• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tinus_Budel schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:16:
[...]

Ow oeps, ik heb die missie allang gedaan maar heb bij die monolith die optie niet geactiveerd. Hmm ff kijken of ik die terug kan vinden
Als je de optie negeert krijg je hem bij volgende monoliths net zo goed nog. Tenminste, dat gebeurt bij mij wel, ik heb er tot nu toe ook nog niks mee gedaan maar zie hem iedere keer staan bij monoliths.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 13:16
SnoeiKoei schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Als je de optie negeert krijg je hem bij volgende monoliths net zo goed nog. Tenminste, dat gebeurt bij mij wel, ik heb er tot nu toe ook nog niks mee gedaan maar zie hem iedere keer staan bij monoliths.
Oké dan maakt het dus niet zoveel uit, zal van het weekend eens op zoek gaan naar een Monolith en Portal

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:57
Meh.
Ik kan mijn freighter niet op missies sturen want ik mis de formule voor brandstof. Nooit gekregen van de npc en al meermaals geprobeerd. Bugged denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisterenavond even gespeeld en blijkbaar heeft mijn startplaneet (waar mijn hoofdbasis staat) ook een portal.
Via YouTube gevonden hoe je daar achter kan komen (dmv signaal boost).

Bij een tradecentrum een dolk gekocht voor de monolith en hoppa, Ik kreeg de locatie.

Aangezien ik maar 1 "vrijgespeeld" heb, kon ik ook maar 1 adres invoeren. Die werkte niet maar de portal ging toch aan.
Vlug een savepoint gebouwd en naar binnen gelopen.

Kwam op een wereld uit bij een portal die dicht is.
Stonden wel veel warppoorten erom heen. Een stuk of 7.
Dmv van mijn schip even een autasave gemaakt en afgesloten. Vandaag verder onderzoeken.

Blijft een tof spel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-08 13:52
streamnl schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:45:
Gisterenavond even gespeeld en blijkbaar heeft mijn startplaneet (waar mijn hoofdbasis staat) ook een portal.
Via YouTube gevonden hoe je daar achter kan komen (dmv signaal boost).

Bij een tradecentrum een dolk gekocht voor de monolith en hoppa, Ik kreeg de locatie.

Aangezien ik maar 1 "vrijgespeeld" heb, kon ik ook maar 1 adres invoeren. Die werkte niet maar de portal ging toch aan.
Vlug een savepoint gebouwd en naar binnen gelopen.

Kwam op een wereld uit bij een portal die dicht is.
Stonden wel veel warppoorten erom heen. Een stuk of 7.
Dmv van mijn schip even een autasave gemaakt en afgesloten. Vandaag verder onderzoeken.

Blijft een tof spel.
dat is DE manier om snel naar de center te gaan, je zit er nu maar 5000 LY vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:03

Aganim

I have a cunning plan..

Gummiebeer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:31:
Meh.
Ik kan mijn freighter niet op missies sturen want ik mis de formule voor brandstof. Nooit gekregen van de npc en al meermaals geprobeerd. Bugged denk ik 8)7
Je moet een Command Terminal bouwen (weet even de exacte naam niet, zit onder Freighter Parts), als je die hebt staat zou je de eerste keer dat je hem activeert de blueprint voor Frigate Fuel moeten krijgen. Krijg je dus niet van de NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
xeromorphic schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:27:

dat is DE manier om snel naar de center te gaan, je zit er nu maar 5000 LY vanaf :)
Ik heb vele wensen wat ik nog wil doen met NMS, maar naar de center gaan, is er niet 1 van :+
Misschien als ik alles heb wat ik wi hebben...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
streamnl schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:37:
[...]

Ik heb vele wensen wat ik nog wil doen met NMS, maar naar de center gaan, is er niet 1 van :+
Misschien als ik alles heb wat ik wi hebben...
uit ervaring kan ik je het afraden :); ik zou er niet naar toe gaan, alleen misschien een keer in survival of perma death voor de achievement.

[ Voor 14% gewijzigd door xeromorphic op 17-08-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

xeromorphic schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:27:
[...]
Ja daar kwam ik zelf ook achter en toen heb ik toch maar snel mijn permadeath achievement gehaald 8)

Ondanks dat het gewoon een ingebouwde quest en game mechanics is voelt het toch een beetje als cheaten: In 1 keer van 175k LY naar 6000

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Toch mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen...
Even 15 min gekeken voordat ik weer weg moest.
Maar wat ik zo snel zie, kan ik daar niet meer weg.

Ik zie het volgende: Teleporter unavailable // Portal interference

Of ik moet vanmiddag/vanavond mijn oudere savegame gebruiken (Ik ben nu blij dat ik handmatig gesaved heb, voordat ik door de portal stapte 8) ) of dit maar eens proberen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
streamnl schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:49:
Toch mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen...
Even 15 min gekeken voordat ik weer weg moest.
Maar wat ik zo snel zie, kan ik daar niet meer weg.

Ik zie het volgende: Teleporter unavailable // Portal interference

Of ik moet vanmiddag/vanavond mijn oudere savegame gebruiken (Ik ben nu blij dat ik handmatig gesaved heb, voordat ik door de portal stapte 8) ) of dit maar eens proberen.
Je kan de teleporter niet gebruiken als je door een portal gegaan bent; Je moet via dezelfde portal weer terug.
Ga dus niet van portal naar portal, want dan zit je mooi vast hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
xeromorphic schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:04:
[...]

Je kan de teleporter niet gebruiken als je door een portal gegaan bent; Je moet via dezelfde portal weer terug.
Ga dus niet van portal naar portal, want dan zit je mooi vast hehe :+
Hmm, dat zou @$@%#@% zijn.

Dan ben ik extra blij met mijn savegame ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
streamnl schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Hmm, dat zou @$@%#@% zijn.

Dan ben ik extra blij met mijn savegame ;)
Als ik portals gebruik zet ik meestal direct een basis neer aan de andere kant van de portal. Dan ga ik terug door de portal en dan kan je gewoon teleporten naar je nieuwe basis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
xeromorphic schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:12:
[...]

Als ik portals gebruik zet ik meestal direct een basis neer aan de andere kant van de portal. Dan ga ik terug door de portal en dan kan je gewoon teleporten naar je nieuwe basis :).
Bij de eerste kon ik dat ook. Die had ik ook eerlijk verdient via de quest.

Maar bij deze gaat dat niet. Er zit een soort grote deur voor de portal. Waarschijnlijk omdat ik een valse adres heb ingevoerd en toch erdoor ben gegaan.

Hier blijven, zie ik niet zo zitten. Warpen kan ik ook niet.
In ieder geval, ik heb nu al weer zin om straks te gaan puzzelen hoe ik dit ga oplossen.
Eerst kijken als ik een random game speel, of ik dan wel kan warpen/teleporteren naar "huis".
Want wie zorgt nu voor mijn beestjes :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
streamnl schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

Bij de eerste kon ik dat ook. Die had ik ook eerlijk verdient via de quest.

Maar bij deze gaat dat niet. Er zit een soort grote deur voor de portal. Waarschijnlijk omdat ik een valse adres heb ingevoerd en toch erdoor ben gegaan.

Hier blijven, zie ik niet zo zitten. Warpen kan ik ook niet.
In ieder geval, ik heb nu al weer zin om straks te gaan puzzelen hoe ik dit ga oplossen.
Eerst kijken als ik een random game speel, of ik dan wel kan warpen/teleporteren naar "huis".
Want wie zorgt nu voor mijn beestjes :+
Voor mijn center of the universe run heb ik een keer of 10 een vals portal adres opgevoerd, meestal krijg je dan een waarschuwing en roept de portal dat hij uitwijkt naar de dichtstbijzijnde portal van je opgegeven adres. Ik heb nooit problemen gehad om bases te bouwen op die planeten.

Het klopt inderdaad dat je niet kan teleporten of kan warpen door de portal interference.

Mocht het niet lukken, dan moet je maar een gil geven; wellicht kan je mijn multiplayer game joinen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Aganim schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:35:
[...]

Je moet een Command Terminal bouwen (weet even de exacte naam niet, zit onder Freighter Parts), als je die hebt staat zou je de eerste keer dat je hem activeert de blueprint voor Frigate Fuel moeten krijgen. Krijg je dus niet van de NPC.
Het is gelukt, maar vraag niet hoe want daar ben ik zelf ook niet achter.
Ik had spontaan 2 van die command terminals, echt raar. Beetje aanklooien en hoppa, freighter fuel.
Blijft een vreemde game soms 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tip voor degene die niet meer kunnen warpen of de portal kunnen gebruiken.
Ga een random game spelen.

Ik ben meteen naar het ruimtestation gevlogen, gewarpt naar mijn homebase, de beesten weer eten gegeven en daarna gesaved.

Om te testen de game opnieuw opgestart en ik kan weer alles.

Het enige wat ik niet meer zie, is mijn base op de planeet waar ik "vast zat". Ik wilde kijken of ik nu daar wel iets kan doen.
Kleinigheidje, ben al blij dat ik weer kan warpen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Domme vraag misschien, maar als ik samen speel met iemand, hoe kan ik een "clan" of "guild" maken, of een party oid zodat wat we afzonderlijk bouwen we samen kunnen gebruiken?

Het moet toch mogelijk zijn om misschien niet elkaars inventory/ships te gebruiken/accessen, maar op z'n minst elkaars base te gebruiken?

Daarnaast hebben we een gek probleem. Als ik met m'n freighter naar een systeem warp, daar wat doe op een planeet oid, ik kom terug, land op mijn freighter en ik log uit. Daarna log ik in, dan zweef ik in space, m'n freighter is weg. Nergens op de map is dat ding te bekennen, dus ik kan er niet naar toe, ik moet hem dan naar mij toe spawnen. Soms werkt dat niet (niet door andere dingen in de weg, ik vlieg naar open space, meerdere plekken geprobeert (unknown error of zo?). Dan moet ik eerst naar een ander systeem warpen, dan kan ik mij freighter in spawnen, dan kan ik terug warpen naar mijn base planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 16:19
InflatableMouse schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:00:
Domme vraag misschien, maar als ik samen speel met iemand, hoe kan ik een "clan" of "guild" maken, of een party oid zodat wat we afzonderlijk bouwen we samen kunnen gebruiken?

Het moet toch mogelijk zijn om misschien niet elkaars inventory/ships te gebruiken/accessen, maar op z'n minst elkaars base te gebruiken?

Daarnaast hebben we een gek probleem. Als ik met m'n freighter naar een systeem warp, daar wat doe op een planeet oid, ik kom terug, land op mijn freighter en ik log uit. Daarna log ik in, dan zweef ik in space, m'n freighter is weg. Nergens op de map is dat ding te bekennen, dus ik kan er niet naar toe, ik moet hem dan naar mij toe spawnen. Soms werkt dat niet (niet door andere dingen in de weg, ik vlieg naar open space, meerdere plekken geprobeert (unknown error of zo?). Dan moet ik eerst naar een ander systeem warpen, dan kan ik mij freighter in spawnen, dan kan ik terug warpen naar mijn base planeet.
Zelf nog niet gehad. Was dat na een bepaalde update? Ik zou even een bug report maken anders als dit continu is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn basis wat uitgebreid en ik heb inmiddels de basis questline weer die wat ik pre-Next patch ook heb gedaan. Inmiddels heb ik meer dan 7 Miljoen credits en ik ben aan het sparen voor een Klasse A Hauler (S is mij wat te duur initieel).

Gisteren in een stelsel geweest waar twee planeten en een maan hostile sentinels hadden. Dat was leuk...not. -_-

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik ben tegen een bugje aangelopen dat 1 van m'n frigates aangeeft beschadigd te zijn.
Zodra ik er op land, en scan voor het pin-pointen van de schades is er niets te repairen.
Zodra ik dan weer in m'n schip stap krijg ik een melding "mission complete" , maar als ik dan wegvlieg is het icoon van de frigate nog steeds rood en staat de missie voor het repairen er weer... :/

Doe ik iets verkeerd?

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben ook weer begonnen, maar loop nu tegen een bug aan dat ik de glass recipe niet krijg van de overseer. Ze hebben een bug gefixed dat hij weer begint te praten en dingen geeft maar kreeg alles wat ik al had behalve glass en geen idee hoe ik er aan kom nu (het is het eerste wat je krijgt van hem als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ghostley schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:04:
Ik ben tegen een bugje aangelopen dat 1 van m'n frigates aangeeft beschadigd te zijn.
Zodra ik er op land, en scan voor het pin-pointen van de schades is er niets te repairen.
Zodra ik dan weer in m'n schip stap krijg ik een melding "mission complete" , maar als ik dan wegvlieg is het icoon van de frigate nog steeds rood en staat de missie voor het repairen er weer... :/

Doe ik iets verkeerd?
Ik heb ze kapot weer op missie gestuurd...
Ik vond het knap vervelend dat ik constant het symbool van mijn (kapotte) schepen zag in mijn radar.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 23:03

Aganim

I have a cunning plan..

WeAreLegion schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:15:
Ik ben ook weer begonnen, maar loop nu tegen een bug aan dat ik de glass recipe niet krijg van de overseer. Ze hebben een bug gefixed dat hij weer begint te praten en dingen geeft maar kreeg alles wat ik al had behalve glass en geen idee hoe ik er aan kom nu (het is het eerste wat je krijgt van hem als ik me niet vergis).
Yup, bekend probleem en vervelend dat dat nog steeds niet opgelost is. Ik heb opgegeven om te wachten op Hello Games en de Save Editor gebruikt om het recept aan mijn savegame toe te voegen. Overigens kan je dan ook meteen het maximale aantal technology slots tweaken, die is bij legacy saves lager dan bij nieuwe spellen (uit mijn hoofd 12 tegen 14 voor een nieuw spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 15:55

Doe ik iets verkeerd?
Weet niet op welk platform je speelt, maar ik sluit op de xbox dan het spel volledig af en zodra ik dan weer het spel opnieuw opstart geeft hij wel weer aan waar de schade is.

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Doe ik iets verkeerd?
Heb ik ook, op PC. Nog geen oplossing gevonden. Spel afsluiten en opnieuw starten zoals hierboven wordt voorgesteld werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Thanks all! Hopelijk komt er dan nog een fix voor en anders is het jammer dan.
Misschien puur toeval... maar ik vermoed dat het komt omdat ik net een stapeltje piraten had gesloopt en daarbij blijkbaar per ongeluk een 'friendly' heb geraakt. Deze besloot het frigate aan te vallen op het moment dat ik er in rondliep.
Dat stopte niet, dus toen kon ik weer naar buiten om hem ook maar af te schieten. (Helaas wel met Negatieve Gek standing als gevolg...) sindsdien staat die request for repair aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb tot nu toe nog geen bug ondervonden. Hopelijk blijft dit ook zo. Ik was iig wel super blij met mijn glass aangezien ik initieel dacht dit recept via de blue-print computer te krijgen ( dus niet :P). Verder ook wel fijn dat de kosten voor glass omlaag zijn. Pre-Next had je 200 frost crystal nodig wat dus bijna gewoon een hele stack is, voor een enkel glas. Nu heb je nog maar 50 frost crystal nodig waardoor het veel makkelijke is om je basis te voorzien van glas waardoor ruimtes gewoon wat minder een 'doos' zijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:39
Heb een fijne bug met 1 frigate als ik daar land en uitstap zak ik door het platform:S maakt het repareren wel erg lastig.

En moet nu voor missie op een planeet alle dieren vinden,geen idee hoe ik dat makkelijk kan doen nog. En waar te zoeken.
Ben nu meer missies van de main story aan het doen, moet er met 1 nu naar galaxy center maar die is nog belachelijk ver weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
FidoDido schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:21:
En moet nu voor missie op een planeet alle dieren vinden,geen idee hoe ik dat makkelijk kan doen nog. En waar te zoeken.
Als jij een gemakkelijke methode weet, dan hoor ik dat graag.

Ik krijg 1 beest niet gevonden.

Ik durf bijna te wedden dat daar op 1 plek wat water ligt (natuurlijk verstopt in een berg ofzo) en dat het beestje dan daar in zwemt :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Aganim schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:32:
[...]

Yup, bekend probleem en vervelend dat dat nog steeds niet opgelost is. Ik heb opgegeven om te wachten op Hello Games en de Save Editor gebruikt om het recept aan mijn savegame toe te voegen. Overigens kan je dan ook meteen het maximale aantal technology slots tweaken, die is bij legacy saves lager dan bij nieuwe spellen (uit mijn hoofd 12 tegen 14 voor een nieuw spel).
Ja klopt, speel alleen op de ps4 en dan werk dat niet. Maar goed ik wacht geduldig af er is nog genoeg te doen en te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Vanavond ook maar weer eens op zoek naar de Farmer. Als ik de missie selecteer krijg ik wel op de galactic map een waypoint. Echter, die is op een slordige 1.4 miljoen LY afstand... Terwijl de galagtic core 'maar' 650.000 LY ver is. Volgens mij klopt daar iets niet ;)

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
eborn schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:06:
Vanavond ook maar weer eens op zoek naar de Farmer. Als ik de missie selecteer krijg ik wel op de galactic map een waypoint. Echter, die is op een slordige 1.4 miljoen LY afstand... Terwijl de galagtic core 'maar' 650.000 LY ver is. Volgens mij klopt daar iets niet ;)
Dan ligt hij voor jou aan de andere kant van de Galactic Core :+ . Heb je nog een behoorlijke reis te gaan :+

Latin capital letter y with diaeresis

• eborn
YdieresiS schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Dan ligt hij voor jou aan de andere kant van de Galactic Core :+ . Heb je nog een behoorlijke reis te gaan :+
De grap was dat ik heel enthousiast ben gaan warpen. Maar na een warp of 4 leek het punt maar niet dichterbij te komen. En toen zag ik pas dat er bovenaan ook een afstand stond. Needless to say dat ik met warpen maar gestopt ben ;)

Maar goed, ik ben benieuwd of er u wel een andere farmer naar boven komt. Ik heb zo'n vermoeden dat de missie nu hangt omdat ik specifiek in dat stelsel de farmer moet vinden. Ik heb inmiddels al een stuk of 4 Gek stations bezocht, maar nog geen zicht op een farmer.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:58
eborn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

De grap was dat ik heel enthousiast ben gaan warpen. Maar na een warp of 4 leek het punt maar niet dichterbij te komen. En toen zag ik pas dat er bovenaan ook een afstand stond. Needless to say dat ik met warpen maar gestopt ben ;)

Maar goed, ik ben benieuwd of er u wel een andere farmer naar boven komt. Ik heb zo'n vermoeden dat de missie nu hangt omdat ik specifiek in dat stelsel de farmer moet vinden. Ik heb inmiddels al een stuk of 4 Gek stations bezocht, maar nog geen zicht op een farmer.
Ben je toevallig door een wormhole gegaan? Zoals dat werkte voor de update ga je dan meestal naar de andere kant van het stelsel maar wel dichterbij de core. Dan moet je even de teleporter gebruiken om terug te gaan naar een eerder stelsel. Je kan dan later uiteraard weer terug naar je huidige stelsel met de teleporter.

• eborn
Spookelo schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Ben je toevallig door een wormhole gegaan? Zoals dat werkte voor de update ga je dan meestal naar de andere kant van het stelsel maar wel dichterbij de core. Dan moet je even de teleporter gebruiken om terug te gaan naar een eerder stelsel. Je kan dan later uiteraard weer terug naar je huidige stelsel met de teleporter.
Nee, nog niet. Ik heb wel een stelsel in mijn nabije omgeving met een black hole, maar ik ben daar nog niet doorheen gegaan. Ook nog niet door een portal. Ik heb alleen de teleporter gebruikt tot nu toe.

Ik heb wel 1 of 2 keer een multiplayer game gespeeld. Ik bedenk me opeens dat ik daar ook een basis van een andere speler aan heb overhouden in mijn lijst, die misschien aan de andere kant van het universum zai. En mogelijk heeft de game random een Farmer geselecteerd in de buurt van zijn basis? In dat geval zou ik moeten teleporten naar zijn basis en vanaf daar en stuk dichterbij zitten. Vanavond eens checken..

• dethsam7
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06-2021
eborn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Nee, nog niet. Ik heb wel een stelsel in mijn nabije omgeving met een black hole, maar ik ben daar nog niet doorheen gegaan. Ook nog niet door een portal. Ik heb alleen de teleporter gebruikt tot nu toe.

Ik heb wel 1 of 2 keer een multiplayer game gespeeld. Ik bedenk me opeens dat ik daar ook een basis van een andere speler aan heb overhouden in mijn lijst, die misschien aan de andere kant van het universum zai. En mogelijk heeft de game random een Farmer geselecteerd in de buurt van zijn basis? In dat geval zou ik moeten teleporten naar zijn basis en vanaf daar en stuk dichterbij zitten. Vanavond eens checken..
Je bent niet de enige, heb toevallig hetzelfde probleem en ook niet door een portal gegaan en geen multiplayer gespeeld.

• endechaos
Dat is een flink stuk ja. Ik ben nu op vakantie en ben morgen terug., en ga dan weer de atlas verder volgen. Daarna pas weer de quest doen van de basis. Ik was overnieuw begonnen met een bug erin dat ik continu wanted stond met sentinels. Hoop dan dat het probleem verholpen is. :p

• eborn
dethsam7 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:42:
[...]

Je bent niet de enige, heb toevallig hetzelfde probleem en ook niet door een portal gegaan en geen multiplayer gespeeld.
In mijn geval bleek de basis van de andere speler redelijk dicht bij mijn eigen basis te liggen. Dus dat was het in ieder geval niet. En helaas kun je de Farmer missie ook niet afbreken. Het ziet er naar uit dat ik dus blijf hangen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Is er een manier om de locatie van een outpost op te slaan, zodat je er nog kunt terugkeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
Menace_1981 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:07:
Is er een manier om de locatie van een outpost op te slaan, zodat je er nog kunt terugkeren?
Er een basis of een beacon bouwen. Met een basis kan je er naar toe teleporten met een beacon moet je er zelf heen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb een enorme hoeveelheid resources.
Hoe kan ik zien wat er gemaakt kan worden in de raffinery zonder eerst alle een voor een te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
MatMich schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:39:
Ik heb een enorme hoeveelheid resources.
Hoe kan ik zien wat er gemaakt kan worden in de raffinery zonder eerst alle een voor een te laden?
Ik gebruik altijd de lijst op https://nomanssky.gamepedia.com/Refiner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
Thx,
ik vind het best wel raar dat je zo een gigantische hoop gegevens zelf dient uit te zoeken.
Daar is toch geen lol meer aan?
Dat noem ik werk ipv een spel spelen.
Petje af voor mensen die dit uitzoeken en online zetten.
Zwarte Piet voor de game-ontwikkelaar die dit veruimd.
Als deze info er niet was ben je een leven lang bezig om 2 km verder te reizen in dit spel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-06 18:05
Zo, storage containers zijn toch echt zo fijn om te hebben. Mijn freighter volgestouwd met tot nu toe 6 opslag boxen. Eindelijk kan ik langer rondzwerven op planeten en alles doorverzenden naar de opslag op mijn freighter. :) Missies liggen even stil, zit op een planeet vol met Gravitino Balls. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
JJoosterman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:57:
Zo, storage containers zijn toch echt zo fijn om te hebben. Mijn freighter volgestouwd met tot nu toe 6 opslag boxen. Eindelijk kan ik langer rondzwerven op planeten en alles doorverzenden naar de opslag op mijn freighter. :) Missies liggen even stil, zit op een planeet vol met Gravitino Balls. :)
Zo kwam ik er (gelukkig) achter dat je altijd spullen van je freighter naar je storage containers kunt overzetten, ook als je niet in de buurt van je freighter of de containers bent. Het werkt ook zonder dat containers op je freighter aanwezig zijn. Als je de containers naast je basis zet, scheelt je dat dus een round-trip naar de freighter. Gewoon de spullen in storage gooien en ze daar vanuit halen.
MatMich schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Als deze info er niet was ben je een leven lang bezig om 2 km verder te reizen in dit spel. ;)
Klopt, vooral het eeuwige chromatic metal is erg fijn om x5 te kunnen refinen.

[ Voor 19% gewijzigd door eborn op 26-08-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb deze game ook gekocht vanmiddag, inmiddels alweer 4 uur played verder :P Wat een verslavend geheel zeg, dios mio. Doe voornamelijk de main storyline maar moet snel weer eens terug naar m'n base om wat blue prints bij te werken etc. Of misschien maak ik wel een nieuwe base op een betere planeet (lees warmere planeet), dat kan natuurlijk ook :D

So much to do! Ook positief om te zien dat de developers het roer goed om hebben gegooid na de lading kritiek bij de launch. Als je de reviews van de laatste maanden leest dan is iedereen toch wel zeer positief over NMS en mag het gerust een hele goeie game genoemd worden. Kan het inmiddels enkel beamen :)

Alleen die storage in het begin, constant inventory full |:(

Edit: Woot, m'n eerste Freighter _O_ Fucking vet haha!

[ Voor 8% gewijzigd door London op 26-08-2018 21:41 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
Gisteravond voor het eerst een crashed freighter tegen gekomen.. Beetje jammer dat die niet te fiksen was.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
eborn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:59:
[...]

Zo kwam ik er (gelukkig) achter dat je altijd spullen van je freighter naar je storage containers kunt overzetten, ook als je niet in de buurt van je freighter of de containers bent. Het werkt ook zonder dat containers op je freighter aanwezig zijn. Als je de containers naast je basis zet, scheelt je dat dus een round-trip naar de freighter. Gewoon de spullen in storage gooien en ze daar vanuit halen.

[...]

Klopt, vooral het eeuwige chromatic metal is erg fijn om x5 te kunnen refinen.
Oh, dat laatste wist ik nog niet (storage box bij je basis als teleport service naar je freighter). Dat ga ik vanavond even uittesten, thanks! :)
Gister mijn 2de Exotic ship gekocht. Kwam op mijn freighter binnen terwijl ik er net was met zo’n 250 gravitino balls + 18 larval cores. :)
Weet iemand of je meer dan 6 ruimtevoertuigen kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
JJoosterman schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:49:
[...]

Oh, dat laatste wist ik nog niet (storage box bij je basis als teleport service naar je freighter). Dat ga ik vanavond even uittesten, thanks! :)
Het is wel andersom. Dus kunt altijd zaken vanuit je freighter naar een storage box overzetten. Van storage box direct naar freighter kan volgens mij niet. Daarvoor moet je je suit of ship als tussenstap gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik had een Drop Pod gevonden maar helaas niet alle spullen om deze gelijk te kunnen upgraden. Dus ik ben een stukje verderop gaan zoeken naar de goeie dingen zodat ik alles kan upgraden. Afijn, een uur later was ik eigenlijk door 10 andere dingen afgeleid dus nu wil ik alsnog die Pod gaan upgraden maar ik kan hem niet meer vinden :')

Schijnbaar verdwijnt die van je HUD ofzo als je hem de eerste keer hebt gevonden? Wel jammer, had 2 van de 3 dingen al gerepareerd..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 08:17

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

De markers zijn niet heel goed geïmplementeerd nee... Heb zelf dat probleem ook al meerdere malen gehad. Kleine troost, als je via er een gevonden hebt, en je zet dan je signal booster ernaast, om naar nearby buildings te zoeken, vind je vaak weer een droppod (kan vaker dan 1 keer)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 15:55
Apple schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:58:
Ik had een Drop Pod gevonden maar helaas niet alle spullen om deze gelijk te kunnen upgraden. Dus ik ben een stukje verderop gaan zoeken naar de goeie dingen zodat ik alles kan upgraden. Afijn, een uur later was ik eigenlijk door 10 andere dingen afgeleid dus nu wil ik alsnog die Pod gaan upgraden maar ik kan hem niet meer vinden :')

Schijnbaar verdwijnt die van je HUD ofzo als je hem de eerste keer hebt gevonden? Wel jammer, had 2 van de 3 dingen al gerepareerd..
Tip voor als je alles items hebt om de drop pod te fixen, even je large cargo slots mee unlocken. Die kosten namelijk klauwen vol met geld als je het bij een space station doet ;)

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Goeie tip.

Ook m'n eerste damaged star ship gevonden vandaag dus die staat inmiddels in m'n freighter :D Kost alleen wel super veel spul om die te repairen dus vooralsnog kan ik er niet zoveel mee. Heb me ook totaal nog niet bezig gehouden met geld farmen.. Had een missie om een freighter te redden van een aanval waarna ik hem kon kopen maar die 32 miljoen units waren me wel iets te gortig :')

Focus voornamelijk op missies en m'n base. Maar las dat er in principe geen verkeerde manier is om NMS te spelen dus ik ga lekker zo door :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dethsam7
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06-2021
eborn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 20:33:
[...]

In mijn geval bleek de basis van de andere speler redelijk dicht bij mijn eigen basis te liggen. Dus dat was het in ieder geval niet. En helaas kun je de Farmer missie ook niet afbreken. Het ziet er naar uit dat ik dus blijf hangen voor nu.
Het is gelukt :) Ben naar een willekeurig Gek systeem gewarped en daar vond ik een Gek die ik kon huren

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 10:25
Apple schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:58:

Je kunt die slots ook op het spacestation kopen. En heb je echt geen zin, dan koop je er 1, save, reload en opnieuw kopen. Je units blijven hetzelfde en je nieuwe slots blijven :+ ze worden wel steeds prijziger.

• MEN-O
  • Laatst online: 16-09 15:56
Voor de update kon je dacht ik ook uit je starship de oppervlakte van een planeet scannen, net zoals met de visor, ik kan de upgrade daarvoor niet vinden ? (Schip scant wel, maar daarmee bereik je niets)

• eborn
Is er nu vandaag een nieuwe update uitgekomen, of was ik gewoon nog niet bij met 1.57? Bij mij doet de Farmer missie het nu ook weer. De waypoint was verdwenen en bij het eerste Gek station kon ik een farmer oppikken.

Daarnaast lijkt het nu niet meer nodig om te herstarten als je video settings wijzigt? Zaken als Light Shafts, Anisotropic Filtering en Anti Aliasing zijn nu meteen actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

• streamnl
  • Niet online
Je kan wel merken dat de scholen weer zijn begonnen. Ik heb al bijna 2 weken niet meer dit spel gespeeld.

Maar 1.58
"Fixed a number of issues around the refiner..."

Hmmm, zou het multiplyen stoppen??
Dan gaan een hoop mensen dat niet fijn vinden :+

Meer dan ik dacht...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

streamnl schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:07:
Je kan wel merken dat de scholen weer zijn begonnen. Ik heb al bijna 2 weken niet meer dit spel gespeeld.

Maar 1.58
"Fixed a number of issues around the refiner..."

Hmmm, zou het multiplyen stoppen??
Dan gaan een hoop mensen dat niet fijn vinden :+
Was dat dupliceren een issue dan? Misschien gaat het wel om plaatsen van die dingen :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 08:17

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dupen is gefixed :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Niet onlogisch, was gewoon een keiharde exploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Ik vernam ook dat alles nu drag & drop is. Lijkt me ook wel erg irritant

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Martinspire schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:38:
Ik vernam ook dat alles nu drag & drop is. Lijkt me ook wel erg irritant
Klopt, wat vooral irritant is, is dat als je een refiner slot aanklikt om iets te vullen, je na het selecteren van de resource nogmaals het slot moet aanklikken. Extra klik dus. Ik vermoed dat dit een bug is, want waarom zou je dit willen.

Ik ben benieuwd hoe lang deze inventory zo actief blijft, want op consoles blijkt het helemaal dramatisch te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 31-08-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
Hoe raar het ook klinkt, ik ben opgelucht dat ik de update nog niet heb binnen gehaald. (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
eborn schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Ik ben benieuwd hoe lang deze inventory zo actief blijft, want op consoles blijkt het helemaal dramatisch te werken.
Dramatisch wil ik niet gelijk zeggen, maar voor de update was het simpeler.
Toen kreeg je na het drukken op 'driehoekje' een menustructuur om te kiezen waar je het item wilt droppen.
Nu krijg je na het drukken een vorm van drag-drop wat iets minder efficient werkt.

Ik kwam wel iets tegen mbt cargo-containers bij een crashed freighter...
Bij het openen van de container moet je normaal iets repareren om de "deur" te openen, in dit geval had ik niet de juiste materialen bij me, dus ging ik weer uit het menu. Tot mijn verbazing kreeg ik alsnog de inhoud kado.
Dit ook bij de overige 4 (het waren er 5 totaal) containers geprobeerd en jawel hoor, bij allemaal kreeg ik keurig de inhoud zonder de deur te repareren. Na 1 ervan gerepareerd te hebben, was deze ook inderdaad leeg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Is het nu verstandiger om te wachten voor de volgende update??

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJoosterman
streamnl schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:19:
Is het nu verstandiger om te wachten voor de volgende update??
Ik heb de huidige update ook nog steeds niet binnen gehaald. Ik zet mijn ps4 tijdens het spelen van nms ook op offline. Benieuwd wat de volgende update met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Ik ben ook weer een tijdje actief, met 1,58 en ik vind het speelbaar en ben weer hooked. Echt spel belemmerende bugs ben ik nog niet tegen gekomen. Inmiddels ben ik ook benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen nu het spel goed verkoopt en aangeslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
Ik zit ook op 1.58 op de PC. Het werkt bij mij even stabiel als voor de update. Heb af en toe wat chrashes als ik mijn fregatten op missie stuur.

Het voordeel van de nieuwe inventory drag en drop is dat als je naar een kleiner slot verplaatst je meteen daarna een 2e slot kan selecteren voor het overblijfsel. Dat komt alleen bijna niet voor dus het oude systeem was inderdaad wel makkelijker.

Het Di-Hydrogen farmen voor frigatefuel begon mij een beetje tegen te staan. Op die manier kwam ik erachter dat Di-Hydrogen jelly maken 40 Di-Hydrogen kost, maar in een refiner levert de Jelly weer 50 Di-Hydrogen op. Dat kan met 5 Jellies per keer, dus 50 winst per rondje. Als je Di-Hydrogen naar jelly refined levert het zelfs dubbele winst per rondje, maar dat duurt een stuk langer. Valt misschien een beetje uit de categorie 'dupen', maar toch.

Er zijn misschien nog wel meer van dat soort rondjes, maar dat heb ik nog niet gechecked.

[ Voor 6% gewijzigd door Spookelo op 04-09-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Wat me vooral opvalt is dat het voorheen vanaf elke plek mogelijk was om spullen in je storage containers te stoppen. Nu kan het ook enkel als je in de buurt bent. Daarmee is de truc om spullen van je freighter via storage bij je base te krijgen ook meteen weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

eborn schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:08:
Wat me vooral opvalt is dat het voorheen vanaf elke plek mogelijk was om spullen in je storage containers te stoppen. Nu kan het ook enkel als je in de buurt bent. Daarmee is de truc om spullen van je freighter via storage bij je base te krijgen ook meteen weg ;)
Nu je het zegt, niet heel storend voor mij maar het was soms wel handig. Ik heb inmiddels wel mijn suite bijna op max en heb een schip van 40 slots dus ik kan redelijk wat meuk meeslepen. Met een basis inkomen van enkele miljoenen per dag is het ook prima mogelijk om je suite binnen korte tijd te maximaliseren en dan heb je zoveel ruimte dat het niet snel vol komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Steffy schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:19:
[...]
Met een basis inkomen van enkele miljoenen per dag
Hoe doe je dat als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

SnoeiKoei schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:44:
[...]

Hoe doe je dat als ik vragen mag?
Farmen. Dat kan het meest gemakkelijke via Bio-domes waarin je gemakkelijk en snel planten kunt laten groeien en je moet zorgen dat je veel blue-prints hebt. De producten van de planten zelf zijn niet echt heel veel waard maar je kunt er wel waardevolle producten van maken.

Als je over meer blue-prints beschikt kun je die waardevolle producten ook weer combineren tot nog betere producten die nog meer waard zijn. Je hebt alleen in de nieuwe versie wel een langere aanloop om daar te komen. Het bouwen van je basis is tegenwoordig wat tijdrovender dan dat het eerst was. Ik begon al aan de nieuw update met een bak geld en veel blueprints. Toch is het uiteindelijk wel de moeite waard want je hebt enorm veel geld nodig om alles uit te bouwen.

Edit:
Levend glas/Living glass is trouwens de meeste handige om te maken en levert naar verhouding het meeste op. Zeker als je de balans helemaal goed hebt tussen alle grondstoffen kun je flink wat binnen harken maar hier is al heel veel over geschreven en er zijn zoveel guides dat je met 1 zoekopdracht al overladen wordt met topics dus dat is zeker de moeite waard om je even in te verdiepen.

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 10-09-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Steffy schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:06:
[...]

Farmen. Dat kan het meest gemakkelijke via Bio-domes waarin je gemakkelijk en snel planten kunt laten groeien en je moet zorgen dat je veel blue-prints hebt. De producten van de planten zelf zijn niet echt heel veel waard maar je kunt er wel waardevolle producten van maken.

Als je over meer blue-prints beschikt kun je die waardevolle producten ook weer combineren tot nog betere producten die nog meer waard zijn. Je hebt alleen in de nieuwe versie wel een langere aanloop om daar te komen. Het bouwen van je basis is tegenwoordig wat tijdrovender dan dat het eerst was. Ik begon al aan de nieuw update met een bak geld en veel blueprints. Toch is het uiteindelijk wel de moeite waard want je hebt enorm veel geld nodig om alles uit te bouwen.

Edit:
Levend glas/Living glass is trouwens de meeste handige om te maken en levert naar verhouding het meeste op. Zeker als je de balans helemaal goed hebt tussen alle grondstoffen kun je flink wat binnen harken maar hier is al heel veel over geschreven en er zijn zoveel guides dat je met 1 zoekopdracht al overladen wordt met topics dus dat is zeker de moeite waard om je even in te verdiepen.
Bedankt voor de tips :) Ik ben nog lang zo ver niet qua base building, moet ik me eerst maar eens in gaan verdiepen. Ik heb telkens het idee dat ik moet wachten tot ik een 'ideale' planeet vind maar misschien moet ik me daar gewoon overheen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

SnoeiKoei schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:40:
[...]

Bedankt voor de tips :) Ik ben nog lang zo ver niet qua base building, moet ik me eerst maar eens in gaan verdiepen. Ik heb telkens het idee dat ik moet wachten tot ik een 'ideale' planeet vind maar misschien moet ik me daar gewoon overheen zetten.
Ik heb ook geen ideale planeet en heb inmiddels 4 locaties gehad maar ik heb nu een plek die ik zelf prima vindt. Uiteindelijk is de locaties niet echt heel belangrijk want je haalt toch alle grondstoffen uit je auto-miners als je eenmaal alle planten hebt kun je door blijven produceren. Voor de ideale locatie heb ik de moed ook al opgegeven. Er zijn geluksvogels die de meest prachtige plekken hebben gevonden en daar een prachtige basis op gebouwd hebben maar dat geldt niet voor mij maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Ik heb de game nu ook eens aangeschaft was wel benieuwd.

Nu ben ik ergens op een planeet gestart en daar vervolgens mijn schip gerepareerd.
En toen gaan vliegen.

Daarna op een ijsplaneet terecht gekomen waar het heel af en toe stormt ( -180)
Maar daar tot nu toe een basis gebouwd.

Echter nu moest ik naar een space station toe.
Als ik daar met de mensen praat staat er iedere keer dat ze me weg gebaren en niets met me willen.
Dus maar weer terug gevlogen naar mijn planeet met basis.
En nu zie ik iedere keer in beeld dat er een disadvantage/ dislike? is met een bepaald ras?

Hoe kan ik het beste gaan traden en upgraden e.d.?

Zelf denk ik erover om opnieuw te beginnen om eerst een betere planeet te vinden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Steffy schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:52:
[...]
Er zijn geluksvogels die de meest prachtige plekken hebben gevonden en daar een prachtige basis op gebouwd hebben maar dat geldt niet voor mij maar ik ben tevreden.
Ik heb bij de launch van NMS er 150 uur ingestoken (volgens mijn savegame).
Sindsdien niet meer gespeeld (geen enkele van de updates)

maar nu maar weer eens opgepakt.
Gewoon opnieuw begonnen.

Ben nu op de 3e planeet uit het begin stelsel.
Tropische planeet met prachtige grasvelden, kleurrijke zonsondergangen, vol met water, eilanden en heuvels. _/-\o_
en dag temperaturen van 30 graden, en nachten van 15 graden.
minimale sentinels. (worden pas boos als ik alb. pearls oppak)

mooi plekje voor een basis denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wordt deze game nog veel gespeeld? Ik ben van plan 'm aan te schaffen. Is het multiplayer gedeelde nog bevolkt? Ik vind het ook geen probleem om alleen singleplayer te spelen maar interactie met echte mensen is wel leuk natuurlijk. Ik weer ook niet of singleplayer op een gegeven moment been-there-done-that is en je dus wel MOET gaan multiplayeren. Moet die wel bevolkt zijn uiteraard.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Ik heb het na de update nog eens gespeeld. Van die multiplayer ga je niet veel van merken.
(Ofwel moet je met vrienden spelen) Ik heb voorlopig nog niemand gezien.
Het is zeker geen spel dat je 'voor multiplayer' ga moeten kopen. Het is geen minecraft of andere forest achtige game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Update 1.63 voegt onder andere motorbikes toe aan de game :)

https://www.nomanssky.com/2018/10/development-update-5/

Afbeeldingslocatie: https://nmswp.azureedge.net/wp-content/uploads/2018/10/Bike_1.gif

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Boermansjo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:53:
Ik heb het na de update nog eens gespeeld. Van die multiplayer ga je niet veel van merken.
(Ofwel moet je met vrienden spelen) Ik heb voorlopig nog niemand gezien.
Het is zeker geen spel dat je 'voor multiplayer' ga moeten kopen. Het is geen minecraft of andere forest achtige game.
Tijdens een savegame die ik puur gebruik om naar het centrum te komen kwam ik 3(!) andere spelers tegen. Ze vroegen of ze konden helpen maar daar had ik helemaal geen zin in! :D
Op een gegeven moment werden ze zelfs wat opdringerig dus heb ik maar snel de instellingen veranderd zodat ik solo verder kon gaan. >:)
Ik heb ook helemaal geen zin om andere players tegen te komen in NMS om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er komt weer een (semi) grote update aan! :)
Whilst most of the team have been busy on weekly updates, a handful have been working on something else, our first titled update since NEXT.

A new free update is releasing next week for all players. We’ve called it The Abyss, because it focuses on some of the eerier elements of No Man’s Sky, in keeping with the theme of this season.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Heeft iemand The Abyss-uitbreiding al uitvoerig gespeeld? Ben benieuwd naar jullie mening. Ik ga dit weekend de onderwaterwerelden verkennen :-)

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 14:26
Ik heb 2 dagen terug NMS gekocht op steam met 50% korting, gisteren gedownload en even opgestart. Wat ik begrepen heb is dat de game na de verschillende updates nu veel interessanter is met meer mogelijkheden dan vlak na de lancering. Ik zit uiteraard nog volop in de tutorial maar ik hoop er veel plezier aan te gaan beleven. See you out there... maar waarschijnlijk niet ;-)

Drazi#2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil dit spel aanschaffen, maar ik heb totaal geen idee wat ik kan verwachten. ik heb wat youtube filmpjes gekeken en het ziet er wel grappig uit. ik wil een beetje simpel vermaak. ik heb geen online abo, kan dit een probleem zijn tijdens het spelen ? ik heb gelezen dat je wel offline kunt spelen maar sommige dingen niet kan uploaden ofzo ? (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Hamazaki schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:14:
ik heb geen online abo, kan dit een probleem zijn tijdens het spelen ? ik heb gelezen dat je wel offline kunt spelen maar sommige dingen niet kan uploaden ofzo ? (PS4)
Voor zover ik weet kun je dit prima spelen zonder ‘online’ te zijn.
Je kunt alleen je basis niet delen met anderen.
(But correct me if I’m wrong.)
Het is best vermakelijk, maar wel veel grinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:11

KipCurreh

Nightcrawler

Hamazaki schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:14:
ik wil dit spel aanschaffen, maar ik heb totaal geen idee wat ik kan verwachten. ik heb wat youtube filmpjes gekeken en het ziet er wel grappig uit. ik wil een beetje simpel vermaak. ik heb geen online abo, kan dit een probleem zijn tijdens het spelen ? ik heb gelezen dat je wel offline kunt spelen maar sommige dingen niet kan uploaden ofzo ? (PS4)
Online is in principe geen noodzaak.. Het wordt enkel gebruikt om je ontdekkingen (planets, fauna & flora) up te loaden en basissen van andere spelers in je spel te krijgen..

Losstaand van dat kan je dus wel gewoon het volledige spel spelen, multiplayer is toch zo goed als onbestaand in deze game..
Als je into exploren bent zou ik niet twijfelen, na de updates is het echt een goede game geworden..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ben aan het denken om No man's Sky op de ps4 te gaan kopen, nu las ik dat er ook multiplayer is toegevoegd. Is alle singleplayer functionaliteit dan ook in de multiplayer te spelen? m.a.w. kun je dan samen precies hetzelfde als alleen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endechaos
zojuist een aankondig gezien dat er van de zomer een mega update komt MBT online gedeelte. denk dat ik het dan toch maar eens ga oppakken tussendoor.
zij er überhaupt nog tweakers die dit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 16-09 19:21
Moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

endechaos schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:39:
zojuist een aankondig gezien dat er van de zomer een mega update komt MBT online gedeelte. denk dat ik het dan toch maar eens ga oppakken tussendoor.
zij er überhaupt nog tweakers die dit spelen?
:w
Ze blijven dit product door ontwikkelen, bijzonder eigenlijk. Ik speel het weer, na een jaar of wat afwezig te zijn. Op zich wel een paar mooie verbeteringen over de jaren. Alleen ik speel dus geen multiplayer, dus ik mis wel die nieuwigheid.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
XanderDrake schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:40:
[...]

:w
Ze blijven dit product door ontwikkelen, bijzonder eigenlijk. Ik speel het weer, na een jaar of wat afwezig te zijn. Op zich wel een paar mooie verbeteringen over de jaren. Alleen ik speel dus geen multiplayer, dus ik mis wel die nieuwigheid.
Uit nieuwsgierigheid. Ben je opnieuw begonnen toen of verder gegaan waar je gebleven bent?
Ik ga zo en zo niet weer opnieuw beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik weet dat het een onderdeel van het spel is maar is het craften aangepast?
Zodat je niet alleen maar bezig bent met craften. Dat ging mij na een tijdje dwarszitten...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

endechaos schreef op maandag 18 maart 2019 @ 00:29:
[...]

Uit nieuwsgierigheid. Ben je opnieuw begonnen toen of verder gegaan waar je gebleven bent?
Ik ga zo en zo niet weer opnieuw beginnen!
Je kan beide doen, oude savegames blijven werken. ik ben opnieuw begonnen, want ik maakte in mn eerste playthrough wat fouten.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ik vermaak me nog steeds met NMS. Ondertussen lekker gesettled in de Galactic Hub op hun capital planet New Lennon, waar ik een mooi eilandje heb geclaimed als homebase. :)

Mocht je resources nodig hebben : Mijn primary farm Happy Gek Hydrophonics Inc. in de hub (ICJA:042F:0077:0D55:01A0 / HUB11-01A0) is beschikbaar voor whoever de moeite neemt om er ff naar toe te portallen :) first come first serve :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/943961059166586597/EB418F5B6232D0B18DAE9FF8DCC365D21FD031F1/

voor degenen die niet bekend zijn met coordinates en hoe te gebruiken met portals : NMS Portal Decoder

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik kan niets anders zeggen dan _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:53

Scrummie

Think different

Ik kan echt niet wachten op de VR update. Man, dat ik had echt niet meer verwacht. Ga dan gewoon weer helemaal opnieuw beginnen, zodat ik vanaf het begin de VR ervaring heb en dus gecrasht op een planeet mijn eerste NMS VR stapjes kan zetten.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Pagina: 1 ... 40 ... 47 Laatste