Ik ben ook op zoek naar een nieuw matras. Ik ben bij een lokale speciaalzaak geweest en heb daar verschillende dingen mogen proberen waaronder Mahoton en Pullman. Ook ben ik bij Decupré geweest. Daar heb ik de Seicore en Septcore geprobeerd. Zeker die laatste lag erg lekker. Alleen in het gewenste formaat (160x220) zijn ze echt ontzettend duur. (in alle formaten eigenlijk) Ook al valt 1500-2000 misschien mee als je het over 15 jaar verdeelt, dit neemt een veel te grote hap uit mijn spaargeld.
Er werden me online allerlei merken aangeraden. Van Meradiso van de Lidl en Ikea matrassen (allebei niet in langere maten verkrijgbaar) tot Emma, M Line, Tempur, Matrassenman enz. De Matrassenman spreekt me aan qua prijs. Toevallig kwam ik net Larsson Oslo tegen bij Bol.com.
https://www.bol.com/nl/nl...-medium/9200000036407741/ Dat ziet er mooi uit en valt binnen het budget wat ik mezelf gesteld heb. Alleen jammer dat je niet van te voren kunt proefliggen bij Bol.com natuurlijk.Ik heb ook geen idee van de kwaliteit van Larsson. Verder weet ik ook niet zo goed wat ik nu van pocektvering moet vinden.
Ik ben 1.91, maar lig graag helemaal uitgestrekt (dan zit ik vast in mijn bed van 2 m) en slaap iedere nacht op rug en zij. Ook lig ik vaak helemaal gedraaid (deels rug/zij/buik)
Uiteindelijk wil ik ook een nieuw bed (is nu 140x200) en nieuwe lattenbodems. Het totaalbedrag is voor mij gigantisch. Ik wil best wat meer betalen voor kwaliteit, want nu slaap ik door rugklachten en trauma altijd weinig/slecht op mijn veel te dunne matras. Maar ik wil niet al mijn geld opmaken terwijl ik ook nog meer met mijn budget moet doen.
Wat zouden jullie dan kopen?
(als er advies is over lattenbodems verneem ik dat ook graag. Het is een heel gedoe om een nieuw bed uit te zoeken namelijk)
[Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 09-05-2023 12:27]