Zijn er mensen die ervaring hebben met LeDorm matrassen ? Gefabriceerd en verkocht in NL, word uitsluitend door merkdealers verkocht. De prijs bevind zich in het hogere segment.
Korte uitleg van onze situatie:
We zijn al enkele weken aan het oriënteren voor nieuwe matrassen of een volledig nieuwe boxspring. Ik slaap eigenlijk al jaren niet goed door een te hard matras. We hebben nu een Norma Boxspring combo 160x210 met een soft en hard matras plus 7cm topper van latex. Mijn vrouw slaapt uitstekend maar ik wil op korte termijn iets anders. De klachten zijn;
- in algemeen geen prettige lig houding kunnen vinden, het voelt ook echt als 'behelpen'
- tot meerdere keren per week een pijnlijke onderrug
- nooit uitgerust wakker worden
- overmatig transpireren
De verkoper heeft mij aangeboden om 3 nachten met een zogenaamd SlaapID te gaan slapen. Dit is een sensor die je om je middel klemt, net iets onder de oksels, welke je slaap ritme meet. Na uitlezen bleek er inderdaad een erg onrustig slaappatroon in te zitten met als uitschieter een nacht met 96 positiewisselingen in 5 uur tijd. Hier was ik wel blij mee want wat ik ervoer kwam ook in de meting naar voren.
Enfin, na dit besproken te hebben en nog wat andere randzaken (vragen lijstje) was het tijd om eens bij wat matrassen te gaan kijken. Het was ook wel direct duidelijk dat SlaapID toch op een of andere manier bij LeDorm betrokken is, de verkoper heeft ons ook enkel deze matrassen laten ervaren. Gezien mijn lengte (1,96m) en gewicht (115kg) raadde de verkoper aan om minimaal voor een 90x210/220 matras te gaan en dan wel de Superior Pocket 24 (te vinden op
http://ledorm.com/collectie/matrassen) met een tijk van 'Velvet Pure Luxe – doorgestikt met thermowol, bamboe/zijde en kameelwol/kasjmier' - volgens de verkoper een natuurproduct en uitermate geschikt voor slapers die veel transpireren.
Om een lang verhaal kort te maken, de offerte komt op een goede 4000 EUR voor 2 matrassen. Voor dit bedrag kun je volgens mij ook een degelijk bed kopen waar je 8-10 jaar mee kunt doen.
Ik moet wel zeggen dat het erg fijne matrassen zijn, maar ik 2500 EUR echt veel geld. We gaan uiteraard verder kijken en vergelijken maar zijn er hier mensen met praktijkervaring met LeDorm ?