• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Heeft dit spel een soort van einddoel, of main story line die je kan afwerken?

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:32
PearlChoco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:38:
De belangrijkste verhaallijn van No Man's Sky, ook bekend als het Artemis-pad, houdt in dat de speler de mysteries van Artemis en het Vierde Ras ontdekt, evenals de ware aard van de Atlas, de Portalen en het universum van het spel in zijn geheel

Als je dit heb uitgespeeld kan je nog heel veel andere dingen doen. De expedities zijn leuk maar de eerste 2 kan je niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 08:49
PearlChoco schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:38:
Hoofdmissies (main story line) volgen. Maar pas op! Je wordt snel afgeleid en voor je er erg in hebt, ben je 100 uur verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
SlwR schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Hoofdmissies (main story line) volgen. Maar pas op! Je wordt snel afgeleid en voor je er erg in hebt, ben je 100 uur verder!
Dit kan ik beamen.
M'n savegame die ik was gestart voor de 2e expeditie tikt momenteel alweer de 70 uur aan.
Net de twee main-storylines en de bouw-een-basis sidequest afgerond en nu (weer) bezig met de Living-Ship quest. 8)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ghostley schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Dit kan ik beamen.
M'n savegame die ik was gestart voor de 2e expeditie tikt momenteel alweer de 70 uur aan.
Net de twee main-storylines en de bouw-een-basis sidequest afgerond en nu (weer) bezig met de Living-Ship quest. 8)
Waar begin je de living ship quest eigenlijk starten?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostley
TepelStreeltje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

In de Space Anomaly moet je een Void Egg kopen voor 3200 quicksilver.
Die in je inventory bewaren en na een paar keer hyperjumpen begint het.
Let op: het is wel enigszins frustrerend, omdat een deel van de quest vastzit aan tijd.
(24 uur wachten bijv.)

Je kan ook een ei krijgen door een tijdje AFK te gaan in de Anomaly en wachten tot iemand je er 1 (of meerdere) geeft.
Ik heb er ook nog een paar, maar dan zou je een keer m'n game moeten joinen. :)

(Je kreeg ook een ei na afloop van 1 van de expedities, maar dat is helaas dus niet meer mogelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
TepelStreeltje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Je kan via een omweg deze schip ook overnemen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Aaaaah, heb die expeditions nog niet gedaan, afgelopen weekend beetje rond gevlogen en me verloren in alles wat er op 1 planeet te doen is (ja, oneindig veel stuff...)
Tis echt zo'n spel waarin je eigenlijk nooit wat afmaakt... Moet me er echt ff keer toe zetten om de main quests af te ronden. :P

Zal vanavond es kijken wat ik met die expeditions kan doen en of ik genoeg quicksilver heb, thanks zo ver!
Speel het zelf op de PC, samen keer pielen kan natuurlijk altijd ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Momenteel zijn de expedities afgelopen. (Als het goed is) binnenkort start deel 3. Maar komt ook een grote update (zie mainpage tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 11:25
Nadat ik vele uren heb gespendeerd te hebben in nms ben ik na maanden terug gekomen. Hiervoor op ps4 en nu op de pc, desalniettemin met controller. Mijn god wat is er veel veranderd! Ik vind het tot nu toe top,maar op een 1 of andere manier blijven de planeten wel hetzelfde aanvoelen! Toch is het werk van hello games ongelooflijk top dat ze dit zonder extra dlc kosten blijven updaten

Edit zojuist frontiers trailer bekeken en hij is geloof al online, eindelijk settlements!

[ Voor 10% gewijzigd door endechaos op 01-09-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Momenteel als je jouw Twitch account aan je PC/PSN/XBL account koppelt en genoeg uurtjes NMS op Twitch kijkt, krijg je wat ingame items waaronder A klasse schepen.

Vannacht mijn eerste Expedition afgerond (16 uur) en viel best tegen;
spoiler:
heel erg veel lopen om bij locaties te komen (ook met de Minotaur Exocraft) en heel veel crashes (PS4). Reward vielen ook tegen. Vindt wel de manier van phases halen leuk gedaan.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Sup4rdurt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:04:
Momenteel als je jouw Twitch account aan je PC/PSN/XBL account koppelt en genoeg uurtjes NMS op Twitch kijkt, krijg je wat ingame items waaronder A klasse schepen.

spoiler:
heel erg veel lopen om bij locaties te komen (ook met de Minotaur Exocraft) en heel veel crashes (PS4). Reward vielen ook tegen. Vindt wel de manier van phases halen leuk gedaan.
Bedankt voor de tip, ik ben druk bezig met ratchet en clank dat ik dit helemaal ben vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:17
Sup4rdurt schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:04:

spoiler:
Multiplayer uitzetten was voor mij voldoende om geen crashes meer te krijgen.

Van mij had het wel.wat langer gemogen, was in 3 uur en 20 minuten klaar met de hele expedition. Speel normaal PD dus die mega grote inventory maakt het wel wat makkelijker. Denk dat ik deze save maar verder ga spelen als normal, vond mij starter ship wel nice namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
Kalua schreef op zondag 12 september 2021 @ 23:02:
[...]
Multiplayer uitzetten was voor mij voldoende om geen crashes meer te krijgen.
Dat is wel een goede voor de volgende keer. Dan zie je waarschijnlijk ook niet de tientallen icoontjes van andermans Bases.
Van mij had het wel.wat langer gemogen, was in 3 uur en 20 minuten klaar met de hele expedition. Speel normaal PD dus die mega grote inventory maakt het wel wat makkelijker. Denk dat ik deze save maar verder ga spelen als normal, vond mij starter ship wel nice namelijk.
Ja, standaard een S-klasse schip is wel lekker ja. Ik was alleen al asrdig opweg in m'n eerste save (90u) dus rond die eerst wel af (als dat ooit lukt).

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
Ook gisteren afgerond, en was in totaal 10 uurtjes bezig.
Geen crashes gehad (ps5), wel 1 keer forse framedrop toen er een nest horrors spawnde.
En aardig wat bugs, waaronder een duplication glitch met een refiner.

De rewards vond ik nog wel aardig, hoewel niet zo shiny als de eerste twee. :D
Het voelde dit keer wel iets meer als een grind-fest, maar gelukkig geen zaken met een timer.
(zoals de settlements.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Ik ben ook begonnen met expeditie, zit in fase 3 nu maar mijn basis is zo ver weg van andere en heb nog geen ship klaar. Iemand tip voor snel reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
prld schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:15:
Ik ben ook begonnen met expeditie, zit in fase 3 nu maar mijn basis is zo ver weg van andere en heb nog geen ship klaar. Iemand tip voor snel reizen?
Ik kon zelf vrijwel vanaf het begin al een Exocraft oproepen. (in mijn geval de Mech.)
Daardoor kon ik al rocket-jumpend grote afstanden afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik kan nergens mijn base bouwen, dus zit daar beetje op vast (omdat iedereen in mijn start area al stukken land geclaimed heeft).

Haalt wel beetje de lol er af. Niet echt zin om door te gaan daardoor.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:17:
ik kan nergens mijn base bouwen, dus zit daar beetje op vast (omdat iedereen in mijn start area al stukken land geclaimed heeft).

Haalt wel beetje de lol er af. Niet echt zin om door te gaan daardoor.
Dat is jammer! Daar liep ik zelf ook tegenaan, uiteindelijk een mooi plekje aan't water gevonden. Probeer een leuke plek te vinden zo dicht mogelijk bij je schip. Je moet namelijk een paar keer heen en weer om het een en ander te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
prld schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:15:
Even een uitstapje maken zodat je de Nomad kan maken, best snel te realiseren. Mijn basis heb ik aan het water gemaakt waardoor ik snel heen en weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SlwR schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:02:
[...]

Dat is jammer! Daar liep ik zelf ook tegenaan, uiteindelijk een mooi plekje aan't water gevonden. Probeer een leuke plek te vinden zo dicht mogelijk bij je schip. Je moet namelijk een paar keer heen en weer om het een en ander te regelen.
Heb bijna een uur rondgelopen, nergens plek...
Tis zelfs zo, rond mijn schip werden gebouwen gebouwd terwijl ik bezig was met zoeken.
Steeds als ik terug kwam bij mijn schip, stond er weer wat bij. Diegene had geluk dat het bij hem wel lukte.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:07:
[...]

Heb bijna een uur rondgelopen, nergens plek...
Tis zelfs zo, rond mijn schip werden gebouwen gebouwd terwijl ik bezig was met zoeken.
Steeds als ik terug kwam bij mijn schip, stond er weer wat bij. Diegene had geluk dat het bij hem wel lukte.
Hier ook het geval haha

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Weet iemand of er ergens statistisch wordt bijgehouden hoeveel % van de galaxy al is ontdekt?

• prld
DriesNL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:53:
Weet iemand of er ergens statistisch wordt bijgehouden hoeveel % van de galaxy al is ontdekt?
Dat zou ik ook wel willen hebben

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

Ben nu bezig met de achievement om op 10 verschillende planeten alle aanwezig fauna te scannen. Wat een draak van een opgave zeg :/
Stel er zitten 8 beesten op een planeet dan vind je de eerste 7 altijd heel snel zodra maar die laatste is niet te vinden en daar ben je letterlijk uren naar op zoek. Alsof ze daar een algoritme voor gemaakt hebben of zo, het is wel opvallend.
Toch maar eens op zoek naar planeten waar maar één beest op rondloopt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prld
Superkiwi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:37:
Ben nu bezig met de achievement om op 10 verschillende planeten alle aanwezig fauna te scannen. Wat een draak van een opgave zeg :/
Stel er zitten 8 beesten op een planeet dan vind je de eerste 7 altijd heel snel zodra maar die laatste is niet te vinden en daar ben je letterlijk uren naar op zoek. Alsof ze daar een algoritme voor gemaakt hebben of zo, het is wel opvallend.
Haha dat gevoel ken ik wel, noemen ze ook wel het gta syndroom haha. Daar was het ook altijd zoeken naar een auto en nergens te vinden. Totdat je er een vond en dan de auto overal kon zien:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlwR
Superkiwi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:37:
Weet niet hoe ver je bent met de game maar wanneer je naar alle kleursystemen kan warpen. Moet je juist naar degene gaan waar je het moeilijkst kan komen. Daar vind je nog wel eens een planeet waar 1 dier te vinden is. Het is makkelijker planeten vinden waar 1 dier rondloopt dan alle dieren vinden op 1 planeet.

Succes!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik weet niet hoe ver ik precies ben, heb zojuis de Space Amomaly voor het eerst ontdekt. Ben nu bezig om de Emeril en Cadmium drives te installeren om naar andere kleuren stelsels te kunnen reizen.

Heb ook nog geen Exocraft dus het exploren op een planeet gaat vooralsnog erg langzaam.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 30-09-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Superkiwi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:35:
Ik weet niet hoe ver ik precies ben, heb zojuis de Space Amomaly voor het eerst ontdekt. Ben nu bezig om de Emeril en Cadmium drives te installeren om naar andere kleuren stelsels te kunnen reizen.

Heb ook nog geen Exocraft dus het exploren op een planeet gaat vooralsnog erg langzaam.
Zou dan even wachten met alle dieren vinden op 10 verschillende planeten. Regel eerst je Emeril en Cadmium drives. Tijdens je ontdekkingen in de mainline story ga je nog erg veel nieuwe systemen ontdekken, hier ga je automatisch planeten vinden waar maar 1 dier op leeft. Alles afwerken gebeurt vanzelf :)
Zelf speel ik dit al jaren, de laatste tijd vind ik de expedities erg gaaf. Minpunt is, deze kan je voor een bepaalde tijd doen en zijn daarna niet meer te spelen (zijn nu met de 3e bezig). Dit zou ook een snelle manier kunnen zijn om het spel te leren en up-to-date te blijven met de nieuwe ontwikkelingen. Voor een beginner kan je ze per stuk afronden binnen 12 uur en hier krijg je steeds een x-aantal weken voor. Speel tussen de expedities met je main save en je zal merken dat je daar de dingen sneller en effectiever afrond.

Succes!

P.S.: Een exocraft is niet de oplossing om snel te kunnen bewegen. Upgrade je jetpack! (extra info: Jetpack / Melee Boost The jetpack can be used for a special technique called the dash-boost. While running, the melee attack button causes the player to dash forward; if the jetpack is activated during this dash, the player will fly forward at very high speeds for as long as they remain off the ground. This is a bit tricky to pull off at first, but it saves running stamina and is much faster.)

[ Voor 16% gewijzigd door SlwR op 01-10-2021 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Thanks, handige tip :)

Sinds gisteren heb ik ook een B-class Freighter. Deze was gratis, dat is altijd goed.
Heb er nu twee expedities mee gedaan maar dat is me nog vrij onduidelijk; je stuurt 'm op pad en enkele uren later is de expeditie klaar. Ik snap nog niet wat daar de bedoeling van is.
Dat is sowieso een beetje mijn gevoel bij de game, als ik uren speel ben ik vaker doelloos aan het ronddwalen dan dat ik echt een doel heb. Of ik na het halen van de resterende achievements nog verder ga met de game moet ik nog zien, tot nu toe kan het me niet echt overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlwR
Superkiwi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:08:
Thanks, handige tip :)

Sinds gisteren heb ik ook een B-class Freighter. Deze was gratis, dat is altijd goed.
Heb er nu twee expedities mee gedaan maar dat is me nog vrij onduidelijk; je stuurt 'm op pad en enkele uren later is de expeditie klaar. Ik snap nog niet wat daar de bedoeling van is.
Dat is sowieso een beetje mijn gevoel bij de game, als ik uren speel ben ik vaker doelloos aan het ronddwalen dan dat ik echt een doel heb. Of ik na het halen van de resterende achievements nog verder ga met de game moet ik nog zien, tot nu toe kan het me niet echt overtuigen.
Ik heb het over een andere expeditie. Antwoord over jou expeditie, het enige wat je daarmee doet is het verzamen van materialen die je kan verkopen of gebruiken. Wanneer je dezelfde frigates steeds op pad stuurt worden ze steeds beter en zullen ze een class omhoog gaan totdat ze een S-class frigates zijn.
De expeditie die ik bedoel, vind je in het hoofdmenu wanneer je een nieuw spel begint (noral/perma/etc). Hier staat expeditions bij met de melding hoe lang je er nog mee bezig kan zijn, de huidige nog 3 weken geloof ik. Ik heb er iets meer dan 6 uur, rustig over gedaan.

Het is handig om voor jezelf een doel te stellen waar je mee aan de gang gaat. Ga je zelf aan de gang, volg je een verhaallijn (waar er meerdere van zijn), multiplayer missies, wil je een freighter met alle S-Class types, ga je een farm bouwen of lijkt het je leuk om voor burgemeester te spelen? Er zijn teveel opties om op te noemen :P

Zolang je je vermaakt is er genoeg te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

We zijn weer een stukje verder.
Inmiddels 2 freighters in bezit die constant op expeditie gaan. Ook een nieuw vakantiehuisje gebouwd op een aardige planeet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgDDB_KDHN9r6psgQeWK-SgsdN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LesxTWsUPBUIDEY9abjQihz.jpg?f=fotoalbum_large

Vraagje over de exosuit, heb je daar echt maar zo weinig technology slots als ik heb? Bij de exosuit balie in nieuwe spacespations kan ik geen nieuw slot in de technology tab kiezen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beSeF7dBAlhSb1IQUzE9Xj3A7lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWDJZ8OQ7Op82NNWayMNobkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Yep,

Je hebt het maximale aantal slot voor je exo-suit bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat dacht ik al.
Hoe doen jullie dat, hebben jullie nog een aantal exosuit upgrades in je inventory tab zitten?

*edit*
Ik kwam zojuist deze video tegen, die legt het wel aardig goed uit (y)
Nu is het me helemaal duidelijk!

[ Voor 138% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

@superkiwi, is een verschil tussen de freighter, waar je er maar 1 van kan hebben, en je frigates, waar je er veel meer van kan hebben (geen idee hoeveel, heb er zelf meer dan 20 gok ik).
Ene is dus je vliegende basis, andere zijn de schepen die je weg kan sturen op expeditie. Wat vervolgens ook weer wat anders is dan de expeditie die je nu kan doen (los staand verhaal zeg maar, welke je apart van je main save doet).

Verder, mijn Inv is max slots, alle upgrades die ik nu doe, zijn voor mijn cargo slots. Upgrades gaan dus idd in de main Inv.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oooh, ik dacht dat ik telkens een freighter op pad stuurde _O-

Maar goed, de basis is nu uitgebreid met verschillende research stations waar ik nog verschillende opdrachten voor kan doen dus dat houdt me weer even bezig.
Zoals iemand al opmerkte is er wel behoorlijk wat te doen in de game. Het enige minpunt vind ik dat de planeten totaal niet uitnodigend ogen, zelfs wat eentonig en saai. Daarom hink ik nog ontzettend op twee gedachten wat deze game betreft.
Het enige wat nog resteert voor het behalen van alle achievements is 40 keer warpen. Daarna zie ik wel of ik nog verder ga spelen. Aan de ene kant vind ik het best leuk, aan de andere kant vind ik het ook best saai. Hele aparte game dit :+

*edit
Zo, alle achievements binnen :)
Rookie stats vergeleken met de meesten hier denk ik maar ik vond het al een werkje op zich ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RSeVjHdosBJp9h71DE2yqaPkQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XZPwU7jLC1USmRHyDIaYR2q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wauw deze game echt zo goed als niet aangeraakt na de bizar slechte launch en ook nooit meer echt wat bekeken en opgezocht behalve dan hier en daar wat in de achtergrond te horen :P

Nou de game weer eens gaan checken en holy shit wat ben ik impressed nu met hoe de game nu is vergeleken met een paar jaar geleden zeg. Echt wel respect dat ze hebben volgehouden na al het gezeik en het daadwerkelijk een mooie game hebben gemaakt.

Ga het af en toe maar weer eens opstarten denk ik :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Hele stomme vraag. Maar is er een doel.in dit spel? Zie veel goede recensies nu. Ziet er geweldig uit maar wat is het gevoel van voortgang in dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Na lange tijd het spel weer eens opgepakt om de nieuwe expeditie te proberen (had de vorige 4 dus gemist) en 22 uur later het einde gehaald. Waren alle expedities zo lang? Was op zich leuk, maar ook wel grindy dus zal niet nog een keer zo'n expeditie doen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 14:01
jaydenjarno schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:44:
Hele stomme vraag. Maar is er een doel.in dit spel? Zie veel goede recensies nu. Ziet er geweldig uit maar wat is het gevoel van voortgang in dit spel?
Er zijn enkele verhaallijnen in het spel die je kunt volgen. Daarnaast is er de afgelopen jaren veel toegevoegd aan het spel voor verschillende speelstijlen. Voor een groot deel moet je echter zelf bepalen wat je wilt bereiken en hoe je dat wilt doen.

Ik speel zelf voornamelijk alleen (en combat is niets voor mij), en ik ben het spel blijven oppakken elke keer bij nieuwe uitbreidingen. Voor sommige spelers gaat het om de ontdekkingsreis, voor anderen bijvoorbeeld om het base builden, of het vinden van het vetste schip/wapen en dat volledig uitbouwen. Daarnaast kun je de moeilijkheidsgraad deels zelf bepalen, door bijv. op permadeath te spelen.

De expedities voegen daarnaast elke keer weer een aantal uur speelplezier toe, waarin je heel gericht bepaalde doelen moet behalen, wat ik persoonlijk wel een prettige manier van spelen vind. Wat Beakzz zegt is wel wat herkenbaar, het kan wel grindy worden. Maar als je aan het grinden bent om een zelf gesteld doel te behalen is dat niet zo'n probleem denk ik.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nieuwe expension uit voor No Mans Sky. Ik heb nog niet alles kunnen ervaren maar het kwam goed uit. Ik ben een dikke week geleden een nieuwe speelsessie begonnen (ik heb een active game met 110 uur erin gestopt in totaal maar wilde een keertje een reboot doen). Was ik gisteraaf bij een outpost, wordt ie aangevallen door raiders (door de update). Mijn schip in gestapt en raiders aangevallen. Ze hebben nu schilden die geleidelijk opnieuw opladen als je ze niet aanvalt.

Ik was ook een keertje te voet aan het lopen ergens; verschijnen er boven mij twee van die corvettes (wat je zelf ook voor je eigen vloot kunt huren om missies mee te doen). Die dingen zijn enorm als je te voet bent. Warpt er plotseling een cruiser erbij in. Was net Independence day! :D
Gelukkig vlogen ze alleen maar laag over de planeet zonder wat te doen want mijn multi-tool is bij lange na niet voldoende om ze te beschadigen. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Net de trailer van Outlaws gezien. Ziet er wel heel vet uit. Maar ik loop bij NMS altijd tegen hetzelfde dilemma aan dat er zoveel te doen is in het spel dat ik erdoor overspoeld raak en daardoor na verloop van tijd het spel weer laat liggen.

Met Terraria (soort 2D Minecraft, al is dat wel vloeken volgens sommige Terraria fans) heb ik dat ook. De spellen zijn zo uitgebreid, dat het moeilijk is om er grip op te krijgen. Open world games zoals Far Cry 5 etc. vind ik helemaal geweldig, maar een beetje sturing erin (niet zoals bij COD alles scripted en lineair) heb ik altijd wel nodig merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Voor de geïnteresseerde, link naar update.

Vind persoonlijk nms erg mooi om te doen, juiste omdat je je eigen pad kan uitstippelen. Vind het een echt spel voor vermaak, je wordt niet een kant op geduwd om iets te moeten doen. Je kan het aanvliegen zoals het jou schikt. Hier kan je de rust of juist de actie opzoeken. Herken wel de periodes van wel/niet actief ermee bezig zijn. De updates en expedities is wel hetgeen dat me steeds weer terughaalt naar het spel (behalve de Exobiology expeditie, vond dat een domper en voor het eerst een expeditie niet afgemaakt.... :O). Het blijft ontwikkelen en nieuwe functies toevoegen die daarna in alle rust bekeken kunnen worden. Mijn main save wordt steeds mooier en uitgebreider!

Kan niet wachten om met de nieuwste expeditie te beginnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 21:38

Joran

<3 natalee

Er zijn nu ook weer twitch drops, ik vond dit een erg fijne manier om op een nieuwe save een goed schip te krijgen. Elke dag nieuwe drops, je moet drie uur kijken om ze allemaal te krijgen.

https://twitch.nomanssky.com/

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Ik zal dat eens proberen, grappig schipie. S-Class? Kan ik daarna even langs de scrap dealer, hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Meer mensen die verslechterde performance ervaren op de pc? Bij de vorige expeditie vond ik het al vervelend, maar nu gaat het echt regelmatig van 120 naar 17-19 fps en nog vaker naar rond de 30 fps. Misselijk makend zelfs. Heb alles al omlaag gezet, maar dat doet niets.

Spel draaide aan het begin als een zonnetje dus als dit het effect van al die updates is dan liever niet.

Ben ook nog niet echt fan van de outlaws update in het algemeen eerlijk gezegd. Het relaxte spelen is er nu helemaal vanaf. om de paar minuten word ik aangevallen of kom ik weer midden in een planet raid terecht. Past totaal niet bij het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Er komt een patch aan om de frequentie omlaag te gooien, las ik op steam.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
In het verleden ben ik eens een tijd compleet gekluisterd geweest aan deze game.
Op Youtube volg ik "Tolakram", deze beste man maakt altijd fijne gameplay filmpjes en daar kijk ik graag naar en nu had hij dus ook weer een nieuwe reeks van de expeditie van NMS.
Nadat ik deze uitgekeken had, kreeg ik weer instant zin om No Man Sky te spelen, dus dat gaan we weer eens doen!

Ik heb er destijds flink wat uurtjes (177) ingestopt en had een leuke basis en een grote Indium farm voor een solide inkomst van units (geen idee of dat nu nog steeds werkt) en ik had een mooie exotisch Zebra-Octopus schip.

Lang verhaal kort; ENORM veel plezier van gehad en ik heb nu echt weer onwijs veel zin om het te gaan spelen.
Ik ga eens kijken of ik de expeditie ook kan completen en dan eens kijken of je de vorige ook nog kan doen, ik heb er zin in! :D

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Iemand al de nieuwe expeditie geprobeerd? Zie er erg tegenop door de permadeath, maar misschien dat het wel meevalt en het niet zo heel moeilijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Beakzz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:04:
Iemand al de nieuwe expeditie geprobeerd? Zie er erg tegenop door de permadeath, maar misschien dat het wel meevalt en het niet zo heel moeilijk is?
Ik ben wel begonnen en van fase 1 alles gedaan behalve de plannet ennect bezoeken…. Nu geen idee hoe ik daar moet komen. Het valt echt mee en je moet zelfs dood gaan in fase 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Ik ben er nog niet aan begonnen, ben op zoek naar tijd. Maar permadeath is goed te doen hoor, wanneer je de basis kent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Ik heb fase 1 af. Het is wel moeilijker dan normaal vind ik, ik heb dan ook nog nooit permadeath gespeeld.

Tip: Ga eerst meteen een keer dood, voordat je ook maar iets doet, heb je dat gehad.

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Na expeditie 7 weet ik in ieder geval dat dit niet de manier is waarop ik NMS wil spelen. Normaal lekker relaxt exploren en nu elk moment op je hoede zijn.bleh!

Heb ook echt alles ingezet wat het makkelijker maakte zoals farms van andere spelers, De Anomily oproepen zodra er ook maar een piraat naar mij keek en zelfs 2 x Alt F4 in moeten zetten :)

Normaal speel ik de expedities 2x, maar dat slaan we even over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Hopelijk gaan ze iets met steden doen of echt een stad bouwen. Of langzaam je settlement zien groeien naar grotere en moderne gebouwen. Ook schip customizen zou welkom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

De nieuwe grote update is uit voor No Man's Sky.

[ Voor 30% gewijzigd door Rockvee2 op 21-07-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Is nog niet de hele grote update. Dit is 3.94. De grote update is 4. Moet zeggen dat er nog wel bugs zitten en expedition begint pas dinsdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Er zijn ook weer twitch drops, voor 3 uur per dag kan je weer gratis dingen krijgen

https://twitch.nomanssky.com/

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Bon, na al die jaren wachten op stabiliteit ga ik deze game kopen 😅 €23 nieuw voor Xbox lijkt mij redelijk toch? Ik las wel dat er binnenkort een nieuwe disc versie komt met alle updates reeds aanwezig. Lijkt mij reeds te bestaan voor PS5 maar niet Xbox?

Heeft deze game trouwens Dolby Atmos? Lijkt mij wel een ervaring 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:15
Morgen kom No Man’s Sky naar de Nintendo Switch! Volgens wat reviews op YouTube draait het verbazingwekkend goed. Iemand een pre-order geplaatst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:33

Vis

orillion schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:38:
Morgen kom No Man’s Sky naar de Nintendo Switch! Volgens wat reviews op YouTube draait het verbazingwekkend goed. Iemand een pre-order geplaatst?
Yesss vandaag gedownload op m'n Switch en kan het beamen! De prestaties zijn erg knap van deze port naar de Nintendo, oke je levert wat in qua graphics, maar de performance is meer dan prima!

Ik heb al 5 jaar niet meer No Man's Sky gespeeld, maar zit er weer helemaal in nu, lekker op de bank en het spel voelt nu na al die jaren ook meer af.

Heerlijke muziek natuurlijk en wegdromen in je omgeving.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:15
Vis schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:18:
[...]

Yesss vandaag gedownload op m'n Switch en kan het beamen! De prestaties zijn erg knap van deze port naar de Nintendo, oke je levert wat in qua graphics, maar de performance is meer dan prima!

Ik heb al 5 jaar niet meer No Man's Sky gespeeld, maar zit er weer helemaal in nu, lekker op de bank en het spel voelt nu na al die jaren ook meer af.

Heerlijke muziek natuurlijk en wegdromen in je omgeving.
Heb hem zelf ook sinds gisteravond! Speel voor het eerst, wat een spel! Daar ga ik heel wat uurtjes in steken 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Wat een hoop gezeik online over de storage.

Heb over de jaren heen misschien een 300 uur in nms zitten (zeer gefragmenteerd) en sinds je dubbele upgrades kon installeren heb ik het eigenlijk nooit gebruikt tenzij voor de hyperdrive upgrades. Vond het allemaal maar veel te OP bij het bekijken van wat YouTube filmpjes.

Wat zijn de gedachten van de enkelingen hier die nog spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Heb de nieuwe update nog niet gespeeld. Ga dit weekend pas weer spelen. Maar waar klagen ze precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure_evil
Je kan upgrades enkel nog in tech slot zetten, niet meer in general inventory, maw slechts 3 upgrades voor bvb je shield ipv 3 in tech en 3 in cargo.

Ikzelf vind het niet erg maar er is door verschillende YouTubers en op fora etc nogal veel tegenwind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59
De Switch versie heeft vandaag de update naar versie 4 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Pure_evil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:20:
Je kan upgrades enkel nog in tech slot zetten, niet meer in general inventory, maw slechts 3 upgrades voor bvb je shield ipv 3 in tech en 3 in cargo.

Ikzelf vind het niet erg maar er is door verschillende YouTubers en op fora etc nogal veel tegenwind.
Ik zie het ja. Ik kijk nu filmpje van jason plays. Is idd even wennen. Heb twee schepen helemaal vol met updates/upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

L23 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:21:
De Switch versie heeft vandaag de update naar versie 4 gekregen.
En hoe is Relaxed Mode eigenlijk?

Wat is precies het idee daarachter? Gewoon geen aanwijzingen en quests maar gewoon rondwaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Vis schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Wat is precies het idee daarachter? Gewoon geen aanwijzingen en quests maar gewoon rondwaren?
Ik heb het spel zelf nog niet binnen. Maar begrijp dat relaxed mode gewoon de game makkelijker maakt, dus minder gevaar, lagere kosten en dus minder grinden. Je kan de moeilijkheidsgraad elk moment aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Vis schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Relaxed mode is (dacht ik) gewoon een bepaalde pre-set configuratie qua difficulty, bv oneindig financiën. Je kan dit zelf bepalen ik de difficulty settings. Er is nu heel veel te configureren.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis

Vis

Pff de update naar 4.0 op de Switch is echt een mooie upgrade, niets meer dan lof _/-\o_

Touchscreen bediening op de Nintendo is super handig, voor tijdens het verplaatsen van producten uit je exopak naar voertuig etc. Of het installeren van technologie. Het gaat veel sneller als je het met de touchscreen doet. Natuurlijk alleen in handheld mode, maar speel het stiekem best vaak op die manier. Op de tv is het ook leuk, maar man wat een goeie port is dit. Heeeeerlijk! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Hoe spelen jullie de game? Ik ben nu een klein weekje begonnen met No Man's Sky op de Switch en dus ook pas ingestapt bij de versie 4.0 Waypoint update. Gezien je nu van alles kan aanpassen qua moeilijkheid/grinden. Blijft het leuk om grondstoffen te verzamelen om een grote basis te kunnen bouwen of bouwen jullie gewoon gratis? Vooralsnog speel ik gewoon op normaal omdat ik ook nog het spel aan het ontdekken ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pure_evil
L23 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:04:
Hoe spelen jullie de game? Ik ben nu een klein weekje begonnen met No Man's Sky op de Switch en dus ook pas ingestapt bij de versie 4.0 Waypoint update. Gezien je nu van alles kan aanpassen qua moeilijkheid/grinden. Blijft het leuk om grondstoffen te verzamelen om een grote basis te kunnen bouwen of bouwen jullie gewoon gratis? Vooralsnog speel ik gewoon op normaal omdat ik ook nog het spel aan het ontdekken ben.
Ik zou zeggen blijf gewoon op normal zonder wat aan te passen tot je doorhebt of je überhaupt iets wil veranderen. Als je nu al meteen gratis gaat bouwen vrees ik dat je al vlug gaat stoppen met spelen. Is natuurlijk voor iedereen anders maar het risico is groot ...

Zelf met 4.0 een nieuwe normal save gestart en heb enkel de DMG op tech spullen afgezet, was me net iets te veel repairen. Wanneer Xbox de patch krijgt die dat wat verlaagt probeer ik nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Iemand nog bezig met de twitch drops? Was de eerste dag vergeten maar vandaag toch mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
prld schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:07:
Iemand nog bezig met de twitch drops? Was de eerste dag vergeten maar vandaag toch mee gedaan
Ik had me er nog niet in verdiept, doe mee met de laatste dag. Zitten er exclusieve in de drops of zijn ze ook gewoon in-game te verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
prld schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:07:
Elke dag netjes de iPads aangezet voor beide accounts 😅

Vind het altijd wel handig om die extra schepen te scrappen bij een nieuwe expeditie voor wat startkapitaal om minder te hoeven minen. En af en toe schenk ik ze aan vrienden als die in een nieuwe save zitten en het ze te langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:23
Vraagje ik speel de game nu op Xbox gamepass, Stel ik koop de game op de siwtch kan ik het account dan meenemen? Of hetzelfde account op beide consoles spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het nut van een basis bouwen in een spel wat draait om ruimtereizen en ontdekken? Keer je dan continu terug naar de planeet waar je je basis bouwde?

En kun je ondertussen je ruimteschip een eigen look geven d.m.v. een editor? Of is alles nog steeds volledig random?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:27

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:59:
Wat is het nut van een basis bouwen in een spel wat draait om ruimtereizen en ontdekken? Keer je dan continu terug naar de planeet waar je je basis bouwde?

En kun je ondertussen je ruimteschip een eigen look geven d.m.v. een editor? Of is alles nog steeds volledig random?
NMS is een open world spel. Ontdekken is een optie maar lang niet wat iedereen doet. Ik houd ervan om een basis te hebben waar ik spullen kan stallen en waar ik kan werken aan upgrades en resources groeien voor credits. Het dient ook als vast punt waar ik altijd snel naartoe kan als ik weer even 'in bekende ruimte' wil zijn.

Schepen zijn nog niet te aan te passen in look maar ik zou niet heel raar ervan opkijken als dit wel gaat komen, iig met kleuren. Cargoships kun je overigens wel aanpassen in kleurschema.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afgelopen weekend weer eens een aantal uurtjes ingestopt, blijft toch een 'aparte' leuke game.

Ben elke keer weer benieuwd naar wat voor beesten je weer gaat tegenkomen op een of andere planeet, en het zelf kunnen benoemen van stelsels/planeten blijft toch ook iets leuks.

Ben nu eigenlijk op zoek naar een mooie S Class fighter maar gisteren zo'n half uur rond gehangen bij zo'n basis op een planeet, er kwamen genoeg schepen binnen maar niks bijzonders.

Iemand hier al zo'n Sentinel schip bemachtigd?

Ik heb wel af en toe framedrops op de Series X, er moet wel iets van motion blur aan anders wordt het nog erger.

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 11-04-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prld
Sipio schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:00:
Afgelopen weekend weer eens een aantal uurtjes ingestopt, blijft toch een 'aparte' leuke game.

Ben elke keer weer benieuwd naar wat voor beesten je weer gaat tegenkomen op een of andere planeet, en het zelf kunnen benoemen van stelsels/planeten blijft toch ook iets leuks.

Ben nu eigenlijk op zoek naar een mooie S Class fighter maar gisteren zo'n half uur rond gehangen bij zo'n basis op een planeet, er kwamen genoeg schepen binnen maar niks bijzonders.

Iemand hier al zo'n Sentinel schip bemachtigd?

Ik heb wel af en toe framedrops op de Series X, er moet wel iets van motion blur aan anders wordt het nog erger.
Je kan op youtube even bumblebee of jason play kijken. Die hebben filmpje met locaties van de schepen. Zelf doen is leuker maar af en toe wat hulp kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:26:
[...]

NMS is een open world spel. Ontdekken is een optie maar lang niet wat iedereen doet. Ik houd ervan om een basis te hebben waar ik spullen kan stallen en waar ik kan werken aan upgrades en resources groeien voor credits. Het dient ook als vast punt waar ik altijd snel naartoe kan als ik weer even 'in bekende ruimte' wil zijn.

Schepen zijn nog niet te aan te passen in look maar ik zou niet heel raar ervan opkijken als dit wel gaat komen, iig met kleuren. Cargoships kun je overigens wel aanpassen in kleurschema.
Ik vind het spel er geweldig leuk uitzien, maar het is toch wel jammer dat je niet gewoon je eigen schip kunt bouwen d.m.v. onderdelen te verzamelen of iets een andere mechanic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:14
Ondertussen is de Singularity update alweer een paar dagen op de PS5. Expedition 10 is onderdeel daarvan. De rewards zijn niet echt denderend, maar de expedition is nu dan ook binnen een paar uur te volbrengen.

Vermakelijke game en prima om na intensieve games of werkdag, wat rust op te zoeken en je hoofd rustig leeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Poops_McGhee schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 04:59:
Ondertussen is de Singularity update alweer een paar dagen op de PS5. Expedition 10 is onderdeel daarvan. De rewards zijn niet echt denderend, maar de expedition is nu dan ook binnen een paar uur te volbrengen.

Vermakelijke game en prima om na intensieve games of werkdag, wat rust op te zoeken en je hoofd rustig leeg te maken.
Dat de rewards niet denderend zijn zal wel, maar dat het in een paar uur te volbrengen is vind ik persoonlijk jammer. Ik speel alleen nog maar NMS voor de expeditions, want dat geeft mij tenminste een doel. Het " verhaal"/main missie heb ik al lang geleden volbracht en gewoon een beetje bouwen en verkennen zonder doel motiveert mij niet meer in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:14
Beakzz schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:54:
[...]

Dat de rewards niet denderend zijn zal wel, maar dat het in een paar uur te volbrengen is vind ik persoonlijk jammer. Ik speel alleen nog maar NMS voor de expeditions, want dat geeft mij tenminste een doel. Het " verhaal"/main missie heb ik al lang geleden volbracht en gewoon een beetje bouwen en verkennen zonder doel motiveert mij niet meer in dit spel.
Ik vind het nog jammerlijker dat elke phase hetzelfde was. Ga naar rendez vouz point, extract plans voor robot part, maak hem, ga naar een Atlas om het te showen, maak de seed + een alternatieve milestone erbij.
Alleen in phase 5 zit een community milestone, maar die is ook al volbracht, dus die zit mensen niet meer in de weg.
Maarja, het zijn gratis updates, dus ik klaag er niet over. Het verkennen heb ik ook wel gezien, maar bouwen vind ik nog wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:12
Nu met de lancering van Starfield achter ons heeft No Man's Sky toch wel een hoop content dat mij wel triggered wat Starfield dan weer niet heeft..

Heb hem ook weer opnieuw geïnstalleerd en kwam tot de ontdekking dat dit spel echt totaal niet heeft stilgestaan! Het is gewoon een propere game geworden!

Het is niet te vergelijkingen lore wise met Starfield, maar het naar planeten vliegen, landen, etc. blijft toch altijd wel bijzonder.

Hier ook de laatste update Echoes:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gyrolion schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:05:
Nu met de lancering van Starfield achter ons heeft No Man's Sky toch wel een hoop content dat mij wel triggered wat Starfield dan weer niet heeft..

Heb hem ook weer opnieuw geïnstalleerd en kwam tot de ontdekking dat dit spel echt totaal niet heeft stilgestaan! Het is gewoon een propere game geworden!

Het is niet te vergelijkingen lore wise met Starfield, maar het naar planeten vliegen, landen, etc. blijft toch altijd wel bijzonder.

[YouTube: No Man's Sky Echoes Update Trailer]
Het spel heeft zeker niet stil gestaan. Iedere X maanden komt er wel een update, maar ik begrijp niet waarom je niet gewoon een eigen schip kunt maken/aanpassen/kleuren/samenstellen. Heb er na zoveel jaar niet meer veel vertrouwen in dat die opties er ooit in gaan komen. Heb soms uren zitten wachten in een space terminal op een redelijk schip en dan komt hij eindelijk voorbij (in de kleur die je net niet wilt). Zonde. Maar het spel heeft in mijn ogen wel echte concurrentie nu met Starfield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prld
Dat zou wel moeten komen toch. Dat zou het helemaal mooi maken. Voor mij zou ook nog een stad bouwen een plus zijn. Nu zit er nog beperking op maar dan niet ala sim city(riool, water ) ofzo maar gewoon met grote gebouwen en gebouwen ook toewijzen aan functies. Maar schepen zou ook echt welkom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Gyrolion schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:05:

[YouTube: No Man's Sky Echoes Update Trailer]
Zelf NMS ook al heel lang niet meer aangeraakt.
Onlangs weer geïnstalleerd en ik ben positief verrast. Nu heb ik zelf niks met base builden, maar vermaak me toch alweer een paar uur.

Ben weer helemaal blanco begonnen aangezien de laatste keer ook alweer lang geleden was

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 12:34
Ik heb na jaren twijfelen dan toch eindelijk No Man’s Sky gekocht. Ik zat lang te wachten op de MacOS release, maar inmiddels heb ik weer een Windows desktop erbij waar ik het prima op kan spelen. Mensen, wat een spel. Ik heb in jaren niet zoveel gespeeld. Ik heb helemaal weer de vibes die ik vroeger had bij Freelancer.

Zijn er nog tips die ik moet weten, of is het t beste om gewoon aan te blijven brassen en van alles te ontdekken op mijn eigen tempo?

Study everything, You'll find something you can use

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Castor385 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:25:
Ik heb na jaren twijfelen dan toch eindelijk No Man’s Sky gekocht. Ik zat lang te wachten op de MacOS release, maar inmiddels heb ik weer een Windows desktop erbij waar ik het prima op kan spelen. Mensen, wat een spel. Ik heb in jaren niet zoveel gespeeld. Ik heb helemaal weer de vibes die ik vroeger had bij Freelancer.

Zijn er nog tips die ik moet weten, of is het t beste om gewoon aan te blijven brassen en van alles te ontdekken op mijn eigen tempo?
Wat je zelf wilt. Dat is het mooie aan no man sky.
Ik heb net de 16 glyph verzameld en probeer wat sentinel ships te vinden. In paar dagen toch al bijna 60 miljoen unit bij elkaar :)

Doe af en toe een missie om gestrande freighter ships te “looten” (coördinaten te koop bij space station, maar zou niet minder dan 2 miljoen betalen voor de coördinatiepunt)

Verder volg ik een beetje de story line. Vond al bij mijn tweede zonnestelsel een sentinel ship en die bevalt goed.

Nu een portal vinden en dan nog wat senitel ships vinden en daarnaast de storyline wat verder spelen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:18
Door Starfield bij deze game terechtgekomen en wat een game. Het exploren en het vinden van een perfect planet waar nog nooit iemand is geweest maakt het voor mij erg bijzonder. Alleen nu na 80 uur gespeeld te hebben sta ik op het punt om een nieuwe game te starten. In de Anomaly worden er continu items in m’n inventory gedropt wat heel lief is, maar bij ieder item wat ik gratis ontvang gaat er weer x uur speeltijd vanaf. Ook kan je kennelijk alles gratis kopen wat de grind toch een beetje weghaalt. Na 80 uur spelen heb ik miljarden aan units, 20 void eggs, bijna alle blueprints, een S-class ship en multitool en ben ik door de portals al in meerdere galaxies geweest. Ook kun je ergens, waar weet ik niet, glyps invoeren en reizen naar een plek waar andere spelers een exotic ship oid gevonden hebben.

Ik had het liever allemaal zelf ontdekt en ervoor gegrind. Het aanmaken van een nieuwe safe, het locken van de moeilijkheidsgraad, discarden van waardevolle items en weer opnieuw beginnen zonder inventory slots vind ik dan ook weer moeilijk.

Maar al met al, een fantastische game die precies in m’n straatje valt. Alleen valt er altijd wat te zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Jack_Mojo schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:23:
Door Starfield bij deze game terechtgekomen en wat een game. Het exploren en het vinden van een perfect planet waar nog nooit iemand is geweest maakt het voor mij erg bijzonder. Alleen nu na 80 uur gespeeld te hebben sta ik op het punt om een nieuwe game te starten. In de Anomaly worden er continu items in m’n inventory gedropt wat heel lief is, maar bij ieder item wat ik gratis ontvang gaat er weer x uur speeltijd vanaf. Ook kan je kennelijk alles gratis kopen wat de grind toch een beetje weghaalt. Na 80 uur spelen heb ik miljarden aan units, 20 void eggs, bijna alle blueprints, een S-class ship en multitool en ben ik door de portals al in meerdere galaxies geweest. Ook kun je ergens, waar weet ik niet, glyps invoeren en reizen naar een plek waar andere spelers een exotic ship oid gevonden hebben.

Ik had het liever allemaal zelf ontdekt en ervoor gegrind. Het aanmaken van een nieuwe safe, het locken van de moeilijkheidsgraad, discarden van waardevolle items en weer opnieuw beginnen zonder inventory slots vind ik dan ook weer moeilijk.

Maar al met al, een fantastische game die precies in m’n straatje valt. Alleen valt er altijd wat te zeuren :P
je kan ook zonder alle hulp van andere gamers spelen.
moet je alles uitzetten in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
No man's sky heeft een psvr2 update gekregen. Zit er nu aan te denken om deze te kopen.. Maar kun je ook de ps4 versie kopen met met een upgrade naar de ps5, en dan de update naar psvr2?

Of moet je dan echt de ps5 versie kopen om psvr2 ondersteuning te krijgen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 07:48

TdV

harley2009 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:24:
No man's sky heeft een psvr2 update gekregen. Zit er nu aan te denken om deze te kopen.. Maar kun je ook de ps4 versie kopen met met een upgrade naar de ps5, en dan de update naar psvr2?

Of moet je dan echt de ps5 versie kopen om psvr2 ondersteuning te krijgen?.
De ps4 versie is gewoon te updaten naar ps5 en psvr2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
TdV schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:19:
[...]

De ps4 versie is gewoon te updaten naar ps5 en psvr2.
Top. Bedankt voor het antwoord, ga ik de PS4 versie kopen op mp. Schijnt voor psvr2 mooi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Zijn er nog mensen die op PS5 spelen en misschien wat coop missies samen willen doen voor quicksilver?
Vaak genoeg missies gestart bij Nexus maar degene die joinen helpen niet mee met de missies of leaven gelijk als missie begonnen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Dopiej schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:56:
Zijn er nog mensen die op PS5 spelen en misschien wat coop missies samen willen doen voor quicksilver?
Vaak genoeg missies gestart bij Nexus maar degene die joinen helpen niet mee met de missies of leaven gelijk als missie begonnen is..
Ik heb eventueel wel interesse hoor. Wanneer zou je willen? Dan kijk ik wat er mogelijk is
Pagina: 1 ... 44 ... 47 Laatste