Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00
Liegebeest schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:24:
[...]
We zijn maar eens voor de basis van Matt Sleeps gegaan. De vorige matras had pocket vering, deze niet. Dat ligt wel anders en vooral bij het opstaan merk je het verschil.

Nu één nacht er op geslapen en dat beviel eigenlijk wel! We gaan zien hoe het uitpakt de komende weken, ook met dat zitten lezen in bed.
We hebben er nu iets meer dan een week op geslapen en ... "het voelt niet als ons eigen bed" aldus mijn vrouw. Ik kan er inderdaad ook maar moeilijk aan wennen. Na vijftien jaar op pocketvering matrassen is zo'n traagschuim matras toch heel anders.

En wat ze ook zeggen over "geen kuilvorming", voel ik toch echt een vervorming in het matras. Misschien beeld ik't me in, maar ja... iets waar ik me niet logisch inredeneer, daar kom ik er ook niet met logica uit.

Deze gaat terug en dan gooien we er helaas toch een berg meer tegenaan voor een pocketvering matras.

Ons huidige ding komt bij Beter Bed vandaan, maar ze heeft helemaal geen enkel label met merk- of typenaam. Ik wou dat ik kon achterhalen welk matras dit is en van wie; dan zou ik die nog een keer halen.

Liege, liege, liegebeest!

• SoundOpus
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18-11 13:36
SoundOpus schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:31:
Het is tijd om het ouderlijk matras te vervangen. Het huidige matras was een van de eerste gezamenlijke aankopen van mijn vrouw en mij toen we nog studeerden. M.a.w. niet een duur gerenommeerd merk maar een betaalbaar Lidl-matras.

Reden om te vervangen:
Het matras is 10 jaar oud. Elke ochtend heb ik rugpijn. Toen wij een tijdje in een hotel sliepen op een boxspring had ik geen rugklachten.

Huidige matras:
Een 10 jaar oud tweepersoons koudschuim matras van de Lidl. Ligt op een lattenbodem in een houten bed.

Wensen nieuwe matras / bed:
We willen over op twee 1-persoons matrassen met een verstelbare bodem. Misschien een boxspring omdat dit voor mijn vrouw en mij goed beviel in het hotel. We zijn bereid om alles (bed. matrassen en beddengoed, etc.) nieuw te kopen.

Belangrijke overwegingen:
  • Onze jongste dochter ligt nog veel bij mama in bed i.v.m. nachtelijk voeden. De oudste dochter vind het ook gezellig om in het weekend tussen ons in te liggen.
  • Ik heb lage rug klachten (discopathie) en het matras en/of bed combinatie lijkt van invloed te zijn.
Vragen:
  1. Kan het zijn dat koudschuim niet langer passend is voor mijn rug of is het matras inderdaad versleten?
  2. Wat zijn de type matrassen / bedden die voor ons het meest geschikt zijn?
  3. Zijn er merken / modellen die wij zouden moeten overwegen?
Na heel veel lezen weet ik het nog steeds niet. Het beste is om bij een speciaalzaak binnen te stappen en proef liggen, maar daar adviseren ze natuurlijk ook de eigen waren.

Merken die ik inmiddels heb uitgesloten op basis van slechte ervaringen van Tweakers:
Swiss Sense, Auping, Emma, Lidl, Ikea

Merken die ik in het echt wil proberen:
Pullman, Eastborn, Avek

Welke merken leveren boxsprings zonder stoffen bekleding? Een kunstof of (kunst)leer vind ik makkelijker schoonmaken dan stof.
Er moet ook een baby en kind veilig op kunnen liggen. Is een boxspring wel een goede keuze met onze wensen of zijn wij beter af met een verstelbare lattenbodem in een ledikant?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00
SoundOpus schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:08:
[...]

Na heel veel lezen weet ik het nog steeds niet. Het beste is om bij een speciaalzaak binnen te stappen en proef liggen, maar daar adviseren ze natuurlijk ook de eigen waren.
Da's waarom ik denk dat we weer naar Beter Bed gaan, die verkopen een berg verschillende merken.

Liege, liege, liegebeest!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:58
Ga gewoon met een open vizier naar een paar speciaalzaken. Je hoeft niets te kopen. Laat je informeren en laat eventueel een vrijblijvende offerte maken. Je ligt 1/3 van je leven op bed, je mag hier best een middagje voor uit trekken. Je doet jezelf nog meer plezier als dit niet zaterdag middag doet ivm. drukte.

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:32
Strider schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:49:
Waarom zijn boxsprings zo popular? Ik heb +/- 10 jaar geleden een boxspring gekocht en dit soort bedden zijn gewoon niet duurzaam. Ze zijn zo opgebouwd dat je na x jaar het hele bed moet vervangen:

Boxspring bestaat uit:
1. Topper (vervangbaar)
2. Matras in kleur (vervangbaar, maar niet met dezelfde bekleding..., weg looks)
3. Ondermatras (onderste laag/bodem), die bestaat uit een goedkope lattenbodem (vurenhout) + een laagje pocketveren erop. --> Niet vervangbaar.

Mijn boxspring is zodanig op dat ik er niets meer mee kan. De bodem is gewoon versleten. Ik heb daar vorig jaar nog een nieuw matras opgelegd (Leenbakker matras) en die heeft nu ook al last van kuilvorming gekregen. Ik denk dat dit matras extra hard is gaan slijten voor mijn versleten ondermatras.

Ik ben nu maar gaan kijken naar een nieuw bed en beddenwinkels staan vol met boxsprings. Terwijl ik eigenlijk een bed wil die ik niet iedere x jaar compleet moet vervangen. Maar er ook nog leuk uitziet.

Ben ik de enige die hier tegenaan loopt? :)
Wij hebben zelf ons Hasena bed gekocht bij Moes bedden in Wolvega (Friesland). Deze winkel heeft best wat ledikant bedden van dit merk in de winkel staan. Een van de weinige winkels die wij konden vinden met dit aanbod.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Strider schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:49:
Ik ben nu maar gaan kijken naar een nieuw bed en beddenwinkels staan vol met boxsprings. Terwijl ik eigenlijk een bed wil die ik niet iedere x jaar compleet moet vervangen. Maar er ook nog leuk uitziet.
En daarom ben ik nog steeds blij met mijn Auping Auronde, tijdloos, duurzaam en in mijn optiek, best mooi.

Je kan ze in allerlei kleuren krijgen.

Spiraalbodem is stevig en duurzaam, lekker luchtig en ook goed verstelbaar eventueel.

Heeft na 25 jaar nog geen krimp gegeven, de matrassen wel maar daar kan je zelf kiezen wat je erop wil.

( behalve het touwtje van de gasveer, die is 1x geknapt en heb ik een ander aan moeten knopen )

Wear Sunscreen!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:53
praliwi schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:51:
Wat is jullie ervaring met Auping matrassen en kuilvorming? Hoeveel is normaal?
Mijn huidige Auping topper vertoont mij inziens te snel kuilvorming. De matrassen zelf zijn nog hartstikke prima

• kirk
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20-11 15:50
Ook al enige tijd naar matras te kijken. Hou van stevig matras. Matt hybrid pro is misschien een optie.

Maar in een slaapwinkel werd mij de peperdure equilli 1 persoons matras van 2200,-- aangeraden. Door te liggen op een matras wordt via computer juiste ondersteuning bepaald die via modules is aan te passen.
Iemand ervaring met deze matras? Kan er weinig over vinden.
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste