Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
prld schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:26:
[...]

Ik heb eventueel wel interesse hoor. Wanneer zou je willen? Dan kijk ik wat er mogelijk is
Heb helaas geen vaste tijden dat ik speel, mijn vrouw werkt ploegendiensten dus als zij gaan werken is en de kinderen op bed liggen speel ik.
Anders zal ik je in PB ff mijn accountnaam doorgeven dan kan je me toevoegen en kijken we als we allebei online zijn om eens samen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
Ik heb het na 7 jaar geleden snel te zijn afgeknapt ook weer eens uit de kast getrokken. Het is nu inderdaad echt een leuk spel geworden, meer te doen dan dat ik tijd heb. Ik zat aan de rand vd galaxy op +/- 760k ly vh centrum, met een nexus missie kwam ik bij een planeet op 270k ly op een planeet waar ik de drive om nog helemaal niet voor heb. Snel een simpele base neergezet zodat ik er heen kan spawnen en van daaruit verder de tocht naar het midden afleggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ziet er heel cool uit :D krijg gelijk weer zin de game te downloaden

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCLxfvn9836t8eLIQpCQg1TrBo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGk70HVh2kgB88XFIGM4XkRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 14:41
Eindelijk ship customization, nu nog echt een handelsstad maken je hebt een perfect spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat een mega zieke update

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 20:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nice. Ik ga gelijk vanavond eens kijken. Ik vraag mij alleen af of ship customization ook geld voor mijn pre-order exclusive.
Maar een andere paint job zou wel fijn zijn voor mijn eigen scheepje.

Er is nu ook schijnbaar een Guild systeem volgens de video. Ik ben benieuwd hoe dit werkt. Lid worden van een Guild lijkt mij wel vet.

/Edit - Gisteren even kunnen spelen. Het meeste is een cosmetische revamp van het ruimtestation. Maar wel een hele coole revamp. Er was intieel nog een probleem met de prijzen van de odnerdelen bij de starship vendor. Ik kreeg een discount (want ik ben maxed by de Vry'een) en daarom waren de prijzen vaan -5 Nanites. Ik wilde dat wel want upgrades en nantis krijgen voor het kopen van diezelfde updates leek me cool maar ik kon ze niet kopen haha.

S klasse onderdelen voor het maken van ruimteschepen kosten bij mij 6000 Nanites. Je hebt er vier nodig dus een S klasse schip kost je daarmee 240000 Nanites vermoed ik. Maar ik zag dat ik de onderdelen ook nog niet kon aanklikken dus ik vermoed dat je die moet bemachtigen van andere schepen.

[ Voor 77% gewijzigd door Auredium op 28-03-2024 08:21 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 10:12
Het lijkt erop dat ik deze weer eens moet installeren. Wat een ondersteuning zeg van het team. Kudo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik snap niet though hoe het team dit zo kan blijven supporten. is het nog steeds zo'n klein team? het werk wat ze erin proppen lijkt me dat sterk.

Of het wordt daadwerkelijk nog steeds veel verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:34
Zeg dat wel.Ik ga de PS5 versie kopen.

Na al die jaren lijkt de game zoveel meer geworden dan dat het bij launch was.Dit gaat dan ook het moment worden dat ik de game een 2e kans geef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlwR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 08:49
Zeker een aanrader. Zelf speel ik het spel vanaf het begin maar met tussenpauzes. Na een aantal updates pak ik het weer op om het helemaal opnieuw te ontdekken, er zijn dan zoveel dingen aangepast en toegevoegd dat het haast een nieuw spel is geworden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

jori040 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:56:
[...]

Na al die jaren lijkt de game zoveel meer geworden dan dat het bij launch was.Dit gaat dan ook het moment worden dat ik de game een 2e kans geef.
Niet te vergelijken met de game dat het op launch was :P enige overeenkomst zo'n beetje is dat het dezelfde naam heeft behouden haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:47:
[...]

Niet te vergelijken met de game dat het op launch was :P enige overeenkomst zo'n beetje is dat het dezelfde naam heeft behouden haha
Het is zowat een compleet ander spel: rendering is ergens halverwege compleet omgeschreven, de system requirements van toen red je het nu echt niet mee door alle toevoegingen en uitbreidingen en er is bijna geen mechanisme meer hetzelfde als bij launch. Het is vandaag de dag echt een game dat als je nieuw bent in gaming en je wil 1 spel dan kun je hier jaren mee vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Mijn eerste uren waren gisteren mind-blowing!!![PS5]
Wat ben ik blij dat ik deze game opnieuw een kans heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:10
Is dit een spel is de categorie "bedenk zelf je doelen"?
Of heb je ook missies of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlwR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 08:49
gupfishy schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:21:
Is dit een spel is de categorie "bedenk zelf je doelen"?
Of heb je ook missies of zo?
Kan beide, wat jij wil. Bij NMS is het jou feestje. Je kan de storyline links laten liggen en je eigen ding doen of er vol voor gaan en zodoende alles ontdekken. En een bekend fenomeen onder mede MNSérs, met een storyline aan de gang gaan en vervolgens zo afgeleid zijn dat je na 5 uur geen steek verder bent maar wel een mooie basis hebt neergezet ;)

16.16.16.16.16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het hangt echt helemaal af van wat je wilt doen.
Persoonlijk vind ik het fijn om een enkel zonnestelsel als 'mijn' zonnestelsel te hebben. Ik heb er een basis, een settlement, mijn carrier vliegt er meestal en de anomaly is er meestal gespawned. Alles daar heeft teleporters dus vaak is het gewoon wat heen en weer teleporteren maar als ik er moet vliegen dan zijn het vaak korte stukjes en ik kan snel andere locaties bereiken =voor bepaalde materialen te minen of in te kopen.

Maar de hoeveelheid content is inmiddels zo enorm dat het vaak even duurt voor je alles ziet (ik heb ook nog lang niet alles gezien). Ik heb mij een hele tijd gefocused op de Vy'keen. Wat dus inhoud dat ik bijna hun hele taal ken en alle checks goed weet te halen. Ik ben nu de explorer guild aan het levellen (bijna klaar). Ook is mijn settlement aardig groot geworden en stuur ik bijna nonstop mijn schepen op missies. Alleen al die taken zorgen ervoor dat ik dagelijks inlog op NMS voor het bijwerken ervan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jori040 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:53:
Mijn eerste uren waren gisteren mind-blowing!!![PS5]
Wat ben ik blij dat ik deze game opnieuw een kans heb gegeven.
Vraagje:Ben deze game in offline-mode aan het spelen maar ik vraag me af of ik dan veel mis ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:42
Na een half jaartje deze game weer opgepakt. In de eerste PT alles gehaast gedaan, difficulty zeer laag gezet en alle quests afgeraffeld en was er toen helaas relatief snel klaar mee. Nu heerlijk op mijn gemak een tweede PT aan het doen en probeer zoveel mogelijk van de wereld in mij op te nemen. Ondertussen al screenshot of 100 gemaakt en als ik daar na een speelsessie doorheen blader valt m’n mond soms weer open. Wat een werelden kom je tegen, niet normaal. Ook probeer ik zoveel mogelijk te scannen om dan op z’n tijd het recordboekje door te bladeren. Ik ben ooit een soort neushoorn tegengekomen waarbij zijn bloed letterlijk kookte: 112 graden :9

En zojuist een sentinel ship gevonden, een S class 8) Blitskikkertje in space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Damm, mooie update weer! Blij mee en mooi nieuwe klasse schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Letterlijk elke update weer denk ik van: Hoe kan het toch zo door gaan :D ze blijven maar content droppen en het ziet er bijna altijd goed uit gewoon.

No Mans Sky is echt van gedrocht naar The gift that keeps on giving gegaan :P

Dit ziet er ook weer wijs uit man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 08:59

Scrummie

Think different

Er is weer een nieuwe, naar het schijnt vrij grote, update uit. No Man's Sky Worlds. De eerste update in deze reeks, meer volgt later deze zomer.

https://www.nomanssky.com/worlds-part-i-update/

Ziet er echt prachtig uit. Nieuwe wolken en water, en meer diversiteit in planeten is wat ik als oud speler al heel lang zat op te wachten.

Heerlijk! Ik ga het weer eens opstarten.

[ Voor 57% gewijzigd door Scrummie op 17-07-2024 15:11 ]

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:56
Nieuwe expeditie is altijd goed. Geeft weer een doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat een vette update zeg! Ze blijven maar komen met deze game. Geweldig!

Ze krijgen niet genoeg recognition hier voor imo 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Deep Dive met wat commentaar van de dev:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Wat tof! Ziet er erg goed uit.

Zal hem binnenkort ook weer eens opstarten. En de zoektocht naar de perfecte planeet continuous _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 07:33
Is deze game nog aan te raden als nieuwkomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
stomley schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:20:
Zeker! :)

Leercurve is niet steil en je loopt niet achter bij andere spelers qua level of iets want dat is er niet. Het is meer het ontdekken, resources verzamelen, basebuilding en de beleving van de hele reis (vergeet je fotocamera niet).

Zelf speel ik voornamelijk solo, lekker ronddwalen op 18.000.000.000.000.000.000 planeten. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Jack_Mojo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:00:
[...]

Zeker! :)

Leercurve is niet steil en je loopt niet achter bij andere spelers qua level of iets want dat is er niet. Het is meer het ontdekken, resources verzamelen, basebuilding en de beleving van de hele reis (vergeet je fotocamera niet).

Zelf speel ik voornamelijk solo, lekker ronddwalen op 18.000.000.000.000.000.000 planeten. Heerlijk.
Is het altijd online (of te wel je komt andere spelers tegen) of is het ook gewoon singleplayer (offline)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
stomley schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:02:
[...]

Is het altijd online (of te wel je komt andere spelers tegen) of is het ook gewoon singleplayer (offline)?
Er is een hubje met vendors en waar je quests kan ophalen etc waar je altijd spelers tegenkomt. Ga je de weide wereld in dan kom je eigenlijk nooit iemand tegen doordat er 18 quintillion planeten zijn. Je kunt er wel voor kiezen om samen met andere spelers werelden te ontdekken, maar dat ligt volledig aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Jack_Mojo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Er is een hubje met vendors en waar je quests kan ophalen etc waar je altijd spelers tegenkomt. Ga je de weide wereld in dan kom je eigenlijk nooit iemand tegen doordat er 18 quintillion planeten zijn. Je kunt er wel voor kiezen om samen met andere spelers werelden te ontdekken, maar dat ligt volledig aan jezelf.
Bedankt :D ik las ook iets over ruimte piraten? Zijn dat NPC's of kunnen spelers elkaar ook aanvallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
stomley schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:23:
[...]

Bedankt :D ik las ook iets over ruimte piraten? Zijn dat NPC's of kunnen spelers elkaar ook aanvallen?
Dat zijn NPC’s. Game is eigenlijk niet echt op combat gefocust, zit er wel in maar meer het avontuur aangaan en je ziet wel waar het ruimteschip strandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Is deze game na alle updates ook wat minder 'inventory management 2.0' geworden? De laatste updates zien er goed uit, maar ik krijg de indruk dat 90% ervan gericht is op visuals en niet op daadwerkelijke gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

stomley schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:20:
alleen maar meer. er is nu zo veel te doen dat je mocht je het leuk vinden 100en+ uren er in kan hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
stomley schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:02:
[...]

Als je een nieuwe game start kan je zelf de moeilijkheidsgraad naar wens aanpassen. Of je veel aangevallen wordt in space of op de grond en hoe duur alles is kan je in detail instellen. Je kan er zelfs een peacefull game van maken als je enkel wilt exploren.

Zelf speel ik altijd multiplayer als solo, maar ik zet dan gelijk in de netwerk opties uit dat andere speler mij kunnen aanvallen dus ook daarin heb je alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Heel even een kijkje genomen en het ziet er schitterend uit, wat een update. Mijn fotocamera en ik zijn hier de komende tijd wel weer even zoet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Deze update is er nog niet voor xbox als ik het goed begrijp?

Wil toch ook wel weer eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-04 21:46
Sipio schreef op zondag 21 juli 2024 @ 09:06:
Deze update is er nog niet voor xbox als ik het goed begrijp?

Wil toch ook wel weer eens een kijkje nemen.
Kunnen consoles dat wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Rickokun schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:01:
[...]

Kunnen consoles dat wel aan?
Dacht het wel, voor PS5 is de update er al, dacht ik tenminste, xbox moet nog ff wachten als ik me goed heb ingelezen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Draait als een zonnetje op PS5 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Spel ligt al jaren te verstoven.
Maar ik kom nooit zulke mooie werelds tegen als in filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:23

Plainside

I browse when I'm at work

Was er tegenwoordig al een manier om het begin geheel te skippen en gewoon te kunnen spelen? Heb wel interesse om de nieuwe update te spelen maar niet zin om weer nieuwe save-game aan te maken (oude zijn weg). Maar om weer die tutorial en zooi door te spelen kijk ik niet naar uit op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Plainside schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:36:
Was er tegenwoordig al een manier om het begin geheel te skippen en gewoon te kunnen spelen? Heb wel interesse om de nieuwe update te spelen maar niet zin om weer nieuwe save-game aan te maken (oude zijn weg). Maar om weer die tutorial en zooi door te spelen kijk ik niet naar uit op het moment.
Ik heb gisteren zelf wel een nieuwe game opgestart (al heb ik een saved game waar ik flink ver mee ben).

Daar kwamen verschillende (moeilijkheids) opties naar voren. Maar zag ook een "custom" modus waar ik uit kon kiezen. MISSCHIEN (Heb zelf niet gekeken) heb je dáár de optie om tutorial uit te kunnen zetten?

Ben nu aan het werk, anders had ik zelf even gekeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:38
Yup dat kan. Je kan nu met custom settings de tutorial uit zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Dit weekend begonnen met het maken van een sky base, ik dacht dat doe ik wel even maar als ondertussen zelfs je ferrite dust opraakt dan heb je het een beetje onderschat. Zit toch al snel een uurtje of 15 in en ik vermoed dat ik nog niet eens op de helft ben. :P

Zit er weer helemaal in sinds de update en ben erg benieuwd wat worlds update 2 en verder gaat brengen. Uitgestreke woestijnen? Enorme onweersbuien? Planeten die alleen uit 1 hele diepe oceaan bestaan? Een nieuw star system?

Heerlijke game om na iedere update weer op te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fy6sWHfN/IMG-0267.jpg

(hij staat nog wel in de steigers zoals je kunt zien)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil.

Dacht dat het aan mijn xbox lag.

Toen op mijn PC waar alles op zijn hoogst stond. Zie ik eigenlijk ook niet echt wat ze nou hebben aangepast.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ik val een beetje in herhaling, maar wat een update. Natuurlijk zijn er veel soortgelijke planeten maar er zitten ook echt pareltjes tussen die ik niet eerder heb gezien. Hieronder vanuit Budullangr, Euclid en Isdoraijung wat plaatjes die ik vandaag heb geschoten. Kan m’n camera (en controller) bijna niet meer wegleggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V6Qqv84w/IMG-0271.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wTDGTpNQ/IMG-0270.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FHZC3VDf/IMG-0282.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1y6Rrkh/IMG-0272.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FRyjJBnL/IMG-0273.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KvZ5tmbv/IMG-0274.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7CcpRsQ/IMG-0278.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L85B0vhc/IMG-0279.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tC2N58Rd/IMG-0280.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4y1bjS6g/IMG-0281.jpg

Vooral die laatste foto, de schaduw gaat van links naar rechts in regenbooglijnen? Heb ik nog nooit gezien, maar dat kan aan mij liggen.

Camera snel in de oplader, morgen weer een dag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jack_Mojo op 25-07-2024 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Rickokun schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:34:
Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil.

Dacht dat het aan mijn xbox lag.

Toen op mijn PC waar alles op zijn hoogst stond. Zie ik eigenlijk ook niet echt wat ze nou hebben aangepast.
Inmiddels zie ik dat de update in Nederland is aangekomen inderdaad :D

Verdorie, weer een nieuw poppetje aanmaken, daar gaat mijn tijd weer (doe ik expres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Er is de komende 6 weken ook een nieuwe expeditie (14) en dat is een leuk begin van een save gezien je best snel in de actie zit en rewards krijgt (deze is combat gericht).

Ik heb nu genoeg saves dus ik start de expeditie vanuit de nexus, maar eerst deed ik het altijd zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
Met het zien van de Worlds trailer ben ik toch weer geinteresseerd geraakt in de game. Heb echt een haat/liefde relatie met de game. Aan de ene kant vind ik het idee van gestrand raken en dan je eigen weg zien te vinden erg tof, maar aan de andere kant de grind van resources verzamelen maakte mij al heel snel verveeld.

Tot ik dus na het zien van de Worlds trailer eergisteren en het opnieuw installeren van de game ineens de relaxed mode tegenkwam. Die kende ik nog niet.
Dit is voor mij dé manier om het spel te spelen. Wel resources verzamelen om dingen te kunnen bouwen, maar niet continu je laser etc. bij moeten vullen. Want daar liep ik in den beginne dus elke keer tegenaan te hikken. Dat elke keer mijn laser leeg was.

Eens kijken of ik het nu langer vol hou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:18
Ik ga ook weer eens beginnen na de vakantie 😀 ziet er goed uit! Kan je de game mode aanpassen in een huidige save op de PS5?

[ Voor 4% gewijzigd door NeP2013 op 26-07-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Mooie shots mejong! Heb al wel geupdated maar nog niet gespeeld! zitten echte plaatjes tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10

Aganim

I have a cunning plan..

Beakzz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:42:
[...]
Ik heb nu genoeg saves dus ik start de expeditie vanuit de nexus, maar eerst deed ik het altijd zo.
Stik, kan dat ook? Dat is een TIL na al die jaren, ik startte een expeditie altijd via een nieuw spel. :o _O-

Nou ja, ik zit nu al dermate ver in de expeditie dat ik hem maar afmaak met mijn nieuwe karakter.

[ Voor 13% gewijzigd door Aganim op 26-07-2024 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Aganim schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:55:
[...]

Stik, kan dat ook? Dat is een TIL na al die jaren, ik startte een expeditie altijd via een nieuw spel. :o _O-

Nou ja, ik zit nu al dermate ver in de expeditie dat ik hem maar afmaak met mijn nieuwe karakter.
Ja pas sinds 1 of 2 expedities geleden dus je hebt het niet jaren gemist ;) En je kan ook pas bij je materialen en eventuele upgrade modules na de eerste jump (want Nexus), maar daarna helpt het wel. Helemaal als je eerst opzoekt wat je nodig hebt.

Maar de PC run doe ik altijd blind en dan op de Xbox gebruik ik die kennis om er sneller doorheen te rennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20
Bevalt mij een stuk beter nu met de Relaxed mode! :)

Photo mode tijd!

Ruimtestationnetjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lR-TZNuzQgoT4pX1xnHFuVeVvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xa7Qp3ZG32hZWNzwJLN8VVls.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HInw2QqS1xX3DWj_DGb86q0RsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eRrHwLT1Mrn808c8uXe5Ympd.png?f=fotoalbum_large

Mijn huidige planeet voor de eerste basis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/occuI1ugGpC1_mFenApAAe0-iF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Naj3qVEjpXu0iJpa6WFm3iwN.png?f=fotoalbum_large

Dezelfde planeet ‘s nachts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_Cu9MA8PJhLDKe6SzOhJADRBd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Znb7l6YNoGA4z9Sh9cLMJljg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 18:56
Ik ben ook maar eens begonnen op mijn Steam Deck. Net mijn schip aan het repareren. Dus net beginnen. Maar nu al best leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 10:12
Weer eens opgestart na een aantal jaar. veel te doen met weinig tijd. wel heb ik meer moeite om mijn eigen verhaal erin te maken nu, maar dat kan ook door de warmte komen :D DIKKE kudo's voor de ondersteuning van het spel. ik verwacht in ieder geval weer wat weken bezig te zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:09
Je kent het wel. Je hebt weer een game uitgespeeld (Cyberpunk, ja heeft lang in de kast gelegen ) .. en gaat in je steam verlanglijst eens rondkijken.
Ohwja, No man Sky, dat spel wat die paar vrienden al een paar keer hebben gezegd " Dat is wel wat voor jou ook" Maar daar is het al een paar jaar bij gebleven.

hey, wat grappig, nieuwe update is nog maar net uit !
nou eens kijken of het wat voor me is.

Inmiddels ben ik 3 uur non-stop al in deze game getrokken, wat een leuk spel !
Heel erg benieuwd wat het allemaal gaat brengen

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02 10:27
Eergisteren maar weer opgepakt, na inderdaad de nieuwe update. Maar ik was compleet overwhelmed, was toch al weer zeker 2 jaar geleden.

Dus misschien toch maar opnieuw beginnen in de Relaxed mode :)
Ik vind het overigens erg netjes hoelang dit spel al ondersteund wordt!

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joelioes
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-09-2024
Raakte een jaar of drie geleden, na veel uren plezier, uitgespeeld op PS4.

Nu de beschikking over een goede PC om op ultra settings een nieuwe save te beginnen. Mannn wat een verschil! Hier gaan weer wat uurtjes in zitten hoor.

Wat ook helpt is dat mijn vrouw een Quest 3 VR set heeft aangeschaft voor haar werk en ik mag hem na heel lief vragen even lenen dit weekend! Heb nog nooit zo'n ding op mijn smoel gehad, ben heel benieuwd wat dat voor ervaring gaat geven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Voor iedere nieuwe/terugkerende speler, dit is zo’n pareltje. Ik heb zelden zo vaak met open mond naar m’n scherm gekeken. Wat een beleving. En vergeet niet je camera mee te nemen!

Ondertussen heb ik een paar camerarolletjes laten afdrukken

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3rRMYK1/IMG-0284.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vTdJXLFL/IMG-0285.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0jdL4M9g/IMG-0286.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/66rJqSnH/IMG-0287.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZVzjR3g/IMG-0288.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bv4cSfm5/IMG-0289.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/htyqgdTc/IMG-0290.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1z81z3r6/IMG-0291.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TYc67SPy/IMG-0292.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:36
Voor wie hem nog niet in zijn bezit heeft: deze game is nu in de aanbieding op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

https://store.steampowered.com/app/275850/No_Mans_Sky/

60% ook is redelijk wat. Dat geld in ieder geval meeer dan waard :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:44

PinusRigida

I put the p in pool.

Hey, ik heb een nOOb vraag: ik ben net begonnen met NMS, had spel al lang en was al een paar keer begonnen maar was me wat "too much" om echt door te spelen. (ondanks dat de tutorial toch echt je handje vasthoudt) Ik ben verhalende games gewoon, als er wat crafting in zit, liefst niet te veel...

En dan heb je NMS waar je iets moet repareren, maar daarvoor heb je deze grondstoffen nodig, maar die moet je eerst refinen, maar je refinery heeft brandstof nodig, die je moet minen, die je ook voor andere dingen nodig hebt etc... heb het ding jaren laten verstoffen in m'n Steam bib...

Tot deze week en ja, even doorgebeten, begin de basics te kennen en het laat me niet meer los... (en al dat refinen valt nog wel mee eens je begint te snappen wat je uit welke grondstoffen haalt etc...

...maar nu dus deze:

- ik heb net een Sentinel dreadnaught (of hoe heet dat grote schip) verslagen met m'n basic basic startshuttle (Farting Pillar of hoe heet het ding :D ) , heb dus dat ding uit dat capital ship dat me naar een dissonant planet heeft geleid waar ik een Sentinel interceptor aan het repairen ben en nu komt ie:

Ik moet zo'n groot roze-paars kristal minen maar heb een advanced mining laser nodig, ik heb alle materialen om het te craften in m'n inventory: 1x carbon nanotube, 1x hermetic seal en 2x wiring loom...

Ben al tig keer naar de technology NPC op het nabije spacestation gegaan om te checken of ie de blueprint heeft maar no luck...

Is het gewoon een kwestie van geduld en worden de goederen die ze verkopen periodiek gerefreshed zodat ik binnenkort eens geluk heb en hij de juiste upgrademodule in stock heeft?

...of moet ik eerst een secondary missie doen, omdat ik vernam dat de advanced mining laser bouwen blijkbaar een secondary mission is?

Kàn ik hoegenaamd een Advanced mining laser bouwen (of er de blueprint voor vinden) voordat die missie voorbijkomt?

Even naar andere spacestations Warpen is momenteel ook wat lastig wegens geen fuel meer voor m'n warpdrive en wil graag eerst dat sentinel ship repairen, nu ik toch in dit systeem zit. Warpdrive refuelen hou ik me daarna wel mee bezig.

Help!

En schiet me maar af als het antwoord hier al 's voorbijkwam, heb het even gezocht maar heb het niet gevonden. (wél hoe ik de Advanced mining laser moet bouwen, maar niet of ik het kan doen voordat de missie voorbijkomt om 'm te bouwen)

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 11-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

PinusRigida schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:00:
Hey, ik heb een nOOb vraag: ik ben net begonnen met NMS, had spel al lang en was al een paar keer begonnen maar was me wat "too much" om echt door te spelen. (ondanks dat de tutorial toch echt je handje vasthoudt) Ik ben verhalende games gewoon, als er wat crafting in zit, liefst niet te veel...

En dan heb je NMS waar je iets moet repareren, maar daarvoor heb je deze grondstoffen nodig, maar die moet je eerst refinen, maar je refinery heeft brandstof nodig, die je moet minen, die je ook voor andere dingen nodig hebt etc... heb het ding jaren laten verstoffen in m'n Steam bib...

Tot deze week en ja, even doorgebeten, begin de basics te kennen en het laat me niet meer los... (en al dat refinen valt nog wel mee eens je begint te snappen wat je uit welke grondstoffen haalt etc...

...maar nu dus deze:

- ik heb net een Sentinel dreadnaught (of hoe heet dat grote schip) verslagen met m'n basic basic startshuttle (Farting Pillar of hoe heet het ding :D ) , heb dus dat ding uit dat capital ship dat me naar een dissonant planet heeft geleid waar ik een Sentinel interceptor aan het repairen ben en nu komt ie:

Ik moet zo'n groot roze-paars kristal minen maar heb een advanced mining laser nodig, ik heb alle materialen om het te craften in m'n inventory: 1x carbon nanotube, 1x hermetic seal en 2x wiring loom...

Ben al tig keer naar de technology NPC op het nabije spacestation gegaan om te checken of ie de blueprint heeft maar no luck...

Is het gewoon een kwestie van geduld en worden de goederen die ze verkopen periodiek gerefreshed zodat ik binnenkort eens geluk heb en hij de juiste upgrademodule in stock heeft?

...of moet ik eerst een secondary missie doen, omdat ik vernam dat de advanced mining laser bouwen blijkbaar een secondary mission is?

Kàn ik hoegenaamd een Advanced mining laser bouwen (of er de blueprint voor vinden) voordat die missie voorbijkomt?

Even naar andere spacestations Warpen is momenteel ook wat lastig wegens geen fuel meer voor m'n warpdrive en wil graag eerst dat sentinel ship repairen, nu ik toch in dit systeem zit. Warpdrive refuelen hou ik me daarna wel mee bezig.

Help!

En schiet me maar af als het antwoord hier al 's voorbijkwam, heb het even gezocht maar heb het niet gevonden. (wél hoe ik de Advanced mining laser moet bouwen, maar niet of ik het kan doen voordat de missie voorbijkomt om 'm te bouwen)
Er zijn verschillende manier om die blauwdruk te krijgen. 1 is als beloning bij de base computer mocht je al een basis op een planeet aan het bouwen zijn. Een andere is als blauwdruk op de anomaly die je kunt oproepen. Je bent dus niet afhankelijk van de ruimtestationen alleen.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Auredium schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:43:
[...]

Er zijn verschillende manier om die blauwdruk te krijgen. 1 is als beloning bij de base computer mocht je al een basis op een planeet aan het bouwen zijn. Een andere is als blauwdruk op de anomaly die je kunt oproepen. Je bent dus niet afhankelijk van de ruimtestationen alleen.
Ow thanx! base-computer beloning ga ik nakijken vanavond, daar heb ik al een tijdje niet meer op gelet. (heb nog maar 1 heel rudimentair basisje gebouwd, letterlijk wat planken. :D

Anomaly kan ik -denk ik- nog niet oproepen maar weet het niet zeker, ik vermoed dat ik nog niet ver genoeg zit in de main missie.

Bijkomende vraag:

In het geval dat ik eerst nog wat verder moet gaan met de main missie voordat ik aan die advanced laser en/of anomaly geraak...
...waardoor ik terug uit dit systeem moet warpen naar de waypoint van de main missie want ik zit nu in een Dissonant systeem.

- Is het voldoende dat ik de planeet waar die Sentinel Interceptor op ligt heb opgeëist door er een base-computer op te zetten, kan ik later nog terugkomen om die Sentinel Interceptor te repairen of kan er iemand anders mee weg zijn? Of kan het gereset worden door het spel zodat ik opnieuw een sentinel capital ship moet vernietigen?

Sorry als het een domme vraag is maar dit spel is helemaal nieuw voor me en wil echt een nieuw schip want Farting Pillar is niet om aan te zien. :D
Als ik weet dat die Sentinel Interceptor daar veilig ligt (ik heb ervoor gewerkt) dan maakt het me niet zoveel uit om het repairen ervan even op pauze te zetten en eerst met de main missie verder te gaan om later terug te keren met een advanced mining laser.

[ Voor 42% gewijzigd door PinusRigida op 11-09-2024 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:33
Als Sentinel Interceptors hetzelfde werken als normale crashsites van spaceships dan zijn de crashsites vaste locaties en kun je dus als je er een base in de buurt zet de Sentinel Interceptor weer terugvinden, ook als je naar een ander systeem warpt. Of de reparaties die je al hebt uitgevoerd ook bewaard blijven durf ik echter niet te garanderen. Als je de Sentinel Interceptor hebt geclaimd als de jouwe dan zal dat waarschijnlijk wel zo zijn en kan er ook niemand anders mee vandoor gaan.

Snelste manier om de advanced mining laser te krijgen is het kopen van deze technologie op de space anomaly. Waarschijnlijk kun je daar al naar toe (volgens mij na je eerste warp naar een ander systeem). Hiervoor moet je zodra je in de ruimte vliegt het quick menu openen (X op PC of d-pad pijltje naar beneden op consoles) en de grote bol in het menu selecteren.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Stef.NL schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:06:
Als Sentinel Interceptors hetzelfde werken als normale crashsites van spaceships dan zijn de crashsites vaste locaties en kun je dus als je er een base in de buurt zet de Sentinel Interceptor weer terugvinden, ook als je naar een ander systeem warpt. Of de reparaties die je al hebt uitgevoerd ook bewaard blijven durf ik echter niet te garanderen. Als je de Sentinel Interceptor hebt geclaimd als de jouwe dan zal dat waarschijnlijk wel zo zijn en kan er ook niemand anders mee vandoor gaan.

Snelste manier om de advanced mining laser te krijgen is het kopen van deze technologie op de space anomaly. Waarschijnlijk kun je daar al naar toe (volgens mij na je eerste warp naar een ander systeem). Hiervoor moet je zodra je in de ruimte vliegt het quick menu openen (X op PC of d-pad pijltje naar beneden op consoles) en de grote bol in het menu selecteren.
Thanx!

Ik heb er idd. een base-station vlak naast gezet. :D
veel repairs heb ik gelukkig nog niet uitgevoerd, alleen nog maar 2 items gepurged, dan moest ik zo'n paars kristal minen en daar zat ik vast.

Ik ga vanavond sowieso proberen de space anomaly op te roepen, het is iets dat ik nog maar net te weten ben gekomen dat een ding was, deze game heeft veel dingen die je moet weten, maar niet altijd duidelijk zijn voor nieuwe spelers, wat het tegelijk gek interessant maakt.

Kan zijn dat ik er een melding van gekregen heb tijdens het spelen gisteren maar het gemist heb.

...en waarschijnlijk was het slimmer geweest om eerst wat langer de tutorial te volgen dan om meteen sentinels te agro'en. :D

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 11-09-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 13:33
PinusRigida schreef op woensdag 11 september 2024 @ 15:03:
[...]...en waarschijnlijk was het slimmer geweest om eerst wat langer de tutorial te volgen dan om meteen sentinels te agro'en. :D
Dat laatste denk ik ook ja ;) Wel best knap dat je als beginnend speler zo'n Sentinel Carrier / Capital Ship kapot hebt weten te maken.

Zelf ben ik sinds de Worlds Part 1 Update sinds een paar weken ook weer begonnen met het spel (nieuwe save). Hiervoor heb ik het spel volgens mij zeker 3 jaar niet meer gespeeld. Blijft leuk om de verschillende werelden te ontdekken en er is weer veel veranderd sinds de laatste keer dat ik speelde. Zit nu na een week of 3-4 wel een beetje op een punt dat de uitdaging er wel weer wat af is met meer dan 300 miljoen units op de bank. De update waarmee die Sentinel ships zijn geïntroduceerd is tot nu toe een beetje langs mij heen gegaan. Ik denk dat het voor komend weekend een mooie uitdaging wordt om ook zo'n Sentinel ship te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Stef.NL schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:27:
[...]

Dat laatste denk ik ook ja ;) Wel best knap dat je als beginnend speler zo'n Sentinel Carrier / Capital Ship kapot hebt weten te maken.
Thanx maar truth be told: ik speel op relaxed mode. :$ :D
...maar dan nog, ik had het totaal niet verwacht, ik had deze week een YT filmpje gezien waarin iemand toonde hoe je een interceptor kon bekomen door Sentinel waves af te vechten en dan het grote schip te kelderen... en ik dacht: "wtf, daar ben ik écht nog niet klaar voor, ik vind wel een andere manier om een nieuw schip te bekomen."

Tot op een bepaald moment ik wat rondhing op een planeet en ik een ...even opzoeken... "gravitino ball" vond en ik dacht "oh wat glanst die, die neem ik mee"... totaal niet bewust dat er sentinels in de buurt waren en dat voor hen een reden was om mij aan te vallen...
Ik in paniek naar m'n Farting Pillar, de ruimte in, wachten die interceptors me daar op... veel keuze had ik niet meer, ik wist zeker dat ik ging verliezen... maar kijk... 'relaxed mode to the rescue'! :D
Zelf ben ik sinds de Worlds Part 1 Update sinds een paar weken ook weer begonnen met het spel (nieuwe save). Hiervoor heb ik het spel volgens mij zeker 3 jaar niet meer gespeeld. Blijft leuk om de verschillende werelden te ontdekken en er is weer veel veranderd sinds de laatste keer dat ik speelde. Zit nu na een week of 3-4 wel een beetje op een punt dat de uitdaging er wel weer wat af is met meer dan 300 miljoen units op de bank. De update waarmee die Sentinel ships zijn geïntroduceerd is tot nu toe een beetje langs mij heen gegaan. Ik denk dat het voor komend weekend een mooie uitdaging wordt om ook zo'n Sentinel ship te krijgen.
Lol, hier 171k units op de bank, ik trok "zo'n" ogen als ik jouw bericht las. :D
Maar voor mij is het nog compleet nieuw.

En in dat opzicht ben ik echt blij dat ik NMS na lang eindelijk opgenomen heb want...

...tadaa: ik ben sinds gisteravond (en met jullie hulp) de trotse eigenaar van m'n eerste -en lang niet laatste- Sentinel Interceptor! (Aeron ofzo iets met nog wat rare tekens achter, moet 'm nog hernoemen, ik denk aan "Flatus Ex Machina")

Het was wel al 1u. AM en screenshots delen via SteamDeck is een beetje een gedoe dus ik heb toen maar afgesloten want bedtijd en moest m'n verhaaltje nog voorlezen aan mezelf.

Ik tracht hier één van de komende dagen een screenshot van m'n aanwinst te delen. Het is niet het mooiste Sentinel ship dat ik al gezien heb maar hey, de piloot ook niet dus wellicht een goeie match.

Het is een A klasse maar ik denk dat als ik 'm upgrade ik er wel een S kan van maken.

...dus m'n ongerustheid van gisteren is wel geheel weg en het loont voor een noob als ik dus echt wel om gewoon de eerste uren de main-missie en de tips te volgen.

Case-in-point: m'n voortgang gisteren.

Ik heb dus even die gecrashte interceptor gelaten voor wat ie was, verder gedaan met main quest, binnen de 10 minuten mocht in kennis maken met de 'Anomaly' en vanaf dan ging het snel, ik denk dat ik nog geen 15 minuten later al een Advanced mining laser had...

Meteen terug naar die planeet met die Interceptor, 3 van die paarse kristallen (sorry, ik onthoud de in-game namen niet) en zo'n inverted mirror gemined, dat brein (ehm, gebalanceerd? in die ruine) en verhip: voor ik het wist kon ik het schip claimen! _/-\o_

• JJoosterman
  • Laatst online: 23-01 11:19
Oké, ik zit weer eens “vast”. Mijn pc heeft een tijdje geen internet (tot morgen). Nu had ik een paar dagen geleden offline No man’s sky opgestart, was nog op de vismissie (nog steeds). Ik werd afgeleid door de deurbel en ik meen mij zo goed te herinneren dat ik mijn Gek in het schip had gezet zodat ik niet dood zou gaan door de weersomstandigheden (1 keer eerder gebeurd, bloed vervelend want alles was kwijt en kapot, zeker als je een tijd weg bent).. Ik kwam dus een halve ochtend later terug, ennn het was feest want ik stond naast mijn schip. Inventory leeg, alles kapot en naar de klote (scanner, thruster etc). Kan ik mijn save file op de een of andere manier nog editten/verwijderen dat het terug gaat naar de laatste keer dat ik verbinding had met Steam? Of ben ik dan mijn complete save kwijt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Bij deze, zoals beloofd, mijn nieuwe aanwinst, m'n eerste en niet de laatste, Sentinel Interceptor, de grote, de beruchte, de meedogenloze, de onwelriekende Flatus Ex Machina (en nog wat geclown met m'n eerste huisdier, op eveneens m'n eerste, paradise-planet)

I'm starting to love this game... typisch ik: een game is bijna 10 jaar uit en ik ontdek 'm. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5VEaNAnkKsEDBRbBkRxVjKYdaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3be3xFQuXa1mE2Danyb6SoR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV2nz0y0jfhpy_sZL0ltZC6R7gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vafWtpD0p5gGQjDAh8ih4RFn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LyZp6Wc6E06BDEHXSn2P4DYnWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhQvtFXMKKbSuAhFAMVXke78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c024jwVIoGocBRgfZUtFkMGCUTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDILuYagp6Nt1A1fNu5Qmzvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9iiOErzOALLtheL2RFEH-EAUuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18PsmXoCPmyokyRtLy88TWCh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ArEcP1kro9Gk9wiH4MnM1nZCKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcWhqvwpzL3mV0CY3NqWU0Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dq7SaMbuNJYJ2v1gPNsW1qWTiKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERW4XfpYoCyNYEtMweTScn6o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUkEOe7R8WcAEh-A03N4tud6hA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yzXwLZbW1if4IXVzuubWU9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oCb2dKh8tx1qKjWWgjdQGv568c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQaVabxX4KMlpDyl1NaaTLMC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mmSKFes_4Z6KUQ3mtHKvW9UTsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2FtFfjTrFU4RCjOztTpuX36.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43GZwnFCSVtKkpKmx3fc9d6dZrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AV8bD7KmrJPpWQzGHR2Bkhrx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyku7tX786mjrG5A4IZ6tyfZ_eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABQbbsLWcD39NMxhH5a16ER4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
Ik ben gisteren voor het eerst begonnen aan NMS op de PS5 met PSVR2. Holy crap! Wat een game in VR! Je kijkt je ogen uit :o

Ik heb in normal mode net m’n gestrande schip gerepareerd, maar moet nu alweer grinden voor brandstof. Misschien dat ik switch naar relaxed mode. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeP2013
  • Laatst online: 22:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54
Aan het spelen nu, ziet er goed uit! Leuke update! Lijkt nog wel dat het filteren van je inventory tot wat problemen kan leiden dus daar een beetje voorzichtig mee zijn begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Mooie update weer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54
Je kunt overigens nu de starships die je niet of weinig gebruikt archiveren zodat je weer nieuwe kunt toevoegen aan je verzameling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 23:00
Toch wel heel bijzonder hoezeer dit spel nog steeds ontwikkeld wordt.

Ik had nms destijds op de release dag gekocht op m'n PS4. Een tijdje intensief gespeeld (me nooit zo gestoord aan de tekortkomingen en beloftes die bij release niet waargemaakt waren).

Een hele poos geleden opnieuw gekocht (voor een prikkie tijdens eens sale) op Steam en wederom een tijd lang intensief gespeeld. Ik zag net 476uur, waarvan een aanzienlijk deel in VR.

Blijft een heerlijk rustgevende game, waarbij je ook je creativiteit de vrije loop kan laten gaan.

Ben nu die nieuwe update aan het downloaden (maarliefst 20gb). Ik begrijp niet hoe Hello Games het financieel voor elkaar krijgt om deze game nog steeds zo intensief te blijven updaten. Wordt het dan nog steeds zoveel verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:04

XanderDrake

Build the future!

Bloedvat schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:03:
Toch wel heel bijzonder hoezeer dit spel nog steeds ontwikkeld wordt.

Ik had nms destijds op de release dag gekocht op m'n PS4. Een tijdje intensief gespeeld (me nooit zo gestoord aan de tekortkomingen en beloftes die bij release niet waargemaakt waren).

Een hele poos geleden opnieuw gekocht (voor een prikkie tijdens eens sale) op Steam en wederom een tijd lang intensief gespeeld. Ik zag net 476uur, waarvan een aanzienlijk deel in VR.

Blijft een heerlijk rustgevende game, waarbij je ook je creativiteit de vrije loop kan laten gaan.

Ben nu die nieuwe update aan het downloaden (maarliefst 20gb). Ik begrijp niet hoe Hello Games het financieel voor elkaar krijgt om deze game nog steeds zo intensief te blijven updaten. Wordt het dan nog steeds zoveel verkocht?
Het moeilijk te geloven maar effectief is Hello Games en Indy developer, oftewel, al het geld dat ze verdienen gaat direct naar hun bankrekening.
Als ik de bronnen mag geloven, hebben ze alleen al op Steam 125 miljoen verdient, laat staan de andere platformen. Daar kan je wel even op teren lijkt me ;)

Ik vind het ook een geweldig spel. Bijna alles wat Hello games doet met het spel maakt het beter. Inderdaad, VR is ook erg geslaagd. Ik ga nu eens kijken of ik naar die nieuwe planeten kan reizen ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Zie dat het nog niet genoemd is, maar er zijn ook weer Twitch drops gaande. Tot morgen 15:00 uur kan je de drops van deze dag nog scoren en dan komen er nog 2 dagen. 3 uur per dag kijken als je het schip van de dag wilt.

https://cloud.nomanssky.com/twitch

Nee je hoeft niet echt te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik volg dit spel af en toe m.b.t. de updates, maar zijn er ook daadwerkelijk gameplay updates? De trailers hebben het eigenlijk alleen over visuele verbeteringen, maar ik ben destijds gestopt met spelen omdat het voor 90% een inventory management spel is. Is dat nog steeds het geval? Het ziet er mooi uit hoor, maar als het nog steeds 'gather resource --> fly to planet --> gather resource is, dan zie ik niet in waar iedereen zo lyrisch over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:19:
Ik volg dit spel af en toe m.b.t. de updates, maar zijn er ook daadwerkelijk gameplay updates? De trailers hebben het eigenlijk alleen over visuele verbeteringen, maar ik ben destijds gestopt met spelen omdat het voor 90% een inventory management spel is. Is dat nog steeds het geval? Het ziet er mooi uit hoor, maar als het nog steeds 'gather resource --> fly to planet --> gather resource is, dan zie ik niet in waar iedereen zo lyrisch over is.
Soms moet je ook gewoon accepteren dat iets niet voor jou is gemaakt ;) Het is nog steeds aardig wat jij beschrijft. Voor mij is het spel expedities spelen, basis hier en basis daar bouwen en gewoon genieten van wat je tegen komt. Als je een spel zoekt met diepgaande gameplay of een verhaallijn die je meesleept dan zou ik een ander spel kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:04

XanderDrake

Build the future!

Weet je wat jij moet doen? Een Relaxed new game starten. Ik twijfelde al eerder of ik dat wilde, en ik heb het eens geprobeerd en dit is wel de uitkomst. Het hele inventory management wordt veel minder, want je krijgt vanaf de start meer inventory vakjes, je kan meer kwijt in die vakjes en je wordt bedolven onder de storage upgrades als je een beetje missies uitvoert.

Met een Relaxed game verschuift de focus op van overleven naar exploreren, en er is ZO VEEL te zien in NMS (zeker nu na de introductie van Worlds 2) dat ik blij ben dat ik er voor gekozen heb, ondanks dat het spel een stuk makkelijker wordt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

XanderDrake schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Weet je wat jij moet doen? Een Relaxed new game starten. Ik twijfelde al eerder of ik dat wilde, en ik heb het eens geprobeerd en dit is wel de uitkomst. Het hele inventory management wordt veel minder, want je krijgt vanaf de start meer inventory vakjes, je kan meer kwijt in die vakjes en je wordt bedolven onder de storage upgrades als je een beetje missies uitvoert.

Met een Relaxed game verschuift de focus op van overleven naar exploreren, en er is ZO VEEL te zien in NMS (zeker nu na de introductie van Worlds 2) dat ik blij ben dat ik er voor gekozen heb, ondanks dat het spel een stuk makkelijker wordt.
Die game mode klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:38
Ik zag pas geleden ergens de tip: koop zoveel mogelijk in plaats van zelf verzamelen. Als je de leuke dingen van het spel doet, zoals flora en fauna scannen, missies et cetera dan verdien je daar snel veel geld mee. Als je er goederen van koopt hoef je haast geen tijd te steken in het verzamelen (sommige zijn niet/weinig te koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Die twitch drops zijn wel nice. Super veel extra schepen erbij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als deze in de ps store staat voor 19,99 en je hebt vr dan moet je deze toch gewoon 100 procent halen

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Mooie update weer. Kan niet wachten om weer met m’n camera op pad te gaan :)

Het game lijstje wordt langer en langer.. wat een tijd leven we eigenlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22
XanderDrake schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Weet je wat jij moet doen? Een Relaxed new game starten.
Goeie tip! Als je niet helemaal opnieuw wilt beginnen, kun je ook je difficulty in een bestaande save nog aanpassen (tenzij je die changes op locked hebt gezet, maar in mijn 8 jaar oude Normal mode save staat die standaard op Enabled). Je kunt dan je inventory slots niet meer instellen, maar bijvoorbeeld wel inventory transfer range op unlimited zetten zodat je altijd bij je starship kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Na allerlei updates maar eens mijn main save erbij gepakt, maar ik ben compleet de draad kwijt mbt quests. Niet dat ik die zo graag wil doen, maar van mijn settlement krijg ik de hele tijd een irritante popup en die krijg je weer weg als je een andere quest afrondt. Maar in die andere quests ben ik vergeten een item op te pakken en die is nu verdwenen. Kan ik dus niet afronden en die popup niet mee weghalen.

Ik vond die quests sowieso altijd een zooitje en dat blijkt nu weer. Die quests kon ik altijd links laten liggen maar als we nu gaan werken met irritante popups dan ben ik snel klaar. En om nou voor de zoveelste keer een nieuwe save te maken…

Misschien van het weekend maar eens naar kijken maar ik heb zo’n vermoeden dat ik nog even geen puf heb om een nieuwe save aan te maken. Ik wilde alleen m’n skybase even afmaken maar ik word bloednerveus van die popup. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:49

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb een beetje een haat liefde relatie met deze game. Het ene moment speelt hij erg lekker. Dan krijg ik een freeze van 10seconden. . Dit blijft/bleef hij constant doen. Na een update start ik de game dan toch weer op in de hoop dat het is opgelost. Laatste keer dat ik dit probeerde (2 jaar geleden) was het alweer een stuk minder. Een dezer dagen nog eens proberen. Want deze game is eigenlijk heel erg goed.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqk
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-04 12:39

sqk

Oxigeon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:12:
Ik heb een beetje een haat liefde relatie met deze game. Het ene moment speelt hij erg lekker. Dan krijg ik een freeze van 10seconden. . Dit blijft/bleef hij constant doen. Na een update start ik de game dan toch weer op in de hoop dat het is opgelost. Laatste keer dat ik dit probeerde (2 jaar geleden) was het alweer een stuk minder. Een dezer dagen nog eens proberen. Want deze game is eigenlijk heel erg goed.
Je kan proberen de resolutie omlaag te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:49

Oxigeon

En zo is dat!

sqk schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:37:
[...]

Je kan proberen de resolutie omlaag te doen
Gisteren nog eens opgestart en geen vuiltje aan de lucht. Ben maar helemaal opnieuw begonnen. Heb het ruimteschip gestart en ben naar een nieuwe planeet gevlogen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste