@dicksterk thanks voor het meedenken! H2 lijkt me idd een geschikte hardheid
@Kezand Wederom merci!
Ik ga maandagochtend tijd vrijmaken om in de Ravensberger showroom langs te gaan. Heb nu een helder beeld van wat de opties zijn, een duidelijke shortlist, dus zelf testen lijkt me nu de beste optie om er een finale klap op te kunnen geven.
Wanneer ik je ideeën combineer;
1) minimaal 7cm dikke toplaag
2) nestvorming in deze toplaag
Dan lijkt me een kwalitatief goede topper (eg Ravensberger 7cm SG80 traagschuim 219 euro) die je makkelijk kunt draaien/roteren, icm een iets steviger simpel (en dus goedkoper) basismatras helemaal niet zo'n gek idee.
Dan kan ik altijd later nog upgraden naar luxere ondermatrassen. Zou je bijvoorbeeld een LIDL pocketvering icm een 2ehands auping spiraalbodem dan als een no-go zien? (=optie 2 in de vorige post)
Ga in ieder geval maandag het veld in, keep you posted!
@Kezand Wederom merci!
Daar neigde ik idd ook al naar ;-) Hele heldere uitleg mbt lagen en de focus op een dikke, zachtere toplaag. Had nog niet gekeken naar de Ravensberger die je aanraad, ook niet besproken met henzelf, maar gaat zeker op de shortlist.Kezand schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:15:
[...]
Jouw lichaamsbouw en je favoriete slaaphouding zijn de moeilijkste om een goed matras voor te vinden.
Ik ga maandagochtend tijd vrijmaken om in de Ravensberger showroom langs te gaan. Heb nu een helder beeld van wat de opties zijn, een duidelijke shortlist, dus zelf testen lijkt me nu de beste optie om er een finale klap op te kunnen geven.
Wanneer ik je ideeën combineer;
1) minimaal 7cm dikke toplaag
2) nestvorming in deze toplaag
Dan lijkt me een kwalitatief goede topper (eg Ravensberger 7cm SG80 traagschuim 219 euro) die je makkelijk kunt draaien/roteren, icm een iets steviger simpel (en dus goedkoper) basismatras helemaal niet zo'n gek idee.
Dan kan ik altijd later nog upgraden naar luxere ondermatrassen. Zou je bijvoorbeeld een LIDL pocketvering icm een 2ehands auping spiraalbodem dan als een no-go zien? (=optie 2 in de vorige post)
Ga in ieder geval maandag het veld in, keep you posted!