Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:20
Vorige week de game gekocht (2 dagen voordat hij in de sale ging |:( ) en had al het idee dat de game fantastisch in VR zou zijn: Heerlijke vage werelden verkennen en door de ruimte vliegen op zoek naar de volgende.
Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze het lopen hebben opgelost, dat is meestal wel een uitdaging om goed te krijgen in VR. Zijn daar toevallig al beelden van?

VR wordt in ieder geval een heel stuk aantrekkelijker met deze game erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Scrummie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:28:
Ik kan echt niet wachten op de VR update. Man, dat ik had echt niet meer verwacht. Ga dan gewoon weer helemaal opnieuw beginnen, zodat ik vanaf het begin de VR ervaring heb en dus gecrasht op een planeet mijn eerste NMS VR stapjes kan zetten.
Ja same here, is voor mij alweer zo lang geleden dat ik de launch versie heb gespeeld, dat het volgens mij inmiddels een compleet nieuwe game is geworden. Helemaal als het nu in vr kan.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Flagg schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Ja same here, is voor mij alweer zo lang geleden dat ik de launch versie heb gespeeld, dat het volgens mij inmiddels een compleet nieuwe game is geworden. Helemaal als het nu in vr kan.
Voor mij is het wat minder lang geleden. Ten tijde van de release van NEXT heb ik er ook zo weer 50/60 uur ingestoken. En eigenlijk met elke update, en de launch versie.

Nooit wat van de hype pre launch mee gekregen, zag het na de launch ergens voorbij komen en direct aangeschaft en vond het een erg leuk spelletje. Wel wat eentonig na verloop van tijd, maar eigenlijk elke update trok me wel weer terug en telkens weer langer. Na de NEXT speelsessies het spel niet meer aangeraakt, geen idee waarom eigenlijk, maar ik kan niet wachten op VR en ik ben ook nog erg benieuwd naar de laatste tak van de update. Hopelijk wat meer diversiteit ofzoiets in planeten, en ik hoop dat ze ooit nog planeet rotatie gaan toevoegen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 11:25
Respect hoor voor de ondersteuning van hello games in dit spel.zeker na zo een Launch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

endechaos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:12:
Respect hoor voor de ondersteuning van hello games in dit spel.zeker na zo een Launch!
Zeker. Het is ook wel interessant, het hoe en waarom ze toch door gaan. Sean Murray heeft er een korte presentatie over gedaan op de laatste GDC:

YouTube: Sean Murray at GDC 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
Heb het spel ook maar eens een kans gegeven.

Gekocht op de ps4.
Komt een hoop op je af. Maar vind het wel leuk. En ben ook zeker benieuwd naar de volgende update met psvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Geen zin om te wachten op vr dus alvast overnieuw begonnen, het is wel minder eentonig dan de launch versie.

Maar lijkt nog steeds op werken. :) Krijg nu ineens een freighter in mijn schoot geworpen en daar moet ik ook weer ineens van alles mee. Probeer het maar te negeren zou ook niet weten wat ik er mee moet en of ik zo'n ding wel wil. Hoop dat ik hem kan verkopen ofzo.

En had gehoopt dat het craften wat minder omslachtig was geworden. Hopelijk komt daar verderop nog iets voor want als ik iedere keer een metal sheet moet maken en grondstoffen moet refinen en dan in elkaar meubelen om een motor weer te chargen omdat ik op een planeet zonder urnanium zit het wordt echt wel snel irritant.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Destijds NMS gekocht op de dag van release (dacht ergens in de zomer van 2016). Na een paar weken gestopt omdat de game gewoon matig was. Ik ben nu, na alle updates, best wel benieuwd naar de huidige staat van NMS. Ik heb het idee dat ze enorm hard hebben gewerkt om er anno 2019 een fatsoenlijke game van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Zit te denken om (weer) overnieuw te beginnen heb veel te lang niks in het spel gedaan om er nu zo in te duiken. Heb wel de freighter etc gehad maar was toen gestopt op gegeven moment.heb welde verhaallijnen uitgespeeld en heb eigenlijk geen zin om dit opnieuw te doen.

Zijn er andere die dit ook hebben?

En zijn er mensen die dit maanden niet meer hebben gespeeld en er toch zijn ingedoken? Is dat te doen na alle updates?

Twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andiaen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
@endechaos heb NMS een tijd geleden, met de komst van Next opnieuw aangeslingerd en weer helemaal opnieuw begonnen. Ben zelf nooit zo ver gekomen als jij, maar dat heeft mij nog niet tegen gehouden. Binnenkort zet ik het weer aan, speel ik weer een paar maanden en gaat het weer ff in de ijskast tot de volgende keer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van dit spel gestegen? Ik meen me te herrineren dat het ten tijde van de release met alle bugs, snel in prijs kelderde (zelfs rond de €10 gezien). Nu kost het spel overall €25+, wat ik teveel vind om het even te proberen. Of is het zo dat de console versie relatief goedkoop is maar de PC duurt blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
Freshnub schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:51:
Ligt het aan mij of zijn de prijzen van dit spel gestegen? Ik meen me te herrineren dat het ten tijde van de release met alle bugs, snel in prijs kelderde (zelfs rond de €10 gezien). Nu kost het spel overall €25+, wat ik teveel vind om het even te proberen. Of is het zo dat de console versie relatief goedkoop is maar de PC duurt blijft?
Nee de prijs is duidelijk hoger geworden sinds er goed op de dlc's wordt gereageerd. Heb zelf het spel ooit voor een 10tje op de PS4 gekocht en koop het voor de huidige prijs ook niet op de pc. Ondanks dat ik wel benieuwd ben naar de VR update. Zelfs op keysites is de game duurder dan je zou verwachten.

Edit : Soms denk je iets en dat klopt dan helemaal niet met de cijfers als je het op zoekt.

https://isthereanydeal.com/game/nomanssky/history/

Aanbiedingen zijn nooit veel lager geweest op de pc.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 30-04-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 17:15
Beakzz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:17:
[...]

Nee de prijs is duidelijk hoger geworden sinds er goed op de dlc's wordt gereageerd. Heb zelf het spel ooit voor een 10tje op de PS4 gekocht en koop het voor de huidige prijs ook niet op de pc. Ondanks dat ik wel benieuwd ben naar de VR update. Zelfs op keysites is de game duurder dan je zou verwachten.

Edit : Soms denk je iets en dat klopt dan helemaal niet met de cijfers als je het op zoekt.

https://isthereanydeal.com/game/nomanssky/history/

Aanbiedingen zijn nooit veel lager geweest op de pc.
Ah het was idd de ps4 versie die niemand wilde kopen voor een tientje toen. Grappig dat de pc versie duur is gebleven, daar waar normaal pc games het snelst in prijs dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Freshnub schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:52:
[...]

Ah het was idd de ps4 versie die niemand wilde kopen voor een tientje toen.
Ja hoor, ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

Echt bizar dit: ik kan het spel niet meer spelen. Elke keer als ik meer dan een paar minuten speel crasht ie naar desktop.
Ik heb al uren gespeeld in de huidige versie, spel opnieuw gedownload, tweaks dit dat. Alleen maar crashen. Wat een anticlimax

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Ik heb het 2 dagen gespeeld paar maanden geleden. Ik wacht nu rustig af tot PSVR update er is, daar ben ik erg benieuwd naar.

Iemand een idee wanneer de update komt? Summer is al bijna voorbij :+

[ Voor 22% gewijzigd door Xecuter NL op 01-07-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

14 augustus :)

https://www.nomanssky.com/2019/08/beyond-date-announce/
Hello Everyone,

We know that there is a lot of hunger out there for news and updates on No Man’s Sky. We’re very excited to be able to share more information from behind the scenes.

Our next chapter No Man’s Sky: Beyond, is coming on August 14th!
YouTube: No Man's Sky BEYOND Release Date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 14:01
Ik zit midden in mijn 3 weken vrij van werk. Ik ben niet afgereisd naar een exotisch oord, maar ben gewoon thuis. Lekker veel gamen enzo. Wanneer ik weer terug naar m'n werk ga? 14 augustus.... :F :'(

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Lau1187 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:38:
[...]

Ik zit midden in mijn 3 weken vrij van werk. Ik ben niet afgereisd naar een exotisch oord, maar ben gewoon thuis. Lekker veel gamen enzo. Wanneer ik weer terug naar m'n werk ga? 14 augustus.... :F :'(
Alsof er nu niet genoeg te gamen valt :+ Lekker toch? Is 14 august niet alleen het einde van je vakantie (boee!), maar ook een nieuwe update waar je naar uit kan kijken (yeeeh) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex443
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik hoop vooral snel wat te kunnen lezen over de uitbreiding van de multiplayer ervaring. Ik heb t spel aangekocht bij de next update. Maatje had het al en we konden elkaars basis wel bezoeken maar niet t karakter zien.

Hopelijk gaan ze ondersteuning bieden om echt samen te spelen en samen iets te kunnen bouwen.

Ook ik heb het na een periode van een maand in de ijskast gezet, mede door wat bugs in de verhaallijn. Wellicht toch maar weer een nieuwe start maken.

Edit: na wat googlen een livestream gekeken van een multiplayer sessie met anderen waarbij ze elkaar wel zagen. Maakt mijn verhaal achterhaald. Tijd om weer eens aan te slingeren denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door alex443 op 03-08-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Beakzz schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:22:
[...]

Alsof er nu niet genoeg te gamen valt :+ Lekker toch? Is 14 august niet alleen het einde van je vakantie (boee!), maar ook een nieuwe update waar je naar uit kan kijken (yeeeh) :P
Ja dat is ook wel zo. Maar met elke nieuwe update de afgelopen jaren heb ik tijdens een vakantie lekker intensief (obsessief :P) kunnen spelen, dus had gehoopt dat de release datum net wat eerder zou zijn...

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:39
Lau1187 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
dat is balen |:( , mijn vakantie begint morgen, ga de 23e een weekje weg, tijd genoeg dus _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
De trailer voor NMS Beyond:

https://www.youtube.com/watch?v=PM7ArMxUFR0

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
WTF, zie ik daar op 0:44-0:46 nou iemand op een beest zitten? Kunnen we straks behalve voertuigen ook soort berijdbare pets krijgen?

Ik wou al hele tijd mijn PS:VR verkopen omdat ik er niet zo goed tegen kan, maar No Man Sky moet ik gewoon in VR proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:38
Albinoraptor schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

WTF, zie ik daar op 0:44-0:46 nou iemand op een beest zitten? Kunnen we straks behalve voertuigen ook soort berijdbare pets krijgen?

Ik wou al hele tijd mijn PS:VR verkopen omdat ik er niet zo goed tegen kan, maar No Man Sky moet ik gewoon in VR proberen.
Ik las onlangs een goede tip tegen motion sickness: probeer in VR de controllers alleen te gebruiken om naar voren en achteren te bewegen. Naar links en rechts doe je dan met je lichaam. Dat schijnt de misselijkheid aanzienlijk minder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
@Joeridev Ik ben er altijd enorm gevoelig voor geweest, vroeger ook altijd ziek in bus als ik niet voorin zat en horizon kon zien.

We gaan het wel zien, sommige games had ik weinig problemen ook niet met draaien om as. Ik ben echt enorm benieuwd, zal mij toch meer gaan om hoe het er uit gaat ziet in VR, beetje rustig rondzweven kijkend naar wat planeten of op groene planeet beetje te wandelen. Dog fighting zal ik niet eens gaan proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Haha, gelukkig kun je de game helemaal op je eigen tempo spelen. En misschien kun je de verplichte, periodieke dogfights straks uitzetten.

Ik ben vooral benieuwd naar de schaal van alle objecten. Een groot ruimteschip dat naast je staat, immense zeeën waar je overheen vliegt, een geringde planeet die je vanaf een maan aan de horizon kunt zien - het lijkt me echt enorm indrukwekkend in VR.

Een interessant interview met Sean Murray over de drie 'pillars':

[ Voor 19% gewijzigd door Joeridev op 09-08-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
De patch notes zijn gepubliceerd op de website: https://www.nomanssky.com/beyond-update/

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Op de consoles ook al uit. Helaas nog niet op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pweeeh, aardig lijst.

Als het CoD zou zijn geweest, was het een nieuw uitgebracht spel voor de volle pond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
maartend schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:23:
[...]

Pweeeh, aardig lijst.

Als het CoD zou zijn geweest, was het een nieuw uitgebracht spel voor de volle pond
Als het Bethesda was geweest had je een aparte versie mogen kopen voor de VR. Een versie zonder alle updates (updates zijn in dit spel zo groot als dlc dus ik keur het goed :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 16:39

Madstorm

Derping all the way!

Beakzz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:16:
[...]

Op de consoles ook al uit. Helaas nog niet op de pc.
Updates in Steam rollen meestal uit om 19:00 uur, ik vermoed dat NMS dan update.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
"The Blueprint Analyser has been transformed into an advanced Construction Research Unit. Players may now choose their own research paths, and more clearly visualise their research progress. Even more base parts are available aboard"

Hier ben ik wel heel bij mee!

Ik twijfel om een VR aan te schaffen/lenen en opnieuw te beginnen.

En ik wil weten of de Dubbele methode nog werkt. (Ik speel alleen offline. Heel dat multigedoe had voor mij niet gehoeven)
Ik denk van niet:"Fixed a number of item duplication exploits."

Maar een flinke update! Ben benieuwd

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 14-08-2019 17:28 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik heb hem ook maar aangeschaft. Ben erg benieuwd naar de vr update. Hoop dat ik er in kan komen, heb net wat getting started filmpjes gekeken en het lijkt wat complex qua management van resources en upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
VR op de PC loopt vooralsnog niet echt soepel. Bij mij niet, en bij honderden anderen kennelijk. Hopelijk heeft het ermee te maken dat momenteel duizenden mensen tegelijk spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Joeridev op 14-08-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Joeridev schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:43:
VR op de PC loopt vooralsnog niet echt soepel. Bij mij niet, en bij honderden anderen kennelijk. Hopelijk heeft het ermee te maken dat momenteel duizenden mensen tegelijk spelen.
Ik krijg het idee dat de problemen vooral op de pc en de ps4 spelen en dat de ps4 pro-versie redelijk stabiel draait. Heb hem vandaag al wel opnieuw (na 3 jaar) gedownload, maar nog geen tijd gehad om te spelen.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:00
Heb NMS gisteren speciaal voor het VR gedeelte gekocht en vandaag 2 uurtjes gespeeld op de ps4 pro.

Geen technische problemen gevonden en draaid heel soepel.

Het is denk ik wel beter om al wat ervaring met het spel te hebben, het komt allemaal nogal overweldigend en complex over in VR.

• Beakzz
Niet perse VR alleen hoor. Vond het spel hoe dan ook heel onstabiel vandaag. Speelde met 2 vrienden en allemaal hebben we 1 of 3 crash to desktop gehad.

Ook had ik ineens 6 overseers in 1 en veel framedrops (8600K en RTX 2080). Had toevallig de dag er voor nog gespeeld en toen voelde alles veel stabieler.

Heb even VR geprobeerd, maar het teleporten haalt mij helemaal uit de ervaring en bij het lopen kreeg ik een koud gevoel (krijg ik vlak voordat ik kotsmisselijk wordt)

Wat ik jammer vind is dat je VR niet kan combineren met een Xbox controller / Hotas (niet kunnen vinden in de opties)

Als ik VR zittend speel is het namelijk in mijn raceseat dus zat ik heel de tijd tegen mijn stuur, vensterbank en bureau aan te slaan als ik wilde minen of vliegen. Morgen ff op zolder proberen waar mijn roomscale setup staat.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg ook constant frame drops, zonder een specifieke reden. Ik op mijn gemakje lopen, niemand doe ik iets kwaad. Kijk ik ineens de lucht in of naar de grond omdat mijn FPS naar 30 fps zakte.

Ook in VR was het hels. Stotteringen vooral en bovenal. Dat had ik nog wel verwacht, maar dat het ook slechter zou gaan draaien in flat-mode had ik weer niet verwacht.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik vraag me nog steeds af wat het doel is van het spel. Lijkt het bv op ark? Dus survival, opbouwen en vijanden verslaan of zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
SacreBleu schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg ook constant frame drops, zonder een specifieke reden. Ik op mijn gemakje lopen, niemand doe ik iets kwaad. Kijk ik ineens de lucht in of naar de grond omdat mijn FPS naar 30 fps zakte.

Ook in VR was het hels. Stotteringen vooral en bovenal. Dat had ik nog wel verwacht, maar dat het ook slechter zou gaan draaien in flat-mode had ik weer niet verwacht.
Voor VR is er inmiddels een fix gevonden: schakel V-sync uit in het configuratiescherm van Nvidia. Ik heb het zojuist geprobeerd en sindsdien geen haperingen gehad (alleen in het openingsscherm, waar je door de galaxy-map 'vliegt').
jaydenjarno schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:09:
Ik vraag me nog steeds af wat het doel is van het spel. Lijkt het bv op ark? Dus survival, opbouwen en vijanden verslaan of zoiets?
Er is niet echt een duidelijk doel. Je kunt naar het middelpunt van het heelal vliegen of een verhaallijn volgen, maar ik krijg niet de indruk dat een van beiden super bijzonder is.

Wat mij het meest aanspreekt in deze game is een soort emotie: in je eentje neerdalen op een onbekende planeet heeft iets spookachtigs. Zeker in virtual reality. Zo vloog ik een paar minuten geleden naar een kleine maan waar net een radioactieve supercell gaande was. Door de storm zag ik geen moer en stortte ik bijna neer. In VR is dat echt een bijna-doodervaring. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Joeridev op 15-08-2019 09:21 ]

• streamnl
  • Niet online
Het is wel weer even wennen aan de vernieuwingen. Zelfs het scannen is anders (lees beter).
Maar wat een update! _/-\o_

Meer dan ik dacht...

• eniux
  • Laatst online: 17-09 09:18
Ik heb NMS gister aangeschaft om te spelen in VR met een rift S, wat een ervaring! Lees allemaal dingen over dat ie slecht draait bij mensen, maar bij mij liep ie prima (i7, rtx2070), geen framedrops oid.

Terwijl ik zat te spelen kwamen er nog even 2 vrienden meedoen niet in VR. Het audiosysteem werkte ook top. Enige wat wel een beetje jammer is, is de manier waarop de missies gedaan moeten worden. Het is niet echt COOP. Als ze dat verbeteren ben ik helemaal happy :)

• streamnl
  • Niet online
Ik hoop dat de update (2.04) wel enkele crashes maakt.

En dat "discard" weer sneller gaat. Dat gaat nu net wat te traag naar mijn zin

Al en al, een hele goeie update

Edit: en ik wist helemaal niet dat er een creative mode bestond. Dit past veel beter bij mij!
Ik moet nog steeds dingen zoeken e.d.
maar ik hoef niet meer te oneindig te craften

[ Voor 34% gewijzigd door streamnl op 15-08-2019 11:56 ]

Meer dan ik dacht...

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

ouch! wel ff wennen, de fullscreen + SLI bug is jammergenoeg weer terug :(
Spel klapte er de hele tijd uit bij mij totdat ik in windowed mode ging draaien.
Daarna groot onderhoud gepleegd op al mijn bases :( alle landing pads moeten vervangen, overal powergeneration moeten opzetten omdat alles opeens stroom nodig heeft :P

Van het weekend maar eens ff gaan klooien met logic gates en industrial components om te kijken of ik al mijn farms kan automatiseren :)

Full multiplayer is wel heerlijk man, tis nu lekker druk op New Lennon, en je kunt elkaar nu ook gewoon echt zien.
Al met al kudo's voor Hello Games, heerlijke update.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Gister een uurtje kunnen spelen, op mijn Oculus Quest icm Virtual Desktop en een Shadow streaming gaming PC. Werkte boven verwachting goed eigenlijk. Je merkt dat er latency op zit, maar je kan het niet plaatsen of zeggen "ah, dat was latency". Meer gevoelsmatig dan wat anders.

Dessalnietemin ga ik vanavond starten met een PSVR game. Kijken of die ervaring nou zoveel anders is.

Wel erg wennen aan de controls in VR, en de nieuwe UI dingen. Het is echt weer even inkomen :). Vliegen vond ik ook nog heel erg wennen, lijkt allemaal wat te gevoelig te zijn en misschien dat ik daar de latency wel meer merk ofzoiets. Anyway; erg onder de indruk en ik ga hier zeker nog veel VR uren insteken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
https://www.nomanssky.com/2019/08/beyond-patch-2-04/

De patch notes van de patch die net live is gegaan

Fixed a number of crashes on PS4 and Xbox One caused by rendering large textures.
Adjusted PS4 and Xbox One memory management settings to fix a number of crashes.

En de volgende is onderweg

https://www.nomanssky.com/2019/08/beyond-patch-2-05/

[ Voor 57% gewijzigd door 418O2 op 15-08-2019 14:14 ]

• Joeridev
De VR controls zijn inderdaad best wennen. Heeft iemand enig idee hoe je de galaxy-map kunt openen in Oculus? En hoe je dieren en planten kunt scannen?

• Scrummie

Scrummie

Think different

Joeridev schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:35:
De VR controls zijn inderdaad best wennen. Heeft iemand enig idee hoe je de galaxy-map kunt openen in Oculus? En hoe je dieren en planten kunt scannen?
Het eerste geen idee. Het tweede: Bij mij (Oculus Quest) werkt het door controller links van je headset te doen (zoals je met rechts je multitool pakt), dan heb je je 'visor view' zeg maar. Vervolgens kan je dieren/planten scannen door op ze te richten met je rechter controller en de trigger om de scan daadwerkelijk te doen (trigger vasthouden). Het mooie is dat hij nu het beest tagged, zodra je de trigger vast hebt. Voorheen was dat namelijk nogal problematisch als je een klein vlindertje moest scannen, of snelle vogels.

• eniux
  • Laatst online: 17-09 09:18
Scrummie schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:24:

Wel erg wennen aan de controls in VR, en de nieuwe UI dingen. Het is echt weer even inkomen :). Vliegen vond ik ook nog heel erg wennen, lijkt allemaal wat te gevoelig te zijn en misschien dat ik daar de latency wel meer merk ofzoiets. Anyway; erg onder de indruk en ik ga hier zeker nog veel VR uren insteken.
Vliegen is zeker wennen, ook met een rift S, de controls zijn bijzonder gevoelig voor kleine bewegingen, grote bewegingen gaat dan wel weer goed. Ik had minder moeite met een controller. Maar ik vond het wel tof dat je die sticks echt moet grippen..dus ben maar gewoon door gegaan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
Scrummie schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Het eerste geen idee. Het tweede: Bij mij (Oculus Quest) werkt het door controller links van je headset te doen (zoals je met rechts je multitool pakt), dan heb je je 'visor view' zeg maar. Vervolgens kan je dieren/planten scannen door op ze te richten met je rechter controller en de trigger om de scan daadwerkelijk te doen (trigger vasthouden). Het mooie is dat hij nu het beest tagged, zodra je de trigger vast hebt. Voorheen was dat namelijk nogal problematisch als je een klein vlindertje moest scannen, of snelle vogels.
Ik ga het proberen, thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Had echt de hele tijd framedrops en dacht dat het aan de update lag (speel sinds de update op de PC) maar door onderstaande tip draai ik nu bijna constant 100fps op 1440.

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Hopelijk heeft iemand er iets aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 15-08-2019 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Ik heb No Mans Sky op de PS4, maar ik heb een Lenovo VR bril voor de PC. Toch maar wachten tot NMS volledig werkt met Windows Mixed Reality, dan koop ik NMS ook voor de PC! :)

Wat zijn de ervaringen met gebruik muis en keyboard? Ik heb wel een HOTAS, maar die is vast alleen handig cq te gebruiken voor vliegen. Ik heb een move controllers voor m'n Lenovo bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
Ben even komen kijken nu Beyond uit is, en ik moest nogal gniffelen om de eerste post in deze thread. Er is echt zó veel veranderd nu... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 07:57
Mday schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:22:
Ben even komen kijken nu Beyond uit is, en ik moest nogal gniffelen om de eerste post in deze thread. Er is echt zó veel veranderd nu... :D
Is inderdaad veel veranderd sinds launch. Ben alweer begonnen met een nieuwe save terwijl ik nog een savegame heb van in den beginne :+
Ondertussen toch alweer 300 uur erin zitten sinds launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Top update hoor nu ik alles smooth heb draaien. Vandaag voor het eerst in de Nexus geweest en voor ik het wist zat ik te chatten en gingen we met een groepje exploren.

Zou nog wat vaker andere mensen tegen willen komen in het wild (of beter hoe dan ook), maar het maakt het spel een stuk levendiger.

Moet nog wel even op zoek naar wat goede manieren om geld te verdienen voor ik kan gaan traden maar ik heb nu al meer lol dan ik op de PS4 had (toen een paar miljard bij elkaar geduped).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Nieuwe update bevalt me tot nu toe goed, hoop QOL dingetjes!

Enige wat wel echt ruk is, ruilde mijn multitool om voor een betere en al mijn geld weg. Bekende bug aldus reddit. Vraag me af of dat ondertussen gepatched is...
https://www.reddit.com/r/...broken_it_will_take_your/

Risico loop je ook als je je schip omruilt btw!

[ Voor 26% gewijzigd door TepelStreeltje op 17-08-2019 07:43 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xvw1kss6zvg31.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:40

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Een aantal maanden terug was er een post op Reddit die via via te horen kreeg dat dit billboard vrij kwam over een tijdje (volgens mij begon het zo, weet het niet meer zeker), vlak bij de kantoren van Hello Games. Daarop kreeg hij het idee om Hello Games te bedanken voor alle gratis updates. Toen is er een GoFundMe opgezet, maar daar kwam wat teveel binnen, meer dan de kosten van het billboard.

https://www.reddit.com/r/...o_the_childrens_hospital/

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ioptw2jl4kg31.jpg

Diverse PS4's, games, accessories donatie aan een ziekenhuis is het resultaat, en dus het billboard. Het billboard is (toevallig) afgelopen vrijdag geplaatst, net na de release van Beyond dus.

De foto die ik plaatste was Sean Murray die op terugweg van werk even een selfie scoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
Beakzz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:44:
Had echt de hele tijd framedrops en dacht dat het aan de update lag (speel sinds de update op de PC) maar door onderstaande tip draai ik nu bijna constant 100fps op 1440.

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Framedrops heb ik geen last van. Waar ik *wel* last van heb, is popin van textures & grass. Zodanig dat als ik mezelf te snel voortbeweeg ik vrij snel op een kaal vlak terecht kom en dan 2-3 seconden laten ineens omringt word door all het gras en andere zaken.

Dit is de enige reden dat ik de grafische settings van Ultra naar High moest zetten, daar is de popin een heel stuk minder.

De treads truuk hielp daar niet bij, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
Hoe kan ik mijn FPS/Framedrops/GPU/CPU-load een beetje netjes meten als ik NMS in VR speel op een RIFT-S? Tips voor goede tools?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Van Patch 2.07 (PS4 & Xbox one)

"Don’t let the VR player punch in places they aren’t allow to use weapons."

😂😂

Dit wil ik op YouTube bekijken

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
streamnl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:47:

😂😂

Top, dat zou dus betekenen dat ze niet meer in de Nexus nietsvermoedende voorbijgangers kunnen punchen! Dat is me wel eens overkomen... :|

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Lau1187 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:52:
[...]

Top, dat zou dus betekenen dat ze niet meer in de Nexus nietsvermoedende voorbijgangers kunnen punchen! Dat is me wel eens overkomen... :|
Ik zag het op YouTube.

Ikzelf speel niet online en het is niet netjes dat ze dat het gebeurd... maar ik moest toch wel even gniffelen.. >:)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
streamnl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:47:

😂😂

Haha. Wist ook pas dat het een ding was toen ik mensen in de Nexus er over zag klagen :) Speel zelf nog gewoon zonder VR, want ik mis de optie controller/VR. Heb totaal geen zin om te zwaaien en in mijn situatie heel de tijd te staan met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Een nieuwe account aanmaken en dan als Rocky Balboa tekeer gaan in de Nexus.
Afbeeldingslocatie: https://i.gifer.com/4s7.gif

:X :X :X

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45

The End

!Beginning

Ik heb het spel na de laatste uitbreiding gekocht. Tot nu toe vind ik het een geweldig spel. Grootste nadeel is voor mij wel de enorme hoeveelheid bugs. Ik kan mij niet een spel herinneren dat zoveel bugs had. Waarvan er veel ook gamebreaking zijn. Het savegame mechanisme werkt hier ook niet in mee, want je kunt niet even wat extra save games maken om makkelijk terug te gaan als er iets mis is gegaan.

Ik ben nu maar gestopt met spelen en ik hoop dat het snel wat beter wordt, want op deze manier is het niet te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hans.Solo

Hans.Solo

Wegens tekort aan power mijn tropische eilandje op New Lennon moeten trashen.
Maar een mooi nieuw atol gevonden met een goede powersource :)
Ben schijnbaar een van de weinigen die al weer een farm up en running heeft hiero, want alles en iedereen komt naar mijn eiland, leegt mijn farm en vliegt weer weg :D

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/778481039305650161/033BE07DBA0A34CD4F4872639448F7BBDEA688BF/
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/778481039305649637/4A7BEA40EC59C0408868C1976BB604650A191503/

[ Voor 7% gewijzigd door Hans.Solo op 21-08-2019 22:55 ]

117 bugs in the code.

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:44
Hans.Solo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:54:
Ben schijnbaar een van de weinigen die al weer een farm up en running heeft hiero, want alles en iedereen komt naar mijn eiland, leegt mijn farm en vliegt weer weg :D
Kan je iemand anders zijn farm leeg maken ja??

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

• Hans.Solo

Hans.Solo

Ja hoor spul in de base van een ander kan gewoon ge-harvest worden door bezoekers.
Planten blijven bestaan en beginnen een nieuwe groei cycle.
Ik stuur mensen ook altijd door naar mijn megafarm in HUB11 als de mini farm op mijn eiland niet voldoende is.

117 bugs in the code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
The End schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:23:
Ik heb het spel na de laatste uitbreiding gekocht. Tot nu toe vind ik het een geweldig spel. Grootste nadeel is voor mij wel de enorme hoeveelheid bugs. Ik kan mij niet een spel herinneren dat zoveel bugs had. Waarvan er veel ook gamebreaking zijn. Het savegame mechanisme werkt hier ook niet in mee, want je kunt niet even wat extra save games maken om makkelijk terug te gaan als er iets mis is gegaan.

Ik ben nu maar gestopt met spelen en ik hoop dat het snel wat beter wordt, want op deze manier is het niet te doen.
Wat heb je ervaren als game breaking bugs ? Ik zit er nu 10 uur in (in VR op PC) en heb 100+ uur op PS4 en kan me alleen een gamebreaking bug van 2 jaar terug herinneren.

• The End

The End

!Beginning

z1rconium schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Wat heb je ervaren als game breaking bugs ? Ik zit er nu 10 uur in (in VR op PC) en heb 100+ uur op PS4 en kan me alleen een gamebreaking bug van 2 jaar terug herinneren.
-Ik moest een quest doen voor de armourer. Het vernietigen van een depot. Toen ik bij het depot aankwam was hij al vernietigd. Daardoor kon ik met geen mogelijkheid verder. Uiteindelijk heb ik na twee avonden zoeken een ander depot gevonden, zodat ik verder kon. Was niet echt leuk...
-Tot twee keer toe is mijn quicksilver gereset naar 0. Kwam ik uiteraard te laat achter, dus dat ben ik kwijt.
-Bepaalde zaken kan ik niet meer uit de storage halen. Blijft de melding 'inventory full' geven, terwijl ik wel andere dingen kan pakken...
-Verdwijnen van waypoints (of juist niet meer...) Zoals bijvoorbeeld een fel begeerde droppod
-crashes

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:30
The End schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

-Ik moest een quest doen voor de armourer. Het vernietigen van een depot. Toen ik bij het depot aankwam was hij al vernietigd. Daardoor kon ik met geen mogelijkheid verder. Uiteindelijk heb ik na twee avonden zoeken een ander depot gevonden, zodat ik verder kon. Was niet echt leuk...
Die heb ik ook gehad. Heel irritant...
-Bepaalde zaken kan ik niet meer uit de storage halen. Blijft de melding 'inventory full' geven, terwijl ik wel andere dingen kan pakken...
Die heb ik ook. Dan moet je even wat andere dingen heen en weer schuiven. Ik weet niet meer wat de precieze volgorde was, maar als ik wat meer ruimte maakte in mijn suit inventory en een paar keer probeerde lukte het uiteindelijk wel. Vaak werd de onwilligge resource ook nog verdubbeld.

• The End

The End

!Beginning

Spookelo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:59:

Die heb ik ook. Dan moet je even wat andere dingen heen en weer schuiven. Ik weet niet meer wat de precieze volgorde was, maar als ik wat meer ruimte maakte in mijn suit inventory en een paar keer probeerde lukte het uiteindelijk wel. Vaak werd de onwilligge resource ook nog verdubbeld.
Ik heb hier ook diverse zaken in geprobeerd, want ik kon het ook niet goed loslaten... :P Best een tijdje mee zitten prusten. Niks lukte. De volgende dag opnieuw ingelogd en toen kon ik het er zo uitpakken...

Ik vind het alleen heel jammer, want het is voor mij een geweldig spel. Een paar bugs vind ik niet erg, maar de frustratie neemt nu wel de overhand...

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]
-Tot twee keer toe is mijn quicksilver gereset naar 0. Kwam ik uiteraard te laat achter, dus dat ben ik kwijt.
Bekende bug. Iedere keer als je op de Nexus iets koopt met Nanites gaat hetzelfde bedrag aan Quicksilver eraf. Zoveel mogelijk vermijden tot dit gefixt is dus!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
Hoe werkt het nu eigenlijk met stelsels waar iedereen een beetje verzameld op PS4? Komt dat wel nadat de verhaallijn klaar is of mis ik iets?

PSN: Kidjuh

• Ofniet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 10:26
[...]
Makkelijkst in dit geval is naar een ander systeem gaan (warpen/teleporten) en daarna de quest resetten. Op de PC doe je dit door de middelste muisknop vast te houden als je de quest geselecteerd hebt in het menu. Dan zoekt de quest automatisch naar een nieuwe plek in het huidige systeem.

• The End

The End

!Beginning

NLxAROSA schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:54:
[...]

Bekende bug. Iedere keer als je op de Nexus iets koopt met Nanites gaat hetzelfde bedrag aan Quicksilver eraf. Zoveel mogelijk vermijden tot dit gefixt is dus!
Ik heb niks gekocht op de Nexus. Wel op verschillende stations. Bedoel je dat? Maakt het natuurlijk wel een beetje onspeelbaar als ik niks kan kopen...
Ofniet schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:23:

Makkelijkst in dit geval is naar een ander systeem gaan (warpen/teleporten) en daarna de quest resetten. Op de PC doe je dit door de middelste muisknop vast te houden als je de quest geselecteerd hebt in het menu. Dan zoekt de quest automatisch naar een nieuwe plek in het huidige systeem.
De main quest line en base building quest line kan je niet abandonen. Als je hem wel zo kan resetten, dan helpt dat wel heel veel! (Had ik eerder moeten weten...)

• NLxAROSA
  • Niet online
The End schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:43:
[...]

Ik heb niks gekocht op de Nexus. Wel op verschillende stations. Bedoel je dat? Maakt het natuurlijk wel een beetje onspeelbaar als ik niks kan kopen...
Nee, bedoelde echt op de Nexus, bij de vendors. Maar misschien komt het ook daarbuiten voor als je wat koopt met Nanites. Ik sta ook alweer een tijd op nul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans.Solo

Hans.Solo

Kidjuh schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:02:
Hoe werkt het nu eigenlijk met stelsels waar iedereen een beetje verzameld op PS4? Komt dat wel nadat de verhaallijn klaar is of mis ik iets?
Volgens mij zijn dat initiatieven van spelers buiten de verhaallijn om.
Ik hang rond bij het Galactic Hub Project

Maar je zult er zelf naar toe moeten gaan om er te kunnen settelen :)
Portal coordinaten staan op de wiki, daarna kun je uit je lijst van discoveries de planeet taggen als een custom destination.
En dan maar hopen dat je in de buurt bent, anders wordt het black hole roulette :P

117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bagger. Ik wilde NMS op mijn lan-huiskamer PC draaien met een HD 7950. Maar ik krijg echt 3 FPS, 99% GPU belasting! totaal onbruikbaar. Heeft dit iets met de maken met de overstap op Vulkan? Kan ik ook terug naar OpenGL? :/

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo

Hans.Solo

Ff aan het klooien geweest met farming, denk dat ik wel aanleg heb voor dino ranching :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/776229876116723903/07127FA3BD48AB76E54EDA6067CA7C4695945B27/

117 bugs in the code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

XanderDrake schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:01:
Bagger. Ik wilde NMS op mijn lan-huiskamer PC draaien met een HD 7950. Maar ik krijg echt 3 FPS, 99% GPU belasting! totaal onbruikbaar. Heeft dit iets met de maken met de overstap op Vulkan? Kan ik ook terug naar OpenGL? :/
Nee, het heeft te maken met het feit dat je een moderne game probeert te spelen op een GPU uit 2013. 8)7

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:15:
[...]

Nee, het heeft te maken met het feit dat je een moderne game probeert te spelen op een GPU uit 2013. 8)7
Nou super grappige en nuttige opmerking. :P Als ik zoiets wilde weten dan ging ik op het Steam forum posten.

Deze dude haalt 30fps+ met zijn HD 7950 op 1080p, dus het KAN wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Helaas zijn de huidige minimum system requirements niet meer van toepassing sinds de Beyond update. Klagen veel mensen die voor de update prima konden spelen (en ook ruim voldeden aan de requirements) die dat nu niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

XanderDrake schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:04:
[...]

Nou super grappige en nuttige opmerking. :P Als ik zoiets wilde weten dan ging ik op het Steam forum posten.

[YouTube: No Man's Sky - Foundation Update HD 7950]

Deze dude haalt 30fps+ met zijn HD 7950 op 1080p, dus het KAN wel.
Tsja, de vraag of je terug kan van Vulkan naar OpenGL is ook best grappig :D De hele engine is op de schop gegaan, onder andere voor VR. Ze doen dit niet om jou te pesten ofzo. Maar mijn opmerking was wel grotendeels serieus: het spelen van moderne games op een oude GPU houdt een keer op, daar gaat een volgende patch niks meer aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:20:
Tsja, de vraag of je terug kan van Vulkan naar OpenGL is ook best grappig :D De hele engine is op de schop gegaan, onder andere voor VR. Ze doen dit niet om jou te pesten ofzo. Maar mijn opmerking was wel grotendeels serieus: het spelen van moderne games op een oude GPU houdt een keer op, daar gaat een volgende patch niks meer aan veranderen.
Ik snap het sentiment. Maar dat wil niet zeggen dat het klopt.
Vulkan is officieel sneller en efficienter dan OpenGL. Daarom hebben ze het ook nodig voor VR.
De HD 7000 series ondersteunt Vulkan en je zou juist een verbetering verwachten.

https://steamcommunity.co...ns/1/1639794651181101946/
Deze thread vermeldt dat er bij deze HD 7950 eigenaar een drop van FPS was. Maar lang niet zo erg als bij mij (20 vs 3fps). Dus er is iets aan de hand. Ik zal de drivers eens verwijderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

XanderDrake schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:42:
[...]

Ik snap het sentiment. Maar dat wil niet zeggen dat het klopt.
Vulkan is officieel sneller en efficienter dan OpenGL. Daarom hebben ze het ook nodig voor VR.
De HD 7000 series ondersteunt Vulkan en je zou juist een verbetering verwachten.

https://steamcommunity.co...ns/1/1639794651181101946/
Deze thread vermeldt dat er bij deze HD 7950 eigenaar een drop van FPS was. Maar lang niet zo erg als bij mij (20 vs 3fps). Dus er is iets aan de hand. Ik zal de drivers eens verwijderen...
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik hoop dat je NMS binnenkort gewoon weer kunt spelen. Maar het lijkt me realistisch te denken dat dat steeds lastiger wordt met een GPU van die leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Als ik de Inventory wil openen crasht bij mij NMS (in VR, op de PC). Er zijn een paar anderen die het zelfde probleem hebben en dat op Steam hebben gemeld. Hier zal vast niemand dat probleem hebben? :)

[ Voor 80% gewijzigd door technoaddict op 14-09-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Hoe is het spel nu? Lang weer niet aangeraakt, is het verstandig om weer opnieuw te beginnen of gewoon verder waar je gebleven bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
endechaos schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:25:
Hoe is het spel nu? Lang weer niet aangeraakt, is het verstandig om weer opnieuw te beginnen of gewoon verder waar je gebleven bent?
Opnieuw. Veel nieuwigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik heb enige tijd terug dit spel gekocht voor de VR experience. Daarbij ook twee controllers gekocht natuurlijk want die had ik nog niet.
Helaas een bug in het spel dat als ik de Inventory wil openen de game crasht. Er zijn een handje vol spelers die het zelfde probleem hebben, maar een oplossing weet niemand te bieden helaas. Tot die tijd kan ik vrijwel niks met de game.. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
maartend schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

Opnieuw. Veel nieuwigheden
Maar dat levert in principe toch niets exta's op? Ik speel al sinds de 1e grote update op mijn save-game door maar ik heb nu niet echt het idee dat ik zaken mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
Ik ben opnieuw begonnen met zo een 3 uur in spel nu.
Het is wel een totaal andere start! Waar nu echt de nadruk ligt op een basis bouwen direct, had je voorheen meer startmissies. Ben het stelsel nog niet uit geweest kan nog maar 1 keer warpen en heb echt ff geen idee hoe ik er meer kan maken aangezien ik nog 1 ding mis om te craften. Zal vanzelf komen hoop ik. Heb in de ruimte nog niet echt de vernieuwingen kunnen vinden maar zoals gezegd ben ik dit stelsel nog niet uit geweest.

Wel heb ik ene mega vette startplaneet. Veel schroot en de schatten zijn nu echt schatten. Heb iets kunnen vinden wat 1.8milj. Waard was. Dat is toch een lekker begin!
Ook is de planeet 1 groot sneeuwparadijs met groene bomen zoals we hier kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjahtweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-04-2020
*schop*

Zijn er nog Tweakers die dit actief spelen? Zou weleens samen wat willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Ik ben nooit echt geïnteresseerd geweest in No Man's Sky, vanwege de rampzalige release en slechte berichtgeving. Geen aandacht meer aanbesteed en totaal niet meegekregen dat er sindsdien zo ontzettend veel werk verzet is aan dit spel. Tot ik vandaag de laatste video van InternetHistorian over de ontwikkeling er van heb bekeken. Erg grappig en begint natuurlijk met bevestiging van alle negatieve beelden die ik had, maar neemt halverwege een andere wending. Ik ben nu eigenlijk best nieuwsgierig geworden naar 't spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kwistnix schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:02:
Ik ben nooit echt geïnteresseerd geweest in No Man's Sky, vanwege de rampzalige release en slechte berichtgeving. Geen aandacht meer aanbesteed en totaal niet meegekregen dat er sindsdien zo ontzettend veel werk verzet is aan dit spel. Tot ik vandaag de laatste video van InternetHistorian over de ontwikkeling er van heb bekeken. Erg grappig en begint natuurlijk met bevestiging van alle negatieve beelden die ik had, maar neemt halverwege een andere wending. Ik ben nu eigenlijk best nieuwsgierig geworden naar 't spel :)
Hier precies hetzelfde, ik was alleen iets eerder begonnen met spelen (ergens half december). Het is eigenlijk de top game geworden waar we 4 jaar geleden op gehoopt hadden.

Ik speel hem echter alleen op de PS4, maar mocht je deze game multiplayer willen spelen deze console dan voeg me maar even toe ( PSN: Madshark )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ben van de week heel enthousiast aan een megabuild begonnen en dan loop je wel constant tegen irritaties aan zeg. Cuboid rooms die weer niet connecten aan andere ruimtes, trappen enz en hoe dan ook veel dingen die je niet aan elkaar kan bevestigen terwijl dat naar mijn idee makkelijk zou moeten kunnen.

Nou weet ik wel dat er glitch building is, maar toch jammer dat je een halve studie moet maken van een beetje bouwen na dat zo veel games het goede voorbeeld hebben gegeven.

Heb nu wel meer respect gekregen voor de mensen die mooie builds maken :)
Pagina: 1 ... 41 ... 47 Laatste