Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als je de corsair M450 erbij betrekt, wat vind je dan van de Antec Edge 550W? Hoe valt deze tussen de andere drie (seasonic, cooler master en de corsair)? Jij bent in je review erg positief erover, maar toch adviseer je die niet?-The_Mask- schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:24:
Qua geluid is de Cooler Master zeker de betere en qua prestaties en kwaliteit doet die ook zeker niet onder voor de Seasonic, alleen de kabels zijn vrij lelijk.
[afbeelding]
Bij de pricewatch: Corsair RM450 zit je qua geluid en uiterlijk wel perfect, maar lever je in op kwaliteit. De verwachte levensduur van deze voeding is minder door de condensators van mindere kwaliteit samen met een vrij warme voeding door de semi-passieve werking van de fan. Ik verwacht dat deze voeding wel eens moeite kan hebben met 10 jaar, maar als je hem naar bijvoorbeeld 7 jaar vervangt en als je er voor zorgt dat die redelijk stofvrij blijft dan mag die de eerste 7 jaar geen problemen geven.
Qua vermogen is dit ook meer dan genoeg voor een GTX 960 of GTX 970. Een high-end kaart zoals een GTX 980 Ti is zelfs geen probleem, ook niet met CPU overklok.
Qua prijs is die gelijk aan de corsair M450, maar wel 15 euro meer dan de cooler master en seasonic.
Mocht je echter liever willen dat de voeding meer dan 10 jaar mee gaat dan zit je met de Antec beter. Verschil tussen de Antec Edge en Seasonic G-series is overigens maar klein. De Antec Edge is namelijk ook een Seasonic G-series met een ander uiterlijk, kabels, fan en wat goedkoper. Nadeel is dat niet alle draden netjes zwart zijn, maar het is sowieso beter als de Cooler Master VSM serie.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, maar zet er wel de precieze probleem omschrijving bij zodat het eventueel ook reproduceerbaar is door een ander. En zet er ook bij dat het probleem weg is met een andere voeding. Houdt er trouwens ook rekening mee dat degene bij de webshop/winkel waarschijnlijk totaal geen kennis van voedingen heeft. Dus onzin advies van hun kant en een slechte RMA service is iets om rekening mee te houden.
AMD Nieuwsdiscussie
Ah, dan lijkt het me verstandiger om die gok niet te wagen-The_Mask- schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:36:
[...]
Eh, het precieze verbruik van de MSI R9 390 Gaming is niet bekend. Bij de R9 390X Gaming heeft MSI iig iets goed verpruts want die verbruikt ongeveer 100W meer dan andere R9 390X kaarten. Als dat ook zo is bij de R9 390 Gaming dan gaat het hem niet worden.
Is het verbruik van de MSI R9 390 Gaming echter zoals de andere R9 390 kaarten dan moet het net kunnen zonder overkloks, mits je de juiste kabel kan bemachtigen. Het moet namelijk wel een kabel voor de Cooler Master VSM serie zijn, andere kabels hebben namelijk bijna altijd een andere pin-out en hebben dus een grote kans op de videokaart in rook te laten opgaan.
Naar het TDP kijkend lijkt het me inderdaad een slecht idee. 2x275W is al 550W, 100W erbij van de rest van het systeem maakt het zooitje heel erg krap.
Ik zie hier ontzettend veel voeding advies navraag dus bij deze stel ik mijn vraag ook maar.
Ik heb zojuist een pc aangeschaft met de volgende componenten:
I5 2500k (klokt atm @ 3.9Ghz)
Asus p8z68-v moederbord
sapphire HD 6870 ati kaartje
2x WD blue 500gb in RAID-0
8gb G.Skill geheugen
Met de volgende voeding: Cooler Master Real Power 550W
nu is de vraag als volgt ik wil graag upgraden naar een gtx 970 (ik neig op dit moment naar de MSI GTX 970 gaming) alleen heeft deze voeding geen 8 pin connector of een 6+2 connector. Zelf hecht ik waarde aan een stille voeding die iig stabiel en efficient is. Het zit in een Fractual Design R4 kast dus wegwerken is goed te doen. De vraag is of de CM V550
(pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular) dan een goede optie is, of dat ik het op 1 of andere manier met de huidige voeding zou kunnen bewerkstellen?
Overigens heb je niet perse een 550W voeding nodig, zelfs met de huidige overklok zal de PC hooguit 325W maximaal nemen.
De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is overigens een prima voeding en prima koop, ook stil trouwens eventueel kan de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W ook nog. Dan weet je 100% zeker dat je de voeding nooit zal horen.
AMD Nieuwsdiscussie
Nu sta ik opzich enigsinds in dubio aangezien ik een voeding het liefst voor de langere termijn haal en ik wil kijken hoe ik deze pc zo stil mogelijk kan krijgen (een cpu koeler zit ook in de planning) tevens zit er vanaf morgen een SSD in. Stilte is vooral fijn om mee te kunnen werken (huidige overklok draait op stabiel vcore van 1.18V ong.) De CM kan ik op dit moment van iemand overnemen (al weet ik niet 100% zeker hoe slim dat is, niet echt mijn kennis area). Wat zou hier ongeveer wijsheid zijn of maakt het niet bijster veel uit? Ik begrijp in ieder geval dat het slim is om deze te vervangen, klopt dat?
En mocht ik dan inderdaad toch voor de Be Quiet gaan, maakt het dan uit of het een 400 of 500W model is, als in zit daar naast het wattage nog verschil in?
[ Voor 11% gewijzigd door donny110 op 07-09-2015 15:36 ]
Is ook een beetje afhankelijk van welke V550SM dat is. De huidige nieuwen hebben condensators van betere kwaliteit en een langzaam draaiende fan. De vraag is dan weer of de tweedehands dat ook is.donny110 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:34:
De CM kan ik op dit moment van iemand overnemen (al weet ik niet 100% zeker hoe slim dat is, niet echt mijn kennis area).
Ja dat klopt.Wat zou hier ongeveer wijsheid zijn of maakt het niet bijster veel uit? Ik begrijp in ieder geval dat het slim is om deze te vervangen, klopt dat?
Nee grote verschil is vooral de 100W en het prijsverschil natuurlijk wat toch vrij vors is.En mocht ik dan inderdaad toch voor de Be Quiet gaan, maakt het dan uit of het een 400 of 500W model is, als in zit daar naast het wattage nog verschil in?
AMD Nieuwsdiscussie
De Antec heeft idd een fluid bearing fan, wat beter lijkt dan die van de Seasonic G-serie. Maar nu ik de budget (stiekem) heb opgetrokken naar 100 euro, komt ook de be quiet! Straight Power 10 CM 500W-The_Mask- schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:47:
De Corsair wint het duidelijk op stilte van de Antec en dat vond je belangrijk. Natuurlijk is stilte iets subjectiefs, voor de ene is de Antec ook onhoorbaar stil, maar de andere vindt hem weer te veel geluid maken. De Corsair zal voor zo goed als iedereen als onhoorbaar worden bestempeld vandaar de Corsair.
Mocht je echter liever willen dat de voeding meer dan 10 jaar mee gaat dan zit je met de Antec beter. Verschil tussen de Antec Edge en Seasonic G-series is overigens maar klein. De Antec Edge is namelijk ook een Seasonic G-series met een ander uiterlijk, kabels, fan en wat goedkoper. Nadeel is dat niet alle draden netjes zwart zijn, maar het is sowieso beter als de Cooler Master VSM serie.
De Be Quiet is een stukken stiller, maar heeft de Antec voordelen ten opzichte van de Be Quiet?
Edit: Ik zie dat de Be quiet TEAPO capicator gebruikt, wat dacht ik minder van kwaliteit was?
[ Voor 3% gewijzigd door Iceman1987 op 07-09-2015 20:37 ]
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 500W
De volgende deels modulair: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 500W
of de eerder genoemde Cooler master:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
En toen ik zei dat ik hem kon overnemen doelde ik hierop, op het V & A (V&A aangeboden: Cooler Master V550 Semi-Modular 80 plus gold.)
Even aangezien ik dit als een investering zie (stilte is voor mij erg waardevol onder andere dus 20 euro meer uitgeven voor een daadwerkelijke meerwaarde kan ik op zich doen. Wat zou kwalitatief hier de beste optie dan zijn gezien de nadruk op stabiliteit, efficiëntie en stilte?
In theorie wel, maar heel veel mensen horen de fan in de Antec vreemde geluidjes maken en bij van mij was dat niet anders.Iceman1987 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:32:
[...]
De Antec heeft idd een fluid bearing fan, wat beter lijkt dan die van de Seasonic G-serie.
De kabels, die van be quiet! zijn niet zwart.Maar nu ik de budget (stiekem) heb opgetrokken naar 100 euro, komt ook de be quiet! Straight Power 10 CM 500W
De Be Quiet is een stukken stiller, maar heeft de Antec voordelen ten opzichte van de Be Quiet?
Minder wel, maar in zo'n goede voeding met voldoende koeling moet 10 jaar eigenlijk wel gewoon haalbaar zijn met Teapo. Na 10 jaar zijn de technieken misschien ook weer veranderd en moet je de voeding misschien sowieso vervangen. En als dat niet zo is dan kun je over zo'n 10 als nog kijken hoe lang die mee gaat. Als anderen met dezelfde voeding allemaal zonder problemen 10 jaar met de voeding hebben gedaan kunnen er nog prima een paar jaar bij.Edit: Ik zie dat de Be quiet TEAPO capicator gebruikt, wat dacht ik minder van kwaliteit was?
AMD Nieuwsdiscussie
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 254,- | € 254,- |
1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 352,50 | € 352,50 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Fractal Design Define S | € 83,47 | € 83,47 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 34,- | € 34,- |
1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 181,- | € 181,- |
Thanks!
AMD Nieuwsdiscussie
Be quiet! Straight Power 10 zou ik dan op één zetten en de Cooler Master VSM serie op twee.donny110 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:43:
Even aangezien ik dit als een investering zie (stilte is voor mij erg waardevol onder andere dus 20 euro meer uitgeven voor een daadwerkelijke meerwaarde kan ik op zich doen. Wat zou kwalitatief hier de beste optie dan zijn gezien de nadruk op stabiliteit, efficiëntie en stilte?
AMD Nieuwsdiscussie
Zoals bijv. de Andyson N700W Titanium, of een ander model uit deze serie.
Ik hoorde dat Raidmax een rebrand in de pipeline van deze heeft.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=423
Bij caseking.de hebben ze een Leadex 850W.
https://www.caseking.de/p...etzteile/80-plus-titanium
Ander probleem is dat de energie hier helemaal niet zo duur is. Het prijsverschil tussen een 80PLUS Titanium en Platinum voeding is dan op dit moment veel te groot om interessant te zijn. En als het dan al interessant zou zijn dan is het alleen bij monster PC's welke 1000W of meer verbruiken. Daar kun je immers nog wat(t) winnen. Als de PC maar iets van 200W verbruikt met een 80PLUS Platinum voeding dan is het verbruik met een 80PLUS Titanium voeding relatief weinig lager.
Dit alles maakt dat het veel interessanter is om op dit moment alleen hoge vermogens op de markt te zetten. De lagere vermogens komen vanzelf, maar voordat ze echt interessant worden zoals nu de 80PLUS Gold voedingen zijn, zijn we weer een paar jaar verder.
AMD Nieuwsdiscussie
Kort door de bocht een aantal getallen van Efficiency en label:
100W benodigd door de PC gedurende 1 heel jaar(8760h), met €0.23/kWh en een aantal 80PLUS labels:
100% PSU Efficiency: 876kWh(Ideal PSU), €201.30,- (€0,- /jaar verlies door PSU)
80% PSU Efficiency: 1095kWh(80PLUS), €251.90,- (€50.37,-/jaar)
85% PSU Efficiency: 1031kWh(Bronze), €237,- (€35.56,-/jaar)
90% PSU Efficiency: 973kWh(Gold) €223.90,- (€22.39,-/jaar)
93% PSU Efficiency: 942kWh(Platinum) €216.60,- (€15.17,-/jaar)
96% PSU Efficiency: 913kWh(Titanium) €209.90,- (€8.40,-/jaar)
De €13.99 besparing per jaar van Gold naar Titanium is voor 100W continu niet te verantwoorden. Maar met 500W continu al bijna €70,- per jaar. Dan begint het te tellen..dus die 850W PSU is inderdaad de 'Sweet Spot' bij redelijke belasting.
Indirect kan je hier de besparing per kWh uithalen ( deel de besparing door de 876kWh -> €/kWh)
Van Platinum naar Titanium is je besparing €0.0077/kWh.
edit:
PS: Toch interessant voor de Number Crunchers, renderers en CFD gurus onder ons: gezien High Performance Computing toch meer in Desktop formaat begint te geraken (zie onderandere www.cfd-online.com )
[ Voor 8% gewijzigd door blspjnl op 08-09-2015 18:32 ]
Club3D is eigenlijk de enige die hier zou kunnen, maar die lijken eerder helemaal gestopt te zijn dus dat wordt hem ook niet.
https://geekhack.org/index.php?topic=73710.0 daar zou je hem dan moeten kopen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik had het volgende al in een apart topic staat en wer op dit topic gewezen.
Ik wil na jaren van tevreden gebruik van mijn oudere PC weer eens upgraden.
Ik heb mijn ook laten vallen op een Gigabyte GA-Z170XP-SLI bord en Core i5-6600K.
Nu heb ik nog een prima voeding in mijn PC zitten en ik vraag me af of ik die ook op dit nieuwe bord kan gebruiken. Het gaat om een Cooler Master Real Power RS450.
Wat aansluitingen betreft lijkt het te kunnen maar wellicht speelt er meer en aangezien ik er een beetje uit lig qua specefieke kennis doe ik graag een beroep op mijn mede-tweakers
Ik snap dat een nieuwe voeding aan te raden is maar deze loopt nog uitstekend en 450 watt lijkt me an sich voldoende voor bovenstaande config met een mid range video kaart. De vraag is dus of er zaken dusdanig anders zijn wat aansluitingen betreft etc en of dit gaat werken.
Thanks!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Daarnaast ondersteund d voeding ook geen C6 en C7 powerstate door het ontbreken van individuele spanningsregulatie. Staat C6 of C7 ingeschakeld dan is de kans redelijk dat het systeem vastloopt tijdens of vlak na de slaapstand.
AMD Nieuwsdiscussie
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik zie dat je een Seasonic M12II EVO 520W in je wenslijst hebt staan, die ondersteund ook geen C6 en C7, die ook de topicstart.rajackar schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:26:
Thanks! Daar kan ik iets mee. Dan maar een voeding toevoegen aan de wish list.
AMD Nieuwsdiscussie
Goed punt. Valt me op dat het lastig te zien is of een PSU het wel of niet ondersteund. Zelfs op de website van fabrikanten is het veelal niet te zien.-The_Mask- schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:41:
[...]
Ik zie dat je een Seasonic M12II EVO 520W in je wenslijst hebt staan, die ondersteund ook geen C6 en C7, die ook de topicstart.
De winst van deze states lijkt me nog wel mee te vallen of zie ik dat verkeerd.
Ik ben tevreden met een aardige middenmoter en dan lijkt deze voeding me an sich wel prima.
Of zou je me toch iets anders aanraden in deze prijs klasse?
Thanks!
[ Voor 24% gewijzigd door rajackar op 11-09-2015 12:56 ]
Wat voor eisen heb je verder aan de voeding? Welke behuizing heb je?
Voor (midrange) videokaarten tot pakweg 200W zou ik deze pakken: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Wil je videokaarten tot 300W+ gaan gebruiken dan deze:
pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
(die is wel iets minder stil dan de BQ)
Of je moet specifieke wensen hebben natuurlijk.
Standaard ATX tower. Ik was niet van plan er een hele zware videokaart in te zetten en hou het bij 1 SSD en een 7200 rpm spindle. is 400 watt dan voldoende?
AMD Nieuwsdiscussie
pricewatch: Antec VPF Series 450W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W bijvoorbeeld.
De Antec is een goed geprijsde "budget" voeding en de be quiet! een extreem stille en prima geprijsde mainstream voeding.
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Cooler Master showt hier een Master Power 1200W, met 80PLUS Titanium certificatie.
Maar deze is nog niet te vinden bij www.plugloadsolutions.com ...
AMD Nieuwsdiscussie
Mooi, dan ben ik er wel uit. Bedankt voor de uitleg en het delen van je kennis!-The_Mask- schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:50:
Zeker, zelfs met een GTX 980 en leuke overkloks op de CPU en videokaart.
https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/28.html
Vooral een aantal AMD kaarten vallen dan af.
Thanks. Ik ga er rekening mee houden.mitsumark schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:40:
Met de 400W voeding moet je een videokaart zoeken die average onder de 200W en peak onder de 250W zit.
https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/28.html
Vooral een aantal AMD kaarten vallen dan af.
Alleen zitten er wel Teapo caps in, niet de beste maar zeker niet slecht volgens mij. Goede keuze of kan ik beter wat anders kopen?
ze zeggen dat er goedkopere voedings zijn, betere opties, dat deze moeilijk duur is
Weet je een betere optie ?
1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 368,90 | € 368,90 |
1 | MSI Z170A GAMING PRO | € 147,95 | € 147,95 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
1 | NZXT H440 Zwart | € 111,95 | € 111,95 |
1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 104,- | € 104,- |
1 | Asus SDRW-08D2S-U Wit | € 21,50 | € 21,50 |
1 | Antec Edge 550W | € 94,79 | € 94,79 |
1 | Crucial MX100 512GB | € 178,- | € 178,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.528,89 |
Het voordeel van de Edge is dat het gewoon een erg goede voeding is met zwarte kabels wat mooi staat in je systeem.
Mogelijke, goedkopere opties (afhankelijk van je wensen):
http://tweakers.net/price...;388887;317760/categorie/
SSD is ook wellicht ook niet de beste keuze, de BX100 is sneller en goedkoper, wil je toch meer 'extra's' dan de MX200 of 850 EVO.
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W bijvoorbeeld.Zenix schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:13:
Alleen zitten er wel Teapo caps in, niet de beste maar zeker niet slecht volgens mij. Goede keuze of kan ik beter wat anders kopen?
AMD Nieuwsdiscussie
de wens is nu een goeie voeding die mooi staat idd, en genoeg vermogen levert, mar de antec edge is dan prima dus
1 | Intel Core i7 6700K Boxed | € 368,90 | € 368,90 |
1 | WD Green WD20EZRX | € 75,50 | € 75,50 |
1 | NZXT H440 Zwart | € 111,95 | € 111,95 |
1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 104,- | € 104,- |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 12,31 | € 12,31 |
1 | Antec Edge 550W | € 94,79 | € 94,79 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 178,94 | € 178,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.526,19 |
AMD Nieuwsdiscussie
Die eerste bedoelde ik inderdaad.
Kan ook aan de Antec PSU EC VPF350F oftewel VFP 350W is dat geen betere keuze qua kwaliteit?
[ Voor 35% gewijzigd door Zenix op 15-09-2015 16:01 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Zitten er daar dan grote verschillen qua condensatoren?-The_Mask- schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:46:
Waarschijnlijk heb je dus aan een voeding met één PEG connector genoeg, maar om zeker te zijn en omdat de meerprijs toch niet heel groot is, zou ik een voeding met twee PEG connectors halen.
pricewatch: Antec VPF Series 450W of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W bijvoorbeeld.
De Antec is een goed geprijsde "budget" voeding en de be quiet! een extreem stille en prima geprijsde mainstream voeding.
Ik zet iets in elkaar voor een vriend, we hadden al een stille kast en cpu koeler, kan de antec vpf 450w het verprutsen door te luidruchtig te zijn?
Het syseem is met een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 een een Cooler Master Silencio 352.
Dan kies ik toch maar voor kwaliteit voor 24/7 iets belangrijker dan wat meer geluid. De server komt nooit in de buurt van de 350W en dan zal de fan ook wel niet hard draaien.-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:08:
Ja de Antec VPF 350W is een betere voeding qua prestaties en kwaliteit dan de be quiet! Pure Power L8 300W, maar de be quiet! heeft een betere en stillere fan.
http://www.amazon.de/dp/B...15LA&childASIN=B00QL115LA
Hier was die nog te te krijgen, in Nederland niet meer via de PW.
De kwaliteit van beide is prima te noemen. De be quiet is alleen veel stiller en heeft een hoger rendement. Maar meer dan 95% van de mensen zal de Antec ook fluisterstil noemen. Zelfde geld overigens voor de CPU koeler, als je die stil (genoeg) vind zal de voeding dat ook zijn.supadupa2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:22:
[...]
Zitten er daar dan grote verschillen qua condensatoren?
Ik zet iets in elkaar voor een vriend, we hadden al een stille kast en cpu koeler, kan de antec vpf 450w het verprutsen door te luidruchtig te zijn?
Het syseem is met een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 een een Cooler Master Silencio 352.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding voor mijn systeem. Qua prijs wil ik liever niet meer dan 70 euro besteden maar het liefste wil ik zo min mogelijk geld.
Mijn systeem:
Kast: Aerocool Sixth Element
cpu: AMD phenom II 955BE (zonder overclock)
Moederbord: asrock 770 extreme3
Geheugen: 4GB DDR 1333 (komt waarschijnlijk nog een module van 4GB bij)
videokaart: msi gtx960 2GB
(overigens neem ik wanneer ik over de financiën beschik waarschijnlijk een i5 met bijpassend moederbord maar ik neem aan dat die niet zoveel stroom trekken als mijn huidige AMD cpu)
Volgens een bepaalde site zou dit op ongeveer 350W uitkomen onder load dus zou een voeding van 450W genoeg moeten zijn lijkt me dan. Een andere tweaker raadde me deze voeding aan: Antec VPF Series 450W. Nu las ik dat mijn videokaart een 12V rail met minimaal 42A nodig heeft. De Antec heeft twee 12V rails met beiden 25A. Wordt dit 25+25=50A als je dit aansluit? En mocht iemand met een betere voeding op de proppen komen geef me gerust suggesties.
Met vriendelijke groet,
BD13
Vanwege het formaat van de kast, pricewatch: Cooler Master Elite 130, leek mij een modulaire voeding het handigste. De voeding moet de volgende samenstelling (bedankt Best Buy Guide Juli) van stroom kunnen voorzien.
1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 33,50 | € 33,50 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 63,- | € 63,- |
1 | Cooler Master Elite 130 | € 41,66 | € 41,66 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 20,95 | € 20,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 159,11 |
Er moeten nog enkele harde schijven van bijv. pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB in kunnen. Maar dat zal voor het aantal W niet uitmaken.
Onder load zal je zo'n 100W minder, dus 250W maximaal uit de voeding trekken. Voedingen van zo'n 350W met één PEG connector zijn al prima.BD13 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:21:
Volgens een bepaalde site zou dit op ongeveer 350W uitkomen onder load dus zou een voeding van 450W genoeg moeten zijn lijkt me dan.
Dat klopt niet 42A op de 12V is 504W, dan kom je op een 550W voeding, dat is gewoon totale onzin.Een andere tweaker raadde me deze voeding aan: Antec VPF Series 450W. Nu las ik dat mijn videokaart een 12V rail met minimaal 42A nodig heeft.
Nee 50A zou 600W zijn. Een 450W voeding welke 600W op de 12V kan leveren is natuurlijk onmogelijk, dat zal nooit meer dan 450W kunnen zijn. Hoeveel de voeding totaal op de 12V kan leveren wordt eigenlijk altijd wel op het label vermeld, ook bij de Antec VPF 450W.De Antec heeft twee 12V rails met beiden 25A. Wordt dit 25+25=50A als je dit aansluit?
Jouw behuizing heeft een venster, vind je het dan geen probleem dat de voeding de kabels in alle kleuren van de regenboog heeft?En mocht iemand met een betere voeding op de proppen komen geef me gerust suggesties.
AMD Nieuwsdiscussie
Ah bedankt, ik neem aan dat de videokaart het wel trekt op die voeding dan. Qua kabelkleurtjes boeit het me niet zoveel haha, ik heb de pc op het moment zo staan dat ik de hele kast sowieso nauwelijks zie (Beetje ruimtegebrek op de kamer).-The_Mask- schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:18:
[...]
Onder load zal je zo'n 100W minder, dus 250W maximaal uit de voeding trekken. Voedingen van zo'n 350W met één PEG connector zijn al prima.
[...]
Dat klopt niet 42A op de 12V is 504W, dan kom je op een 550W voeding, dat is gewoon totale onzin.
[...]
Nee 50A zou 600W zijn. Een 450W voeding welke 600W op de 12V kan leveren is natuurlijk onmogelijk, dat zal nooit meer dan 450W kunnen zijn. Hoeveel de voeding totaal op de 12V kan leveren wordt eigenlijk altijd wel op het label vermeld, ook bij de Antec VPF 450W.
[...]
Jouw behuizing heeft een venster, vind je het dan geen probleem dat de voeding de kabels in alle kleuren van de regenboog heeft?
Ik zoek een voeding
Ik zat zelf te denken aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
Wat is je budget?
Prijs maakt niet uit. 80+ Gold is een vereiste
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefste modulair. 80+ Gold moet!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem bestond uit een Core 2 Duo, met een Nvidia GT630 aan een 500W voeding.
Ik heb recent een upgradesetje gekocht met een i7 4770K en ben van plan om de PC zonder externe GPU te gaan gebruiken.
Daarbij hoort natuurlijk een nieuw voeding en ander wattage aangezien de huidige setup al zo'n 7 á 8 jaar oud is.
Ik dacht zelf aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt , omdat hij modulair, 80+ Gold is en ik zelf een 550W in bezit heb van dezelfde serie (Van mijn gaming-rig)
Is 360W een overkill? is 300W voldoende? Welke andere merken beschikken eveneens over goede kwaliteit componenten en zijn dus vergelijkbaar?
Het systeem bestaal alleen uit een i7 4770K, MSI Z97S SLI-PLUS en een 256GB HDD + een paar TB aan HDD. en de Monitor is een Dell Ultrasharp.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenk13 op 15-09-2015 18:57 ]
Weet iemand of en waar ik deze los kan bestellen? Het gaat dan alleen om de kabels waarvoor op de voeding een aansluiting zit om zelf te bepalen welke kabels je wil gebruiken, de modulaire dus.
Recentelijk heb ik een pricewatch: Corsair CS550M tweedehands weten te kopen voor 40 euro. Die man van wie ik hem kocht had hem maar een keer gebruikt maar zei dat hij een zwaardere voeding nodig had aangezien hij crossfire draaide. Nu heb ik hem die voeding in mijn systeem gezet. Daarvoor had ik een pricewatch: Seasonic M12II 520W in de pc zitten. Ik had gedacht dat deze gold rated voeding wel een upgrade zou zijn. Maar nu lees ik allerlei verhalen dat er slechters caps worden gebruikt zoals elite en capxon in de cs550m. Is dat nou zo veel slechter dan wat er in de seasonic wordt gebruikt? Of kan ik gewoon de corsair erin laten?
Dit zijn mijn specs
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus P8Z68-V | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GV-R797OC-3GD | € 0,- | € 0,- |
1 | Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB | € 47,- | € 47,- |
1 | Silverstone RAVEN RV02B-W | € 0,- | € 0,- |
1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 98,- | € 98,- |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair CS550M | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Kingston SSDNow V300 240GB | € 81,51 | € 81,51 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 359,41 |
Ik draai de i5 2500k op 4,2 ghz op 1,2v en de rest op stock. De seasonic was nieuw gekocht en is onderhand 2 jaar oud.
http://www.cmstore.eu/contact.htmlzlotka schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:24:
Ik heb 2e hands een Cooler Master G550M overgenomen. Nu zitten hier de modulaire kabels (S-Ata, Molex e.d.) niet bij. Als ik zoek op google kan ik zo snel niet vinden of ik deze ergens los kan bestellen. Ook op de site van CM niet.
Daar kunnen ze je vast wel helpen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, zelfs twee van die videokaarten, al ondersteund het moederbord geen SLI.BD13 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:45:
[...]
Ah bedankt, ik neem aan dat de videokaart het wel trekt op die voeding dan.
De pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular is een vrij compacte voeding en heeft bij lage vermogens één van het hoogste rendement van alle beschikbare voedingen.pr5 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:29:
Ik zoek een zuinige voeding voor een 'thuisserver' die dag en nacht aan staat.
Vanwege het formaat van de kast, pricewatch: Cooler Master Elite 130, leek mij een modulaire voeding het handigste. De voeding moet de volgende samenstelling (bedankt Best Buy Guide Juli) van stroom kunnen voorzien.
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Celeron G1840 Boxed € 33,50 € 33,50 1 ASRock B85M Pro4 € 63,- € 63,- 1 Cooler Master Elite 130 € 41,66 € 41,66 1 Crucial CT51264BA160BJ € 20,95 € 20,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 159,11
Er moeten nog enkele harde schijven van bijv. pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB in kunnen. Maar dat zal voor het aantal W niet uitmaken.
AMD Nieuwsdiscussie
pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold wordt morgen gelanceerd, maar is al te koop. Zou ook nog een goede optie zijn, wel iets duurder als de Antec, maar ook stiller.moisgek schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 01:13:
de wens is nu een goeie voeding die mooi staat idd, en genoeg vermogen levert, mar de antec edge is dan prima dus
De Seasonic G-series 360W is niet modulair, is een andere voeding als de 450W t/m 750W versies.jeroenk13 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:57:
Ik dacht zelf aan een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt , omdat hij modulair, 80+ Gold is en ik zelf een 550W in bezit heb van dezelfde serie (Van mijn gaming-rig)
De Seasonic G-series 360W is een prima keuze.Is 360W een overkill? is 300W voldoende? Welke andere merken beschikken eveneens over goede kwaliteit componenten en zijn dus vergelijkbaar?
Het systeem bestaal alleen uit een i7 4770K, MSI Z97S SLI-PLUS en een 256GB HDD + een paar TB aan HDD. en de Monitor is een Dell Ultrasharp.
AMD Nieuwsdiscussie
moederbord veranderd en ssd en hdd ook en zo kon de cooler master er ook bij
De Corsair is zowel een down als upgrade van de Seasonic. Qua rendement ga je erop vooruit met Corsair, met de Corsair verbruikt de PC dus iets minder stroom. Ook is de Corsair stiller en heeft die betere spanningsstabiliteit. Ripple onderdrukking van de 12V is dan echter weer wat minder en ook de kwaliteit is minder. Zo mist er een MOV ((Metal Oxide Varistor) beschermt de voeding en PC tegen spanningspieken) en is de kwaliteit van de condensators en fan minder waardoor de verwachte levensduur gemiddeld gezien korter zal zijn.superrock schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:08:
Recentelijk heb ik een pricewatch: Corsair CS550M tweedehands weten te kopen voor 40 euro. Die man van wie ik hem kocht had hem maar een keer gebruikt maar zei dat hij een zwaardere voeding nodig had aangezien hij crossfire draaide. Nu heb ik hem die voeding in mijn systeem gezet. Daarvoor had ik een pricewatch: Seasonic M12II 520W in de pc zitten. Ik had gedacht dat deze gold rated voeding wel een upgrade zou zijn. Maar nu lees ik allerlei verhalen dat er slechters caps worden gebruikt zoals elite en capxon in de cs550m. Is dat nou zo veel slechter dan wat er in de seasonic wordt gebruikt? Of kan ik gewoon de corsair erin laten?
Dat zijn de grootste verschillen. Wil je 10 jaar met de voeding doen, dan is de Corsair daar niet echt geschikt voor, maar als je hem vervangt na 5 jaar dan zit je met de Corsair prima. Mits je een stabiel stroomnet hebben. Heb je wel eens last van spanningspieken op het stroomnet dan is de Seasonic verstandiger of je moet een Surge Protector of UPS gebruiken.
AMD Nieuwsdiscussie
Ehm merk je veel van spanningspieken. Gaan lampen dan flikkeren en dat soort ongein. Van dat soort problemen heb ik namelijk geen last van.Dat zijn de grootste verschillen. Wil je 10 jaar met de voeding doen, dan is de Corsair daar niet echt geschikt voor, maar als je hem vervangt na 5 jaar dan zit je met de Corsair prima. Mits je een stabiel stroomnet hebben. Heb je wel eens last van spanningspieken op het stroomnet dan is de Seasonic verstandiger of je moet een Surge Protector of UPS gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 17-09-2015 00:57 ]
AMD Nieuwsdiscussie
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 251,95 | € 251,95 |
1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
1 | Zotac GeForce GTX 980 Ti 6GB AMP! Extreme | € 590 | € 590 |
1 | Fractal Design Define S | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 41,- | € 41,- |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 53,49 | € 53,49 |
1 | Antec VPF Series 450W | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Crucial BX100 500GB | € 158,- | € 158,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.360,29 |
Gaat deze voeding het goed trekken na toevoeging van een extra SSD, RAM en eventuele CPU overklok in de toekomst?
Tijdens gewoon gamen zul je zelfs met een CPU OC wel onder de 350W blijven.
Piekverbruik wat je uit de voeding trekt zonder overklok is ongeveer 375W. Een niet al te extreme CPU overklok moet dus nog wel kunnen, maar heel veel ruimte is er niet en de videokaart ook overklokken zit er niet in.Hoofy88 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:52:
Na de onderstaande setup besteld te hebben, begin ik toch te twijfelen of de voeding genoeg power kan leveren.
Gaat deze voeding het goed trekken na toevoeging van een extra SSD, RAM en eventuele CPU overklok in de toekomst?
O.a. ook omdat de 450W versie van die voeding van iets mindere kwaliteit is.(in de vergelijkbare BBG van sept was gekozen voor de Cooler Master V550 Semi-Modular)
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zit de laatste dagen al een beetje te kijken om mijn computer up te graden en moet daarvoor een paar onderdelen vervangen.
Ik wil mijn grafische kaart upgraden naar een MSI GTX 960 GAMING 2G, Grafische kaart(DVI-I, HDMI 2.0, 3x DisplayPort, SLI, Retail), maar ik moet dan ook mijn voeding upgraden, maar in dat geval ben ik dan compleet clueless omdat ik geen idee heb waarom de een nou beter is dan de ander. mijn oude voeding heeft 250W wat niet genoeg is en hij is 8,5;14;15 (in cm) groot. Ik wil er niet al te veel geld aan spenderen, omdat ik eigenlijk wel een low budget persoon ben ^^
verdere informatie over mijn pc
- Packard Bell ixtreme M5800 is mn moederbord
- default system Bios
- Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3,20GHz (4CPUs), 3,2GHZ
- Kingston HyperX 8 GB DDR3-1333 Kit, Werkgeheugen
(rood, HX313C9FRK2/8, FURY Red)
- op het moment heb ik Nvidia Geforce GT320 dus je snapt wel dat ik wel een tijd heb bereikt om die te vervangen.
als je meer informatie wilt vraag het gerust en probeer ik het op te zoeken.
Alvast bedankt
mvg
Bram
[ Voor 4% gewijzigd door Brammieboy001 op 18-09-2015 12:48 ]
Heb je het merk en type voeding die er nu in zit?Brammieboy001 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:46:
als je meer informatie wilt vraag het gerust en probeer ik het op te zoeken.
Een GTX 960 lijkt mij trouwens wel wat snel voor een i5 650 dualcore CPU.
AMD Nieuwsdiscussie
switching psu
Delta electronics inc.
model: DPS-250AB-22D
REV: 07F
py250090150340011DP207
input 220-240v
3,15a 50hz
output 250w max
en over die videokaart
wat suggereer je dan welke ik zal halen? echt zware games speel ik niet eigenlijk alleen Counterstrike Global offensive, maar door de laatste update haalt mijn pc op het moment nauwelijks 100 fps nog.
Zorg er trouwens wel voor dat je moederbord bios up-to-date is. Ouder bios wil wel eens moeite hebben met moderne videokaarten.
AMD Nieuwsdiscussie
En trouwens hoe kan ik checken en er voor zorgen of mijn moederbord bios up-to-date is?
ga je bios in bekijk de versie en kijk welke er op de website van je mobo staat. maar waarom je bios updaten(met kans dat hij corrupt raakt). als alles werkt?Brammieboy001 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:13:
Thnx voor de informatie,
En trouwens hoe kan ik checken en er voor zorgen of mijn moederbord bios up-to-date is?
En ik heb trouwens gekeken in mijn bios
en dit stond er
System Bios version: PO1-A3 ik weet niet of die O een nul of de letter O was xD
edit:
ik heb op de site gekeken en er is geen latere versie dan degene die ik al heb
[ Voor 42% gewijzigd door Brammieboy001 op 18-09-2015 14:34 ]
Een voeding. Dit is het enige onderdeel waar ik nog geen uiteindelijke keuze in heb gemaakt.
Wat is je budget?
Maximaal 120 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een voeding van hoge kwaliteit. Het merk maakt me niet uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is het syteem dat ik ga bouwen:
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 264,89 | € 264,89 |
1 | Asus Z170-A | € 142,95 | € 142,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
1 | Fractal Design Define S | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 98,95 | € 98,95 |
1 | Noctua NH-U12S | € 53,95 | € 53,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Seasonic G-series 550 watt | € 76,- | € 76,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 99,11 | € 99,11 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 920,70 |
Ik ga hier over enkele maanden een gpu aan toevoegen. Dit zal waarschijnlijk een hd 7950, r9 290, r9 290x of gtx 780 worden (allemaal 2e hands, dit is veel goedkoper). Kaarten die allemaal redelijk veel energie slurpen. Ik ga niet voor sli of crossfire dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Ik wil nu een voeding kopen om ook te gebruiken als ik de gpu erin ga zetten. Ik ga de cpu overklokken en waarschijnlijk de gpu ook als ik dit nodig heb dus ik wil wel een voeding die dit aankan.
Ik heb nu de Seasonic G series 550 Watt gekozen maar ik weet niet of dit genoeg gaat zijn voor mijn systeem of dat ik 650 watt nodig heb. Een andere keuze is pricewatch: Seasonic G-series 650 watt
Ik wil graag jullie advies of een 550 watt genoeg is of dat ik toch voor een 650 watt moet gaan.
Die 550 is echt wel zwaar genoeg.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
De Antec gaat een be quiet! Pure Power L7 300W vervangen die de afgelopen 4,5 jaar 24/7 in mijn server heeft gezeten, omdat in de be quiet! CapXon caps zitten. Ik zal voor de grap ook eens de be quiet! voeding los maken komende week om te zien wat de status is van de caps.
Mijn server heeft altijd wel een goede sinus golf gekregen van de APC Smart-UPS 750VA http://www.apc.com/resour...se_sku=sua750i&tab=models
Dat zal denk ik ook wel iets effect hebben op de levensduur van een voeding.
De vraag luid als volgt: heb ik genoeg aan 550 watt voeding en hoe zou ik het zelf kunnen zien
Ik kwam zelf op iets van 335 uit maar weet niet zeker of ik goed heb gekeken
1 | Intel Core i5 6600K Boxed | € 265,90 | € 265,90 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 107,95 | € 107,95 |
1 | Sharkoon Skiller Pro | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Sharkoon FireGlider Rood / Zwart | € 22,- | € 22,- |
1 | Steelseries Qck+ | € 14,95 | € 14,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 110,50 | € 110,50 |
1 | LG GH24NSC0 Zwart | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Seasonic S12G 550W | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.282,95 |
Dan heb je een vrij vreemde manier van optellen als je op 1000W uitkomt met twee R9 290's of je moet een twee extreem overgeklokte hexacores of octocore CPU's hebben op een dual CPU moederbord met heel veel hardeschijven.arbraxas schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:20:
Als ik alle specificaties optel dan zou ik een voeding nodig hebben die zwaarder is als 1000W. Ik draai 2 AMD R9 290 in CF. Mijn 800W voeding houd het op zijn sloffen bij.
Die 550 is echt wel zwaar genoeg.
Als die 4,5 jaar redelijk stof vrij is geweest zijn de condensators waarschijnlijk nog wel goed, iig niet aan het lekken. Voor het controleren als ze perfect zijn moet je ze eigenlijk los solderen en capaciteit en weerstand meten.Zenix schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:44:
De Antec gaat een be quiet! Pure Power L7 300W vervangen die de afgelopen 4,5 jaar 24/7 in mijn server heeft gezeten, omdat in de be quiet! CapXon caps zitten. Ik zal voor de grap ook eens de be quiet! voeding los maken komende week om te zien wat de status is van de caps.
AMD Nieuwsdiscussie
Elk half jaar is de compressor er door heen geweest en dan ging ik door tot ik geen stof er meer uit zag komen, dus zal nog wel goed zijn. Ja klopt, dan zal ik ze moeten meten, maar ik heb niet eens soldeerspullen-The_Mask- schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:34:
[...]
Als die 4,5 jaar redelijk stof vrij is geweest zijn de condensators waarschijnlijk nog wel goed, iig niet aan het lekken. Voor het controleren als ze perfect zijn moet je ze eigenlijk los solderen en capaciteit en weerstand meten.
Dat haal je zonder overklokken niet eens. Zonder overklokken zal je iets van 250W uit de voeding trekken maximaal.totthemitch schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:42:
Hallo iedereen ik heb een vraag over een pc die ik heb samen gesteld.
De vraag luid als volgt: heb ik genoeg aan 550 watt voeding en hoe zou ik het zelf kunnen zien
Ik kwam zelf op iets van 335 uit maar weet niet zeker of ik goed heb gekeken
Heb je nog eisen en wensen aan de voeding?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 09:17 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dat is waar, los hiervan, de lage kwaliteit?-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:36:
Nee erg lage kwaliteit, prijs is te hoog en heeft voor een 650W voeding te weinig PEG connectors. Een 650W voeding koop je normaalgesproken voor twee redelijke high-end videokaarten en dan heb je 4 PEG connectors nodig, de voeding heeft er maar twee. Twee PEG connectors zijn bedoeld voor voedingen van 400 t/m 550W.
Van de oudere variant is er een test gedaan:
http://www.hardwareinsigh...-vs450-review/#First-Look
De capacitors zouden van wat mindere kwaliteit zijn en dit zou impact kunnen hebben op de levensduur.
Maar de PEG connectors is inderdaad wel een minpunt.
Neemt dit nog risico's mee volgens jou? en zou ik hierdoor toch een andere voeding moeten plaatsen?
(i.v.m. nieuwe hardware)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 09:57 ]
Nadeel van de VS650 is dus mindere kwaliteit, dus veel minder lange verwachte levensduur. Ook meer kans op defecten binnen de verwachte levensduur. Mindere prestaties dus iets meer slijtage van andere onderdelen. Minder hoog rendement en dus meer stroomkosten. Geen ondersteuning voor Haswell/Skylake C6 en C7 power states.
Ik zou de voeding echter niet vervangen, tenzij je de voeding nog niet hebt gebruikt en terug kan sturen onder wet koop op afstand.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik heb ze even een mailtje gestuurd. (gebruik namelijk wel een 6700k..) Moet ik de voeding er wel weer uithalen. Wat voor voeding adviseer je in mijn situatie, als ik het mag omruilen?-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:12:
Ik zie dat je een R9 380 hebt gekocht, dan kan een 400/550W voeding ook prima, afhankelijk van de rest van je systeem en eventuele overkloks. Voor 60/65 euro, de prijs van de VS650, had je ook een hele leuke 400/550W kunnen halen.
Nadeel van de VS650 is dus mindere kwaliteit, dus veel minder lange verwachte levensduur. Ook meer kans op defecten binnen de verwachte levensduur. Mindere prestaties dus iets meer slijtage van andere onderdelen. Minder hoog rendement en dus meer stroomkosten. Geen ondersteuning voor Haswell/Skylake C6 en C7 power states.
Ik zou de voeding echter niet vervangen, tenzij je de voeding nog niet hebt gebruikt en terug kan sturen onder wet koop op afstand.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
6700k, asrock extreme4, r9 380, 2133mhz ddr4-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:24:
Kun je de rest van de onderdelen ook vertellen? Ga je overklokken? Welke webshop?
Ik ga niet overclocken voorlopig, maar ik wil wel een degelijke voeding. (dus ik hoef niets bijzonders, ook geen crossfire etc.)
Voeding komt bij azerty vandaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 10:29 ]
Verwijderd
Fractal Core 2500-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 10:40:
En de behuizing?
Edit:
Ik zie trouwens dat de CX voedingen ook erg veel reviews krijgen en verkocht worden.
Dit is toch exact hetzelfde verhaal? Of is de kwaliteit wel erg verbeterd de afgelopen jaren?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 11:17 ]
pricewatch: Antec VPF Series 450W is wel een goede optie. Betere prestaties, kwaliteit en ondersteuning voor C6 en C7 power states.
Nee de kwaliteit van de CX(M) series van Corsair is ook niet denderend, wel beter als de VS serie, maar de CX(M) serie is ook te duur. Ook geen ondersteuning voor C6 en C7 trouwens, met uitzondering van de 750W versie.Edit:
Ik zie trouwens dat de CX voedingen ook erg veel reviews krijgen en verkocht worden.
Dit is toch exact hetzelfde verhaal? Of is de kwaliteit wel erg verbeterd de afgelopen jaren?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Bedankt voor je tips!-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:37:
[...]
pricewatch: Antec VPF Series 450W is wel een goede optie. Betere prestaties, kwaliteit en ondersteuning voor C6 en C7 power states.
[...]
Nee de kwaliteit van de CX(M) series van Corsair is ook niet denderend, wel beter als de VS serie, maar de CX(M) serie is ook te duur. Ook geen ondersteuning voor C6 en C7 trouwens, met uitzondering van de 750W versie.
Is het slim om deze voeding max 2 jaar te gebruiken en dan te vervangen? Of is het voor nu handiger om dit z.s.m. te doen?
Verwijderd
Ja, die ik er nu al in heb zitten.-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:42:
Welke voeding? De VS650?
Zorg er iig wel voor dat je C6 en C7 uitschakelt in UEFI als het is ingeschakeld, anders is de kans groot dat de nogal eens vastloopt tijdens de C6 en C7 slaapstand.
AMD Nieuwsdiscussie
Hij heeft zelf gezegd dat je hem niet hoeft te vervangen(tenzij je hem nog kon terug brengen). Dus daarom waarom nog vragen? Zou hem naar 5 jaar(garantie) vervangen.
Verwijderd
Ik kan de risico's niet inschatten.loki504 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:48:
[...]
Hij heeft zelf gezegd dat je hem niet hoeft te vervangen(tenzij je hem nog kon terug brengen). Dus daarom waarom nog vragen? Zou hem naar 5 jaar(garantie) vervangen.
Er zit 3 jaar garantie op, dus dan eventueel binnen 3 jaar.
Verder wacht ik nog even een reactie af van de winkel.
Ik zie dat relatief veel budgetvoedingen deze condensatoren hebben.
Als de voeding toch omgewisseld mag worden:
pricewatch: Seasonic G-series 550 watt krijgt ook veel positieve reacties, maar wel wat prijziger.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 11:53 ]
Dit topic is gesloten.