Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
Auredium schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Heh, dus ze letten wel op betreffende creditgeneratie :P
Viel me ook al op haha, maar zodra je andere items hebt of kan maken zijn die gegeven moment meer waard.
Maar zeker leuke om mee te starten, je hebt er eigenlijk maar 5 nodig ;)
Gister heb ik zelf even polyfiber gedaan dat ging ook wel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:48
@GrimScythe Zet het gewoon in spoiler-tags en even testen zonder te verzenden of je ze goed hebt neergezet. Als iemand dan zo dom is op spoilers te klikken, dan is het hun eigen probleem. Dan heb je wat meer antwoorden van meerdere mensen die het uitgespeeld hebben.

[ spoiler] [ /spoiler] waarbij je uiteraard de spatie aan het begin weg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:28

GrimScythe

Game Addict

Ok bij deze :)

spoiler:
Ik las dat je wordt gereset als je het centrum hebt bereikt en zo doorgaat naar het volgende universum.
Raak je dan alles kwijt en behoud je dan alleen het ship waar je in zit?
Want ik zou het vervelend vinden om allerlei bases etc op te zetten om er vervolgens niet bij te kunnen.
En heeft het verder nog gevolgen over wat je voor flora en fauna tegenkomt of is dit gewoon dat je naar een ander deel van het universum wordt verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik denk laat ik Next maar weer eens een kans geven. Ziet er mooier uit, start planeet is wat meer gevuld. Dus lekker rondlopen en wat resources verzamelen etc. Kan de visor craften, prima. Maar nu loop ik vast, heb niet de resources op mijn schip te repareren. Om die resources te minen moet ik de laser upgraden maar dat kan ik nog niet. Zonder hints ben ik er dan na 2 uren wel weer klaar mee. :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:28

GrimScythe

Game Addict

Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:31:
Ik denk laat ik Next maar weer eens een kans geven. Ziet er mooier uit, start planeet is wat meer gevuld. Dus lekker rondlopen en wat resources verzamelen etc. Kan de visor craften, prima. Maar nu loop ik vast, heb niet de resources op mijn schip te repareren. Om die resources te minen moet ik de laser upgraden maar dat kan ik nog niet. Zonder hints ben ik er dan na 2 uren wel weer klaar mee. :P
Voor zover ik weet zou je alle materialen ook moeten kunnen vinden zonder de advanced mining laser.
Met C (PC) kun je een scan uitvoeren om minerals te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat scannen doe ik, maar ik heb bv Pure Ferrite nodig, kan ik dat ergens vinden waar ik het niet hoef te minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:09:
Dat scannen doe ik, maar ik heb bv Pure Ferrite nodig, kan ik dat ergens vinden waar ik het niet hoef te minen?
Kun je maken van ferrite dust, mbv een portable refinery.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:09:
Heb je de portable refiner nog niet in deze fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ferrite Dust idd omzetten naar Pure Ferrite. En als je eenmaal de advanced miner upgrade hebt voor je multitool, kun je het ook van grote rotsen af halen.

Maar ik dacht dat je aan ferrite dust genoeg had om je launchers te vullen samen met nog iets anders?

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 10-08-2018 16:13 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
  • Expanded the available refiner recipes
  • Hier ben ik wel benieuwd naar
  • Reduced the frequency of storms in some situations
  • En dit mag ook wel op sommige planeten
Mare de glitch om te dubben blijft dus d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
glitch werkt nog steeds ja alleen sommige materialen zijn nu wel in waarde verlaagd viel me op:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

eborn schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Heb je de portable refiner nog niet in deze fase?
Dat was de hint die ik nodig had, ik was ff vergeten dat je tegenwoordig dingen kunt bouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

streamnl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:23:
  • Expanded the available refiner recipes
  • Hier ben ik wel benieuwd naar
  • Reduced the frequency of storms in some situations
  • En dit mag ook wel op sommige planeten
Mare de glitch om te dubben blijft dus d:)b
ik heb net nog zitten dupen, dus denk dat het er nog wel in zit ja.
schiet alleen niet op, heb geen dure items :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Dat was de hint die ik nodig had, ik was ff vergeten dat je tegenwoordig dingen kunt bouwen :+
Trust me, dat ding ga je zo vaak nodig hebben, je weet straks niet beter meer. Je zou willen dat je het gewoon je mond in kon gieten en dat het er geraffineerd aan de achterkant uitkwam. Scheelt weer een paar handelingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:15:
[...]

Ik heb een module in mijn lijst en die is iets meer dan 5 miljoen waard. Er gaan er 5 in een slot. Dus als je enkele slots hiermee vol gooit, dan heb je voorlopig wel genoeg geld ;)

Ik weet niet hoe ik je base kan bezoeken, anders gooi ik hem wel ergens in jouw opslag.

Edit: ik zit nu op een "verlaten planeet" in een rode stelsel.
Is wel kicken. Alles heeft zwarte/grijze tinten met een rode gloed van het heelal. Tof

[ Voor 13% gewijzigd door streamnl op 11-08-2018 09:24 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLuc
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-04 11:45
Voor refinen is ook een mod, Fast Refiners (10x sneller).
Als je geen zin hebt om lang te wachten.

https://www.nexusmods.com/nomanssky/mods/691?tab=description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
streamnl schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

Ik heb een module in mijn lijst en die is iets meer dan 5 miljoen waard. Er gaan er 5 in een slot. Dus als je enkele slots hiermee vol gooit, dan heb je voorlopig wel genoeg geld ;)

Ik weet niet hoe ik je base kan bezoeken, anders gooi ik hem wel ergens in jouw opslag.

Is wel kicken. Alles heeft zwarte/grijze tinten met een rode gloed van het heelal. Tof
Die had ik vannacht ook. Met zwarte ronde boompjes. De leukste planeet die ik tot nu toe heb gevonden was dat alles uit hexagons bestaat. er viel niet op te leven, maar leuk voor de foto's :+ In blauwe systems kan je hoe dan ook de vaagste planeten vinden volgens mij.

Heb nu ook meerdere tropical planets gevonden waar wel blistering damp bij het weer staat, maar je niet om de 5 minuten storm hebt. Het lijkt er op dat die patch daar dus echt wel een verschil maakt. Nu is het best wel leefbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 11-08-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:06:
[...]
De leukste planeet die ik tot nu toe heb gevonden was dat alles uit hexagons bestaat. er viel niet op te leven, maar leuk voor de foto's :+ In blauwe systems kan je hoe dan ook de vaagste planeten vinden volgens mij.

Heb nu ook meerdere tropical planets gevonden waar wel blistering damp bij het weer staat, maar je niet om de 5 minuten storm hebt. Het lijkt er op dat die patch daar dus echt wel een verschil maakt. Nu is het best wel leefbaar.
Die heb ik met een scan ook gezien (beiden) in hetzelfde (rode) stelsel.
Heb ze alleen nog niet bezocht. Misschien straks even vlug een op een neertje naar hexagon planeet.

(Ik dacht dat het een bug/glitch was toen ik hem scande)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TepelStreeltje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:15:
[...]

Die larve cores zijn met 5 in een stack iets van 450.000 geloof ik en damaged technology modules is met een stack van 15 iets van 750.000 waard. Als je daar 1 van vindt en dan even tot 15 dupliceert om vervolgens die stacks je inventory mee te vullen, ben je vrij snel klaar en die dingen liggen gewoon in de spelwereld (bij die damaged of buried dingen volgens mij). Ik had een outpost opgezocht, ernaast even 3 van die dingen neergezet om te dupen. Dan ben je een minuut of 3 aan het dupen, naar binnen en weer meer dupen. Dan verkoop je gemiddeld een miljoen 5 of wat per kwartier als je het een uurtje bezig bent. Prijs zakt namelijk snel in, maar ja je hebt max inventory dus meer dan dat kun je er dan ook niet van maken. Maar zelfs met -80% haal je nog wel wat binnen. Later vind je misschien nog wel wat duurdere items die als je een volle stack maakt, meer opleveren. Ik heb nog wel wat blueprints maar niet de materialen om die dingen te maken, dus mij lukt dat ook niet zomaar.

Ik zit nu op 100 miljoen met 10k nanites en ik vind het eigenlijk wel prima zo. Kan straks kopen wat ik wil voor nieuwe schip, heb een prima multitool om te vullen en hoef ook niet bij elk nieuw stelsel te twijfelen of ik die nieuwe inventory slot wel wil hebben. En sommige missies zijn wat makkelijker als je de resources simpelweg kunt kopen. Heel misschien dat ik er nog wat meer van maak om ook meer frigates te kopen. Lijkt me dat als je er daar eenmaal wat van hebt, je ook wel wat meer inkomsten krijgt. Maar ik kom helaas alleen van die hele zwakke tegen. Elke keer als ik die van mij wegstuur komt ie kapot terug.

Zelf bezig geweest met de missies voor een basis.
spoiler:
Laatste van weapons is wel irritant, zo lijkt het (8 sentinels killen en het reset als je wegloopt). Daar moet ik nog even betere wapens voor craften. Farmer is ook beetje muf. Beetje plantjes proberen. Nou levert dat waarschijnlijk straks nog wel wat op, maar het duurt me te lang als tutorial. Scientist is een beetje vaag geworden, ben nu bij de beacon en moet wat beesten scannen maar het is me nog niet echt duidelijk wat daar de endgame is. En ook of dat de moeite waard is. De overseer is ook erg irritant, daar je die anderen moet doen voordat je daar weer terug kunt komen. Nu bij circuit board missie (die blijkbaar een terminal geeft) maar dan moet je dus die farmer afmaken en dat duurt lang. En als ik de requirements zie voor de overige missies van hem, dan denk ik dat ik me daar nog veel aan ga frustreren. Die gravitino ball wordt nog wel een dingetje.

Atlas, Apollo en andere missies ga ik ook nog wel verder mee, maar eerst even mn basis-missies afronden want ik heb het idee dat dit me nu nog tegenhoudt om makkelijk daarmee verder te gaan. Iets wat ik nog wel zoek is zuinigere launchers, maar die modules kom ik werkelijk nergens tegen. Ook andere modules zijn lastig vindbaar. Zelfs de c-class niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

streamnl schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:59:
[...]

zo heb ik het gedaan met een artifact wat 460K per stuk waard was. Enige nadeel, max stack van 1...
Larval Core's heb ik het daarna mee gedaan, die leverde alleen nog maar 65K op (heb er al zooi verkocht....)
Heb m'n eerste exotic schip er mee gekocht (helaas maar een 16 slotter). En nu wachten op een beter item om te dupen...

Heb nergens een base, maar bedankt voor het aanbod iig!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Grrr, ik heb al een paar dagen last van een super irritante bug, waarbij de game crashed zodra ik de atmosfeer van de huidige planeet verlaat. Net is het toevallig 1x gelukt, maar dat was de enige keer. Je merkt dat het spel gaat laden (waarschijnlijk textures voor de ruimte o.i.d.) en dan crashed hij naar de desktop. Reizen via een teleporter werkt wel prima. Maar ik heb geen zin om overal teleporters neer te gaan zetten om verder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Man I love this game!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Aangezien de farmer quests me te lang duurden, heb ik alle items maar zelf geduped die ik nodig had en daarna moest farmen. Werkt een stuk sneller zo haha. Valt me wel op dat die quests vaak onnodig veel tijd kosten. Vooral die scientist is irritant.

Nu eindelijk de auto-techneut unlocked dus daar kunnen we eindelijk verder mee. Lijkt me wel handig weer wat extra storage. En als ik daar een beetje verder mee ben dan gaan we maar even wat inventory verzamelen door een paar jumps te maken.

Iets wat me nog niet helemaal duidelijk is. Kun je naast die grote storage-containers nog meer dingen opslaan? Want ik probeer een beetje van alles wat te verzamelen wat ik nodig ga hebben, maar ik zit nu vol haha. Heb wel wat dingen die vrij duur zijn, dus dat is mooi voor verder geld verzamelen als dat nodig is. Maar dan moet ik wel even wat meer op kunnen slaan. Ook landingspad heb ik nog steeds niet wat wel jammer is. Of ik moet gemist hebben welke je daarvoor moet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb dat deze week opgezocht. Maar ik kan nergens vinden dat je een update kan kopen/maken voor de opslag.

Ik ben ook helemaal niet bezig met de atlas route of naar de centrum te gaan. Ben de planeten om mij heen aan het bekijken voor de perfecte wereld voor mijn basis.
Grote beesten, goed weer en rustige sentinels.
Wel veel plekken gezien waar je geen spacestation aanwezig is. Daar vind je dan ook geen tradingpost ofzo.

In ieder geval, heb nog veel te onderzoeken ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat dupen, da's toch een enorme exploit? Zijn jullie niet bang dat misbruik daarvan een keer flink wordt gestraft? Zou niet de eerste game zonder competitieve multiplayer gameplay zijn waar dat gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Dat iemand gaat dupen/exploiten in een single player game, prima, geen enkel probleem. Alleen snap ik dan niet waarom je dan niet gewoon creative gaat spelen? Dan heb je überhaupt geen geldprobleem.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wasp schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:12:
Dat iemand gaat dupen/exploiten in een single player game, prima, geen enkel probleem. Alleen snap ik dan niet waarom je dan niet gewoon creative gaat spelen? Dan heb je überhaupt geen geldprobleem.
Dat ook nog eens :P Dit soort shortcuts haalt de lol voor mij iig wel uit een spel, dus ik begin er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Speel zelf op ps4 en zat gister video te kijken waar je met coördinaten exotische S class schepen kan vinden.
Alleen die zitten op pc met een tool no mans connect dacht ik die coördinaten in te voeren.

Deze video gaat het om
YouTube: RARE EXOTIC SHIP COORDINATES, MY HAULER LOCATION & No Man's ...

Hoe moet je op een console deze invoeren ?? Even spoiler gebruikt voor de zekerheid, twijfel of ik anders iets verklap voor mensen die het spannend willen houden
spoiler:
met een quest (Arthemis en Appollo of zo iets :P ) het portaal gevonden welke je moet activeren. Zag dat je materialen moest invoeren maar heb nu ook graves gevonden die mij weer glyps geven neem aan dat deze in relatie staan tot de quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
FidoDido schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:13:
Speel zelf op ps4 en zat gister video te kijken waar je met coördinaten exotische S class schepen kan vinden.
Alleen die zitten op pc met een tool no mans connect dacht ik die coördinaten in te voeren.

Deze video gaat het om
YouTube: RARE EXOTIC SHIP COORDINATES, MY HAULER LOCATION & No Man's ...

Hoe moet je op een console deze invoeren ?? Even spoiler gebruikt voor de zekerheid, twijfel of ik anders iets verklap voor mensen die het spannend willen houden
spoiler:
met een quest (Arthemis en Appollo of zo iets :P ) het portaal gevonden welke je moet activeren. Zag dat je materialen moest invoeren maar heb nu ook graves gevonden die mij weer glyps geven neem aan dat deze in relatie staan tot de quest?
spoiler:
Dat is inderdaad hoe je de eerste glyph unlockt. Daarna moet je travelers vinden op space stations en hun 100 nanites geven. Dan vertellen ze je waar hun graf is en daar unlock je 1 voor 1 de glyphs.
Bij mij is het echter weer bugged; Ik heb de 2e glyph unlockt na de patch en toen verschenen de waypoints niet meer :(

Locaties op PC en PS4 komen niet overeen naar mijn weten. En volgens mij geldt dat ook voor andere universes.
De meeste mensen zitten in de 1e universe; Ik zit in de 10e universe en kan volgens mij naar geen van die coordinaten toe :(. Misschien moet ik gewoon een keer opnieuw beginnen....

Dit weekend geprobeerd om the center te halen op perma death, nooit geweten hoe makkelijk je dood kan gaan aan die stomme plantjes of vallen van een tradingstation :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Momenteel ben ik hoofdzakelijk aan het exploreren in de systemen rondom mijn hoofdsysteem. Soms wat quests van outposts doen en geld bij elkaar aan het harken. Er ligt een mooie Multi-tool bij Polo van 2 Miljoen aan credits. Ik zit ergens op 1.4 miljoen maar verwacht de 2 wel te halen vanaaf. Daarna upgrades maken en de tool uitbreiden en mijn basis groter maken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Van het weekend ook weer even verder gegaan. Bij een outpost een mooie nieuwe multi-tool gekregen met 22 slots. Er moeten wel flink wat slots gerepareerd worden. :'(
Wat is de beste manier om aan Technology Modules te komen? Of zit er niks anders op dan deze te moeten kopen?

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
xeromorphic schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

spoiler:
Dat is inderdaad hoe je de eerste glyph unlockt. Daarna moet je travelers vinden op space stations en hun 100 nanites geven. Dan vertellen ze je waar hun graf is en daar unlock je 1 voor 1 de glyphs.
Bij mij is het echter weer bugged; Ik heb de 2e glyph unlockt na de patch en toen verschenen de waypoints niet meer :(

Locaties op PC en PS4 komen niet overeen naar mijn weten. En volgens mij geldt dat ook voor andere universes.
De meeste mensen zitten in de 1e universe; Ik zit in de 10e universe en kan volgens mij naar geen van die coordinaten toe :(. Misschien moet ik gewoon een keer opnieuw beginnen....
Dat klinkt als heel veel werk om ze allemaal te zoeken. (Heb wel de eerste gevonden)

Hoe kan je zien in welke universe je zit?
In je log?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
streamnl schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Dat klinkt als heel veel werk om ze allemaal te zoeken. (Heb wel de eerste gevonden)

Hoe kan je zien in welke universe je zit?
In je log?
Elke keer als je jumpt zie je in beeld in welke galaxy je zit. Als je dit vraagt zit je nog in de eerste (euclid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ghostley schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:36:
Van het weekend ook weer even verder gegaan. Bij een outpost een mooie nieuwe multi-tool gekregen met 22 slots. Er moeten wel flink wat slots gerepareerd worden. :'(
Wat is de beste manier om aan Technology Modules te komen? Of zit er niks anders op dan deze te moeten kopen?
Kopen gaat het snelst ja. Ik had ook zo'n kapotte multitool en uiteindelijk maar besloten om hem in te ruilen voor een heel normaal exemplaar. Je krijgt er overigens nog wel wat meer voor terug dan een multitool met evenveel werkbare slots. Idem met gestrande schepen. Waarvan ik er overigens in NEXT maar weinig van vindt.

Het helpt als je een paar blueprints verkrijgt die wat meer waard zijn om in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
xeromorphic schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Elke keer als je jumpt zie je in beeld in welke galaxy je zit. Als je dit vraagt zit je nog in de eerste (euclid)
Even voor mijn beeldvorming.
Jumpen is dus niet hetzelfde als warpen?

Want ik heb wel al vele verschillende stelsels gezien (rood, blauw, wit e.d.).
En ik ben een keer door een hele grote"warppoort" gegaan (had vele symbolen er om heen staan)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeromorphic
streamnl schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Even voor mijn beeldvorming.
Jumpen is dus niet hetzelfde als warpen?

Want ik heb wel al vele verschillende stelsels gezien (rood, blauw, wit e.d.).
En ik ben een keer door een hele grote"warppoort" gegaan (had vele symbolen er om heen staan)
Sorry, elke keer als je naar een nieuw sterrenstelsel gaat zie je het in beeld.
Jumpen of warpen, voor mij hetzelfde.
spoiler:
je wisselt van galaxy op het moment dat je naar het center van het universum gaat. Elk universum is weer anders, sommige hebben bijna alleen maar extreme planeten en de 10e (waar ik zit) heeft in elk stelsel 1 of meer lush planets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Grappig om te lezen wat voor verschillende paden iedereen neemt. :+)
Zelf zit ik nog in het eerste stelsel en ben ik mij ergens gaan vestigen. Al 'mijn' zonnestelsels heten 'Auredium' gevolgd door nog wat. Ik heb een basis op een planeet die geen weerproblemen heeft. Mijn vloot hangt in een ander zonnestelsel van mij. Uiteindelijk wil ik een basis in elk zonnestelsel van mij.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
ik heb pas net een nutteloos houten hutje neergezet:)
nog niet echt boeiend die basis so far

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
boemmie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:55:
ik heb pas net een nutteloos houten hutje neergezet:)
nog niet echt boeiend die basis so far
Als een sentinel boos is, kan zo'n hutje behoorlijk nuttig zijn ;)

@xeromorphic
Thanks voor de uitleg

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
heb een aardige basis op planeet zonder weersomstandigheden en mijn basis aan het strand gebouwd:P zullen vast iets betere zijn maar vond dit wel prima om dingen uit te proberen :)
moet nu alleen voor een basis missie een solar planeet vinden voor een type plant,ben nu 8 keer gewarped en nog steeds niet zo planeet aangetroffen :S

ben met atlas path begonnen maar nog niet echt mee bezig, wil nog zoveel andere dingen doen. Probeer nu een s class hauler te krijgen en een s class multitool eerder ga ik niet verder.
Zie wel s class haulers alleen 32 slots en wil de 48 :) maar vergt geduld haha mag met mijn a 46 slot niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik was ook met de atlas bezig, heb (gok ik) een warp of 8 gemaakt hiervoor. Nu warp ik wat rond om een perfecte planeet te vinden.
Maar ik heb 0 S haulers gezien en 0 S Multitools.
Eerst de perfecte planeet, dan S Multitool, dan de rest ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ja de 5m credits halen voor een s tool of ship, dat duurt eeuwen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
boemmie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:19:
ja de 5m credits halen voor een s tool of ship, dat duurt eeuwen:)
mwah, ligt een beetje aan je tactiek; Met crafting kan je aardig snel geld verdienen.
ook kan je aardig snel geld verdienen met missies op je freighter; Daar zitten rewards van 2 -5 miljoen (hot ice, superconducter) tussen voor missies die 10 minuten duren.

[ Voor 3% gewijzigd door xeromorphic op 13-08-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
missies? die heb ik nog niet gevonden. freighter is je normale schip of dat ding wat rond de planeet stuitert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
boemmie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:26:
missies? die heb ik nog niet gevonden. freighter is je normale schip of dat ding wat rond de planeet stuitert?
Dat is je mega schip in de ruimte; Dat ding waar je ook je normale schipje in kan parkeren.
Boven in heb je een kamer met een oranje wereldbol; Een van de terminals heeft missies.
Je freighter krijg je als je het verhaal speelt rond uur 6 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ahhh dat verklaart. zit nu nog in de awekening storyline. eerste warp net gehad, moet nu warpcell maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
boemmie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:31:
ahhh dat verklaart. zit nu nog in de awekening storyline. eerste warp net gehad, moet nu warpcell maken
Zeker even doorspelen; dan wordt je leven een stuk makkelijker en hoef je niet constant resources te minen. Dat is in de eerste uren van het spel echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ja dat heb ik nu, de planeet met dino's en geen weather crap heb ik al. damp condition, dus prima planeet. maar vond nog weinig te doen, op naar warp cell maken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
boemmie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:34:
ja dat heb ik nu, de planeet met dino's en geen weather crap heb ik al. damp condition, dus prima planeet. maar vond nog weinig te doen, op naar warp cell maken dan
"de planeet met de dino's heb ik al"
Dan heb je geluk. Heb minimaal 50 warpen gemaakt, al vele planten gezien maar nog geen dino (ik neem aan zo'n grote dino).
De grootste beest die ik gezien heb, was een soort zaadcel die in de lucht vloog ( :+ )

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:03

Aganim

I have a cunning plan..

Even een hele stomme vraag, weet iemand hoe je de Personal Force Field kan activeren? Ik heb die ingebouwd in mijn multitool, maar hoe je hem moet gebruiken ontgaat mij even. Enige wat ik heb kunnen vinden is 'L1' indrukken, maar ja, daar heb je op de PC vrij weinig aan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
Aganim schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:50:
Even een hele stomme vraag, weet iemand hoe je de Personal Force Field kan activeren? Ik heb die ingebouwd in mijn multitool, maar hoe je hem moet gebruiken ontgaat mij even. Enige wat ik heb kunnen vinden is 'L1' indrukken, maar ja, daar heb je op de PC vrij weinig aan. :+
Rechter muisknop mits je hem als secondary hebt gekozen op je multitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

eborn schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:00:
[...]

Rechter muisknop mits je hem als secondary hebt gekozen op je multitool.
Duh, soms is het leven zo simpel.. }:O Dank dank. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Is er een tweakers-discord voor dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteravond mijn kapitaal naar 2 miljoen gebracht. Uiteindelijk een klasse C multitool gehaald met 13 slots (ik had er maar vijf in de oorspronkelijke multitool). Voor nu is dat voldoende als multitool. Nu nog volledig upgraden, ook qua scanners.

/edit; Ik heb ook de gloves gemaakt. Ik ben van plan om aardig wat frostcrystal te verzamelen voor glas te maken.

Ik heb ook nog twee 'fix em uppers' schepen staan in mijn freighter. 1 is niet het opknappen waard; dit is mijn startschip maar omdat ik vlieg in mijn pre-release schip is het inferieur. De ander is een gevonden schip wat ik op mijn freighter laat staan tot het volledig is opgeknapt.

[ Voor 45% gewijzigd door Auredium op 14-08-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Auredium schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:27:
Gisteravond mijn kapitaal naar 2 miljoen gebracht. Uiteindelijk een klasse C multitool gehaald met 13 slots (ik had er maar vijf in de oorspronkelijke multitool). Voor nu is dat voldoende als multitool. Nu nog volledig upgraden, ook qua scanners.
Scanners + advanced mining beam is de basis die je moet hebben. 3x s class scanner = bakken met geld van scannen; Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
eerste freighters gesignaleerd, nu nog de enemy ships neerknallen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

boemmie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:59:
eerste freighters gesignaleerd, nu nog de enemy ships neerknallen vanavond.
In mijn ogen hebben ze dit (gelukkig) makkelijker gemaakt. Voor Next was het echt een bijna nachtmerrie om tegen vijandelijke fighters te moeten vechten. In Next is het goed te doen. Ik heb er 15+ naar het hiernamaals geschoten zonder een keer te sterven. Voor Next was ik waarschijnlijk al een paar keer gestorven in dogfights. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Een groene planeet
Mild rain
Limited sentinels
Beesten (nog geen dino's)

Dit heb ik nog niet meegemaakt, dit is denk ik een blijvertje

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:18
streamnl schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:22:
Een groene planeet
Mild rain
Limited sentinels
Beesten (nog geen dino's)

Dit heb ik nog niet meegemaakt, dit is denk ik een blijvertje
Als je weet waar je naar toe jumpt dan kom je ze best vaak tegen. Tropical heeft tegenwoordig ook wat minder stormen en temperate planeten zijn echt top. Helaas nog steeds geen lush planet al vraag ik me af of dat echt in de beschrijving van een planeet staat of dat het gewoon een gegeven is.

Hoe dan ook gewoon naar F5 t/9 systemen springen of een lage G. Bij G moeten de planeten verder weg staan aangezien die ster veel warmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Hoe dan ook gewoon naar F5 t/9 systemen springen of een lage G. Bij G moeten de planeten verder weg staan aangezien die ster veel warmer is.
Dit was voor mij onbekend.
Thanks voor de info.

"Mijn" planeer is inderdaad erg prettig en mooi. Ik ben ongeveer een uurtje daar/online geweest en heb geen 1 storm meegemaakt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vanochtend ook mijn eerste echte (groene) Paradise planet mogen bezoeken. Zonder stormen, zonder agressieve sentinels. Paradise dus.

Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil met hetgeen waar ik daarvoor zat. Waarom deze nu Paradise heet en die andere niet, ik heb geen idee.

En... nu ik 2 van zulke rustige planeten gezien te hebben, vind ik het wel genoeg. Klinkt het gek als ik zeg dat ze "te saai" zijn? :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:19
1.56 is live op ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren tijdens het verkennen van een stelsel op een goede planeet met ring uit gekomen. Ik dacht; goh dit kon wel wat zijn. Geen straling, extreme kou of warmte. Na vijf minuten een hitte storm...never mind then. :+)

Ik heb nu ook een S-klasse scanner en man dat ding betaald zichzelf terug. Ik zit nu op 3 miljoen (na terug te tikken naar 1 miljoen met wat aankopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
hmmm, klinkt alsof ik die ook maar moet halen, te veel te doen, te weinig geld, freighter kost ook maar 13.3mil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
boemmie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:06:
hmmm, klinkt alsof ik die ook maar moet halen,
Dat zeg je alsof je naar de winkel rijdt en 'm voor het uitkiezen hebt. Volgens mij is dat toch een fikse dosis geluk...

@Auredium er zit een typo in je .sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
denk eerder dat ik eerst eens flink geld moet halen voordat ik er naar ga zoeken, zit pas op 1 mil en geld is erg traag in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
had meer tip filmpjes moeten kijken, opzoek naar scanner mod S helpt bakken zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

boemmie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:36:
had meer tip filmpjes moeten kijken, opzoek naar scanner mod S helpt bakken zie ik
Die scanner kun je vinden op ruimtestations. Meestal zit er aan de linker zijde van je (als je aankomt met je schip) een multitool handelaar. Deze verkoopt blueprints en upgrades. Als je naar upgrades gaat kun je daar hoofdzakelijke C- en S-klasse onderdelen vinden (was iig bij mij met verschillende stations). Je koopt dan de S-klasse scanner upgrade.
De upgrade komt in je inventory. Om de upgrade te installeren doe je [E] ingedrukt houden (bij PC) in je inventory, het icoontje veranderd dan, vervolgens ga je naar je multitool en dan plaats je het in je multitool en klaar.

Nog een pro-tipje die mensen vaak niet weten - Upgrades houden ervan om aaneengeschakeld zijn. Dus scanner upgrades zitten bij voorkeur naast elkaar. Mining laser upgrades naast elkaar etc. etc. Je zult dan zien dat ze allemaal een apart kader hebben wat betekend dat ze een bonus geven t.o.v. ze maar gewoon ergens dumpen in je multitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
check, nog meer dingen die ik moet weten als een opnieuw beginner sinds 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Gisteren m'n eerste planeet ontdekt met extreem weer. In dit geval bleek het non-stop 140 graden onder 0 te zijn inclusief sneeuw storm. Er waren geen vliegende sentinels te vinden, enkel die op 4 poten.
Kon niet langer dan 20 seconden buiten staan. :/

Ook m'n freighter unlocked! Viel me gelijk op dat ze het combat systeem een heel stuk relaxter hebben gemaakt. Shields regenereren en als je door de 'loot' heen vliegt na een piraat te hebben gesloopt komt er ook weer shield bij. Dat was toch wel 1 van m'n grootste kritiek punten in de vroegere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

boemmie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:51:
check, nog meer dingen die ik moet weten als een opnieuw beginner sinds 2 jaar?
Dat je jezelf even de vraag moet stellen of je verder wilt met een oude save, of opnieuw wilt beginnen. Er zijn nogal wat problemen met legacy saves, zo kan je minder technology slots hebben (12 ipv 14) en heb je kans dat je diverse blueprints mist die nogal vitaal zijn. Persoonlijk heb ik er omheen gewerkt door mijn save zelf te bewerken, maar of dat later nog issues gaat opleveren valt natuurlijk niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
heb al nieuwe game gestart, dus dat is al geen vraag meer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

boemmie schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:12:
heb al nieuwe game gestart, dus dat is al geen vraag meer:)
Ah, prima. :) 'opnieuw beginner na 2 jaar' is wat dubbel op te vatten: zelfs met een legacy save voelt het nog steeds een beetje als opnieuw beginnen, gezien hoe het spel op de schop is gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Zelden zo groot spel zelf gespeeld, dan neem ik me voor om iets te gaan doen. Ontdek je iets nieuws en dan weer iets nieuws enz enz. :P aan het eind nog niet gedaan wat je voor ogen had haha.

Probeer voor mezelf nu toch een doel te stellen eerst dit afmaken dan verder met het volgende anders raak ik de draad beetje kwijt :P
Vanavond maar even glyps verzamelen wat interessante portal glyphs gevonden en ben erg nieuwsgierig of ze inderdaad kloppen :)

Ieder geval tot nu toe wel tevreden over dit spel, leuke meevaller voor die korting in de ps4 store. Wel wat bugs ondervonden en soms moet ik spel opnieuw starten dan wordt die ontzetten traag maar dat neem ik voor lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik verwacht dat voorlopig er nog hier en daar wat bugs worden gefixt. Daarna hoop ik dat er verder wordt gewerkt aan en nieuwe grote update die multiplayer verder uitwerkt. Het zou leuk zijn als er allianties e.d. kunnen worden gemaakt. Zelfs als het aantal spelers in een systeem beperkt blijft zou het leuk zijn als er iig een makkelijke mogelijkheid is voor spelers om zich te verzamelen onder grote clans en allianties en samen met elkaar dingen te kunnen doen zoals handelen zonder elkaar toe moeten opzoeken (wat een pain is als jij in Universe 1 zit en je buddy in Universe 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baaart900
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 09:09
Ik verwacht dat ze nu (na 2 jaar) wel bijna klaar zijn met grote upgrades. Geld was al binnen en nu zijn ook de spelers eindelijk blij. Kunnen ze hun team inzetten op ontwikkeling van een nieuwe game (vervolg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog niets online gedaan.

Het ontdekken van verschillende systemen/planeten, lijkt me ook veel leuker om dat alleen te doen.
Bijv. een verlaten planeet. Dat is toch minder "speciaal" als je er met meer mensen daar bent.

Waarom zijn de redenen om online te gaan?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ik heb ook nog niets online gedaan, vind het wel prima om alleen te spelen op dit moment.

Een monolith hoe zijn die tegenwoordig te vinden? Via navigation data in een signal booster importeren en kiezen voor artifact (weet uit mijn hoofd even niet hoe die optie precies heet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

streamnl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:38:
Ik heb eigenlijk nog niets online gedaan.

Het ontdekken van verschillende systemen/planeten, lijkt me ook veel leuker om dat alleen te doen.
Bijv. een verlaten planeet. Dat is toch minder "speciaal" als je er met meer mensen daar bent.

Waarom zijn de redenen om online te gaan?
Mja vooral het handel drijven en voortgang in verhaal verkrijgen, maar verkennen is inderdaad niet heel bijzonder met zijn tweeen. Tenzij je dingen gaat toevoegen waar je meer mensen voor nodig hebt. Puzzels bv. Of bandieten die een basis hebben om aan te vallen.

Verder vind ik het jammer dat elke planeet ongeveer wel hetzelfde is. Beetje huis hier en daar, maar nooit een echte stad of meer dan wat losse huisjes wat amper de titel "nederzetting" kan hebben. Online voegt momenteel ook niet veel toe maar stel dat ze meer gaan doen met het universum, dan kan het wel interessant worden. Maar daar is Star Citizen misschien een betere game voor. Maar kijk bv wat Elite Dangerous toevoegt. Astroneer heeft ook wel wat zaken die ze daar anders doen. Het is alleen wel vooral samenwerken om dingen te craften, researchen en verzamelen. Voor mij is dat alleen wat snel te saai

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 15-08-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Martinspire schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:40:
[...]

Mja vooral het handel drijven en voortgang in verhaal verkrijgen, maar verkennen is inderdaad niet heel bijzonder met zijn tweeen. Tenzij je dingen gaat toevoegen waar je meer mensen voor nodig hebt. Puzzels bv. Of bandieten die een basis hebben om aan te vallen.

Verder vind ik het jammer dat elke planeet ongeveer wel hetzelfde is. Beetje huis hier en daar, maar nooit een echte stad of meer dan wat losse huisjes wat amper de titel "nederzetting" kan hebben. Online voegt momenteel ook niet veel toe maar stel dat ze meer gaan doen met het universum, dan kan het wel interessant worden. Maar daar is Star Citizen misschien een betere game voor. Maar kijk bv wat Elite Dangerous toevoegt. Astroneer heeft ook wel wat zaken die ze daar anders doen. Het is alleen wel vooral samenwerken om dingen te craften, researchen en verzamelen. Voor mij is dat alleen wat snel te saai
Het zou in die zaak wel leuk zijn als ze een nieuw type zonnestelsel doen toevoegen waar standaard een soort van gevecht evenement kan worden gehouden. Bijvoorbeeld een NPC gevechtsbasis en dat ze dan wellicht besparen op gegenereerde planeten e.d. en er maar 1 planeet of zo bij doen als extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Het zou uberhaupt wel wat extra toevoegen als ze een beetje jattten van wat Elite Dangerous doet.
Dat een stelsel een status kan hebben ala: Oorlog / Honger / Welvaard / etc.
En dat daar de prijzen op de markt ook naar zijn. Of juist dat bepaalde grondstoffen er meer waard zijn.
In geval van oorlog er meer gevechten in de ruimte en ook op de grond zijn. Nu is alles overal chill en niemand heeft een hekel aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 12:58

Meneer iCy

swarma

baaart900 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:21:
Ik verwacht dat ze nu (na 2 jaar) wel bijna klaar zijn met grote upgrades. Geld was al binnen en nu zijn ook de spelers eindelijk blij. Kunnen ze hun team inzetten op ontwikkeling van een nieuwe game (vervolg)
Ze hebben hem net pas gereleased op de xbox dus weet het niet zeker ;-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ghostley schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:59:
Het zou uberhaupt wel wat extra toevoegen als ze een beetje jattten van wat Elite Dangerous doet.
Dat een stelsel een status kan hebben ala: Oorlog / Honger / Welvaard / etc.
En dat daar de prijzen op de markt ook naar zijn. Of juist dat bepaalde grondstoffen er meer waard zijn.
In geval van oorlog er meer gevechten in de ruimte en ook op de grond zijn. Nu is alles overal chill en niemand heeft een hekel aan elkaar.
Dit is er al. Als je de economy scanner hebt dan kun je de welvaart en orde van een stelsel zien. Deze statistieken bepalen bijvoorbeeld de kans op [S]-klasse schepen in een stelsel en de kans op piraten tijdens je rondvluchten er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tinus_Budel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:38:
Ik heb ook nog niets online gedaan, vind het wel prima om alleen te spelen op dit moment.

Een monolith hoe zijn die tegenwoordig te vinden? Via navigation data in een signal booster importeren en kiezen voor artifact (weet uit mijn hoofd even niet hoe die optie precies heet)?
Ik krijg meestal wel een tip van iemand als ik hem/haar/het/ding help. En soms krijg ik dan een waypoint van een Monolith.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Auredium schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:04:
[...]

Dit is er al. Als je de economy scanner hebt dan kun je de welvaart en orde van een stelsel zien. Deze statistieken bepalen bijvoorbeeld de kans op [S]-klasse schepen in een stelsel en de kans op piraten tijdens je rondvluchten er doorheen.
Oh nice! Dat heb ik dan blijkbaar gemist. :X
Heeft dat dan ook invloed op de prijzen van modules, of is dat gewoon RNGesus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Maar nu snap ik jullie punt qua online spelen.
Dus op dit moment is het niet bijzonder, prima. ze hebben alleen hun belofte waar gemaakt dat je andere spelers kan zien. Al moet ik zeggen dat ik op dit moment geen 1 planeet heb gezien, die al door iemand eerder is bezocht. Op zich wel jammer.

Ben benieuwd of je iets kan jatten bij iemand anders. En als dat lukt en ze doen het bij jou, of je daar dan een melding van krijgt. Of dat wanneer je iets jat, je een bounty boven je hoofd krijgt. En hoe meer je jat, hoe hoger die wordt.

Ik wacht wel af totdat het de moeite wordt om online te spelen. OP dit moment klooi ik wel wat aan. Ik heb nu een groene paradise, volgende stap is een S-multitool.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
streamnl schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:15:
Al moet ik zeggen dat ik op dit moment geen 1 planeet heb gezien, die al door iemand eerder is bezocht. Op zich wel jammer.
Hmmm, ik wel. Zit blijkbaar in het zelfde spoor/pad als een ander. Want heb al een paar jumps gemaakt en ieder stelsel zijn een paar (niet alle) planeten die al ontdekt zijn door deze ene persoon.
Heb alleen (nog) niet kunnen vinden hoe ik zijn eventuele basis of locaties kan ontdekken. Met wat random rondvliegen zag ik een paar dagen terug wel een graf en dacht dat deze van hem was... maar dat bleek een storyline iets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ghostley schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Hmmm, ik wel. Zit blijkbaar in het zelfde spoor/pad als een ander. Want heb al een paar jumps gemaakt en ieder stelsel zijn een paar (niet alle) planeten die al ontdekt zijn door deze ene persoon.
Heb alleen (nog) niet kunnen vinden hoe ik zijn eventuele basis of locaties kan ontdekken. Met wat random rondvliegen zag ik een paar dagen terug wel een graf en dacht dat deze van hem was... maar dat bleek een storyline iets te zijn.
Klopt, een graf kan bij een story horen.

Maar ik ben erg benieuwd wanneer je zijn basis vindt wat je dan kan doen.
Al schat ik de kans klein in met wat rondvliegen, want zelfs de kleine planten zijn groot :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
voor degene die interesse hebben op op de ps 4 een s class multitool locatie die klopt :)
Gaat om een S type experimental

https://portalrepository.com/tag/s-class-multitool/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43
FidoDido schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:31:
voor degene die interesse hebben op op de ps 4 een s class multitool locatie die klopt :)
Gaat om een S type experimental

https://portalrepository.com/tag/s-class-multitool/
Is er een manier om naar die planeet te gaan? Ik heb nergens de mogelijkheid gezien om een adres in te voeren of zo.

PSN: PcDCch

• Tinus_Budel
Mozart schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Is er een manier om naar die planeet te gaan? Ik heb nergens de mogelijkheid gezien om een adres in te voeren of zo.
Via een Portal, maar ik moet zeggen dat ik dat zelf ook nog nooit gedaan heb...

• streamnl
  • Niet online
Ik heb er zelf ook 1 "open gemaakt".
Wist niet wat ik met die code moest doen, maar heb voor de zekerheid wel een foto van gemaakt.

En ik meen dat ik toen boven in de spacestation, dezelfde code zag toen ik bij de warppoort stond.
Toen niets mee gedaan want ik had andere plannen ;)

Zal vanmiddag eens kijken of ik het weer kan terughalen.

Meer dan ik dacht...

• FidoDido
Mozart schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Ja kwam via een Quest bij een portal uit, daar kan je dan die portal code invoeren. Ben je wel even mee bezig ;) is even uitzoeken maar wel de moeite waard . YouTube staan wel wat video's

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Spel (PS4) ligt alweer langer dan een jaar stof te happen. Vanavond maar eens opstarten en een nieuwe story line beginnen. Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar de game nu.
Ik begrijp dat je nu je eigen basis kan bouwen. Maar waar ik een beetje bang voor ben is dat je veel moet zoeken naar materialen om iets te kunnen bouwen ofzo.. zoeken zoeken zoeken... We gaan t zien.

• streamnl
  • Niet online
Zo... het was even zoeken op internet maar ik ben ietsje wijzer mbt portals. Het is mij nog niet helemaal duidelijk

spoiler:
"Finding and activating a portal is a quest objective that is part of the No Man’s Sky’s new narrative. After you have started the quest “Alone Amidst the Stars” and spoken to Artemis via the holographic comms tower, you will be prompted to locate a Monolith. At the next Monolith you find, there will now be an option to “locate a portal” in exchange for one Vy’keen Dagger. Once you have selected that option, the Monolith will find the nearest one and provide a waypoint."

Ik heb dit gedaan en hij is actief.
Maar kan ik nu bij elke Monolith doen? Zo ja, dan moet ik maar de Vy’keen Dagger gaan sparen en die niet meer meteen verkopen...

Meer dan ik dacht...

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:21
spoiler:
Als je er eenmaal eentje hebt gevonden, bouw je daar gewoon een basis naast. Die portal kun je dan altijd gebruiken om naar andere portals te gaan als je de adressen ergens vind. Volgens mij voegt het verder niet zoveel toe om andere portals te vinden.

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik had gisteravond geen tijd voor NMS. Vanavond wel, ik wil mijn tijd besteden om mijn HQ op te bouwen maar eerst moet ik glas leren te maken. Pre-Next patch had je daar frost Crystals voor nodig (die heb ik zat). Thuis op de wiki eens gaan kijken hoe dat nu zit.

• FidoDido
streamnl schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:41:
Zo... het was even zoeken op internet maar ik ben ietsje wijzer mbt portals. Het is mij nog niet helemaal duidelijk

spoiler:
"Finding and activating a portal is a quest objective that is part of the No Man’s Sky’s new narrative. After you have started the quest “Alone Amidst the Stars” and spoken to Artemis via the holographic comms tower, you will be prompted to locate a Monolith. At the next Monolith you find, there will now be an option to “locate a portal” in exchange for one Vy’keen Dagger. Once you have selected that option, the Monolith will find the nearest one and provide a waypoint."

Ik heb dit gedaan en hij is actief.
Maar kan ik nu bij elke Monolith doen? Zo ja, dan moet ik maar de Vy’keen Dagger gaan sparen en die niet meer meteen verkopen...
Op mijn planeet heb ik hem geactiveerd met materialen zoals cobalt etc. Dan gewoon een beacon erbij plaatsen had in mijn geval al een basis gebouwd op de planeet. Misschien is een base computer sneller inderdaad en die dan gewoon portal noemen :)

spoiler:
Het wordt naar maten je speelt duidelijker om een adress in te voeren moet je glyphs activeren dan moet je graves vinden van travellers die kan je vinden in space stations moet je 100 nanite betalen krijg je de locatie.Je moet er 16 hebben.Ben gister daar wel even paar uur mee bezig geweest.

Vanavond is een adress zoeken voor de ps4 voor een s class hauler :) die van de pc werken niet merkte ik gister kwam ergens anders uit |:(

• streamnl
  • Niet online
Pfff, ik zou echt niet meer weten waar hij stond en op welk planeet. Ik ben inmiddels wel 50 warpen verder...

Maar als ik gewoon weer verder ga met de missie, dan moet het goed komen?
spoiler:
Ik heb hem wel "dood laten gaan" toen ik de keuze moest maken. Hopelijk kan ik gewoon verder.
Zal morgen eens kijken

Dit vind ik het leuke van NMS. Je gaat van hop naar her en je komt elke keer maar een stapje :+

Meer dan ik dacht...

• Tinus_Budel
streamnl schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:41:

spoiler:
Ow oeps, ik heb die missie allang gedaan maar heb bij die monolith die optie niet geactiveerd. Hmm ff kijken of ik die terug kan vinden
Pagina: 1 ... 39 ... 47 Laatste