Hallo allen,
Gezien het feit dat in hier reageer niet geheel verrassend dat ik ook op zoek ben naar wat nieuws. In eerste instantie heb ik me gericht op een boxspring met alles erop en eraan. Ik zal niet de enige zijn waarbij gaandeweg het zoeken de shortlist oneindig lang wordt en je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik kwam onder meer uit bij fabrieksboxsprings.nl, bestboxspring.nl, kaufmannboxsprings.nl, iboxz.nl en wilpe.nl.
Maar gelukkig kwam ik bij dit topic uit. Ik heb het gehele topic doorgenomen (wat nog een heel karwei was

) en op basis van de tips van mensen uit de matrassenbranche, degenen die zich erin verdiept hebben en ervaringen van de gewone consument ben ik al een stuk verder. De hierboven genoemde adressen waar ik zelf bij uitkwam voor een complete boxspring zijn hier bijvoorbeeld zelden tot nooit genoemd.
We slapen eigenlijk overal wel enigszins op, zelfs op het matras voor mijn huidige matras dat 1.90 lang was (kleiner dan ik zelf ben), volledig doorgelegen was en waarbij je aan de bovenkant kon zien hoe de latten aan de onderkant precies lagen
Uitgangspunten:
-Lengte 220, breedte 180 (200 ook ok)
-Ben zelf zo'n 85 kilo, vriendin is een stukje lichter
-Zweet weinig, maar heb er wel een hekel aan als ik in de zomer in een sauna lig. In de winter heb ik dan weer graag dat het een beetje lekker opwarmt.
-Slaap op m'n zij, zij ook
-Heb eigenlijk altijd op schuimmatrassen gelegen en daar ook wel prima ervaringen mee gehad, dus daar neig ik nu weer naar
-We zijn bij een aantal beddenzaken geweest en bijna alles ligt dan wel prima. Om de voor ons belangrijke eigenschappen écht te testen hebben we aan die paar minuutjes niet genoeg.
-Naast een matras heb ik ook een nieuwe basis nodig vanwege de andere afmetingen. Niet echt een voorkeur voor boxspring of gewoon een bodem+ombouw. Vooral iets wat het beste past bij het matras waar de keuze uiteindelijk op valt
-Om maar gelijk de hele handel te vernieuwen zoek ik ook maar meteen kussens, hoeslaken en dekbed. Voor hoeslaken heb ik die van de lidl hier voorbij zien komen, maar die is op dit moment uitverkocht dacht ik. Een fijn kussen vind ik in ieder geval vrij belangrijk.
-In principe valt alles binnen budget, maar ik hou er niet van om (te)veel uit te geven grotendeels voor een naam als je voor een fractie prima kwaliteit kunt krijgen
Op basis van onze voorkeuren en de gedeelde kennis en ervaringen in dit topic kom ik zelf tot de Struktura-MED 60 van Ravensberger (hardheid H2 of H3?) als geschikt matras. Heb ook gedacht aan bijvoorbeeld het Emma matras, maar dat schijnt erg warm te zijn. Een budgetmatras zoals dat van de LIDL valt ook af omdat die maar tot 200 lengte gaan. Het nogal veel genoemde droomidee-matras is aantrekkelijk vanwege de prijs, maar zoals gezegd heb ik bijna geen ervaring met veren en las ik hier dat matrassen van 220 lengte niet geretourneerd kunnen worden (iets wat ik sowieso niet graag doe, ik ben bij voorkeur in één keer klaar. Maar het is alsnog handig om de mogelijkheid wel te hebben).
Wat vinden jullie van mijn matraskeuze op basis van deze uitgangspunten? En wat raden jullie eventueel aan om het bed te completeren, bij voorkeur zodat er geen topper op hoeft. Geen boxsprings las ik hier? En nog verdere tips voor hoeslaken/kussen/dekbed?