Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:

• Da_Teach
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 08:19
Sjah schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:17:
Heb geen tips maar wel mijn mening: volgens mij moet je met een Auping wel 20 jaar kunnen doen, en je betaalt voor de reclame. Zeker zijn er betaalbaarder alternatieven, succes met zoeken, lees het topic 'ns (summier) door .
Na 10 a 12 jaar kuil vorming (Auping Maestre) bij zowel mij als mijn vrouw (zelfde hardheid) waarvan de eerste 5-7 jaar alleen door mij gebruikt (nog niet getrouwd enzo), en de laatste 5 jaar mijn vrouw op 1 en ik op de ander. Beide vertonen kuilvorming/inzakking (heel goed aan de zijkanten te zien, die zijn niet meer "strak").

Dus nee 20 jaar ga je niet halen.

• HerrHerk
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23-09 17:52
Hallo allemaal, tijdje terug al een bericht geplaatst op dit forum maar helaas nog geen reacties of tips ontvangen.

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe matrassen 90x200cm. Budget is max €650 per matras. Ikzelf ben 1.83cm,weeg 80kg, en heb helaas een hernia tussen de 4e en 5e lendenwervel. Klachten zijn inmiddels stuk minder maar niet over. We liggen nu op een IKEA traagschuim matras wat 4 jaar geleden beste koop was van de Consumentenbond. Helaas is dit matras veels te hard en heb ik al flinke kuilen in het matras.

Voorkeur voor matrassen waar we minimaal 30 dagen op kunnen proef slapen en die toch zeker een jaar of 8 mee moeten gaan. Lees overal wel over langere garantie periodes maar heb het idee dat dit bij de meeste in praktijk lastig werkt. Iemand bekend met merken die wel een goede garantie bieden na kuil vorming binnen de eerste 5 jaar? Alle tips qua type materialen, merken en service zijn welkom.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Wesley

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:43
Wij hebben ook echt wel kuilvorming na 10 jaar in onze Aupings. Ik heb er zelf niet veel last van maar ik heb dan ook geen hernia.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:40
Niet om het 1 en ander goed te praten, maar de levensduur van een matras is 10 jaar. Het maakt niet uit of hij 300 euro kost of 3000. "ja maar ik lig al 30 jaar op hetzelfde matras" Dat kan ook gewoon, maar de materialen zijn gewoon op en het is niet hygiënisch. In veel gevallen merk je pas hoe hard je oude matras aan vervanging toe is als je een nieuwe hebt liggen.

Een gemiddelde bedbodem is na 15/20 jaar ook wel aan vervanging toe. Niet verstandig om een goed matras een jaar op een slechte bodem te plaatsen. Dan kan je nieuwe matras ook vrij snel met het grof vuil mee.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-09 12:51
@Lekkerboeie86 Denk dat dat de belangrijkste les is van het onderzoek dat ik deed voor mn nieuwe matras: die dingen gaan 10 jaar mee, als het meezit. Alles erna is bonus. De enige manier om langer dan 10 jaar van een matras te genieten lijkt Ikea met hun 25 jaar garantie. Mits je natuurlijk daar iets van je gading kunt vinden. Maar zo erg is elke 10 jaar een nieuwe kopen nu ook weer niet, Netflix kost je meer.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:48:
Wij hebben ook echt wel kuilvorming na 10 jaar in onze Aupings. Ik heb er zelf niet veel last van maar ik heb dan ook geen hernia.
Er onstaat al veel eerder lichte kuilvorming in die Auping matrassen. Maar dat is niet perse erg. De toplaag zakt nu eenmaal een beetje in als je daar dag in dag uit met je gewicht op ligt. Ik heb er in ieder geval geen last van.

De reden is volgensmij ook dat Auping spiraal bodems heeft. Die veren m.n. in het midden en amper aan de randen. Daardoor ligt je bij Auping al snel relatief meer in het midden van je matras (dan bij bijvoorbeeld boxspring). Daardoor zie je kuilvorming. Zou je meer verspreid over je matras liggen dan zou de toplaag ook op die plekken meer inzakken en zou je die kuilvorming minder zien.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair AX760 |

• Dr. Strangelove
Brent schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:58:
@Lekkerboeie86 Denk dat dat de belangrijkste les is van het onderzoek dat ik deed voor mn nieuwe matras: die dingen gaan 10 jaar mee, als het meezit. Alles erna is bonus. De enige manier om langer dan 10 jaar van een matras te genieten lijkt Ikea met hun 25 jaar garantie. Mits je natuurlijk daar iets van je gading kunt vinden. Maar zo erg is elke 10 jaar een nieuwe kopen nu ook weer niet, Netflix kost je meer.
Netflix kost geen 250 euro per jaar ;)

Ik moet denk ik zelf wat onderzoek gaan doen bij wat winkels. Wat ik hoopte uit dit topic te halen is tips voor merken die ook goede matrassen maken die in elk geval die tien jaar halen. Ikea valt dan bijvoorbeeld gewoon af gebaseerd op mijn eigen ervaring daarmee.

• Brent
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Netflix kost geen 250 euro per jaar ;)
Kijk, met 2,5k matrassen ben je het vraagstuk van kwaliteit en comfort ver voorbij, en geef je geld uit om andere redenen. Als je dat geen probleem vind, dan hoef je ook geen onderzoek te doen, dan haal je gewoon een Hastens, Auping oid. Heb je altijd prima spul.
Ik moet denk ik zelf wat onderzoek gaan doen bij wat winkels. Wat ik hoopte uit dit topic te halen is tips voor merken die ook goede matrassen maken die in elk geval die tien jaar halen. Ikea valt dan bijvoorbeeld gewoon af gebaseerd op mijn eigen ervaring daarmee.
Ikea heeft nogal een range. Bovendien, het andere dat ik geleerd heb, is dat de materialen, op het allergoedkoopste spul na, allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. Merken zijn 'merken', die een bepaalde configuratie vermarketen. Er is gewoon geen schuim dat meer dan 10 jaar 8 uur per dag druk overleeft, dus bespaar je de zoektocht ;) Je koopt ook geen auto voor 25+ jaar (tenminste verreweg de meesten niet ;)).

Voorwaarden zoals garantie en omruil zijn de enige echte criteria waarop je onderscheid kunt maken.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:40
Over die 10 jaar, mijn ervaring is dat je stuk verder kan komen, mits je maar minimaal 2x per jaar je matras omdraait. Ik weet het sommige matrassen kunnen maar op 1 kant, die vermijd ik dan ook.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:40
Sjah schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:35:
Over die 10 jaar, mijn ervaring is dat je stuk verder kan komen, mits je maar minimaal 2x per jaar je matras omdraait. Ik weet het sommige matrassen kunnen maar op 1 kant, die vermijd ik dan ook.
Het probleem is dat je een matras moet uitzoeken die bij je postuur/slaaphouding past. Dit wordt bepaald door de weerstand van de veren en/of schuim. Iemand van 70 kilo heeft andere stevigheid nodig dan iemand van 125 kilo.

Dagelijks zie je mensen regelmatig zoeken naar een (snoei)hard matras. Want die gaan lekker lang mee. Dat klopt uiteraard, maar het probleem is dat deze matras nog niet 1 dag lekker zal liggen.

Stel je voor dat je in je hele leven 7 matrassen zou moeten kopen. Waar je ook nog is een derde van je leven gebruik van maakt. Er is in je huis en daarbuiten vrijwel niets te vinden wat je zo intensief gebruikt en ook nog voor zo'n lange tijd eer je het mag vervangen.

• pirke
  • Laatst online: 23:46
En dat je in 10 jaar tijd best wat kilo's kan aankomen of kwijtraken... Succes om daar een goed matras bij te vinden :)

• Sjah
pirke schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:37:
En dat je in 10 jaar tijd best wat kilo's kan aankomen of kwijtraken... Succes om daar een goed matras bij te vinden :)
Waar kan ik me inschrijven, voor kwijtraken doe ik graag een ietwat vroege "heraankoop". ;)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Help!!!! schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:02:
[...]

Er onstaat al veel eerder lichte kuilvorming in die Auping matrassen. Maar dat is niet perse erg. De toplaag zakt nu eenmaal een beetje in als je daar dag in dag uit met je gewicht op ligt. Ik heb er in ieder geval geen last van.

De reden is volgensmij ook dat Auping spiraal bodems heeft. Die veren m.n. in het midden en amper aan de randen. Daardoor ligt je bij Auping al snel relatief meer in het midden van je matras (dan bij bijvoorbeeld boxspring). Daardoor zie je kuilvorming. Zou je meer verspreid over je matras liggen dan zou de toplaag ook op die plekken meer inzakken en zou je die kuilvorming minder zien.
Dat in het midden meer veren is natuurlijk niet uniek voor een spiraal. Geldt voor een lattenbodem evengoed.

Zijn hier ook zachtjes aan toe aan nieuw spul. Hebben twee Auping spiralen/matrassen. De mijne is nu idd rond de 10 jaar oud en ik merk gewoon dat ik niet uitgerust wakker word.

Ben 100kilo. Maar ook 2 meter. Heb gemiddeld genomen wel baat bij een fabrikant die ook 'medium' aanbiedt.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Heb nu de vivio in hard en ben 1.95 met 92kg en dat is voor mij prima. Jammer dat auping voorzover ik weet geen echt boxspring onderstel aanbiedt. Dat is imho qua ligcomfort toch het beste.

Spiraal is wel extreem duurzaam.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair AX760 |

• Dr. Strangelove
Brent schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Kijk, met 2,5k matrassen ben je het vraagstuk van kwaliteit en comfort ver voorbij, en geef je geld uit om andere redenen. Als je dat geen probleem vind, dan hoef je ook geen onderzoek te doen, dan haal je gewoon een Hastens, Auping oid. Heb je altijd prima spul.
1300-1500 per matras, maar goed, als jij Auping te duur vindt - dat is dus precies mijn vraag - welk merk raad je dan aan dat ook 10 jaar mee gaat, goed ligt en niet zoveel kost?

Ik lig zelf prima op een Ikea ding van 500 euro; ik lig alleen naast iemand die een dubbele hernia heeft en al tien jaar slaapt op een ding dat vijf keer zoveel kost. Alleen zeggen dat ze voor de marketing betaald heeft gaat haar niet overtuigen ;) En dat is als het al zo is, misschien ben ik abuis en zijn het wel degelijk echt betere matrassen. Ik weet het niet.
[...]

Ikea heeft nogal een range. Bovendien, het andere dat ik geleerd heb, is dat de materialen, op het allergoedkoopste spul na, allemaal wel ongeveer hetzelfde zijn. Merken zijn 'merken', die een bepaalde configuratie vermarketen. Er is gewoon geen schuim dat meer dan 10 jaar 8 uur per dag druk overleeft, dus bespaar je de zoektocht ;) Je koopt ook geen auto voor 25+ jaar (tenminste verreweg de meesten niet ;)).

Voorwaarden zoals garantie en omruil zijn de enige echte criteria waarop je onderscheid kunt maken.
Mja garantie van 10 jaar plus - ik geloof er niks van dat Auping een 9 jaar oud matras met kuilvorming nog omruilt voor een nieuw. Dus die garantietermijnen zeggen me niks en is geen criterium voor me. Omruil ook niet omdat de voorwaarden daarvan te beperkend zijn.

Enige wat ik wil weten is waar ik voor sub-1000 euro kan krijgen wat Auping voor 1500 aanbiedt. Maar op die toch vrij specifieke vraag is het blijkbaar moeilijk een antwoord te vinden. En nee, het is niet Ikea, althans niet volgens mijn vrouw die mijn top of the range Ikea matras crap vond slapen.

Edit: Hoor net van mijn vrouw dat onze matrassen 210 lang zijn, dus dat beperkt de keuze ook enigszins.

[Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-08-2020 20:10]

• pirke
Sjah schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Waar kan ik me inschrijven, voor kwijtraken doe ik graag een ietwat vroege "heraankoop". ;)
Tweakers Weight Loss Challenge part 23

In challenge 16 ben ik 2e geworden :) Uiteindelijk ben ik zo'n 10 kilo kwijt geraakt in een paar maanden.

Een calorie inname teller zoals dit helpt ook.

Ik merk dat ik in coronatijd wel weer flink ben aangekomen vanwege veel minder beweging. Misschien moet ik toch maar weer eens een challenge meedoen :)

• keko12
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-09 15:26
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:19:
Enige wat ik wil weten is waar ik voor sub-1000 euro kan krijgen wat Auping voor 1500 aanbiedt. Maar op die toch vrij specifieke vraag is het blijkbaar moeilijk een antwoord te vind.
Ik snap dit soort vragen niet. Eigenlijk wil je een Auping, maar het er niet voor betalen? Klinkt een beetje als mensen die trots zijn dat ze weten dat de ah-huismerkkoekjes ook uit de Verkade-fabriek komen, dus wel hetzelfde moeten zijn, tot ze erachter komen dat de ingrediënten net iets anders zijn. En dat laatste hoeft helemaal niet slecht te zijn.
Heb je al geleden op matrassen die je passend vindt voor je prijsrange? Ik heb vorig jaar matrassen gekocht. Was door reacties op dit forum overtuigd dat ik ravensberger springveermatrassen moest hebben. Toen ik erop lag, wist ik dat ik het niks vond. Mijn ouders (die ook matrassen zochten) waren echter verkocht en bestelden die dingen. Ik kwam uiteindelijk (na proefliggen op diverse merken) toch bij auping terecht. Ik houd van keihard en dat bieden zij aan. Ik was ervan overtuigd dat ik de cresto-matrassen moest hebben. Na meerdere keren proefliggen kwam ik op de (een stuk goedkopere) adagio uit. Er daar slaap ik naar tevredenheid op. Op basis van online advies zou ik echter de cresto moeten hebben. En sowieso hoor ik op een medium matras (of licht te liggen), maar ik (en mijn vrouw ook) lig veel liever op hard. Op naar de winkel dus. En raad ik auping aan? Zeker niet, maar ook niet af, maar je moet dus gewoon proefliggen. Heb ik al gezegd dat je moet proefliggen?

• Dr. Strangelove
1. Er wordt hier door sommigen gesuggereerd dat je bij Auping voor de naam betaalt en niet omdat ze zoveel beter zijn dan de concurrentie.
2. Ik ga geen 1500 per matras betalen als ik dezelfde kwaliteit kan krijgen van een ander merk voor 1000.
3. Als dat niet kan dan ga ik gewoon 1500 betalen voor Auping.
4. Uiteraard ga ik proefliggen maar ik wil graag een shortlist hebben voordat ik een random beddenwinkel inloop. Ivm COVID heb ik geen zin om op honderd verschillende bedden te liggen. Noch heb ik er tijd voor.

Zo duidelijk genoeg?

• Sjah
Zelf ga ik behalve Auping, Pullman en vooral Eastborn een testrit geven. Eastborn is net even goedkoper, maar toch echt een A-merk, mijn huidige is er ook 1. Plus ze maken wel reclame , maar da's heel af en toe een radiocommercial, dat vind ik nog anders eieren eten dan wat Auping doet. Heb ook besloten om BeterBed links te laten liggen, ik knap af op hun vage 50% a 70% korting (wat ze volgens mij helemaal niet geven, ja op een bedovertrek misschien), en 2 matrassen voor 1 verwarring/misleiding.

@keko12 : ik wil ook langsgaan in Zoeterwoude, jij zegt dat hun pocketvering jou totaal niet beviel...was dat de Ergospring 1000? En wat voelde je dan, en hoe is dat ivm die Adagio van Auping ?

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 21-08-2020 09:14]

• Brent
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

1300-1500 per matras, maar goed, als jij Auping te duur vindt - dat is dus precies mijn vraag - welk merk raad je dan aan dat ook 10 jaar mee gaat, goed ligt en niet zoveel kost?

Ik lig zelf prima op een Ikea ding van 500 euro; ik lig alleen naast iemand die een dubbele hernia heeft en al tien jaar slaapt op een ding dat vijf keer zoveel kost. Alleen zeggen dat ze voor de marketing betaald heeft gaat haar niet overtuigen ;) En dat is als het al zo is, misschien ben ik abuis en zijn het wel degelijk echt betere matrassen. Ik weet het niet.
Er zijn behalve de voorwaarden dus twee dingen: kwaliteit en persoonlijk comfort. Mijn stelling is dat die eerste elkaar nauwelijks ontloopt bij matrassen van zeg ergens 300-500 euro en meer. Voor persoonlijk comfort maakt prijs niets uit, daarvoor is er teveel variatie in de configuratie in te materialen, dus daarom ontkom je niet aan proberen.

Sowieso is het over het algemeen heel lastig mensen te voertuigen van het feit dat ze in marketing getrapt zijn. Hoe heet deze bias ook alweer ;)

Wij komen van een Auping (denk dat die tegen 1000 was, maar er wel onder), na 8 jaar aan het doorliggen. Net zoals jij was het met name vrouwlief die aan een nieuwe wilde, geen hernia, wel onderrugklachten. Na dit topic doornemen bekroop mij het gevoel van die eerder genoemde stelling, en dacht ik dat het dus het meeste zin heeft op basis van voorwaarden te kiezen, en diezelfde voorwaarden ook te gebruiken om eea uit te proberen. Het was mijn idee ook eens bij de Ikea langs te gaan, al was het maar als low-anchor, en ten overvloede: goede omruil en beste garantievoorwaarden. Toevallig hadden ze daar net een nieuw model en toen we daar aankwamen was het liefde op het eerste gezicht voor mijn vrouw. Die was 400 euro, ik lag op zich ook prima op die van 200, maargoed je weet hoe die dingen gaan. We liggen er nu twee weken op en bevalt uitstekend.

Mocht geld het probleem niet zijn, kun je gewoon de Auping winkel instappen. Daar zal er vast 1 goed liggen en ben je sneller klaar en is natuurlijk prima spul. Kost je alleen iets meer dan Netflix over 10 jaar ;), maar ik ga er vanuit dat waar je hem ook koopt je die 10 jaar wel ongeveer moet aanhouden. Dat is ook deels eigen ervaring dus.
Mja garantie van 10 jaar plus - ik geloof er niks van dat Auping een 9 jaar oud matras met kuilvorming nog omruilt voor een nieuw. Dus die garantietermijnen zeggen me niks en is geen criterium voor me. Omruil ook niet omdat de voorwaarden daarvan te beperkend zijn.
Auping niet nee. Hoe het gaat met Ikea durf ik niet te zeggen, ik zal over 10+ jaar hier eens terugkomen ;) Het staat echter wel zo in de voorwaarden, en dat is hoe dan ook meer dan enig ander merk.
Edit: Hoor net van mijn vrouw dat onze matrassen 210 lang zijn, dus dat beperkt de keuze ook enigszins.
Ja, dat maakt keuze meteen een stuk beperkter.

• keko12
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23-09 15:26
Sjah schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:01:@keko12 : ik wil ook langsgaan in Zoeterwoude, jij zegt dat hun pocketvering jou totaal niet beviel...was dat de Ergospring 1000? En wat voelde je dan, en hoe is dat ivm die Adagio van Auping ?
Ergospring 1000 vond ik niet hard genoeg. Ik denk dat het voor velen een prima matras is en ik zou niet klagen als ik op vakantie erop zou moeten liggen, maar ik persoonlijk hou van echt keihard (zeg een goed ventilerende, net iets verende baksteen :) )

• bloblub
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-09 16:10
Zijn er hier tweakers die een los boxspringsonderstel hebben gekocht voor hun nieuwe matras?

Ik heb interesse in one-size-fits-all matrassen als Emma en Matt (180 x 200), echter is mijn huidige latten onderstel (140cm) te klein.

Als ik bij IKEA kijk en alle onderdelen haal van de DUNVIK, zonder matras en topper. Kom ik op 591 euro.

Maar op bol.com kom ik bijvoorbeeld al complete boxsprings tegen voor minder, inclusief matras? Zit er erg veel kwaliteit verschil in het onderstel?

• bloodlynx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:02
bloblub schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:19:
Zijn er hier tweakers die een los boxspringsonderstel hebben gekocht voor hun nieuwe matras?

Ik heb interesse in one-size-fits-all matrassen als Emma en Matt (180 x 200), echter is mijn huidige latten onderstel (140cm) te klein.

Als ik bij IKEA kijk en alle onderdelen haal van de DUNVIK, zonder matras en topper. Kom ik op 591 euro.

Maar op bol.com kom ik bijvoorbeeld al complete boxsprings tegen voor minder, inclusief matras? Zit er erg veel kwaliteit verschil in het onderstel?
Ik zou wegblijven bij Emma, het matras stink echt weken naar een chemische geur. Matt is niet verlijmd en is ook nog aanpasbaar dus dat lijkt me een betere optie. Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar de Matrassen van Lidl als je weinig budget hebt.
Sjah schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:01:
Zelf ga ik behalve Auping, Pullman en vooral Eastborn een testrit geven. Eastborn is net even goedkoper, maar toch echt een A-merk, mijn huidige is er ook 1. Plus ze maken wel reclame , maar da's heel af en toe een radiocommercial, dat vind ik nog anders eieren eten dan wat Auping doet. Heb ook besloten om BeterBed links te laten liggen, ik knap af op hun vage 50% a 70% korting (wat ze volgens mij helemaal niet geven, ja op een bedovertrek misschien), en 2 matrassen voor 1 verwarring/misleiding.

@keko12 : ik wil ook langsgaan in Zoeterwoude, jij zegt dat hun pocketvering jou totaal niet beviel...was dat de Ergospring 1000? En wat voelde je dan, en hoe is dat ivm die Adagio van Auping ?
Zelf lig ik nu sinds een paar dagen op een Pullman Silverline Luxury. En ik lag eerst op een Ikea matras. Lang in de winkel gelegen en getest (nee het is geen proefslapen) maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Meestal kunnen ze voor Pullman nog een leuke prijs maken zo kreeg ik bijna 200 euro korting. En daarmee was het verschil met Auping zo groot terwijl het kwaliteit eigenlijk niks voor elkaar onder doet. Ook een matras van Eastborn(zelfde fabriek) en M-line geprobeerd maar de pullman lag toch het lekkerst.

[Voor 37% gewijzigd door bloodlynx op 22-08-2020 00:09]

• Sjah
@bloodlynx

200 euro korting, op welke prijs, of anders gevraagd, wat was 't formaat dat je kocht?

• bloodlynx
Sjah schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 04:28:
@bloodlynx

200 euro korting, op welke prijs, of anders gevraagd, wat was 't formaat dat je kocht?
Op de adviesprijs van 90x200.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05:58
Sjah schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Een waterbed voor 50% vullen, heb je elke dag een workout om uit bed te komen :+

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• pirke
Vandaag de knoop doorgehakt voor een Profine waterbed. Nog een maandje wachten op de levering... Daarna lekker zweven :)

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Ik ben toch benieuwd wat jullie van Matt vinden over het algemeen. Ik heb in deze thread gezocht en lees meer reacties mensen die de matras hebben overwogen of ervaringen van een paar weken. Wie slaapt er nog lekker op na een tijdje (4+ weken)?

Ik vind het wel enigszins raar dat ze zo'n verkoop tactiek hanteren van "koop nu er is korting voor nog 5 uur!" en dan 6 uur later is de timer weer gereset en staat er "koop nu er is korting voor nog 88 uur". 😐 Als je matras zo goed was, dan is dit toch niet nodig?

• Da_Teach
IAmNice schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:33:
Ik ben toch benieuwd wat jullie van Matt vinden over het algemeen. Ik heb in deze thread gezocht en lees meer reacties mensen die de matras hebben overwogen of ervaringen van een paar weken. Wie slaapt er nog lekker op na een tijdje (4+ weken)?
Wij hebben er volgens mij 2 maanden op gelegen. Het grote probleem voor mij was de warmte, ik kon niet onder een deken slapen want dan was het gewoon te warm. Als ik dat probleem niet had dan had ik prima op de Matt kunnen slapen.

Voor mijn vrouw spelen er andere dingen en ik weet niet of we daar de Matt matras de "schuld" van kunnen geven. Als ze niet de klachten had die ze heeft (sinds onze zoon), dan zou de matras denk ik ook prima zijn geweest voor haar.

• Sjah
Over proefliggen, is daarmee na te gaan of een matras warmte afvoert? Lijkt me niet ...

• Da_Teach
Sjah schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:06:
Over proefliggen, is daarmee na te gaan of een matras warmte afvoert? Lijkt me niet ...
Je hebt veel meer aan proefslapen dan een proefligging. Als je alles baseert op een proefligging kan je net zo goed ongezien kopen (mijn mening).

Als ik de Matt in de winkel had geprobeerd en als ik er dan niet op had kunnen proefslapen dan hadden we die nu denk ik nog gehad of hadden we gewoon 900 euro weggepist. Want de eerst 5-15 minuten lag dat ding prima. Voor mij begon de hitte pas echt na 30-45 minuten en de rugklachten van mijn vrouw werden pas erger na een dag of 7.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Beetje open deur. Natuurlijk heb je meer aan proefslapen alleen kan dat niet altijd.

Next best thing is proefliggen. Alleen moet je dat wel voorbereid doen. Jezelf zomaar neergooien, 1 minuut liggen en dan oordelen is niet handig.

PC Specs

• Sjah
Nou mijn voorbereiden is wel gebeurd, ik wil langs gaan. Nu stuit ik wel op het probleem dat paar zaken die ik van tevoren gebeld heb, allemaal geen extra firm versie vd matrassen die ik op oog heb, hebben liggen. Jammer zeg, dan blijft de Auping-Store over die hebben wel hun merk in extra stevig in de showroom. Maar ik wil eigenlijk voor Eastborn Q4200 gaan, of een Pullman, als iemand een winkel weet die extra stevig heeft proefliggen.. edit >> heb al een winkel die heeft ze liggen.... (Goodnight in Cruquius).

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 27-08-2020 13:24]

• bloodlynx
Sjah schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:43:
Nou mijn voorbereiden is wel gebeurd, ik wil langs gaan. Nu stuit ik wel op het probleem dat paar zaken die ik van tevoren gebeld heb, allemaal geen extra firm versie vd matrassen die ik op oog heb, hebben liggen. Jammer zeg, dan blijft de Auping-Store over die hebben wel hun merk in extra stevig in de showroom. Maar ik wil eigenlijk voor Eastborn Q4200 gaan, of een Pullman, als iemand een winkel weet die extra stevig heeft proefliggen.. edit >> heb al een winkel die heeft ze liggen.... (Goodnight in Cruquius).
Welke Pullman heb je op het hoog? Als het goed is de latex variant van Pullman koel. Zie ook deze test: https://www.pullman.nl/wp...rt-Matrassen-20180716.pdf (niet heel recent). Ik lig al ruim een week op de natuurlijk latex variant en heb het eigenlijk nog niet heel warm gehad. Op de plek waar je niet ligt voelt het ook koeler aan.

• Sjah
@bloodlynx
Silverline premier. Jij had dacht ik de Luxury.

[Voor 27% gewijzigd door Sjah op 27-08-2020 16:10]

• bloodlynx
Sjah schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:46:
@bloodlynx
Silverline premier. Jij had dacht ik de Luxury.
Klopt, ik had die specifiek gekozen omdat de toplaag erg zacht is, omdat ik nogal licht ben. Mijn tip zou zijn om op een rustig moment te gaan proefliggen, ik heb er in totaal meer dan een uur opgelegen. Na 20min merk je toch wel of het matras al snel oncomfortabel is. Een geld terug garantie van 100 dagen is natuurlijk beter maargoed.

• Sjah
Ben vandaag dan eindelijk wezen proefliggen, in een grote zaak, waar ze je met rust lieten en gang laten gaan. Ze hadden dus extra stevige versies ook, en ik ben zwaar, maar uitgevonden dat ik toch neig naar iets zachter, dus voor mij is de enige optie de normale stevig.
Heb Eastborn wel 4 modellen geprobeerd, en Pullman maar 1 model, en Auping de Cresta en Adagio. Auping vind ik ook vrij hard, zelfs al de stevig versie, laat staan de extra stevig. De Cresta vond ik gelijk al niet lekker, de Adagio ging redelijk, niet mijn merk geloof ik.
Dan Pullman, de Silverline premier wint het voor de hele middag.
Dan Eastborn, de Q4200 was mij net te lichtgewicht (niet voor niks niet duur), de Q6200 vond ik stuk meer kwaliteit uitstralen (in hoe het ligt, niet hoe het eruit ziet), en de Q4400 mag er ook zijn, en dan was er nog de Q6400... lijkt op de Pullman.

Heel stuk wijzer geworden.

@keko12 : heb jij nou de Adagio Extra firm genomen? Das idd nogal hard ja. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-08-2020 15:48]

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik vind het wel enigszins raar dat ze zo'n verkoop tactiek hanteren van "koop nu er is korting voor nog 5 uur!" en dan 6 uur later is de timer weer gereset en staat er "koop nu er is korting voor nog 88 uur". 😐 Als je matras zo goed was, dan is dit toch niet nodig?
Ik heb em gekocht begin dit jaar en ben er erg tevreden over. Ja, hij was een beetje warm tijdens de hittegolf (plafondventilator erbij maakte dat ook weer een non-issue), maar verder prima.

Kwam van een pocketvering matras van de ikea.

Poco F2 Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:16
Iemand ervaring met Douxe ? Mijn vrouw had een zaakje gevonden, slaapkamer Amsterdam. We zijn daar heel netjes geholpen en ook absoluut niet gepushed.

Ik heb ook op hun Douxe Thanks Heavens Bed gelegen en dat lag best goed (voor die paar minuten dat je op zo'n bed ligt). Ze marketen een beetje met een hotel-bed gevoel. Zo'n bed (helemaal compleet met kussen / deken etc) kost 5k.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:14
Hier gaat de matt retour, de reden hiervan is:

1. Ik ervaar hele lichte rugklachten, ik ben bang dat deze erger gaan worden.
2. Erg warm
3. Toen ik de opstelling wilde wijzigen, bleek dat het schuim al anders was ingesteld (niet standaard), dat suggereert mij dat het een gebruikt matras is geweest.

Online kan ik de matrassen niet selecteren voor te retourneren (alleen de kussens) dus ik heb ze zojuist eens gemailt.

Binnenkort ga ik eens de Pullmann eens proberen en wellicht de Tempur (zijn mijn schoonouders erg over te spreken).

• Da_Teach
DaYwaLkUr schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:58:
Online kan ik de matrassen niet selecteren voor te retourneren (alleen de kussens) dus ik heb ze zojuist eens gemailt.
Ik raad je aan de online chat te gebruiken. Ik had mijn matras retour aangemeld en na 2 weken had ik nog niets gehoord. Bellen lukte niet (kreeg je alleen een bandje met de info dat retour via de site moest). Dus toen de chat geprobeerd, 15 minuten later had ik een retourbevestiging en paar dagen later was hij opgehaald.

• IAmNice
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Heb net de Matt matras binnen. Opvallend dat ik van DPD niet een bericht kreeg dat ze kwamen. Compleet verrast in de vroege ochtend door een belletje.

Ga hem testen en zien wat ervan komt.

• DaYwaLkUr
Bericht gehad de Matt gaat retour. Vandaag gelegen op de Pullman, Tempur, Auping, bijna gekozen voor de Pullman.

Vervolgens zei de verkoopster, probeer eens de M Line, we waren direct verkocht. Gekozen voor Cool motion 7 & 8.

Volgens het bedrijf was hun scherpste prijs 2.888 met de actie, na enigzins zoeken op google kwamen we uit op 2.176 voor 2 matrassen.

[Voor 32% gewijzigd door DaYwaLkUr op 05-09-2020 17:30]

• Sjah
Ja nette prijsdaling.
Heb zelf bij rondkijken in de zaak waar ik verleden week was, de echt dure matrassen ontweken.. Weet hoe dat gaat, duur en erg goed went erg snel, maar je moet prijsgrens trekken. Heb inmiddels 4 dgn nu de Pullman en slaapt goed.

Heb gehoord dat wenproces een sportwedstrijd kan zijn van wel 16 dagen.
Wat ik wel gek vond, bij de Pullman van toch een bepaalde prijs dat iemand m'n 2-persoon matras in zijn eentje kwam bezorgen, man man kan ervoor dat soort prijzen geen bijrijder meer af..

[Voor 10% gewijzigd door Sjah op 06-09-2020 13:03]

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 05:58
In navolging op mijn eerdere review over het latex matras Ergo Natura 100 van Ravensberger.
LA-384 in "Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings"

Het matras heeft de hete zomer van een paar weken terug goed doorstaan. Waar ik eerder wel eens de ventilator nodig had voor verkoeling, werd m'n lichaamswarmte prima afgevoerd door dit matras. Dat resulteerde in een goede, ononderbroken nachtrust.

Verder ligt het matras nog steeds heerlijk. Inmiddels ben ik gewend geraakt aan de zachtheid en is draaien in m'n slaap geen opgave meer. Soms is op moeten staan een ware straf en in de weekenden betrap ik me erop dat ik vaak tot 2 uur lang blijf liggen na het wakker worden.

Iets wat ik de laatste tijd wel bemerk, is dat ik soms wakker word met een slapende hand/arm. Ik weet nog niet wat het aandeel van het matras hierin is, aangezien het vooral voorkomt na een zware training met gewichten.

Al met al zijn mijn aanvankelijke twijfels omtrent vochtafvoer en warmteregulatie volledig weggenomen en kan ik het matras eigenlijk iedereen aanraden.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Jedi_Pimp
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 25-09 09:35

Ik heb hem nu ca. een half jaar en ben er blij mee. Onlangs "versteld" naar hardheid 4/6, waarbij 6 het hardste is. Ik ervaar geen problemen met warmte. Heb het idee dat het matras steun geeft terwijl het comfortabel is om op te liggen. Overigens is het mantra "hard is altijd beter" echt passé. Je kan een Matt overigens testen in Amsterdam op het Rokin, maar dat wist je misschien al :) .

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• bloodlynx
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:27:
Bericht gehad de Matt gaat retour. Vandaag gelegen op de Pullman, Tempur, Auping, bijna gekozen voor de Pullman.

Vervolgens zei de verkoopster, probeer eens de M Line, we waren direct verkocht. Gekozen voor Cool motion 7 & 8.

Volgens het bedrijf was hun scherpste prijs 2.888 met de actie, na enigzins zoeken op google kwamen we uit op 2.176 voor 2 matrassen.
Een tijdje terug was het tweede Matras gratis bij m-line maar dat is ook nogsteeds een mooie deal!

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:53
Voor wie nadenkt over het bestellen van een Emma Matras. Telefoonnummer van de klantenservice is niet langer in gebruik en ze zijn nog alleen per e-mail bereikbaar.

GoT, You have to love it!

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-09 12:48

Heb ongeveer een maand geleden tweepersoons boxspring + matras (en kussen + matrasbeschermer, alles maar erbij :P) gekocht. Ik kon moeilijk een winkel vinden die enkel een boxspring leverde zonder matras, dus uiteindelijk maar voor de combinatie gedaan. Daardoor wel 15% korting gekregen op alles, wat toch leuk is. Vergeleken met andere winkels een flink stuk goedkoper. Werd door een derde partij geleverd en in elkaar gezet. Het hoofdbord lijkt alleen nog wat los te zitten wat alleen opvalt als ik er aan zit, maar dat kan ik waarschijnlijk wel aandraaien.

Het slaapt en bevalt goed. Het kussen vind ik nog wel wat wennen, die is met schuim toch een stuk anders dan wat ik voorheen had. Vorige kussen kon ik helemaal in weg zakken omdat daarin een soort stof / bolletjes pluis(?) in zaten. Val nog steeds binnen een paar minuten in slaap en geen nekklachten, dus wat dat betreft is het prima. Qua grootte was het vooral wennen dat het 180 bij 200 is, terwijl m'n oude bed 140 bij 200 was. Al die ruimte. :D

Blij met de gemaakte keuze, hoewel het natuurlijk ook een kwestie is dat ik geen idee heb wat ik mis omdat ik niks anders geprobeerd heb. Ik zag er vooral tegenop om naar beddenzaken te gaan en daar te gaan proefliggen om uiteindelijk daarin een keuze te maken en veel geld uit te geven voor advies waarvan ik niet zeker weet of het echt waar is. Datzelfde gevoel heb ik met de keukenindustrie; veel geld voor gebakken lucht.

Ik wil niet bezuinigen op een goed bed, maar ik moet eerlijk bekennen dat het gemak van de keuze (er is maar 1 soort matras, de recensies zijn goed, het wordt thuisbezorgd, je hebt nog 120 dagen om retour te sturen) mij juist veel rust gaf. Het scheelt dan ook dat m'n vriendin en ik verder geen rugklachten of specifieke ondersteuning nodig hebben. Het kwam op mij over als een bed dat gewoon wat beter is dan standaard Ikea, wat meer mogelijkheden dankzij het kunnen draaien van de schuimlagen, maar wel degelijk. Zo komt het gebruikte materiaal ook op mij over. De klachten dat de warmte-afvoer matig zou zijn herken ik eerlijk gezegd niet, ook niet tijdens de hittegolf.

Het matras staat nu nog in de standaard-instelling, maar ik ga wat delen ervan draaien om het voor mijn kant zachter te maken. Fijn dat dat ook kan en het eerder twee matrassen zijn in één hoes dan één groot matras die beide maar moet bevallen.

Die timer met aanbiedingen is gewoon standaard truc wat vliegtuigmaatschappijen ook doen. Niet te veel van aantrekken, het is juist zo dat er soms acties zijn waarbij je €100 korting krijg ipv €50, vaak wel te vinden op hun Facebook-pagina. Maar goed, was voor mij niet relevant vanwege de combi van 15% die meer is dan dat.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 9% gewijzigd door Slickk op 08-09-2020 17:34]

• Sjah
Lisadr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:46:
Voor wie nadenkt over het bestellen van een Emma Matras. Telefoonnummer van de klantenservice is niet langer in gebruik en ze zijn nog alleen per e-mail bereikbaar.
Ja en nog iets over koudschuimmatrassen iha, Ravensberger mailde me in een advies, dat dat niet werkt/niet goed werkt met spiraalbodems.

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:15
We hebben straks een nieuwe bed nodig, nu willen we een erg goede bed/boxspring gezien we onze zeven jaar oude bed voor een paar honderd euro hebben gekocht. Lag nooit echt goed comfortabel, maar het was goedkoop en zag er prima uit. Sinds een jaar kraakt het frame aan alle kanten en slaap ik steeds slechter. Gezien we in ons volgende huis straks best wat ruimte hebben en nu ook genoeg budget, wil ik gelijk gaan voor 2mx2m boxspring. We zijn al langs een paar zaken geweest, gelegen en gesproken, tips gehad. Probleem is dat als je 15 minuten op een matras ligt, bijna alles wel lekker ligt (zeker als het wordt vergeleken met onze huidige matras).
Prijzen zijn all over the place, elke zaak heeft natuurlijk de beste en eerlijk gezegd raak ik persoonlijk in de war gezien ik hier nul verstand van heb. Mijn andere helft is gelijk gevallen voor een boxspring uit de Royal lijn van Swiss Sense, maar met alle toeters en bellen kwam dat op 3800 harde euros (niet onderhandeld). Te veel van het goede leek me dat, al was de service wel top gezien de verkoopster een half uur met ons bezig is geweest zonder één keer te vragen of we wilden kopen. Lag wel verrekte lekker.
Is een bed kopen te baseren op harde feiten en reviews? Of is het meer een kwestie van gevoel en wat je gewend bent? Nu zegt mijn logica dat ik afgezet wordt bij bijvoorbeeld Swiss Sense (merk, onzinverhalen, je betaald voor het verhaal), maar mijn gevoel zegt gewoon doen voor bijvoorbeeld 3000 als dat haalbaar is (vrouwtje blij en het zal best goed zijn). Is er een prijs bandbreedte voor een goede bed?

• DaYwaLkUr
mister_S schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:01:
We hebben straks een nieuwe bed nodig, nu willen we een erg goede bed/boxspring gezien we onze zeven jaar oude bed voor een paar honderd euro hebben gekocht. Lag nooit echt goed comfortabel, maar het was goedkoop en zag er prima uit. Sinds een jaar kraakt het frame aan alle kanten en slaap ik steeds slechter. Gezien we in ons volgende huis straks best wat ruimte hebben en nu ook genoeg budget, wil ik gelijk gaan voor 2mx2m boxspring. We zijn al langs een paar zaken geweest, gelegen en gesproken, tips gehad. Probleem is dat als je 15 minuten op een matras ligt, bijna alles wel lekker ligt (zeker als het wordt vergeleken met onze huidige matras).
Prijzen zijn all over the place, elke zaak heeft natuurlijk de beste en eerlijk gezegd raak ik persoonlijk in de war gezien ik hier nul verstand van heb. Mijn andere helft is gelijk gevallen voor een boxspring uit de Royal lijn van Swiss Sense, maar met alle toeters en bellen kwam dat op 3800 harde euros (niet onderhandeld). Te veel van het goede leek me dat, al was de service wel top gezien de verkoopster een half uur met ons bezig is geweest zonder één keer te vragen of we wilden kopen. Lag wel verrekte lekker.
Is een bed kopen te baseren op harde feiten en reviews? Of is het meer een kwestie van gevoel en wat je gewend bent? Nu zegt mijn logica dat ik afgezet wordt bij bijvoorbeeld Swiss Sense (merk, onzinverhalen, je betaald voor het verhaal), maar mijn gevoel zegt gewoon doen voor bijvoorbeeld 3000 als dat haalbaar is (vrouwtje blij en het zal best goed zijn). Is er een prijs bandbreedte voor een goede bed?
Volgens mij is swiss sense een chinees merk, met heel veel marge erop! 3000 of minder zou miss wel mogelijk moeten zijn! Let wel op, volgens mij in het verleden hele lange levertijden.

• mister_S
Weet je dat zeker? Volgens hun eigen site is productie in NL en BE. Geen idee of dat wat uitmaakt trouwens, in China kun je ook hoogwaardig laten produceren.

• pirke
Prijs is van vele zaken afhankelijk. De gebruikte materialen, complexiteit van het productieproces, veel of weinig kwaliteitscontrole. Die bepalen de kostprijs. Dan heb je nog algemene kosten zoals marketing. Met een gezonde winstmarge kom je dan op een minimale verkoopprijs.

Echter: veel producten zijn vele malen duurder, simpelweg omdat iets waard is wat een gek er voor geeft. Als een goed matras 50-100 euro kost om te produceren, en jij bent bereid om er 3000 voor te betalen, waarom zouden ze dan minder gaan vragen? Er zit veel gebakken lucht in al die verkooppraatjes.

Bij boxsprings betaal je ook voor het volledig stofferen van het bed en hoofdbord. Plus verscheping vanuit Singapore/China/etc naar hier. Stofferen is voornamelijk handwerk en dat is daar vele malen goedkoper.

• mister_S
Waar moet ik aan denken voor een goede boxspring als het om prijs gaat? 3k is te veel voor mijn gevoel, al is het wel mooi en met topper enzovoorts. Ik lees hier dat IKEA boxsprings best goed zijn, maar dan zit je ook al aan de 2k als je een goede wilt. En dan zie je ook her en der alleen een matras voor 2.5k, dus ja wat de gek ervoor geeft lijkt het :)

[Voor 16% gewijzigd door mister_S op 12-09-2020 11:41]

• jandesmelter
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-09 17:12
Ik heb ongeveer een kleine 2 jaar geleden een matras aangeschaft van Matt Sleeps. Van het vorige matras dat mijn vrouw had gekocht voordat ik haar kende kreeg ik steeds meer lage rugklachten. Gezien de lovende recensies op internet, de samenstelling die je zelf kan wijzigen en proefslapen ben ik uiteindelijk overstag gegaan. Ik moet zeggen dat ik de eerste maanden veel minder rugklachten had en uiteindelijk besloot om het matras te houden. Na een paar maanden begonnen de rugklachten toch weer terug te komen. Ik dacht in eerste instantie niet direct dat het aan het matras lag en zocht de oorzaak op andere zaken.

Heb inmiddels 2 verschillende fysiotherapeuten gehad (normale en sport) en heb nu de hulp van een osteopaat. Ik was in de veronderstelling dat het op de een of andere manier ligt aan het feit dat ik een verkeerde houding aannam achter mijn bureau, te weinig of teveel sport. Alle behandelaars hebben mij (yoga) oefeningen voorgeschoteld die ik iedere avond plichtsgetrouw uitvoer (zeker 1 uur mee bezig). Toch blijf ik last houden van rugklachten. Sterker nog de afgelopen weken werd ik wakker van de pijn in mijn rug en nog steeds ging er geen lampje branden dat het aan het matras zou kunnen liggen. Inmiddels had ik wel andere samenstellingen geprobeerd, maar ik zocht de pijnklachten eerder bij mijzelf gezien mijn vrouw ook geen last heeft van het matras.

Een paar weken terug was ik op vakantie in een huisje van Landal waar een Auping boxspring op de slaapkamer stond. Wat heb ik genoten van het matras. Geen rugklachten meer, met name in de ochtend en hoefde zelfs mijn oefeningen niet meer te doen om de pijn te voorkomen. Toen is bij mij het lampje gaan branden dat het matras van Matt Sleeps voor mij betreft een miskoop is geweest. Bij thuiskomst ontstonden weer snel de (lage) rugklachten van het matras.

Ondanks dat het matras nog "maar" 2 jaar oud is wil ik het liefst er vanaf. Over twee weken overnacht ik weer op een Landal park met Auping boxspring en wil het dan nogmaals ervaren. De week erna een Van der Valk hotel met Swiss Sense matras zodat ik een goede afweging kan maken welk matras of boxspring ik wil aanschaffen.

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:21
Weet je ook toevallig welke serie de Auping was? Ik zit hier ook te dubben.
Wat kan keuze voor een goed matras lastig zijn...

• jandesmelter
MoldyInko schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:24:
Weet je ook toevallig welke serie de Auping was? Ik zit hier ook te dubben.
Wat kan keuze voor een goed matras lastig zijn...
Volgens Landal is het een Original boxspring: https://www.landal.nl/over-landal/auping

• Starbucks
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 23:29
Maar dan weet je nog niet welke matras en topper er gebruikt worden. Dat verschilt nogal.

• jandesmelter
Starbucks schreef op donderdag 17 september 2020 @ 10:25:
[...]

Maar dan weet je nog niet welke matras en topper er gebruikt worden. Dat verschilt nogal.
Ik heb vorige week een mail gestuurd naar Landal, helaas nog geen reactie ontvangen. Zal de volgende keer even kijken welke matras en topper erop liggen.

• Starbucks
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 23:29
Iemand bekend met Ergosleep toevallig? Kan er binnen dit topic niks over vinden. Is een matras wat ze houding kunnen instellen. Voor iedereen persoonlijk dus. Was wel benieuwd of iemand zo'n matras heeft en zijn/haar ervaring wil delen.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
mister_S schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:01:
Je hebt ook Swiss Sense outlets waar je vrij goedkoop een bed kunt kopen. Heb zelf overigens al 9 jaar een Elektrische verstelbaar Swiss Sense bed en die is niet doorgezakt en alles werkt ook nog, dus volgens mij zijn het wel goede bedden, ook al zouden ze uit China komen.

• mister_S
@Rev! We gaan zeker eens langs de outlet in Eindhoven, al heb ik niet echt hoge verwachtingen van outlet winkels. Blijft moeilijk, waarde bepalen van iets. Hoeveel moet een goede bed kosten? Ik denk dat ik met max. 3000 euro budget in gedachten op pad ga, we zien wel wat daar voor te krijgen valt. Van de winkels die we bezocht hebben bood Swiss Sense wel de beste ervaring tot nu toe.

[Voor 12% gewijzigd door mister_S op 18-09-2020 11:55]

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Slickk schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:26:
[...]

Heb ongeveer een maand geleden tweepersoons boxspring + matras (en kussen + matrasbeschermer, alles maar erbij :P) gekocht. Ik kon moeilijk een winkel vinden die enkel een boxspring leverde zonder matras, dus uiteindelijk maar voor de combinatie gedaan.
Ik heb de Matt gehaald, maar wel een winkel kunnen vinden die ze zonder levert: https://www.beddenbriljan.../boxspring-zonder-matras/

Erg tevreden over, en de levering was ook top. Kan die zaak echt aanraden. Heb uiteindelijk ook nog voor een voeteneind gekozen waar een tv in geplaatst kan worden. Echt koning te rijk nu haha. Snap dat je hier niks meer aan hebt nu, maar misschien anderen.

Poco F2 Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.8.3 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• bloodlynx
mister_S schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:54:
@Rev! We gaan zeker eens langs de outlet in Eindhoven, al heb ik niet echt hoge verwachtingen van outlet winkels. Blijft moeilijk, waarde bepalen van iets. Hoeveel moet een goede bed kosten? Ik denk dat ik met max. 3000 euro budget in gedachten op pad ga, we zien wel wat daar voor te krijgen valt. Van de winkels die we bezocht hebben bood Swiss Sense wel de beste ervaring tot nu toe.
Als ik jou was zou ik ook naar Pullman, Eastborn en Avec kijken, deze merken produceren in Nederland en zijn ook van prima kwaliteit en vaak iets gunstiger geprijsd dan Auping.

[Voor 3% gewijzigd door bloodlynx op 20-09-2020 10:57]

• mister_S
Ik zal naar Pullman kijken, die heb ik nog niet gezien. Gisteren moesten we naar Ikea en zijn we gelijk rond gaan lopen op de woonboulevard in Breda, logisch denkend kom ik er niet uit. Even op een bed liggen is te kort en ik kan geen speculaas maken van al dat reclamepraat. We houden het bij 3000 euro en ik denk dat het een gevoelskwestie wordt. Ikea boxsprings vonden we in ieder geval niet goed en BeterBed valt ook af.

• Sjah
@mister_S

Voor 3k moet je (ik neem aan 2-persoon) klaar kunnen zijn met matras EN boxsping/danwel spiraal(met bed erbij, je kan voor kale spiraal(neem een Aupingspiraal, geboren specialisten daarin) met voetjes ook nog snel zeg 600 besparen)/danwel lattenbodem, bij TOPmerken als Auping, Eastborn, Pullman. Zeg erwel bij, afdingen zal dan soms nog nodig zijn (als je in de duurste lijn van Auping zit bijv.), maar op dit soort prijzen zijn ZIJ graag jouw gesprekspartner.

[Voor 17% gewijzigd door Sjah op 21-09-2020 20:59]

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-09 09:30
Waarschijnlijk hier al eens gepost.
In 2014 een nieuw bed gekocht van HML bedding. Is nu meer dan 6 jaar oud en ligt echt nog heel goed. Zelfs mijn matras ligt niet door terwijl ik een zweter van 100KG ben.
Wel ondertussen al aan mijn 2e Silvana kussen.

Hiervoor een "Zwitsers" bed gehad, dat was echt een ramp, dat ding lag na 2 jaar al helemaal door, zowel boxspring als matras.

Het loont voor mijn gevoel echt wel om net even wat meer geld uit te geven als het over een bed gaat. Het verschil tussen een bed van 2k en 4k is in ieder geval in ons geval enorm.

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 21:21
Maar waar komen dan de echte verschillen vandaan?

Is dat niet vaak het matras en de lattenbodem? Want ik schrik wel van de prijzen hier. 3-4K voor een bed of 2K voor een matras. Ik vind dat nogal wat...

Ik zie zelf de bomen door het bos niet meer met al die lijnen.

[Voor 13% gewijzigd door MoldyInko op 26-09-2020 09:18]

• sNielz123
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-09 09:30
Ik denk dat de sweetspot (prijs/kwaliteit) wel ergens tussen de 3 en 4 k is. Voor veel merken betaal je ook voor de marketing.`
2K voor een matras is ook erg veel, dan moet het wel iets heel speciaals zijn. En dan is een bed ook nog eens heel persoonlijk. Niet iedereen ligt graag op hetzelfde matras/topper.

Bij veel van dit soort producten is het toch hetzelfde. Je hebt onderaan de markt goedkopere producten waarbij je weet dat de kwaliteit minder is. Dan heb je een prijsrange waarbij de kwaliteit oke tot goed is en daar is de prijs dan ook naar. Daarboven heb je vaak goede kwaliteit maar betaal je teveel voor wat het eigenlijk is (vaak de bekende topmerken). En zo zitten er in iedere reeks hopelijk een paar parels waarbij de prijs/kwaliteit net wat beter is dan de rest. Of in het geval van bedden: die net iets beter bij je past.

4K voor een bed lijkt veel, maar als je daar 10 jaar mee kan doen, en dan na 10 jaar matrassen en de topper vervangt smeer je +/-6 k uit over 20 jaar.
Mensen geven een veelvoud uit aan een auto waar ze een uur per dag in zitten en een bed van 4k waar je 7-8 uur per dag (nacht :)) in ligt is te veel?

Dat bed van 2k wat ik heb gehad was pas een duur bed achteraf.
Die 4k voor een fatsoenlijk bed is de best bestede 4k ooit.

[Voor 20% gewijzigd door sNielz123 op 26-09-2020 09:30]

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True