Ik kom die specs die je noemt ook niet zo en detail tegen op hun site, integendeel, veel wordt daar erg vaag gehouden, cool en fresh hoes? laagdiktes? een van de hoogste waardes natuurlatex? Ik snap niet waarom dit nu juist zoveel beter is als merk/leverancier/winkel dan vele anderen? Kun je niet beter een lijstje minimum eisen opnoemen waar een koper dan zelf op kan letten, een programma van eisen? Bijvoorbeeld ik dacht dat een tencel tijk goed is, dat zou dan een eis aan de tijk kunnen zijn.dicksterk schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:36:
[... Zo is het pocketveren comfort matras van roleau afgedekt met hr42 latexschuim(een mengvorm van latex en koudschuim) terwijl dit matras: http://dreambedden.nl/matrassen?product_id=1079 is afgedekt met hr70 talalay natuurlatex. Het matras van dreambedden heeft 9 zones, die van rleau 7. ...
@jayjey: Ik heb het matras bekeken, en heb ook uitgebreid naar de specs gevraagd bij dreambedden, want idd op de website staan er niet veel. Tencel tijken zijn goed ja, alleen heeft men dat wel weer aangegrepen bij sommige merken om er een belacheljke prijsverhoger van te maken. Daarnaast zit er altijd(als je je matras goed onderhoudt) een matrasbeschermer en hoeslaken over de tijk heen. Ik ben om eerlijk te zijn nog nooit een matras tegengekomen waarbij de tijk me hinderde als ik erop lag.
Als je toevallig in de buurt van utrecht woont, zou ik gewoon eens binnelopen bij dreambedden en gaan proefliggen op dat matras.
Een standaard eisenlijstje is inet zo makkelijk te maken. De specificaties zijn van belang, maar ook de kwaliteit. Als swiss sense bijvoorbeeld 500 veren per m2 met hr60 koudschuim afdeklaag aanbiedt, zou ik het nogsteeds niet aanraden, omdat bekend is dat kuilvormign regelmatig voorkomt.
Als je toevallig in de buurt van utrecht woont, zou ik gewoon eens binnelopen bij dreambedden en gaan proefliggen op dat matras.
Een standaard eisenlijstje is inet zo makkelijk te maken. De specificaties zijn van belang, maar ook de kwaliteit. Als swiss sense bijvoorbeeld 500 veren per m2 met hr60 koudschuim afdeklaag aanbiedt, zou ik het nogsteeds niet aanraden, omdat bekend is dat kuilvormign regelmatig voorkomt.
Ik zie dat toch wat anders (overigens zonder echte kennis van specificaties). Je tandarts vergelijking gaat in dit geval niet echt op vind ik.dicksterk schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:04:
@chrosser: Welke eisen hanteer jij dan bijvoorbeeld bij prijs/kwaliteit? Stel dat je wel voor norma was gegaan, en je las op internet dat meerdere mensne kuilvormign in norma matrassen hadden, zou je het dan toch nog kopen voor 2000?
ik reageer inderdaad op de meeste vragen. Ten eerse weet ej meestal niet van te ovren wat de vraagsteler zoekt. Daarnaast: als een vraagsteller begint emt swis sense(duur en matig van kwaliteit) weet je nog niet of diegene graag wil betalen voor design, of dat diegene niet op de hoogte is dat je voor 300-500 betere matrassen akn krijgen dan bij swiss sense voor 1000+, hetzelfde geldt voor auping. In fetie is extra geld uitgeven enkel nodig voor mensen die graag een bepaald design/merk willen, en dat extra geld daar voor over hebben, maar dat weet je pas als je het hebt gevraagd. Wat ik hier vaak zie kan je het beste vergelijken met 2 tandartsen waarvan ik er 1 ben: ik zie dat er enkel 2 gaatjes geboord hoeven te worden terwijl de andere tandartsen een volledig kunstgebit willen verkopen. Uiteindelik zouden enkel de mesen die dat kunstgebit veel mooier vinden dat hoeven te doen, terwijl de rest evengoed geholpen zou zijn met die 2 vullingen. Bij mensen met een onbeperkt budget maakt me dat niet zoveel uit, maar als mensne minder te besteden hebben en dan voor veel geld mindere kwalitiet in huis halen dan ze voor weinig geld hadden kunnen hebben vind ik dat jammer, vooral voor die mensne als ze over 5 jaar weer wat nieuws moeen terwijl dat ook pas na 10 jaar had gekund. Je ziet het bijvoorbeeld ook bij wasmachines: bosch heeft een goede naam(a-merk). De duurdere duitse modellen zijn ook goed, maar dat geldt niet voor de goedkope spaanse modellen. Dan zou je als gezin veel beter een koolborstelloos model van beko kunnen kiezen, goedkoper en veel sterker(langere levensduur) dan de goedkope bosch-modellen. Maar de macht van marketing is zo sterk dat mensen zich dat niet realiseren. Ook design is in die tak sterk anwezig: samsugn machines zijn mooi, en de merknaam klinkt bekend. maar zoek het topic oer de eco buble maar eens op op tweakers.... veel klachten. In de matrassenbranche werkt het net zo.
Dat je veel vind over Swiss Sense is voor een gedeelte ook logisch te verklaren. Mensen die tevreden zijn zetten veel minder snel iets online dan mensen die ontevreden zijn. Ik kwam nadat ik ons bed besteld had met twee vrienden in gesprek die bijvoorbeeld allebei bij Swiss Sense gekocht hebben (al ruimere tijd geleden) en die zijn weer hartstikke tevreden en raden mij aan ook daar te kijken.
Ik denk dat als je naar problemen gaat zoeken van Samsung tv's dat je er ook makkelijk heel veel vind. Het is veruit het populairste tv merk. Dat er ook wat problemen naar voren komen is dan ook logisch, dat maakt ansich de producten niet per definitie allemaal van slechte kwaliteit. Om terug te gaan naar Swiss Sense, als dat zo slecht was zouden ze allang niet meer bestaan.
Over prijs/kwaliteit: Dit hoeft niet alleen betrekking te hebben op zoveel mogelijk specificaties voor zo min mogelijk geld. Naast specificaties zit kwaliteit ook in bijvoorbeeld uitstraling, nazorg en garantievoorwaarden (ieder zijn eigen uitgangspunten). Als die zaken voldoende zijn voor de prijs die je bereid bent te betalen is dat ook prijs/kwaliteit. Alleen op basis van je eigen uitgangspunten.
@chrosser: Garantie en nazorg zijn zeker van belang. Daarom adviseer ik bijvoorbeeld grag dromidee(10 jaar garantie ook op kuilvorming), ravensberger (idem), matt sleeps (idem)
De meeste klachten rond swiss sense ontstaan vooral doordat geen volledige garanie wordt gegeven, moet worden bijbetaald voor een nieuwe kern enzovoort. Ik vindt dat als een matras van 120 euro 10 jaar garantie zonder gezeur kan krijgen, en matras van 1200 euro dat helemaal zou moeten hebben, maar dat is vaak niet zo. Als bij elke klachtn van swiss sense stond dat hetkeurig was opgelost zit ik er niet mee, zelfs als het rommel zou zijn neemt het merk gewoon de verantworodeljkehid voor de kwalitiet, dan is het prima. maar helaas is dat lang niet altijd zo, zeker geen 10 jaar bij de meesten.
De meeste klachten rond swiss sense ontstaan vooral doordat geen volledige garanie wordt gegeven, moet worden bijbetaald voor een nieuwe kern enzovoort. Ik vindt dat als een matras van 120 euro 10 jaar garantie zonder gezeur kan krijgen, en matras van 1200 euro dat helemaal zou moeten hebben, maar dat is vaak niet zo. Als bij elke klachtn van swiss sense stond dat hetkeurig was opgelost zit ik er niet mee, zelfs als het rommel zou zijn neemt het merk gewoon de verantworodeljkehid voor de kwalitiet, dan is het prima. maar helaas is dat lang niet altijd zo, zeker geen 10 jaar bij de meesten.
Anoniem: 670030
@dicksterk jij lijkt me behoorlijk goed geinformeerd in de jungle die slaapland heet. Kun je me een leverancier met een goede prijs/kwaliteitverhouding voor een (grotendeels) koudschuim-matras aanbevelen? Is een Bonnell-boxspring noodzakelijk bij een schuimmatras van een pak'm beet 25cm of volstaat een harde box dan ook?
Hoe sta jij eigenlijk tegenover de kritiek die je weleens leest over pocketveer-matrassen met comfortzones, dat de betreffende zones alleen prettig zijn als ze ook precies op jouw lichaamsverhoudingen aansluiten en mogelijk voor ongerief zorgen als dat niet zo is? Zijn er überhaupt matrassen met pocketvering zonder zoneverdeling?
Hoe sta jij eigenlijk tegenover de kritiek die je weleens leest over pocketveer-matrassen met comfortzones, dat de betreffende zones alleen prettig zijn als ze ook precies op jouw lichaamsverhoudingen aansluiten en mogelijk voor ongerief zorgen als dat niet zo is? Zijn er überhaupt matrassen met pocketvering zonder zoneverdeling?
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 670030 op 25-01-2018 23:07 ]
@Anoniem: 670030: heb je op dit moment al een harde box? Een bonellbox raad ik nooit aan ondr een schuimmatras. Wat voor schuimmatras zou je willen? voor schuimmatrassen raad ik eigenlijk altijd www.ravensberger-matrassen.nl aan. Als je me nog wat meer over je wensen verteld kan ik je specifieker adviseren.
@Anoniem: 670030 je vroeg het niet aan mij. Maar om dat dirksterk op je onderste vraag geen antwoord gaf zou ik hem willen beantwoorden voor je.
Comfortzone’s hebben niks met je lichaamshouding of bouw te maken. De lengte van een persoon zit voor een groot deel in de benen. Bovenkant geslachtsdeel is het midden van het lichaam dus je benen bepalen minimaal 50% van je lengte.
Iedereen (groot of klein) slaapt op dezelfde positiehoogte. Je ligt nl op de zelfde positie omdat je bovenin start (Bovenkantmatras min kussen= 200-40=160) de schouder zit bijna bij iedereen altijd op dezelfde hoogte tov van de matras. Door de schouderzone ook 30cm breed te maken zit je altijd goed. Zo kan je uitbouwen tot de heupzone.
Alleen bij hele kleine mensen en hele lange mensen moet de heupzone verplaatst worden. Dit ivm de lengte van de midden en onderrug
En zover ik weet zijn er geen pocketveren zonder comfortzones.
Comfortzone’s hebben niks met je lichaamshouding of bouw te maken. De lengte van een persoon zit voor een groot deel in de benen. Bovenkant geslachtsdeel is het midden van het lichaam dus je benen bepalen minimaal 50% van je lengte.
Iedereen (groot of klein) slaapt op dezelfde positiehoogte. Je ligt nl op de zelfde positie omdat je bovenin start (Bovenkantmatras min kussen= 200-40=160) de schouder zit bijna bij iedereen altijd op dezelfde hoogte tov van de matras. Door de schouderzone ook 30cm breed te maken zit je altijd goed. Zo kan je uitbouwen tot de heupzone.
Alleen bij hele kleine mensen en hele lange mensen moet de heupzone verplaatst worden. Dit ivm de lengte van de midden en onderrug
En zover ik weet zijn er geen pocketveren zonder comfortzones.
@Kezand wat noem jij dan heel lang?
@MikeyMan pas vanaf 195-200cm
Ter onderbouwing:
De heupzone is rond de 35-40 breed er zit dus marge in de zone.
Pas als de heupen 7,5 - 10cm verplaatsen kom je in de buurt van de randen van die zone.
Aangezien bovenkant geslachtsdeel het midden is betekend een verschuiving van 7,5 - 10cm een toename van lengte van 15 - 20cm.
Aangezien de gemiddelde Noord Europeaan rond de 180 is zou daarom pas bij 195-200 de heupzone verplaatst moeten worden.
Dit is de theorie en zullen natuurlijk voorbeelden zijn waarbij het anders is.
Ter onderbouwing:
Pas als de heupen 7,5 - 10cm verplaatsen kom je in de buurt van de randen van die zone.
Aangezien bovenkant geslachtsdeel het midden is betekend een verschuiving van 7,5 - 10cm een toename van lengte van 15 - 20cm.
Aangezien de gemiddelde Noord Europeaan rond de 180 is zou daarom pas bij 195-200 de heupzone verplaatst moeten worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Kezand op 26-01-2018 05:33 ]
Gebeurt dat ook niet automatisch als je een langer matras neemt dan?Kezand schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 05:31:
@MikeyMan pas vanaf 195-200cm
Ter onderbouwing:
Ben zelf net geen 2m. Heb wel een bed van 220, maar merk zelfs dat dat met die grote kussens tegenwoordig nieteens overhoudt. Nog langer wordt een beetje lastig te vinden
@kezand: bedankt voor de uitleg, ik had die vraag over het hoofd gezien. Hele kliene aanvulling: ikea verkoopt nog een aantal pocketveringmatrassen zonder zones, maar ikea adviseren we voor zover ik weet geen van beiden.
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste weken last van mijn rug vanwege een matras die helemaal versleten is (deukjes). Ik weeg zelf ongeveer 98 kilo en heb een lengte van 1.80m.
Ik heb de ‘Hesseng Ikea’ matras op het oog. De duurste pocketveringvariant van Ikea.
Mijn vraag dus: Is deze ikea matras aan te raden??
Helaas heb ik geen hoge budget om een tempur of m-line matras te kopen. Mijn fysio adviseerde mij, gewoon een matras van de Ikea.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt...
Ik heb de laatste weken last van mijn rug vanwege een matras die helemaal versleten is (deukjes). Ik weeg zelf ongeveer 98 kilo en heb een lengte van 1.80m.
Ik heb de ‘Hesseng Ikea’ matras op het oog. De duurste pocketveringvariant van Ikea.
Mijn vraag dus: Is deze ikea matras aan te raden??
Helaas heb ik geen hoge budget om een tempur of m-line matras te kopen. Mijn fysio adviseerde mij, gewoon een matras van de Ikea.
Ik hoor het graag. Alvast bedankt...
@aimad1981: de kwalitiet van ikea is eigenlijk niet zo goed. Ook over de hesseng zijn genoeg negatieve reviews te vinden.
Wat voor bedbodem heb je? en in welk ebreedte zoek je een matras?
Als je een matras van goede kwalitiet wil voor een lage prijs kijk dan eens bij www.droomidee.nl en kies dan de variant met traagschuim. dan heb je de keuze of je op de traagschuimkant gaat liggen, of als je toch iets stevige wil kies je voor de koudschuim kant. Op dit matras heb je 10 jar volledige garnatie en je mag 30 dagen proefslapen(bevalt het niet dan stuur je het terug)
Als je een matras van goede kwalitiet wil voor een lage prijs kijk dan eens bij www.droomidee.nl en kies dan de variant met traagschuim. dan heb je de keuze of je op de traagschuimkant gaat liggen, of als je toch iets stevige wil kies je voor de koudschuim kant. Op dit matras heb je 10 jar volledige garnatie en je mag 30 dagen proefslapen(bevalt het niet dan stuur je het terug)
Ik heb een boxspring (vering) bodem van beterbed. Mijn bed is 1.60m bij 2m en zoek matrassen van 2x 80cm.dicksterk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:41:
@aimad1981: de kwalitiet van ikea is eigenlijk niet zo goed. Ook over de hesseng zijn genoeg negatieve reviews te vinden.
Hesseng is wel de duurste ikea matras variant. Is deze dan zo slecht?
Ik kijk meteen even naar je link. Nog bedankt voor je antwoord.
@aimad1981: ja helaas is ook de duurste variatn van ikea niet erg bijzonder, ze gebruiken wel luxe materialen maar niet van hoge kwalitiet, waardoor er toch snel kuilen ontstaan. Waarom wil je 2 losse matrassen? Bij pocketveringmatrassen zit je dan wel met een breed stuk zonder veren(de zijkanten van een pocketveringmatras dienen als omlijsting van de kern). Tenzij je beide een heel verschillend matras wil zou ik 160x200 uit 1 stuk nemen.
@aimed1981: is er een rede dat je naar het hesseng matras keek? Omdat je ook over tempur sprak, en je rugklachten hebt(wat mogeljik enkel door en versleten matras komt mar dat weet je uiteraard nog niet zeker) lijkt een matras met an 1 kant koudschuim en aan de andere kant traagschuim me het beste, dan kan je altijd nog bepalen op welke kant ej wil slaepn(vandaar mijn kezue voor droomidee, en ook vanwege de goede prijs/kwaliteitverhouding). maar als je echt liever latex als afdeklaag wilt, kan ik je ook een ander matras adviseren.
Simpel, als je 100 berichten schrijft met het woord Ikea er in dan "denkt" tweakers dat dit jouw specialiteit is
. Maar het kan de lezers niet ontgaan zijn dat jij waarschijnlijk niet meer een Ikea matras in huis hebt........
Ik keek ernaar omdat ik bij ikea zag dat je 90 dagen de matras kon uittesten en bij ontevredenheid je een andere kon omruilen. En het was een advies van mijn manuele therapeut.dicksterk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:41:
@aimed1981: is er een rede dat je naar het hesseng matras keek? Omdat je ook over tempur sprak, en je rugklachten hebt(wat mogeljik enkel door en versleten matras komt mar dat weet je uiteraard nog niet zeker) lijkt een matras met an 1 kant koudschuim en aan de andere kant traagschuim me het beste, dan kan je altijd nog bepalen op welke kant ej wil slaepn(vandaar mijn kezue voor droomidee, en ook vanwege de goede prijs/kwaliteitverhouding). maar als je echt liever latex als afdeklaag wilt, kan ik je ook een ander matras adviseren.
Maar van droomidee had ik nooit eerder over gehoord. Zijn die duurdere varianten goed voor iemand met een zwaar postuur (98 kg) en mijn vrouw (80 kg)?
Zo te zien zijn de matrassen van droom idee de helft goedkoper dan die van Hesseng Ikea. Dus bespaart mij ook wat centjes.
Ik overweeg waarschijnlijk de matras van droom idee een kans te geven.
Is het bij hun echt zo, niet goed geld teruggarantie en 10 jaar garantie op de matras zelf?
Alvast bedankt voor je hulp.
[ Voor 3% gewijzigd door Aimad1981 op 26-01-2018 23:13 ]
@nokiaan958gb: Maar geldt dat dan alleen voor woorden die in het weakers-systeem staan? Ik heb bijvoorbeeld veel vaker het woord droomidee gebruikt, maar ik ben geen droomidee-keizer. Kan ik dat zelf aanpassen?
@aimad1981: Ja bij droomidee mag je het matras 30 dagen uitproberen. Bevalt het je niet dan wordt het gratis weer opgehaald en krijg je het geld op je rekening teruggestort. En je hebt 10 jar garantei, ook op kuilvorming.
Ja in jouw geval zou ik de 22cm dikke + traagschuim nemen. Ze zijn geschikt tot 120kg per persoon dus daar vallen jullie allebei ruim onder.
Ja in jouw geval zou ik de 22cm dikke + traagschuim nemen. Ze zijn geschikt tot 120kg per persoon dus daar vallen jullie allebei ruim onder.
Weet ik niet. "Droomidee" wordt hier ook vaak als website genoemd EN Droomidee is ook de naam van een gebruiker die hier iets over een matras heeft geschreven
Oke, mooi om te horen. Ik stond op het punt om morgen bij ikea de matras te bestellen. Ik ga toch maar voor de droom idee matras.dicksterk schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:13:
@aimaid1981: Ja bij droomidee mag je het matras 30 dagen uitproberen. Bevalt het je niet dan wordt het gratis weer opgehaald en krijg je het geld op je rekening teruggestort. En je hebt 10 jar garantei, ook op kuilvorming.
Gebruik jij zelf de matras ook? Zo, ja wat zijn jouw ervaringen? Gebruik jij ern topper erop of zonder topper..
Ik zie dat de matras (1.60m - 2.m) €294,- kost? Dat is toch te mooi om waar te zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door Aimad1981 op 26-01-2018 23:22 ]
@aimad1981: ik heb er zefl wel 1, maar gebruik hem niet omdat mijn parnter een hoger matras kreeg en ik o gelijke hoogte wilde liggen. Ik heb hem wel 2 jaar gebruikt(weeg zelf 150kg) en mij is hij altijd prima bevallen, ik heb trouwens de variatn zonder traagschuim genomen.
Nee een topper heb je niet nodig, zeker niet als je de versie + traagschuim neemt. Want dan heb je aan 1 kant al traagschuim, en aan de andee kant koudschuim(allebie lagen van 4cm) dus die zijn dik genoeg om geen topper nodig te hebben
Nee een topper heb je niet nodig, zeker niet als je de versie + traagschuim neemt. Want dan heb je aan 1 kant al traagschuim, en aan de andee kant koudschuim(allebie lagen van 4cm) dus die zijn dik genoeg om geen topper nodig te hebben
Het heeft niets te maken met wat je schrijft. Het gaat om de onderwerpen (bovenaan elke pagina) die aan dit topic gekoppeld zijn.nokiaan958GB schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:13:
Weet ik niet. "Droomidee" wordt hier ook vaak als website genoemd EN Droomidee is ook de naam van een gebruiker die hier iets over een matras heeft geschreven
Nog een tip over hoeslakens: Zelf heb ik het snel warm in bed, en zweet ook snel. Hoewel ik er niet zeker van was(sommige sites geven aan dat je op polyester juist snel zweet) vorig jaar bij lidl-shop een polyester satijnen hoeslaken gekocht. Sindsdien heb ik het bijna nooit meer te warm in bed. De hoeslakens zijn nu weer verkrijgbaar vandaar dat ik de linkjes even deel. Ik kan er uiteraard niet voor instan dat anderen dezelfde ervaring hiermee hebben als ik:
90-100x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...0-100-x-200-cm/p100231889
140-160x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...0-160-x-200-cm/p100231890
180-200x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...0-200-x-200-cm/p100232059
Ik gebruik zelf ook het microvezel satijnen dekbedovertrek(ook polyester).
140x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...k-140-x-200-cm/p100231972
200x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...k-200-x-200-cm/p100231976
240x220: www.lidl-shop.nl/MERADISO...k-240-x-220-cm/p100232049
Ik heb zelf in tijden niet meer zulk fijn beddengoed gezien, ik heb direct nog een set gekocht toen ik merkte dat de eerse me beviel en die ligt gewoon in de kast voor eht geval de andere set verslijt want ik wil echt niet anders meer. Maar beddengoed is zowat nog persoonlijker dan marasssen en smaken verschillen. Maar zoek je goedkoop sterk beddengoed dat glad en licht aanvoelt en niet pluist, dan is dit de ideale set voor je.
90-100x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...0-100-x-200-cm/p100231889
140-160x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...0-160-x-200-cm/p100231890
180-200x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...0-200-x-200-cm/p100232059
Ik gebruik zelf ook het microvezel satijnen dekbedovertrek(ook polyester).
140x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...k-140-x-200-cm/p100231972
200x200: www.lidl-shop.nl/MERADISO...k-200-x-200-cm/p100231976
240x220: www.lidl-shop.nl/MERADISO...k-240-x-220-cm/p100232049
Ik heb zelf in tijden niet meer zulk fijn beddengoed gezien, ik heb direct nog een set gekocht toen ik merkte dat de eerse me beviel en die ligt gewoon in de kast voor eht geval de andere set verslijt want ik wil echt niet anders meer. Maar beddengoed is zowat nog persoonlijker dan marasssen en smaken verschillen. Maar zoek je goedkoop sterk beddengoed dat glad en licht aanvoelt en niet pluist, dan is dit de ideale set voor je.
@dicksterk ik zoek ook een nieuw matras maar heb geen behoefte om er de hoofdprijs voor te betalen. het droomidee matras zonder traagschuim staat bovenaan op mijn uitprobeerlijst. alleen ik vind het bijbehorende pocketgeveerde box bij beddenbriljant (160*200) relatief duur in vergelijking met het matras. ken je misschien andere alternatieven voor een box zonder matras die goed bij het droomidee matras past?( jammer dat ze zelf geen bijbehorende boxen verkopen)
@iradun: wat heb je nu voor bedbodem? IN principe kan het droomidee matras oveeral op: lattenbodem met minimaal 28 latten, vlavrobodem, spiraalbodem, schotelbodem en boxspring. Dus als je nog een goede bodem hebt volstaat enkel een nieuw matras ook. De pocketgeveerde boxspring raad ik vooral aan bij matrassen met een hoger aantal (micro)pocketveren en bij koudschuimmatrassen. Het droomidee matras kan prima op een bonellgeveerde box. Het hangt er alleen vanaf wat je wilt: wil je zo stevig mogelijk liggen, dan neem je een harde box(zonder veren, die heeft beddenbriljant ook) of je neemt een bonellgeveerde boxspring zonder matras van bijvoorbeeld ikea of jysk.
ik heb een goedkoop krakend kwantum box dat echt aan vervanging toe is. we slapen het liefst stevig, misschien dat een bonelgeveerde boxspring iets voor ons is, thanks
Ik heb een pocketgeveerde boxspring (bodem) van Beterbed (4 jaar geleden gekocht voor €580,-). Kan die droomidee matras (pocketvering/traagschuim matras) makkelijk erop?dicksterk schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:57:
@iradun: wat heb je nu voor bedbodem? IN principe kan het droomidee matras oveeral op: lattenbodem met minimaal 28 latten, vlavrobodem, spiraalbodem, schotelbodem en boxspring. Dus als je nog een goede bodem hebt volstaat enkel een nieuw matras ook. De pocketgeveerde boxspring raad ik vooral aan bij matrassen met een hoger aantal (micro)pocketveren en bij koudschuimmatrassen. Het droomidee matras kan prima op een bonellgeveerde box. Het hangt er alleen vanaf wat je wilt: wil je zo stevig mogelijk liggen, dan neem je een harde box(zonder veren, die heeft beddenbriljant ook) of je neemt een bonellgeveerde boxspring zonder matras van bijvoorbeeld ikea of jysk.
En je adviseerde gisteren mij om een gehele tweepersoons matras te nemen en geen twee aparte. Is er geen risico dat er in de toekomst in het midden een kuiltje onstaat? Mijn vrouw en ik zijn niet bepaald lichtgewicht...
Ik ben overigens net terug van de IKEA. Heb op bijna alle matrassen gelegen. Ook de duurste Hesseng matras. Maar het was het gewoon net niet. De stevige variant was te hard en de middelmatige variant was te zacht. En bijna alle matrassen lagen op lattenmodems.
[ Voor 10% gewijzigd door Aimad1981 op 27-01-2018 12:48 ]
Zijn er hier mensen die de emma matras hebben? Wat zijn de eigen ervaringen?
Is de Emma matras ook goed geschikt voor mensen met een zware postuur/gewicht?
Ik hoor het graag.
Ik hoor het graag.
@aimad1981: Ja de droomideematras kan prima op een pocketverign boxspring, alleen hij doet het ook priam op een bonell-boxspring, dat geldt minder voor matrassen met heel veelkleine(micro-pocketveren). Het droomideematras kan prima op je beterbed-boxspring.
Nee je krijgt geen kuil in het midden, het risico darop zou groter zijn met 2 losse matrassen(in de zijnkanten zitten geen pocketveren en omdat er 2 zijkanten tegen elkaar zouden liggen in het midden krijg je dar dan juist geen steun). 1 grote matras is dus beter.
Het emma-matras is een vrij zacht matras, sommige mensen vinden dat fijn, maar het lijkt me met jullie gewicht niet voldoende steun geven, bij emma heb je ook geen keuze op welke kant je gaat liggen, je ligt altijd op de bovenkant met traagschuim. Bij het droomideematras kan je kiezen, gezien je situatie die je beschrijft denk ik dat dat matras beter bij je past. Als je er niet lekker op ligt heb ik nog wle en paar andere adviezen voor je die goedkoper en beter zijn dan het emma-matras.
Nee je krijgt geen kuil in het midden, het risico darop zou groter zijn met 2 losse matrassen(in de zijnkanten zitten geen pocketveren en omdat er 2 zijkanten tegen elkaar zouden liggen in het midden krijg je dar dan juist geen steun). 1 grote matras is dus beter.
Het emma-matras is een vrij zacht matras, sommige mensen vinden dat fijn, maar het lijkt me met jullie gewicht niet voldoende steun geven, bij emma heb je ook geen keuze op welke kant je gaat liggen, je ligt altijd op de bovenkant met traagschuim. Bij het droomideematras kan je kiezen, gezien je situatie die je beschrijft denk ik dat dat matras beter bij je past. Als je er niet lekker op ligt heb ik nog wle en paar andere adviezen voor je die goedkoper en beter zijn dan het emma-matras.
Erg bedankt voor je hulp en antwoorden. Ik ben nu overtuigd. 👍🏽dicksterk schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:41:
@aimad1981: Ja de droomideematras kan prima op een pocketverign boxspring, alleen hij doet het ook priam op een bonell-boxspring, dat geldt minder voor matrassen met heel veelkleine(micro-pocketveren). Het droomideematras kan prima op je beterbed-boxspring.
@aimad1981: graag gedaan hoor, ik vind het altijd leuk om mensen te helpen bij het vinden van een nieuw matras. Laat je nog even weten hoe het matras je bevalt?
Heeft er iemand nog aanraders voor winkels in de regio Amsterdam waar ze eenbeetje deskundig kunnen helpen?
Even hier advies vragen/ruggespraak houden:
Vandaag bij Swiss Sense binnengewandeld. Uiteindelijk uitgekomen bij de Edition I boxspring, elektrisch verstelbaar in 160x210 cm. Matrassen: pocket 1000 medium voor mij, pocket 500 firm voor mw. Icephase. Topper: AEROMAX Nature Split-Topper, dat is een 12 cm dikke topper met pocketveren en natuurlatex. Vergeleken met een koudschuimtopper vonden we die allebei VEEL lekkerder liggen; paste zich veel beter aan aan ons lichaam.
Al met al qua prijs al mooi richting de 3000 euro. Veel geld.
Toen even bij Beter Bed gekeken naar een Hastens boxspring. Zelfde soort configuratie (alleen keuze uit hard of zachte matras) met een koudschuim topper. Topper veel dunner en veel harder. Ongeveer zelfde prijs.
Via de site die hier veel genoemd worden (www.dreambedden.nl) ook even gekeken. Het lijkt veel goedkoper te kunnen, maar toch ook veel bedden van rond dezelfde prijs. Ook hier de meeste bedden met een koudschuim topper, waar ook @dicksterk zo lyrisch over schijnt te zijn.
Wat is wijsheid? Een goed bed is duur, ik heb geen zin om 6 weken lang stad en land af te lopen op zoek naar het perfecte bed terwijl ik bij SS al een heel goed gevoel kreeg - zowel qua bed als qua advies.
Verder: wat is gebruikelijk qua korting? We konden er nu 2 kussens a 140 euro per stuk bij krijgen, maar zo speciaal leken me die kussens nou ook weer niet. Ik heb liever 10% korting op de totaalprijs, maar is dat realistisch?
Vandaag bij Swiss Sense binnengewandeld. Uiteindelijk uitgekomen bij de Edition I boxspring, elektrisch verstelbaar in 160x210 cm. Matrassen: pocket 1000 medium voor mij, pocket 500 firm voor mw. Icephase. Topper: AEROMAX Nature Split-Topper, dat is een 12 cm dikke topper met pocketveren en natuurlatex. Vergeleken met een koudschuimtopper vonden we die allebei VEEL lekkerder liggen; paste zich veel beter aan aan ons lichaam.
Al met al qua prijs al mooi richting de 3000 euro. Veel geld.
Toen even bij Beter Bed gekeken naar een Hastens boxspring. Zelfde soort configuratie (alleen keuze uit hard of zachte matras) met een koudschuim topper. Topper veel dunner en veel harder. Ongeveer zelfde prijs.
Via de site die hier veel genoemd worden (www.dreambedden.nl) ook even gekeken. Het lijkt veel goedkoper te kunnen, maar toch ook veel bedden van rond dezelfde prijs. Ook hier de meeste bedden met een koudschuim topper, waar ook @dicksterk zo lyrisch over schijnt te zijn.
Wat is wijsheid? Een goed bed is duur, ik heb geen zin om 6 weken lang stad en land af te lopen op zoek naar het perfecte bed terwijl ik bij SS al een heel goed gevoel kreeg - zowel qua bed als qua advies.
Verder: wat is gebruikelijk qua korting? We konden er nu 2 kussens a 140 euro per stuk bij krijgen, maar zo speciaal leken me die kussens nou ook weer niet. Ik heb liever 10% korting op de totaalprijs, maar is dat realistisch?
@thesaucychef: www.defabriekswinkel.nl zit vrij dicht in jouw buurt(haarlem), daar hebben ze goede kwaliteit voor een acceptabele prijs. wat zoek je precies?
@icephase: swiss sense, beteer bed en ikea kan je qua kwalitiet in hetzelfde rijtje zetten. Swiss sense is mooi, maar verwacht geen 10 jar met je matrassen te doen, 5 zou al mooi zijn.
Ik ben overigens niet lyrisch over toppers, van welk materiaal dan ook, ik adviseer ze enkel als de situatie van iemand dat specifiek vereist. Als jullie al weten dat je latex lekker vindt als afdeklaag zou ik (gebaseerd op prijs/kwalitiet) de volgende configuratie adviseren:
ga bij www.beddenbriljant.nl naar boxsprings zonder matrassen en kies de elek. boxspring zonder matras exclusiv
neem als matras http://dreambedden.nl/matrassen?product_id=1079
dat samen is kwalitatief een perfecte configuratie.
wil je een matras met een dubbele laag pocketveren(2000 per m2) ga dan naar www.boschbedding.nl en zoek onder het linkje latex matrassen naar de royal 2000 latex.
Op deze manier heb je kwalitatief een goed bed, geen topdekmatras nodig. Of het mooi is kan ik niet beoordelen want ik ben blind.
Als je het niet mooi vindt en liever meer geld uitgeeft voor een mooi design, kijk dan nar merken als velda of avek
of misschien www.defabriekswinkel.nl als je daar in de buurt woont, die leveren ook goede kwaliteit.
@icephase: swiss sense, beteer bed en ikea kan je qua kwalitiet in hetzelfde rijtje zetten. Swiss sense is mooi, maar verwacht geen 10 jar met je matrassen te doen, 5 zou al mooi zijn.
Ik ben overigens niet lyrisch over toppers, van welk materiaal dan ook, ik adviseer ze enkel als de situatie van iemand dat specifiek vereist. Als jullie al weten dat je latex lekker vindt als afdeklaag zou ik (gebaseerd op prijs/kwalitiet) de volgende configuratie adviseren:
ga bij www.beddenbriljant.nl naar boxsprings zonder matrassen en kies de elek. boxspring zonder matras exclusiv
neem als matras http://dreambedden.nl/matrassen?product_id=1079
dat samen is kwalitatief een perfecte configuratie.
wil je een matras met een dubbele laag pocketveren(2000 per m2) ga dan naar www.boschbedding.nl en zoek onder het linkje latex matrassen naar de royal 2000 latex.
Op deze manier heb je kwalitatief een goed bed, geen topdekmatras nodig. Of het mooi is kan ik niet beoordelen want ik ben blind.
Als je het niet mooi vindt en liever meer geld uitgeeft voor een mooi design, kijk dan nar merken als velda of avek
of misschien www.defabriekswinkel.nl als je daar in de buurt woont, die leveren ook goede kwaliteit.
@ollynl: Heb je inmiddels al een keuze gemaakt over wat je gaat bestellen in vervanging van de roleau en de emma?
Ik heb hier inmiddels zelf de configurtie die ik jou adviseerde(alleen in een andere hardheid). Mijn partner heeft veel last van rugklachten en we zijn nogaltidj bezig het juiste voor har te vinden. Matt sleeps gaat de duer weer uit en sinds dinsdag ligt ze op een struktura hr60 koudschuimmatras h4 met daarop de 9cm traagschuim hr80 topper. Het is echt prachtig materiaal, zeer punt-elastisch en van zware kwaliteit. Daar doe je echt geen miskoop aan, dan zal je zelf ook direct voelen als je het in handen hebt.
Ik heb hier inmiddels zelf de configurtie die ik jou adviseerde(alleen in een andere hardheid). Mijn partner heeft veel last van rugklachten en we zijn nogaltidj bezig het juiste voor har te vinden. Matt sleeps gaat de duer weer uit en sinds dinsdag ligt ze op een struktura hr60 koudschuimmatras h4 met daarop de 9cm traagschuim hr80 topper. Het is echt prachtig materiaal, zeer punt-elastisch en van zware kwaliteit. Daar doe je echt geen miskoop aan, dan zal je zelf ook direct voelen als je het in handen hebt.
@dicksterk: Zeg jij nou dat een topper niet nodig is? Hoe doe je dat dan als je matrassen vies/versleten zijn en je moet ze vervangen? Dat ziet er dan toch niet uit? Geen topper lijkt me bij een boxspring nou juist uitermate irritant...
Ook willen we alles bij 1 zaak kopen, geen gedoe met rondshoppen enzo, alles in 1x geleverd.
We kregen het advies bij Swiss Sense om vooral te proberen. Ik ben wat zwaarder dan gebruikelijk (110 kg) en dan zou je bij de 'firm' varianten uitkomen volgens velen, maar ik lag toch echt lekkerder op de medium variant.
Inmiddels hebben we ook www.slaapkamerconcurrent.nl op het oog na aanraden van zwager en schoonzus, is dat wat?
En hebben naast @dicksterk misschien ook nog anderen advies? No offense, maar jouw meningen zijn natuurlijk ook alleen maar gebaseerd op je eigen ervaringen dus ik zou graag wat meer ervaringen horen.
Ook willen we alles bij 1 zaak kopen, geen gedoe met rondshoppen enzo, alles in 1x geleverd.
We kregen het advies bij Swiss Sense om vooral te proberen. Ik ben wat zwaarder dan gebruikelijk (110 kg) en dan zou je bij de 'firm' varianten uitkomen volgens velen, maar ik lag toch echt lekkerder op de medium variant.
Inmiddels hebben we ook www.slaapkamerconcurrent.nl op het oog na aanraden van zwager en schoonzus, is dat wat?
En hebben naast @dicksterk misschien ook nog anderen advies? No offense, maar jouw meningen zijn natuurlijk ook alleen maar gebaseerd op je eigen ervaringen dus ik zou graag wat meer ervaringen horen.
@icephase: mijn adviezen zijn gebaseerd op een zeer uitgebreide kennis van matrasen, materialen, gebruikte kwaliteiten, uiteraard angevuld met gebruikerservaringen. maar de basis van mijn advies ligt in kennis over matrassen die ik in de afgelopen 4 jaar heb opgedaan. Uiteraard niet enle uit eigen ervaring, ik kan moeiljk op alle matrassen van nederland gaan slapen.
Zeker nu ik je situaite lees raad ik ej swiss sense af. 110kg op een medium swiss sense matras gaat absoluut kuilen, de vering die swiss sense gebruikt is niet bestand tegen dit soort lichaamsgewicht.
Overigens: als je je matras laat meestofferen kan je helaas niet anders dan een topper gebruiken, de meubelsof ligt niet lekker. Het grote voordeel van een boxspring uit lossse componenten is dat de box vaak langer meegaat dan het matras dus dan vervang je na 10 jaar je matras en laat ej de box staan(mits die nog goed is maar bij een box van goede kwaliteit is dat vaak wel zo). eigenlijk betekend een topper: dit matras bevat zelf niet genoeg comfort, we hebben de ecomfortlaag er grotendeels uitgelaten en die in een apart onderdeel gestopt waar we ook weer geld voor vragen. enkel in uitzonderlijek gevallen adviseer ik een topper. Maar als je meegestoffeerde matrassen wilt kan het helaas niet anders.
zit dreambedden toevallig bij jullie in de buurt(dreambedden zit in utrecht)
slaapkamerconcurent ken ik wel van naam maar dar houd het helaas ook bij op. de pocketvering preston gold zou iets voor je kunnen zin, mits ze die in combi met een boxspring verkopen. maar dat zeg ik nu zonder kennis over dit bedirjf, ik kan niet instaan voor hun kwalitiet want weet totaal nies van ze(dat wil niet zeggen dat het slecht is, kan net oz goed goed zijn, maar ik weet het niet)
Zeker nu ik je situaite lees raad ik ej swiss sense af. 110kg op een medium swiss sense matras gaat absoluut kuilen, de vering die swiss sense gebruikt is niet bestand tegen dit soort lichaamsgewicht.
Overigens: als je je matras laat meestofferen kan je helaas niet anders dan een topper gebruiken, de meubelsof ligt niet lekker. Het grote voordeel van een boxspring uit lossse componenten is dat de box vaak langer meegaat dan het matras dus dan vervang je na 10 jaar je matras en laat ej de box staan(mits die nog goed is maar bij een box van goede kwaliteit is dat vaak wel zo). eigenlijk betekend een topper: dit matras bevat zelf niet genoeg comfort, we hebben de ecomfortlaag er grotendeels uitgelaten en die in een apart onderdeel gestopt waar we ook weer geld voor vragen. enkel in uitzonderlijek gevallen adviseer ik een topper. Maar als je meegestoffeerde matrassen wilt kan het helaas niet anders.
zit dreambedden toevallig bij jullie in de buurt(dreambedden zit in utrecht)
slaapkamerconcurent ken ik wel van naam maar dar houd het helaas ook bij op. de pocketvering preston gold zou iets voor je kunnen zin, mits ze die in combi met een boxspring verkopen. maar dat zeg ik nu zonder kennis over dit bedirjf, ik kan niet instaan voor hun kwalitiet want weet totaal nies van ze(dat wil niet zeggen dat het slecht is, kan net oz goed goed zijn, maar ik weet het niet)
Ik lees op www.beddenadvies.nl dat een spierspanningsmeting op een aantal verschillende boxspringcombinaties de enige methode is om een écht goed advies uit te brengen. Dat haalt dus direct de argumentatie van @dicksterk onderuit (sorry, dicksterk) omdat dat nooit op afstand te doen is en er o.b.v. een aantal losse kenmerken van personen nooit een goed advies te geven is.
Overigens; ik heb tot nu toe (en ik heb al heel wat internetsites bekeken inmiddels) zeer weinig andere boxsprings gezien dan de meegestoffeerde exemplaren, zelfs bij dreambedden.nl... En die worden allemaal met topper geleverd. Je kunt het dus wel niet adviseren, maar het is nogal lastig om het anders te willen.
Maar nu... enig idee welke beddenzaken deze metingen aanbieden? De enige die ik kan vinden is backupbedden.nl, maar die zitten zowat aan de andere kant van NL...
dicksterk: niet dat ik je adviezen niet waardeer, maar het is vooral dat ik zoek naar wat meer ervaringen - niet alleen maar van 1 persoon.
Overigens; ik heb tot nu toe (en ik heb al heel wat internetsites bekeken inmiddels) zeer weinig andere boxsprings gezien dan de meegestoffeerde exemplaren, zelfs bij dreambedden.nl... En die worden allemaal met topper geleverd. Je kunt het dus wel niet adviseren, maar het is nogal lastig om het anders te willen.
Maar nu... enig idee welke beddenzaken deze metingen aanbieden? De enige die ik kan vinden is backupbedden.nl, maar die zitten zowat aan de andere kant van NL...
dicksterk: niet dat ik je adviezen niet waardeer, maar het is vooral dat ik zoek naar wat meer ervaringen - niet alleen maar van 1 persoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 27-01-2018 22:42 ]
@Icephase Je opmerking over spierspanningsmeter triggerde mij omdat ik er nog nooit gehoord had.
Ik heb het gelezen en er zit een kern van waarheid heen. Alleen het zijn niet alleen je spieren die ondersteuning krijgen maar dat terzijde. Ik heb geen idee dus of dit werkt
Nu ben ik voor je verder gaan zoeken wie dit ook aanbied. Want ondanks dat ik half bedden land ken, ken ik niemand die dit doet.
Nu de enige die dit aanbied is idd backup bedden en laat de eigenaar daarvan nu ook de oprichter en voorzitter van stichting bedden advies zijn...
Doet ermee wat je wilt maar het klinkt mij als “ wij van wc eend adviseren wc eend”
Wil je deze meting doen dan zou je volgens mij toch echt naar backup bedden moeten gaan .
Ben je bij slaapkamerconcurrent in Eindhoven of Beuningen geweest?
Prima zaak, onderdeel van Verbruggen uit Oss wel een commerciële zaak.
Zoek je in regio Eindhoven? Dan kan ik alternatieven aan je doorgeven in je regio
Ik heb het gelezen en er zit een kern van waarheid heen. Alleen het zijn niet alleen je spieren die ondersteuning krijgen maar dat terzijde. Ik heb geen idee dus of dit werkt
Nu ben ik voor je verder gaan zoeken wie dit ook aanbied. Want ondanks dat ik half bedden land ken, ken ik niemand die dit doet.
Nu de enige die dit aanbied is idd backup bedden en laat de eigenaar daarvan nu ook de oprichter en voorzitter van stichting bedden advies zijn...
Doet ermee wat je wilt maar het klinkt mij als “ wij van wc eend adviseren wc eend”
Wil je deze meting doen dan zou je volgens mij toch echt naar backup bedden moeten gaan .
Zoek je in regio Eindhoven? Dan kan ik alternatieven aan je doorgeven in je regio
@icephase: dreambedden heeft een aantal totaloplossingen op de site staan, maar uiteraard kan je ook een losse boxsrpingbodem kopen me een los matras naar keuze. Het is een afweging die mensen verschillend maken, ik heb hier bijvoorbeeld ook een aantal tweakers geadviseerd die helemal geen probleem zagen in een boxspring met en niet-meegestoffeerd matras van een andere winkel. Maar dat hangt volledig van persoonlijke voorkeur af, als jij liever een meegestoffeerd matra wil zal je idd een topper moete nemen.
de spierspanningstest die je aanhaalt verscheen een aantal jaar geleden ogneveer als antworod bij elke vraag over matrassen op de fora van radar en kassa. daar werden die berichten op een gegeven moment verwijdert omddat ze als spam werden gezien. Inderdaad is backupbedden.nl de eigenaar van dit adviescentrum. @kezand heeft het heel kernachtig samengevat: "wij van wc-eend adviseren wc-eend" Het is een mooie gedachte, maar daaraan zie je dus hoe makkelijk een verkooppraatje kan beinvloeden: zoals die msnen uitleggen dat en spierspanningstest de enige methode is om echt te weten of een bed bij je past, klink dat volomen logisch. Maar als het waar was had dat beddenadviescenrum ongetwijfeld meer klanten voor deze meting gevoonden in de afgelopen jaren, of steun gekregen van artsen en fysiotherapeuten. Dat is niet het geval, dus ik zou er geen geld aan uitgeven(voor zover ik me herinner was het nog niet bepaaald gratis ok die meting)
de spierspanningstest die je aanhaalt verscheen een aantal jaar geleden ogneveer als antworod bij elke vraag over matrassen op de fora van radar en kassa. daar werden die berichten op een gegeven moment verwijdert omddat ze als spam werden gezien. Inderdaad is backupbedden.nl de eigenaar van dit adviescentrum. @kezand heeft het heel kernachtig samengevat: "wij van wc-eend adviseren wc-eend" Het is een mooie gedachte, maar daaraan zie je dus hoe makkelijk een verkooppraatje kan beinvloeden: zoals die msnen uitleggen dat en spierspanningstest de enige methode is om echt te weten of een bed bij je past, klink dat volomen logisch. Maar als het waar was had dat beddenadviescenrum ongetwijfeld meer klanten voor deze meting gevoonden in de afgelopen jaren, of steun gekregen van artsen en fysiotherapeuten. Dat is niet het geval, dus ik zou er geen geld aan uitgeven(voor zover ik me herinner was het nog niet bepaaald gratis ok die meting)
Dank voor je opheldering! Het is dan inderdaad wel een hoog ‘slager die zijn eigen vlees keurt’ gehalte. Maar waar letten we dan wél op? Gewoon “of het lekker ligt”?Kezand schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:25:
@Icephase Je opmerking over spierspanningsmeter triggerde mij omdat ik er nog nooit gehoord had.
Regio is niet bepaald Eindhoven, maar rond Apeldoorn/Arnhem/Zutphen. Maar zoals gezegd hoorden we positieve geluiden over de slaapkamerconcurrent dus vandaar. We gaan daar vanmiddag even kijken. Wel een behoorlijke rit maar goed...
Als je tips hebt, heeeeeeel graag!
@Icephase Maak voor je zelf een lijst.
* Waar slaap je nu op en wat is daar goed aan en wat is daar niet goed aan
* Heb je lichamelijke klachten die pijn doen of vervelend zijn gedurende de nacht.
* Wat is je voorkeurs lig positie
* Heb je het snel warm of koud.
* Wat vind je mooi qua design
Als je nu een matras heb die best lekker ligt maar gewoon op is kan je die gegevens meenemen in je test fase. Als je lichamelijk klachten / eisen heb test dan of de matras waar je op ligt dit verhelpt.
Test de matras in je favoriete ligpositie (zij/rug/buik) de matras moet zich namelijk aan jou aanpassen en niet anders om.
Kijk als je het snel warm hebt of er materialen inzitten die de ventilatie bevorderen. Andersom kijk of er warme materialen inzitten.
Je gaat nooit weten hoe het na een paar nachten ligt maar je gaat wel weten wat absoluut niet geschikt is en wat je niet wil
Een paar suggesties:
Middelink Slaapmode Apeldoorn Caresse dealer (net zoals Slaapkamer concurrent) http://www.middelink-slaapmode.nl/
Slaapspecialist Drempt Avek en Velda https://www.slaapspecialistdrempt.nl/
https://www.rikels-slaapexperts.nl/ Rikkels Slapen Zwolle
https://www.slaaphof.nl/ Slaaphof Harderwijk
* Waar slaap je nu op en wat is daar goed aan en wat is daar niet goed aan
* Heb je lichamelijke klachten die pijn doen of vervelend zijn gedurende de nacht.
* Wat is je voorkeurs lig positie
* Heb je het snel warm of koud.
* Wat vind je mooi qua design
Als je nu een matras heb die best lekker ligt maar gewoon op is kan je die gegevens meenemen in je test fase. Als je lichamelijk klachten / eisen heb test dan of de matras waar je op ligt dit verhelpt.
Test de matras in je favoriete ligpositie (zij/rug/buik) de matras moet zich namelijk aan jou aanpassen en niet anders om.
Kijk als je het snel warm hebt of er materialen inzitten die de ventilatie bevorderen. Andersom kijk of er warme materialen inzitten.
Je gaat nooit weten hoe het na een paar nachten ligt maar je gaat wel weten wat absoluut niet geschikt is en wat je niet wil
Een paar suggesties:
Middelink Slaapmode Apeldoorn Caresse dealer (net zoals Slaapkamer concurrent) http://www.middelink-slaapmode.nl/
Slaapspecialist Drempt Avek en Velda https://www.slaapspecialistdrempt.nl/
https://www.rikels-slaapexperts.nl/ Rikkels Slapen Zwolle
https://www.slaaphof.nl/ Slaaphof Harderwijk
@Icephase ik zou eerder voor AVEK of caresse gaan.
Nee, ik zoek een compleet nieuw bed. Dus moet de keuze voor een box nog maken. Wil eigenlijk wel boxspring.dicksterk schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:15:
@Anoniem: 670030: heb je op dit moment al een harde box? Een bonellbox raad ik nooit aan ondr een schuimmatras. Wat voor schuimmatras zou je willen? voor schuimmatrassen raad ik eigenlijk altijd www.ravensberger-matrassen.nl aan. Als je me nog wat meer over je wensen verteld kan ik je specifieker adviseren.
Momenteel lig ik op een ikea-matras, volgens is dat een binnenveringmodel, de naam is me even ontschoten.
Deze is nu een jaar of 7 oud en begint echt door te liggen. Hij was aanvankelijk vrij hard en ik merk wel dat ik zeg maar qua zachtheid het eingszins inveren wel prettig vind. Ik neig blijkbaar naar zachter dan het matras wat ik eerder kocht. Wat ik niet prettig vind is dat je de afzonderlijke veren echt begint te voelen bij bewegen. Ik overweeg dus voor een nieuw matras medium tot zacht. Traagschuim staat niet op mijn wensenllijstje. Voor de rest maakt het me eigenlijk niet echt uit.
Budget ruim gerekend 200-400 euro (1 persoonsmatras exclusief box)
Is er trouwens een goede, vrij objectieve, reden te noemen om (volledig)schuim boven bijvoorbeeld pocketvering te verkiezen, of is dat puur persoonlijke smaak?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 670030 op 28-01-2018 16:29 ]
@Anoniem: 670030: ravensberger-matrassen heeft matrassen met 10 jaar garantie in jouw budget. Ik heb geen idee of deze winkel te vertrouwen is. Ik heb een goedkoop Brillemann pocketveer met koudschuim matras inmiddels alweer 8 jaar, maar moet deze ook gaan vervangen.
@Anoniem: 670030: De voorkeur is eigenlijk heel persoonlijk. Pocketvering is niet beter dan koudschuim of andersom.
een paar configuraties die ik(gezien wat je nu verteld) zou aanraden:
- kijk bij www.beddenbriljant.nl naar boxsprings zonder matras. selecteer dan de boxspring zonder matras delux en kies bij type vering voor pocketvering. leg daarop t strukktura hr60 matras van www.ravensberger-matrassen.nl
- comfiguratie 2: zoek bij www.beddenbriljant.nl naar boxsprings zonder matras en neem de boxspring zonder matras box, gewoon hard/ongeveerd. leg daarop dit matras: www.lidl-shop.nl/HN8S-7-z...tvering-matras/p100220426
redenatie acher configuratie 1: een koudschuimmatras moet goede steun hebben, maar zeker een wat dunner koudschuimmatras zal op een harde box vrij hard ervaren worden. bonell steun een koudschuimmaras met zones niet goed dus daarom een pocketvering box eronder. Een kwalitatief uitstekende configuratie maar ik weet niet zeker of matras(244 euro) en boxspring(375 euro) samen in je budget passen.
daarom ook configuratie 2: een harde box, want goedkoop(99 euro) met daarop een matras met dubbele pocketveringkern(199 euro) waarvan de hardheid gekozen kan worden. Hoeveel weeg je? dan kunnen we de juiste hardheid bepalen. ik heb op de duitse lidl-site gezein dat h2 ot 80kg is h3 tot 95 en h4 tot 120kg. met deze configuraitee heb je voor een laag bedrag toch het echte boxspring-gevoel. de matrasen komen van een duitse kwalitietsfabriek dus de kwaliteit is ok.
- kijk bij www.beddenbriljant.nl naar boxsprings zonder matras. selecteer dan de boxspring zonder matras delux en kies bij type vering voor pocketvering. leg daarop t strukktura hr60 matras van www.ravensberger-matrassen.nl
- comfiguratie 2: zoek bij www.beddenbriljant.nl naar boxsprings zonder matras en neem de boxspring zonder matras box, gewoon hard/ongeveerd. leg daarop dit matras: www.lidl-shop.nl/HN8S-7-z...tvering-matras/p100220426
redenatie acher configuratie 1: een koudschuimmatras moet goede steun hebben, maar zeker een wat dunner koudschuimmatras zal op een harde box vrij hard ervaren worden. bonell steun een koudschuimmaras met zones niet goed dus daarom een pocketvering box eronder. Een kwalitatief uitstekende configuratie maar ik weet niet zeker of matras(244 euro) en boxspring(375 euro) samen in je budget passen.
daarom ook configuratie 2: een harde box, want goedkoop(99 euro) met daarop een matras met dubbele pocketveringkern(199 euro) waarvan de hardheid gekozen kan worden. Hoeveel weeg je? dan kunnen we de juiste hardheid bepalen. ik heb op de duitse lidl-site gezein dat h2 ot 80kg is h3 tot 95 en h4 tot 120kg. met deze configuraitee heb je voor een laag bedrag toch het echte boxspring-gevoel. de matrasen komen van een duitse kwalitietsfabriek dus de kwaliteit is ok.
@ingelogd: wat heb je voor bedbodem? wil je die houden of ervangen? Als je die wil vervangen, kijk dan even nar m'n bericht hierboven voor ok79. Mocht je liever een lattenbodem willen dan kan je die ook bij ravensberger kopen.
Ravensberger is een betrouwbaar bedirjf, ze hebben zelfs een showroom en bestaan al 14 jaar in duitsland en ook al een aantal jaar in nederland. Ze hebben bij ravensberger overigens ook en goed pocketveringmatras.
Ravensberger is een betrouwbaar bedirjf, ze hebben zelfs een showroom en bestaan al 14 jaar in duitsland en ook al een aantal jaar in nederland. Ze hebben bij ravensberger overigens ook en goed pocketveringmatras.
@dicksterk: ik heb 2x 90x200cm een lattenbodem in een stalenbedframe (180x200cm). Ik zat al op de Ravensberger site te kijken, voor mijn budget is het interessant. Tot nu toe heb ik bij al mijn matrassen na 5-6 jaar een lichte kuilvorming gekregen, misschien omdat ik te budget heb gekocht.
@ingelogd: weet je zeker dat je lattenbodems de juiste steun bieden? als die tever meeveren kan dat ook kuilen veroorzaken. Op een lattenbodem zou ik e struktura hr60 matras nemen, of de hr70 alsje premium wilt hebben maar hr60 is dat eigenlijk ook al dus ik denk dat je daar genoeg aan hebt. En inderdaad 10 jaar garanie, ook op kuilvorming. Zorg wel dat je de juiste hardhied voor je gewicht kiest.
@Kezand en @dicksterk Haha, OK...
Tja het is tóch een Norma geworden... wel met een Caresse gelfoam topper. Dat lag heerlijk, was qua prijs redelijk en was precies onze smaak. Zgn. Combimatrassen (stevig) gekozen. Ook Caresse geprobeerd, lag ook wel goed maar de Norma was meer onze smaak en kon in de gewenste maat (de Caresse niet, 160x210).
Ook garantie gekregen, doorzakken ook besproken en dat mag voor de matrassen de eerste 8-10 jaar niet gebeuren anders hebben we garantie. Topper gaat ws wel minder lang mee, maar die is natuurlijk veel goedkoper te vervangen.
Toch bedankt voor de inzichten, ik heb er echt wel wat aan gehad!
Tja het is tóch een Norma geworden... wel met een Caresse gelfoam topper. Dat lag heerlijk, was qua prijs redelijk en was precies onze smaak. Zgn. Combimatrassen (stevig) gekozen. Ook Caresse geprobeerd, lag ook wel goed maar de Norma was meer onze smaak en kon in de gewenste maat (de Caresse niet, 160x210).
Ook garantie gekregen, doorzakken ook besproken en dat mag voor de matrassen de eerste 8-10 jaar niet gebeuren anders hebben we garantie. Topper gaat ws wel minder lang mee, maar die is natuurlijk veel goedkoper te vervangen.
Toch bedankt voor de inzichten, ik heb er echt wel wat aan gehad!
[ Voor 24% gewijzigd door Icephase op 28-01-2018 18:47 ]
@icephase: over smaak valt niet te twisten. de kwalitaeit van je topper maakt eigenlijk niet zoveel uit als je kuilen krijgt in het matras eronder, de topper kan zoiets niet opvangen. Hopelijk hebben jullie eluk en blijft het bed bij jullie gewoon 10 jaar goed functioneren. Heel veel plezier met je nieuwe bed.
Hoe heb je die garantie vastgelegd? Is het enkel een mondelinge toezegging of staat op papier dat wanneer de matrassen binnen 8-10 jaar gaan doorzakken ze kosteloos vervagnen zullen worden? Want ook dat is van belang: garantie is bij sommige zaken afbouend. dan krijgje bijvoorbeeld een korting op een nieuw matras maar niet kosteloos.
Hoe heb je die garantie vastgelegd? Is het enkel een mondelinge toezegging of staat op papier dat wanneer de matrassen binnen 8-10 jaar gaan doorzakken ze kosteloos vervagnen zullen worden? Want ook dat is van belang: garantie is bij sommige zaken afbouend. dan krijgje bijvoorbeeld een korting op een nieuw matras maar niet kosteloos.
[ Voor 34% gewijzigd door dicksterk op 28-01-2018 18:59 ]
Dank je. De combi lag gewoon superlekker, dus we hebben d3 ‘gok’ maar genomen. Troep kan het niet zijn lijkt me, anders slaapt 99% van de Nederlanders op bagger. Ik vond jullie advies waardevol, maar heb er wel mijn eigen interpretatie aan gegeven: het perfecte bed bestaat niet, of je moet niet kijken naar prijs, looks, en moeite om het te kopen... en die laatste zaken wogen bij ons wel degelijk mee.dicksterk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:54:
@icephase: over smaak valt niet te twisten. de kwalitaeit van je topper maakt eigenlijk niet zoveel uit als je kuilen krijgt in het matras eronder, de topper kan zoiets niet opvangen. Hopelijk hebben jullie eluk en blijft het bed bij jullie gewoon 10 jaar goed functioneren. Heel veel plezier met je nieuwe bed.
@icephase: ik had mij vorige bericcht nog gewijzigd, ik had nog een vraag over je garantie gesteld.
Ik denk dat je gelijk hebt dat "het perfecte bed" niet bestaat. Wat voor de 1 perfect ligt vind de ander niets.
@kezand: wat ik me ineens afvroeg: waarom hoor ik bijna nooit meer iets over eastborn? dat had vroeger in Nederland tch qua bekendheid eenzelfde status als auping. Zijn er tegenwoordig minder dealers voor eastborn ofzo?
Ik denk dat je gelijk hebt dat "het perfecte bed" niet bestaat. Wat voor de 1 perfect ligt vind de ander niets.
@kezand: wat ik me ineens afvroeg: waarom hoor ik bijna nooit meer iets over eastborn? dat had vroeger in Nederland tch qua bekendheid eenzelfde status als auping. Zijn er tegenwoordig minder dealers voor eastborn ofzo?
Ik heb m hier staan, paar weken geprobeerd. Comfortabel maar wel warm. En ik denk voor de zwaardere onder ons niet perse geschikt. Zou dan voor een wat sterker foam matras gaan. Ik ga de ravensberger koudschuim matrassen proberen met een topper van elders proberen. (hebben daar geen toppers van 2,20 lang..)Aimad1981 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:46:
Zijn er hier mensen die de emma matras hebben? Wat zijn de eigen ervaringen?
Ik hoor het graag.
@ollynl: heb je nagevraagd of ravensberger de 220 lengte toppers inet op maat kan maken? als dat niet kan is wel jammer, het is een erg mooie topper. Heb je al een idee waar je de topper anders wil bestellen?
Ja, HR 60 koudschuim besteld idd. Goed advies van verkopers daar en zelfs van concurrenten gehoord dat zij idd zeer goeie kwaliteit leveren. Topper ergens anders besteld dus want formaat.. is een combo tussen pantera schuim en daarop gel visco geheugenschuim geworden wat ze bij de mastrassenfabriek gaan maken. (maken alles daar ter plekke in elke combinatie die er is)dicksterk schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:46:
@ollynl: Heb je inmiddels al een keuze gemaakt over wat je gaat bestellen in vervanging van de roleau en de emma?
Dank Dick, leuk dat je zo meedenkt in dit topic.dicksterk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:37:
@Anoniem: 670030: De voorkeur is eigenlijk heel persoonlijk. Pocketvering is niet beter dan koudschuim of andersom.
Ik ben circa 80 kg. En de matrassen van de Lidl had ik gezien, maar ik heb eigenlijk 210cm nodig wat lengte betreft... 80x210 had ik gedacht.
@Anoniem: 670030: De lidl-matras waarnaar ik linkte heeft als maat-optie ook 90x210 je kan in het keuzeveld voor maat 90x210 selecteren. 80x210 hebben ze niet. maar de box die ik eronder adviseerde van beddenbriljant is in 80x210 en 90x210 precies even duur. ik zou el specifiek dit lidl-matras nemen omdat deze een dubbele laag pocketveren heeft. als je 80kg weegt zou ik voor h3 gaan, anders zit je net op de bovengrens van het gewicht van h2 dan is h3(medium) beter.
@dicksterk Je adviseert ook Lidl matrassen en je geeft met enige regelmaat aan dat je alle materiaalgegevens wilt weten om de kwaliteit te kunnen beoordelen voordat je kunt adviseren. Nu was ik zelf ook geintresseerd in een Lidl pocketverenmatras voor op mijn Bonell geveerde boxspring maar...........op de site van Lidl kan ik niets vinden met betrekking tot de samenstelling van deze matras.Hoe weet jij waaruit deze matrassen zijn samengesteld? Zeker als ik deze Lidl matrassen wil vergelijken met die van Ravensberger die wat duurder zijn.
https://www.lidl-shop.nl/...x-200-cm-H2/p100220426001
https://www.lidl-shop.nl/...x-200-cm-H2/p100220426001
[ Voor 8% gewijzigd door Meubelmaker op 28-01-2018 21:43 ]
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
H3 hardheid. Topper combo is prijzig, was 530, uiteindelijk voor minder kunnen krijgen na overleg.dicksterk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:32:
@ollynl: toper klinkt ook als een goede keuze. mag ik vragen wat die kost in 180x220? Welke hardhied hb je voor het matras gekozen?
Op welk matras slap je nu eigenlijk in afwachting van de ravensbergermatras? op de emma of op de roleau?
Nu nog op Roleau.
Ik heb van de ravensberger verkoper begrepen dat je wel echt een topper nodig hebt als je hun koudschuim matrassen neemt. (op een boxspring) Zijn namelijk gemaakt voor de duitse markt en daar hebben ze bijna geen boxsprings en zijn de koudschuim matrassen dus dunner want gemaakt voor schotel bodems of latten.dicksterk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:37:
Dus boxspring, koudschuim matras en dan latex of geheugenschuim topper. Dat werkt dus wel op een boxspring. En matras 1 harder dan dat je zou moeten hebben. @Anoniem: 670030
@ollynl: ben je inmiddels meer aan het roleau matras gewend, of ben je nogsteeds blij dat hij straks teruggaat? Je hebt nu wel echt een kwaliteitsbed samengesteld, daar kan een hotel jaloers op zijn. die viscogel topper zal zeker ook koel aanvoelen in tegensteling tot het emma-matras.
@Anoniem: 670030: wat @ollynl zegt klopt, alleen houdt de verkoper van ravensberger meer rekening met bonellgeveerde boxen dan met pocketgeveerde, omdat die veel meer aangeboden worden in Nederland. Op een bonellgeveerdee boxspring kan het ravensbergermatras idd niet zonder topper, op een pocketgeveerde kan het wel. Maar in jouw geval denk ik dat je meer plezier hebt van configuratie 2(de hardde box met het lidl-matras).
@meubelmaker: google maar eens op: hn8 schlafsysteme 7-zonen duo-taschenfederkern-matratze lidl
daar vind je alle specs. Maar ik zou dat matras niet op een bonell-boxspring leggen, ik denk dat je je dan voelt alsof je op zee bent(3 lagen veren boven elkaar). ik denk dat jij veel meer hebt aan het droomidee matras: 350 veren per m2 afgedekt met hr55 koudschuim en zo je wlt aan 1 kant hr50 traagschuim. kijk maar eens op www.droomidee.nl neem het 22cm dikke matras. als je tragschuim fijn vindt, of niet zeker weet wat je wilt, neem dan de variant + traagschuim dan kan je altijd nog kiezen of je op de traagschuim of koudschuim kant slaapt. weet je zeker dat je traagschuim niets vindt dan kan je het beste de variant zonder traagschuim nemen.
@Anoniem: 670030: wat @ollynl zegt klopt, alleen houdt de verkoper van ravensberger meer rekening met bonellgeveerde boxen dan met pocketgeveerde, omdat die veel meer aangeboden worden in Nederland. Op een bonellgeveerdee boxspring kan het ravensbergermatras idd niet zonder topper, op een pocketgeveerde kan het wel. Maar in jouw geval denk ik dat je meer plezier hebt van configuratie 2(de hardde box met het lidl-matras).
@meubelmaker: google maar eens op: hn8 schlafsysteme 7-zonen duo-taschenfederkern-matratze lidl
daar vind je alle specs. Maar ik zou dat matras niet op een bonell-boxspring leggen, ik denk dat je je dan voelt alsof je op zee bent(3 lagen veren boven elkaar). ik denk dat jij veel meer hebt aan het droomidee matras: 350 veren per m2 afgedekt met hr55 koudschuim en zo je wlt aan 1 kant hr50 traagschuim. kijk maar eens op www.droomidee.nl neem het 22cm dikke matras. als je tragschuim fijn vindt, of niet zeker weet wat je wilt, neem dan de variant + traagschuim dan kan je altijd nog kiezen of je op de traagschuim of koudschuim kant slaapt. weet je zeker dat je traagschuim niets vindt dan kan je het beste de variant zonder traagschuim nemen.
Ons IKEA bed inclusief matrassen en lattenbodem is aan vervanging toe en we orienteren ons op een goed boxspring waarbij we de volgende eisen hebben:
- Minimaal pocketveringmatras
- Boxxen afmeting 2x 90x200cm
- Een gehele topper van 180x200cm (geeft het dat zich eigenlijk wel?)
Hebben jullie goede tips en tricks voor ons? We zien nu vooral bedden van ca. 800-1000e voorbij komen. Zijn er dingen waar we op moeten letten?
- Minimaal pocketveringmatras
- Boxxen afmeting 2x 90x200cm
- Een gehele topper van 180x200cm (geeft het dat zich eigenlijk wel?)
Hebben jullie goede tips en tricks voor ons? We zien nu vooral bedden van ca. 800-1000e voorbij komen. Zijn er dingen waar we op moeten letten?
Mooie schuimmatras maar waarom niet gewoon op een latten- of schoteltjesbodem? Van de vering van de box blijft niks over met zo'n dikke schuimlaag erop. Waarom nog een topper, kan je niet 1 dikkere matras nemen met 2 kernen erin en 1 flinke toplaag erover, dat alles met 1 grote tijk erom heen, dat kunnen ze zeker ook maken bij de matrassenfabriek. Wat is eigenlijk het verschil tussen HR 60 en Pantera, dat is maar HR52 maar ik krijg het idee dat pantera schuim beter is.OllyNL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:54:
[...]
Ik heb van de ravensberger verkoper begrepen dat je wel echt een topper nodig hebt als je hun koudschuim matrassen neemt. (op een boxspring) Zijn namelijk gemaakt voor de duitse markt en daar hebben ze bijna geen boxsprings en zijn de koudschuim matrassen dus dunner want gemaakt voor schotel bodems of latten.
Dus boxspring, koudschuim matras en dan latex of geheugenschuim topper. Dat werkt dus wel op een boxspring. En matras 1 harder dan dat je zou moeten hebben. @Anoniem: 670030
@jayjey Je hebt gelijk
Ik hou deze stelregel altijd aan:
Bij een boxspring met meegestoffeerde matrassen ALTIJD een topper.
Bij een boxspring, lattenbodem, spiraal bodem etc etc met "gewone" matrassen is een topper echt overbodig.
Bij een boxspring, lattenbodem, spiraal bodem etc etc met "gewone" matrassen is een topper echt overbodig.
Als de tijk afritsbaar is dan is de toplaag - mits los erop - net zo goed keerbaar en je hebt meteen 1 groot matras (bijna?) zonder spleet.
Hoe voelt trouwens pantera schuim met HR52 t.o.v. HR60 of HR70 van ravensberger?
Hoe voelt trouwens pantera schuim met HR52 t.o.v. HR60 of HR70 van ravensberger?
Een meegestoffeerd matras is toch hetzelfde als een 'gewoon' matras?Kezand schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:12:
@jayjey Je hebt gelijk
Reden van de vraag is dat ik op zoek ben naar vervanging van mijn matrassen. De boxspring / boxen / hoofdbord wil ik wel gewoon houden.
Het is deze boxspring, maar dan in het stof:

Ik heb deze Eastborn boxspring ca. 1,5 jaar terug gekocht, en ben erg ontevreden over de kwaliteit. Heb toch de wat duurdere variant genomen (dikkere boxen met pocketvering ipv bonellvering) en niveau 2/5 qua matras (24 cm, 5 zone pocketvering). Daarbovenop de standaard Eastborn topper. Het begint al met het feit dat de boxen niet goed tegen elkaar blijven zitten, dit heb ik zelf opgelost door met tie-wrap's de poten tegen elkaar te spannen. Ook de matrassen hierop schuiven enorm, dit heb ik zelf opgelost door anti-slip matjes tussen de boxen en de matrassen te leggen. Ik vind eigenlijk dat dit niet zou moeten kunnen voor een bed in deze prijsklasse, zou gewoon klitteband oid op moeten zitten.
Dan komt het ergere, niet door mij op te lossen probleem: De matrassen zakken 'in' aan de zijkanten die tegen elkaar aan liggen. Dit komt omdat vrouwlief 's nachts in het midden tegen mij aan komt liggen. Als ik de matrassen omdraai is het weer even goed, maar inmiddels zijn alle kanten dusdanig ingezakt dat er gewoon een kuil ontstaat in het midden. De topper heeft hier dus niet echt tegen geholpen.
Ik ga denk ik toch weer terug naar één groot matras van 180cmx210cm. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je beter om de paar jaar een wat goedkoper matras kunt kopen dan een duur matras. Ik heb nog geen enkel matras meegemaakt dat het langer dan 2 jaar heeft uitgehouden. Deze keer wil ik ook geen topper meer, ik heb dit vanaf het begin een onding gevonden.
Hiervoor had ik een lattenbodem icm een Gold matras van Beterbed (á 800 euro) en ook deze heeft het maximaal 3 jaar uitgehouden.
Tijd dus voor wat nieuws, iemand tips? Ik ben zelf 90kg, buikslaper en vrouwlief is 70kg, zijslaper. Zij houdt van een zacht matras, ik van een hard matras. Dat het matras straks niet gestoffeerd is geeft niet, aangezien we er toch een groot hoeslaken omheen trekken.
[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 29-01-2018 16:28 ]
Veel dit topic gelezen en daarom sinds twee weken het Droomidee matras (22cm met koudschuim aan beide zijdes) in formaat 160x200 op twee nieuwe lattenbodems (ook Droomidee) en een ombouw van de Wehkamp. Kom van een doorgelegen boxspring dus moet flink wennen aan de stevigheid van deze combinatie, wordt nu soms wakker met beetje rug/spierpijn. Wat mij vooral opvalt is dat het warmer lijkt (onder dons) dan voorheen. Omdat het nu in de winter al warm is, ben ik bang dat het in de zomer te warm wordt. Ik twijfel nu of het aan het dekbed ligt, of dat het matras de veroorzaker is. Iemand een idee/advies?
@jayjey: over welk matras heb je het nu? IK weet dat de matt sleeps een configuratie heeft zoals jij beschrijft: 2 kernen in een tijk met een toplaag eroverheen die je kan omkeren. Heb jij het nu over matt of over een ander matras met dezelfde configuratie?
Ik ben het overigens met je eens dat een schuimmatras op een boxspring ook niet mijn eerste keuze is. Ik heb deze boxspring oorspronkelijk onder het roleau pocketveren comfort matras geadviseerd maar die vindt ollynl toch te hard, terwijl ze de emma-matras(schuimmatras) die ze tegelijk hadden besteld wel lekker vonden maar te warm. Hun voorkeur ging nu toch uit naar een schuimmatras, en aangezien ik een pocketvering-boxspring heb geadviseerd en geen bonell-geveerde kan dat ook probleemloos. Al ben ik het met je eens dat het specifieke boxspring-gevel daarmee wel deels verloren gaat, mogelijk ligt het iets zachter dan op een lattenbodem.
Naast kwaliteit is een bed samenstellen ook een kwestie van smaak. Waar ollynl de pocketveren comfort te hard vindt, vinden funkylicious en ik hem vrij zacht. Waar jij en ik misschien een andere boxspring-configuratie zouen prefereren bleek uit de posts van ollynl heel duidelijk dat hij deze configuratie wilde(koudschuimmatras met traagschuim afdeklaag). En hoewel dat ook mijn eerste idee niet was: het vormt een kwalitatieve combi die ongetwijfeld lekker ligt en de juiste ondersteuning biedt.
Wat betreft de voelbaarhied in verschil tussen ravensberger hr60/70 en pantera hr52: leuke vraag maar ik denk dat de enige manier om daarachter te komen is het te gaan uitproberen. Beide winkels hebben een showroom. Als je dat idd gaat doen ben ik wel benieuwd om je bevindingen hier te lezen. Pantera is een goed schuim, maar ook een schuim dat erg prijzig is. Stel dat pantera hr52 even goed is als ravensberger hr60(ik vermeod dat dat het geval is) dan zie ik nogaltijd geen rede om het pantera-schuim te nemen voor een volledig matras, want het is stukken duurder en ravensbeger hr60 is ook niet slechter dan pantera hr52.
@kezand: ik deel je menig over het gebruik van toppers. maar ollynl wilde een samenstelling die overeenkam met de emma matras maar dan van betere kwalitiet en minder warm, die is op deze manier wel tot stand gekomen.
Ik ben het overigens met je eens dat een schuimmatras op een boxspring ook niet mijn eerste keuze is. Ik heb deze boxspring oorspronkelijk onder het roleau pocketveren comfort matras geadviseerd maar die vindt ollynl toch te hard, terwijl ze de emma-matras(schuimmatras) die ze tegelijk hadden besteld wel lekker vonden maar te warm. Hun voorkeur ging nu toch uit naar een schuimmatras, en aangezien ik een pocketvering-boxspring heb geadviseerd en geen bonell-geveerde kan dat ook probleemloos. Al ben ik het met je eens dat het specifieke boxspring-gevel daarmee wel deels verloren gaat, mogelijk ligt het iets zachter dan op een lattenbodem.
Naast kwaliteit is een bed samenstellen ook een kwestie van smaak. Waar ollynl de pocketveren comfort te hard vindt, vinden funkylicious en ik hem vrij zacht. Waar jij en ik misschien een andere boxspring-configuratie zouen prefereren bleek uit de posts van ollynl heel duidelijk dat hij deze configuratie wilde(koudschuimmatras met traagschuim afdeklaag). En hoewel dat ook mijn eerste idee niet was: het vormt een kwalitatieve combi die ongetwijfeld lekker ligt en de juiste ondersteuning biedt.
Wat betreft de voelbaarhied in verschil tussen ravensberger hr60/70 en pantera hr52: leuke vraag maar ik denk dat de enige manier om daarachter te komen is het te gaan uitproberen. Beide winkels hebben een showroom. Als je dat idd gaat doen ben ik wel benieuwd om je bevindingen hier te lezen. Pantera is een goed schuim, maar ook een schuim dat erg prijzig is. Stel dat pantera hr52 even goed is als ravensberger hr60(ik vermeod dat dat het geval is) dan zie ik nogaltijd geen rede om het pantera-schuim te nemen voor een volledig matras, want het is stukken duurder en ravensbeger hr60 is ook niet slechter dan pantera hr52.
@kezand: ik deel je menig over het gebruik van toppers. maar ollynl wilde een samenstelling die overeenkam met de emma matras maar dan van betere kwalitiet en minder warm, die is op deze manier wel tot stand gekomen.
@dnhelle: ik zou een boxspring nemen zonder topper, en met 1 groot matras. Je zou bijvoorbeeld de box-bodem bij ikea kunnen halen en het matras van www.droomidee.nl kunnen nemen. Als je tragschuim fijn vindt(of zou willen proberen) neem je de matras +traagschuim, dan heb je aan 1 kant kudschuim en aan de andere kant traagschuim. Wil je liever een pocketgeveerde boxspring kijk dan eeens bij www.beddenbriljant.nl klik op boxspring zonder matras en kies boxspring zoner matras deluxe, en selecteer daarbij pocketvering. je kan ook de elek. bxsprign zonder matas exclusiv nemen als je een elektrisch verstelbare boxspring wilt.
@d0s: Inderdaad kan je de volgende keer beter 1 groot matras nemen. Alelen hebben jullie ene verschil in voorkeur dus of het echt goedkoop gaat lukken is de vraag, een pogign wagen kan altijd maar het zou kunnen dat je een partner-matas met 2 verschillende kernen moet laten maken. maar probeer eerst deze eens: op www.droomidee.nl kan je een matas bestellen met aan 1 kant koudschuim en aan de andere kant traagschuim(is het 22cm dikke matras + traagschuim). Dan is het dus alleen de vraag of 1 van beide kane voor jullie allebei lekker ligt, maar vaak gaat dat wel goed omdat je de keuze hebt uit 2 kanten. Dit matras is goedkoop maar wel van hoge kwalitiet en met 10 jaar garantie, ook op kuilen.
@xenobite: als je het dekbed eerst ook al warm vond, mar nu nog warmer kan het dat dit matras warmer voelt dan je vorige. Je kan probere eens een ander dekbed/hoeslaken te gebruiken om te voelen of dat koeler ligt. zelf heb ik het ook erg snel warm in bed ik lig heerlik koel op de polyester satijenn heoslakens van lidl. zoek op www.lidl-shop.nl naar satijnen hoeslaken dan vind je hem wel(moet dsu die van polyester zijn niet die van katoen). zoek darna op satijnen microvezel dekbedovertrek, dan vind je daar ook de microvezel-varinat van polyester. Voor mij was dat echt een wereld van verschil in warmte, maar dat wil niet zeggen dat het voor jou ook zo is natuurlijk. Maar zelf zweette ik veel in bed, minsens 3 keer per week, terwijl sinds ik deze set heb het nog maar 2-3 keer in 1 jaar is gebuerd toen ik ziek was.
@d0s: Inderdaad kan je de volgende keer beter 1 groot matras nemen. Alelen hebben jullie ene verschil in voorkeur dus of het echt goedkoop gaat lukken is de vraag, een pogign wagen kan altijd maar het zou kunnen dat je een partner-matas met 2 verschillende kernen moet laten maken. maar probeer eerst deze eens: op www.droomidee.nl kan je een matas bestellen met aan 1 kant koudschuim en aan de andere kant traagschuim(is het 22cm dikke matras + traagschuim). Dan is het dus alleen de vraag of 1 van beide kane voor jullie allebei lekker ligt, maar vaak gaat dat wel goed omdat je de keuze hebt uit 2 kanten. Dit matras is goedkoop maar wel van hoge kwalitiet en met 10 jaar garantie, ook op kuilen.
@xenobite: als je het dekbed eerst ook al warm vond, mar nu nog warmer kan het dat dit matras warmer voelt dan je vorige. Je kan probere eens een ander dekbed/hoeslaken te gebruiken om te voelen of dat koeler ligt. zelf heb ik het ook erg snel warm in bed ik lig heerlik koel op de polyester satijenn heoslakens van lidl. zoek op www.lidl-shop.nl naar satijnen hoeslaken dan vind je hem wel(moet dsu die van polyester zijn niet die van katoen). zoek darna op satijnen microvezel dekbedovertrek, dan vind je daar ook de microvezel-varinat van polyester. Voor mij was dat echt een wereld van verschil in warmte, maar dat wil niet zeggen dat het voor jou ook zo is natuurlijk. Maar zelf zweette ik veel in bed, minsens 3 keer per week, terwijl sinds ik deze set heb het nog maar 2-3 keer in 1 jaar is gebuerd toen ik ziek was.
@d0s
Het plaatje is inderdaad een meegestoffeerde matras.
Een meegestoffeerde matras is inderdaad ook een gewoon matras maar verschil op 2 punten.
1. Het is meegestoffeerd in meubel stof. Dit is absoluut niet lekker om direct op te liggen. Je hebt dus een topper nodig om het aangenaam te maken.
2. De afdeklaag is meestal iets dunner omdat er een topper op komt. De hebben eigenlijk onderdelen uit een matras gehaald en die onderdelen in de topper gestopt.
Ben je al terug gegaan naar de eastborn dealer waar je het gekocht hebt. Je hebt na 1,5 nog gewoon garantie op je matrassen.
@XeNoBiTe
Als je dekbed het zelfde is gebleven dan ligt het aan het matras.
Het kan zijn dat de materialen minder van je nieuwe matras een hoge isolatie waarde hebben waardoor moeilijk de warmte kwijt kan. Dons heeft van zichzelf al een hoge isolatie waarde dus de combi kan verklaren dat je het warm hebt. Je kan dit inderdaad oplossen met een nieuw dekbed maar als je toch twijfels hebt over de hardheid dan zou ik misschien gewoon een ander matras kiezen.
De gewenningsperiode van een matras is minimaal 2 a 3 dagen en soms wel 7 tot 10. Dus als je na 2 weken nog steeds last heb is het denk ik niet de combi voor je nu.
@dicksterk ik had het ook net tegen Ollynl maar tegen jayjey
Het plaatje is inderdaad een meegestoffeerde matras.
Een meegestoffeerde matras is inderdaad ook een gewoon matras maar verschil op 2 punten.
1. Het is meegestoffeerd in meubel stof. Dit is absoluut niet lekker om direct op te liggen. Je hebt dus een topper nodig om het aangenaam te maken.
2. De afdeklaag is meestal iets dunner omdat er een topper op komt. De hebben eigenlijk onderdelen uit een matras gehaald en die onderdelen in de topper gestopt.
Ben je al terug gegaan naar de eastborn dealer waar je het gekocht hebt. Je hebt na 1,5 nog gewoon garantie op je matrassen.
@XeNoBiTe
Als je dekbed het zelfde is gebleven dan ligt het aan het matras.
Het kan zijn dat de materialen minder van je nieuwe matras een hoge isolatie waarde hebben waardoor moeilijk de warmte kwijt kan. Dons heeft van zichzelf al een hoge isolatie waarde dus de combi kan verklaren dat je het warm hebt. Je kan dit inderdaad oplossen met een nieuw dekbed maar als je toch twijfels hebt over de hardheid dan zou ik misschien gewoon een ander matras kiezen.
De gewenningsperiode van een matras is minimaal 2 a 3 dagen en soms wel 7 tot 10. Dus als je na 2 weken nog steeds last heb is het denk ik niet de combi voor je nu.
@dicksterk ik had het ook net tegen Ollynl maar tegen jayjey
[ Voor 37% gewijzigd door Kezand op 29-01-2018 17:32 ]
@xenobite: Het is idd een afweging. Je kan een ander dekbed, en andere hoeslaken/dekbedovertrek nemen, en daarmee het warme geovel mogeljik oplossen. Mar als je het nu nogsteeds te hard ivndt, kan je ook eens over een ravensberger matras nadenken. Je hebt al lattenbodems, daar kan een koudschuimmatras ook prima op. Hoeveel weeg je? Ik zou dan gaan voor de strukture hr60, zoek er even de hardheid bij die bij jouw gewicht past.
Als je het gevoel hebt nog wel te wennen aan je droomidee matras kan je dat ook eerst even afwachten, en darna de warmte-problemen oplossen. Maar na 3 weken mag je toch echt geen spierpijn meer hebben.
Als je het gevoel hebt nog wel te wennen aan je droomidee matras kan je dat ook eerst even afwachten, en darna de warmte-problemen oplossen. Maar na 3 weken mag je toch echt geen spierpijn meer hebben.
Niet op een latten of schotel omdat ik dus een boxspring hebjayjey schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:06:
[...]
Mooie schuimmatras maar waarom niet gewoon op een latten- of schoteltjesbodem? Van de vering van de box blijft niks over met zo'n dikke schuimlaag erop. Waarom nog een topper, kan je niet 1 dikkere matras nemen met 2 kernen erin en 1 flinke toplaag erover, dat alles met 1 grote tijk erom heen, dat kunnen ze zeker ook maken bij de matrassenfabriek. Wat is eigenlijk het verschil tussen HR 60 en Pantera, dat is maar HR52 maar ik krijg het idee dat pantera schuim beter is.
Zie hier info van ravenberger site waarom op een boxspring matras plus topper:
Welke bedbodem is geschikt?
Het is van zeer groot belang dat het matras en bedbodem op elkaar zijn afgestemd. Hieronder de matrassen of combinaties die van toepassing zijn bij gebruik van de volgende bedbodems.
Lattenbodem / schotelbodem
Doel: een goed verende lattenbodem / schotelbodem biedt de juiste tegendruk per zone, waardoor een niet te dik matras uit één laag hier het beste op tot recht komt.
Oplossing: al onze HR koudschuim, traagschuim en latex matrassen zijn inzetbaar op een goed verende lattenbodem / schotelbodem.
Let op: de lattenbodem moet bestaan uit minimaal 24 bolstaande latjes in rubberen/siliconen kappen.
Spiraalbodem / vlavrobodem / massief houten latten
Doel: deze bedbodems bieden geen tegendruk per zone, waardoor de gehele ondersteuning uit het matras moet komen.
Oplossing: de Öko-Tex, Natuur, Ergo-Natura, Talalay en Ergo-Therm matrassen zijn op een spiraalbodem inzetbaar. Afhankelijk van de situatie zijn onze HR koudschuim en overige traagschuim matrassen soms inzetbaar. Bel of mail ons alstublieft voor een passend advies.
Let op: bij massief houten latten mag de onderlinge lattenafstand maximaal 5 centimeter zijn.
Boxspring
Doel: een boxspring combinatie bestaat van oudsher uit de box, matras en topdekmatras. Op de box wordt een steviger matras (dragende kern) gebruikt om de juiste tegendruk te kunnen verzorgen. Op het stevige matras wordt een topdekmatras gebruikt om de druk op het lichaam weg te nemen.
Oplossing: Op de boxspring zijn onze Talalay latex en Ergo-Therm 23 traagschuim geschikt. Daarnaast kan de combinatie van HR koudschuim (Orthopedische, Komfort-SAN 50 of Struktura-MED 60) + topdekmatras (9 cm traagschuim of natuurlatex) geschikt. Bij die combinatie is het belangrijk dat het HR koudschuim matras in één hogere hardheid wordt besteld.
Let op: indien uw voorkeur naar een (zeer) stevig matras uit gaat kunt u een hogere hardheid kiezen en is het gebruik van een topdekmatras niet perse nodig.
Ik heb dit ook van andere winkels/verkopers begrepen. Het ravensberger matras is namelijk wel van zeer goeie kwaliteit, maar wel wat dunner dan de gangbare nederlandse schuim matrassen want idd gemaakt voor schotel of latten bodem. (want gericht op duitse markt, 80 procent schotel/latten) Oplossing is dus bovenstaand.
Heb ik hierdoor minder aan mijn boxspring? Ja correct, latten was beter geweest, maar dat is te laat en pocket veren vinden we niet zo comfortabel. Nu heb ik een hoog kwaliteit matras plus heel hoogwaaardige topper voor ongeveer hetzelfde geld als een goed pocket veren matras, dus als dit comfortabel is ben ik blij.
Klopt, dit is voor ons de oplossing om een emma matras idee te hebben maar dan van echt hoogwaardig materiaal en idd door de topper waarvan de helft pantera is en de bovenste helft geheugen schuim van het gel visco soort, is dan dus wel het lekker zachte geheugen schuim wat ik wil, maar niet zo warm zodat mijn vriendin het ook fijn vindt.@kezand: ik deel je menig over het gebruik van toppers. maar ollynl wilde een samenstelling die overeenkwam met de emma matras maar dan van betere kwaliteit en minder warm, die is op deze manier wel tot stand gekomen.
Lang verhaal allemaal, maar alles is woensdag binnen en dan horen jullie het resultaat wel!
@ollynl: in welke hardhied heb je nu de struktura hr60 besteld, 3 of 4?
Thanks voor alle tips! Ga inderdaad die hoezen van de Lidl eens proberen, al eerder goeie dingen over gehoord. Moet zeggen dat ik vanochtend weer nergens last van had, dus ik kijk het nog even aan een weekje. Mag maximaal 30 dagen proefliggen, dus daar maak ik dan ook goed gebruik van :-). @dicksterk ik heb btw de binnenvering versie met koudschuim rondom van 22 cm.
3. 2 is wat ik normaal nodig zou hebben.dicksterk schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:19:
@ollynl: in welke hardhied heb je nu de struktura hr60 besteld, 3 of 4?
@xenobite: dat is wel het koelste matras uit hun collectie, die met traagschuim is warmer. als je toch dingen gaat anschaffen, probeer dan ook eens een microvezel dekbed ipv dons, dons houdt veel warmte vast.
@ollynl: ok, dan heb je dus mocht je h3 op je box toch te zachct vinden altijdnog de kans om naar h4 te upgraden. Maar ik vermoed dat de onderlaag van emma ook h3 is dus ik denk dat het wel goed komt nu.
@ollynl: ok, dan heb je dus mocht je h3 op je box toch te zachct vinden altijdnog de kans om naar h4 te upgraden. Maar ik vermoed dat de onderlaag van emma ook h3 is dus ik denk dat het wel goed komt nu.
De Ravensberger matrasssen met HR 60 en 70. Vroeg me of hoe die zich verhouden tot pantera want dat is maar 52 echter kostbaar materiaal. Proberen inderdaad. Met (losse) lagen werken lijkt me een goed idee want met deze dichtheden gaat zo'n matras ook erg zwaar worden en ik wil toch graag 1 groot matras, HR schuim, pantera, gelvisco, alleen waarom een losse topper, dematrassenfabriek kan die lagen toch zo 1 tijk ritsen, lijkt me ook minder kans op schuiven?dicksterk schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:34:
@jayjey: over welk matras heb je het nu? IK weet dat de matt sleeps een configuratie heeft zoals jij beschrijft: 2 kernen in een tijk met een toplaag eroverheen die je kan omkeren. Heb jij het nu over matt of over een ander matras met dezelfde configuratie?
Naast kwaliteit is een bed samenstellen ook een kwestie van smaak. .................
@jayjey: dat zou idd kunnen, al wordt het verplaatsen van een uit losse delen opgebouwd matras ook een heel gesleep. als je een goede matrasbeschermer en hoeslaken met een elastieken band rondom gebruikt en die volledig over het matras trekt(dus matras + topper) houd je het ook wel op z'n plaats. Je kan natuurlik ook eerst bij ranvesberger een hr60 matras traagschuim topper bestellen, als dat je bevalt ben je een stuk goedkoper uit dan bij de fabriekswinkel. bevalt het niet dan kan je het altijd nog bij defabriekswinkel naar wens laten maken.
De afgelopen weken met veel plezier dit topic doorgelezen, dank voor alle goede info! Daarom een klein verslag van mijn eigen zoektocht so far;
Wilde een nieuw bed van 160x200 hebben, weet niet hoe lang ik in NL ga blijven dus plan was om het budget bescheiden te houden: 300-500 euro, maar wel met een goede slaapkwaliteit (basis van een goede dag toch?). Bedombouw heb ik al, bodem wordt afhankelijk van matras 2ehands spiraalbodem (auping) of lattenbodem met 24+ latten. Nu nog een goedkopere lattenbodem met minder latten.
Ben 182 bij 74 Kilo, sport veel dus breed bovenlijf (maat L) en smalle heupen (maat 32/M). Slaap nu vaak op mijn buik omdat mijn schouders niet weg kunnen zakken, dus sterke voorkeur voor een zachter matras, vooral toppers vind ik heerlijk om in weg te zakken.
Bij meerdere zaken gaan kijken, laten informeren, en proefgelegen. Vind heel veel opties gewoon te hard, maar de Emma matras was fijn, en ook de Velda van een vriendin slaapt heerlijk (pocketvering met dikke comfortlaag, 1000e + per matras)
Op basis hiervan poging 1 bij de LIDL; Duits, dus moeten wel goede kwaliteit voor de prijs bieden toch?
N.a.v. de positieve test vd consumentenbond 2 matrassen bij LIDL besteld: de Meradiso Koudschuim voor 99 euro en de F.A.N. 7 zones voor 149 euro
Conclusie; ga niet af op de consumentenbond.. De Meradiso is echt een drama, H2, maar voelt echt als een plank aan, ongelofelijk. Vergelijkbare ervaringen hier op de consumentbondsite, geen aanrader dus. De F.A.N. geeft al betere ondersteuning, maar is met H3 te hard voor mijn bouw/gewicht. Mogen dus beiden terug, maar wat nu?
Neig nu naar twee opties:
Optie 1) Ravensberger: goede kritieken, hier, op Amazon.de, op de eigen site, Duitse kwaliteit, en erg goede informatie en communicatie. Heb vragenlijst ingevuld, keurig advies per mail, en daarna even bellen. Er werd me hun nieuwe pocketveringmatras (RavonSpring TFK 570) aangeraden ivm bouw van schouders. Krijg hier een erg goed gevoel bij, ook door gebruikte materialen / fabricage in België bij van Landschoot etc. Gevoel is; een premium product voor een redelijke prijs.
Enige twijfel is; gaat het wel die fijne zachte bovenkant/ toppergevoel geven? Kan natuurlijk altijd een extra topper kopen eg LIDL Geltopper voor 100 euro of Ravensberger HR70 traagschuim voor 220 euro, maar brengt me wel boven budget
Optie 2:) budget LIDL pocketvering met betere topper. Voor 169euro het Meradiso Pocketveringmatras van de LIDL afgemaakt met de eerdere GELtopper van de LIDL (270 euro totaal) of de Topper van Ravensberger, 390euro totaal, maar dan wel een topkwaliteit toplaag met lyrische reviews
Optie3 Outsider: LIDL Meradiso one-fits-all voor 349 euro. Lijkt veel op Emma/ Matt etc, maar dan voor de helft van het geld. Aantrekkelijk, maar tegelijkertijd altijd een compromis?
@Kezand vind je adviezen altijd erg veel inzicht geven, dank daarvoor! Wat zou je idee zijn bij bovenstaande opties?
Wilde een nieuw bed van 160x200 hebben, weet niet hoe lang ik in NL ga blijven dus plan was om het budget bescheiden te houden: 300-500 euro, maar wel met een goede slaapkwaliteit (basis van een goede dag toch?). Bedombouw heb ik al, bodem wordt afhankelijk van matras 2ehands spiraalbodem (auping) of lattenbodem met 24+ latten. Nu nog een goedkopere lattenbodem met minder latten.
Ben 182 bij 74 Kilo, sport veel dus breed bovenlijf (maat L) en smalle heupen (maat 32/M). Slaap nu vaak op mijn buik omdat mijn schouders niet weg kunnen zakken, dus sterke voorkeur voor een zachter matras, vooral toppers vind ik heerlijk om in weg te zakken.
Bij meerdere zaken gaan kijken, laten informeren, en proefgelegen. Vind heel veel opties gewoon te hard, maar de Emma matras was fijn, en ook de Velda van een vriendin slaapt heerlijk (pocketvering met dikke comfortlaag, 1000e + per matras)
Op basis hiervan poging 1 bij de LIDL; Duits, dus moeten wel goede kwaliteit voor de prijs bieden toch?
N.a.v. de positieve test vd consumentenbond 2 matrassen bij LIDL besteld: de Meradiso Koudschuim voor 99 euro en de F.A.N. 7 zones voor 149 euro
Conclusie; ga niet af op de consumentenbond.. De Meradiso is echt een drama, H2, maar voelt echt als een plank aan, ongelofelijk. Vergelijkbare ervaringen hier op de consumentbondsite, geen aanrader dus. De F.A.N. geeft al betere ondersteuning, maar is met H3 te hard voor mijn bouw/gewicht. Mogen dus beiden terug, maar wat nu?
Neig nu naar twee opties:
Optie 1) Ravensberger: goede kritieken, hier, op Amazon.de, op de eigen site, Duitse kwaliteit, en erg goede informatie en communicatie. Heb vragenlijst ingevuld, keurig advies per mail, en daarna even bellen. Er werd me hun nieuwe pocketveringmatras (RavonSpring TFK 570) aangeraden ivm bouw van schouders. Krijg hier een erg goed gevoel bij, ook door gebruikte materialen / fabricage in België bij van Landschoot etc. Gevoel is; een premium product voor een redelijke prijs.
Enige twijfel is; gaat het wel die fijne zachte bovenkant/ toppergevoel geven? Kan natuurlijk altijd een extra topper kopen eg LIDL Geltopper voor 100 euro of Ravensberger HR70 traagschuim voor 220 euro, maar brengt me wel boven budget
Optie 2:) budget LIDL pocketvering met betere topper. Voor 169euro het Meradiso Pocketveringmatras van de LIDL afgemaakt met de eerdere GELtopper van de LIDL (270 euro totaal) of de Topper van Ravensberger, 390euro totaal, maar dan wel een topkwaliteit toplaag met lyrische reviews
Optie3 Outsider: LIDL Meradiso one-fits-all voor 349 euro. Lijkt veel op Emma/ Matt etc, maar dan voor de helft van het geld. Aantrekkelijk, maar tegelijkertijd altijd een compromis?
@Kezand vind je adviezen altijd erg veel inzicht geven, dank daarvoor! Wat zou je idee zijn bij bovenstaande opties?
Die Ravensberger ziet er zeer interessant uit, maar helaas is hij niet in lengte 210 te krijgen 
Verder is het alles waar ik naar op zoek ben: veel goede recensies, 500+ pocketveren en een goede afwerklaag
Verder is het alles waar ik naar op zoek ben: veel goede recensies, 500+ pocketveren en een goede afwerklaag
Inderdaad, dat gevoel kreeg ik er dus ook bij. Misschien even belletje plegen? Zijn fabrikant dus...d0s schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:44:
Die Ravensberger ziet er zeer interessant uit, maar helaas is hij niet in lengte 210 te krijgen
Heb er een mailtje aan gewaagd 
Zie wel dat de 570 veren gebaseerd zijn op 2m2 (100x200). Beterbed gold/platinum matrassen hebben bijvoorbeeld 400/500 veren per m2.
Dat wil dus zeggen 285 veren per m2, net zoveel als mijn huidige Eastborn. En daar ben ik nou net niet tevreden over.
Overigens hier hetzelfde probleem, stevig postuur, brede schouders.
Zie wel dat de 570 veren gebaseerd zijn op 2m2 (100x200). Beterbed gold/platinum matrassen hebben bijvoorbeeld 400/500 veren per m2.
Dat wil dus zeggen 285 veren per m2, net zoveel als mijn huidige Eastborn. En daar ben ik nou net niet tevreden over.
Overigens hier hetzelfde probleem, stevig postuur, brede schouders.
[ Voor 83% gewijzigd door d0s op 01-02-2018 13:26 ]
@isaja: Het pocketveringmatras van ravensberger heeft een hybride afdeklaag, een mengvorm tussen koudschuim en traagschuim. Ik denk dat als je hem in h2 neemt hij je wel zal bevallen, en qua kwalitiet beter dan de genoemde lidl-combinaties.
@d0s: de positionering van de veren is bij de ravensbergermatras veel geavanceerder dan bij het Beterbedmatras, hoewel het aantal veren per m2 dus minder is zal je daar in kwaliteit niets van merken. Verder heb je 10 jaar garantie, ook op kuilvorming. Heb je overigns deze klacht al bij Eastborn gemeld?
@d0s: de positionering van de veren is bij de ravensbergermatras veel geavanceerder dan bij het Beterbedmatras, hoewel het aantal veren per m2 dus minder is zal je daar in kwaliteit niets van merken. Verder heb je 10 jaar garantie, ook op kuilvorming. Heb je overigns deze klacht al bij Eastborn gemeld?
@ollynl: hoe bevalt je nieuwe matrascombinaite? Heb je er inmiddels al op geslapen?
Nee, niet gedaan. Heeft ook niet zo'n zin nieuwe matrassen, uiteindelijk is het gewoon 'net niet' en wil ik toch weer 1 groot matras ipv 2 losse matrassen.dicksterk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:35:
@isaja: Het pocketveringmatras van ravensberger heeft een hybride afdeklaag, een mengvorm tussen koudschuim en traagschuim. Ik denk dat als je hem in h2 neemt hij je wel zal bevallen, en qua kwalitiet beter dan de genoemde lidl-combinaties.
Ravensberger gemailt, ik hoop dat ze de pocketvering in 210cm kunnen leveren. Ik heb vanavond me erin verdiept en kan nauwelijks een negatieve recensie over Ravensberger matrassen lezen. Wat me ook erg aanspreekt is het advies op de site dat ze geven over wat er wel en niet kan op bijvoorbeeld een boxspring en wanneer een topper wel/niet noodzakelijk is. Bij andere merken lijkt dit vooral marketingpraat, maar hier lijkt het allemaal netjes onderbouwd.
Als Ravensberger niet kan leveren ga ik eens kijken naar Droomidee, maar daar lees ik eerlijk gezegd wat mindere dingen over. Andere optie is een Gold/Platinum matras van Beterbed, maar ik heb geen goede ervaring met een eerder 'Silver' matras. Ik lees wel dat de kwaliteit van Beterbed enorm verbeterd is de laatste jaren.
Is een volledig koudschuim matras evt. een optie? Deze levert Ravensberger wel in 210 uitvoering. Ik heb mezelf altijd laten vertellen dat Pocketvering het beste is als je een fors postuur/gewicht met rugklachten hebt, of is dat inmiddels achterhaald?
[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 01-02-2018 22:58 ]
@d0s: een koudschuimmatras in de juiste hardheid kan prima werken met rugklachten en een zwaar postuur. Je moet dan wel de juiste ondergrond hebben, ik weet even niet meer wt voor bedbodem je had.
Eastborn 20cm Pocketvering boxen. Volgens Ravensberger kan het op een bospring zonder topper, als je een harde variant van het koudschuim matras neemt.dicksterk schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:14:
@d0s: een koudschuimmatras in de juiste hardheid kan prima werken met rugklachten en een zwaar postuur. Je moet dan wel de juiste ondergrond hebben, ik weet even niet meer wt voor bedbodem je had.
Thks leuk om te horen[b]
Jou lichaamsbouw en je favoriete slaaphouding zijn de moeilijkste om een goed matras voor te vinden.
Dit omdat het matras bij de schouders juist erg verkrachting en zacht moet zijn terwijl op de heupen het wat steviger moet zijn.
Ik zou je focus vooral leggen om de zachtheid van je schouders. Een gemiddeld matras kan zich prima vormen bij de heupzone terwijl de schouderzone toch wat lastiger is.
Daar komt bij dat je een zijslaper bent. Omdat de contourvorming bij zijslapers het grootst is moet je vooral bij de schouderzone er voor zorgen dat deze erg soepel is. Dit om tegendruk op schouder en bovenrug te minimaliseren.
Hoe kan je dat bewerkstelligen?:
De zachtheid en contourvorming van een matras komt voor het allergrootste gedeelte uit de toplagen. Simpele stel regel: hoe dikker en hoe meer materialen boven op de kern zitten hoe zachter de matras. Hoe dunner deze laag is hoe harder de matras. Door jouw bouw en voorkeurshouding zou ik adviseren voor een toplaag van minimaal 7 cm. Dat kan dus 1 toplaag zijn van 7 cm of bv 2 een van 3 en een van 4.
Deze dikte toplaag zorgt er dus voor dat je schouder er diep in kan zakken en er geen tegendruk ontstaat op de schouder en bovenrug. Hierdoor kan je makkelijker en prettiger op je zij liggen.
Dit is bijvoorbeeld de reden waarom de emma matras als zacht ervaren word.
Nadeel van zo een opbouw zijn 2 dingen. 1. Het matras wordt duurder omdat er gewoon meer materiaal in zit. 2. Je ontwikkeld nestvorming. Nestvorming is een soort kuiltje waar in je ligt. Net zoals een nestje van een vogel. Omdat je dieper in het matras ligt bouw je meer warmte op.
Dit is ook de reden waarom de emma matras soms als te warm word bestempeld.
Ik zou als ik jou was weg blijven van de enkele kern matrassen en wegblijven van de matrassen met een dunne bovenla(a)g(en).
Helaas word niet bij elke site de dikte van de toplagen weergegeven. Dit heeft te maken dat dit juist de prijs bepaald.
Bij de door jou opgegeven sites zou ik misschien kijken naar: Duo-Visco® 80
Na 4 weken geslapen te hebben op onderstaand matras, kunnen mijn vriendin en ik delen dat wij zeer tevreden zijn. Wellicht niet de goedkoopste, maar we zijn goed geholpen en het matras ziet en voelt kwalitatief erg goed aan. Wij worden stukken uitgeruster wakker.
http://www.dematrassenfab...sg-60-matras-7539103.html
http://www.dematrassenfab...sg-60-matras-7539103.html
hallo, inmiddels twee nachten op het droomidee matras geslapen. Deze matras is voelt veel beter (comfortabeler) aan dan mijn vorige ingezakte/versleten matras. Helaas zijn mijn onderrug klachten nog niet verdwenen. Misschien zijn twee nachten nog te vroeg voor een goede resultaat?dicksterk schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:25:
@aimad1981: graag gedaan hoor, ik vind het altijd leuk om mensen te helpen bij het vinden van een nieuw matras. Laat je nog even weten hoe het matras je bevalt?
Ik slaap wel op de traagschuimzijde en vroeg mij af of het normaal is dat je er een beetje inzakt? Mijn gewicht -> 98 kg. Was dat ook bij jou (of je partner) het geval geweest?
Mijn onderrug klachten komen ongeveer om 6:00 uur in de ochtend voor. Dan krijg ik een onstekingspijn dat ik niet meer verder kan. Totdat ik even opsta en me onderrug een beetje losmaak door rek en strekoefeningen, daarna kan ik verder slapen.
Merk wel dat ik ‘minder’ in de nacht omdraai tijdens het slapen. Maar nog steeds teveel voor mijn gevoel.
Ik heb de koudschuimzijde nog niet uitgeprobeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Aimad1981 op 02-02-2018 10:20 ]