Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kwistnix schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 23:02:
Ik ben nooit echt geïnteresseerd geweest in No Man's Sky, vanwege de rampzalige release en slechte berichtgeving. Geen aandacht meer aanbesteed en totaal niet meegekregen dat er sindsdien zo ontzettend veel werk verzet is aan dit spel. Tot ik vandaag de laatste video van InternetHistorian over de ontwikkeling er van heb bekeken. Erg grappig en begint natuurlijk met bevestiging van alle negatieve beelden die ik had, maar neemt halverwege een andere wending. Ik ben nu eigenlijk best nieuwsgierig geworden naar 't spel :)
Door diverse zeer positieve filmpjes op youtube heb ik de game ook gekocht, en vrijwel direct daarna ook voor een maatje van me. Het is zo gigantisch dat ik af en toe niet echt weet wat ik het beste kan doen zeg maar, maar dat geeft niet :)

Ook nieuwe savegame gemaakt samen met maatje die geen die hard gamer is en ADHD, dus dat is extra uitdaging..dat ging best goed.. Totdat hij ineens niet verder kwam omdat er de info over poweren van items niet in de logs verscheen :/ Waren net zo goed op weg om zo veel mogelijk gelijk op te gaan. An sich is er omheen te werken door gewoon lekker te doen waar je zin in hebt, dat weer wel :)

Enige wat wel echt irritant is, is de pop-in van items. Maar heb ergere issues gezien met games ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:32

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben sinds afgelopen week na maanden opnieuw begonnen met NMS.
Ik moet zeggen dat er veel veranderd is, ten positieve. Ik speel NMS on-and-off again sinds de launch (ik ben een pre-orderer). Maar ik merk dat de veranderingen toch wel positief zijn. Dailies, veel missies die nu allemaal goed lijken te werken.

De playerhub is ook echt een verassing voor mij. Ik wist dat ie 'ergens' bestond maar ik had niet verwacht dat ie in Nada's ruimtestation was. Colour me surprised toen ik naar binnen vloog en vervolgens een complete multiplayer hub tegen kwam in plaats van een klein ruimtestationnetje. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Auredium Ik speel eigenlijk ook zoals jij. Ook een preorderer geweest en voor alle updates het spel uitgespeeld.
Later nog een paar keer begonnen, maar eigenlijk niet verder gegaan. Next denk ik de laatste versie geweest.
Spel trekt me nog steeds, maar weinig tijd om me er echt weer in te verdiepen.

Wellicht binnenkort eens opnieuw starten. Nieuwe pc, nieuwe kansen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Arunia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:27:
@Auredium Ik speel eigenlijk ook zoals jij. Ook een preorderer geweest en voor alle updates het spel uitgespeeld.
Later nog een paar keer begonnen, maar eigenlijk niet verder gegaan. Next denk ik de laatste versie geweest.
Spel trekt me nog steeds, maar weinig tijd om me er echt weer in te verdiepen.

Wellicht binnenkort eens opnieuw starten. Nieuwe pc, nieuwe kansen. :P
Ja, zelfde hier. Ik had een Geforce GTX 750 Ti met maar 1 Gb aan geheugen. Het spelde op zich goed maar niet geweldig. Ik heb net een 'upgrade' gehad naar een Geforce GTX 1050 met 2 Gb en dat gaat vloeiend. (ik draai overigens op Ubuntu Mate)

Net mijn Multitool vervangen door een upgrade. Niet het beste van het beste maar iig met meer slots. Vervolgens de mininglaser geupgrade naar een advance mining lazer en twee extra upgrade (1 S klasse en 1 C klasse). Ook de rapid fire modus geupgrade en de sensor. Mijn volgende doel is een groter schip bij elkaar schrapen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Schepen kan je nu ook verkopen of scrappen voor (oa) upgrade parts. Met deze parts kan je dan je huidige bootje bijv meer storage geven.
Dus als je een bootje mooi vind, hoef je hem alleen maar te upgraden en niet op zoek te gaan naar die ene hele mooie.

Een van de beste wijzigingen van de afgelopen tijd! (zat ook een bug in dat je je schip kon blijven scrappen, dus was toen heel makkelijk om je schip compleet te maxxen :P Neem aan dat die er ondertussen wel uit is )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Heb deze game ook en eigenlijk veels te weinig aangeraakt. Een uurtje of 2 in totaal. Toch nog maar eens een keertje aanslingen nadat ik klaar ben met Division 2

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Hoe is de multiplayer bij dit spel, heb het gekocht toen het uitkwam maar daarna niet meer aangeraakt.

Is het mogelijk/makkelijk om samen met een vriend een basis te bouwen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Wulfric92 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:59:
Hoe is de multiplayer bij dit spel, heb het gekocht toen het uitkwam maar daarna niet meer aangeraakt.

Is het mogelijk/makkelijk om samen met een vriend een basis te bouwen?
Dan kan zekers! Eerdere updates hebben voor een multiplayer update gezorgt, het begon met dat je elkaar zag als een soort wisp, later werd dit uitgebreid naar playermodels.

Momenteel zit er ook een soort hub in waar spelers elkaar kunnen zien.

Dus ja..het spel heeft eindelijk z'n multiplayer functie gekregen die destijds zo werd geprezen door Hello Games maar helaas niet aanwezig was bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Merk nu wel dat ze gelukkig het maken van een landingpad voor je schip een stuk makkelijker hebben gemaakt. Ik heb gisteraaf het design binnen gesleept en het meteen gecraft voor bij mijn basis. Ik miste dat echt wel, vooral omdat je zonder landingpad iedere keer brandstof verbruikt met opstijgen.
Voor vanavond moet ik nog een beetje op jacht gaan voor technologie modules zodat ik wat basis bouwcomponenten kan bouwen. Daarna mijn basis een volledige overhaul geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 14:49
Waar ik wel benieuwd naar ben...hoe beslissen jullie om een basis te bouwen op een bepaalde planeet ?
Grondstoffen, omgeving zelf, overige (handige) planeten in hetzelfde stelsel?

Heb echt het idee dat iets van bindingsangst hebt...maar dan met planeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Marshalty schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:44:
Waar ik wel benieuwd naar ben...hoe beslissen jullie om een basis te bouwen op een bepaalde planeet ?

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar volgens mij kun je verschillende basissen bouwen en dus op meerdere planeten. Mijn huidige en eerste basis staat echter op een gematigde planeet. Niet toxic of Radiation of zo. De reden ervoor is eigenlijk vrij eenvoudig; als ik bezig ben rondom mijn basis of naar technologie modules aan het zoeken ben wil ik geen slecht weer.
Heb ik andere grondstoffen nodig dan vlieg ik wel naar een andere planeet toe. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Auredium schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:10:
Merk nu wel dat ze gelukkig het maken van een landingpad voor je schip een stuk makkelijker hebben gemaakt. Ik heb gisteraaf het design binnen gesleept en het meteen gecraft voor bij mijn basis. Ik miste dat echt wel, vooral omdat je zonder landingpad iedere keer brandstof verbruikt met opstijgen.
Wellicht wist je dit al, maar je hebt sinds de laatste update ook de mogelijkheid tot het plaatsen van een upgrade op je schip, waarmee de launch-thrusters worden opgeladen terwijl je op de grond staat. :)
Scheelt aanzienlijk aan brandstoffen.
Dat wisselt. De ene keer ivm grondstoffen. De andere keer gewoon voor de "looks".
Vond laatst een planeet, overal wit gras, paarse bomen, 30 graden, geen storm, de enige sentinels zijn te vinden bij resource-containers en alle fauna is aaibaar! Was te mooi om geen basis te planten. :D

[ Voor 30% gewijzigd door Ghostley op 03-03-2020 15:04 ]

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ghostley schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Wellicht wist je dit al, maar je hebt sinds de laatste update ook de mogelijkheid tot het plaatsen van een upgrade op je schip, waarmee de launch-thrusters worden opgeladen terwijl je op de grond staat. :)
Scheelt aanzienlijk aan brandstoffen.

[...]

Dat wisselt. De ene keer ivm grondstoffen. De andere keer gewoon voor de "looks".
Vond laatst een planeet, overal wit gras, paarse bomen, 30 graden, geen storm, de enige sentinels zijn te vinden bij resource-containers en alle fauna is aaibaar! Was te mooi om geen basis te planten. :D
Die upgrade van het schip was ik nog niet van op de hoogte. Zodra ik een wat groter schip heb zal ik eens kijken voor de upgrade! Constant die brandstof maken is echt een pain in the ***.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostley
Auredium schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Die upgrade van het schip was ik nog niet van op de hoogte. Zodra ik een wat groter schip heb zal ik eens kijken voor de upgrade! Constant die brandstof maken is echt een pain in the ***.
https://nomanssky.gamepedia.com/Launch_System_Recharger
Voor wat info over hoe te bemachtigen, enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb gisteravond een begin gemaakt aan het gevampen van mijn basis. Ik merk alleen dat de deur van mijn basis niet open wilt gaan, is dit iets met power? want ik heb een zonnecel en een burner maar dat levert niet voldoende stroom want het lampje op de deur blijft rood?

Verder mijn kleine startscheepje ingeruild voor mijn pre-order bonus. Dat maakt mij altijd blij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Auredium schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:56:
Ik heb gisteravond een begin gemaakt aan het gevampen van mijn basis. Ik merk alleen dat de deur van mijn basis niet open wilt gaan, is dit iets met power? want ik heb een zonnecel en een burner maar dat levert niet voldoende stroom want het lampje op de deur blijft rood?
(Schuif) Deuren sluiten wanneer er power op staat. Zonder power blijven ze open staan.
Beste kun je werken met een proximity switch, zodat deze de deur opent als je in de buurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ghostley schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:17:
[...]

(Schuif) Deuren sluiten wanneer er power op staat. Zonder power blijven ze open staan.
Beste kun je werken met een proximity switch, zodat deze de deur opent als je in de buurt bent.
Check. Wel een beetje een rare beslissing om schuifdeuren dicht te laten als er spanning op staat. Je zou zeggen dat ze dan juist automatisch zouden moeten gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Is denk ik om te voorkomen dat je jezelf opsluit als de power op is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ligt eraan wat je wilt bereiken.
Ik heb zelf een stuk of 4 bases of planeten met een crap environment, extreme storms + extreme radiation / cold.
Maar die gebruik ik puur als mining outpost voor indium/cadmium/emeril en storm crystals.
Ik heb 1 megafarm in de UAS puur om de mensen daar uit de brand te helpen met resources en ik heb onlangs een mooi planeetje gevonden met paars gras, geen storms, geen sentinels, dus die heb ik officieel geclaimed als mijn nieuwe homeworld :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Laatst deze game 'opnieuw' gekocht :P
Ik was één van de refunders en wauw oké. Game is echt veranderd.
Ongeveer 20 minuutjes (begin :')) gespeeld en er valt echt genoeg te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door lindseysew op 09-03-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Laatste keer dat ik deze speelde was 1,5 jaar geleden.

Nu van de week nieuwe game gestart.
Wel een positieve ontwikkeling heeft ie gemaakt zeg!

Enige nadeel is het constant heen en weer lopen voor grondstoffen (en ook vliegen).
Nu soms te lui en koop wel een paar cells voor m’n stuwmotoren. Ben je net met iets bezig , is je brandstof weer op.

Wel veel werk om je exosuit een extra slot te geven.... duurt lang. Kan je dat niet kopen??

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Valandil schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:52:
Enige nadeel is het constant heen en weer lopen voor grondstoffen (en ook vliegen).
Nu soms te lui en koop wel een paar cells voor m’n stuwmotoren. Ben je net met iets bezig , is je brandstof weer op.

Wel veel werk om je exosuit een extra slot te geven.... duurt lang. Kan je dat niet kopen??
Op ieder nieuw ruimtestation waar je aankomt kun je 1 slot bijkopen. Dit bedrag is iedere keer iets hoger dan daar voor.
Als je later de Anomaly unlocked, kun je ook daar in ieder nieuw stelsel een slot er bij doen.
(Je moet deze dan wel handmatig oproepen.)

Het begin van de game is (nog steeds) een behoorlijke grind - echter niet op een vervelende manier, imho - maar zodra je eenmaal op dreef bent wordt het echt genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik doe zelf aan de CobaltCrash methode bij NMS. Koop Cobalt in bij een ruimtestation, ga naar een ander ruimtestation, verkoop het daar en koop het vervolgens weer op en vervolgens rinse en repeat.

Het is geen echte exploit maar gewoon hoe de economie werkt. je ontdekt zo heel veel zonnestels, in iedere zonnestelsel kun je bij ieder ruimtestation een slot kopen voor je karakter. Ik heb het inmiddels zo vaak gedaan dat ik inmiddels per verkoop van al mijn Cobalt rond de 20.000.000 binnen hark. In een half uurtje heb je makkelijk een nieuw spaceship bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Ghostley schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Op ieder nieuw ruimtestation waar je aankomt kun je 1 slot bijkopen. Dit bedrag is iedere keer iets hoger dan daar voor.
Als je later de Anomaly unlocked, kun je ook daar in ieder nieuw stelsel een slot er bij doen.
(Je moet deze dan wel handmatig oproepen.)

Het begin van de game is (nog steeds) een behoorlijke grind - echter niet op een vervelende manier, imho - maar zodra je eenmaal op dreef bent wordt het echt genieten.
Dat is goed om te lezen... er zitten zoveel dingen in het spel dat ik hier niet stil bij heb gestaan.
Van de week maar even opzoeken waar ik die kan kopen in het ruimtestation.

Volg nu de verhaallijn van Artemis... maar merk dat je veel tussen reeds bekende zonnestelsels aan het hoppen bent.
Zodra ik dit verhaal heb uitgespeeld ga ik even doen waar het spel zo goed in is: exploration!!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Net wat filmpjes gezien van een nog te komen update (kan me vergissen) Living Ship.
Ziet er echt gaaf uit. Moet zeker weer eens gaan spelen. Heb nu ook een aardige pc upgrade, dus het spel op max draaien moet zeker wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Arunia schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:10:
Net wat filmpjes gezien van een nog te komen update (kan me vergissen) Living Ship.
Ziet er echt gaaf uit. Moet zeker weer eens gaan spelen. Heb nu ook een aardige pc upgrade, dus het spel op max draaien moet zeker wel lukken.
Die update is een weekje of 2 uit volgens mij :).

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Is iemand van jullie al eens zo'n mooie onderwaterwereld tegengekomen? Zo ja, op welk type planeten/stelsels kun je die vinden? Ik heb nu al behoorlijk wat 'deep dives' gemaakt, maar vond alleen maar zeewier :-).

Het lijkt bijna alsof mijn PS4 The Abyss update heeft gemist.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30
tjahtweakers schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:37:
*schop*

Zijn er nog Tweakers die dit actief spelen? Zou weleens samen wat willen bouwen.
ja ben net begonnen met de game dus even kijken hoe alles werkt maar het lijkt me leuk om samen te spelen kijken hoe dat gaat

en iemand die nog tips heeft voor ene beetje snel te levelen .. en wat moet je het eerste upgraden en zo ?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gJ3Sgkbs/20200408223002-1.jpg

_/-\o_ :9~
Scrummie schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Die update is een weekje of 2 uit volgens mij :).
er is nu al een Eco mech uit .. moet wel zeggen ze zien er erg gaaf er uit

[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 10-04-2020 17:30 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjahtweakers
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-04-2020
ravw schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:18:
[...]

ja ben net begonnen met de game dus even kijken hoe alles werkt maar het lijkt me leuk om samen te spelen kijken hoe dat gaat

en iemand die nog tips heeft voor ene beetje snel te levelen .. en wat moet je het eerste upgraden en zo ?

[Afbeelding]

_/-\o_ :9~

[...]

er is nu al een Eco mech uit .. moet wel zeggen ze zien er erg gaaf er uit
Ik ben op 't moment alweer gestopt + uninstall (kleine SSD) maar ga 't wel weer opnieuw oppakken over een paar updates, misschien spreken we elkaar dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
tjahtweakers schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:52:
[...]

Ik ben op 't moment alweer gestopt + uninstall (kleine SSD) maar ga 't wel weer opnieuw oppakken over een paar updates, misschien spreken we elkaar dan.
oke ben weer over nieuw begonnen , nu gelijk de goede dingen halen en sneller levels omhoog

ik zit nu op een planeet die helemaal ebzaait ligt met ondergrondse modules _/-\o_ :9~ binnen nog geen 3 min had ik er 50 in mijn pocket :o
bij mijn eerste char , 3 uur over 10 of zo :o

en ook wel een mooie rode zee

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rw8rKGL4/20200411210558-1.jpg

_/-\o_

Beetje chemische maar goed het ziet er wel mooi uit
en daarbij nu eens kijken hoe ik snel aan het geld komt om je vliegtuig mee uptegraden en je pak

Alleen voortaan wel je luchtschip vol gooien met brandstof voordat je een stuk gaat lopen
was 10.000 u weg van mijn basis en wilde mijn luchtschip op roepen ... geen brandstof ............ kan dus op me gemak weer helemaal terug lopen :+

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 11-04-2020 21:30 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook ik heb het spel weer opgepakt na drie jaar! Na alle updates is het een compleet ander spel geworden, en ik speel het nu weer met plezier. Dat ik mijn bejaarde GTX970 vervangen heb door een AMD 5700XT helpt ook een hoop :)

Maar... Na alle features mogen ze nu wel eens de storende bugs oplossen:

- Vast komen te zitten en niet meer los kunnen komen > Reload save en dus speeltijd kwijt
- Gebouwen die er niet blijken te zijn. Een stuk vlak landschap met niks er op, maar wel 'destination reached!'
- Grafische glitches. Zojuist nog een in fel wit licht badend Space station. Onspeelbaar zo.
- Geen unit reward na pirate kill. Gebeurt niet altijd, maar wel vaak.
- Te veel CTD's, en dat is erg frustrerend. Het is niet meer zo erg als drie jaar terug, maar nog steeds te veel!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Nyarlathotep schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:01:
Ook ik heb het spel weer opgepakt na drie jaar! Na alle updates is het een compleet ander spel geworden, en ik speel het nu weer met plezier.
Hetzelfde hier, hoewel ik dit spel de afgelopen jaren al dik 200 uur gespeeld heb ik nu toch weer opnieuw begonnen.
Maar... Na alle features mogen ze nu wel eens de storende bugs oplossen:
- Grafische glitches. Zojuist nog een in fel wit licht badend Space station. Onspeelbaar zo.
- Te veel CTD's, en dat is erg frustrerend. Het is niet meer zo erg als drie jaar terug, maar nog steeds te veel!
Ik kan mij geen grafische glitches herinneren en CTD's heb ik helemaal nog nooit gehad (nou ja misschien 3 jaar geleden maar dan ben ik dat vergeten). Ik heb de afgelopen 2 dagen vele uren gespeeld en ik ben geen van beide tegen gekomen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik denk ook dat Nyarlathotep een lokaal probleem heeft.
Hier ook een NMS speler (overigens zowel PS4 als PC) en geen enkele CTD of glicth op de PC ervaren.

PC bevat een AMD R9 Fury Video kaart. Ook FPS is netjes constant rond de 60. Settings weet ik zo niet uit mijn hoofd maar staan wel redelijk hoog (maar niet alles op zijn hoogst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nee hoor, als ik Google gebruik vind ik veel bug reports van mensen, zeker op het Steam forum.
Overigens heb ik een vrij schone Windows installatie.

Net weer één: Een depot raid. Ik schiet dat hele ding kapot, en toch staat er dat ik maar 1 van de 5 tanks kapot heb geschoten. Als ik even weg vlieg en weer terug kom zijn alle 5 de tanks weer heel (maar wel in de fik).
Geen manier om ze stuk te krijgen.

Ook weer wat pirate kills, en lang niet altijd een reward.
Echt, er zitten nog te veel bugs in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

Ik heb gezocht naar een paradise planet met mooi weer, geen sentinels en goede grondstoffen aan de hand van deze guide: YouTube: How To Find EARTH LIKE PLANETS in No Man's Sky Beyond | No Man's Sky...

In het algemeen: mocht je makkelijk wat geld willen verdienen zonder tussen tradeports te moeten switchen om de markt te laten crashen, zou ik scanner modules gaan stapelen. Dan is het eenvoudig om voor gescande planten en dieren 30k-200k per scan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Alsjemenou schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:01:
[...]

Ik heb gezocht naar een paradise planet met mooi weer, geen sentinels en goede grondstoffen aan de hand van deze guide: YouTube: How To Find EARTH LIKE PLANETS in No Man's Sky Beyond | No Man's Sky...

In het algemeen: mocht je makkelijk wat geld willen verdienen zonder tussen tradeports te moeten switchen om de markt te laten crashen, zou ik scanner modules gaan stapelen. Dan is het eenvoudig om voor gescande planten en dieren 30k-200k per scan te krijgen.
Gisteren dan ook de game voor het eerst eens opgestart. Geen flauw idee wat ik al moet doen. Ondertussen heb ik het spaceship al zo ver als gerepareerd. Moet zeggen dat ik 3x een nieuwe game ben begonnen omdat ik hoopte op een goede planeet te starten.

Maar dit gebeurd echt nooit las ik daarna op een andere website. Ik ga dit spel zeker de komende tijd nog wel wat vaker opstarten tussen CoD en nadat ik klaar ben met la casa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Oxigeon schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:17:
[...]

Gisteren dan ook de game voor het eerst eens opgestart. Geen flauw idee wat ik al moet doen. Ondertussen heb ik het spaceship al zo ver als gerepareerd. Moet zeggen dat ik 3x een nieuwe game ben begonnen omdat ik hoopte op een goede planeet te starten.

Maar dit gebeurd echt nooit las ik daarna op een andere website. Ik ga dit spel zeker de komende tijd nog wel wat vaker opstarten tussen CoD en nadat ik klaar ben met la casa
Ik ben ook nog niet zo lang begonnen. Gewoon lekker de campaign/instructies volgen, het spel leert je alles wat je moet weten om te beginnen. Later pas investeren in het vinden van een goede base. Vergeet niet dat je zoveel bases kunt bouwen als je wilt, dus het hoeft niet direct goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Oxigeon schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:17:
[...]

Je startplaneet is (vrijwel) altijd met een bepaald soort gevaar. (bij mij was het voortdurende hitte.)
Zsm. je schip vliegend krijgen en een rustige planeet zoeken om daar op je gemak je blueprints etc. te verzamelen. :)

Het begin is daardoor even zwoegen om doorheen te komen, maar als je eenmaal wat upgrades op jezelf en je schip hebt gedaan is het goed te doen. Ik heb de Mecha-Update nog niet geprobeerd, maar ga hier deze week mee door en hoop dan m'n Platinum trophy te bemachtigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Laatst online: 20:08
Ik ga vanavond weer na een lange tijd het spel eens opstarten. Het plan is om samen met mijn broer een nieuwe game te starten.

Wat ik alleen niet kan vinden hoe het precies gaat in multiplayer. Wordt de voortgang van beide spelers opgeslagen of komt hij als gast in mijn game waardoor zijn voortgang weg is zodra hij stopt?

Het ziet er overigens inmiddels wel sterk verbeterd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alsjemenou schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:01:
[...]

Als ik te veel modules stapel dan stopt die module er mee en moet ik er wat afhalen. Ik denk dus niet dat dit trucje werkt...

Ik zoek mij nu overigens ook rot naar een mooie 'Lush' planeet. Het typer 'lush' bestaat volgens mij niet meer, en is opgesplitst in onder andere 'tropical' en 'bountiful'. Best lastig nog... Het liefst heb ik ook helemaal geen hazard.

Ik ben nu dus maar flink aan het warpen. Ik heb een fixe stapel van die advanced warp fuel dingen, dus ik kan nu 170 jumps maken :+

De laatste patch lijkt wel wat vervelende glitches te hebben opgelost trouwens. De laatste 20 uur heb ik geen gekke dingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
wat bedoel jullie met stapelen van modules

en hoe zien die dingen er uit

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 19-04-2020 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ravw schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:56:
wat bedoel jullie met stapelen van modules

en hoe zien die dingen er uit
Stapelen is het verkeerde woord... Maar als je je upgrades naast elkaar plaatst en tegen de 'hoofd' technologie aan, dan pas krijg je de bonussen.
In mijn multi tool heb ik bijvoorbeeld 4 upgrades voor de scanner geplaatst. Maar als ik een vijfde er bij doe dan stopt ie er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Is altijd max 4 upgrades toch?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zucht... Het spel crashte weer eens. En nu elke keer als ik mijn savegame start blijft deze crashen. Soms direct, soms na een minuut. Maar spelen kan niet meer.

Ik ga de drivers wel updaten, en de game files refreshen. En als het dan nog speelt dan is het denk ik einde oefening, of wachten op een patch.

Na jaren ontwikkelen en bijschaven zou je toch denken dat het spel een keer stabiel moet zijn...

Edit: Het leek goed te gaan...

Naast de vele grafische glitches gaan quests ook steeds maar kapot. Zeker als je er twee of meer tegelijk doet en objectives haalt.
Het vinden van een Korvax scientist voor mijn basis was een tijdrovende klus omdat de quest marker niet verscheen. En als ik op internet kijk ben ik niet de enige.
Quests die ineens out of range zijn, markers die niet tevoorschijn komen. En nu crashed het spel bij een main quest die ik opnieuw moest doen vanwege 'out of range'. De laatste stap was het openen van een portal. Bij aankomst was deze nog open van mijn vorige poging. Dus ik opnieuw die portal activeren, en dat snapt het spel niet...

Ik stop er mee. In ieder geval tot er een nieuwe patch uit komt die alle ellende fixt.

[ Voor 48% gewijzigd door Nyarlathotep op 02-05-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

De titel van het artikel zegt genoeg eigenlijk: No Man’s Sky Coming to Xbox Game Pass in June

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Zijn de graphics van de psvr echt zoveel minder dan op de pc? . Heb nu een uurtje in het spel zitten maar vind het erg vlak. Ruimteschip van binnen ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
Eventjes melden hier dat ik ook al geruime tijd dit spel speel, zo nu en dan start ik opnieuw om met de verkregen know how een betere start te maken.

Ben ik er goed in, waarschijnlijk niet.. Ik ben voornamelijk met het builden bezig, het farmen heb ik nog niet echt onder de knie, al heb ik nu wel een saved game waar ik op 3 verschillende planeten koper, kobalt en sodium aan het mijnen ben. Bij alle 3 de harvesters heb ik dan ook opslag neergezet van minimaal 20k inhoud.

Maar nu met een nieuwe save game (normal mode, ps4) begonnen en ik wil wat meer bezig gaan zijn met het exploren van planeten en basissen van anderen en mogelijk een hutje bouwen binnen een community.

Maar ik merk dat ik echt moeite heb met die codes. In de vorige save game heb ik dus al wel alle 16 glyphs, maar om even een adres te achterhalen en deze om te zetten naar glyphs.. poe hee.
Iemand met nuttige tips?

Zelf heb ik deze twee al wel gevonden
Portal decoder

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DKPsQgUXkAE43bp.jpg

Maar zover ik heb gemerkt, als ik de photomode gebruik heb ik wel een portal code, maar mis ik steeds 1 symbool ? En kan ik iets met de code uit de sygnal booster om deze om te zetten in een portal code? Wanneer ik bovengenoemde site gebruik, kan ik de karakters van sommige reeksen niet invoeren.

Edit :

Top, ik heb nu deze converter gevonden, maar dan nog wel de vraag, wat houdt de Planet Index in?

[ Voor 6% gewijzigd door Meike29 op 02-06-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Top, ik heb nu deze converter gevonden, maar dan nog wel de vraag, wat houdt de Planet Index in?
planet index is een waarde die wordt toegekend aan planeten in een stelsel mbt hun afstand tot de zon van dat systeem.
Dichste bij == 1 ,verste weg kan theoretisch tot F gaan, maan == 0
Als de index glyph die je intypt niet bestaat, dan krijg je een melding dat er een error is en dat de atlas compenseert en je bestemming wordt ge-default naar 1

Als je een adres hebt van een systeem en je weet hoeveel planeten er in dat systeem zijn, dan zou je in principe zelf kunnen kiezen naar welke planeet je portalled door de index te tweaken.
Maar welke glyph je ook inklopt je beland altijd in dat systeem, en in het geval van een foutieve index glyph altijd op de planeet met index 1

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Laatst online: 03-06-2020
Hans.Solo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:10:
[...]

planet index is een waarde die wordt toegekend aan planeten in een stelsel mbt hun afstand tot de zon van dat systeem.
Dichste bij == 1 ,verste weg kan theoretisch tot F gaan, maan == 0
Als de index glyph die je intypt niet bestaat, dan krijg je een melding dat er een error is en dat de atlas compenseert en je bestemming wordt ge-default naar 1

Als je een adres hebt van een systeem en je weet hoeveel planeten er in dat systeem zijn, dan zou je in principe zelf kunnen kiezen naar welke planeet je portalled door de index te tweaken.
Maar welke glyph je ook inklopt je beland altijd in dat systeem, en in het geval van een foutieve index glyph altijd op de planeet met index 1
Zoals vanochtend heb ik geprobeerd naar een systeem af te reizen met 5 planeten en 1 maan. Maar hoever ik ook reisde in het desbetreffende systeem, ik kwam niet verder dan 2 planeten en 1 maan.

Tot zover ik het heb begrepen moet ik dan één van de laatste 3 glyphs veranderen om op een andere portal uit te komen? Ik weet dat er ergens een beschrijving is hoe die coordinaten in elkaar zitten, maar die kan ik momenteel niet vinden. Het is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg, want ook als ik op adressen zoek, specifiek gerankschikt op portal codes bestemd voor nms op de ps4, kom ik nog niet bij de beloofde farms, basissen en andere goodies uit.

#ultranoob :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb het spel na een pauze van een jaar ook weer opgepakt. Ben opnieuw begonnen, dit keer in VR. Inmiddels twee uurtjes gespeeld en volg gewoon de opdrachten ingame. Inmiddels mijn eerste basis gebouwd, misschien vanavond nog even verder.

De immersie in VR is fantastisch al moet ik wel aan de besturing wennen. Het ‘klikken’ op holografische icoontjes werkt prima maar het ‘vastpakken’ van de sticks in je schip en daarmee sturen is een beetje afstandelijk.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:38
Ik wil No Man's Sky weer gaan oppakken, maar er is inmiddels zoveel veranderd. Op zoek gegaan naar een beetje degelijke beginnersguide op YouTube, maar dan zie je door de bomen het bos niet meer. Weet iemand hier misschien een kanaal waar ik terecht kan voor wat info, die ook nog een beetje up to date is.

[ Voor 4% gewijzigd door Nol_NL op 08-06-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik ben er mee gestopt, ik snap er geen klote van.
Kan het ook niet meer refunden van steam, maar ok.

Ik heb ontelbare keren opnieuw gestart om op een bruikbare startplaneet te komen, maar de missies die je moet doen 8)7 het zal wel, en duurt uren etc. daar heb ik geen geduld voor.
Teveel werk voor wat je moet doen qua tijd.

Moet zeggen dat het er grafisch wel heel erg goed uitziet, en soepel loopt, maar het is niet echt mijn ding om een eind te lopen naar een punt waar iets in de grond zit, dit te pakken, en weer naar ander punt te gaan etc, etc.

Ben ook al naar zo'n "basis"gevlogen waar je dingen kan kopen en verkopen, nou schiet mij maar lek, als je dat allemaal moet weten hoe dat werkt, ben je weer een uur verder met youtube filmpjes kijken, etc. dan is voor mij al snel de lol er vanaf.
Ben er 26 uur mee bezig geweest, ben er wel klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MarElo schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:44:
Ik ben er mee gestopt, ik snap er geen klote van.
Kan het ook niet meer refunden van steam, maar ok.

Ik heb ontelbare keren opnieuw gestart om op een bruikbare startplaneet te komen, maar de missies die je moet doen 8)7 het zal wel, en duurt uren etc. daar heb ik geen geduld voor.
Teveel werk voor wat je moet doen qua tijd.
Inderdaad, soms heb je van dat type games waar je veel geduld voor moet hebben. En dat is niet voor iedereen weggelegd. Ik knal liever ook overal snel doorheen :7

Games als No Man's Sky zijn leuk om even tussen twee shooters door wat ontspannender te gamen. Meer dan dat is het voor mij ook niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

nvt, not relevant, ignore

[ Voor 76% gewijzigd door MarElo op 09-06-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 21:53
Algemene vraag,

Is deze game leuk om te doen coop op de Xbox aangezien deze nu in de gamepass zit ?

Tot nu toe heb ik deze links laten liggen, echter ik wil best een een poging gaan wagen om lekker op het gemak te cruisen door space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 07:57
Vandaag wilde ik NMS weer opstarten (PC) maar ik kom niet verder dan het spawn punt en krijg ik een zwart scherm samen met de melding 'NMS is gestopt.'

Wat heb ik gedaan:

Files gecheckt via Steam. Save games verwijderd ivm eventuele corrupt files. NMS opnieuw geinstalleerd. AMD drivers geupdated. W10 geupdated.

2 dagen geleden nog gespeeld zonder problemen. 8)7
Andere spellen starten wel op en kan ik uren spelen zonder CTD.

Voor de zekerheid de componenten van mijn build erbij zetten, al denk ik niet dat daar de oorzaak in zit..

EDIT#1: Ook al even het eea aangepast/verwijderd in de binaries folder maar dat bied ook geen oplossing. Wel kom ik al iets verder , dat wil zeggen, tot spawn op startplaneet. Zodra er textures worden geladen krijg ik weer CTD.
Voor nu de handdoek in de ring gegooid, een bugreport gedaan en NMS verwijderd.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600X Boxed€ 206,55€ 206,55
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 107,-€ 107,-
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 444,-€ 444,-
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 95,-€ 95,-
1MonitorenIiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart€ 323,84€ 323,84
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12S chromax.black€ 68,90€ 68,90
1ToetsenbordenCorsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Red, US)€ 149,-€ 149,-
1MuizenCorsair Gaming Sabre Optical RGB€ 49,61€ 49,61
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 161,90€ 161,90
1Gaming headsetsHyperX Cloud Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 108,90€ 108,90
1Solid state drivesSamsung 750 EVO (bulk) 250GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 144,-€ 144,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 177,-€ 177,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.035,70

[ Voor 3% gewijzigd door Gummiebeer op 13-06-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben ook weer eens begonnen. Nu crashed het spel steeds als ik aankom bij een planeet en wil landen bij een gebouw.
Voor mij is het nu wel klaar met dit bugfest. Geen enkel ander spel presteert zo slecht op mijn machine. Dan maar lekker verder met C&C remastered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik wilde no man sky ook maar weer is oppakken op de PC. gedownload op steam, mijn nieuwe scherm heeft een resolutie van 3440 x 1440 dus daarop ingesteld. De game crasht nu elke keer wanneer hij op die resolutie staat. Moest via kladblok de config file editen om de resolutie weer terug te zetten naar eentje die ondersteund wordt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 14:31
ErwinJ schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:12:
Algemene vraag,

Is deze game leuk om te doen coop op de Xbox aangezien deze nu in de gamepass zit ?

Tot nu toe heb ik deze links laten liggen, echter ik wil best een een poging gaan wagen om lekker op het gemak te cruisen door space.
Doen! Is zeker goed om op je gemak te cruisen. PM als je samen wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Malandro schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Doen! Is zeker goed om op je gemak te cruisen. PM als je samen wilt spelen.
Ben dit weekend begonnen, maar wat is dit heerlijk relaxed spelen :)
Op het gemakje grinden....verkennen....dingen uitvogelen hoe het werkt.

Nu bezig met dat Teravroming te bekijken hoe het werkt :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08 13:45
Teknix1982 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:51:
Ik wilde no man sky ook maar weer is oppakken op de PC. gedownload op steam, mijn nieuwe scherm heeft een resolutie van 3440 x 1440 dus daarop ingesteld. De game crasht nu elke keer wanneer hij op die resolutie staat. Moest via kladblok de config file editen om de resolutie weer terug te zetten naar eentje die ondersteund wordt. Meer mensen hier last van?
Speel zelf ook op 3440x1440, nog geen enkele crash gehad!
Op welke videokaart en drivers speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DeMakreel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:40:
[...]

Speel zelf ook op 3440x1440, nog geen enkele crash gehad!
Op welke videokaart en drivers speel je?
Ik zag op steam ook iemand in de community deel die het had. Heb een 2080 ti met meest recente drivers van nvidea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
ik heb het onlangs ook geprobeerd omdat het via de xbox app beschikbaar is, maar blijkbaar is het helemaal niet speelbaar als je een radeon 5700 xt hebt. de game crasht iedere keer op het initialise scherm...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
kowlier schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:12:
ik heb het onlangs ook geprobeerd omdat het via de xbox app beschikbaar is, maar blijkbaar is het helemaal niet speelbaar als je een radeon 5700 xt hebt. de game crasht iedere keer op het initialise scherm...
Na wat zoekwerk lijkt dit inderdaad het geval. Voornamelijk met AMD veel crashes na het laadscherm.
Zelf heb ik al het eea geprobeerd. Offline modus, aanpassingen in de NMS folder, andere resoluties geprobeerd maar geen resultaat.

Op Steam ook veel klachten maar bij Hello Games blijft het nog stil.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
De crashes hebben veel te maken met de crossplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
Gummiebeer schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Na wat zoekwerk lijkt dit inderdaad het geval. Voornamelijk met AMD veel crashes na het laadscherm.
Zelf heb ik al het eea geprobeerd. Offline modus, aanpassingen in de NMS folder, andere resoluties geprobeerd maar geen resultaat.

Op Steam ook veel klachten maar bij Hello Games blijft het nog stil.. :X
het probleem van die xbox beta app op de pc is dat de folder waarin de games zitten volledig ontoegankelijk is en er dus niet geprutst kan worden met de .ini files...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Het crash probleem voor AMD users is "opgelost" door terug te gaan naar driver 20.4.2

https://www.nomanssky.com/2020/06/crossplay-patch-2-52-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
De game nu al een paar weken aan het spelen op het gemakje.
Erg vermakelijk en relaxed, is er een manier om sneller geld te verdienen en nanietes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Ik heb het weekend de cobalt sell, buy, rinse and repeat methode gedaan. In combinatie met het kopen van een extra slot inventory in elk nieuw space station.

Eind resultaat ruim 30 extra inventory slots en 500 miljoen. Paar uurtjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
AutisticPinguin schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 08:49:
Ik heb het weekend de cobalt sell, buy, rinse and repeat methode gedaan. In combinatie met het kopen van een extra slot inventory in elk nieuw space station.

Eind resultaat ruim 30 extra inventory slots en 500 miljoen. Paar uurtjes werk.
Dit had ik al ergens voorbij zien komen.
Maar....uhm wat bedoel je met rinse..... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Dat is meer een uitdrukking, rinse and repeat. Om aan te duiden dat het een actie betreft die je steeds opnieuw herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco

Wat vinden we van de laatste update: Desolation?

Ik vind het erg gaaf gedaan. Ik heb nu drie keer een Derelict Freighter bezocht en de sfeer is zeer goed neergezet. De horror vibe was zeer goed te voelen, in ieder geval in virtual reality.
Wat ik me alleen afvraag.. De Freighters zouden toch procedurally generated zijn? De eerste twee bezoekjes waren, muv misschien een log, volledig identiek.

Handig weetje: Je kunt (1x per week?) een gratis bezoekje aan zo een freighter starten vanuit de Nexus bij Iteration: Helios. Bij mij werkte dat pas nadat ik eerst zelf bij een willekeurig space station voor 5 miljoen een emergency broadcast receiver had gekocht en de eerste freighter had geloot. Waarna dus, de tweede freighter exact hetzelfde was.

Verder speel ik nog steeds (nu een maandje bezig denk ik). Speel niet heel veel, ongeveer 5 - 10 uur per week. Heb inmiddels de Atlas questline uitgespeeld en ben bezig met de Alien ship questline.

[ Voor 5% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 21-07-2020 14:07 . Reden: Trailer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Shrimp Tabasco schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:06:
[YouTube: No Man's Sky Desolation Update Trailer]

Wat vinden we van de laatste update: Desolation?

Ik vind het erg gaaf gedaan. Ik heb nu drie keer een Derelict Freighter bezocht en de sfeer is zeer goed neergezet. De horror vibe was zeer goed te voelen, in ieder geval in virtual reality.
Wat ik me alleen afvraag.. De Freighters zouden toch procedurally generated zijn? De eerste twee bezoekjes waren, muv misschien een log, volledig identiek.

Handig weetje: Je kunt (1x per week?) een gratis bezoekje aan zo een freighter starten vanuit de Nexus bij Iteration: Helios. Bij mij werkte dat pas nadat ik eerst zelf bij een willekeurig space station voor 5 miljoen een emergency broadcast receiver had gekocht en de eerste freighter had geloot. Waarna dus, de tweede freighter exact hetzelfde was.

Verder speel ik nog steeds (nu een maandje bezig denk ik). Speel niet heel veel, ongeveer 5 - 10 uur per week. Heb inmiddels de Atlas questline uitgespeeld en ben bezig met de Alien ship questline.
Ik heb er ondertussen een stuk of 4 gedaan, en het is idd gaaf gedaan en de sfeer is goed. Maar uiteindelijk een "walk in the park" na die 4 keer is de spanning er wel vanaf en worden het loot runs.
Volgens mij krijg je in ieder stelsel een ander type freigther, temminste ik heb 2 stelsels gedaan en heb 2 verschillende gehad. ( dezelfde in hetzelfde stelsel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Ja, eens. Moeilijk is het echt niet en vrij kort vind ik. Je bent er eigenlijk zo doorheen. Aan de ene kant is dat fijn, omdat het daarmee ook geschikt is voor de casual gamer maar aan de andere kant zou het mooi zijn als je kunt kiezen tussen een kleine en een grote freighter bijvoorbeeld. Misschien ook nog een optie wat meer voor groepen spelers. Ik zie ze een beetje als de ‘dungeons’ van NMS. Wat meer uitdaging mag ook wel inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Shrimp Tabasco op 22-07-2020 19:29 ]

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Vroeg me al af waarom er zo weinig posts waren. Er is vandaag een nieuwe update gekomen:

https://www.nomanssky.com/origins-update/

Best veel nieuwe dingen, iig wat de procgen betreft.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 17:07
Door de update het spel ook maar gekocht voor mijn PC (terwijl ik hem een jaar of twee geleden helemaal grijs heb gespeeld op mijn PS4). Er is zoveel veranderd dat het voor mij echt weer aanvoelt als een nieuw spel, erg leuk moet ik zeggen :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 17-09 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo bijna de platinum trophy binnen op ps4. Lang over gedaan( direct bij release gekocht). Is nu de extreme survival trophy aan het grinden op de achtergrond. Had misschien een moeilijke start maar na alle patches en content toevoegingen is het echt een bizar spel. Voor wie intresse heeft hij zit op xbox en pc nog steeds in gamepass. Echt de moeite waard.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Sinds dit weekend ben ik begonnen met No Man's Sky. Erg leuk spel! Zeker als leek is het soms even wennen en kijken waar je nu daadwerkelijk in de game ben. Helaas heb ik de ziekte dat ik telkens opnieuw begin omdat ik weer wat nieuws leer (en dit bij een nieuwe start kan toepassen).

Helaas merk ik met mijn set-up toch soms wat framedrops. De ene keer loop draai ik
60 tot 70 FPS op "hoge" settings, maar op somme plekken (zeker in het donker en veel bos) dropt dit toch erg snel naar 35-40.

Op het moment draai ik het volgende:

i5 6600K ~ 4.5Ghz
1060GTX 6GB
16GB RAM

Had wel verwacht dat ik dit spel op de hoogste instellingen kon spelen met mijn set-up...

Wellicht toch een upgrade gaan doen binnenkort :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Knamix Ik zou eens taakbeheer openen op het tabblad "prestaties".
En dan het spel spelen. Tijdens het spelen eens kijken wat er op 100% komt te staan, dan weet je het. Resolutie kan ook een rol spelen. Denk dat het spel toch wel heavy blijft. Wat ze er ook aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:58:
Had wel verwacht dat ik dit spel op de hoogste instellingen kon spelen met mijn set-up...
Nope, over de jaren heen zijn de graphics en daarmee ook de systeem eisen van NMS omhoog gegaan. Sinds de laatste updates heb je voor Ultra Textures bv een videokaart met 8GB nodig op 1080p.

Ik zou de algemene instellingen één tandje lager zetten, gok dat het dan prima loopt. Daarna zet je de instellingen één voor één terug om te kijken tot hoever je kan gaan.

Maar de huidige Ultra is niet hetzelfde als de Ultra van vier jaar terug, niet kwa looks en ook niet kwa eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
NLxAROSA schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:51:
[...]

Nope, over de jaren heen zijn de graphics en daarmee ook de systeem eisen van NMS omhoog gegaan. Sinds de laatste updates heb je voor Ultra Textures bv een videokaart met 8GB nodig op 1080p.

Ik zou de algemene instellingen één tandje lager zetten, gok dat het dan prima loopt. Daarna zet je de instellingen één voor één terug om te kijken tot hoever je kan gaan.

Maar de huidige Ultra is niet hetzelfde als de Ultra van vier jaar terug, niet kwa looks en ook niet kwa eisen.
Dank voor je antwoord! Dus als ik het goed begrijp is de game wel GPU based en niet CPU? Had gisteren taakbeheer even geopend en zag dat mijn cpu doorgaans op 50 procent draaide. Alhoewel ik soms spikes kreeg naar 100 procent (textures laden) kreeg ik wel framedrops van 2 seconden naar 30 ish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Knamix schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:32:
[...]

Dank voor je antwoord! Dus als ik het goed begrijp is de game wel GPU based en niet CPU? Had gisteren taakbeheer even geopend en zag dat mijn cpu doorgaans op 50 procent draaide. Alhoewel ik soms spikes kreeg naar 100 procent (textures laden) kreeg ik wel framedrops van 2 seconden naar 30 ish
In mijn ervaring ligt het er een beetje aan. Als er veel procedureel moet worden gedaan (bijvoorbeeld als je met hoge snelheid de dampkring van een planeet binnenkomt of tijdens vliegen) dan zie ik mijn CPU gebruik omhoog schieten. Maar over het algemeen zit de GPU vol (GTX970 en 1070 hier, met een modernere kaart kan het anders zijn).

Die framedrops als je van planeet -> ruimte of andersom gaat blijf je in bepaalde mate wel houden gok ik, daar hoor ik heel veel mensen over, ook met beesten van systemen.

Het is een beetje proberen met de settings. Ik vind zelf de TAA heel erg lelijk/blurry in deze game, dus die staat bij mij uit. Ik render dan wel in een hogere resolutie (dat kost me dan weer andere settings uiteraard).

Denk dat je best wel wat settings op Ultra kan zetten (kan zelfs bij mijn oude 970).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Gisteren NMS opgestart op mijn systeem.
AMD 3900X
Sapphire X5700XT Nitro+
32GB ram etc.
Draai nu ultrawide 3840x1600

Wel alles op ultra en dat gaat eigenlijk wel aardig. Zal niet ver boven de 60frames zijn, maar is prima speelbaar. Heb wel maar heel weinig gedaan. Dus wellicht nog wat omlaag. Enige is dat ik eigenlijk altijd wel AA uit zet. Zie daar weinig heil in voor de impact op het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Ik heb denk ik vorig jaar NMS opgestart en een aantal uurtjes gespeeld met een vriend en vond het best wel leuk. Alleen vond ik het snel repitief nadat we onze base hadden uitgebouwd.

Is er nu iets om meer naar uit te kijken? De graphics upgrade vind ik al aardig uiteraard. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
Hyped voor de upgrade die dit spel op de PS5 gaat krijgen! Op de PS4 Pro wel aardig wat uurtjes gespeeld, maar het was absoluut niet een 'smooth' ervaring met veel pop-in en stuttering.
Ik speel het laatst weer een keertje en merkte dat dit spel mij een uniek gevoel geeft. Ik kan het lastig omschrijven, maar het zit een beetje tussen eenzaam, doelloos en verdwaald in, maar niet per se negatief. Zijn er meer mensen die dat ervaren?

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Lynox schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:22:
Hyped voor de upgrade die dit spel op de PS5 gaat krijgen! Op de PS4 Pro wel aardig wat uurtjes gespeeld, maar het was absoluut niet een 'smooth' ervaring met veel pop-in en stuttering.
Ik speel het laatst weer een keertje en merkte dat dit spel mij een uniek gevoel geeft. Ik kan het lastig omschrijven, maar het zit een beetje tussen eenzaam, doelloos en verdwaald in, maar niet per se negatief. Zijn er meer mensen die dat ervaren?
Jazeker.

Alweer een screenshot van twee jaar terug, maar ik kwam per ongeluk in een grot terecht;

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/hbzm815lj7y51.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=13b09dfbe45281333c6d3ebe310d718be0cc701e

Dat gaf mij precies dat gevoel. Eenzaam, doelloos, verdwaald. Maar juist dat trekt me zo erg in deze game. Ik speel het af en toe, maar dan wel uren achter elkaar, en bewaar mijn volgende speelsessie tot op de PS5. Ik begin dan ook vaak opnieuw, het survival deeltje vind ik leuk, maar het verkennen van nieuwe werelden is waar het mij om gaat (al vind ik creative mode dan weer te simpel). Het moment dat je begint en er weer een nieuwe onbekende wereld voor je ziet, vooral nu ze de diversiteit qua flora wat hebben aangepakt, er grotere hoogtes mogelijk zijn qua bergen, etc.

• FMS
  • Niet online

FMS

Klopt het dat PS4 save games niet worden herkend in de PS5 versie? Bij mij is dat zo. Erg jammer.

Nevermind. Got it.

Je moet dus in PS4 modus naar je save games. Daar heb je de optie om ze naar de PS5 te exporteren: 'transfer save data to playstation 5'.

Edit 2: eh... toch niet. Eennaal de ps5 versie opgestart zie ik nog steeds geen save games :|

Exit 3: laaste stap is om in de PS5 versie op het gouden wolkje te klikken. Daar kun je de saves importeren. He he....

[ Voor 74% gewijzigd door FMS op 20-11-2020 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

HDR op de ps5 is wel compleet brak. Literally unplayable, maar dan ook echt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26

XanderDrake

Build the future!

Scrummie schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:57:
Dat gaf mij precies dat gevoel. Eenzaam, doelloos, verdwaald. Maar juist dat trekt me zo erg in deze game.
Inderdaad, ik kocht het spel toen er nog amper verhaalelementen aanwezig waren en dit gevoel had ik ook regelmatig.

Terwijl andere spelers hierdoor negatieve reviews gaven vond ik het juist een geweldige en gedurfde keuze. Het is een perfecte metafoor voor het echte leven en zelfs het echte universum: Er zijn amper harde regels, en net als in games worden vele gedwongen om in andermans verhaal een rol te spelen, i.p.v je eigen verhaal te schrijven.

Deze game laat je in staat om zelf je verhaal te verzinnen. Sterker nog, de oude versie dwingt je je eigen verhaal te verzinnen. Het universum bestaat zonder reden, deze bepalen wij. Verzin zelf een "raison d'etre" en deze zal net zo geldig zijn als alle andere redenen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

FMS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:50:
HDR op de ps5 is wel compleet brak. Literally unplayable, maar dan ook echt.
Zojuist een patch uitgekomen die de HDR problemen moet oplossen :).

Daarnaast heeft gister HelloGames/No Man's Sky een Golden Joystick Award gewonnen. Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 13:29
Arunia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:23:
Gisteren NMS opgestart op mijn systeem.
AMD 3900X
Sapphire X5700XT Nitro+
32GB ram etc.
Draai nu ultrawide 3840x1600

Wel alles op ultra en dat gaat eigenlijk wel aardig. Zal niet ver boven de 60frames zijn, maar is prima speelbaar. Heb wel maar heel weinig gedaan. Dus wellicht nog wat omlaag. Enige is dat ik eigenlijk altijd wel AA uit zet. Zie daar weinig heil in voor de impact op het systeem.
Hier een vergelijkbaar systeem behalve een 3700X. Ik ervaar helaas zeer veel framedrops. Het gaat van 60 fps opeens naar 23 of lager. Dit is natuurlijk geen fijne ervaring. Heb alles op laag gezet kwa grafische instellingen maar geen verschil. Dit probleem heb ik twee jaar geleden ook gehad op mijn oude pc (I5 2500K met een R9 290). Toendertijd een refund aangevraagd omdat ik dacht dat mijn PC gewoon te oud was.

Nu met mijn betere pc hetzelfde probleem. Kan ik hier nog iets aan doen? Het spel zelf lijkt mij erg gaaf maar met die stutters/framedrops schiet het niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Scrummie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:24:
[...]

Zojuist een patch uitgekomen die de HDR problemen moet oplossen :).

Daarnaast heeft gister HelloGames/No Man's Sky een Golden Joystick Award gewonnen. Mooi hoor.
Kan inderdaad bevestigen dat de HDR issues zijn verholpen.

Echt een genot om op de PS5 te spelen. Laden en warpen gaat veel sneller en 60fps is lekker soepel.

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
Ik ben op de ps5 begonnen aan dit spel en vind het geweldig.

Ik heb een extra schip kunnen bemachtigen met veel defecte dingen maar ben ze rustig aan aan het repareren zodat ik slots terugkrijg.

Ik ben nu in de Anomaly en zie allerlei multiplayer missies. Ik neem aan dat ik hier wel wat wapens voor nodig heb of zie ik dat verkeerd?

Hebben jullie nog tips voor me?

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
GranCanaria schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:41:
Ik ben op de ps5 begonnen aan dit spel en vind het geweldig.

Ik heb een extra schip kunnen bemachtigen met veel defecte dingen maar ben ze rustig aan aan het repareren zodat ik slots terugkrijg.

Ik ben nu in de Anomaly en zie allerlei multiplayer missies. Ik neem aan dat ik hier wel wat wapens voor nodig heb of zie ik dat verkeerd?

Hebben jullie nog tips voor me?
Ik ben ook net begonnen lees 40 uur onderweg maar ik zou als ik jou was de bovenste verhaal lijn volgen je krijgt namelijk best wel wat gratis
base blueprints het scheelt je een hoop salvagedata op die manier

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik ben ook enige tijd geleden begonnen op de ps5. Inmiddels nog steeds de tutorial aan het volgen en zit net op de 2e planeet. Hier wordt ik steeds omgelegd door wat Sentinels.

Hoe kom ik dit stuk voorbij? Echte wapens heb ik nog niet. Of moet ik gewoon bij ze uit de buurt blijven?

• Arunia
  • Nu online
@Oxigeon Proberen ze te ontwijken. Ofwel, leren wanneer ze af gaan, want dat is per planeet ook weer anders. Sommige planeten hebben Sentinels die niets doen bijvoorbeeld.
Ik heb bij mijn eerste run gewoon een mod geinstalleerd waarmee Sentinels niets doen tijdens harvesten en dat soort dingen. Dat vond ik zelf ontzettend vervelend.

• GranCanaria
Sassem schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:01:
[...]

Ik ben ook net begonnen lees 40 uur onderweg maar ik zou als ik jou was de bovenste verhaal lijn volgen je krijgt namelijk best wel wat gratis
base blueprints het scheelt je een hoop salvagedata op die manier
:) bedankt. Dat ben ik ook inderdaad aan het doen maar denk dat ik dit weekend even een mp missie ga proberen.

Nog een goede tip voor beginners trouwens: Snel geld verdienen kan met oude graven opzoeken en dan de botten verkopen. Zo heb ik al makkelijk dik 3miljoen kunnen verdienen. Dus zo snel mogelijk je multitool upgraden met een delving uitbreiding. Deze kun je volgens mij kopen op een ruimtestation :)

• ErwinJ
GranCanaria schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:53:
[...]

:) bedankt. Dat ben ik ook inderdaad aan het doen maar denk dat ik dit weekend even een mp missie ga proberen.

Nog een goede tip voor beginners trouwens: Snel geld verdienen kan met oude graven opzoeken en dan de botten verkopen. Zo heb ik al makkelijk dik 3miljoen kunnen verdienen. Dus zo snel mogelijk je multitool upgraden met een delving uitbreiding. Deze kun je volgens mij kopen op een ruimtestation :)
Beter is de cobalt verkoop truc 8)
in een uur 300 miljoen of zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ErwinJ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:33:
[...]

Beter is de cobalt verkoop truc 8)
in een uur 300 miljoen of zo...
Werkt volgens mij niet meer sinds de laatste update maar salt en oxygen in een medium refiner geeft ook een product van +/- 600 pegels

[ Voor 5% gewijzigd door Sassem op 10-12-2020 15:46 ]

• GranCanaria
He jammer, de cobalt truuk had ik geen weet van :)

Maar ik ging toch upgraden naar de medium refiner dus zal de salt en oxygen mix eens properen bij de Geks
Pagina: 1 ... 42 ... 47 Laatste