Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 10:33
Na jaren op een (auping) ledikant geslapen te hebben, hebben we sinds ongeveer een half jaar een boxspring (van HML). Hoewel ik moet zeggen dat het heerlijk slaapt, zijn we iets minder tevreden over hoe de topper er uitziet. De punten trekken namelijk naar binnen, waardoor de topper overdreven gezien ovaal wordt. De topper zelf is mooi rechthoekig, dus het ligt wel aan de combinatie van hoeslaken/molton en de topper.

De verkoper denkt wel met ons mee (bijvoorbeeld al een keer een andere hoeslaken (bedoeld voor normale matrassen, dus wat ruimer) meegekregen etc) Toch wordt het probleem er niet minder van.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Is dit "normaal"?

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBMASgAEZdXuhwajQ0bmTDq87_I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLK8ZW0hVVGtcVHdKyUBwWg0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtUNHbJdm8IBIQnI7RB4aV3-qVo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaMJaTDxipzOAndgbis8kapO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:39
wannaplay2009 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:12:
Ik heb lange tijd geleden in dit topic geschreven over mijn Droomidee NASA traagschuifmatras. Ik heb het matras inmiddels ruim 2 jaar en ben zeker niet meer tevreden. Het matras is in het midden volledig ingezakt en het is ook niet meer normaal te krijgen. Je voelt gewoon de veren in het matras zitten en krijg er nu dus ook weer rugpijn van.

Ik heb het matras omgedraaid naar de standaard koudschuimkant en het ligt nu wel wat beter als alternatief, maar hier heb ik natuurlijk het matras niet voor gekocht.
Het was een prima matras in het begin maar uiteindelijk blijkt toch weer, je krijgt waar je voor betaald. Binnen 2-3 jaar heb je een waardeloos matras.

Ik zou het afraden om een Droomidee matras te nemen.
Wij hebben het Droomidee matras nu ongeveer anderhalf jaar.
Ik kan helaas het matras ook niet aanraden, ondanks de problemen met de levering/kwaliteit destijds en afwijkende diktes dacht ik dat het wel goed zou komen maar helaas.
Ook hier is het helemaal ingezakt in het midden, we slapen er met 2 personen op. (± 50kg en 70kg)
Het is zichtbaar maar nog erger, heel erg voelbaar, je rolt gewoon naar het midden.
Het is gewoon nu al ruim versleten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u7plHZZ.png

Dit is na een hele dag er niet op te hebben gelegen, je ziet duidelijk de verzakking.
Dit is ook niet de traagschuimkant maar de harde kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Heb helaas ook geen goede ervaring met droomidee. Destijds 6 jaar geleden ook een nasa traagschuim matras gekocht. Laatste 3 maanden regelmatig met rugpijn opgestaan.

Is ook een kuil in het midden v/h matras ontstaan. 3 weken geleden begonnen met zoeken van nieuw bed/matras en uiteindelijk deze hele draad doorgespit en 6 winkels bezocht. Uiteindelijk vorige week geslaagd met een boxspring bij luxebedden.nl gehaald die een magazijnleegverkoop had. erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
terb schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:16:
Na jaren op een (auping) ledikant geslapen te hebben, hebben we sinds ongeveer een half jaar een boxspring (van HML). Hoewel ik moet zeggen dat het heerlijk slaapt, zijn we iets minder tevreden over hoe de topper er uitziet. De punten trekken namelijk naar binnen, waardoor de topper overdreven gezien ovaal wordt. De topper zelf is mooi rechthoekig, dus het ligt wel aan de combinatie van hoeslaken/molton en de topper.

De verkoper denkt wel met ons mee (bijvoorbeeld al een keer een andere hoeslaken (bedoeld voor normale matrassen, dus wat ruimer) meegekregen etc) Toch wordt het probleem er niet minder van.

Je hoeslaken en molton zijn inderdaad te klein / te strak. Een normale hoeslaken gaat geen verschil maken want het enige verschil is de hoekhoogte. Dus de lengte is het zelfde

Zo te zien is het een jersey hoeslaken. Is je matras toevallig ook 210 of 220 lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06 20:47
Dames/Heren,

Matrassen ben ik inmiddels uit met wat ik wil.
Nu zoek ik gewoon een fatsoenlijk bedframe, met niet teveel toeters en bellen, welke stevig is (en hopelijk niet kraakt), geen extreem hoog frame heeft aan de hoofdkant en niet meer dan +/- 500 euro mag kosten.
Hebben jullie enig idee/suggesties, wellicht op basis van eigen ervaring?
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

[ Voor 5% gewijzigd door nltweaker op 23-05-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-07-2024
Heb net als enkelingen een jaar of twee geleden een Larson Stockholm Matras gekocht. Merk na ongeveer twee jaar dat het schuim op bepaalde plekken enigszins op is en mijn vriendin begon door kuilvorming last begon te krijgen van haar rug. Snap dat ik binnen twee jaar nog garantie heb, anderzijds krijg je wel qua kwaliteit waarvoor je betaalt. Het matras was in ieder geval niet duur.

Als volleerde wijsneus heb ik in plaats van garantie te claimen bij de outlet van luxebedden een mooie topper gehaald en deze op wat normaliter de onderkant van het matras gelegd. Ik sliep zo lekker dat ik vanochtend mijn bed niet uit te slaan was. De rugpijn van mijn vriendin doordat ze telkens in een kuil lag is inmiddels ook weg.

De onderkant van het matras heeft alleen over de pocketveren geen schuimlaag, maar slechts meteen de tijk. Normaliter zit er alleen in een boxspring wel nog een laag stevig schuim over de pocketveren voordat een topper er aan te pas komt. Daarom is mijn vraag of iemand weet of deze oplossing kwaad kan? Het is ook weer niet de bedoeling dat de topper binnen een jaar versleten is doordat het nagenoeg direct op de pocketveren ligt.

Daarbij hebben de pocketveren van mijn matras ook wel een lekker zachte ondergrond door 8cm aan schuim in plaats van bedbodem. Kan me voorstellen met een matras zo zwaar als de Larson dat deze voldoende comprimeren dat het een non-issue is, maar misschien dat een ergonomie expert hier anders over denkt.

Worst case halen we twee Ravensberger matrassen oid. Lost die topper meteen het probleem van de geul tussen de matrassen op. Ik ben best in mijn nopjes met de huidige oplossing, maar ik verneem graag als iemand hier een andere mening over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-05 11:07
JvdW schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:16:
[...]

Wij hebben het Droomidee matras nu ongeveer anderhalf jaar.
Ik kan helaas het matras ook niet aanraden, ondanks de problemen met de levering/kwaliteit destijds en afwijkende diktes dacht ik dat het wel goed zou komen maar helaas.
Ook hier is het helemaal ingezakt in het midden, we slapen er met 2 personen op. (± 50kg en 70kg)
Het is zichtbaar maar nog erger, heel erg voelbaar, je rolt gewoon naar het midden.
Het is gewoon nu al ruim versleten

[Afbeelding]

Dit is na een hele dag er niet op te hebben gelegen, je ziet duidelijk de verzakking.
Dit is ook niet de traagschuimkant maar de harde kant!
Heel erg herkenbaar! Ik heb exact hetzelfde. Ook hier is het echt een "holletje" geworden waar je zo inrolt, heel erg slecht voor je rug ook. Het matras is nu omgedraaid maar het inzakken gebeurd ook gewoon aan de harde kant, waarschijnlijk omdat het middenstuk qua veren gewoon volledig versleten is. Ik dacht met omdraaien dat het misschien "terug zou zakken", maar dat lijkt niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Daar heb ik hier na 2 jaar nog geen last van (en weeg toch echt niet weinig..... )

Maar iemand al garantie geclaimed?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 10:24
Ook ik ben op zoek naar een nieuw bed. Wij slapen al jaren op een Swissense boxspring maar daar krijg ik nu lage rug- en nekklachten van.

Ons oog is gevallen op de Velda Fly (boxspring) en de Auping Essential (spiraalbodem). Beide modellen vinden wij erg mooi, maar zijn nog erg zoekende naar wat het beste is voor ons.

Ik ben 1,88, 81kg en buikslaper. Vriendin is 1,67 en 61kg en zij/buikslaper.

De Velda Fly is wat vriendelijker geprijsd en is nu in de aanbieding met Velda matrassen voor +- €2k. Auping kwam zo rond de 3k uit met Inizio matrassen.

Hebben jullie nog tips, bedden of matrassen waar we naar moeten kijken? Bovenstaande modellen spreken ons dus erg aan vanwege het luchtige, moderne karakter. De verkoper daar raadde in ieder geval geen Matt of Emma matrassen aan omdat deze verlijmd zijn en direct naar productie worden gevacumeerd, en bij het uitzetten na het openen zou de latex gaan scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspeer90
Ik heb zelf prima ervaring met Velda matrassen. Auping wordt doorgaans beschouwd als te duur. Denk dat het merk verder niet veel invloed heeft op hoe je een matras zelf ervaart.

Ik ben zelf geen expert, maar ik merk dat mensen in dit forum veel vragen stellen maar tegenwoordig weinig antwoorden worden gegeven. Het beste wat ik kan aanraden is niet persee te kijken naar vriendelijke prijzen (uiteraard als je de middelen hebt, zie mijn post hierboven ik wil ook weer niet hypocriet overkomen) en naar een goede beddenwinkel waar meerdere merken worden verkocht en daar te proberen.

Een beetje goede beddewinkel geeft je immers passend advies. Als dit advies uiteindelijk niet leidt tot het gewenste slaapcomfort kunnen zij hierop aangesproken worden in plaats van anonieme mensen op een forum en ben je daar uiteindelijk meer mee gehoplpen.

Toen wij keken naar een oplossing voor onze situatie waren we naar een beddenzaak gegaan waar meteen allemaal matrassen bij elkaar gelegd worden met toppers erop en het verzoek om hier en daar een half uurtje proef te liggen. We vonden het niet zo nodig om hier zover op in te gaan, voor een bed die onzes inziens maar een jaar of twee mee hoeft, maar uiteindelijk beginnen we toch steeds meer naar de prijzige tent met goede service te neigen, dan maar wat online te kopen om een paar euro te besparen.

Met betrekking tot het vacuum zuigen van die matrassen. Op youtube staat ook een kanaal van een man die precies hetzelfde zegt, maar die begon op een gegeven moment te praten over de invloed van magnetische straling, de manier waarop cellen in je lichaam zich gedragen en hoe dit je nachtrust kan verstoren. Ik ben stiekem aan het wachten totdat anti-5G matrassen op de markt komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaaspeer90 op 27-05-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 21:50

Metalfreak

Hoije woh!

Kaaspeer90 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:20:
Heb net als enkelingen een jaar of twee geleden een Larson Stockholm Matras gekocht. Merk na ongeveer twee jaar dat het schuim op bepaalde plekken enigszins op is en mijn vriendin begon door kuilvorming last begon te krijgen van haar rug. Snap dat ik binnen twee jaar nog garantie heb, anderzijds krijg je wel qua kwaliteit waarvoor je betaalt. Het matras was in ieder geval niet duur.

Als volleerde wijsneus heb ik in plaats van garantie te claimen bij de outlet van luxebedden een mooie topper gehaald en deze op wat normaliter de onderkant van het matras gelegd. Ik sliep zo lekker dat ik vanochtend mijn bed niet uit te slaan was. De rugpijn van mijn vriendin doordat ze telkens in een kuil lag is inmiddels ook weg.
Hmm, hier had ik nog niet aan gedacht, want ik ervaar hetzelfde met een Larson Stockholm. Ook veel pijn aan de rug bij het opstaan. Ik had juist een topper gekocht omdat ik het matras sowieso al te hard vond. Ik ga het ook maar eens proberen met de achterkant dan...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helloflowers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-11-2024
Hoi mensen,

Ik heb fibromyalgie en ben 21 jaar. Ik wil graag een traagschuimmatras en ben een zijslaper en vroeg me af of jullie een goed merk kennen dat goede traagschuimmatrassen verkoopt met een goede garantie en proefslapen. Ik wil graag een matras met comfortzones erin. Ik heb zelf al veel gegoogled en via de consumentenbond heb ik het matras mline wave gevonden, alleen nu zag ik veel forums waarin stond dat in mline matrassen heel snel kuilvorming komt en dat wil ik echt niet! Kan iemand me misschien verder helpen Ik zie door de bomen het bos niet meer en elke dag dat ik langer op mn huidige matras lig is funest! :-(

Ook zou ik graag willen weten of ik beter traagschuim kan kiezen of koudschuim? Traagschuim schijnt beter te zijn voor pijnklachten maar koudschuim is wat koeler en ik houd niet van heel heet, please help

[ Voor 14% gewijzigd door Helloflowers op 27-05-2020 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaspeer90
Ga lekker naar een goede beddenzaak om je te laten adviseren ipv een forum :) Kan je meteen je klachten uitleggen en kan je even liggen op een passend matras voor je pijnklachten,

Denk dat de discussie over kuilvorming met name te maken met het soort schuim. Kuilvorming in matrassen met koudschuim zijn kennelijk zeldzamer dan polyether schuim. Doorgaans als matrassen van koudschuim gemaakt zijn, kan je dat wel teruglezen in de beschrijving als luxe pluspunt. Goedkoper schuim wordt meestal aangemerkt met termen als "comfort schuim". E.e.a. betekent niet veel meer dan dat het lekker ligt bij aanschaf en gaat kuilen na enkele jaren.

Traagschuim is inderdaad wel warm. Je zakt als het ware weg in een coconnetje. Best gekke ervaring, maar als je weinig beweegt in je slaap voelt het wel alsof je matras je een warme knuffel geeft. En als je een beetje bent zoals ik, heb je in deze pleuris hitte liever niet dat je vriendin de hele avond tegen je aan ligt te kroelen. Want het is warm en ik wil kunnen slapen. The struggle is real.

E.e.a. kan vaak wel opgelost worden door een matras op veren (binnenveren, niet van een gans ofzo) met een laag traagschuim erover. Traagschuim is warm, maar dan kan de coolte nog een beetje door het matras heen waaien in plaats van dat je op een blok schuim ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 21:48
Weet iemand of in een Malm bedframe van de Ikea zomaar elke lattenbodem past? Bijvoorbeeld de Medimed van Ravensberger?

Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit van de lattenbodems van Ikea? Zijn die kwalitatief te vergelijken met die van bijvoorbeeld Ravensberger?

[ Voor 38% gewijzigd door endless90 op 27-05-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helloflowers schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:43:
Hoi mensen,

Ik heb fibromyalgie en ben 21 jaar. Ik wil graag een traagschuimmatras en ben een zijslaper en vroeg me af of jullie een goed merk kennen dat goede traagschuimmatrassen verkoopt met een goede garantie en proefslapen.
Bij Decupré kan je 30 dagen proefslapen en tegen een klein bedrag weer retoursturen.
Wij hadden bijna een M-Line gekocht maar op het laatste moment toch voor Decupré gekozen ondanks dat we er nog nooit van hadden gehoord en online je er ook niet zo heel veel over kan vinden.
Ze benoemen oa. wel fibromyalgie
Het is zeker wel een iets warmere matras dan onze vorige van Ikea en het is wennen maar tot op heden tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door ChrisW op 27-05-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 21:50

Metalfreak

Hoije woh!

endless90 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:51:
Weet iemand of in een Malm bedframe van de Ikea zomaar elke lattenbodem past? Bijvoorbeeld de Medimed van Ravensberger?
Ja, dat past gewoon, ik heb zelf ook een Malm met Trendhopper lattenbodems. Ik heb alleen een heel dun houten latje tussen de twee lattenbodems gelegd zodat ze niet kunnen verschuiven en helemaal vast zitten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Dag allemaal, ik heb in 2012 bij een beddenzaak in de regio een bed gehaald. Dit is een boxspring van 1,60x2,00 meter. Het matras is een pocketveringmatras met 500 veren / m2 heb ik mij destijds laten vertellen. Heeft jaren prima geslapen, maar werd naar mate de tijd vorderde wel iets zacht en begint nu wel op z'n eind te komen. Het liefst koop ik een compleet nieuw bed, en dan liefst in 1,80x2,10 of dergelijk, maar gezien de ander (trouw)plannen dit jaar wil ik dit even uitstellen als het kan. Optie 2 is een nieuw matras. Iemand een idee waar ik goed kan kijken voor een matras welke een aantal jaar mee kan en niet te duur is? Ik ben zelf 1,87 lang en mijn vriendin 1,83. Beide niet erg licht (100+ kilo) dus een wat stevigere matras kan denk ik geen kwaad. Ik slaap voornamelijk op de rug, mijn vriendin op haar zij.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Heeft er iemand ervaringen met mastermatras (www.mastermatras.nl)? Het zijn verstelbare matrassen. Ik kan er weinig reviews over vinden, behalve op hun site zelf...

Het zijn (volgens hunzelf) matrassen die worden aangeraden door physiotherapeuten, en erg geschikt voor mensen met rugklachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Rowwan op 29-05-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

Toch ook maar eens mijn vraag hier droppen...

Een jaar of 4 slapen wij op dit beterbed bed.
Een cisano https://www.beterbed.nl/b...CtPYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Met daarop 2 Hovang matrassen van Ikea.

Nu merk ik dat ik de laatste tijd niet fit of niet fit genoeg meer opsta. En daarvan geef ik het bed de schuld.

Wat zou nu de slimste optie zijn? Hele bed vervangen? Of alleen de matrassen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
terb schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:16:

Hier wat foto's:

[Afbeelding][Afbeelding]
Wij zitten juist aan de stap andersom te denken. We vinden een boxspring was ‘groot’ door de ombouw ed en denken aan een Auping original met de verhogingspootjes. En dan evt een matras van een andere leverancier. Dus we zouden dan niet naar een auping store gaan, maar naar een zaak die meerdere merken kan leveren. Hoe vonden jullie de auping matrassen? En had je 1 groot matras of gewoon twee stuks en dus een naadje in het midden?
Ervaarde je de ‘naad’ meer dan bij de boxspring nu? Of hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 10:33
Kezand schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Je hoeslaken en molton zijn inderdaad te klein / te strak. Een normale hoeslaken gaat geen verschil maken want het enige verschil is de hoekhoogte. Dus de lengte is het zelfde

Zo te zien is het een jersey hoeslaken. Is je matras toevallig ook 210 of 220 lang?
Het is inderdaad een matras van 210. Als ik terugkijk op mijn rekening zijn het de:
Bella Donna Clima Molton (180/200 x 200/210/220cm) (Deze dus)
Bella Donna matrashoeslaken 40 cm: Afmetingen 180/200 x 200/210/220

Het vreemde is vooral toen we met ons hoeslaken (molton niet) teruggingen naar de winkel en daar exact hetzelfde bed hebben opgemaakt, dat we geen probleem hadden. Dan lijkt het toch de molton te zijn die te strak is voor dit bed...
meermarco schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Wij zitten juist aan de stap andersom te denken. We vinden een boxspring was ‘groot’ door de ombouw ed en denken aan een Auping original met de verhogingspootjes. En dan evt een matras van een andere leverancier. Dus we zouden dan niet naar een auping store gaan, maar naar een zaak die meerdere merken kan leveren. Hoe vonden jullie de auping matrassen? En had je 1 groot matras of gewoon twee stuks en dus een naadje in het midden?
Ervaarde je de ‘naad’ meer dan bij de boxspring nu? Of hetzelfde?
Hmm. Om eerlijk te zijn was het vorige bed een 160 x 200 cm bed, met daarin 2 x 80cm matrassen. We hadden dus sowieso al een naad. Het is dus sowieso een heel ander bed nu. Het enige wat me wel opvalt is dat ik nu meer merk als mijn vriendin draait (maar ergens ook wel logisch met 1 topper).

[ Voor 6% gewijzigd door terb op 02-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Precies. Wij hebben nu een boxspring. Twee losse. En dan 1 grote topper. Maar we ervaren best wel een naad. Dus in het midden liggen is niet fijn. Hoe was/is dit bij de auping? Net zo zeg maar of had je er dus idd minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:51
Wij zijn op zoek nr een nieuwe bed en matrassen. Al een idee wat we willen en het wordt een ledikanten bed. Is er bij swiss sense nog wat te onderhandelen over de prijs dan de standaard 3 / 4 tientjes?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

TWKterry

Master Mariner

Ook hier op zoek naar een nieuwe matras.
Ondertussen zijn een aantal Medic 5 star matrassen versleten, dat is een matras met 7cm toplaag 60den visco thermo elastisch foam en een 8cm supportlaag stabilo koudschuim. Op een latten bodem bevalt deze matras zeer goed, maar natuurlijk niet meer te vindeen.

Als vervanging kom ik op een pro-visco 60 of duo-visco 80 van Ravensberger met een zelfde soort opbouw.

Kent iemand de oude Medic 5star matrassen en kan deze keuze bevestigen of een beter alternatief geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ben aan een nieuw matras toe, heb een noname pocketvering die echt op zijn laatste pootjes loopt.
Heb een 140x200 zelfbouwbed en vindt pocketvering niet ideaal als je er met zijn 2en op slaapt, kan het zijn dat deze eigenlijk voor 2 separate matrassen is gemaakt? (geen lattenbodem maar gewone platte latten/regels)

Ik wil iig geen pocketveringmeer en na lang zoeken binnen mijn budget uitgekomen op de hier bekende Struktura®-MED 60 met H3, ik wil daar een traagschuim topper op van ravensberger 7cm - 5cm kern.
Ik weeg met 1.90m zo'n 105kg (buik/zijslaper) en mijn vriendin is 174m en 60kg (zijslaapster).

Wie heeft de Struktura en kan zijn ervaring delen?

[ Voor 36% gewijzigd door Bad Brains op 11-06-2020 13:51 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesFranse
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09-2023
Zijn er Tweakers met ervaringen met de Avek Individual Zone Support ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGlPra8crJiB4MOUkNDCpvvP608=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nKBlKeFoetfx2YwXBQ7H7om.jpg?f=fotoalbum_large

KeFra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Toevallig dit weekend een artikel gelezen over het nederlandse bedrijf Avek wat produceert in Friesland en zich richt op het midden en hogere segment.
Helaas geen ervaring met dit bedrijf en haar producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 11:22
Bad Brains schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:17:
Ben aan een nieuw matras toe, heb een noname pocketvering die echt op zijn laatste pootjes loopt.
Heb een 140x200 zelfbouwbed en vindt pocketvering niet ideaal als je er met zijn 2en op slaapt, kan het zijn dat deze eigenlijk voor 2 separate matrassen is gemaakt? (geen lattenbodem maar gewone platte latten/regels)

Ik wil iig geen pocketveringmeer en na lang zoeken binnen mijn budget uitgekomen op de hier bekende Struktura®-MED 60 met H3, ik wil daar een traagschuim topper op van ravensberger 7cm - 5cm! kern.
Ik weeg met 1.90m zo'n 105kg (buik/zijslaper) en mijn vriendin is 174m en 60kg (zijslaapster).

Ik heb een jaar de Struktura®-MED 60 H3.
Bieden hadden rugklachten met de vorige matras, noname pocketvering.
Rugklachten zijn minder geworden maar niet volledig over. Ik gebuik een hoger kussen omdat ik rugslaper ben. Dan dan ik beter met minder klachten.
Vind het zelf wel lekker liggen je zakt niet weg maar ook niet te hard.
Zelf ben ik nu ook aan het kijken naar de Traagschuim topper van Raversbergen met 7 cm RAVOtherm® SG 60 traagschuim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
KeesFranse schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:09:
Zijn er Tweakers met ervaringen met de Avek Individual Zone Support ?[Afbeelding]
Ik kende de Avek inventa niet. Mooi alternatief voor de auping original. Jij hebt er niks aan, maar bedankt voor de tip. Zal tzt wel mijn ervaringen laten weten. Was een beetje eruit dat wordt auping. Nu toch weer een alternatief waar je weinig negatiefs over leest. Bij Auping toch ook best veel klachten over de matrassen van Auping.

Las hier naast de onzin over straling

https://www.google.nl/amp...d-voor-je-gezondheid/amp/

Dat de spiraal wel een hard stuk heeft in het midden. Met even proefliggen viel dit niet op. Maar hoe is jullie ervaring hiermee? Met een boxspring met topper voel ik de naad ook al

[ Voor 34% gewijzigd door meermarco op 22-06-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspeer90
Heb een hele tijd op Auping spiralen gelegen. De spiraal is uiteraard op een frame gemonteerd. Dit frame veert niet. Hier zou je in de praktijk geen last van moeten hebben als je lekker "op je eigen plek" blijft liggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja precies. Net zoals bij een boxspring. Maar hij ligt het als je zeg maar wel in het midden gedeelte een beetje ligt. Voel je dat enorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspeer90
Nee. Denk als je een matras van normale dikte hebt en niet een heel dun matrasje van Ikea, dat je dit in de praktijk niet zal merken, tenzij je besluit midden op bed te gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Ik heb mijn matras binnen, koudschuim.
Heb hem uit het plastic gehaald en hij is al in vorm (duurt niet zo lang als pocketvering) maar ga ervan uit dat de echte vorm nog wel een dag of wat duurt.

Overal staat hetzelfde gekopieerde verhaaltje dat het 72 uur moet luchten en vormen maar er staat ook bij dat je het gelijk kunt gebruiken en dan na het slapen de boel eraf en weer verder luchten.

Het staat hier in de weg, dus de vraag is eigenlijk wie is gelijk op zijn matras gaan slapen?

edit; En wie wast direct zijn tijk? Zat eraan te denken leek me wel zo fris ondanks dat je er niet direct opligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bad Brains op 01-07-2020 17:09 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr.robert
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:13
Ik heb een Auping bed gekocht met een Inizio matras. Waarom? De keuze heb ik gebaseerd op enerzijds de testen van matrassen vanuit de consumentenbond en anderzijds gebruikerservaringen. Het is geen boxspring geworden, hier is qua onderzoek te weinig over bekend naar mijn mening.

Het is voor het goedkoopste Auping matras nog steeds een behoorlijk bedrag geweest in totaal. Ik slaap er wel ontzetted goed op en ik heb geen last van m'n rug meer als ik slaap of wakker word. Ik weet natuurlijk niet of een matras van een goedkoper hetzelfde effect kan hebben (waarschijnlijk wel). Desondanks ben ik erg blij met de aankoop en lig/slaap ik goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Kaaspeer90 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:26:
Nee. Denk als je een matras van normale dikte hebt en niet een heel dun matrasje van Ikea, dat je dit in de praktijk niet zal merken, tenzij je besluit midden op bed te gaan liggen.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dhr.robert schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:47:
Ik heb een Auping bed gekocht met een Inizio matras. Waarom? De keuze heb ik gebaseerd op enerzijds de testen van matrassen vanuit de consumentenbond en anderzijds gebruikerservaringen. Het is geen boxspring geworden, hier is qua onderzoek te weinig over bekend naar mijn mening.

Het is voor het goedkoopste Auping matras nog steeds een behoorlijk bedrag geweest in totaal. Ik slaap er wel ontzetted goed op en ik heb geen last van m'n rug meer als ik slaap of wakker word. Ik weet natuurlijk niet of een matras van een goedkoper hetzelfde effect kan hebben (waarschijnlijk wel). Desondanks ben ik erg blij met de aankoop en lig/slaap ik goed.
Welk auping bed heb je gekocht? En vlakke spiraal of een verstelbare? En 2 losse matrassen of 1 grote?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07
Nalar schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:43:
[...]
We zijn begonnen bij IKEA als referentie kader. Hier vonden we de HYLLESTAD (stevig) eigenlijk prima liggen, maar we vragen ons toch af of je voor 200 euro echt een goed matras kan krijgen.
[...]
Wij hebben 6 jaar geleden een HYLLESTAD gekocht (160x200) voor €349 en die begint nu een kuil te krijgen waardoor ik last kreeg van m'n rug. Nu is het wel zo dat we altijd tegen elkaar aan liggen, hierdoor heb je in het midden van de matras natuurlijk wel flink meer belasting. Dat merk je ook, als we beiden meer aan de uiteinden gaan liggen is hij nog prima stevig.

Heb nu t.h.v. de kuil een opgevouwen handdoek onder het matras gelegd en dat lijkt te werken (geen rugpijn meer bij wakker worden), maar ik vrees dat het tijd wordt voor een nieuw matras. Maar misschien dat het gewoon weer een IKEA wordt hoor, opzich vind ik 6 jaar nog best redelijk voor een matras van €349.

We twijfelen alleen of het niet verstandiger is om 2 losse matrassen van 80cm te kopen i.p.v. één grote van 160cm, ook omdat ik liever een wat hardere matras en wat koeler, terwijl vriendin juist liever wat zachter en warmer heeft. Maarja omdat we tegen elkaar aan liggen ben ik bang dat je zelfs met een topmatras erop nog een gleuf gaat krijgen tussen de matrassen. Nog maar even over nadenken...

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:51
ThinkPadd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Wij hebben 6 jaar geleden een HYLLESTAD gekocht (160x200) voor €349 en die begint nu een kuil te krijgen waardoor ik last kreeg van m'n rug. Nu is het wel zo dat we altijd tegen elkaar aan liggen, hierdoor heb je in het midden van de matras natuurlijk wel flink meer belasting. Dat merk je ook, als we beiden meer aan de uiteinden gaan liggen is hij nog prima stevig.

Heb nu t.h.v. de kuil een opgevouwen handdoek onder het matras gelegd en dat lijkt te werken (geen rugpijn meer bij wakker worden), maar ik vrees dat het tijd wordt voor een nieuw matras. Maar misschien dat het gewoon weer een IKEA wordt hoor, opzich vind ik 6 jaar nog best redelijk voor een matras van €349.

We twijfelen alleen of het niet verstandiger is om 2 losse matrassen van 80cm te kopen i.p.v. één grote van 160cm, ook omdat ik liever een wat hardere matras en wat koeler, terwijl vriendin juist liever wat zachter en warmer heeft. Maarja omdat we tegen elkaar aan liggen ben ik bang dat je zelfs met een topmatras erop nog een gleuf gaat krijgen tussen de matrassen. Nog maar even over nadenken...
Dat laatste kan ik wel bevestigen. Ik heb hier twee matrassen van 90x200 met een matraswig (a.k.a. 'liefdesbrug' :X ), zo iets als deze. En daar bovenop nog een dekmatras van de IKEA (zo iets als deze). En dan nog merk je, afhankelijk van waar je ligt, dat je soms richting het midden rolt, het gevoel dat je wegzakt. Haal je dan de dekmatras weg, dan zie je dat de wig is weggezakt tussen de matrassen - wellicht dat het al helpt als je een wig met spanband aanschaft (zoiets als dit), maar vooralsnog neig ik naar een tweepersoons matras als volgende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
[...]

We twijfelen alleen of het niet verstandiger is om 2 losse matrassen van 80cm te kopen i.p.v. één grote van 160cm, ook omdat ik liever een wat hardere matras en wat koeler, terwijl vriendin juist liever wat zachter en warmer heeft.
Een pocketvering matras is imho niet geschikt als tweepersoonsbed voor exact de reden die jij aangeeft.
Ik heb er zelf een gehad en na een paar jaar was het een drama. Zeker als je 20-30kg scheelt met je partner.
Als je weer pocket vering neemt, neem dan een aparte voor elk persoon.
Zelf ben ik voor een koudschuimmatras gegaan met traagschuim topper 140-200.
Bevalt tot nu toe heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
De auping essential bekeken. Grote voordeel is dat we dan 1 matras kunnen nemen ipv twee losse en de ‘naad’.

Iemand ervaring met de essential 2 motorig en dan gekoppeld.( ja als 1 gaat ga je dus beiden, dat nadeel weer ik). Maar lijkt me zo heerlijk om van die naad af te zijn. En dan de auping inizio matras. Man rond 75kg. Vrouw rond 60. Je kan zelfs nog verschillende hardheid nemen. Iemand ervaring mee? Klinkt ideaal. Is dat het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 12:15
Nadat ons vorige matras (Pocket Comfort X3000 van Beddenreus) begon te kuilen en we net buiten de garantieperiode van 3 jaar vielen, zijn we uitgekomen op een GOLD POCKET DELUXE GEL II van BeterBed. Niet dat we zo blij waren met de service van Beddenreus/Beterbed, maar ze zijn niet duur en in de winkel vonden wij het matras toch wel weer erg lekker liggen. Omdat we een aparte maat hebben, 160x210, vervalt wel helaas de omruilgarantie, en daar balen we nu flink van..

Want, hij ligt nu toch een stuk harder dan we in de winkel hebben ervaren, zodanig dat ik niet op m'n zij kan liggen en mijn vriendin schouderklachten heeft. We zijn allebei rond de ~180cm en wegen ~65kg, we houden wel van een harder matras maar dit is helaas toch niet wat we er van verwacht hadden.

Nu vinden we het zonde om het gloednieuwe matras gelijk weg te doen, dus zijn we aan het kijken naar een topmatras om de problemen te verhelpen. Na wat zoekwerk lijkt ons een Talaya- of Natuurlatex geschikt, maar omdat we dit keer wél waar voor ons geld willen krijgen zijn we op zoek naar leveranciers die echt proefslapen aanbieden, en niet een omruilgarantie of uitzondering voor bijzondere maten. In dit topic kwam ik Decupre tegen, hier hebben we ondanks dat het traagschuim is een advies aangevraagd. Ik zag ook nog Ravensberger voorbij komen maar die levert helaas geen x210 maten. Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@IceBlackz beetje off topic, maar waarom wil je per sé een bed van 210 als jullie beide 180 cm zijn? De standaard maat van 200 cm is dan toch prima?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-03 09:58
IceBlackz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:13:
Nadat ons vorige matras (Pocket Comfort X3000 van Beddenreus) begon te kuilen en we net buiten de garantieperiode van 3 jaar vielen, zijn we uitgekomen op een GOLD POCKET DELUXE GEL II van BeterBed. Niet dat we zo blij waren met de service van Beddenreus/Beterbed, maar ze zijn niet duur en in de winkel vonden wij het matras toch wel weer erg lekker liggen. Omdat we een aparte maat hebben, 160x210, vervalt wel helaas de omruilgarantie, en daar balen we nu flink van..

Want, hij ligt nu toch een stuk harder dan we in de winkel hebben ervaren, zodanig dat ik niet op m'n zij kan liggen en mijn vriendin schouderklachten heeft. We zijn allebei rond de ~180cm en wegen ~65kg, we houden wel van een harder matras maar dit is helaas toch niet wat we er van verwacht hadden.

Nu vinden we het zonde om het gloednieuwe matras gelijk weg te doen, dus zijn we aan het kijken naar een topmatras om de problemen te verhelpen. Na wat zoekwerk lijkt ons een Talaya- of Natuurlatex geschikt, maar omdat we dit keer wél waar voor ons geld willen krijgen zijn we op zoek naar leveranciers die echt proefslapen aanbieden, en niet een omruilgarantie of uitzondering voor bijzondere maten. In dit topic kwam ik Decupre tegen, hier hebben we ondanks dat het traagschuim is een advies aangevraagd. Ik zag ook nog Ravensberger voorbij komen maar die levert helaas geen x210 maten. Iemand anders nog tips?
Swiss Sense hanteert 180*210 als standaard showroom modellen. Proefslapen wil je meer dan 1, liefst meer dan 2 maanden doen. Je lichaam moet nl wennen aan je nieuwe bed.
Bad Brains schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:17:

Ik wil iig geen pocketveringmeer en na lang zoeken binnen mijn budget uitgekomen op de hier bekende Struktura®-MED 60 met H3, ik wil daar een traagschuim topper op van ravensberger 7cm - 5cm kern.

Misschien te laat maar koop 2 matrassen. Jullie verschillen veel te veel om op een enkel matras beiden goed te kunnen slapen.
[...]

Er zijn oplossingen(zoals een tijk met rits) voor maar dat is altijd minder dan een enkel matras. Koop 2 matrassen zodat jullie beiden qua slaapcomfort geen compromissen hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
miicker schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:19:
@IceBlackz beetje off topic, maar waarom wil je per sé een bed van 210 als jullie beide 180 cm zijn? De standaard maat van 200 cm is dan toch prima?
Omdat we destijds een zo groot mogelijk bed in onze slaapkamer wilde, en nu het bedframe dus passend is voor een 160x210. Maar ook omdat we allebei de ervaring hadden met x200 matrassen dat toch onze tenen er overheen weten te vallen.. Zeker als je bed zoals die van ons een hoofdboard heeft, daar ga je toch wel een stukje vandaan liggen met je hoofd.
Aekaz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 03:18:
[...]
Swiss Sense hanteert 180*210 als standaard showroom modellen. Proefslapen wil je meer dan 1, liefst meer dan 2 maanden doen. Je lichaam moet nl wennen aan je nieuwe bed.
In het eerste artikel van de omruilgarantievoorwaarden van Swiss Sense staat helaas al dat topmatrassen uitgesloten zijn :( Overigens beslapen we ons nieuwe matras nu al sinds april. En de omruilvoorwaarden van Beter Bed gelden alleen op 1 persoons matrassen..

[ Voor 7% gewijzigd door IceBlackz op 19-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
IceBlackz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:07:
[...]

In het eerste artikel van de omruilgarantievoorwaarden van Swiss Sense staat helaas al dat topmatrassen uitgesloten zijn :( Overigens beslapen we ons nieuwe matras nu al sinds april. En de omruilvoorwaarden van Beter Bed gelden alleen op 1 persoons matrassen..
Dat komt doordat toppers geen uitwasbare tijk hebben en het dus onder een hygiëne artikel valt. Overigens vergelijk je nu toppers met matrassen en dat zijn toch echt 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
Aekaz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Dat komt doordat toppers geen uitwasbare tijk hebben en het dus onder een hygiëne artikel valt. Overigens vergelijk je nu toppers met matrassen en dat zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Dat klopt, mijn opmerking was meer om aan te geven waarom we opzoek zijn naar een topper en niet naar een nieuw matras (omdat we die dus niet mogen omruilen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43
Hier mijn ervaringen tot nu toe.
Heb geopteerd voor een Emma Original 140x200, liet me leiden door de consumentenbond, die hem stevig noemden. Nu na 2 nachten slapen, hij is gewoon zacht, zeker voor mij met mijn 135+, tevens vind ik hem juist niet zo fantastisch met warmte-afvoer. Had hem genomen vanwege 35% korting ook. Nouja heb nog 98 dgn proefslapen, maar denk dat die teruggaat.

En dan? Nou wil niet meer dan 550 kwijt zijn, en nu ga ik dus wel bij een zaak langs....BeterBed en Beddenreus zitten in de buurt.
https://www.beterbed.nl/m...ior/?variationCode=642365 <<< lijkt me ideaal, maar te duur, was ik al bang voor, dat ik met mijn gewicht op kosten word gejaagd. Tevens vraag ik me af of deze wel echt van 2200 voor 1100 is, want ze beweren wel vaker dat het aanbieding is tegenwoordig en dat 1+1 is ook misleidend, en bij Wehkamp staat dat matras niet als aanb. Tip voor tweakers>>> neem zsm matrassen op in de pricewatch, nu valt prijshistorie niet te achterhalen meestal.

Dan hebben we bij BeddenReus deze>> https://www.beddenreus.nl...000/?variationCode=494185 <<<lijkt me ook goed, maarja tot hoelang is die 500 aanbieding, ik bedoel ik wil toch eerst mijn geld terug van de Emma... En in hoeverre is deze veel minder dan die van BeterBed..(?)
BeddenReus en BeterBed hebben nadeel dat ze niet gewoon proefslapen hebben, niet voor 2-persoons.

Dan heb ik ook een goed gevoel bij Ravensberger...die ga ik mailen voor advies-op-maat, en waarschijnlijk ga ik langs, Zoeterwoude..

Maar woon hier vlakbij, een echte discounter.....misschien moet ik hem maar kans geven, mijn oude kwam er ook vandaan.... >>> http://www.amsterdamsematrassencentrale.nl/

Wie bovenstaande leest, zal wel aanvoelen dat ik door de bomen bos niet meer zie zowat...

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 19-07-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05
@IceBlackz

De keuze in 210x160 cm toppers is echt beperkt.

Je kunt bij de topper misschien wel 200x160 nemen. Het 10 cm "gat" doe je bij het hoofdbord, merk je waarschijnlijk niks van.

je kunt dan bv deze kopen:
https://www.lidl-shop.nl/...m-matrastopper/p100271349

dat gelschuim is echt lekker zacht.

Ik heb zelf deze:
https://am-qualitaetsmatr...premium-gelschaum-topper/
Verzenden naar NL is onduidelijk.
Waarschijnlijk ook op ebay /amazon te vinden en dan versturen ze wel naar Nederland.

Ze bieden wel 210cm lengte aan.
Dat is bij die van mij 10 cm aan een stuk van 200 cm gelijmd, vond het wel wat vreemd.
Zie en merk je niks van, want er zit nog een tijkhoes omheen.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
mountainbiker schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:36:
@IceBlackz

Je kunt bij de topper misschien wel 200x160 nemen. Het 10 cm "gat" doe je bij het hoofdbord, merk je waarschijnlijk niks van.

Ik heb zelf deze:
Waarschijnlijk ook op ebay /amazon te vinden en dan versturen ze wel naar Nederland.

Dat is bij die van mij 10 cm aan een stuk van 200 cm gelijmd, vond het wel wat vreemd.
Bedankt! Die van de Lidl is inderdaad een 'goedkope' manier om eens te kijken of een topper sowieso wat is, wel apart dat ze 180x210 wel voeren maar 160x210 weer net niet x). En die duitse partij klinkt ook wel interessant, vooral omdat ze echt proefslapen lijken aan te bieden, in die zin dat je je geld terug kunt krijgen als het toch niet naar wens is. Die nemen we zeker mee in de overweging!
Sjah schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:44:
..
En dan? Nou wil niet meer dan 550 kwijt zijn, en nu ga ik dus wel bij een zaak langs....BeterBed en Beddenreus zitten in de buurt.
https://www.beterbed.nl/m...ior/?variationCode=642365 <<< lijkt me ideaal, maar te duur, was ik al bang voor, dat ik met mijn gewicht op kosten word gejaagd. Tevens vraag ik me af of deze wel echt van 2200 voor 1100 is, want ze beweren wel vaker dat het aanbieding is tegenwoordig en dat 1+1 is ook misleidend, en bij Wehkamp staat dat matras niet als aanb. Tip voor tweakers>>> neem zsm matrassen op in de pricewatch, nu valt prijshistorie niet te achterhalen meestal.

Dan hebben we bij BeddenReus deze>> https://www.beddenreus.nl...000/?variationCode=494185 <<<lijkt me ook goed, maarja tot hoelang is die 500 aanbieding, ik bedoel ik wil toch eerst mijn geld terug van de Emma... En in hoeverre is deze veel minder dan die van BeterBed..(?)
BeddenReus en BeterBed hebben nadeel dat ze niet gewoon proefslapen hebben, niet voor 2-persoons.
Beter Bed/Beddenreus lijken permanent die 1+1 actie te voeren, dat geldt ook als 50% korting voor een twee persoons matras (zo is het bij ons gegaan). Sterker nog, bij de Beter Bed kan je er zo nog 10% extra korting op krijgen in de winkel, iig al 5% als je online besteld door je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Geen proefslapen voor 2-persoonsmatrassen is inderdaad een groot nadeel, zoals ik mijn ervaring hierboven al deelde.. Let er ook goed op dat sommige aanbieders proefslapen alleen aanbieden in de vorm van een omruilgarantie, niet een geld terug garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Na wat proefiliggen, kijken, advies etc. gaan we waarschijnlijk toch voor een Lattenbodem. We kunnen kiezen uit het 'eigen' merk bij een goede lokale winkel of een swissflex. Scheelt geen eens gek veel. Dat merk heeft ook matrassen. Heeft iemand persoonlijke ervaringen met Swissflex? En zo ja hoe zijn die? Via de zoekfunctie zie ik dat 2 gebruikers het hebben en er steeds positief over praten. Maar vroeg me af of er meer waren. Tevens kwamen we SELECTA matrassen tegen. IEmand daar ervaringen mee? Via internet iig weinig horror verhalen :)

[ Voor 11% gewijzigd door meermarco op 21-07-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
2 dgn ben ik verder in mijn beslapen van de Emma, en heb hem van de spiraal gehaald, heb hem retour gemeld, en wil em niet beschadigen, zodat ze kunnen weigeren hem mee te nemen.

Verder wel eea gelezen, en de goeie/onafhankelijke reviewsites zijn zeldzaam. Zo heb je matras.info, laat me dit zeggen.....niet mijn site. Wat ik wel goeie site vind is matrassencheck.nl. Ook zij doen het niet voor niks, maar zijn daar duidelijk over, plus het heeft houtsnijdende adviezen en reviews, en schetst completer beeld van wat er is.

Het is waarschijnlijk dat ik bij Ravensberger langsga, ze hebben iets dat ik zie zitten met mijn gewicht (ravospring 570), plus hebben geld terug ( hooguit 30 dgn, maar dat is lang zat). Wel wil ik langsgaan, wil zowel mijzelf als hen de ellende besparen die ik met Emma had . Met Emma heb ik geen medelijden (datik terugstuur), die zetten in op reclame en hoge marges, en kunnen het lijden. Ravensberger doet amper aan marketing, en komt op mij over als transparant, en vakkundiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuw bed. Vandaag bij drie zaken geweest. Auping, Swiss Sense en Goossens. De laatste valt voor ons eigenlijk af. Vond het geen prettige zaak en vond de keus beperkt.

Auping beviel erg goed, alhoewel ik nu achteraf niet zeker weet op welk matras we gelegen hebben :P We vonden Auping ook behoorlijk duur, daar kwamen uit op ruim €4000,-. Daarna bij Swiss Sense gaan kijken, ik dacht eigenlijk dat Swiss Sense minstens zo duur zou zijn als Auping, maar dat viel ons reuze mee. Fijn geholpen en ook daar een bed gevonden (boxspring + matras + topper) die lekker ligt. Daar kwamen we in totaal op een bedrag van ongeveer €2700 en daar zitten dan ook nog eens hoeslakens, moltons, dekbed en twee hoofdkussens bij, dat zat er bij Auping nog allemaal niet bij. Voor het prijsverschil zouden we dus sowieso wel voor Swiss Sense kiezen.

We vonden echter de Auping wel net wat beter liggen. Bij alles waar we op gelegen hebben vond ik eigenlijk dat het met name de topper beslist of iets wel of niet goed ligt. Mijn vriendin die weegt ongeveer de helft van mij en wil ook wat zachter liggen dan ik. Dat vind ik dus met een twee persoons topper dus al zeer lastig. Bij Swiss Sense merkten we wel wat verschil als het onderliggende matras hard/zacht was, maar dat verschil was echt minimaal. Wat we bij Auping fijn vonden is dat we 1 wit matras konden kiezen die aan een kant medium was en aan de andere kant firm. Dat vonden we beide erg fijn liggen. Helaas biedt Swiss Sense dat niet aan.

Bij Auping werd, na onze verhalen, aangeraden om geen combinatie met topper te nemen, omdat ik het vooral vervelend vind om het warm te hebben, ze gaven daar aan dat een topper altijd warmer is dan een matras. Swiss Sense (en Goossens) gaven aan dat dit niet zo is. Bij Swiss Sense gaven ze aan dat je bij een boxspring eigenlijk sowieso een topper nodig hebt.

Nu vragen we ons af:
- Is het echt zo dat een topper vaak warmer is dan een matras zonder topper?
- Kan een boxspring ook zonder topper?

Eigenlijk is een boxspring zonder topper alleen bij Auping een optie omdat je één tweepersoonsmatras kan hebben die aan beide kanten verschillend is. We willen namelijk geen spleet in het midden van het bed hebben.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 22:04

AJM

@miicker wat betreft je 2e vraag is dit wel een goed artikel om door te lezen:
https://www.consumentenbond.nl/matras/topmatras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
@miicker Ik zou ook eens informeren naar een lattenbodem met goede matras. Wij komen van een boxspring met topper, maar zijn zeg maar niet echt enthousiast. Dachten ook aan Auping, maar nu lijken we toch te gaan voor lattenbodem+matras van Swissflex of selecta. Qua prijs beetje gelijk aan Auping. Alleen meer ledikant keuze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aekaz
miicker schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:22:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een nieuw bed. Vandaag bij drie zaken geweest. Auping, Swiss Sense en Goossens. De laatste valt voor ons eigenlijk af. Vond het geen prettige zaak en vond de keus beperkt.

Auping beviel erg goed, alhoewel ik nu achteraf niet zeker weet op welk matras we gelegen hebben :P We vonden Auping ook behoorlijk duur, daar kwamen uit op ruim €4000,-. Daarna bij Swiss Sense gaan kijken, ik dacht eigenlijk dat Swiss Sense minstens zo duur zou zijn als Auping, maar dat viel ons reuze mee. Fijn geholpen en ook daar een bed gevonden (boxspring + matras + topper) die lekker ligt. Daar kwamen we in totaal op een bedrag van ongeveer €2700 en daar zitten dan ook nog eens hoeslakens, moltons, dekbed en twee hoofdkussens bij, dat zat er bij Auping nog allemaal niet bij. Voor het prijsverschil zouden we dus sowieso wel voor Swiss Sense kiezen.

We vonden echter de Auping wel net wat beter liggen. Bij alles waar we op gelegen hebben vond ik eigenlijk dat het met name de topper beslist of iets wel of niet goed ligt. Mijn vriendin die weegt ongeveer de helft van mij en wil ook wat zachter liggen dan ik. Dat vind ik dus met een twee persoons topper dus al zeer lastig. Bij Swiss Sense merkten we wel wat verschil als het onderliggende matras hard/zacht was, maar dat verschil was echt minimaal. Wat we bij Auping fijn vonden is dat we 1 wit matras konden kiezen die aan een kant medium was en aan de andere kant firm. Dat vonden we beide erg fijn liggen. Helaas biedt Swiss Sense dat niet aan.

Bij Auping werd, na onze verhalen, aangeraden om geen combinatie met topper te nemen, omdat ik het vooral vervelend vind om het warm te hebben, ze gaven daar aan dat een topper altijd warmer is dan een matras. Swiss Sense (en Goossens) gaven aan dat dit niet zo is. Bij Swiss Sense gaven ze aan dat je bij een boxspring eigenlijk sowieso een topper nodig hebt.

Nu vragen we ons af:

Eigenlijk is een boxspring zonder topper alleen bij Auping een optie omdat je één tweepersoonsmatras kan hebben die aan beide kanten verschillend is. We willen namelijk geen spleet in het midden van het bed hebben.
Dat hangt af van het soort matras en soort topper. Niets is er warmer dan een traagschuim matras bijvoorbeeld. Dit welles-nietes is niet bevorderlijk en het is het slimst om hier matrassen en toppers 1 op 1 te vergelijken.

Een boxspring kan ook zonder topper. Omdat dat niet gebruikelijk is een het systeem er niet op is ingericht wordt dat als onmogelijk genoemd door sommige partijen.

Zonder ook jullie specifieke situatie in te gaan: het komt vrijwel niet voor dat partners hetzelfde of vrijwel hetzelfde matras nodig hebben. Er zijn twee veel variabelen en uiteindelijk is er ook nog persoonlijke voorkeur. Elke verkoper die je zonder meer een 2 persoons matras wil aanbieden zonder in te gaan op lichaamsmaten en slaapgewoonten heeft meer voor met zijn bonus dan jouw nachtrust. Ik zou dan ook sterk aan willen raden om gedegen advies in te winnen.

Je ligt meer dan 25% van je leven in bed. Wat je niet betaalt in geld, betaal je met je gezondheid. En ja, en goed bed wat bij je past kost geld.
AJM schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:46:
@miicker wat betreft je 2e vraag is dit wel een goed artikel om door te lezen:
https://www.consumentenbond.nl/matras/topmatras
Dit artikel is kolder want de auteur heeft geen idee wat het doel is van een topmatras.

[ Voor 4% gewijzigd door Aekaz op 24-07-2020 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
mountainbiker schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:36:
@IceBlackz

Ik heb zelf deze:

Is er iemand die de 210 uitvoering maat heeft?
Is dit ook echt 210?
Ik twijfel tussen deze van de aldi en van jysk

https://jysk.nl/slaapkame...0x210-gold-t65-wit-lgrijs

Welke zou jij aanraden dan? Ik ik slaap voornamelijk op de buik en af en toe zij.

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 24-07-2020 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:05
Aekaz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:09:
[...]

Je ligt meer dan 25% van je leven in bed. Wat je niet betaalt in geld, betaal je met je gezondheid. En ja, en goed bed wat bij je past kost geld.

[...]
Hoe hebben wij en onze ouders vroeger dan ooit kunnen slapen..toen was er amper keuze in matrassen, laat staan alle overige extra zaken. En we sliepen prima, zonder gezondheidsklachten.

Je kan jezelf zo gek maken als je wilt met alle fantastische kreten van allerhande matrassenfabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
Trichoglossus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:30:
[...]

Hoe hebben wij en onze ouders vroeger dan ooit kunnen slapen..toen was er amper keuze in matrassen, laat staan alle overige extra zaken. En we sliepen prima, zonder gezondheidsklachten.

Je kan jezelf zo gek maken als je wilt met alle fantastische kreten van allerhande matrassenfabrikanten.
Meerdere drogredenen in 1 alinea, bravo. Dat je het niet nodig vindt om te investeren in een goed bed is jouw keuze, echter neemt dat niet af aan het statement wat ik maak.

Jammer dat je zo cynisch reageert. Echter noem ik nergens 'fantastische kreten van allerhande matrassenfabrikanten' of prijs ik bepaalde artikelen aan. Doe met het advies wat je wilt.

[ Voor 14% gewijzigd door Aekaz op 24-07-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 08-06 11:50
Aekaz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Meerdere drogredenen in 1 alinea, bravo. Dat je het niet nodig vindt om te investeren in een goed bed is jouw keuze, echter neemt dat niet af aan het statement wat ik maak.

Jammer dat je zo cynisch reageert. Echter noem ik nergens 'fantastische kreten van allerhande matrassenfabrikanten' of prijs ik bepaalde artikelen aan. Doe met het advies wat je wilt.
Je kunt wel verkoper worden in een Babyzaak :P

Vooral dit argument:
[...]

Raakt kant nog wal en wekt de illusie dat alleen dure bedden goed zijn, wat zeker niet zo is.

Typisch gevalletje van gevoelig voor het juiste marketingsinstrument van de fabricant :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
De discussie hierboven gelezen...mijn mening is dat voor mensen met meer dan 125 kilo wel degelijk de portemonnee getrokken moet worden (wat is duur...ik vind 900 al duur, en 3000 belachelijk (voor 2 persoonsmatras).
Mensen beneden de 100 kunnen IMO wel veel makkelijker en veiliger een "goedkoop matras" vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Aekaz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Ik slaap uitermate goed op een pocketveringmatras van 200 euro van de ikea, op een lattenbodem.

Ik slaap ook vaak in goede hotels met dito bedden, maar slaap daar echt niet beter op dan thuis.

Mensen laten zich snel gek maken door allerhande dure "wonder" matrassen, waarop een enorme marge zit voor de winkelier.

Prima als jij een duur matras koopt, maar ga niet beweren dat een goedkoper matras slecht is voor je gezondheid. Of werk je soms in een of andere Tempur matrassen zaak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
Grolsch schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:55:
[...]

Je kunt wel verkoper worden in een Babyzaak :P

Vooral dit argument:

[...]

Raakt kant nog wal en wekt de illusie dat alleen dure bedden goed zijn, wat zeker niet zo is.

Typisch gevalletje van gevoelig voor het juiste marketingsinstrument van de fabricant :P
Die illusie maak je zelf omdat je dat wilt lezen. Wat voor de één werkt is voor de ander waardeloos en kan wellicht het goedkoopst zijn wat er te vinden is. Echter past dit enkel bij die persoon.

Eerder gevalletje werkzaam geweest in een niet-sales positie bij een zaak die slaapoplossingen verkocht met adviseurs met een medische achtergrond. Doe ermee wat je wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 08-06 11:50
Aekaz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:28:
[...]

Die illusie maak je zelf omdat je dat wilt lezen. Wat voor de één werkt is voor de ander waardeloos en kan wellicht het goedkoopst zijn wat er te vinden is. Echter past dit enkel bij die persoon.

Eerder gevalletje werkzaam geweest in een niet-sales positie bij een zaak die slaapoplossingen verkocht met adviseurs met een medische achtergrond. Doe ermee wat je wilt.
Ik lees niet wat ik wil lezen, ik lees wat jij schrijft ( of je account is gehackt )
[...]

...

Jij suggereert hier letterlijk dat als je geen dure matras hebt je inlevert op je gezondheid, ik kan het niet anders lezen....

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• embracedbychaos
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-06 18:31
Ik slaap inmiddels 4 weken op m'n nieuwe matras en topper, dus tijd voor een korte review.

Ik wilde een zachte matras, maar niet te warm. Ik was van plan toch weer naar een fysieke winkel te gaan, maar voordat Corona gedoe dat toeliet kreeg ik bericht dat m'n nieuwe bed geleverd ging worden. En aangezien die een andere maat heeft, heb ik het toen toch nog een keer online geprobeerd.

Ik heb eerst de topper besteld en die op m'n oude matras geprobeerd. Dat beviel, dus een paar dagen later ook daar de matras besteld. Beide komen bij https://www.matrasaanhuis.nl/ vandaan. Toen ik de matras wilde bestellen bleek deze opeens in backorder. Ik heb ze gemaild om te vragen hoe lang de levertijd was. Ik kreeg binnen een uur antwoord en ze bleken er toch nog eentje te hebben staan. Die heb ik gelijk besteld.

Als topper heb ik de type Nasa 3D. Deze is 7cm hoog, aan de ene kant traagschuim, en aan de andere kant koudschuim. Hij ligt nu met koudschuim boven. Ik zou het geen koele matras willen noemen, maar ondanks de 26 graden in de slaapkamer, voelt hij ook niet heet aan. En hij is wel heerlijk zacht.
Daar onder ligt een matras van type Favourite, 21 cm hoog.

Vanaf het begin ligt het helemaal naar m'n zin. De topper heeft de neiging wat te schuiven, maar ik heb niet eerder een topper gehad en ik vermoed dat die gewoon eigen is aan die dingen.

De topper was 219 euro, de matras 269 euro. Beiden in 160cm x 210cm. Met name de matras vind ik erg goedkoop, dus het gaat even afwachten worden hoe lang het allemaal mee gaat. De prijzen zijn volgens de website wel aanbiedingen, maar dat is dus al ruim een maand zo, dus of dat nou echte aanbiedingen zijn vraag ik me af.

Beiden zijn geleverd in vacuümverpakt plastic, zonder overdoos. Ze hebben volgens de website een 2 maanden niet goed geld terug beleid, waarbij je binnen 2 maanden de matras voor eigen kosten mag terugsturen, of langs brengen, of voor 25 tot 35 euro de matras door hen kunt laten ophalen. Geen flauw idee of dit ook voor toppers geldt, en ik heb er ook geen ervaring mee dus hoe goed ze er mee om gaan kan ik ook niet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
embracedbychaos schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:36:
...

Beiden zijn geleverd in vacuümverpakt plastic, zonder overdoos. Ze hebben volgens de website een 2 maanden niet goed geld terug beleid, waarbij je binnen 2 maanden de matras voor eigen kosten mag terugsturen, of langs brengen, of voor 25 tot 35 euro de matras door hen kunt laten ophalen. Geen flauw idee of dit ook voor toppers geldt, en ik heb er ook geen ervaring mee dus hoe goed ze er mee om gaan kan ik ook niet bepalen.
Bedankt voor het delen! Als je op de website kijkt bij een topper staat daar bij dat er ook 2 maanden proefslapen geldt, maar ik heb voor de zekerheid ook even een mailtje naar ze gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
miicker schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:22:

Nu vragen we ons af:

Een topper is vrijwel altijd warmer omdat het vrijwel alleen uit zachte materialen bestaat. Daarom lig je meer "IN" bed ipv erop. En dat geeft een iets warmer gevoel.

Een boxspring kan uiteraard zonder topper, maar je mist hier een vrij belangrijk punt. De boxspring is de onderste laag/bodem van het bed. Daarop komt een matras en daarop komt eventueel een topper.

Daarna is het vrij makkelijk. Heb je een WIT matras gebruik je never nooit een topper. Heb je een gestoffeerd matras, gebruik je ten alle tijden een topper. Bij een wit matras zit de comfort laag in het product verwerkt. Maar bij een gestoffeerd matras zit nooit een comfort laag. In feite is die topper een losse comfort laag.

Voordeel van een gestoffeerde matras met topper is dat je alleen de topper gaat opmaken met een hoeslaken en molton. Daarbij zit je complete bed er een stuk mooier uit. Want je hoofdbord, boxspring bodem en matras hebben een leuk kleurtje. Daarop ligt een topper die je eventueel in een gekleurd hoeslaken kan opmaken :)

bij een Wit matras zal je het hele matras moeten opmaken. En blijft alleen het hoofdbord en bodem over in een mooie stoffering. Groot verschil in uitstraling.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
We hebben nu een Duits merk, schlaraffia met geltex waren we erg tevreden over, alleen al naar 7 jaar kuil vorming. Kostte toen 800 euro p.st!

Daarom nu op zoek naar een goede prijs kwaliteit.. daarop uitgekomen bij Emma en Matt. Uiteindelijk voor Matt gekozen (iets duurder als Emma) vanwege de kwalitatief betere materialen en deze zou meer ademend moeten zijn als de Emma.

P.s kuilvorming garantie geldt pas bij 2,5cm das een flinke kuil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Nu online
Edit: keuze ondertussen gemaakt.

[ Voor 114% gewijzigd door blackmore87 op 05-08-2020 15:27 ]

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

@blackmore87
weet je zeker dat het je matras is, en niet je bodem?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Nu online
CeesKees schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:31:
@blackmore87
weet je zeker dat het je matras is, en niet je bodem?
De bodem is geïnspecteerd door de vertegenwoordiger van Tempur voordat de garantieclaim werd geaccepteerd, dus ik denk dat hier niks mis mee is, maar ik kan vanavond zelf ook nog eens kijken.
Het is overigens een boxspring bodem.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

TWKterry

Master Mariner

Wat mij redelijk verward is de bedbodem met 7 zone verdeling voor de latten.
Daarop een matras met 7 zone verdeling kwa insnijdingen danwel hardheid.
Is dit niet dubbel op en daardoor een stuk moeilijker kiezen.

Een vlakke planken bodem zonder verder iets met zo’n matras geeft toch een veel constanter resultaat.
Heeft iemand hier ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embracedbychaos
@TWKterry volgens de Duitse consumentenbond maakt het allemaal niet zo veel uit wat voor bodem je er onder gooit (berichtgeving van de Nederlandse consumentenbond).

Zelf lig ik meestal in het midden van een tweepersoonsbed, en met de standaard lattenbodems heb je er dan twee nodig en lig je dan dus op de zijranden van beide bodems. Ik heb voor m'n nieuwe bed dan ook een bodem met vlakke planken getimmerd. Ligt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 20:16
Na 10 jaar hebben mijn oude auping matrassen en kuil gekregen en wij rugpijn:(

Dus opzoek naar een nieuwe matras. We hadden een Matt aangeschaft maar na een week of 8 heeft mijn vrouw nog meer rugpijn dan hiervoor. Zelf ervaar ik de matras beter maar veeeeeeel te warm. Dus die gaat terug.

Dus zijn we weer opzoek. We zoeken nu een pocketveren matras met latex voor een schappelijke prijs. Heeft iemand tips, liefst een merk met niet-goed-geld-terug proefslapen?

Ravensberger valt helaas af omdat wij 210x180/90 hebben(yeay auping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Waarom latex als je een matras snel te warm vind? Koudschuim is dan een betere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wij hebben nu +/- 5 maanden ons waterbed. Alhoewel wij hier absoluut niet naar op zoek waren en we 2 dagdelen overal op gelegen hebben in de winkel, kwam dit er toch als beste optie uit. Niet te zacht, niet hard, voldoende steun, in de winter heerlijk warm en in de zomer koel!

Ik heb behoorlijk rugproblemen maar sinds het waterbed gaat het prima! Ik merk de laatste tijd wel dat ik weer iets meer pijn krijg tijdens het slapen, en dan niet in mijn rug. We zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Laatst online: 05-06 20:16
CeesKees schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:20:
Waarom latex als je een matras snel te warm vind? Koudschuim is dan een betere optie.
Ik had gelezen dat Talalay latex zo goed als hetzelfde was als koudschuim. Ik moet zeggen dat mijn lieftallige vrouw precies het tegenovergestelde is van mij, die heeft het altijd koud. Dus mogelijk twee type top laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Heb contact gehad met Ravensberger, ze raden mij een latex aan,. Volgens mij, maar weet niet zeker ( :( ), heb ik nu ook een latex. Dat bevalt me wel, ook goede warmteafvoer, prettige stevigheid (zeg hardheid 7) en als het goed is geen vervuiling van beestjes. Wel is Talalay latex bepaald niet de goedkoopste latex. Daarnaast raden ze me een pocketvering aan, ook alweer de duurste. Snap het wel met mijn gewicht, opvallend is het wel. Maar ik ga langs. En grootste nadeel van Ravensberger is dat hun Duitse winkels veel goedkoper zijn, uiteraard kom ik daar hier niet voor in aanmerking, of ik moest met busje de grens over gaan. Die Talalay latex 2-persoons kost hier kleine 1800, daaro is die netaan 1400.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-08-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:48
Da_Teach schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:04:

Dus opzoek naar een nieuwe matras. We hadden een Matt aangeschaft maar na een week of 8 heeft mijn vrouw nog meer rugpijn dan hiervoor. Zelf ervaar ik de matras beter maar veeeeeeel te warm. Dus die gaat terug.
Je vrouw is niet de enige. Ik ga zelf ook het matt matras retourneren omdat ik er gewoon echt voor geen meter op kan liggen, iedere ochtend word ik rollend van de pijn wakker om 6 uur. Vooral van de zachte kant krijg ik last van m'n rug en van de harde kant krijg ik last van mijn bekken en ribben als ik op mijn zij slaap. Ik heb net als je vrouw het idee dat ik nog slechter slaap op dit matras dan het oude kuilerige Ikea matras dat ik hiervoor had.

Een ander probleem dat ik met het matras heb is dat deze een stuk warmer is dan de vorige (vooral nu lastig). Ook vind ik het matras ontzettend wiebelig. Bij iedere beweging veert het hele matras waardoor mijn partner nu ook een stuk onrustiger slaapt.

Ik vind ondanks de zeeën van positieve online reviews dit matras echt ongelooflijk tegenvallen. Het valt me sowieso op dat de meeste positieve reviews bestaan uit blogs, welke ongetwijfeld betaald worden om dit soort dingen te plaatsen omwille van marketing. Verder heb ik ook nog op Google reviews gekeken en daar ook alleen maar accounts met maar liefst één review op hun naam.

Ik ben in ieder geval net als jou op zoek naar een goed matras en ga dit topic een beetje in de gaten houden. Deze ervaring heeft me in ieder geval wel geleerd dat ik en mijn partner allebei verschillende matras moeten nemen. Zij ligt namelijk veel liever op een zacht matras terwijl ik een harder matras fijner vind.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Het blijft toch bijzonder verschijnsel dat mensen een matras online denken te kopen. Zonder er ooit op gelegen te hebben. Waarom zou er 1 type matras zijn voor personen tussen de 50 en 150 kilo? Daarbij de verschillende slaaphoudingen etc?

Daarbij wat verwacht je dat er gaat gebeuren met een matras waar je 120 dagen gebruik van hebt gemaakt en deze retour gaat sturen? Wat zou dat betekenen voor het matras wat jij ontvangt?

Ga eens naar een stuk of 3 speciaal zaken. Je hoeft helemaal niets te kopen. Sta open voor advies en de mogelijkheden. Een derde van je leven lig je op bed. Waarom zou je daar niet een paar uurtjes voor uit trekken om tot iets goeds te komen.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49
Ikea heeft net 'n nieuwe, de Vatnestrom. We liggen er nu bijna een week op en dat is enorm fijn, (nog) geen rugklachten. Niet warm ook met dit weer. Ligt een Auping bodem onder.

Hoofdredenen voor Ikea, boven de Matt's e.d., is het toch eerst even kunnen uitproberen, 90 dagen omruilgarantie en voor wie de bon bewaard, 25 jaar garantie. De speciaalzaken hebben ook dat soort garantie niet (10 jaar als je geluk hebt), en soms ook nog eens gekoppeld via een boxspring-combo (en waar ligt het dan aan, de boxspring of de matras?). We vonden een zeer comfortabele boxspring bij Beterbed a ~3200, maar dan zat er nog steeds maar 5 jaar garantie op. Niet overtuigend wat ons betreft.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MainframeX schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Ik vind ondanks de zeeën van positieve online reviews dit matras echt ongelooflijk tegenvallen. Het valt me sowieso op dat de meeste positieve reviews bestaan uit blogs, welke ongetwijfeld betaald worden om dit soort dingen te plaatsen omwille van marketing. Verder heb ik ook nog op Google reviews gekeken en daar ook alleen maar accounts met maar liefst één review op hun naam.
tJa je bent er wel ingetrapt, heb hier hetzelfde gehad. Wel een goed leermoment om inizcht te krijgen hoe internet een best kwalijke rol kan spelen. Even kwalijk vind ik de rol vd consumentenbond, vooral dankzij hun advies om vooral online te gaan en zo te besparen, heeft denk ik gezorgd voor de marketing die nu plaatsvindt voor on-size-fits-all. Merken als dat Matt, en Emma, en bett1.de vieren feest.
Maar het ligt evenzo goed aan de beddenzaken hoor, die kijken nogal eens naar wat jij wilt betalen, niet naar wat je echt nodig hebt, omdat ze dat toch niet in jouw portemonnee zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 11-08-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

MainframeX schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

Je vrouw is niet de enige. Ik ga zelf ook het matt matras retourneren omdat ik er gewoon echt voor geen meter op kan liggen, iedere ochtend word ik rollend van de pijn wakker om 6 uur. Vooral van de zachte kant krijg ik last van m'n rug en van de harde kant krijg ik last van mijn bekken en ribben als ik op mijn zij slaap. Ik heb net als je vrouw het idee dat ik nog slechter slaap op dit matras dan het oude kuilerige Ikea matras dat ik hiervoor had.

Een ander probleem dat ik met het matras heb is dat deze een stuk warmer is dan de vorige (vooral nu lastig). Ook vind ik het matras ontzettend wiebelig. Bij iedere beweging veert het hele matras waardoor mijn partner nu ook een stuk onrustiger slaapt.

Ik ben in ieder geval net als jou op zoek naar een goed matras en ga dit topic een beetje in de gaten houden. Deze ervaring heeft me in ieder geval wel geleerd dat ik en mijn partner allebei verschillende matras moeten nemen. Zij ligt namelijk veel liever op een zacht matras terwijl ik een harder matras fijner vind.
Thanks voor deze update. Ik zit/zat ook nog wel te twijfelen over de Matt, maar zoals je ook aangeeft voelt het gebrek aan 'objectieve' reviews niet helemaal lekker.
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:04:
Het blijft toch bijzonder verschijnsel dat mensen een matras online denken te kopen. Zonder er ooit op gelegen te hebben. Waarom zou er 1 type matras zijn voor personen tussen de 50 en 150 kilo? Daarbij de verschillende slaaphoudingen etc?

Daarbij wat verwacht je dat er gaat gebeuren met een matras waar je 120 dagen gebruik van hebt gemaakt en deze retour gaat sturen? Wat zou dat betekenen voor het matras wat jij ontvangt?

Ga eens naar een stuk of 3 speciaal zaken. Je hoeft helemaal niets te kopen. Sta open voor advies en de mogelijkheden. Een derde van je leven lig je op bed. Waarom zou je daar niet een paar uurtjes voor uit trekken om tot iets goeds te komen.
Als ik alle ervaringen zo lees, dan zegt een speciaalzaak ook niet alles.
  • 10 minuten op een bed liggen in een zaak zegt niet zoveel aangezien je lichaam moet wennen aan een matras en je er meerdere dagen/weken op moet liggen om iets te kunnen zeggen. Verschilt dus niet zoveel van een online matras.
  • Diverse mensen geven aan dat ze met dure merkmatrassen soms ook al na een paar jaar last van kuilvorming hebben.
  • Veel speciaalzaken hebben een hoog keukenverkopergehalte .....
Maar tegen het persoonlijke advies voor jouw situatie van een kundig matrassenspecialist kan een online aanbieder natuurlijk niet op....

Volgende stop wordt Ravensberger. Klinkt als een bedrijf met prettig advies, zonder opdringerig te zijn. Alleen jammer dat ze alleen doordeweeks overdag open zijn.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Je moet dus ook echt de tijd nemen. Een goede zaak geeft je die ruimte.
  • Ga op een rustig moment in de ochtend als je goed uitgerust bent. Immers: "als je moe bent ligt elk bed lekker."
  • Een specialist zal kijken of je 'correct ligt'. Die theorie kun je zelf ook opzoeken op het internet en thuis door je partner op je eigen bed laten bekijken. Ook kun je dan zelf proberen te voelen waar je doorzakt en in welke mate etc. Probeer dat ook te voelen als je in de winkel ligt.
Laat je dus niet opjagen en neem je tijd.

Ook een goed matras kan wat kuilvorming krijgen (inzakken van bijv de latex bovenlaag) maar daarmee is het ligcomfort en de kwaliteit van de ondersteuning niet perse gelijk enorm aangetast.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Een tijdje geleden heb ik hier een vraag gesteld over wie er ervaring had met Master Matras. Dit zijn "op maat gemaakte" (configureerbare) matrassen.

Niet via internet besteld, maar gewoon een afspraak gemaakt in hun showroom en ons goed voor laten lichten.

Ik heb toch de gok gewaagd omdat ik alweer behoorlijke tijd last heb van mijn rug (hernia). Ook mijn vriendin had rugklachten.

Sinds ik dit matras heb, geen enkel probleem meer! Voor mij/ons heeft het echt geholpen! Ik hoop dat ze hun belofte waar maken en dat ik voor een lange tijd goed kan slapen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rowwan op 11-08-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embracedbychaos
Nou ja, het hele verkoopargument van de Matt is natuurlijk dat het in de hoes een matras en topper zijn met beide een hard en zachte kant, waardoor je 'm naar smaak harder of zachter kan maken. Het is alleen jammer dat hij zo warm bleek. Los daarvan is er ook online gewoon ruime keus natuurlijk. Matt verkoopt maar 1 (modulaire) matras, maar de meeste andere verkopen gewoon diverse matrassen.

Los daarvan, waarom niet? Ik koop tegenwoordig bijna alles online. Waarom zou een matras anders zijn?
Van de drie die ik geprobeerd heb gaf er 1 aan terug gestuurde matrassen naar een discounter te doen, en de andere twee dat terug gestuurde matrassen naar een goed doel gingen. Controleren kan ik het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het risico aanwillen een gebruikte matras als nieuw te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Stel dat ze idd gebruikte matrassen opnieuw opsturen aan iemand anders (wat waarschijnlijk niet gebeurd), zou dat daadwerkelijk een groot probleem zijn? In een hotel/appartement vervangen ze het matras ook niet na iedere bezoeker toch?

Zolang er geen gebruikssporen zijn en het matras dus feitelijk als nieuw er uit ziet, voelt en ruikt, zie ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Nogmaals bij de beddenzaak geweest. Idee is nu: Swiss flex lattenbodem elektrisch verstelbaar. 2x 90cm. Multizone en per zone aan te passen. En dan matras van swissflex hybrid (pocketveer met schuim 7 zones). Waarschijnlijk tweemaal. Ik vind een puur schuim matras met 3 zones ook prima. Alleen was ie net even anders qua hoogte.

Iemand ervaring met deze merken/combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 15:23
Gisteren eens naar een waterbed wezen kijken (merk Profine). Die gaan we serieus overwegen. Ik vraag me af waarom niet meer mensen een goed waterbed overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:48
Dit matras was besteld in april ofzo ergens, dat was in een periode waarin ik het liefst zo min mogelijk buiten de deur ging i.v.m. corona. Ik heb een eigen bedrijf, dus ik ben wat voorzichtiger aangezien ik geen vangnet heb in de vorm ziektewet o.i.d.

Verder ben ik het deels met je eens. Het is mij wel duidelijk dat er geen "one size fits all" matras is. In geval van het Matt matras vind ik kortgezegd de zachte kant te zacht en de harde kant te hard. Ik ben het alleen niet met je eens dat even liggen in een beddenzaak me tot de juiste keuze kan brengen; Ik word met het Matt matras na een uur of 6 pas wakker van de rugpijn.

Naar mijn mening moet ik dan gewoon een heel duidelijk verhaal hebben naar de verkoper en met een beetje geluk is hij/zij goed in zijn vak en loop ik met een goede beddencombinatie de deur uit.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Matt deze matrassen aan een goed doel schenkt. Ik had het trouwens ook prima gevonden als ze de matrassen chemisch gereinigd zouden hebben en opnieuw verkocht.
Het liefste alleen als ik de bedden ook uitgebreid kan testen met een retourprocedure. Dat laatste hoeft van mij niet gratis; ik wil best de ondernemer schadeloos stellen voor het gedoe van retourneren. Door eerdergenoemde ervaring met de Matt (en de klachten die pas na een uur of 6 opsteken) acht ik de kans goed mogelijk dat ik een bed in de winkel koop waar ik dus ondanks alle goedbedoelde advies niet goed op slaap. Zonder retour mogelijkheid ben ik dan wel lekker het schip in gegaan voor een paar honderd tot duizend(en) euro's.
Brent schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:49:
Ikea heeft net 'n nieuwe, de Vatnestrom. We liggen er nu bijna een week op en dat is enorm fijn, (nog) geen rugklachten. Niet warm ook met dit weer. Ligt een Auping bodem onder.

Hoofdredenen voor Ikea, boven de Matt's e.d., is het toch eerst even kunnen uitproberen, 90 dagen omruilgarantie en voor wie de bon bewaard, 25 jaar garantie. De speciaalzaken hebben ook dat soort garantie niet (10 jaar als je geluk hebt), en soms ook nog eens gekoppeld via een boxspring-combo (en waar ligt het dan aan, de boxspring of de matras?). We vonden een zeer comfortabele boxspring bij Beterbed a ~3200, maar dan zat er nog steeds maar 5 jaar garantie op. Niet overtuigend wat ons betreft.
Ik zal er eens naar kijken, dank je! Het vorige Ikea matras was mij ook best goed bevallen. Dat was wel een goedkoper matras en voor mijn vriendin te hard. Misschien van de week eens naar de ikea om te kijken.

Kan je me iets vertellen over het matras zelf? Zak je erin weg of lig je bovenop het matras? Met name bij matrassen waar ik in wegzak merk ik dat ik rugklachten krijg. Mijn vriendin had hiervoor ook een dergelijk wegzak matras en ik vind het soort rugpijn dat ik van de Matt krijg er heel erg op lijken, evenals de verstoorde korte nachten. Daarna kwam het Ikea matras van amper €200. Dat lag voor mij een stuk beter maar zij zegt zelf achteraf dat ze er helemaal niet zo goed op lag. Ik denk dat er wel iets beters te halen valt dan de €200 Ikea matras maar gezien de verschillende wensen moet ik misschien ook gaan kijken naar 2 losse matrassen en T-stukje/brug ertussen.
Sjah schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

tJa je bent er wel ingetrapt, heb hier hetzelfde gehad. Wel een goed leermoment om inizcht te krijgen hoe internet een best kwalijke rol kan spelen. Even kwalijk vind ik de rol vd consumentenbond, vooral dankzij hun advies om vooral online te gaan en zo te besparen, heeft denk ik gezorgd voor de marketing die nu plaatsvindt voor on-size-fits-all. Merken als dat Matt, en Emma, en bett1.de vieren feest.
Maar het ligt evenzo goed aan de beddenzaken hoor, die kijken nogal eens naar wat jij wilt betalen, niet naar wat je echt nodig hebt, omdat ze dat toch niet in jouw portemonnee zien.
Achteraf gezien komt het gebrek aan objectieve ervaringen gewoon dubieus over. Ik had al zo mijn twijfels toen ik het matras ging bestellen maar ik ben toch overstag vanwege de 120 dagen probeerperiode. De levering waren ze al niet eerlijk over; Dat zou binnen een dag gebeurd zijn maar duurde uiteindelijk 2 weken. Toen ik na een week belde waar het matras bleef trokken ze al gauw de corona kaart en lag het ook aan de vervoerder. Dit terwijl het matras nog niet eens verzonden was en de corona crisis al 2 maanden volop aan de gang was. Het zal mij dus benieuwen hoe de retoursprocedure gaat verlopen.

offtopic:
Wat betreft de kwalijke rol van het internet; Het is gewoon een soort "gaming the system". Ik zie steeds vaker dat bedrijven bewust geen objectieve reviews plaatsen of zelfs op onafhankelijke kanalen nep recensies plaatsen. Ook vind ik het per mail schooien om reviews een storende ontwikkeling. Zo ontvangt een bedrijf dat veel levert zeeën van positieve reviews. Maar een product leveren is oersimpel, een bedrijf laat naar mijn mening zijn waarde pas echt zien wanneer het van de gebaande paden moet en echt problemen voor zijn klanten moet oplossen. Ook vind ik uitspraken als "vandaag besteld, morgen in huis" gewoon ronduit misleidend/niet waar. PostNL garandeert namelijk helemaal geen levering binnen 24-48 uur. Ik krijg dan ook vaak mijn pakketten via bol.com niet op tijd. De ene keer wordt het niet op tijd geleverd door PostNL maar wordt ook regelmatig door bol.com te laat verzonden. Kortom, je wordt als klant w.b.t. levertijden gewoon besodemieterd.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Brent schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:49:

De garantie van IKEA is ook maar beperkt uiteraard. Bij kuilvorming valt het vaak in de marge, en krijg je geen ander matras. Zo fantastisch is het allemaal niet.

Bovendien lijken de matrassen van IKEA in de showroom altijd enorm lekker te liggen, en als je je matras thuis uitpakt, dan heb je het idee dat je een betonplaat hebt aangeschaft. Dat wordt na verloop van tijd wel iets beter, maar ik vraag me af hoelang de matrassen bij ikea zelf in de winkel liggen. Die komen niet pas uit de verpakking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
MainframeX schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Ik zal er eens naar kijken, dank je! Het vorige Ikea matras was mij ook best goed bevallen. Dat was wel een goedkoper matras en voor mijn vriendin te hard. Misschien van de week eens naar de ikea om te kijken.

Kan je me iets vertellen over het matras zelf? Zak je erin weg of lig je bovenop het matras? Met name bij matrassen waar ik in wegzak merk ik dat ik rugklachten krijg. Mijn vriendin had hiervoor ook een dergelijk wegzak matras en ik vind het soort rugpijn dat ik van de Matt krijg er heel erg op lijken, evenals de verstoorde korte nachten. Daarna kwam het Ikea matras van amper €200. Dat lag voor mij een stuk beter maar zij zegt zelf achteraf dat ze er helemaal niet zo goed op lag. Ik denk dat er wel iets beters te halen valt dan de €200 Ikea matras maar gezien de verschillende wensen moet ik misschien ook gaan kijken naar 2 losse matrassen en T-stukje/brug ertussen.
Hij komt in twee varianten, ik heb de harde, zij de zachte (waar ik inderdaad direct een paar centimeter inzak, comfortabel als ik een boekje in bed lees maar niet om te slapen). Mijn partner denkt er heel misschien toch ook over voor de harde te gaan (binnen die 90 dagen ruilen zou geen probleem zijn dus) me maar we kijken het natuurlijk nog eventjes aan om er zeker van te zijn.

Overigens vond ik die 200eur matras van Ikea ook prima liggen (is een schuim ipv latex, volgens mij zijn de veren hetzelfde), maar daar dacht mijn partner natuurlijk anders over ;)
Trichoglossus schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Bovendien lijken de matrassen van IKEA in de showroom altijd enorm lekker te liggen, en als je je matras thuis uitpakt, dan heb je het idee dat je een betonplaat hebt aangeschaft. Dat wordt na verloop van tijd wel iets beter, maar ik vraag me af hoelang de matrassen bij ikea zelf in de winkel liggen. Die komen niet pas uit de verpakking..
Die van ons zijn as advertized. Misschien omdat ze toen net een week dat model verkochten en dus ook de showroom-exemplaren nieuw waren.

[ Voor 16% gewijzigd door Brent op 16-08-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik bestel liever via een winkel met goed advies. Echter online merken bieden vaak zonder gedoe 90-120 dagen proberen aan. Dat kan een goede beddenzaak vaak niet bieden. En even proefliggen is toch wat anders dan weken liggen. Eigenlijk vreemd. Zeker we nu wat meer voor een goed bed moeten uitgeven doordat er lich. Klachten zijn. Betaal je 3000-4000 euro. En hoop
je maar dat het goed ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
meermarco schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:21:
Ik bestel liever via een winkel met goed advies. Echter online merken bieden vaak zonder gedoe 90-120 dagen proberen aan. Dat kan een goede beddenzaak vaak niet bieden. En even proefliggen is toch wat anders dan weken liggen. Eigenlijk vreemd. Zeker we nu wat meer voor een goed bed moeten uitgeven doordat er lich. Klachten zijn. Betaal je 3000-4000 euro. En hoop
je maar dat het goed ligt.
The proof of the pudding is in the eating... Al is het advies nog zo goed, het gaat erom of het na een maand ook nog lekker ligt. Dus in feite heb ik gewoon enkel naar die omruil/geld-terug/garantie voorwaarden gekeken, en dan scoren de speciaalzaken toch helemaal niet zo best (wmb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Las dat Auping ook inmiddels aan het proefslapen doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Klopt. Echter alleen een andere hardheid binnen dezelfde serie. Maar het is zeker een begin. Helaas raadde de winkel ons lattenbodems aan met een goede matras. Eigenlijk zouden alle matrassenfabeiakamten dat moeten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
Gisteravond de Matt (bachelor) de eerste keer in gebruik genomen. De "standaard" instelling lijkt iets harder dan het Emma original matras. Verder prima geslapen.

Het kussen van Matt gaat waarschijnlijk wel retour, deze is erg zacht, warm en zakt ver in.

Mijn partner heeft al een tijdje rugpijn, vanavond eens testen met het oude kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:45
Wij zijn aan het kijken naar twee nieuwe matrassen; we hebben nu top of the range Auping matrassen van 10 jaar oud, indertijd door mijn vrouw nog gekocht met in het achterhoofd haar dubbele hernia. Slapen nog goed maar we zijn aan het kijken naar vervanging.

Indertijd heeft mijn vrouw een twee voor één deal gehad met die matrassen; we waren echter bij de Auping winkel en daar was de best they could do 15% korting op twee matrassen, voor de Vivo, de 'opvolger' van wat we nu hebben, zouden we alsnog een slordige 2500 euro kwijt zijn.

Ik vind dit zacht gezegd nogal een fors bedrag; heeft iemand tips voor een betaalbaarder alternatief of zijn de Aupings echt gewoon buitenklasse en zijn ze het geld waard?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 15:23
Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:24:
Wij zijn aan het kijken naar twee nieuwe matrassen; we hebben nu top of the range Auping matrassen van 10 jaar oud, indertijd door mijn vrouw nog gekocht met in het achterhoofd haar dubbele hernia. Slapen nog goed maar we zijn aan het kijken naar vervanging.

Indertijd heeft mijn vrouw een twee voor één deal gehad met die matrassen; we waren echter bij de Auping winkel en daar was de best they could do 15% korting op twee matrassen, voor de Vivo, de 'opvolger' van wat we nu hebben, zouden we alsnog een slordige 2500 euro kwijt zijn.

Ik vind dit zacht gezegd nogal een fors bedrag; heeft iemand tips voor een betaalbaarder alternatief of zijn de Aupings echt gewoon buitenklasse en zijn ze het geld waard?
Waterbed? Geeft geen drukpunten en is verwarmd, wat bij een hernia kan helpen. Al ben je voor een goed waterbed ook een dergelijk bedrag kwijt (puur vervanging van huidige matras+bodem in bestaand ledikant).

[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 19-08-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:45
Nee dat is absoluut een no-go voor haar. Zelf vind ik het wel fijn. Maar inderdaad financieel gezien geen goede keus, dat komt sowieso duurder uit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb geen tips maar wel mijn mening: volgens mij moet je met een Auping wel 20 jaar kunnen doen, en je betaalt voor de reclame. Zeker zijn er betaalbaarder alternatieven, succes met zoeken, lees het topic 'ns (summier) door .
Kan je dit zeggen, behalve op merken afgaan, is het geen sinecure erachter te komen wat goed is, genoeg goedkope winkels, die heel goed spul hebben liggen zonder merklabel, maarja vind dat maar ns uit wat echt goed is.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 19-08-2020 12:28 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste