Hier dus: nl_umpire in "Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings"
We hebben nog steeds de oorspronkelijke setting
We hebben nog steeds de oorspronkelijke setting
Matrassen bevallen heel goed! Ik zou alleen misschien toch voor een M-line gaan indien deze 1+1 zijn. Qua comfort zijn ze echt veel beter dan gemiddeld. Ieder een eigen matras bevalt ook dikke prima.futimojo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:53:
[...]
Ziet er uit als een goed matras voor de 900 euro per matras.
Ik ben benieuwd hoe deze matrassen bevallen na een maand of 3 zou jij misschien dan wat feedback willen geven? Hoe keken jullie tegen zo'n actie aan (1 + 1 gratis)?
[ Voor 3% gewijzigd door Terrie op 20-03-2024 10:59 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Volgen mij staat daar geen dikte bij. Ik weet niet hoe dik zij een topper inschatten, dat lijkt me een risico.[b]Isaja schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:37
[...]
Voor de hoezen gekeken en deze met tencel spreekt me wel aan. Ik twijfel alleen nog wat over de polyester in de mix, trek synthetisch niet zo goed.
... op zich wel, echter kan een P130 soft ook denk ikIsaja schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:37:
@smvs @nl_umpire dus nog steeds tevreden over de pantera extra zacht?
Ik heb mijn hoest op maat hier gekocht: https://www.matrasfactory.nl/matrashoes-op-maat/QAI schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:23:
@smvs & @nl_umpire, dank voor alle info.
Ik had eigenlijk een Thermocool matrashoes gewild maar die kunnen 5, 12, 16 of 20cm hoog zijn. Opzich ruim voldoende voor een losse topmatras, maar ben van plan om mijn huidige matrassen (2x1 persoons van 18cm hoog), met de nieuwe Pantera plaat (100 extra soft van minimaal 8cm) in 1 matrashoes te stoppen. Dat gaat natuurlijk niet lukken met een Thermocool hoes (topmatrasje van max 2cm) maar lukt wel met een hoes van https://www.matrasatelier-shop.nl/matrashoezen/.
Andere optie is om toch voor een losse Thermocool+Pantera plaat oplossing te gaan. Moet daar nog een nachtje op een te harde matras over slapen.
Goed om te weten, dat was juist één van de redenen om alles in één tijk te stoppen. Het keren is inderdaad wat lastiger en een ander nadeel is dat ik minder flexibel ben in het geval ik later toch een compleet ander topmatras wil en die dan weer niet in de tijk past.smvs schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:33:
@QAI , ik heb er ook aan gedacht om matras en topmatras samen in één tijk te doen, maar dat maakt keren / draaien van de topper wel lastiger (je moet de tijk open halen) dus heb daar van af gezien. Bij mij verschuift de topper niet, dus dat hij er los op ligt is voor mij oké.
[ Voor 6% gewijzigd door Bakkenist op 25-03-2024 15:11 ]
Je hebt natuurlijk verschillende boxsprings: de neppe zonder veren, de goedkope met bonell vering en de duurdere met pocketvering. Dat maakt natuurlijk wel uit voor het matras wat erop ligt. Verder bij elk matras om de maand draaien (al heb je niet altijd 2 gelijke zijden, je kan wel boven en onderkant draaien).Bakkenist schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:10:
Sinds december vorig jaar slapen wij op een 2-persoons Emma Hybrid. Slaapt fijn, maar na een paar weken viel me al kuilvorming op... Voor de duidelijkheid: we liggen beiden in ons eigen kuiltje, het midden voelt nu dus als een verhoging. Dat lijkt me iets te snel, niet? Zijn er hier anderen met ervaring met dit matras?
Even wat achtergrond: we wegen allebei <75 kg en gebruiken geen aparte topper, we liggen dus direct op het Emma matras.
Het matras ligt op een boxspring van ca. 10 jaar oud. Ik ben niet bekend met de duurzaamheid van boxsprings in het algemeen, of waar je aan merkt dat een boxspring versleten is... zou dat wellicht de oorzaak kunnen zijn van kuilvorming in een gloednieuw matras dat daar bovenop ligt? Het is geen high-end bed, gewoon een doorsnee boxspring van "middenklasser-Ikea" kwaliteit.
Duidelijk. En ik vermoed dan ook dat het door de boxspring komt, want ook al zijn de meningen over Emma verdeeld... een nieuw matras mag geen kuilvorming hebben na enkele weken beslapen te zijn door niet al te zware individuen.n00bs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:30:
[...]
Je hebt natuurlijk verschillende boxsprings: de neppe zonder veren, de goedkope met bonell vering en de duurdere met pocketvering. Dat maakt natuurlijk wel uit voor het matras wat erop ligt. Verder bij elk matras om de maand draaien (al heb je niet altijd 2 gelijke zijden, je kan wel boven en onderkant draaien).
Een Auping ledikant met spiralen en een rand, bijvoorbeeld een Auronde. Kun je ook refurbished kopen bij bijvoorbeeld Smeenk Bedden.init6 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:44:
[...]
Wil eigenlijk geen boxspring meer. Onze Auping schuift constant uit elkaar waardoor ik al een paar weken in een gat lig. Wil nu dus terug naar een enkel 2 persoons matras.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het 12cm auping kussen was het eenerhoogstesmvs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:27:
@Deathchant , het Auping Cloud pillow is er in diverse hoogtes toch?
Hoe dan ook, Ikea heeft ook dat soort ergonomische kussens. Ik had een Ikea ROSENSKÄRM, maar die vond ik veel te hard en hoog. Heb die weggegeven aan mijn moeder die er dan juist weer heel blij mee is, dus blijft persoonlijk. Heb nu een NORDSTÅLÖRT die ik fijner vind. Het matras maakt ook uit, sinds ik mijn Pantera topper heb zakt het kussen daar een beetje in omdat de topper vrij zacht is. Het kussen lijkt voelt daardoor lager aan.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Daar is de insteekdiepte van het bed belangrijk. Je wil dat het matras voldoende in het bed kan wegzakken, zodat het niet kan verschuiven en je beddengoed kan wegstoppen. Bij heel veel bedden liggen de matrassen min of meer bovenop het bed, waardoor het matras gaat schuiven en je beddengoed niet kunt instoppen. Staat hieronder allemaal goed uitgelegd:juanita schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:26:
Ik zet enorme vraagtekens bij volgende situatie:
Veel bedden hebben geen verhoging bij het voeteneinde. Daar wordt echter wel je deken geklemd. Is dat wel goed mogelijk? Gaat de deken niet veel te makkelijk los? Het lijkt mij dat je met een verhoging bij het voeteneinde veel meer weerstand hebt waardoor de deken beter blijft zitten.
Momenteel voor mij een reden om geen Auping Auronde te nemen.
[Afbeelding]
Kun je dit toelichten? Ik twijfel tussen de P100/P130, gewicht is 65-70kg.nl_umpire schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:23:
[...]
... op zich wel, echter kan een P130 soft ook denk ik
Ik bedoelde dat p130 voor ONS ook een optie is. Die is wat steviger.borstel schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:10:
[...] Kun je dit toelichten? Ik twijfel tussen de P100/P130, gewicht is 65-70kg.
[ Voor 39% gewijzigd door wian op 31-03-2024 14:26 ]
Dat niet alleen… algemene voorwaarden spreken over levering van elektriciteit, gas en stadsverwarming. Bij elkaar geraapt zooitje van teksten en kreten dus en dat maakt dat ik er ook vandaan blijf, ondanks dat de vriendin erover bezig is.Sjah schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:00:
* Sjah keek even op de site van Cloudpillo, en loopt er met een grote boog omheen. Marketingzooi.
Grappig dat ik dit lees. Ik had een ombouw van Ikea met daarin Sealy matrassen. Tussen het matras en de ombouw had ik zeker 6 cm over. Gezien de prijs van de matrassen legde ik de oorzaak bij Ikea. Nu heb ik een aantal maanden geleden nieuwe Tempur matrassen aangeschaft, en deze passen perfect.xTino81 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:13:
In een wat late reactie op bovenstaande:
Ik slaap sinds enkele weken op een Mattsleeps. Aanvankelijk vond ik het een heerlijke ligervaring. De warmte is me echter teveel. Ik houd van warm slapen, maar met deze matras is het echt gruwelijk heet. Het voelt alsof alle warmte onder me wordt vastgehouden en ik baad in het zweet. Ik vrees de zomer! Overigens lijken de afmetingen van de matrashoezen ook niet te kloppen, ze zijn te klein. De klantenservice beaamde dit op basis van foto's, maar de nieuwe zijn ook te klein, terwijl de juiste afmetingen op het label staan. Ik denk niet dat ze lang mee zullen gaan.
Als nieuw kussen heb ik een cloudpillo. Ze adverteren dat het persoonlijk afgesteld kan worden. Heb de hele doos inmiddels vol met vulsel dat ik eruit gehaald heb, maar het voelt nog steeds veel te dik.
Bedankt voor je ervaring! Als je op zoek bent naar een nieuw kussen, zou je een kussen met natuurlijke kapok vulling kunnen proberen. Dat is een zacht, katoenachtig vulmiddel dat bij langduring indrukken "inklinkt" en dan toch voldoende stevigheid biedt. Een kapok kussen verliest al vrij snel wat dikte door dit "inklinken".xTino81 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:13:
In een wat late reactie op bovenstaande:
Ik slaap sinds enkele weken op een Mattsleeps. Aanvankelijk vond ik het een heerlijke ligervaring. De warmte is me echter teveel. Ik houd van warm slapen, maar met deze matras is het echt gruwelijk heet. Het voelt alsof alle warmte onder me wordt vastgehouden en ik baad in het zweet. Ik vrees de zomer! Overigens lijken de afmetingen van de matrashoezen ook niet te kloppen, ze zijn te klein. De klantenservice beaamde dit op basis van foto's, maar de nieuwe zijn ook te klein, terwijl de juiste afmetingen op het label staan. Ik denk niet dat ze lang mee zullen gaan.
Als nieuw kussen heb ik een cloudpillo. Ze adverteren dat het persoonlijk afgesteld kan worden. Heb de hele doos inmiddels vol met vulsel dat ik eruit gehaald heb, maar het voelt nog steeds veel te dik.
BlaBlaBla
Im notorious
Koudschuim en vering zijn koeler.Strider schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:19:
Met dit weer merk ik alweer snel dat ik het 's avonds te warm krijg ik in bed, ondanks de ramen op een kier staan.
Wat voor soort materialen houden je lichaamstemperatuur het meest constant?
Thanks, ik slaap nu onder een Ikea HÖNSBÄR dekbed.mrmrmr schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 00:37:
[...]
Koudschuim en vering zijn koeler.
Hier kun je selecteren: https://www.consumentenbond.nl/matras/producten/koel-matras
Je dekbed heeft ook veel invloed. Als je goede kwaliteit dons hebt reguleert dat ook warmte, met name in koude perioden handig. Lig je onder isolerend materiaal dan wordt het vanzelfsprekend steeds warmer, misschien is dat het probleem?
Je hebt geen dons nodig voor een koel dekbed. Andere materialen zijn er ook. Dat is ook goedkoper. Met een dubbel "4 seizoenen" dekbed krijg je vaak een dun en een dik dekbeddeel zodat je kan wisselen. In de winter beide, in het voorjaar het dikke deel, en zomers het dunne deel, enzovoort.
Je kan ook nog reguleren door het dekbed op de borst te leggen in plaats van over de schouders.
BlaBlaBla
Klopt. De tijk maakt daarnaast ook veel uit.
Nadeel vind ik dat je bij de Lidl niet kan testen. Dus op de gok kopen.boostie schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:30:
Ik heb een een paar maanden geleden twee nieuwe matrassen bij de Lidl gekocht die prima zijn, maar de boxspring zelf (het onderstel) is ook aan vervanging toe. Heeft iemand daar aanraders/tips voor? Budget technisch zat ik aan max 300 te denken.
Wat is het geworden?tom62 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:30:
We zijn opnieuw aan het kijken naar een matras, veel nuttige dingen hier al gelezen!
De situatie: Auping Auronde met spiraalbodem, 180 x 200. Afgelopen jaren telkens met pocketveren gekocht, maar (mede door mijn hogere gewicht) ook kuilvorming. Veel last van lage rugpijn, mede door verkeersongeval van vorig jaar.
Afgelopen 15 jaar toch ook al een matras of 4 gehad, van het middel tot het duurdere segment. Omdat er hier vaak verwezen wordt naar Bol/Amazon daar wat rondgekeken, ben wat langer blijven stilstaan bij Arensberger en BMM. In het algemeen goede reviews, maar toch ook regelmatig sprake van (snelle) kuilvorming. Op dit moment ben ik niet overtuigd dat Tempur, Swiss Sense en al de premiummerken gigantisch veel betere matrassen leveren. Denk eerlijk gezegd dat zolang ik niet afslank, ik elke 3 jaar een andere matras aan het kopen ben.
Graag jullie inzichten! Dank!
Zelf zou ik ook wel bij de LIDL durven kopen (maar mijn bed is 210 lang dus dan houdt het al op), hebben vaak mooie non-food producten van behoorlijke kwaliteit. Woon op loopafstand van een LIDL en ga er elke week wel kijken wat ze nu weer hebben.Ruud888 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:03:
[...]
Nadeel vind ik dat je bij de Lidl niet kan testen. Dus op de gok kopen.
Werkt hun retourbeleid goed en betrouwbaar?
[ Voor 6% gewijzigd door diedbase op 06-05-2024 21:21 ]
Welke is de H3?boostie schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:30:
Ik heb een een paar maanden geleden twee nieuwe matrassen bij de Lidl gekocht die prima zijn, maar de boxspring zelf (het onderstel) is ook aan vervanging toe. Heeft iemand daar aanraders/tips voor? Budget technisch zat ik aan max 300 te denken.
Wat is het geworden?n00bs schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:53:
Ik heb nu al zoveel sites en beloftes gezien dat voor prijzen tot 1000 Euro het zover ik zie weinig uitmaakt, waar of wat je koopt. Echte goede matrassen kosten 2000+
Ik overweeg daarom nu gewoon bij lidl vanwege goede garantie en omruiling zonder problemen in tegenstelling tot de emma's e.d. van deze wereld.
Heeft iemand ervaring of advies voor iemand die veel draait/zij en rugslaapt. Heb meestal kuilvorming rond mijn kont :-D ben best afgetraind dus mijn lichaam geeft weinig mee :-P ben verder niet zwaar of lang.
https://www.lidl.nl/p/hn8...gelstar-xxl/p100241432012
https://www.lidl.nl/p/hn8...eme-gelstar/p100241966012
https://www.lidl.nl/p/hn8...ras-dynamic/p100182984003
https://www.lidl.nl/p/bre...l-sensation/p100239201020
https://www.lidl.nl/p/bec...edibett-top/p100270824010
Hoe vind je het effect op de warmte inmiddels? Ik heb het matras nog op proef en vind het ook een 'warm' matras. Ik heb de configuratie ook opgekrikt naar "stevig" omdat dat voor ons sowieso lekkerder ligt.diedbase schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:20:
Hier een Matt matras in gebruik sinds 4 jaar. Destijds ook vrij snel gemerkt dat je het een warm matras is. Door wat aanpassingen (dun dekbed, linnen beddengoed, ventilator in de zomer) is het altijd wel te doen geweest en besloten om het matras te houden omdat het wel lekker ligt. De laatste tijd heb ik toch toenemend er meer last van dat het matras warm slaapt. Op advies van een slaapbanken verkoper (die niks met Matt te maken heeft) heb ik nu de configuratie aangepast een de koudschuim laag boven gelegd. Wat opvalt is dat het aanzienlijk harder slaapt (nu configuratie 'stevig', kwam van medium stevig). Het effect op de warmte vind ik nog lastig te zeggen.
Hebben meer mensen dit gedaan of nog andere tips (anders dan ander matras kopen)?
Nu een week met het koudschuim boven (en intussen is het buiten flink warmer geworden), het blijft natuurlijk subjectief, maar het is wel iets koeler dan met het traagschuim boven.Daftz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:50:
[...]
Hoe vind je het effect op de warmte inmiddels? Ik heb het matras nog op proef en vind het ook een 'warm' matras. Ik heb de configuratie ook opgekrikt naar "stevig" omdat dat voor ons sowieso lekkerder ligt.
Ja snap ik. Ik moet wel zeggen dat het matras vanaf dag 1 gewoon lekker ligt, dus wat dat betreft is het wel een match. Ook het kunnen variëren in hardheid is erg handig. Als jij of iemand een vergelijkbaar comfortabel maar koeler matras weet hou ik me aanbevolen.diedbase schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:59:
[...]
Nu een week met het koudschuim boven (en intussen is het buiten flink warmer geworden), het blijft natuurlijk subjectief, maar het is wel iets koeler dan met het traagschuim boven.
Als je nog in de proefperiode zit zou ik wel goed nadenken of je het niet te warm vindt, achteraf had ik misschien liever een koeler matras gehad.
Plus- en minpunten
Voel net zo soepel en zacht als latex
Elastisch en vormvast
Beste optie voor zacht matras
Waarvoor gebruik je Pantera® SG 52 100 extra soft?
De Pantera® SG 52 100 extra soft wordt hoofdzakelijk als slaapkwaliteit gebruikt bij de vulling van een matras of topdekmatras. Pantera® heeft unieke eigenschappen en behoort in het topsegment van koudschuim matrassen.
Matras
Pantera® SG 52 100 extra soft is een absolute topkwaliteit voor matrassen. Met 7 jaar fabrieksgarantie op de vormvastheid zijn de Pantera® soorten uniek ten opzicht van andere schuimen. Een hoog comfort ontstaat doordat het schuim soepel en flexibel is en bijna latexachtig aanvoelt. Door de open celstructuur heeft de Pantera® een goed ventilerend vermogen.
Wij adviseren Pantera® SG 52 100 extra soft vanaf 16 cm dikte voor personen tot 100 kilo. Pantera® vormt goed naar je lichaam. Het is niet temperatuurgevoelig, waardoor het aangenaam is om op te slapen. Voor zwaardere personen of personen die een steviger matras prettiger vinden, adviseren we de Pantera® SG 52 130 soft.
Topdekmatras
De Pantera® SG 52 100 extra soft is zeer geschikt als zachte toplaag. Het is gebruikelijk om een toplaag te nemen met een dikte van 4 cm tot 8 cm. De Pantera® SG 52 extra soft heeft de zachtheid van traagschuim en latex maar ventileert beter en ligt stabieler.
Vandaag bij Beterbed op een Emma original gelegen.Philtjens schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:57:
Hey tweakers.
Ik heb een probleempje en vermoed dat dit komt door mijn matras.
Mijn vriendin en ik hebben ik denk een 10 tal jaren geleden een nieuwe matras gekocht bij leenbakker.
Deze lag goed en we vonden het niet nodig om veel geld voor een boxspring uit te geven.
Het onderstel en lattenbodem komt gewoon van ikea.
Nu beginnen we beide last te krijgen van onze rug bij het opstaan.
Goe, de matras is enkele jaren oud en ook aan vervanging toe.
Maar het grootste probleem waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik op het bed lig deze na 5 minuten zo snel opwarmt dat ik het zo heet heb (vooral aan mijn benen) dat ik gewoonweg niet meer kan slapen !
Ik word ook gemiddeld 7/8 keer per dag wakker omdat ik met mijn beide benen letterlijk langs het bed uit de deken moet hangen.
We hebben een loogeerbed (ander type matras) ik geloof nog iets heel ouds met springveren erin en mijn zoontje heeft nu een nieuw bed met koudschuimen matras en daarbij heb ik dit probleem nooit.
Ik weet ook niet meer wat voor soort matras type dit is en aan de lakens ligt het niet want hier hebben we ook al verschillende types geprobeerd maar probleem blijft terugkomen.
Nu wil ik graag een nieuwe matras kopen en omdat hier toch mensen zitten met redelijk veel kennis vroeg ik me af welk type matras ik best kan kiezen en welke ik zeker.moet vermijden ?
De koudschuim heb ik geprobeerd en hier ervaar ik geen hitteprobleem bij maar vind de matras zelf wel vrij oncomfortabel liggen.
Iemand die me een beetje op weg kan helpen voor ik naar een bedden zaak vertrek 😃
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Inmiddels aantal weken in bezit van het HR Koudschuim matras van Bestrest. Hiervoor 6 jaar geslapen op een Larson Stockholm maar die begon toch wel op te raken.d0s schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:16:
Ik ben op zoek naar een nieuw matras.
5,5 jaar geleden de Larson Stockholm gekocht en daar best tevreden over geweest. Begint nu wel echter wat kuilvorming te vertonen. Ik heb destijds de Stockholm genomen omdat de Oslo zachter is en dus niet geschikt (buikslaper). Ik heb overwogen om de Stockholm opnieuw te kopen maar deze is helaas uitverkocht op iBood/Bol etc.
Nu is mijn oog na wat research gevallen op bestrest bedden. Verkopen via de eigen site/showroom maar ook op bol.com en komen er best aardig uit qua recensies daar, maar bijvoorbeeld ook op google en andere review-sites. Prijzen zijn erg schappelijk, goedkoop zelfs voor 180x210 uitvoeringen. Draaien ook al wat jaartjes mee en de matrassen worden in NL gefabriceerd.
Als ik filter op stevigheid kom ik uit op deze twee matrassen.
https://bestrest.nl/produ...as-3d-hr-koudschuim-24cm/
https://bestrest.nl/produ...chuim-350-cooltouch-25cm/
De bamboo variant lijkt meer pocketveren te hebben, maar iets minder schuimlaag. Dat laatste zou op papier goed moeten zijn voor een buikslaper. Nog een voordeel; bamboo tijk, dat zou lekker koel moeten blijven aangezien ik het altijd snel warm krijg.
Dat de matrassen dik zijn spreekt me wel aan, de Stockholm was 'maar' 23 cm dik.
Iemand tips?
Ravensberger heb ik gekeken maar die lijken helemaal geen pocketvering matrassen meer te verkopen.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ik vind 6 jaar wel heel erg kort voor een matras. Ik lig al bijna 20 jaar op mijn matras+topper en eigenlijk vind ik het nog prima. Het is dat mijn vrouw het niet meer hygiënisch vind, maar anders had die er nog een paar jaar gestaan denk ik.d0s schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:19:
Het lijkt erop dat de matrassen uit NL komen en ook een prima prijs, stuk goedkoper dan de A merken. Ik ben sowieso niet iemand die 1000+ euro aan een matras uitgeeft, dus dik tevreden
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Niemand gaat ver reizen om proef te liggen op een “budgetmatras” en mensen kopen gemiddeld maar 1x in de 10 jaar een matras. Als je 2 mensen per dag krijgt dan zou ik het al veel vinden. Lijkt me absoluut geen levensvatbaar idee. Behalve ruimte heb je ook nog personeel nodig, verzekeringen, …Ruud888 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:26:
LIDL verkoopt heel veel (de meeste matrassen!) en leverd een prima prijs-kwaliteit verhouding en garantie.
Is het een stom idee om een ruimte in te richten met alle eenpersoons matrassen van de LIDL op een boxspring zodat men deze tegen een betaling kan testen?
9euro pp. Maar bijna iedereen komt samen, dus vaak 18euro.
Alleen proefleggen. Dus geen advies of verkoop.
Zal er veel animo zijn uit Nederland en België?
Het is niet zo dat je vrouw dat alleen vindt: 20 jaar op een matras is ook gewoon niet hygiënisch meerBugBoy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 02:13:
[...]
Ik vind 6 jaar wel heel erg kort voor een matras. Ik lig al bijna 20 jaar op mijn matras+topper en eigenlijk vind ik het nog prima. Het is dat mijn vrouw het niet meer hygiënisch vind, maar anders had die er nog een paar jaar gestaan denk ik.
https://www.matrasatelier-shop.nl/matrashoezen/Bo0bz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:02:
Iemand tips voor de 'naad' tussen twee matrassen. Ik heb sinds kort twee mline matrassen die heerlijk liggen maar de naad is nogal een dingetje.
1. Een topper wordt afgeraden door de winkel want dat zou juist het comfort kunnen verminderen op de matrassen.
2. Een wig/liefdesbrug schijn je te voelen
3. Een cover die mline verkoopt echter flink aan de prijs: Slow Twin Cover
Wellicht bestaat er voor optie 3 een goedkoper alternatief?
Ik denk dat er na een half jaar net zoveel mijten in zitten als na 20 jaar. Op een gegeven moment zit het gewoon vol.d0s schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:01:
Het is niet zo dat je vrouw dat alleen vindt: 20 jaar op een matras is ook gewoon niet hygiënisch meer
Personeel niet nodig. Ben ZZp.BugBoy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 02:17:
[...]
Niemand gaat ver reizen om proef te liggen op een “budgetmatras” en mensen kopen gemiddeld maar 1x in de 10 jaar een matras. Als je 2 mensen per dag krijgt dan zou ik het al veel vinden. Lijkt me absoluut geen levensvatbaar idee. Behalve ruimte heb je ook nog personeel nodig, verzekeringen, …
Maar jij wilt toch ook salaris hebben? Daarbij ben je als ZZP-er één juridische entiteit, dus als je matrassen-testbusiness een probleem krijgt, dan heb je privé ook een probleem.Ruud888 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:19:
Personeel niet nodig. Ben ZZp.
Die brandverzekering is er enkel voor het pand zelf. Maar je zal ook een heel assortiment matrassen moeten hebben. Dit moet je zelf voorschieten en als het er echt veel worden, dan wordt dat best een kapitaal en dan is een verzekering wellicht nog niet zo gek.Waarvoor een verzekering?! ( Brandverzekering regelt de verhuurder)
Meeste online verkopers hebben een 100-dagen niet goed geld terug garantie. Waarom zou je dan bij jou gaan proefliggen tegen betaling (en kost ook nog eens tijd)? Waarom denk je dat Beter Bed niet alle matrassen in de winkel heeft liggen? Daarbij is het ook nog eens sterk afhankelijk van de bodem die je er onder hebt. Een lattenbodem, spiraalbodem, boxspring, ... maakt allemaal een verschil.Je kan ook eventueel uitbreiden met andere merken die alleen online beschikbaar zijn. Beterbed heeft ook maar 20% in hun winkel liggen.
Het probleem is alleen dat die doelgroep waarschijnlijk niet een heel eind gaat rijden om een matras te testen.Matrassen tussen de 150 en 600euro. Dat is ook verweg de grootste doelgroep in Nederland en Belgie.
Veel succes om dat voor elkaar te krijgen. Stel dat iemand in totaal 20 euro betaald om bij jou op 2 matrassen proef te liggen, dan moet je voor die 16,53 euro (want je moet BTW afdragen) het volgende doen:Eventueel afspraken maken met de shops als men uiteindelijk een matras bij ze koopt dat ze de proeflig kosten terug krijgen. De LIDL en Beterbed behoren tot de grootste verkopers.
Ik heb uiteindelijk gewoon open kaart gespeeld en aangegeven dat ik het verschil te groot vind en ik hooguit 7.000 euro wil betalen. Ik koop liever lokaal, scheelt mij transport, maar ik heb ook prima advies gehad en daar mag wel iets voor betaald worden.BugBoy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 02:10:
Vandaag naar de lokale beddenzaak geweest en een mooi Pullman boxspring uitgezocht. Netjes geholpen en in totaal €8.600. Mijn huidige Pullman is 20 jaar oud en heeft zich perfect gehouden dus ik ben best bereid er wat voor te betalen. Eenmaal thuisgekomen en een half uurtje rondgebeld en exact dezelfde configuratie kan ik voor €6.500 kopen. Wel verder weg, maar gewoon een zaak met showroom. Die marges zijn dus erg hoog.
Ik verwacht niet dat dit rendabel is. Een half uurtje proefliggen met kleding aan, zegt namelijk nog niets, vandaar dat sommige webshop 14-30 dagen bieden. €9,- of €18,- plus reiskosten zal voor menigeen een drempel zijn, zeker wanneer het matras dan elders gekocht moet worden. En wat als het gekochte matras met dezelfde naam toch anders ligt?Ruud888 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:26:
Is het een stom idee om een ruimte in te richten met alle eenpersoons matrassen van de LIDL op een boxspring zodat men deze tegen een betaling kan testen?
9euro pp. Maar bijna iedereen komt samen, dus vaak 18euro.
Alleen proefleggen. Dus geen advies of verkoop.
Zal er veel animo zijn uit Nederland en België?
De LIDL zal zo ook minder retourkosten maken!
Ruimte kost 700 per mnd
Toevallig ook een scan bij beter bed laten doen. Mijn gevoel is dat het er heel interessant uitziet allemaal, maar er gewoon naar dezelfde punten gekeken wordt als wat iemand bij een speciaalzaak met het blote oog ziet.Ricktachtig schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:02:
Ik zie dat Beter Bed tegenwoordig een scan kan maken van het lichaam ter advisering. Is dat wat? In het verleden vond ik de voorlichting bij Beter Bed niet echt heel goed itt andere zaken. Of is het proberen van een matras als Matt wat? Je kunt dan het matras zelf aanpassen naar wens.
Heb vandaag wat speciaalzaken bezocht. Een Ergosleep DNA scan laten doen op verzoek van de verkoper. Dit is een scan / merk dat je kunt doen / kopen waarmee ze het bed speciaal op jouw uitkomsten automatisch afstellen.Mahone schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:58:
[...]
Toevallig ook een scan bij beter bed laten doen. Mijn gevoel is dat het er heel interessant uitziet allemaal, maar er gewoon naar dezelfde punten gekeken wordt als wat iemand bij een speciaalzaak met het blote oog ziet.
Wij zijn naar Swiss Sense, Auping en Beter Bed geweest en met name Beter Bed vonden wij een beetje tegenvallen en hadden wij onze bedenkingen bij. We gaan nog verder op zoek, maar twijfelen erg waar we nu goed aan doen. Prijzen lopen erg uiteen.
Ja klopt. Geloof dat die 1000 euro ook was toen ik het matras kocht. Maar het blijkt maar weer dat een matras heel persoonlijk is en een duurder merk niet automatisch beter hoeft te zijn.Sjah schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:19:
@Ricktachtig
Sta een beetje verbaasd dat je een Pullman Silverline Luxury, niet goed vindt, dat is bepaald geen lullige matras, heb zelf de iets goedkopere Silverline Premier firm, en ik ben wel wat zwaarder dan jij, plus ook breed, nergens last van na nu 4 jaar. Misschien is een niet-firm volgend rondje een betere keus, al vind ik het wel jammerlijk snel om na 5 jaar zo een matras al gedag te (moeten) zeggen.
Over Matt, nouja niet mijn smaak met die reclame, doe dan een gevestigd merk ala MLine een kans geven.
[ Voor 14% gewijzigd door Ricktachtig op 04-06-2024 20:06 ]
Zoektocht gaat nog steeds doorBastaRhymez schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:56:
De zoektocht gaat verder![]()
Afgelopen week een bezoekje bij Auping gebracht en die hebben ook heerlijke boxsprings!
Samenstelling die we daar hebben gezien:
Original Boxspring
Bedbodem: Vlak
Matras: Deluxe matras (2x 1 persoons boxspring matras)
Hardheidstype: Firm
Topper: Deluxe (2,0 x 2,1 m)
Kleur: Royal Blue
Hoofdbord: Bold (105 cm)
Poten: Warm Grey
Kostenplaatje: 6.960 euro (excl. 500 euro winkelkorting).
Andere prijsklasse dan SwissSense, maar naar mij idee wel een beter bed...
Bij SwissSense ook nog terug geweest en vinden we wellicht tot wat aan de hoge kant (qua instap)...
Deze week dus weer voldoende om over na te denken
Zitten redelijk in de buurt. Dank voor de tip. Dat klinkt inderdaad als een handig systeem ook.ronnie vd schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:06:
@Ricktachtig
Wij zijn voor mijn vrouw geslaagd bij een beddenspecialist zaak.
https://www.beddenspecialist.nl/
Die hebben meerdere vestigingen. Misschien ook bij jou in de buurt.
Eerst een slaap id test gedaan.
Die heb je een paar nachten om. Brengt je slaapgedrag in kaart.
Wij kwamen op een beddelicious blocks matras uit.
Die is modulair en helemaal is aan te passen.
Ik heb in de laatste winkel waar ik was op een Auping Elysium gelegen. Ik vond het matras heerlijk liggen. In tegenstelling tot alle Pullman modellen gaf deze wel de juiste ondersteuning. Echter heb ik ook de vele klachten gelezen op o.a. Trustpilot over het slechte retourbeleid van met name de winkels. Online bestellen lijkt inderdaad je als consument betere voordelen te bieden. Maar lees ook te veel mensen die pas na maanden klachten hebben over het matras waardoor retourneren weer lastig is.Harriet1805 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:06:
Andere tip: koop geen matras in de winkel maar online. Indien je online koopt dan mag je de matras tenminste retourneren. Ik heb een miskoop gedaan door een Auping matras te kopen in de winkel. Ik heb ernstige rugpijn en kan van ellende niet slapen. Ik heb de matras in de winkel gekocht en mag enkel omruilen en niet retourneren. De klachten online over de nieuwe generatie Auping matrassen zijn heftig, dus omruilen heeft geen zin. Dit geintje heeft me EUR 3.000 gekost…
Koop geen Auping.
Als je voor een Auping gaat kan het lonen om nog een extra maandje te wachten.BastaRhymez schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:39:
[...]
Zoektocht gaat nog steeds door![]()
Auping belde op over de huidige actie (15% korting) en dat het best wat scheelde met de offerte van een tijdje terug...
Ondertussen ook nog wat verder geinformeerd en de meeste zeggen toch om geen topper op een auping boxspring te doen. Auping onderscheid zich met de open spiraalbodem voor het luchten. Een topper sluit dateffect volledig af ivm de vulling.
Nu dus gekeken naar een Elysium matras. Lag erg prettig (beter dan een topper tbh).
Echter lees ik steeda meer negatieve recensies over Auping nu ze circulair bezig zijn...
Binnen nu en een week maar de knoop doorhakken, omdat dan de actieperiode eindigt...
Kun je misschien toelichten waarom je dit zegt? Verwacht je een betere actie?Mahone schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:57:
[...]
Als je voor een Auping gaat kan het lonen om nog een extra maandje te wachten.
Ik ben ook benieuwd naar de onderbouwing hiervoor. Kan niets vinden online. Sta op het punt iets te kopen.Mahone schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:57:
[...]
Als je voor een Auping gaat kan het lonen om nog een extra maandje te wachten.
Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie
Je kan proberen om een slaapzak of zachte dekens onder de hoeslaken te leggen zodat het wat zachter wordt. Voelen of er een kleine verbetering is, dan weet je dat misschien een zachte topper kan helpen.Apollyon schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:29:
In januari hebben wij een neiuwe matras gekocht. Het matras is koudschuim. Het vorige was polyurethaan met kuilen van het liggen. Liggen in een kuil is oncomfortabel dus kozen wij voor een nieuwe koudschuim martas.
Mijn vriendin en ik worden vanaf maart bijna dagelijks met pijn klachten wakker. Ik heb rugklachten. Mijn vriendin heeft last van haar bekken, knie en nek. De eerste 6 tot 8 weken was het nog niet zo erg als nu.
De matras is erg stevig. Zou dat het probleem kunnen zijn? Waarom krijgne wij nu pas klachten en niet vanaf dag 1?
Terug naar de verkoper kan niet. Het is gekocht in een falisement uitverkoop.
[ Voor 10% gewijzigd door ooggetuigen op 17-06-2024 16:59 ]
[ Voor 26% gewijzigd door ooggetuigen op 17-06-2024 17:53 ]
Ik heb 2 Auping bedden in mijn huis: de ombouw van beide bedden is van het type Auping Auronde en de 3-motorige spiraalbodems zijn ook van Auping. De matrassen zijn van Emma (Original) en van Decupré (Sept Core). Beide matrassen liggen zonder antislip matrasbeschermer op de spiraalbodems. En de matrassen verschuiven niet als het hoofdeinde omhoog gaat.MedionAkoya schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:34:
Hoi,
Ik wil een Auping bed kopen ivm spiraalbodem.
Is het mogelijk om een niet-Auping matras op een Auping Classic te plaatsen?
Ik wil een Auping Bed tweedehands kopen en een eigen matras opleggen. (Ik kijk ook naar een tweedehandse Auping Auronde).
[Afbeelding]
Voorbeeld Auping Original
Wat een bende. Met zon eerste ervaring ga je er denk ik nooit een goed gevoel bij krijgen.ooggetuigen schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:42:
Hi allen,
Ik heb nu 2x een matras binnen gekregen van Matt sleeps. Je zou denken dat deze goed verpakt zijn, maar niets is minder waar. De eerste keer viel het matras bijna uit de doos, doordat de bodem van de doos slecht was.
De gebruikershandleiding ontbrak. De tweede zending met ander post bedrijf is hetzelfde. Zie de foto's.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit hebben ervaren.
Ik heb het matras nog niet uitgepakt, maar ik denk erover het geheel te retourneren. Ik wens namelijk een ongeopende doos te ontvangen, maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
Matt zelf gaf aan dat ik het Matras gewoon kan testen en dat er niets stuk zou zijn. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.
Ze gaven tevens aan indien ik nogmaals verzoek om een nieuw exemplaar, dat ik geen recht meer heb op de 120 dagen proefslapen.
Niet de kwaliteit die ik verwacht in elk geval.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is niet wat het geworden is, ben toch gewoon op de Evolve verder gegaan.Humma Kavula schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:11:
@juanita
Ik ga toch voor de Elysium, huidige Evolve slaapt al goed maar wil toch iets meer zacht.
Dat is precies wat ik heb: Een Auping Original zoals op de afbeelding (van in mijn geval 180x210) met daarop een matras van een andere partij (in mijn geval de Matrasconcurrent). Dat blijft gewoon prima op zijn plek liggen.MedionAkoya schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:34:
Hoi,
Ik wil een Auping bed kopen ivm spiraalbodem.
Is het mogelijk om een niet-Auping matras op een Auping Classic te plaatsen?
Ik wil een Auping Bed tweedehands kopen en een eigen matras opleggen. (Ik kijk ook naar een tweedehandse Auping Auronde).
[Afbeelding]
Voorbeeld Auping Original
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq