Voeding advies en informatie topic - Deel 31 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 37.936 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:48:
Tja, sowieso binnen 5 jaar, maar liever binnen 3 jaar. Al is de kan natuurlijk ook aanwezig dat die dat niet volhoud. Je weet het nooit van te voren. Misschien bij een volgende upgrade, bijvoorbeeld een nieuwe videokaart over een paar jaar.

Zorg er iig wel voor dat je C6 en C7 uitschakelt in UEFI als het is ingeschakeld, anders is de kans groot dat de nogal eens vastloopt tijdens de C6 en C7 slaapstand.
Opzich vind ik dat niet zo erg, als er maar geen hardwareproblemen optreden. Dat de voeding kapot gaat, is verder geen ramp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die Seasonic kan ook, maar dat is wel een andere prijscategorie natuurlijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:57:
Die Seasonic kan ook, maar dat is wel een andere prijscategorie natuurlijk.
12 euro meer dan de huidige voeding, dat vind ik geen probleem als ik er ellende mee kan voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:53:
[...]

Ik kan de risico's niet inschatten.
Er zit 3 jaar garantie op, dus dan eventueel binnen 3 jaar.

Verder wacht ik nog even een reactie af van de winkel.

Ik zie dat relatief veel budgetvoedingen deze condensatoren hebben.
Als de voeding toch omgewisseld mag worden:
pricewatch: Seasonic G-series 550 watt krijgt ook veel positieve reacties, maar wel wat prijziger.
My bad dacht dat het 5 was..

Die seasonic is erg mooi en wat prijzig. Een antec vpf-450 is ook van erg goede kwaliteit(of die beter/slechter/zelfde is als de seasonic durf ik niet te zeggen). Wat wel een nadeel is de non sleeved kabels. Wat als je een raam in de kast heb een flink nadeel kan zijn.maar heb je geen raam in je oast of hou je van allekleuren. Dan is de vpf-450 een prima budget voeding waarbij ze alleen op uiterlijk hebben bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou ja, ik zou zeggen wacht even op Azerty's antwoord. Als ze hem niet terug willen nemen wordt het wel een stuk duurder dan 12 euro.

De Seasonic G-series is wel van iets betere kwaliteit en de prestaties zijn ook wat beter, net als het uiterlijk. Maar de Antec is gewoon ook een nette voeding, zeker voor zijn prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:04:
Nou ja, ik zou zeggen wacht even op Azerty's antwoord. Als ze hem niet terug willen nemen wordt het wel een stuk duurder dan 12 euro.

De Seasonic G-series is wel van iets betere kwaliteit en de prestaties zijn ook wat beter, net als het uiterlijk. Maar de Antec is gewoon ook een nette voeding, zeker voor zijn prijs.
Ok, Thanks voor de uitleg! Ik wacht het even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Eerder in het vorige topicdeel een vraag gesteld over een 1000W Fractal Design NEWTON R3... Die nu volgens mij helaas kapot is :'(.

Computer ging normaliter prima aan, maar sloot zichzelf weleens af wanneer deze langere periode idle geweest was, en startte daarna niet meer op. Ik moest de stroom eraf halen (kabel eruit), opnieuw erin en dan deed hij het meestal wel weer (soms even 1-2 minuten wachten). Nu was het afgelopen zaterdag weer raak, alleen nu start de computer totaal niet meer op.

Ik heb geprobeerd de BIOS batterij te vervangen omdat dit mij het enige leek waar het verkeerd gegaan kan zijn, en heb hierna de "paperclip truc" geprobeerd om het opstarten van de computer te simuleren met de voeding. Helaas kreeg ik hierop 0 reactie van de voeding. Multimeter niet geprobeerd, heb er helaas geen tot mijn beschikking.

Had de voeding tweedehands overgenomen (van een bevriende Zweed), dus probeer nu direct met Fractal te schakelen om alsnog van de garantie gebruik te kunnen maken maar ik vrees het ergste. Iemand hier die nog ingevingen heeft op basis van wat ik beschrijf, of ervaring met een dergelijke garantiekwestie heeft? Of is het beter om maar gewoon direct een nieuwe te bestellen omdat dit kansloos is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je de voeding uit de PC haalt en hem aansluit op het stopcontact, schakelaar achterop aanzet en dan de groene draad in de 24 pins ATX stekker verbind met een willekeurige zwarte draad in diezelfde stekker dan moet de voeding aan gaan. Doet die dat niet dan is die defect, tenzij de voeding een beveiliging heeft tegen aangaan zonder belasting, maar dat heeft jouw voeding niet zo ver ik weet. Daarnaast is het probleem dat je omschrijft ook typisch voor een defecte voeding.

Dus probeer inderdaad garantie via Fractal Design te regelen, geen idee of het wat wordt, ken de garantieafhandeling van Fractal Design niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Ja, dat heb ik al geprobeerd inderdaad, de "paperclip truc" die ik zei.

Vind het wel apart dat hij in principe altijd aan ging, tenzij hij vanuit idle moest komen.. Vanuit logisch redeneren snap ik niet waarom hij dat doet. Doet me een beetje denken aan een draadbreuk ofzo, maar dat lijkt me ook vergezocht. Hij is nooit uitgevallen terwijl ik er actief mee aan de slag was, dat zou ik dan eigenlijk wel verwachten als hij echt stuk is.

Ik ga het wel zien - iig thanks voor de feedback. Wilde toch even kijken of ik nu gek was of het waarschijnlijk toch bij het goede einde heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:04:

Na wat uitzoekwerk is het de Cooler Master V550 geworden.
Uit reviews kwam deze overal erg goed uit de test.

Mijn oude voeding heb ik netjes verwijderd en gecontroleerd en ingepakt.

Ik hoop een goede keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja goede voeding. Je had het trouwens ook eerst kunnen vragen, verreweg het grootste deel van de reviews zijn aanfluitingen pur sang.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:48:
Ja goede voeding. Je had het trouwens ook eerst kunnen vragen, verreweg het grootste deel van de reviews zijn aanfluitingen pur sang.
Oh :X
Maar is er iets mis met deze voeding? Of is het gewoon een van de betere?
Ik las ook een stuk in de tweakers review, daarbij kwam deze goed uit de test met de metingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De voeding niks, heel veel reviews zijn echter flut. Als je dan een flut voeding hebt en je leest een flutreview kan die flut voeding best wel eens aangeprezen worden als een hele goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:31:
De voeding niks, heel veel reviews zijn echter flut. Als je dan een flut voeding hebt en je leest een flutreview kan die flut voeding best wel eens aangeprezen worden als een hele goede voeding.
Dat is zeker waar :)
Jouw mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:27:

Ik las ook een stuk in de tweakers review, daarbij kwam deze goed uit de test met de metingen.
De review door Tweakers is trouwens van de Cooler Master V550 Semi Modular en niet van de Cooler Master V550, zijn niet dezelfde voeding (beide wel prima overigens). Maar de review van Tweakers is dus vrij flut.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:34:
[...]

De review door Tweakers is trouwens van de Cooler Master V550 Semi Modular en niet van de Cooler Master V550, zijn niet dezelfde voeding (beide wel prima overigens). Maar de review van Tweakers is dus vrij flut.
Ah, ok, vergeten te vermelden dat ik wel de Semi Modular heb gekozen. Los van dat het een flutreview is, deze kan wel overweg met skylake? (edit: zie de series al staan op de eerste pagina, de functie kan dus weer aan)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de check, kwam ik uit op 473 watt, vandaar trouwens dat ik niet heb gekozen voor de 450watt. 473 op 550 watt, vind ik persoonlijk al krap voor in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Piekverbruik met programma's zoals Furmark voor de videokaart en Prima95 voor de CPU is 350W voor de gehele PC, bij games is het verbruik maximaal 300W piek en rond de 250W gemiddeld bij een hele zware game.

Dus met een goede 450W voeding kun je ook nog naar hartelust de CPU overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 20:26:
Piekverbruik met programma's zoals Furmark voor de videokaart en Prima95 voor de CPU is 350W voor de gehele PC, bij games is het verbruik maximaal 300W piek en rond de 250W gemiddeld bij een hele zware game.

Dus met een goede 450W voeding kun je ook nog naar hartelust de CPU overklokken.
Ok, thanks voor de uitleg.
Dan weet ik zoiezo zeker dat ik met 550watt goed zit voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
Misschien een idee om goede reviews/reviewers te listen op de Frontpage van dit Topic?
Bij Jonnyguru en de HWI buren lijkt het toch redelijk goed te gaan, evenals bij OC3D.

Om te nuanceren, de ene gebruiker start zijn PC dagelijks op voor de browsen en een kort potje gamen, terwijl een andere gebruiker de hele dag zijn PC intensief benut. Dan kan een iets mindere voeding bij de eerste variant nog steeds zeer lang meegaan. Het ene 'jaar' is het andere niet.

Voor het eerste zou ik puur op efficiency, looks en prijs letten, bij de 2e variant ga ik al meer naar de durability en warranty kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
blspjnl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:57:
Misschien een idee om goede reviews/reviewers te listen op de Frontpage van dit Topic?
Bij Jonnyguru en de HWI buren lijkt het toch redelijk goed te gaan, evenals bij OC3D.

Om te nuanceren, de ene gebruiker start zijn PC dagelijks op voor de browsen en een kort potje gamen, terwijl een andere gebruiker de hele dag zijn PC intensief benut. Dan kan een iets mindere voeding bij de eerste variant nog steeds zeer lang meegaan. Het ene 'jaar' is het andere niet.

Voor het eerste zou ik puur op efficiency, looks en prijs letten, bij de 2e variant ga ik al meer naar de durability en warranty kijken.
Zie de topicstart, maar misschien dat dat uitgebreid kan worden inderdaad.
Tot slot

Mocht je nog meer informatie willen over een bepaalde voeding die hier niet tussen staat of wil je juist een uitgebreide review lezen van één van bovenstaande voedingen? Dan kun het beste eens de PSU Review Database van RealHardTechX doorlezen. Hier vind je van de meeste populaire voeding wel een review. Lees bij voorkeur de reviews van TechPowerUp en JonnyGURU, die reviews behoren tot de besten in hun soort en weten echt waar ze over praten.

Een goede review is aan een aantal dingen te herkennen. Het minimale waar die eigenlijk aan moet voldoen is het volgende: meten van het rendement, meten van de spanningsstabiliteit, meten van de ripple en het beoordelen van de kwaliteit van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat stukje net even uitgebreid trouwens, bij HWI en OC3D weten ze zelf niet echt waar ze over praten, ook al is de apparatuur wel aanwezig, alleen goede apparatuur zorgt niet voor een goede review.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik wou er eigenlijk een tijdje mee wachten, maar volgens mij trekt mijn oude voeding het niet meer helemaal. Kon laatst nog gewoon Dying Light spelen op max settings, maar gisteren liep mijn pc 2x compleet vast toen ik League of Legends speelde. Heb laatst alles vernieuwd in mijn pc op de voeding na, dus lijkt me dat dit het probleem is, vooral sinds ik van een gt9800 naar een gtx 780 ben overgestapt.

Nou wil ik dus een voeding kopen met oog op de toekomst, want ik ga over een tijdje upgraden naar Skylake i5 met een luxe moederbord. En waarschijnlijk ben ik dan ter zijner tijd ook van plan om voor SLI te gaan met 2x gtx 780. Maar ik vraag mij dus af welke voeding hiervoor voldoende zal zijn.

Waarschijnlijk ga ik een wit/zwarte build doen, dus zou deze witte voeding dan voldoende zijn voor een systeem met gtx 780-SLI? pricewatch: NZXT Hale82 V2 700W

Of heb ik echt zo iets nodig: pricewatch: Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke voeding had je?
Ga je overklokken?

De NZXT is niet echt ideaal, niet echt een geweldige voeding, ook geen ondersteuning voor C6 en C7 power states en ook de 24 pins ATX stekker is qua looks niet echt geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/11/NZXTHL55004.jpg

Review: https://www.techpowerup.c...NZXT/HALE82-700-V2/1.html

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 22-09-2015 12:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
Larkinzzz schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:14:
Ik wou er eigenlijk een tijdje mee wachten, maar volgens mij trekt mijn oude voeding het niet meer helemaal. Kon laatst nog gewoon Dying Light spelen op max settings, maar gisteren liep mijn pc 2x compleet vast toen ik League of Legends speelde. Heb laatst alles vernieuwd in mijn pc op de voeding na, dus lijkt me dat dit het probleem is, vooral sinds ik van een gt9800 naar een gtx 780 ben overgestapt.

Nou wil ik dus een voeding kopen met oog op de toekomst, want ik ga over een tijdje upgraden naar Skylake i5 met een luxe moederbord. En waarschijnlijk ben ik dan ter zijner tijd ook van plan om voor SLI te gaan met 2x gtx 780. Maar ik vraag mij dus af welke voeding hiervoor voldoende zal zijn.

Waarschijnlijk ga ik een wit/zwarte build doen, dus zou deze witte voeding dan voldoende zijn voor een systeem met gtx 780-SLI? pricewatch: NZXT Hale82 V2 700W

Of heb ik echt zo iets nodig: pricewatch: Corsair RM750
Wat je nodig hebt zal hier tussen in zitten: pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular en degene die je al voorstelde: pricewatch: Corsair RM750

[ Voor 0% gewijzigd door blspjnl op 22-09-2015 16:11 . Reden: -typo- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een NZXT Hale82 V2 700W is toch een veel mindere voeding als een Cooler Master V650 Semi-Modular en zit er dan ook zeker niet tussen in.

Enige waar de Cooler Master V650 op faalt is de hoeveelheid PEG connectors, dat zijn er maar twee, terwijl een 650W voeding er 4 hoort te hebben.

In alle andere opzichten is de Cooler Master V650SM een veel betere voeding, is dan ook een veel beter en moderner platform. De NZXT Hale82 V2 gebruikt een vrij oud double forward design met group regulation, dit zorgt voor een relatief laag rendement en ook de spanningsstabiliteit is hierdoor ver te zoeken. Daarnaast is 630W op de 12V voor een 700W voeding tegenwoordig aan de lage kant, is de hold-up time ver onder de maat, ripple onderdrukking wat matig, kwaliteit van de gehele voeding vrij matig, is die vrij slecht met transient response en ook nog vrij luidruchtig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:48:
Welke voeding had je?
Ga je overklokken?

De NZXT is niet echt ideaal, niet echt een geweldige voeding, ook geen ondersteuning voor C6 en C7 power states en ook de 24 pins ATX stekker is qua looks niet echt geweldig.

Review: https://www.techpowerup.c...NZXT/HALE82-700-V2/1.html
Ik heb nu dit oude ding: pricewatch: Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus

Looks van kabels etc. maakt mij niet uit, gaat mij meer om de vraag of pricewatch: NZXT Hale82 V2 700W voldoende is voor een skylake systeem met gtx 780-SLI of dat ik toch echt een pricewatch: Corsair RM750 nodig ga hebben. En wat houd dat C6/C7 power states precies in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ah ja niet echt een geweldige voeding idd.
Looks van kabels etc. maakt mij niet uit, gaat mij meer om de vraag of pricewatch: NZXT Hale82 V2 700W voldoende is voor een skylake systeem met gtx 780-SLI of dat ik toch echt een pricewatch: Corsair RM750 nodig ga hebben.
Kun je anders het volledige systeem geven?
En ga je overklokken?
En wat houd dat C6/C7 power states precies in dan?
Zie: http://gathering.tweakers...ssage/1642138#powerstates

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
Ik heb nu dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 73,40€ 73,40
1ASRock FM2A88M Extreme4+€ 62,95€ 62,95
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Xitac X-gear X-Blade CXB28K (ATX, 400W, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1BenQ G2220HD Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT102464BA160B€ 38,95€ 38,95
1Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 177,75€ 177,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,95

Maar ben dus van plan te upgraden als ik wat geld heb gespaard over een tijdje en dan moet het dit worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 260,-€ 260,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 144,90€ 144,90
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Aerocool GT-A White Edition€ 63,50€ 63,50
1BenQ G2220HD Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 177,75€ 177,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,55

Eventueel dus 2x gtx 780. En ja ik ben van plan m'n cpu en videokaart dan beide te overclocken.

• AlexanderP
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09 18:11
Beste, medetweakers,
ik heb een paar dagen geleden een nieuwe desktop besteld gebaseerd op de Tweakers desktop guide (basisgamesysteem). Daarin werd de Antec VPF - 450W aangeraden. Echter las ik deze morgen toevallig dat de Sapphire Radeon R9 380 - Nitro - 4GB een minimum system power voorraad van 500W vereist, 50W meer dus! (Zie https://www.afuture.nl//productview.php?productID=4203766)

Volledig systeem:
Asrock B85M Pro4
Intel Core i5-4460
Sapphire Radeon R9 380 - Nitro - 4GB GDDR5
Crucial Ballistix 8gb ddr3
Crucial BX100 250GB ssd
Antec VPF Series 450WW

Mijn vraag is nu of ik nu al dan niet een verkeerde voeding besteld heb.

Vriendelijke groeten,
Alexander
(Excuses trouwens als dit topic hier niet thuis hoort en indien ik mogelijke regels overtreden heb, is mijn eerste post hier.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Nee dat heb je niet. Lees het voedings topic eens door :).

Er word altijd een bepaalde wattage aangegeven door hardware fabrikanten die hoger uitvallen dan daadwerkelijk nodig, ivm brakke kwaliteit van veel voedingen. Een A klasse voeding levert daadwerkelijk de wattage aangegeven op de doos. Waar een C voeding misschien de helft van de wattage aangegeven nog niet kan leveren.

die Antec voeding is in dit geval een erg goede voeding.

Ook moet je niet alleen naar het merk kijken, want corsair is bijvoorbeeld een bedrijf met een goede naam, niet alle voedingen zijn van goede kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door legendareN op 23-09-2015 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderP schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:27:

Mijn vraag is nu of ik nu al dan niet een verkeerde voeding besteld heb.
Nope, ik vroeg dit ook, heb exact dezelfde videokaart. Scroll maar iets terug.
450 watt is voldoende.

Heel ruim genomen met jouw hardware kwam ik uit op: 386watt, inclusief videokaart.
Zie advies van de medetweaker: -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 31"

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blspjnl
Je hebt die 550W voeding pas nodig, als je een flinke overclock met die kaart gaat draaien i.c.m. een zwaar overclockte CPU.

• AlexanderP
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09 18:11
Bedankt voor de reacties, ik ben gerustgesteld. :)

• hardcorefreak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 08:12
Goedenavond allen !

ik wil graag jullie mening :).

Ik ben opzoek naar een vervangende voeding voor mijn systeem omdat ik 2 gtx580 in de wacht heb liggen om gebruikt te worden.

Mij Specs zijn nu:
CPU: Amd phenom II 1090t
Mobo: Crosshair IV formula
Ram 16GB ram kingston hyper X
Gpu HD5870 Vapor X van sapphire, 2 stuks in crossfire. (2 EVGA gtx580 SC liggen klaar voor kleine upgrade)
PSU: Cooler Master real power M700
Case Cooler master Cosmos S
SSD: OCZ vertex2 120gb
HDD 3stuks verschillende soorten xD

Ik heb zelf een paar gevonden maar kom er niet echt uit om er een te kiezen, Dus wil graag jullie hulp.
Misschien raden jullie heel wat anders aan :O maar dat merk ik wel :)

Wat ik op het oog heb is.
Seasonic Platinum 1000W
EVGA Supernova P1000
Super Flower Leadex Platinum 1200Watt

Ik heb ook wat gezocht marktplaats.
daar vond ik.
seasonic platinum 1000W (vp 150 euro)
Enermax Platimax EPM1500EGT (vp 100 euro)
Corsair AX1200i (vp 250 euro)

Of jullie moet het zwaar afraden om een voeding 2de hands te kopen (zeg nooit nooit :P)

Mijn budget is rond de 230 euro iets meer kan ook als het het waard is.
De corsair AX1200i word op vrij veel reviews zeer goed aangeschreven echter vind ik de nieuwprijs van 333euro ff te veel. MAAR als jullie zeggen dat die het dubbel en dwars waard is dan ben ik het wel bereid om het te overwegen! maar toch heeft de voorkeur voor iets goedkopers :P.

Ik hoor graag van jullie :D

Verwijderd

hardcorefreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:47:
Goedenavond allen !

ik wil graag jullie mening :).

Ik ben opzoek naar een vervangende voeding voor mijn systeem omdat ik 2 gtx580 in de wacht heb liggen om gebruikt te worden.
Ik ben laatst overgestapt op intel, omdat ik mijn 1090T te langzaam vond worden. Vooral op gaming gebied. De snelheid is gewoon niet vergelijkbaar met Intel, zoveel fps meer en ook stabieler.

Als je de voeding lang wilt gebruiken, kun je het beste een goede nemen. Als het alleen voor deze AMD is, kun je beter kijken naar een wat goedkoper segment. Ik ga ervan uit, dat je hier max 3 jaar mee doet. Inhoudelijk kan The_Mask hier beter antwoord op geven. 1000/1200 zal wel iets teveel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 21:27 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
hardcorefreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:47:

Ik heb zelf een paar gevonden maar kom er niet echt uit om er een te kiezen, Dus wil graag jullie hulp.
Misschien raden jullie heel wat anders aan :O maar dat merk ik wel :)

Wat ik op het oog heb is.
Seasonic Platinum 1000W
EVGA Supernova P1000
Super Flower Leadex Platinum 1200Watt
Een high-end 850W voeding moet ook kunnen. :)
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 850W
pricewatch: Corsair RM850x
Bijvoorbeeld
Ik heb ook wat gezocht marktplaats.
daar vond ik.
seasonic platinum 1000W (vp 150 euro)
Enermax Platimax EPM1500EGT (vp 100 euro)
Corsair AX1200i (vp 250 euro)

Of jullie moet het zwaar afraden om een voeding 2de hands te kopen (zeg nooit nooit :P)
Tweedehands hoeft geen probleem te zijn, alleen Marktplaats vertrouw ik niet. :p
Ik doe meestal V&A: http://tweakers.net/categorie/664/voedingen/aanbod/

Maar als je een high-end voeding koopt eventueel met garantie moet dat ook prima zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:25:
[...]

Ik ben laatst overgestapt op intel, omdat ik mijn 1090T te langzaam vond worden. Vooral op gaming gebied. De snelheid is gewoon niet vergelijkbaar met Intel, zoveel fps meer en ook stabieler.
Zijn videokaarten zijn ook niet de nieuwste meer, dus het valt wel wat mee waarschijnlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 21:02
Hallo Tweakers. Ik ben opzoek naar een nieuwe voeding voor mijn mini itx build. Qua watt weet ik wel wat ik nodig heb, maar aangezien ik een mini itx build is zit ik met wat afmetings problemen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een atx voeding van minimaal 500 watt met deels modulaire kabels. De maximale afmetingen zijn: 150x86x140 mm. Ik zat te kijken naar een Cooler Master v550 of Cx500m?

Wat is je budget?
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 100 euro voor neertellen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur, maar natuurlijk geen tier 4 of meer (Tomshardware list)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 198,99€ 198,99
1Gigabyte GA-H97N-WIFI€ 110,95€ 110,95
1EVGA GeForce GTX 780 3GB NVIDIA Cooler€ 0,-€ 0,-
1Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite€ 66,95€ 66,95
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,95€ 23,95
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
1Corsair VS650 80plus€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 585,24

Als er iets mis is met de startpost, laat het me weten :+

Edit:Voeding die er nu staat heb ik nog niet gekocht en schijnt niet zo stil te zijn :O

• hardcorefreak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 08:12
Ik heb op heel eerlijk te zijn ook niet de meest high end kaart(en) nodig.
Speel op het moment een beetje mass effect 2/3 en skyrim etc(speel ook maar nog met 1080p ipv 4k). En kon aan die gtx580 set komen voor 80 euro (vond het niet echt duur in mijn ogen, en heb ze daarom mee genomen)

Maar ik mis nu daarom wel iets voeding power.

Ik ben wel van plan om zolang mogelijk te doen met een voeding.
Als ik dit setje niet had gehaald dan was dit niet allemaal nodig.

En als ik een 850watt voeding neem, hoeveel speling heb ik dan nog met de rest, Voor bijvoorbeeld overclocken ?

Ik zit nu wel rustig te kijken naar een nieuw upgrade setje voor cpu/mobo etc. Maar daar zet ik niet heel veel druk achter.

• -The_Mask-
  • Niet online
Timo voers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:07:
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een atx voeding van minimaal 500 watt met deels modulaire kabels. De maximale afmetingen zijn: 150x86x140 mm. Ik zat te kijken naar een Cooler Master v550 of Cx500m?
De Corsair CX500M is zijn geld niet waard, die is te duur. De Cooler Master V550SM heeft wel een prima prijs meegekregen, maar je kunt ook prima uit de voeten met de minder vermogen. Het piekverbruik tijdens games is namelijk maximaal zo'n 300W. Een goede voeding van rond de 450W met twee PEG connectors voor de videokaart is dus al prima.
Geen merk voorkeur, maar natuurlijk geen tier 4 of meer (Tomshardware list)
Die lijst is uit de duim gezogen onzin, niet naar kijken. Een voeding die bij Tier 4 of 5 staat kan bijvoorbeeld prima beter zijn dan één bij Tier 1 of 2 en één die in dezelfde tier vallen kunnen echt totaal verschillend zijn qua kwaliteit en prestaties. Is echt totaal nergens op gebaseerd die lijst.

pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

Zijn bijvoorbeeld goede opties. De Antec is dan wel niet modulair, maar de kabels die erbij zitten en niet gebruikt worden zijn prima weg te werken. De Fractal Design is qua kwaliteit en prestaties redelijk vergelijkbaar, maar wel semi-modulair (450W versie heeft niet de juiste aansluitingen). En de Cooler Master V450SM, beste van de drie, ook de duurste.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
hardcorefreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:39:
Ik ben wel van plan om zolang mogelijk te doen met een voeding.
Geen probleem, de meeste kaarten zijn niet echt meer gaan verbruiken na Fermi, de trend is eerder zuiniger. En beide voedingen die ik noemde zouden in principe gewoon zonder problemen 10 jaar mee moeten gaan. Met uitzondering van productiefouten of externe invloeden zoals blikseminslag. ;)
En als ik een 850watt voeding neem, hoeveel speling heb ik dan nog met de rest, Voor bijvoorbeeld overclocken ?
Genoeg, zonder overklokken zal je op zo'n 550W max zitten met de Phenom II X6 1090T en twee GTX 580's.

AMD Nieuwsdiscussie

• Frostbiter
-The_Mask- schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:40:
De Antec is dan wel niet modulair, maar de kabels die erbij zitten en niet gebruikt worden zijn prima weg te werken.
Ook in de sugo sst sg08 lite, aangezien dit een mini itx case is? Just to be sure _/-\o_

• -The_Mask-
  • Niet online
Timo voers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:48:
[...]

Ook in de sugo sst sg08 lite, aangezien dit een mini itx case is? Just to be sure _/-\o_
Ja als ik plaatjes op Google bekijk lijkt het mij echt totaal geen probleem. Gewoon tie-wrapje er omheen om de kabels op de plaats te houden en klaar. Silverstone adviseert zelfs een niet modulaire voeding van 14cm bij een lange videokaart. Kabels komen dan namelijk allemaal uit één kant uit de voeding die het verst van de videokaart vandaan zit. Ook hebben modulaire kabels een plug aan de kabels wat de voeding weer verlengt.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 23-09-2015 22:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Timo voers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:48:
[...]

Je moet wel even checken of het een normale voeding is, of juist een kleinere variant. Dit maakt veel uit.

• Frostbiter
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:40:
[...]

Je moet wel even checken of het een normale voeding is, of juist een kleinere variant. Dit maakt veel uit.
Normale? Sfx?

Verwijderd

sfx is idd kleiner, maar een atx voeding kan erin.
Dan moet je misschien een beetje proppen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 10:31 ]

• blspjnl
@ Hardcorefreak:

Kijk bij V&A: Zoek Platinum voedingen; daar zitten goede koopjes bij als je de power nodig hebt.

• Rebellious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
Ook ik zoek een goede voeding voor onderstaande build. Ik twijfel tussen:

- Cooler Master V450 Semi-Modular
- be quiet! Pure Power L8 530W CM
- Antec HCG-520
- Cooler Master V550 Semi-Modular
- Seasonic G-series 550 watt

Het is wel de bedoeling om te gaan overclocken.

Graag wat deskundig advies. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 352,95€ 352,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 63,-€ 63,-
1Scythe Mugen MAX€ 37,95€ 37,95
2NZXT FX 140LB, 140mm€ 13,43€ 26,86
1Logitech K280e qwerty€ 19,04€ 19,04
1Steelseries Qck+€ 14,95€ 14,95
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FB/8€ 53,70€ 53,70
1be quiet! Pure Power L8 530W CM€ 72,95€ 72,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 99,92€ 99,92
1Noctua NT-H1€ 7,50€ 7,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.156,67

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Zeker met OC kan de 390 wel wat verbruiken, ik zou daarom niet voor de V450 gaan.
De BQ en Antec zijn kwalitatief wat minder, blijven de V550 en G550 over, maakt niet zoveel uit welke je pakt.

• Rebellious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:28
Dank voor het advies! :)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Ik heb nu een XFX black edition 750W Silver oftewel Seasonic M12D. http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=184
Via V&A een Cooler master V series 1000W Gold overgenomen, oftewel Seasonic KM3.

Beiden voedingen zijn zwaar overkill voor mijn systeem, eigenlijk is 450W~550W voldoende.
Als ik naar specificaties kijk dan ik het beste de Cooler Master houden, aangezien die sowieso Haswell compatibele is, wat volgens mij niet het geval is met de XFX. Daarnaast is de CM volledig modulair en heeft die zwarte kabels.

Of moet ik ze gewoon beiden verkopen en een 450/550W voeding kopen? Dat laatste lijkt mij namelijk financieel het minst aantrekkelijk.

• -The_Mask-
  • Niet online
Rebellious schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:35:
Ook ik zoek een goede voeding voor onderstaande build. Ik twijfel tussen:

- Cooler Master V450 Semi-Modular
- be quiet! Pure Power L8 530W CM
- Antec HCG-520
- Cooler Master V550 Semi-Modular
- Seasonic G-series 550 watt

Het is wel de bedoeling om te gaan overclocken.
De R9 390X Gaming van MSI heeft een best wel hoog verbruik in vergelijking met andere R9 390X kaarten, zo maar 75 tot 100W hoger dan anderen, zie: https://www.techpowerup.c...SI/R9_390X_Gaming/28.html

Is de blauw/zwarte behuizing met rood/zwarte videokaart en moederbord express gedaan? Wil je niet liever blauw/zwart of rood/zwart als thema i.p.v. blauw/rood/zwart?

De Cooler Master V450SM, be quiet! Pure Power L8 530CM en Antec HCG-520 zijn dus sowieso te weinig met overklokken.

Wat vindt je belangrijk aan de voeding? Stil? Hoog rendement? Prijs? Moet die volledig zwarte kabels hebben zodat het er beter uitziet door het venster?

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Zenix schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:24:
Als ik naar specificaties kijk dan ik het beste de Cooler Master houden, aangezien die sowieso Haswell compatibele is, wat volgens mij niet het geval is met de XFX. Daarnaast is de CM volledig modulair en heeft die zwarte kabels.
De XFX moet ook C6 en C7 power states ondersteunen. De 3,3V en 5V wordt namelijk vanaf de 12V via een DC-DC converter gegeneerd en in principe zou zo'n voeding dus altijd compatibel moeten zijn.

In de topicstart staat de S12D van Seasonic trouwens wel genoemd, dat is de niet modulaire variant van de M12D, zal de M12D dus ook even toevoegen.
Of moet ik ze gewoon beiden verkopen en een 450/550W voeding kopen? Dat laatste lijkt mij namelijk financieel het minst aantrekkelijk.
Dan moet je zelf weten, misschien kun je een leuke prijs krijgen voor de anderen.

De pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold is trouwens een leuke optie als je graag een andere wil en daarnaast niet in kwaliteit en prestaties er op achteruit wil gaan. Deze voeding heeft ook zwarte kabels en heeft als voordeel dat die (iets) stiller is dan de XFX en Cooler Master, mocht je dat belangrijk vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Ik ben aan het kijken voor een HTPCtje voor thuis naast de TV.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock N3150-ITX€ 86,-€ 86,-
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 48,50€ 48,50
1Chieftec IX-01B-90W (IX-01B-90W)€ 65,90€ 65,90
2Kingston ValueRAM KVR16S11S6/2€ 12,95€ 25,90
1Adata Premier Pro SP600 64GB€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 265,25

90W is wel voldoende toch? En is een voedinkje wat in deze kast zit enigszins betrouwbaar? Die pricewatch: Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit zijn namelijk nogal prijzig.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja moet echt meer dan genoeg zijn. Chieftec is sowieso beter in ripple onderdrukking, zitten veel meer condensators op. Qua spanningsregulatie is het afwachten wie beter is, dat is ook erg afhankelijk van de adapter die erbij zit. Zelfde geld overigens ook voor het rendement is afhankelijk van de adapter. Nu wil zo'n adapter wel eens wisselen, afhankelijk van wat leverbaar was dus een beetje moeilijk te zeggen welke nu beter is. Maar de Chieftec ziet er iig niet minder uit als de Mini-box PicoPSU, eerder beter, dus die zou ik gewoon behouden. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totthemitch
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-06 20:59
-The_Mask- schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:03:
[...]

Dat haal je zonder overklokken niet eens. Zonder overklokken zal je iets van 250W uit de voeding trekken maximaal.

Heb je nog eisen en wensen aan de voeding?
Hardstikke bedankt dan :) weet ik dat ik hieraan genoeg heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

-The_Mask- schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:22:
[...]

De XFX moet ook C6 en C7 power states ondersteunen. De 3,3V en 5V wordt namelijk vanaf de 12V via een DC-DC converter gegeneerd en in principe zou zo'n voeding dus altijd compatibel moeten zijn.

In de topicstart staat de S12D van Seasonic trouwens wel genoemd, dat is de niet modulaire variant van de M12D, zal de M12D dus ook even toevoegen.

[...]

Dan moet je zelf weten, misschien kun je een leuke prijs krijgen voor de anderen.

De pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold is trouwens een leuke optie als je graag een andere wil en daarnaast niet in kwaliteit en prestaties er op achteruit wil gaan. Deze voeding heeft ook zwarte kabels en heeft als voordeel dat die (iets) stiller is dan de XFX en Cooler Master, mocht je dat belangrijk vinden.
Bedankt voor je antwoord, kon in die review niks over DC-DC vinden. Ik weet namelijk wel dat met DC-DC C6 en C7 werken. Heb er voor gekozen om de CM te houden, aangezien ik custom waterkoeling heb met een window ziet het er nog beter uit.

Lijkt mij trouwens dat deze voeding nog een betere optie is dan de CM Gold V550 pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart de goedkoopste volledige modulaire Platinum voeding in Nederland en Super Flower is zeer goed wat ik zoal lees, alleen niet erg goed verkrijgbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 25-09-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:53:
[...]

Bedankt voor je antwoord, kon in die review niks over DC-DC vinden. Ik weet namelijk wel dat met DC-DC C6 en C7 werken. Heb er voor gekozen om de CM te houden, aangezien ik custom waterkoeling heb met een window ziet het er nog beter uit.
http://www.bit-tech.net/h...-seasonic-m12d-850w-psu/5 daar het duidelijk te zien, los gesoldeerd.
Lijkt mij trouwens dat deze voeding nog een betere optie is dan de CM Gold V550 pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 550W Zwart de goedkoopste volledige modulaire Platinum voeding in Nederland en Super Flower is zeer goed wat ik zoal lees, alleen niet erg goed verkrijgbaar.
Slecht verkrijgbaar idd, beide zijn trouwens hele goede voedingen. Heb trouwens beide hier liggen, nou de 750W versie van de CM en de 650W versie van de Super Flower. Nog even een reviewtje schrijven, beide al getest, beide iig erg goed. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Hallo,

Ik ben een een game pc aan het samenstellen en heb al de volgende componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,80€ 178,80
1MSI Z97 GAMING 5€ 139,95€ 139,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 209,95€ 209,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,60

Ik moet alleen nog een voeding, maar hier heb ik geen verstand van. Welke kan ik het beste pakken met dit systeem?

edit: nieuwe behuizing gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:43:

Ik moet alleen nog een voeding, maar hier heb ik geen verstand van. Welke kan ik het beste pakken met dit systeem?
Bijna alle fatsoenlijke voedingen zullen wel voldoen zolang ze een PEG connector hebben. Deze PC verbruikt maximaal namelijk maar zo'n 225W.

Wat zijn de eisen/wensen en budget?

Moederbord trouwens niet wat overdreven? Een moederbord dat de helft kost zoals bijvoorbeeld de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer is qua kwaliteit en prestaties niks minder. Enige wat je hiermee eigenlijk verliest is de mogelijkheid tot een tweede videokaart, maar twee GTX 960 kaarten in SLI is toch niet de slimste keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:19:
[...]

Bijna alle fatsoenlijke voedingen zullen wel voldoen zolang ze een PEG connector hebben. Deze PC verbruikt maximaal namelijk maar zo'n 225W.

Wat zijn de eisen/wensen en budget?

Moederbord trouwens niet wat overdreven? Een moederbord dat de helft kost zoals bijvoorbeeld de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer is qua kwaliteit en prestaties niks minder. Enige wat je hiermee eigenlijk verliest is de mogelijkheid tot een tweede videokaart, maar twee GTX 960 kaarten in SLI is toch niet de slimste keuze.
Ja ik had met name dat moederbord gepakt voor SLI, maar daar heb je inderdaad een punt. Kwam deze voeding tegen, denk dat het met die wel moet lukken ofniet? be quiet! System Power 7 300W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:32:
[...]

Ja ik had met name dat moederbord gepakt voor SLI, maar daar heb je inderdaad een punt. Kwam deze voeding tegen, denk dat het met die wel moet lukken ofniet? be quiet! System Power 7 300W
Die wordt hem dan net weer niet, omdat die geen PEG connector voor de videokaart heeft. ;)

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W zou bijvoorbeeld wel kunnen, zelfde voeding maar dan met een betere en stillere fan, kabel sleeving om alle kabels en dus een extra PEG connector. Wel is het zo dat deze voedingen geen individuele spanningsregulatie hebben, waardoor het beter is om C6 en C7 powerstates uit te schakelen bij het gebruik van deze voeding om vastlopers tijdens de slaapstand te voorkomen. Voor meer informatie hierover zie de topicstart.

Maar voor een paar euro meer heb je ook al een aardig betere voeding zoals de pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt. Misschien wel wat interessanter, deze voeding heeft wel individuele spanningsregulatie en ook een hoger rendement trouwens.

En dan is er ook nog de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt voor erg goede kwaliteit met een hoog rendement, de beste voeding van alle genoemden. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:11:
[...]

Die wordt hem dan net weer niet, omdat die geen PEG connector voor de videokaart heeft. ;)

pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W zou bijvoorbeeld wel kunnen, zelfde voeding maar dan met een betere en stillere fan, kabel sleeving om alle kabels en dus een extra PEG connector. Wel is het zo dat deze voedingen geen individuele spanningsregulatie hebben, waardoor het beter is om C6 en C7 powerstates uit te schakelen bij het gebruik van deze voeding om vastlopers tijdens de slaapstand te voorkomen. Voor meer informatie hierover zie de topicstart.

Maar voor een paar euro meer heb je ook al een aardig betere voeding zoals de pricewatch: Super Flower Golden Green HX 350 watt. Misschien wel wat interessanter, deze voeding heeft wel individuele spanningsregulatie en ook een hoger rendement trouwens.

En dan is er ook nog de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt voor erg goede kwaliteit met een hoog rendement, de beste voeding van alle genoemden. :)
Oke, thanks voor de tip ;)
Maar dan komt het er als volgt uit te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,80€ 178,80
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 68,95€ 68,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 209,95€ 209,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,50€ 59,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 727,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:23:
[...]

Oke, thanks voor de tip ;)
Maar dan komt het er als volgt uit te zien:
De Seasonic heeft trouwens wel een 6 pins PEG connector en de videokaart een 8 pins PEG connector. Dit betekend overigens niet dat een 8 pins PEG connector perse nodig is, een 6 pins PEG connector past altijd in een 8 pins aansluiting, echter werkt het alleen als de videokaart niet controleert wat er is aangesloten. Mocht het niet werken dan komt de videokaart ook nog met een 6 naar 8 pins verloopje, iets minder ideaal doordat je een extra weerstand creëert, maar normaal gesproken moet het gewoon goed werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.techtesters.eu/pic/MSIGTX960/302.JPG
productreview: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G review door Foritain

Rechtsonder op de afbeelding zie je het verloopje ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceamd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03-2021
Hallo,

ik ben van plan om een Msi r9 390 gaming aan te schaffen.Ik vroeg mij wel af of mijn voeding dit aan zou kunnen.Heeft iemand misschien ervaring met een soortgelijke setup als de mijne?
cooler master silent pro m600.
intel 3570k oc 4.2ghz.
8g werkgeheugen.
Verder heb ik nog 2 harde schijven,2xssd en 9 noctua ventilatoren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mauriceamd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:35:
ik ben van plan om een Msi r9 390 gaming aan te schaffen.Ik vroeg mij wel af of mijn voeding dit aan zou kunnen.Heeft iemand misschien ervaring met een soortgelijke setup als de mijne?
cooler master silent pro m600.
intel 3570k oc 4.2ghz.
8g werkgeheugen.
Verder heb ik nog 2 harde schijven,2xssd en 9 noctua ventilatoren.
Hmmm, de Cooler Master Silent Pro M600 is een aardige voeding, maar kan maar 480W (oftewel 40A) leveren op de 12V. Dit is voor een 600W voeding erg laag, moderne 500W voedingen kunnen dit vaak ook wel. Omdat tegenwoordig bijna alle stroom van de 12V wordt getrokken, is dit hetgeen waar je naar moet kijken.

Wat betreft de videokaart. MSI Heeft de Radeon R9 390X Gaming (met X dus) qua verbruik een beetje verprutst, zie bijvoorbeeld: http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html

In die review is te zien dat het verbruik nogal hoog ligt, dat is zo'n 75W tot 100W hoger dan andere R9 390X kaarten. Als ze hetzelfde met de R9 390 Gaming hebben gedaan wordt het nogal krap met de voeding. Hebben ze het bij deze kaart niet verprutst en is het verbruik normaal dan moet het prima gaan. Maar omdat er van deze kaart voor zo ver mij bekend geen goede review is geschreven welke het verbruik van de videokaart meet, is het een beetje koffiedik kijken.

Misschien is het dus verstandig om een andere R9 390 te nemen, waarbij het verbruik wel bekend is en waarbij het verbruik gewoon normaal is, dan moet het prima gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceamd
Dankjewel voor jouw reactie The Mask.
Dan ga ik denk ik opzoek naar een andere voeding en misschien ook naar een andere 390.
Ik denk dat ik de kaart ook nog een lichte overklok mee wil geven.lk dacht zelf aan 1 van deze 3.
Corsair RM750.
Cooler Master V Series V750.
Seasonic G-series 750.
Of zijn deze te zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mauriceamd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:18:
Corsair RM750.
Cooler Master V Series V750.
Seasonic G-series 750.
Of zijn deze te zwaar?
Dat is idd een beetje overdreven, 750W is bedoeld voor twee videokaarten. Probleem is vooral dat jouw voeding voor een 600W voeding nogal weinig op de 12V kan leveren, een moderne 600W voeding kan meestal wel 100W meer op de 12V leveren en zou wel gewoon moeten voldoen.

Welke behuizing heb je trouwens? En welke eisen en wensen heb je aan de voeding?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceamd
Welke behuizing heb je trouwens? En welke eisen en wensen heb je aan de voeding?
[/quote]

Ik heb een corsair carbide 500R.De wensen die ik aan mijn voeding stel is dat hij stabiel en redelijk zuinig is zonder al te duur te zijn.En hij moet minimaal 7 jaar mee kunnen gaan.

Zou de Cooler Master V650 Semi-Modular hieraan kunnen voldoen?

[ Voor 30% gewijzigd door mauriceamd op 29-09-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
Vanwege aanhoudende problemen met mijn PC ga ik toch maar alvast een andere voeding er in zetten (deze moest er toch binnen een jaar komen). Nou denk ik momenteel aan 2 opties, dit gaat mijn systeem zijn na upgrades over een jaar waarschijnlijk (780 GTX SLI twijfel ik nog over):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 261,-€ 261,-
1MSI Z170A KRAIT GAMING€ 144,20€ 144,20
2Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Aerocool GT-A White Edition€ 64,90€ 64,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 176,21€ 176,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,26

Nou heb ik dus 2 opties, tenminste ik neem aan dat beide voedingen makkelijk dit systeem kunnen draaien:

Optie 1: een nieuwe pricewatch: Corsair RM750

Optie 2: een 2e hands V&A aangeboden: Corsair RM850

Kunnen beide voedingen dit systeem aan? en wat zouden jullie kiezen?

EDIT: cpu en gpu's ga ik beide overclocken trouwens als het zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Wederom kom ik hier terug om advies te zoeken. Half jaartje geleden hier uitstekend geholpen om een voeding te kiezen.

Echter zit ik nu in een nieuwe situatie waarbij ik een 1U rack behuizing heb met een defecte pricewatch: Supermicro SP302-1S

In de behuizing zit:
- i7 4785T 35W TDP
- 4x 3.5 HDD's
- Quad netwerkkaart PCI-E x4
- 320GB SSD via PCI-E x4

Mogelijk komt er in de toekomst een CPU met een TDP van 65W waar ik wel rekening mee moet houden.

Totaal kom ik nog steeds niet verder dan 120W met nieuwe CPU van 65W TDP en uitgaande van een extra 15W voor de quad netwerkkaart en 320GB SSD. Een pricewatch: Supermicro PWS-201-1H zou dus moeten volstaan.

Echter wil ik graag zoals ieder ander mijn geld nuttig besteden en zuinig om gaan met mijn energieverbruik. Mijn oog viel op een PicoPSU van 150W. (wellicht volstaat een 120W versie ook? 90W lijkt mij net te weinig).

Is dit een slimmere keuze?

En ik kan helaas nergens reviews van PicoPSU's vinden met daadwerkelijke cijfers :(

Ik hoor veel over die PicoPSU's, claims van 95% efficientie etc.. Hoe is dit mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door renedis op 29-09-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mauriceamd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:01:
Zou de Cooler Master V650 Semi-Modular hieraan kunnen voldoen?
Ja dat lijkt mij de meest interessante voeding voor jouw. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriceamd
-The_Mask- schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:10:
[...]

Ja dat lijkt mij de meest interessante voeding voor jouw. :)
Dankjewel voor jouw advies, heeft me een hoop gedoe bespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Larkinzzz schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:09:

Optie 1: een nieuwe pricewatch: Corsair RM750

Optie 2: een 2e hands V&A aangeboden: Corsair RM850

Kunnen beide voedingen dit systeem aan? en wat zouden jullie kiezen?

EDIT: cpu en gpu's ga ik beide overclocken trouwens als het zo ver is.
Een normale overklok moet ook gaan met een high-end 750W voeding, pas als je echt de max eruit wil trekken hoef je naar 850W te kijken.

De RM serie is trouwens opgevolgd door de iets betere RMx serie en van de RM series zijn verschillende revisies geweest. Koop je dus een tweedehands voeding dan is de kans groot dat het een hele andere voeding is dan als je een RM voeding nieuw zou kopen.

pricewatch: Corsair RM750x is prijstechnisch ook meer interessant, al is die op dit moment nog niet echt goed leverbaar, maar dat zal over enkele dagen wel beter zijn.

Wel is het zo dat de RMx serie een nieuwe soort kabels gebruikt met Vsense draden en condensators voor het krijgen van perfecte spanningsstabiliteit en extreem lage ripple. En als je van plan bent de kabels te vervangen door individueel gesleevde kabels dan kun je beter de RM serie pakken want van de RMx serie zijn nog geen kabels beschikbaar. Ben je dat echter niet van plan dan is de RMx serie een betere keuze. :)

http://www.corsair.com/se...%20HX,%20HXi,%20RM,%20TXM|

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
Hoe de kabels er uit zien maakt mij geen bal uit, en ik ga niet extreem overklokken. Dus een paar dagen wachten en dan die RM750x maar halen denk ik (wil bij Megekko bestellen). Zolang het maar future proof is voor een GTX 780 SLI build. Bedank voor je advies weer Mask :)

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:29

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 68,95€ 68,95
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 279,-€ 279,-
1NZXT S340 Wit€ 64,95€ 64,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,75

Is de voeding groot genoeg voor deze build?
de videokaart gebruikt op z'n max 250watt en de processor 85.
= 335? 450/80

450*0.8 = 360 dan heb ik nog 25 watt over voor andere apperatuur?
reviews: R9 280X: videokaarten strijden in de subtop - update
In deze benchmark verbruikt hij 343 Watt, ik was dus van 250 uitgegaan en dacht dat dit genoeg was, maar ik denk blijkbaar dat dit niet het geval is.

In andere benchmarks gebruitk hij wel weer rond de 250 watt.. http://www.guru3d.com/art...r_gaming_oc_review,8.html

[ Voor 6% gewijzigd door Terrie op 30-09-2015 14:32 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• -The_Mask-
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:16:
Is de voeding groot genoeg voor deze build?
Ja, maar de behuizing/voeding combinatie is nogal vreemd. Je kiest een behuizing met venster zodat je de onderdelen kan bewonderen, maar een voeding met niet echt mooie kabels.
de videokaart gebruikt op z'n max 250watt en de processor 85.
= 335? 450/80

450*0.8 = 360 dan heb ik nog 25 watt over voor andere apperatuur?
Waarom deel je door 80? Wil je de voeding maar voor 80% belasten?
reviews: R9 280X: videokaarten strijden in de subtop - update
In deze benchmark verbruikt hij 343 Watt, ik was dus van 250 uitgegaan en dacht dat dit genoeg was, maar ik denk blijkbaar dat dit niet het geval is.
Er staat daar niet dat de videokaart 343W verbruikt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Terrie

Terrie

-The_Mask- schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:48:
[...]

Ja, maar de behuizing/voeding combinatie is nogal vreemd. Je kiest een behuizing met venster zodat je de onderdelen kan bewonderen, maar een voeding met niet echt mooie kabels.

[...]

Waarom deel je door 80? Wil je de voeding maar voor 80% belasten?

[...]

Er staat daar niet dat de videokaart 343W verbruikt. ;)
Je bent mijn held van de dag. Ik heb inderdaad niet op zitten letten. Dan is deze voeding dus voldoende! een 450 watt voeding levert meestal toch maar voor 80% van het totale opgegeven vermogen? Of is dat bij deze bronze voeding niet het geval. En welke voeding is dan wel mooi?
Want heb inderdaad windowed case genomen met expres dat specifieke mobo..

• SmokingCrop
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:54:
[...]
Een 450 watt voeding levert meestal toch maar voor 80% van het totale opgegeven vermogen?
Er zijn voedingen die inderdaad maar 80% of minder van hun opgegeven wattage leveren, maar goede voedingen kunnen gewoon 24/7 100% leveren.
Die efficiëntie (80plus label) is bovenop de opgegeven wattage, wat er extra uit de muur moet komen. Hoe hoger die efficiëntie, hoe minder de elektriciteitskosten (al kosten die voedingen dan ook wel meer).

• Terrie

Terrie

SmokingCrop schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:10:
[...]

Er zijn voedingen die inderdaad maar 80% of minder van hun opgegeven wattage leveren, maar goede voedingen kunnen gewoon 24/7 100% leveren.
Die efficiëntie (80plus label) is bovenop de opgegeven wattage, wat er extra uit de muur moet komen. Hoe hoger die efficiëntie, hoe minder de elektriciteitskosten (al kosten die voedingen dan ook wel meer).
Dan is dat ook weer duidelijk, bedankt! Ik dacht dat voedingen tegenwoordig gewoon met mooie zwarte kabels werden geleverd, maar antec vond het niet nodig om deze kabels af te schermen..
pricewatch: Corsair CX430M ( is deels modulair?!)
pricewatch: be quiet! System Power 7 450W
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Welke van deze is dan het beste? Of zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd zie.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 30-09-2015 15:33 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:22:
[...]

Dan is dat ook weer duidelijk, bedankt! Ik dacht dat voedingen tegenwoordig gewoon met mooie zwarte kabels werden geleverd, maar antec vond het niet nodig om deze kabels af te schermen..
pricewatch: Corsair CX430M ( is deels modulair?!)
Ja, alleen niet de juiste aansluitingen voor de videokaart en ook te duur voor de kwaliteit die je krijgt.
Geen nette kabels, ook niet interessant.
Beide te duur, vrij oud type, geen ondersteuning voor C6 en C7 powerstate.
Welke van deze is dan het beste? Of zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd zie.
pricewatch: Super Flower Bronze FX Series 450W goedkoop, zwarte kabels en redelijke kwaliteit, geen ondersteuning voor C6 en C7.
pricewatch: Cooler Master GM G450M kwalitatief een heel klein beetje minder, maar wel individuele spanningsregulatie en daardoor wel ondersteuning voor C6 en C7.
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W kwalitatief weer een beetje beter en ook individuele spanningsregulatie en daardoor ook ondersteuning voor C6 en C7. (de 450W versie heeft maar één PEG connector, videokaart heeft er twee nodig)

Uitleg over de powerstates vind je hier: http://gathering.tweakers...ssage/1642138#powerstates

AMD Nieuwsdiscussie

• Terrie

Terrie

spoiler:
[quote]-The_Mask- schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:15:
[...]

Ja, alleen niet de juiste aansluitingen voor de videokaart en ook te duur voor de kwaliteit die je krijgt.

[...]
Geen nette kabels, ook niet interessant.

[...]

Beide te duur, vrij oud type, geen ondersteuning voor C6 en C7 powerstate.

[...]

pricewatch: Super Flower Bronze FX Series 450W goedkoop, zwarte kabels en redelijke kwaliteit, geen ondersteuning voor C6 en C7.
pricewatch: Cooler Master GM G450M kwalitatief een heel klein beetje minder, maar wel individuele spanningsregulatie en daardoor wel ondersteuning voor C6 en C7.
pricewatch: Fractal Design Integra M 550W kwalitatief weer een beetje beter en ook individuele spanningsregulatie en daardoor ook ondersteuning voor C6 en C7. (de 450W versie heeft maar één PEG connector, videokaart heeft er twee nodig)

Uitleg over de powerstates vind je hier: http://gathering.tweakers...ssage/1642138#powerstates
[/quote]

Bedankt voor je reactie, ik ga (Denk ik) voor de laatste optie voor dat tientje extra. Weer heel wat wijzer geworden over voedingen.. Heb duidelijk op de juiste plek mijn vragen gesteld!

Maar ga ik als gewone gebruiker dat extra beetje kwaliteit van de 2de voeding wel merken? Ze hebben beide de c6 en c7 ondersteuning. Voordelen van de laatste voeding zijn dus: meer wattage(voor eventuele upgrade?) en ietsje betere kwaliteit? Nadeel is namelijk dat hij een levertijd van ongeveer een week heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Terrie op 30-09-2015 17:38 . Reden: Spoiler werkt niet?... ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:31:

Maar ga ik als gewone gebruiker dat extra beetje kwaliteit van de 2de voeding wel merken? Ze hebben beide de c6 en c7 ondersteuning. Voordelen van de laatste voeding zijn dus: meer wattage(voor eventuele upgrade?) en ietsje betere kwaliteit? Nadeel is namelijk dat hij een levertijd van ongeveer een week heeft.
Je zal het verschil is kwaliteit waarschijnlijk niet heel snel merken, zijn beide prima mainstream voedingen welke wel minimaal een jaar of 7 probleemloos zouden moeten werken.

Voordeel van de Fractal Design is dan ook nog dat de kabels wat netter zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WEQavxX.jpg
Bij de niet modulaire Cooler Master G450M kabels zijn de draden gekleurd met sleeving er omheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2014/10/first-page7.jpg
Bij de Fractal Design Integra M 550W heeft alleen de 24 pins ATX kabel gekleurde draden met sleeving, alle andere kabels zijn volledig zwart.
Spoiler werkt niet?...
Spoiler tag doet wat het moet doen, als je niet het hele bericht wil quoten knip je er stukjes tussen uit.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 30-09-2015 21:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Terrie

Terrie

Bedankt, heb toch de coolermaster besteld, vond dit er prima uit zien. Weet niet waar ik dit moet vragen, maar als ik nog een extra fan in mijn case wil waar moet ik dan naar kijken? Er zitten standaard twee 120mm fans bijgeleverd.

• -The_Mask-
  • Niet online
Terrie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:14:
[...]

Bedankt, heb toch de coolermaster besteld, vond dit er prima uit zien. Weet niet waar ik dit moet vragen, maar als ik nog een extra fan in mijn case wil waar moet ik dan naar kijken?
Manier van aansluiten. Heeft de behuizing een fancontroller of laat je hem aansturen via het moederbord en gaat de aansturing dan via spanning of PWM.

Type lager. Liever geen sleeve bearing, andere types zoals riffle, FDB, HDB, zijn allemaal beter doordat ze een langere levensduur hebben.

Fan bladen. Je hebt niet veel static pressure nodig, de lucht hoeft niet door een radiator. Eén met hoge airflow en weinig druk is dus beter of 50/50 is beter dan één met hoge statische druk.

En in jouw geval is een zwart en/of witte fan het mooist.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
renedis schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:11:

Totaal kom ik nog steeds niet verder dan 120W met nieuwe CPU van 65W TDP en uitgaande van een extra 15W voor de quad netwerkkaart en 320GB SSD. Een pricewatch: Supermicro PWS-201-1H zou dus moeten volstaan.

Echter wil ik graag zoals ieder ander mijn geld nuttig besteden en zuinig om gaan met mijn energieverbruik. Mijn oog viel op een PicoPSU van 150W. (wellicht volstaat een 120W versie ook? 90W lijkt mij net te weinig).
Ja 90W is idd te krap, 120W zal het randje zijn, liever 150W bij de 65W CPU.
Is dit een slimmere keuze?
Heb je het huidige verbruik wel eens gemeten? Dan weet je ook hoeveel watt de PC ongeveer verbruikt en ook hoeveel maximaal.
En ik kan helaas nergens reviews van PicoPSU's vinden met daadwerkelijke cijfers :(
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=207
http://www.pc-max.de/arti...-und-power-boards-im-test

Het kantelpunt ligt ruigweg bij 25W wat betreft een erg efficiënte ATX voeding vs een PicoPSU. Boven de 25W is de ATX voeding efficiënter er onder de PicoPSU.
Ik hoor veel over die PicoPSU's, claims van 95% efficientie etc.. Hoe is dit mogelijk?
Nou voor een picoPSU is dat niet zo moeilijk, een moderne 80PLUS Gold voeding haalt dat ook gemakkelijk, tenminste het omzetten van 12V naar 3,3V en 5V. Een moderne ATX voeding zet de 230V AC om naar 12V DC en de 12V DC wordt omgezet naar 3,3V en 5V DC. Een PicoPSU werkt hetzelfde alleen wordt de omzetting van 230V AC naar 12V DC in de bijbehorende adapter gedaan en de PicoPSU zelf doet 12V DC naar 3,3V en 5V DC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
-The_Mask- schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:36:
[...]

Ja 90W is idd te krap, 120W zal het randje zijn, liever 150W bij de 65W CPU.

[...]
Heb je het huidige verbruik wel eens gemeten? Dan weet je ook hoeveel watt de PC ongeveer verbruikt en ook hoeveel maximaal.

[...]

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=207
http://www.pc-max.de/arti...-und-power-boards-im-test

Het kantelpunt ligt ruigweg bij 25W wat betreft een erg efficiënte ATX voeding vs een PicoPSU. Boven de 25W is de ATX voeding efficiënter er onder de PicoPSU.

[...]

Nou voor een picoPSU is dat niet zo moeilijk, een moderne 80PLUS Gold voeding haalt dat ook gemakkelijk, tenminste het omzetten van 12V naar 3,3V en 5V. Een moderne ATX voeding zet de 230V AC om naar 12V DC en de 12V DC wordt omgezet naar 3,3V en 5V DC. Een PicoPSU werkt hetzelfde alleen wordt de omzetting van 230V AC naar 12V DC in de bijbehorende adapter gedaan en de PicoPSU zelf doet 12V DC naar 3,3V en 5V DC.
Bedankt voor de informatie.

Aangezien ik ESXi met minimaal PfSense + Terminal server ga draaien verwacht ik jammer genoeg niet onder een verbruik van 25W te komen.

Graag wil ik je nog éénmaal om je kennis en kunde vragen.

is dit dan wat?

SuperMicro 440W 80PLUS Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het rendement van die voeding is niet echt bijzonder hoog bij lage belasting. Waar ga je de voeding halen? Wat is beschikbaar?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
-The_Mask- schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:17:
Het rendement van die voeding is niet echt bijzonder hoog bij lage belasting. Waar ga je de voeding halen? Wat is beschikbaar?
ik ben beperkt tot die afmetingen. 220x100x40. Mijn idee was om deze hier te kopen.

Andere opties zijn:
- pricewatch: Mini-box picoPSU-150-XT
- pricewatch: Supermicro PWS-601-1H
- pricewatch: Supermicro PWS-351-1H
- pricewatch: Supermicro SP302-1S
- pricewatch: Supermicro PWS-201-1H
- pricewatch: Fortron Source Flex ATX Power Supply - 250 Watt
- pricewatch: Seasonic SS-250SU
- pricewatch: Seasonic 250W SFX SS-250SU 80Plus White OEM
- FSP Group 460W Server Power Supply 1U
- FSP Mini ITX / Flex ATX 80 plus Gold 400W

- PWS-441P-1H ??

Ik heb liever ietwat overkill dan het minimum wat nodig is. Vandaar dat ik als alternatief als "voordelig verbruik" bij de 440W uit kwam.

Edit:

24-pin ATX + 8-pin EPS + 1 molex is minimaal vereist.

[ Voor 15% gewijzigd door renedis op 02-10-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moisgek
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-12-2022
hallo,

ik vind het onnodig om mijn topic te bumpen tegenwoordig om een simpele vraag die ikzelf niet kan beantwoorden,

ik heb de anted edge veranderd in een

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 378,95€ 378,95
1MSI Z170A GAMING PRO€ 139,90€ 139,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 128,95€ 128,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 39,90€ 39,90
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Samsung SE-208DB Rood€ 24,14€ 24,14
1Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold€ 104,90€ 104,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 166,-€ 166,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.564,54

dit omdat jij zei dat hij stiller was ofzo

,

dus zo kan het ook ?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
@ Moisgek: Ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
edit: }:O

[ Voor 96% gewijzigd door Larkinzzz op 03-10-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moisgek
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Hallo,

Graag wil ik voor zekerheid nog even advies over voeding volgende opstelling.
Dit om terleurstelling te Voorkomen .

Systeem
Dit gaat een coolermaster elite 130 of 120 worden als behuizing
Mobo asus minitx z97i plus. Is incl WiFi.
Nvdia r9 280 x dual vapor
I5 4460. Of. I7 4790 geen klokbare
8 of 16 gb crucial of kingston ddr3 geheugen
Ssd 850 evo Samsung 250gb
Hdd 1 Tb
Evt optische drive

Nu twijfel ik over antec vpf 450
Of coolermaster gm550m semi modulair.

Evt andere suggestie, die rond die prijs zit?
Kabelkleur maakt niet uit, maar moet geen uitval krijgen ivm te lage voeding

Bedankt alvast

----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
Bump, iemand graag een advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je gaat voor een zuinige haswell met een 280x videokaart. Je absolute piekvermogen zal, bijv. bij een benchmark, ooit eens op 350w liggen.

De Antec van 450w gaat daarom prima je systeem trekken.

Mocht je het desondanks niet vertrouwen kan je ook een relatief simpele 550w voeding nemen pricewatch: Fractal Design Integra M 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rave020
Super, dan is keuze duidelijk, de antec dan maar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 17:43
hallo
ik heb vorig jaar een coolermaster b600 gehaald voor een nieuwe pc
http://tweakers.net/produ...er-b600-ver2.html#primair
nu lees ik in de reviews dat er slechte condensatoren inzitten kan ik deze voeding gewoon gebruiken totdat hij op is/de geest geeft ? of is de kans dan aanwezig dat er andere onderdelen sneuvelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
miciel schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:50:
hallo
ik heb vorig jaar een coolermaster b600 gehaald voor een nieuwe pc
http://tweakers.net/produ...er-b600-ver2.html#primair
nu lees ik in de reviews dat er slechte condensatoren inzitten kan ik deze voeding gewoon gebruiken totdat hij op is/de geest geeft ? of is de kans dan aanwezig dat er andere onderdelen sneuvelen ?
De CM B600 v2 is in principe gewoon een prima voeding. Hij kan immers gewoon de opgegeven 600w leveren en doet hier geen concessies op. Het is inderdaad een budgetvoeding en dat zie je terug in de simpele uitvoering (design, kabels) en ook in de condensatoren. De ventilator is oké, al is zoals The_Mask z'n review aangeeft de fancurve vrijwel altijd statisch rond de 850 RPM. Bij lage IDLE belasting zal de fan dus relatief iets te hard draaien dan wenselijk is, maar je zal de fan echt niet gaan horen op 850 RPM met een dichte kast. Ik verwacht eerder je casefans en/of gpu fan als eventuele boosdoener qua geluidsproductie.

Verder is de voeding gewoon uitgerust met allerlei beveiligingen tegen kortsluiting, te hoge temperatuur etc.
Je kan dus gewoon zonder zorgen deze voeding de komende jaren gaan gebruiken. Dat het een budget voeding is zie je ook terug in de garantie; 3 jaar carry-in. Echter verwacht ik dat je bij normaal gebruik de voeding toch zeker een 5+ jaar zonder enkele problemen kan gebruiken, en wellicht wel wat langer dan dat. Maar je hoeft je naar mijn mening dus geen zorgen te maken :)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.