• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Sassem schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:43:
[...]

Werkt volgens mij niet meer sinds de laatste update maar salt en oxygen in een medium refiner geeft ook een product van +/- 600 pegels
Oo goed om te weten, heb een paar weken niet meer gespeeld.
Gelukkig heb ik nog iets van 4miljard...of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Even een vraagje, ik heb net de PS4&PS5 versie gekocht met een aanbieding in de PS Store.
Ik wil deze game ook in VR spelen dus ik heb de PS4 versie ook nodig, maar nu vraag ik mij af of je je savegame van je PS5 versie ook op de PS4 versie verder kunt spelen? Anders zou ik twee verschillende saves hebben per versie maar speel liever met één save natuurlijk.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Kalder schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:51:
Even een vraagje, ik heb net de PS4&PS5 versie gekocht met een aanbieding in de PS Store.
Ik wil deze game ook in VR spelen dus ik heb de PS4 versie ook nodig, maar nu vraag ik mij af of je je savegame van je PS5 versie ook op de PS4 versie verder kunt spelen? Anders zou ik twee verschillende saves hebben per versie maar speel liever met één save natuurlijk.
Het zou kunnen, maar dat betekent dat je iedere keer je save-game moet "uploaden" en "downloaden" naar de NMS server als je van type wisselt.
Daarnaast ontbreken er bij de ps4 variant natuurlijk de nodige zaken (grootte van je basis dacht ik, onder andere) dus lijkt het me persoonlijk niet raadzaam om met 1 savegame te werken.

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ghostley schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:56:
[...]

Het zou kunnen, maar dat betekent dat je iedere keer je save-game moet "uploaden" en "downloaden" naar de NMS server als je van type wisselt.
Daarnaast ontbreken er bij de ps4 variant natuurlijk de nodige zaken (grootte van je basis dacht ik, onder andere) dus lijkt het me persoonlijk niet raadzaam om met 1 savegame te werken.
Aha ok, ik heb alleen nog niet de optie gevonden om je save game up te loaden naar de NMS server.
Maar als het niet kan (omdat bv PS5 saves niet werken op de PS4 versie ofzo), verwijder ik de PS5 versie wel en speel ik voortaan wel alleen de PS4 versie.
Zou leuk zijn als de PS5 versie van de game ook VR zou krijgen, maar ik heb zo'n vermoeden dat Sony dat niet wil, denk dat ze de PSVR alleen voor PS4 games willen laten werken en dat je dus de toekomstige (onaangekondigde) PSVR2 nodig hebt voor PS5 games.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Kalder schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:37:
[...]

Aha ok, ik heb alleen nog niet de optie gevonden om je save game up te loaden naar de NMS server.
Maar als het niet kan (omdat bv PS5 saves niet werken op de PS4 versie ofzo), verwijder ik de PS5 versie wel en speel ik voortaan wel alleen de PS4 versie.
Zou leuk zijn als de PS5 versie van de game ook VR zou krijgen, maar ik heb zo'n vermoeden dat Sony dat niet wil, denk dat ze de PSVR alleen voor PS4 games willen laten werken en dat je dus de toekomstige (onaangekondigde) PSVR2 nodig hebt voor PS5 games.
Even snel gekeken, en je kunt inderdaad alleen je ps4 save uploaden.

Afbeeldingslocatie: https://hellogames.zendesk.com/hc/article_attachments/360013441158/PS4_to_PS5__1_.jpg

En daarna downloaden als ps5 save dmv. het icoontje links-onderin:

Afbeeldingslocatie: https://hellogames.zendesk.com/hc/article_attachments/360013351417/PS4_to_PS5_save_process__1_.jpg

De andere kant op werkt dus niet.
Voor mij een reden om voorlopig geen PSVR te kopen. Ondanks dat ik deze game dolgraag in VR wil spelen! :)

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 14:32
Sinds een weekje ben ik bezig met No Man's Sky. Erg interessant!
Toen het spel een paar jaar geleden uitkwam waren de kritieken negatief, daarom destijds overgeslagen. Nu kwam het toch weer op mijn pad en het valt niet tegen!
Op dit moment heb ik er iets van 10-12 uur speeltijd inzitten en nog genoeg opdrachten te vervullen. Als de verhaallijn straks klaar is vraag ik me wel af of het spel me nog genoeg trekt om er veel tijd aan te besteden. Sommige werelden zijn fantastisch mooi, maar ergens lijkt veel natuurlijk wel op elkaar. Hoe ging dat voor jullie?

Daarnaast vraag ik me af of ik soms iets fout doe met de kobalt-truc: de economie crashen, zoals ik op Youtube zag, lukt voor geen meter.
Tot slot: zo langzaam maar zeker vind ik het tijd worden voor een nieuws schip. Waar letten jullie op bij het kopen van een nieuw vervoersmiddel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
In mijn geval had ik juist pas nadat de main story-arc klaar was het idee dat het echt begon.
Maar misschien dat dit deels kwam omdat ik toen pas echt de blue-prints, financien en de resources had om stevig aan de slag te gaan. (schepen, basis, fabrieken en gewoon exploren.)

De kobalt truc heb ik nooit gebruikt eerlijk gezegd. Maar dat was vooral te danken aan
een heel aardige medespeler in de Nexus die me een paar objecten gaf die 50 ~ 70 mil per stuk waren.

Schepen kopen (of vinden) is denk ik een persoonlijk ding. Je moet hem ten eerste natuurlijk mooi vinden.
In het begin is een redelijke cargo-space wenselijk, hoewel je dit later zelf kunt upgraden voor een klein vermogen.
Zelf gebruik ik voornamelijk een fighter (X-Wing type :P) en heb nog 2 exotic's en een 3e onderweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostley op 31-12-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matizovic
Ghostley schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:26:
In mijn geval had ik juist pas nadat de main story-arc klaar was het idee dat het echt begon.
Maar misschien dat dit deels kwam omdat ik toen pas echt de blue-prints, financien en de resources had om stevig aan de slag te gaan. (schepen, basis, fabrieken en gewoon exploren.)

De kobalt truc heb ik nooit gebruikt eerlijk gezegd. Maar dat was vooral te danken aan
spoiler:
een heel aardige medespeler in de Nexus die me een paar objecten gaf die 50 ~ 70 mil per stuk waren.
(spoiler tag, omdat ik niet weet hoe ver je precies bent.)

Schepen kopen (of vinden) is denk ik een persoonlijk ding. Je moet hem ten eerste natuurlijk mooi vinden.
In het begin is een redelijke cargo-space wenselijk, hoewel je dit later zelf kunt upgraden voor een klein vermogen.
Zelf gebruik ik voornamelijk een fighter (X-Wing type :P) en heb nog 2 exotic's en een 3e onderweg.
Vooralsnog heb ik me nauwelijks bezig gehouden met het bouwen van een basis. Ik heb wel iets op een 'paradijselijke planeet', maar dat is meer omdat je het nodig hebt voor de missies. In het begin is alles wat overweldigend :D
De Nexus is de Anomalie (ik speel in het Nederlands) toch? Gebruik je dat vaak? Ik heb er een rondje gelopen, maar begrijp de bedoeling niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Matizovic schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:42:
[...]

Vooralsnog heb ik me nauwelijks bezig gehouden met het bouwen van een basis. Ik heb wel iets op een 'paradijselijke planeet', maar dat is meer omdat je het nodig hebt voor de missies. In het begin is alles wat overweldigend :D
De Nexus is de Anomalie (ik speel in het Nederlands) toch? Gebruik je dat vaak? Ik heb er een rondje gelopen, maar begrijp de bedoeling niet helemaal.
Ik had mazzel dat ik na de main story vrij snel een paradise planet vond. Wit gras (hoewel dit een paar keer veranderde gedurende de updates), genoeg resources en paarse bomen.
Geen storm en bovenal, geen sentinels!
Daar een flinke basis gebouwd. :D

Daarnaast nog een mini basis op een planeet waar het iedere 2 minuten stormt.
Ivm. Activated Indium en Storm Crystals.

Klopt, dat is idd de Anomalie, las net dat je die al vroeg krijgt, dus spoilertag was overbodig. :P
Je moet daar een paar keer langs voor wat quests. Ook kun je daar het nodige aan upgrades kopen en krijgen.
Verder is het vooral bedoeld voor het samenkomen van andere spelers en dan missies runnen in ruil voor Quicksilver + extra's.
Als beginnende speler loont het vaak om daar een half uurtje AFK te blijven waardoor ervaren spelers je inventory vol gooien met allerlei spul. (Dure objecten om te verkopen, "eieren" , materiaal , access kaarten.)

• Matizovic
Dat laatste is wel een goede tip! :D
Ik ga er maar eens een tijdje staan met een lege inventory, hehe. Ik moet er voor de verhaallijn nu toch langs om wat te bespreken.
Ja kan in de Anomalie verder niet echt communiceren met andere spelers, correct? Alleen handgebaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Matizovic schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:01:
Dat laatste is wel een goede tip! :D
Ik ga er maar eens een tijdje staan met een lege inventory, hehe. Ik moet er voor de verhaallijn nu toch langs om wat te bespreken.
Ja kan in de Anomalie verder niet echt communiceren met andere spelers, correct? Alleen handgebaren.
Haha. De community van die game is heel erg vriendelijk. Ik doe zelf ook erg vaak pay-it-forward.
Ik krijg een stapel van iets. En dat geef ik dan weer door aan de volgende. Ik probeer wel bewust te zoeken naar mensen die uit de starter-ship stappen. Als iemand met een Living-ship aankomt dan weet je dat die waarschijnlijk genoeg in de bank heeft. :D

Je kan (dacht ik) alleen communiceren op het moment dat je samen een quest start.

Het is overigens ook handig om in iedere nieuw systeem waar je komt de anomalie op te roepen. Want dan kun je achterin je backpack een extra slot geven, net als in een station waar je nog nooit bent geweest. (lees: kopen)

• Matizovic
Ghostley schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:12:
[...]

Haha. De community van die game is heel erg vriendelijk. Ik doe zelf ook erg vaak pay-it-forward.
Ik krijg een stapel van iets. En dat geef ik dan weer door aan de volgende. Ik probeer wel bewust te zoeken naar mensen die uit de starter-ship stappen. Als iemand met een Living-ship aankomt dan weet je dat die waarschijnlijk genoeg in de bank heeft. :D

Je kan (dacht ik) alleen communiceren op het moment dat je samen een quest start.

Het is overigens ook handig om in iedere nieuw systeem waar je komt de anomalie op te roepen. Want dan kun je achterin je backpack een extra slot geven, net als in een station waar je nog nooit bent geweest. (lees: kopen)
Ha! Wederom een goede tip :)
Ik wist dat je je exosuit kunt uitbreiden bij een space station, maar dat het per systeem ook in de Anomalie kan is nieuw. Komt wel goed uit, want ik wil meer updates voor mijn pak :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:32

Oxigeon

En zo is dat!

Bij de launch van de ps5 even gespeeld. Town de sentinels me steeds aanvielen maar weer gestopt. Maar als ik hierboven dan weer de verhalen lees denk ik toch weer... Waarom heb ik die game verdorie weer van de PS geflikkerd.

Hij is dus nu weer aan het downloaden. Dit is natuurlijk een toffe game als je vrienden er niet zijn en je een mooie single player kan spelen.

Zit nu eigenlijk best wel op een fijne planeet. Behalve dat de sentinels me aanvallen. Maar stel ik ga naar een andere planeet en ik ga dood. Waar spawn ik dan? Hoe kom ik dan terug bij de basis waar de sentinels me aanvallen etc? Of wordt ik random ergens in de ruimte gedropt

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Oxigeon ik weet niet of mods mogelijk zijn, maar op de pc had ik een standaard mod draaien dat de sentinels je niet aan vallen. Wel als je hen aanvalt, maar als je bezig bent op een planeet niet.

Overigens ligt het aan hun gemoedstoestand welke wisselt per planeet. Er zijn er waar je je gang kunt gaan en ze je niet aanvallen.

Volgens mij als je dood gaat, keer je terug naar je vorige save, maar dat is van een lange tijd terug. Ik moet hem ook weer eens opstarten. Ben na release begonnen en uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Arunia schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:03:
@Oxigeon ik weet niet of mods mogelijk zijn, maar op de pc had ik een standaard mod draaien dat de sentinels je niet aan vallen. Wel als je hen aanvalt, maar als je bezig bent op een planeet niet.

Overigens ligt het aan hun gemoedstoestand welke wisselt per planeet. Er zijn er waar je je gang kunt gaan en ze je niet aanvallen.

Volgens mij als je dood gaat, keer je terug naar je vorige save, maar dat is van een lange tijd terug. Ik moet hem ook weer eens opstarten. Ben na release begonnen en uitgespeeld.
Ik speel op de ps5 en daar zitten geen mods in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oxigeon schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:21:
Zit nu eigenlijk best wel op een fijne planeet. Behalve dat de sentinels me aanvallen. Maar stel ik ga naar een andere planeet en ik ga dood. Waar spawn ik dan? Hoe kom ik dan terug bij de basis waar de sentinels me aanvallen etc? Of wordt ik random ergens in de ruimte gedropt
Het is een tijd geleden dat ik dood ben gegaan, maar je spawnt ergens in de buurt. Je kan ook je graf bezoeken om je inventory weer terug te pakken (staat een marker in je HUD). Zowel in de ruimte als op een planeet.

V.w.b. sentinels: je kan de aggression level zien bij het scannen van de planeet. Als er iets staat van 'aggressive' of 'hostile' (weet ff niet meer exact welke) dan schieten ze 'on sight'. In andere gevallen laten ze je met rust, tenzij ze je zien minen, dan komen ze kijken en vallen ze ook aan als je doorgaat met het slopen van hun mooie wereld. Kwestie van een beetje sneaky zijn dus, of een planeet zonder sentinels pakken. Wat upgrades en een boltcaster verder boeien ze niet zo heel veel meer vind ik zelf, dan blaas je alles weg wat op je pad komt, inclusief die grote walkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
Heeft iemand nog een goede tip om geld te verdienen?
Uiteraard heb ik de kobalt-truc gedaan, maar die schijnt sinds de laatste update niet te werken. Het lukt mij dan ook inderdaad niet om de lokale economie te crashen en de grondstoffen weer goedkoop op te kopen.
Momenteel schiet ik vooral op asteroïden en verzamel zo goud, zilver, platina etc. Op zich levert dit wel wat geld op, heb nu zo'n 3 miljoen units. Maar als ik dan een mooi schip zie dat 25 miljoen kost, dan zinkt de moed in mijn schoenen: dat is nog zo ver buiten bereik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Matizovic schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:55:
Uiteraard heb ik de kobalt-truc gedaan, maar die schijnt sinds de laatste update niet te werken. Het lukt mij dan ook inderdaad niet om de lokale economie te crashen en de grondstoffen weer goedkoop op te kopen.
Momenteel schiet ik vooral op asteroïden en verzamel zo goud, zilver, platina etc. Op zich levert dit wel wat geld op, heb nu zo'n 3 miljoen units. Maar als ik dan een mooi schip zie dat 25 miljoen kost, dan zinkt de moed in mijn schoenen: dat is nog zo ver buiten bereik!
Ik weet niet in hoeverre je planeten bezoekt en dieren scanned, maar met 3 x een een S module voor scannen (te kopen met nanites in space stations) in je multi-tool krijg je per beestje zo 200k-500k.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Meerdere personen last als je op de ps5 speelt dat de game af en toe een freeze geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
Je kan zoeken naar een planeet met Ancient Bones.
Deze kun je vaak voor redelijke prijzen (per stuk) verkopen, met uitschieters van enkele miljoenen.
Je hebt wel een terrain-manipulator nodig.

De planeet waar mijn hoofd basis staat wemelt het van die dingen.
Oxigeon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:13:
Meerdere personen last als je op de ps5 speelt dat de game af en toe een freeze geeft?
Nee, moet zeggen van niet. Gisteren nog een paar uur bezig geweest, liep prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ghostley schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Je kan zoeken naar een planeet met Ancient Bones.
Deze kun je vaak voor redelijke prijzen (per stuk) verkopen, met uitschieters van enkele miljoenen.
Je hebt wel een terrain-manipulator nodig.

De planeet waar mijn hoofd basis staat wemelt het van die dingen.

[...]

Nee, moet zeggen van niet. Gisteren nog een paar uur bezig geweest, liep prima.
Gek. Had ik in het begin last van in de tutorial. Na herinstallatie nog steeds. Hoop dat dit minder gaat worden als ik even gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Oxigeon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Gek. Had ik in het begin last van in de tutorial. Na herinstallatie nog steeds. Hoop dat dit minder gaat worden als ik even gespeeld heb.
Heb je de digitale (download) versie, of heb je de disc?
Mocht je de disc hebben, dan eventueel checken of je echt de PS5 editie start?

Ik zit zelf ook in een totaal andere galaxy dan die van het start gebied. Misschien dat dit uitmaakt?

Wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Oxigeon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:13:
Gisteren ook eens aangezet op de PS5 maar heb niets iets gemerkt,

Ben nu ergens naar een system gegaan geen idee
Ben wat aan het rondvliegen heb wel een leuke planeet gevonden waar ik een basis op wil op gaan maken.

Heb ook chronisch geld en grondstoffen te kort

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ghostley schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Heb je de digitale (download) versie, of heb je de disc?
Mocht je de disc hebben, dan eventueel checken of je echt de PS5 editie start?

Ik zit zelf ook in een totaal andere galaxy dan die van het start gebied. Misschien dat dit uitmaakt?

Wel vaag.
Gek. Heb de digitale editie. Heb ook last van een tik in mijn headset. Merk dit bij nms erger dan bij andere games. Geluid lijkt wat weg te vallen en komt terug met een tikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
Ben sinds twee weken bezig op de pc en het is een van de betere games die ik ooit gespeeld heb.
Fantastisch mooi gemaakt hoe je vanuit space een planeet induikt zonder laadtijden. En elke planeet is weer totaal anders.
De manier om snel veel geld te krijgen moet ik ook nog uitvinden. Momenteel is het voor mij lucky zijn met verlaten / kapotte spaceships vinden, repareren en scrappen.
Alle op youtube gepresenteerde trucjes van snel geld maken zijn op de pc gepatched.
Ben zelf heel lucky geweest om een s-class exotic octopus space ship te vinden. Next is een mooie freighter die ik kan gaan uitbouwen.
Ben ook benieuwd naar welke expansions nog gaan komen daar het nu al heel uitgebreid is.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:21
is mijn pc "fanatiek"genoeg voor no mans sky

sharkoon vs4-s
gigabyte h310m-h
intel core i5 8600k - 3,6ghz
corsair vengeance 16 gb ( 2133 mhz)
nvidia gtx 1060 6 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Hmm vanavond de hele avond in de anomalie gezeten om te kijken of er mensen wilden helpen met gear. Helaas welgeteld 1 persoon die me 1 zuurstof gaf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 10:49
joppe113 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:28:
is mijn pc "fanatiek"genoeg voor no mans sky

sharkoon vs4-s
gigabyte h310m-h
intel core i5 8600k - 3,6ghz
corsair vengeance 16 gb ( 2133 mhz)
nvidia gtx 1060 6 gb
Ik heb dezelfde grafische kaart, 16 GB intern geheugen en mijn CPU is zelfs ietsje minder (i5 8400). NMS draait bij mij altijd zonder problemen. Je PC kan het heel goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik ben maar eens opnieuw begonnen op perma death, speelde eerst normal, maar moet zeggen dat zelfs perma death nog redelijk eenvoudig is op de eerste 10 minuten na misschien. Moet alleen erom denken wat voorzichtiger met jetpack te zijn al een paar keer bijna dood gevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik heb de kobalt truc pas (in de kerstvakantie) nog gedaan, werkte bij mij prima. Je hebt wel echt flink veel kobalt nodig om de economie goed te crashen. Zelf ben ik gewoon begonnen met maar n paar stacks en dan kost t de eerste paar stations nog geld, maar door steeds op de stations alles bij te kopen (ook van de pilots) krijg je vanzelf genoeg om iets van 30mil per keer te verdienen. Daarvoor had ik wel zeker iets van 15+ full stacks van 9999 staan. (Ik speel op pc in VR, geen idee of dat iets uit maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Clavat schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:11:
Hmm vanavond de hele avond in de anomalie gezeten om te kijken of er mensen wilden helpen met gear. Helaas welgeteld 1 persoon die me 1 zuurstof gaf..
Balen!
Was er nog iets specifieks waar je op hoopte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Ghostley schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Balen!
Was er nog iets specifieks waar je op hoopte?
Ik was opzoek naar chronium
Dacht misschien komt er wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Clavat schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Ik was opzoek naar chronium
Dacht misschien komt er wel wat.
Hoe veel heb je nodig? (als je het nog nodig hebt)
Ik heb wel een redelijke stapel, en anders kan ik met gemak bijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Ga gewoon naar iemand zn basis. Even zoeken op NMSCoordinateExchange Activated Indium halen en genoeg cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsusEDje
  • Laatst online: 04-08 23:51
Als je genoeg cargo ruimte hebt, kun je snel veel verdienen door heen en weer te reizen tussen verschillende systems en alle locally produced onderdelen te kopen en te verkopen. Vooral in systemen met 3 sterren gaat het heel hard (maar daar is in het begin te veel cash voor nodig). Heb nu zelf rond de 100 mn credits door een tijdje alleen dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb op ps4 normal nog iets van 2 miljard aan stasis devices liggen volgens mij, kan altijd iets doneren 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
AsusEDje schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Als je genoeg cargo ruimte hebt, kun je snel veel verdienen door heen en weer te reizen tussen verschillende systems en alle locally produced onderdelen te kopen en te verkopen. Vooral in systemen met 3 sterren gaat het heel hard (maar daar is in het begin te veel cash voor nodig). Heb nu zelf rond de 100 mn credits door een tijdje alleen dat te doen.
Heb je een voorbeeld van een dergelijk product? Of kan ik dat in de omschrijving zien? Vanavond start ik het spel weer op en dan zal ik even kijken.

Ik heb laatst wat geld verdiend door mijn medium refiner te gebruiken. Volgens mij geldt (uit mijn hoofd): 1 kobalt + 1 zuurstof = 3 geïoniseerde kobalt. Toen ik daar een paar stacks van had leverde me het iets van 25 miljoen op. Meteen een nieuwe scanner gekocht en nu op zoek naar een mooi schip. Mijn B-klasse jager is aan vervanging toe :)

Edit: sorry, ik vergis me. Het is 1 geïoniseerde kobalt + 1 zuurstof = 3 geïoniseerde kobalt.
Op die manier kan je oneindig blijven produceren, zo lang je maar zuurstof toevoegt. En zuurstof is natuurlijk goedkoop verkrijgbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Matizovic op 11-01-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsusEDje
  • Laatst online: 04-08 23:51
Dat zijn market commodities waar je in (vrijwel?) alle space stations wel wat van vindt. De local commodities die je daar koopt zijn altijd goedkoper dan in systems waar ze niet local zijn. Je maakt zo makkelijk winsten van 10 tot zo'n 100% per trade. Met goeie trips verdien ik geloof ik iets van 8 - 10 mn per keer, al hou ik dat niet precies bij.

Vooral met duurdere items zoals Ion Spheres of Fusion Cores gaat het snel, maar die vind je alleen in wealthy systems.

Wat je nodig hebt is een goeie jump range, genoeg warp fuel en genoeg cargo ruimte in je exosuit + spaceship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Kan je No mans sky op verschillende computers 1 spel spelen? Dus dat je op de andere pc doorgaat bv....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Lukt mij wel met de versie uit de Windows store. Neem aan dat het dan ook lukt met de steam versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Maar de voortgang in je spel gaat dan ook mee, of is dat dan een andere "save"
AutisticPinguin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:48:
Lukt mij wel met de versie uit de Windows store. Neem aan dat het dan ook lukt met de steam versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Nee hoor, zelfde save en voortgang. Zelfs met een Xbox one. Zit gewoon cloud save bij. Maar... dus wel met de versie uit de Windows store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:01
joppe113 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:53:
Maar de voortgang in je spel gaat dan ook mee, of is dat dan een andere "save"

[...]
En de Steam versie heeft ook cloud saves

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0VgYFcg.png

offtopic:
Je quotes gebruik je trouwens net verkeerd om ;) Je reageert boven de persoon die je quote, wat 't minder makkelijk te lezen maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basiliscus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:17
Speel het ook weer sinds de update. Ik zie wel dat mijn activated indium farm generfd is. Voor de vragen rondom geld maken:

Ik ben mijn kapitaal begonnen met ancient bones en ship hunts. Met een paar miljoen een activated indium farm opgezet. Voor de nerf 4,3 miljard vergaard. Als je de farm iets anders opzet is het ook na de nerf een simpele manier om units te maken. Dit is ook om te zetten in nanites. Alle (liefst S class) ships kopen die je tegenkomt en de modules verkopen. Als je een startkapitaal nodig hebt voor je farm dan laat het mij weten, krijg je een paar stacks activated indium.

[ Voor 11% gewijzigd door Basiliscus op 24-02-2021 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Nou, ik speel dit ook al een tijdje. Gewoon voor de lol.

Nou heb ik een schip gevonden. Die heb ik geclaimd en ik wil dat ding helemaal opknappen. Want het schip is 5,5 miljoen waard en mijn 'Stralende Zuil BC01' maar een fractie daarvan. Ik heb het geclaimd, zit het nou in mijn freighter? Of hoe vind ik dat ding in vredesnaam terug? En hoe kom ik gemakkelijk bij mijn freighter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
KaiseRRuby schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:15:
Nou, ik speel dit ook al een tijdje. Gewoon voor de lol.

Nou heb ik een schip gevonden. Die heb ik geclaimd en ik wil dat ding helemaal opknappen. Want het schip is 5,5 miljoen waard en mijn 'Stralende Zuil BC01' maar een fractie daarvan. Ik heb het geclaimd, zit het nou in mijn freighter? Of hoe vind ik dat ding in vredesnaam terug? En hoe kom ik gemakkelijk bij mijn freighter?
Als je een schip hebt toegevoegd aan je collectie verschijnt deze in je freighter. Die kun je oproepen door de ruimte in te vliegen en het menu te openen. (Op Ps4/Ps5 is dit pijltje naar beneden.)
Daar staat een optie hem binnen te laten warpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Ghostley schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:17:
[...]

Als je een schip hebt toegevoegd aan je collectie verschijnt deze in je freighter. Die kun je oproepen door de ruimte in te vliegen en het menu te openen. (Op Ps4/Ps5 is dit pijltje naar beneden.)
Daar staat een optie hem binnen te laten warpen.
Gevonden! Ben er inmiddels mee aan het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Laatst online: 18-09 10:48
Clavat schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:11:
Als je een keer online op ps wil spelen dan hoor ik dat graag.

Vanaf vandaag eigenaar van een ps5 digital geworden op no man sky te spelen. Maar heb een ps4 disk versie. Ik dacht ik kan upgraden maar dat kan kennelijk niet. Bummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
prld schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Vanaf vandaag eigenaar van een ps5 digital geworden op no man sky te spelen. Maar heb een ps4 disk versie. Ik dacht ik kan upgraden maar dat kan kennelijk niet. Bummers
Leuk ik zal eens kijken hoe dat werkt.
Wil wel eens een keer kijken hoe het gaat online met andere spelen. Nog nooit gedaan dus kan wel wat tips gebruiken hoe en wat met online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
prld schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb de PS4 disc versie, en kon gewoon gratis upgraden naar de PS5 versie.
Enige nadeel is dat je de PS4 installatie moet laten staan. (Maar heb deze op een externe HD gezet. Dus no problemo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Ghostley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb de PS4 disc versie, en kon gewoon gratis upgraden naar de PS5 versie.
Enige nadeel is dat je de PS4 installatie moet laten staan. (Maar heb deze op een externe HD gezet. Dus no problemo.)
Ik ga van ps4 disk naar ps5 digital. Dan lukt het mij niet:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
prld schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Ik ga van ps4 disk naar ps5 digital. Dan lukt het mij niet:/
Was geen tijdelijk iets toch, dacht ik?
Ik kon na installatie van de ps4 versie gewoon zoeken naar de PS5-digital en die was meteen te downloaden.
Speel dan ook de digital, moet alleen m'n disc erin laten zitten om op te kunnen starten.

Gelukkig is hij nog steeds goedkoop en het geld meer dan waard.
Mocht iemand nog wat nodig hebben aan materials, dan kan ik dat best voor je droppen.
(Heb helaas geen Stasis Devices. Te veel werk en heb voor nu geld genoeg. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Ben net een kleine 4 uur bezig met de game op de PS5.
Merken meer mensen dat er van tijd tot tijd toch fps drops zijn op drukke planeten met veel natuur en wezens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
BvanOsch schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:46:
Ben net een kleine 4 uur bezig met de game op de PS5.
Merken meer mensen dat er van tijd tot tijd toch fps drops zijn op drukke planeten met veel natuur en wezens?
Nog niet echt gemerkt op ps5. Heb je eventuele coordinaten? Ik merk wel dat textures af en toe niet laden. Dan zijn bomen grote blokken😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
prld schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:53:
[...]

Nog niet echt gemerkt op ps5. Heb je eventuele coordinaten? Ik merk wel dat textures af en toe niet laden. Dan zijn bomen grote blokken😂
Zou echt bij God niet weten hoe ik je die coördinaten moet geven.. Wil ze graag geven als je het mij even uitlegt!

Tot nu toe alleen gemerkt op deze planeet. Ik stond zeker tussen de 30 wezens en flinke begroeing. Op stations en manen draait de game zeer soepel, in space ook tevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

BvanOsch schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:01:
[...]

Zou echt bij God niet weten hoe ik je die coördinaten moet geven.. Wil ze graag geven als je het mij even uitlegt!

Tot nu toe alleen gemerkt op deze planeet. Ik stond zeker tussen de 30 wezens en flinke begroeing. Op stations en manen draait de game zeer soepel, in space ook tevens.
Volgens mij staan de coordinaten standaard op een screenshot. Dus via Photo mode een screenshot maken, en dan staan ze linksonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Hier ook niet echt last van framedrops, enkel een crash om de 5 minuten.
Het zou wel mooi zijn als er een optie komt om de markers van player-bases en messages uit te schakelen.
Nu met de expeditions is het soms is het erg lastig om een missie of space-station te selecteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Ghostley schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:16:
Het zou wel mooi zijn als er een optie komt om de markers van player-bases en messages uit te schakelen.
Nu met de expeditions is het soms is het erg lastig om een missie of space-station te selecteren. :P
Hier ook 3 keer gehad. Niet om de 5 min. Wel toevallig met nexus missies.

Iemand die een keer nexus missie wil spelen laat het mij weten👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
Ghostley schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:16:
Expeditions is voor mijn helemaal niet te spelen, continue frame drops..

GoT, Demon's Souls, Miles Morales draaien allemaal prima! Nergens last van, naast dat het menu in Morales met de cursor erg traag aanvoelt.

[ Voor 13% gewijzigd door BvanOsch op 07-04-2021 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:14
Speel dit spel sinds gisteren op de PS5 en wat is het leuk. Gelukkig nog geen last van framedrops. Ga de tutorial doorspelen en dan opnieuw beginnen met perma death. Denk dat ik me hier weer uren en uren mee kan vermaken

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Misschien nog een tip voor de mensen die eventueel moeite hebben met de Rocketman opdracht:
spoiler:
Op een ruimtestation simpelweg 30 seconden op een bankje gaan zitten en je hebt hem ook.
Zal binnenkort wel gepatched worden, maar momenteel werkt dat nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Ghostley schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:07:
Misschien nog een tip voor de mensen die eventueel moeite hebben met de Rocketman opdracht:
spoiler:
Op een ruimtestation simpelweg 30 seconden op een bankje gaan zitten en je hebt hem ook.
Zal binnenkort wel gepatched worden, maar momenteel werkt dat nog. :)
Waar kan je deze starten? Is mij niet bekend? Zie wel veel mensen zitten haha (hoe zit je eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
prld schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:17:
[...]

Waar kan je deze starten? Is mij niet bekend? Zie wel veel mensen zitten haha (hoe zit je eigenlijk?)
Zit in de Expedition cyclus en start uit zichzelf. (je kan iedere opdracht doen in willekeurige volgorde.)
spoiler:
Je kan zitten door naar een bankje toe te lopen, er naar kijken en dan "sit". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Laatst online: 18-09 22:30
Het spel op en af met een vriend samen veel gespeeld. Echter, elke keer als wij terugkomen, duikt de vraag "Waarom doen we dit eigenlijk?" op. De eerste 20 uur was het nog leuk, maar er bekruipt ons vaak toch een gevoel van repetitie.

Een activated indium farm? Check. Een onderwater basis? Check. Een Exotic-ship? Check. Pets? Ja, leuk.

Toch blijf ik het knap vinden dat Hello Games nog zoveel content voor deze game uit blijft pompen, en log ik ook bij elke update weer eens in. Echter gaat het opnieuw resources verzamelen, en maar blijven grinden, ons toch vervelen.

Iemand wellicht een tip/advies om het wat op te leuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
EdwardK123 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:29:
Het spel op en af met een vriend samen veel gespeeld. Echter, elke keer als wij terugkomen, duikt de vraag "Waarom doen we dit eigenlijk?" op. De eerste 20 uur was het nog leuk, maar er bekruipt ons vaak toch een gevoel van repetitie.

Een activated indium farm? Check. Een onderwater basis? Check. Een Exotic-ship? Check. Pets? Ja, leuk.

Toch blijf ik het knap vinden dat Hello Games nog zoveel content voor deze game uit blijft pompen, en log ik ook bij elke update weer eens in. Echter gaat het opnieuw resources verzamelen, en maar blijven grinden, ons toch vervelen.

Iemand wellicht een tip/advies om het wat op te leuken?
Ik moet zeggen nu ik met die Expeditions ben begonnen, kom ik ondanks mijn ruim 300 uur speeltijd (op m'n huidige save, want ik speel al sinds day-1 en ben een paar keer opnieuw begonnen.) toch nog dingen tegen die ik niet gedaan / ontdekt had. Ook geven ze op deze manier doelen om te behalen, waar dat in de basis niet echt aanwezig is zodra je de main-story hebt afgerond.

Het is uiteraard nog steeds deels een grind en kun je er doorheen rushen als je wilt, maar voor mij voelt het toch vernieuwend.

Een paar dingen die ik zelf nog wil doen:
- een basis bouwen onderwater en ondergronds
- een boerderij opzetten
- al m'n schepen / multi-tools / freighters maximaal upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Heb nu zo'n 20 uur in het spel zitten maar vermaak me er nog goed mee. Kom er wel achter dat ik nog een hoop niet weet. Zo heb ik nog steeds veel te weinig units om micro chips te kopen haha en ben ik er ook nog steeds niet achter hoe ik mijn bags kan upgraden of überhaupt een nieuw schip kan kopen.

Maar het spel zuigt met wel helemaal op. Vind het echt wel super leuk om alles te ontdekken etc etc.

Ben nu opzoek naar een mooie planeet om mijn grote basis te gaan bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Br3wmaster schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:15:
Heb nu zo'n 20 uur in het spel zitten maar vermaak me er nog goed mee. Kom er wel achter dat ik nog een hoop niet weet. Zo heb ik nog steeds veel te weinig units om micro chips te kopen haha en ben ik er ook nog steeds niet achter hoe ik mijn bags kan upgraden of überhaupt een nieuw schip kan kopen.

Maar het spel zuigt met wel helemaal op. Vind het echt wel super leuk om alles te ontdekken etc etc.

Ben nu opzoek naar een mooie planeet om mijn grote basis te gaan bouwen

Zoek een planeet met begraven beenderen. Hier kan je snel units mee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
prld schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:16:
[...]

Zoek een planeet met begraven beenderen. Hier kan je snel units mee halen.
Ah thanks ik zal daar is op letten. Ben nu op een planeet waar je alleen maar metalen kan vinden en vreemde palen die je kan gebruiken bij het base huilden ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:43
Is er een manier om Activated Emeril om te zetten naar gewone Emeril? Ik ben per ongeluk begonnen met de Indium Drive en daar heb ik 250 Emeril voor nodig :(
Activated heb ik nog wel genoeg liggen.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
FireFly3k schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:31:
Is er een manier om Activated Emeril om te zetten naar gewone Emeril? Ik ben per ongeluk begonnen met de Indium Drive en daar heb ik 250 Emeril voor nodig :(
Is het nuet makkelijker om naar een groene stelsel te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:43
prld schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:30:
[...]

Is het nuet makkelijker om naar een groene stelsel te gaan?
Ja, is waarschijnlijk het beste. Heb al heel wat uurtjes in NMS zitten nu, maar ben nog wel aan het uitvinden hoe alles werkt. Het is wel een goed spel voor afleiding met het thuiszitten.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
FireFly3k schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:31:
Nee, helaas niet. Je kan het wel omzetten naar Chromatic Metal.
Je kan eventueel via het Log de 'sidequest' van de Indium Drive weghalen door te klikken op "Unpin".
Dan ben je van de popups af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Iemand die ik blij kan maken met een void egg? Heb er perongeluk 2 gekocht en was al begonnen met een missie/opgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33
Vraagje, ik denk erover om een exploration game te kopen:

Subnautica of No Man's sky, wat is de consensus? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:48:

NMS, zonder twijfel. Maar in het Subnautica topic kunnen de meningen anders liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33
NLxAROSA schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:48:
[...]

NMS, zonder twijfel. Maar in het Subnautica topic kunnen de meningen anders liggen. :+
Toen ik poste ging precies die gedachte door me heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld

Volgens mij kan je subnautica gratis claimen en je hebt een ps5 update. Dan kan je dit alvast spelen

Sorry, verkeerd geinformeerd. Deze was in de ps plus van maart of april.

[ Voor 10% gewijzigd door prld op 23-05-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

En weer een update, dit keer met behoorlijk wat grafische aanpassingen.

Ik speel de game zelf niet meer (wie weet in de toekomst weer eens) maar HelloGames is wel uitgegroeid tot de developer waar ik het meest respect voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Niet alleen grafisch wat aanpassingen, ook bijzondere toevoegingen. :D

Achterin de ruimtestations hangt nu een computer met dezelfde "letters" die we moesten ontcijferen in de tweede Expeditie.
De theorieen gaan al helemaal los op alle fora sinds deze zijn vertaalt.
spoiler:
Bovenin een 12 tal regels, waarvan 11 'online' en 1 'error'.
Dit lijkt te wijzen op de speler zelf (en 11 npc's)
Daaronder een regel die zegt dat de A.I. in Slumber mode zit.

Daarnaast kun je nu ook vliegende beestjes tot je companion maken, en uiteraard op mee rijden! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Ghostley schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:32:
Niet alleen grafisch wat aanpassingen, ook bijzondere toevoegingen. :D

Achterin de ruimtestations hangt nu een computer met dezelfde "letters" die we moesten ontcijferen in de tweede Expeditie.
De theorieen gaan al helemaal los op alle fora sinds deze zijn vertaalt.
spoiler:
Bovenin een 12 tal regels (12 landingsplaatsen), waarvan 11 'online' en 1 'error'.
Dit lijkt te wijzen op de speler zelf (en 11 npc's)
Daaronder een regel die zegt dat de A.I. in Slumber mode zit.

Daarnaast kun je nu ook vliegende beestjes tot je companion maken, en uiteraard op mee rijden! *O*
Ik heb de tweede expiditie voltooid maar als ik achter ga op een space station dan krijg ik 2 opties (1 is disabled en de andere is vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
prld schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb de tweede expiditie voltooid maar als ik achter ga op een space station dan krijg ik 2 opties (1 is disabled en de andere is vertrek.
Klopt. Omdat het betreffende item dat je daar nodig hebt nog niet bestaat. :)
Ik vermoed zelf dat dit object van toepassing gaat zijn in een 3e expeditie.

Moet mezelf alleen even gaan verdiepen in het groeien van companions.
Heb een robot-versie gevonden die me doet denken aan de grote Walkers uit Horizon Zero Dawn. :P
(en ik wil hem uiteraard een stukje groter hebben.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prld
Ghostley schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Klopt. Omdat het betreffende item dat je daar nodig hebt nog niet bestaat. :)
Ik vermoed zelf dat dit object van toepassing gaat zijn in een 3e expeditie.

Moet mezelf alleen even gaan verdiepen in het groeien van companions.
Heb een robot-versie gevonden die me doet denken aan de grote Walkers uit Horizon Zero Dawn. :P
(en ik wil hem uiteraard een stukje groter hebben.)
Ja die zijn echt vet! Ik heb soortgelijk als onderstaande al gevonden. Weet alleen nog niet hoe ik het groter moet maken haha. (eerst maar een mooie basis maken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJc62-sLcJnmpBS-RO-Mg_xH4nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jei3sQBRBvKvxXpPwrT9qN2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:56

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb Subnautica afgelopen week uitgespeeld (55 uur speeltijd, lekker rustig aan) en kan 'm je echt van harte aanbevelen. Het verhaal, de prachtige en soms angstaanjagende onderwaterwereld, de gameplay, de muziek..... alles klopt. Een heel bijzondere game die je in mijn opinie ervaren moet hebben.
Eén grote maar: op de PS4 draait de game alles behalve soepel, zeker naarmate je verder komt en meerdere bases en voertuigen hebt.

Dat gezegd hebbende:
Na Subnautica ben ik op zoek naar soortgelijke games en er kwamen twee games bovendrijven:

-The Forest.
"Subnautica in het bos" was de eerste zin die ik erover las, waardoor het zeer interessant klonk.
Na het lezen over jezelf bewapenen tegen kannibalen valt deze game echter af.

-No Man's Sky.
Staat als sinds het begin op mijn radar maar had natuurlijk wat 'opstartproblemen'.
Nu zijn we een hele tijd en de nodige updates verder en zijn de excuses om deze game niet te gaan spelen op; toch maar eens op de kop gaan tikken dus!

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 05-06-2021 18:27 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-09 11:47
Ik ben nu bij de missie “Leap In The Dark” en als ik door de portal ga, kom ik in een soort loop. Zijn er meer mensen die deze bug zijn tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 08:49
Henri XII schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:32:
Ik ben nu bij de missie “Leap In The Dark” en als ik door de portal ga, kom ik in een soort loop. Zijn er meer mensen die deze bug zijn tegengekomen?
Bij welke stap begint je loop? Leap In The Dark heeft nogal wat losse stappen die genomen moeten worden. Herladen van een save of even een andere missie tussendoor doen kan al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-09 11:47
SlwR schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:47:
[...]

Bij welke stap begint je loop? Leap In The Dark heeft nogal wat losse stappen die genomen moeten worden. Herladen van een save of even een andere missie tussendoor doen kan al helpen.
Door verder te spelen en later terug te komen is het gelukkig verholpen _/-\o_
thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Weet iemand of je de grote zandworm ook kunt scannen?
Het is de laatste diersoort op mijn planeet die ik nog moet en hij heeft zo'n rood bolletje maar scannen is mij nog geen enkele keer gelukt :/

Verder vermaak ik me prima met de game.
Heb er nu zo'n 35 uur inzitten en kom niet echt aan story missies toe omdat ik veel te veel aan het ronddwalen/exploren ben op planeten, ondertussen een beetje vechtend met sentinels en piraten.
Als iemand een tip heeft hoe ik aan drop pod (data) locaties kom hoor ik dat graag; extra gratis slots zijn altijd welkom. Ik heb een tijdje geleden op een planeet gelopen waar ik zo'n 8 drop pods vond maar sindsdien kom ik ze niet meer tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prld
Superkiwi schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:00:
Weet iemand of je de grote zandworm ook kunt scannen?
Het is de laatste diersoort op mijn planeet die ik nog moet en hij heeft zo'n rood bolletje maar scannen is mij nog geen enkele keer gelukt :/

Verder vermaak ik me prima met de game.
Heb er nu zo'n 35 uur inzitten en kom niet echt aan story missies toe omdat ik veel te veel aan het ronddwalen/exploren ben op planeten, ondertussen een beetje vechtend met sentinels en piraten.
Als iemand een tip heeft hoe ik aan drop pod (data) locaties kom hoor ik dat graag; extra gratis slots zijn altijd welkom. Ik heb een tijdje geleden op een planeet gelopen waar ik zo'n 8 drop pods vond maar sindsdien kom ik ze niet meer tegen.
Gebruik een Signaalversterker en Drop Pod Coördinaatgegevens om de eerste pod te lokaliseren. Zorg ervoor dat je oplet voor de "Destination Reached" boodschap. Repareer en gebruik de Drop Pod, zet dan een Signal Booster neer en gebruik nog een Drop Pod Coordinate Data. Als de markering van de huidige Drop Pod is gewist, zal het spel automatisch een nabijgelegen, nieuwe Drop Pod vinden. Herhaal dit proces zo vaak als nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dank voor je uitleg d:)b
Ik zie net dat ik de vraag verkeerd gesteld heb. De handeling met de signaalversterker was me duidelijk, zo heb ik het al een aantal keer gedaan. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik toen aan Drop Pod Coordinate Data gekomen ben. De cartograaf lijkt ze ook niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Superkiwi schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:48:
Dank voor je uitleg d:)b
Ik zie net dat ik de vraag verkeerd gesteld heb. De handeling met de signaalversterker was me duidelijk, zo heb ik het al een aantal keer gedaan. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik toen aan Drop Pod Coordinate Data gekomen ben. De cartograaf lijkt ze ook niet te hebben.
Bron

Kan worden verkregen van Ancient Data Structures die op planeten te vinden zijn.
Kan worden gekocht van de NPC-verkoper bij sommige Kleine Nederzettingen of Kolossale Archieven.
Ook verkrijgbaar bij sommige Galactische Handelsterminals.
Kan worden gegeven als beloning voor het helpen repareren van een neergestort schip, beschadigde machines, of het helpen bij het repareren van een NPC sterrenschip terwijl je in de ruimte bent
Kan worden beloond voor het voltooien van Nexus missies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hartelijk dank!
Nu kan ik wat gerichter op zoek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prld
Superkiwi schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:53:
Hartelijk dank!
Nu kan ik wat gerichter op zoek :)
Moet goed komen, als je een keer online wil gamen dan doe ik graag een keer mee👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:55
Er komt binnenkort (?) weer een nieuwe uitbreiding aan! De anniversary updates zijn vaak wat groter, dus ik ben heel benieuwd wat deze 'Frontiers' update ons gaat brengen :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik zit al een tijdje te kijken naar NMS, wat me niet helemaal duidelijk is dat er 2 disc versies schijnen te zijn voor de PS4. NMS en NMS: Beyond. Waarbij op de behuizing van NMS: Beyond staat dat deze PSVR ondersteuning heeft. Aangezien de VR ondersteuning in een update zat zal ik deze functionaliteit toch bij beide versies krijgen als ik deze update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Daar kun je wel vanuit gaan.
Beyond is niks meer dan een grote update die op de 'NMS Beyond' disc al op de disc staat en dus niet apart gedownload hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Gotiniens schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:18:
Ik zit al een tijdje te kijken naar NMS, wat me niet helemaal duidelijk is dat er 2 disc versies schijnen te zijn voor de PS4. NMS en NMS: Beyond. Waarbij op de behuizing van NMS: Beyond staat dat deze PSVR ondersteuning heeft. Aangezien de VR ondersteuning in een update zat zal ik deze functionaliteit toch bij beide versies krijgen als ik deze update?
Ja, beide zijn uiteindelijk gelijk na updates. De originele is echter de base game (wel leuk om die versie te hebben overigens), maar omdat Beyond zo'n grote update was met dus o.a. de VR support hebben ze besloten Beyond ook als disc weer te releasen.

Maar uiteindelijk, na alle updates is het exact dezelfde game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Begin behoorlijk verslaafd te raken aan deze game. Was laatst op een planeet zonder kleur. De sfeer was geweldig creepy. En dan te denken dat zoveel nog “on-ontdekt” is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Hier begint de verveling een beetje toe te slaan.
Elke planeet is anders en toch lijken ze allemaal enigszins op elkaar. Elk space station wat ik tot nu toe heb bezocht ziet er van binnen exact hetzelfde uit, net als elke shelter, manufacturing facility, (crashed) freighter etc. Variatie is ver te zoeken.
Ik denk dat ik het verhaal nog even doorloop, daarna de resterende trophies ga najagen (wat niet zo heel lastig is) en dan is het gedaan denk ik.

On a positive note: toch de nodige uurtjes plezier mee gehad en daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 08:49
Hier van tijd tot tijd. Belangrijk om een doel te hebben. Vond de expeditions heel gaaf, alleen na de eerste twee wacht ik nog steeds op de volgende. Had verwacht dat het een doorlopend iets zou worden.
De laatste tijd ben ik meer actief in multiplayer, ben nu een base aan het maken op een planeet waar heel veel basissen te vinden. En missies doen met meerdere is ook leuk, heb je soms hele leuke gesprekken terwijl je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Vandaag mogelijk nieuws over de nieuwe update (die very soon zou moeten komen volgens Sean Murray).

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste