@
Kezand Allereerst nog heel erg bedankt voor je advies! Ik was gisteravond aan dit topic aan het denken om mijn ervaringen te delen. Bij deze ga ik dat doen.
@
runner83 Ik denk dat je wel wat hebt aan mijn ervaring qua winkels. Qua bed en matrassen heb je wellicht wat anders nodig dan ik.
Hier gaat ie'
Laat ik even bij het begin beginnen. Evenals een paar Posts hierboven al naar voren is gekomen, heeft Kezand mij richting Gasse in Maastricht, Berden in Heerlen en Aubel Coenen gedirigeerd. Ons Budget van 2000 euro is achteraf gezien wat aan de krappe kant gebleken, hierover verderop nog wat meer.
Onze eisen:
- 180x200
- 2 matrassen (niet 1 grote)
- 1 grote topper
- Elektrisch verstelbaar
- Budget +- 2000 euro
De website van Gasse sprak mij het meeste en aan en we zijn daar dan ook als eerste naar toe gegaan. Het is een prettige winkel en de dame die ons zeer vriendelijk en kundig heeft geholpen bleek ook de eigenaresse te zijn. Caresse bleek met onze wensen (elektrisch) het dichtst in de buurt te komen. Na een aantal bedden geprobeerd te hebben hadden we al een principe keuze gemaakt.
Toch zijn we voor de zekerheid nog maar naar Berden doorgereden. Hier stuitte we op een vriendelijke verkoper, maar wel iemand die wel erg graag een bed wilde verkopen. Na 3 minuten stond hij, zonder dat wij daar om gevraagd hadden, al op zijn rekenmachine korting uit te rekening die hij kon aanbieden bovenop de aanbiedingsprijs. Op dat moment waren wij nog bezig met proefliggen en vragen stellen over de matrassen etc. Het bed dat we uiteindelijk op het oog hadden was een Norma.
We zijn daarna naar huis gegaan en hebben de bedden en de verschillen daartussen besproken. We neigden allebei meteen naar Gasse, maar dit had ook te maken met de prettige manier van hulp in de winkel. Ik heb daartoe samen met mijn vriendin een aantal criteria opgeschreven op basis waarvan we punten hebben toegekend aan de twee bedden(We hebben zelfs een weging per criteria toegepast, om de voor ons belangrijkere criteria meer gewicht te geven). Resultaat: 2 punten meer voor Gasse. De prijs was overigens op een paar euro na voor beide bedden 2200 euro.
Om onze keuze definitief te maken zijn we nog naar Aubel Coenen in Geleen gereden. Hier hebben ze ook het merk Caresse en zijn benieuwd naar de bevindingen van de verkoper aldaar. De verkoper bij de Berden vertelde ons namelijk dat bij het Norma bed betere matrassen zouden zitten t.o.v. Van de Caresse, na een belletje met Gasse verzekerde zei ons dat Caresse qua structuur en bouwkwaliteit vergelijkbaar in elkaar zat en dat dit alleen in de instappers/goedkopere boxsprings ander is. We hebben bovenstaande vraag dan ook aan de verkoper bij Aubel en Coenen gesteld en hij gaf het zelfde antwoord als Gasse. Aubel en Coenen is overigens ook een hele fijne en groter opgezette winkel. Met fijn en klantvriendelijk winkelpersoneel. We werden geholpen door een oudere meneer en hij wist ons ook veel te vertellen. De prijzen voor hetzelfde bed waren dan ook hetzelfde als bij Gasse. Mijn oog viel tijdens het test liggen bij Aubel echter op een ander bed van Caresse. Een model dat bij Gasse niet uitstond. Met name een wat luxer ogend bed en met standaard een latex topper.
We merkten allebei direct het verschil tijdens het proefliggen met een normale topper. Omdat we allebei buikslapers zijn adviseerde de verkoper ons om een stevig matras te pakken zodat we 'vlakker' liggen ipv berg op. Hij zei dat we last van onze onderrug kregen als we te zachte matrassen zouden nemen. Precies mijn huidige probleem!! Het bed kostte ons 2400. 400 euro boven ons eigenlijk budget, maar met onze eisen zouden we sowieso al 200 boven het budget zitten. We wilden er even over nadenken en kregen een kopje koffie aangeboden. Uiteindelijk hebben we toch direct de keuze gemaakt en het bed besteld. Voor 100 euro extra hebben we er wel draadloze afstandsbedieningen bij gepakt (of via app te bedienen). We hebben de standaard grijze kleur gekozen omdat deze het best bij onze slaapkamer past. Deze was toevallig ook het snelst leverbaar. Aanstaande maandag om 8 uur staan ze dan ook al op de stoep om alles op te zetten
Nog wat zaken die ik je kan meegeven:
Met een budget tussen de 2000/2500 euro kun je prima merken bedden kopen, en heb je veel meer keuze dan de merken hierboven beschreven.
Als je elektrisch wil zit je met dat budget wat beperkter. Norma en Caresse passen bijvoorbeeld net. Anders ga je al snel richting de 3000 / 3500 euro.
Bij winkels als Gasse en Aubel Coenen valt er eigenlijk weinig te handelen. De prijs is de prijs. Een molton en hoeslaken gratis is meestal het meeste eruit te halen. Accepteer dit en ga je er niet over opwinden. Wij vonden dat heel prettig en wisten waar we aan toe waren. Iemand die met een rekenmachine korting op korting wil geven vind ik vervelend (geef dan meteen een scherpe prijs).
Bij zowel Gasse als Aubel Coenen hebben wij sterk het idee dat ze jou goed willen helpen. Het zijn familiebedrijven en hebben toch een ''naam'' hoog te houden. Wij denken dat dit in je voordeel kan werken na een zogeheten garantieperiode. Beide zeiden ook (voor wat het daadwerkelijk waard is), kom gewoon altijd bij ons terug als er iets mis is, ook buiten de garantie. We zullen altijd proberen er uit te komen. Ons gaf dat gewoon ook een goed gevoel (nogmaals voor wat het waard is, als je er dadelijk staat met een probleem buiten garantie).
Ik hoop dat je er wat aan hebt!