Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 14:28
@dicksterk thanks voor het meedenken! H2 lijkt me idd een geschikte hardheid

@Kezand Wederom merci!
Kezand schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:15:
[...]

Jouw lichaamsbouw en je favoriete slaaphouding zijn de moeilijkste om een goed matras voor te vinden.
Daar neigde ik idd ook al naar ;-) Hele heldere uitleg mbt lagen en de focus op een dikke, zachtere toplaag. Had nog niet gekeken naar de Ravensberger die je aanraad, ook niet besproken met henzelf, maar gaat zeker op de shortlist.

Ik ga maandagochtend tijd vrijmaken om in de Ravensberger showroom langs te gaan. Heb nu een helder beeld van wat de opties zijn, een duidelijke shortlist, dus zelf testen lijkt me nu de beste optie om er een finale klap op te kunnen geven.

Wanneer ik je ideeën combineer;
1) minimaal 7cm dikke toplaag
2) nestvorming in deze toplaag
Dan lijkt me een kwalitatief goede topper (eg Ravensberger 7cm SG80 traagschuim 219 euro) die je makkelijk kunt draaien/roteren, icm een iets steviger simpel (en dus goedkoper) basismatras helemaal niet zo'n gek idee.

Dan kan ik altijd later nog upgraden naar luxere ondermatrassen. Zou je bijvoorbeeld een LIDL pocketvering icm een 2ehands auping spiraalbodem dan als een no-go zien? (=optie 2 in de vorige post)

Ga in ieder geval maandag het veld in, keep you posted!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
@dicksterk en @Kezand Beiden hartelijk dank voor een periode van min of meer samenwerken, het is wel eens anders geweest :'(
Dit forum is bedoeld voor, onder andere, het geven van adviezen waardoor mensen een betere nachtrust kunnen bewerkstelligen. Ga zeker zo door en gebruik jullie kennis en kunde, hoe die ook is vergaard, ten dienste van anderen. Als iedere andere gebruiker zich ook positief opstelt kunnen er een hoop mensen gelukkiger van worden. :z :z :z

Prettig weekend allemaal :)

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@isaja: gaan testen bij ravensberger lijkt me een zeer goed idee, dan kan je zelf bepalen wat je het prettigst vindt voelen. Ik zouz eggen probeer ook de pocketveringmatras in h2 zonder topper eens uit. Het is heel goed mogelik dat je dit matras zonder topper al fijn vindt liggen. Ik ken namelijk genoeg voorbeelden van zacht liggende matrassen met een dunne toplaag, maar ook van erg hard liggende matrasen emt een dikke toplaag. Hoe een matras aanvoelt hangt voor een groot deel ook ssamen met de hardheid van de toplaag en de stugheid van onderligende pocketvering. Zelf zou ik in eerste instantie de pocketvering matras in h2 zonder topper adviseren, als dat niet fijn is kan je idd altijd een andere combi met topper proberen maar ik zie een topper altijd als redmiddel als het niet anders kan. Gezien de positionering van de veren in het ravensbergermatras veroed ik dat je zeker in h2 al beschikt over een zachtere schouderzone.
Ik ben zeer benieuwd naar je testervaringen maandag.
@aimad1981: traagschuim vormt zich naar je lichaam, het is dus normaal dat je daar een beetje in wegzakt. als je dat onprettig vindt zou je de koudschuimkant eens kunnen proberen.
Wat betreft je rugklachten: probeer met je fysiotherapeut te oveleggen of hij/zij verwacht dat die klachcten gelijk weg hadden moeten zijn, of dat hij/zij verwacht dat het soweios nog even duurt voor ej daar voledig van af bent. zeker als je al rugklachten hebt is een nieuw matras niet altijd in staat die te laten verdwijenn, daar kan sosm ook nog het afmaken van je behandelign voor nodig zijn. Prober wel te voelen of het matras bij je past. Dat ka je idd na 2 nachten nog niet weten, maar na een week moet het toch wel wat beter zijn. als het na 2 weken nog onprettig voelt, moet je het matras mogelijk toch terugsturen en zoeken we een andere optie voor je.
@meubelmaker: bedankt voor je post. Ik zal mijn best doen het zo te houden, want inderdaad advies van 2 kanten en vanuti 2 invalshoeken zorgt ervoor dt veel mesnen hier kunnen worden geholepn aan een nieuwe slaapoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
dicksterk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:39:
@ollynl: hoe bevalt je nieuwe matrascombinaite? Heb je er inmiddels al op geslapen?
Eerste dagen echt al super! Het ravensberger matras onder voelt als goeie kwaliteit. Mega punt elastisch. En de topper daarop van pantera en gel visco geheugenschuim is serieus hemels. :9~ Grote pluim voor de matrassenfabriek. Het doel is behaald. Emma matras gevoel, maar dan wat beter ondersteunend, betere materialen en vooral koeler. Wij gaan serieus de laatste dagen uren eerder in bed liggen omdat het zo lekker ligt :p

Het ravensberger matras zorgt verder gewoon voor de goeie ondersteuning daaronder. Prima dus. Al kan ik mensen ook gewoon aanraden om een volledig matras van pantera en gel visco te laten maken bij de matrassen fabriek. Is waarschijnlijk wel duurder dan mijn ravensberger en matrassen fabriek combo, maar zal ook super zijn.

We zijn blij dat de matras uitprobeer reis voorbij is :p Al die dingen terug sturen etc etc. Maar nu wel extreem blij hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@ollynl: mooi dat je nu de combinatie hebt die je zocht. Ik kan me voorstellen dat het uitproberen een heel gedoe was, maar uiteindelijk was het voor jou wel de enige manier om tot de juiste combinatie te komen, zonder uitproberen was je waarschijnlijk met een minder bevredigend resultaat blijven zitten. ;-) maar nu ben je er de komende 10 jaar weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670030

dicksterk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:07:

@Anoniem: 670030: wat @ollynl zegt klopt, alleen houdt de verkoper van ravensberger meer rekening met bonellgeveerde boxen dan met pocketgeveerde, omdat die veel meer aangeboden worden in Nederland. Op een bonellgeveerdee boxspring kan het ravensbergermatras idd niet zonder topper, op een pocketgeveerde kan het wel. Maar in jouw geval denk ik dat je meer plezier hebt van configuratie 2(de hardde box met het lidl-matras).
@dicksterk Lidl vond ik een goede tip, maar helaas is de lengte 210 daar (momenteel) niet beschikbaar :(
Wat is er grofweg te zeggen over het verschil in (comfort) tussen harde en geveerde box met daarop een koudschuimmatras? Of is een volledig schuimmatras op veren eigenlijk gewoon af te raden?

Is iemand hier trouwens in zijn/haar zoektocht ook een koudschuimmatras met (natuur)latex toplaag tegengekomen? Dan zou ik dat graag horen, want ik heb gezocht naar deze configuratie, maar nog niet gevonden en dit lijkt me een ideale combi voor mijn wensen..
En nog in aanvulling daarop: hoe groot is het daadwerkelijke verschil in een laag dunloppillo versus talalay? Is dat een (merk)naamkwestie of wel een serieuze afweging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Anoniem: 670030: dunloppillo en talalay hebben een groot verschil in ventilatie. talalay-latex is beter als je het snel warm hebt. Maar in jouw budget kom je geen talalay-latex met daaronder koudschuim tegen. je zou bij www.dreambedden.nl het pocketverenmatras van 25cm hoog met natuurlatex kunnen nemen, dat is dan ook een goed matras voor op een harde bodem.
Koudschuim op een harde box zal vrij hard/stevig voelen terwijl het op pocketvering vrij zacht zal voelen(vandaar dat je je hardheid 1 hoger moet nemen dan voor je gewicht nodig is op een pocketvering box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670030

Aha.
Je bedoelt dat ik aan de harde kant van de voorgeschreven stevigheidscategorie beland of vind je (volledig) koudschuim überhaupt geen goede combi vormen met een harde box?

Misschien kan ik dan toch beter een goede lattenbodem op poten overwegen (ik wil geen ledikant/ombouw)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:34
Weet iemand toevallig of de Auping matrasbeugel ook in de zijkanten van de spiraal past? Of past ie echt alleen aan het
hoofd- en voeteneind?

http://service.auping.nl/...lbodems/matrasbeugel.html

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 05-02-2018 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@Anoniem: 670030: Het kan prima op een harde box, maar je zal minder vering volen dan bijv. met een pocketveringmatras op een harde box. Bij een dikker koudschuimmatras zou het niet zoveel verschil maken maar op deze dikte wel. Uiteraard kan je altijd toch een ahrde box nemen en als koudschuim niet bevalt er een pocketveringmatras op nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:54

d0s

sssst

Ravensberger heeft terug gemaild: helaas nog niet het 210cm pocketvering matras. Deze verwachten ze pas tegen de zomer te kunnen leveren omdat het een nieuw matras is en Duitsers deze maat niet echt kennen.

Dit weekend in een vakantiehuisje op een Auping Boxspring gelegen met een Inizio Pro matras. Ik moet zeggen dat dit erg goed lag.

Kan niet echt vinden hoeveel pocketveren en hoeveel zones deze heeft, wel dat er een latex toplaag opzit.

Iemand ervaring met deze matrassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

@d0s Ik lig erop ;) Of ja, officieel is het een Dublin matras die ik in 2012 gekocht heb als Auping Dublin Maximus boxspring. Die heten nu inizio. Ik lig er al sinds 2012 op en tot nu was dit de beste aankoop die ik ooit gedaan heb.
Over 2 jaar ga ik wel andere matrassen aanschaffen, ik heb nu wat meer behoefte aan meer wegzakken met de schouders en toch stevig willen liggen. De Dublin/Inizio komt helaas in soft en firm, waarbij je bij de firm wel een schouderzone hebt, maar deze is dan niet met schuim en halve pocketveren e.d. maar zachtere pocketveren zoals ik het goed begreep. Dus het voelt niet zo aan zoals met schuim e.d.

Oh, ik lees nu pas dat je zegt Inizio PRO. Geen idee hoe de PRO anders is dan de reguliere.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@d0s: als je toevallig in de buurt van utrecht woont kan je eens bij dreambedden gaan kijken(www.dreambedden.nl) die hebben een heel mooi matra(25cm hoog) met natuurlatex stuk goedkoper dan de auping, en beter van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:54

d0s

sssst

dicksterk schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:20:
@d0s: als je toevallig in de buurt van utrecht woont kan je eens bij dreambedden gaan kijken(www.dreambedden.nl) die hebben een heel mooi matra(25cm hoog) met natuurlatex stuk goedkoper dan de auping, en beter van kwaliteit.
Die site ziet er nou niet direct uit alsof ik er snel iets zou kopen. Ik kan ook niet echt recensies vinden, is het een nieuw bedrijf? Waarom zouden deze matrassen beter zijn dan Auping? Heb je zelf ervaring met het slapen hierop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@d0s: Ik heb de winkel wel bezocht ja, ik bezit verder geen matras van hen. Voor dit edrijf is de website een bij-prodcut: de winkel is het belangrijkste verkoopkanaal, voor mensne die liever online kopen is er ook een site gemaakt, en er komt ook nog een nieuwe/betere binnenkort. Ze bestaan nu 3 jaar.
Waarom beter? de auping-matras die je noemt zit aan de onderkant van het auping-assortiment, en de auping kwiteit qua matrassen is sowieos al niet zo heel hoog(veel klachten qua kuilvorming enzo). Dreamb edden levert nederlandse matrassen, met hoge kwalitiet materialen(hr70 natuurlatex afdeklaag, een 9-zone 500 veren per m2 systeem) 3 jaaar volledige garnaite9ook op kuilvorming), maar helaas geen thuis proefslapen. vandaar dat ik vroeg; woon je er in de buurt, dan zou je eens kunnen gaan proefliggen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29

paQ

We zitten thuis na ca 9 jaar ook nieuwe matrassen te overwegen. We hebben een boxspring met de wat betere pocketveermatrassen van beter bed. 780 veren oid, en we hebben er altijd prinsheerlijk op geslapen :) Geen idee wat er destijds voor betaald hadden, met de 2 halen, 1 betalen (is volgens mij altijd) maar mij staat iets bij van 700 euro.
Nu vind ik persoonlijk de traagschuim matrassen niet prettig, en mijn vrouw is daarom ook een beetje huiverig om van de huidige beproefde matrassen af te stappen. (Lees: ze wil dezelfde)

De Larson Oslo en Larson stockholm is een combinatie van beiden, en eigenlijk behalve 1 tweaker in dit topic kan ik niemand echt vinden die er ervaring mee heeft op wat reviews op bol.com na.
Zou het niet juist een perfecte combi zijn?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: De larson-matrassen zijn vrij prijzig voor wat ze bieden. Als je twijfelt over koud-traagschuim kan het zijn dat de tussenvorm precies is wat je nodig hebt. het pocketveermatras van www.ravensberger-matrassen.nl heeft een hybride toplaag, is een mengvorm van koudschuim en traagschuim. Het matras is ook in 2 hardheden verkrijgbaar, dus kies de hardheid die bij je voorkeur past, of h3 als dat voor je gewicht noodzakelijk is. Dit is een zeer kwalitatief matras, voor een betaalbare prijs..
Weet je helemala niet of je wel traagschuim wil, maar wil je het toch proberen? dan is het matras van 22cm dik +traagschuim van www.droomidee.nl misschien iets wat je moet proberen. Aan 1 kant 4cm koudschuim aan de andere kant 4cm raagschuim, dus je kan kiezen op welke kant je slaapt.
Beide bovengenoemde opties bieden 30 dagen proefslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@dicksterk ze zijn eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding maat 90x200 voor 289. Dan is het ineens best aantrekkelijk.
Ik heb het persoonlijk al snel te warm in bed. Dus ik dacht dat een gel toplaag me daarbij wel wat zou tegemoet komen :+

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 06-02-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 14:28
Update; ik ben er uit, nieuw matras is besteld!

Gisteren tijd gemaakt om bij Ravensberger in de showroom te gaan kijken, blij dat ik dat gedaan heb. Online uitzoeken is 1, maar persoonlijke smaak/voorkeur is 2 3 en 4, en daar kom je maar op 1 manier achter.

Keurige ruime showroom, alle matrassen/toppers/kussens voorradig, en enorm goed geholpen. Ruim 1,5uur alles kunnen testen, en de verkoper gaf (naast rustig en goed advies) me ook echt de tijd om telkens een paar minuten op ieder matras proef te liggen. Totaal geen pushen of upseslling, werken niet op comissiebasis, dus gaf uiteindelijk ook aan dat ik het matras rustig thuis mocht bestellen. Is bij veel zaken wel anders.. ;-)

Op basis van de adviezen hier een shortlist opgesteld van de volgende matrassen;
1) RavoSpring - erg goed, maar te stevig voor mijn smaak (H2)
2) DUO-Visco 80 - same story

Was de enige klant, dus echt uitgebreid ieder matras kunnen testen. Al snel kwam ik bij twee opties uit:
1) Traagschuim Topper + Softwelle basismatras
2) Struktura MED60 (H2 SG60)

Deze uitgebreid getest, meerdere keren heen en weer gelopen, maar uiteindelijk kwam de Struktura MED60 er toch echt als winnaar uit. Wat een heer-lijk zacht matras, dat toch tegelijkertijd perfecte ondersteuning bied, zowel in rughouding als zijslaaphouding. Combinatie met topper is ook heerlijk, maar uiteindelijk vind ik de zachte elastischheid van de Struktura fijner dan het traagschuimgevoel.

Doorslag gaf voor mij de druk die ik vaak op de zijkant van mijn borst ervaar; dit was met de topper nog duidelijk daar, maar op de Struktura viel dit helemaal weg, alsof ik op een wolkje lag ;-)

De lattenbodem doet in deze combinatie echter redelijk veel, dus heb hem ook getest op een simpelere lattenbodem. Ook hier nog steeds topcomfort.

De knoop dus doorgehakt en de Struktura MED60 besteld. Met een stel goede 2ehands lattenbodems zit ik dan rond de 500 euro en verwacht ik de komende jaren weer heerlijk te gaan slapen (ook het meest verkochte matras van Ravensberger, lyrische recencies op de site + Amazon). H2 is wel erg zacht, is helemaal mijn smaak, maar voor een ander zou H3 dus weer veel beter kunnen passen.

Moraal van mijn verhaal; lees je hier in, maak een shortlist, en maak dan tijd om bij meerdere kwalitatieve zaken te gaan testen op een rustige dag. Bijvoorbeeld Droomidee hier boven; ja de site ziet er cheap uit, maar de kwaliteit klinkt goed. Ga er heen, test uit, en na een uurtje heb je al een veel beter idee.

Technische specs/ materialen vertellen niet het hele verhaal, maar al die mooie TV-reclames drijven natuurlijk wel (flink) de prijs op. Dan lijkt me een dagje rondtouren lanks enkele goede matrassen-zaken een lonende investering.

Geef over enkele weken wel een update hoe de combinatie bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: maar als je met 2 personen in bed ligt, is 1 matras(zonder gleuf in het midden dus) veel comfortabeler. Een gel-toplaag hellpt vrij goed om de warmte van traagschuim te elimineren, maar het wordt niet koeler dan bijvoorbeeld een kudschuimt oplaag. Als je in bed stapt is de gel-laag wel koel, maar die neemt vrij snel je lichaamswarmte op waardoor de laag niet heel koel meer is. Gezien je het snel warm hebt zou ik geen volledig traagschuim toplaag nemen. dan zou ik gaan voor eht ravnesberger pocketveringmatras, dat heeft een opencellige structuur waardoor het niet warm voelt, maar toch ook de voordelen van traagschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:48:
@paq: maar als je met 2 personen in bed ligt, is 1 matras(zonder gleuf in het midden dus) veel comfortabeler. Een gel-toplaag hellpt vrij goed om de warmte van traagschuim te elimineren, maar het wordt niet koeler dan bijvoorbeeld een kudschuimt oplaag. Als je in bed stapt is de gel-laag wel koel, maar die neemt vrij snel je lichaamswarmte op waardoor de laag niet heel koel meer is. Gezien je het snel warm hebt zou ik geen volledig traagschuim toplaag nemen. dan zou ik gaan voor eht ravnesberger pocketveringmatras, dat heeft een opencellige structuur waardoor het niet warm voelt, maar toch ook de voordelen van traagschuim.
juistem, thanks.
Nee absoluut (!) twee matrassen. Sterker nog, we hebben de boxen zelfs iets uit elkaar staan. Ik word daar wakker van, en als ik midden in de nacht wakker word, dan lig ik daarna ook zo 1,5 uur wakker :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: ja als je ze uit elkaar schuift is 2 matrassen idd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:09:
@paq: ja als je ze uit elkaar schuift is 2 matrassen idd beter.
Droomidee ziet er op zich ook niet gek uit, maar iets trekt me aan in dat Larson matras :')
Geen idee wat het is.
Deze toplagen lijken toch ook geventileerd op de grote foto's?
Afbeeldingslocatie: https://www.larsonbeds.nl/wp-content/uploads/2016/08/01Doorsnede-1200x1200.jpg
Verder is het op het oog allemaal keurig afgewerkt.
Toplaag: 4 cm Gel-Infused Traagschuim™
Centerlaag: 3.5 cm Traagschuim
Onderlaag: 5.5 cm Super Soft PU Schuim
Larson Pocketveren™ 300st./m2 | 2,1mm dik | 5 slags | 15cm hoog
En ook hier 100 dagen op proef, gratis heen (en weer, indien nodig)

Of doet men er juist beter aan 1 zachte toplaag minder te nemen:? (variant Stockholm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: de stockholm is veel te warm voor jou, en zeker als je niet 100% zeker bent van traagschuim is die laag wel erg dik. De afdeklagen van de oslo zijn zo dik dat je weinig van de pocketvering zal merken, en de kans op kuilvormgin is wel erg groot. Bovendien zijn ze behoorljk overpriced. Ik denk echt dat de droomidee of ravensberger pocketveermatras betere opties zijn, en de droomidee zeker als je nog niet weet of je wel traagschuim wil.
@Anoniem: 670030: ik dacht og aan www.boschbedding.nl onder het kopje latex matrassen staat de royal-serie(overigens kan je daar ook kiezen voor een koudschuim of traagschuim toplaag). Dit matras is vergeljkbaar met het lidl-matras maar dan beter. ook in dit matras wordt een dubbele laag pocketveren gebruikt maar in dit geval 2000 pr m2. de koudschuim afdeklaag is hr55, de latexlaag weet ik niet uit m'n hoofd(mocht je die willen vraag het dan nog even na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:12:
@paq: de stockholm is veel te warm voor jou, en zeker als je niet 100% zeker bent van traagschuim is die laag wel erg dik. De afdeklagen van de oslo zijn zo dik dat je weinig van de pocketvering zal merken, en de kans op kuilvormgin is wel erg groot. Bovendien zijn ze behoorljk overpriced. Ik denk echt dat de droomidee of ravensberger pocketveermatras betere opties zijn, en de droomidee zeker als je nog niet weet of je wel traagschuim wil.
275 voor Oslo, 255 voor Stockholm
verandert dat nog iets aan je mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: waar krijg je ze zo goedkoop? Maar nee het verandert niets aan mijn mening over de matrassen, ze zijn iets minder overpriced. maar nogaltijd krijg je bij ravensberger en droomidee veel meer waar voor je geld, en beide opties zijn zelfs nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

via de tig aanbiedingensites, en uiteindelijk ook gewoon daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

@dicksterk
228 euro voor een 210x90 matras klinkt echt goedkoop...bijna té mooi om waar te zijn. De ikeamatrassen zijn ook rond die prijs, maar zij staan er toch echt om bekend erg goedkoop te zijn, dus soms vraag ik me dan af waar het bij droomidee dan precies inzit. Ze zeggen wel: wij hebben alles in ons eigen magazijn, geen tussenhandelaren, en ze maken weinig marge per matras en ze moeten het hebben van veel afnames (geldt dat niet voor elk bedrijf?) maar dan nog klinkt het bijna too-good-to-be-true. Het is gewoon 1/6e van de prijs van een Auping Vivo, die dan ook belachelijk duur is.

Ik wil echt niks slechts zoeken achter droomidee, gewoon puur interesse hoe ze het doen in deze concurrerende wereld; een matras afleveren met hoogwaardige kwaliteit materialen (koudschuim, traagschuim, pocketveren e.d.), 100 dagen proefslapen bieden en geld terug als het niet bevalt en gratis retour, en dat voor 228 euro.

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat de uitleg van de matrassen, materialen en de antwoorden op de FAQ op droomidee.nl wel een stabiele indruk achterlaten.
Klinkt alsof ze weten waar ze het over hebben.

Ik had ook gelezen dat traagschuim ervoor zorgt dat je hersenen niet de pulsen afgeven om te bewegen/om te draaien in bed; het is juist gezond om af en toe te draaien in bed. Droomidee zegt dan dat ze de traagschuimlaag dunner hebben gemaakt zodat je wél weer getriggerd wordt om te draaien. Geen idee of het echt klopt, maar het is wel fijn om te weten dat de matrassen "symmetrisch" zijn, je kunt ze blijkbaar omdraaien (flippen) om zo te kunnen kiezen tussen traagschuim en koudschuim. Klinkt goed.

Misschien weet jij dat...Steun komt altijd vanuit het matras en het zijn de laagjes bovenop de pocketveren die het comfort bepalen. Ik heb een topper van Auping nu (koudschuim). Zou een droomidee matras beter liggen zonder topper aangezien een topper alleen maar een comfortlaag is en geen steun-laag?

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 07-02-2018 11:48 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Deathchant schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:45:
@dicksterk
228 euro voor een 210x90 matras klinkt echt goedkoop...bijna té mooi om waar te zijn. De ikeamatrassen zijn ook rond die prijs, maar zij staan er toch echt om bekend erg goedkoop te zijn, dus soms vraag ik me dan af waar het bij droomidee dan precies inzit. Ze zeggen wel: wij hebben alles in ons eigen magazijn, geen tussenhandelaren, en ze maken weinig marge per matras en ze moeten het hebben van veel afnames (geldt dat niet voor elk bedrijf?) maar dan nog klinkt het bijna too-good-to-be-true. Het is gewoon 1/6e van de prijs van een Auping Vivo, die dan ook belachelijk duur is.

Ik wil echt niks slechts zoeken achter droomidee, gewoon puur interesse hoe ze het doen in deze concurrerende wereld; een matras afleveren met hoogwaardige kwaliteit materialen (koudschuim, traagschuim, pocketveren e.d.), 100 dagen proefslapen bieden en geld terug als het niet bevalt en gratis retour, en dat voor 228 euro.

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat de uitleg van de matrassen, materialen en de antwoorden op de FAQ op droomidee.nl wel een stabiele indruk achterlaten.
Klinkt alsof ze weten waar ze het over hebben.

Ik had ook gelezen dat traagschuim ervoor zorgt dat je hersenen niet de pulsen afgeven om te bewegen/om te draaien in bed; het is juist gezond om af en toe te draaien in bed. Droomidee zegt dan dat ze de traagschuimlaag dunner hebben gemaakt zodat je wél weer getriggerd wordt om te draaien. Geen idee of het echt klopt, maar het is wel fijn om te weten dat de matrassen "symmetrisch" zijn, je kunt ze blijkbaar omdraaien (flippen) om zo te kunnen kiezen tussen traagschuim en koudschuim. Klinkt goed.

Misschien weet jij dat...Steun komt altijd vanuit het matras en het zijn de laagjes bovenop de pocketveren die het comfort bepalen. Ik heb een topper van Auping nu (koudschuim). Zou een droomidee matras beter liggen zonder topper aangezien een topper alleen maar een comfortlaag is en geen steun-laag?
Ik slaap sinds een week op de duurste matras variant van droomidee.

Ik merk wel dat ik in de nacht té vaak omdraai. De vorige (versleten) matras draaide ik mij zeer weinig om en lag ik in een kuil waardoor ik nu rugklachten heb gekregen.

Bij het droomidee matras merk ik wel dat het vele malen comfortabeler ligt dan mijn oude matras. Ik merk ook dat het zweten in een keer is opgehouden sinds ik erop lig. Op mijn vorige matras, stond ik dagelijks kletsnat wakker van het zweet.

Moet wel bekennen dat mijn lichaam op deze matras nog moet wennen. Merk wel dat mijn rugklachten afnemen. Helaas kan ik niet langdurig op mijn rug slapen en moet ik mij zelf dwingen om op mijn zij te slapen. Terwijl ik eigenlijk een rugslaper ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@deathchant: de prijs van een matras ontstaat uit verschillende factoren. voorbeeld auping:
- merknaam: zolang mensen beried zijn 1500 voor en auping te betalen zullen ze zeker geen 1400 vragen
- reclame via de diverse media
- research voor het ontwikkelen en ontwerpen van nieuwe matraslijnen
- hoge marge op de matrassen door auping zelf
- hoge marge op de matrassen door de verkopers van de auping matrassen
- duurddere productieprocessen, de luxere aupingmatrassen zullen meer productietijd kosten dan een droomidee-matras
Droomidee is wel 1 van de weinie bedrijven die deze kwaliteit aanbiedt voor zo'n lage prijs. Dat is niet zozeer omdat het zo moeilijk te doen is, maar meer omdat de meeste verkopers hogere marges willen berekenn, of nog goedkoper inkopen met lagere kwaliteit.
Ik zou op het 22cm dikke matas geen topper leggen. als je je topper graag wilt blijven gebruiken zou ik het 18cm dikke matras als ondergrond nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@aimad1981: heb je inmiddels beide kanten van het matas geprobeerd, of nog niet?
Vaker draaien is in jouw geval niet slecht, zoals je schrijft draaide je erst veel te weinig door de kuil waar je in lag. Ik kan me voorstellen dat het gewenningsproces behoorljk groot is omdat je van een versleten matras komt. Toch klinken je ervaringen alsof het een stuk beter gaat als op je vorige matras: rugklachcten nemen af, minder zweten. Ik denk dat je over een week, of ovver 2 weken moet besluiten of het matas echt bij je past of niet. gezien je rugklachcten is dat nog wat lastig in te schatten denk ik, overleg ook eens met je therapeut over het rug-slapen. Misschien komt het door ej rugklachctne in combinatie met de betere ondersteuning dat dat nu niet lekker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sja, @dicksterk je hebt mij ook wel aan het twijfelen gebracht, de oslo van larson, of de "NASA" (:/) schuim variant van droom idee, of juist die zonder, en gewoon met het koudschuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: de oslo zou ik geen enkele slaper aanraden. Voor je bij de pocketvering komt heb je 13cm aan zache toplagen: gel-traagschuim, traagschuim, en super zacht pu-schuim. als die laag pu-schuim dan tenminste nog stevig hr55 koudschuim was geweest was het geheel tenminste nog enigzinds dragend. Mijn inziens kan dit niet anders dan resulteren in een ligkuil. als je van uiterst zachte matrassen houdt is het een idee, anders sowieso niet.
Weet je zeker dat je voor die kortingsprijs nogsteeds 100 dagen mag proefslapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
  • Laatst online: 28-09-2021
Omdat ik onlangs op zoek ben gegaan naar een nieuw matras, kwam ik dit goudmijn van een topic tegen.

Ten eerse complimenten voor het uitgebreide advies en uitleg van iedereen in dit topic!

Aan de hand van de suggestie's in dit topic van o.a. dicksterk, ben ik op droomidee.nl (ongelooflijk goedkoop) en ravensberger-matrassen gekomen. Ik zoek daarom graag jullie advies in mijn eigen situatie.

Wat ik zoek:
Matras van 140 of 160x200cm voor mij en mijn vriendin.
Ik heb redelijk vaak last van rugklachten na het slapen, dus wil vooral een matras wat steviger en harder is dan degene die ik nu heb (een pocketveringmatras van €100). Er is verder geen sprake van allergieën oid. Het komt weleens voor dat ik het enigzins warm krijg tijdens het slapen, echter is dit vooralsnog niet een groot probleem voor mij.

Een matras die ik op het oog heb is de Hövåg matras van de Ikea. Ik heb vorig jaar een paar weken op deze matras geslapen(niet van mij, was een airbnb) en het beviel uitstekend. Het voelde vooral stevig aan en daar was ik erg tevreden over.

Nu ik hier de reactie's lees blijkt dit matras echter niet op te kunnen tegen de matrassen van ravensberger en droomidee.nl die vaak in dezelfd prijsklasse zitten. Als ik de Hövåg zou halen, betaal ik namelijk €250. Klopt het dus inderdaad dat de matrassen van droomidee en ravensberger zoveel beter zijn dan bovenstaande(voor iemand in mijn situatie)?

Als dat namelijk zo is, ben ik best bereid om wat meer te betalen voor een hoog kwaliteit matras. Echter niet de €1000 die je al gauw betaalt bij een auping ;).

Het matras zal zeer waarschijnlijk op een lattenbodem komen te liggen. Ik ben eigenlijk dus ook op zoek naar een nieuwe bed, maar dat komt later wel.

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:50:
@paq: de oslo zou ik geen enkele slaper aanraden. Voor je bij de pocketvering komt heb je 13cm aan zache toplagen: gel-traagschuim, traagschuim, en super zacht pu-schuim. als die laag pu-schuim dan tenminste nog stevig hr55 koudschuim was geweest was het geheel tenminste nog enigzinds dragend. Mijn inziens kan dit niet anders dan resulteren in een ligkuil. als je van uiterst zachte matrassen houdt is het een idee, anders sowieso niet.
Weet je zeker dat je voor die kortingsprijs nogsteeds 100 dagen mag proefslapen?
yep, dat hebben ze bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@poffin: Ik zou gaan voor de droomidee matas 22cm hoog zonder traagschuim, want je zoekt vooral een stevig matras. Het matras van ikea wat je noemt kom ik nog weleens tegen in klachten over kuilvorming. Het droomidee matras heeft betere kwalitiet afdeklagen en meer pocketveren per m2 dan het ikea-matras. Je kan er 30 dagen o proefslapen en bevalt het niet dan stuur je het kosteloos weer terug. bij ikea heb je wel de mogelijkheid om het terug te brengen maar krijg je enkel een tegoedbon en niet je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 16:29

psy

Isaja schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:46:
Update; ik ben er uit, nieuw matras is besteld!

Gisteren tijd gemaakt om bij Ravensberger in de showroom te gaan kijken, blij dat ik dat gedaan heb. Online uitzoeken is 1, maar persoonlijke smaak/voorkeur is 2 3 en 4, en daar kom je maar op 1 manier achter.

Keurige ruime showroom, alle matrassen/toppers/kussens voorradig, en enorm goed geholpen. Ruim 1,5uur alles kunnen testen, en de verkoper gaf (naast rustig en goed advies) me ook echt de tijd om telkens een paar minuten op ieder matras proef te liggen. Totaal geen pushen of upseslling, werken niet op comissiebasis, dus gaf uiteindelijk ook aan dat ik het matras rustig thuis mocht bestellen. Is bij veel zaken wel anders.. ;-)

Op basis van de adviezen hier een shortlist opgesteld van de volgende matrassen;
1) RavoSpring - erg goed, maar te stevig voor mijn smaak (H2)
2) DUO-Visco 80 - same story

Was de enige klant, dus echt uitgebreid ieder matras kunnen testen. Al snel kwam ik bij twee opties uit:
1) Traagschuim Topper + Softwelle basismatras
2) Struktura MED60 (H2 SG60)

Deze uitgebreid getest, meerdere keren heen en weer gelopen, maar uiteindelijk kwam de Struktura MED60 er toch echt als winnaar uit. Wat een heer-lijk zacht matras, dat toch tegelijkertijd perfecte ondersteuning bied, zowel in rughouding als zijslaaphouding. Combinatie met topper is ook heerlijk, maar uiteindelijk vind ik de zachte elastischheid van de Struktura fijner dan het traagschuimgevoel.

Doorslag gaf voor mij de druk die ik vaak op de zijkant van mijn borst ervaar; dit was met de topper nog duidelijk daar, maar op de Struktura viel dit helemaal weg, alsof ik op een wolkje lag ;-)

De lattenbodem doet in deze combinatie echter redelijk veel, dus heb hem ook getest op een simpelere lattenbodem. Ook hier nog steeds topcomfort.

De knoop dus doorgehakt en de Struktura MED60 besteld. Met een stel goede 2ehands lattenbodems zit ik dan rond de 500 euro en verwacht ik de komende jaren weer heerlijk te gaan slapen (ook het meest verkochte matras van Ravensberger, lyrische recencies op de site + Amazon). H2 is wel erg zacht, is helemaal mijn smaak, maar voor een ander zou H3 dus weer veel beter kunnen passen.

Moraal van mijn verhaal; lees je hier in, maak een shortlist, en maak dan tijd om bij meerdere kwalitatieve zaken te gaan testen op een rustige dag. Bijvoorbeeld Droomidee hier boven; ja de site ziet er cheap uit, maar de kwaliteit klinkt goed. Ga er heen, test uit, en na een uurtje heb je al een veel beter idee.

Technische specs/ materialen vertellen niet het hele verhaal, maar al die mooie TV-reclames drijven natuurlijk wel (flink) de prijs op. Dan lijkt me een dagje rondtouren lanks enkele goede matrassen-zaken een lonende investering.

Geef over enkele weken wel een update hoe de combinatie bevalt!
Mijn ervaringen met Ravensberger zijn ook goed. Besteld voor mijn dochters.

De Struktura MED60 is een supermatras. Het is precies zoals je omschrijft, zacht, maar toch heel veerkrachtig. Ik wist niet dat ze zo'n matrassen konden maken, het had zelfs wat weg van een pocketveer qua veerkracht.

Eerder hadden we de goedkopere Softwelle H2 SG45 maar deze is duidelijk minder fijn. Toch was dit matras veel beter als het oudere Kwantusm koudschuim matras wat ze voorheen gekocht hadden. Vergelijken met de Ravensberger's is dat gewoon een goedkoop aanvoelend matras zonder veel veerkracht. Terwijl deze niet eens zo goedkoop was.

Als we de pocketveer matrassen (gekocht met het bed bij Goosings) van onze boxspring moeten gaan vervangen, ga ik gewoon twee Struktura MED60's bestellen, zonder enige twijfel. Ik hoef geen pocketveer meer als ik zo'n fijn traagschuim matras kan krijgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: je kan ze ook beide bestellen, en dan de matras die je het beste bevalt hoduen. vergeet daarbij niet dan droomidee en ravensberger 30 dagen proefslapen hebben, en dat je dus niet per ongeluk aanneemt dat het ook 100 is net als bij larson. Ik adviseer je de larson absoluut niet, maar als je hem toch graag wil proberen kan dat uiteraard gezien je ook de mogelijkheid hebt hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@isaja: mooi dat je zo goed geslaagd bent. De struktura hr60 is idd een heel erg mooi matras van hoge kwaliteit. momenteel heeft mijn partner hem in h4, met de topper erop. weet nog niet zeker of we hem houden want het lijkt toch niet helemala de oplossingvoor haar rugklachten, maar het is prachtig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:28:
@paq: je kan ze ook beide bestellen, en dan de matras die je het beste bevalt hoduen. vergeet daarbij niet dan droomidee en ravensberger 30 dagen proefslapen hebben, en dat je dus niet per ongeluk aanneemt dat het ook 100 is net als bij larson. Ik adviseer je de larson absoluut niet, maar als je hem toch graag wil proberen kan dat uiteraard gezien je ook de mogelijkheid hebt hem terug te sturen.
droomidee heeft ook 100 dagen staat op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: dat had ik nog nieteens gezien, idd droomidee dus ook 100 dagen proefslapen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Deathchant schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:45:
@dicksterk
228 euro voor een 210x90 matras klinkt echt goedkoop...bijna té mooi om waar te zijn.
Het is inderdaad heel goedkoop. Ik kan geen eens zo een matras produceren met dezelfde specs voor 188,42.

Tenminste als ik ook wil dat ze 10 jaar meegaan met iemand van 150kg.

Dus ik kan je niet vertellen waarom ze zo goedkoop zijn. Maar er zijn vast anderen die dat kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kezand op 07-02-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: wat voor materialen zou jij gebruiken als je het 10 jaar wilt laten meegaan met deze specs? en is deze prijs dan niet haalbaar omdat je een schuim als afdeklaag wilt gebruiken van een bepaalde leverancier, of ken je uberhaupt geen inkoopkanaal in nederland waar je tegen deze specs en prijs de onderdelen kan krijgen om zo'n matras in elkaar te zetten?
Droomideematrassen woden geproduceerd in polen, daar zullen dus ook de schuimen en veren vandaan komen, en ik neem aan dat dat een stuk goedkoper is dan in nederland.
toch is het ook in nederland blikbaar wel mogelik om tegen een relatief lage prijs aan hr55 koudschuim te komen: in juli kocht ik een 28cm dik(de kern) volledig koudschuim hr55 matras voor 279 incl bezorging(en daar zat nog een tussenhandelaar tussen die het bij zijn fabriek voor me had besteld). Helaas is volschuim niet echt mijn ding, maar het is absoluut een kwaliteitsmatras ;-) en niet te tillen... zo'n ding is erg zwaar in 140x200. maar als 28cm in afmeting 140x200 hr55 koudschuim inlcusief winsen en bezorgign 279 kost(laten we inkoop dan ergens tussen 150-200 zetten) dan moeten 2 lagen van 4cm toch beduidend goedkoper zijn. veen waren niet zo duur schreef je eerder, dus dan zou het toch zelfs met nederlandse producten(dat matras wat ik kocht werd in nederland gemaakt met nederlandse grondstoffen) toch ook voor die prijs moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Idd volschuimen kunnen goedkoper zijn omdat het alleen schuim is. De droomidee matrassen zijn gelaagde pocketveer die zijn een stuk duurder om te maken.
Losse lagen zijn wel duurder dan een groot blok schuim ivm met de mechanische verwerking ervan.

Ik heb het inderdaad over schuim waarvan ik de oorsprong ken. Hiervan weet ik dat het bv 10 jaar mee gaat omdat er testen beschikbaar zijn. Anders word het echt gokken en daar ben ik niet zo voor.
Ik krijg al de rillingen bij de gedachte al dat ik alle matrassen van 6-7 jaar in grote hoeveel heden matrassen zou terug krijgen |:(

Mijn opmerking gaat echt over de combinatie prijs-gewicht-garantie. Ik geloof prima dat ze heerlijk liggen en dat mensen er tevreden over zijn.

Ik zou het echt graag willen dat ik het voor die prijs-gewicht-garantie combinatie zelf kan produceren. Dus als je weet welke fabrikant het is in polen dan hoor ik het graag. Wie weet kan ik er wat mee ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Kezand op 07-02-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
@dicksterk bedankt voor je antwoord. Als ik het goed lees is het enige verschil tussen het droomidee koudschuim (https://www.droomidee.nl/...ring-matras-160x200-22dik) en de traagschuim variant ( https://www.droomidee.nl/...-nasa-tempur-visco-memory)
dat de traagschuim variant een laag traagschuim heeft aan de ene kant en koudschuim aan de andere kant?

De traagschuim variant geeft aan dat het betere ondersteuning biedt aan het lichaam, zou dat niet een betere optie zijn voor mij? Gezien ik regelmatig rugpijn krijg (bovenrug) op mijn huidige matras, ik heb ook wat bredere schouders wat blijkbaar een belemmering kan zijn bij het slapen (ik ben vooral een zijslaper).

Daarnaast ben ik ook nog steeds aan het kijken bij Ravensberger matrassen. De Struktura Med kent ook lovende reviews op tweakers en op hun website. Is de Struktura echt zo veel beter dan het droomidee matras zonder traagschuim? Ik ben namelijk best bereid om wat meer neer te tellen voor een matras als het echt stukken beter is. Ik snap alleen het verschil niet zo goed tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: nee helaas weet ik dat niet. De meeste bedrijven zijn niet zo open over hun fabrikanten. ravensberger wel, dus ik denk dat je via de informaite op hun site wel kan achterhaeln waar zij hun schuimen halen. maar wat betreft inkoop: als fabrikant koop ej toch vak juist een groot blok, en sniijd je zelf de lagen?
Ik had altidj nog een vraag aan jou: want ondanks dat ik veel informaite heb kunnen vinden over heo matrassen nu worden samengesteld is er en stuk minder te vinden over de specs van matrassen van bijvoorbeeld 2004. Ik heb ook sterk de indruk dat matrassen van nu zachter zijn dan vroeger. wat ik wil weten: in 2004 kreeg ik van mijn ouders een nieuw matras, had 1000 euro gekost(helaas ken ik merk/type niet, ben zlf blind en heb het logo dus nooit gezien). Dat matras was voorzien van pocketvering en was uiterst stevig/hard(ik kon er met 150kg op gaan zitten en dan nog zat ik op het matras ipv er in weg te zakken). Ik vond dat uiterst prettig. Ik weet dat er nu veel voordelen worden gezien in ergonomishe houdingen(delen van het lichaam moeten wegzakken in de matras enzo) maar eigenlijk lig ik veel liever op m'n matras dan erin. Waar ik ook zoek, wat ik ook probeer, ik vind nergns meer een matras van die hardheid. Als ik erop ga zitten zakt het diep in, ligging kan nog wel stevig zijn maar nooit meer zo stevig als toen. heb jij een vermoeden wat voor soort matras ik gehad heb, en welke fabrikant levert ngo zulke echt zeer harde matrassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@poffin: ben ik met je eens, ik zou dan idd den variant met aan 1 kant traagschuim nemen. dan kan je namelijk altijd nog kiezen welke kant je boven wil hebben. Zeker als je nog niet zeker bent wat ej wilt, is het ddroomidee matras met aan 1 kant traagschuim een goede eerste optie om te proberen, omdat je uit 2 verschillende kanen kan kiezen.
het struktura hr60 matras is niet zozeer beter maar anders: het droomideematras is een pocketveringmatras, de struktura hr60 een volledig koudschuim matras. beide bieden 10 jaar volledige garantie, het is een kwestie van smaak/voorkeur. gezien je de pocketveringmatras van ikea fijn vond zou ik beginenn met de droomidee. bevalt dat niet dan kijken we verder wat beter bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Klopt.

Vroeger waren de matrassen harder. Ff in het algemeen: Zachter matrassen kunnen zich beter aanpassen omdat ze beter naar de contouren kunnen vormen.
Sinds de komst van Tempur is deze verandering in de markt gekomen.

Aan je omschrijving denk ik dat het een Pullman matras met een damast tijk was. Dit kon je vroeger bikkel hard krijgen.
Omdat ze niet meer in Zwijndrecht gemaakt worden denk ik niet dat ze deze nog maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
@dicksterk Heel erg bedankt voor je advies! Ik ga inderdaad bij droomidee bestellen denk ik, mocht het niet bevallen dan kan het gelukkig kosteloos terug. In dat geval zal ik bij ravensberger showroom langsgaan om het een en ander uit te proberen.

Er wordt ook op de website van droomidee.nl gesproken over een showroom in Waddinxveen, maar vervolgens is er geen info over te vinden. Heb jij enig idee of zij nog steeds een showroom hebben of bestaat dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

#MeToo
Heb de middelste matrassen besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: hoe werden die pullman matrassen zo hard? Weet jij hoe die waren opgebouwd? dan kan ik misschien een andere fabriek vragen om met die specs een matras voor me samen te stellen.
@paq; wat bedoel je met het middelste matras?
@poffin: ik weet niet of de showroom nog bestaat, misschien kan je de klantenservice eens mailen. zal het zlef ook een navragen want wil het zelf ook wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:24:

@paq; wat bedoel je met het middelste matras?
de 22 cm matras zonder nasa gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk

Als ik het goed kan herinneren was het de Pullman Jupiter extra stevig afgeveerde pocket veer. Zeker 2.2mm draaddikte
Door de damasttijk werd het nog wat steviger.
Maar die maken ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
poffin schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:45:
@dicksterk Heel erg bedankt voor je advies! Ik ga inderdaad bij droomidee bestellen denk ik, mocht het niet bevallen dan kan het gelukkig kosteloos terug. In dat geval zal ik bij ravensberger showroom langsgaan om het een en ander uit te proberen.

Er wordt ook op de website van droomidee.nl gesproken over een showroom in Waddinxveen, maar vervolgens is er geen info over te vinden. Heb jij enig idee of zij nog steeds een showroom hebben of bestaat dit niet meer.
Showroom Droomidee? :
https://m.facebook.com/st...2=nl_NL&__tn__=%2As%2As-R

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb me zelf naar aanleiding van dit topic eind december een Roleau pocketveren comfort matras besteld, blijkbaar nu niet meer geadviseerd door Dick :)
Maar ik heb hem nu een aantal weken en voor mij is het een hard matras waarop ik na een aanpassing periode goed op slaap, bijna geen last meer van m'n heupen wat ik wel op het oude matras had. Moet zeggen ik draai nu nog meer dan eerder, lijkt het, waarbij ik vroeger het oude pocketspring matras op de box (van de boxspring) wel tot 5 cm kon laten verschuiven. Het Roleau matras blijft wel op z'n plaats liggen, want die is een stuk zwaarder en dikker: 25 vs 20 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@quantor: ik sta nogsteeds achter de kwaliteit van het roleau matras, maar heb inmiddels een betere qua prijs/kwaliteit gevodnen die ik daarom nu vaker adviseer. Je hebt zeker geen slechte koop gedaan met het roleau matras.
@kezand: Heb jij enig idee van een fabriek in binnen of buitenladn die zuke matrassen als de pullman die je beschrijft nog maken?
Ik heb zelf niet echt een idee. www.elawonen.nl verkoopt misschien wat ik zoek, ben van plan daar binnekort eens te gaan kijken. Als je naar fabrieken om ons heen kijkt is het pocket-veer principe lang niet overal zo standaard als hier, in turkije, mar ook in polen en tsjechie worden nog heel veel bonell-matrassen gemaakt, ook van goede kwalitiet. De bonell-matrassen die je in nederland vaak nog aantreft zijn over het algemeen uiterst goedkope rommel(de site die ik net noemde is daarop een uitzondering maar die zijn dan weer wat overpriced vrees ik. Ben benieuwd of je suggesties hebt, voor een ongeveer vergelijkbaar hard matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik volg dit topic al een poosje ondanks dat ik mijn aanschaf van een nieuw matras "on hold" had gezet.
Gezien het feit dat er hier diverse (ervarings) experts zijn was het prachtig geweest om in het starttopic een soort keuzeboom te hebben want helaas kan ik uit hetgeen hierboven beschreven is niet 123 voor mijn situatie een keuze maken.
Ik had eerst het Emma matras op het oog maar dat wordt hem niet omdat ik het erg snel warm heb in bed. Ik moet trouwens ook nog een nieuw bed en lattenbodems kopen maar volgens mij is het matras het belangrijkste.
Uitgangspunten:
- man ruim 100kg, vrouw 80kg
- willen een tweepersoonsmatras hebben (want geen naad in de midden) nu 160 breed maar 180 is fijner
- ik ben ruim 190 lang en zou graag weer en matras van minimaal 210 lang maar 220 is fijner
- koel matras
- beide vinden we een stevig matras fijn
- beide slapen we voornamelijk op de zij
- man heeft soms schouderklachten

Is er gezien onze verschillen in gewicht een goed matras aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@nokiaan958gb: Woon je toevallig in de buurt van Zoeterwoude? Dan zou je eens bij www.ravensberger-matrassen.nl kunnen langsgaan. Ik denk dat het struktura hr60 matras wel iets voor jullie is, als je echt stevig wil kies je h4 h3 wordt in sommige reviews nog wel als zacht benoemd.
Je kan ook gaan voor het www.droomidee.nl matras zonder traagschuim.
Op wat voor matras lig je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het gaat voorlopig nog niet heel lekker met mijn droomidee bestelling :/

levering binnen 72 uur want op voorraad.
Mooi, want ben er alleen dit weekend, anders avond uren, en dan pas weer over 2 weken woensdag overdag.
bevestiging: niet op voorraad.... wut?

meteen reply gestuurd, tot op heden geen antwoord.
Zelfde via FB gisterochtend, tot op heden geen antwoord.
Gisteren maar eens gebeld erover, nog steeds geen reactie.
Eerste leveringsmogelijkheid van droomidee is de 15e overdag. (voor mij geen optie)

Alles staat nog steeds als voorradig in de webwinkel.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
paQ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:00:
Het gaat voorlopig nog niet heel lekker met mijn droomidee bestelling :/

levering binnen 72 uur want op voorraad.
Mooi, want ben er alleen dit weekend, anders avond uren, en dan pas weer over 2 weken woensdag overdag.
bevestiging: niet op voorraad.... wut?

meteen reply gestuurd, tot op heden geen antwoord.
Zelfde via FB gisterochtend, tot op heden geen antwoord.
Gisteren maar eens gebeld erover, nog steeds geen reactie.
Eerste leveringsmogelijkheid van droomidee is de 15e overdag. (voor mij geen optie)

Alles staat nog steeds als voorradig in de webwinkel.
:(
Bij mij is de matras binnen drie dagen geleverd. Zondagavond besteld, woensdag binnen gekregen.

Als ik ze bel, dan nemen zij wel netjes op en krijg ik antwoord op al mijn vragen per mail.

Dus denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad.

@dicksterk Ik ben sinds gisteren op het koudschuim gedeelte gaan slapen. Ik vind het veel beter en lekkerder aanvoelen dan de traagschuimzijde. Bij de traagschuimzijde zakte ik net een klein beetje door.

Koudschuimzijde voelt steviger aan en met mijn zware postuur, heb ik eindelijk het gevoel dat het nu wel klikt.

Ben benieuwd naar de aankomende dagen...

[ Voor 16% gewijzigd door Aimad1981 op 09-02-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Ik ken er geen een die dit nog standaard in de collectie heeft. Ik ken wel fabrikanten die er zo een kunnen maken maar dan is het opmaat en is er geen omruil/retour garantie.

@nokiaan958GB Gek genoeg zou ik dus geen hard matras aan jou adviseren. Dit omdat je én gevoelige schouders hebt én een zijslaper bent. Je schouderpartij moet dus diep en drukloos in het matras zakken.
Neem je een hardmatras dan verhoog je juist de druk om je schouders.
Ik zou dus kijken naar een matras met een dikke zachte boven laag zodat je schouders er diep in kunnen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Aimad1981 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:42:
[...]
Bij mij is de matras binnen drie dagen geleverd. Zondagavond besteld, woensdag binnen gekregen.

Als ik ze bel, dan nemen zij wel netjes op en krijg ik antwoord op al mijn vragen per mail.

Dus denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad.
Ze namen ook wel op, maar het leek er nou niet bepaald op dat er actie werd ondernomen.
Er werd aangegeven dat er weer contact op werd genomen met me. Wanneer of hoe kon ze niet vertellen :?

Ik heb zojuist nog maar eens een mail gestuurd met hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: het gaat hier wel om werkdagen, dus binnen 3 werkdagen zou normaal geleverd kunnen worden. In het weekend wordt helemala niet geleverd of gewerkt bij droomidee en het transportbedrijf.
Wat zou je nu graag willen weten? Blijkbaar heb je al vernomen dat de eerst mogelijke levering op de 15e is, dus zodra je een mail van tsn krijgt warin je een dag mag kiezen kies je dan de eerste dag dat jij thuis bent.
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat de voorraadstatus niet klopte, maar zelfs als het wel in voorraad was geweest had jij daar niets aan gehad want je bent voorlopig doordeweeks niet overdag thuis. Overigesn leveren de meeste leveranciers van matrassen die ik ken niet in het weekend.
@aimad1981: mooi dat de koudschuimkant je beter bevalt, het was eerst nog een twijfel voor je of traagschuim of koudschuim beter bij je paste maar dat lijkt nu dus toch koudschuim als toplaag te zijn. ik hoop dat hetzo goed blijft bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@nokiaan958gb @kezand: in dit geval betreft het 2 mensen, omdat ze 1 groto matras willen. bovendien is 100kg in combinaite met een dikke zachte toplaag wel een groot risico op nest/kuilvorming. Ook harde matrassen hebben een schouder-zone, voor veel mesnen is dat al genoeg. Voor sommigen niet, maar daaar kom je met proefslapen wel achter.
Als je toch minder stevig wil liggen zou je de matt-sleeps kunen nemen. die is op veel vlakken configureerbaar, zlefs verschillend per slaper bij een 2-persoonsmatras en is veel minder warm dan het emma-matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:00:
@paq: het gaat hier wel om werkdagen, dus binnen 3 werkdagen zou normaal geleverd kunnen worden. In het weekend wordt helemala niet geleverd of gewerkt bij droomidee en het transportbedrijf.
Wat zou je nu graag willen weten? Blijkbaar heb je al vernomen dat de eerst mogelijke levering op de 15e is, dus zodra je een mail van tsn krijgt warin je een dag mag kiezen kies je dan de eerste dag dat jij thuis bent.
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat de voorraadstatus niet klopte, maar zelfs als het wel in voorraad was geweest had jij daar niets aan gehad want je bent voorlopig doordeweeks niet overdag thuis. Overigesn leveren de meeste leveranciers van matrassen die ik ken niet in het weekend.
Tja. Dan moet je niet vermelden dat je binnen 72 uur levert, terwijl je eigenlijk bedoelt “3 werkdagen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: misschein kunnen ze dat idd beter aanpassen. Maar ik veronderstel dat de meeste mensne er niet van uit gaan dat bedrijven in het weekend werken. Daarom wordt bijvoorbeeld al jaren geen post meer bezorgd op maandag, omdat er in het weekend vrijwel neits aan zakelijke post wordt verstuurd/bedrijven dicht zijn. Als je het hanidger vindt kan je geloof ik ook een afspraak maken om je matras zelf af te halen, als je in de buurt woont van houten.
Tegen de tijd dat je doordeweek die dag vrij hebt kan je die dag vast wel als leverdag kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Kezand schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:47:
@dicksterk Ik ken er geen een die dit nog standaard in de collectie heeft. Ik ken wel fabrikanten die er zo een kunnen maken maar dan is het opmaat en is er geen omruil/retour garantie.

@nokiaan958GB Gek genoeg zou ik dus geen hard matras aan jou adviseren. Dit omdat je én gevoelige schouders hebt én een zijslaper bent. Je schouderpartij moet dus diep en drukloos in het matras zakken.
Neem je een hardmatras dan verhoog je juist de druk om je schouders.
Ik zou dus kijken naar een matras met een dikke zachte boven laag zodat je schouders er diep in kunnen zakken.
Bedankt voor je reactie.
Wat versta je onder dik?
dicksterk schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:05:
@nokiaan958gb @kezand: in dit geval betreft het 2 mensen, omdat ze 1 groto matras willen. bovendien is 100kg in combinaite met een dikke zachte toplaag wel een groot risico op nest/kuilvorming. Ook harde matrassen hebben een schouder-zone, voor veel mesnen is dat al genoeg. Voor sommigen niet, maar daaar kom je met proefslapen wel achter.
Als je toch minder stevig wil liggen zou je de matt-sleeps kunen nemen. die is op veel vlakken configureerbaar, zlefs verschillend per slaper bij een 2-persoonsmatras en is veel minder warm dan het emma-matras.
Bedankt voor je reactie.
We hebben nu een redelijk hard pocketveringmatras zonder toeters of bellen.
Op zich sta ik voor elke type matras open.
Ik ben letterlijke en figuurlijk flexibel O-)
Vroeg sliep ik op mijn rug, later op mijn buik, tegenwoordig vanwege enig buitvet op mijn zij 8)
Even over die eventuele kuilvorming. Die heb je al binnen 10 jaar? Ik slaap liever 10 jaar goed dan minder goed op een matras die 20 jaar meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@nokiaan958gb: Ik ga altijd uit van een levensduur van een matras van 10 jaar. Sommige gan misschien langer mee, maar ook uit hygienisch oogpunt wordt aangeradedn matrassen om de 8-10 jaar te vervangen. De kuilvormign waarover ik het heb verwacht ik dan al binenn 2-3 jaar, misschie nog eerder.
Je schreef eerst dat je hard slapen prettig vond, maar gezien je vraag hierboven bespeur ik enige twijfel?
hieronder wat opties:
- als je twijfelt tussen hard of toch meer vormend nar je licham, probeer dan het droomideematas 22cm dik + traagschuim. die heeft aan 1 kant koudschuim, en aan de andere kant traagschuim. Dan kan je bepalen of traagschuim iets voor je is. maar misschien wel wat warm(de traagschuimkant)
- ravensberger ravospring pocketveringmatras. deze heeft een hybride toplaag(mengvorm tussen koudschuim en traagschuim), ventileert dus goed mar vormt zich ook naar je lichaam.
- struktura hr60(ook ravensberger) als je traagschuim toch als optie ziet maar niet zeker bent, besstel er dan de traagschuim topper bij of ga even proefliggen in de showroom. struktura 60 is een fijn matras, gezien je toch misschien niet keihard wil liggen zou je die in h3 kunnen bestellen. en als je dan toch een topper wil zou je dus de tragschuimtopper kunnen neemn.
- als je in de but van utrecht woont zou je eens naar www.dreambedden.nl kunenn gaan, vooral hun 25cm dikke matras met natuurlatex zie ik als optie, maar aangezien ze geen rpoefslapen ehbben zou ej waarschijnljk wel even willen proefliggen in de winkel voor je wat koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
nokiaan958GB schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:29:

Bedankt voor je reactie.
Wat versta je onder dik?
Je heb toch zeker 8 cm afdeklaag (boven op de veren) nodig om met je schouder er echt diep in te kunnen.
Bijna alle matrassen hebben een schouderzone maar dat betekend nog niet dat je diep met de schouder erin kan.
Met jou eisen en voorkeursligging zou ik een afdeklaag van latex of van traagschuim adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:49
Zo, we zijn inmiddels een maand verder sinds ik het Droomidee matras ontvangen hebt en ik ben tot noch toe zeer tevreden. De levertijd was exact een week en ik werd netjes op de hoogte gehouden.

De eerste 2-3 nachten stonk het matras wel enorm naar een chemisch luchtje, maar dat trok daarna snel weg.

Mijn (onder)rugklachten zijn na een weekje wennen aan het matras een stuk minder geworden en ik heb het idee dat het traagschuim aardig wat warmte vast houdt, wat enorm fijn is in deze winter (ben benieuwd naar de zomer).

Vooralsnog ben ik erg tevreden met het matras :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: is dit advies niet teveel gericht op de schouderklachten die soms voorkomen?
de andere aspecten:
- gewicht man 10 kilo, wordt beschreven over buikvet dus zwaartepunt rond middel
- willen een stevig matras
- willen een koel matras
Ten eerste komen de schouderklachten soms voor. Dit kan net zo goed liggen aan de slijtage van het oude matras, of het ontbreken van een goede schouderzone in dat matras.
In de toplaag van 8cm(zeker als dat traagschuim zou worden) zakt bij een zijslaper niet alleen de schouder weg, maar de heel zijkant waaarschijnljk met het zwaartepunt rond middenzone en heup waardoor de kans op rugklachten ontstaat(ze zijn hard slapen gewend) en het voordeel van die wegzakkende schouders wordt uitgeschakeld doordat ze in verhouding niet meer extra wegzakken.
Als het dan echt een dikke toplaag moet worden zou ik latex nemen omdat dat tenminste een goede tegendruk biedt en minder warm is dan traagschuim. Maar in beide gevallen is niet echt sprake van een stevig matras, meer zacht met stevige ondersteuning(vanuit de kern onder de afdeklaag). En wat denk je van kuilvormign met zo'n dikke toplaag, in 1 2persoons matras, gewicht van 100kg gedurende 10 jaar?
@nokiaan958gb: het lastige is dat niet alles hierin op feiten berust.
feiten zijn wel:
- traagschuim vormt zichnaar je lichaam, het deel wat warm wordt door je lichaamswarmte wordt zachter waardoor ej erin wegzakt, dit voelt dus meer zact dan stevig
- traagschuim houdt meer warmte vast, hoewel modern traagschuim zeker minder warmte vasthoudt. gelvisco houdt nog minder warmte vast maar voelt nog zachter
- koudschuima ls afdeklaag zal in de meeste gevallen ehtstevigst volen, hoewel ook koudschuim in divese hardheden geleverd wordt. koudschuim ventileert het best, gevogld door latex dat is geperforeerd(o.a. talalaylatex)
- latex voelt vaak zacchter dan koudschuim maar is een taai/elastisch product met een goede egendruk
Verder is het eigenlijk veel persoonlike ervaring en voorkeur. Ik heb hier bijvoorbeeld mensen geadviseerd, een matras met zowel traagschuim als koudschuim te nemen bij rugklachten, waarbij ik inmijn achterhoofd dacht dat de traagschuimkant wle het beste zou passen. Ssom bleek dit correct, soms juist niet. Zo zie ik het ook met schouderklachten. Ikken genoeg voorbeelden waarin een hard matras met een goedwerkende schouderzone dit soort probleemn oploste, maar het is evengod mogeljik dat het advies van kezand aansluit bij jouw schouderklachten. Zelf zie ik alleen veel andelen aan zo'n dikke toplaag, en komt het niet erg overeen met je andee voorkeuren: steivg, koel matras. Ik denk dat je dus zelf moet afwegen wat je kiest, ik denk dat zowel mijn advies als het advies van kezand het juiste kan blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Ik heb ook nog een vraagje: naar mijn idee heb ik vrijwel alles geprobeerd, maar misschien heb jij nog een suggestie waar ik niet aan gedacht heb.
Mijn partner weegt 150kg en heeft lage-rugklachten. Die zijn voortdurend aanwezig maar waarop ze slaapt lijtk wel invloed te hebben. ze slaapt op een 140x200 boxbodem(er staan er 2 naast elkaar ik slaap op de tweede dus eigen matras). we hebben het volgende in huis gehad voor haar:
- bonellgeveerde ikea box-spring met bijbehorende bonellgeveerde matas. Werkte de eerste 1,5 jaar prima maar verloor snel ondersteunning
- zelfde box met pocketveringmatras van dromidee met aan 1 kant traagschuim andere kant koudschuim. dit gaf onderrug maar ook sosm bovenrugklachten bij haar(terwijl die bovenrugklachten lang niet in alle settings optreden)
- harde onderbox met roleau pocketveren comfort(4cm gelschuim, met daaronder 3cm latexschuim, kokosmat en 500 verenper m2. gaf ook onderrugklachten, was te hard
- op zelfde hare onderbox, matt sleeps(de configureerbre versiee) gign redelijk met de latexlaag boven maar ze voelde dat ze niet diep genoeg kon wegzakken, gaf rugklachten
- ravensberger struktura hr60, in h4 met daarop 9cm taagschuim topdekmatas. Verder gen spierpijn of andere klachen maar onderrug lijkt niet vodleonde steun te krijgen, veel rugpijn.
problemen die de situatie compliceren:
- hard matras geeft spierpijn in het hele lichaam
- ze probeert op haar rug/zij te slapen mar is een buikslaper en ligt dsu het grootste deel van de nacht op haar buik.
opties die ik nog overweeg:
- topdekmatras van ravensberger terugsturen en vervangne door een topdekmatras van dematrassenfabriek: hard pantera schuim als onderlaag met daarop gelvisco traagschuim
- pocketveringmatas met dubbele laag pocketveren(zoals de royal serie an b boschbedding)
maar aanezien geen van beide proefslapen bieden, enkel omruilgaranite, en tot nu toe niets heeft geweerkt, ben ik benieuwd naar jouw idee hierover.
Bijkomend probleem is ook dat mijn partner zefl niet kan voelen of een matas goed ligt. Ze vindt alles lekker liggen en kan zelf niet benoemen of een matras te hard/zacht ligt, of waardoor de ondersteunign niet goed is. Daardoor konden zeons ook in beddenzaken waar we in de loop der jaren zij geweest(waaronder 2 fabrikanten van matassen op maat) niet echt helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door dicksterk op 10-02-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poffin
Ik ben op zoek naar een bed voor de volgende matras die ik ga bestellen van droom idee (160x200cm):
https://www.droomidee.nl/...ring-matras-160x200-22dik

Ik heb nu 2 verschillende bedden op het oog, 1 boxspring frame en 1 volledig ikea bed:

1. http://boschbedding.nl/boxspring-zwart-zonder-matras Hier krijg ik voor 294 euro dus de boxspring boxen alleen, op zich is dat alles wat ik nodig heb aangezien ik alleen nog het matras van droomidee erop hoef te leggen.

2. http://www.ikea.com/nl/nl...cts/S39157033/#/S99157049 Het Malm bed met de Lonset lattenbodem komt uit op 249 euro. Ik moet dit dan wel zelf in elkaar zetten.

Als iemand suggestie's heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 224360

dicksterk schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:41:
@kezand: Ik heb ook nog een vraagje: naar mijn idee heb ik vrijwel alles geprobeerd, maar misschien heb jij nog een suggestie waar ik niet aan gedacht heb.
Mijn partner weegt 150kg en heeft lage-rugklachten. Die zijn voortdurend aanwezig maar waarop ze slaapt lijtk wel invloed te hebben. ze slaapt op een 140x200 boxbodem(er staan er 2 naast elkaar ik slaap op de tweede dus eigen matras). we hebben het volgende in huis gehad voor haar:
- bonellgeveerde ikea box-spring met bijbehorende bonellgeveerde matas. Werkte de eerste 1,5 jaar prima maar verloor snel ondersteunning
- zelfde box met pocketveringmatras van dromidee met aan 1 kant traagschuim andere kant koudschuim. dit gaf onderrug maar ook sosm bovenrugklachten bij haar(terwijl die bovenrugklachten lang niet in alle settings optreden)
- harde onderbox met roleau pocketveren comfort(4cm gelschuim, met daaronder 3cm latexschuim, kokosmat en 500 verenper m2. gaf ook onderrugklachten, was te hard
- op zelfde hare onderbox, matt sleeps(de configureerbre versiee) gign redelijk met de latexlaag boven maar ze voelde dat ze niet diep genoeg kon wegzakken, gaf rugklachten
- ravensberger struktura hr60, in h4 met daarop 9cm taagschuim topdekmatas. Verder gen spierpijn of andere klachen maar onderrug lijkt niet vodleonde steun te krijgen, veel rugpijn.
problemen die de situatie compliceren:
- hard matras geeft spierpijn in het hele lichaam
- ze probeert op haar rug/zij te slapen mar is een buikslaper en ligt dsu het grootste deel van de nacht op haar buik.
opties die ik nog overweeg:
- topdekmatras van ravensberger terugsturen en vervangne door een topdekmatras van dematrassenfabriek: hard pantera schuim als onderlaag met daarop gelvisco traagschuim
- pocketveringmatas met dubbele laag pocketveren(zoals de royal serie an b boschbedding)
maar aanezien geen van beide proefslapen bieden, enkel omruilgaranite, en tot nu toe niets heeft geweerkt, ben ik benieuwd naar jouw idee hierover.
Bijkomend probleem is ook dat mijn partner zefl niet kan voelen of een matas goed ligt. Ze vindt alles lekker liggen en kan zelf niet benoemen of een matras te hard/zacht ligt, of waardoor de ondersteunign niet goed is. Daardoor konden zeons ook in beddenzaken waar we in de loop der jaren zij geweest(waaronder 2 fabrikanten van matassen op maat) niet echt helpen.
Je schrijft het lijkt dat waarop ze slaapt ook invloed lijkt te hebben.

Verder niet lullig bedoeld, maar iedere dokter of fysiotherapeut zal gewoon melden dat die klachten door het (zware) overgewicht komen. Daar gaat een bed nooit meer helpen dan pakweg 50kg (!) afvallen. Dat is een enorm gewicht dat je rug extra moet dragen.

Heel erg letten waar je op slaapt is dan enkel symptoombestrijding en eigenlijk een beetje zoeken naar een panacee. Dat geldt voor veel slaapproblemen, al is een goed bed natuurlijk van belang voor je slaap. Het is niet een of ander wondermiddel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:08
Nu 3 nachten op mijn Droomidee 180x220x22 met traagschuim gelegen, ik ga met veel plezier naar bed, je gaat liggen en merkt meteen dat je er een cm inzakt, daarna blijft het hard.
De eerste nacht heb ik 12 uur geslapen...uitkomen is lastig merk ik

belangrijkste tip: koop een matras die groot genoeg is, 200cm als je zelf 194 bent is belachelijk merk ik nu, iig een matras die 20 cm langer is dan jezelf. ik krijg iig weer zo'n heerlijk kindgevoel doordat ik nietmeer met mijn voeten over de rand ga.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@poffin: voor zover ik in de tekst kan zien is dit een harde box(zonder vering). dat zal dus leiden tot een vrij stevig ligcomfort. Als je dat ok vindt, is het een prima keuze om voro de box van boschbedding te gaan.
@Anoniem: 224360: wat beter zou zijn begrijpen we, en is iets voor de nabije toekomst. maar in het nu moet uiteraard oo de beste slaa-oplosing gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@technopeuter: leuk om je review te lezen. Ik ben blij dat het matras je zo goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk

Pijn in heel je lichaam ligt meestal dat de doorbloeding naar de spieren gedurende nacht niet goed is.
Dit kan je door een materialen te nemen die lage druk geven en ik zou voor een getrapte opbouw (2 a 3 lagen van zacht naar hard) gaan zodat zij toch recht blijf liggen. Met daar onder een harde kern voor de onderbouwing van het lichaamswicht.
De negatieve vorming van de rug bij buikslapers zet je juist druk op de onderrug. De negatieve vorming is bijna niet goedkoop op te lossen want je moet het hele systeem negatief laten buigen.
Wat je kan testen is een kussen onder de buik leggen zodat je de negatieve houding opheft. Als dit werkt is misschien een heel ander systeem een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: ik heb voor mijn prtner volgende week een afspraak gemaakt bij www.matrasatelier.nl
Zij kunnen matrassen op maat maken geven ze aan. Heb je toevallig ervaring met hen? (is onderdeel van de matrassenfabriek brabant, zit in son en breugel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dicksterk schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:50:
@kezand: ik heb voor mijn prtner volgende week een afspraak gemaakt bij www.matrasatelier.nl
Zij kunnen matrassen op maat maken geven ze aan. Heb je toevallig ervaring met hen? (is onderdeel van de matrassenfabriek brabant, zit in son en breugel)
Daar zitten er toch 3 van deze maatwerk fabrieken bij elkaar??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cyberpope: ja dat klopt, maar die vallen allemaal onder hetzelfde bedrijf. de kwalitiet van hun materialen is ok, dat is overduidelijk ;-) ook aan de prijs overigens. Ik ben alelen benieuwd hoe gedetaillerd ze op maat kunnen maken. Sommige bedrijven noemen afwijkende vormen/maten namelijk al matras op maat, terwijl wat ik in dit geval nodig heb veel gespecialiseerder is: namelijk ondersteuning om maat voor iemadn met rugklachten. Ik begrijp uit hun maisl en van hun site dat ze dat kunenn maar was benieuwd of @kezand toevallig ervaringen mt hun deskundigheid op dit gebied heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@dicksterk Nee ik ken ze niet. Maar je opmerking was ook mijn vraag. Zo te lezen stapelen ze en kan je zo je eigen matras samenstellen net zoals een hamburger.
Echt op maat is dat niet maar misschien biedt het voor je partner een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@kezand: Wat ik heb begrepen is dat ze bij een koudschuim-kern de zones zelf uitsnijden op de plekken waar die het beste tot hun recht komen. Ze zouden dan dus geen standaard-zoneindeling gebruiken maar een persoonlijke. Ook bij de pocketveringkernen zou per zone een ander verenpakket kunnen worden gebruikt.
Ik twijfel alleen een beetje over hun medische kennis. De rug van mijn partner loopt enigszinds scheef: iets waardoor ik vermoed dat een maatwerk-matras misschien de enige oplossing is. Dit bedrijf geeft aan dat gezien de materialen een maatwerk-matras in 140x200 770 of in de luxe uitvoering iets van 1070 moet kosten. Als er dan echt maatwerk wordt geleverd, volledig aangepast op de lichaamsbouw van mijn partner, wil ik dat wel betalen. Maar idd als het gewoon een stapel-proces is, zonder specifieke persoonlijke aanpassingen, kan ik dat veel goedkoper laten doen.
Ik ga er gewoon eens kijken.
;-) ik denk dat er 3 mogelijke uitkomsten zijn:
- ze kunnen wat ze beloven
- ze kunnen niet wat ze beloven
- ze worden gek van het feit dat ze me niets kunnen wijsmaken en besluiten geen zaken met ons te doen;-)
we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
@dicksterk ;@Kezand hartelijk dank voor jullie adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05

Dhrax

Prog Lord

technopeuter schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:24:
belangrijkste tip: koop een matras die groot genoeg is, 200cm als je zelf 194 bent is belachelijk merk ik nu, iig een matras die 20 cm langer is dan jezelf. ik krijg iig weer zo'n heerlijk kindgevoel doordat ik nietmeer met mijn voeten over de rand ga.
Zeer belangrijk inderdaad, ben zelf 1.96m en slaap sinds enkele jaren op een 210. De volgende word zeker te weten 220 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dhrax schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Zeer belangrijk inderdaad, ben zelf 1.96m en slaap sinds enkele jaren op een 210. De volgende word zeker te weten 220 ;)
En dan vind ik dat zelfs nog aan de korte kant met mijn 2m.

Kussen snoept ook nog wat ruimte af,en je voeten strekken toch ook als je languit ligt.
240 is er niet geloof ik he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05

Dhrax

Prog Lord

MikeyMan schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:49:
[...]

En dan vind ik dat zelfs nog aan de korte kant met mijn 2m.

Kussen snoept ook nog wat ruimte af,en je voeten strekken toch ook als je languit ligt.
240 is er niet geloof ik he ;)
Conventioneel gaat tot 220 inderdaad. Denk dat een matrassenboer wel een 240 kan laten maken, maar dan zit je nog met je bed zelf, die moet dan ook aangepast worden. Word een duur grapje al met al ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:08
Dhrax schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Conventioneel gaat tot 220 inderdaad. Denk dat een matrassenboer wel een 240 kan laten maken, maar dan zit je nog met je bed zelf, die moet dan ook aangepast worden. Word een duur grapje al met al ...
Daarom heb ik 2*6 pallets neergelegd (2,40 bij 2,40) en daarop ligt de matras

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Exodus FC schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:54:
We zijn uiteindelijk geslaagd en het is een Velda Fly met Wellington matras geworden. Gekocht in een kleine slaapspeciaalzaak en fijn advies gekregen. Duidelijk gevraagd of het niet beter was een duur Pullman Silverline matras te kopen met een goedkoper frame. De verkoper wist ons te vertellen dat het keurmerk van de consumentenbond niet alles zegt omdat er een beperkt aantal merken/matrassen getest wordt, en de consumentenbond je als fabrikant bovendien benadert wanneer ze je matras als zeer goed beoordelen en 'wat het je waard is om in hun publicatie te komen'. De verkoper vertelde aan dat de Pullman echt een uitstekend matras is maar qua slaapcomfort de Wellington er niet veel voor onderdoet. Al met al zijn we blij met de keuze voor een kleine slaapspeciaalzaak in plaats van een grote keten.
@Exodus FC : Ik overweeg ook om een Velda Fly te kopen. Hoe bevalt het bed? Dank voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
@Anoniem: 67363 volgens mij was @Workaholic ook de fly aan het overwegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

De pocketveermatrassen van droomidee zijn vandaag geleverd. Het was ons al na 10 min duidelijk dat dit hem niet wordt. We vinden ze echt hard! Héél hard!
Veel maar ook veel harder dan we hebben (en fijn vinden). Die zijn ook ooit wel wat harder geweest wellicht, maar daarmee vergelijken is dit een plank.

Ze staan al weer ingepakt.

• dicksterk
@paq: na 10 minuten kan je nog niet weten of het geschikt voor je is. Welk nieuw matras je ook neemt, je lichcaam moet daaraan wennen. Eerder schreef iemand hier een review dat hij het droomidee matras de eerste nacht veel te hard vnd, mar vanaf de tweede nacht juist heerlijk erop slaapt. Eigenlik is een week wel het minimum wat je een nieuw matras moet geven om te weten of het bij je past, na 10 minuten weet je dat echt nog niet. Een matrass kan de eerste 10 minuten heerlijk voelen, maar na een nacht vreselijk blijken. Andersom ka net zo goed. Daarnaast is een nieuw matras nog stijf, en wordt het altidij iets zachter als je er een paar nachten op ligt. Ik zou het dus iets langer geven dan 10 minuten voor je bepaald of het wat voor je is, zeker gezien je zelf aangaf dat je stevige matrassen wilde. Blijkbaar zijn de matrassen die jee hebt gelijdelijk naar medium gegaan, de droomidee matrassen zijn zeker niet de hardsted die te krijgen zijn(medium tot stevig). Gezein je gewicht van 100kg zou ik zeker proberen of je na een paar nachcten misschien wel lekker ligt op een matras dat je voor je gewicht de juiste ondesteuning biedt.
Ik zou het dus eerst echt proberen, 10 minuten geven een heel ander beeld dan een paar nachten eroop slapen.
Als je dat echt niet wilt kunnen we everder kijken naar wat dan wel bij je past, maar dat blijkt dan toch geen stevig matras te zijn. Ik denk dan het eerste aan matt sleeps, omdat je die volledig kan aanpassen qua stevigheid. Dat maras adviseer ik altidj bij mensen waarbij niet echt te bepalen is wat ze lekker vinden liggen, dit matas kan je op veel manieren zelf aanpassen qua hardheid en daarom is er altijd wel een configuratie die werkt.

• paQ

paQ

Ik denk dat je me verwart met iemand anders.
Ik weeg 75 en we vinden een redelijk zachte matras lekker.

• Aimad1981
paQ schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:00:
De pocketveermatrassen van droomidee zijn vandaag geleverd. Het was ons al na 10 min duidelijk dat dit hem niet wordt. We vinden ze echt hard! Héél hard!
Veel maar ook veel harder dan we hebben (en fijn vinden). Die zijn ook ooit wel wat harder geweest wellicht, maar daarmee vergelijken is dit een plank.

Ze staan al weer ingepakt.
Waar bestaat jouw bedbodem uit dan?

Ik heb ook het droomidee matras, koudschuim ene kant en traagschuim andere kant.

Koudschuimkant is de eerste dagen wel wat aan de harde kant, daarna wordt deze weer wat zachter.

Het kan ook aan je bedbodem liggen dat je het anders ervaart..

Ik lig op een boxspring ‘bonell’ bedbodem.

@dicksterk Weet jij waar ik ergens een goede boxspring bodem kan verkrijgen met pocketvering en géén bonell-vering?? Ik merk dat mijn zijde een beetje aan kracht is verloren. Ik slaap momenteel aan de andere kant (vrouw’s kant), merk wel dat daar wel de bonell-vering beter aanvoelt. Dus niet doorgezakt...

[ Voor 16% gewijzigd door Aimad1981 op 15-02-2018 12:06 ]

• dicksterk
@paq: ik zie het, idd dat gewicht hoorde bij iemand anders.
Overigens geldt de rest van het bericht nogsteeds. IN 10 minute kan je niet weten of een matras bij je past. Ik geloof dat droomidee geen voorwaarden stelt aan hoe lang je een matras moet proberen, maar gangbaar is toch wel dat je het 1-2 weken een kans geeft. Net zoals nieuwe schoenen soms afchuwelijk zitten en heerlijk kunnen zijn na inlopen, kan je niewue matras soms ook anders liggen dan je verwacht. Blikt na een week dat je het echt niks vindt, dan kan je het altijd nog terugstuen maar na 10 minuten is wel erg snel, zeker omdat een matras ook nog iets zachter wordt als je er een paar dagen op ligt.

• dicksterk
@aimad1981: kijk maar eens op www.beddenbriljant.nl en kies dan voor boxsrpigns zonder matras. daarin klik je dan boxspring zonder matras delux aan en vink je in het keuzeveld pocketvering kern aan. Als je een elektrische boxsrping zou willen kan je ook voor elek. boxspring exclusiv gaan, maar die is wel wat duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kezand schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:10:
@Anoniem: 67363 volgens mij was @Workaholic ook de fly aan het overwegen
Klopt. Uiteindelijk voor auping gekozen omdat bij het kiezen voor specifieke opties we uiteindelijk in de buurt van auping kwamen. Ik kan dus kan helaas geen ervaringen delen. Wel een gaaf bed om te zien btw! Succes met je keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 15-02-2018 12:13 ]

Mijn V&A

• dicksterk
@paq: zoals @aima1981 ook al schrijft wordt het matras na een paar nachten iets zachter. Blijft het dan nog te hard dan zou je de pocketveren matras van www.ravensberger-matrassen.nl kunnen nemen, die kan je in 2 hardheden krijgen en zou dan dus in h2 bij jou passen.

• paQ

paQ

Al wordt dit iets zachter, dit vind ik gewoon niet prettig / veel te hard.

En dat terwijl het op een geveerde box ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:53
Ik heb het nieuwe Matt Sleeps matras geprobeerd, maar ik vond het te zacht. Zelfs op de koudschuim variant gaf het vooral te weinig ondersteuning in de onderrug naar mijn idee.

Mijn vriendin die sliep er wel OK op, maar nu we terug zijn naar het oude matras (pocketvering 300/m2) bevalt het oude matras ons toch weer beter.

We hebben nu echter 2 losse matrassen en willen af van de spleet tussen de matrassen en een iets langer matras (210cm). Ik heb het snel warm, vriendin snel koud. Vriendin vond de Matt sleeps wel wat frisser, ik kon er (in de winter) weinig over zeggen.

Ik neig nu ook naar het droomidee matras, met traagschuim kant zodat we kunnen variëren. Scheelt een bak geld, en kwaliteit lijkt zo gezien de reacties wel OK.

Specs: 210x180, man 90kg, vrouw 65kg. Klopt mijn redenatie of kan ik beter bij iemand anders eerst kijken? (Ravensburger kon bijvoorbeeld de kern splitsen indien gewenst voor harder/zachter links/rechts.
Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste