• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:08

Wailing_Banshee

You're Next

Fraggert schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:42:
[...]

hey thanks , ik weet dat het idd gewoon solo is, maar niet dat er vanuit de kant van de ontwikkelaar over 2 jaar de stekker eruit gaat bedoel ik :)

zo'n game in de lucht houden is vast niet gratis dus ergens moet er een verdienmodel zitten?

Maar zoals je stelt draait NMS de komende jaren nog wel? :)
Zo'n game in de lucht houden? Je kunt het spel volledig spelen zonder internet verbinding, dus wat zou het uitmaken als NMS geen servers meer in de lucht houdt? (nu heb ik nul verstand van consoles, dus geen idee of dat nog een verschil uit maakt!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Fraggert schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:42:
[...]

hey thanks , ik weet dat het idd gewoon solo is, maar niet dat er vanuit de kant van de ontwikkelaar over 2 jaar de stekker eruit gaat bedoel ik :)

zo'n game in de lucht houden is vast niet gratis dus ergens moet er een verdienmodel zitten?

Maar zoals je stelt draait NMS de komende jaren nog wel? :)
het in de lucht houden kost ze niet of nauwelijks wat.
ze verdienen hun geld met de verkoop van de game.
als dat stopt, kan jij gewoon blijven spelen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Wailing_Banshee @fib3rlight

thanks, ik was in de veronderstelling dat de hele NMS wereld ergens op een gameserver draaide omdat die wereld met 255 galaxies en weetikhoeveel unieke planeten zo onvoorstelbaar groot moet zijn maar ook omdat er PvP mogelijk is.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Fraggert schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:44:
@Wailing_Banshee @fib3rlight

thanks, ik was in de veronderstelling dat de hele NMS wereld ergens op een gameserver draaide omdat die wereld met 255 galaxies en weetikhoeveel unieke planeten zo onvoorstelbaar groot moet zijn maar ook omdat er PvP mogelijk is.
Ik snap zelf ook niet helemaal hoe het werkt, maar ja, er is PvP en er draait ergens een server, maar ik denk dat dat met name een database is. En pas als je je data upload (bijv. een base, of een sterrenstelsel) wordt het naar die server gestuurd en in die database geregistreerd. En het enige waar je echt mensen kunt ontmoeten (dus niet mensen uit je party) is volgens mij de anomaly (maar ik heb PvP volledig uit staan, dus die is voor mij helemaal leeg).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:28

Aganim

I have a cunning plan..

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:40:
[...]

En het enige waar je echt mensen kunt ontmoeten (dus niet mensen uit je party) is volgens mij de anomaly (maar ik heb PvP volledig uit staan, dus die is voor mij helemaal leeg).
Ik heb PvP ook uit staan, maar ik kom gewoon mensen in de Anomaly tegen. Waarschijnlijk heb je multiplayer helemaal uit staan, dat zijn verschillende instellingen.

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03 21:22
Je komt hoogstens mensen in de anomaly tegen. De kans is echt heeeeel klein dat je iemand toevallig tegenkomt als je je ding doet in een sterrenstelsel.

Dan moet iemand je echt joinen en die kan je zo weer wegkicken. Dus ik snap dat panische niet helemaal.

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03 21:22
Je komt hoogstens mensen in de anomaly tegen. De kans is echt heeeeel klein dat je iemand toevallig tegenkomt als je je ding doet in een sterrenstelsel.

Dan moet iemand je echt joinen en die kan je zo weer wegkicken. Dus ik snap niet waarom iemand zich daar druk om kan maken.

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-03 13:00
Rickokun schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:46:

Dan moet iemand je echt joinen en die kan je zo weer wegkicken. Dus ik snap niet waarom iemand zich daar druk om kan maken.
Er zijn specifieke missies die naar specifieke planeten toeleiden waar je heel veel mensen kunt tegenkomen omdat ze allemaal naar datzelfde punt gaan.
Ik ben ooit wel eens iemand willekeurig in het wild tegengekomen daarbuiten, maar verder inderdaad niet, hoewel het dus wel kan.
Het spel heeft zelf alle informatie lokaal in een JSON staan van jouw wereld, verder is het inderdaad afhankelijk van wat je deelt met de community door het te uploaden. Maar als je multiplayer aan hebt staan wordt ook je locatie gedeeld binnen de spelwereld.
Maar daarmee heeft wat je doet verder weinig invloed op anderen, je doet in feite alles alleen maar dan samen als je multiplayer doet.
Zodra ze deze servers offline gooien kun je geen uploads meer doen, geen anomaly meer oproepen en niet samen spelen, maar wel al het andere.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

mrdemc schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:27:
[...]
Zodra ze deze servers offline gooien kun je geen uploads meer doen, geen anomaly meer oproepen en niet samen spelen, maar wel al het andere.
De anomaly werkt ook gewoon offline hoor. Alleen zie je geen basissen meer bij de teleporters en vind je geen planeten die door anderen ontdekt zijn (ze zijn dan allemaal door jezelf ontdekt).

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-03 13:00
Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:15:
[...]

De anomaly werkt ook gewoon offline hoor. Alleen zie je geen basissen meer bij de teleporters en vind je geen planeten die door anderen ontdekt zijn (ze zijn dan allemaal door jezelf ontdekt).
Aah oké, ik heb een periode gehad dat ik die niet kon oproepen terwijl ik de melding kreeg dat de online services niet bereikbaar waren. Ik kon toen ook niet uploaden e.d. uiteindelijk een nieuwe installatie gedaan volgens mij en toen werkte het weer. Maar die melding met het feit dat ik deze niet kon oproepen kan natuurlijk ook hebben samengehangen met een andere bug of corruptie.

[ Voor 10% gewijzigd door mrdemc op 25-02-2026 10:14 ]

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste