Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 13:24
dicksterk schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:41:
@pazzie: het herroepingsrecht van beter bed gat idd uit van ongeopende verpakking, dus niet gebruikt of gemonteerd. Als je dat wel wilt kunnen doen zou ik ze ier bestellen: www.ravensberger-matrassen.nl daar kan je lattenbodems wel 30 dagen testen en mag je ze gewoon terugsturen, kost je 20 euro verzendkosten maar dat is dan ook alles.
Bedankt voor de tip. Ik ga denk ik eerst contact opnemen met Beter Bed.
Kezand schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:09:

@Pazzie Je heb helemaal gelijk dat je niet kan testen met de verpakking er rond. Ik was niet op de hoogte dat de verpakking er niet afmag. Ik vraag mij af hoe ze dat dan doen bij de omruilgarantie op hun matrassen. Als je het in de winkel koopt mag je het wel gebruiken zonder verpakking maar als je het via de webshop koopt niet..... 8)7
Ja, ik vind het een beetje vreemd. Ze zijn lid van de CBW en geven aan dat hun eigen verkoopvoorwaarden in overeenstemming zijn met die van de CBW. Dit staat er in de voorwaarden van de CBW:
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan
met het product en de verpakking. Hij zal het product alleen
zodanig uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, de
kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De
consument mag het product hanteren en inspecteren zoals
hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. Als de consument verder gaat dan omschreven in lid C1,
dan is hij aansprakelijk voor waardevermindering van het
product.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering
van het product als de ondernemer hem niet voor of
bij het sluiten van de overeenkomst de verplichte informatie
over het herroepingsrecht heeft verstrekt
Als ik de kenmerken en werking van mijn elektrisch verstelbare bedbodems wil testen, moeten deze dus gemonteerd worden.

Hoe dat met matrassen zit weet ik niet precies. Dat zou je nog als hygiëneproducten kunnen beschouwen (https://ictrecht.nl/2012/...ijn-consumentenrechten-1/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik ben nog geen enkel schuim / gel of traag<iets> tegen gekomen dat mij kan bekoren. Ik kom elke keer terug op een pocketverenmatras. Dus we gaan rustig aan kijken. Mijn doel is wel om te bestellen en het bij dat ene matras te houden en alleen als het echt niet bevalt terugsturen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@cyberpope: elk pocketveringmatras is ergens mee afgedekt. Afdekking met koudschuim zorgt meestal voor het stevigste resultaat(hoewel koudschuim in meerdere hardheden voorkomt). Het roleuamatras wat ik hier weleens heb geadviseerd heeft latex, en aan 1 kant zels gelschuim dus dat is totaal niet wat je zoekt. daarom denk ik dat de droomidee matras (22cm, pocketvering en gewoon aan beide kanen hr55 koudschuim) het beste bij je past. Lekker stevig, 10 jaar garanie, en 30 dagen proefslapen. Maar wacht idd wel even tot je bodem klaar is, dan kan je pas echt voelen of het ligt zoals je wilt. Alle andere matrasen die ik weleens adviseer vallen buiten jouw eis(dat het gwoon een stevig pocketveringmatras moet zijn) Droomidee had ooit een showroom in waddinxveen, in de faq worddt die nog wel genoemd maar ik zie er geen link meer over op de website, zal eens vragen of die nog bestaat of dat ze het nu enkel nog online verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
@Cyberpope stuur nog even die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik heb niet alles meer paraat en ga er ook niet de tijd in steken om te zoeken. Zeker omdat ik tegenwoordig ook geen toegang meer heb tot zaken als pubmed. Wat ik even snel bij mijn verwijs aantekeningen kon vinden was:

Bader G.G., Engdal S. The influence of bed firmness on sleep quality. Appl Ergon. 2000;31:487–497.

Daar staat wat aantekeningen van de kracht van placebo zijn, dus gok dat die het is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
Cyberpope schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:31:
Ik heb niet alles meer paraat en ga er ook niet de tijd in steken om te zoeken. Zeker omdat ik tegenwoordig ook geen toegang meer heb tot zaken als pubmed. Wat ik even snel bij mijn verwijs aantekeningen kon vinden was:

Bader G.G., Engdal S. The influence of bed firmness on sleep quality. Appl Ergon. 2000;31:487–497.

Daar staat wat aantekeningen van de kracht van placebo zijn, dus gok dat die het is.
Denk niet dat dit hem is. Hier word geconcludeerd dat hardheid juist effect heeft.
In iedergeval bedankt!

Ik zoek wel ff verder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:19
Ik zal ook even mijn ervaringen toevoegen:

ook wij waren op zoek naar nieuwe matrassen voor op onze verstelbare boxspring.
Heel lang gezocht, verschillende winkels bezocht, verdiept in materialen etc. etc.

Uiteindelijk was ik van mening dat het koudschuim moest worden met een hoge HR waarde.
Via internet gezocht en vond een HR70 bij Ravensberger, hierop een advies aanvraag gedaan via het internet.
Er stond dat er binnen 24 uur een reactie zou komen, maar na 3 dagen nog niets (was wel in de kerst periode), dus ze toen toch eigenwijs maar besteld.
De dag erna kreeg ik echter alsnog het advies binnen , en daaruit bleek dat dit voor boxsprings wellicht niet de beste optie zou zijn, met een bijgaand advies wat wel de beter zou passen. Na wat overleg hebben we van onze kant echter toch maar besloten dat we de HR70 matrassen toch maar gingen proberen.

Week later in huis, 5 dagen proef gelegen, en inderdaad , helaas niet zo geschikt.
Contact met Ravensbergen opgenomen en besloten ze te laten omruilen voor degenen die door hen werd geadviseerd. De volgende dag werden ze alweer zonder problemen opgehaald.

Weer een week later (afgelopen vrijdag) hadden we het retour bedrag alweer binnen en waren de andere matrassen ook geleverd (ravospring 570).
En "spot on" dezen voldoen inderdaad dikke prima. We slapen weer heerlijk.

Dus zeker zeer tevreden over de service en adviesen bij Ravensberger, ze gedroegen zich eerlijk en professioneel, de matras voelt kwalitatief goed aan, maar weten dit natuurlijk pas echt zeker na er langere tijd gerbuik van hebben te gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kezand schreef op maandag 15 januari 2018 @ 05:35:
[...]

Denk niet dat dit hem is. Hier word geconcludeerd dat hardheid juist effect heeft.
In iedergeval bedankt!

Ik zoek wel ff verder
Heb je de full text gelezen of alleen de abstract. Volgens mij stond het in de full-text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Cyberpope Full text maar ben gelijk gesprongen naar de conclusie.
Heb nog niet de tijd gehad om de gehele paper te lezen.

Dus die spit in nog ff door

[ Voor 11% gewijzigd door Kezand op 15-01-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-02-2022
Hallo,

ik zou ook graag eens een advies krijgen van de diverse experts hier op het forum.

Ben in de markt voor een nieuw bed. Mijn huidige setup is een auping siraalbedbodem met een pocketvingings matras.

Mijn budget is zo rond de 1000,-/1500,- euro voor een normale boxspring. Ook ben ik aan het kijken naar een elektrische boxspring. Hiervoor zou ik evt een budget van 1500,-/2000,- hebben.

Ik slaap alleen dus een bed van 160 bij 200/210 is voldoende. Ben 185 lang met een gewicht van 110 KG. Dit gewicht is afnemend, want ik ben weer aan het sporten. Maar realistisch gezien denk ik dat we van 100 KG uit kunnen gaan.

Ik ben wezen kijken/liggen bij beterbed en www.grootbedden.nl.
Bij beide had ik niet een heel goed gevoel bij de verkopers. Beterbed was weinig intresse in mij als klant en bij grootbedden sprak de verkoper niet heel goed Nederlands en twijfel ik over de kwaliteit.

graag hoor en zie ik jullie advies.

ps

Ik kom uit omgeving Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: Uit je post maak ik op dat je het liefst in een fysieke winkel gaat proefliggen, in plaats van zonder vooraf te weten wat je koopt online te bestellen, klopt dat?
in dat geval zou ik langsgaan bij de fabriekswinkel in haarlem website: www.defabriekswinkel.nl zij leveren goede kwaliteit. Online zou je het goedkoper kunnen samenstellen maar als je graag uitporbeert in een fysieke winkel is dit je beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
@dicksterk. Nee dat zie je verkeerd maar ik had het er ook niet duidelijk instaan.
Ik zoek eerst online en ga daarna wel naar een winkel om even te liggen/voelen en de afwerking te bekijken van het geboden product.

defabriekswinkel voelt een beetje shabby aan en zal mijn geld niet snel uitgeven in zo een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: ik snap nogsteeds niet goed wat je wilt. online kijkne en daarna proefligen? de pproducten die je online goedkoop kan krijgen, zijn niet te zien in fysieke winkels.
als we van online uit zouden gaan:
zou ik je adviseren om op www.beddenbriljant.nl te kijken naar boxsprings zonder matrasssen: dan de boxspring zonder matras delux te kiezen en daarbij pocketvering als kern te selecteren. als je een elektrische boxspring wil zou je op dezelfde site elek. boxspring zonder matras exclusive vinden. daarop zou ik dan een royal matas van www.boschbedding.nl opleggen(of je latex, kuidschuim of traagschuim wil is een voglende vraag. of ook van boschbedding de president 1000 pocketveermatras als je graag wat steviger wil liggen(de royal collectie is vooral voor een hoog comfort)
In theorie kan je biede zaken gaan bekijkne(zowel beddenbriljant als boschbedding hebben een showroom) maar niet in combinatie.
Ik heb van meer mesnen hier gelezen dat ze eerst hun twijfels hadden over defabriekswinkel, als ze naar het uiterljk keken maar dat ze zeer tevreden waren over de geboddn kwaliteit. Het is echt niet zo dat auping of swiss sense of beter bed je betere kwalitiet zullen leveren, eerder andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

dicksterk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:22:
@bos023: ik snap nogsteeds niet goed wat je wilt. online kijkne en daarna proefligen? de pproducten die je online goedkoop kan krijgen, zijn niet te zien in fysieke winkels.
Volgens mij wil de beste man online kijken naar (merk) matrassen, en deze kunnen uittesten in een fysieke winkel. Hij heeft nooit gezegd dat het het goedkoopste van het goedkoopste moet zijn. Ik heb, zoals meerdere mensen hier, het idee dat je je helemaal stuk kijkt op specs en "bang for buck".
dicksterk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:22:
Ik heb van meer mesnen hier gelezen dat ze eerst hun twijfels hadden over defabriekswinkel, als ze naar het uiterljk keken maar dat ze zeer tevreden waren over de geboddn kwaliteit. Het is echt niet zo dat auping of swiss sense of beter bed je betere kwalitiet zullen leveren, eerder andersom.
Zou je tenminste één zo'n reactie kunnen quoten voordat je met zulke stellingen komt? Ik heb namelijk terug gelezen door het topic, en nog niet veel positiefs gehoord over de meeste online winkels die je aanprijst.

(off topic) Daarnaast blijf je hetzelfde steeds herhalen, en blijf je terug vallen op (ongeveer?) 3 winkels. Je mag er best van uitgaan dat de Tweaker zich een beetje inleest voordat er vragen gesteld worden, en het moet geen "dicksterk adviseert" topic worden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: je moet je bij zo'n partij als defabriekswikel ook realiseren dat hun hoofdzaak matrassen maken en verkopen is. die showroom is er zodat klanten kunnen zien wat ze kopen, maar wordt zo goedkoop mogelijk opgezet zodat de kaltn geen geld hoeft te betalen om een duur winkelpand te betalen, hoge prijs/kwalitietverhoudign dus maar misschien wat minder toegespitst op een mooi winkelpand dan andere zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@bos023

Als ik je een klein beetje wegwijs kan maken.

Ik denk dat de merken Avek en Norma goed bij jou passen. Deze vallen voor het grotendeels in je budget en zijn qua setup te vergelijken met je huidige bed.
Avek maakt ook boxsprings met spiraal bodems als basis. Hetzelfde als je Auping die je nu hebt.
Beide hebben ook een pocketveer als kern voor de matras. Ook hebben ze Medium en Firm matrassen ivm het gewicht.

Ik weet geen voorkeuren en specificaties van je waar ik mee moet rekening houden dus ik zou gewoon gaan testen.

Een paar winkels waar je ze kan proberen waar ik van weet dat service hoog staat:

Bedtime - Haarlem www.bedtime.nl
Goodnight - Cruquius www.goodnight.nl
Alphabed - Wormerveer www.alphabed.nl
Slaaphuys - de Goorn http://www.het-slaaphuys.nl/

Mocht je nog vragen hebben laat het ons het dan weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Kezand op 15-01-2018 17:05 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@dragonhaertt:
als ik mensen adviseer maakt het me niet uit of het een tweakers is, die al urenlang overal heeft gelezen, of ieamdn die gewoon vraagt wat hij wil weten.
Bang for bucks houd bij mij in: de hoogst haalbare specificaties, perfecte service van een bedrijf, goede kwaliteit, gekoppeld aan de laagst mogelijke prijs. Daarom adviseer ik een ikea-matras van 150 euro niet, en een droomideematras van 150 euro wel. de specs zijn beter, 10 jaar volledige garnaite(ook op kuilvorming), en een servicegericht bedrijf. Specs zeggen niet alles maar ze zijn wel de basis waar je begint. als ik een swiss sense matras met 500 pocketveren afgedekt met hr40 koudschuim zie voor 1000 euro, en ik ken ene bedrijf dat kwalitatieve materialen gebruikt en hr55 schuim als afdeklaag gebruikt en er maar 300 euro voor vraagt, dan zie ik geen rede om ieamdn swiss sense te adviseren enkle omdat er dan een mooie bekende merknaam op je matras staat.
@bos023 zoekt in een prijsklasse waarin je goed moet zoken om iets goeds te vidnen, omdat het net de prijskalse is waarin grote merken hun budget-modellen anbieden, wat kwalitatief ver onder de matrassen en boxspringss zit die ik aanbiedt(zelfs ver onder de kwalitiet van de goedkope droomideematras).
kijk alelen maar naar de garnaietermijen van veel bedrijfven die ik aanraadt:
droomidee, 10 jaar volledige garnaie
matt sleeps: 10 jar volledige garantie
ravensberger 10 jaar volledige garantie, kom dar mar eens om bij auping of swiss sense. Dus nee, hoewel ik specs belangirjk vindt kijk ik echt wel verder. Vraagstelelr weegt nu 110 kilo, is aan het trainen maar momenteel is zijn gewicht nog wat het is. een matras met dubbele pocketveringkern(zoals de royal matras van boschbedding) met een goede progressieve tegendruk(hoe zwaarder, hoe steviger de tegendruk) is daarom heel pretig, valt hij namelijk inderdaad af dan blijft het matras toch nog net zo comfortabel. jemoet bij merkmatrassen altidj onthouden dat zij veel kosten hebben, zoals reclame, grote bedrijven emt andeelhoduers enzovoort, die de consument moet terugverdienen met de koop van hun matrassen. daarom zijn kleinere bedrijven vaak in staat voor veel minder veel hogere kwaliteit te bieden. Ik kan er ook niets aan doen dat dat zo is, al horen jullie liever duur=beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:25
Het begint langzaam een vermoeiend topic te worden. En @dicksterk met je opleidings niveau en begaafdheid verwacht ik iets meer spellingscontrole voor je op "plaats reactie" drukt. Foutje moet kunnen, maar je post zijn bijna onleesbaar.

Misschien tijd om dit topic maar te sluiten of te wijzigen. Je adviezen en verwijzingen naar websites en random zaken in het land zijn echt niet Tweakers waardig.

Daarnaast is je overdreven focus op lage prijs/kwaliteit en retour garanties niet echt wenselijk bij een goed advies.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dicksterk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:57:
, al horen jullie liever duur=beter.
Gezien het reële placebo effect is dat niet raar natuurlijk. En het werkt ook bij veel mensen, dus het is geen weg te poetsen factor.
Lekkerboeie86 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:32:
Het begint langzaam een vermoeiend topic te worden. En @dicksterk met je opleidings niveau en begaafdheid verwacht ik iets meer spellingscontrole voor je op "plaats reactie" drukt. Foutje moet kunnen, maar je post zijn bijna onleesbaar.
dicksterk in "Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings"
Misschien tijd om dit topic maar te sluiten of te wijzigen. Je adviezen en verwijzingen naar websites en random zaken in het land zijn echt niet Tweakers waardig.

Daarnaast is je overdreven focus op lage prijs/kwaliteit en retour garanties niet echt wenselijk bij een goed advies.
Zullen we iedereen in hun waarde laten. Als je het advies niets vind, negeer het gewoon. Doe ik ook bij andere topic's waar ik soms de grootste onzin langs zie komen. Tenzij het aanwijsbaar fout is en dat is juist bij matrassen zo lastig aan te tonen. DDR1 in een in een DDR3 slotje duwen is fout advies. Maar de een ligt heerlijk om een opblaasbaar foam matje van 10 euro, de ander slaap lekker niet op een matras van 25k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@lekkerboeie86: probeer jij maar eens een lap tekst terug te scrollen in het formulierveld van de lynx tekstbrowser. Als hier een tweaker weet hoe je in een textbrowser in de linux console een voorbewerkt bekstbestand in een formuliervled plaatst wil ik best wat aan m'n spelling doen, maar nu wordt dat lastig.

*knip* Hier grijp ik even in, want niet iedereen die een andere mening is toegedaan dan jij is (malafide) beddenverkoper. Hou die kwalificatie voor je, stel je wat bescheidener op in je adviezen, wil niet alles weerleggen, en bovenal: Maak er geen 'advies door'-topic van. Tweakers worden geacht zich in te lezen, telkens dezelfde adviezen is nutteloos in een topic als deze.

[ Voor 71% gewijzigd door naitsoezn op 15-01-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
Hierbij iedereen dank voor de input.

@Kezand Dank voor je tips. Avek ben ik niet eerder tegen gekomen maar het lijkt mij een leuke Nederlandse club. ik ga er want meer informatie over proberen te krijgen.
Norma had ik ook al online gezien en hierbij heb ik wel een goed gevoel.
Ik denk dat ik binnenkort eens langs Bedtime of Goodnight ga om de Timeless Jubileum boxspring combinatie te bekijken. Want die viel mij eerder al op. Wel iets duurder dan het budget maar dat heb ik er wel evt voor over.
Denk je dan dat de standaard setup voldoende is of heb je bij dit model eigenlijk gelijk een upgrade nodig zoals een duurder matras of topper?
Nog een vraag over die prijs/korting, is dit echt een aanbieding of een lokkertje? (denk dat hij wel het geld waard is.)
Vaste uitvoering: Van € 2.799,- Voor € 1.599,-
Verstelbare uitvoering: Van € 3.815,- Voor € 2.499,-
http://www.goodnight.nl/a...llen/acties-aanbiedingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: uiteraard is dat placebo-effect heel sterk. Maar het probleem wat hier ontstaat is dat je hier leden hebt, die eigenlijk wel van dat placebo af zouden willen en eigenlijk wel zouden willen zien of je voor 200-500 inderdaad net zoveel kwalitiet krijgt als bij auping. Op dat mometn storemn (deze latste dagen) minstens 3 of 4 matrassenverkoeprs het topic binenn om dat placebo-gevoel weer aan te wakkeren. En daar hoeven ze nieteens veel moeite voro te doen: enkel het eit dat een verkoper/fabrikant(een deskundige dus of in elk geval dat zou moeten) zegt "het is slecht" is al voldeonde om mensen weer terug te laten gaan in het veilige placebo-gevoel, waardoor ze deze zomer misschien een minder luxe vakantie moeten boeekn dan ze zouden willen(1500 uitgegeven ipv 500-700), of in armere gezinen misschie zefls moeten bezuinigen op kleding/verjaardagscadeau's enzovoort, enkel omdat mensen met uitstekende verkooptechnieken e hebben wijsgemaakt dat ze daar toch echt verstandiger aand oen. Dat vind ik uiterst schadelijk. Ik weet niet of je de discussies hebt gevolgd, maar ik heb wel 100 keer om argumentne gevraagd concrete bewijsbare feiten waarom mijn adviezen, of de marassen die ik adviseer niet goed zijn. die argumentne komen er niet, maar het bewerken van e mensen die heir lezen gaat onvermidnert door, puur op gevoel en zonder feiten. Er is een verschil tussen een matras en een computer: ligcomfort is persoonlijk. Maar ddr3 blijft beter dan ddr1, ook als er iphone of samsung opstaat, ook als ieamdn ddr1 voor 500 weet te verkopen en ik ddr3 voor 30 weet te vinden met vergelijkbare levensduur/snelheid/kwaliteit. Maar je hebt gelijk wat betreft de klacht van het placebo effect: ik las in een ander forum een reatie van een mevrowu die 3 keer binnen 1 jaar een nieuwe m-line kern had gekregen omdat de kern binenn 3 maanden was gaan kuilen. Uiteindelijk kreeg ze, dus na 3 omruilingen, haar geld terug van de winkel en.... besloot darmee weer en nieuwe m-lien te kopen omdat: m-line is een goed merk, met namsbekendheid, een professionele website, goede reclames en er doen bekende sporters mee in de reclames van m-line. Het is mij een raadsle hoe je een merk nog goed kan vinden nadat je 3 kernen in 1 jaar hebt versleten, dat placebo-effect moet de oorzaak zijn maar het is dan wel absurd sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
@dicksterk Ik denk dat ze dacht. "wow. Goede service van mline. Dat zou ik bij een ander niet snel krijgen"
Dat zou ik denken en doen.Als ik netjes behandeld word dan heb je bij mij een streepje voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: waar ik nu echt nieuwsgierig naar ben: waarom is avek wel een leuke nederlandse firma, maar defabriekswinkel niet? Gaat het niet veel meer om hoe je erop ligt en dat het 10 jaar meegaat? is een goed gevoel hebben bij een merk voor jou 1000 euro waard, ookal zegt geovel niets over kwaliteit?
Ik beodel deze vragen overigens niet anvallend, maar meer uit nieuwsgierigheid: je gaf eerst een budget van 1000-1500 aan, maar zonder te kijken of je gelijk hebt schuif je en kwaliteitswinkel aan de kant(die zelf ook in nederland fabriceren en priam binnen je budget valt) maar ben je wel bereid je budget op te hogen voor een goed gevoel. Dan heb je gelukkig nog wel en goed gevoel bij merken die goede kwaliteit leveren, maar ze zijn wel fors overpriced. Ga je van die 1000 niet veel liever uitgebreid op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: Heb je het goed gelezen? die m-line matrassen kuilden na 3 maanden. vind ij het goede service als een bedirjf z'n eigen fouten oplost? Ik vind dat normaal, dat is het minste aan service wat je mag verwachten, als een bedrijf dat al niet doet heeft zaken doen met zo'n onderneming geen zin. binnen een jaar zou trouwens elk bedrijf dat behoren te den want het is een garantiekwestie. Bedrijven die ik adviseer bieden die service ook, alleen zal je het als het goed is nooit merken omdat je niet 3 keer per jar met je matras terug hoeft. Als jij in een auto van merk a rijdt, en die dlaat je in jaar 3 keer langs de snelweg staan, en je leest op internet at dt helaas vaker voorkomt bij dat merk, dan koop je de voglende keer toch ook een andere, zlefs als de dealer je elke keer keurig naar huis komt slepen? je koopt tochniet opneiwu rommel bij een bedrijf omdat je de menen daar zo aardig vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
@dicksterk ik heb nog geen prijzen kunnen vinden van Avek. Maar vergelijk hun site eens.... Dan heb ik nog niet eens onderzoek gedaan naar kvk inschrijvingen.
Maar mijn gevoel zegt dat Avek een kwalitatief betere zaak is dan defabiekswinkel en dat de fabriekswinkel over een paar jaar weer onder een andere naam verder gaat zonder de garantievoorwaarde te hoeven na komen.
Mijn ervaring is van alleen al even proef liggen is dat ik een fabriekswinkelbed niet kan vergelijken met bedden van beterbed. Maar ja dat is mijn gevoel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
@dicksterk pffffffffffffff niet lullig bedoelt ofzo maar ik word een beetje moe van je. Dus laten wij maar stoppen.
@iedereen anders: tips zijn nog welkom, ik hoor het graag. :)

[ Voor 77% gewijzigd door bos023 op 15-01-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dicksterk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:12:
@cyberpope: uiteraard is dat placebo-effect heel sterk. Maar het probleem wat hier ontstaat is dat je hier leden hebt, die eigenlijk wel van dat placebo af zouden willen en eigenlijk wel zouden willen zien of je voor 200-500 inderdaad net zoveel kwalitiet krijgt als bij auping.
Probleem is dus dat je placebo effect nooit "weg kunt halen" in individuele situaties zoals hier. Ik hoop dat Kezand het vind, maar in een van die onderzoeken staat dat bij iedereen waarbij aandacht en advies gegevens werd inzake slapen en voorzien werd van een nieuwe matras (ongeacht kwaliteit en hardheid), de slaapbeleving er op vooruit ging. Net zoals de arbeiders in de fabriek die aandacht kregen (Hawthorne-effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: het enige wat ik zeg is dat jij de kwaliteit van een product laat bepalen door je gevoel. mar of iemadn een goede website bouwer is of niet zegt niets over zijn kwalitieten als matrassenmaker. Als geld je niets interesseert en het je niet uitmakt om 1000 meer te betalen voro gevoel moet je dat zelf weten. maar ik zou zeggen: ga het experiment eens aan. Ga ens proefliggen op norma/avek matrassen, en loop daarna ook eens binenn bij defabriekswinkel en ga daar ook proefliggen. en oordeel dan alleen op het ligcomfort van het bed, en niet op het uiterlijk van de website enzo, ik denk dat je verrast zal zijn. En blijf je dan bij je gevoel dan geef je 1000 meer uit dan je van plan was, maar gewoon even gaan kijken bij een bedrijf dat bedden van priam kwalitiet levert, kan geen kwaad toch? ik weet 100% zeker dat je bij de fabriekswinkel hgoere kwalitiet aantreft dan bij beter bed. Ik denk dat avek en norma vergelikbaar zijn qua kwalitiet, zijn allebei ook merken met hoge kwalitiet, alelen wel met veel hogere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: stond ook in dat artikel hoe lang dat placebo-effect aanhield? Ik kan me voorstellen dat mensne bijvoorbeeld de eerste maanden heel blij zijn met hun geadviseerde bed, zeker als dat merk extra luxe uitstralt of de verkoper ze het gevoel heeft gegeven dat ze echt heel goed hebben gekozen. mar kan me voorsteleln dat zodra het lichaam signale gaat geven dat het toch eigenlijk niet helemaal geweldig was, dat placebo-effect afneemt na 3-6 maanden ofzo. of stond dar neits over in het artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@bos023

Ik denk dat 1599 gewoon de vaste prijs is.

Tip: Januari en Augustus zijn belangrijke maanden voor de meubel branche. In deze periodes krijg je wel de meeste korting. Dit ivm met de vrij gekomen gelden zoals kerstbonus en 13de maand

Het zou heel goed kunnen zijn dat je prima op de standaard setup prima ligt.
Ik zou echt graag willen maar ik kan echt geen digitaal advies geven over wat voor jou het beste is. Dan moet ik met jou in gesprek en ik wil ook mensen live zien.
Gewoon inlezen, testen en proberen onder het genot van een kop koffie.
Probeer de meerdere merken. Goodnight is ook dealer van Eastborn en Velda. Dus je kan uitgebreid testen en vergelijken.
En als het kan ga vroeg in de ochtend. Je bent dat het scherpst.

@Cyberpope Nog geen tijd gehad. Maar je kan het placebo effect nooit weg halen idd. Maar ik denk ook dat dit niet alleen met matrassen geldt maar met elk product of dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
@Kezand Dank, ik neem je adviezen ter harte. Dus als ik een beddenboer wil verleiden tot een beetje extra korting dan moet ik deze maand toeslaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
bos023 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:13:
@Kezand Dank, ik neem je adviezen ter harte. Dus als ik een beddenboer wil verleiden tot een beetje extra korting dan moet ik deze maand toeslaan? :9
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44
Wat me erg opvalt. Ik lees heel veel advies over matrassen en bodems. Logisch want dit zijn de grootste kostenposten. Maar ik lees hier amper advies over kussens.
Aangezien vrouwlief een nieuwe wilt hebben. Welke raden de experts aan? Zij ligt vaak op haar zij en soms op haar rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@bos023: nog 1 vraag: wil je voor mij dat experiment eens doen? dus proberen om naast de andere zaken die kezand adviseert, zonder vooroordeel te gaan proefliggen bij de fabriekswinkel. Ik ben gewoon heel benieuwd of je, als je dat zo onvevooroordeeld mogelijk doet, echt lekkerder ligt op de matrassen in de winkels van kezand. Het maakt me niets uti als je darna gewoon koopt waar je je goed bij voelt, maar kwalitiet is een feit dat niet afhagnt van gevoel bij een winkel, dus ik vermoed dat je gaat ontdekekn dat de bedden in de posts van keznad net zo lekker liggen als die ik adviseer. Ik heb verder geen belang bij defabriekswinkel, hij zit in je buurt en levert hgoe kwaliteit mar zelfs zij zijn nar mijn smaak nog wat duur, maar beduidend goedkoper dan e andere zaken waar je nu gaat kijken. Ik ben gewoon benieuwd: het akn dat je gevoel bij de zaak overheersend blijft, het kan ook dat je merkt dat ik geen onzin heb verteld, en dat je misschien gwoon binnen je budget een god bed kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Russel88

Kussens is net zo belangrijk als het matras.
Je past je kussen aan aan de matras. Dit ivm de dikte van je kussen.
Bij een harder matras is de afstand groter tussen matras en hoofd dan bij een zachter matras omdat je dieper in de matras ligt.

Ook kan ik geen digitaal advies geven welk kussen je moet hebben. Dit is echt onmogelijk ook al zou ik willen.
Wat ik wel kan zeggen is dat je voor je vriendin geen neksteunkussen (dit is een kussen met een hardere rand) moet nemen. Deze zijn prima voor zijslapers maar niet te gebruiken voor rug of buikslapers. Je hebt dan een een balk in je nek zitten.
Nu zijn wel er neksteun kussen met een speciale rug “gleuf”. Hier past de nek in als je op je rug ligt.

De meeste speciaalzaken hebben een kussen uitleen service. Zo kan je eerst een kussen proberen voordat je het koopt. En op het matras waar je het kussen opgebruikt.
Wil je testen in de winkel ga dan op een matras liggen die op jou matras lijkt.

Als je wat adressen wilt weten van winkels die dit testkussens uitleen service hebben laat ff weten uit welke regio je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
@dicksterk Kerel, ik had eigenlijk besloten niet meer op je te reageren. Maar ja daar ga ik toch weer.

Ik rij elke dag langs die winkel en ben daar enkele jaren geleden wel eens binnen gelopen om voor mijn ex een bed aan te schaffen. Dit bezoek was geen succes en heb daar dus ook nooit iets gekocht en stond deze zaak al helemaal niet op mijn lijstje. Ik zou nog liever naar boxpringconcurent gaan oid. Ik ga dat rondje liggen/kijken nu niet herhalen. Ik ben laatst bij grootbedden geweest ook gelieerd aan derotterdamse matrassenfabriek oid. Ik word er niet vrolijk van. Ik ga die gok niet aan om bij zaken als dit iets te kopen.

Hopelijk vanaf mijn kant naar jou: "over en sluiten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
@Kezand we wonen in Rotterdam. Ik heb gelezen dat traagschuim het stevigst is? Zij houdt van stevige kussens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@russel88: heeft je parnet bepaalde klachten of wil ze gewoon een nieuw kussen? Als ze geen speciale klachtne heeft heb je vaak ook geen dure kussens nodig. Ik slaap zelf bijvoorbeeld heerlijk op een "traagschuim" kussen van de primark voor 10 euro, is absoluut geen traagschuim, maar het ligt heerlijk stevig. Maar een kussen is heel persoonlijk. Voro de grote lijen kan je de beschrijving van kezand aanhouden, dat is idd correct. Als je partner bepaalde klachten heeft zou ik idd naar een winkel gaan, hoewel ikea ook al prima optis biedt om kussens te testen, maar anders kan je het voor 10 euro ook wel gokken, bevalt het niet dan zoek je iets anders.
@bos023: je hoeft hier verder niet meer op te reageren maar matrassenfabriekrotterdam is inderdaad geen kwaliteitsfabriek, absoluut niet te vergelijken met de fabriekswinkel. In het goedkopere segment zijn helaas ook veel partijen met mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Russel88

Traagschuim kan hard zijn. Maar in sommige gevallen is het zacht.
Koudschuim en latex zijn ook over het algemeen hardere kussens.
En wat is hard?!? Ik vind het altijd lastig te bepalen wat hard voor iemand is.
Kussen met 1 volle vulling (dus 1 blok) zijn altijd steviger dan kussen met losse vulling.

2 winkels waarvan ik weet dat ze kussen uitlenen zijn:

Mw Bedden https://www.mwbeddenenslapen.nl
Slaapboulevard Kwakernaat http://www.slaapboulevard-kwakernaat.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Kezand op 15-01-2018 21:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:27
 Voro de grote lijen kan je de beschrijving van kezand aanhouden, dat is idd correct. Als je partner bepaalde klachten heeft zou ik idd naar een winkel gaan, hoewel ikea ook al prima optis biedt om kussens te testen, maar anders kan je het voor 10 euro ook wel gokken, bevalt het niet dan zoek je iets anders.
@dicksterk Wat een arrogantie, jij bepaald wel even dat de grote lijnen van kezand correct zijn maar dat hij verder maar naar jou moet luisteren. 8)7

@Russel88 ik zou een winkel zoeken waar ze uitleenkussens hebben en testen wat het lekkerst ligt.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@russel88: als je parnter echt een stevig kussen wil kan je op www.droomidee.nl een pocketvering hoofdkussen vinden, dit is zeer stevig en veerkrachtig, maar ook vrij hoog dus dan moet je partner wel van een hoog kussen houden. Ik heb er zelf ook 1 gehad maar voor mij was het toch iets te hoog, hoewel het zeer stevige veercomfort wel lekker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: hoe bevalt jouw boxspring van de fabriekswinkel? En welke matras beviel het beste, emma of roleau, of geen van beide?
@funkylicious: en hoe bevalt jouw boxsprign van fabriekswinkel met het roleau matras? Heb je het roleau matras uiteindelijk gehouden?

[ Voor 34% gewijzigd door dicksterk op 15-01-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt voor alle reacties. Ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na lang wikken en wegen hebben wij afgelopen weekend de knoop doorgehakt :). Wou jullie allen nog even bedanken voor alle feedback in dit topic!

Voor de geïnteresseerde onder ons het is de volgende combi geworden:

- Auping Criade met 135 cushion hoofdbord
- 1x180x210 vlakke uitvoering met prestige matras (enkel ivm persoonlijke voorkeur)
- 1x180x210 prestige topper rich (enkel ivm persoonlijke voorkeur)
- stofgroep a en gestoffeerde matrassen

Het uiterlijk en de uiteindelijke korting was toch de doorslag om toch meer te betalen voor een merk als Auping.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We zijn benieuwd en vinden het wel nog wel spannend. Voor dit bedrag koop je een auto...

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/01/16/criade02.md.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 16-01-2018 16:56 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Workaholic Dit is echt een hele mooie box! Je gaat niet teleurgesteld zijn.
Bij welke winkel heb je gekocht?

In ieder geval veel slaapplezier!

[ Voor 40% gewijzigd door Kezand op 16-01-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
dicksterk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:52:
@ollynl: hoe bevalt jouw boxspring van de fabriekswinkel? En welke matras beviel het beste, emma of roleau, of geen van beide?
@dicksterk
Boxspring komt vandaag haha, was op vakantie. Wel beide matrassen hier staan en tot nu toe alleen emma gestest. Een verademing ivm met mijn oude matras, alleen wel vrij warm door de lijmlagen tussen de verschillende materialen. Vanavond dus roleau op de boxspring en die een week of wat proberen. Ill report back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: maar als je de matrassen al een tijde hebt staan, is de 30 dagen preftijd van de roleau toch al om? Of heb je afgesproken dat de proeftijd pas ingaat zodra je boxspring er was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
dicksterk schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:26:
@ollynl: maar als je de matrassen al een tijde hebt staan, is de 30 dagen preftijd van de roleau toch al om? Of heb je afgesproken dat de proeftijd pas ingaat zodra je boxspring er was?
Dat laatste idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:27

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb van het weekend ook gekeken naar een tweepersoons-boxspring. Het gaat dan wel om twee losse matrassen. We dachten de keuze gemaakt te hebben bij IKEA, de Dalvik met Hyllestad matrassen. Echter ben ik net wat langer en wil ik denk toch voor een bed gaan dat 180x210 is, en dat heeft IKEA niet. Ik heb voldoende aan een middelhard matras, mijn partner waarschijnlijk een stevig matras.

Nu vroeg ik mij af, wat jullie zouden doen. Het budget zit toch wel rond de 1100-1300 euro, dat is al hoger dan het IKEA bed compleet zou kosten.
Op de website van Swiss Sense zag ik een zogenoemd Van der Valk hotelbed, zag er goed uit; maar de recensies over de service doen mij het ergste vrezen. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

Daarna hoop ik dat jullie wellicht mij meer kunnen vertellen over het volgende;

- Hoe ervaren jullie de kwaliteit van woonwinkel Haco? Hoe zijn die matrassen?
En hoe is de kwaliteit van BeterBed en LuxeBedden?

Alle tips zijn welkom. Online bestellen zie ik niet gebeuren, omdat ik sowieso een bed eerst wil voelen voordat ik het in huis neem.

Alvast bedankt!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Steeffoon

De kwaliteit van beter bed, Swiss Sense, Luxebed (ook swiss sense) zijn van de zelfde kwaliteit als Ikea.

Ik weet niet uit welke regio je komt maar je zou eens kunnen kijken naar:

http://beterslapen.nu/boxsprings

De eigenaar Peter staat zelf in de zaak en komt het persoonlijk brengen. Ik hem al een tijdje en het is zo ver ik weet een heel betrouwbare man en winkel.
Hij heeft een toonzaal waar je op afspraak kan testen.

Ik was hem ff vergeten om hier als tip te geven. Maar ik bedenk mij dit opeens. Sorry dat ik dit niet eerder heb gedaan. 8)7

Is deze winkel te ver voor je laat dan ff weten welke regio je zoekt dan probeer ik wat tips te geven.

Ik zou zeker voor 210 gaan. Bespaar daar niet op want ik denk dat je er spijt van gaat hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Kezand op 18-01-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@steeffoon: In welke regio woon je?
In haarlem zit www.defabriekswinkel.nl in utrecht www.dreambedden.nl biede hebben producten van perfecte kwalitit in hun assortiment.
Beterbed en swiss sense zijn duur, maar de kwalitiet is eigenlijk niet beter dan ikea(middelmatig dus). luxebedden.nl is van swiss sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik gok regio Zoetermeer / den haag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
dicksterk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:52:
@funkylicious: en hoe bevalt jouw boxsprign van fabriekswinkel met het roleau matras? Heb je het roleau matras uiteindelijk gehouden?
Zowel het matras van Roleau als de boxspring van fabriekswinkel bevallen mij prima:
- Boxspring van fabriekswinkel is heel degelijk. Alleen de achterwand vind ik kwalitatief onder doen aan het onderstel. De achterwand is volgens mij gemaakt van MDF met een stukje stof er op. Mijn oude boxspring was nog dempend terwijl deze hol van binnen is. Dat vind ik wel minder en ga ik ze over opbellen.
- Roleau matras vind ik minder hard dan ik had verwacht. De zachtere kant is al aan de harde kant. Echter biedt het matras wel een goede ondersteuning en ligt het goed vlak. Overigens waren er wat productiefoutjes met de hoes van het matras. Na dat te hebben gemeld heb ik een nieuwe hoes toegestuurd gekregen. De hoes was niet overal even vlak wat je goed kon voelen en het ritsje deed het niet.

Bij elkaar heel tevreden met de combinatie.

[ Voor 9% gewijzigd door funkylicious op 18-01-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@mikeyman: waaruit kan je dat afleiden;-)?
Het enige wat ik zou adviseren in die regio is www.ravensberger-matrassen.nl maar die hebben geen boxsprings. Verder ken ik momentele geen zaak in die buurt die ik zou adviseren, wat overigns niet wil zeggen dat ze er niet zijn want ik ken niet elke winkel uit m'n hoofd. www.boschbedding.nl heeft geloof ik een showroom in rotterdam. Maar ik zou van hen enkle de president 1000 matras en e royal-serie aanraden, en dan even vragen naar een goede pocketverign boxspring voor eronder. Het lastige met boschbedding is dat ze een aantal producten van zeer hoge kwalitiet in hun assortiment hebben, maar ook een aantla producten van kwalitiet die onder het ikea-niveau ligt. En betaal bij dat bedrijf contant bij aflvering, als ik de bedrijfsgeschiedenis google kom ik een hele lijst faillisementen in het verleden tegen. Gelukkig bieden ze contant betalen bij aflevering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oeps... Dacht dat Haco alleen hier in de buurt vestigingen heeft. Maar da's niet het geval zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@funkylicious: mooi dat het allemala goed bevalt. Overigens is mdf verrassend sterk, ik heb hier een harde box(zonder veren) van mdf en dat draagt 150 kilo prima. Als het roeau matras is ingelegen is het inderdaadd minder hard dan je aan het begin verwacht, die ervaring heb ik ook. Inderdaad is e ondersteunign wel goed, maar je zou iets meer hardhied verwachten emt en kokosmat erin. Bij mij was die hardheid er eerst ook wel maar nam dat in het gebruik wat af. Ervaar jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wannaplay2009: hoe is je eerste wek op het droomideematras bevallen?
@ollynl: en hoe was jouw eerste nacht op de nieuwe cmbi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kezand schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:56:
@Steeffoon

De kwaliteit van beter bed, Swiss Sense, Luxebed (ook swiss sense) zijn van de zelfde kwaliteit als Ikea.

Ik weet niet uit welke regio je komt maar je zou eens kunnen kijken naar:

http://beterslapen.nu/boxsprings

De eigenaar Peter staat zelf in de zaak en komt het persoonlijk brengen. Ik hem al een tijdje en het is zo ver ik weet een heel betrouwbare man en winkel.
Hij heeft een toonzaal waar je op afspraak kan testen.

Ik was hem ff vergeten om hier als tip te geven. Maar ik bedenk mij dit opeens. Sorry dat ik dit niet eerder heb gedaan. 8)7

Is deze winkel te ver voor je laat dan ff weten welke regio je zoekt dan probeer ik wat tips te geven.

Ik zou zeker voor 210 gaan. Bespaar daar niet op want ik denk dat je er spijt van gaat hebben.
toon volledige bericht
Thanks voor je suggestie. Regio Breda, maar wil best hem daar buiten zoeken in Zuid-Holland bijvoorbeeld. Goeie tip, hoewel ik stiekem wel waarde hecht aan een website waar ik mij goed kan inlezen ;) maar dat ben ik :P
dicksterk schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:00:
@steeffoon: In welke regio woon je?
In haarlem zit www.defabriekswinkel.nl in utrecht www.dreambedden.nl biede hebben producten van perfecte kwalitit in hun assortiment.
Beterbed en swiss sense zijn duur, maar de kwalitiet is eigenlijk niet beter dan ikea(middelmatig dus). luxebedden.nl is van swiss sense.
Thanks voor je tip! Ik wist niet dat Luxebedden ook van Swiss Sense was, die kan ik misschien dan beter af laten vallen :S
Zal ze eens nalopen!

--

Niemand ervaringen met bedden van Haco/Goossens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@Steeffoon Goossens zou ik echt afraden. Weinig kennis daar van slapen.

Ik ken nog wel wat goede zaken in regio breda zoals

https://www.kwakernaatbedden.nl/
https://bastiaansenwonen.nl/

Maar die zitten meer rond de € 2000 euro dus die vallen af voor je.

Wat zoek je precies voor website voor informatie om je in te lezen? En welke informatie zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@steeffoon: nee ik ken goossens eigenlijk niet goed genoeg om er een oordeel over te geven, misschien dat @kezand het weet. Die winkel die keznad noemde, beterslapen ken ik overigesn wel en is idd een goede winkel. Wat beodel je met dat er geen site is om in te lezen, kezand noemde de site er toch bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@steeffoon: ik weet niet precies hoe ver het uit jouw buurt is en ik had er even niet an gedacht omdat ik het vaak adviseer aan mensen die online een boxspring zoeken, maar www.beddenbriljant.nl heeft ook een showroom, die kunnen je vast wel aan iets moois helpen binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kezand schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:39:
@Steeffoon Goossens zou ik echt afraden. Weinig kennis daar van slapen.

Ik ken nog wel wat goede zaken in regio breda zoals

https://www.kwakernaatbedden.nl/
https://bastiaansenwonen.nl/

Maar die zitten meer rond de € 2000 euro dus die vallen af voor je.

Wat zoek je precies voor website voor informatie om je in te lezen? En welke informatie zoek je?
Informatie over de precieze prijzen als je de boel wilt customizen, en vooral meer details over de matrassen vond ik erg karig.
dicksterk schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:41:
@steeffoon: nee ik ken goossens eigenlijk niet goed genoeg om er een oordeel over te geven, misschien dat @kezand het weet. Die winkel die keznad noemde, beterslapen ken ik overigesn wel en is idd een goede winkel. Wat beodel je met dat er geen site is om in te lezen, kezand noemde de site er toch bij?
Ik heb een en ander gelezen over Goossens, over dat ze wel door Consumentenbond een beste matras in de test hadden en dergelijke.

Wel een interessante winekl dan wellicht, alleen om speciaal daarvoor te rijden is wel een dingetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: wij hadden pas een discussie over de traceability van matrassen. In dat opzicht snap ik niet zo goed dat je zo sceptisch staat tegenover ravensberger-matrassen. Ten eerste staat vaak bij de matrasbeschrijving waar de grondstoffen vandaan komen maar hier staat het ook nog uitgebreid: www.ravensberger-matrasse...ssen-en-lattenbodems.html
Dat is toch keurig traceerbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Steeffoon

Afgelopen 5 jaar is de beste matras van de consumentenbond gegaan naar: Auping, Beter Bed, Emma, Mline en Goossens.... dus neem de test van de consumentenbond aub met een korreltje zout.

Goossens zit toch ook in Breda? Moet je dus niet voor omrijden. https://www.goossenswonen...goossens-woonwinkel-breda

Ja ik ben het met je eens dat zijn site iets meer informatie kan bevatten. Ik denk als je alles wilt zien dat je ff langs moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kezand schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:09:
@Steeffoon

Afgelopen 5 jaar is de beste matras van de consumentenbond gegaan naar: Auping, Beter Bed, Emma, Mline en Goossens.... dus neem de test van de consumentenbond aub met een korreltje zout.

Goossens zit toch ook in Breda? Moet je dus niet voor omrijden. https://www.goossenswonen...goossens-woonwinkel-breda

Ja ik ben het met je eens dat zijn site iets meer informatie kan bevatten. Ik denk als je alles wilt zien dat je ff langs moet gaan.
Juist, klopt. Van het weekend even kijken. :-)
Oh, dan inderdaad met korreltje zout nemen... lijkt me toch ook wel weer iets meer persoonlijks...

Ja, denk dat er niks anders op zit haha. Mocht ik van t weekend geen beter idee erbij hebben, dan kijken of die winkel oplossing kan bieden ;-) Thanks in ieder geval voor je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
matrastip waarbij ik niet insta voor de kwaliteit:
Ik heb niet genoeg informatie over dit matras om de kwalitiet te kunnen beoordelen, dus misschien is het enkel een leuek tip voor de logeerkamer. Maar ook voor anderen die bijvoorbeeld ene hard bed hebben(bedbodem zonder vering) en eigenlljk wat meer comfort willen maar daar niet veel geld voor te besteden hebben is dit waarschijnlijk een leuke aanbieding:
www.lidl-shop.nl/HN8S-7-z...tvering-matras/p100220426
Helaas enkel in 90x200 en 90x210 te krijgen. hardheid kan gekozen worden van 2 tot 4. Helaas staan de lichaamsgewichten er niet bij maar als ik uitga van andere duitse indelingen gaat h2 tot 80kg h3 tot 120 en h4 tot 150kg.
opmerking: ik plaats deze aanbieding enkel omdat het een opvallend goedkoop matras met duo-pocketveringkern is, waarmee ook een niet-boxspringbed een boxspring gevoel krijgt. Bij gebrek aan informaite kan ik de kwaliteit niet beoordelen, of het 10 of 3 jaar meegaat zonder kuilvormign weet ik niet en is dus voor eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bos023
funkylicious schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:38:
[...]

Alleen de achterwand vind ik kwalitatief onder doen aan het onderstel. De achterwand is volgens mij gemaakt van MDF met een stukje stof er op. Mijn oude boxspring was nog dempend terwijl deze hol van binnen is. Dat vind ik wel minder en ga ik ze over opbellen.

Ik denk dat je nog wel meer van die "verborgen" issues gaat tegen komen. Maar ja, de fabriekswinkel is ook geen kwaliteits winkel dus eigenlijk had je dit kunnen verwachten. Een Dacia kan je ook niet vergelijken met een BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
*knip* Jij bent niet de enige die z'n mening mag geven. Ervaringen en meningen van anderen zijn ook toegestaan zonder daarvoor aangevallen te worden.

[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 19-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllyNL
funkylicious schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:38:
[...]

Zowel het matras van Roleau als de boxspring van fabriekswinkel bevallen mij prima:
- Boxspring van fabriekswinkel is heel degelijk. Alleen de achterwand vind ik kwalitatief onder doen aan het onderstel. De achterwand is volgens mij gemaakt van MDF met een stukje stof er op. Mijn oude boxspring was nog dempend terwijl deze hol van binnen is. Dat vind ik wel minder en ga ik ze over opbellen.
- Roleau matras vind ik minder hard dan ik had verwacht. De zachtere kant is al aan de harde kant. Echter biedt het matras wel een goede ondersteuning en ligt het goed vlak. Overigens waren er wat productiefoutjes met de hoes van het matras. Na dat te hebben gemeld heb ik een nieuwe hoes toegestuurd gekregen. De hoes was niet overal even vlak wat je goed kon voelen en het ritsje deed het niet.

Hier dus dezelfde combo! Tevreden met de boxspring met pocket veren. Mooie stof erop, heel solide. Achterbord idd hol, maar stoor met daar niet aan.

Nu over het Roleau matras. 2 dagen op geslapen en ik moet zeggen ik had het matras zachter had verwacht. Ik lig op de zachte kant, maar ik (en mijn vriendin) vinden 'm wel vrij "hard" liggen. (t.o.v. Emma die ik hier ook heb staan als test) Maar ik moet zeggen dat ie wel super stabiel en hoogwaardig aanvoelt, en ik geen last heb om het maar zo te zeggen van de hardheid. Ik heb er vannacht dan ook goed op geslapen.

Ik vind het nog te vroeg om een definitief oordeel te vellen over of het Emma of Roleau wordt, dus ik geef het nog een week ongeveer.

Pluspunten en minpunten Emma en Roleau:

- Emma stonk in het begin heel erg, geur was na een week wel zo goed als weg. Roleau ruik je amper wat van.

- Emma ligt voor mijn gevoel wel wat zachter, meer alsof je op een wolkje ligt zeg maar. Roleau daarentegen wat minder zacht (neigt wel echt naar hard), maar toch comfortabel en zeer solide qua ondersteuning.

- Emma is vrij warm aan gezien de schuimlagen natuurlijk verlijmd zijn op elkaar, ik heb hier wat minder last van dan m'n vriendin, maar ik merkte het wel. Roleau is een veel koeler matras doordat het een pocketveren matras betreft. Dit is wel echt fijn.

- Bij Emma kan je geen hoes eraf halen om te wassen (als ik het goed heb) en bij Roleau kan dat wel, pluspuntje.

We kijken het nog een weekje aan, maar ik ben nog in dubio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: als je blijft twijfelen zou je de emma ook kunnen vervangen door de matt sleeps. die is meer configureerbaar dan emma, en heeft losse lagen(geen lijm dus) en je kan de hardheid wijzigen, zelfs per persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
dicksterk schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:58:
@ollynl: als je blijft twijfelen zou je de emma ook kunnen vervangen door de matt sleeps. die is meer configureerbaar dan emma, en heeft losse lagen(geen lijm dus) en je kan de hardheid wijzigen, zelfs per persoon.
Goed om te weten, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kezand
@OllyNL Leuk om je ervaringen te lezen!

Klein beetje achtergrond informatie ter ondersteuning voor je keuze.

Ik denk persoonlijk niet dat de warmte ophoping door de verlijming komt. Dit zal meer aan het schuim of de tijk liggen.

Over de geuren. Dit is bijna alle matrassen zo. Hoe lang de geur blijft hangen ligt voornamelijk aan het type lijm, tijd tussen het verlijmen en het insealen van de matras en hoe lang het in voorraad heeft gelegen. Als de matras net gelijmt is en het word snel ingepakt dan blijft de lijmgeur langer hangen in het matras.Als de matras daarna nog lang in het magazijn ligt dan verdwijnt de geur ook door het "ventileren" in het magazijn. Dus meeste kans om geur heb je bij een snel ingesealde matras die daarna gelijk word doorgestuurd naar jou thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 16:51
OllyNL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:51:
[...]- Emma ligt voor mijn gevoel wel wat zachter, meer alsof je op een wolkje ligt zeg maar. Roleau daarentegen wat minder zacht (neigt wel echt naar hard), maar toch comfortabel en zeer solide qua ondersteuning.

- Emma is vrij warm aan gezien de schuimlagen natuurlijk verlijmd zijn op elkaar, ik heb hier wat minder last van dan m'n vriendin, maar ik merkte het wel. Roleau is een veel koeler matras doordat het een pocketveren matras betreft. Dit is wel echt fijn.

- Bij Emma kan je geen hoes eraf halen om te wassen (als ik het goed heb) en bij Roleau kan dat wel, pluspuntje.
Ik heb een paar mensen in dit topic zien schrijven dat de Roleau wat zachter wordt na verloop van tijd. I.c.m. met een wasbare hoes en het feit dat je het Emma matras nu al warm(er) vindt, dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk.

Maar goed, aan de andere kant zit ik zit zelf ook nog te twijfelen. Was eindelijk bijna overtuigd van een droomidee of roleau matras, maar de laatste pagina's begin ik me ook een beetje af te vragen of de adviezen van Dick niet erg eenzijdig zijn. Nu opeens wordt er weer allemaal een nog niet uitgeteste schuimmatras van Matt aanbevolen omdat die lagen keerbaar zijn. De Lidl komt ook al voorbij, dus ik pass even...

Ik lees graag nog even mee met de ervaringen van diverse mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@hubd1: Hoe bedoel je dat de matt sleeps matras niet uitgetest is? We hebben het matras hier momenteel. Hij gaat weer erug omdat mijn partner er niet lekker op ligt, maar dat is niet te wijten aan het matt matras mar aan de rugproblemen van mijn partner. In vergelijking met emma vind ik matt beter, de gebruikte materialen zijn beter en er zijn meer keuzeopties qua slaapcomfort.
Wat mijn advies in het algemene betreft: Jist doordat men vond dat het aantal bedrijven dat ik adviseerde te laag was ben ik veel bedrijven uitgebrid gaan bekijken, en adviseer ik er nu meer die aan dezelfe kwalitietseisen voldeon als de bedrijven die ik al adviseerde. Het lidl-matras wat ik gisteren noemde heb ik vandaag overigens uitgebreider teruggevonen op dee site van de duitse lidl-shop en het is absoluut een prima matras, wat ook blijkt uit de reviews die erbij staan, maar vooral uit de opbouw. Prima optie voor mensne die op een hare ondergrond een boxspring-ervaring willen.
De meeste kritiek op mijn adviezen komt van verkopers van bedden, die er zelf belang bij hebben dat mesnen hun veel duurdere producten blijven kopen. Het is jammer als je daardoor gaat twijfelen, al begrijp ik het wel, maar ik kan daar weinig aan veranderen.
jouw situatie: wat zoek je precies? Hoe lang/zwaar ben je, en welk ligcomfort zoek je? Wat heb je nu voor matras?
Ik adviseer sowieso producten die je terug kan sturen, dus risico loop je niet met mijn adviezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
een algemene post:
Ik ben regelmatig bezig om de bedrijven die matrassen verkopen in kaart te brengen en in te delen in bedrijven die ik wil adviseren, misschien wil adviseren, of liever niet adviseer. Kwalitiet staat hierbij bovenaan, gevolgd door service. Als laatste speelt de prijs ook een rol. Als bedrijf a voor een bepaalde kwaliteit 500 euro vraagt waar bedrijf b dit voor 300 kan leveren met hetzelfde serviceniveau dan gaat mijn voorkeur uit naar bedrijf b. Prijs is belangrijk maar niet het belangrijkste, daarom adviseer ik bijvoorbeeld nooit ikea. Ikea is niet slecht, maar het kan voor die prijs beter.
Een enkele keer kom ik ergens een los matras tgen wat opvallende functies heeft voor een lage prijs, zolas gisteren het lidl matras met duo-pocketvering. Als ik geen 100% zekerheid heb over de kwalitiet vermeld ik dit er altijd bij.
In mijn zoektocht kan het ook voorkomen dat bedrijven die ik eerst adviseerde worden vervangen door andere, die een nog betere prijs/kwaliteitverhouding bieden. Ik heb geen belang bij welk bedrijf dan ook, en pas mijn advies aan zodra een bedrijf beter presteert dan het bedrijf wat ik daarvoor adviseerde. Hieronder volgt de maand-top5 van januari met bedrijven die ik momenteel als beste beoordeel:
1. Droomidee: zeer betaalbare matrassen van hoge kwaliteit. geschikt voor iederen die een betaalbaar/goedkoop matras zoekt, maar wel 10 jaar gegarandeerd wil zijn van een goed matras. Droomidee biedt 10 jaar garantie en 30 dagen proefslapen.
2. Ravensberger-matrassen: biedt matrassen met de hoogste kwaliteit koudschuim/latex/traagschuim tegen eerlijke prijzen. Ook premium-kwaliteit is hier nog goed geprijsd. Gecombineerd met 10 jaar garantie en 30 dagen proefslapen ben je ook hier verzekerd van goede service. Ravensberger levert schuimmatrassen van de hoogste kwalitiet die op de nederlandse markt verkrijgbaar is.
3. Boschbedding: bij boschbedding kan ik enkel instaan voor de kwaliteit van het president 1000 matras en de royal-serie. Vor andere producten uit hun collectie adviseer ik andere alternatieven. Met 3 jaar garantie en 90 dagen omruilgarantie(je krijgt je geld dus niet terug maar kan een ander matras kiezen) is de service redelijk. De prijzen zijn zeer aantrekkelijk voor het gebodenen, zeker bij de zojuist genoemde matrassen.
4. dreambedden: Leverancier van betaalbare matrassen waarvan een aantal uit het topsegment zoals de micro-pocketveermodellen en het hr5 koudschuimmatras. Dit bedrijf levert Nederlandse kwaliteitsmatrassen en heeft e focus gelegd op een betaalbare prijs waarbij het serviceniveau iets lager ligt dan bij bovenstaande opties. Zo is de garantie 3 jaar en wordt geen proefslapen of omruilgarantie aangeboden. Wel kan je gaan proefliggen in de winkel in utrecht. Omdat de kwaliteit zeer hoog is heb ik dit bedrijf toch opgenomen in deze top5.
5. mattsleeps: de prij/kwaliteitverhouding is niet zo scherp als bij bovenstaande opties. Dit matras is vooral handig voor mesnne die geen idee hebben wat ze moeten kiezen en zelf nog veel willen kunnen configureren. Daarin is dit matras uniek, je kan de hardheid en het ligcomfort volledig aan je wensen aanpassen. met 10 jaar garantie en 120 dagen proefslapen is de service hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Momenteel probeer ik - al zo'n 7 weken - een Emma Matras uit; bij het inslapen een prettig matras, maar na zo'n 5 uur wordt ik wakker van de warmte en heb ik het gevoel alsof ik doorlig, daarom zou graag een stevige pocketvering matras willen proberen.

Begin januari een DroomIdee matras besteld, levering zou 10-12 januari plaatsvinden. 15 Januari een email gestuurd omtrent de levering en antwoord gekregen dat de matras op voorraad is en ik die dag door de vervoerder zou worden opgebeld voor een levertijdstip. 18 Januari zelf maar 's gebeld met de vervoerder: "Nee, die matras is helemaal niet op voorraad." Opnieuw contact met DroomIdee: "Sorry toch niet op voorraad, levering wellicht pas begin februari" Bestelling maar geannuleerd omdat er geen zekerheid is omtrent levering, echter ook na meerdere keren aandringen geen duidelijkheid gekregen over wanneer mijn geld geretourneerd zal worden.....dus ook dat is afwachten. Qua logistiek alsmede administratief kan ik DroomIdee dus absoluut niet aanraden; over het product kan ik niets zeggen hoezeer ik het ook had willen ervaren.

Neemt niet weg dat ik graag nog advies zou willen m.b.t een stevig pocketvering matras waarbij gebruik kan worden gemaakt van een proefperiode. Ben zeker geen zwaargewicht, maar houd van een stevige matras welke mij niet het gevoel geeft dat ik na enige tijd doorlig.

[ Voor 4% gewijzigd door PoisonRX op 20-01-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 16:51
dicksterk schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:29:
@hubd1
jouw situatie: wat zoek je precies? Hoe lang/zwaar ben je, en welk ligcomfort zoek je? Wat heb je nu voor matras?
Heb nu een 180x200 pocketvering van ca. 12 jaar oud op een lattenbodem met brede latten. Merk kan ik niet (meer) ontdekken, heeft de vrouw toendertijd uitgezocht.
Ik zoek wel weer een zelfde maat pocketveren, aangezien ik het vrij snel warm heb in bed. Roleau spreekt me op zich wel aan, is alleen verder heel weinig over te vinden, behalve hier wat.
We zijn beide 1.75-1.80cm en een kleine 70 en 80+ kg. Ligcomfort kan ik zo niet uitdrukken, lig wel graag een beetje stevig en heb de laatste jaren wat last van rug. (combinatie van leeftijd, veel zittend werk en te weinig bewegen ;) )
Budget kan best wat opgerekt worden, maar voor max. 1,5k moet er toch wel een fatsoenlijk matras te scoren zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wij zijn op zoek naar een nieuwe topper voor op onze boxspring. Na wat proef liggen in diverse winkels, zijn we erop uitgekomen dat we een koudschuim topper willen van 8 CM dik.
Na wat zoeken op internet ben ik op diverse websites uitgekomen. Helaas leveren ze niet allemaal in de maten 180 x 210 (o.a. Ravensberger doet dat niet).
Ik zit nu naar de volgende websites te kijken:
- http://www.beddenbriljant.nl/topmatras/koudschuim-topper/ (HR45 topper)
- https://www.matrasfactory...dschuim-topmatras-monaco/ (HR52)
- https://www.healthfoam.co...matras-de-luxe-koudschuim (HR65, maar wel erg prijzig)
- https://www.partnerslaaps...egmatras-koudschuim-hr60/ (10 CM hoog, misschien is dit te veel?)
- https://www.matrasfactory...dschuim-topmatras-monaco/

Iemand toevallig ervaring met deze winkels, of iemand die nog een goed advies heeft waar ik perse op moet letten? Ik wil gewoon een goede topper die weer een aantal jaar mee kan zonder kuil vorming.

Als laatste kwam ik nog op deze website (http://www.schuimrubber.n...ultra-hr80-zacht-vulling/) uit, hier kun je koudschuim matrassen op maat laten maken en eventueel ook laten stofferen. Iemand hier ervaring mee? Het lijkt erop dat je hierbij een "normaal" blok koudschuim krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
Wij zijn op zoek naar een nieuw bed (voor in een nieuw huis).

Momenteel hebben we een 160x200 traagschuimmatras van Ikea (zoiets als dit) op een lattenbodem in een houten ombouw. Een koudschuimmatras met als bovenste laag traagschuim dus.
Het matras en met name het traagschuim bevalt ons goed, maar het matras is aan zijn einde (8 jaar oud).

Voor ons nieuwe huis willen we naar een iets groter bed (180x210 of 180x220). En naar een boxspring, puur voor het uiterlijk. Volgens de Duitse consumentenbond maakt een boxspring of lattenbodem ook helemaal niet zo veel uit voor je comfort en ondersteuning.
We zoeken stevige matrassen, met goede ondersteuning. Het wegzakken in, en vormen van traagschuim vinden we beide prettig. We houden niet van het hele 'springerige' wat pocketvering kan hebben.
Ik slaap op mijn zij, en vind het prettig als mijn schouders en heupen wat verder wegzakken, om zo steun aan de rest van je torso te krijgen. Mijn vrouw slaapt op haar buik, heeft dus behoefte aan gelijkmatige ondersteuning. Daarom vinden we denk ik traagschuim prettig.

Nu zijn we vandaag eens gaan kijken en proefliggen, en hebben we 2 goede kandidaten gevonden:

Een Kårlsson Arendal Kvadrat boxspring met daarop een Emma matras.

of

Een Avek 1927 boxspring.

Twee best wel verschillende bedden, en ook verschillende winkels (linkjes zijn naar de winkels waar we geweest zijn, Beter Bed vs Boonman). Beide bedden lagen uiteraard lekker.
Het Avek bed lijkt door de winkel en verkoper van een wat hogere kwaliteit te zijn dan de Kårlsson.
Bij de Kårlsson gaat ook bijna de helft van het totaalbedrag naar het matras.
Beide bedden komen ongeveer op 2000 euro compleet.

Wie heeft er ervaring met (een van) beiden, of kan wat nuttigs zeggen over de verschillen (bijvoorbeeld in kwaliteit)? Ander advies is ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@poisonrx: ik kan me voorstellen dat je je bestelling bij droomidee warrig vond. Ik vermoed dat dit toch sterk met de vakaniteperiode te maken heeft, waarin de fabriek dicht is geweest maar bestellignen natuurlijk gewoon doorgaan. Je kan je geld terugnemen en vragen om je alsnog te waarschuwen zodra er weer voorraad is, en het matras dan alsnog bestellen. Gezien de vraag die je stelt; stevig pocketveringmatras met proefslapen, is droomidee toch wel je beste optie. het pocketveren comfort matras van www.roleau.nl zou ook kunnen, maar zowel ik als een andere klant hier beschrijft dat dit matras na verloop van tijd wat zachter gaat aanvoelen. ravensberger-matrassen.nl heeft ook een pocketvering matras, dit is ook van goede kwaliteit. Droomidee blijft echter wel veruit e goedkoopste, en bij de andere klante is het ook goedgekomen dus mogelijk is dat toch je beste eerste optie, en als dat matras niet bevatl kan je altijd nog naar roleau of ravensberger kijken.
@hubd1: 1500 euro voor een matras is echt niet nodig. Ik begrijp dat je je bestaande bed wilt houden? Je eerste optie: droomidee, lijkt me voor jou toch de beste, dan het type zonder traagschuim. Koudschuim is koeler dan tragschuim of latex(de roeleau). Als je wel een zacht bovenlaagje wilt zou je tohc voor de pocketveren comfort van roleau kunnen gaan. heb je liever gewoon een stevig pocketveringmatras dan is droomidee toch ej beste optie. Zelfs als je twijfelt of een matras van 1500 misschien niet beter is zou ik het eerst gewoon proberen. het droomidee matras krijgt je 30 dagen op proef, en kan je terugsturen als het niet is wat je wilt, de matrassen in het duurdere segment bieden hooguit omruilgarnaie waardoor ej bij 1 winkel vastzit en dan maar moet hopen dat je daar iets vervangends kan vinden.
@jeroenvdnberg: www.beddenbriljant.nl kan ook dingen op maat voor je maken. Ik zou ze vragen om een 8cm topper uit hr55 koudschuim voor je te maken, dat kunnen ze vast voor een leuke prijs doen.
@dirtbiter: de avek is veel beter dan de beterbed boxspring. het kan ook goedkoper op www.beddenbriljant.nl (kies dan de boxspring zonder matras lijk, en daarin de boxspring zonder matras deluxe. vink wel het veldje pocketvering aan. of in diezelfde cathegorie elek. boxsprign zonder matras exclusiv. Als je de desigsn daarvan niet mooi vindt en de keuze blijft tussen beterbed en avek zou ik 100% voor avek gaan. Als matras erop zou ik niet de emma maar mattsleeps nemen. Emma wordt door meerdere mensne heir ls zacht, sms bijna doorliggend, beschreven, wat absoluut niet is wat een buikslaper zoekt. Matt kan je zlef configureren waardoor zowel jij als je partner een eigen hardheid kunnen hebben op het deel van de matras waarop je slaapt, ik denk dat dat matras je beter zal bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
dicksterk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:07:
@poisonrx: ik kan me voorstellen dat je je bestelling bij droomidee warrig vond. Ik vermoed dat dit toch sterk met de vakaniteperiode te maken heeft, waarin de fabriek dicht is geweest maar bestellignen natuurlijk gewoon doorgaan. Je kan je geld terugnemen en vragen om je alsnog te waarschuwen zodra er weer voorraad is, en het matras dan alsnog bestellen. Gezien de vraag die je stelt; stevig pocketveringmatras met proefslapen, is droomidee toch wel je beste optie. het pocketveren comfort matras van www.roleau.nl zou ook kunnen, maar zowel ik als een andere klant hier beschrijft dat dit matras na verloop van tijd wat zachter gaat aanvoelen. ravensberger-matrassen.nl heeft ook een pocketvering matras, dit is ook van goede kwaliteit. Droomidee blijft echter wel veruit e goedkoopste, en bij de andere klante is het ook goedgekomen dus mogelijk is dat toch je beste eerste optie, en als dat matras niet bevatl kan je altijd nog naar roleau of ravensberger kijken.
Enige vertraging in de levertijd is niet echt een probleem, maar informeer je klanten dan proactief met een nieuwe levertijd, maar "wellicht begin februari" en niet aan kunnen geven wanneer het geld teruggestort wordt is niet meer "warrig" te noemen maar ronduit kwalijk. Mijn idee was om het Emma matras te testen tegen een Droomidee matras en de beste te houden....en er dan nog een tweede bij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@poisonrx: ik kan er wel even voor je achteraan gaan bij de eigenaar van droomidee als je dat wilt? danmoet ik wel ff weten wat voor matras je had besteld. En dan moet je wel even beslissen of je idd je geld terug wil of dat je het matras alsnog wil ontvangen. Ik kan me voorstellen dat als je je gled terugkrijgt, en de voorraad binnekomt je bij een nieuwe bestelling weer voor hetzelfde probleem kan komen te staan omdat je dan weer achterin de rij staat, terwijl je nu een lopende bestellingh hebt. De emma mag je 100 dagen houden, na 7 weken zijn daar 49 dagen van om. Ook roelau heeft 1,5 tot 2 weken levertijd, ravensberger idem. Dus wat levertijd betreft komt het allemaal op hetzelfde neer.
Ik weet niet uit m'n hoofd wat de terugbetaaltermij bij droomidee is, maar ook dat kan ik snle voor je regelen bij de eigenaar als je wil. normaal hebben bedrijven daar termijenen tussen de 14 en 30 dagen vor in hun algemene voorwaarden staan.
Wat je ook kan doen: emma wegdoen(die wordt het toch sowieos niet als ik je beschrijving nu lees) en een matt sleeps en een droomidee matras testen, en dan het verschil vergelijken. of als je 2 pockeveringmatrassen wil testen een roleua en een droomidee. Ik ben het met je eens dat de informatie over levertijden veel beter kan bij droomidee. Maar de prijs/kwalitietverhouding blijft erg hoog. De precieze levertijd akn niet worden bepald omdoat nooit precies bekend is wanner de fabriek in poeln weer een vrachtwagen stuurt, ongeveer om de 14 dagen. daarna hangt het van de snelheid van de verwerking bij het transportbedrijf af heo sle er geleverd wordt, daar staat droomidee zelf grotendeels buiten.
laat maar weten wat je wilt, als je wilt dat ik het voor jr eregel met de eigenaar doe ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoisonRX
dicksterk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:22:
@poisonrx: ik kan er wel even voor je achteraan gaan bij de eigenaar van droomidee als je dat wilt? danmoet ik wel ff weten wat voor matras je had besteld. En dan moet je wel even beslissen of je idd je geld terug wil of dat je het matras alsnog wil ontvangen. Ik kan me voorstellen dat als je je gled terugkrijgt, en de voorraad binnekomt je bij een nieuwe bestelling weer voor hetzelfde probleem kan komen te staan omdat je dan weer achterin de rij staat, terwijl je nu een lopende bestellingh hebt. De emma mag je 100 dagen houden, na 7 weken zijn daar 49 dagen van om. Ook roelau heeft 1,5 tot 2 weken levertijd, ravensberger idem. Dus wat levertijd betreft komt het allemaal op hetzelfde neer.
Ik weet niet uit m'n hoofd wat de terugbetaaltermij bij droomidee is, maar ook dat kan ik snle voor je regelen bij de eigenaar als je wil. normaal hebben bedrijven daar termijenen tussen de 14 en 30 dagen vor in hun algemene voorwaarden staan.
Wat je ook kan doen: emma wegdoen(die wordt het toch sowieos niet als ik je beschrijving nu lees) en een matt sleeps en een droomidee matras testen, en dan het verschil vergelijken. of als je 2 pockeveringmatrassen wil testen een roleua en een droomidee. Ik ben het met je eens dat de informatie over levertijden veel beter kan bij droomidee. Maar de prijs/kwalitietverhouding blijft erg hoog. De precieze levertijd akn niet worden bepald omdoat nooit precies bekend is wanner de fabriek in poeln weer een vrachtwagen stuurt, ongeveer om de 14 dagen. daarna hangt het van de snelheid van de verwerking bij het transportbedrijf af heo sle er geleverd wordt, daar staat droomidee zelf grotendeels buiten.
laat maar weten wat je wilt, als je wilt dat ik het voor jr eregel met de eigenaar doe ik dat.
Voor alle duidelijkheid, de bestelling is reeds geannuleerd.....verdere inmenging - met alle goede bedoelingen - is niet nodig. Indien de terugbetaling spoedig verloopt, zou dit mogelijkerwijs vertrouwen kunnen scheppen voor een nieuwe bestelling, maar vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 07:23
Hallo,

Ik ben op zoek naar een boxspring en ik stond vandaag bijna op het punt om €4000.- uit te geven bij swiss sense voor een Jubileum 3. Bed zag goed uit maar ik heb verder geen ervaring en geen verstand van boxspring!

Boxspring moet 180x200cm.

Ik lees nu hier dat swiss sense kwalitatief niet beter is dan ikea. Is dat nog steeds zo?
Ik ben niet van plan om meer dan €4500.- uit te geven. Iemand tips? Ik woon in Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 22:25
PoisonRX schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:12:
Momenteel probeer ik - al zo'n 7 weken - een Emma Matras uit; bij het inslapen een prettig matras, maar na zo'n 5 uur wordt ik wakker van de warmte en heb ik het gevoel alsof ik doorlig, daarom zou graag een stevige pocketvering matras willen proberen.

[...]

Neemt niet weg dat ik graag nog advies zou willen m.b.t een stevig pocketvering matras waarbij gebruik kan worden gemaakt van een proefperiode. Ben zeker geen zwaargewicht, maar houd van een stevige matras welke mij niet het gevoel geeft dat ik na enige tijd doorlig.
Hier een zelfde ervaring met het Hema-matras (vergelijkbare opbouw en materialen als het Emma matras). Bij het inslapen voelt het matras heerlijk aan, maar na een tijd op dezelfde plek te hebben gelegen voelt het toch een tikkeltje te warm aan en lig ik wat dieper in het matras dan ik zou willen.

Ik was zelf ook al aan het kijken naar pocketvering matrassen maar ik overweeg nu om voor een natuurlatex matras te gaan. (natuur)latex zou minder warm moeten zijn dan traagschuim welke in het Hema of Emma zijn te vinden.

Ik denk dat ik het natuurlatex matras van Ravensberger (blend van 85% natuur en 15% synthetisch) ga proberen, lees er goede dingen over en deze is behoorlijk betaalbaar voor een latex matras.

[ Voor 23% gewijzigd door Dude86 op 20-01-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@poisonrx: helemala prima, ik vroeg het omdat sommige mensen hier juist wel graag willen dat ik de eigenaar benader om zaken voor hen te verssnellen, en anderen niet. Ik heb gemerkt dat het irrittie wekt als ik het uit mezelf doe, daarom vroeg ik het je gewoon. Ik hoop dat je snle wordt terugbetaald.
@flashboarder: als je in haarlem woont zou ik eens langsgaan bij www.defabriekswinkel.nl zij hebben een showroom in haarlem. Hoewel het uiterlijk op sommige emsne wat rommelig overkomt, het is meer een showroom dan een beddenwinkel, zijn zij een nederlandse fabrikant die hoge kwalitiet levert. en stukken goedkoper dan swiss sense, maar van veel hogere kwaliteit. @ollynl en @funkylicious hebben hier een boxspring gekocht waar ze beide tevreden over zijn.
@dude86: is een goede keuze. Alleen als je het snle warm hebt in bed is latex nogaltijd warmer dan koudschuim, al is het idd koeler dan traagschuim. Het minst warm zijn dus de koudschuimmatrassen(bij ravensberger zou je dan kunnen keizen tussen e hr60 en de hr70 maras, hangt af van de kwalitiet die je wilt maar zijn beide van hoge kwaliteit. Je kan uiteraard ook eerst de latex matras proberen en als je dat te warm vindtalsnog voor de koudschuim-variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
dicksterk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:59:

@flashboarder: als je in haarlem woont zou ik eens langsgaan bij www.defabriekswinkel.nl zij hebben een showroom in haarlem. Hoewel het uiterlijk op sommige emsne wat rommelig overkomt, het is meer een showroom dan een beddenwinkel, zijn zij een nederlandse fabrikant die hoge kwalitiet levert. en stukken goedkoper dan swiss sense, maar van veel hogere kwaliteit.
Beste dicksterk, bedankt voor de tip. Op wat baseer je je kwaliteit ordeel? Eigen ervaring of zit je in de branche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@flashboarder: ik zit niet in de branche maar heb in de loop der jane wel alle kennis opgedaan over matrassen en bedbodems. Ik heb ooit wel overwogen met die kennis zelf matrassen te gaan verkopen maar toen ik nadacht over de tijd die dat zou kosen, gecombineerd met het feit dat als je goed zoekt en combineert de beste prijs/kwaliteitverhouding al wel te vinden is op de markt, heb ik besloten me te beperken tot het adviseren van mensen. Voor ik een bedirjf adviseer weet ik alles over hun matrassen, van de gebruikte draaddikte/windingen van hun pocketveren tot de herkomst van hun afdeklagen. Defabriekswinkel is een nederlandse fabriek die kwalitatief hoogwaardige materialen gebruikt en hun matrassen en boxsprings in nederland produceert. swiss sense produceert veel in azie en oost-europa, de gebruikte pocketveren zijn niet zo duurzaam waardoor ze makkelijk wat oprekken/slapper worden, wat kuilvorming kan opleveren ver voordat dat eigenlijk zou mogen(een beetje matras moet toch zeker 10 jaar meegaan). Naast mijn eigen onderozek naar de kwalitiet van deze winkel ken ik ook veel mesne die er goede ervaringen mee hebben in de praktijk omdat zij zelf produceten van deze winkel bezitten. De medewerkers daar zijn heel deskundig. als je uitlegt wat je wil kunnen zij het voor je maken en ze hebben allemaal proefopstellingen staan om je de verschillende materialen te laten voelen zodat je overwogen kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashboarder
En Avek boxspring, hoe zit het met prijs/kwaliteitverhouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@flashboarder: avek boxspring is ook goed van kwaliteit, maar veel duurder dan de fabriekswinkel. avek is goed maar overpriced. swiss sense is matig en overpriced, hetzlefde geld voor beter bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
@Kezand Ja wellicht niet alleen door het verlijmde idd. Maar ik weet wel dat het chemische lijm is ipv lijm op waterbasis bijvoorbeeld.

@HubD1 Dat zou kunnen idd, toch vandaag allebei weer wat last van onze onderrug. Wel lekker geslapen, maar toch wat te hard.

En dan nu even in het algemeen. De roleau gaat terug. Het is een absoluut top matras, maar wij vinden 'm wat te hard en slapen beter op Emma. Conclusie; wij houden van foam matrassen. Nu is Emma wel wat warm, dus op zoek gegaan naar een betere optie (duurder..)

Uitgekomen bij Royal Foam. https://www.healthfoam.co...ium-air-koudschuim-matras

Eigenlijk veel te duur, maar deze vent heeft een site vol met info en filmpjes over de verschillende materialen en matras soorten. matras.info Kan iedereen aanraden daar even te speuren.

Het gelinkte matras is topkwaliteit koud schuim (er staat ook echt bij wat voor een materiaal het is, in tegenstelling tot bijv. bij Emma) Ik denk dat dit voor ons de beste middenweg is tussen wel lekker zacht liggen (emma) maar toch wat koeler door beter materiaal en verlijmd met lijm op waterbasis. Ook krijg je 10 jaar volledige garantie, super netjes imo. Nadeel: super duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: Ik hoop dat je nog niet besteld hebt wnat rhf is nou niet bepaald een top-bedrijf:
- zoals je zelf al hebt gezien heeft de eigenaar een reeks informatiesites gelanceerd, volledig toegeschreven naar 1 conclusie: zijn matrassen zijn het beste. Daarnaast is er in het verleden een heleboel geode geweest op diverse internetfora: fake-reviews die door medewerkers van rhf werden geschreen om het bedrijf positief in de publiciteit te brengen, negatieve reacties werden uit hun eigen forum verwijderd, enzovoort.
de hoogste kwaliteit koudschuimmatrassen is te krijgen bij www.ravensberger-matrassen.nl. Hun matrassen zijn hoofdzakelijk bedoeld voor latenbodems maar mogen(indien je 2 lagen gebruikt) ook op een boxspring, dit wordt beschreven in een artikel op hun site. Zo zou je de struktura hr60 kunnen combineren met de traagschuim topper(hr80), of als je de allerhoogste kwaliteit wil neem je het hr70 koudschuimmatras. je hebt een pocketvering geveerde box, dus de ondersteuning is correct, ook voor een koudschuimmatras. Als je geen topper wil zou je dus ook kunnen kijken hoe het hr70 matras zonder topper ligt.
Overigens: wennen aan een nieuw matras kan ot 14 dagen duren, dus in feite heb je het niet lang genog geprobeerd om zeker te zijn over het eindresultaat, mar ik kna me voorstellen dat je het zat bent als je met rugpijn wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
dicksterk schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:20:
@ollynl: Ik hoop dat je nog niet besteld hebt wnat rhf is nou niet bepaald een top-bedrijf:
- zoals je zelf al hebt gezien heeft de eigenaar een reeks informatiesites gelanceerd, volledig toegeschreven naar 1 conclusie: zijn matrassen zijn het beste. Daarnaast is er in het verleden een heleboel geode geweest op diverse internetfora: fake-reviews die door medewerkers van rhf werden geschreen om het bedrijf positief in de publiciteit te brengen, negatieve reacties werden uit hun eigen forum verwijderd, enzovoort.
de hoogste kwaliteit koudschuimmatrassen is te krijgen bij www.ravensberger-matrassen.nl. Hun matrassen zijn hoofdzakelijk bedoeld voor latenbodems maar mogen(indien je 2 lagen gebruikt) ook op een boxspring, dit wordt beschreven in een artikel op hun site. Zo zou je de struktura hr60 kunnen combineren met de traagschuim topper(hr80), of als je de allerhoogste kwaliteit wil neem je het hr70 koudschuimmatras. je hebt een pocketvering geveerde box, dus de ondersteuning is correct, ook voor een koudschuimmatras. Als je geen topper wil zou je dus ook kunnen kijken hoe het hr70 matras zonder topper ligt.
Overigens: wennen aan een nieuw matras kan ot 14 dagen duren, dus in feite heb je het niet lang genog geprobeerd om zeker te zijn over het eindresultaat, mar ik kna me voorstellen dat je het zat bent als je met rugpijn wakker wordt.
Nog niet besteld nee. Wel is zijn info site mega volledig, vind ik hem betrouwbaar overkomen en het belangrijkste, hij geeft aan dat hij een bepaald tempur matras 1 van de beste matrassen vindt die er zijn. Daarna zegt hij wij maken ook zoiets, zie hier. Dus hij zegt niet dat zijn matrassen de beste zijn, verder snap ik wel wat je bedoelt.

Heb je bronnen voor de reviews van eigen werknemers etc? Hij heeft 600 reviews op trustpilot, bijna allemaal zeer positief. Ook zijn er op de site zelf erg veel reviews te vinden over de verschillende matrassen. Bovendien geeft hij 10 jaar garantie, erg netjes imo. Wel zal ik ook even naar ravensburger kijken, maar blijven switchen en meer opties maakt het niet perse makkelijker.

En ja klopt, snap dat het even wennen kan zijn, maar nu 4 nachten op geslapen, en laatse dagen rugpijn, allebei. (pijn is een groot woord, maar lekker is het niet) Dus ja, voor ons te hard en gaat terug. Dit is overigens los van de kwaliteit van het matras en de service van roleau, allemaal top. Gewoon te hard voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb 2 goede matrassen, 80x200cm. Echter, het zijn 2 matrassen. Ergo, je hebt een gat er tussen. Nu heb ik dat gat geprobeerd op te vullen met een zgn. matrasbrug. Met als gevolg dat de matrasbrug verdwijnt in het gat, en je alsnog een gat tussen de 2 matrassen hebt.

Mijn budget is eigenlijk maar heel klein en ik heb geen zin om iets van € 100 te kopen dat hiervoor geen oplossing blijkt te zijn.

Soms kom je een aanbieding tegen van een topdekmatras voor +/- € 100.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of een andere oplossing voor dit gat? Ik weet wel dat ik nooit meer 2 losse matrassen ga kopen, maar om nu een volledig nieuw matras te kopen, heb ik even het budget niet, en buiten dat zelfs Ikea matrassen nog boven de prijs van € 100 uitkomt, heb ik hier ook weinig vertrouwen in. Ikea heeft niet echt harde matrassen meer, en meestal zijn ze met eenmaal of 5 wel op eigenlijk.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
ik zie bijvoorbeeld deze : https://www.ravensberger-...matras.html?number=3.1587

Lijkt ook prima voor zover ik kan beoordelen, maar zo goedkoop in vergelijking met die premium koudschuim van royal foam. Daar moet toch kwaliteitsverschil in zitten? Los van alleen HR waarde.

Man man man wat een gedoe.

@dicksterk Zie jij een combo met hr60 schuim van 1,80 x 2,20 waar ook dan zn latex of traagschuim topper op past van dat formaat? (ik zie alleen toppers die niet groot genoeg zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door OllyNL op 21-01-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: Ravensberger biedt ook 10 jaar garantie, en het hr70 matras is ook medisch gecertificeerd.
Ik weet niet meer uit m'n hoofd waar die klachten over rhf stonden, ik meen me te herinneren op radar(google eens rhf matras radar) ik geloof dat het daar aan de orde kwam.
Het liggen op een nieuw matras is als een trainign ind e sportschool, je spieren moetne wennen aan de nieuwe positie, ook tidjens het slapen. dit kan de eerste week/2 weken sosm tot gevoeelige rugspieren leiden. Daarom hebben sommige leveranciers ook de voorwaarde dat je pas na 21 dagen mag beslissen of je het matras niets vindt. Het rpobleem is nameljik dat als je lang niet de juiste ondersteunign hebt gehad dat vrijwel nooit gelijk lekker ligt, net als goede schoeenn die je voeten goed ondersteuen vaak afschuwelk lopen de eerste tijd zolang ze nog niet zijn ingelopen. Ik bedoel dus absoluut niet te zeggen dat je het roleau matras zou moeten hoduen, maar wel dat 4 nachten te kort is om aan een nieuw matras te wennen, hetzou zomaar kunnen dat je het na 14 dagen heerlijk vindt, overigens kan het tegenovergestelde ook heel goed gebeuren dat je na 14 dagen blij bent dat je er van af bent.
;-) de opmerkign over tempur is een slimme verkooptruc: een duurder merk prijzen is veilig wnat mensen kwamen waarschijnijk op zijn site omdat ze tempur te duur vodnen en een alternatief zochten. zeggen dat dat inderdaad een goed merk is wekt dus vertrouwen, zeker als darna gezegd wordt dat hij iets vergelijkbaars maakt.... helaas niet heel veel goedkoper. Verder heeft ravensberger dezlefde kwalitiet schuimen als hij, alleen dan stukken goedkoper mar met dezelfe 10 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: op de site zie ik geen toppers in 220 lengte, maar voor zover ik me herinner kunnenze die wel op maat maken. Bel ze morgen anders even om dat na te vragen, in het verleden kon het sowieso dus ik neem aan nu nogsteeds. Idd als je zeker weet dat je een topper gaat gebruiken is de hr60 ruim voldeonde, zelfs hr50 zou dan nog genoeg zijn omdat je het onderste matras enkel als steunende ondergrond gebruikt. hr60 met een latex of traagschuimtopper erop is idd premium kwaliteit. Je ziet een groot verschil in prijs tussen hr60 en 70, hr60 bestaat al een stuk laner, is een stuk langer doorontwikkeld en wordt bij veel meer fabrieken geproduceerd waardoor het ook goedkoper kan. Ravensberger biedt 10 jaar garantie op deze matrassen, en ze bestaan in duitsland al 14 jaar, in nederland wat korter. zoals ej op de site kan lezen hebben ze een goede kredietwaardigheidsscore, wat ongetwijfeld niet z zou zijn als ze bedolven weren onder de terugkomende matrassen. De kracht van rhf is dat 90-95% van wat op zijn site staat waar is, het is grotendeels een prima informatiebron. Omdat zijn informatie zo volledig en grotendeels corrrect is is het heel eenvoudig om ook zinnetjes over "normale prijzen" voor kwalitietskoudschuim, etussendoor te plaatsen.
Het is idd een hoop gedoe: dat is ook de enige rede dat ik je adviseerde het proefslapen nog wat meer tijd dan 4 nachten te geven. als je over 2 weken namelijk heerlijk slaapt op de roelau hoef je niet weer opniewu te gaan beginnen. de kans dat je er heerlijk op slaapt is natuurlijk 50-50 maar dat je nog een gevoelige rug hebt na 4 nachten is een heel normaal wen-verschijnsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@Ardana: helaas ben ik bang dat een topper je niet gaat helpen. Blijkbaar is het gat vrijs nel groot omdat de matrasbrug er tussen door zakt. Wat je dan met een topdekmatas krijgt als je in het midden ligt is hetzlefde, de topper gaat daar doorzakken waardoor er een kuil in de topper komt.
Zijn het 2 identieke matrassen, zo ja van welke producent? je zou kunnen vragen of bij deze producent 2 matraskernen samen in 1 tijk geplaatst kunnen worden, dan schuiven ze niet meer uit elkaar. Maar dat kan lang niet bij elke producent, en kan zeker niet als het 2 verschillende matrassen zijn, of de tijk niet afritsbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De tijk is afritsbaar, met 2 identieke matrassen, maar ik weet niet wie de producent is. Kan wel naar een passende tijk kijken, weet je (of iemand anders) waar je zoiets zou kunnen krijgen?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Pagina: 1 ... 9 ... 54 Laatste