Bedankt voor de tip. Ik ga denk ik eerst contact opnemen met Beter Bed.dicksterk schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:41:
@pazzie: het herroepingsrecht van beter bed gat idd uit van ongeopende verpakking, dus niet gebruikt of gemonteerd. Als je dat wel wilt kunnen doen zou ik ze ier bestellen: www.ravensberger-matrassen.nl daar kan je lattenbodems wel 30 dagen testen en mag je ze gewoon terugsturen, kost je 20 euro verzendkosten maar dat is dan ook alles.
Ja, ik vind het een beetje vreemd. Ze zijn lid van de CBW en geven aan dat hun eigen verkoopvoorwaarden in overeenstemming zijn met die van de CBW. Dit staat er in de voorwaarden van de CBW:Kezand schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:09:
@Pazzie Je heb helemaal gelijk dat je niet kan testen met de verpakking er rond. Ik was niet op de hoogte dat de verpakking er niet afmag. Ik vraag mij af hoe ze dat dan doen bij de omruilgarantie op hun matrassen. Als je het in de winkel koopt mag je het wel gebruiken zonder verpakking maar als je het via de webshop koopt niet.....
Als ik de kenmerken en werking van mijn elektrisch verstelbare bedbodems wil testen, moeten deze dus gemonteerd worden.1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan
met het product en de verpakking. Hij zal het product alleen
zodanig uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, de
kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De
consument mag het product hanteren en inspecteren zoals
hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. Als de consument verder gaat dan omschreven in lid C1,
dan is hij aansprakelijk voor waardevermindering van het
product.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering
van het product als de ondernemer hem niet voor of
bij het sluiten van de overeenkomst de verplichte informatie
over het herroepingsrecht heeft verstrekt
Hoe dat met matrassen zit weet ik niet precies. Dat zou je nog als hygiëneproducten kunnen beschouwen (https://ictrecht.nl/2012/...ijn-consumentenrechten-1/).