Thanx maar truth be told: ik speel op relaxed mode.
...maar dan nog, ik had het totaal niet verwacht, ik had deze week een YT filmpje gezien waarin iemand toonde hoe je een interceptor kon bekomen door Sentinel waves af te vechten en dan het grote schip te kelderen... en ik dacht: "wtf, daar ben ik écht nog niet klaar voor, ik vind wel een andere manier om een nieuw schip te bekomen."
Tot op een bepaald moment ik wat rondhing op een planeet en ik een ...even opzoeken... "gravitino ball" vond en ik dacht "oh wat glanst die, die neem ik mee"... totaal niet bewust dat er sentinels in de buurt waren en dat voor hen een reden was om mij aan te vallen...
Ik in paniek naar m'n Farting Pillar, de ruimte in, wachten die interceptors me daar op... veel keuze had ik niet meer, ik wist zeker dat ik ging verliezen... maar kijk... 'relaxed mode to the rescue'!

Zelf ben ik sinds de Worlds Part 1 Update sinds een paar weken ook weer begonnen met het spel (nieuwe save). Hiervoor heb ik het spel volgens mij zeker 3 jaar niet meer gespeeld. Blijft leuk om de verschillende werelden te ontdekken en er is weer veel veranderd sinds de laatste keer dat ik speelde. Zit nu na een week of 3-4 wel een beetje op een punt dat de uitdaging er wel weer wat af is met meer dan 300 miljoen units op de bank. De update waarmee die Sentinel ships zijn geïntroduceerd is tot nu toe een beetje langs mij heen gegaan. Ik denk dat het voor komend weekend een mooie uitdaging wordt om ook zo'n Sentinel ship te krijgen.
Lol, hier 171k units op de bank, ik trok "zo'n" ogen als ik jouw bericht las.
Maar voor mij is het nog compleet nieuw.
En in dat opzicht ben ik echt blij dat ik NMS na lang eindelijk opgenomen heb want...
...tadaa: ik ben sinds gisteravond (en met jullie hulp) de trotse eigenaar van m'n eerste -en lang niet laatste- Sentinel Interceptor! (Aeron ofzo iets met nog wat rare tekens achter, moet 'm nog hernoemen, ik denk aan "Flatus Ex Machina")
Het was wel al 1u. AM en screenshots delen via SteamDeck is een beetje een gedoe dus ik heb toen maar afgesloten want bedtijd en moest m'n verhaaltje nog voorlezen aan mezelf.
Ik tracht hier één van de komende dagen een screenshot van m'n aanwinst te delen. Het is niet het mooiste Sentinel ship dat ik al gezien heb maar hey, de piloot ook niet dus wellicht een goeie match.
Het is een A klasse maar ik denk dat als ik 'm upgrade ik er wel een S kan van maken.
...dus m'n ongerustheid van gisteren is wel geheel weg en het loont voor een noob als ik dus echt wel om gewoon de eerste uren de main-missie en de tips te volgen.
Case-in-point: m'n voortgang gisteren.
Ik heb dus even die gecrashte interceptor gelaten voor wat ie was, verder gedaan met main quest, binnen de 10 minuten mocht in kennis maken met de 'Anomaly' en vanaf dan ging het snel, ik denk dat ik nog geen 15 minuten later al een Advanced mining laser had...
Meteen terug naar die planeet met die Interceptor, 3 van die paarse kristallen (sorry, ik onthoud de in-game namen niet) en zo'n inverted mirror gemined, dat brein (ehm, gebalanceerd? in die ruine) en verhip: voor ik het wist kon ik het schip claimen!