maar begonnen om die stations op mijn eigen freighter neer te zetten, maar ik denk dat dat eigenlijk ook niet zo heel handig is omdat de capaciteit niet geweldig is. Alhoewel me dat eigenlijk ook weer weinig uitmaakt omdat je zo onhandig bij je resources kunt komen dat je dat liever ook niet al te vaak doet.

Verder was de planeet waar ik mijn basis op moest zetten nogal FUBAR. Agressieve sentinels, Firestorms en Extreme Storms. Nou had ik wel thermal protection class A, maar dat ding is binnen een minuut leeg :')
En dan is het nog maar 160 graden oid. Waardeloos pak. Waardeloze upgrades ook die veel teveel resources nodig hebben.

Dus ik was eigenlijk nog op zoek naar een nieuwe planeet om opnieuw te beginnen waarbij ik ook nog wat mogelijkheden kreeg om een beetje te farmen, want dat was nu wel een drama. Sowieso als de planeet me eens niet probeert te killen, lijkt me geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

peschinl schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:27:
glass recipe krijg je van je base overseer (eerste research dude voor je base), tis geloof ik de eerste recipe die je van hem krijgt.
Die geeft geen quests bij mij, enige optie is 'leave'. :(

Inmiddels meer berichten tegengekomen van mensen die de glass blueprint missen, lijkt erop dat het een bug is. Ik gok een probleempje met importeren van legacy saves. Helaas maar even afwachten of de volgende patch een oplossing zal bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
Martinspire schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

Ah thanks. Dus dan moet ik daar nog maar even verder mee gaan. Was maar begonnen om die stations op mijn eigen freighter neer te zetten, maar ik denk dat dat eigenlijk ook niet zo heel handig is omdat de capaciteit niet geweldig is. Alhoewel me dat eigenlijk ook weer weinig uitmaakt omdat je zo onhandig bij je resources kunt komen dat je dat liever ook niet al te vaak doet.

Verder was de planeet waar ik mijn basis op moest zetten nogal FUBAR. Agressieve sentinels, Firestorms en Extreme Storms. Nou had ik wel thermal protection class A, maar dat ding is binnen een minuut leeg :')
En dan is het nog maar 160 graden oid. Waardeloos pak. Waardeloze upgrades ook die veel teveel resources nodig hebben.

Dus ik was eigenlijk nog op zoek naar een nieuwe planeet om opnieuw te beginnen waarbij ik ook nog wat mogelijkheden kreeg om een beetje te farmen, want dat was nu wel een drama. Sowieso als de planeet me eens niet probeert te killen, lijkt me geweldig.
Er zijn super veel lush planets als je een beetje rond zoekt, die hebben wel firestorms vaak, maar die duren kort genoeg om gewoon buiten te kunnen blijven staan.

spoiler:
Dan kan ik zeker de center of the galaxy een keer of 10 aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Ik denk er over na om dit spel te kopen. Mooie deal op Steam en het trekt mij in zekere zin wel aan. Nu vraag ik me of ie soepel draait op pc. Heb een GTX 970 en een I7 8700k. Of is het meer aangeraden om hem voor PS 4 te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
Matey schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:07:
Ik denk er over na om dit spel te kopen. Mooie deal op Steam en het trekt mij in zekere zin wel aan. Nu vraag ik me of ie soepel draait op pc. Heb een GTX 970 en een I7 8700k. Of is het meer aangeraden om hem voor PS 4 te kopen?
Ik heb het spel op de PC en op de PS4 en denk dat hij op de PC beter speelt dan op de PS4.
Wel moet ik zeggen dat ik hem nog enkel speel op de PS4, puur omdat dat makkelijker is.
De ps4 staat in de woonkamer en dan zonder ik mij niet zo af van de rest van de huisbewoners :).

mijn pc van 9 jaar oud (alleen video kaart en SSD ooit eens vervangen), kan No mans sky ook gewoon prima draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door xeromorphic op 07-08-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
xeromorphic schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Ik heb het spel op de PC en op de PS4 en denk dat hij op de PC beter speelt dan op de PS4.
Wel moet ik zeggen dat ik hem nog enkel speel op de PS4, puur omdat dat makkelijker is.
De ps4 staat in de woonkamer en dan zonder ik mij niet zo af van de rest van de huisbewoners :).
Bedankt voor de wel heel snelle reply. Ga 'm eens proberen, denk ik. Ik hang m'n pc aan tv via HDMI en met mijn Xbox One elite controller zal dit ook wel vlot spelen dan ;)

Edit: Korting op steam afgelopen 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Matey op 07-08-2018 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Mijn HD7950 en 4770K draaien 'm ook prima op medium settings :-). Soms kleine stutters in het Space Station maar is echt minimaal.

Inmiddels zelf zo'n 10 urige save game erop zitten. Tot nu toe leuk maar wel een relatief hoge 'Learning Curve'. Maak dit maak dat, blueprints die je niet kan vinden etc.

Verder ook al veel bugs gezien.. vooral in COOP blijven veel dingen hangen, zoals een 'questmark' die je al hebt gedaan of quests die de progress niet meten etc. waardoor je de game moet restarten.

[ Voor 34% gewijzigd door Dynazap op 07-08-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Aganim schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Die geeft geen quests bij mij, enige optie is 'leave'. :(
Weet je zeker dat je niet een quest hebt openstaan van hem? Ik krijg ook alleen de optie leave als ik een quest heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

ResuCigam schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Weet je zeker dat je niet een quest hebt openstaan van hem? Ik krijg ook alleen de optie leave als ik een quest heb lopen.
Alle quests al geprobeerd te selecteren voor alle zekerheid, maakt geen verschil. Ik heb niets van hem openstaan en überhaupt nooit enige Overseer quest gehad. Ik heb alleen een quest gehad om een Science terminal te bouwen voor de Artemis questlijn, de Overseer heb ik zelf neergezet. De basisblueprints voor mijn. urhm.. basis had ik al na laden van mijn save.

De enige basebuilding quest die ik had was om een locatie voor een basis te zoeken en mijn gearchiveerde basis opnieuw te bouwen. Dat heb ik gedaan, waarna die quest was afgerond.

Ik zal vanavond nog eens proberen om de Overseer neer te zetten in mijn eerste basis, ik heb een oude basis die gearchiveerd was vanuit pre-NEXT op een planeet met extreem weer en een nieuwe op een paradijselijke ringplaneet, wellicht dat dat nog verschil uitmaakt.

Balen, want ik heb net de biodome blueprint geleerd en heb tonnen aan Frostcrystals, dus ik kan een complete planeet voorzien van Glass. Als ik de blueprint maar kan krijgen. :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
xeromorphic schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

mijn pc van 9 jaar oud (alleen video kaart en SSD ooit eens vervangen), kan No mans sky ook gewoon prima draaien.
Het verschilt heel erg volgens mij. Ik draai hem op een Intel 2500k met AMD 280x op 1920x1080 op 'Normal', maar qua framerate gaat het alle kanten op. Inmiddels heb ik met de volgende settings in TKGRAPHICSSETTINGS.MXML een redelijk speelbare ervaring:

code:
1
2
3
4
    <Property name="NumHighThreads" value="4" />
    <Property name="NumLowThreads" value="1" />
    <Property name="TextureStreamingEx" value="Off" />
    <Property name="TexturePageSizeKb" value="512" />

Maar het komt nog regelmatig voor dat er opeens een enorme dip in de framerate zit. Ik vermoed dat mijn 2500K te bottleneck is, aangezien ik mijn GPU vaak maar op 50% zie draaien...

Waar ik nog wel helemaal simpel van word is dat het nagenoeg onmogelijk lijkt te zijn om markers op een planeet te zetten die ook een beetje vast blijven staan. Gisteravond weer een drop pod waar ik dan even bij weg moet vanwege materialen. Custom marker gezet, maar als je dan maar 1x vergeet dat je niet kunt markeren dan is die custom marker gewoon weg. En dus ook de locatie. En zie het dan maar eens te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:08
Tja aan de andere kant, ik heb een I76700 + 1060 (6GB) (1920x1080) en merk dat ik met alle mogelijke settings geen 60FPS kan halen zelfs niet als ik alles op low had staan. Dus heb ik nu alles op Ultra (of de hoogst mogelijke optie) en AA uit (want dat vind ik te lelijk wazig worden) en heb m'n FPS gelocked op 30 en dat gaat erg goed (vsync staat ingame uit, maar in de nvidia settings aan). Ik heb geen framedrops meer en alles ziet er erg goed uit! Het enige nadeel is dat het nu 30FPS is, maar liever een constante 30 dan een schommelende 40á50á60.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Tsja, ik ben een PC van 9 jaar oud gewend, ik ben al blij als ik beeld heb en heb weinig eisen aan de kwaliteit van het beeld. Ik vind spelbeleving belangrijker dan hoe het eruit ziet of hoe het draait.
Misschien ben ik wel te oud, ik ben framerates van de C64 gewend haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik draai zelf NMS op een Core i5 met Geforce GTX 750 Ti 1Gb. Ik krijg met opstarten altijd een waarschuwing dat mijn kaart in principe niet optimaal is. Een Geforce GTX 750 Ti 2Gb zou wel werken zonder waarschuwing. Ik ervaar niet echt problemen met spelen in hoe vloeiend het is, echter is het wel zo dat mijn graphics vrij laag staan ingesteld bij Full HD.

That said overweeg ik al een tijdje om mijn voeding van 350 Watt om te switchen met een 600 Watt die wat al een tijdje op de plank ligt bij mij en dan een Geforce GTX 1060 te halen. Dit omdat ik merk dat ik bij spellen zoals NMS, Subnautica en Doom toch wel aan het max van mijn kaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ok, ik lees allemaal positieve reactie's over de update (next)
Maar wat is er dan zo anders, behalve dat het er iets beter uitziet?
Het is nog steeds exact hetzelfde spel.
Wat irritant is dat alleen alle resources veranderd zijn en je weer allerlei zaken opnieuw moet leren voor min of meer dezelfde handelingen.
Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:55
Balen, want ik heb net de biodome blueprint geleerd en tonnen aan Frostcrystals, dus ik kan een complete planeet voorzien van Glass. Als ik de blueprint maar kan krijgen. :X :P
Hoe ben jij aan de biodome blueprint gekomen?

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
VirgoMossel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:37:
[...]

Als je construction pans blijft kopen uit je blueprint analyser, dan komt hij vanzelf naar boven
MatMich schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:35:
Ok, ik lees allemaal positieve reactie's over de update (next)
Maar wat is er dan zo anders, behalve dat het er iets beter uitziet?
Het is nog steeds exact hetzelfde spel.
Wat irritant is dat alleen alle resources veranderd zijn en je weer allerlei zaken opnieuw moet leren voor min of meer dezelfde handelingen.
Of mis ik nu iets?
Als een sandbox game niks voor jou is, dan veranderd de update daar niets aan.
Er zijn in deze update alleen veel dingen toegevoegd waar de community op zat te wachten en blijkbaar ook een hoop oude spelers.

[ Voor 54% gewijzigd door xeromorphic op 07-08-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik vind sandbox games heel leuk.
Maar volgens mij zat de community helemaal niet zo te wachten op "toegevoegde dingen" maar meer op duidelijke missie's en dergelijke.ipv weer dat Atlaspad waar het volstrekt onduidelijk is wat je er mee moet. Ik heb er nu al zeker 15 gedaan.
Nou ja waarschijnlijk heb je wel gelijk maar ik vind het tot nog toe tegenvallen en vervelend dat er alleen maar onduidelijkheid bij is gekomen zoals, om maar een enkel voorbeeld te noemen, een enorme hoeveelheid printplaten in mijn inventaris die ik maar verkocht heb want er is geen enkele duidelijkheid over wat daar mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
MatMich schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:53:
Ik vind sandbox games heel leuk.
Maar volgens mij zat de community helemaal niet zo te wachten op "toegevoegde dingen" maar meer op duidelijke missie's en dergelijke.ipv weer dat Atlaspad waar het volstrekt onduidelijk is wat je er mee moet. Ik heb er nu al zeker 15 gedaan.
Nou ja waarschijnlijk heb je wel gelijk maar ik vind het tot nog toe tegenvallen en vervelend dat er alleen maar onduidelijkheid bij is gekomen zoals, om maar een enkel voorbeeld te noemen, een enorme hoeveelheid printplaten in mijn inventaris die ik maar verkocht heb want er is geen enkele duidelijkheid over wat daar mee te doen.
Wat dat betreft helemaal mee eens, er zitten zoveel craftables en materials in het spel waarbij je zo enorm lang moet wachten op de blueprints dat je een groot gedeelte van de tijd met waardeloze spullen loopt.
Al het onduidelijke bij de Atlas vind ik juist wel leuk. bij de vorige update heb ik alles eens gelezen en ik vind the atlas echt een tof iets.

spoiler:
ik wil het niet voor je verpesten dus het is echt een spoiler als je het niet wilt weten, niet lezen :). het verhaal van No mans sky vind ik echt tof en je beleefd het stukje voor stukje met vage hints en tips! Het hele no mans sky universum is fake en een simulatie gemaakt door de atlas. langzaam kom je hier achter door het atlas path, polo en de artemis questline te spelen. Dan merk je dat de sentinels de politie zijn van het universum en alle volkeren die "geweldadig zijn" hebben uitgemoord. Jij als traveler zorgt er voor dat de atlas bugged en de muren tussen de simulaties stuk gaan, waardoor ze in elkaar overlopen. jij krijgt de "keuze" om dit te stoppen of het universum te resetten

Dat zat natuurlijk niet bij deze update, maar in de vorige; maar ik speel ook weer sinds die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

VirgoMossel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:37:
[...]

Inderdaad via de Blueprint Analyzer, veel Buried Technology opgraven en via een BA inleveren. Biodome komt na verloop van tijd vanzelf in je lijstje tevoorschijn, de blueprint kost je 10 Salvaged Technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Desutoroiya schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:36:
Route kan je zien in je sterrenstelsel. De gele lijn is naar het center. Verschillende routes kan je selecteren door naar link of rechts te klikken met de pijltjes. (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vandaag mijn eerste Walkerbrain gevangen. Ik heb hiervoor toch wel even op internet moeten kijken. Hij wilde in begin niet dood (en ik wel...).

Hoeveel Main quest zijn er?
Ik zie nu bij mij

- Atlas (heb daar al een stuk of 8 gehad)
- Main/center (daar heb ik er 0 van gedaan)
- En eentje waar ik de Walker brain voor moest hebben

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
had bij mijn gratis freighter en frigat om op missies te sturen maar nu na 4 missies is die weg uit mijn fleet command, hoort dit zo?
Als ik nu een nieuwe zoek verdwijnt die dan ook na een aantal missies?
Heb deze elke keer netjes gerepareerd maar is foetsie nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
FidoDido schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:10:
had bij mijn gratis freighter en frigat om op missies te sturen maar nu na 4 missies is die weg uit mijn fleet command, hoort dit zo?
Als ik nu een nieuwe zoek verdwijnt die dan ook na een aantal missies?
Heb deze elke keer netjes gerepareerd maar is foetsie nu
Je hoort je fregat niet te missen na een x aantal missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
endechaos schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:00:
[...]

dat is apart dan want ben hem echt kwijt en had er maar 1 |:(
Had gister ook al de bug dat de missie voor je base computer in de ruimte zweeft ipv bij de base computer zelf.

Gisteren was blijkbaar bug dag 8)7 was meer bezig met uitzoeken hoe dingen op te lossen terwijl ik van plan was om wat cash bij elkaar te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren de Atlas V1 pas weten te halen.

Ik snap nu ook wat met die lava eggs wordt bedoeld en ze zijn idd veel credits waard. :D Vanaaf helaas niet veel tijd voor te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

FidoDido schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:06:
[...]
Gisteren was blijkbaar bug dag 8)7 was meer bezig met uitzoeken hoe dingen op te lossen terwijl ik van plan was om wat cash bij elkaar te harken.
Haha, had het eigenlijk andersom. Was van plan om te kijken of ik mijn ontbrekende Glass blueprint nog tevoorschijn kon krijgen, helaas geen succes. Maar uiteindelijk wel de dag afgesloten met een Class A 24 slots multitool én mijn allereerste freighter (29 slots), cadeau gekregen omdat ik een aanval op ze heb afgeslagen met mijn Hauler. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Kort vraagje over teleporters. Ik heb gisteren bij mijn meest recente base een teleporter geplaatst. Base niet opgeslagen nadat ik de teleporter heb geplaatst. Ik ben door de teleporter gestapt naar het lokale spacestation (althans, dat denk ik...), maar daarna zag ik mijn base niet meer in de lijst van bestemmingen staan. Wel een aantal andere bases, waar ik nog geen teleporter had staan. En natuurlijk de lijst met andere stations.

Kan het zijn dat ik de base had moeten opslaan na het plaatsen van de teleporter? Omdat hij hem anders niet goed laat staan? Ik ben nu maar random aan het teleporten totdat ik (hopelijk) weer terugkom, maar ik heb inmiddels aardig wat stations en bases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vele uren verder, maar ik heb mijn Mind arc.
Pff wat een gedoe ;)

Edit:
Reminder to me.
Zet nooit een basecomputer in een bestaand gebouw.
Ik teleporteerde naar mijn base, en ik hang in de grond. Geen mogelijkheid om eruit te komen en ik kan het gebouw niet uit. Ik kan mijzelf ook niet doodschieten omdat ik IN een gebouw ben...
Tju...

Herstel.. ik HAD een mind arc :(

[ Voor 70% gewijzigd door streamnl op 08-08-2018 10:37 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
endechaos schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:00:
[...]

De enige keer dat ik een fregat kwijt was, was nadat hij was vernietigd. Kwam wel weer terug overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Gisteren verder warpen naar de atlas. Echter eerste warp die ik deed, weg quest 8)7
Dus opnieuw laden, na het laden wel op punt begonnen waar ik de quest nog wel had, maar na het laden geen quest meer :(

Dus ik weet nu niet meer hoe ik bij de volgende atlas moet komen. ;w Ben dus maar op een planeet gaan landen en daar een small base gebouwd, nu zal ik wel naar het center gaan wat ik pas na de atlas wou gaan doen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Desutoroiya schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:46:
Gisteren verder warpen naar de atlas. Echter eerste warp die ik deed, weg quest 8)7
Dus opnieuw laden, na het laden wel op punt begonnen waar ik de quest nog wel had, maar na het laden geen quest meer :(

Dus ik weet nu niet meer hoe ik bij de volgende atlas moet komen. ;w Ben dus maar op een planeet gaan landen en daar een small base gebouwd, nu zal ik wel naar het center gaan wat ik pas na de atlas wou gaan doen.
Misschien ben je nog niet bij de Atlas (zag je wel de ruimteschip waar de Atlas in zat).
Ik merk dat ik soms "niet ver genoeg" warp. (kan je updaten) Dan word ik op de route ergens tussen in geplaatst.
Kijk eens bij in je ruimteschip (als je in de ruimte zit) of je daadwerkelijk bij de Atlas zit.

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 08-08-2018 11:57 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17

Voor de Anomaly moet ik altijd de ruimte scannen met (op PS4) L3 indrukken. Misschien moet dit voor de Atlas ook? Dat je de ruimte scant en dan de Atlas wel verschijnt. De Anomaly spawnt dan bijna pal voor mijn neus als ik dat doe. Leuke is ook dat je verder kunt warpen naar een ander systeem en dat die Anomaly dan nog voor je neus verschijnt, terwijl je die dus in een eerder systeem hebt opgestart. Geen idee of dit voor de Atlas werkt, maar je zou het kunnen proberen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij staat die Atlas (maar dat was voor deze update of zelfs langer geleden) op de space map wanneer je hem had geactiveerd. Dan zou je naar die plek moeten kunnen warpen. Maar ja, dat kan best lang zoeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
spoiler:
ik sta nu voor een keuze...
- upload artemis
- allow to die

Ik ga voor de tweede keuze kiezen. Ben wel altijd benieuwd wat de andere keuze voor gevolgen had.

Nogmaals, ben blij dat ik het spel gekocht heb. Ik vermaak me uitstekend

[ Voor 16% gewijzigd door streamnl op 08-08-2018 12:39 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik haak ook maar even aan. :)
Heb de game als sinds de 1e release, toen heel wat uren aan gespendeerd.
Daarna een tijdje er tussenuit geweest, (de vorige 'mayor' update nooit meegemaakt.) maar nu sinds gisteren weer opnieuw begonnen.
En ben zeer te spreken over alle verbeteringen! (Vooral heel blij dat die scanner nu veel meer details geeft en een veel ruimer 'focal point' heeft. Dus niet meer precies het puntje op een klein klote beest zien te krijgen! (Al weet ik niet of dat niet al met de vorige update was toegevoegd.))
Verder nog geen gekke bugs tegen gekomen.

Moet toegeven dat ik wel 3x opnieuw gestart ben, omdat de eerste paar start-planeten echt niet te doen waren... Uiteindelijk begonnen op een planeet met Permafrost, vriendelijke fauna, maar wel redelijk agressieve sentinels. Net m'n eerste mini-basis gebouwd, vanavond weer verder!

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18

Zoek een Anomoly op en vraag de weg naar de Atlas. Hopelijk komt dan je quest weer terug.

Staat de missie ook niet ergens in je log?

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 08-08-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sinds ik wat meer geld heb, ben ik op zoek naar een andere schip, classe S.
Tot op heden heb ik er geen 1 gezien.
Inmiddels een leuke (geen mooie) classe A schip (37 slots) gekocht. (ik had B, 22 slots)

Het is dat ik op youtube gezien heb dat er classe S bestaat, anders zou ik bijna geloven dat A het hoogste is...

Edit: Wat ik soms ook jammer vind, soms zie je een leuke schip, is het een "slechte model".
Het zou leuk zijn als je elke schip kan update tot een elite schip.

[ Voor 20% gewijzigd door streamnl op 09-08-2018 10:00 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Er bestaan mods waarmee je de spawn kans voor exotics kunt verhogen. Er kwam een paar dagen geleden iemand "mijn" sessie in en toen ik op het spacestation kwam, vlogen de exotics letterlijk af en aan. Geloof dat ik er drie tegelijk zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik speel op de ps4. Dus helaas geen mods.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
streamnl schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:58:
Sinds ik wat meer geld heb, ben ik op zoek naar een andere schip, classe S.
Tot op heden heb ik er geen 1 gezien.
Inmiddels een leuke (geen mooie) classe A schip (37 slots) gekocht. (ik had B, 22 slots)

Het is dat ik op youtube gezien heb dat er classe S bestaat, anders zou ik bijna geloven dat A het hoogste is...

Edit: Wat ik soms ook jammer vind, soms zie je een leuke schip, is het een "slechte model".
Het zou leuk zijn als je elke schip kan update tot een elite schip.
Daar snap ik echt helemaal niets van. Die dingen vliegen me om de oren. Had er 5 op de eerste avond (PS4)

In het kort :

Zet een economy scanner op je huidige schip, ga naar een rijk systeem en scan als je daar bent naar een station op een planeet (economy scanner in de ruimte staat bij het je viewchange in je menu). Ga daar op het dak staan en scan elk schip wat binnen komt.

Voor Haulers ga je naar de Gek, voor een fighter naar de Vy'keen en voor een explorer naar de Korvax. Niet dat dat type alleen daar spawned, maar wel betere S classes per volk. Bijvoorbeeld fighters met 42 slots _/-\o_

Ben nu ook maar begonnen met nanites dupen, want zelfs met het stacken van missies ging me dat veel te langzaam.

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

In het kort :

Zet een economy scanner op je huidige schip, ga naar een rijk systeem en scan als je daar bent naar een station op een planeet (economy scanner in de ruimte staat bij het je viewchange in je menu). Ga daar op het dak staan en scan elk schip wat binnen komt.

Voor Haulers ga je naar de Gek, voor een fighter naar de Vy'keen en voor een explorer naar de Korvax. Niet dat dat type alleen daar spawned, maar wel betere S classes per volk. Bijvoorbeeld fighters met 42 slots _/-\o_
Dit doe ik (op dit moment zelfs...) maar helaas. Er zijn al 2 dagen voorbij gegaan en geen S schip.
Ben nu ook maar begonnen met nanites dupen, want zelfs met het stacken van missies ging me dat veel te langzaam.

[video]
Hmm, erg verleidelijk...

Thanks voor de tips

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
streamnl schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Dit doe ik (op dit moment zelfs...) maar helaas. Er zijn al 2 dagen voorbij gegaan en geen S schip.
Dat is wel heel apart dan, want ondanks dat ik tevreden ben met mijn schepen zoek ik nog altijd de squid versie dus ik wacht zelfs altijd op een trading post tot ik 1 of 2 S schepen heb gezien. Weet zelfs dat deze na 20 minuten weer precies dezelfde is dus langer wachten heeft geen nut. Wel heb ik gemerkt dat het per trading post kan schelen dus zoek er naar meer op een planeet (met de scanner of via directions vragen).
En vooral in een Opulent systeem heb ik achter elkaar beet.

Een vriend van me ziet er ook weinig dus ik had er 1 voor hem aangehouden en hij zag hem als een B :+ Het blijft een vreemd spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Amen :+

Eindelijk, mijn eerste S ship. Ik lever nu wel 18 slots in maar ik heb een S schip 8)

[ Voor 22% gewijzigd door streamnl op 09-08-2018 14:01 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Beakzz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

[video]
Huh? Wat doe je daar nou en wat ga je er dan mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:03:
[...]

Huh? Wat doe je daar nou en wat ga je er dan mee doen?
Ik zou betere updates kopen voor mijn schip(s) en mijn pak.

Wat moet je anders met de nanites doen?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

streamnl schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:06:
[...]
Een nanites farm beginnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

streamnl schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

Ik zou betere updates kopen voor mijn schip(s) en mijn pak.

Hoe krijg je van items nanites dan?
En hoe werkt die setup precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Martinspire schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:17:
[...]

Hoe krijg je van items nanites dan?
En hoe werkt die setup precies?
Door die modules te dupen kan ik ze weer in stacks terug verkopen voor Nanites. Heb nu 50K nanites uit 2 runs. Denk wel even genoeg :+

Ook kan je 3 mods in een rij zetten + 3 in je techno slot. Zo lang je deze aan elkaar linkt dan krijg je extra bonus daarop (er komt dan een gekleurd randje om de upgrade te staan). hoef nu echt nog maar naar een boom te kijken met de miner en hij is al weg en rennen en jumpen gaat nu ook veel langer.

[ Voor 33% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Beakzz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Door die modules te dupen kan ik ze weer in stacks terug verkopen voor Nanites. Heb nu 50K nanites uit 2 runs. Denk wel even genoeg :+

Ook kan je 3 mods in een rij zetten + 3 in je techno slot. Zo lang je deze aan elkaar linkt dan krijg je extra bonus daarop. hoef nu echt nog maar naar een boom te kijken met de miner en hij is al weg en rennen en jumpen gaat nu ook veel langer.
Klinkt goed, maar waar kun je stuff voor nanites verkopen dan? want dat ben ik nog niet eerder tegengekomen volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Martinspire schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Klinkt goed, maar waar kun je stuff voor nanites verkopen dan? want dat ben ik nog niet eerder tegengekomen volgens mij
Gewoon bij de spacestations waar je ze koopt. Enkel mods natuurlijk. geen random items.

Dit is trouwens wat ik aan het doen was. Je kan echt alles dupen zo:

YouTube: FARMING NANITES! Nanite Cluster Farming Methods | No Man's Sky N...

[ Voor 32% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2018 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Wel heel verleidelijk dat dupen, mijn vooruitgang in Survival mode is traaaaaaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Beakzz schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Gewoon bij de spacestations waar je ze koopt. Enkel mods natuurlijk. geen random items.

Dit is trouwens wat ik aan het doen was. Je kan echt alles dupen zo:

YouTube: FARMING NANITES! Nanite Cluster Farming Methods | No Man's Sky N...
Weet je zeker dat dat de video was die je bedoelde te linken? Deze heeft vooral een erg langdradige manier om te vertellen dat je nanites kunt verdienen door het spel te spelen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anboni schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Weet je zeker dat dat de video was die je bedoelde te linken? Deze heeft vooral een erg langdradige manier om te vertellen dat je nanites kunt verdienen door het spel te spelen... 8)7
Mja die is het inderdaad niet nee.

Is wat ik nog vond. Werkt goed. Nu even 10 miljoen credits erbij en 10k nanites. Zal vanavond nog wel even verder gaan met farmen en doorgaan tot iets van 100k nanites en 100 miljoen credits of zo. Genoeg voor goede voertuigen, goede multitool en genoeg backpack. Dan begint voor mij de game pas echt

Wat ik wel irritant vind is dat je in je eigen basis geen normale terminal kunt hangen (of ik moet de blueprint nog niet hebben, iemand die weet hoe?). Dan kun je het wat sneller doen denk ik. Je moet alleen wel oppassen dat hetgeen je verkoopt nog wel 1 van over houdt, want anders moet je dat item weer opnieuw aanschaffen of bemachtigen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 09-08-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
In zijn vorige bericht staat wel de goeie link

[Multi] No Man's Sky

@Martinspire

Grappig dat je er over begint. Ik heb sinds vandaag zo'n terminal in mijn basis hangen.
Gekregen via de opdrachten van mijn overseer

[ Voor 44% gewijzigd door streamnl op 09-08-2018 22:15 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

streamnl schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:13:

[Multi] No Man's Sky

@Martinspire

Grappig dat je er over begint. Ik heb sinds vandaag zo'n terminal in mijn basis hangen.
Gekregen via de opdrachten van mijn overseer
Ik ben nog bij die constructor bezig om mn laatste terminal gevuld te krijgen. Zit ook nog te wachten op farm gozer Gex. Maar zit die er nog vrij snel na of iets want dat is eigenlijk nog wel wat ik echt moet hebben voor mn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
streamnl schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:13:

[Multi] No Man's Sky
Die van 11:41 bedoel je? ja, die zal vast duidelijk zijn als je al bekend bent met de methode, maar ik had er niks aan. Linkje van @Martinspire legt het in ieder geval wel uit. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
anboni schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Whoops :) Zat op mijn werk en viste hem even snel uit mijn YT geschiedenis. Maar @Martinspire heeft de juiste al gevonden zie ik 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Martinspire schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:13:
[...]

Mja die is het inderdaad niet nee.

[video]
Is wat ik nog vond. Werkt goed. Nu even 10 miljoen credits erbij en 10k nanites. Zal vanavond nog wel even verder gaan met farmen en doorgaan tot iets van 100k nanites en 100 miljoen credits of zo. Genoeg voor goede voertuigen, goede multitool en genoeg backpack. Dan begint voor mij de game pas echt

Wat ik wel irritant vind is dat je in je eigen basis geen normale terminal kunt hangen (of ik moet de blueprint nog niet hebben, iemand die weet hoe?). Dan kun je het wat sneller doen denk ik. Je moet alleen wel oppassen dat hetgeen je verkoopt nog wel 1 van over houdt, want anders moet je dat item weer opnieuw aanschaffen of bemachtigen :P
gisteren ook geprobeerd en maakte dus de fout met de larva cores en had niet opgeslagen,dus verloor de stack met 5 en was mijn laatste |:( had gelukkig nog een material in mijn safe kwam ik achter die meer waard was dan die cores. Het is wel erg saai om te doen merkte dat ik er op een gegeven moment wel even klaar mee was.

met 3 refiners werkte bij mij 3x keer en daarna kreeg ik hem dus ook niet werkend meer, je kan het ook met 2 doen maar dat gaat trager.

Dan moet je steeds de voorste weg halen, de eerste weer laden en er dan weer voorzetten. Duurt iets langer maar kans dat je het verkloot is wel kleiner :P

Vanavond nog maar keertje proberen met 3 en even wat nanite produceren

En had voor de 2de keer ook weer die bug dat mijn base computer in de ruimte zweefde, die is erg irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door FidoDido op 10-08-2018 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
Het dupen heb ik nu alleen gebruikt i.c.m. die blueprint analyser materials. Ik was het zo zat om nanites te vinden ipv die technology... dus na 15 minuten kon ik alles kopen in de blueprint analyser :). Thanks voor de tip hehe

btw, patch 1.55 staat nu op experimental op steam. :D

[ Voor 11% gewijzigd door xeromorphic op 10-08-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 13:16
Goeie tip idd, heb nu heel mijn freighter vol larval cores oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
xeromorphic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:43:
Het dupen heb ik nu alleen gebruikt i.c.m. die blueprint analyser materials. Ik was het zo zat om nanites te vinden ipv die technology... dus na 15 minuten kon ik alles kopen in de blueprint analyser :). Thanks voor de tip hehe

btw, patch 1.55 staat nu op experimental op steam. :D
Ik wacht wel af met het updaten of het dubben daarna nog werkt, want ik "moet" hiermee nog beginnen..

Ik heb inmiddels een S class schip Exotic. Vlak daarna zag ik er nog 1 maar die kon ik alleen inruilen.
Dat heb ik meteen gedaan want die vond ik mooier.
Nu nog maar 16 slots (waarvan 10 vrij :+ )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
streamnl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Ik wacht wel af met het updaten of het dubben daarna nog werkt, want ik "moet" hiermee nog beginnen..

Ik heb inmiddels een S class schip Exotic. Vlak daarna zag ik er nog 1 maar die kon ik alleen inruilen.
Dat heb ik meteen gedaan want die vond ik mooier.
Nu nog maar 16 slots (waarvan 10 vrij :+ )
Ach zo belangrijk zijn die slots op je schip niet. De wereld van NMS is zo wonderlijk dat mijn Hauler met 48 slots precies de helft kan dragen van wat mijn char kan meenemen. (op char 48 normale + 48 cargo slots) en mijn A freighter heeft 15 slots :+

Gisteren de multitool en exosuit to the max geupgrade. Daar verlies je wel wat storage mee in je exosuit (technology slots zijn niet toereikend), maar ik kan nu echt lang rondlopen in welke storm dan ook :+

Handige tip. meer dan 3 dezelfde upgrades geeft een overload en dan werkt er niets, maar je kan er dus 3 in je suit doen en 3 in je tech voor als altijd in een zelfde omgeving rondloopt. Mijn build is meer gericht op exploren. Wel dezelfde mods aan elkaar koppelen voor de bonus.

[ Voor 26% gewijzigd door Beakzz op 10-08-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:50:
[...]

Ach zo belangrijk zijn die slots op je schip niet. De wereld van NMS is zo wonderlijk dat mijn Hauler met 48 slots precies de helft kan dragen van wat mijn char kan meenemen. (op char 48 normale + 48 cargo slots) en mijn A freighter heeft 15 slots :+

Gisteren de multitool en exosuit to the max geupgrade. Daar verlies je wel wat storage mee in je exosuit (technology slots zijn niet toereikend), maar ik kan nu echt lang rondlopen in welke storm dan ook :+

Handige tip. meer dan 3 dezelfde upgrades geeft een overload en dan werkt er niets, maar je kan er dus 3 in je suit doen en 3 in je tech voor als altijd in een zelfde omgeving rondloopt. Mijn build is meer gericht op exploren. Wel dezelfde mods aan elkaar koppelen voor de bonus.
Hier kwam ik gisteren ook pas achter "+ 48 cargo slots". Toen mijn normale slots niet meer te update was.

Je leert elke dag wat in dit spel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Zo, de patchnotes voor de aankomende patch zien er tot nu toe goed uit, Hello Games blijft aardig bezig. Ik zie zo al diverse opgeloste issues langskomen waar ik zelf ook tegenaan ben gelopen. *O*
  • Fixed an issue that prevented pre-NEXT saves from accessing the Base Computer Archive missions
  • Fixed an issue where some non-existent base parts were showing in the Guide
  • Fixed an issue that made melee boost jumping overly hard to do
  • Made further adjustments to the farming timers. Note: plant timers have been on real-world rather than in-game time since the launch of NEXT, and these adjustments are in response to that.
  • Fixed a memory leak in the UI
  • Fixed a number of crashes to do with freighters
  • Fixed a crash that affected particular planets
  • Fixed a crash that could occur while creating a race track in a borrowed Exocraft
  • Reduced texture memory usage to improve overall stability
  • Fixed an issue where players would get stuck in The Purge mission
  • Fixed an issue where players would get stuck in the Ghost in the Machine mission
  • Fixed an issue where players would receive incorrect mission instructions while returning with the Mind-Arc
  • Fixed an issue where Sentinels would chase players forever if they did not complete the final Weapon Specialist mission
  • Fixed an issue that was causing dialogue and rewards at certain found buildings to repeat (including Traveller graves and portal glyphs)
  • Fixed an issue that caused players upgrading their save to not have any primary missions if they were on the tutorial for expanding their inventory when they upgraded to NEXT
  • Fixed an issue where legacy saves would not know the recipe for microchips, the large refiner and some advanced survival products
  • Fixed an issue where trade commodities were not available for sale in the space station
  • Fixed an issue where player ships could shoot themselves in multiplayer
  • Fixed an issue where some base parts were not available in the blueprint analyser
  • Fixed an issue where players would get stuck if they died before using the Navigation Data in the tutorial
  • Fixed an issue where the labels of hot / cold thermal protection upgrades were the wrong way around
  • Fixed an issue where the Efficient Launch Thruster upgrade was not learnable in space stations
  • Fixed an issue where terrain edits caused by building parts would regenerate in multiplayer
  • Fixed an issue where Base Computers placed inside other bases could not be deleted
  • Fixed some instances of an issue where ships would all spawn on the same landing pad
  • Fixed a number of incorrect refiner recipes
  • Expanded the available refiner recipes
  • Removed the chance to get nanites from Buried Technology Modules
  • Reduced the frequency of storms in some situations
  • Slightly increased the cost of launch fuel, but made one canister entirely refill the thrusters
  • In normal mode, slightly reduced the base rates of hazard and life support fuel usage
  • Slightly reduced the radius at which Sentinel drones will investigate players
  • Reduced the time required to scan discoveries with the Analysis Visor
  • Increased the recharge rate of the jetpack when onboard a Space Station
  • Since the release of No Man's Sky NEXT, farm plants have grown in real-world time (rather than game time), allowing farms to continue growing while you are away from the game. As a consequence, adjusted farming times + prices.
  • Placed the Space Anomaly marker on the entrance to the Anomaly rather than the centre of the model
  • Fixed an issue where mission markers would not attach to the correct base
  • Reduced the number of whispering eggs around Abandoned Buildings
  • Fixed an issue with rain audio
  • Added audio to the target tagging UI
  • Fixed a bug in the auto-aim system concerning large creatures
  • Reduced the critical hit zone for biological horrors
  • Fixed an issue in creature replication that could cause creatures to freeze
  • Fixed an issue where mordite would not be awarded to the correct player when killing creatures in multiplayer
  • Fixed an issue that could cause the third person camera to turn sluggishly
  • Fixed an issue where players respawning in Survival mode would have no life support and rapidly die again
  • Fixed an issue where some of Nada + Polo's missions had untranslated text
  • Fixed an issue where some of the procedural missions given by NPCs had untranslated text
  • Fixed an issue where some exotic biomes incorrectly reported their weather as fine or calm
  • Fixed an issue where chairs did not display their text correctly
  • Fixed an issue where the launch fuel tutorial did not trigger correctly
  • Fixed a number of incorrect timings of mission update messages
  • Fixed an issue where activating the torch did not close the quick menu
  • Fixed an issue where Infra-Knife accelerator projectiles would originate from behind the player's ship.
  • Fixed an issue where the freighter would not be visible to other players in multiplayer
  • Fixed a number of issues where expeditions would reward the wrong player in multiplayer
  • Fixed an issue where fleet frigates would return to the wrong location on completion of an expedition.
  • Fixed an issue where changing between first and third person camera while on a ladder would break player animations.
  • Fixed an issue where players would lose access to the main menu after reloading a save just after upgrading to NEXT
  • On PC, pressing P will default to opening the Log rather than Options. Options continues to be the default option for Esc.
  • Fixed an issue where Korvax eye textures would become misaligned.
  • Fixed an issue where falling animations would not play
  • Fixed an issue where the player would play the sliding animation while swimming
  • Fixed an issue that would stop players from firing or reloading their Multi-Tool in specific situations
  • Fixed an issue where Multi-Tool lasers would bend in the wrong direction.
  • Fixed an issue where the Multi-Tool glitched while going into the Analysis Visor
  • Fixed a number of issues for players in specific timezones
https://steamcommunity.co...ns/0/1746720717333679989/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endechaos
1.55 is live op ps4 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

•Reduced the number of whispering eggs around Abandoned Buildings
Heh, dus ze letten wel op betreffende creditgeneratie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Aganim schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:22:
Zo, de patchnotes voor de aankomende patch zien er tot nu toe goed uit, Hello Games blijft aardig bezig. Ik zie zo al diverse opgeloste issues langskomen waar ik zelf ook tegenaan ben gelopen. *O*
Of, anders gezegd, het is nog steeds een buggy mess, en er moet nog steeds ontzettend veel gefixt worden.
Ik vind het wel een leuke game hoor, daar niet van. Maar qua bugs voelt het nog steeds als een beta.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 10-08-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, de 1.5 update was dan ook héél groot. Het spel is flink veranderd, ik had best wel wat bugs verwacht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:28

GrimScythe

Game Addict

Kan iemand die de game heeft "uitgespeeld" mij een PM sturen ik heb een paar vragen hierover en wil het liefste niets spoilen voor anderen natuurlijk :)
Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste