Ik slaap inmiddels 4 weken op m'n nieuwe matras en topper, dus tijd voor een korte review.
Ik wilde een zachte matras, maar niet te warm. Ik was van plan toch weer naar een fysieke winkel te gaan, maar voordat Corona gedoe dat toeliet kreeg ik bericht dat m'n nieuwe bed geleverd ging worden. En aangezien die een andere maat heeft, heb ik het toen toch nog een keer online geprobeerd.
Ik heb eerst de topper besteld en die op m'n oude matras geprobeerd. Dat beviel, dus een paar dagen later ook daar de matras besteld. Beide komen bij
https://www.matrasaanhuis.nl/ vandaan. Toen ik de matras wilde bestellen bleek deze opeens in backorder. Ik heb ze gemaild om te vragen hoe lang de levertijd was. Ik kreeg binnen een uur antwoord en ze bleken er toch nog eentje te hebben staan. Die heb ik gelijk besteld.
Als topper heb ik de type Nasa 3D. Deze is 7cm hoog, aan de ene kant traagschuim, en aan de andere kant koudschuim. Hij ligt nu met koudschuim boven. Ik zou het geen koele matras willen noemen, maar ondanks de 26 graden in de slaapkamer, voelt hij ook niet heet aan. En hij is wel heerlijk zacht.
Daar onder ligt een matras van type Favourite, 21 cm hoog.
Vanaf het begin ligt het helemaal naar m'n zin. De topper heeft de neiging wat te schuiven, maar ik heb niet eerder een topper gehad en ik vermoed dat die gewoon eigen is aan die dingen.
De topper was 219 euro, de matras 269 euro. Beiden in 160cm x 210cm. Met name de matras vind ik erg goedkoop, dus het gaat even afwachten worden hoe lang het allemaal mee gaat. De prijzen zijn volgens de website wel aanbiedingen, maar dat is dus al ruim een maand zo, dus of dat nou echte aanbiedingen zijn vraag ik me af.
Beiden zijn geleverd in vacuümverpakt plastic, zonder overdoos. Ze hebben volgens de website een 2 maanden niet goed geld terug beleid, waarbij je binnen 2 maanden de matras voor eigen kosten mag terugsturen, of langs brengen, of voor 25 tot 35 euro de matras door hen kunt laten ophalen. Geen flauw idee of dit ook voor toppers geldt, en ik heb er ook geen ervaring mee dus hoe goed ze er mee om gaan kan ik ook niet bepalen.