IAmNice schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:33:
Ik ben toch benieuwd wat jullie van Matt vinden over het algemeen. Ik heb in deze thread gezocht en lees meer reacties mensen die de matras hebben overwogen of ervaringen van een paar weken. Wie slaapt er nog lekker op na een tijdje (4+ weken)?
Ik vind het wel enigszins raar dat ze zo'n verkoop tactiek hanteren van "koop nu er is korting voor nog 5 uur!" en dan 6 uur later is de timer weer gereset en staat er "koop nu er is korting voor nog 88 uur". 😐 Als je matras zo goed was, dan is dit toch niet nodig?
Heb ongeveer een maand geleden tweepersoons boxspring + matras (en kussen + matrasbeschermer, alles maar erbij

) gekocht. Ik kon moeilijk een winkel vinden die enkel een boxspring leverde zonder matras, dus uiteindelijk maar voor de combinatie gedaan. Daardoor wel 15% korting gekregen op alles, wat toch leuk is. Vergeleken met andere winkels een flink stuk goedkoper. Werd door een derde partij geleverd en in elkaar gezet. Het hoofdbord lijkt alleen nog wat los te zitten wat alleen opvalt als ik er aan zit, maar dat kan ik waarschijnlijk wel aandraaien.
Het slaapt en bevalt goed. Het kussen vind ik nog wel wat wennen, die is met schuim toch een stuk anders dan wat ik voorheen had. Vorige kussen kon ik helemaal in weg zakken omdat daarin een soort stof / bolletjes pluis(?) in zaten. Val nog steeds binnen een paar minuten in slaap en geen nekklachten, dus wat dat betreft is het prima. Qua grootte was het vooral wennen dat het 180 bij 200 is, terwijl m'n oude bed 140 bij 200 was. Al die ruimte.
Blij met de gemaakte keuze, hoewel het natuurlijk ook een kwestie is dat ik geen idee heb wat ik mis omdat ik niks anders geprobeerd heb. Ik zag er vooral tegenop om naar beddenzaken te gaan en daar te gaan proefliggen om uiteindelijk daarin een keuze te maken en veel geld uit te geven voor advies waarvan ik niet zeker weet of het echt waar is. Datzelfde gevoel heb ik met de keukenindustrie; veel geld voor gebakken lucht.
Ik wil niet bezuinigen op een goed bed, maar ik moet eerlijk bekennen dat het gemak van de keuze (er is maar 1 soort matras, de recensies zijn goed, het wordt thuisbezorgd, je hebt nog 120 dagen om retour te sturen) mij juist veel rust gaf. Het scheelt dan ook dat m'n vriendin en ik verder geen rugklachten of specifieke ondersteuning nodig hebben. Het kwam op mij over als een bed dat gewoon wat beter is dan standaard Ikea, wat meer mogelijkheden dankzij het kunnen draaien van de schuimlagen, maar wel degelijk. Zo komt het gebruikte materiaal ook op mij over. De klachten dat de warmte-afvoer matig zou zijn herken ik eerlijk gezegd niet, ook niet tijdens de hittegolf.
Het matras staat nu nog in de standaard-instelling, maar ik ga wat delen ervan draaien om het voor mijn kant zachter te maken. Fijn dat dat ook kan en het eerder twee matrassen zijn in één hoes dan één groot matras die beide maar moet bevallen.
Die timer met aanbiedingen is gewoon standaard truc wat vliegtuigmaatschappijen ook doen. Niet te veel van aantrekken, het is juist zo dat er soms acties zijn waarbij je €100 korting krijg ipv €50, vaak wel te vinden op hun Facebook-pagina. Maar goed, was voor mij niet relevant vanwege de combi van 15% die meer is dan dat.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[
Voor 9% gewijzigd door
Slickk op 08-09-2020 17:34
]