Die larve cores zijn met 5 in een stack iets van 450.000 geloof ik en damaged technology modules is met een stack van 15 iets van 750.000 waard. Als je daar 1 van vindt en dan even tot 15 dupliceert om vervolgens die stacks je inventory mee te vullen, ben je vrij snel klaar en die dingen liggen gewoon in de spelwereld (bij die damaged of buried dingen volgens mij). Ik had een outpost opgezocht, ernaast even 3 van die dingen neergezet om te dupen. Dan ben je een minuut of 3 aan het dupen, naar binnen en weer meer dupen. Dan verkoop je gemiddeld een miljoen 5 of wat per kwartier als je het een uurtje bezig bent. Prijs zakt namelijk snel in, maar ja je hebt max inventory dus meer dan dat kun je er dan ook niet van maken. Maar zelfs met -80% haal je nog wel wat binnen. Later vind je misschien nog wel wat duurdere items die als je een volle stack maakt, meer opleveren. Ik heb nog wel wat blueprints maar niet de materialen om die dingen te maken, dus mij lukt dat ook niet zomaar.
Ik zit nu op 100 miljoen met 10k nanites en ik vind het eigenlijk wel prima zo. Kan straks kopen wat ik wil voor nieuwe schip, heb een prima multitool om te vullen en hoef ook niet bij elk nieuw stelsel te twijfelen of ik die nieuwe inventory slot wel wil hebben. En sommige missies zijn wat makkelijker als je de resources simpelweg kunt kopen. Heel misschien dat ik er nog wat meer van maak om ook meer frigates te kopen. Lijkt me dat als je er daar eenmaal wat van hebt, je ook wel wat meer inkomsten krijgt. Maar ik kom helaas alleen van die hele zwakke tegen. Elke keer als ik die van mij wegstuur komt ie kapot terug.
Zelf bezig geweest met de missies voor een basis.
spoiler:Laatste van weapons is wel irritant, zo lijkt het (8 sentinels killen en het reset als je wegloopt). Daar moet ik nog even betere wapens voor craften. Farmer is ook beetje muf. Beetje plantjes proberen. Nou levert dat waarschijnlijk straks nog wel wat op, maar het duurt me te lang als tutorial. Scientist is een beetje vaag geworden, ben nu bij de beacon en moet wat beesten scannen maar het is me nog niet echt duidelijk wat daar de endgame is. En ook of dat de moeite waard is. De overseer is ook erg irritant, daar je die anderen moet doen voordat je daar weer terug kunt komen. Nu bij circuit board missie (die blijkbaar een terminal geeft) maar dan moet je dus die farmer afmaken en dat duurt lang. En als ik de requirements zie voor de overige missies van hem, dan denk ik dat ik me daar nog veel aan ga frustreren. Die gravitino ball wordt nog wel een dingetje.
Atlas, Apollo en andere missies ga ik ook nog wel verder mee, maar eerst even mn basis-missies afronden want ik heb het idee dat dit me nu nog tegenhoudt om makkelijk daarmee verder te gaan. Iets wat ik nog wel zoek is zuinigere launchers, maar die modules kom ik werkelijk nergens tegen. Ook andere modules zijn lastig vindbaar. Zelfs de c-class niet eens.