Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 14 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32

paQ

Aimad1981 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:20:
[...]
Hoe was je derde nacht verlopen? :)

Heb je de matras van droomidee inmiddels al terug gestuurd en is je geld teruggestort?
Ik heb droomidee gisterochtend gemaild.
Gistermiddag ontving ik een soort van overtuigingsmailtje om ze toch te houden, meteen afgehouden.
Sindsdien niets meer vernomen.

3e Nacht was prima, daarom zojuist een tweede besteld, maar dat wordt ws toch maandag pas.

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 02-03-2018 14:46 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:07

Metalfreak

Hoije woh!

Vraagje: levert Larson ook op zaterdag? Er staat eigenlijk weinig leverinformatie op hun site.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04-2021
Metalfreak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:47:
Vraagje: levert Larson ook op zaterdag? Er staat eigenlijk weinig leverinformatie op hun site.
ze leveren helaas niet in het weekend. Anders had ik de matras vandaag wel gehad. Ik krijg de matras aanstaande dinsdag binnen, omdat ik op die dag vrij ben.

@paQ Ik hoop niet dat ze moeilijk gaan doen. 100 dagen proefslapen aanbieden en vervolgens een retourtje weigeren. Zou wel echt vies zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Aimad1981 op 02-03-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Aimad1981 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:54:
[...]
ze leveren helaas niet in het weekend. Anders had ik de matras vandaag wel gehad. Ik krijg de matras aanstaande dinsdag binnen, omdat ik op die dag vrij ben.
Dan moet ik maar eens wat gaan regelen op mijn werk als ik dat matras wil bestellen. Hoe werken ze? Is het toevallig ook zo af te spreken dat de koerier je een kwartiertje van tevoren belt? Aangezien ik op vijf minuten van huis werk, is dat dan geen probleem om even voor terug te gaan.

Ik twijfel verder alleen nog tussen de Oslo en Stockholm. Ik heb het nogal snel koud, dus ik vind het niet erg als een matras wat warm aanvoelt. Verder ben ik dus zijslaper en heb ik ook een lichte vorm van scoliose waardoor ik wat gevoeliger ben qua rugklachten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aimad1981
Metalfreak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:00:
[...]

Dan moet ik maar eens wat gaan regelen op mijn werk als ik dat matras wil bestellen. Hoe werken ze? Is het toevallig ook zo af te spreken dat de koerier je een kwartiertje van tevoren belt? Aangezien ik op vijf minuten van huis werk, is dat dan geen probleem om even voor terug te gaan.

Ik twijfel verder alleen nog tussen de Oslo en Stockholm. Ik heb het nogal snel koud, dus ik vind het niet erg als een matras wat warm aanvoelt. Verder ben ik dus zijslaper en heb ik ook een lichte vorm van scoliose waardoor ik wat gevoeliger ben qua rugklachten.
Zodra je een bestelling hebt geplaatst krijg je een link van TSN Groep, waarin je aangeeft welke dagen je matras geleverd zou willen (tijdsindicatie 07:00 uur - 18:00 uur) is gratis. Als je kortere tijdsindicatie zou willen, moet je er €7,- meer voor betalen. Eén werkdag voor de bezorgdatum ontvangt je bericht met een indicatie van de bezorgtijd.

Ik ging ook twijfelen tussen de Oslo en stockholm matras. Ik ging daarna gebruikservaringen lezen op verschillende sites en toen kwam naar voren dat de duurdere variant, de Oslo te zacht aanvoelt. Teveel lagen tov de stockholm. Dus maar besloten om voor de stockholm te gaan.

Ik ben ook iemand die het snel koud krijgt, dus een matras die mij extra warmte geeft is mooi meegenomen. Dus die gel-laag op de Oslo is voor mij overbodig. Heb trouwens ook een wat koudere slaapkamer.

Ik ben ook net zo benieuwd zoals jij, hoe mijn lichaam en met name mijn onderrug op deze Larson matras gaat reageren. Het droomidee matras vond ik wel ondersteunend voor mijn onderrug tov mijn oude matras, maar net te hard helaas. Het is het net niet voor mij. Mijn onderrugklachten zijn helaas niet afgenomen met het droomidee matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TSN komt hem dinsdag brengen. Als ze nu meteen die droomidee dingen weer meenemen.... (zelfde vervoerder uit zelfde overslag)

Droomidee heeft niks meer van zich laten horen :/

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 02-03-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Heb nu ook de kortingscode van Larson binnen, nu eerst even proberen uit te vinden of ik de Oslo of Stockholm wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Metalfreak schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:54:
Heb nu ook de kortingscode van Larson binnen, nu eerst even proberen uit te vinden of ik de Oslo of Stockholm wil.
De oslo is wel serieus dikker dan de stockholm, en dat zit niet in de pockets zeg maar :)
Het is allemaal bovenop.

Mijn hoofdoverweging om voor stockholm te gaan ipv oslo was dat wij nooit zo van de toppers waren (zowel kwa muziek als bed-bedekking)
Maar wie weet ligt het wel zalig en pijnvrij... who knows :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@Verwijderd: Ik heb mijn twijfels over de levensduur van de larson matrassen. je schrijft zefl bijvoorbeld al dat de onderkant weinig voorstelt, dat je de veren er doorheen voelt. Ik vrees dat deze matrassen gaan uitzakken.
Wat comfort betreft kan jij de droomidee matras en de larson moeilijk vergeliken. Bij de droomidee koos je bewust voor een matras zonder traagschuim, terwijl de larson dit wel heeft. het is goed mogelik dat je ook op de traagschuim-kant van een droomidee matras lekker had gelegen. Bveondien vidn ik dt marketing-gedoe bij larson(mensen die niet achter een code aangaan betalen veel teveel) erg schimmig.
@metalfreak: De droomidee-matrasis naar mijn menig van betere kwalitiet dan de larson. Mocht je toch de larson willen: de oslo is erg zachct, heeft veel toplagen wat ertoe kan leiden dat je lichaamscontoreren erin achterblivjen na korte tijd(dit noemt men contour/nest/kuilvorming). De stockholm heeft een wat dunnere afdeklaag waardoor dit risico kleiner is, hoewel ik niet erg overtuigd ben van de levensdu van de larson matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ongezien proef ik uit je verhaal, dan Kun je het ook nergens aan staven.

Zoals ik al schreef is het larson matras echt wel wat beter afgewerkt dan een droomidee. Ik _verwacht_ daardoor dan het duurzaam is gemaakt.
Ik heb nooit gezegd dat de onderkant niks voorstelt, maar dat je daar niks aan hebt. (Om op de liggen). Het matras heeft dus eigenlijk maar 1 kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier de knoop doorgehakt: Droomidee matras van 22cm in de maat 180x220cm. Ben echt heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@paq: gezien heb ik ze indedaad niet. Je kan moeilijk elk matras zien, dan heb ik een kasteel nodig.
Dat de tijk mooi is zegt weinig over de binnenkant. Daarnast, zoals gezegd, de marketing-trucs van dit bedrijf bevallen me niet zo. De oslo is zo dik qua afdeklagen dat kuilvormign bijna onvermijdelijk is. De stockholm is dan nog de beste keue, maar slechts aan 1 kant te beslapen waarbij het droomidee matras(keuze uit 1 kant traagschuim en andere kant koudschuim) meer keuze biedt. Ik ben benieuwd hoe jijover 3 jaar over het larson matras denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Als ik hem besluit te houden ben ik daar ook benieuwd naar.
Maar goed, Mn beterbed matrassen van 840 euro zijn na 8-9 jaar ook wel echt op.
Dus het betekent allemaal niet zoveel meer voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
paQ schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:47:
Als ik hem besluit te houden ben ik daar ook benieuwd naar.
Maar goed, Mn beterbed matrassen van 840 euro zijn na 8-9 jaar ook wel echt op.
Dus het betekent allemaal niet zoveel meer voor me.
Hoe is de larson stockholm matras tot zo ver? Is je slaap en/of nachtrust verbeterd? Ben je er tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Vooralsnog ben ik tevreden.
Ik lig lekker :)

Nog 95 nachten te gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

dicksterk schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:08:
@Verwijderd: Ik heb mijn twijfels over de levensduur van de larson matrassen. je schrijft zefl bijvoorbeld al dat de onderkant weinig voorstelt, dat je de veren er doorheen voelt. Ik vrees dat deze matrassen gaan uitzakken.
Wat comfort betreft kan jij de droomidee matras en de larson moeilijk vergeliken. Bij de droomidee koos je bewust voor een matras zonder traagschuim, terwijl de larson dit wel heeft. het is goed mogelik dat je ook op de traagschuim-kant van een droomidee matras lekker had gelegen. Bveondien vidn ik dt marketing-gedoe bij larson(mensen die niet achter een code aangaan betalen veel teveel) erg schimmig.
@metalfreak: De droomidee-matrasis naar mijn menig van betere kwalitiet dan de larson. Mocht je toch de larson willen: de oslo is erg zachct, heeft veel toplagen wat ertoe kan leiden dat je lichaamscontoreren erin achterblivjen na korte tijd(dit noemt men contour/nest/kuilvorming). De stockholm heeft een wat dunnere afdeklaag waardoor dit risico kleiner is, hoewel ik niet erg overtuigd ben van de levensdu van de larson matrassen.
Word jij betaald door Droomidee om die matrassen bij iedereen aan te smeren :? No offence hoor, maar het begint er wel enorm op te lijken. Je kraakt andere merken af zonder er überhaupt enige ervaring mee te hebben, dat vind ik wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 06:59
Misschien wel aardig voor jullie: ibood heeft momenteel de Larson Oslo matrassen in diverse afmetingen in een flash sale. Heb niet heel uitgebreid onderzoek gedaan maar op het eerste gezicht lijkt het nogal te schelen met bijv. Bol.com. Misschien hebben jullie er iets aan.

http://www.ibood.com/home...32/3126/larson-matrassen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

titan1901 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:36:
Misschien wel aardig voor jullie: ibood heeft momenteel de Larson Oslo matrassen in diverse afmetingen in een flash sale. Heb niet heel uitgebreid onderzoek gedaan maar op het eerste gezicht lijkt het nogal te schelen met bijv. Bol.com. Misschien hebben jullie er iets aan.

Thanks voor de tip! Lijkt inderdaad nog iets te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Ik overweeg ook de Oslo te gaan bestellen op ibood, mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
titan1901 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:36:

en @Metalfreak @d0s

Code N1NT3ND0 voor gratis verzending.
CashbackXL voor 4% cashback.

Zit zelf erg te twijfelen om ook dit matras te bestellen, maar als ik de plaatjes zo zie dan denk ik dat je echt van 'kuil' moet houden wil je hier van kunnen genieten... http://1225924211.rsc.cdn...ras-oslo-180-x-220-cm.jpg Dit ziet er toch ook verre van comfortabel/realistisch uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Dank :) Ik twijfel ook nog heel erg, aangezien ik een buikslaper ben en teveel wegzakken dan niet goed zou zijn. Van de andere kant bevallen al die hardere matrassen me tot dusver ook niet.

Misschien toch beter voor de Stockholm gaan, alleen is die weer niet in de aanbieding nu zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:44
Hier is er weer eentje die advies wil hebben :) Na een jaar of 6 op een merkloze boxspring van 140x200cm is het tijd voor wat nieuws. Niet allen zakt onze huidige boxspring inmiddels aardig door, we willen ook groter: 180x200cm. Mijn vriendin en ik hebben allebei geen rugklachten of andere redenen waarvoor we een speciaal matras willen hebben. We zijn ook allebei vrij licht (63 en 75 kg).

We hebben al een rondje gelopen door de IKEA en zijn even op de boxsprings daar gaan liggen maar daar waren we (tijdens het korte proefliggen) niet echt tevreden over. De zachte matrassen waren te zacht en de hardere lagen gewoon niet lekker. We zijn ook langs geweest bij de Dutch Dream (http://www.dutchdreamslapen.nl/) en daar zijn we goed geholpen. Het standaard bed wat zij hadden staan in de showroom lag voor ons lekker en viel precies in het budget (tot 2000 euro). Heeft iemand ervaring met Dutch Dream?

Afgelopen weekend zagen we de reclame op TV voor Swiss Sense en hun korting op het edition 1 model. Het klonk goed maar als ik hier zo lees is dat niet een heel best merk en besteden ze meer aan reclame dan aan de bedden. Heeft iemand nog suggesties voor ons binnen ons budget? Auping en andere echte premium merken zijn helaas (ver) boven budget.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
d0s schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:36:
Dank :) Ik twijfel ook nog heel erg, aangezien ik een buikslaper ben en teveel wegzakken dan niet goed zou zijn. Van de andere kant bevallen al die hardere matrassen me tot dusver ook niet.

Misschien toch beter voor de Stockholm gaan, alleen is die weer niet in de aanbieding nu zie ik...
De kortingscode: Ilovelarson die ik heb gekregen, kun je nog steeds gebruiken op http://www.larsonbeds.nl zag ik net. Wees snel, anders verloopt de code. Iedereen mag ‘m gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Wow, dat scheelt enorm.. dank :)

Nu dus de keuze tussen de Stockholm voor €455,60 inclusief verzenden of de Oslo voor €422,95.

Ik begreep dat voor een buikslaper de Stockholm misschien beter is omdat je er minder in wegzakt? Kan iemand dat bevestigen?

Die Oslo is wel lekker 'dik' en dat mis ik wel bij mijn huidige matrassen.

@paQ Mag ik vragen hoe jij slaapt? Rug/Zij/Buik? Schat jij in dat deze matrassen voor buikslapers voldoende ondersteuning bieden? Ik lees op de site van Larson ook niks over 'zones' in het matras, wat daarbij belangrijk is. Verder lees ik alleen maar positieve reviews, en dat is bij andere merken wel anders.

Eigenlijk is dit samen met Ravensberger het enige merk waar ik overwegend positieve verhalen over lees.

[ Voor 38% gewijzigd door d0s op 05-03-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
d0s schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:59:

Nu dus de keuze tussen de Stockholm voor €455,60 inclusief verzenden of de Oslo voor €422,95.

Ik begreep dat voor een buikslaper de Stockholm misschien beter is omdat je er minder in wegzakt? Kan iemand dat bevestigen?

@paQ Mag ik vragen hoe jij slaapt? Rug/Zij/Buik? Schat jij in dat deze matrassen voor buikslapers voldoende ondersteuning bieden? Ik lees op de site van Larson ook niks over 'zones' in het matras, wat daarbij belangrijk is. Verder lees ik alleen maar positieve reviews, en dat is bij andere merken wel anders.

Eigenlijk is dit samen met Ravensberger het enige merk waar ik overwegend positieve verhalen over lees.
Géén probleem. Ik stond ook eerst op het punt de Oslo matras te bestellen, maar had elders gelezen dat deze te zacht was. Dus toen maar de stockholm besteld. Enige wat je mist, is een toppertje dat standaard op de matras is bevestigd. Je kan altijd een eigen topper op de stockholm zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Ah kijk. Ik ben juist niet zo van de toppers, dus dan ga ik denk ik ook voor de Stockholm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Aimad1981 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:43:
[...]
De kortingscode: Ilovelarson die ik heb gekregen, kun je nog steeds gebruiken op http://www.larsonbeds.nl zag ik net. Wees snel, anders verloopt de code. Iedereen mag ‘m gebruiken. :)
Grappig, ik had een andere :)

Wat ik me wel afvraag bij dat Oslo matras: hoe krijg je daar in godsnaam fatsoenlijk een hoeslaken omheen :? Ik heb nu al altijd ruzie met mijn huidige matras om daar een hoeslaken een beetje netjes overheen te krijgen en dan zie ik nog aan alle kanten het matras er onderuit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Zoals de meesten hier, ben ik ook op zoek naar een nieuw matras. Ik ben 190 cm lang en weeg 73 kilogram en heb brede schouders en serieuze ademhalingsproblemen en zweet veel. Momenteel ben ik de volgende matrassen aan het overwegen: ravensberger struktura med 60 (twijfel tussen h2 en h3), Relax Naturlatex Matratze Silverness Air (https://www.relax-betten....7-air-latex-matratze.html), Cellpur Duo Matratze (http://www.gruenwald-design.at/cellpur_duo-2628.htm), of een Pantera 100 koudschuim plaat van 20 cm dik (schijnt heel drukverlagend te zijn) met een op maat gemaakte Tencel tijk (http://www.matrashoes.nl/...ucalyptus-matrashoes.html). Heeft er iemand al evaring met deze matrassen en met de hardheid van de struktura med 60 en de Pantera 100 of 130? Alvast merci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

d0s schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:59:

Vooral buik hier.
Ik heb omwille van dat met name voor De dunnere gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@metalfreak: nee hoor k word niet betaald, ik adviseer ook vak genoeg andere merken maar toevallig komen de laatste dagen een aantal mensen voorbij die ik droomidee zou adviseren. Ik krak geen merken af maar vind de opbouw van de larson-matrassen niet bijzonder, zeker de oslo is vragen om kuilen. De stockholm is gewoon ene traagschuimmatras met pocketvering, en dat heb je met het droomideematras met an 1 kant traagschuim ook, alleen dan een stuk goedkoper en met 10 jar garantie ook op kuilvorming.
@sand0rf: je zou op www.beddenbriljant.nl kunnen kijken. kies dan voro boxsprign zonder matras en neem de boxsprign zonder matas delux(selecteer met pocketvering). en leg daaroop het matras + traagschuim van www.droomidee.nl
dan heb je een leuke combi die prima in je budget past, en de keuze tussen traagschuim en koudschuim als afdeklaag(droomidee matras heeft aan 1 kant traagschuim en aan de andere kant koudschuim)
@d0s: als buikslaper zou ik zeker geen oslo nemen idd. Maar waarom niet de droomidee met aan 1 kant traagschuim, of de ravensberger pocketveringmatars? beide goedkper en beter dan de larson matras en beide geschikt voor buikslapers.
@Verwijderd: de struktura matassen worden vaak als vrij zacht ervaren. dus als je van stevig houdt zou ik in juw geval voor h3 gaan, bij zacht voro h2. ravensberger is zeer goede kwalitiet voor een lage rpijs. panera is vaak onnodig duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

@dicksterk Gewoon (nog) niet overtuigd van Droomidee n.a.v. reviews en ervaringen (mnogv service) in dit topic. De Larson ziet er al met al gewoon wat degelijker uit als ik kijk naar afwerking. Ik hoorde ook iets over het gewicht dat hoger ligt, dat moet ergens inzitten :)

Mijn eerste optie was de Ravensberger Pocketvering maar die is er (nog) niet in de maat 180x210. Dit zou dan een mooi alternatief zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 05-03-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zakken de schouders echt goed in bij de struktura med60 of neem je beter de ergomed70?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

zo de tweede larson Stockholm ligt te ontvouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
paQ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:29:
zo de tweede larson Stockholm ligt te ontvouwen
Die van mij (160x200) was vanochtend gearriveerd. Ligt nu ook te ontvouwen. Ik kan er pas s’avonds op gaan liggen. Ben heel benieuwd!

Heb jij al een reactie gekregen van droomidee (retour)? Ik had retourformuliertje afgelopen vrijdag ingevuld en nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ja ik heb een soort van "bevestiging" ontvangen van retour, en ook een mail van TSN om de matrassen op te komen halen.
Dat is gelukkig in gang gezet, want er staan nu 4 matrassen tegen de muur :+

Heb zojuist tijdens het ontvouwen de matras nog eens goed bekeken; de onderzijde is van een wat meer plastic/nylon achtig materiaal met een antislip oppervlak zodat het niet gaat schuiven op een losse bodem. Ik zie nou niet echt in wat 3 of 5 cm PU schuim daar nou nog aan zou moeten 'verbeteren', behalve dat je matras misschien onhandig dik wordt.

Maar een 160x200 matras @Aimad1981 , dat zal best wat gewogen hebben lijkt me :?
Ben benieuwd wat je van deze vindt na die van droomidee.

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 06-03-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
paQ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:08:
Ja ik heb een soort van "bevestiging" ontvangen van retour, en ook een mail van TSN om de matrassen op te omen halen.
Dat is gelukkig in gang gezet, want er staan nu 4 matrassen tegen de muur :+

Heb zojuist tijdens het ontvouwen de matras nog eens goed bekeken; de onderzijde is van een wat meer plastic materiaal met een antislip oppervlak zodat het niet gaat schuiven op een losse bodem.

Maar een 160x200 matras @Aimad1981 , dat zal best wat gewogen hebben lijkt me :?
Hij woog wel zwaar (geperst, opgerold in een doos). TSN weigerde eerst de doos naar de 2de verdieping te brengen. Toen zij ook besefte dat ik het niet alleen kon, hebben zij ‘m, alsnog naar boven gebracht. :)

Matras ziet er professioneel en afgewerkt uit en oogt op het eerste gezicht wat zachter aan de bovenkant dan de droomidee matras.

[ Voor 7% gewijzigd door Aimad1981 op 06-03-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dicksterk schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:44:
@metalfreak: alleen dan een stuk goedkoper en met 10 jar garantie ook op kuilvorming.
mja, dat vind ik net zoiets als 20 jaar garantie op een zonnepaneel.
Wie zegt dat droomidee er nog is dan, en of uberhaupt iemand de moeite neemt na 8 jaar om nog dergelijke garantie te claimen.
beide goedkper en beter dan de larson matras en beide geschikt voor buikslapers.
Naja, ik denk toch dat je wat voorzichtiger moet omspringen met dergelijke stellingen.
Je hebt de matrassen nooit gezien, laat staan op een kundige manier beoordeelt. Je kunt niet alles maar laten voorkomen als feiten en daarmee andere zaken rücksichtslos diskwalificeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
@Verwijderd
Zilverdraad in de tijk is voor jou ademhalingsproblemen erg prettig. Die tijk met eucalyptus zou ik afraden denk dat het eerder een belemmering is.
De relax is een natuurlatex kern. Je bent dus zeker van dat het lang mee gaat. Het geeft ook een lage druk waardoor je schouders er prettig inpassen.
Pantera is gewoon de merknaam voor het koudschuim van Draka interfoam. Prima koudschuim maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

paQ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:15:
[...]

mja, dat vind ik net zoiets als 20 jaar garantie op een zonnepaneel.
Wie zegt dat droomidee er nog is dan, en of uberhaupt iemand de moeite neemt na 8 jaar om nog dergelijke garantie te claimen.
Precies, zo denk ik er ook over. Experts adviseren je matras zo ongeveer om de 8 jaar te vervangen, dus ik verwacht eigenlijk helemaal niet dat een matras 10 jaar meegaat. Mijn matras is nu een kleine 9 jaar oud en ik merk gewoon dat het op is, daar zat ook 10 jaar garantie op, maar wat moet ik doen? Met Trendhopper (en als ik het me goed herinner valt dat onder de Mande :r makers :r groep :r ) dit gaan proberen uit te vechten en na een half jaar toch geen gelijk te krijgen? Als ik al hoor hoe Droomidee niet reageert op hun retouren, dan wens ik je veel succes met over 7 jaar je gelijk te krijgen als jij beweert kuilvorming te heben.
[...]

Naja, ik denk toch dat je wat voorzichtiger moet omspringen met dergelijke stellingen.
Je hebt de matrassen nooit gezien, laat staan op een kundige manier beoordeelt. Je kunt niet alles maar laten voorkomen als feiten en daarmee andere zaken rücksichtslos diskwalificeren :?
Hier sluit ik me ook bij aan. Als ik het me goed herinner dat ik ooit gelezen heb, heeft die user ook niet bepaald een gemiddeld postuur, dus wat voor hem geldt, geldt niet automatisch voor mij. Eerlijk gezegd stoort het me een beetje dat hij op alles reageert en zich daarbij voordoet als een expert met jarenlange ervaring waarbij er eigenlijk altijd maar één advies uitkomt: het droomidee matras.

Zojuist overigens bij de fysiotherapie geweest voor mijn rugklachten, bleken twee wervels vast te zitten. Maar ik vroeg ook nog even of ze tips had voor een nieuw matras en ze gaf aan dat je het beste een wat steviger matras kon uitzoeken omdat je dan wat meer bewoog en dat weer beter voor je rug was. Maar het kwam natuurlijk ook weer neer op eigen voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Aimad1981 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:11:
[...]
Hij woog wel zwaar (geperst, opgerold in een doos). TSN weigerde eerst de doos naar de 2de verdieping te brengen. Toen zij ook besefte dat ik het niet alleen kon, hebben zij ‘m, alsnog naar boven gebracht. :)

Matras ziet er professioneel en afgewerkt uit en oogt op het eerste gezicht wat zachter aan de bovenkant dan de droomidee matras.
Heel benieuwd naar je ervaring @Aimad1981 !
Zeker interessant dat jij ook het vergelijk met Droomidee kan maken :)

Ben jij toevallig ook een buikslaper? Dat helpt mij, samen met de ervaring van paQ in mijn keuze.

Het feit dat hier iemand aangeeft al een aantal dagen niks van Droomidee gehoord te hebben voor het retourproces beweegt me zeker niet naar hun als mijn nieuwe matras leverancier, hoe hard @dicksterk het ook probeert te promoten hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
d0s schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:49:
[...]

Heel benieuwd naar je ervaring @Aimad1981 !
Zeker interessant dat jij ook het vergelijk met Droomidee kan maken :)

Ben jij toevallig ook een buikslaper? Dat helpt mij, samen met de ervaring van paQ in mijn keuze.

Het feit dat hier iemand aangeeft al een aantal dagen niks van Droomidee gehoord te hebben voor het retourproces beweegt me zeker niet naar hun als mijn nieuwe matras leverancier, hoe hard @dicksterk het ook probeert te promoten hier ;)
Helaas geen goede ervaring gehad met de larson stockholm matras de eerste nacht. Hieronder mijn klachten met het matras:

• Matras voelde meteen al te warm aan waardoor mijn vrouw en ik slecht hebben geslapen. Zelfs met 1 deken kregen wij het al warm, terwijl wij gemakkelijk 2 dekens gebruikten tijdens het slapen op het droomidee matras en het niet te warm kregen.

• Traagschuim van de matras valt vies tegen. Je merkt erg weinig van de traagschuim die erop ligt. Traagschuim van droomidee voelde velen malen beter aan. Traagschuim van droomidee vormt naar de contouren van je lichaam en bij deze matras lijkt het erop alsof je op een zachte spons slaapt. Hierdoor zijn mijn rugklachten vanochtend verergerd.

• Matras is abdoluut niet stevig te noemen. Droomidee matras voelde steviger aan, waardoor draaien met mijn gewicht van 97 kg makkelijker kon.

Dit waren onze ervaringen van een nacht slapen op het matras van larson stockholm. Ik geef deze matras paar dagen anders gaat deze retour en blijf ik droomidee matras voorlopig houden.

Ps. Ik ben een rugslaper en geen buikslaper. @d0s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ah da's klote...
Mja het warmte verhaal is wel herkenbaar, daar ben ik voor mezelf ook het meest sceptisch over.
Even zien hoe dat gaat de komende week/weken.

Maar, ik vind het droomidee matras dan ook wel echt veel te hard/oncomfortabel. Zodoende ben ik wel blij met de zachtere feel van dat larson matras :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de veelgenoemde Ravensberger struktura med60 echt zo goed? Op amazon kom je toch wel gemengde reacties tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Hmm, nu ben ik toch weer aan het twijfelen door de review van @Aimad1981 . Heb geen zin om 'tig matrassen te bestellen om maar wat te proberen. Ik ben wel een zijslaper waardoor ik eerder een ietwat zachter matras nodig heb, op een te hard matras krijg ik vaak een beetje gevoelloze bovenbenen. Dat warme klinkt als iets wat ik wel fijn zou vinden, maar ik begrijp dus dat het wel érg warm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Metalfreak schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:09:
Hmm, nu ben ik toch weer aan het twijfelen door de review van @Aimad1981 . Heb geen zin om 'tig matrassen te bestellen om maar wat te proberen. Ik ben wel een zijslaper waardoor ik eerder een ietwat zachter matras nodig heb, op een te hard matras krijg ik vaak een beetje gevoelloze bovenbenen. Dat warme klinkt als iets wat ik wel fijn zou vinden, maar ik begrijp dus dat het wel érg warm is?
Tweede nacht, helaas zelfde ervaring als de eerste nacht. Matras voelt idd te warm aan. Gewrichtsklachten zijn toegenomen en dit was dan ook onze laatste keer op deze matras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch eindelijk de knoop doorgehakt en de struktura med60 besteld. Kan zeker niet slechter zijn dan wat ik nu heb en als het niet werkt kan ik het nog steeds terugsturen of ruilen voor een latexmatras. Heeft er iemand trouwens evaring met latex matrassen? Zijn die echt zo warm en zweet je er echt zoveel op? Op talalay latex zou het minder moeten zijn, maar dat is wel heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Je hebt ook ander schuim nog, zoals pantera schuim

[ Voor 4% gewijzigd door jayjey op 08-03-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:26

Oekol

waka waka hey hey

Ik less hier voor veel over de larsson en droomidee matrassen. Hoe zijn de ervaringen bij ikea? Mijn vriendin en ik gaan samenwonen en haar boxspring heeft 2 matrassen en we wille daar 1x 160x200 van maken. Nu heb ik op mijn matras ene ikea matras, hij is iets te hard, soms als ik op m'n zij ligt slaapt mijn arm eerder dan ik.

We zoeken een niet al te duur matras omdat we wellicht een groter bed gaan kopen in een aantal jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 08-03-2018 19:09 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Metalfreak schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:09:
Erg warm? Neuh.

Mijn vrouw ligt er nu 2 nachten op en zei uit zichzelf vanavond dat ze al 2 dagen geen last van dr rug meer heeft.

Sja. Er is maar 1 manier om er achter te komen, maar idd al die matrassen door het huis is wel even irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@d0s: droomidee is niet altijd even snel in de communicatie, maar ik heb nog nooit gelezen dat het niet goedgekomen is. De kwalitiet van het droomideematras ligt erg hoog, goede schuimen en goede vering. De larson is een matras dat gerold is(dat hoeft niet erg te zijn maar ze worden uit voorraad gelverd dus niemadn weet hoelang zo'n matras met veren gerold is geweest, 2 maanden is toch wel het uiterste eigenlijk wat verantwoord is) het matras kan niet gedraaid worden waardoor allee belastign op 1 kant komt. het oslo matas is zo dik qua afdeklagen dat kuilvormign onvermijdelik is, ze hebben vage consturcties met kortingscodes waardoor mesnne vaak veel teveel betalen. Ditalles maakt dat ik dit bedirjf zelf nooit zou adviseren. Droomidee heeft een opvallende prijs/kwaliteitverhouding, als ik die bij andee bedrijven ook zou constateren zou ik die ook adviseren in dit prijssegment.
@Verwijderd: goede keuze, ik hoop dat hij je bealt. overigens zegt hr-waarde niets over hardheid.
@metalfreak: zie eerder in deze post mijn verklaring voor mijn keuze voor droomidee ipv larson. IN jouw geval lijkt, ook gezien de review van aimad, de droomidee met traagschuim met voor jou geschikter dan de larson.
@Verwijderd: ikea heeft een vrij matie kwalitiet matrassen, vaak snle kuillvorming. Ik zou je het droomideematras(www.droomidee.nl) met aan 1 kant traagschuim adviseren, dan heb je de keuze op welke kant je het lekkerst ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Leoon. schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:06:
Ik less hier voor veel over de larsson en droomidee matrassen. Hoe zijn de ervaringen bij ikea? Mijn vriendin en ik gaan samenwonen en haar boxspring heeft 2 matrassen en we wille daar 1x 160x200 van maken. Nu heb ik op mijn matras ene ikea matras, hij is iets te hard, soms als ik op m'n zij ligt slaapt mijn arm eerder dan ik.

We zoeken een niet al te duur matras omdat we wellicht een groter bed gaan kopen in een aantal jaar.
Mijn ervaring met Ikea is gebaseerd op meer dan 9 jaar geleden, maar die was niet bepaald positief te noemen. Matras voelde niet lekker aan en na slechts een jaar of drie merkte je echt al dat het wat begon door te zakken. Maar goed, dat kan in de jaren inmiddels flink verbeterd zijn, dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Leoon. schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:06:
Hoe zijn de ervaringen bij ikea? Nu heb ik op mijn matras ene ikea matras, hij is iets te hard, soms als ik op m'n zij ligt slaapt mijn arm eerder dan ik.
Je kunt ook een dekmatras kopen om van twee losse eenpersoons matrassen een tweepersoonsbed te maken zonder wig. Ik had hiervoor een Morgedal wat ik een prima koop vond op lattenbodem. Nu slaap ik op het Bekkestua boxspring met Hesseng matras, tromsdalen dekmatras en twee evenskjer boxspring. De set heb ik overigens voor €500 kunnen overkopen, dus ik heb echt niet €1500 nieuw neergelegd.

Het is de duurste combinatie die ze bieden, maar het slaapt fijner dan de Hyllestad vind ik met aparte bijbehorende Tustna topper. Daar werd ik badend in het zweet van wakker omdat het mij veel te warm aanvoelde met wollen dekbed. Wel kan ik je sneller middelhard aanraden qua matras want ik heb de stevige ivm gewicht maar dat is gewoon zonder topper een blok beton :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Metalfreak schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Mijn ervaring met Ikea is gebaseerd op meer dan 9 jaar geleden, maar die was niet bepaald positief te noemen. Matras voelde niet lekker aan en na slechts een jaar of drie merkte je echt al dat het wat begon door te zakken. Maar goed, dat kan in de jaren inmiddels flink verbeterd zijn, dus pin me er niet op vast.
Ik denk dat ik me daar wel in kan vinden soort van. Je kunt wel zien op mijn matras waar ik gelegen heb, maar meestal 's avonds heb ik niet het idee dat het nog steeds zo is eigenlijk. Heb de mijne nu sinds aug 2015.
Joosie200 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Je kunt ook een dekmatras kopen om van twee losse eenpersoons matrassen een tweepersoonsbed te maken zonder wig. Ik had hiervoor een Morgedal wat ik een prima koop vond op lattenbodem. Nu slaap ik op het Bekkestua boxspring met Hesseng matras, tromsdalen dekmatras en twee evenskjer boxspring. De set heb ik overigens voor €500 kunnen overkopen, dus ik heb echt niet €1500 nieuw neergelegd.

Het is de duurste combinatie die ze bieden, maar het slaapt fijner dan de Hyllestad vind ik met aparte bijbehorende Tustna topper. Daar werd ik badend in het zweet van wakker omdat het mij veel te warm aanvoelde met wollen dekbed. Wel kan ik je sneller middelhard aanraden qua matras want ik heb de stevige ivm gewicht maar dat is gewoon zonder topper een blok beton :X
Op dit moment heeft mijn vriendin een topper, weet niet of dat precies hetzelfde is als een dekmatras maar die is in ieder geval dun en dus niet voldoende. Maar daardoor willen we t zekere voor het onzekere en die twee 1 persoons matrassen vervangen voor 1 2 persoons zodat we geen van beide in de eventuele kuil liggen. Mijn Hovag is middelhard-stevig (oh zie net dat je daar tussen moet kiezen op de ikea site. Kan ik dit op mijn matras terug vinden welke ik heb nu?) en hij is al aan de harde kant inderdaad. Nu hadden we een Hyllestad gezien ook pocketvering en die heeft een zacht laagje er overheen of iets dergelijks. Maar misschien is dat dus al niet nodig en kunnen we 100 euro besparen als ik gewoon thuis de stevige heb ipv de middelharde variant.

Ga thuis wel even kijken of ik een artikelnummer vinden kan

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:09:

[...]
Die is in ieder geval dun en dus niet voldoende. Maar daardoor willen we t zekere voor het onzekere en die twee 1 persoons matrassen vervangen voor 1 2 persoons zodat we geen van beide in de eventuele kuil liggen. Mijn Hovag is middelhard-stevig (oh zie net dat je daar tussen moet kiezen op de ikea site. Kan ik dit op mijn matras terug vinden welke ik heb nu?) en hij is al aan de harde kant inderdaad. Nu hadden we een Hyllestad gezien ook pocketvering en die heeft een zacht laagje er overheen of iets dergelijks. Maar misschien is dat dus al niet nodig en kunnen we 100 euro besparen als ik gewoon thuis de stevige heb ipv de middelharde variant.
Topper of dekmatras is potato potato. Klopt, als je drie oranje rechte streepjes als label hebt bij je Hovag dan is het een stevige variant. Heb je golfjes is de middelharde. Hyllestad heb ik dus geprobeerd met en zonder Tustna. Voor mij veels te warm maar ik had degene met latex toplaag, de stevige geloof ik. De middelharde heeft een traagschuim toplaag. De Hyllestad is de dikste matras die ze hebben met 27cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Joosie200 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Topper of dekmatras is potato potato. Klopt, als je drie oranje rechte streepjes als label hebt bij je Hovag dan is het een stevige variant. Heb je golfjes is de middelharde. Hyllestad heb ik dus geprobeerd met en zonder Tustna. Voor mij veels te warm maar ik had degene met latex toplaag, de stevige geloof ik. De middelharde heeft een traagschuim toplaag. De Hyllestad is de dikste matras die ze hebben met 27cm.
Super daar heb ik wat aan, thuis gelijk kijken!

Nu heeft mijn vriendin een matras van 21cm, maar dat slaapt prima afgezien van de geul/gleuf in de morgen. Maakt deze cm's boven de 20cm dan ook nog echt super veel verschil of maakt dat niet zo uit? Of is het meer het niveau van kijk mij de langste hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Leoon. schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Super daar heb ik wat aan, thuis gelijk kijken!

Nu heeft mijn vriendin een matras van 21cm, maar dat slaapt prima afgezien van de geul/gleuf in de morgen. Maakt deze cm's boven de 20cm dan ook nog echt super veel verschil of maakt dat niet zo uit? Of is het meer het niveau van kijk mij de langste hebben?
Voor mij maakt het niet echt uit, met een bedbodem of boxspring eronder slaap je al hoger dus het is meer dat ze nog meer lagen comfort kunnen toepassen dan anders. Die Hyllestad heeft dan ook een ingebouwde topmatras/dekmatras in zich als ware. Het is ook helemaal niet handig met het bed opmaken. Ik heb bijbehorende lakens gehaald de goedkoopste variant kan maximaal matrassen tot 23cm aan oid. Ben blij met mijn dekmatras. Die is maar 7/8cm dik en dus gemakkelijker op te maken dan een 27/28cm dik tweepersoonsmatras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

Deathchant

Don't intend. Do!

Een topdekmatras (topper) verzorgt alleen een stukje comfort, maar het doet 0,0 aan de steun die je van een matras moet krijgen.
Als een matras niet comfortabel en steunvol is, is het een slecht matras. Een topper is enkel een stukje éxtra comfort. Steun moet vanuit het matras komen en dat moet goed zijn, anders is een topper zonde geld (uiteindelijk).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De droomidee matrassen zijn zojuist opgehaald bij ons.
Weer een beetje ruimte in de tent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Joosie200 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:17:
[...]

Voor mij maakt het niet echt uit, met een bedbodem of boxspring eronder slaap je al hoger dus het is meer dat ze nog meer lagen comfort kunnen toepassen dan anders. Die Hyllestad heeft dan ook een ingebouwde topmatras/dekmatras in zich als ware. Het is ook helemaal niet handig met het bed opmaken. Ik heb bijbehorende lakens gehaald de goedkoopste variant kan maximaal matrassen tot 23cm aan oid. Ben blij met mijn dekmatras. Die is maar 7/8cm dik en dus gemakkelijker op te maken dan een 27/28cm dik tweepersoonsmatras.
In dat geval (het niet handig bed opmaken, doordat het dikker is) hoop ik toch echt straks thuis dat mijn matras de hardste versie is, dan kunnen we een hovag kopen en dan de topper (best een dunne) van mijn vriendin er op doen. Zal goed moeten werken dan en een beetje kunnen nabootsen waar we nu op liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook tweakers die een Ravensberger koudschuim op een boxspring hebben liggen, zonder extra topper of iets dergelijks?

Dit werd me door de adviseur afgeraden met vewijzing naar de vergelijking op de site tussen hun matrassen en de matrassen van NL aanbieders waarbij dit wel zou kunnen, maar vraag me af hoe strikt ik dit moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 23:04
Wij hebben ook bij dutch dream gekeken. Zag er op zich goed uit,maar toen we vroegen naar omruilen in het geval dat we na aanschaf niet lekker zouden liggen werd het een moeilijk verhaal.

De verkoper ging ervan uit dat hij ons het juiste bed adviseerde, dus als wij daar een probleem mee zouden hebben zou dat vooral aan ons liggen. Geen inruilgarantie dus...

Wij hebbben dus even verder gekeken en gekocht.
Sand0rf schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:39:
We zijn ook langs geweest bij de Dutch Dream (http://www.dutchdreamslapen.nl/) en daar zijn we goed geholpen. Het standaard bed wat zij hadden staan in de showroom lag voor ons lekker en viel precies in het budget (tot 2000 euro). Heeft iemand ervaring met Dutch Dream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesselaartje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11-2022
Wie kan mij adviseren over de aanschaf van een goed Peuter/Kindermatras??
....... in de maat 70x160.
((Er komen ook 2 lades onder het bed.))
Zoontje wordt gauw 2 en mag dus naar een "groot" bed.
Het is de bedoeling om echt een aantal jaren met dit nieuw te kopen matras te doen.
De slaapkamer is in de winter behoorlijk koud en in de zomer kan het daar flink warm worden.
Ik lees dat vaak koudschuim aangeraden wordt voor peuter/kindermatrassen.
Ravensberger heeft jammergenoeg geen matrassen van 70x160.
Ik lees over HR waardes, lichaamsgewicht enz enz.
Ik ben me al ern aantal dagen aan het inlezen maar ik vind het behoorlijk verwarrend.
Wie kan mij advies geven over een goed matrasje??

[ Voor 3% gewijzigd door Tesselaartje op 12-03-2018 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tesselaartje schreef op maandag 12 maart 2018 @ 01:20:

Ik lees over HR waardes, lichaamsgewicht enz enz.
Ik ben me al ern aantal dagen aan het inlezen maar ik vind het behoorlijk verwarrend.
Ik denk als je daar alles van volgt, je zometeen met een matrasje zit van 784 euro voor een kindje van 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesselaartje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-11-2022
Haha, dat is niet de bedoeling.
Zelfs bij Royal Health Foam is een Kindermatras niet zo duur 😜
Maar ik wil wel graag een goed matras, omdat het matras hopelijk een flink aantal jaren mee zal gaan.
Het bed is namelijk 70x160.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kleine update mijn kant, duurde tot minstens 2 weken voordat ik er echt aan gewend was, maar ik slaap nu echt goed op mijn Roleau matras. Hij is best aan de stevige kant en zwaar met z'n 25 cm dikte. Ik ben ook niet de lichtste, rond de 110 kilo en slaap op m'n zij, geen klachten meer van m'n heup wat ik met het oude matras wel had. Goede service door Roleau ivm een rits van de hoes, die vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Larson Matras is vandaag opgehaald door transport service en degene die de matras kwam ophalen zij dat hij de Larson Stockholm matrassen vaak heeft opgehaald van ontevreden klanten. Ook dat de matras wordt vernietigd bij aflevering aan Larsonbeds. Best jammer voor een matras waar twee nachten maar is op geslapen. Zonde! :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou idd zonde! (maar goed, ik geloof nooit dat matrassen duur zijn in China ;) )
Wij slapen er heerlijk op iig :)
happy campers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iradun
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik heb nu inmiddels zo'n 4 weken het droomidee matras in huis zonder traagschuim. We vinden het een prima matras, de stevigheid was even wennen maar we sliepen er alleen maar beter door. Wat me na een een 10tal dagen ongeveer opvalt is dat mijn kant een stuk zachter is geworden, ondanks dat ons gewicht ongeveer hetzelfde is. Ik kan nog niet zeggen dat het een kuil is maar mijn kant is nu beduidend zachter. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben gehad of is dit gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13
Wat geweldig dat we hier een dergelijk topic hebben, ik wilde al blindelings naar de IKEA rijden om daar een matras te kopen. Maar ik wil toch graag nog jullie advies vragen.

Mijn situatie is als volgt: ik heb thuis nu een Swiss sense boxspring staan. Prima jaren op geslapen, maar tijdens het verschonen een paar weken geleden viel mij toch een kuil in het matras op en ik kan merken dat het matras zijn beste tijd heeft gehad. Dit verklaard misschien ook waarom ik al tijden onverklaarbaar moe wakker wordt, ik dacht al dat ik een enorme winterdip te pakken had.

Deze aanschaf heb ik aangegrepen om een groter bed te kopen, maar ik zit op een vrij strak budget en heb om die reden gekozen voor tweedehands spiraalbodems van Auping. Ik wissel tijdens het slapen vaak van rug naar zij. Daarnaast heb ik vrij brede schouders, als ik deze niet goed 'kwijt' kan in het matras krijg ik hier last van in mijn schouders. Verder ben ik 1.87m en weeg 105 kg. In een te zacht matras ga ik bovendien snurken en dat is voor mijn vriendin niet heel fijn.

Is er iemand die mij hier een advies voor kan geven? Ik heb uiteraard het topic al doorgenomen op veel aanbevolen matrassen maar ik kom voor mijzelf nog niet op een eenduidig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Iradun schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:50:
Ik heb nu inmiddels zo'n 4 weken het droomidee matras in huis zonder traagschuim. We vinden het een prima matras, de stevigheid was even wennen maar we sliepen er alleen maar beter door. Wat me na een een 10tal dagen ongeveer opvalt is dat mijn kant een stuk zachter is geworden, ondanks dat ons gewicht ongeveer hetzelfde is. Ik kan nog niet zeggen dat het een kuil is maar mijn kant is nu beduidend zachter. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben gehad of is dit gewoon normaal?
Ik heb zelf ook het droomidee matras en slaap op de traagschuimzijde en ervaar in de ochtend dat mijn plek zachter wordt. Maar in de avond is de traagschuim weer hard en is de kuiltje/deukje weer weg. Dus ik weet niet of het wel of niet normaal is. Ook ervaar ik dat de pocketvering vaker ‘kraakt’. Ervaar jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iradun
  • Laatst online: 23-10-2023
Aimad1981 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:16:
[...]
Ik heb zelf ook het droomidee matras en slaap op de traagschuimzijde en ervaar in de ochtend dat mijn plek zachter wordt. Maar in de avond is de traagschuim weer hard en is de kuiltje/deukje weer weg. Dus ik weet niet of het wel of niet normaal is. Ook ervaar ik dat de pocketvering vaker ‘kraakt’. Ervaar jij dat ook?
Nee ik heb geen last van kraken alleen dat het koudschuim gedeelte aan mijn kant aanzienlijk zachter is geworden ten opzichte van de rest van het matras. ik heb hierover een bericht gestuurd naar droomidee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Iradun schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Nee ik heb geen last van kraken alleen dat het koudschuim gedeelte aan mijn kant aanzienlijk zachter is geworden ten opzichte van de rest van het matras. ik heb hierover een bericht gestuurd naar droomidee
Oke vreemd. Ervaart iemand anders wel het ‘gekraak’ van de pocketvering? @dicksterk misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik zit nu ook naar een droomidee matras te kijken. Nu heb ik een nieuwe ombouw, maar nog geen bodems. Wat matched nu het beste, spiraalbodem of lattenbodem (>26)? Leest van alles. Droomidee verkoopt zelf ook latten, maar toch lees je dat dit niet goed matched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aimad1981 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:16:
[...]
Komt dat niet door de temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb op 1 maart het droomidee retour formulier ingevoerd, op 5 maart kon ik een retourdatum kiezen, op 9 maart is het opgehaald, 12 maart maar eens gemaild hoe het verder gaat met het terugkrijgen van het geld, maar het blijft maar stil.
Overmorgen verlopen de 14 dagen. Het zou toch handig zijn als ze zouden reageren en weten waarop ze kunnen retourneren lijkt me. (betaald via CC)

Nee, communiceren is er niet bij bij droomidee :/

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 13-03-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik ben net ook voor de gein eens bij de Jysk gaan kijken, de matrassen daar zien er ook prima uit en voor de Gold lijn heb je ook 25 jaar garantie (vreemd op een product dat normaal een veel kortere levensduur heeft, maar goed) en 100 nachten proefslapen. Het enige dat daar geldt is dat je geen geld terug krijgt, maar een tegoedbon voor een ander matras of andere producten in de winkel, dat is dan weer minder. Een matras in die Gold lijn kost daar ook maar 400 euro voor de maat 160x200 en je kunt natuurlijk even voelen in de winkel. De verkoper zei ook al dat het zomaar kon zijn dat zelfs een goedkopere lijn beter voor me was omdat ik niet zo zwaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeCie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07-2024
Allen,

We willen graag een kwalitatieve, pocket-geveerde boxspring (zonder matras) aanschaffen.

Bij het doorlezen van dit topic hoorde ik @DickSterk meerdere malen Beddenbriljant.nl vernoemen. Misschien hebben jullie nog suggesties voor andere zaken die kwaliteit leveren.

Een paar vragen:
1) Beddenbriljant blijkt bedden van nederlandse en poolse makelijk aan te bieden.
Klopt dit ? Zo ja, wat is jullie voorkeur ?
2) Welke andere zaken dan Beddenbriljant leveren kwalitatieve boxsprings (zonder matras) aan een interesante prijs/kwaliteit ?
3) Moeten we toch beter kijken naar een volledige boxspring-set (box+gestoffeerde matras+topper) voor de beste prijs/kwaliteit verhouding ?

PS: het pocket-geveerde matras wordt sowieso nog aangeschaft bij een andere partij (evaluatie van DroomIdee, Ravensberger, Larson, Roleau, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Na vanochtend weer met gigantisch rugpijn wakker te zijn geworden zojuist de Larsson Stockholm besteld.
- Droomidee was goedkoper, maar hebben een flinke levertijd. Daarnaast hou ik niet van bedrijven die traag communiceren.

- Beterbed is er slechts één matras goedkoper, en met die matrassen heb ik vanuit het verleden geen goede ervaringen mee.

- Ravensberger heeft 't pocketveringmatras nog niet in 180x210.

Dus toch de Larsson geworden. Was ook direct leverbaar. Het is 100 dagen proefslapen, dus in die zin loop ik geen risico. Ik verwacht 'm vrijdag thuis dus kan jullie hopelijk zondag laten weten of hij bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
KeeCie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:08:
Allen,

We willen graag een kwalitatieve, pocket-geveerde boxspring (zonder matras) aanschaffen.

Bij het doorlezen van dit topic hoorde ik @DickSterk meerdere malen Beddenbriljant.nl vernoemen. Misschien hebben jullie nog suggesties voor andere zaken die kwaliteit leveren.

Een paar vragen:
1) Beddenbriljant blijkt bedden van nederlandse en poolse makelijk aan te bieden.
2) Welke andere zaken dan Beddenbriljant leveren kwalitatieve boxsprings (zonder matras) aan een interesante prijs/kwaliteit ?
3) Moeten we toch beter kijken naar een volledige boxspring-set (box+gestoffeerde matras+topper) voor de beste prijs/kwaliteit verhouding ?

PS: het pocket-geveerde matras wordt sowieso nog aangeschaft bij een andere partij (evaluatie van DroomIdee, Ravensberger, Larson, Roleau, ...)
Ik heb zelf de boxspring delux zonder matras besteld via beddenbriljant (vorige week). Levertijd bedraagt 3/4 weken. Helaas waren boxsprings zonder matras elders flink wat duurder. Heb gevraagd bij beddenreus en beterbed en daar moest je een paar honderd euro’s meer betalen dan bij Beddenbriljant.

Ben ook goed geholpen en heb ook een leuke prijs afgesproken. Dus mijn advies, bel ze en niet meteen via hun website bestellen.

@d0s Ik weet niet wat jouw gewicht is? Maar ik weeg zelf rond de 100 kg en de stockholm matras voelde niet stevig genoeg voor mij. Ook kreeg ik het aanzienlijk warm op het matras. Ben benieuwd naar jouw ervaringen...

[ Voor 7% gewijzigd door Aimad1981 op 14-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Aimad1981 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:04:
[...]
Ik heb zelf de boxspring delux zonder matras besteld via beddenbriljant (vorige week). Levertijd bedraagt 3/4 weken. Helaas waren boxsprings zonder matras elders flink wat duurder. Heb gevraagd bij beddenreus en beterbed en daar moest je een paar honderd euro’s meer betalen dan bij Beddenbriljant.

Ben ook goed geholpen en heb ook een leuke prijs afgesproken. Dus mijn advies, bel ze en niet meteen via hun website bestellen.

@d0s Ik weet niet wat jou gewicht is? Maar ik weeg zelf rond de 100 kg en de stockholm matras voelde niet stevig genoeg voor mij. Ook kreeg ik het aanzienlijk warm op het matras. Ben benieuwd naar jouw ervaringen...
Had nog niet gehoord van beddenbriljant en dacht laat ik eens kijken...

http://www.beddenbriljant...ml?id=53916678&quantity=1
en
https://www.droomidee.nl/...ering-matras-90x200-18dik

Zijn dit niet exact dezelfde matrassen? Enkel de kleuren om de pocketvering is anders.

Edit: Alleen beddenbriljant doet niet aan proefliggen en neemt matrassen niet eens retour, dus dat is uitgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door Freakster86 op 14-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aimad1981
Freakster86 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:08:
[...]

Had nog niet gehoord van beddenbriljant en dacht laat ik eens kijken...

http://www.beddenbriljant...ml?id=53916678&quantity=1
en
https://www.droomidee.nl/...ering-matras-90x200-18dik

Zijn dit niet exact dezelfde matrassen? Enkel de kleuren om de pocketvering is anders.
Ze lijken wel erg op elkaar, alleen weet niet of ze exact het zelfde zijn. Heb eerlijk gezegd alleen gekeken naar boxsprings op beddenbriljant en niet naar matrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerryBogard
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 16:41
KeeCie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:08:
Allen,

Een paar vragen:

Ik ben ook op zoek naar een boxspring zonder matras, in mijn zoektocht ben ik de volgende partijen tegengekomen naast de hierboven genoemde partijen:

www.boxspring.nl
www.slapenonline.nl
maxibedden.nl

P.S. Ik heb nog geen bestelling geplaatst, maar ik denk aan de pocket boxspring Rome van boxspring.nl met de RAVO 570 matras van Ravensberger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeeCie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-07-2024
@Aimad1981, @Freakster86, @TerryBogard

Hartelijk dank voor jullie suggesties !
Ik zal ze met aandacht bekijken. Mocht het wat worden, dan rapporteer ik met plezier terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Aimad1981 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:04:
[...]

@d0s Ik weet niet wat jouw gewicht is? Maar ik weeg zelf rond de 100 kg en de stockholm matras voelde niet stevig genoeg voor mij. Ook kreeg ik het aanzienlijk warm op het matras. Ben benieuwd naar jouw ervaringen...
Rond de 90kg. Ben ook benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Hallo allen,

Gezien het feit dat in hier reageer niet geheel verrassend dat ik ook op zoek ben naar wat nieuws. In eerste instantie heb ik me gericht op een boxspring met alles erop en eraan. Ik zal niet de enige zijn waarbij gaandeweg het zoeken de shortlist oneindig lang wordt en je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik kwam onder meer uit bij fabrieksboxsprings.nl, bestboxspring.nl, kaufmannboxsprings.nl, iboxz.nl en wilpe.nl.

Maar gelukkig kwam ik bij dit topic uit. Ik heb het gehele topic doorgenomen (wat nog een heel karwei was :') ) en op basis van de tips van mensen uit de matrassenbranche, degenen die zich erin verdiept hebben en ervaringen van de gewone consument ben ik al een stuk verder. De hierboven genoemde adressen waar ik zelf bij uitkwam voor een complete boxspring zijn hier bijvoorbeeld zelden tot nooit genoemd.

We slapen eigenlijk overal wel enigszins op, zelfs op het matras voor mijn huidige matras dat 1.90 lang was (kleiner dan ik zelf ben), volledig doorgelegen was en waarbij je aan de bovenkant kon zien hoe de latten aan de onderkant precies lagen :D

Uitgangspunten:
-Lengte 220, breedte 180 (200 ook ok)
-Ben zelf zo'n 85 kilo, vriendin is een stukje lichter
-Zweet weinig, maar heb er wel een hekel aan als ik in de zomer in een sauna lig. In de winter heb ik dan weer graag dat het een beetje lekker opwarmt.
-Slaap op m'n zij, zij ook
-Heb eigenlijk altijd op schuimmatrassen gelegen en daar ook wel prima ervaringen mee gehad, dus daar neig ik nu weer naar
-We zijn bij een aantal beddenzaken geweest en bijna alles ligt dan wel prima. Om de voor ons belangrijke eigenschappen écht te testen hebben we aan die paar minuutjes niet genoeg.
-Naast een matras heb ik ook een nieuwe basis nodig vanwege de andere afmetingen. Niet echt een voorkeur voor boxspring of gewoon een bodem+ombouw. Vooral iets wat het beste past bij het matras waar de keuze uiteindelijk op valt
-Om maar gelijk de hele handel te vernieuwen zoek ik ook maar meteen kussens, hoeslaken en dekbed. Voor hoeslaken heb ik die van de lidl hier voorbij zien komen, maar die is op dit moment uitverkocht dacht ik. Een fijn kussen vind ik in ieder geval vrij belangrijk.
-In principe valt alles binnen budget, maar ik hou er niet van om (te)veel uit te geven grotendeels voor een naam als je voor een fractie prima kwaliteit kunt krijgen

Op basis van onze voorkeuren en de gedeelde kennis en ervaringen in dit topic kom ik zelf tot de Struktura-MED 60 van Ravensberger (hardheid H2 of H3?) als geschikt matras. Heb ook gedacht aan bijvoorbeeld het Emma matras, maar dat schijnt erg warm te zijn. Een budgetmatras zoals dat van de LIDL valt ook af omdat die maar tot 200 lengte gaan. Het nogal veel genoemde droomidee-matras is aantrekkelijk vanwege de prijs, maar zoals gezegd heb ik bijna geen ervaring met veren en las ik hier dat matrassen van 220 lengte niet geretourneerd kunnen worden (iets wat ik sowieso niet graag doe, ik ben bij voorkeur in één keer klaar. Maar het is alsnog handig om de mogelijkheid wel te hebben).

Wat vinden jullie van mijn matraskeuze op basis van deze uitgangspunten? En wat raden jullie eventueel aan om het bed te completeren, bij voorkeur zodat er geen topper op hoeft. Geen boxsprings las ik hier? En nog verdere tips voor hoeslaken/kussen/dekbed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb nu een paar dagen last van schouderpijn, en dat heb ik bewust door als ik ga slapen. Ik moet dan op mijn voorschouder of achterschouder liggen als ik slaap (ik ben een zijslaper).

Hierdoor heb ik al dagen last van vreemde pijntjes die ik nog nooit heb gevoeld.

Dit komt allemaal omdat ik laatst mijn matras heb vervangen door een harder matras. Dat bleek geen goede keuze te zijn want die pijntjes heb ik nog nooit gehad (sliep altijd op een wat zachter matras)

Ik heb echter altijd al heel veel last van mijn rug, misschien ook omdat ik altijd op goedkope matrassen heb geslapen. Ik wil nu een keer proberen om een wat duurder matras aan te schaffen omdat ik ook heel vaak hoor dat het verschil echt heel groot is.

Nu heb ik een aantal partijen bekeken:

- Larson beds
- Ravensberger
- Droomidee

Droomidee valt bij mij eigenlijk direct af door de website. Vraag me niet waarom, maar het ziet er allemaal redelijk amateuristisch uit. Misschien hebben ze dan meer geld voor de klantenservice, maar goed, idk.\

Larson beds ziet er allemaal goed uit, maar ik zag dat er ook een aanbieding was dat het matras 66% goedkoper was. van 1000 naar 330 euro, dat is mij nogal een verschil. Hierdoor begin ik ook weer te twijfelen. Is dat dan niet overpriced?

Ravensberger ziet er gewoon goed uit, en ik kom qua matras ongeveer hetzelfde uit als ik via Larson bestel. Het lijkt zo dat ik mijn keuze al daar op heb laten vallen, maar misschien hebben jullie nog andere partijen?

Ik wil ook direct een goed kussen en een groter dekbed aanschaffen en voor 1200 euro kan ik denk wel klaar zijn (matras, kussen, dekbed)

Qua dekbed weet ik wel dat ik voor een lekkere donzen dekbed ga.

Maar wat moet ik nemen als zijslaper? Gewoon een lekker goed traagschuim matras? En hoort daar dan ook een traagschuim kussen bij?

[ Voor 14% gewijzigd door sassymousasi op 15-03-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 26-09 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:36:
Toch eindelijk de knoop doorgehakt en de struktura med60 besteld. Kan zeker niet slechter zijn dan wat ik nu heb en als het niet werkt kan ik het nog steeds terugsturen of ruilen voor een latexmatras. Heeft er iemand trouwens evaring met latex matrassen? Zijn die echt zo warm en zweet je er echt zoveel op? Op talalay latex zou het minder moeten zijn, maar dat is wel heel duur.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring! Vergelijkbare specs met 193 en 75kg, alleen geen last van ademhaling en zweten, wel last van chronische knieklachten en snel warm (en heul veul draaien).

En nog even voor mijn administratie:
dicksterk schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:44:
@Verwijderd: de struktura matassen worden vaak als vrij zacht ervaren. dus als je van stevig houdt zou ik in juw geval voor h3 gaan, bij zacht voro h2. ravensberger is zeer goede kwalitiet voor een lage rpijs. pantera is vaak onnodig duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Helaas niet de Larsson geleverd gekregen vandaag. Bij matrassen groter dan 140cm wordt er een koerier langs gestuurd ipv PostNL. Dat stond niet op de site, maar is geen ramp, ik had pech dat de vrijdag al vol zat.

Overigens wel goede communicatie en uiteenzetting van het proces. Heb nu afspraak kunnen maken voor maandag tussen 12-15. Maandag dus een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22

The_Scarabial

MTB for life!

Vanochtend mooi weer om ook eens naar een nieuw bed op zoek te gaan.
Even bij Löwik Wonen/Slapen geweest. Verkoopster raadde mij een Norma Timeless boxspring aan ivm. een jubileum aanbieding (goede prijs/kwaliteit volgens haar).

Was zelf iig op zoek naar een boxspring van 100/120x220cm (1 pers.) met een stevig matras. Kwam uit incl. topper (met koude zijde) op nog geen 1500€ klonk naar mijn idee prima.
Wat me opviel is dat er gewoon teveel keuze is en daardoor volgensmij ook prijzen rondslingeren in deze branche, wat eigenlijk allemaal gebaseerd is op hoe verkoop ik het meeste lucht, door allerlei termen, stofjes, systeempjes en een hoop blabla :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan008
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 16:24
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar boxspring en matras van 1m60 op 2m.
Mijn budget zit rond de 3000 euro. Ik heb al vrij veel informatie ingewonnen en heb al een 8-tal winkels bezocht. Een 5-tal jaar geleden heb ik hernia-operatie aan onderrug ondergaan en het laatste half jaar heb ik ook last van schouder/nekpijn. Ik heb het vrij snel warm in bed.

Mijn voorkeur gaat uit naar een degelijke pocketveermatras met uitgesproken zones (vooral voor schouder en bekken) met een toplaag van latex.

Onderstaande matrassen leken me in de winkels interessant.

Beka Noblesse
http://www.beka.be/nl/matras-noblesse
4cm toplaag is 50% natuurlatex. (productiewijze talalay/dunlop ken ik niet)
Boxspring: best of beka(geharde pocketveren)
Combinatie: 2800 euro

Velda Pysio met matras comfortlaag
http://www.velda.net/boxsprings/velda-physio/#navigation
4cm toplaag pulse-latex (na mailtje naar fabrikant wijst men op minmum 50% natuurlatex)
Combinatie 2400 euro

Lokale winkel Sleep Design
https://www.sleep-design.be/bedden-matrassen/pegasi.html
Matras Pegassi - 4cm latex comfort laag (70% natuurlatex)
Combinatie met boxspring (2300 euro)

Lokale speciaalzaak - The night Store (Sint-Truiden)
http://thenightstore.be/
Matras met uitgesproken zones voor schouder en heup. (voelde het verschil)
500 veren per vierkante meter + afdeklaag van 1,5cm 85% natuurlatex
(men kiest er daar bewust voor om slechts 1,5cm toplaag te gebruiken omdat anders het effect van de zones minder wordt)
Matras 1400 euro
Volwaardige boxspring - 2000 euro zonder hoofdbord
Boxspring van 12 cm dik zonder hoofdbord - 1700 euro
Gewone lattenbodem - 600 euro

Alle matrassen hebben geharde pocketveren in 7 zones en zijn draaibaar.
(comfortlaag zit dus aan beide zijden)

Het belangrijkste is dat het bed (vooral matras dus) goed voor rug moet zijn.
In de laatste winkel konden ze daar dieper op in gaan (persoon is een fysiotherapeut) en beweren ze door de zones meer uitgesproken te maken en zo de wervelkolom uit te rekken dit gezonder voor rug is. Al zou ik de eerste weken wel aan matras moeten wennen omdat mijn lichaam (ik slaap nu op harde matras) niet in deze houding gewoon is.

Wat denken jullie hierover?

Alvast bedankt!

PS: Het is niet mijn bedoeling om een matras via internet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan008
Vergeten te vermelden: ik ben een zij-slaper en weeg zo een 68 kilo

[ Voor 20% gewijzigd door Jan008 op 17-03-2018 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Laatst online: 28-01 11:34
@Jan008 De zonering maakt het juist mogelijk om de ruggewervels gelijkmatig te spreiden. Je wilt juist voorkomen dat de ruggewervels gaan rekken of drukken.

In jou geval zou ik inderdaad een goed gezoneerde matras nemen met een goede zachte schouderzone. Zo te lezen ben je een zij slaper en dan is zo een zachter schouder zone erg prettig.

Ik zou mij inderdaad focussen op (natuur) latex omdat deze drukverlagend kan zijn. Ik zou wegblijven van Viscoschuim (traagschuim) deze kan zich wel mooi vormen naar je lichaam en weinig tegendruk bieden. Maar omdat je hier veel netsvorming mee krijgt en je diep in het matras ligt kan het voor jou te warm zijn. Door de nestvorming bouw je namelijk veel warmte op en dat kan in jou geval nadelig zijn.

Ik werk ook met pulse latex en dat is een materiaal dat erg goed bij jou eisen pakket past.

Hier nog wat links over talalay latex https://www.talalaylatex.nl/wat-is-talalay-latex/
en pulse latex: http://www.pulse-latex.com/nl/pulse

@The_Scarabial Klopt! Om "Uniek" te zijn rebranden veel fabrikanten/verkopers hun materialen. Maar over het algemeen zijn er maar een paar materiaal soorten te verkrijgen. Laat je niet door alle namen verwarren. Gewoon zelf kritisch zijn zoals je nu doet.

@Freakster86 Zoals net aangegeven bij @The_Scarabial dit zijn zo te zien inderdaad dezelfde matrassen. Alleen hebben ze het een ander kleurtje gegeven.... innovatie is af en toe ver te zoeken. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Kezand op 18-03-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan008
Dag Kezand,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb al vrij veel over de verschillende soorten latex zoals samenstelling (natuurlatex, synthetische, blended) en productieproces (talalay, dunlop, pulse) gelezen.
Goed om te weten dat pulse latex ook goed bevalt omdat ik daar vrij weinig concrete informatie over kan terugvinden.

Ik begrijp het concept van de zoneringen. Zachter aan schouder en heup, steviger voor middenlichaam en hoofd. Zowat alle pocketveren matrassen beschikken over deze zoneringen. Echter bij sommige matrassen is dit veel meer uitgesproken dan bij andere. Misschien dat de dikte van de comfortlaag dit wat uitvlakt?
Bij de laatste winkel merkte ik wel degelijk dat het gedeelte tussen mijn schouders en heupen meer omhoog geduwd werd doordat ik dieper bij schouders en heupen inzakte.
Dus het lijkt of mijn wervelkolom hier wel echt recht (of S-vorm als je het zo wil noemen) bij is. En lijkt bijgevolg wel een goed matras voor mij. Echter de boxsprings zijn er erg duur tov matras. Aan andere kant koop ik liever alles bij dezelfde winkel ivm levering en dergelijke.

Ze hadden er wel een mini-boxspring (12cm hoog) die wat goedkoper was.
Heeft iemand misschien ervaringen met minder hoge boxsprings als onderlaag?

[ Voor 20% gewijzigd door Jan008 op 18-03-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18
Wij willen ons huidige 160x200 ikeabed vervangen om vier redenen:
- Bed te klein (wens is 180x2010)
- We vinden de naad tussen de 2 matrassen storend. Het is minder comfortabel om op de naad te liggen
- Als ik beweeg in bed, wordt mijn vrouw wakker
- Huidige bed is niet (elektrisch) verstelbaar

We zijn gisteren bij een speciaalzaak geweest en hebben daar gelegen op onder andere Velda en Avek. We kwamen al snel tot de conclusie dat onze problemen voorkomen kunnen worden door een boxspring. Onze voorkeur qua liggen ging daarbij uit naar de Velda Physio. Daarnaast vonden we een duurder model van Avek ook prettig liggen, maar deze had een adviesprijs van rond de €8000.

De Velda Physio (met onze wensen + een latex topper) kwam na de korting op zo'n 4200€ met gratis tijk en hoeslaken.
Vind ik veel geld, dus wilden we vandaag naar Swiss Sense gaan in Enschede (daar wonen we in de buurt en van mijn zwager had ik begrepen dat je de huidige edition 2 met alle toeters en bellen wel voor zo'n 3500 kunt meenemen en dat beviel me wel), maar toevallig stuitte ik op dit topic en hebben we Swiss Sense maar gelaten voor wat het is.

In dit topic zijn de adviezen van @dicksterk en @Kezand erg waardevol. Als ik het advies van @dicksterk volg dat zouden we goedkoper uit kunnen zijn met dezelfde kwaliteit als Velda/Avek als we een losse boxspring en matras gaan kopen. Op zich voor mij een prima oplossing, maar om 2 redenen voor mijn vrouw niet:
1. matras is niet meegestoffeerd
2. we missen de topper, die er juist voor zorgt dat de naad tussen de twee matrassen verdwijnt

Ik heb al op de site van defabriekswinkel.nl gekeken en zie daar een huismerk en swiss pro. Ik heb geen idee of dit vergelijkbaar is met Velda/Avek, maar de prijs is in ieder geval een stuk vriendelijker. Voor ons is Haarlem een eind rijden, dus dit is wel belangrijk om te weten. Wellicht hebben ze dezelfde huismerken wel bij zaken meer in de buurt van Enschede.

Zijn er nog goedkopere alternatieven met dezelfde kwaliteit als Velda/Avek, maar dan wel met een meegestoffeerde matras? De topper kan ik namelijk altijd wel los kopen, omdat hier toch een hoes omheen zit.

Nog een andere optie voor ons is om in Duitsland te kijken, want daar wonen we immmers praktisch naast. Weet iemand goede duitse merken?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18
Als aanvulling zag ik bij een lokale slaapspecialist een goede boxspring aanbieding. Bij telefonisch contact blijkt dit een boxspring van het merk Wellington te zijn. Ze verkopen ook Velda in deze zaak en telefonisch melden ze me dat Wellington minimaal vergelijkbaar is met Velda.

Het gaat om deze boxspring http://www.sjonbedden.nl/producten/boxsprings/ De hollandse droomboxspring.

Kent iemand boxsprings van Wellington en is dit inderdaad vergelijkbaar met Velda en Avek? De prijs is in ieder geval een stuk aantrekkelijker.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

De Larsson Stockholm zit te ontluchten.. helaas niet genoeg tijd om er vanavond al op te slapen. Overmorgen dus de eerste update :)

Wel een zwaar kreng trouwens om 2 verdiepingen hoog te sjouwen. Maar het matras voelt enorm degelijk en robuust aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimderon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
wimderon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 02:06:
Hallo allen,

Gezien het feit dat in hier reageer niet geheel verrassend dat ik ook op zoek ben naar wat nieuws. In eerste instantie heb ik me gericht op een boxspring met alles erop en eraan. Ik zal niet de enige zijn waarbij gaandeweg het zoeken de shortlist oneindig lang wordt en je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Ik kwam onder meer uit bij fabrieksboxsprings.nl, bestboxspring.nl, kaufmannboxsprings.nl, iboxz.nl en wilpe.nl.

Maar gelukkig kwam ik bij dit topic uit. Ik heb het gehele topic doorgenomen (wat nog een heel karwei was :') ) en op basis van de tips van mensen uit de matrassenbranche, degenen die zich erin verdiept hebben en ervaringen van de gewone consument ben ik al een stuk verder. De hierboven genoemde adressen waar ik zelf bij uitkwam voor een complete boxspring zijn hier bijvoorbeeld zelden tot nooit genoemd.

We slapen eigenlijk overal wel enigszins op, zelfs op het matras voor mijn huidige matras dat 1.90 lang was (kleiner dan ik zelf ben), volledig doorgelegen was en waarbij je aan de bovenkant kon zien hoe de latten aan de onderkant precies lagen :D

Uitgangspunten:
-Lengte 220, breedte 180 (200 ook ok)
-Ben zelf zo'n 85 kilo, vriendin is een stukje lichter
-Zweet weinig, maar heb er wel een hekel aan als ik in de zomer in een sauna lig. In de winter heb ik dan weer graag dat het een beetje lekker opwarmt.
-Slaap op m'n zij, zij ook
-Heb eigenlijk altijd op schuimmatrassen gelegen en daar ook wel prima ervaringen mee gehad, dus daar neig ik nu weer naar
-We zijn bij een aantal beddenzaken geweest en bijna alles ligt dan wel prima. Om de voor ons belangrijke eigenschappen écht te testen hebben we aan die paar minuutjes niet genoeg.
-Naast een matras heb ik ook een nieuwe basis nodig vanwege de andere afmetingen. Niet echt een voorkeur voor boxspring of gewoon een bodem+ombouw. Vooral iets wat het beste past bij het matras waar de keuze uiteindelijk op valt
-Om maar gelijk de hele handel te vernieuwen zoek ik ook maar meteen kussens, hoeslaken en dekbed. Voor hoeslaken heb ik die van de lidl hier voorbij zien komen, maar die is op dit moment uitverkocht dacht ik. Een fijn kussen vind ik in ieder geval vrij belangrijk.
-In principe valt alles binnen budget, maar ik hou er niet van om (te)veel uit te geven grotendeels voor een naam als je voor een fractie prima kwaliteit kunt krijgen

Op basis van onze voorkeuren en de gedeelde kennis en ervaringen in dit topic kom ik zelf tot de Struktura-MED 60 van Ravensberger (hardheid H2 of H3?) als geschikt matras. Heb ook gedacht aan bijvoorbeeld het Emma matras, maar dat schijnt erg warm te zijn. Een budgetmatras zoals dat van de LIDL valt ook af omdat die maar tot 200 lengte gaan. Het nogal veel genoemde droomidee-matras is aantrekkelijk vanwege de prijs, maar zoals gezegd heb ik bijna geen ervaring met veren en las ik hier dat matrassen van 220 lengte niet geretourneerd kunnen worden (iets wat ik sowieso niet graag doe, ik ben bij voorkeur in één keer klaar. Maar het is alsnog handig om de mogelijkheid wel te hebben).

Wat vinden jullie van mijn matraskeuze op basis van deze uitgangspunten? En wat raden jullie eventueel aan om het bed te completeren, bij voorkeur zodat er geen topper op hoeft. Geen boxsprings las ik hier? En nog verdere tips voor hoeslaken/kussen/dekbed?
Beetje armoedig om mezelf te quoten, maar na nog wat meer 'research' lijkt het de Ravensberger te gaan worden.

Dus: tips om het bed compleet te maken? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Nu online

d0s

sssst

Eerste nacht op de Larsson Stockholm is erg goed bevallen. :)

Mijn vriendin is ook erg positief. Het is een relatief hard matras maar door de zachte toplaag ligt het heel comfortabel. Eindelijk een keer wakker geworden zonder enorme rugpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
sassymousasi schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:08:
Ik heb nu een paar dagen last van schouderpijn, en dat heb ik bewust door als ik ga slapen. Ik moet dan op mijn voorschouder of achterschouder liggen als ik slaap (ik ben een zijslaper).

Hierdoor heb ik al dagen last van vreemde pijntjes die ik nog nooit heb gevoeld.

Dit komt allemaal omdat ik laatst mijn matras heb vervangen door een harder matras. Dat bleek geen goede keuze te zijn want die pijntjes heb ik nog nooit gehad (sliep altijd op een wat zachter matras)

Ik heb echter altijd al heel veel last van mijn rug, misschien ook omdat ik altijd op goedkope matrassen heb geslapen. Ik wil nu een keer proberen om een wat duurder matras aan te schaffen omdat ik ook heel vaak hoor dat het verschil echt heel groot is.

Nu heb ik een aantal partijen bekeken:

- Larson beds
- Ravensberger
- Droomidee

Droomidee valt bij mij eigenlijk direct af door de website. Vraag me niet waarom, maar het ziet er allemaal redelijk amateuristisch uit. Misschien hebben ze dan meer geld voor de klantenservice, maar goed, idk.\

Larson beds ziet er allemaal goed uit, maar ik zag dat er ook een aanbieding was dat het matras 66% goedkoper was. van 1000 naar 330 euro, dat is mij nogal een verschil. Hierdoor begin ik ook weer te twijfelen. Is dat dan niet overpriced?

Ravensberger ziet er gewoon goed uit, en ik kom qua matras ongeveer hetzelfde uit als ik via Larson bestel. Het lijkt zo dat ik mijn keuze al daar op heb laten vallen, maar misschien hebben jullie nog andere partijen?

Ik wil ook direct een goed kussen en een groter dekbed aanschaffen en voor 1200 euro kan ik denk wel klaar zijn (matras, kussen, dekbed)

Qua dekbed weet ik wel dat ik voor een lekkere donzen dekbed ga.

Maar wat moet ik nemen als zijslaper? Gewoon een lekker goed traagschuim matras? En hoort daar dan ook een traagschuim kussen bij?
Net zoals @wimderon : Beetje armoedig om mezelf te quoten, maar na nog wat meer 'research' lijkt het de Ravensberger te gaan worden.

Alhoewel ik nog wat verder ben gegaan. Ben langs de Ravensberger winkel gereden en mij daar wat laten adviseren en proefliggen. Werkt toch wel heel verhelderend. Heb nu meteen ook een veel beter beeld van wat een bed kan zijn, welk materiaal etc. en waar bijv. een Larsson gewoon een combinatie van technieken is, pocketveer, traagschuim en koudschuim. En naar mijn gevoel betaal je daar ontzettend voor marketing. Bij Ravensberger kreeg ik een eerlijk gevoel, geen idee of het terecht is of niet, maar geen gedoe met kortingen gewoon de prijs is de prijs geen verassingen of nare achterafjes als je toch die korting bent misgelopen.

Ervaring zal het leren, maar Ravensberger gaat de keuze worden, daar ben ik inmiddels wel over uit.

Keuze qua matras is ook gemaakt. Wordt een koudschuim matras, alleen ik zit nog te twijfelen tussen de 2 topkoudschuim matrassen. Er zit een groot verschil in bedrag tussen, en qua kennis weet ik wat het verschil is maar ik vraag mij toch echt af of het op den duur merkbaar gaat zijn.

Daarom zou ik willen vragen of er hier mensen zijn die een van de volgende matrassen heeft:
  • Ergo-MED70
  • Struktura-MED60
En of zij daar eventueel wat ervaringen over willen loslaten.. Dank!

[ Voor 6% gewijzigd door sassymousasi op 21-03-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28
@sassymousasi Voor ervaringen mbt de Ravensberger matrassen kan je ook op Amazon.de kijken, daar zijn veel recensies te vinden. (wel duitstalig)

Ik zat zelf ook te kijken naar de Struktura-med60 van Ravensberger maar ben uiteindelijk voor het Natuurlatex matras gegaan. Ik las op Amazon toch wat negatieve ervaringen van mensen die na verloop van tijd last kregen van kuilvorming bij de Struktura. Latexmatrassen lijken hier relatief minder gevoelig voor te zijn.
Pagina: 1 ... 14 ... 55 Laatste