[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.551 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wel grappig dat het slechtste Feyenoord van de afgelopen 5 klassiekers dus wel wint. Misschien over 2 weken ook maar Vilhena opstellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

PWM schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:56:
Wel grappig dat het slechtste Feyenoord van de afgelopen 5 klassiekers dus wel wint. Misschien over 2 weken ook maar Vilhena opstellen :p
Inderdaad, na de 1e helft, toen Ajax meer domineerde, dacht ik, deze is voor Feyenoord, voorgaande jaren was het altijd andersom ;)

Vond het een leuk duel, Elia en Tete gingen er keihard tegenaan, ook allebei niet zeiken. En zo nog wat meer duels die werden uitgestreden op het veld.

Ben er overigens van overtuigd dat Van Bronckhorst Kazim laat warmlopen als waarschuwing voor het team. "Als het nu niet wat beter gaat komt hij erin." Moet 'ie erin houden.

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 28-10-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:43:
[...]

En dan schijnt hij na de wedstrijd ook nog gezegd te hebben dat Ajax volgende week wel even de 3 punten mee gaat nemen.

Iets met slechts een ezel etc.
Met riedewald (hoewel Mike het goed deed), Klaassen, Ghazi en Milik wint Ajax wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Quad schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:50:
5-3. ;)

Mooie goal overigens, de 5-3.
En ondertussen krijgt Groningen weer volop kansen. Echt een bekerwedstrijd, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Met riedewald (hoewel Mike het goed deed), Klaassen, Ghazi en Milik wint Ajax wel denk ik
Elke wedstrijd staat op zichzelf, helemaal met klassiekers. Hoop alleen niet dat het een saaie 0-0 gaat worden. Is maar een paar keer voorgekomen in alle klassiekers tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:37:
Die Veltman.. de hele week een grote snavel. Prachtig! Legendarische avond in de kuip
Legendarische avond? Verklaar je nader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Vos schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Legendarische avond? Verklaar je nader? :)
Ze winnen van Ajax, dan is het seizoen al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:03:
[...]

Nou, zo zeker zou ik daar niet van zijn. Ajax is alles behalve overtuigend dit seizoen, ook met Riedewald, Klaassen, El Ghazi en Milik. Ajax kan het weer minstens zo lastig krijgen. Maar ik ben wel benieuwd, de belangen zijn in de competitie nog groter, zeker nu beide ploegen op kop staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:07:
[...]

Ze winnen van Ajax, dan is het seizoen al goed.
Ajax uit de beker kegelen is natuurlijk wel iets anders dan zomaar een wedstrijd tegen Ajax winnen, helemaal na die blamage van die finale over twee wedstrijden van een x aantal geleden.

Andersom zou elke Ajacied hetzelfde hebben gehad toch? Helemaal wanneer je bedenkt in welke financiële situatie Feyenoord toen zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
legendarisch is t al gauw als feyenoorder als je verder komt of een keer de 2e plek aantikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Deze reacties zijn ook weer zo voorspelbaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:10:
[...]

Ajax uit de beker kegelen is natuurlijk wel iets anders dan zomaar een wedstrijd tegen Ajax winnen, helemaal na die blamage van die finale over twee wedstrijden van een x aantal geleden.

Andersom zou elke Ajacied hetzelfde hebben gehad toch? Helemaal wanneer je bedenkt in welke financiële situatie Feyenoord toen zat.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar de beker vind ik een prijs van niks. Dus het doet me allemaal ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Van mij mogen ze ook de volgende beker wedstrijd verliezen. Maar tegenover Ajax en mindere mate PSV wil je winnen. Verder mag Utrecht oid de beker wel pakken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
PWM schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:22:
Van mij mogen ze ook de volgende beker wedstrijd verliezen. Maar tegenover Ajax en mindere mate PSV wil je winnen. Verder mag Utrecht oid de beker wel pakken ja.
Hoe kan je dat nou zeggen als je nooit wat wint ik zou echt zielsgelukkig zijn als feyenoord concurrent eruit en grotere kans op een prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Omdat wat mij betreft de competitie de enige prijs is in Nederland. De beker is leuk, verder niet. Ook daar hoef je het niet mee eens te zijn :)

Maar, verliezen is niet leuk natuurlijk. Daarom liever gewoon niet inschrijven :p

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 28-10-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51
418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:19:
[...]

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar de beker vind ik een prijs van niks. Dus het doet me allemaal ook weinig.
Als je voor Ajax of PSV bent misschien...
Maar voor Vitesse, AZ, Feyenoord, Groningen of welke andere (sub)topper is het zeer belangrijk vanwege een directe plaatsing voor Europees voetbal. Via de Eredivisie moet je relatief meer moeite daarvoor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
Ik vind t altijd kut om in mei naar een finale te kijken als Ajax er niet in zit:P (ik gun t feyenoord serieus)
Alleen wat was die Kuyt vervelend zeg vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:55
Het winnen is 1 ding. Maar ook de ongekende passie bij alle spelers, trainers en supporters is iets wat deze avond bijzonder maken. Dan vergeet ik bijna nog de fantastische opkomst met het grootste spandoek ooit gezien in Europa. Welterusten allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:43:
[...]

En dan schijnt hij na de wedstrijd ook nog gezegd te hebben dat Ajax volgende week wel even de 3 punten mee gaat nemen.

Iets met slechts een ezel etc.
Ach hoort erbij toch, beetje raar om te zeggen ja volgende week gaan we weer verliezen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:35:
Het winnen is 1 ding. Maar ook de ongekende passie bij alle spelers, trainers en supporters is iets wat deze avond bijzonder maken. Dan vergeet ik bijna nog de fantastische opkomst met het grootste spandoek ooit gezien in Europa. Welterusten allemaal
Groot was dat spandoek zeker maar mooi? nee niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Pyramiden schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:30:
[...]

Als je voor Ajax of PSV bent misschien...
Maar voor Vitesse, AZ, Feyenoord, Groningen of welke andere (sub)topper is het zeer belangrijk vanwege een directe plaatsing voor Europees voetbal. Via de Eredivisie moet je relatief meer moeite daarvoor doen.
En als je Europees speelt (dat is ook doordeweeks) (voor de feyenoordfans, red) dan is het alleen maar kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:19:
[...]

Dat bekertoernooi was leuker met dat de winnaars nog naar de Europacup 2 gingen. Dat toernooi heeft menige club omhoog gestuwd. Helaas heeft de commercie dat toernooi teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:16

v8power67

Psn: Mausosaurus

Net samenvatting gezien, hieruit was te halen ajax eerste helft sterk. Feyenoord 2e helft sterker. En ja eigen doelpunt is sneu. Maar denk dat feyenoord het of in verlenging of met penals wel gewonnen had.
Sowieso cillisen vs vermeer is in voordeel feyenoord met penals.
Zag wel een overdreven aanwezige kuyt met zm door het lint gaan over terecht buitenspel enz.
Zonde want hij is juist een leider en dit is beetje raar gedrag.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

StrongArmLance schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:36:
[...]

Vanwaar heeft hij geen zelfrespect als hij zijn boek wil aanprijzen bij dwdd, wat ik tegenwoordig écht iedereen zie doen..? Gaat ongetwijfeld Derksen opnieuw van repliek dienen, waardeer ik altijd ;)

Ik vind het mooi.
Grapje, over dat hij bij DWDD gaat zitten ;)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
ephymerous schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:07:
[...]

Pardon? Kuijt kon wel acht gele kaarten krijgen inclusief het vasthouden van Veltman bij het doelpunt. Dat vind ik toch een misser van jewelste.
Nogmaals, stel je niet zo aan en laat de klap even zakken, want zo kunnen we beide kanten wel 10 gele en een paar rode kaarten bedenken die strikt volgens het boekje gegeven hadden kunnen worden. Ik vind het maar een beetje voorspelbaar en zielig om de scheidsrechter de schuld te geven, het is niks vergeleken bij een aantal andere Klassiekers van de laatste jaren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57
Jammer die reacties hier...

1e helft was volledig voor ajax, leek wel of Feyenoord uit speelde, snap dat niet.
Tonny Vilhena speelde slecht, geef mij maar Marko..

Gelukkig speelde Feyenoord de 2e helft wel beter, maar dacht dit gaat verlening worden, maar gelukkig toch niet.

Wat een ontlading na het doelpunt _/-\o_

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 06:44:
Nogmaals, stel je niet zo aan en laat de klap even zakken, want zo kunnen we beide kanten wel 10 gele en een paar rode kaarten bedenken die strikt volgens het boekje gegeven hadden kunnen worden. Ik vind het maar een beetje voorspelbaar en zielig om de scheidsrechter de schuld te geven, het is niks vergeleken bij een aantal andere Klassiekers van de laatste jaren.
Mwoh... eerlijkheid gebied te zeggen dat veel overtredingen door spelers Feyenoord niet werden bestraft met geel waar dat absoluut terecht zou zijn geweest. Door het uitblijven van kaarten kon Feyenoord in de tweede helft continue het randje opzoeken en ging er meerdere keren zelfs overheen. De kaarten die aan Ajax kant vielen waren allemaal 100% terecht, maar aan Feyenoord kant hadden er gegeven moeten worden. Van Boekel liet te veel toe. En waarom Dirk Kuyt geen geel kreeg wegens overmatig commentaar op de leiding is mij nog steeds een raadsel. Wat een overtrokken gedrag op een correcte beslissing. Niet alleen zijn reactie tegen de grensrechter, maar daarna ook nog eens op van Boekel zelf. Toen had van Boekel al moeten ingrijpen en Kuyt geel moeten geven, dat was absoluut terecht geweest. Door het niet geven van de kaart gaf van Boekel al zijn zwakte aan.

Maar op basis van de tweede helft heeft Feyenoord terecht gewonnen, prima zo. Uiteindelijk moet je na 90 minuten één goal meer maken dan de tegenstander. Je mag dan wel een prima eerste helft spelen, maar als je zo slordig bent zoals Ajax was dan verdien je het ook niet. Dan is het er op knallen in de tweede helft effectiever.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Han schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:06:
[...]

Mwoh... eerlijkheid gebied te zeggen dat veel overtredingen door spelers Feyenoord niet werden bestraft met geel waar dat absoluut terecht zou zijn geweest. Door het uitblijven van kaarten kon Feyenoord in de tweede helft continue het randje opzoeken en ging er meerdere keren zelfs overheen. De kaarten die aan Ajax kant vielen waren allemaal 100% terecht, maar aan Feyenoord kant hadden er gegeven moeten worden. Van Boekel liet te veel toe. En waarom Dirk Kuyt geen geel kreeg wegens overmatig commentaar op de leiding is mij nog steeds een raadsel. Wat een overtrokken gedrag op een correcte beslissing. Niet alleen zijn reactie tegen de grensrechter, maar daarna ook nog eens op van Boekel zelf. Toen had van Boekel al moeten ingrijpen en Kuyt geel moeten geven, dat was absoluut terecht geweest. Door het niet geven van de kaart gaf van Boekel al zijn zwakte aan.

Maar op basis van de tweede helft heeft Feyenoord terecht gewonnen, prima zo. Uiteindelijk moet je na 90 minuten één goal meer maken dan de tegenstander. Je mag dan wel een prima eerste helft spelen, maar als je zo slordig bent zoals Ajax was dan verdien je het ook niet. Dan is het er op knallen in de tweede helft effectiever.
Feyenoord ging er inderdaad vel in, had ook wat meer geel kunnen krijgen, maar vergeet niet de schwalbe van Younes? Die daar zijn 2e gele kaart had moeten krijgen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:41

Superkiwi

Hoi doei

Ik zei het al tegen collega's: Feyenoord zal wel winnen, dan pakken wij ze wel weer in de competitie :P
Leuk voor Feyenoord, hopelijk komen ze ver in deze beker. Ik gun het ze wel.
Het kampioenschap dan weer niet, daarvan hoop ik toch dat wij die weer gaan pakken, sorry :+

De wedstrijd niet gezien: Ziggo had de hele dag storing dus had geen tv en internet :( Perfecte timing...

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2015 07:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gudelj maakt aan het einde van de eerste helft ook 2 overtredingen die beiden duidelijk geel zijn en krijgt ze niet. Vd Hoorn en Veltman oa gingen ook een keer helemaal los tegen de scheidsrechter. Kuijt had een waarschuwing kunnen krijgen omdat hij te fel was, maar hij zal niet gevloekt of gescholden hebben gezien zijn achtergrond. Als je dan voor simpelweg protesteren al een gele kaart gaat geven... leuk hoor dat boekje maar een Klassieker eindigt dan 4v4. Ik vind het opvallend dat Ajacieden alleen naar Kuijt wijzen en je ze niet hoort over de eigen spelers.

Overigens is die Veltman ook zielig om Kramer nog een schorsing aan te willen naaien. Wat een ingestudeerd toneelstukje, bah. Lekker dat juist zo'n speler de winnende maakt. De beste man loopt zelf telkens na het fluitsignaal duwen en schoppen uit te delen en mag ook niet klagen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:31:
Gudelj maakt aan het einde van de eerste helft ook 2 overtredingen die beiden duidelijk geel zijn en krijgt ze niet. Vd Hoorn en Veltman oa gingen ook een keer helemaal los tegen de scheidsrechter. Kuijt had een waarschuwing kunnen krijgen omdat hij te fel was, maar hij zal niet gevloekt of gescholden hebben gezien zijn achtergrond. Als je dan voor simpelweg protesteren al een gele kaart gaat geven... leuk hoor dat boekje maar een Klassieker eindigt dan 4v4. Ik vind het opvallend dat Ajacieden alleen naar Kuijt wijzen en je ze niet hoort over de eigen spelers.

Overigens is die Veltman ook zielig om Kramer nog een schorsing aan te willen naaien. Wat een ingestudeerd toneelstukje, bah. Lekker dat juist zo'n speler de winnende maakt. De beste man loopt zelf telkens na het fluitsignaal duwen en schoppen uit te delen en mag ook niet klagen.
Probeer eens objectief te kijken ;) Zoals Kuijt meermaals reageerde op de arbitrage en de tegenstander sloeg helemaal nergens op. Dat het dan geen scheldwoorden zijn is wat mij betreft dan bijzaak. Die charges van onder andere Elia en Vilenha waren echt geel waardig hoor.

En je hoort ze niet over de eigen spelers? De Boer ging op een gegeven moment ook dom te keer en die actie van van der Hoorn sloeg helemaal nergens op. Dat hebben meerdere mensen in ieder geval hier gisteren tijdens de wedstrijd al gedeeld.

En Kramer een schorsing? Die huisjurist van Feyenoord had dat wel gefixed hoor ;) :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ephymerous schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:37:
[...]

Probeer eens objectief te kijken ;) Zoals Kuijt meermaals reageerde op de arbitrage en de tegenstander sloeg helemaal nergens op. Dat het dan geen scheldwoorden zijn is wat mij betreft dan bijzaak. Die charges van onder andere Elia en Vilenha waren echt geel waardig hoor.

En je hoort ze niet over de eigen spelers? De Boer ging op een gegeven moment ook dom te keer en die actie van van der Hoorn sloeg helemaal nergens op. Dat hebben meerdere mensen in ieder geval hier gisteren tijdens de wedstrijd al gedeeld.

En Kramer een schorsing? Die huisjurist van Feyenoord had dat wel gefixed hoor ;) :+
Ik ben juist degene die er herhaaldelijk op wijst dat het beide kanten op geen schoonheidsprijs op verdiende. De Boer gaf zelf ook 'het goede voorbeeld'. Nee, het mag niet wat Kuijt deed, maar deze scheidsrechter liet het een wedstrijd worden. Vreemd om je dan zo op te winnen over dat ene momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

OMX2000

By any means necessary...

Erik82 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:13:
legendarisch is t al gauw als feyenoorder als je verder komt of een keer de 2e plek aantikt
Fans blijven fans. Feyenoorders hebben daardoor een iets dikkere huid. ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15
Dat je 't een wedstrijd wil laten worden is prima, maar om dan selectief te zijn met je kaarten heeft niets te maken met "het een wedstrijd laten worden". Dan ben je gewoon niet goed aan het fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JanW schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:04:
Dat je 't een wedstrijd wil laten worden is prima, maar om dan selectief te zijn met je kaarten heeft niets te maken met "het een wedstrijd laten worden". Dan ben je gewoon niet goed aan het fluiten.
Nogmaals, de wedstrijd is niet beïnvloed omdat het in de rust niet 8v8 in het veld was. Zolang het beide kanten op is en echte harde overtredingen wel bestraft worden is het gewoon arbitrair om niet voor elk wissewasje een gele kaart te geven. Ik snap wel dat het prettig is om naar de scheidsrechter te wijzen, maar kijk dan eerst naar je eigen spelers en je eigen coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik zie net dat interview met Frank de Boer op SBS maar wat een jankverhaal staat die daar op te hangen zeg. Hij doet net alsof Feyenoord alleen maar met duwen en trekken van Ajax zou kunnen winnen. Het is minachtend, arrogant en bovendien dikke bullshit. Ik dacht dat het een nuchtere coach was maar dat sprookje kan ook in de prullenmand.

Terwijl het zo simpel is. Ajax was voetballend beter de eerste helft, Feyenoord de tweede. Veel emotie van beide kanten en met een gelukje wint Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:47
ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:08:
[...]

Nogmaals, de wedstrijd is niet beïnvloed omdat het in de rust niet 8v8 in het veld was. Zolang het beide kanten op is en echte harde overtredingen wel bestraft worden is het gewoon arbitrair om niet voor elk wissewasje een gele kaart te geven. Ik snap wel dat het prettig is om naar de scheidsrechter te wijzen, maar kijk dan eerst naar je eigen spelers en je eigen coach.
Je zag dat na de eerste kaart het 'hek van de dam was'. Van Boekel had de boel absoluut niet in de hand, doordat hij er een doel op zich van maakte deze wedstrijd zonder kaarten af te doen. Toen hem dat niet lukte na de eerste kaarten voor Younes / Van Beek zag je dat hij ineens strak volgens de regeltjes ging fluiten en er snel nog twee keer geel volgde.
Feyenoord ging het best om met het geschutter van Van Boekel en kreeg de overhand door er een vechtwedstrijd van te maken. Dat hebben zowel Kuyt als Van Bronckhorst beaamd.

Dus ja, Van Boekel was bepalend. Maar nee, dat betekent niet dat de winst van Feyenoord onverdiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heerlijk al die reacties dat de beker maar bijzaak is en totaal niet belangerijk is voor ajax. Ondertussen wel lopen janken :D

0-0 was terecht geweest denk ik. Beide ploegen een grote kans gehad. Dat Feyenoord uiteindelijk een keer gelukkig wint mag ook wel eens denk ik. Afgelopen jaar is het twee keer andersom geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:31:

En zelf wijs je nu ook maar één kant op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
mefjoew schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:45:
Je zag dat na de eerste kaart het 'hek van de dam was'. Van Boekel had de boel absoluut niet in de hand, doordat hij er een doel op zich van maakte deze wedstrijd zonder kaarten af te doen. Toen hem dat niet lukte na de eerste kaarten voor Younes / Van Beek zag je dat hij ineens strak volgens de regeltjes ging fluiten en er snel nog twee keer geel volgde.
Feyenoord ging het best om met het geschutter van Van Boekel en kreeg de overhand door er een vechtwedstrijd van te maken. Dat hebben zowel Kuyt als Van Bronckhorst beaamd.

Dus ja, Van Boekel was bepalend. Maar nee, dat betekent niet dat de winst van Feyenoord onverdiend is.
Tja, bij Ajax gaat een Younes in zo'n fase een opzichte schwalbe maken met een gele kaart op zak, dan worden de regels gelukkig voor Ajax ineens weer niet strak gevolgd. Zo'n topwedstrijd is inderdaad ook een kwestie van slim zijn, de grenzen opzoeken als het kan. Dat beheerste Feyenoord misschien wel beter.

Al met al gvalt de scheidsrechter weinig kwalijk te nemen. Als je ziet hoe groot de druk was op de spelers dan vind ik het goed dat hij veel toe laat en de teugels aantrekt als het moet. We hebben heel wat Klassiekers gehad de afgelopen jaren die beslist zijn door de scheidsrechter, daar was nu geen sprake van.
Vos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:06:
En zelf wijs je nu ook maar één kant op ;).
Kinderachtige reactie, ik heb tot 3 keer toe gezegd dat het beide kanten op was, als dat dan keer op keer in twijfel wordt getrokken ga ik voorbeelden geven.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 29-10-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Thunder00x schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:02:
Heerlijk al die reacties dat de beker maar bijzaak is en totaal niet belangerijk is voor ajax. Ondertussen wel lopen janken :D

0-0 was terecht geweest denk ik. Beide ploegen een grote kans gehad. Dat Feyenoord uiteindelijk een keer gelukkig wint mag ook wel eens denk ik. Afgelopen jaar is het twee keer andersom geweest.
Misschien even onderscheid maken tussen wie wat zegt? Ik heb niets gezegd over de belangrijkheid van de beker dus mag ik ook janken ;).

0-0 was imo ook terecht. Ajax voetballend beter 1e helft, Feyenoord 2e helft beter door vooral veel vechtlust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:08:

[...]

Kinderachtige reactie, ik heb tot 3 keer toe gezegd dat het beide kanten op was, als dat dan keer op keer in twijfel wordt getrokken ga ik voorbeelden geven.
Jouw reactie ervoor is dan net zo kinderachtig, want er zijn zat Ajacieden die gewoon objectief waren over de eigen spelers en de kaarten. Maar dat zie jij dan ook niet. Dan wijzen zogenaamd 'de Ajacieden' weer eerst naar de Feyenoorders.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 29-10-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:11:
Jouw reactie ervoor is dan net zo kinderachtig, want er zijn zat Ajacieden die gewoon objectief waren over de eigen spelers en de kaarten. Maar dat zie jij dan ook niet. Dan wijzen zogenaamd 'de Ajacieden' weer eerst naar de Feyenoorders.
Ik quote toch gewoon de mensen waar ik op reageer?

Long story short, ik zal het nog een keer herhalen, scheidsrechter valt niets te verwijten. Het verdient beide kanten op geen schoonheidsprijs, maar dat hoort juist bij de Klassieker.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 29-10-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:12:
[...]

Ik quote toch gewoon de mensen waar ik op reageer?

Long story short, ik zal het nog een keer herhalen, scheidsrechter valt niets te verwijten. Het verdient beide kanten op geen schoonheidsprijs, maar dat hoort juist bij de Klassieker.
In je bericht van 7:31 quote je niemand ;).

Dat gaat over dat 'wij' klagen over Kuijt.

Maar mijn long story short, imo liet de scheids teveel toe waar Feyenoord optimaal gebruik van maakte. Ja dat is slim van Feyenoord, zij kunnen dat soort voetbal spelen. Ajax niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 29-10-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:14:
[...]

In je bericht van 7:31 quote je niemand ;).

Dat gaat over dat 'wij' klagen over Kuijt.
Touche, van alle post een keer vergeten op quote te drukken. Heb jij toch nog wat gewonnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:16:
[...]

Touche, van alle post een keer vergeten op quote te drukken. Heb jij toch nog wat gewonnen. ;)
Got you :P ;)

*O*

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 29-10-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Jammer dat het geen penaltyserie is geworden. Dan konden we de doelman van Oranje weer zien schutteren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik was daar juist bevreesd voor. Zul je zien dat hij er net eentje gaat stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha dat dacht ik ook. De kans wordt natuurlijk steeds groter dat hij wél een penalty gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:19:
Ik was daar juist bevreesd voor. Zul je zien dat hij er net eentje gaat stoppen
Kenneth had er dan twee gepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:19:
Haha dat dacht ik ook. De kans wordt natuurlijk steeds groter dat hij wél een penalty gaat pakken.
De kans blijft even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:14:
Maar mijn long story short, imo liet de scheids teveel toe waar Feyenoord optimaal gebruik van maakte. Ja dat is slim van Feyenoord, zij kunnen dat soort voetbal spelen. Ajax niet.
Ik ben het niet met "te" eens. Dit is topvoetbal, dat mag lekker stevig en daar mogen emoties een rol spelen. Ik heb geen Moreno-achtige overtreding gezien die echt niet door de beugel kon.

Ik ben het wel met je eens dat Feyenoord in de wedstrijd groeide en hier beter mee om ging. Tekenend voorbeeld blijft de schwalbe van Younes. Dat moet je nou precies niet doen, want een stevig duel kan je nog als scheidsrechter beoordelen als niet geelwaardig "in de geest van de wedstrijd" maar een schwalbe is een schwalbe en dus geel en rood, zelfs als de scheidsrechter besluit veel toe te laten. Als hij slimmer was geweest had hij juist stevig het duel aangegaan en wellicht de verdediger ten val gebracht zonder dat er gefloten was ipv te gaan liggen. Dat is dus wat Kuyt deed een paar minuten later in de 95ste minuut, want Kuyt snapt dat zo'n bal in de laatste minuut worstelen wordt en dat je nooit een penalty gaat krijgen.

Voor mij illustreert dat moment het verschil. De scheidsrechter laat stevig voetbal toe, bij Ajax is dat een reden om snel te gaan liggen, wellicht uit zelfbescherming of uit een gevoel van onrecht, bij Feyenoord is dat een reden om er een schepje bovenop te doen.

Overigens had die goal nog steeds net zo goed elk moment aan de andere kant kunnen vallen, want zo'n wedstrijd was het ook. Na alle Klassiekers van de afgelopen jaren waar het kwartje voor ons steeds net verkeerd viel valt hij nu een keer goed. :)

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 29-10-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De reacties zijn ook zo dubbel. Als een Nederlandse ploeg zich in Europa in de tweede helft laat afbluffen dan kunnen we er als Nederlanders helemaal niks van in de ogen van velen maar nu zou Feyenoord bijna excuses moeten aanbieden omdat ze Ajax afbluffen.

Ik word ook zo moe van de suggestie dat Feyenoord helemaal geen techniek heeft of alleen maar slopers heeft. Elia, Karsdorp of Gustafson kunnen toch aardig ballen en El Ahmadi heeft ook voldoende techniek lijkt me. Kuijt geeft ze extra power maar Feyenoord is meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

Als hij slimmer was geweest had hij juist stevig het duel aangegaan...
Younes is 1.68, die is überhaupt niet in staat een duel stevig aan te gaan.

Verder heb ik gisteren, in het stadion, een spannende wedstrijd gezien zonder dat het echt 'puntje van de stoel' was. In de eerste 10 minuten was het alsof iedereen nog met een warming-up bezig was, de rest van de eerste helft was Ajax beter, maar kreeg het vooral kansen op een kans. In de tweede helft meer strijd gezien van Feyenoord waardoor Ajax er niet of nauwelijks meer aan te pas kwam, zonder echt grote kansen over en weer (met uitzondering van de vrije schietkans voor Gustafson (bijzonder dat dergelijke ballen niet eens op doel geschoten worden...)). In de laatste minuten hing voor mijn gevoel de goal opeens wel in de lucht. Ajax kreeg de bal niet weg. De manier hoe de goal uiteindelijk tot stand komt is zuur voor Ajax en gelukkig voor Feyenoord.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
argro schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:30:
Younes is 1.68, die is überhaupt niet in staat een duel stevig aan te gaan.
Slim het duel aan gaan dan. :p In ieder geval niet als een ballerina ter aarde storten, daar was het de wedstrijd niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Kramer voegde totaal niets toe trouwens. Was meer een wedstrijd voor Kazim, dat zag je al na 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:33
Weetje wat ik nog het treurige vind.. Mensen die zeiken over Younes. Die man durft gewoon vol op Kuyt in te gaan waardoor hij een gele kaart krijgt die nergens voor nodig was. Felle duels zijn er altijd.

Schwalbe was niet zo slim, maar ik heb ze wel eens erger gezien. Hij stond ook vrijwel direct op en ik ben het ook wel eens met een aantal hierboven die Kuyt op de korrel nemen. Die was veel aan het zeiken, dus daar had hij ook 500x geel voor mogen hebben als ik het vanuit bepaalde mensen hun softe kan bekijk.

Fijne overwinning voor Feyenoord, maar ik hoop dat Ajax deze wedstrijd als voorbeeld voor het seizoen gaat nemen om zich door te ontwikkeling. Ze mogen wat mij betreft iets harder spelen, maar ook kijken wat er spel technisch fout gaat in belangrijke wedstrijden. Opzich is de beker dan nog niet zo erg om te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:18
Gewoon, omdat het leuk is om wat interessante reacties aan te halen :)
Aghanim schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:49:
[...]

Voor een groot deel van de Feyenoord aanhang is winnen van Ajax de mooiste prijs van het seizoen. Overigens ook de enige die realistisch haalbaar is want Feyenoord heeft natuurlijk de laatste jaren geen prijzen weten te pakken (niet lullig bedoeld maar is de realiteit). Ik kan me dan best voorstellen dat je zo uit je dak gaat.
Herkende me wel hierin. Ik denk dat Fey. blijer zal zijn met een winst als gister (beker) en dat ajax het liefste de competitiewedstrijd wint volgende week (oke, liefst beide, maar als er gekozen moet worden).
ph4ge schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:04:
genoeg stof tot napraten. Younes die geen tweede geel krijgt na een opzichtige schwalbe, Veltman die doet alsof Kramer hem sloeg en ook aan de andere kant genoeg momenten die eigenlijk niet horen maar gewoon bij De Klassieker horen.

Uiteindelijk heeft Van Boekel het moeilijk gehad, maar de wedstrijd is niet beïnvloed en hij hield het redelijk in de hand.
ha, verder weg van objectiviteit kan je niet staan, met zo'n opmerking. Durf ook naar je eigen club te kijken, dan weet je dat het onzin is om te beginnen over de mogelijke 2e geel van younes, in plaats van al die feyenoorders die uberhaupt eerder al een gele kaart hadden moeten krijgen van die laffe scheids.
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:35:
Welke passie heb je het over in bijvoorbeeld de eerst helft? Gewoon afgetroeft hoor. Tweede helft had Fey wel de overhand - vooral op basis van strijd. Wat dat betreft heeft gister vechtlust het uiteindeljik gewonnen van voetballend vermogen (oke, met hulp van overtredingen die niet bestraft worden en pech bij bijv. Veltman). Maar op de lange termijn (lees: competitieverband) denk ik dat Fey onder doet voor ajax. Vooral ook door de 4 basisspelers die niet meededen bij ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14

Niku

Alagaesii

Kak, zo te lezen heb ik een interessante Klassieker gemist.

Gelukkig heb ik me dinsdag prima vermaakt met PSV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Niku schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:03:
Kak, zo te lezen heb ik een interessante Klassieker gemist.

Gelukkig heb ik me dinsdag prima vermaakt met PSV :+
Interessant zeker! Wel een wedstrijd met weinig kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
*snip* trollen is nou wel leuk geweest.

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 29-10-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat me wel ontzettend opvalt, is al eens paar keer eerder genoemd, is dat de sfeer in dit topic enorm veel vijandiger is sinds Feyenoord weer een beetje presteert.

Ook wel eens leuk overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Thunder00x schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

<knip> trollen niet quoten...
Leuk, Bingo!

Er klopt er 1, dat is : Focus ligt op de eredivisie. Precies wat de Boer ook al meerdere malen heeft genoemd.

De Beker is zeker een prijs. Kampioen worden is echter de mooiste prijs. Niet mee eens?

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 29-10-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:06:
Wat me wel ontzettend opvalt, is al eens paar keer eerder genoemd, is dat de sfeer in dit topic enorm veel vijandiger is sinds Feyenoord weer een beetje presteert.
Het valt mij op dat mensen die "vroeger" redelijk objectief naar Feyenoord leken te kunnen kijken ondanks hun fanschap, nu, nu het beter gaat met Feyenoord, een stuk minder objectief lijken te zijn...
neem het ze niet kwalijk, ben zelf ook niet objectief als het Ajax betreft...

maar denk wel dat het zijn invloed heeft op de sfeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 12:38
Ik heb gisteren uiteraard ook zitten kijken. Ajax was beduidend beter de eerste helft. Naar mate de tweede helft vorderde begon Feyenoord het steeds meer over te nemen.

Feyenoord heeft wat meer vechtkracht die erin gegooid werd, maar ook vanaf de kant van Ajax waren er bedenkelijke overtredingen te noteren.

Ik denk dat de conclusie kan worden getrokken dat de ploegen niet voor elkaar onder doen, en dat het nog een zeer interessante competitie kan gaan worden. Feyenoord heeft ook nog wat op de bank zitten dit jaar, t.o.v. voorgaande jaren.

We zullen wel zijn waar het eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Scheidrechter geeft vlot kaarten: Hij is een doodfluiter en verpest het spel. Het is een mannensport!!!
Scheidrechter laat doorspelen: Hij is laf, laat over zich heen lopen en het spel wordt te hard
#Voetballogica

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 29-10-2015 10:15 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
thewizard2006 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:13:
Scheidrechter geeft vlot kaarten: Hij is een doodfluiter en verpest het spel. Het is een mannensport!!!
Scheidrechter laat doorspelen: Hij is laf en het spel wordt te hard
#Voetballogica
We hebben gewonnen, de scheidsrechter was goed!
We hebben verloren, de scheidsrechter was slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

We hebben gewonnen, de scheidsrechter was goed!
We hebben verloren, de scheidsrechter was slecht!
Scoort 3 wedstrijden niet...Wat een kut speler!!!!!
Hij scoort, hij is echt slim en een harde werker!

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 29-10-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
JeyJey schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Leuk, Bingo!

Er klopt er 1, dat is : Focus ligt op de eredivisie. Precies wat de Boer ook al meerdere malen heeft genoemd.

De Beker is zeker een prijs. Kampioen worden is echter de mooiste prijs. Niet mee eens?
Intereseert me vrij weinig wat de boer zegt. Feit is dat ajax deze nederlaag aan zichzelf heeft te danken, niet aan de scheids, of andere domme factoren die steeds naar voren wordt gehaald welke nergens op slaan.

Feyenoord heeft vorig seizoen 2x verzuimt te winnen van ajax ze waren gewoon 2x de betere ploeg. Nu is het andersom, tenminste, in de eerste helft dan. Denk je dat iemand van Feyenoord de beker intereseert? Ze roepen het misschien wel ( directie+staf ) merendeels van de supporters boeit de hele denneappel niet.

Het ging om de wedstrijd Feyenoord - ajax. Die is in winst omgezet. Als ze de volgende ronde verliezen van Capelle, maalt er niemand om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Kuyt kreeg het zelf aan de stok met Amin Younes. "Hij trok aan mijn shirt. Toen zei ik tegen 'm: wil je zo graag mijn shirt hebben? Maar hij wilde liever m'n shirt van Fenerbahçe. Als dat alles is, hebben we ons netjes gedragen."
Mooie reactie van Kuijt en Younes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Thunder00x schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:16:
[...]

Het ging om de wedstrijd Feyenoord - ajax. Die is in winst omgezet. Als ze de volgende ronde verliezen van Capelle, maalt er niemand om.
Oja, maakt mij weinig uit of het je interesseert hoor. Het is gewoon een feit. Ook voor mezelf, want ik baal steviger als ajax verliest in de competitie. En gister had ik net zo gebaald als wanneer ze hadden verloren van pak m beet AZ of PSV. Wat dat betreft zal die haat tussen fey en ajax, wat met name vanaf feyenoorders lijkt te komen, me blijven verbazen.

En ja, als je alleen die 130% instelling kunt opbrengen tegen Ajax, dan is het idd lastig om ver te komen in beker of competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knappe prestatie van Feyenoord. Gio doet het boven verwachting goed. Iig boven mijn verwachting ;)
Ik vind dat hij zich uitstekend presenteert in de media. Een gentleman.

Goal was dubieus, zo eerlijk moet je zijn. En Feyenoord mocht niet klagen met een scheidsrechter die on-Nederlands veel toeliet. Anders was het een heel stuk lastiger geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
JeyJey schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:30:
wat met name vanaf feyenoorders lijkt te komen, me blijven verbazen.
Zucht, ja dat zal het zijn ;w
Ach, laat ook maar

[ Voor 86% gewijzigd door thewizard2006 op 29-10-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CScQ9wTVEAAYEnl.jpg

Is zo kenmerkend voor Jasper ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:34:
Weetje wat ik nog het treurige vind.. Mensen die zeiken over Younes. Die man durft gewoon vol op Kuyt in te gaan waardoor hij een gele kaart krijgt die nergens voor nodig was. Felle duels zijn er altijd.

Schwalbe was niet zo slim, maar ik heb ze wel eens erger gezien. Hij stond ook vrijwel direct op en ik ben het ook wel eens met een aantal hierboven die Kuyt op de korrel nemen. Die was veel aan het zeiken, dus daar had hij ook 500x geel voor mogen hebben als ik het vanuit bepaalde mensen hun softe kan bekijk.

Fijne overwinning voor Feyenoord, maar ik hoop dat Ajax deze wedstrijd als voorbeeld voor het seizoen gaat nemen om zich door te ontwikkeling. Ze mogen wat mij betreft iets harder spelen, maar ook kijken wat er spel technisch fout gaat in belangrijke wedstrijden. Opzich is de beker dan nog niet zo erg om te verliezen.
Een schwalbe, is een schwalbe. En daar staat een gele kaart voor.
Kuyt liep veel te praten, maar als aanvoerder mag hij dit (meer dan een andere speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Of kenmerkend voor supporters met een enkele hersencel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dat zijn broer ballenjongen is bij Feyenoord?
oh wacht, er is vast meer te zien dan dat ik zie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Wat dat betreft zal die haat tussen fey en ajax, wat met name vanaf feyenoorders lijkt te komen, me blijven verbazen.
Vind je? Hier proef ik anders minstens zoveel vijandigheid van Ajax richting Feyenoord als andersom.
En ja, als je alleen die 130% instelling kunt opbrengen tegen Ajax, dan is het idd lastig om ver te komen in beker of competitie.
Aan dit soort gezwets erger ik me dus echt dood. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar Feyenoord heeft in de competitie momenteel evenveel punten als Ajax. Het spel was in het begin nog niet om over naar huis te schrijven maar daar hebben meer clubs in Nederland last van.

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat Feyenoord favoriet is voor de titel. Met name PSV heeft toch, mits iedereen fit is, wel wat meer extra kwaliteit. Maar Feyenoord is zeker niet meer een elftal wat het alleen maar van hard werken moet hebben. Het grote kwaliteitsverschil wat er in de jaren 90 met Ajax was is al lang geleden geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Niku schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:43:
[...]

Of kenmerkend voor supporters met een enkele hersencel?
Je bedoeld die kwajongens die een middelvinger opsteken.. kom op zeg. Als hij nou een vuurwerkbom naar zn hoofd krijg is het wat anders. Over 10 dagen kunnen wederom rekenen op een warm onthaal. Veltman en Jasper en Bazoer in in het bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Waarom Bazoer? Die heeft juist ballen getoond. Niet janken, niet piepen: gewoon voetballen en het duel uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
D-e-n schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:26:
Waarom Bazoer? Die heeft juist ballen getoond. Niet janken, niet piepen: gewoon voetballen en het duel uitvechten.
Zijn moeder is vrij populair bij de Feyenoord supporters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Waren er ook mensen in de Kuip gisteren?

Ik wel en ik beschouw mezelf als redelijk gematigde supporter. Zie alleen maar reacties nu die alleen het negatieve van zijn (of haar) tegenstander opschrijven zonder de eigen tekortkomingen te benoemen.

Het was een kwalitatief slechte wedstrijd maar wel één die ENORM spannend was. Opmerkingen vooraf van beide kanten (Veltman die het publiek uitdaagde, Karim die steeds riep nog nooit een klassieker had gewonnen en dit de eerste zou zijn etcetc). Kortom er was een enorme spanning op de wedstrijd en dat was duidelijk te merken. Feyenoord begon heel angstig en Ajax speelde dat slim uit door niet mee te gaan in de chaos door heel rustig te blijven. Duidelijk was dat BEIDE ploegen het heel serieus namen en dat voelde de scheidsrechter goed aan, liet aan BEIDE kanten veel toe en diverse spelers van zowel Ajax en Feyenoord hadden in een andere wedstrijd zeker kaarten gekregen.

De 2 beste van Feyenoord waren Van Beek en Vermeer die in de sterke fase van Ajax het team in de wedstrijd hielden waarbij het middenveld ff de weg kwijt was.
De 2 beste bij Ajax waren voor mij Tete en (jawel) Cillessen. Tete omdat hij het redelijk hield tegen de beste linksbuiten van Nederland zonder door het ijs te zakken. Lekkere duels op het randje en sportief ondanks het harde spel naar elkaar. Waarom ook Cillessen? Nadat hij erin kwam waren er 2 opstootjes tussen spelers en Jasper rende vanuit zijn goal ernaartoe om de Ajax speler weg te trekken en schold ze verrot dat ze bezig moesten zijn met het spel en niet met de randverschijnselen. Als hij het niet had gedaan had Dijks 100% zeker een rode kaart gekregen en nu niets want die wilde op de vuist gaan. Ook schold hij Veltman helemaal verrot na 2 akkefietjes waarbij 1 geval echt te schandalig was en als CIllessen hem niet had weggetrokken en heel ver had weg gestuurd minstens geel had gekregen. Klasse van de keeper, die zich voor mij voor het eerst echt een leider toonde. Edit: Voor de wedstrijd kon Cillessen niets goed doen in mijn ogen dus dat ik dit opschrijf is al heel wat !!!

De scheidsrechter voelde de wedstrijd juist perfect aan, okay het was soms hard maar absoluut niet gemeen maar dat was het van beide partijen en iedereen die zich alleen op basis van TV beelden uit nu dat hij slecht was snapte niet wat er nog meer in het veld gebeurde. Kaarten aan beide kanten waren terecht en precies genoeg. Stop aub met zeuren want aan beide kanten waren er momenten die veel vervelender hadden kunnen worden bestraft.

Snap ook de Ajax supporter wel dat ze nu lopen te klagen want verliezen in DE klassieker is nooit leuk maar laten we wel eerlijk blijven en niet de scheidsrechter de schuld proberen te geven want hij floot echt perfect in de geest van de wedstrijd. Als zo'n wedstrijd in de PL was had de scheidsrechter een dikke 9 gekregen. Hij liet swalbes en tegenstanders proberen te naaien zelfs toe zonder rood te trekken omdat het wel paste in de wedstrijd.

Kort samengevat:

Geen van de ploegen kon domineren of de wedstrijd echt onder controle krijgen.

- 1ste helft was voor Ajax met 1 echte kans en 1 halve kans en 1 voor Feyenoord
- 2de helft was voor Feyenoord met 2 echte kansen voor Feyenoord en 1 voor Ajax

Scheidsrechter was goed en liet alles toe in de geest van de wedstrijd en floot gelukkig niet de wedstrijd dood want als hij de regels zou hanteren zoals de laatste weken in de eredivisie hadden we met 5 tegen 5 geëindigd.

Sfeer: ondanks het ontbreken van uitpubliek was het super gezellig met een spandoek van 1700 kilo wat nog nooit in Europa is gedaan. Super leuk gedaan... Ja er zitten een paar gekken in de Kuip (W en direct eerste laagje achter de goals) maar ga jij eens op de F-side of in 410 kijken (of de Bunnickside of op Midden Noord). Dat is 1 op 1 te kopiëren met elkaar, enige verschil tussen deze figuren is het sjaaltje wat ze dragen.

Een klassieker zoals een klassieker moet zijn !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

ftfy

Maar ik reageerde alleen sarcastisch op de opmerking 'Is zo kenmerkend voor Jasper ;( ', want wat doet Jasper daar precies verkeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:41:
[...]

Een schwalbe, is een schwalbe. En daar staat een gele kaart voor.
Kuyt liep veel te praten, maar als aanvoerder mag hij dit (meer dan een andere speler).
Tja, daar had je hem geel voor kunnen geven. Zijn eerste geel was onterecht, dus als je graag rood had gezien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:27:
Zijn moeder is vrij populair bij de Feyenoord supporters
Correctie: eencelligen die zich voetbalfan noemen.

Met alle respect voor het fanatisme van de Feyenoord aanhang, maar als ik menig reactie zie vanuit het publiek richting de Ajax spelers dan heeft dat niks, maar dan ook helemaal niks te maken met 'supporten'. Een echte Feyenoord fan schreeuwt zijn eigen ploeg vooruit, zorgt voor sfeer en saamhorigheid. Maar wat je ziet bij Feyenoord slat werkelijk nergens op. En dat zijn er niet tientallen maar honderden. Wat een zooi randdebielen bij elkaar. Sommigen lijken drukker met allerlei verwensingen richting de tegenstander dan het aanmoedigen van hun eigen team. Bij elke inworp zie je van die eencelligen reageren op manieren die gewoon abnormaal zijn. En dat zijn dan volwassen mensen. Wat een stel idioten.

Uiteraard heeft elke club dergelijke randdebielen in hun aanhang, maar Feyenoord spant wel de kroon hiermee. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, voor die randdebielen niet, maar ook voor personen die het prachtig vinden. Voetbal is emotie, maar dan wel positief en als ondersteuning naar je eigen team, niet met verwensingen met dodelijke ziektes, etnische achtergronden van een club of gebeurtenissen tijdens de holocaust.

Dan kijk ik liever met veel bewondering naar het geweldige spandoek gisteravond, of naar het gezamenlijke gezang ter ondersteuning voor Feyenoord. Daar heb ik respect voor en kan daar als niet-Feyenoorder zelfs van genieten.

Maar de rest; misselijk makend. Ik keur de actie van van de Hoorn af, maar kan het wel begrijpen. 90 minuten lang naar dodelijke verwensingen luisteren richting je eigen persoon of je eigen moeder, ga er maar aanstaan, bij mij zou het ook een keer genoeg zijn. Randdebielen zijn het, verpestend voor het voetbal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rikoos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:29:
de beste linksbuiten van Nederland
En dat was de objectiviteit. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Han schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Met alle respect voor het fanatisme van de Feyenoord aanhang, maar als ik menig reactie zie vanuit het publiek richting de Ajax spelers dan heeft dat niks, maar dan ook helemaal niks te maken met 'supporten'. Een echte Feyenoord fan schreeuwt zijn eigen ploeg vooruit, zorgt voor sfeer en saamhorigheid. Maar wat je ziet bij Feyenoord slat werkelijk nergens op. En dat zijn er niet tientallen maar honderden. Wat een zooi randdebielen bij elkaar. Sommigen lijken drukker met allerlei verwensingen richting de tegenstander dan het aanmoedigen van hun eigen team. Bij elke inworp zie je van die eencelligen reageren op manieren die gewoon abnormaal zijn. En dat zijn dan volwassen mensen. Wat een stel idioten.

Uiteraard heeft elke club dergelijke randdebielen in hun aanhang, maar Feyenoord spant wel de kroon hiermee. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, voor die randdebielen niet, maar ook voor personen die het prachtig vinden. Voetbal is emotie, maar dan wel positief en als ondersteuning naar je eigen team, niet met verwensingen met dodelijke ziektes, etnische achtergronden van een club of gebeurtenissen tijdens de holocaust.

Dan kijk ik liever met veel bewondering naar het geweldige spandoek gisteravond, of naar het gezamenlijke gezang ter ondersteuning voor Feyenoord. Daar heb ik respect voor en kan daar als niet-Feyenoorder zelfs van genieten.

Maar de rest; misselijk makend. Ik keur de actie van van de Hoorn af, maar kan het wel begrijpen. 90 minuten lang naar dodelijke verwensingen luisteren richting je eigen persoon of je eigen moeder, ga er maar aanstaan, bij mij zou het ook een keer genoeg zijn. Randdebielen zijn het, verpestend voor het voetbal.
Het zijn de goedkoopste plaatsen in het stadion, en daar zijn er veel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:44:

Ach, het resultaat is dat in ieder geval Cilissen, Vd Hoorn en Veltman van slag waren gezien hun reacties. Het verschil met sommige andere supporters is dat de supporters van Feyenoord zelf ook invloed uitoefenen, een echte 12e man dus.

Een ander zit liever comfortabel en warm op de tribune van voetbal te genieten met een schaaltje sushi er bij, waar er hooguit een bescheiden applaus vanaf kan bij een goal of een mooie actie, maar waar men vooral op tijd weg moet zijn om niet in de file te raken. Dat mag, maar ik erger me juist daar weer aan. Daarom bezoek ik zelden wedstrijden van Ajax en jij zelden (nooit?) wedstrijden van Feyenoord.

Dat is gewoon het fundamentele verschil tussen Ajax en Feyenoord. Voor zover ik weet was er geen sprake van spreekkoren of van rellen, dus wat mij betreft prima. Het laat wederom zien waarom Nederlandse teams onder presteren in Europa, dit zijn ze niet gewend en ze raken er van van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:56:
Een ander zit liever comfortabel en warm op de tribune van voetbal te genieten met een schaaltje sushi er bij, waar er hooguit een bescheiden applaus vanaf kan bij een goal of een mooie actie, maar waar men vooral op tijd weg moet zijn om niet in de file te raken. Dat mag, maar ik erger me juist daar weer aan.
Dat soort onzin roepen ze in Alkmaar ook steeds, om daarna zelf op tijd naar de auto te gaan om de drukte bij de uitgang voor te zijn. Wees eens objectief. :z

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

En dat was de objectiviteit. :P
Das waar, _/-\o_ touche .... Al vind ik hem dat nu nog absoluut niet, ik benoem alleen nu wat anderen zeggen van hem (in potentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:00:
Dat soort onzin roepen ze in Alkmaar ook steeds, om daarna zelf op tijd naar de auto te gaan om de drukte bij de uitgang voor te zijn. Wees eens objectief. :z
Haha, nee, ik reageer op een aantal lekker objectieve reacties. :z

Het is niet objectief om te concluderen dat Feyenoord en Ajax supporters gemiddeld genomen een wedstrijd anders beleven?

Ik ben overigens gek op sushi, ik heb zelf een schaaltje op tijdens Ajax-PSV vorige maand. Bij Feyenoord komen de XXL Frikandellen mn neus uit. Voor het eten zou ik zo Ajax supporter worden, maar voor de sfeer niet.

Ik ben ook niet het type wat staat te schreeuwen bij een wedstrijd van Feyenoord. Maar om nou een heel betoog te schrijven op een forum om het af te keuren dat mensen fanatiek meeleven, dat gaat wat ver. Er gebeurde niets wat echt niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

Ik ben het niet met "te" eens. Dit is topvoetbal, dat mag lekker stevig en daar mogen emoties een rol spelen. Ik heb geen Moreno-achtige overtreding gezien die echt niet door de beugel kon.
Wat is dit voor stigmatisering? Is die tackle op de bal nu ineens een maatstaf geworden? Die van Elia was 10 x zo kansloos en veel eerder rood kan ik je vertellen.
Ik ben het wel met je eens dat Feyenoord in de wedstrijd groeide en hier beter mee om ging. Tekenend voorbeeld blijft de schwalbe van Younes. Dat moet je nou precies niet doen, want een stevig duel kan je nog als scheidsrechter beoordelen als niet geelwaardig "in de geest van de wedstrijd" maar een schwalbe is een schwalbe en dus geel en rood, zelfs als de scheidsrechter besluit veel toe te laten.
Een grote muil tegen de scheids opzetten is normaal ook geel. En iemand een 2e gele kaart aan proberen te naaien ook, dus dan is het samen ook rood. Zo kan je oneindig doorgaan natuurlijk.
Als hij slimmer was geweest had hij juist stevig het duel aangegaan en wellicht de verdediger ten val gebracht zonder dat er gefloten was ipv te gaan liggen. Dat is dus wat Kuyt deed een paar minuten later in de 95ste minuut, want Kuyt snapt dat zo'n bal in de laatste minuut worstelen wordt en dat je nooit een penalty gaat krijgen.

Voor mij illustreert dat moment het verschil. De scheidsrechter laat stevig voetbal toe, bij Ajax is dat een reden om snel te gaan liggen, wellicht uit zelfbescherming of uit een gevoel van onrecht, bij Feyenoord is dat een reden om er een schepje bovenop te doen.

Overigens had die goal nog steeds net zo goed elk moment aan de andere kant kunnen vallen, want zo'n wedstrijd was het ook. Na alle Klassiekers van de afgelopen jaren waar het kwartje voor ons steeds net verkeerd viel valt hij nu een keer goed. :)
Dit stuk ben ik dan weer wél met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:07:
Haha, nee, ik reageer op een aantal lekker objectieve reacties. :z
Dat beweer ik dan ook niet. :Y)
Het is niet objectief om te concluderen dat Feyenoord en Ajax supporters gemiddeld genomen een wedstrijd anders beleven?
Zeker wel, geen club heeft exact dezelfde beleving binnen het publiek als de anderen. De verschillen zijn echter ook weer niet zo levensgroot als sommigen willen doen voorkomen.

Zo zie ik bij elke voetbalsamenvatting of wedstrijd publiek weg lopen als het voor het einde wel duidelijk is dat het niets wordt. De hoeveelheid verschilt per club maar is meestal in verhouding met het aantal verkochte plaatsen.

Bij kleinere of fanatiekere clubs merk je dat het percentage fanatieke supporters wat groter is dan bij anderen, maar onder de streep heeft elke club brave stilzitters én schreeuwende randdebielen.

Op bij het specifieke voorbeeld te blijven, ik vind het zelf bij Ajax ook altijd wel wat erg mak. Zeker als het om wedstrijden gaat waar veel mensen komen voor de tegenstander en niet voor Ajax zelf. Dan merk je gewoon dat de fanatieke supporters (wat er best veel zijn) sfeer proberen te maken maar dat het gewoon moeilijk lukt omdat zij procentueel flink in de minderheid zijn.

Het grote voordeel is overigens wel dat je gewoon je kinderen mee kunt nemen zonder dat je bang hoeft te zijn dat in één middag de hele opvoeding verneukt is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
rikoos schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:29:
Waren er ook mensen in de Kuip gisteren?

Ik wel en ik beschouw mezelf als redelijk gematigde supporter. Zie alleen maar reacties nu die alleen het negatieve van zijn (of haar) tegenstander opschrijven zonder de eigen tekortkomingen te benoemen.

Het was een kwalitatief slechte wedstrijd maar wel één die ENORM spannend was. Opmerkingen vooraf van beide kanten (Veltman die het publiek uitdaagde, Karim die steeds riep nog nooit een klassieker had gewonnen en dit de eerste zou zijn etcetc). Kortom er was een enorme spanning op de wedstrijd en dat was duidelijk te merken. Feyenoord begon heel angstig en Ajax speelde dat slim uit door niet mee te gaan in de chaos door heel rustig te blijven. Duidelijk was dat BEIDE ploegen het heel serieus namen en dat voelde de scheidsrechter goed aan, liet aan BEIDE kanten veel toe en diverse spelers van zowel Ajax en Feyenoord hadden in een andere wedstrijd zeker kaarten gekregen.

De 2 beste van Feyenoord waren Van Beek en Vermeer die in de sterke fase van Ajax het team in de wedstrijd hielden waarbij het middenveld ff de weg kwijt was.
De 2 beste bij Ajax waren voor mij Tete en (jawel) Cillessen. Tete omdat hij het redelijk hield tegen de beste linksbuiten van Nederland zonder door het ijs te zakken. Lekkere duels op het randje en sportief ondanks het harde spel naar elkaar. Waarom ook Cillessen? Nadat hij erin kwam waren er 2 opstootjes tussen spelers en Jasper rende vanuit zijn goal ernaartoe om de Ajax speler weg te trekken en schold ze verrot dat ze bezig moesten zijn met het spel en niet met de randverschijnselen. Als hij het niet had gedaan had Dijks 100% zeker een rode kaart gekregen en nu niets want die wilde op de vuist gaan. Ook schold hij Veltman helemaal verrot na 2 akkefietjes waarbij 1 geval echt te schandalig was en als CIllessen hem niet had weggetrokken en heel ver had weg gestuurd minstens geel had gekregen. Klasse van de keeper, die zich voor mij voor het eerst echt een leider toonde. Edit: Voor de wedstrijd kon Cillessen niets goed doen in mijn ogen dus dat ik dit opschrijf is al heel wat !!!

De scheidsrechter voelde de wedstrijd juist perfect aan, okay het was soms hard maar absoluut niet gemeen maar dat was het van beide partijen en iedereen die zich alleen op basis van TV beelden uit nu dat hij slecht was snapte niet wat er nog meer in het veld gebeurde. Kaarten aan beide kanten waren terecht en precies genoeg. Stop aub met zeuren want aan beide kanten waren er momenten die veel vervelender hadden kunnen worden bestraft.

Snap ook de Ajax supporter wel dat ze nu lopen te klagen want verliezen in DE klassieker is nooit leuk maar laten we wel eerlijk blijven en niet de scheidsrechter de schuld proberen te geven want hij floot echt perfect in de geest van de wedstrijd. Als zo'n wedstrijd in de PL was had de scheidsrechter een dikke 9 gekregen. Hij liet swalbes en tegenstanders proberen te naaien zelfs toe zonder rood te trekken omdat het wel paste in de wedstrijd.

Kort samengevat:

Geen van de ploegen kon domineren of de wedstrijd echt onder controle krijgen.

- 1ste helft was voor Ajax met 1 echte kans en 1 halve kans en 1 voor Feyenoord
- 2de helft was voor Feyenoord met 2 echte kansen voor Feyenoord en 1 voor Ajax

Scheidsrechter was goed en liet alles toe in de geest van de wedstrijd en floot gelukkig niet de wedstrijd dood want als hij de regels zou hanteren zoals de laatste weken in de eredivisie hadden we met 5 tegen 5 geëindigd.

Sfeer: ondanks het ontbreken van uitpubliek was het super gezellig met een spandoek van 1700 kilo wat nog nooit in Europa is gedaan. Super leuk gedaan... Ja er zitten een paar gekken in de Kuip (W en direct eerste laagje achter de goals) maar ga jij eens op de F-side of in 410 kijken (of de Bunnickside of op Midden Noord). Dat is 1 op 1 te kopiëren met elkaar, enige verschil tussen deze figuren is het sjaaltje wat ze dragen.

Een klassieker zoals een klassieker moet zijn !!!
Ach weetje. Elke keer als ik uit het stadion van Gladbach, Ajax, Dortmund, Feyenoord of van AZ liep, dan zei ik altijd: ''Voetbal moet je niet achter je scherm kijken''. Om een objectieve mening te hebben moet je er zelf zijn.
Achter je TV kan dat ook, maar daar wordt van een tackle en bom aanslag gemaakt :+

Ik vraag me wel eens af hoe je daar als tegenstander staat. Je loopt het veld op en iedereen mag je niet en ziet je liever met 2 gebroken benen het veld af gedragen worden. Lijkt me toch een gruwelijk sfeer als speler zijnde. Ben er 1 keer geweest tegen Chelsea, maar toen zat het niet helemaal vol volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
Grappige foto :D

Afbeeldingslocatie: https://www.fr12static.nl/images/upload/photos/790/DSCF0978.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Om aan te geven dat de spelers niet zo achterlijk doen als supporters, dit is echte voetbalhumor onder elkaar:

Quote Kuyt over zijn aanvaringen met Younes en hoe ze daar mee omgingen:

Kuyt kreeg het even aan de stok met Amin Younes. "Hij trok aan mijn shirt. Toen zei ik tegen 'm: wil je zo graag mijn shirt hebben? Maar hij wilde liever m'n shirt van Fenerbahçe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:46:
[...]
Op bij het specifieke voorbeeld te blijven, ik vind het zelf bij Ajax ook altijd wel wat erg mak. Zeker als het om wedstrijden gaat waar veel mensen komen voor de tegenstander en niet voor Ajax zelf. Dan merk je gewoon dat de fanatieke supporters (wat er best veel zijn) sfeer proberen te maken maar dat het gewoon moeilijk lukt omdat zij procentueel flink in de minderheid zijn.
Dat is ook deels te verklaren vanuit het verschil in de akoestiek binnen de stadions. De Kuip is gewoon briljant ontworpen, alle geluid blijft lekker hangen en rondzingen. Dan is het een stuk makkelijker om sfeer te maken dan in een kille bunker als de ArenA.
Het grote voordeel is overigens wel dat je gewoon je kinderen mee kunt nemen zonder dat je bang hoeft te zijn dat in één middag de hele opvoeding verneukt is. :P
Dit is dan ook weer zo'n typisch verschil tussen supportersgroepen. In het Philips-stadion zou ik met gerust hart kinderen meenemen, want ondanks dat de harde kern constant zingt en doet, zijn het aanmoedigende liedjes. Gescheld en gedoe hoor je niet als je op de lange zijde zit. Het compleet fantasieloze 'Come on PSV' en 'Boeruh' hoor je dan weer wel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
[...]

Oja, maakt mij weinig uit of het je interesseert hoor. Het is gewoon een feit. Ook voor mezelf, want ik baal steviger als ajax verliest in de competitie. En gister had ik net zo gebaald als wanneer ze hadden verloren van pak m beet AZ of PSV. Wat dat betreft zal die haat tussen fey en ajax, wat met name vanaf feyenoorders lijkt te komen, me blijven verbazen.

Voorlopig een ronde verder. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Een welgemeend succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Wat een discussies allemaal over randzaken, volgens mij was het gewoon een bagger wedstrijd, dat door de lange 0-0 best spannend was. Geen bovenliggende partij over de hele wedstrijd gezien, dus de 1-0 of 0-1 kon voor ieder vallen, had dus 2 kanten op kunnen gaan en deze ronde viel ie voor Feyenoord eens goed uit.

Volgende wedstrijd wordt interessant, mede doordat je een hele andere wedstrijd kan krijgen door een andere scheidsrechter (is die al bekend voor volgende week?) of door andere spelopvatting door 1 van de 2 teams.

De charme van beker is natuurlijk dat de wedstrijden vaak wat opener zijn dan in competitie, wat minder voorzichtig zeg maar. Kortom het kan zomaar een hele andere wedstrijd worden volgende week.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016