Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Ja, zit echt wel goed in elkaar. ik speel voornamelijk wel de vanilla uitvoering, erg vermakelijk
Zo dan, laat ik deze 's afstoffen. Nog andere actieve Squad spelers hier?
UE5 om de hoek en wat nieuwe facties onderweg zou weer leven in de game moeten blazen. Ik speel met een clan tegenwoordig en probeer zo nu en dan een clanwar mee te pakken. Zie wel veel spelers komen en gaan, tis een game voor wat serieuzere spelers die vooral samen willen werken denk ik dan maar.
Video van de nieuwe Al Basra layer die uitkomt met de UE5 engine. Uiteraard kijken we daar naar uit!
UE5 om de hoek en wat nieuwe facties onderweg zou weer leven in de game moeten blazen. Ik speel met een clan tegenwoordig en probeer zo nu en dan een clanwar mee te pakken. Zie wel veel spelers komen en gaan, tis een game voor wat serieuzere spelers die vooral samen willen werken denk ik dan maar.
Video van de nieuwe Al Basra layer die uitkomt met de UE5 engine. Uiteraard kijken we daar naar uit!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Vanavond om 20:00 update / versie 10.0 van Squad al weer. Nadat we in 9.0 de Unreal Engine 5 update kregen is het nu de beurt aan nieuwe content: Het Oekrainse leger wordt toegevoegd als factie, met nieuwe wapens en voertuigen, zoals de BTR-4 en de Stugna remote TOW.
Hoewel we een dip in spelers zagen na de komst van BF6, zie we gelukkig weer veel mensen terugkeren die dat hebben uitgespeeld
Waarom Squad:
- geen pay to win, loot boxes en andere arcade bs
- milsim met local chat, squad chat en command chat (voor Squad leaders)
- voertuigen, combined arms
- enorme maps, 50 x 50
Verder geen radar, hud of andere poespas, alleen jij, je wapen, je squaddies en een toekomstige respawn in het vooruitzicht
Enfin, tot zover deze poging dit leuke spel onder de aandacht te brengen. OffWorld is ook nog 's een 'indie' ontwikkelaar en de dev's spelen gewoon mee.
Hoewel we een dip in spelers zagen na de komst van BF6, zie we gelukkig weer veel mensen terugkeren die dat hebben uitgespeeld
Waarom Squad:
- enorme maps, 50 x 50
Verder geen radar, hud of andere poespas, alleen jij, je wapen, je squaddies en een toekomstige respawn in het vooruitzicht
Enfin, tot zover deze poging dit leuke spel onder de aandacht te brengen. OffWorld is ook nog 's een 'indie' ontwikkelaar en de dev's spelen gewoon mee.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik vind wel dat velen een heel goed argument hebben me dat Squad gewoon Squad had moeten blijven op de oude engine.NiGeLaToR schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:41:
[YouTube: Update 10.0 Official Trailer - Squad: Trident Strike]
Vanavond om 20:00 update / versie 10.0 van Squad al weer. Nadat we in 9.0 de Unreal Engine 5 update kregen is het nu de beurt aan nieuwe content: Het Oekrainse leger wordt toegevoegd als factie, met nieuwe wapens en voertuigen, zoals de BTR-4 en de Stugna remote TOW.
Hoewel we een dip in spelers zagen na de komst van BF6, zie we gelukkig weer veel mensen terugkeren die dat hebben uitgespeeld![]()
Waarom Squad:
- enorme maps, 50 x 50
Verder geen radar, hud of andere poespas, alleen jij, je wapen, je squaddies en een toekomstige respawn in het vooruitzicht![]()
En wat Squad nu geworden is had Squad 2 moeten zijn.
De Hell Let Loose developers doen het slimmer: HLL blijft bestaan en HLL 2 (Vietnam) wordt een nieuwe game met nieuwe engine.
Ze nemen wel een grote gok met een andere setting/oorlog.
Lastig te zeggen, maar inderdaad, er is zo’n 20% playerbase afgevallen sinds UE5. Persoonlijk is het een enorme verbetering en zelfs op de oude pc draait het beter, maar de écht oude DX11 systemen vallen nu vrij hard af. UE5 bugs met oa voertuigen zijn wel knap irritant.HugoBoss1985 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:28:
[...]
Ik vind wel dat velen een heel goed argument hebben me dat Squad gewoon Squad had moeten blijven op de oude engine.
En wat Squad nu geworden is had Squad 2 moeten zijn.
De Hell Let Loose developers doen het slimmer: HLL blijft bestaan en HLL 2 (Vietnam) wordt een nieuwe game met nieuwe engine.
Ze nemen wel een grote gok met een andere setting/oorlog.
Of twee games onderhouden slim blijkt gaan we zien. Een ander aspect is dat Ue5 update samen met BF6 kwam en ik in de clan setting veel mensen BF6 zie spelen ipv Squad. Dat lijkt tijdelijk, deels komt al weer terug met de Ukraine faction update. Voor HLL met een andere setting een andere game lanceren klinkt wel logisch, al is HLL dan uiteindelijk ten dode opgeschreven. De mensen die louter DX11 kunnen en willen spelen zullen er vast zijn, maar de playerbase slinkt dan snel en zonder volle servers werkt deze gameplay niet.
Ik blijf BF6 Redsec balanceren met HLL en Squad... dat je soms magazijnen in spelers moet pompen wordt vaak frustrerend.NiGeLaToR schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:28:
[...]
Lastig te zeggen, maar inderdaad, er is zo’n 20% playerbase afgevallen sinds UE5. Persoonlijk is het een enorme verbetering en zelfs op de oude pc draait het beter, maar de écht oude DX11 systemen vallen nu vrij hard af. UE5 bugs met oa voertuigen zijn wel knap irritant.
Of twee games onderhouden slim blijkt gaan we zien. Een ander aspect is dat Ue5 update samen met BF6 kwam en ik in de clan setting veel mensen BF6 zie spelen ipv Squad. Dat lijkt tijdelijk, deels komt al weer terug met de Ukraine faction update. Voor HLL met een andere setting een andere game lanceren klinkt wel logisch, al is HLL dan uiteindelijk ten dode opgeschreven. De mensen die louter DX11 kunnen en willen spelen zullen er vast zijn, maar de playerbase slinkt dan snel en zonder volle servers werkt deze gameplay niet.
Dat vind ik ook het grote voordeel van deze games: het realisme wat dat betreft.
Het voordeel van UE5 t.o.v. de oude engine is volgens mij wel de betere (CPU) multithreading?
Tegenwoordig kun je zonder launch commands in Steam kiezen of je HLL in DX11 of DX12 wilt spelen, dat is ook wel een verademing.
De FPS is veel hoger in DX12 maar ik hou de heel sporadische stutter/framedrop.
Misschien valt het met HLL toch wel mee hoor, dat verwacht/denk ik tenminste.
De setting van HLL 2 (ik zeg het wellicht verkeerd met "2"!) is totaal anders en de systeem eisen zullen dus wel veel zwaarder zijn. Wat dat betreft is het dan geen verbetering als je daardoor benadeeld bent.
[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2025 12:38 ]