Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@Ardana: weet je misschien nog waar je de matrassen hebt gekocht? misschien kan je het daar vragen. ik weet dat www.matrasbestellen.nl losse matrastijken levert, maar meet dan el goed de maten van je kern op. En dan nog is niet elke matraskern daarvoor geschikt, ze moeten wel goed met de zijkanten op elkaar aan kunnen sluiten als ze samen in 1 tijk gaan. Maar dan ben je wel af van het uit-elkaarschuif probleem.
www.defabriekswinkel.nl/matrashoezen is ook een optie, de bovenste is iets goedkoper dan bij matrasbestellen.nl

[ Voor 11% gewijzigd door dicksterk op 21-01-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 10:14
Ik heb niet alles gelezen, excuus daarvoor.

Even bij het begin beginnen. Ik heb 1 been een stukje korter dan het andere en gebruik daarvoor een zooltje in mijn schoen zodat ik toch "recht" sta. Dat wat betreft lichamelijke ongemakken tot dusver.

Mijn vorige bed was een boxspring van Ikea waarvan ik om een of andere vage reden dacht dat het eeen boxspring en een matras in 1 zou zijn. Daar heb ik denk ik 8 jaar op geslapen. Op het laatst echt compleet kut. En toen ik eens ging terugkijken waar ik nou eigenlijk op sliep al die jaren bleek dat het alleen het onderstel van de boxspring was en dus zonder matras. Don't ask. :')

Anyway, vervolgens een Norma Timeless gekocht, ik geloof medium qua hardheid. Totaal niet tevreden over en na enkele maanden al flinke kuilen in bij mn rug. De winkel waar we kochten bestaat inmiddels niet meer en op de website van de fabrikant is niet eens een fatsoenlijke contactmogelijkheid te vinden.

Laat maar denk ik dan.

Goed, inmiddels een jaar verder, er is bij mij scoliose geconstateerd wat naar alle waarschijnlijkheid gerelateerd is aan dat ene been wat een stukje korter is waar ik mee begon en ik ben nu toch weer aan het denken om een beter bed (pun intended :+ ) te kopen.

Bomen, bos, hetzelfde verhaal waar iedereen mee zit natuurlijk en ook ik kan in een winkel niet met 10 minuten liggen bepalen of het jofel is of niet en ook niet met een half uur.

Ik was dat Royal Healthfoam ook al tegen gekomen en was daar eigenlijk best enthousiast over geworden, maar nu lees ik hier toch mindere dingen over die site.

Iemand tips wat ik het beste kan doen? Een compleet nieuw bed kopen voor tig duizend euro zit er ff niet in, maar bv een goede matras en dan op die boxonderstel van de timeless wel. De box zelf is niet doorgezakt denk ik. Als ik voel dan voelt die gewoon vlak, terwijl de matras in het midden gewoon dunner is geworden lijkt wel.

Zit zelf te denken aan tempur/traagschuim matras, maar weet zo 123 niet of dat wel tof is voor mn rug. Lees her en der dat met scoliose vooral van belang is ondersteuning en niet dat het matras je in een houding dwingt zegmaar. Geen idee of dat traagschuim daar goed voor is.

Tevens geen idee wat ik met deze post wil. Misschien heeft iemand tips ofzo. Mijn vriendin slaapt wel prima op die Timeless, maar ik dus niet, waarschijnlijk door die scoliose.

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vosss: je idee, een nieuw matras en de box houden lijkt me goed. Alleen constateer ik dat je helemaal nog niet weet wat voor matras precies bij je past. daarom zou ik als ik jou was beginnen met een matras van www.droomidee.nl als het bevalt heb je 10 jaar garanie en dat gedoe met vroegtijdige kuilen zal je daar dus niet hebben want dan krijg ej gewoon een nieuw matras. Omdat je nog niet weet of je traagschuim fijn vindt of niet zou ik gaan voor het matras van 22cm dik + traagschuim. dit matras heeft aan 1 kant traagschuim en aan de andere kant koudschuim als afdekking, en 350 pocketveren per m2. je kan er 30 dagen op proefslapen.
Zelfs als je dit matras niet wil houden kan je er wel mee constateren of je traagschuim fijn vindt of juist niet. Maar het is ook heel goed mogelijk dat dit matras gewoon al biedt wat je nodig hebt, en dan kan je voor een lage prijs weer 10 jaar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

dicksterk schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:58:
@Ardana: weet je misschien nog waar je de matrassen hebt gekocht? misschien kan je het daar vragen. ik weet dat www.matrasbestellen.nl losse matrastijken levert, maar meet dan el goed de maten van je kern op. En dan nog is niet elke matraskern daarvoor geschikt, ze moeten wel goed met de zijkanten op elkaar aan kunnen sluiten als ze samen in 1 tijk gaan. Maar dan ben je wel af van het uit-elkaarschuif probleem.
www.defabriekswinkel.nl/matrashoezen is ook een optie, de bovenste is iets goedkoper dan bij matrasbestellen.nl
Thnx, ik ga er eens naar kijken (ben morgen pas weer thuis) en maten opmeten :)

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Ardana: graag gedaan, laat nog mar even weten of het is gelukt.
@vosss: nog 1 vraagje: ik heb de timeless opgezocht op google en daar stat dat er een topper bij zit. Weet je zeker dat niet enkel de topper een kuil heeft? Of voel je het juist in het matrs onder de topper(als je er inderdad een topper bij had)? als alleen de topper een kuil heeft zou je namelijk alleen die hoeven vervangen, maar een topper vervangen bovenop een matras met kuil heeft geen enkele zin dan moet idd de matras vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
dicksterk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:50:
@flashboarder: ik zit niet in de branche maar heb in de loop der jane wel alle kennis opgedaan over matrassen en bedbodems. Ik heb ooit wel overwogen met die kennis zelf matrassen te gaan verkopen maar toen ik nadacht over de tijd die dat zou kosen, gecombineerd met het feit dat als je goed zoekt en combineert de beste prijs/kwaliteitverhouding al wel te vinden is op de markt, heb ik besloten me te beperken tot het adviseren van mensen. Voor ik een bedirjf adviseer weet ik alles over hun matrassen, van de gebruikte draaddikte/windingen van hun pocketveren tot de herkomst van hun afdeklagen. Defabriekswinkel is een nederlandse fabriek die kwalitatief hoogwaardige materialen gebruikt en hun matrassen en boxsprings in nederland produceert. swiss sense produceert veel in azie en oost-europa, de gebruikte pocketveren zijn niet zo duurzaam waardoor ze makkelijk wat oprekken/slapper worden, wat kuilvorming kan opleveren ver voordat dat eigenlijk zou mogen(een beetje matras moet toch zeker 10 jaar meegaan). Naast mijn eigen onderozek naar de kwalitiet van deze winkel ken ik ook veel mesne die er goede ervaringen mee hebben in de praktijk omdat zij zelf produceten van deze winkel bezitten. De medewerkers daar zijn heel deskundig. als je uitlegt wat je wil kunnen zij het voor je maken en ze hebben allemaal proefopstellingen staan om je de verschillende materialen te laten voelen zodat je overwogen kan kiezen.
@dicksterk Even een kleine rectificatie op jouw post.
De fabriekswinkel produceerd zelf geen matrassen maar koopt deze in, is dus geen fabrikant.
Ze kopen wel in bij gerenomeerde fabrikanten : Polypreen (belgische fabriek), Recticel (belgische fabriek) en Draka (Nederlands).
Het is dus een groothandel die aan particulieren levert.

Maar dit wist je wel toch ? :)

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tha_flash: bij over de fabriekwinkle staat toch echt: De fabriekswinkel is een speciaalzaak/fabriek voor particulieren, hotels, en instellingen op het gebied van matrassen en boxsprings. Wij hebben meer dan 1000 artikelen op voorraad en maken in onze fabriek matrassen in alle mogelijk en onmogelijke maten... enzovoort enzovoort.
Idd koopt de fabriekswinkel materialen in. draka is bijvoorbeeld leverancier van schuimen, levert onder andere ook schuim voor de pocketveermatras van ravensberger die wordt geproduceert door van landschot. Als je dus bedoelt dat de fabriekswinkel grondstoffen inkoopt en niet zelf produceert heb je gelijk, maar ze produceren zelf weldegelijk matrassen van die materialen.

[ Voor 6% gewijzigd door dicksterk op 21-01-2018 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_Flash
dicksterk schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:35:
@tha_flash: bij over de fabriekwinkle staat toch echt: De fabriekswinkel is een speciaalzaak/fabriek voor particulieren, hotels, en instellingen op het gebied van matrassen en boxsprings. Wij hebben meer dan 1000 artikelen op voorraad en maken in onze fabriek matrassen in alle mogelijk en onmogelijke maten... enzovoort enzovoort.
Ik ken niet alle leverancies die je noemt maar draka is leverancier van schuimen, levert onder andere ook schuim voor de pocketveermatras van ravensberger die wordt geproduceert door van landschot. Als je dus bedoelt dat de fabriekswinkel grondstoffen inkoopt en niet zelf produceert heb je gelijk, maar ze produceren zelf weldegelijk matrassen van die materialen.
Grappig dat je Recticel en Polypreen niet kent, deze 2 belgen produceren heel veel matrassen voor de Nederlandse markt.
Zowel onder eigen naam en private labels.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tha_flash: ;-) ik wist dat je dat ging zeggen, tone ik het had verzonden realiseerde ik me dat ik me ongelukkig had uitgedrukt. Uiteraard ken ik de namen popypreen en recticel wel, ik heb ze alleen nooit zo uitgebreid bekeken dat ik zeker wist of ze complete matrassen of enkel grondstoffen leverden. Ik was net bezig de post te wijzigen maar je had het al geelzen. Uiteraar weet ik dat beide fabriaktnen veel leveren op de nederlandse markt maar ik heb zlef nooit iets met ze te maken gehad of met ze gecorrespondeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_Flash
@dicksterk je adviseerd de Fabriekswinkel omdat je alles weet van hun materialen maar eigenlijk weet je dus niet meer dan op hun website staat.
Je kan niet alles over matrassen en bodems weten zoals jezelf zegt, winkels web of fysiek zullen echt niet je gaan onthullen waar ze hun private label matrassen laten maken.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
dicksterk schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:41:
@Ardana: graag gedaan, laat nog mar even weten of het is gelukt.
@vosss: nog 1 vraagje: ik heb de timeless opgezocht op google en daar stat dat er een topper bij zit. Weet je zeker dat niet enkel de topper een kuil heeft? Of voel je het juist in het matrs onder de topper(als je er inderdad een topper bij had)? als alleen de topper een kuil heeft zou je namelijk alleen die hoeven vervangen, maar een topper vervangen bovenop een matras met kuil heeft geen enkele zin dan moet idd de matras vervangen worden.
Topper ligt ook een klein beetje door, maar de echte kuil zit in het matras.

Dankje voor de eerder genoemde site, ik zal daar eens kijken.
Ik weet wel dat ik tempur lekker vind liggen; mijn ouders hebben zo'n bed al sinds jaar en dag. Of het lekker slaapt weet ik niet.

Pocketveren wil ik eigenlijk compleet vanaf, want die rand rondom die je compleet kwijt bent vind ik eigenlijk ook niet je van het. Een matras met ene kant kkoudschuim en andere kant traagschuim is misschien wel wat, echter als ik dan een kant lekker vind liggen en de andere kant niet dan zit je wel te kijken met dat je nogal beperkt bent in af en toe omdraaien. Dan moet ie al niet al te duur zijn. Zijn er van die matrassen zonder pocketveer en wel gewoon redelijk goed en niet al te duur om eens te testen welke van die 2 ik nou echt lekkerder vind slapen en dus niet lekkerder vind liggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
dicksterk schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:14:
@ollynl: Ravensberger biedt ook 10 jaar garantie, en het hr70 matras is ook medisch gecertificeerd.
Ik weet niet meer uit m'n hoofd waar die klachten over rhf stonden, ik meen me te herinneren op radar(google eens rhf matras radar) ik geloof dat het daar aan de orde kwam.
Het liggen op een nieuw matras is als een trainign ind e sportschool, je spieren moetne wennen aan de nieuwe positie, ook tidjens het slapen. dit kan de eerste week/2 weken sosm tot gevoeelige rugspieren leiden. Daarom hebben sommige leveranciers ook de voorwaarde dat je pas na 21 dagen mag beslissen of je het matras niets vindt. Het rpobleem is nameljik dat als je lang niet de juiste ondersteunign hebt gehad dat vrijwel nooit gelijk lekker ligt, net als goede schoeenn die je voeten goed ondersteuen vaak afschuwelk lopen de eerste tijd zolang ze nog niet zijn ingelopen. Ik bedoel dus absoluut niet te zeggen dat je het roleau matras zou moeten hoduen, maar wel dat 4 nachten te kort is om aan een nieuw matras te wennen, hetzou zomaar kunnen dat je het na 14 dagen heerlijk vindt, overigens kan het tegenovergestelde ook heel goed gebeuren dat je na 14 dagen blij bent dat je er van af bent.
;-) de opmerkign over tempur is een slimme verkooptruc: een duurder merk prijzen is veilig wnat mensen kwamen waarschijnijk op zijn site omdat ze tempur te duur vodnen en een alternatief zochten. zeggen dat dat inderdaad een goed merk is wekt dus vertrouwen, zeker als darna gezegd wordt dat hij iets vergelijkbaars maakt.... helaas niet heel veel goedkoper. Verder heeft ravensberger dezlefde kwalitiet schuimen als hij, alleen dan stukken goedkoper mar met dezelfe 10 jaar garantie.
Ik kan niks vinden over wat je zegt qua radar en rhf, dus ik laat dat langs me heen gaan,tenzij je daar bronnen van hebt.

Om in te haken op ravenberger, ik kan me niet voorstellen dat een 1,80 x 2,20 HR foam matras bij ravensberger (650 euro) en een HR foam van Royal foam (1800 euro) dezelfde kwaliteit is. Lijkt mij zeer sterk. Ik zie graag het tegendeel bewezen, maar nogmaals, kan het mij niet voorstellen.

En ja, een matras heeft zeker wat tijd nodig om aan te wennen, maar geen rugpijn 5 dagen lang ;)
Te hard is te hard en blijft te hard. (merkte dat vanaf minuut 1 al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@tha_flash: lang niet alle leveranciers doen daar heel moeilijk over. Ravnesberger deelt het bijvoorbeeld publiek op hun site staan, en van diverse anderen ken ik de fabrikanten ook, al zijn er idd ook een paar die dat liever niet onthullen. Wat je qua leveranciers schrijft over de fabriekswinkel klopt met wat ik hier in mijn databse terugvindt, maar ik heb echt met honderden bedrijven gesproken de afgelopen jaren. Ik zet bij elk bedrijf wat ik ken direct mijn kwaliteitsoordeel erachter, de verdere details(indien aanwezig) vraag ik aleen op als ik ze nodig heb maar weet ik echt niet van elk bedrijf uit m'n hoofd, voor de gemiddelde gebruiker zijn die details ook niet van belang want al die fabrieken kennen ze niet dus dat vertelt hen niets over kwaliteit. Ik reageerde even snel op je post terwijl ik met iets anders bezig was en realiseerde me daarna dat ik die post nog even wat moest bijwerken omdat ik de zin over de leveranciers wat ongelukkig had geformuleerd that's all. Uiteraard graaf ik dipeer dan websites, op een websie kan men wel alles zetten. Ik citeerde de site enkel omdat daarin ook duidelik wordt aangegeven dat ze ook zelf produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

nvm

[ Voor 112% gewijzigd door Deathchant op 22-01-2018 12:52 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: Kwalitiet en rpijs staan vaak niet met elkaar in verhouding. Het roleau matras(hoewel voor ju te hard) is ook van betere kwalitiet dan bijvoorbeeld een swiss sense of beterbed matras dat veel duurder is. Je kan kwaliteit niet bewijzen, het enige waar je de kwalitiet aan kan aflezen is de garantievoorwaarden van een bedrijf. Zowel bij ravensberger als bij rhf vallen kuilvormig in de 10 jar garantie, dus kuilvorming mag bij geen van beide voorkomen in de eerste 10 jaar, zo wel dan wordt het matras vervangen. Rhf heeft een veel bekendere nam in nederland dan ravensberger, en heeft heel wat publicitiet verspreid, ook via zijn eigen informatiesites, dus blijkbaar kunnen zij zich deze prijs veroorloven. maar ravensberger is echt ok, lees alle reviews via ekomi maar.
Overigens zou een aankoop van rhf je doel om een betaalbaar kwalitietsbed samen te steleln een beetje te niet doen, want rhf is een zeer dure leverancier. Door de 10 jaar garantie die je ook bij ravensberger hebt, ben je sowieso 10 jaar verzekerd van goede matrassen want als er iets mee zou zijn worden ze vervangen.
het enige is: weet je welke hardheid je moet nemn, dat al vaak toch een kwestie van proberen zijn. Waar jij de roleau matras bijvoorbeeld hard vind, vind funkilicious hem zacht, dat is puur persoonlijk dus vrij lastig te adviseren. Omdat je nu en pocketvering boxsprign hebt zou ik je het liefst een pocketvering matras adviseren, omdat dat zorgt voor dat echte boxspring-gevoel. Ravensberger heeft ook een pocketveringmatras, met hybride afdeklaag(mengvorm van tragschuim en koudschuim) dus daarbij zou een topper niet nodig zijn. Aangezien je de roleau vrij hard vindt, denk ik dat je dan h2 zou moeten nemen bij het pocketveringmatras(tot 90 kilo. Of woog 1 van jullie meer? Ik denk dat dat eigenlijk het lekkerst is voor op je boxspring.
mocht je het echt op schuim willen houden: dan zou ik echt voor ravensberger gaan, de rhf is 3 keer zo duur, voor dezlefde a-kwaliteit koudschuim.

[ Voor 43% gewijzigd door dicksterk op 21-01-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:01
@dicksterk fijn dat je honderden bedrijven hebt gesproken, maar je bent echt zeer ongeloofwaardig bezig. Je hebt er een hobby van gemaakt om mensen hier fanatiek van "advies" te voorzien. Maar je bent nauwelijks op de hoogte.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Lekkerboeie86 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:58:
@dicksterk fijn dat je honderden bedrijven hebt gesproken, maar je bent echt zeer ongeloofwaardig bezig. Je hebt er een hobby van gemaakt om mensen hier fanatiek van "advies" te voorzien. Maar je bent nauwelijks op de hoogte.
Doe mij eens advies dan (zie eerdere posts van mij van vandaag)

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
@Ardana wat jij bedoelt noemen ze matrasvernieuwers. Deze hebben ze ook in 2 persoons. Deze kosten maar een paar tientjes
Maar ook dit is net zoals een topdek een lapmiddel.
Het gaat nooit echt het gat dichten.

@vosss 1 tip met jou klachten. Ga testen! Met jou klachten word het ook voor professionals een lastige opgaaf. Sterker nog ik zou het onverantwoordelijk vinden als iemand je digitaal advies zou geven. Ik heb trouwens wel contact gegevens van Norma. Dus als je op je garantie wilt terug komen stuur maar ff een DM

@jeroenvdnberg heb je nog speciale eisen ivm ventilatie bv?

@Dirtbiter beide zijn van goede kwaliteit. AVEK is een Nederlands product. En Boonman een goed familiebedrijf. Ik denk dat je bij Boonman een beter service krijgt dan bij BB
De Arendal boxspring word bij Veldeman in België gemaakt en is een prima fabrikant. Dus nee er is niks Zweeds aan Karlsson 😉

@flashboarder voor 4000 euro kan je bij andere zaken een net zo goed of beter systeem krijgen als bij Swiss Sense. Ik zou eens naar Pullman, AVEK of velda gaan kijken.

Als ik je een tip mag geven

Wassenaar slapen http://www.wassenaarslapen.nl

Bedtime http://bedtime.nl

Goodnight
http://www.goodnight.nl//

@Dude86 dit komt door de volschuim kernen. Warmte opbouw vind plaats rond het contactoppervlak van huid en matras. Volschuim matrassen houden warmte langer vast. Hierdoor bouw je een tijdje warmte op. Vandaar dat je het te warm krijgt.
Een pocketveren laat deze warmte sneller los. Let wel op je dekbed is 80% verantwoordelijk voor de warmte isolatie. Het komt dus vaak voor dat bij een nieuw matras het dekbed aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: we hebben deze discussie al meerdere malen gevoerd. Ik bezit zeer vel kennis over het onderwerp, enke hebben wij een andere invalshoek. JIj verkoopt in het midden/hoogsegment terwijl ik juist mensen adviseer dat het ook anders kan en met dezelfde of sosm zelfs betere kwaliteit. Kan je niet gewoon met een eigen advies komen als je vindt dat mijn advies aan een gebruiker incompleet is, in plaats van elke week deze post er weer eens in te gooien?
@vosss: ik heb je al uitgebreid geadviseerd in reactie op je post. Gezien je opmerkte dat een nieuw bed qua budget niet echt was waar je op zat te wachten denk ik dat mijn advies helemala niet gek is: eerst met een betaalbaar matras ontdekken of je liever kouschuim of traagscham als bovenlag hebt, bevalt dat matras je goed dan ben je goedkoop klaar. Bevalt het je niet maar weet je nu wel of je koud of traagschuim wilt dan kan ik of iemand anders je aan de hadn van de bevindingen altijd verder adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
@dicksterk zeker, echter zit ik dan weer met pocketveer te kijken en daar wil ik eigenlijk helemaal vanaf. Vandaar dus ook mijn vraag of er matrassen bestaan die aan een kant koudschuim en de andere kant traagschuim hebben zónder pocketveren erbij. Ik vroeg die andere knaker enkel om advies omdat ie op jou af zit te geven en zelf aangaf er verstand van te hebben, maar ik zag hem geen advies geven, vandaar. Dat was niet om jou advies af te wimpelen. :)

@Kezand testen in een winkel schiet ik geen fluit mee op. Ik vind elk bed kut liggen. Althans alle bedden (op 1 na toen we die norma kochten, maar die kostte 25.000 8)7 ) waar ik op gelegen heb. Ik kan zoiets niet testen door ff te liggen. Ik moet daar meerdere dagen/weken op slapen en beoordelen of de pijn in mn rug minder wordt. Daar is met 10 minuutjes liggen niets over te zeggen. Contactgegevens hoef ik niet. Ik weet vrij zeker dat dit een hergebruikt matras is, en anders is de kwaliteit wel zo bar slecht dat ie na een paar maanden al een deuk erin heeft zitten dat ik hier geen vervanging van wil/hoef. Evengoed bedankt voor het aanbod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vosss: als kezand je aan de contactgegevens an Norma kan helpen zou ik dat eerst proberen. Het hangt wel volledig van de coulance van de fabrikant af of hij fabrieskgarantie verleent of niet. Veel fabrikanten spelen de garantie terug naar de verkoper, die in jouw geval niet meer bestaat. Maar er zijn ook fabriaknten die wel servicegericht zijn, dus je zou het in elk geval kunnen proberen voor je geld uitgeeft aan iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
dicksterk schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:30:
@vosss: als kezand je aan de contactgegevens an Norma kan helpen zou ik dat eerst proberen. Het hangt wel volledig van de coulance van de fabrikant af of hij fabrieskgarantie verleent of niet. Veel fabrikanten spelen de garantie terug naar de verkoper, die in jouw geval niet meer bestaat. Maar er zijn ook fabriaknten die wel servicegericht zijn, dus je zou het in elk geval kunnen proberen voor je geld uitgeeft aan iets nieuws.
Dankje, maar daar pas ik voor. Ik heb er weinig vertrouwen in en heel dat gezeik begin ik niet aan. Ik koop wel gewoon een nieuwe en tief deze op het stort. :)

=edit=
Overigens zie ik dat de winkel wel nog bestaat, echter dat filiaal niet meer. Maargoed, maakt niet uit, ik wil gewoon een ander matras. Dezelfde en dan zonder deuk ligt ook niet lekker inmiddels met mn rug. Getest aan de kant van mn vriendin.

[ Voor 15% gewijzigd door vosss op 21-01-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@vosss ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Wat ik eigenlijk met testen bedoel. Ga in gesprek met een expert.
Er zijn tal van meetaparatuur die je goed kunnen assisteren om de juiste keuze te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
Kezand schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:43:
@vosss ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Wat ik eigenlijk met testen bedoel. Ga in gesprek met een expert.
Er zijn tal van meetaparatuur die je goed kunnen assisteren om de juiste keuze te maken.
Waar vind ik die experts? Bij beddenwinkels heb ik altijd meer het idee met verkopers te maken te hebben en niet zo zeer met experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vosss: ;-) zelfs als je het vervangende matras van norma niet wil gebruiken kan het slim zijn hem te laten komen, dan zet je hem keurig niewu in plastic op marktplaats en krijg je er misschien nog een leuk bedrag voor.
Ik had niet het idee dat je m'n advies afwimpelde, maar meer dat je het misschien niet gezien had door de vele posts van vanavond.
Ik weet niet zo goed wat voor vering er in de onderbox van de norma timeless boxspring zit, dat staat niet bij de specs op de site. @kezand weet dat misschien.
Op een bonellgeveerde box zou ik een koudschuimmatras met traagschuim bovenlaag niet zo snle aanraden, ik ben bang dat je dan ondersteuning gaat missen in je rug, net als nu. Waarom wil je graag van pocketvering af? Een goed pocketveermatras kuilt normaal niet hoor, en op een boxspring geeft het wel een goede stevige onderseuning voor je rug.
Je zou bij www.ravensberger-matrassen.nl een struktura hr60 koudschuimmatras kunnen nemen, en daarboenop een traagschuim topper. Dan kan je kijken of traagschuim lekker ligt of niet, zo niet dan doe je allen de topper terug. Maar ik ben erg bang voor een doorzak-effect van de struktrua hr60 op een bonellvering boxspring, ravensberger zelf raadt dat ook af omdat het rugklachten kan veroorzaken als het matras te ver doorzakt. Wat je ook kan doen is een matras laten maken naar je wensen(dus met 1 kant traagschuim en de andere kant koudschuim). www.beddenbriljant.nl kan dat voor je doen, mar die doen niet aan proefslapen dsu dan kan je het niet meer terugsturen, dat lijkt me voor jou een groot nadeel. Omdat proefslapen belangrijk is in jowu geval blijft mijn eerste advies het droomidee matras met pocketvering en aan 1 kant koudschuim en aan e andere kant traagschuim. Zoals jij je situaite beschrijft lijkt dat mij het matras wat bij jouw situatie past, en waar je waarschijnlijk fijn op zal liggen. Wil je dat echt niet proberen, dan is de combi struktura hr60 koudschuimmatras met traagschuim topper van ravensberger je beste optie, maar zelf ben ik bang dat die combi op jowu bed helemaal niet lekker ligt. Maar ook die kan je terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
@dicksterk ik wil van pocketvering af omdat ik rondom een rand van 10cm ofzo heb zitten die eigenlijk niet echt lekker ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:42
flashboarder schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:19:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een boxspring en ik stond vandaag bijna op het punt om €4000.- uit te geven bij swiss sense voor een Jubileum 3. Bed zag goed uit maar ik heb verder geen ervaring en geen verstand van boxspring!

Boxspring moet 180x200cm.

Ik lees nu hier dat swiss sense kwalitatief niet beter is dan ikea. Is dat nog steeds zo?
Ik ben niet van plan om meer dan €4500.- uit te geven. Iemand tips? Ik woon in Haarlem
Ik heb afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet voor aanschaf van een jubileum edition 1 in de maat 200x210 wel in een andere kleur : striped gray. En met de aeromax nature topper.

Bed stond er erg netjes bij in de winkel en viel eigenlijk direct op, veel mooier als op de website te zien was en het bed lag erg goed.

Er zal vast wel ergens net iets beters te krijgen zijn voor minder geld bla bla bla maar ik ben gewoon erg goed geholpen, leuke verkoopster goede korting gekregen en een 'gratis' molton. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
[quote]Kezand schreef op zondag 21 januari 2018 @ 23:21:

@jeroenvdnberg heb je nog speciale eisen ivm ventilatie bv?

Nee, geen speciale eisen voor de rest. De huidige topper heeft 5 jaar prima gelegen, maar begint nu kuil vorming te vertonen wat terug gevoeld wordt in de rug. Daarom op zoek naar een nieuwe :)
Nog een goede aanbeveling?

[ Voor 15% gewijzigd door jeroenvdnberg op 22-01-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vosss: ja een pocketveringmatras heeft idd een omlijsting van rondd de 10cm. Wat je kan doen is een groot droomideematras kopne, dan heb je geen delen in het midden meer die niet lekker liggen. Voor je ondersteunign zou dat het beste zijn. Maar anders moet je misschien toch de struktura hr60 koudschuimmatras met traagschuim topper van ravensbeger proberen. Hoeveel weeg je? aan de hand daarvan kan je de hardheid bepalen. als je liever hard dan zacht ligt kan je ook de hardheid net boven je gewicht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
75 kg give or take :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@vosss: dan zou je al genoeg hebben aan h2, maar als je harder wil liggen kan je h3 nemen. Ik denk dat dat het beste is omdat er ook een topper op kmt en het op een boxspring komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@vosss In welke regio woon of werk je? Dan stuur ik je door naar zaken waar ze je op kunnen meten.
Er zijn zelfs zaken die je ruggenwervels met een apparaat kunnen bekijken en daar een goed advies kunnen geven.

Wat leeswerk voor je

https://www.mline.nl/collectie/matrassen/slow-motion-you/

http://www.leticia-modular.nl

https://www.goossenswonen.nl/equilli

http://www.perzona.nl

@jeroenvdnberg Al je voor de rest geen eisen heb dan zou ik gewoon voor een koudschuimtopper gaan. Is vrij stevig en gaat lang mee. Wil je wat zachter liggen en wat koeler dan zou ik naar een latex topper kijken of een koudschuim met een afstandbreisel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ardana schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Thnx, ik ga er eens naar kijken (ben morgen pas weer thuis) en maten opmeten :)
Wat ook kan helpen is juist de vrijheid van matrassen om naar de zijkant op de schuiven in te perken. Dat heeft mij erg veel geholpen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Cyberpope schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Wat ook kan helpen is juist de vrijheid van matrassen om naar de zijkant op de schuiven in te perken. Dat heeft mij erg veel geholpen.
Op zich liggen de matrassen al stevig tegen elkaar: de ombouw is stevig en hoog genoeg. We zijn gewoon wat beweeglijk in bed, waardoor dat gat gewoon echt naar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

@Ardana Wij hebben ook 2 losse matrassen op een box (op een spiraalbodem van auping), maar aan de onderkant van het matras en bovenkant van de box hebben wij een dikke strip klitteband zodat de matrassen niet van de box af glijden. Bovenop het matras hebben we een topper. Deze combinatie zorgt ervoor dat we geen T-stuk nodig hebben en dus in een split/gat terecht komen. Misschien is dat voor jullie ook een oplossing? Ik moet wel erbij zeggen dat die spiraalbodem erg stevig is en niet zomaar verschuift.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Deathchant dat is idd een goede oplossing. Alleen dit is alleen bij Auping omdat de onderkant van het matras erop gebouwd is.
Ik ben bang als je het met losse klittenband het matras beschadigd.
Ook gaat het kraken (los klittenband niet dat van auping) dus dan lig je daar wakker van.

Ik denk (weet het niet zeker) dat de matrassen van @Ardana afgerond zijn. Zo een matraswig (of pont d’amour zoveel mooier dat Frans 😉) en een matrasvernieuwer dicht dat gat goed. Alleen heb je dan ipv een gat een bobbel. Hier kan je net zoveel aan irriteren en je 100 euro is dan voor niks.

Ik ben eigenlijk nog geen een fatsoenlijk oplossing tegen gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kezand op 22-01-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Kezand schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:26:
@vosss In welke regio woon of werk je? Dan stuur ik je door naar zaken waar ze je op kunnen meten.
Er zijn zelfs zaken die je ruggenwervels met een apparaat kunnen bekijken en daar een goed advies kunnen geven.

Wat leeswerk voor je

https://www.mline.nl/collectie/matrassen/slow-motion-you/

http://www.leticia-modular.nl

https://www.goossenswonen.nl/equilli

http://www.perzona.nl
Aan wat voor prijzen moet ik denken bij zo een matras op maat? Regio Limburg overigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Deathchant schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:34:
@Ardana Wij hebben ook 2 losse matrassen op een box (op een spiraalbodem van auping), maar aan de onderkant van het matras en bovenkant van de box hebben wij een dikke strip klitteband zodat de matrassen niet van de box af glijden. Bovenop het matras hebben we een topper. Deze combinatie zorgt ervoor dat we geen T-stuk nodig hebben en dus in een split/gat terecht komen. Misschien is dat voor jullie ook een oplossing? Ik moet wel erbij zeggen dat die spiraalbodem erg stevig is en niet zomaar verschuift.
Kezand schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:19:
@Deathchant dat is idd een goede oplossing. Alleen dit is alleen bij Auping omdat de onderkant van het matras erop gebouwd is.
Ik ben bang als je het met losse klittenband het matras beschadigd.
Ook gaat het kraken (los klittenband niet dat van auping) dus dan lig je daar wakker van.

Ik denk (weet het niet zeker) dat de matrassen van @Ardana afgerond zijn. Zo een matraswig (of pont d’amour zoveel mooier dat Frans 😉) en een matrasvernieuwer dicht dat gat goed. Alleen heb je dan ipv een gat een bobbel. Hier kan je net zoveel aan irriteren en je 100 euro is dan voor niks.

Ik ben eigenlijk nog geen een fatsoenlijk oplossing tegen gekomen.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yqpeb73h3o1VeBu1ECn2KE87/medium.jpg
Zo ligt de matrasbrug er bij nadat ik er 'n week op gelegen heb. Deze is van de Ikea en werkt dus iig voor geen meter (bij mij).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LVXaGe1yoGubZjN31vCWnAWc/medium.jpg
Matras in ombouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RmHriNEJqHNACDveXVBWRI6G/medium.jpg
Matras op ombouw, om te laten zien hoe die hij eigenlijk komt te liggen in verschil met de vorige foto. Ombouw is volledig rond en goed passend: het matras schuift dus niet weg.

Geen idee of ik 'afgeronde' matrassen heb eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Ardana yep dat zijn afgeronde hoeken. :-) Dit accentueert het gat meer helaas. Top je bijdrage met foto's. Dit bevestigd mijn gedachte dat het niet zou werken.

Ik vrees dat je geld gaat uitgeven maar niet de oplossing vind. Een topdek kan het deels camoufleren maar een je merkt er altijd iets van.

@vosss Prijzen voor een aangepast matras beginnen rond de 800 - 900 euro. Nu betekend niet dat je dit de oplossing voor je is. Vaak gebeurd het bij een meting dat je er achter komt dat een ander niet aangepast matras ook prima voor je werkt. Je weet bij een meting namelijk wat de belangrijke punten zijn waar je op moet letten.

Nog een vraagje Noord of Zuid Limburg?

[ Voor 38% gewijzigd door Kezand op 22-01-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Kezand schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:34:
@Ardana yep dat zijn afgeronde hoeken. :-) Dit accentueert het gat meer helaas. Top je bijdrage met foto's. Dit bevestigd mijn gedachte dat het niet zou werken.

Ik vrees dat je geld gaat uitgeven maar niet de oplossing vind. Een topdek kan het deels camoufleren maar een je merkt er altijd iets van.
Hmpf... Puh... bah.
Goedkoopste beetje fatsoenlijke matras bij de Ikea is ook al € 350... Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Ardana: wat kezand zegt klopt, afgeronde hoeken sluiten nooit op elkaar aan je kan de kernen dan niet vlak met hun zijkanten tegen elkaar in een kern leggen. Hoe breed en lang zou het matras worden als je het verving door 1 grote? En wat heb je nu voor matras, pocketvering, koudschuim of traagschuim? En op wat voor bodem ligt het? ;-)Je foto's zeggen mij helaas minder dan 1000 woorden want ik ben blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

dicksterk schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:58:
@Ardana: wat kezand zegt klopt, afgeronde hoeken sluiten nooit op elkaar aan je kan de kernen dan niet vlak met hun zijkanten tegen elkaar in een kern leggen. Hoe breed en lang zou het matras worden als je het verving door 1 grote? En wat heb je nu voor matras, pocketvering, koudschuim of traagschuim? En op wat voor bodem ligt het? ;-)Je foto's zeggen mij helaas minder dan 1000 woorden want ik ben blind
Ik heb niet echt 'n idee wat voor matrassen het zijn. Ik heb ze overgenomen van 'n goede vriend/kennis die ging emigreren (uiteraard laten reinigen). Na m'n scheiding had ik niet heul veul geld (nog steeds niet dus) en een bed van € 500 ging 'm niet worden.

Als ik de hoes open rits, zie ik 3 lagen schuim. Ze liggen op goede lattenbodems.

De maat van 1 grote matras zou 160x200 cm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Ardana: 3 lagen schuim... kan een pocketveringmatras zijn, 2 vrij dunnenafdeklagen boven en onder en een dikker deel in het midden(de omlijstig van de pocketvering kern), maar het kan ook een schuimmatras met meerdere lagen zijn. Vormt de bovenlaag zich naar je lichaam, als je je vinger erin druk, veert het dan gelijk terug of komt ej vingerafdruk heel rustig weer omhoog?
Heb je het eerder snle warm of snel koud in bed?
een goed pocketveringmatras in die maat zou je voor 244 bij droomidee hebben(aan beide kanten afgedekt met koudschuim). als je traagschuim zou je het matras met aan 1 kat traagschuim moetne nmen (kost 294), ik adiseer altijd de 22cm dikke de 18cm dikke is wel erg dun, en een beejte dikke afdeklaag is veel comfortabeler. Wel balen van die afgeronde zijkanten, anders was het vrij goedkoop op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

dicksterk schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:21:
@Ardana: 3 lagen schuim... kan een pocketveringmatras zijn, 2 vrij dunnenafdeklagen boven en onder en een dikker deel in het midden(de omlijstig van de pocketvering kern), maar het kan ook een schuimmatras met meerdere lagen zijn. Vormt de bovenlaag zich naar je lichaam, als je je vinger erin druk, veert het dan gelijk terug of komt ej vingerafdruk heel rustig weer omhoog?
Heb je het eerder snle warm of snel koud in bed?
een goed pocketveringmatras in die maat zou je voor 244 bij droomidee hebben(aan beide kanten afgedekt met koudschuim). als je traagschuim zou je het matras met aan 1 kat traagschuim moetne nmen (kost 294), ik adiseer altijd de 22cm dikke de 18cm dikke is wel erg dun, en een beejte dikke afdeklaag is veel comfortabeler. Wel balen van die afgeronde zijkanten, anders was het vrij goedkoop op te lossen.
2 dunne afdeklagen idd, en het schuim springt meteen weer omhoog als je je vinger er in drukt. Ik heb wel het idee dat er pocketvering in zit, het veert behoorlijk iig. Ik durf niet te zeggen of het warm of koud is, ik ben 'n gigantische koukleum, dus gebruik bijna altijd een elektrische onderdeken.

Zelf hou ik van een (zeer) hard of stevig matras, van zachte matrassen krijg ik heel snel last van m'n heupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zie wel dat Roleau ook een zachter pocket veren matras heeft nu (volgens hun hardheid schaal) de roleau pocket. Zou ik eventueel ook nog kunnen proberen... Mja is dat net zo lekker zacht als het Emma matras? Lastig.

Ik begrijp dus dat een pocket veer boxspringt (wat ik nu dus heb) eigenlijk een pocket veer matras nodig heeft voor je rug. (want anders doorzakken etc) Ik word hier zo moe van..

Edit: Dit matras dus https://roleau.nl/winkel/roleau-pocket/

[ Voor 9% gewijzigd door OllyNL op 22-01-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Ardana: wat is je lente en wat weeg je ongeveer? Als je niet van zachct houdt moet je gen traagschuim nemen. dan is het droomidee matras van 22cm dik zonder traagschuim precies wat je zoekt, stevig pocketveringmatras in jouw maat voor 244 euro. 30 dagen proefslapen(als het niet bevalt stuur je het terug) en 10 jaar volledige garantie. Veel betere kwalitiet an ikea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wel bijna € 100 duurder dan Ikea... Ik ben klein: 1.63 bij 56 kg. En Ikea biedt 90 dagen proefslapen aan...

Ik ga er gewoon nog ff over denken, want € 170 of € 250 is iets dat ik sowieso momenteel niet (over) heb. En voorlopig slaap ik prima zolang ik op 1 matras lig, het is alleen gewoon rot, zo'n gat ertussen... Ik lig graag breed, en zeker als 'n partner naast me slaapt, is het lastig.

Iig, thnx voor je info en advies, @dicksterk!

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 22-01-2018 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
Ardana schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:26:
Wel bijna € 100 duurder dan Ikea... Ik ben klein: 1.63 bij 56 kg. En Ikea biedt 90 dagen proefslapen aan...

Ik ga er gewoon nog ff over denken, want € 170 of € 250 is iets dat ik sowieso momenteel niet (over) heb. En voorlopig slaap ik prima zolang ik op 1 matras lig, het is alleen gewoon rot, zo'n gat ertussen... Ik lig graag breed, en zeker als 'n partner naast me slaapt, is het lastig.
Ik denk dat dit een goede beslissing van je is. Ik denk dat je veel geld uit ga geven voor een oplossing die niet werkt.
Ik zou ff doorsparen en dan een groot matras kopen. Dan heb je precies wat je wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl:
Nee het klopt niet helemaal. Ik denk dat je mijn post aan vosss hebt gelezen, die zocht juist en stevige tegendruk vanwege zijn rugklachten en bij deze gebruiker was het onduidelijk of hij een pocketvering of bonell onderbox had.
even heel erg in het kort:
- een pocketveringmatras met een zone-indeling(zachtere zone voor bijvoorbeeld schouders, hardere midden-zone enzovoort) wordt opgebouwd door de draaddikte van de veren in de zachtere zones dunner te maken dan in de hardere zones.
- zones in een koudschuimmatras worden gemaakt door insnijdingen in het schuim te maken, bij luxerere matrassen 3d(zoals de strukturaa hr0 van ravensberger), simpeler matrassen hebben enkel 2d insnijdingen. bij premimu matrassen(zoals de ravensberger hr70 koudschuim matrs) is er zelfs sprake van 4d-insnijdingen(voor uitgebreidere uitleg over de insnijdingen zie de site van ravensberger). Om de zones goed te ondersteunen is in dit gval de bodem van veel belang, zeker bij dunnere koudsschuimmatrassen. Een bonellvering boxspringbodem heeft vrijwel nooti een zone-indeling en omdat de veren aan elkar verbonden zijn en dus met elkar meebewegen loop je bij een koudschuimmatras dan risico op een slecht functioneren van de zones, wat doorzakken van de zachtere zones tot gevogl kan hebben. JIj hebt een pocketvering boxspirng en dat heb ik je speciaal geadviseerd omdat je daar vrijwel alles oorten matrassen op kan leggen. Ik adviseer zelf liever ene pocketveringmatras op een boxspring omdat daarmeede boxswpring het meest to z'n recht komt. Maar als jij een voorkeur voor schuimmatrassen hebt zou ik echt de hr60 van ravensberger nemen. Hoeveel wegen jullie? als je van zacht houdt, kies dan gewoon de hardhied die past bij je gewicht. neem de traagschuim topper erbij en je hebt een heerlijk zacht bed voor minimaal de komende 10 jaar. Die niewue pocketveermatras van roleau, ik kan je niet beloven dat hij zo zacht is als een schuimmatras(uiteindelijk zit dezelfe 500 veren per m2 kern erin als je nu hebt) ookal is die omringd met minipocketvering. De afdeklagen zijn niet van heel hoge kwaliteit, dus ik durf je niet te beloven dat die matras 10 jaar zonder kuilvorming meegaat. Gezien je duidelijk prettiger ligt op de emma matras(behalve de warmte), denk ik echt dat je blijer wordt van de bovengenoemde ravensberger combi. de hr70 nemen heeft geen voordeel onder een topper en de 3d-insnijding van de hr60 is voor op een boxspring beter dan de 4d-insnijding van de hr70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Ardana: welk matras had je bij ikea gezien?
Denk er rustig over na. Maar bedenk wel dat het verschil tussen droomidee proefslapen en ikea proefslapen is dat je bij droomidee het matras terugstuurt en je gled terugkrijgt, terwijl je bij ikea als je het matras terugbrengt enkel een ikea tegoedbon krijgt, je kan dat geld dan dus enkel opnieuw bij ikea besteden.
@kezand: het gaat in de laatste posts al over doorsparen voor 1 groot matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
@Kezand midden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@vosss bij Wiel Peute in Lomm http://www.wielpeute.nl/ hebben ze en die Perzona scan staan. Hij leent ook matrassen uit om te proberen

Bij Gasse in Simpelveld staat het Mline scan systeem. http://www.gasse.eu/nl/

Dus als je eens wilt proberen kan je het daar doen. Geen idee of het of het voor jou help maar het je kan wel extra lumbale ondersteuning dan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flashboarder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 07:23
dicksterk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:59:
het is meer een showroom dan een beddenwinkel, zijn zij een nederlandse fabrikant die hoge kwalitiet levert. en stukken goedkoper dan swiss sense, maar van veel hogere kwaliteit.
Ik ben dus naar de fabriekswinkel in Haarlem wezen kijken en moet zeggen dat de betere kwaliteit was dus niet echt te zien in de afwerking van de boxsprings die daar stonden. Ik kan natuurlijk niet beoordelen over hun matrassen en de constructie van de box maar het algemeen uiterlijk was duidelijk minder dan wat ik bij swiss sense heb gezien. De stoffen waren niet echt mijn smaak, die leken mij meer gevoelig te zijn voor slijtage en het opnemen van vocht en vuil. Ik heb mijn best gedaan om door de rommel heen te kijken maar ik vrees dat het hem niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flashboarder: heb je ook op de bedden gelegen, en je twijfelds over de afwerking besproken met en medewerker daar?
Over uiterlijk heb ik geen oordeel, ik ben blind dus ik oordeel niet op design. Het kan dus heel goed zijn dat de swiss sense bedden mooier zijn. Ik kjk vooral naar de kwalitiet van de gebruikte materialen(de vering, de schuimen enzovoort). De kwalitiet van swiss sense is absoluut middelmatig, kuilvorming komt regelmatig al binnen een paar jaar voor.
Als je toch liever wat meer uitgeeft voor design zou ik eens naar avek, of velda kijken, die leveren ook goede kwalitiet maar wel tegen hoge prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flashboarder
dicksterk schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:37:
@flashboarder: heb je ook op de bedden gelegen, en je twijfelds over de afwerking besproken met en medewerker daar?
Over uiterlijk heb ik geen oordeel, ik ben blind dus ik oordeel niet op design. Het kan dus heel goed zijn dat de swiss sense bedden mooier zijn. Ik kjk vooral naar de kwalitiet van de gebruikte materialen(de vering, de schuimen enzovoort). De kwalitiet van swiss sense is absoluut middelmatig, kuilvorming komt regelmatig al binnen een paar jaar voor.
Nee, ik ben niet op de bedden gaan liggen maar om eerlijk te zijn op een bed gaan liggen geeft mij sowieso geen direct indicatie van de kwaliteit en de duurzaamheid van de materialen.
Op welke gegevens baseer je je oordeel over kwaliteit van de gebruikte materialen (de vering, de schuimen enzovoort). Je zegt; “De kwaliteit van Swiss sense is absoluut middelmatig, kuilvorming komt regelmatig al binnen een paar jaar voor.”
Heb je apparatuur om de gebruikte materialen te testen en meten dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:01
flashboarder schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Nee, ik ben niet op de bedden gaan liggen maar om eerlijk te zijn op een bed gaan liggen geeft mij sowieso geen direct indicatie van de kwaliteit en de duurzaamheid van de materialen.
Op welke gegevens baseer je je oordeel over kwaliteit van de gebruikte materialen (de vering, de schuimen enzovoort). Je zegt; “De kwaliteit van Swiss sense is absoluut middelmatig, kuilvorming komt regelmatig al binnen een paar jaar voor.”
Heb je apparatuur om de gebruikte materialen te testen en meten dan?
Dat komt omdat hij met honderden bedrijven en vertegenwoordigers heeft gesproken. Daarnaast aan de universiteit is afgestudeerd én ook nog hoogbegaafd is. Daar kan geen apparatuur tegen op.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flashboarder: de apparatuur die je daarvoor nodig hebt hebben ze bij sommige consumentenorganisaties, de nederlandse consumentenbond test overigens vrijwel nooit op duurzaamheid maar in duitsland doen ze dat bijvoorbeeld wel. Je kan het overigesn ook wel voelen, maar dan moet je heel veel verschillende materialen en kwalitieten hebben gezien en dan nog zou zo'n gevoel inderdaad niet doorslaggevend zijn.
Je kan de kwalitiet voor een deel afleiden uit de specificaties: een hoog hr-gehalte, aantallen pocketveren etc. maar ook dat zegt lang niet alles, hoewel het wel een meetbare factor is.
In het geval van de fabrieskwinkel maken ze gebruiken van gerenomeerde leveranicers uit nederland en belgie voor de veren/schuimen van hun matrassen, daarnast ken ik vel mensen, ook mesnen die al langer matrassen/boxsprngs van hen hebben, met zeer goede ervaringen.
Bij swiss sense ligt het anders. Swiss sense gebruikt weinig grondstoffen uit nederland, of zelfs uit europa. Er zijn genoeg klachten te vinen over de kwalitiet van swiss sense boxsprings en matrassen op internet, datzelfde gledt overigens ook voor auping en m-line. En dat zou allemaal nog niet zo heel erg zin als de garantie dan lang was, maar dat valt vaak ook tegen.
Ik begrijp overigens dat je niet direct kan voelen of iets kwaliteit is, maar als je er helemaal niet op gaat liggen kan je sowieso enkle oordleen op uiterlijk. Als je dan bijvoorbeeld gaat liggen en je hoor tveel gerkaak en gepiep,, en je voelt ergens een bobbel in je rug, dan ren je gillend de zaak uit. maar merk je dat het ligcomfort eigenlijk net zo lekker of msschien zelfs lekkerder is dan in de swiss sense winkel, dan zou je misschien enes met de medewerker gaan praten over jowu eisen aan afwerking/stoffering, en uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. ;-)net zosl je mensen niet op hun uiterlijk kan beoordleen geldt dat ook voor een deel voor bedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik ben ook op zoek naar een nieuw bed + matras vermits mijn bed + matras reeds 27 jaar oud is.

Ik heb nu een paar verschillende winkels bezocht en bedden uitgetest, maar het probleem is dat deze allemaal veel beter liggen dan het bed wat ik nu heb en ik kan bijgevolg moeilijk oordelen dat een duurdere matras beter ligt dan een goedkopere door te testliggen in de winkel.

Ik was het meest gecharmeerd door de Auping bedden:
-> Bed/matras lag goed, maar enkel door het testliggen kon ik nu ook weer niet zeggen dat de duurdere matrassen van Auping beter lagen dan de goedkopere matrassen.
-> Auping bedden waren de enige bedden die ik qua ontwerp mooi vond (original/auronde) en dit vind ik best ook wel een factor die meespeelt bij de aankoop.
-> Een boxspring vind ik maar niets omdat deze naar mijn mening te hoog zijn en ook de looks vind ik maar niets.
-> Als ik een bed van 1,60m breed neem, zijn dit 2 aparte spiraalbodems. Ik zou graag een enkele grote matras hebben. Lig je dan nog goed in het midden van het bed, want daar lig je natuurlijk gewoon op een metalen buis.

Nu lees ik vaak tegenstrijdige reacties, de één zegt dat Auping top is, maar je leest ook even vaak dat Auping gewoon overprijsd is.
Iemand die wat ervaringen met een Auping bed kan delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Tja, ik slaap ook al ongeveer 18 jaar op een Auping Auronde set, helaas weet ik niet meer welke matrassen het zijn maar ben er nog zeer tevreden over. ( was destijds 5500,- gulden als set met achterbouw en tafel)
Ik zit in hetzelfde schuitje want ik ben nu ook langzaam aan het kijken naar vernieuwing van de matrassen want de Auronde ombouw is nog als nieuw.

Grootste probleem wat ik zie met de goedkopere matrassen is dat ze vaak weer niet goed op een verstelbaar spiraal bodem werken en ik toch ook een bias heb tegen zoiets goedkoop, dat kan toch niet zo lang mee gaan en lekker blijven liggen als mijn huidige Auping?
Nu is de techniek natuurlijk wel stukken verbeterd in die jaren gok ik.

Al met al ben ik er nog niet uit en neig toch tzt weer Auping te halen want al 18 jaar slaap ik heerlijk.

Dus je hebt geen bal aan mijn post :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Thueske Beide is waar. Delen van de collectie van Auping zijn van mindere kwaliteit. Maar sommige producten zijn juist wel heel goed.

Mijn mening is dat de boxsprings erg fraai zijn gemaakt en hebben een mooi design.
De matrassen vind ik nu niet echt geweldig.

Zoals @Humma Kavula zegt (ik vind je post wel een bal hebben ;-) ) gaan vooral de bodems en boxsprings lang mee en dat is niet voor niks. De auping spiraal is bijna onverwoestbaar.

Ik zou Auping kiezen als je voor een mooie design set wilt gaan (box en matras). Wil je alleen losse matrassen dan zijn er betere partijen.

[ Voor 0% gewijzigd door Kezand op 23-01-2018 19:51 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: Helaas is het met matrassen niet anders als met witgoed. een miele van vroeger is niet meer hetzlefde als een miele van nu. waar vroeger 20 jaar een gemakkelijk te haeln leeftijd is kan je nu via google genoeg miele machines vinden die de 10 jar nieteens halen..
De oude matrassen van vroeger waren vrijwel onverwoestbaar, maar dat is helaas een beetje over. Google maar eens op auping kuil of auping klacht en je komt genoeg tegen.
Ik begrijp je bias wel tegen goedkope producten, maar je hebt de beko wasmachine destijds tohc ook aangedurft. De verkeerde afdeklagen bij droomidee zijn inmiddels alweer een paar maanden opgelost, ik zou gewoon de droomidee matras zonder traagschuim eens 30 dagen op proef neemn en voor jezelf bepalen of die net oz lekker ligt als de auping, je krijgt 10 jaar garantie die krijg ej zlefs bij auping niet. Als je 2 verschillende wil proberen neem dan als tweede de pocketveringmatras van www.ravensberger-matrassen.nl als je van stevig houdt neem dan de stevigste(ravensberger biedt 2 hardheden). Ook op deze krijg ej 10 jar garantie en mag je 30 dagen proefslapen. Bij die van ravensberger stat er zelfs bij van waar hij gemaakt wordt en waar de materialen vandaan komen, tevens met 10 jaar garantie. BEide geschikt voor verstelbare bodems. Als je het dan allebei niets vindt kan je altijd nog 1000 euro of meer voor nieuwe auping matrassen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@dicksterk
Die wasmachine is wel even wat anders dan een matras. Zoals je in mijn review hebt gelezen ben ik niet representatief want er wordt niet veel gewassen in mijn huishouden en bij wasmachines ben ik sowieso van mening dat hoe meer erop zit aan functies er alleen maar meer kapot kan gaan.

Ik zou dus ook van een A merk de simpelste/goedkoopste halen. ( en die zou ik wel kopen als ik een volledig gezin had )

Een matras is veel persoonlijker en moet theoretisch veel langer meegaan dan een wasmachine.
En al die matrassen om te proef liggen zegt nog niks over de daadwerkelijke levensduur.

Hoe lang bestaat Droomidee nu? En wie zegt dat je daadwerkelijk garantie hebt? ( faillissement, voldoet toch net niet aan de voorwaarden, noem maar op )
Tevens ben ik niet zo van het proef liggen, zoals eerder aangehaald vindt ik dat gewoon materiaal verspilling en kan kosten gezien nooit uit voor een reseller.

Ik ga de komende tijd nog eens rustig nadenken op mijn Auping over wanneer ik de winkels eens ga bezoeken :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
@dicksterk is een matras van droomidee van 250€ dan vergelijkbaar met een matras van 1500€ bij Auping? Ik kan me voorstellen dat je verhoudingsgewijs meer betaald voor een Auping, maar toch niet in deze mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: Of en winkel failliet gaat weet je nooit. Maar zelfs vroeger grote ketens als kijkshop en v&d zijn de laatste jaren omgevallen dus dat zegt weinig. Droomidee bestaat nu 10 jaar(waarvan ik 5 jaar van hun bestaan op de hoogte was) ravensberger bestaat 14 jaar. Er is in 18 jaar tijd echt heel veel verandert. Ik had vanaf 2003 een matras(toen ik nog thuis woonde) wat zo stevig was dat als ik er met mijn 150kg op zat ik nogsteeds op het matras zat ipv er in weg te zakken, en dat is altijd zo gebleven. Helaas heb ik nooit geweten wat voor matras het was mar weet wel dat het1000 euro has gekost(mijn ouders kochten altijd merken). Maar in wwelke winle ik ook kom, matrassen van die hardheid zijn er niet meer. Asl ik erop ga zitten zak je er diep in weg, al kunnen ze sosm nog wel redelijk stevig liggen. Tegenworodig zitten we met zone-indelingen, bepalde elichaamsdelen moetne kunnen wegzakken in het matras. Ik begrijp heel goed waarm daarvoor is gekozen en waarschijnlijk is het voor 98% van de mensne ook prima, maar ik mis de ouderwetse matrassen die net iets zachter waren dan een steen. Ik denk daarom dat je met een uurjte liggen in een winkel niet direct zal weten wat je fijn vindt.
*knip* Laat dat soort persoonlijke aanvallen gewoon achterwege.
auping matrassen van nu zijn vaak echt niet heel bijoznder meer van kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 23-01-2018 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@thueske: ik denk dat de kans groot is dat je langer doet met een droomidee matras dan met een auping matras. Zelfs als de droomidee matras binnen 0 jaar kapot gaat, krijg je een nieuwe onder garantie. Auping matrassen komen regelmatig in klachten over kuilvormign voorbij en de garantie van auping om zonder bijbetaling de kern te vervangen is beduidend korter.
Toch hangt het ook van je ligvoorkeuren af. Als je gewoon een recht toe recht aan pocketveringmatras zoekt, desnoods met aan 1 kant koudschuim en aan de andere kant traagschuim als je twijfelt tussen beide, ben je met het droomidee matras prima voorzien. Wil je een verfijndere ligging, zoals een schouderzone met traagschuim voor een extra zachter schouderzone, dan zou auping meer te bieden hebben dan droomidee.
Maar een ravensberger pocketveringmatras is bijvoorbeeld ook al technisch geavanceerder dan een droomideematras, terwijl die mar een klein beetje duurder zijn.
Ik vind zelf aupign sterk overpriced, zeker omdat lang niet alle auping matrassen van nu de 10 jaar halen. Zowel bij droomidee als ravensberger heb je 10 jaar garantie wardoor je zeker 10 jaar onbezorgd slaapt voro het geld wat je uitgeeft. Je zou als je enkel de auping auronde als bodem mooi vindt ook enkel de bedbodem bij auping kunnen kopen en voor een ander matras kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Humma Kavula Gewoon rustig oriënteren idd. Mocht je winkels tips willen hebben laat maar weten.

De garantie is trouwens 35 jaar op frame en draadbreuk bij auping. 35!!! 😂
En 5 jaar op de matras

[ Voor 36% gewijzigd door Kezand op 23-01-2018 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 12:27
PoisonRX schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:12:
Momenteel probeer ik - al zo'n 7 weken - een Emma Matras uit; bij het inslapen een prettig matras, maar na zo'n 5 uur wordt ik wakker van de warmte en heb ik het gevoel alsof ik doorlig, daarom zou graag een stevige pocketvering matras willen proberen.

Begin januari een DroomIdee matras besteld, levering zou 10-12 januari plaatsvinden. 15 Januari een email gestuurd omtrent de levering en antwoord gekregen dat de matras op voorraad is en ik die dag door de vervoerder zou worden opgebeld voor een levertijdstip. 18 Januari zelf maar 's gebeld met de vervoerder: "Nee, die matras is helemaal niet op voorraad." Opnieuw contact met DroomIdee: "Sorry toch niet op voorraad, levering wellicht pas begin februari" Bestelling maar geannuleerd omdat er geen zekerheid is omtrent levering, echter ook na meerdere keren aandringen geen duidelijkheid gekregen over wanneer mijn geld geretourneerd zal worden.....dus ook dat is afwachten. Qua logistiek alsmede administratief kan ik DroomIdee dus absoluut niet aanraden; over het product kan ik niets zeggen hoezeer ik het ook had willen ervaren.

Neemt niet weg dat ik graag nog advies zou willen m.b.t een stevig pocketvering matras waarbij gebruik kan worden gemaakt van een proefperiode. Ben zeker geen zwaargewicht, maar houd van een stevige matras welke mij niet het gevoel geeft dat ik na enige tijd doorlig.
Dit is mijn ervaring met Droomidee ook.
Je blijft maar heen en weer bellen en mailen, en je krijgt van iedereen wat anders te horen.

Ik heb het matras inmiddels al wel 2 weken in bezit (180x200 met traagschuim) en moet zeggen dat ik heerlijk slaap. Ik slaap eindelijk weer de nachten door zonder wakker te worden.

De eerste nacht was het wel erg hard en enorm wennen, werd ik wakker met schouderpijn, maar dat is nu helemaal weg.
Misschien toch nog eens het proberen waard?

@dicksterk hier mijn ervaring, hij bevalt mij, tot nu toe, super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: heel mooi dat hij je goed bevalt. het zijn prima matrassen, de orderverwerking zou inderdaad gestroomlijnder mogen maar ze bieden absoluut kwaliteit voor die lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@legato23: heb jij je droomidee matras inmiddels ontvangen, en hoe bevalt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 12:27
dicksterk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:51:
@wannaplay2009: heel mooi dat hij je goed bevalt. het zijn prima matrassen, de orderverwerking zou inderdaad gestroomlijnder mogen maar ze bieden absoluut kwaliteit voor die lage prijs.
Met het matras is inderdaad niets mis. Ik denk dat wanneer zij wat meer aandacht besteden aan het logistieke en contact met de klanten, dat ze nog betere zaken doen. Het is jammer dat mensen hierdoor (maar wel begrijpelijk) hun order annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@wannaplay2009 goede review!
Ff ter info in het algemeen de gewenningsduur is meestal tussen de 2 en 7 dagen. Het is idd de eerste dag op de tandenbijten. Je moet namelijk 8 uur lang in een houding liggen die je niet gewend ben. En net zoals als je bij sporten een andere oefening doet heb je ook spierpijn.

Je punt met klantcontact is idd het punt waar ik mij vraag tekens bij hebt.
Want als er wat met de matras verkeerd gaat heb je met dezelfde service te maken.
De kans zit er in ivm de afgegeven specificatiegaranties. Maar zo lang het goed gaat gaat het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Ik kom mij hier ook melden mijn vrouw en ik zijn ons aan het oriënteren voor een boxspring maar heb geen idee hoe en wat en waar ik op moet letten!
Ik ontvang graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@runner83 wat zoek je? Heb je voorkeuren waar mee rekening gehouden moet worden? Heb je een bepaald budget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Kezand schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:58:
@runner83 wat zoek je? Heb je voorkeuren waar mee rekening gehouden moet worden? Heb je een bepaald budget ?
ik zou zeggen Breedte 180 lengte 210 omdat ikzelf 1.93 ben.
Budget zal waarschijnlijk rond de 4000 liggen maar lager mag ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
Wat vind je prettig? Hard/zacht? Heeft een van jullie het snel warm of koud.
Welke regio woon je?

Met jullie budget kan je echt iets moois samenstellen en voor minder ook 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Kezand schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:07:
Wat vind je prettig? Hard/zacht? Heeft een van jullie het snel warm of koud.
Welke regio woon je?

Met jullie budget kan je echt iets moois samenstellen en voor minder ook 😁
voorkeur gaat uit naar hard moet er niet in diep in wegzakken.
Ik heb het snel warm en mijn wederhelft heeft nu bijvoorbeeld een verwarmbaren onderligger dus eerder koud.
woonachtig in de regio Zuid-Limburg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:28

servies

Veni Vidi Servici

runner83 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:03:
[...]

ik zou zeggen Breedte 180 lengte 210 omdat ikzelf 1.93 ben.
Dan zou ik toch eerder aan lengte 220 gaan denken...
Stelregel die ik ooit te horen kreeg van iemand die inkoper en verkoper bij Auping is geweest: het bed minimaal 20cm langer dan je zelf bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@runner83: Wil je het liefst in een fysieke winkel kopen, of vind je online samenstellen(met 30 dagen proefslapen op het matras) ook een optie? Online samensteleln zal nameljk veel goedkoper uitpakken met jouw wensen.
online samenstellen;
kijk op www.beddenbriljant.nl klik op boxspring zonder matras en kies dan voor de boxspring zonder matras delux, vink voor extra comfort bij voorkeur eht vledje met pocketvering aan. Als je een elektrische boxspring wil kies je elek. boxspring zonder matras exclusiv. Daarop leg je dan een matras van www.droomidee.nl 22cm dik(de gewone versie dus niet +traagschuim) en dan ben je klaar.
Ga je toch liever naar een fysieke winkel dan kan @kezand je veel beter adviseren want die weet veel meer van de lokale speciaalzaken dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@servies: je hebt gelijk dit is een beetje een twijfel/voorkeur gevalletje. De regel die ik ken is dat een bed 15-20 langer zou moeten zijn. Zolang je volledig boven aan het matras gaat liggen kan 1,93 wel op 210 lengte(ik ben 1,83 en kan volledig uitgestrekt op 200 liggen, mits ik volledig bovenaan het matras ga liggen), ik vidn dat zelf prima. Maar als je darin wat ruimte wil is 220 inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
servies schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Dan zou ik toch eerder aan lengte 220 gaan denken...
Stelregel die ik ooit te horen kreeg van iemand die inkoper en verkoper bij Auping is geweest: het bed minimaal 20cm langer dan je zelf bent.
je hebt helemaal gelijk kwam net thuis en de vrouw gaf ook al aan dan kunnen we net zo goed 220 pakken ipv 210.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@runner83 Wat is dat met al die Limburgers hier en nieuwe matrassen :-)

Ik zou eens gaan kijken naar pocketveer en latex matrassen. Omdat je het vrij snel warm hebt zou ik alle schuimmatrassen en pocketveren met schuim afdeklagen links laten liggen. Dit zal te warm voor je zijn denk ik.
Omdat jullie zo verschillen van warmte zou ik ook eens naar partner dekbedden kijken. Dat zijn dekbedden in Lits-jumeaux maar met elk jullie eigen dikte. Zo kan je toch het zelfde matras nemen maar alle 2 jullie eigen warmteisolatie. Een voorbeeld fabrikant die dit kan is bijvoorbeeld http://www.jonkvolendam.nl/

In jullie budget past veel. Je kan bijvoorbeeld eens gaan kijken naar Auping boxen, Avek en Velde.
Enkele winkels die je misschien eens kan bezoeken zijn:
Berden Slapen. https://www.berden.nl/slapen .
Aubel Coenen in Geleen http://www.aubelcoenen.nl/webshop/catalog/boxsprings
Gasse in Simpelveld en Maastricht. http://www.gasse.eu/

Ik heb @Chrosser ook deze bovenstaande tips gegeven misschien kan hij wat ervaringen delen over zijn zoektocht.

@servies Goede opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@runner83 @kezand: enkel talalay latex is geschikt voor mensne die het snle warm hebben, dar moet el op gelet worden. Dan nog zijn de meningne verdeeld, vaak wordt emsnen die het echt snel warm hebben aangeraden een pocketveermatras met koudschuim met een hoge hr-waarde(vanaf 50) te neemn omdat dit nog beter ventileert dan talalay latex. Verder wil runner83 vooral steivg liggen, talalay latex is zeer veerkrachitg en biedt dus een goede tegendruk maar wordt toch vaak als een deels zachte toplaag ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kezand
dicksterk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:49:
@runner83 @kezand: enkel talalay latex is geschikt voor mensne die het snle warm hebben, dar moet el op gelet worden. Dan nog zijn de meningne verdeeld, vaak wordt emsnen die het echt snel warm hebben aangeraden een pocketveermatras met koudschuim met een hoge hr-waarde(vanaf 50) te neemn omdat dit nog beter ventileert dan talalay latex. Verder wil runner83 vooral steivg liggen, talalay latex is zeer veerkrachitg en biedt dus een goede tegendruk maar wordt toch vaak als een deels zachte toplaag ervaren.
Bedankt voor je aanvulling! Ik denk dat het belangrijk is dat je er even bij verteld dat dit jou mening is.
Ik heb namelijk een andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• runner83
Lees al een tijdje het topic dus hou rekening met jullie meningen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
runner83 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:37:
Lees al een tijdje het topic dus hou rekening met jullie meningen ;)
haha heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53
*knip* Laat dat.

[ Voor 80% gewijzigd door naitsoezn op 24-01-2018 22:15 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@devian @runner83: een aantal bronnen die mijn mening over de keuze voor latex of koudschuim onderschrijven kan je vinden door bijvoorbeeld te googlen op: ifnromatie latex ravensberger-matrassen
of latex matrassen matras.info (de laatse bron is wat subjectiever omdat de eigenaar van eze site enkel koudschuimmatrassen verkoopt)
Ik heb totaal niets tegen latex matrasssen ik adviseer ze zelfs weleens van ravensberger, of de pocketveringvariant van www.dreambedden.nl maar in het geval van runer83 zou ik eerder een stevig pocketveringmatras met koudschuim afdeklag adviseren, of dat nu van droomidee komt of van avek of velda maakt voor de advisering van het materiaal niet uit.
Overigens heb ik alle materialen uitgebreid bestudeerd en in handen gehad, en ik heb zefls op zowel latex-afgedekte matrassen als koudschuim-afgedekte matrassen geslapen, ik baseer me dus zeker niet enkle op online bronnen hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
dicksterk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:44:

Overigens heb ik alle materialen uitgebreid bestudeerd en in handen gehad, en ik heb zefls op zowel latex-afgedekte matrassen als koudschuim-afgedekte matrassen geslapen, ik baseer me dus zeker niet enkle op online bronnen hierin.
Als ik mag vragen, wat is je motivatie/reden om zoveel tijd en energie te stekken in de matrassen/bedden materie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@flashboarder: ;-) geen idee. Over wasmachines wist ik genoeg, en veel niewue merken komen er in nederland ook niet bij. op telecomgebied heb ik ook het nodige geweten en heb zelfs in dei sector gewerkt, maar daar raakte ik ook een beetje op uitgekeken(het interesseert me nog wel maar niet meer zodanig als vroeger). Matrassen bleek een behoorlijk project om te doorgronden, als je zelf wil kunnen bepalen wat goed is en wat niet, zonder op verkopers af te hoeven gaan(die helaas bijna altijd vertellen dat het materiaal wat het duurste is, of wat zij verkopen het beste is en andere materialen slecht zijn), bleek een hele opgave. Ik heb me er jaren over ingelezen, ben veel materialen en matrassen gaan bekijken, heb met honderden bedrijven in binnen en buitenland gecorrespondeert, en heb ook heel veel soorten zelf uitgetest.
Dan zijn er 2 opties: jaren an kennis enkel voor mezlef gebruiken, daarna weer vergeten zodat verder niemand er iets aan heeft. Een eigen bedrijf beginnen had ook gekund, heb ik overwogen maar ik had geen zin in dagelijkse stress.Als op tweakers ieamdn onaardig reageert of me niet gelooft terwijl ik in alle oprechtheid en objectivitiet probeer te adviseren is dat pech. Ik vind het jammer voor die mensen als ze duizenden euro's meer uitegeven omdat ze niet durven geloven dat het ook goedkoper kan mar daar blijft het bij. Als ik dageliks klanten heb, waaraan ik verplichtingen heb omdat ze me hebben betaald, continu ezig moet zijn met garantiekwesites/terugkomende matrassen/problemen met fabrikanten enzo, denk ik dat ik het snle zat zou zijn. Maar dit adviseren vind ik leuk. Het gaat me goed af en ik help er mensne mee. Tegelik moet ik mijn kennis ervoor op peil houden, maar als dat ergens voor is en ik af en toe een paar mensne per week de weg naar een kwalitatiee betaalbare slapoplossing heb kunnen wijzen geeft mij dat voldoende motivatie om het te blijven doen, ookal zijn er ook regelmatig wat discussies of minder positieve geluiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

dicksterk schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:06:
@flashboarder:jaren an kennis enkel voor mezlef gebruiken
28 april 2017
Niet lullig bedoeld en ik waardeer al je input. Volg het topic aardig maar het wordt wat ridicuul onderhand.

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 24-01-2018 23:31 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@Humma Kavula: Ik heb dat hier al meerdere malen geschreven: mijn eigen topic was enkel bedoeld om informatie over boxsprings op te doen die ik nog niet had, en ervaringen uit de praktijk te horen. Over matrassen wist ik vel over boxsprigns, vooral in combinatie met een hoog gewicht nog niet, dat was dus het laatste punt waar ik meer over wilde weten. En ridicuul? Het enige wat ik ridicul vind is dat de marketingtrucs van gevestigde partijen zo goed werken dat mensen geen enkel idee meer hebben van de werkelijke kostprijs en waarde van gebruikte materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Vandaar ook dat je eerst, met al je "ervaring", niet op kon houden over een Roleau matras... Tot je er zelf 1 had... En het toch tegenviel? Want Roleau komt nog maar amper in je posts voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

@Kezand Allereerst nog heel erg bedankt voor je advies! Ik was gisteravond aan dit topic aan het denken om mijn ervaringen te delen. Bij deze ga ik dat doen.

@runner83 Ik denk dat je wel wat hebt aan mijn ervaring qua winkels. Qua bed en matrassen heb je wellicht wat anders nodig dan ik.

Hier gaat ie'

Laat ik even bij het begin beginnen. Evenals een paar Posts hierboven al naar voren is gekomen, heeft Kezand mij richting Gasse in Maastricht, Berden in Heerlen en Aubel Coenen gedirigeerd. Ons Budget van 2000 euro is achteraf gezien wat aan de krappe kant gebleken, hierover verderop nog wat meer.

Onze eisen:
- 180x200
- 2 matrassen (niet 1 grote)
- 1 grote topper
- Elektrisch verstelbaar
- Budget +- 2000 euro

De website van Gasse sprak mij het meeste en aan en we zijn daar dan ook als eerste naar toe gegaan. Het is een prettige winkel en de dame die ons zeer vriendelijk en kundig heeft geholpen bleek ook de eigenaresse te zijn. Caresse bleek met onze wensen (elektrisch) het dichtst in de buurt te komen. Na een aantal bedden geprobeerd te hebben hadden we al een principe keuze gemaakt.

Toch zijn we voor de zekerheid nog maar naar Berden doorgereden. Hier stuitte we op een vriendelijke verkoper, maar wel iemand die wel erg graag een bed wilde verkopen. Na 3 minuten stond hij, zonder dat wij daar om gevraagd hadden, al op zijn rekenmachine korting uit te rekening die hij kon aanbieden bovenop de aanbiedingsprijs. Op dat moment waren wij nog bezig met proefliggen en vragen stellen over de matrassen etc. Het bed dat we uiteindelijk op het oog hadden was een Norma.

We zijn daarna naar huis gegaan en hebben de bedden en de verschillen daartussen besproken. We neigden allebei meteen naar Gasse, maar dit had ook te maken met de prettige manier van hulp in de winkel. Ik heb daartoe samen met mijn vriendin een aantal criteria opgeschreven op basis waarvan we punten hebben toegekend aan de twee bedden(We hebben zelfs een weging per criteria toegepast, om de voor ons belangrijkere criteria meer gewicht te geven). Resultaat: 2 punten meer voor Gasse. De prijs was overigens op een paar euro na voor beide bedden 2200 euro.

Om onze keuze definitief te maken zijn we nog naar Aubel Coenen in Geleen gereden. Hier hebben ze ook het merk Caresse en zijn benieuwd naar de bevindingen van de verkoper aldaar. De verkoper bij de Berden vertelde ons namelijk dat bij het Norma bed betere matrassen zouden zitten t.o.v. Van de Caresse, na een belletje met Gasse verzekerde zei ons dat Caresse qua structuur en bouwkwaliteit vergelijkbaar in elkaar zat en dat dit alleen in de instappers/goedkopere boxsprings ander is. We hebben bovenstaande vraag dan ook aan de verkoper bij Aubel en Coenen gesteld en hij gaf het zelfde antwoord als Gasse. Aubel en Coenen is overigens ook een hele fijne en groter opgezette winkel. Met fijn en klantvriendelijk winkelpersoneel. We werden geholpen door een oudere meneer en hij wist ons ook veel te vertellen. De prijzen voor hetzelfde bed waren dan ook hetzelfde als bij Gasse. Mijn oog viel tijdens het test liggen bij Aubel echter op een ander bed van Caresse. Een model dat bij Gasse niet uitstond. Met name een wat luxer ogend bed en met standaard een latex topper.

We merkten allebei direct het verschil tijdens het proefliggen met een normale topper. Omdat we allebei buikslapers zijn adviseerde de verkoper ons om een stevig matras te pakken zodat we 'vlakker' liggen ipv berg op. Hij zei dat we last van onze onderrug kregen als we te zachte matrassen zouden nemen. Precies mijn huidige probleem!! Het bed kostte ons 2400. 400 euro boven ons eigenlijk budget, maar met onze eisen zouden we sowieso al 200 boven het budget zitten. We wilden er even over nadenken en kregen een kopje koffie aangeboden. Uiteindelijk hebben we toch direct de keuze gemaakt en het bed besteld. Voor 100 euro extra hebben we er wel draadloze afstandsbedieningen bij gepakt (of via app te bedienen). We hebben de standaard grijze kleur gekozen omdat deze het best bij onze slaapkamer past. Deze was toevallig ook het snelst leverbaar. Aanstaande maandag om 8 uur staan ze dan ook al op de stoep om alles op te zetten :)

Nog wat zaken die ik je kan meegeven:
Met een budget tussen de 2000/2500 euro kun je prima merken bedden kopen, en heb je veel meer keuze dan de merken hierboven beschreven.
Als je elektrisch wil zit je met dat budget wat beperkter. Norma en Caresse passen bijvoorbeeld net. Anders ga je al snel richting de 3000 / 3500 euro.
Bij winkels als Gasse en Aubel Coenen valt er eigenlijk weinig te handelen. De prijs is de prijs. Een molton en hoeslaken gratis is meestal het meeste eruit te halen. Accepteer dit en ga je er niet over opwinden. Wij vonden dat heel prettig en wisten waar we aan toe waren. Iemand die met een rekenmachine korting op korting wil geven vind ik vervelend (geef dan meteen een scherpe prijs).
Bij zowel Gasse als Aubel Coenen hebben wij sterk het idee dat ze jou goed willen helpen. Het zijn familiebedrijven en hebben toch een ''naam'' hoog te houden. Wij denken dat dit in je voordeel kan werken na een zogeheten garantieperiode. Beide zeiden ook (voor wat het daadwerkelijk waard is), kom gewoon altijd bij ons terug als er iets mis is, ook buiten de garantie. We zullen altijd proberen er uit te komen. Ons gaf dat gewoon ook een goed gevoel (nogmaals voor wat het waard is, als je er dadelijk staat met een probleem buiten garantie).

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@devian: dat ik roleau nauwelijks meer noem heeft niets met de kwalitiet van roleau te maken maar met betere prijs/kwalitietverhoudingen van andere bedrijven die ik ben tegengekomen. Zo is het pocketveren comfort matras van roleau afgedekt met hr42 latexschuim(een mengvorm van latex en koudschuim) terwijl dit matras: http://dreambedden.nl/matrassen?product_id=1079 is afgedekt met hr70 talalay natuurlatex. Het matras van dreambedden heeft 9 zones, die van rleau 7. Het matras van dreambedden kan 160kg dragen, de pocketveren comfort van roleau 140. Daarnaast is het matras van dreambedden in de meeste maten 100+ euro godkoper. Enige nadeel is geen proefslapen, maar de kwalitiet van dit matras is nog veel beter dan de roleau tegen een lagere prijs. Het schuimmatrassen aanobd van roleau heb ik nooit geadviseerd, daarin is ravensberger veel beter qua kwalitiet en ook veel goedkoper. Dat is dus de rede dat je hier nooit meer adviezen voor roleau ziet, enkeel als iemadn een matras in deze kwalitiet zoekt en toch graag wil proefslapen. Ik heb me dus niet "vergist" in de kwalitiet van roleau, want die is prima, maar ik ben een betere prijs/kwalitietverhouding tegengekomen. Dat heb ik hier ook altijd vermeld als men schreeef dat ik bepalde bedrijven opvallend vak noem, als je met een beter alternatief komt qua prijs/kwaliteitverhouding ga ik dat bedrijf adviseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
Zoals eerder al genoemd, en dit bewijst dat opnieuw ...jouw adviezen hebben niks te maken met "kwaliteit". Je kijkt naar een specsheet en daarop gebasseerd geef je advies. En zoals we nu ook al zien als een ware "evangelist" promoot je hier bijna een jaar lang Roleau als "het beste matras"... tot je een andere site tegenkomt, waar je geen ervaringen mee hebt en nu is dat plots je beste matras?

Zo kan iedereen advies geven. "specs" geven niks aan over kwaliteit/bouwkwaliteit etc etc. Elke "tweaker" zou dat moeten weten.

Mijn advies aan jou is: Hou je bij die samenvattingspost van je een paar dagen terug, daar staat in wat je vind en wat je advies is. Dat is voor iedereen leesbaar. En kom verder niet teveel in dit topic.

Mijn advies aan alle lezers hier, er zijn een aantal posters (ik zeker niet, ik kom namelijk ook niet verder dan een specsheetje) die verstand van zaken hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ik denk overigens dat mensen, ondanks dat je niet het allergoedkoopste en/of prijskwaliteitverhouding beste koopt, mensen over het algemeen een kant en klaar product willen kopen. Er zijn maar weinig mensen die (als het om een boxspring gaat) een losse boxspring kopen, bij een andere firma een matras en weer ergens anders een topper. Qua prijs misschien het meeste waar voor je geld, maar de beleving en het oog willen ook wat. De matrassen worden bij mijn bed bijv. mee gestoffeerd aan de zijkant. zodat je een compleet pakket koopt dat er ook mooi uitziet.

Dat dit niet het meest economisch voordeligst is, zal overigens zeker kloppen. Maar als er iets mis is, klop je gewoon bij een en dezelfde winkel aan.

Daarnaast zijn ook niet alle verkopers koekenbakkers. Bij een wat gerenommeerde zaak krijg je gewoon goed advies. Bij de zaken waar wij zijn geweest en ons budget (2000) hebben aangegeven gingen ze niet ons toch een bed van 3000 euro proberen te verkopen. Die denken zelfs met ons mee (koop nu een goede boxspring met goede matrassen en een wat eenvoudigere topper, dan kun je over 7 jaar nog altijd investeren in een betere duurdere topper). Door wat vergelijkend waren onderzoek te doen kom je er al snel achter of iemand lucht staat te verkopen of ook inhoudelijk goede argumenten kan aandragen.

[ Voor 29% gewijzigd door Chrosser op 25-01-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@devian: ik ben uiteraard gaan kijken bij de winkel van dreambedden, je veronderstelling dat ik enkel op specs let is onjuist. Maar de beste computeer met een i3processor en zonder ssd, hoe degelijk het merk ook, blijft een sloom onding vergeleken bij een computer met ssd en een i7processor. als het merk dan pingpangpong is maar de bouwkwalitiet is goed en de prijs is laag dan heb je voor je gled heel wat meer als een hp met i3-processor en zonr ssd. Matras-specificaties zeggen zeker niet alles, maar het is ook onjuist om te stellen dat ze niets zeggen. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat ik graag input van anderen zie als zij bedrijven kennen met nog betere prijs/kwalitietverhoudinge. Ik kan niet elk bedrijf in nederland kennen, dreambedden ken ik pas sinds kort. als jij me ooit op dat bedrijf had gewezen had ik je harteljk bedankt voor je oplettenheid. Het doet geen afbreuk aan mijn deskundigheid over matrassen dat ik de collectie van elk in nederland gevstigd bedrijf niet uit m'n hoofd ken, dat kent niemand.
Je hebt overigens geljk dat er meer schrijvers zijn met verstand van zaken. Voor mensen die om design-reedenen of vanwege en goed gevoel ergens bij graag in het hoge prijsssegment winkelen ben ik daar ook erg blij mee want dat segment heeft absoluut niet interesse niet terwijl bijvoorbeeld kezand een uiterst parate kennis heeft over het aanbod van de loake speciaalzaken en daar ben ik erg blij mee. Maar waar ik het enkel houd bij verstand van zzaken hebben, hebben andere schrijvers hier ook versand van zaken doen en die 2 zaken lopen nogweleens door elkaar. Ik heb geen binidng met welk bedrijf dan ook en adviseer de beste prijs/kwaliteitverhouding. Daardoor zijn mijn adviezen heel nuttig voro mesnen die overwgen om eens een goed bed te kopen zonder de prisj van een leuek tweedehands auot neer te willen tellen. Maar omdat mij inteesse specifiek bij die groep ligt weet ik weinig over design-bedden, maar gelukkig is in dat segment ook een adviseur actief en zo kunnen we elkaar mooi aanvullen. Ik denk dat dat de ideale werk-situatie is voor de otekomst van dit topic. Niet afgeven op elkaars adviezen, en gewoon elk met een eigen advies komen. als klant a algemeen advies vraagt, geef ik mijn "best bucks for money advies" en bijvoorbeeld kezand zijn advies m.b.t. lokale winkles in de buurt. Dat lijkt me veel werkbaarder dan waar we nu elke keer in verzeilen. Ik verwijs sommige klatnen al naar kezand, als zij iets willen waar ik minder van weet dan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@chrosser: Ik begrijp dat heel goed, ookal vergeet ik gemakkelijk dat het oog ook wat wil omdat ik zelf geen functionerend paar heb en kwalitiet dardoor altijd boven uiterljk uitgaat voor mij, maar dat dat voor mesnen die wel kunnen zien anders is snap ik heel goed. Maar als ik jouw geval als voorbeeld neem:
Je hebt nu een caresse boxspring gekocht. Daarover kan ik niets slechts vinden, hoewel ik het merk zelf niet goed ken dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Maar aangezien het geen klachten regent over kuilen ga ik er van uit dat je er lang plezier van gaat hebben. Was je echter voor de norma gegaan, dan was het een heel ander verhaal. Over norma heb ik veel klachten gehoord en elezen, zlefs afgelopen zondag nog in dit topic9matras van de norma timeless boxsprign dat al kuilde binnen 1,5 jaar). Ik vermoed dat de verkoper waarbij je de norma beddenprobeerde niet heeft gezegd dat je die beter niet kon nemen als je voor 2000 euro jaren vooruit wilde kunnen. Als ik dan lees dat mensen geen geld als water hebben en vastzitten aan een bepaald budget, raad ik ze liever kwalitiet aan waarbij ze 10 jaar voor en schappelijk prijsje slapen dan dat ik ze adviseer om 2000te investeren in een mooi desingbed wat na 1,5 jaar al een kuil kan hebben. Jullie hadden bij 2 winkels een goed gevoel, maar misschien had die verkoper met z'n rekenmachine wel besloten dat als jullie na de garanie nog terug waren gekomen hij had gezegd; spijt me, garnaie is om, kan niets voor jullie doen. Er zijn absoluut zaken waar de mensen nog hart voor hun klanten hebben, en zo te lezen hebben jullie bij zo'n zaak gekcht. Maar dat geld helaas lang niet voor elke zaak. Ik hoop dat jullie heel lang plezier van je nieuwe bed zullen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Het zit denk ik iets anders in elkaar.

Ik zal het hieronder wat toelichten, maar voel je niet beledigd het gaat niet over technisch kennis c.q. ervaring van matrassen:

Kezand reageert alleen als hij een bijdrage kan leveren aan een specifieke vraag van iemand. Jij reageert op bijna elke vraag, ongeacht of dat in min of meerdere mate aansluit bij de wensen van de vraagsteller. Dat kan wat opdringerig en/of niet gewenst overkomen. prijs/kwaliteit verhouding zoals jij die hanteert is anders dan uitgangspunten die ik bijvoorbeeld daarbij hanteer (wat overigens niks zegt over wie gelijk heeft).

Overigens bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 25-01-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@chrosser: Welke eisen hanteer jij dan bijvoorbeeld bij prijs/kwaliteit? Stel dat je wel voor norma was gegaan, en je las op internet dat meerdere mensne kuilvormign in norma matrassen hadden, zou je het dan toch nog kopen voor 2000?
ik reageer inderdaad op de meeste vragen. Ten eerse weet ej meestal niet van te ovren wat de vraagsteler zoekt. Daarnaast: als een vraagsteller begint emt swis sense(duur en matig van kwaliteit) weet je nog niet of diegene graag wil betalen voor design, of dat diegene niet op de hoogte is dat je voor 300-500 betere matrassen akn krijgen dan bij swiss sense voor 1000+, hetzelfde geldt voor auping. In fetie is extra geld uitgeven enkel nodig voor mensen die graag een bepaald design/merk willen, en dat extra geld daar voor over hebben, maar dat weet je pas als je het hebt gevraagd. Wat ik hier vaak zie kan je het beste vergelijken met 2 tandartsen waarvan ik er 1 ben: ik zie dat er enkel 2 gaatjes geboord hoeven te worden terwijl de andere tandartsen een volledig kunstgebit willen verkopen. Uiteindelik zouden enkel de mesen die dat kunstgebit veel mooier vinden dat hoeven te doen, terwijl de rest evengoed geholpen zou zijn met die 2 vullingen. Bij mensen met een onbeperkt budget maakt me dat niet zoveel uit, maar als mensne minder te besteden hebben en dan voor veel geld mindere kwalitiet in huis halen dan ze voor weinig geld hadden kunnen hebben vind ik dat jammer, vooral voor die mensne als ze over 5 jaar weer wat nieuws moeen terwijl dat ook pas na 10 jaar had gekund. Je ziet het bijvoorbeeld ook bij wasmachines: bosch heeft een goede naam(a-merk). De duurdere duitse modellen zijn ook goed, maar dat geldt niet voor de goedkope spaanse modellen. Dan zou je als gezin veel beter een koolborstelloos model van beko kunnen kiezen, goedkoper en veel sterker(langere levensduur) dan de goedkope bosch-modellen. Maar de macht van marketing is zo sterk dat mensen zich dat niet realiseren. Ook design is in die tak sterk anwezig: samsugn machines zijn mooi, en de merknaam klinkt bekend. maar zoek het topic oer de eco buble maar eens op op tweakers.... veel klachten. In de matrassenbranche werkt het net zo.
Pagina: 1 ... 10 ... 54 Laatste